Goedemorgen allemaal.
Ik zit met een aantal onduidelijkheden n.a.v. handleiding MHI SRK-ZS. Zo hebben deze units een aantal opties die niet (
volledig) uitgelegd zijn in de handleiding.
Zo heeft de MHI een optie voor "Self-Clean" om vocht uit de binnenunit te halen. Dit proces neemt zo een 2 uur in beslag.
Mijn vraag is omtrent de frequentie dat je deze modus dient te gebruiken. De handleiding wekt de suggestie dat je dit wellicht na elke koelsessie moet uitvoeren, klopt dit?
En indien dagelijks, kun je deze optie ook aan een weekschema toevoegen zodat deze automatisch start op een door jouw gekozen tijdstip op het einde van de dag? Dit heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Daarnaast heeft de MHI ook de optie "DRY". Ik lees op het internet dat die optie met name bedoeld is om de luchtvochtigheid omlaag te brengen in situaties waarin het benauwd in huis aanvoelt omdat het bijvoorbeeld net heeft geregend terwijl het de rest van de dag warm is, zoals afgelopen dagen. Dan zou het beter zijn om de optie "DRY" te kiezen i.p.v. "Koelen" omdat de optie "DRY" speciaal voor die omstandigheden is ontwikkeld. Echter de aanbevolen temperatuur voor de optie "DRY" is 24 - 26 graden, waardoor je de woning bij dezelfde omstandigheden als afgelopen dagen gaat verwarmen i.p.v. koelen.
In het voorbeeld weekschema in de handleiding zie ik ook dat de optie "DRY" in het midden van de dag wordt gebruikt, waar ikzelf eerder de optie "COOL" had verwacht.
Iemand enig idee vanuit praktijkervaring in welke omstandigheden het beter is om de optie "DRY" te kiezen i.p.v. "COOL" en of je "DRY" ook op lagere temperatuur kunt gebruiken (
bijvoorbeeld 22 graden)?