Highintensity schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:22:
[...]
Aha, zal me daar eens in verdiepen. Had begrepen dat de garantie van 5 jaar alleen van toepassing is in het geval dat de units jaarlijks onderhouden zijn (weet even niet of het ook telt als je het onderhoud zelf doet). Zal even uit moeten zoeken hoe dat zit, maar gezien de reacties hier lijkt me hooguit eens in de twee/drie jaar meer dan voldoende.
In mijn offerte stond dat indien ik een (geheel vrijblijvend) onderhoud contract afsluit dat er dan geen voorrijkosten worden berekend, ook niet in het hoogseizoen en dan alleen betaal voor onderdelen (onderdelen die binnen de garantie vallen worden kosteloos vervangen)
Uit te voeren werkzaamheden;
Het reinigen en desinfecteren van de installatie
Het reinigen van de condenswaterafvoer.
Het controleren van de beveiligingen.
Het controleren van de werkdrukken van de installatie.
Een lekdichtheids controle.
Zuurtest olie
Het visueel inspecteren van de isolatie, leidingwerk en bedrading.
Ik heb er wel voor gekozen voor 99,- per jaar puur omdat ik zelf niet wil lopen klooien, maar je zou het zeker zelf kunnen.
Bij een defect bijvoorbeeld 2x in de 5 jaar zou je zonder onderhoud contract goedkoper uitzijn met de alleen de voorrijkosten te betalen, daartegen moet je wel zelf het onderhoud doen (want dat is wel nodig op z’n tijd, zie vorige post) en moet je dit wel kunnen.
Daarnaast zullen bedrijven vaak mensen met een contract (in de drukste seizoenen) voorrang geven t/o die zonder contract, dus met een hittegolf kan het zomaar zijn dat je pas na de hitte een monteur op bezoek krijgt