nog iemand die wat nuttigs kan zeggen over de grote prijsverschillen?Reloader schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:11:toon volledige bericht
even ter informatie:
ik wil 1 slaapkamer en 1 zolderkamer voorzien van airco, ik heb hiervoor nodig 2x binnenunit en 1 of 2x buitenunit. de buitenunit(s) wil ik plaatsen op het plattedak van onze aanbouw. benodigde leidinglengte: slaapkamer 10.20 meter , zolder 9,20 meter. hierdoor zijn de zelfaansluitsets eigenlijk al buitenspel gezet m.i.
ik zou graag zelf de leidingen willen leggen omdat ik toch aan het verbouwen ben en zo alles netjes weg kan werken in mijn voorzet wand.
Offerte 1: geen totaalprijs en zelfs na aanvraag niet echt gespecificeerd qua inschatting uren
zelf neerleggen van leidingen geen optie.offerte 1:
leveren 2x Gree Airco á €1100,-
Installatie op basis van nacalculatie €100 per uur (2 personen)
Deze installateur rekent uren vanaf moment vertrek zaak, tot moment arriveren thuis/zaak. EN rekent kilometervergoeding (€0,35).
verdere kosten niet gespecificeerd:
- duo leiding €20
- beugel €45
- voetblokken €65
- R32 = €100 per kilo
verwachte werkzaamheden niet gespecificeerd, dus ik heb geen totaalprijs.Offerte 2:
2x Mitsubishi Airco 2KW
1x Wandsteun
2x Montage Single Split
21x Meters koelleiding
1x Electra
€ 4200,-
zelf neerleggen van leidingen niet genoem, maar vind deze prijs sowieso te hoogofferte 3
1x Daikin 1mxm40m multisplit
2x Comforma binnenunit
20m koelleiding set
stuurstroomkabelset
10m condensslang
muurbeugel of onderblokken naar nkeuze
werkschakelaar
€3250,-
stevige prijs, maar via mond-op-mond reclame bij deze installateur terecht gekomen en levert net werk, de daikin airco's zijn volgens mij ook van topkwaliteit. exact deze set wilde ik eventueel meenemen uit italie. de kosten hiervoor zijn dan net geen 2100 euro, dat is dan echter exclusief extra leidingen en het solderen van deze leidingen en het ingebruikstellen + afvullen.
hij zorgt dat de leidingen al aanwezig zijn zodat ik deze zelf door de holle wand kan leggen en dus verder kan tijdens de verbouwingOfferte 4
- complete installatie van Kaysun Duo Split 2x 2.5 KW binnenunit + 1 buitenunit
- condenspomp is eventueel extra á 250 euro
- leidingen maximaal 10 meter anders 80 euro per meter extra
- onvoorziene werkzaamheden betekenen bijbetalen.
€ 1995
meerprijs voor "upgrade naar mitsubishi of samsung € 500
upgrade naar daikin: € 1300
totaalprijs is prima, maar ik heb het gevoel dat deze installateur wel wat onvoorziene werkzaamheden tegen komt dus ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.
ik ga er nog een paar nachtjes over slapen denk ik, wat vinden jullie van de grote prijsverschillen?
nader onderzoek wijst uit dat de Kaysun, Mitsubishi en Daikin set een A++ label heeft op koelen, op verwarmen allemaal A+ behalve daikin die zit ook op A++.
Goedkoop is vaak duurkoop, maar duurkoop is niet altijd beste koop