Makkelijk schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:14:
Morgen een proefrit in een Ioniq 5. Ook de ID.4 getest maar vond het een beetje karige auto voor dit geld. Ook de Enyaq nog even proberen. Op specs kom ik absoluut niet uit deze keuze. Voelt een beetje kiezen tussen meerdere betaproducten.
Auto rijdt erg goed. Ik kan moeilijk wennen aan het hele SUV gevoel t.o.v. mijn huidige Seat Leon station. Maar dat een EV met batterijen onderin per definitie een SUV is, is logisch. Ik vond het infotainment systeem ook meteen irritant, maar dat vind ik ook bij elke VAG auto en een mercedes kan ik niet betalen. Het mag wel wat minimalistischer, maar het zal wel wennen. Then again, de auto rijdt erg goed.
Pluspunten:
- Rijdt erg goed
- Is mooi (subjectief)
- Stoelen zitten goed
- Veel speeltjes
- Vlot (RWD)
- Ik snap wat elke reviewer bedoelt met "it's a nice place to be in"
- We hebben er nu niks aan, maar man wat zit je achterin goed
- Rijdt erg goed
Minpunten:
- Lag tussen knoppen en wat er gebeurt. Net als in ongeveer elke andere auto.
- De deurknoppen, serious, WTF. Als je niet vanzelf naar buiten komt, doe dit dan niet.
- 1 data USB op een gekke plek
- Geluid vond ik niet fantastisch (lounge)
- Waarom is er een startknop
- De plastic-zilveren elementen doen enorm afbreuk aan de rest van de afwerking. Dan bedoel ik die hele rare drive mode knop die er uit ziet als een draaiknop maar dat niet is. Plus die hele rare D/N/R knop.
- Duidelijk minder ruimte dan de Enyaq qua kofferbak
Conclusie: voorkeur gaat wel uit naar deze auto maar de deurknoppen houden me oprecht tegen

. Overweeg nu koop uit te stellen in de hoop dat er een nieuwe prijslijst komt waar de lounge weer "gewoon" knoppen heeft die naar buiten komen. Is er überhaupt nog sprake van keyless entry op de lounge?
[
Voor 8% gewijzigd door
Makkelijk op 16-04-2022 19:42
]