Eerst Tweakers, dan shoppen. Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
TheJVH schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:50:
Eind deze week ga ik naar Zuid-Frankrijk in twee ettapes met de Ioniq 5 2WD Long Range, de eerste rit 700km, de tweede rit zo'n 600km. Hebben jullie nog tips welke laders wel te pakken en welke niet? We wilden vooral lekker rustig aan doen dus laders met iets van faciliteiten in de buurt is beter dan een snellader ergens op een leeg industrieterrein.
Hangt een beetje af van waar in Zuid-Frankrijk en welke route je neemt.

In het algemeen: gebruik A Better Route Planner om de route te plannen. Je kunt daarin ook de faciliteiten zien in de buurt van de lader.

Er zijn nog best wat lege vlakken in Frankrijk. Op weg naar de Franse Alpen was ik eigenlijk gebonden aan Ionity en was de afstand van lader tot lader in Noord-Frankrijk is iets van 200+ km. Richting Lyon werd het iets beter.

Er zijn wsl her en der wel 50 kW laders bij winkelcentra, maar die zijn niet altijd betrouwbaar (soms al weggehaald), dus reken dan met iets van een buffer.

Hotel met laadplek scheelt ook een laadbeurt. Daar zijn wat sites voor.

Bon voyage

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:31
bilgy_no1 schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:17:
[...]

Hangt een beetje af van waar in Zuid-Frankrijk en welke route je neemt.

In het algemeen: gebruik A Better Route Planner om de route te plannen. Je kunt daarin ook de faciliteiten zien in de buurt van de lader.

Er zijn nog best wat lege vlakken in Frankrijk. Op weg naar de Franse Alpen was ik eigenlijk gebonden aan Ionity en was de afstand van lader tot lader in Noord-Frankrijk is iets van 200+ km. Richting Lyon werd het iets beter.

Er zijn wsl her en der wel 50 kW laders bij winkelcentra, maar die zijn niet altijd betrouwbaar (soms al weggehaald), dus reken dan met iets van een buffer.

Hotel met laadplek scheelt ook een laadbeurt. Daar zijn wat sites voor.

Bon voyage
Heen naar Carcassonne, en terug vanaf Marseille. We overnachten heen bij Vierzon waar we ook kunnen laden. Ik twijfel nog om voor de zekerheid een waterkoker mee te nemen ofzo om - mochten we bij een lader aankomen met helemaal niets - we in ieder geval een kopje koffie kunnen zetten met de V2L O-) .

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-11 10:31
Makkelijk schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 19:30:
[...]

Auto rijdt erg goed. Ik kan moeilijk wennen aan het hele SUV gevoel t.o.v. mijn huidige Seat Leon station. Maar dat een EV met batterijen onderin per definitie een SUV is, is logisch. Ik vond het infotainment systeem ook meteen irritant, maar dat vind ik ook bij elke VAG auto en een mercedes kan ik niet betalen. Het mag wel wat minimalistischer, maar het zal wel wennen. Then again, de auto rijdt erg goed.

Pluspunten:
- Rijdt erg goed
- Is mooi (subjectief)
- Stoelen zitten goed
- Veel speeltjes
- Vlot (RWD)
- Ik snap wat elke reviewer bedoelt met "it's a nice place to be in"
- We hebben er nu niks aan, maar man wat zit je achterin goed :P
- Rijdt erg goed

Minpunten:
- Lag tussen knoppen en wat er gebeurt. Net als in ongeveer elke andere auto.
- De deurknoppen, serious, WTF. Als je niet vanzelf naar buiten komt, doe dit dan niet.
- 1 data USB op een gekke plek
- Geluid vond ik niet fantastisch (lounge)
- Waarom is er een startknop
- De plastic-zilveren elementen doen enorm afbreuk aan de rest van de afwerking. Dan bedoel ik die hele rare drive mode knop die er uit ziet als een draaiknop maar dat niet is. Plus die hele rare D/N/R knop.
- Duidelijk minder ruimte dan de Enyaq qua kofferbak

Conclusie: voorkeur gaat wel uit naar deze auto maar de deurknoppen houden me oprecht tegen :+. Overweeg nu koop uit te stellen in de hoop dat er een nieuwe prijslijst komt waar de lounge weer "gewoon" knoppen heeft die naar buiten komen. Is er überhaupt nog sprake van keyless entry op de lounge?
Deurhendels wennen erg snel hoor. Ik heb er totaal geen last van dat ze niet naar buiten komen en zelfs mijn zoontje van 3 kan de deur open maken. :)

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-11 21:52
Voor wie problemen heeft met zijn verwarming (geen warmte uit de vents):
YouTube: Ioniq 5 No Heat Coming Out From The Vents - Communication Issue

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• MBam
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-12-2024
TheJVH schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:41:
[...]

Heen naar Carcassonne, en terug vanaf Marseille. We overnachten heen bij Vierzon waar we ook kunnen laden. Ik twijfel nog om voor de zekerheid een waterkoker mee te nemen ofzo om - mochten we bij een lader aankomen met helemaal niets - we in ieder geval een kopje koffie kunnen zetten met de V2L O-) .
Tip: als je aan het laden bent doet V2L het niet, dus of ervoor of erna koffie zetten ;)
Foutzoeken is niet makkelijk met zo een computer op wielen met al zijn hardware/sensoren. Het is maar te hopen dat zulke problemen niet heel vaak zullen optreden. De vraag is natuurlijk of er niet iets anders gesloopt wordt bij zo een reparatie :D

• AkakoMinami
Weet iemand trouwens hoe je de pop-up van het land waar je in bent uitzet?
Onlangs naar België geweest en nu elke keer als ik NL mijn auto aanzet krijg ik de pop-up van de snelheden en dergelijk in NL, super irritant.
AkakoMinami schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:53:
Weet iemand trouwens hoe je de pop-up van het land waar je in bent uitzet?
Onlangs naar België geweest en nu elke keer als ik NL mijn auto aanzet krijg ik de pop-up van de snelheden en dergelijk in NL, super irritant.
Zie Sangl video 3, bij navigatieinstellingen (33:44):

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Hi allen,

Is er een manier om te zien wat of welke updates eraan komen? Las hier wel vaker iets over het pre-conditioning endergelijke? Van de week op en neer naar Berlijn geweest. De hyundai navigatie stuurde me richting een HCP charger. Maar er stond enkel een slagerswinkel met nog 40 KM bereik was dat toch een beetje peniebel. Vooral omdat de ABRP app via CarPlay niet heel jovel werkt (Beta i know).

PJvI

@P86 dit topic in de gaten houden :9

[ Voor 6% gewijzigd door ZuinigeRijder op 19-04-2022 10:06 ]

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

@ZuinigeRijder haha, ja helder ;).

PJvI

@P86 hier kan je de laatste informatie vinden, maar dan ben je al te laat |:( En hier kun je controleren of je de laatste versie hebt. Maar wanneer OTA geactiveerd wordt, zul je zo wel geïnformeerd worden.
IONIQ 5 laadt in 5 minuten de meest range erbij volgens de B.E.N. index en is daarmee nummer 1. In 5 minuten laden wordt gemiddeld 57 km reikwijdte bijgeladen. Nummer 2 'maar' 45 km per uur.

[ Voor 5% gewijzigd door ZuinigeRijder op 19-04-2022 10:20 ]

• Motorfret
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:52:
[...]

Foutzoeken is niet makkelijk met zo een computer op wielen met al zijn hardware/sensoren. Het is maar te hopen dat zulke problemen niet heel vaak zullen optreden. De vraag is natuurlijk of er niet iets anders gesloopt wordt bij zo een reparatie :D
De Ioniq die op YT bij electric Dave voorbij kwam had dit.
In dit forum nog weinig over gehoord.
Post was vooral om dit topic compleet te houden (en om een eventuele dealer dit filmpje te kunnen sturen) ;)

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:19:
IONIQ 5 laadt in 5 minuten de meest range erbij volgens de B.E.N. index en is daarmee nummer 1. In 5 minuten laden wordt gemiddeld 57 km reikwijdte bijgeladen. Nummer 2 'maar' 45 km per uur.

[YouTube: Die SCHNELLSTEN ELEKTROAUTOS auf LANGSTRECKE ohne TESLA!]
Wel met de kanttekening dat dit een niet-compleet lijstje is. Logischerwijs zal de EV6 het nog wat beter doen dan de Ioniq 5. En ook zijn er geen Tesla's meegenomen.

Maar desondanks toont het wel aan dat de Ioniq 5 een prima reisauto is. Helemaal als je er een hebt met de 77,4 kWh.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:02

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

AkakoMinami schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:53:
[...]

Deurhendels wennen erg snel hoor. Ik heb er totaal geen last van dat ze niet naar buiten komen en zelfs mijn zoontje van 3 kan de deur open maken. :)
Ik snap de heisa ook niet zo. Het is jammer dat ze niet uitklappen maar dat is het dan ook. De Tesla model 3 heeft vergelijkbare deurgrepen en daar hoor je niemand over.

Het is wel grappig om passagiers te zien klooien voordat ze de deur open krijgen >:)
de meester01 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:22:
[...]

Ik snap de heisa ook niet zo. Het is jammer dat ze niet uitklappen maar dat is het dan ook. De Tesla model 3 heeft vergelijkbare deurgrepen en daar hoor je niemand over.
Omdat Tesla niet de kopers heeft bedonderd met uitrustingslijsten waar wel automatische handgrepen op staan, of in andere landen hetzelfde model verkoopt die ze wel heeft en dan in NL zegt dat het niet mogelijk is. (en vervolgens pers auto's naar reviewers stuurt die wel de automatische handgrepen hebben)

[ Voor 8% gewijzigd door bilgy_no1 op 19-04-2022 12:31 ]

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:29:
[...]

Omdat Tesla niet de kopers heeft bedonderd met uitrustingslijsten waar wel automatische handgrepen op staan, of in andere landen hetzelfde model verkoopt die ze wel heeft en dan in NL zegt dat het niet mogelijk is.
Dat betreft een handvol mensen waaronder jij. Zo'n beetje iedereen die na de zomer van 2022 een Hi5 kocht heeft ze niet en kan ze niet bestellen. Er zijn zoveel opties die per land verschillen. Om daar nu nog jaren over te gaan janken..... Gevalletje - ja, nu weten we het wel een keer.

De opmerking waar ik op reageerde ging over de handigheid die je even moet leren om het portier te openen. Het werkt zonder motortjes prima, je kunt de deuren prima openen nadat je even doorhebt hoe het werkt.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

@de meester01 je kan nu ook geen nieuwe bestellen met Cross traffic alert en HDA2. Ik hoorde van een collega dat dat met de handgrepen ook zo was, gevalletje chip tekorten....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ao2m3oRXtP3SuWn7awIWBUNQwNM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/snK35IPgvR4mzuTcU3tOrPIS.png?f=user_large

PJvI

de meester01 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:37:
[...]

Dat betreft een handvol mensen waaronder jij. Zo'n beetje iedereen die na de zomer van 2022 een Hi5 kocht heeft ze niet en kan ze niet bestellen. Er zijn zoveel opties die per land verschillen. Om daar nu nog jaren over te gaan janken..... Gevalletje - ja, nu weten we het wel een keer.

De opmerking waar ik op reageerde ging over de handigheid die je even moet leren om het portier te openen. Het werkt zonder motortjes prima, je kunt de deuren prima openen nadat je even doorhebt hoe het werkt.
Ja, als je nu bestelt weet je dat je het niet krijgt (hoewel er ook demo auto's bij dealers staan die het wel hebben en heel veel online reviews ook).

Ik vind het zelf na 5 maanden ook nog wel eens onhandig hoor. Zeker als je spullen in één hand hebt en je dan toch wat vingeracrobatiek moet toepassen om het met de andere hand te openen.

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:36:
[...]

Ja, als je nu bestelt weet je dat je het niet krijgt (hoewel er ook demo auto's bij dealers staan die het wel hebben en heel veel online reviews ook).

Ik vind het zelf na 5 maanden ook nog wel eens onhandig hoor. Zeker als je spullen in één hand hebt en je dan toch wat vingeracrobatiek moet toepassen om het met de andere hand te openen.
Ik heb altijd maar 1 hand vrij want ik loop met een elleboogkruk (links) en dat lukt ook ;)
P86 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:25:
@de meester01 je kan nu ook geen nieuwe bestellen met Cross traffic alert en HDA2. Ik hoorde van een collega dat dat met de handgrepen ook zo was, gevalletje chip tekorten....

[Afbeelding]
Dat is iets waar elke fabrikant op dit moment last van heeft, Het enige dat je daar tegen kunt doen is geen auto bestellen maar ja... Ik ken redelijk wat mensen in de Mercedes wereld en daar krijgen dealers gewoon auto's afgeleverd waar een aantal opties niet opzitten. Regel het zelf maar met de klant of bestel een nieuwe - 18 maanden wachten. Het lijkt er op dat alle resources naar de topmodellen gaan - daar waar de meeste marge zit of de grootste noodzaak ivm de CO2 boetes voor fabrikanten.

En dat zal in de hele markt zo zijn. Ik heb dan nog mazzel gehad dat ik gewoon alles op de auto had wat er volgens de specs op zou moeten zitten en niets hoefde in te leveren qua opties.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

@de meester01 Dat is ook weer zo. Maar ja het is nu eenmaal behelpen. Ik heb zelf ook gelukkig alles erop zitten aangezien ik hem ook nog met 12% bijtelling heb. Was ook meer van "dit is het", maar alles wat ik wilde zit erop. Plus Phantom Black lak en zwarte kunststof.

PJvI

• de meester01

de meester01

P86 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:48:
@de meester01 Dat is ook weer zo. Maar ja het is nu eenmaal behelpen. Ik heb zelf ook gelukkig alles erop zitten aangezien ik hem ook nog met 12% bijtelling heb. Was ook meer van "dit is het", maar alles wat ik wilde zit erop. Plus Phantom Black lak en zwarte kunststof.
Ik heb ook exact wat ik wilde op de kleur na maar goed, dat was kiezen uit wat er was op dat moment. Was ik een week of 14 dagen eerder geweest dan had ik meer kleur opties gehad. Uiteindelijk werd het een 2021/12% + Lounge met zwart leer in Digital Teal.

Ik wilde wel een witte maar dat sneuvelde op het veto van de directrice :+

Ben wel blij met de auto, mijn youngtimer Benz staat stof te happen. Toevallig dat ik vandaag de Ioniq had geclaimd voor een rit naar de dierenarts maar in de Benz heb ik voor het laatst eind januari 40 liter getankt waar nog 25 liter van aanwezig is. Vanavond 23 liter als mijn vrouw terug is.

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

@de meester01 Mag het eigenlijk hier niet vragen natuurlijk...maar welke MB heb je naast je Ioniq5?

3000Wp op 't dak

• de meester01

de meester01

kor952 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:25:
@de meester01 Mag het eigenlijk hier niet vragen natuurlijk...maar welke MB heb je naast je Ioniq5?
Ssst.... Even checken...ja, snel even nu niemand kijkt: Een E240 uit 2003 (W211).

Heeft ook al een verwarmd stuurwiel en stoelventilatie 8)

En de klinken komen niet vanzelf naar buiten :+

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Leuk....mijn oudste zoon heeft een S212 (1) uit 2010 en de jongste een C-Klasse estate van een jaar of 5 - 6 oud. Ik zelf had een GLC die 3 jaar oud was toen ik hem inruilde voor de Ioniq5.

[ Voor 21% gewijzigd door kor952 op 20-04-2022 07:46 ]

3000Wp op 't dak

• de meester01

de meester01

Oh ja, vandaag nog gezwaaid ;w naar een donkergrijze Ioniq 5 die ik op de A1 in de buurt van Twello inhaalde 8)

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:56
Ik zie nog steeds maar weinig Ioniq 5's (lees: geen anders dan die van mezelf) in het noorden van Nederland rijden. Wel spot ik steeds meer EV6's op de weg. Maar als ik er een tegenkom zal ik zwaaien hoor! :)

[ Voor 10% gewijzigd door GoodPeople op 20-04-2022 09:58 ]

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@GoodPeople Hier in Amsterdam Holendrecht heb ik er tot nu toe één gezien (aan dezelfde laadpaal die ik ook gebruik), in totaal in de omgeving (ong. 10 km) drie....Vind ik ook niet echt veel.

3000Wp op 't dak

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

@GoodPeople In Nijmegen heb ik nu 3 andere gespot naast die van mijzelf.

PJvI

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Ik zie ze ook nog sporadisch....

De mijne staat inmiddels bij de dealer klaar maar het is nog wachten op de kentekenpapieren uit Duitsland om een Nederlands kenteken aan te vragen....de auto is sneller in NL gekomen dan de post...

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

@Markprinsen De DeutschePost kan je dus gelijk trekken met de PostNL hoor ik hieruit :P?

PJvI

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:23
GoodPeople schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:58:
Ik zie nog steeds maar weinig Ioniq 5's (lees: geen anders dan die van mezelf) in het noorden van Nederland rijden. Wel spot ik steeds meer EV6's op de weg. Maar als ik er een tegenkom zal ik zwaaien hoor! :)
afgelopen weekend naar groningen geweest en toen kwam ik er wel 1 tegen in het noorden hoor, weet niet meer precies waar, de snelweg daar lijkt overal hetzelfde :P . verder zijn er in Almere wel redelijk wat te vinden heb ik al gemerkt. de EV6 kom ik echter vaker tegen in het wild.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• AkakoMinami
Tiggy80 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:02:
[...]

afgelopen weekend naar groningen geweest en toen kwam ik er wel 1 tegen in het noorden hoor, weet niet meer precies waar, de snelweg daar lijkt overal hetzelfde :P . verder zijn er in Almere wel redelijk wat te vinden heb ik al gemerkt. de EV6 kom ik echter vaker tegen in het wild.
Ja hier ook vaak in Almere te vinden en zie er inderdaad veel. Zeker in Buiten

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Nog een maandje of zes dan rijdt er een witte 58kWh Ionic 5 style ten noorden van Groningen rond

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-11 22:18

mdeiman

Projet 45

In Winschoten e.o. rijdt een I5 als lesauto. Geinig.

Shit happens.

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-11 22:31
Vanmiddag zag ik er vijf voorbij komen, op een auto transporter. De drie kentekens die ik zag waren opeenvolgend maar uit de L serie die al sinds juli 2021 op kenteken staan. Mogelijk (ex) demo auto's van Hyundai dealers? Het was wel in de buurt van Hyundai NL in Sassenheim.

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKWf5Fp_SfMsf4cUAcMGrClEt50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QgOoMtVKlo8bJYZAoweqQfjz.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag dan eindelijk de afneembare trekhaak met 13 polige stekker gemonteerd gekregen. Zeer netjes gedaan door Autopalace Zwolle! Nu eens kijken of we de caravan er nog eens achter gaan hangen dit voorjaar....

[ Voor 7% gewijzigd door jrk op 20-04-2022 20:17 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• de meester01

de meester01

MB1962 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:41:
Vanmiddag zag ik er vijf voorbij komen, op een auto transporter. De drie kentekens die ik zag waren opeenvolgend maar uit de L serie die al sinds juli 2021 op kenteken staan. Mogelijk (ex) demo auto's van Hyundai dealers? Het was wel in de buurt van Hyundai NL in Sassenheim.
Ik zag de P45 demo van Herwers Apeldoorn op marktplaats staan.
Met automatische deurklinken voor de liefhebber :+

https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@de meester01 frappant.....de prijs is ruim € 1800 hoger dan de nieuw prijs (€ 58.000) dus je betaalt voor de reeds verreden kilometers....

3000Wp op 't dak

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 19:42
Vanochtend dode auto voor de deur. 12volt-accu leeg. Uiteindelijk Wegenwacht nodig gehad voor opladen.

Auto stond met 12% paar dagen stil. Maar dat zou niet uit.mogen maken.
.
Overigens ook interessant: laden vanaf 5% tot 100% was 59 kwh (bij een 58 kwh model).

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
kor952 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:15:
@de meester01 frappant.....de prijs is ruim € 1800 hoger dan de nieuw prijs (€ 58.000) dus je betaalt voor de reeds verreden kilometers....
Dan zou ik voor 61k Zwitserse francs voor deze gaan:

https://www.autoblog.nl/n...-martini-striping-3338572

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:54

Killemall

Can you say Moooh !!??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJWHvhKTL4pz40JZMedghqRmi8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2EjC34DmCFU6svlXLaKZ1WQ.jpg?f=fotoalbum_large

Heb je een tip hoe de deze lampen losgehaald moeten worden ?

• PeMo1965
  • Laatst online: 20-05 12:56
Ik ben net terug van een paar dagen Milaan met de Ioniq 5. Ruim 1100 km op 1 dag is dus goed te doen. De route gepland in ABRP en geopend in Google op de Apple Car Play. Omdat het de eerste keer was dat ik een verre reis deed met de Ioniq toch wat voorzichtig gepland in ABRP. Resultaat 7 stops die nooit meer dan 20 minuten duurden en net genoeg voor een sanitaire stop en wat te eten of drinken. Positief hieraan was dat we volop konden genieten van het onbeperkt hard rijden omdat we acculadfing te over hadden en dus regelmatig dik boven de 140/150 reden over lange trajecten waar dit kon. De extra tijd van een extra laadstop was zo goed gemaakt. Qua laadsnelheden varieerde dit van 120 tot 180 kW op de heenweg toe het vrij koud was en op de terugweg na een paar keer laden de 226 aangetikt maar altijd voor korte periode vanwege de niet al te lage acculading bij start. Op de heen weg bij 1 laadplaats 3 Ioniqs gezien, verder een enkele model 3 of S, een Ipace en een Leaf. Geen enkele Enyaq gezien. Sowieso weinig EV onderweg in het buitenland. Al met al een heerlijke reisauto, lekker stil, lekker snel, redelijk sturen, HDA redelijk bruikbaar. ACC is echt heerlijk rijden. De interne navigatie vind ik persoonlijk helemaal ruk, maar met Apple Car Play en Google Maps is het prima rijden. Laadpalen zat in Duitsland, maar ook vaak net van de snelweg af. In Switserland is het een waar paradijs vor EV’s. Op zelfs de kleinste parkeerplaatsen langs de snelweg naar de Gothard heb je snelladers staan. En die heb je momenteel nog helemaal voor jezelf. In NL gemerkt dat er veel palen defecten hebben en in de avondspits is bijna alles bezet :(. Al met al een hele positieve rijervaring voor ons als newbie EV rijders. De Ioniq is goedgekeurd voor verre reizen wat ons betreft. Oh ja de bovenkanten van de achterlichten kan je prima gebruiken om bekers op te zettenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sa-lDbaFu3Sas1u0UncWk6XVwCA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prKtBAKe57RejkmdY1Gorphu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZXa2zRAKqXMT1DFWZ04HNo0h8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0E5mrAbUSmvYD7IwrW42OzO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1t9ybtHKnubsQ1UYqS5iB256ePE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QQGWEkKOJ8YdK6BXzkkPCYz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKRdFbC32hSUwSRv8GcfqfL3_QY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWjyy3gwoOqckvIcwqrJq0O4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bi2p_d4OeOkYU_TrTO3DYqAr-ow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKcUFF5JrYDtu6XzVNvGdPgX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6ZW8TbH2FMtpnivRgr5IyYr4ZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBuEYdiOE0x0sVAnO0vKeKOo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QGF8hPKe0dX3cU8sMflvWZ-GQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zr0bNQbhbnWGUW81FW08qKuM.jpg?f=fotoalbum_large

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jGh93MZA87n_6X4lil5no-6l-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C05mv25pinlRIsQhfekLFVa0.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even voor iemand die twijfelt over de optie van de achterbak verlichting. Fijnste optie die ik erbij heb genomen. 💡

(Moet nog steeds een ander trekhaak dopje kopen 🙈)

[ Voor 21% gewijzigd door GoodPeople op 20-04-2022 22:29 ]

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-11 21:28
PeMo1965 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:09:
Ik ben net terug van een paar dagen Milaan met de Ioniq 5. Ruim 1100 km op 1 dag is dus goed te doen. De route gepland in ABRP en geopend in Google op de Apple Car Play. Omdat het de eerste keer was dat ik een verre reis deed met de Ioniq toch wat voorzichtig gepland in ABRP. Resultaat 7 stops die nooit meer dan 20 minuten duurden en net genoeg voor een sanitaire stop en wat te eten of drinken. Positief hieraan was dat we volop konden genieten van het onbeperkt hard rijden omdat we acculadfing te over hadden en dus regelmatig dik boven de 140/150 reden over lange trajecten waar dit kon. De extra tijd van een extra laadstop was zo goed gemaakt. Qua laadsnelheden varieerde dit van 120 tot 180 kW op de heenweg toe het vrij koud was en op de terugweg na een paar keer laden de 226 aangetikt maar altijd voor korte periode vanwege de niet al te lage acculading bij start. Op de heen weg bij 1 laadplaats 3 Ioniqs gezien, verder een enkele model 3 of S, een Ipace en een Leaf. Geen enkele Enyaq gezien. Sowieso weinig EV onderweg in het buitenland. Al met al een heerlijke reisauto, lekker stil, lekker snel, redelijk sturen, HDA redelijk bruikbaar. ACC is echt heerlijk rijden. De interne navigatie vind ik persoonlijk helemaal ruk, maar met Apple Car Play en Google Maps is het prima rijden. Laadpalen zat in Duitsland, maar ook vaak net van de snelweg af. In Switserland is het een waar paradijs vor EV’s. Op zelfs de kleinste parkeerplaatsen langs de snelweg naar de Gothard heb je snelladers staan. En die heb je momenteel nog helemaal voor jezelf. In NL gemerkt dat er veel palen defecten hebben en in de avondspits is bijna alles bezet :(. Al met al een hele positieve rijervaring voor ons als newbie EV rijders. De Ioniq is goedgekeurd voor verre reizen wat ons betreft. Oh ja de bovenkanten van de achterlichten kan je prima gebruiken om bekers op te zetten[Afbeelding]
Leuk om te horen. Heb je een 58kw of een 73kw?

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

• de meester01

de meester01

kor952 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:15:
Ja, vraag en aanbod zal het antwoord zijn denk ik. 10 maanden minder garantie, een auto die waarschijnlijk niet is ontzien tijdens de proefritten - iig niet door mij >:)

• de meester01

de meester01

edvanleeuwen schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:30:
Vanochtend dode auto voor de deur. 12volt-accu leeg. Uiteindelijk Wegenwacht nodig gehad voor opladen.

Auto stond met 12% paar dagen stil. Maar dat zou niet uit.mogen maken.
.
Overigens ook interessant: laden vanaf 5% tot 100% was 59 kwh (bij een 58 kwh model).
Geen starthulp of acculader in het huishouden? Na alle indianen verhalen over sudden death heb ik 5 tientjes geïnvesteerd en een starthulp/powerbank in de frunk gelegd.

• Tiggy80
de meester01 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:58:
[...]

Ik zag de P45 demo van Herwers Apeldoorn op marktplaats staan.
Met automatische deurklinken voor de liefhebber :+

https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet
klinkt alsof ze er verstand van hebben:
" Accu laden: 220 kW, compleet vol in 6 uur en 9 minuten" :?

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
GoodPeople schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:26:
[Afbeelding]

Nog even voor iemand die twijfelt over de optie van de achterbak verlichting. Fijnste optie die ik erbij heb genomen. 💡

(Moet nog steeds een ander trekhaak dopje kopen 🙈)
Biedt het heel veel meer dan het standaard lampje vervangen door een led lampje? Met andere woorden: 10 euro voor het led lampje versus €??? voor deze optie?
En het is achteraf nog in te bouwen, toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Astronaut op 21-04-2022 07:33 ]

• edvanleeuwen
de meester01 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:06:
[...]

Geen starthulp of acculader in het huishouden? Na alle indianen verhalen over sudden death heb ik 5 tientjes geïnvesteerd en een starthulp/powerbank in de frunk gelegd.
Starthulp heeft geen zin. Het is niet een kwestie van alleen maar even zorgen dat je start. De accu moet daadwerkelijk opgeladen worden, anders blijft de auto zelf aangeven dat je niet mag rijden en kun je dat ook niet. Daarom moest na de eerste laadbeurt waarna de accessoires het deden, de WW nog terugkomen om verder te laden opdat ik ook echt kon gaan rijden.

• repmeer
edvanleeuwen schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:36:
[...]

Starthulp heeft geen zin. Het is niet een kwestie van alleen maar even zorgen dat je start. De accu moet daadwerkelijk opgeladen worden, anders blijft de auto zelf aangeven dat je niet mag rijden en kun je dat ook niet. Daarom moest na de eerste laadbeurt waarna de accessoires het deden, de WW nog terugkomen om verder te laden opdat ik ook echt kon gaan rijden.
Maar een acculader heeft toch wel zin?

• edvanleeuwen
repmeer schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:40:
[...]

Maar een acculader heeft toch wel zin?
Misschien wel. De Wegenwachter die ik het vroeg had er zijn twijfels over vanwege de lange laadtijd, maar het zou kunnen dat dat werkt.
edvanleeuwen schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:36:
[...]

Dat is onzin. De IONIQ 5 laadt de 12 Volt accu bij vanuit de hoge volts batterij, met wel 14.8 Volt na het starten. Dus gewoon de auto even aan laten staan en onder het rijden laadt deze ook op.

• repmeer
ZuinigeRijder schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:55:
[...]

Dat is onzin. De IONIQ 5 laadt de 12 Volt accu bij vanuit de hoge volts batterij, met wel 14.8 Volt na het starten. Dus gewoon de auto even aan laten staan en onder het rijden laadt deze ook op.
Dus een booster aanschaffen heeft dus wel degelijk zin? Maak het nog uit wat voor een booster?

[ Voor 4% gewijzigd door repmeer op 21-04-2022 08:10 ]

repmeer schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:57:
[...]

Dus een booster aanschaffen heeft dus wel degelijk zin? Maak het nog uit wat voor een booster?
Bij een benzine/dieselmotor moet de booster krachtig genoeg zijn om de startmotor rond te draaien. Bij een EV is dit niet nodig, dus een "eenvoudige" booster is al geschikt. Het is alleen nodig om het opstarten van de software mogelijk te maken om de hoog volt batterij veilig op te starten (en verbruikers, dus even licht en zo uitzetten).

Ik heb zoiets in de frunk liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door ZuinigeRijder op 21-04-2022 08:23 ]

• PeMo1965
repmeer schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:42:
[...]

Leuk om te horen. Heb je een 58kw of een 73kw?
73 kW LR RWD Style

• de meester01

de meester01

ZuinigeRijder schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:15:
[...]

Bij een benzine/dieselmotor moet de booster krachtig genoeg zijn om de startmotor rond te draaien. Bij een EV is dit niet nodig, dus een "eenvoudige" booster is al geschikt. Het is alleen nodig om het opstarten van de software mogelijk te maken om de hoog volt batterij veilig op te starten (en verbruikers, dus even licht en zo uitzetten).

Ik heb zoiets in de frunk liggen.
En daarna mag @edvanleeuwen even langs de dealer om de laadklep te laten checken anders wordt de ANWB zijn beste nieuwe vriend 8)
de meester01 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:09:
[...]

En daarna mag @edvanleeuwen even langs de dealer om de laadklep te laten checken anders wordt de ANWB zijn beste nieuwe vriend 8)
Ik zou verwachten dat @edvanleeuwen niet de ANWB gebeld heeft maar het (alarm)nummer van Hyundai in het mapje van de dikke handleiding :?

• de meester01

de meester01

ZuinigeRijder schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:12:
[...]

Ik zou verwachten dat @edvanleeuwen niet de ANWB gebeld heeft maar het (alarm)nummer van Hyundai in het mapje van de dikke handleiding :?
Mja wegenwacht / anwb 1 pot van hetzelfde toch?
de meester01 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:13:
[...]

Mja wegenwacht / anwb 1 pot van hetzelfde toch?
Nee, ik verwacht niet dat dan de WW van de ANWB komt in het geval dat je het Hyundai pechhulp nummer belt.

• Tiggy80
[...]

voor de laadklep staat toch een software update klaar (Kampagnencode: 20D014)? mijn dealer zou hem al hebben gedaan maar hij staat nog steeds als te doen op de duitse hyundai website.... zal dus wel weer vergeten zijn

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Zijn er al mensen met ervaring bij het achteraf aanschaffen en plaatsen van een trekhaak? Ik heb een voorraadmodel in aantocht waar logischerwijs geen trekhaak op zit.

Ik ben benieuwd naar de ervaring en de prijs om dit te laten monteren.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Markprinsen schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:00:
Zijn er al mensen met ervaring bij het achteraf aanschaffen en plaatsen van een trekhaak? Ik heb een voorraadmodel in aantocht waar logischerwijs geen trekhaak op zit.

Er komen uit Korea nooit auto's met trekhaak, ze worden er altijd door de dealer opgezet. De verwijderbare kost rond de € 1100 de semi-automatisch inklapbare versie kost het dubbele.

3000Wp op 't dak

• Tiggy80

in feite heeft iedereen hem achteraf laten monteren omdat ze niet vanuit de fabriek worden gemonteerd. ik verwacht dus dat de prijs en het montage proces gelijk zijn aan dat van het meebestellen met een nieuwe/ niet voorraad auto.

• de meester01

de meester01

ZuinigeRijder schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:21:
[...]

Nee, ik verwacht niet dat dan de WW van de ANWB komt in het geval dat je het Hyundai pechhulp nummer belt.
Verwachtingen komen niet altijd uit :+

Waarom schrijft Ed dan dat de WW geweest is ?

Bij alle leasebakken die ik in het verleden had kwam er nooit een busje van VW maar altijd de WW van de ANWB.

• Motorfret
trekhaak kun je ook prima laten monteren bij een bedrijf als trekhaakcentrum.nl
(en is nog goedkoper ook)

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

@Motorfret Oe! Goeie tip, ik ben hier ook nog naar opzoek!

PJvI

• Niick7
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-10 12:18
P86 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:46:
@GoodPeople In Nijmegen heb ik nu 3 andere gespot naast die van mijzelf.
Misschien wel die van mij :)

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

@Niick7 Haha, een mede Nijmegenaar en Ioniq rijder. Wat wil een mens nog meer? Ik zit rondom Biesen.

PJvI

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:45

-CJ

Not remastered

Motorfret schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:17:
trekhaak kun je ook prima laten monteren bij een bedrijf als trekhaakcentrum.nl
(en is nog goedkoper ook)
Hoe zit dat dan met de fabrieksgarantie vanuit Hyundai?

All I had to do was follow the damn train.

• Motorfret
@-CJ er wordt dezelfde set gemonteerd als de dealer doet, dus lijkt me geen probleem.
is gewoon een aftermarket artikel.
(maar dat zijn de trekhaken van Hyundai ook, die komen ook niet af fabriek)

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:45

cooper_s1

MINI's rule

Leuk aftermarket stickerset:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/278733051_5332539936790284_8506777697043319257_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-5&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=s1RERLck6m4AX8MvGiz&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT8y5z8-4EveB5bocNlIJmN2GK3TUBu5Fxd84uKNL183MA&oe=6266D04C

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Hij staat te koop zie ik, in zwitserland:
https://www.autoscout24.c...nalplus&sortingPosition=1

• de meester01

de meester01

Het telefoonnummer lijkt uit Apeldoorn te komen :)
Astronaut schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:32:
[...]

Biedt het heel veel meer dan het standaard lampje vervangen door een led lampje? Met andere woorden: 10 euro voor het led lampje versus €??? voor deze optie?
En het is achteraf nog in te bouwen, toch?
Is inderdaad achteraf. Is ook helemaal niet zo veel geld (als je het zelf kunt doen): https://hyundaizubehoer.d...-and-tailgate-lights.html
Ziet er geinig uit! Ik had als kind een model autootje met die stickers. Was een Lancia.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

bilgy_no1 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:53:
[...]

Is inderdaad achteraf. Is ook helemaal niet zo veel geld (als je het zelf kunt doen): https://hyundaizubehoer.d...-and-tailgate-lights.html
Heeft iemand een fotootje van hoe die lampjes in de achterklep zitten?
cooper_s1 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:59:
[...]

Heeft iemand een fotootje van hoe die lampjes in de achterklep zitten?
Als je op de pagina van die link kijkt bij 'Attachments' zie je de installatie pdf's. Ioniq 5 staat er (nog) niet tussen, maar als je bij Tucson kijkt krijg je wel een indruk.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Via deze site vind je wel de inbouwbeschrijving voor een Ioniq5.

https://www.mobisparts.eu/

3000Wp op 't dak

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Vanaf morgen rijden er twee extra. Een Gold Matte en een witte! :)

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
GTCrugged schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:41:
[...]

Je moet de Ottocast updaten, is een geheugen issue.
Stonden 2 updates klaar. Bij de eerste stond in de release notes inderdaad geheugen issue. De tweede gaf me een hele nieuwe management interface.

Maar helaas, probleem niet opgelost. Moet wel zeggen dat het hoofdzakelijk gebeurt op de lange ritten: > 1 uur.

Uit verdere analyse lijkt dat via wireless charging de iPhone oplaadt tot 70% en dat daarna de telefoon te warm wordt, niet verder oplaadt en de cpu gaat throttlen 😧

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

PJvI

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49
Niick7 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:55:
[...]

Misschien wel die van mij :)
Of die van mij , matte goud

• GLK63
  • Laatst online: 05-06 12:30
bilgy_no1 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:54:
[...]

Ziet er geinig uit! Ik had als kind een model autootje met die stickers. Was een Lancia.
De ontwerper van de Lancia Delta heeft zich ook bemoeid met onze Ioniq 5. ( Een Belg)

• edvanleeuwen
ZuinigeRijder schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:55:
[...]

Nee, dus. En ik praat nu dus uit ervaring dat de auto niet start als de 12-voltaccu niet voldoende opgeladen is.

• edvanleeuwen
ZuinigeRijder schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:12:
[...]

Als je Hyundai belt (wat ik natuurlijk gedaan heb), wordt gekeken of je eigen dealer kan helpen of een in de buurt. Zo niet, dan komt de ANWB.

• de meester01

de meester01

edvanleeuwen schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:00:
[...]
Nee, dus. En ik praat nu dus uit ervaring dat de auto niet start als de 12-voltaccu niet voldoende opgeladen is.
Oh OK, dat is wel apart want tot nu toe was de oplossing die op het www rondgaat bij een platte 12V accu: start booster op de accu zetten, auto aanzetten, laten booten en in Ready mode komen, start booster afkoppelen en gaan.

• edvanleeuwen
de meester01 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:28:
[...]

Oh OK, dat is wel apart want tot nu toe was de oplossing die op het www rondgaat bij een platte 12V accu: start booster op de accu zetten, auto aanzetten, laten booten en in Ready mode komen, start booster afkoppelen en gaan.
Het enige verschil is wat bij mij gedaan is, is om de auto na het laden pas aan te zetten. Zou dat nog verschil maken?

• edvanleeuwen
[...]

Dat is wel een goede tip, dank!

• de meester01

de meester01

edvanleeuwen schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 00:11:
[...]

Het enige verschil is wat bij mij gedaan is, is om de auto na het laden pas aan te zetten. Zou dat nog verschil maken?
Ik heb - gelukkig - geen hands-on ervaring maar dat is wat ik op YouTube zie (zoals ik het in mijn voorgaande bericht omschreef).

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

• edvanleeuwen
de meester01 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 00:21:
[...]

Ik heb - gelukkig - geen hands-on ervaring maar dat is wat ik op YouTube zie (zoals ik het in mijn voorgaande bericht omschreef).
Ik heb een paar filmpjes gezien, waaronder een van Mr. EV. Die heeft het over het aanzetten van een z.g. Utility Mode. Ik moet nog in de handleiding kijken of dat de oplossing is.

Verder was bij mij het gedrag anders dan daar getoond. Als ik de auto aanzette (steeds met de sleutel op de startknop), dan ging het scherm aan, maar verscheen in plaats van Ready een melding dat de accu laag was en ik een veilige plek op zou moeten zoeken. En door die melding kon ik geen versnelling.kiezen.
edvanleeuwen schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:11:
[...]

Ik heb een paar filmpjes gezien, waaronder een van Mr. EV. Die heeft het over het aanzetten van een z.g. Utility Mode. Ik moet nog in de handleiding kijken of dat de oplossing is.

Verder was bij mij het gedrag anders dan daar getoond. Als ik de auto aanzette (steeds met de sleutel op de startknop), dan ging het scherm aan, maar verscheen in plaats van Ready een melding dat de accu laag was en ik een veilige plek op zou moeten zoeken. En door die melding kon ik geen versnelling.kiezen.
Wanneer je de auto aanzet met de voet op de rem, zal de hoofdbatterij de accu bij gaan laden. Ik kan me indenken dat je dan een tijdje moet wachten met het systeem aan, om de 12volt accu bij te laden, voordat je kunt rijden.

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-11 10:59
Handige manual om te zien waar de punten zitten om de auto op te krikken
https://manuals.plus/m/90...cbe5e57a5a1dc04_optim.pdf

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-11 22:18

mdeiman

Projet 45

Astronaut schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:27:
[...]

Stonden 2 updates klaar. Bij de eerste stond in de release notes inderdaad geheugen issue. De tweede gaf me een hele nieuwe management interface.

Maar helaas, probleem niet opgelost. Moet wel zeggen dat het hoofdzakelijk gebeurt op de lange ritten: > 1 uur.

Uit verdere analyse lijkt dat via wireless charging de iPhone oplaadt tot 70% en dat daarna de telefoon te warm wordt, niet verder oplaadt en de cpu gaat throttlen 😧
Ik heb geen enkel probleem als ik Waze niet meer gebruik. Die is bij mij de boosdoener. Nu Google Maps in gebruik. Werkt ook wel erg fijn. Alleen minder actueel. Ik hoop dat Waze snel met een update komt.

Shit happens.

• PeMo1965
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJk4l8UJgLQc76gx9qp6xF0MB4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrttJwZo2YC607WV2gIlRv5w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-GZgBIQcrsgjEKvmRQUEnAuJt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LK2F5gsx8fxDT7X90Hthsnw8.jpg?f=fotoalbum_large
Eerste rit met de caravan gemaakt. 140 km met caravan en fietsen op het dak. Groot deel snelweg en tegenwind. Verbruik 31.4 kW/100 km. De ioniq is een prima caravan trekker. Lekker rond de 90 kmh op de cruisecontrol en achter vrachtwagens aan. Beetje saai maar wel relaxt rijden

[ Voor 7% gewijzigd door PeMo1965 op 22-04-2022 13:07 ]

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

PeMo1965 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eerste rit met de caravan gemaakt. 140 km met caravan en fietsen op het dak. Groot deel snelweg en tegenwind. Verbruik 31.4 kW/100 km. De ioniq is een prima caravan trekker. Lekker rond de 90 kmh op de cruisecontrol en achter vrachtwagens aan. Beetje saai maar wel relaxt rijden
Valt me helemaal niet tegen! Dan zou dik 200km bij lekker weer toch mogelijk moeten zijn bij de LR-versie. Ik ga het zien t.z.t.

Reed het verder wel lekker? Je hebt niet de grootste caravan zo te zien (1100 à 1200 kg?).

[ Voor 4% gewijzigd door jrk op 22-04-2022 13:14 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
PeMo1965 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mogelijk de fietsen op de dissel/achter de caravan dat je nog wat minder wind weerstand hebt. Dan is 25 kW/100 misschien zelfs mogelijk!
:9

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Gewoon vaste trekhaak is de goedkoopste oplossing volgens de dealer, kosten: 900 euro

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Pagina: 1 ... 92 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic