Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

PhilippeJoris schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:34:
Nieuwe EV charger: Engie-Vianeo. Hebben een app. Zouden op de autostrade de kWh aan € 0.57 verkopen. En € 0.69 bij de Esso tankstations. Eerst vooral Frankrijk, daarna ook België. Sorry, in het Frans, zie Google translate.

https://www.phonandroid.c...-en-france-dici-2025.html

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5OfikkBRelqPdvxoec2svq7TAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8HzZajJI6T3DZc7FCvTOFtc.jpg?f=fotoalbum_large

Daar heb ik zij het wat onhandig gestaan in Frankrijk inderdaad. Nederlands dashboard tikte zo de 220kw aan. Was per kw ongeacht de snelheid.

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Zonnekamp schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:58:
[...]

Mijn dealer was gelukkig iets pro-actiever. Zodra hij wist wanneer de radar ongeveer binnenzou komen, heeft hij mij direct benaderd voor een afspraak.

Heb wel direct de LFA update laten doen. Was ook geen probleem. Zo fijn nu.
Hoewel mijn frontradar het inmiddels spontaan weer is gaan doen, krijg ik eind deze maand alsnog een nieuwe frontradar. Hij is dus binnen. Toch maar door laten gaan, want inmiddels twee keer ruim een week met een kappotte radar rondgereden en dat wil je niet.

Ik zit nu even met die LFA-update. In mijn Serviceactie (https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/) overzicht staat die niet bij mijn auto. Ik weet ook niet of deze destijds bij de 30k is uitgevoerd....en eigenlijk ben ik wel tevreden. Hoe is bij jullie die LFA aangekondigd?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijn auto is deze week bij de dealer aangekomen, besteld in september vorig jaar. Ze zijn nog bezig om klaar te maken. Hebben jullie tips waar ik op moet letten als ik deze week een kijkje ga nemen ?

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jrk schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:10:
[...]

Ik zit nu even met die LFA-update. In mijn Serviceactie (https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/) overzicht staat die niet bij mijn auto. Ik weet ook niet of deze destijds bij de 30k is uitgevoerd....en eigenlijk ben ik wel tevreden. Hoe is bij jullie die LFA aangekondigd?
De LFA-update is nooit een service actie geweest, alleen bij klagende/vragende IONIQ 5 rijders wordt die uitgevoerd. Ik heb er ook niet om gevraagd/laten uitvoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 22-06-2023 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joezzt schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:10:
Mijn auto is deze week bij de dealer aangekomen, besteld in september vorig jaar. Ze zijn nog bezig om klaar te maken. Hebben jullie tips waar ik op moet letten als ik deze week een kijkje ga nemen ?
Heb het antwoord in het leveringen topic gegeven:
ZuinigeRijder in "Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:40
P86 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 00:58:
[...]

[Afbeelding]

Daar heb ik zij het wat onhandig gestaan in Frankrijk inderdaad. Nederlands dashboard tikte zo de 220kw aan. Was per kw ongeacht de snelheid.
:) :) :) Was de normale plaats ge-ICE-ed?

€ enkel per kWh? Hoeveel € / kWh? Volgens hun APP € per kWh plus € per minuut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P86
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

PhilippeJoris schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:39:
[...]

:) :) :) Was de normale plaats ge-ICE-ed?

€ enkel per kWh? Hoeveel € / kWh? Volgens hun APP € per kWh plus € per minuut.
Dat station stond ontzettend raar (vonden wij). Snelweg af door de Tolpoorten gereden en het was dus terug en omrijden via de tolweg weer of doorgeven tussen de reling door. Het was per kWh voor zover ik kon zien. Dat zie je ook als je inzoomt: zie hieronder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pooqeNbL3M3xxWmreQQxIF99cu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JR60nhKA95FXvTFlvyzHpaja.jpg?f=fotoalbum_large

PJvI

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNij5xu6ZE09dIUtGYpF8ux_4eo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REmIVHlSbV2QJUprVuqfcNdx.jpg?f=fotoalbum_large

Dit rijbereik heb ik sinds de ingebruikname 1,5 jaar geleden niet meer gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-09 22:50
amw82 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:21:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Net op A13 en A20 kreeg ik dit niet.
Vanmorgen op de A2 werkte het wel... Zal dan wel aan de weg liggen (hoewel hij op de A13/A20 de trajectcontrole wel herkent).

Wat ik dan weer jammer vindt (snap het wel) is dat hij de autosnelheid over neemt en niet de GPS snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online

-CJ

Not remastered

amw82 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:04:
[...]

Vanmorgen op de A2 werkte het wel... Zal dan wel aan de weg liggen (hoewel hij op de A13/A20 de trajectcontrole wel herkent).

Wat ik dan weer jammer vindt (snap het wel) is dat hij de autosnelheid over neemt en niet de GPS snelheid...
Aan de andere kant; is verwarrend als de auto twee verschillende snelheden communiceert.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:35
Zojuist in mijn mailbox gevonden. "Binnen nu en enkele weken!"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75FhaWxyNP02B0Oh6qG1-E2hcAM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1whEs8GbWagRDOhH2bMcpJVT.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-08 10:07
ik heb 2 vraagjes:
1. soms zie je bij de snelheidbord op het dash, een ander bordje erachter...... alleen de rand, zie groen cirkeltje. bijv bij 100 overdag, na 19 uur mag 130. kun je op een of andere manier het bovenste bord weg "swipen"?
2. zie rode cirkel...... die aanduiding had ik eerst weg, maar sinds een maand of 2 staat hij er weer, en ik krijg hem nietr meer weg..... iemand die mij in de juiste richting kan schoppen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJlpmkoSHMAfq80bX5eFFwd36G4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IFXGBN6lzSrXe7fVHIjPEgxu.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-08 10:07
stefxx schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:46:
Zojuist in mijn mailbox gevonden. "Binnen nu en enkele weken!"

[Afbeelding]
en deze kreeg ik ook.......afwachten maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
PeMo1965 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:09:
[Afbeelding]

Dit rijbereik heb ik sinds de ingebruikname 1,5 jaar geleden niet meer gezien :)
Bluelink schat het rijbereik over het algemeen wel wat hoger in dan wanneer je bij het starten op het dashboard kijkt.

En die 480 km mag ik aannemen met de 'kleinere' grote accu van 73,4? Dat is zeker lekker!
Collega heeft MY2023 met de 77,4 kWh accu en hij komt dik boven de 500 km als hij afgelopen dagen rustig heeft gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
PeMo1965 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:09:
[Afbeelding]

Dat zie ik alleen als hij net groot onderhoud bij de dealer heeft gekregen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:38
Weet iemand trouwens wat voor soort lampje er in de frunk zit? Ziet er led uit maar wordt heel erg warm in korte tijd, dus verwacht eigenlijk halogeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
Xmoo schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:26:
Weet iemand trouwens wat voor soort lampje er in de frunk zit? Ziet er led uit maar wordt heel erg warm in korte tijd, dus verwacht eigenlijk halogeen.
zie GG85 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
edit: sorry je zei FRUNK. Vermoedelijk hetzelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door Razwer op 22-06-2023 14:33 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
Razwer schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:32:
[...]

zie GG85 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
edit: sorry je zei FRUNK. Vermoedelijk hetzelfde.
Haha geen probleem. Heb ze allemaal vervangen behalve de frunk. Die van het dashboardkastje is erg eenvoudig. Ik snap niet dat er online allemaal staat dat die moeilijk is. Doe even een rubberen handschoen aan, vervang hem on the flow, hoef je niet dat ding eruit te trekken (want kabel is idd erg kort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Xmoo schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:36:
[...]

Haha geen probleem. Zal straks een poging wagen.

Heb ze allemaal vervangen behalve de frunk. Die van het dashboardkastje is erg eenvoudig. Ik snap niet dat er online allemaal staat dat die moeilijk is. Doe even een rubberen handschoen aan, vervang hem on the flow, hoef je niet dat ding eruit te trekken (want kabel is idd erg kort).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:15
ThijsR schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:11:
[...]

Bluelink schat het rijbereik over het algemeen wel wat hoger in dan wanneer je bij het starten op het dashboard kijkt.

En die 480 km mag ik aannemen met de 'kleinere' grote accu van 73,4? Dat is zeker lekker!
Collega heeft MY2023 met de 77,4 kWh accu en hij komt dik boven de 500 km als hij afgelopen dagen rustig heeft gereden.
Wat de app aangeeft is met climate control uit en in eco stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Xmoo schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:36:
[...]

Haha geen probleem. Heb ze allemaal vervangen behalve de frunk. Die van het dashboardkastje is erg eenvoudig. Ik snap niet dat er online allemaal staat dat die moeilijk is. Doe even een rubberen handschoen aan, vervang hem on the flow, hoef je niet dat ding eruit te trekken (want kabel is idd erg kort).
Heel eerlijk wist ik niet eens dat er een lampje zat. Nu net even gekeken en die is inderdaad lastig te bereiken zonder wat dingen los te schroeven zo lijkt het.
Ik rij een AWD exemplaar dus erg weinig ruimte in de frunk en daardoor weinig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 07:10
Iemand al eens opgevallen hoeveel er uitgezet moet worden als je het boekje volgt wanneer je een aanhanger trekt?
Wanneer u een aanhanger of een ander voertuig sleept, raden we aan dat u om veiligheidsredenen
Forward Collision-Avoidance Assist uitschakelt.

Wanneer u een aanhanger of een ander voertuig sleept, raden we aan dat u Lane Keeping Assist om veiligheidsredenen uitschakelt.

Schakel de Blind-Spot CollisionAvoidance Assist (botsingsvermijding blinde hoek) uit om een aanhanger, drager enz. te bevestigen of verwijder de aanhanger, drager enz. om de BlindSpot Collision-Avoidance Assist te gebruiken.

Schakel de Safe Exit Warning uit als u een aanhanger, drager enz. plaatst, of koppel de aanhanger, drager enz. af om de Safe Exit Warning te gebruiken

Gebruik de cruisecontrol niet tijdens het rijden met een aanhanger.

Wanneer u een aanhanger of een ander voertuig trekt, raden we aan dat u Smart Cruise Control om veiligheidsredenen uitschakelt.

Wanneer u een aanhanger of een ander voertuig sleept, raden we aan dat u Navigation-based Smart Cruise
Control om veiligheidsredenen uitschakelt.

Wanneer u een aanhanger of een ander voertuig sleept, raden we aan dat u om veiligheidsredenen Highway Driving Assist uitschakelt

Wanneer u een aanhanger of een ander voertuig sleept, raden we aan dat u om veiligheidsredenen
Rear Cross-Traffic CollisionAvoidance Assist (ondersteuning botsingsvermijding achterzijde) uitschakelt.

Zet Reverse Parking CollisionAvoidance Assist uit als u een aanhanger trekt. Bij het trekken en achterwaarts bewegen wordt Reverse Parking Collision-Avoidance Assist actief omdat het de aanhanger detecteert.
Zet iemand dit allemaal uit? Of gaat dat automatisch als je de aanhang modus selecteerd (dan krijg je geen regeneratief remmen meer toch?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
Dala schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:30:
Iemand al eens opgevallen hoeveel er uitgezet moet worden als je het boekje volgt wanneer je een aanhanger trekt?

[...]

Zet iemand dit allemaal uit? Of gaat dat automatisch als je de aanhang modus selecteerd (dan krijg je geen regeneratief remmen meer toch?)
Gaat allemaal automatisch! Vandaag toevallig ook getest.
Afbeeldingslocatie: https://mohammad.moghtader.net/wp-content/uploads/2023/06/IMG_7910.jpeg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stijngysemans
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-10-2023
Vanmiddag ga ik onze Hyundai Ioniq 5 ophalen! We vertrekken woensdag op vakantie naar Spanje en zullen met de nieuwe auto rijden. Ik zou graag een abonnement nemen op Ionity. Met Hyundai kun je hier een maandelijks abonnement afsluiten, zodat je kunt laden tegen een tarief van 29 cent: https://www.hyundai.com/e...i/ionity.html#tab-premium. Hoe moet ik dit activeren?

Ik had de garage gebeld, maar zij wisten hier niets van. Ze vertelden me gewoon dat er een Eneco-laadpas wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:57
Ga naar https://chargemyhyundai.com/ en maak een account aan. Daarna kan je bij een easy of flex abonnement een IONITY Premium pakket afsluiten. Voorheen was het gratis voor 1 jaar maar weet niet of dat nog altijd zo is. De website spreekt voor zich dus je zou er makkelijk zelf uit moeten kunnen komen.

Succes ermee!

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Even zoeken op Charge my Hyundai en daar een abonnement afsluiten. Je hebt daarvoor je chassisnummer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:45
ijssgerb schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:12:
Ga naar https://chargemyhyundai.com/ en maak een account aan. Daarna kan je bij een easy of flex abonnement een IONITY Premium pakket afsluiten. Voorheen was het gratis voor 1 jaar maar weet niet of dat nog altijd zo is. De website spreekt voor zich dus je zou er makkelijk zelf uit moeten kunnen komen.

Succes ermee!
Helaas niet meer gratis voor Ionic 5, wel voor de 6
Het abonnement voor €0,29 is er bij mijn weten sinds juni niet meer. Er zijn nu kortingsabonnementen voor in de plaats gekomen.

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Stijngysemans schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 05:14:
Vanmiddag ga ik onze Hyundai Ioniq 5 ophalen! We vertrekken woensdag op vakantie naar Spanje en zullen met de nieuwe auto rijden. Ik zou graag een abonnement nemen op Ionity. Met Hyundai kun je hier een maandelijks abonnement afsluiten, zodat je kunt laden tegen een tarief van 29 cent: https://www.hyundai.com/e...i/ionity.html#tab-premium. Hoe moet ik dit activeren?

Ik had de garage gebeld, maar zij wisten hier niets van. Ze vertelden me gewoon dat er een Eneco-laadpas wordt meegeleverd.
€ 0.29 is gedaan.

Zie nu https://support.ionity.eu...ion-from-6th-of-june-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razwer

Gefeliciteerd!
Een (Eneco) laadpas mee van de dealer? Interessant. Ik zou die per direct bij de vuilnis deponeren tenzij ze een goede deal er mee geven.
Het abonnement van Ionity via Hyundai sluit je af via ChargeMyHyundai. Je kan het via de webpagina of de app registreren en zo een abonnement afsluiten. Daarna sturen ze je een pas op per post.
https://chargemyhyundai.com/web/nl/hyundai-nl/tariffs
Helaas zijn de voorwaarden recent gewijzigd van ChargeMyHyundai dus raadt ik je aan deze thread iets terug te lezen en de voorwaarden op de website goed na te lezen.
Success iig met de nieuwe auto en fijne vakantie!

edit: lol tijdens schrijven van deze reactie al 4 anderen met hetzelfde antwoord :)
Goed bezig allemaal 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 23-06-2023 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris

Of kijk eens bij https://www.freshmile.com/en/. Dit is Frans en ze tellen (volgens hun app) € 0.30 / kWh plus € 0.30-0.45 per minuut aan de paal.

Of ENGIE-VIANEO. Zijn wel nog "jong".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:52
wel 'fraai' hoe ze deze prijsverhoging als een verbetering proberen te verkopen. |:(
Het enige betere is dat je er niet meteen 12 maanden aan vast zit. Maar als je 1x een auto vakantie doet en Ionity laadt, ben je al uit de kosten. Dus die 12 maanden is helemaal niet zo'n bezwaar in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-06 18:19

per 1 juni heb je dit goedkope abbo niet meer. Je kunt nu alleen nog een abbo nemen met 15 cent korting. Je hebt dan een kwh prijs van 64 cent. Voordeel is wel dat je het per maand kunt aan/uit zetten en niet meer per jaar. Ik heb het abbo via de Charge MyHyundai app geactiveerd. Weet niet of dat nu ook zo is.

Als je naar Spanje gaat, neem dan ook een Shell Recharge pass mee. Die werken goed bij de 50 KW palen. En zelf heb ik ook gebruik gemaakt van Tesla V2 en V3 palen. Maar wat het meeste geholpen heeft is dat ik met de granny lader + verlengsnoer vanaf het huisje kan laden.

Zelf zitten we nu ook in Spanje (in de buurt van Malaga) en met de I5 is het comfortabele reis. Ik wens je dan ook alvast een goede reis toe.

[ Voor 19% gewijzigd door Hein66 op 23-06-2023 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

Dala schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:30:

[...]

Ik zet dit allemaal niet uit.
Het enige wat vervelend is de nood stop en de piepjes bij het achteruitrijden.
De rest heb ik niet echt last van, je moet alleen niet op alle systemen vertrouwen.

Maar zonder cruisecontrol rijden is echt onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Xmoo schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:54:
[...]

[Afbeelding]
Dat is grappig.

Heb meerdere berichten gezien dat dit vanzelf uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:34

YJB

simplemouse schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:30:
[...]

Ik zet dit allemaal niet uit.
Het enige wat vervelend is de nood stop en de piepjes bij het achteruitrijden.
De rest heb ik niet echt last van, je moet alleen niet op alle systemen vertrouwen.

Maar zonder cruisecontrol rijden is echt onzin
Mee eens. In tegenstelling tot onze vorige auto blijft ook dode hoek detectie werken. Ok, niet zo nauwkeurig dan zonder aanhanger.
Het enige verschil dat ik zie is dat auto regen niet werkt.
Genoeg tijd om ervaring op te doen we hebben nog denk ik zo'n 5000km voor de boeg voordat we weer thuis zijn met de vouwwagen.
En ja dat achteruit rijden incl noodstop is echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

@YJB
Ik neem aan dat je bedoeld dat I-Padel niet werkt.
Dat is idd wel jammer maar Regen kan je gewoon op level 1-3 zetten.

Ik rij zelf nooit op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:25
Xmoo schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:54:
[...]

[Afbeelding]
welke software heb je dan? ik zie dat je een louge uitvoering hebt. ik heb afgelopen weekend met een aanhanger gereden en als ik de collision detection niet uit zet, gaat de auto echt niet verder dan 5cm naar achteren omdat dan de noodstop ingrijpt......

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
PhilippeJoris schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:23:
[...]

Of kijk eens bij https://www.freshmile.com/en/. Dit is Frans en ze tellen (volgens hun app) € 0.30 / kWh plus € 0.30-0.45 per minuut aan de paal.

Of ENGIE-VIANEO. Zijn wel nog "jong".
heb je bij hun een fysieke pas nodig of kan het ook via de app?

dat hele laadpassen ding vind ik toch nog wel een beetje een ding bij het EV rijden hoor, dat kan allemaal wel wat transparanter/makkelijker lijkt mij. de aanpassing van Ionity is ook weer bizar, blijkbaar hebben ze het klanten target gehaald en kunnen ze nu gaan uitknijpen..... moet de shell eens doen met euro 95; sorry, vanaf juni betaal je geen 1.94 per liter meer maar 3.88.... maar we hebben het wel makkelijker gemaakt om te tanken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 09:02

GG85

.......

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door GG85 op 23-06-2023 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 21:35
Wij rijden regelmatig met caravan, maar bij het achteruit rijden beginnen de parkeersensoren te piepen. Is het mogelijk om dit automatisch uit te zetten wanneer een aanhanger is aangekoppeld? Ik zie bij het wegrijden altijd "trailer attached" staan, maar het is mij een raadsel waarom m'n parkeersensoren blijven werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Tiggy80 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:25:
[...]

welke software heb je dan? ik zie dat je een louge uitvoering hebt. ik heb afgelopen weekend met een aanhanger gereden en als ik de collision detection niet uit zet, gaat de auto echt niet verder dan 5cm naar achteren omdat dan de noodstop ingrijpt......
Meest recente (juni), echter met Mei update en die daarvoor (dec 2022 volgens mij), heb ik geen problemen gehad. Automatische herkenning. Wellicht een verschil of je het door de dealer laat inbouwen of een ander partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Tiggy80 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:57:
[...]

heb je bij hun een fysieke pas nodig of kan het ook via de app?

dat hele laadpassen ding vind ik toch nog wel een beetje een ding bij het EV rijden hoor, dat kan allemaal wel wat transparanter/makkelijker lijkt mij. de aanpassing van Ionity is ook weer bizar, blijkbaar hebben ze het klanten target gehaald en kunnen ze nu gaan uitknijpen..... moet de shell eens doen met euro 95; sorry, vanaf juni betaal je geen 1.94 per liter meer maar 3.88.... maar we hebben het wel makkelijker gemaakt om te tanken... 8)7
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Xmoo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:39:
[...]

Meest recente (juni), echter met Mei update en die daarvoor (dec 2022 volgens mij), heb ik geen problemen gehad. Automatische herkenning. Wellicht een verschil of je het door de dealer laat inbouwen of een ander partij?
door de dealer bij aflevering laten doen, dus mag verwachten dat het goed is gedaan toch?? (ja ik weet het, heel naif)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
dat bedoel ik, 279 paginas over iets wat toch vrij simpel zou moeten zijn 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hyundai Ioniq 5 N krijgt viercilinder en achttraps automaat :+

Voor diegene die met het geluid van een straaljager wil rijden, kan niet om de IONIQ 5 N heen
Bij Supersonic klinkt de Ioniq 5 N als een straaljager. Ideaal dus voor wie altijd al een straaljagerpiloot wilde worden en nooit helemaal uit die droom gegroeid is
Ik vond de serene rust nu toch echt een groot voordeel bij een elektrische auto :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:21:

Voor diegene die met het geluid van een straaljager wil rijden, kan niet om de IONIQ 5 N heen

[...]

Ik vond de serene rust nu toch echt een groot voordeel bij een elektrische auto :F
Clio's en Megane's hebben toch ook de optie gehad om te klinken als de 2.0 liter uit de Megane RS of Clio V6? Heeft iemand dat ooit gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:21:

[...]

Het ding krijgt ook een gesimuleerde 8 traps automaat. Dus hij schokt af en toe alsof hij geschakeld zou hebben. WFT?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:01
Vielleicht schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:24:
[...]

Clio's en Megane's hebben toch ook de optie gehad om te klinken als de 2.0 liter uit de Megane RS of Clio V6? Heeft iemand dat ooit gebruikt?
Heb een RS gehad al die geluiden geprobeerd maar vond het niks daarna een Maserati Quatro porte dat was pas geluid (uit uitlaat met Ferrari motor) maar nu Ioniq 5 ben ook zeer happy mee :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Voor zij die de Frankrijk route nemen, misschien ook interessant: https://www.go-electra.com/en/. Betalen met creditkaart. Geen abo. Paal tot 0.5 uur op voorhand te reserven. Plug&Charge. Maar je moet even de autostrade verlaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTDVjUK_SuD6Rca2vRfh3JD7T_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/huDwXrXbg3nHPm9qr31UeVFO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door PhilippeJoris op 23-06-2023 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-08 10:29
Tiggy80 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:25:
[...]

Klopt, daarna even goed op de rem trappen en verder rijden. Evt. zonder geluid door je meest rechtse dashboardknopje (P) handmatig in te drukken.
Ik rijd veel met een fietsendrager….

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEC
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-08 19:14

PEC

YJB schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:38:
[...]
En ja dat achteruit rijden incl noodstop is echt irritant.
Er moet toch een manier zijn om die noodstop uit te kunnen schakelen als je met een aanhanger rijdt?
In een bocht achteruit kan ik soms nauwelijks een meter rijden voordat de rem erop gaat. Super irritant.
Met veel 'gas' geven druk je door de rem heen, maar dat sloopt de boel.
Sensoren dan maar afplakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PEC schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 22:06:
[...]

Er moet toch een manier zijn om die noodstop uit te kunnen schakelen als je met een aanhanger rijdt?
In een bocht achteruit kan ik soms nauwelijks een meter rijden voordat de rem erop gaat. Super irritant.
Met veel 'gas' geven druk je door de rem heen, maar dat sloopt de boel.
Sensoren dan maar afplakken?
Dat is er ook:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 23:50
Onderstaande foto is van mijn nieuwe ioniq (23 juni opgehaald).
Zo te zien is er nieuwe sw beschikbaar. Rustig afwachten op de OTA ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgpJ7qGMpXDpjGmJDWDDy5W9yrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7309yTdFV5zfduJbxQwBWRKp.jpg?f=fotoalbum_large

Hieronder de info vd hyundai update website.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iI9W60Bgeik70eo7YE04Oc-RTbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLkE0zbVmuJTDSHmC863zGeF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI&#039;s rule

irab schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 22:54:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan gewoon ook met een usb stick als je niet wilt w8en toch? Ik heb dat wel gedaan omdat ik geen geduld heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

irab schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 22:54:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat 'Beschikbaar' betekend niet dat er een update voor je klaar staat maar dat Bluelink geactiveerd is en de OTA updatemogelijkheid in het algemeen beschikbaar is. Beetje verwarrende tekst.

Je hebt nog de 'oude' SW dus gewoon even wachten of via USB stick doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
GG85 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 07:36:
[...]

Dat 'Beschikbaar' betekend niet dat er een update voor je klaar staat maar dat Bluelink geactiveerd is en de OTA updatemogelijkheid in het algemeen beschikbaar is. Beetje verwarrende tekst.

Je hebt nog de 'oude' SW dus gewoon even wachten of via USB stick doen.
Dankjewel.
Ik ga afwachten (heb ook 14 maanden op de ioniq 5 gewacht :) )
Kan ik dan de ota updates binnen enkele weken verwachten of gaat dat maanden duren?
Bvd voor de info!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
In België Zaventem hebben ze een IONIQ 5 als politie auto

Zie ook dit persbericht.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.uc.assets.prezly.com/9fe02244-455e-4550-a55f-880b7e77b790/-/crop/3921x2157/50,786/-/preview/-/resize/1108x/-/quality/best/-/format/auto/

Beetje zuur voor de wachtende Belgen, die al een hele tijd aan het wachten zijn:
Uit de selectie van ingediende voertuigen was de IONIQ 5 niet alleen het snelst leverbaar.....

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• stefxx
Afgelopen dagen naar midden Italië gereden, dus heb de nieuwe software - en dan met name de automatische laadplanning - aan de tand kunnen voelen. Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. Tot de Italiaanse grens had ik als voorkeur Ionity en Fastned ingesteld, maar aangezien beide wat minder in Italië aanwezig zijn, heb ik vanaf de grens gewoon "alles" geselecteerd. En natuurlijk alleen HPC laders.
  • De gekozen laadplekken waren logisch, en werden dynamisch aangepast als ik opeens toch meer (of minder) verbruikte dan gemiddeld. Met name in de bergen zie je dat gebeuren, daar houd hij dus initieel geen rekening mee maar hij past zich er wel netjes op aan.
  • Als je bij vertrek voldoende prik hebt, maar onderweg opeens toch meer verbruikt vraagt hij netjes of er alsnog laadplekken ingepland moeten worden
  • Andersom werkt ook, als je opeens zuiniger rijd en je opeens niet meer hoeft te laden dan zal hij de geplande laadplek verwijderen.
  • Hoeveel range er over is op de plek van bestemming lijkt niet relevant, ook als dat (nagenoeg) nul is. Als je de volgende dag weer verder wilt is het verstandig die bestemming ook vast in te voeren zodat hij daar wel rekening mee kan houden
  • Of hij rekening houd met bezetting weet ik niet, alle laadplekken hadden voldoende plekken toen ik aankwam
De laatste keer dat ik elektrisch naar Italië ben gereden (zomer 2019) had ik een auto met ongeveer een kwart minder range en een laadsnelheid van gemiddeld 80 (max 100) kW. Toen was het plannen, zoeken naar laadplekken, geklooi met passen en veel geduld.

Nu zonder enige planning, met alleen de Shell Recharge laadpas, en zonder enige stress aangekomen en zonder echte vertraging door het laden. Ja inderdaad, het laden gaat sneller dan je een WC kunt vinden en een bak koffie kunt drinken. En ik vind het prettig niet meer dan 2 uur te rijden, terwijl je best nog een stukje verder kunt met de I5 (ik heb de 2023 LR RWD versie), dus ik heb af en toe ook handmatig een laadplek toegevoegd, iets wat ook best handig werkt.

Nespresso meenemen is trouwens ideaal. Erg jammer (maar wel begrijpelijk) dat je niet de stekker onder de achterbank kunt gebruiken tijdens het laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
stefxx schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:09:
Afgelopen dagen naar midden Italië gereden, dus heb de nieuwe software - en dan met name de automatische laadplanning - aan de tand kunnen voelen. Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. Tot de Italiaanse grens had ik als voorkeur Ionity en Fastned ingesteld, maar aangezien beide wat minder in Italië aanwezig zijn, heb ik vanaf de grens gewoon "alles" geselecteerd. En natuurlijk alleen HPC laders.
  • De gekozen laadplekken waren logisch, en werden dynamisch aangepast als ik opeens toch meer (of minder) verbruikte dan gemiddeld. Met name in de bergen zie je dat gebeuren, daar houd hij dus initieel geen rekening mee maar hij past zich er wel netjes op aan.
  • Als je bij vertrek voldoende prik hebt, maar onderweg opeens toch meer verbruikt vraagt hij netjes of er alsnog laadplekken ingepland moeten worden
  • Andersom werkt ook, als je opeens zuiniger rijd en je opeens niet meer hoeft te laden dan zal hij de geplande laadplek verwijderen.
  • Hoeveel range er over is op de plek van bestemming lijkt niet relevant, ook als dat (nagenoeg) nul is. Als je de volgende dag weer verder wilt is het verstandig die bestemming ook vast in te voeren zodat hij daar wel rekening mee kan houden
  • Of hij rekening houd met bezetting weet ik niet, alle laadplekken hadden voldoende plekken toen ik aankwam
De laatste keer dat ik elektrisch naar Italië ben gereden (zomer 2019) had ik een auto met ongeveer een kwart minder range en een laadsnelheid van gemiddeld 80 (max 100) kW. Toen was het plannen, zoeken naar laadplekken, geklooi met passen en veel geduld.

Nu zonder enige planning, met alleen de Shell Recharge laadpas, en zonder enige stress aangekomen en zonder echte vertraging door het laden. Ja inderdaad, het laden gaat sneller dan je een WC kunt vinden en een bak koffie kunt drinken. En ik vind het prettig niet meer dan 2 uur te rijden, terwijl je best nog een stukje verder kunt met de I5 (ik heb de 2023 LR RWD versie), dus ik heb af en toe ook handmatig een laadplek toegevoegd, iets wat ook best handig werkt.

Nespresso meenemen is trouwens ideaal. Erg jammer (maar wel begrijpelijk) dat je niet de stekker onder de achterbank kunt gebruiken tijdens het laden...
Dank je wel hiervoor! Ga eind augustus/begin september naar Como, heb nu wat meer vertrouwen gekregen in het systeem. Tot dan moet de juli update ook al uitgebracht zijn.

Even een verduidelijking. Dus de aanname die de meeste hadden dat het systeem vanuit gaat dat je met 10% soc bij de oplader aankomt of bij je eind bestemming, is dus niet correct? Het varieerde of was het juist rond 0%?

Bezetting houdt hij rekening mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefxx
Xmoo schreef op maandag 26 juni 2023 @ 00:01:
[...]Even een verduidelijking. Dus de aanname die de meeste hadden dat het systeem vanuit gaat dat je met 10% soc bij de oplader aankomt of bij je eind bestemming, is dus niet correct? Het varieerde of was het juist rond 0%?
Bij een lader kwam ik altijd aan met meer dan voldoende marge. Vaak meer dan 80+ km. Kwam wellicht ook omdat ik voor het grootste deel een filter had op Fastned en Ionity, wat de opties natuurlijk beperkte.

Op de eindbestemming daarentegen kan dat probleemloos rond de 0 km zijn. Ik heb het daar echter niet op aan laten komen.

Als ik over 2 weken terug rij ben ik van plan helemaal zonder filters te rijden, kijken of dat net zo goed werkt en wellicht dat de planning zelfs dan nog beter werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elbad
  • Laatst online: 25-08-2023
stefxx schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:09:

De echte uitdaging zal de zomervakantie zijn. Ik heb een roadtrip gepland naar Barcelona en ik ben nerveus over de wachtrijen bij de laadstations gedurende die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
L.Hou schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:06:
[...]

Klopt, daarna even goed op de rem trappen en verder rijden. Evt. zonder geluid door je meest rechtse dashboardknopje (P) handmatig in te drukken.
Ik rijd veel met een fietsendrager….
als dat de methode is dan druk ik el even lang op de parkeersensor knop om op voorhand de collision detection uit te schakelen. elke keer die noodstop geeft vanzelf een whiplash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:04
elbad schreef op maandag 26 juni 2023 @ 07:39:
[...]

De echte uitdaging zal de zomervakantie zijn. Ik heb een roadtrip gepland naar Barcelona en ik ben nerveus over de wachtrijen bij de laadstations gedurende die tijd.
In het EV6 topic was iemand die het beter wist dan de navi, bleken de laadpalen in storing. Daar hield de navi dus rekening mee. Wat ik tot nu toe gelezen heb is het ook vrij dynamisch. Dus ik heb ook hoop dat hij volle laadstations dan overslaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
eswa schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:07:
Mja daar dacht ik ook aan, maar die zijn in mat-zwart, en dat glanzend zwarte zoals op het Ioniq forum plaatje is wel erg fijn moet ik toegeven. Maar mocht er geen bedrijf zijn dat zich aan de plastic onderdelen willen wagen is het zeker een optie om de zwarte onderdelen te bestellen (kan me zelfs voorstellen dat het vervangen van de wielbogen nog wel zelf te doen is voor een leek als ik :) )
Speel nog altijd een beetje met deze vraag. Weet iemand of het voor een leek te doen is om de zilveren plastic delen van de wielbogen te vervangen met zwarte? Of is het in ieder geval eenvoudig om ze zelf eraf te halen zodat ik ze misschien kan plastidip-spuiten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
stefxx schreef op maandag 26 juni 2023 @ 06:26:
[...]

Bij een lader kwam ik altijd aan met meer dan voldoende marge. Vaak meer dan 80+ km. Kwam wellicht ook omdat ik voor het grootste deel een filter had op Fastned en Ionity, wat de opties natuurlijk beperkte.

Op de eindbestemming daarentegen kan dat probleemloos rond de 0 km zijn. Ik heb het daar echter niet op aan laten komen.

Als ik over 2 weken terug rij ben ik van plan helemaal zonder filters te rijden, kijken of dat net zo goed werkt en wellicht dat de planning zelfs dan nog beter werkt.
Super deze informatie! Ik blijf zelf ABRP nog gebruiken. ABPR icm houdt actief bij en laat zien wat je aankomstpercentage zal zijn. Aankomen met minder dan 15% bij onbekende laadstations wil ik niet meer. Iets te vaak aan de andere kant van het hek gestaan bij Ionity. 20KM omrijden om toch te kunnen laden;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 09:52
cooper_s1 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 23:30:
[...]

Kan gewoon ook met een usb stick als je niet wilt w8en toch? Ik heb dat wel gedaan omdat ik geen geduld heb...
Bij mij blijft de updater steeds hangen op 61%. Verschillende schijven geprobeerd en zelfs de updater opnieuw geïnstalleerd. :(

Iemand nog tips?

Andere vraag:
Heeft iemand al eens de knipperlichten vervangen? (Style t/m Connect+)
Ik speel nog steeds met de gedachte om de bulbs te vervangen voor LED. (puur esthetisch!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:51
Jbee81 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:20:
[...]

Bij mij blijft de updater steeds hangen op 61%. Verschillende schijven geprobeerd en zelfs de updater opnieuw geïnstalleerd. :(

Iemand nog tips?

Andere vraag:
Ik speel nog steeds met de gedachte om de bulbs te vervangen voor LED. (puur esthetisch!)
in welke omgeving woon je? misschien kan ik of een ander forum lid je helpen met zijn of haar usb-stick.
heb je al vaker een update uitgevoerd die wel goed ging?
mogelijk je dealer vragen de update uit te voeren.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Jbee81 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:20:
[...]

Iemand nog tips?

Andere vraag:
Dit blijven ophangen is nog tijdens het downloaden op je PC of in de auto tijdens installeren?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 09:52
Henry_tw schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:16:
[...]

in welke omgeving woon je? misschien kan ik of een ander forum lid je helpen met zijn of haar usb-stick.
heb je al vaker een update uitgevoerd die wel goed ging?
mogelijk je dealer vragen de update uit te voeren.
Ik probeer deze week nog een keer een andere laptop en anders even langs de dealer idd. Vorige updates gingen wel goed.
jrk schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:23:
[...]

Dit blijven ophangen is nog tijdens het downloaden op je PC of in de auto tijdens installeren?
Dit is tijdens het donwloaden, hij blijft dan steeds opnieuw verbinding zoeken.
Het is jammer dat het zo omslachtig is, waarom niet één file donwloadbaar vanaf hun site en dan zelf uitpakken op een stick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Tiggy80 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:59:
[...]

als dat de methode is dan druk ik el even lang op de parkeersensor knop om op voorhand de collision detection uit te schakelen. elke keer die noodstop geeft vanzelf een whiplash.
Goede tip!
Dat zal ik de volgende keer eens proberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• irab
Jbee81 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:35:
[...]

Ik probeer deze week nog een keer een andere laptop en anders even langs de dealer idd. Vorige updates gingen wel goed.

[...]

Dit is tijdens het donwloaden, hij blijft dan steeds opnieuw verbinding zoeken.
Het is jammer dat het zo omslachtig is, waarom niet één file donwloadbaar vanaf hun site en dan zelf uitpakken op een stick...
Het is m.i. niet omslachtig.
OTA updaten is de norm.
Devices zoals tv, kpn boxje, Windows PC, iMac, smartphone, tablets, Tesla etc etc worden allemaal mbv een soort ota protocol geupdated. Misschien moeten ze bij Hyundai nog e.e.a. leren.
Zelf uitpakken, unzippen, stickie formatteren, wie doet dat nog in 2023.
Veel ioniq 5 bezitters wachten al jaren op een ota implementatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
irab schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:00:
[...]

OTA updaten is de norm.
Devices zoals tv, kpn boxje, Windows PC, iMac, smartphone, tablets, Tesla etc etc worden allemaal mbv een soort ota protocol geupdated. Misschien moeten ze bij Hyundai nog e.e.a. leren.
Net als werken met Carplay via een fucking kabeltje (dongel welliswaar maar toch). Anno 2008 ongeveer..
En dan moet de USB poort het ook nog doen, en dat is ook niet het geval...Voor 30 K beurt naar dealer en ook om piep tijdens het rijden hopelijk, eindelijk, te verhelpen. Ze houden hem maar tot dat opgelost is... Al duurt het een week... Verder fijne auto hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• irab
ernestalmere schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:36:
[...]

Net als werken met Carplay via een fucking kabeltje (dongel welliswaar maar toch). Anno 2008 ongeveer..
En dan moet de USB poort het ook nog doen, en dat is ook niet het geval...Voor 30 K beurt naar dealer en ook om piep tijdens het rijden hopelijk, eindelijk, te verhelpen. Ze houden hem maar tot dat opgelost is... Al duurt het een week... Verder fijne auto hoor ;)
Die piep eruit halen lijkt me een groot probleem.
Wordt vaak veroorzaakt door magnetostrictie in de motor.
Kijk even hier: Wikipedia: Magnetostrictie

Mijn ioniq 5 heeft er ook een beetje last van. Wel veel minder dan de Renault Zoë waar ik 2 weken geleden nog mee rondreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernestalmere
irab schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:58:
[...]

Die piep eruit halen lijkt me een groot probleem.
Wordt vaak veroorzaakt door magnetostrictie in de motor.
Kijk even hier: Wikipedia: Magnetostrictie

Mijn ioniq 5 heeft er ook een beetje last van. Wel veel minder dan de Renault Zoë waar ik 2 weken geleden nog mee rondreed.
Ik zal het meenemen donderdag. Ze hebben eerder de tractiemotor vervangen omdat ze dachten dat het daar vandaan kwam. Niet geholpen en ondertussen hoor ik 30K kilometers dat irritant hoge pieptoontje. Continu, boven de 95 km/u alsof ik een tinitus heb. Ziekmakend heb ik het genoemd. Ze zoeken het maar uit.
Ook de AVN module mogen ze vervangen want ook stuk. 8)
Overigens rij ik de 58Kwh batterij, daar schijnt het meer voor te komen. Hoe, vraag het mij niet.

[ Voor 5% gewijzigd door ernestalmere op 26-06-2023 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
ernestalmere schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:09:
[...]

Ik zal het meenemen donderdag. Ze hebben eerder de tractiemotor vervangen omdat ze dachten dat het daar vandaan kwam. Niet geholpen en ondertussen hoor ik 30K kilometers dat irritant hoge pieptoontje. Continu, boven de 95 km/u alsof ik een tinitus heb. Ziekmakend heb ik het genoemd. Ze zoeken het maar uit.
Ook de AVN module mogen ze vervangen want ook stuk. 8)
Overigens rij ik de 58Kwh batterij, daar schijnt het meer voor te komen. Hoe, vraag het mij niet.
De 58kWh versie heeft ook de kleinere motor, en waarschijnlijk een andere power invertor dan de 77kWh versie.
In dit artikel leggen ze het uit welke bronnen in aanmerking komen om te “piepen”:
Wikipedia: Electromagnetically induced acoustic noise
De tractiemotor vervangen ligt voor de hand, maar er kunnen (helaas) ook andere bronnen zijn die ongewenst geluid produceren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:48:
[...]

Ik heb nu een afspraak gemaakt voor de 24 maanden beurt (km stand is ongeveer 27000). Kostenindicatie opgevraagd, met de vermelding van de adviesprijs van 163 euro. Deze prijs werd bevestigd, echter iets meer. De kostenindicatie was 163,95 euro. We zullen het uiteindelijk zien wat er op de rekening gaat staan O-)
Vandaag de eerste beurt gedaan na 2 jaar: 24 maanden/30.000 km beurt bij km stand 28087. Tevens is de Front Radar vervangen (garantie) , de ICCU verstevigd (service actie) en de VCU update (service actie) uitgevoerd. De kostenindicatie blijkt niet te kloppen, de prijs was nog zelfs goedkoper, maar 146,30 euro. Je krijgt gratis de 2 jaar Europese mobiliteitsgarantie ter waarde van 119,50 euro, eigenlijk kost de beurt dus maar 1,41 euro exclusief BTW :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1bX6pkxPaJ8U8O037udZ_F2JZk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eu6Iwxtse1TCBfyFagjOMD9g.png?f=fotoalbum_large

Het lijkt erop dat het automatisch sturen iets strakker gaat, misschien omdat de front radar opnieuw ingesteld is O-) In ieder geval heb ik weer met cruise control kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-08 18:32
Misschien dan toch wireless android auto?!

https://www.chasingcars.c...vigation-equipped-models/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Ze noemen hier de Kona MY24. Deze heeft een nieuwe systeem gebaseerd op de Nvidia chipset, intern bij hun bekend als ccNC. De opvolger van de Gen5-Wide die wij allemaal hebben.

Vandaag autocharge geprobeerd bij Fastned, erg handig! Zag dat Smoov het ook ondersteunt. Ionity jammer genoeg nog niet. Kan bij Fastned en Smoov ook gelijk je oplaadkaart toevoegen voor automatische betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-08 18:32
Xmoo schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:13:
[...]
Ze noemen hier de Kona MY24. Deze heeft een nieuwe systeem gebaseerd op de Nvidia chipset, intern bij hun bekend als ccNC. De opvolger van de Gen5-Wide die wij allemaal hebben.
Crap! Maar bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernestalmere
irab schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:24:
[...]

De 58kWh versie heeft ook de kleinere motor, en waarschijnlijk een andere power invertor dan de 77kWh versie.
In dit artikel leggen ze het uit welke bronnen in aanmerking komen om te “piepen”:
Wikipedia: Electromagnetically induced acoustic noise
De tractiemotor vervangen ligt voor de hand, maar er kunnen (helaas) ook andere bronnen zijn die ongewenst geluid produceren.
Die vervanging heeft helaas niet geholpen.. Ik zal ze het meegeven. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11:39
ZuinigeRijder schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:36:
[...]

Vandaag de eerste beurt gedaan na 2 jaar: 24 maanden/30.000 km beurt bij km stand 28087. Tevens is de Front Radar vervangen (garantie) , de ICCU verstevigd (service actie) en de VCU update (service actie) uitgevoerd. De kostenindicatie blijkt niet te kloppen, de prijs was nog zelfs goedkoper, maar 146,30 euro. Je krijgt gratis de 2 jaar Europese mobiliteitsgarantie ter waarde van 119,50 euro, eigenlijk kost de beurt dus maar 1,41 euro exclusief BTW :+

[Afbeelding]

Het lijkt erop dat het automatisch sturen iets strakker gaat, misschien omdat de front radar opnieuw ingesteld is O-) In ieder geval heb ik weer met cruise control kunnen rijden.
Dit is wel heel apart. In principe moet elke 24 maanden de remvloeistof worden vervangen en ook het interieurfilter vervangen ze meestal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Bij mij is vorige week bij de tweejaarlijkse servicebeurt wel het interieurfilter en de airco gereinigd maar ook niet de remvloeistof vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQEQX2-4GQtxtviupg6y-iLdzFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4j2owuMhaJqZOLhBSeZc0o06.jpg?f=fotoalbum_large

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
saabfanatic schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:22:
[...]

Dit is wel heel apart. In principe moet elke 24 maanden de remvloeistof worden vervangen en ook het interieurfilter vervangen ze meestal mee.
valt dat niet onder de standard werkzaamheden van de onderhoudsbeurt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
saabfanatic schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:22:
[...]

Volgens het onderhoudsschema niet. Er staat alleen: 57 Controleer remvloeistofniveau.
Maar er staat ook:
Extra Werkzaamheden
Naast het standaard onderhoud dienen er ook extra werkzaamheden te worden uitgevoerd. De interval van deze werkzaamheden is afhankelijk van welk model u rijdt. De volgende punten komen naast het standaard onderhoud:
● Rem- en koppelingsvloeistof vervangen
● Interieurfilter vervangen
....
● Koelvloeistof vervangen
● Periodieke vervanging batterij E-call module
Maar niet duidelijk is bij welk model en/of kilometerstand/ouderdom de extra werkzaamheden gelden. Heeft iemand een specifiek onderhoudsschema voor de IONIQ 5?

Wel heb ik die van de Kia EV6 gevonden en omdat dit gebaseerd is op het E-GMP platform, zal veel hetzelfde zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91NS-m5FK2K4Zay9YWNXaFsb-QY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pKVSZy1wbZLyo3QE3lrG3izs.png?f=user_large

Dat zou betekenen dat remvloeistof en interieurfilter elke 24 maanden/30.000 km vervangen zou moeten worden 8)7 In Amerika is schema remvloeistof vervangen om de 48000 mijl (76800 km).

Interieurfilter weet ik niet of dit vervangen is of alleen uitgeblazen of niets (11: Controleer interieurfilter). En blijkbaar is er geen duur ruitensproeiervloeistof bijgevuld (59 Bijvullen ruitensproeierreservoir), misschien dat het daarom nog iets goedkoper was?

Ik zie bij mij geen onderhoudshistorie in mijnhyundai.nl. Bij wie is deze informatie wel bijgewerkt? Of wordt dit pas later dan 1 dag bijgewerkt (eens per week/maand?). Ik had expliciet bij de dealer gevraagd en er werd gezegd dat dit ingevoerd was (67 Registratie uitgevoerde onderhoudswerkzaamheden in Digitaal Service Paspoort). Anders er toch nog eens achteraan gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 27-06-2023 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:55:
Er is weer een nieuwe service actie (hier opzoeken of het ook voor jouw vin nummer geldt):

VCU Steuergerät aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)
Gültig bis: 03.11.2025
Kampagnencode: 20D123

Op goingelectric wordt er al over gediscussieerd in het Duits.

Dit zou de inhoud van de update zijn (update uit Canada, vertaald van Engels naar Nederlands met Google):

[...]

en uit Duits vertaald:

[...]

en

[...]
Ik kan beamen, dat na de VCU service actie nu bij het in P-zetten van de IONIQ 5 de auto ook op de elektronische handrem gaat. Wil je dit niet, zul je handmatig deze weer van EPB af moeten zetten.

Dit zijn de andere wijzigingen:
Citaat van de Duitse TSB:

De volgende symptomen kunnen optreden bij bepaalde IONIQ 5 (NE EV)-modellen:
• VCU logica ongeloofwaardig (parkeerrem werkt niet meer bij het openen van de deuren)
• MCU-communicatiefout (geen MCU-communicatie met de achterwielen)
• De elektronische parkeerrem werkt niet in stand "P".
Om deze mogelijke symptomen weg te nemen, heeft de fabrikant een updatepakket beschikbaar gesteld waarin bepaalde parameters zijn aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09 22:54
Het gaat nog wel even duren voordat elektrische auto’s zoals de Ioniq 5 energie aan je huis kunnen terugleveren (V2H).

De reden is dat alle betrokken partijen willen meeprofiteren: de techniek is er al.

Zie: https://www.dutchcowboys....rij-niet-langer-een-vraag

Overigens zal het waarschijnlijk niet in bestaande auto’s toegepast kunnen worden vanwege additionele hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
CharlieBulldog schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:47:
Het gaat nog wel even duren voordat elektrische auto’s zoals de Ioniq 5 energie aan je huis kunnen terugleveren (V2H).

De reden is dat alle betrokken partijen willen meeprofiteren: de techniek is er al.

Zie: https://www.dutchcowboys....rij-niet-langer-een-vraag

Overigens zal het waarschijnlijk niet in bestaande auto’s toegepast kunnen worden vanwege additionele hardware.
de techniek is er al een hele tijd. maar 4600,- voor een laadpaal is natuurlijk best wel stevig. die aanpassing in de ioniq 5 zou klein zijn (volgens wedrivesolar, die ermee test in utrecht) dus dat zal niet echt het probleem hoeven zijn. daarnaast zie ik het op dit moment meer als gadget ivm de saldering regeling die we nog een tijdje (deels) hebben. ik ben ook erg benieuwd hoe het in de praktijk bevalt om je accu door de nacht een deel leeg te trekken als je overdag geen mogelijkheid hebt om hem weer te vullen met je zonnestroom thuis.... maar de tijd zal het leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kor952 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:57:
Bij mij is vorige week bij de tweejaarlijkse servicebeurt wel het interieurfilter en de airco gereinigd maar ook niet de remvloeistof vervangen.

[Afbeelding]
Blijkbaar bij jouw de 60.000 km beurt? S60K48MPST :?
Bij mij S30K24MPST .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09 22:54
Tiggy80 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:56:
[...]

de techniek is er al een hele tijd. maar 4600,- voor een laadpaal is natuurlijk best wel stevig. die aanpassing in de ioniq 5 zou klein zijn (volgens wedrivesolar, die ermee test in utrecht) dus dat zal niet echt het probleem hoeven zijn. daarnaast zie ik het op dit moment meer als gadget ivm de saldering regeling die we nog een tijdje (deels) hebben. ik ben ook erg benieuwd hoe het in de praktijk bevalt om je accu door de nacht een deel leeg te trekken als je overdag geen mogelijkheid hebt om hem weer te vullen met je zonnestroom thuis.... maar de tijd zal het leren
Wat je zegt klopt, maar de prijs van de bidirectionale lader zal ongetwijfeld gaan zakken (nieuwe techniek is altijd duur).
Ik heb wel (15) zonnepanelen dus kan ik overdag bijladen (ik ben gepensioneerd en relatief veel thuis).
Maar zelfs als je geen zonnepanelen hebt kan het nog interessant zijn.
Je kunt een dynamisch contract afsluiten en de elektrische auto laden als de stroomprijs erg laag of zelfs negatief is.
Het gebruik van stroom thuis valt denk ik wel mee; zal volgens mij niet meer dan grofweg 10 kWh per dag zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
CharlieBulldog schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:16:
[...]

(ik ben gepensioneerd en relatief veel thuis).
dat is wel een significante toevoeging ;)

idd 4600,- is een stuk goedkoper dan een jaargeleden een bidirectionele lader nog tegen de 11k was, echter 4600,- terug verdienen is niet in een jaar gedaan, zeker niet met (zoals je terecht aangeeft) het minimale gebruik buiten de zon uren. daarbij denk ik niet dat een bidirectionele lader binnen afzienbare tijd in de buurt gaat komen van een normale lader

[ Voor 5% gewijzigd door Tiggy80 op 27-06-2023 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:11:
[...]

Blijkbaar bij jouw de 60.000 km beurt? S60K48MPST :?
Bij mij S30K24MPST .
Nee heb pas 10.750 km gereden......

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:52:
Ik heb nu mijn IONIQ 5 Project 45 een jaar en de zonnepanelen teller staat net boven de 100 kWh. Met 6 km per kWh is dat 600 vrije kilometers in een jaar 8) Dus extra betalen voor de zonnepanelen lijkt me niet de moeite waard (1200 euro in Nederland), maar ze maakten gelukkig deel uit van het Project 45 pakket.

Als een kWh 20 eurocent kost, heb je per jaar 20 euro stroom gratis. De terugverdientijd is dan 60 jaar :Y . Momenteel kost elektriciteit thuis echter veel meer tegenwoordig, maar ik heb genoeg zonnepanelen op mijn huis om een break-even elektriciteitsverbruik voor thuis en EV te hebben.

Even in perspectief, ik heb voor bijna 1800 euro 2000 Wp op mijn dubbele carport gelegd, terwijl dus een 200 Wp zonnepanelendak op de IONIQ 5 in de optielijst 1200 euro kost. Volgens mij is deze optie trouwens uit de optielijst verdwenen.

Met mijn eerste schatting van 120 kWh zat ik er dus niet ver naast......

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Nu bijna twee jaar mijn IONIQ 5 met zonnedak. De stand is nu 197 kWh. Dus bijna evenveel als vorig jaar opgebracht :+

Trouwens, met de nieuwste infotainment versie 230601 is de notatie verbeterd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cvc3oC2NNjHEiXCAV5kEZcAPlPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4YN4bloyuumJSPkETmygvI0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tiggy80
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:27:
[...]

Nu bijna twee jaar mijn IONIQ 5 met zonnedak. De stand is nu 197 kWh. Dus bijna evenveel als vorig jaar opgebracht :+

Trouwens, met de nieuwste infotainment versie 230601 is de notatie verbeterd:

[Afbeelding]
heb je wel een oprit op het zuiden georienteerd thuis?? wellicht kun je er meer uithalen als je die oprit onder een hoek van 20 graden aanlegd, wel even opletten met je deur open doen dan zodat hij niet open vliegt/dicht valt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptwee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-06 08:43
Ik kreeg laatst van een bekende, die achter me had gereden, te horen dat de onderzijde van de bumper behoorlijk op en neer gaat/klappert. Bij mijn I5 Lounge is door de dealer een trekhaak ingebouwd. Ik weet niet of het hierdoor komt maar het hele middenstuk van de kunststof bumper is hierdoor nergens meer bevestigd aan iets stevigere delen van de carrosserie, alleen aan de zijkanten. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:45
Stephan_haarlem schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:35:
[...]

Je kan de piep uitschakelen door op de "ok" knop op het stuur te drukken zodra deze piep begint.
Heb hier in de regio hetzelfde, soms denk het systeem dat ik er maar 70 mag ipv de 100, trouwens niet altijd dat is wel het grappige eraan.
Misschien doe ik iets verkeerd maar het lukt mij niet om de waarschuwingspiep uit te schakelen. Heb alle knopjes al geprobeerd.
Heeft iemand een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Slinnenb op 27-06-2023 21:05 ]

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 07:10
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:27:
[...]

Vorige week had ik 3 dagen achter elkaar 1% per dag erbij geladen. Je zag het heel mooi in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

wim1955 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:57:
ik heb 2 vraagjes:
1. soms zie je bij de snelheidbord op het dash, een ander bordje erachter...... alleen de rand, zie groen cirkeltje. bijv bij 100 overdag, na 19 uur mag 130. kun je op een of andere manier het bovenste bord weg "swipen"?
2. zie rode cirkel...... die aanduiding had ik eerst weg, maar sinds een maand of 2 staat hij er weer, en ik krijg hem nietr meer weg..... iemand die mij in de juiste richting kan schoppen?[Afbeelding]
Heb je al een werkende tip gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Laatst online: 29-08 08:41
irab schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:00:
[...]
OTA updaten is de norm.
Het was mijn eerste keer en ik vond het super simpel gaan. Gewoon direct naar de flashdrive downloaden. Niks uitpakken en unzippen. Kleine moeite om die update toch een tijdje eerder te hebben. Als ik gewacht had was het waarschijnlijk vanzelf via OTA gegaan.
irab schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:24:
[...]
Heeft de 58 kWh een kleinere motor? En een andere power invertor? Dat betwijfel ik hoor…
ZuinigeRijder schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:36:
[...]
De kostenindicatie blijkt niet te kloppen, de prijs was nog zelfs goedkoper, maar 146,30 euro. Je krijgt gratis de 2 jaar Europese mobiliteitsgarantie ter waarde van 119,50 euro, eigenlijk kost de beurt dus maar 1,41 euro exclusief BTW :+
Mooi he, hoe ze een prijskaartje weten te plakken op een gratis dienst waarmee ze je naar de werkplaats lokken. :P
Mijn dealer geeft daarnaast ook nog gratis een “privelege pas” uit. Zou € 39,95 moeten kosten, krijg je er gratis bij en “de voordelen kunnen oplopen tot een waarde van meer dan € 169,- per jaar”.
Tiggy80 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:01:
[...]
valt dat niet onder de standard werkzaamheden van de onderhoudsbeurt?
De “standaard” werkzaamheden waren tot 20 jaar geleden grote-/kleine beurt. Tegenwoordig is alles losgetrokken van elkaar.
Met de Ioniq 5 heb je elke beurt na 30.000km/2 jaar (althans in NL, want de importeur beslist). Remvloeistof moet bij vrijwel elke auto om de 2 jaar (kilometer onafhankelijk). Dat is merkonafhankelijk. Rijd je 30.000 km/jaar, dan komt remvloeistof dus pas bij de 2e beurt. Interieurfilter (en eventuele aircoreiniging) is optioneel en biedt de dealer graag aan. Ik zie gisteren een factuur van € 99,79 inclusief BTW voorbijkomen. Als je het zelf doet ben je € 20,- materiaal kwijt en hooguit 10 minuten. Maar ik denk dat de meesten die € 80,- wel kunnen missen na 30.000 km als ze een auto van € 40-60k kunnen aftikken. Ik vind het vooral leuk om alles zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Lord_Nemesis schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 06:52:
Het lijkt er op dat Hyundai iets aan de remlicht problematiek gaat doen: https://www.autoblog.com/...enesis-one-pedal-braking/

"Regardless of the accelerator pedal input, the brake lights will now turn on when the deceleration rate exceeds approximately 0.13 G"
Het viel mij vd week op dat als ik in I-Padel gebruik en laat mijn gas volledig los zie ik de remlichten aan gaan.
Zou het een verschil zijn tussen EU en US?
Pagina: 1 ... 173 ... 271 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic