Acties:
  • +2 Henk 'm!
simplemouse schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:22:
[...]

Het viel mij vd week op dat als ik in I-Padel gebruik en laat mijn gas volledig los zie ik de remlichten aan gaan.
Zou het een verschil zijn tussen EU en US?
Nee, het hele verhaal gaat erom dat bij NIET volledig loslaten van stroompedaal de remlichten niet aangaan. En dat is juist wat je bijna niet doet bij i-Pedal, omdat die dan te sterk regenereert.

[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 28-06-2023 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

de meester01 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:53:
[...]

Heb je al een werkende tip gekregen?
Als je in je instrumentenpaneel het scherm ervoor hebt met de SCC afstandsinformatie dan kun je met de omhoog/omlaag toetsen van scherm wisselen. Eén van die schermen is een scherm waarop je die snelheidsborden terugziet (zeg ik ff uit mijn hoofd).

Maar ik zie altijd alleen maar twee keer een 100 km/h bord staan als ik in een 100 / 130 zone rijdt. En later op de avond blijft de weergegeven limiet gewoon 100. Het onderbord (met de tijdsperiode) zie je er ook niet bij staan dus het voelt een beetje nutteloos. Nu moet ik toegeven dat ik dit slechts één of twee keer bekeken heb en toen het idee kreeg dat het niet werkte. Sindsdien nooit meer naar gekeken :)

In de navigatie van mijn Volvo hiervoor was dit wel een stuk beter doorgevoerd. Daar wist de auto dat je overdag 100 mocht en 's avonds 130 maar ik vermoed dat dat via de kaartgegevens verliep en niet via de verkeersbordherkenning. Maar de verkeersbordherkenning las de onderborden in veel gevallen ook gewoon, met name als je rond reed in Scandinavië.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
https://www.hyundai.news/...ith-charge-myhyundai.html
Zag net Ioniq Guy's youtubevideo over het nieuwtje over Plug 'n Charge bij Ionity e.a. Misschien is het al besproken hier, maar de zoekterm 'plug' leverde geen hits hierover op.
Anyway, hopelijk dat dit ook ooit naar de Ioniq 5 komt!

[ Voor 7% gewijzigd door eswa op 28-06-2023 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-09 19:40
Cloud schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:01:
[...]

Als je in je instrumentenpaneel het scherm ervoor hebt met de SCC afstandsinformatie dan kun je met de omhoog/omlaag toetsen van scherm wisselen. Eén van die schermen is een scherm waarop je die snelheidsborden terugziet (zeg ik ff uit mijn hoofd).

Maar ik zie altijd alleen maar twee keer een 100 km/h bord staan als ik in een 100 / 130 zone rijdt. En later op de avond blijft de weergegeven limiet gewoon 100. Het onderbord (met de tijdsperiode) zie je er ook niet bij staan dus het voelt een beetje nutteloos. Nu moet ik toegeven dat ik dit slechts één of twee keer bekeken heb en toen het idee kreeg dat het niet werkte. Sindsdien nooit meer naar gekeken :)

In de navigatie van mijn Volvo hiervoor was dit wel een stuk beter doorgevoerd. Daar wist de auto dat je overdag 100 mocht en 's avonds 130 maar ik vermoed dat dat via de kaartgegevens verliep en niet via de verkeersbordherkenning. Maar de verkeersbordherkenning las de onderborden in veel gevallen ook gewoon, met name als je rond reed in Scandinavië.
Op A2 tussen Utrecht en Amsterdam staat het overdag soms op 130 en soms op 100. Heb al een keer gehad dat de auto spontaan naar 130 wilde accelereren:-(
Zou fijn zijn als je het juiste bord kan kiezen

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09 22:54
Aangepast op 29 juni; een paar kleine verbeteringen in de tekst aangebracht.

Ik heb mijn Ioniq 5 (Lounge AWD) nu 3,5 maand en heb er inmiddels tot volle tevredenheid 9600 km mee gereden.

Het gemiddelde verbruik tot nu toe was 20,3 kWh/100 km.
Ik ben daar niet ontevreden over omdat ik een “normale” rijstijl heb en niet actief bezig ben met regenereren.

Het opladen tijdens de vakantie naar Frankrijk en Spanje en een trip naar Parijs heb ik overal bij Ionity kunnen doen (met abonnement en € 0,29 kWh) op een keer na (een planfoutje van mij).
Daar heb ik tegen 0,25 per kWh bij Lidl kunnen opladen ergens niet ver van de snelweg.

Minpuntjes?
Ik heb lang moeten nadenken en er maar een gevonden: het stuurhulpsysteem is wat mij betreft wat overactief met waarschuwingen het stuur vast te houden.
Ook al houd je het stuur vast, je moet het stuur dan soms toch even bewegen om de melding weg te krijgen.
Soms had ik aan het eind van de dag “stramme vingers” van het vasthouden van het stuur.
Mijn Toyota RAV4 (AWD Executive) deed dat iets “relaxter”.

Conclusie: een topauto waaraan weinig te verbeteren valt! :)

[ Voor 17% gewijzigd door CharlieBulldog op 29-06-2023 22:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
CharlieBulldog schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:31:
Soms had ik aan het eind van de dag “stramme vingers” van het vasthouden van het stuur.
Wat mooi dat we hier over kunnen "klagen". Op en neer Parijs in een auto zonder stuurbekrachtiging lijkt nog niet zo lang geleden :+

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
Minpuntjes?
Ik heb lang moeten nadenken en er maar een gevonden: het stuurhulpsysteem is wat mij betreft wat overactief met waarschuwingen het stuur vast te houden.
Ook al houd je het stuur vast, je moet het stuur dan soms toch even bewegen om de melding weg te krijgen.
Heel herkenbaar. Ik zet LKA altijd direct uit en overweeg LFA ook gewoon uit te zetten. Het kost meer moeite om weerstand op het stuurwiel te houden en klaar te zijn voor abrupt ingrijpen dan het stuurwiel losjes vast te houden of een knietje er tegenaan te houden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Slinnenb schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:19:
[...]

Op A2 tussen Utrecht en Amsterdam staat het overdag soms op 130 en soms op 100. Heb al een keer gehad dat de auto spontaan naar 130 wilde accelereren:-(
Zou fijn zijn als je het juiste bord kan kiezen
Ik denk persoonlijk dat die tijdsgebonden snelheidsbeperkingen te complex zijn om via de bordherkenning te doen; volgens mij moeten ze dat gewoon via de kaartgegevens doen :)

Los daarvan, ja ik denk dat het ook handig zou zijn als je het juiste bord kunt selecteren. Aan de andere kant, met de hoeveelheid op- en afritten in Nederland rij je al gauw wéér een set borden voorbij waar je dan misschien weer zou moeten kiezen. De vraag is het dat het dan echt beter maakt als de auto zelf niet in staat is het juiste bord te selecteren.
nietwijk schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:10:
[...]
Heel herkenbaar. Ik zet LKA altijd direct uit en overweeg LFA ook gewoon uit te zetten. Het kost meer moeite om weerstand op het stuurwiel te houden en klaar te zijn voor abrupt ingrijpen dan het stuurwiel losjes vast te houden of een knietje er tegenaan te houden :P
Ik ben eigenlijk al jaren gewend om gewoon elke zoveel tijd een mini wiebel aan het stuur te geven om de melding weg te tikken, m'n vorige auto deed dit net zo. Eigenlijk zou echt gecheckt moeten worden of je je handen aan het stuur hebt (met camera ofzo), in plaats van zo'n controle op weerstand/stuurbeweging.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Razwer schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:46:
[...]
Wat mooi dat we hier over kunnen "klagen". Op en neer Parijs in een auto zonder stuurbekrachtiging lijkt nog niet zo lang geleden :+
Klopt, maar vroeger was ik sterker :)
Nu gepensioneerd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tvc15
  • Laatst online: 23:13
ptwee schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:08:
Ik kreeg laatst van een bekende, die achter me had gereden, te horen dat de onderzijde van de bumper behoorlijk op en neer gaat/klappert. Bij mijn I5 Lounge is door de dealer een trekhaak ingebouwd. Ik weet niet of het hierdoor komt maar het hele middenstuk van de kunststof bumper is hierdoor nergens meer bevestigd aan iets stevigere delen van de carrosserie, alleen aan de zijkanten. Hebben hier meer mensen last van?
De twee bevestigingssteunen, die op de plaats zaten waar een gat voor de trekhaak gezaagd is, hadden opnieuw geplaatst moeten worden naast het gat. Dit staat ook in de montagehandleiding van de originele (afneembare) trekhaak en zo zit het bij mij. Ik denk dat je meer informatie met de zoekfunctie in dit topic kan vinden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASGx_JJ_hGgsCGrRi7ELxBJ-MoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WjQi3gS83uz8p8Ih1bRQNBl2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door tvc15 op 28-06-2023 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
tvc15 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:06:
[...]

De twee bevestigingssteunen, die op de plaats zaten waar een gat voor de trekhaak gezaagd is, hadden opnieuw geplaatst moeten worden naast het gat. Dit staat ook in de montagehandleiding van de originele (afneembare) trekhaak en zo zit het bij mij. Ik denk dat je meer informatie met de zoekfunctie in dit topic kan vinden.
Ik heb de trekhaak zelf gemonteerd (zie foto’s 29-01-2023) en heb maar 1 steun hoeven wegzagen. (Rood omcirkeld) Terugplaatsen gaat hem niet worden bij iets wat weggezaagd is, maar daar gaat de bumper niet van fladderen. Steuntjes zat en de bumper zelf is ook voldoende stijf. Bij elke verschillende trekhaak zal meer of minder weggezaagd moeten worden.

Het lijkt me waarschijnlijker dat de strip (ongeveer 1 m breed en 10 cm lang onvoldoende ondersteund wordt en gaat fladderen. Deze (groen gemarkeerd) moet volledig doorgezaagd worden en dan blijft er weinig stabiels van over. Hooguit 1 a 2 steuntjes en geen stijfheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuWHj4JhXgCPK_m1szifTcjk__o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Kr9Rb3FKCCabv4pLtHOV4xv.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: Ik heb het niet meer 100% scherp, maar volgens mij zit de bumper niet bevestigd met die steun(tjes) die men wegzaagt, maar wordt daarmee de afdekstrip op de bumper bevestigd....

EDIT2: ik zie dat tvc15 er een plaatje bij geplaatst heeft. Op dat plaatje zie je de strip die ik bedoel, waarvoor 2 extra steuntjes geplaatst worden. Die beugels maken geen contact met de bumper zelf. Aan geen van beide zijden. Die strip zal dus klapperen...

[ Voor 13% gewijzigd door nietwijk op 28-06-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-08 10:07
de meester01 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:53:
[...]

Heb je al een werkende tip gekregen?
Nee, helaas heb ik op beide zaken geen flauw idee waar ik het zoeken moet.
Alle tips zijn welkom !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
ptwee schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:08:
Ik kreeg laatst van een bekende, die achter me had gereden, te horen dat de onderzijde van de bumper behoorlijk op en neer gaat/klappert. Bij mijn I5 Lounge is door de dealer een trekhaak ingebouwd. Ik weet niet of het hierdoor komt maar het hele middenstuk van de kunststof bumper is hierdoor nergens meer bevestigd aan iets stevigere delen van de carrosserie, alleen aan de zijkanten. Hebben hier meer mensen last van?
Zie bovenstaand bericht. Je bumper klappert niet. De bumper zit niet bevestigd in het midden. Het is de afdekstrip die aan de onderzijde op je bumper bevestigd zit. Deze strip is tweemaal doorgehaald om ruimte te maken voor de trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvc15
  • Laatst online: 23:13
Bij mij zit die doorgezaagde strip nu in totaal op 10 punten (2x5) bevestigd en muurvast, daar klappert niets. @ptwee, ik zou even langs de dealer gaan om te checken of er wat bevestigingspunten ontbreken, mogelijk die 2 van het plaatje bij mijn vorige bericht.

[ Voor 11% gewijzigd door tvc15 op 28-06-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

GG85

.......

?

Conclusie: een topauto waaraan weinig te verbeteren valt! :)
nietwijk schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:10:
[...]

Cloud schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:21:
[...]
Ik ben eigenlijk al jaren gewend om gewoon elke zoveel tijd een mini wiebel aan het stuur te geven om de melding weg te tikken, m'n vorige auto deed dit net zo. Eigenlijk zou echt gecheckt moeten worden of je je handen aan het stuur hebt (met camera ofzo), in plaats van zo'n controle op weerstand/stuurbeweging.
Als je beetje creatief bent kan je gewoon met de handjes op de knieen rijden zonder elke 20 seconden een tikje te hoeven geven, kan je je volledig focussen op het verkeer om je heen ipv op de "handen aan het stuur" waarschuwing. :9

[ Voor 3% gewijzigd door GG85 op 28-06-2023 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 23:50
nietwijk schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:13:

[...]

Heeft de 58 kWh een kleinere motor? En een andere power invertor? Dat betwijfel ik hoor…

[...]
Zie de configurator op de Hyundai website.
58kWh heeft een 125kW motor. 170pk.
77.4kWh heeft een 160kW motor. 210pk. Waarschijnlijk een invertor geschikt voor een groter vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolurt
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-03 14:38
Na de update openen de portieren van de auto zich vanzelf als het opladen is voltooid. Nog meer mensen die daar last van hebben of de oplossing hiervoor hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

irab schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:00:
[...]

Het is m.i. niet omslachtig.
OTA updaten is de norm.
Devices zoals tv, kpn boxje, Windows PC, iMac, smartphone, tablets, Tesla etc etc worden allemaal mbv een soort ota protocol geupdated. Misschien moeten ze bij Hyundai nog e.e.a. leren.
Zelf uitpakken, unzippen, stickie formatteren, wie doet dat nog in 2023.
Veel ioniq 5 bezitters wachten al jaren op een ota implementatie.
als je dit allemaal schrijft, dan kun je beter niets schrijven want niet op de hoogte...
1) je hoeft niet uit te pakken, unzippen e.d. gaat allemaal vanzelf. Stickie in laptop en dan stickie in de auto
2) Veel IONIQ5 bezitters wachten al jaren.... de oudste auto zijn pas 2 jaar oud ongeveer. beetje overdreven dit. Bovendien OTA bestaat al bijna een jaar, alleen duurt het allemaal wat langer. Om de ongeduldigen te helpen is de eigen update nog altijd beschikbaar gelukkig. Ik vind dit ook prima voor de grote update. Wel zou ik graag wekelijks/maandelijks een kleine OTA hebben met POI's e.d. of

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48
Ik heb het idee dat iedereen een andere factuur krijgt bij de servicebeurt. Die van mij ziet er mooi uit, maar heb het idee dat de remolie uren onterecht zijn. De adviesprijs van de servicebeurt is 165 euro volgens de hyundai website. Bij mijn 30k beurt hoefde ik niet de uren van remvloeistof te betalen (ze beweren nu dat het alleen is aangevuld i.p.v. vervangen). En nu bij de 60k beurt wel ineens 89 euro excl btw voor de uren van het remvloeistof vervangen.
Ook de kosten van uitlezen en klein materiaal worden er bij mij standaard bij op gezet.
Dit keer geen interieurfilter, omdat ik die zelf al had vervangen voor een betere.
@kor952 Wat ziet jouw factuur er onprofessioneel uit!
@ZuinigeRijder Bij mij staat er niks in de onderhoudshistorie op mijnhyundai.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6H8Ig3oySwF3k50GvrEyB9jfkWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sd5Tc1yRWcVQCa4A3DnAduoH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door ditbenikecht op 28-06-2023 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024

Minpuntjes?
Volgens mij heb je hier gewoon te maken met wetgeving. Mijn Skoda Octavia gaf namelijk dezelfde waarschuwing op dezelfde interval. Volgens mij is het zo dat de rijhulpen een hogere klasse moeten krijgen als je deze waarschuwing zou uitstellen (of helemaal zou uitschakelen). Dan kom je in de categorie waarbij de bestuurder niet meer eindverantwoordelijk is, maar het voertuig zelf, en ik kan mij voorstellen dat dat voor Hyundai een brug te ver is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:33
Vielleicht schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:23:
[...]

Volgens mij heb je hier gewoon te maken met wetgeving. Mijn Skoda Octavia gaf namelijk dezelfde waarschuwing op dezelfde interval. Volgens mij is het zo dat de rijhulpen een hogere klasse moeten krijgen als je deze waarschuwing zou uitstellen (of helemaal zou uitschakelen). Dan kom je in de categorie waarbij de bestuurder niet meer eindverantwoordelijk is, maar het voertuig zelf, en ik kan mij voorstellen dat dat voor Hyundai een brug te ver is ;)
Klopt maar volgens mij gaat het om de detectie. Die is idd soms wel erg laks met detecteren, want hij detecteert weerstand in de stuurinrichting. En is niet capacitief zoals sommige (duurdere) merken inmiddels hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:57:
Is er iemand met beurt(en), waar wél de onderhoudshistorie/digitaal paspoort op mijnhyundai.nl te zien is 8)7

mijnhyundai.nl -> MIJN GEGEVENS -> MIJN AUTO -> Bekijk all info -> tabblad ONDERHOUDSHISTORIE -> Onderhoudshistorie opvragen

Ik krijg dan een "Digitaal Service Paspoort" met bij de kolom "Uitgevoerde werkzaamheden": -- No data found --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibrator
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 19:40

ibrator

ondertitel

ibrator schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:50:
Ik ben 2 weken geleden gestrand met de IONIQ 5 (2021 73kW RWD), en ik wil even mijn ervaringen delen.

…lang verhaal…
Inmiddels vier weken verder en onderdeel staat nog steeds ‘in back order’.
Nul communicatie vanuit de dealer, m.u.v. een geautomatiseerd sms-bericht om mijn ervaring te delen…
Zou wel eens 2 á 3 maand kunnen gaan duren wanneer ik wat zoek op diverse forums, ICCU’s zijn niet aan te slepen.
We wachten af… :O

signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 08:32
ZuinigeRijder schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:33:
[...]

Is er iemand met beurt(en), waar wél de onderhoudshistorie/digitaal paspoort op mijnhyundai.nl te zien is 8)7

mijnhyundai.nl -> MIJN GEGEVENS -> MIJN AUTO -> Bekijk all info -> tabblad ONDERHOUDSHISTORIE -> Onderhoudshistorie opvragen

Ik krijg dan een "Digitaal Service Paspoort" met bij de kolom "Uitgevoerde werkzaamheden": -- No data found --
Ja, staat er bij mij netjes op. Oostendorp, Den Bosch.

[ Voor 32% gewijzigd door edvanleeuwen op 29-06-2023 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:33:
[...]

Hij blijft zeuren dat ik een auto moet toevoegen terwijl ik mijn kenteken zie staan en als ik daar op klik zie ik de gegevens van mijn auto. Als ik mijn auto probeer toe te voegen zegt het programma dat die auto al aan een ander is toegekend. Kortom deugt van geen kant en een onderhoudshistorie kan ik niet opvragen. Het enige wat ik kan is een recentie schrijven. :(

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
irab schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:44:
[...]

Zie de configurator op de Hyundai website.
58kWh heeft een 125kW motor. 170pk.
77.4kWh heeft een 160kW motor. 210pk. Waarschijnlijk een invertor geschikt voor een groter vermogen.
Dat staat er niet. Er staat dat 125, danwel 160 kW geleverd wordt. Dat kan (en is waarschijnlijk) met dezelfde motor. Lijkt bevestigd te worden op chassisnummer. Mijn 58 kWh heeft volgens chassisnummer een “160 kW motor”, voor wat het waard is. Daar kan je ook 170 kW uit halen. Niet heel spannend.

En dat geldt mogelijk ook voor de ICCU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Ik heb het idee dat iedereen een andere factuur krijgt bij de servicebeurt. Die van mij ziet er mooi uit, maar heb het idee dat de remolie uren onterecht zijn. De adviesprijs van de servicebeurt is 165 euro volgens de hyundai website. Bij mijn 30k beurt hoefde ik niet de uren van remvloeistof te betalen (ze beweren nu dat het alleen is aangevuld i.p.v. vervangen). En nu bij de 60k beurt wel ineens 89 euro excl btw voor de uren van het remvloeistof vervangen.
Ook de kosten van uitlezen en klein materiaal worden er bij mij standaard bij op gezet.
Dit keer geen interieurfilter, omdat ik die zelf al had vervangen voor een betere.
@kor952 Wat ziet jouw factuur er onprofessioneel uit!

[Afbeelding]
Bij 30k hoefde je vervangen remvloeistof niet te betalen omdat het niet vervangen is. Hoeft pas na 2 jaar. Bij 60k is het wel gedaan. Waarschijnlijk zit je bij de 90k beurt ruim over de 2 jaar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-09 12:49
kor952 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:02:
[...]

Hij blijft zeuren dat ik een auto moet toevoegen terwijl ik mijn kenteken zie staan en als ik daar op klik zie ik de gegevens van mijn auto. Als ik mijn auto probeer toe te voegen zegt het programma dat die auto al aan een ander is toegekend. Kortom deugt van geen kant en een onderhoudshistorie kan ik niet opvragen. Het enige wat ik kan is een recentie schrijven. :(
Ja hier precies hetzelfde. Account aangemaakt maar krijg de melding dat mijn kenteken al aan een ander is toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 11:35
ibrator schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:48:
[...]

Inmiddels vier weken verder en onderdeel staat nog steeds ‘in back order’.
Nul communicatie vanuit de dealer, m.u.v. een geautomatiseerd sms-bericht om mijn ervaring te delen…
Zou wel eens 2 á 3 maand kunnen gaan duren wanneer ik wat zoek op diverse forums, ICCU’s zijn niet aan te slepen.
We wachten af… :O
Heb je wel een gelijkwaardige vervangende auto meegekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:36
Stephan_haarlem schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:04:
[...]

Ja hier precies hetzelfde. Account aangemaakt maar krijg de melding dat mijn kenteken al aan een ander is toegekend.
Ik had ook hetzelfde probleem met het account, want de dealer had een ander email adres gebruikt om de auto alvast op te registreren... maar 1 mailtje naar klantenservice@hyundai-motor.nl en het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:53

Heb je ook info over het filter en waar het te koop is?

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

stefxx schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:43:
[...]

Ik had ook hetzelfde probleem met het account, want de dealer had een ander email adres gebruikt om de auto alvast op te registreren... maar 1 mailtje naar klantenservice@hyundai-motor.nl en het probleem was opgelost.
Hier ook, de dealer had de auto alvast registreert op email van mijn werkgever maar dat wist ik niet. Echter kreeg ik van de klantenservice te horen dat ze dat niet zomaar per mail kunnen aanpassen, specifiek omdat het via de leverende dealer geregeld was.

Mis ik verder nog iets aan MijnHyundai of niet? Onderhoudshistorie inzien is leuk maar niet echt essentieel in mijn ogen, dat kan ik na een onderhoudsbeurt ook gewoon navragen bij de dealer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
wfveennl schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:28:
[...]

Heb je ook info over het filter en waar het te koop is?
https://www.winparts.nl/f...3-024-mann/p1435820.html#

Zie verder topic starters voor filmpje over vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
nietwijk schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 00:57:
[...]

Dat staat er niet. Er staat dat 125, danwel 160 kW geleverd wordt. Dat kan (en is waarschijnlijk) met dezelfde motor. Lijkt bevestigd te worden op chassisnummer. Mijn 58 kWh heeft volgens chassisnummer een “160 kW motor”, voor wat het waard is. Daar kan je ook 170 kW uit halen. Niet heel spannend.

En dat geldt mogelijk ook voor de ICCU.
Lijkt mij sterk dat op jouw 58kWh kenteken een 160kW motor wordt geleverd. Hyundai heeft daar altijd duidelijk in de prijslijst en op de website over gecommuniceerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4Qsz3zFtEkOV_jP-bN3SlGtAmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97JxzY9SfI9FRkpaItzmxC00.jpg?f=fotoalbum_large

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:36
Cloud in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"Cloud schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:39
Mis ik verder nog iets aan MijnHyundai of niet?
Nee.

[ Voor 25% gewijzigd door stefxx op 29-06-2023 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-09 14:37
krizzziz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:59:
[...]

Lijkt mij sterk dat op jouw 58kWh kenteken een 160kW motor wordt geleverd. Hyundai heeft daar altijd duidelijk in de prijslijst en op de website over gecommuniceerd?

[Afbeelding]
Volgens mij is het inderdaad dezelfde motor. Omdat de 58kWh versie een lagere accuspanning heeft komt er helaas minder vermogen uit bij dezelfde stroom (want dezelfde inverter). Vermogen is spanning maal stroom, de verhouding tussen vermogen en accucapaciteit (recht evenredig met accuspanning) is bij alle (niet N-) versies nagenoeg gelijk.

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
MB1962 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:54:
[...]

Volgens mij is het inderdaad dezelfde motor. Omdat de 58kWh versie een lagere accuspanning heeft komt er helaas minder vermogen uit bij dezelfde stroom (want dezelfde inverter). Vermogen is spanning maal stroom, de verhouding tussen vermogen en accucapaciteit (recht evenredig met accuspanning) is bij alle (niet N-) versies nagenoeg gelijk.
Hoe kom jij tot de conclusie dat de 58kWh variant een lagere accuspanning heeft?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +6 Henk 'm!
krizzziz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:39:
[...]

Hoe kom jij tot de conclusie dat de 58kWh variant een lagere accuspanning heeft?
Zie deze post.

58 kWh = 523 Volt
72 kWh = 653 Volt
77 kWh = 697 Volt

Afbeeldingslocatie: https://www.ioniqforum.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.ioniqforum.com/attachments/i5_batteryovvw-2x-png.35075/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• L-VIS
Vandaag met de Ioniq5 vanuit de regio Arnhem naar de f1 in Oostenrijk gereden. Met de nieuwe Navi update is het echt effortless. Die plant alles lekker voor je uit, ook toen het verbruik steeg en we een laadstops niet gingen halen, plande hij een nieuwe in. Met dakkoffer en 130km/u steeg het verbruik wel naar 23-25 kWh. Maar de snelle laadstops waren perfect. Mijn mede reizigers waren verbaasd over de korte stops. Ook de rijhulpsystemen maken de trip echt heel erg prettig. De files wat minder, maar goed. Dat is niet het probleem van de auto. Nu staat hij op campingstroom te laden. Nog 65uur 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje223
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-07 14:31
Volgens Winparts past de gelinkt filter niet op een HI5, wel op een EV6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:38

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Xmoo schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:54:
[...]

Gaat allemaal automatisch! Vandaag toevallig ook getest.
[Afbeelding]
Gaat dat echt allemaal uit? Van een aantal dingen snap ik dat wel, maar geeb cruise control is toch wel erg vervelend.

En dat gaat dus ook allemaal uit met een fietsendrager achterop? Hmmm….

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Hippe Lip schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:51:
[...]

Gaat dat echt allemaal uit? Van een aantal dingen snap ik dat wel, maar geeb cruise control is toch wel erg vervelend.

Als je een fietsendrager monteert hoef je de aanhangermodus niet te gebruiken.
Ik schakel altijd even de parkeersensoren uit.
Zie o.a. ook de opmerkingen hierover op 23 en 26 juni jl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
Pimmetje223 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:48:
[...]

Goed gezien
Ik heb de link uit de topic starter. Heb het filter zelf nog niet aangeschaft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
[...]

Volgens Autodoc past de Mann FP 23 024 niet op de Ioniq 5. (Wel op Sonata, Staria, EV6, Sorento IV, Sportage V)
De Man CUK 23 024 zou wel passen op de Ioniq 5 (en de Elantra, Santa Fé IV, Sonata, Staria Tucson, EV6, Sorento, Sportage, Stinger)

Wat op die sites staat is doorgaans redelijk onzin. De xxx 23 024 (“xxx” is bijvoorbeeld FP, CC, CUK) is simpelweg 227x210x30 mm. De lettercode die ervoor staat geeft aan wat het type filter(materiaal) is. Die passen dus allemaal in de Ioniq 5.

CU: Basic stoffilter
CUK: koolstoffilter
FP: actief koolstoffilter met meerwaardig fenol, fijnstoffilter (PM 2.5), met antibacteriele en schimmelwerende werking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nietwijk
krizzziz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:59:
[...]

Op kenteken niet uiteraard. (Dat zeg ik ook niet) Op chassis… uitleg waarom is inmiddels gegeven. Ook uitvoerig besproken 8 a 9 mnd geleden.

Een 160 kW motor bestaat niet. Een motor die 160 kW kan leveren wel. Diezelfde motor kan ook 125 kW leveren, of 170 kW… net hoeveel spanning je er op zet. Hoe meer spanning, des te meer belasting/slijtage en omgekeerd. Maar ik denk dat er maar weinig zijn die minutenlang volgas rijden. Zo wel, dan zal het op de autobaan zijn en grijpt de snelheidsbegrenzer (lees toerenbegrenzer) binnen korte tijd in. In de praktijk zal een 160 kW uitvoering niet zwaarder belast worden, theoretisch zelfs lichter doordat ten gevolge van de hogere spanning de stroom lager is. Dat resulteert in minder weerstand en minder warmteontwikkeling.

[ Voor 42% gewijzigd door nietwijk op 30-06-2023 01:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 17:16
[...]

Zoek deze aan de hand van de fabrikant info:

https://catalog.mann-filt...ir%20Filter/CU%2023%20024

FP 23 024 is de beste, die heb ik dan ook in mijn Ioniq 5 geinstalleerd

[ Voor 4% gewijzigd door rvdgaag op 30-06-2023 08:11 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
Rechtstreeks linkje naar de installatiehandleiding van de Mann CU/CUK/FP 23 024 interieurfilter voor Kia/Hyundai: https://catalog.mann-filt...K_FP%2023%20024%20(3).pdf

EDIT (samenvatting):

Interieurfilter

Hyundai Ioniq 5 artikelnummer 97133-L1000
Kia EV-6 artikelnummer 97133 R2000
(waarschijnlijk is 97133-L1000 een basis pollenfilter (MANN CU 23 024) en 97133-R2000 een koolstoffilter (MANN CUK 23 024)

MAN artikelnummer CU 23 024 (4011558829704) / CUK 23 024 (4011558336837) / FP 23 024 (4011558348014)
Afmetingen zijn 210 x 227 x 30 mm
De lettercode geeft aan wat je filtert:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNusQz6WS_SOcRXgWqDPyVQyfno=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4a4J24ZwSHoClozoy2IDzM91.png?f=fotoalbum_large
Naast MANN zijn er nog legio ander fabrikanten, maar met deze gegevens kom je wel verder...

Het filter vervang je binnen 1 minuut via de frunk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ze0wYwv7cFoYTVRuasDi9qPU_q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gau9FPbKBFIJkNMpOBbIXDZG.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ziet het originele filter er uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDQeIBKzo8VBdX8_nCcH1SQzlSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1x7YXBBt7TyijCHMKHNwnNM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 94% gewijzigd door nietwijk op 30-06-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

L-VIS schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:31:
Vandaag met de Ioniq5 vanuit de regio Arnhem naar de f1 in Oostenrijk gereden. Met de nieuwe Navi update is het echt effortless. Die plant alles lekker voor je uit, ook toen het verbruik steeg en we een laadstops niet gingen halen, plande hij een nieuwe in. Met dakkoffer en 130km/u steeg het verbruik wel naar 23-25 kWh. Maar de snelle laadstops waren perfect. Mijn mede reizigers waren verbaasd over de korte stops. Ook de rijhulpsystemen maken de trip echt heel erg prettig. De files wat minder, maar goed. Dat is niet het probleem van de auto. Nu staat hij op campingstroom te laden. Nog 65uur 😜
Goed om te horen, in elk geval fijn om te weten dat hij zich goed aanpast aan veranderend verbruik :) Ik zat net wat te dubben voor de aankomende reis naar Denemarken. Ik wil zelf wel een route uitstippelen via ABRP maar misschien laat ik het ook wel gewoon aan de navigatie over. Dat is uiteindelijk wel de ervaring die je wilt lijkt me.

Het is ook meer dat ik graag goede/bekende laadstations als stops wil hebben en niet iets vaags ergens verder vanaf de snelweg of ergens midden in Hamburg. Maar als ik het goed begrijp kun je wel aanbieders selecteren voor laadstations waar je wilt laden; dus misschien moet ik dat gewoon ff uitzoeken en dan enkel Fastned/Ionity/Allego instellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• L-VIS
Cloud schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:52:
[...]

Goed om te horen, in elk geval fijn om te weten dat hij zich goed aanpast aan veranderend verbruik :) Ik zat net wat te dubben voor de aankomende reis naar Denemarken. Ik wil zelf wel een route uitstippelen via ABRP maar misschien laat ik het ook wel gewoon aan de navigatie over. Dat is uiteindelijk wel de ervaring die je wilt lijkt me.

Het is ook meer dat ik graag goede/bekende laadstations als stops wil hebben en niet iets vaags ergens verder vanaf de snelweg of ergens midden in Hamburg. Maar als ik het goed begrijp kun je wel aanbieders selecteren voor laadstations waar je wilt laden; dus misschien moet ik dat gewoon ff uitzoeken en dan enkel Fastned/Ionity/Allego instellen.
Ja hij houdt ook rekening met de filters in je laadstops poi zoekvenster (of hoe je dat ook noemt). Ik zou geen andere apps meer nemen. Alleen maar meer geklooi, en de auto kan het echt goed. Ik was positief verrast iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
L-VIS schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:28:
[...]
Ik zou geen andere apps meer nemen.
Alle route info in de Ioniq 5 is "cloud connected". En ondanks relatief goede uptime is deze niet 100% geweest in de afgelopen 12 maanden. ABRP of een ander alternatief als backup is daarom aan te raden, vooral bij een lange reis.
Dit is natuurlijk een open deur in trappen, maar ook een reminder niet blind te vertrouwen op 1 stuk techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
Slinnenb schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 23:13:
[...]

Goed gezien
Ik heb de link uit de topic starter. Heb het filter zelf nog niet aangeschaft.
Ik heb precies deze nu een paar maanden in de IONIQ5 zitten. Past prima en doet z'n werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
ThijsR schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:44:
[...]

Ik heb precies deze nu een paar maanden in de IONIQ5 zitten. Past prima en doet z'n werk.
Bij mij idem. Zowel (Mann) interieur filter als nieuwe (Bosch) ruitenwissers vooraf besteld en direct bij thuis komen van ophalen bij de dealer beiden vervangen. Uiterst tevreden.
Mocht iemand nog interesse hebben in een setje originele ruitenwissers (ongebruikt) of origineel interieurfilter, voor klein prijsje op te halen :+
^ afrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBam
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-12-2024
nietwijk schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 01:05:
[...]
Maar ik denk dat er maar weinig zijn die minutenlang volgas rijden. Zo wel, dan zal het op de autobaan zijn en grijpt de snelheidsbegrenzer (lees toerenbegrenzer) binnen korte tijd in.
De toerenbegrenzer in deze is de temperatuur van het accupakket. Als deze de 50 graden bereikt houdt de auto in :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Razwer schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:36:
[...]

Alle route info in de Ioniq 5 is "cloud connected". En ondanks relatief goede uptime is deze niet 100% geweest in de afgelopen 12 maanden. ABRP of een ander alternatief als backup is daarom aan te raden, vooral bij een lange reis.
De telefoon is uiteraard via Android Auto gekoppeld dus als het moet, kan zo geswitched worden naar handmatig stops zoeken en navigeren :) Het is toch zomer dus pre-conditioning is waarschijnlijk niet essentieel voor goede laadsnelheden.
MBam schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:50:
[...]
De toerenbegrenzer in deze is de temperatuur van het accupakket. Als deze de 50 graden bereikt houdt de auto in :P
Naast het feit dat volgens mij de auto sowieso begrenst is op 185 km/h ;) Dus ook dan houdt hij al in. In de meeste gebruiksscenarios dus al voordat je accupakket de 50 graden bereikt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Hippe Lip schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:51:
[...]

Ik kon gewoon achteruit rijden, gepiep stond automatisch uit en geen automatisch gerem.
Tijdens het rijden werkte mijn dodehoek wel gewoon en cruisecontrol werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
Razwer schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:49:
[...]

Bij mij idem. Zowel (Mann) interieur filter als nieuwe (Bosch) ruitenwissers vooraf besteld en direct bij thuis komen van ophalen bij de dealer beiden vervangen. Uiterst tevreden.
Mocht iemand nog interesse hebben in een setje originele ruitenwissers (ongebruikt) of origineel interieurfilter, voor klein prijsje op te halen :+
^ afrader.
Ja, die ruitenwissers zijn inderdaad ook een verademing _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

[...]

Rij er 2 jaar mee rond, de volgende ligt klaar. Past, typenummer klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
L-VIS schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:31:
Ook bijgehouden met hoeveel % je ongeveer per laadstop aankwam?
Ik vertrek zondag vanuit Eindhoven naar Stuttgart. Navigatie zegt voor nu 2 stops... Maar ik ga hem eens goed intrappen op de Autobahn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 07:10
Damn, net in de auto gestapt, na opladen aan thuispaal. En er staat: Controleer Elektrische Systeem. Nu richting de dealer. maar ik vrees de ICCU. Onhandige timing in verhouding met de geplande vakantie naar Denemarken...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• altijdvliegen
  • Laatst online: 05-11-2023
TIP VOOR IEDEREEN DIE OP VAKANTIE GAAT :)

Met onze nieuwe Ioniq5 inmiddels (sinds 1 maart) alweer meer dan 10.000 km gereden. En wat een genot.

Eerst even een belangrijke tip.

Ervaring tijdens onze eerste vakantie in mei met de Ioniq:
Bij onze Ioniq lag de banden-reparatiekit direct onder de vloer in de kofferbak. Toen ik op de camping even onder die vloer keek was dat hele tasje van de reparatiekit zeiknat - en de vloer ook. Bleek de fles lek te zijn. Het leverde een flinke schoonmaak actie op. Bijna het hele flesje was leeggelopen.
Wat is er gebeurd? Ik denk dat de vloer van de kofferbak door het gewicht van de koffers e.d. te veel druk heeft geleverd op het flesje (de vloer is niet super solide). Dus, leg die reparatiekit voor de zekerheid in de voortrunk.
Van de dealer heb ik inmiddels een nieuwe fles gekregen. Met dank aan Hyundai Wittenberg Amersfoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
altijdvliegen schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:42:

Met onze nieuwe Ioniq5 inmiddels (sinds 1 maart) alweer meer dan 10.000 km gereden. En wat een genot.

Bij onze Ioniq lag de banden-reparatiekit direct onder de vloer in de kofferbak. Toen ik op de camping even onder die vloer keek was dat hele tasje van de reparatiekit zeiknat - en de vloer ook. Bleek de fles lek te zijn. Het leverde een flinke schoonmaak actie op. Bijna het hele flesje was leeggelopen.
Wat is er gebeurd? Ik denk dat de vloer van de kofferbak door het gewicht van de koffers e.d. te veel druk heeft geleverd op het flesje (de vloer is niet super solide). Dus, leg die reparatiekit voor de zekerheid in de voortrunk.
Van de dealer heb ik inmiddels een nieuwe fles gekregen. Met dank aan Hyundai Wittenberg Amersfoort.
Ik zou dat soort zaken sowiezo in de frunk leggen. Daar heb ik de zaken liggen die ik zelden nodig heb en alle zaken die ik direct moet kunnen pakken als de achterklep vol ligt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Razwer
Tijd voor een nickname change? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:50
nietwijk schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:05:
[...]

Ik zou dat soort zaken sowiezo in de frunk leggen. Daar heb ik de zaken liggen die ik zelden nodig heb en alle zaken die ik direct moet kunnen pakken als de achterklep vol ligt.
Dat dus... (y)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• altijdvliegen
Ervaring rijden met Ioniq5 en (volle) bagagewagen naar Auvergne- Frankrijk.
(Bagagewagen: Ansems750, normale uitvoering).

Wij zijn paragliding piloten (vandaar mijn nickname) en hebben veel spullen. Met bagagewagen naar Frankrijk. De eerste test. Alleen maar positief. Heel licht stijgen en dalen vertoont zich wel gelijk in het verbruik. Vanuit het Gooi richting Breda was het verbruik tot na Antwerpen slechts 18 kwh. Ook tot aan Parijs bleef het verbruik heel mooi 19 a 20. Na Parijs begint het vals-plat richting de Auvergne. Dat heb je zelf niet zo snel in de gaten maar de auto duidelijk wel. Het verbruik steeg naar 21 a 22. Niet dat het er allemaal écht toe doet, want je hebt nauwelijks tijd om even een pauze te houden of de auto staat alweer vol op je wachten. hahaha
We zijn echt tot in het hart van de Auvergne geweest. Geen snelladers. Echt 0. Maar elk dorp in Frankrijk heeft een laadpaal. Dus - Ioniq aan de laadpaal en lekker wandelen. Na het wandelen een terrasje - auto weer lekker bijgeladen.
Erg leuk was om te zien hoe de auto regenereert in de bergen. Vanaf de camping bij Lac de Chambon namen we de col naar Mont-Dore en vandaar naar Puy de Sancy (erg mooi daar trouwens). Toen we 's avonds terug kwamen op de camping stond er 2 km meer op de teller :) Gratis ritje dus! Ook leuk om even te vermelden was het verbruik op de terugweg bij de ring Parijs. Vanaf het zuiden loopt die ring blijkbaar continu omlaag - want er ging gedurende de hele ring echt geen één km van de range af.
Wij zien de zomervakantie dus helemaal zitten. En met het nieuws van afgelopen week, dat het aantal laadpalen in de eu met 44% gestegen is, in mijn achterhoofd - ga ik de zomervakantie lachend tegemoet. En alle azijnzeikers over EV rijden die ik nog steeds op social media tegenkom negeer ik maar.

Tot zover maar even mijn verslag van onze eerste échte grote proefrit.

Nadelen gevonden tot dusver ? Nee. niet echt. We moesten wel flink wennen aan het instellen van laadstations in het systeem (om te profiteren van de batterijverwarming -het was fris die week). Bij regen blijft de achterruit lang bruikbaar. Ik heb dat spul van Turtle er op gedaan. De rijbaan correctie vind ik soms wat agressief en de adaptive cruisecontrol vergt wat handigheid. Soms zet ik hem maar uit als het wat drukker is.
Oh ja...wel jammer dat de ramen niet automatisch dicht gaan als je de auto afsluit. Het gebeurt me regelmatig dat ik de auto weer aan moet doen om de ramen dicht te doen. Of zie ik iets over het hoofd ?
Groet, Marc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
Xmoo schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:53:
[...]

Ook bijgehouden met hoeveel % je ongeveer per laadstop aankwam?
Ik vertrek zondag vanuit Eindhoven naar Stuttgart. Navigatie zegt voor nu 2 stops... Maar ik ga hem eens goed intrappen op de Autobahn O-)
Ja ik denk ongeveer tussen de 20-30%. We gingen eerst een Nespresso maken (dus sowieso >20%) en dan pas laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altijdvliegen
Dala schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:33:
Damn, net in de auto gestapt, na opladen aan thuispaal. En er staat: Controleer Elektrische Systeem. Nu richting de dealer. maar ik vrees de ICCU. Onhandige timing in verhouding met de geplande vakantie naar Denemarken...
Vervelend! Ik hoor graag wat de oorzaak was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dala
altijdvliegen schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:24:
[...]

Vervelend! Ik hoor graag wat de oorzaak was.
Bij de garage aangekomen was de melding weg. Had hem zelf al 2* uitgezet. Maar toen ie daar was, melding weg.

Garage gekeken, stond wel nog in het systeem, dus gecleared, en stukje gereden, niks aan de hand, dus ik mocht weer weg. Volgende keer als ik het had, meteen naar hun toe, en niet de auto uitzetten. Beetje raar verhaal, maar goed, hopen dat het een andere storing was. Heb op terugweg ff de hoge acceleratie opgezocht op de snelweg, alles werkt naar behoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI&#039;s rule

altijdvliegen schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:12:
Ervaring rijden met Ioniq5 en (volle) bagagewagen naar Auvergne- Frankrijk.
(Bagagewagen: Ansems750, normale uitvoering).

Wij zijn paragliding piloten (vandaar mijn nickname) en hebben veel spullen. Met bagagewagen naar Frankrijk. De eerste test. Alleen maar positief. Heel licht stijgen en dalen vertoont zich wel gelijk in het verbruik. Vanuit het Gooi richting Breda was het verbruik tot na Antwerpen slechts 18 kwh. Ook tot aan Parijs bleef het verbruik heel mooi 19 a 20. Na Parijs begint het vals-plat richting de Auvergne. Dat heb je zelf niet zo snel in de gaten maar de auto duidelijk wel. Het verbruik steeg naar 21 a 22. Niet dat het er allemaal écht toe doet, want je hebt nauwelijks tijd om even een pauze te houden of de auto staat alweer vol op je wachten. hahaha
We zijn echt tot in het hart van de Auvergne geweest. Geen snelladers. Echt 0. Maar elk dorp in Frankrijk heeft een laadpaal. Dus - Ioniq aan de laadpaal en lekker wandelen. Na het wandelen een terrasje - auto weer lekker bijgeladen.
Erg leuk was om te zien hoe de auto regenereert in de bergen. Vanaf de camping bij Lac de Chambon namen we de col naar Mont-Dore en vandaar naar Puy de Sancy (erg mooi daar trouwens). Toen we 's avonds terug kwamen op de camping stond er 2 km meer op de teller :) Gratis ritje dus! Ook leuk om even te vermelden was het verbruik op de terugweg bij de ring Parijs. Vanaf het zuiden loopt die ring blijkbaar continu omlaag - want er ging gedurende de hele ring echt geen één km van de range af.
Wij zien de zomervakantie dus helemaal zitten. En met het nieuws van afgelopen week, dat het aantal laadpalen in de eu met 44% gestegen is, in mijn achterhoofd - ga ik de zomervakantie lachend tegemoet. En alle azijnzeikers over EV rijden die ik nog steeds op social media tegenkom negeer ik maar.

Tot zover maar even mijn verslag van onze eerste échte grote proefrit.

Nadelen gevonden tot dusver ? Nee. niet echt. We moesten wel flink wennen aan het instellen van laadstations in het systeem (om te profiteren van de batterijverwarming -het was fris die week). Bij regen blijft de achterruit lang bruikbaar. Ik heb dat spul van Turtle er op gedaan. De rijbaan correctie vind ik soms wat agressief en de adaptive cruisecontrol vergt wat handigheid. Soms zet ik hem maar uit als het wat drukker is.
Oh ja...wel jammer dat de ramen niet automatisch dicht gaan als je de auto afsluit. Het gebeurt me regelmatig dat ik de auto weer aan moet doen om de ramen dicht te doen. Of zie ik iets over het hoofd ?
Groet, Marc
De ramen dichtdoen kan ook met de afstandsbediening, de lock knop ingedrukt houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• altijdvliegen
cooper_s1 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:28:
[...]

De ramen dichtdoen kan ook met de afstandsbediening, de lock knop ingedrukt houden
Oh ships echt waar ? 8)7 Ik dacht al dat ik iets over het hoofd heb gezien. Zal natuurlijk vast ergens ook in die dikke handleiding staan.
Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

altijdvliegen schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:31:
[...]
Oh ships echt waar ? 8)7 Ik dacht al dat ik iets over het hoofd heb gezien. Zal natuurlijk vast ergens ook in die dikke handleiding staan.
Bedankt! _/-\o_
Het is ook een optie in het infotainment systeem of je dit wilt kunnen doen of niet. Staat volgens mij wel standaard aan maar misschien goed om te weten. Ik dacht onder Comfort maar weet het niet zeker.

Bij unlocken kun je de ramen dus ook op dezelfde manier openen door de unlock knop lang ingedrukt te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Dala schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:33:
Recent hetzelfde meegemaakt na thuisladen. Uitgezet en opnieuw aan, probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svsvenkat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 12:24
Weet iemand of ik het elektronische beheer van achterklep tijdelijk kan uitschakelen, zodat ik het handmatig kan sluiten met een beetje kracht? Bij het inpakken van spullen om te kamperen, merkte ik dat de elektronische achterklep weigert te sluiten als hij zelfs maar een kleine obstructie "ziet". Dit zijn zacht materiaal zoals slaapzakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:25
svsvenkat schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:59:
Weet iemand of ik het elektronische beheer van achterklep tijdelijk kan uitschakelen, zodat ik het handmatig kan sluiten met een beetje kracht? Bij het inpakken van spullen om te kamperen, merkte ik dat de elektronische achterklep weigert te sluiten als hij zelfs maar een kleine obstructie "ziet". Dit zijn zacht materiaal zoals slaapzakken.
gewoon tijdens het sluiten een beetje "helpen" met de hand. dat werkte iig bij mij tot nu toe.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
MicheldeGoey schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:41:
[...]

Recent hetzelfde meegemaakt na thuisladen. Uitgezet en opnieuw aan, probleem weg.
Ik had ook meteen dat geprobeerd, maar dat werkte niet. Pas nadat ie echt tijdje stil had gestaan en weer aan ging was de melding weg.

Rare boel. Hopelijk geen ICCU probleem. Want die hangt toch beetje boven het hoofd, en dat is jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
Dala schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:05:
[...]

Ik had ook meteen dat geprobeerd, maar dat werkte niet. Pas nadat ie echt tijdje stil had gestaan en weer aan ging was de melding weg.

Rare boel. Hopelijk geen ICCU probleem. Want die hangt toch beetje boven het hoofd, en dat is jammer.
ik heb die melding inmiddels ook 3x gehad (2x achter elkaar op 1 dag) uit en aan en de melding was weg, verder geen problemen gehad. de 1e x is inmiddels een maand of 5 geleden. ik zou mij er niet druk om maken tot er echt iets is en als het zover is de dealer even op de garantie wijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:36
Ik had net na het thuisladen dat de laadpoortklep niet dicht wilde met dat knopje. Gelukkig werkte de afstandsbediening wel....bugje of ook iccu probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Hier was de reparatiekit bij aflevering al lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Changie schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:30:
Ik had net na het thuisladen dat de laadpoortklep niet dicht wilde met dat knopje. Gelukkig werkte de afstandsbediening wel....bugje of ook iccu probleem?
Deze had ik recent ook, eenmalig. Daarna niet meer gehad. Geen idee waardoor dat kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojb
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-08 21:08

ojb

Beste forumleden,

Sinds Februari dit jaar heb ik een Ioniq5, Connect+, 77kw, RWD, en tot afgelopen week eigenlijk altijd tot volle tevredenheid.

Afgelopen week ben ik op en neer naar Straatsburg gereden, en had toen een paar keer een 'vervelend' incident. Plotseling werd de cruise control uitgeschakeld, verscheen de melding ‘vermogen beperkt’ met een schildpadje op mijn display (‘turtle mode’) en kon ik geen 'gas' meer geven. Vermogen was dus niet allen beperkt, maar ook volledig weg. Ik kon niets anders doen dan de auto op vluchtstrook parkeren. De accu was in alle gevallen ruim voldoende opgeladen ( tussen de 38 en 50%), en ik reed nooit hard (max 120 op de cc). Het gebeurde steeds na een paar uur non-stop rijden, en nooit direct na vertrek of laden. De eerste keren was het warm buiten (27C) en was het een heuvelachtig landschap, wat mogelijk wat meer vermogen van de accu vroeg. Nadat ik de auto voor de eerste keer op de vluchtstrook moest stilzetten, heb ik na een paar minuten stilstaan de auto weer aangezet en kon toen aanvankelijk weer doorrijden. Echter, een paar minuten later kwam dezelfde mededeling weer terug, en moest ik opnieuw naar de vluchtstrook. Na een paar minuten ben ik weer heel rustig (eerst 90 km/u, later voorzichtig weer naar 100) doorgereden, en trad het probleem (op deze route) niet meer op.

Een dag later gebeurde het weer terwijl het buiten een stuk koeler was (20C), en ik ook uit voorzorg (en bang voor herhaling) al rustiger was gaan rijden (110 op de cc). Toevallig reed ik wel net de staart een file in, waardoor ik al gas moest terugnemen, en deze keer verdween de melding eigenlijk vrij snel, terwijl ik nog reed, en kon dit keer wel gewoon doorrijden. Daarna heb ik niet meer sneller dan 100 km/u gereden, en is het probleem ook niet meer terug gekeerd.

Heeft iemand op dit forum een dergelijke ervaring, of een idee wat er hier aan de hand kan zijn ? Ik heb niet echt een technische achtergrond, maar het lijkt mij dat de accu door wat van reden dan ook onvoldoende vermogen kan of wil leveren. Ik zal in ieder geval een afspraak met mijn garage inplannen, maar ik kan me voorstellen dat de oorzaak van zoiets lastig is te achterhalen als zoiets pas gebeurd na enige uren rijden....

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:15
@ojb Ik heb geen vergelijkbare ervaring, maar de vraag die meteen in mij opkomt is: zijn de luchtsleuven aan de voorkant geopend als zo'n melding zich voordoet. Wanneer deze (onterecht?) gesloten zijn, en de accu's/elektronica wordt (te) warm, dan zou het een beveiliging tegen oververhitting van de auto kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ojb schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:58:
Beste forumleden,

Sinds Februari dit jaar heb ik een Ioniq5, Connect+, 77kw, RWD, en tot afgelopen week eigenlijk altijd tot volle tevredenheid.

Afgelopen week ben ik op en neer naar Straatsburg gereden, en had toen een paar keer een 'vervelend' incident. Plotseling werd de cruise control uitgeschakeld, verscheen de melding ‘vermogen beperkt’ met een schildpadje op mijn display (‘turtle mode’) en kon ik geen 'gas' meer geven. Vermogen was dus niet allen beperkt, maar ook volledig weg. Ik kon niets anders doen dan de auto op vluchtstrook parkeren. De accu was in alle gevallen ruim voldoende opgeladen ( tussen de 38 en 50%), en ik reed nooit hard (max 120 op de cc). Het gebeurde steeds na een paar uur non-stop rijden, en nooit direct na vertrek of laden. De eerste keren was het warm buiten (27C) en was het een heuvelachtig landschap, wat mogelijk wat meer vermogen van de accu vroeg. Nadat ik de auto voor de eerste keer op de vluchtstrook moest stilzetten, heb ik na een paar minuten stilstaan de auto weer aangezet en kon toen aanvankelijk weer doorrijden. Echter, een paar minuten later kwam dezelfde mededeling weer terug, en moest ik opnieuw naar de vluchtstrook. Na een paar minuten ben ik weer heel rustig (eerst 90 km/u, later voorzichtig weer naar 100) doorgereden, en trad het probleem (op deze route) niet meer op.

Een dag later gebeurde het weer terwijl het buiten een stuk koeler was (20C), en ik ook uit voorzorg (en bang voor herhaling) al rustiger was gaan rijden (110 op de cc). Toevallig reed ik wel net de staart een file in, waardoor ik al gas moest terugnemen, en deze keer verdween de melding eigenlijk vrij snel, terwijl ik nog reed, en kon dit keer wel gewoon doorrijden. Daarna heb ik niet meer sneller dan 100 km/u gereden, en is het probleem ook niet meer terug gekeerd.

Heeft iemand op dit forum een dergelijke ervaring, of een idee wat er hier aan de hand kan zijn ? Ik heb niet echt een technische achtergrond, maar het lijkt mij dat de accu door wat van reden dan ook onvoldoende vermogen kan of wil leveren. Ik zal in ieder geval een afspraak met mijn garage inplannen, maar ik kan me voorstellen dat de oorzaak van zoiets lastig is te achterhalen als zoiets pas gebeurd na enige uren rijden....

Alvast bedankt !
Heb zelf nog nooit zo'n ervaring gehad maar het lijkt er op of er iets behoorlijk warm wordt (accu, motor) en de koeling niet toereikend is voor dit euvel of de koeling zelf staat mss bijna droog. Ik zou toch maar concact opnemen met de dealer die kunnen evt. foutmeldingen uitlezen en hopelijk het probleem verhelpen.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-09 23:49
Na meer dan een jaar wachten op mijn I5 is de bestelling geannuleerd. Door een fout van de dealer was de auto verkeerd geleverd. Opnieuw bestellen en wachten (tegen hogere prijs) zie ik niet zitten. Ook alle vertrouwen kwijt in de dealer, heel slechte afhandeling.

Dankzij dit forum kende ik de I5 al vrij goed, keek er echt naar uit. Ik ga nu op zoek naar een andere EV. Succes aan allen hier. Hoe is het nog met Spidertje zijn auto afgelopen?

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 11-09 11:55
kretek1305 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:28:
Na meer dan een jaar wachten op mijn I5 is de bestelling geannuleerd. Door een fout van de dealer was de auto verkeerd geleverd. Opnieuw bestellen en wachten (tegen hogere prijs) zie ik niet zitten. Ook alle vertrouwen kwijt in de dealer, heel slechte afhandeling.

Dankzij dit forum kende ik de I5 al vrij goed, keek er echt naar uit. Ik ga nu op zoek naar een andere EV. Succes aan allen hier. Hoe is het nog met Spidertje zijn auto afgelopen?
O man, that really sucks! Zolang wachten en dan niets. Kon die dealer écht niets regelen ? Wat een beunhaas! Zelf wachtende, voel ik echt met U mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-08 10:07

Tsjonge.... da's balen. Was er dan niet ergens een voorraad exemplaar met de uitvoering die je wilde? Jaren terug had mijn buurman ook eens zoiets (toyota), maar de dealer keek in zijn orderboekje wanneer er eentje binnenkwam met wel de goede uitvoering, bleek 3 weken later en hij kreeg die, hoewel er een extra optie op zat (stoelverwarming) voor dezelfde prijs, tsja foutje dealer... alles schoof toen iets op.

Wat was bij jouw verkeerd gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WKOA
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-05-2024

Dat is echt balen |:( Bij mij is hetzelfde gebeurd. Kreeg verkeerde kleur geleverd.
Eerst kreeg ik te horen neem deze of wacht weer 9 maand.
Heb toen met de vestigingsdirecteur gesproken (Broekhuis in Zwolle) en die heeft uiteindelijk geregeld dat ik na 2 maand alsnog er eentje kon krijgen. (heb ze toen wel 3 exterieur kleuren als optie gegeven, zolang de rest van opties wel gelijk zouden zijn aan mijn oorspronkelijke bestelling)

Daarnaast heb ik de prijsstijging van mei, 1000 euro, niet erbovenop hoeven te betalen.

Dus uiteindelijk netjes opgelost. Misschien is dat voor jou ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojb
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-08 21:08

ojb

@Amersfoort en @kor952: Dank voor jullie reacties.
Toen ik stil stond naast de snelweg had ik er inderdaad niet aan gedacht om te controleren of deze sleuven open stonden; dat was inderdaad wel een goede aanwijzing geweest. Ik neem contact op met mijn garage en hoop dat ze het voor mij kunnen uitlezen en oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-09 23:49
Ik had hem nog met vaste prijs besteld in 2022 maar zelfs dat werd niet voorgesteld... bij opnieuw bestellen dus niet enkel hogere prijs maar ook geen vaste prijs. Juridisch het contract laten naleven zou waarschijnlijk wel mogelijk zijn, maar daar heb ik geen zin in. Voor 68k particulier (extra set 20") zo een belabberde klantenservice gaat er bij mij niet in. Geen zin met dergelijke dealer verder in zee te gaan, belooft enkel miserie als er later nog iets mis zou gaan...

De I5 blijft wel een fijn en mooi totaalpakket. Maar het zal dus een andere worden voor mij. De keuze wordt steeds ruimer, gelukkig voor mij...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xmoo
Vandaag de Fitcamx dashcam binnen gekregen. Tijdens het speedchargen bij Fastned, even snel geïnstalleerd. Was echt binnen notime klaar. Nu alleen kijken of ik zelf de rear camera ga installeren of ga laten doen. Foto’s: https://www.instagram.com/p/CuK0VICoB4_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:21
Ik ga komende week naar een drietal IONIQ5's kijken (occasions), allemaal Lounge en Project45 edities. Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten?

Als ik dit forumtopic zo lees, kunnen er best wat 'verborgen verschillen' zitten in ogenschijnlijk dezelfde versies. Zoals de automatische deurgrepen, of HDA 1.5 vs 2.0. Dit zijn twee dingen die volgens mij eenvoudig te controleren zijn, de deurgrepen zie je direct, en HDA 1.5 is te herkennen aan het missen van de 'blokjes' in aangrenzende rijstroken.

Klopt bovenstaand, en zijn er nog andere van dat soort geintjes? Als ik een smak geld uit geef, wil ik natuurlijk zo veel mogelijk features ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

redah schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:04:
Ik ga komende week naar een drietal IONIQ5's kijken (occasions), allemaal Lounge en Project45 edities. Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten?

Als ik dit forumtopic zo lees, kunnen er best wat 'verborgen verschillen' zitten in ogenschijnlijk dezelfde versies. Zoals de automatische deurgrepen, of HDA 1.5 vs 2.0. Dit zijn twee dingen die volgens mij eenvoudig te controleren zijn, de deurgrepen zie je direct, en HDA 1.5 is te herkennen aan het missen van de 'blokjes' in aangrenzende rijstroken.

Klopt bovenstaand, en zijn er nog andere van dat soort geintjes? Als ik een smak geld uit geef, wil ik natuurlijk zo veel mogelijk features ;)
De P45 versies hebben alles, het enige waar je op moet letten is dat ze alle updates uit voeren voor ze hem afleveren. Bv de LFA update zorgt er voor dat hij bij Smart Cruise Control niet gaat slingeren (echt een must).

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
ojb schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:58:
Beste forumleden,

Alvast bedankt !
hoe staat het met de koelvloeistof niveaus? bij de eerste leveringen was er een lekkage in het koelcircuit....wellicht heb je daar ook last van

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xmoo
Dag 1: 452 km. Gestart met 52% SoC uit Eindhoven. Eerste stop in Bergheim bij de Shell Recharge, aangekomen met 14% SoC na een rit van 131 km. Opgeladen tot 100% in 42 minuten, aangezien we aan het lunchen waren bij de McDonalds daar tegenover. Maximale laadsnelheid behaald hier was 204kW. Dit zou eigenlijk onze enige stop moeten zijn volgens het navigatie. Maarja je bent in Duitsland em rijdt op het autobahn… Kreeg netjes een notificatie tijdens het rijden dat we nog een oplaadstop moesten houden. Tweede laadstop was bij Bauhaus in Bruchsal. Aangekomen met 15% SoC na een rit van 296 km. Opgeladen tot 83% in 18 minuten. Maximale laadsnelheid hier was 236 kW, zeer indrukwekkend. Gearriveerd bij onze eindbestemming Pfinztal, met 73% SoC na een rit van 25 km.

In de avond nog Badewelt Sinsheim bezocht. Twee laadpalen die het niet deden. Op terugweg naar Pfinztal nog langs een Shell (in plaatsje Forst) met Ionity chargers, waarvan het geen een deden. Lang leven de EnBW oplader die het wel deed. Tot 99% opgeladen omdat we daar wat gingen eten en boodschappen gingen doen. Eigenlijk alleen maar gebruik gemaakt van de EnBW opladers.

Gemiddelde snelheid hele trip was toch wel 130kmh. Als laadpas maak ik gebruik van MKB Brandstof (travelcard). Ben erg onder de indruk van de built-in navigatie. Volgende stap zou zijn om te zien met hoeveel soc % je aankomt, tot hoeveel % je moet laden (nu zie je enkel tijd). Maar ik verwacht dit wel op korte termijn gezien de Ioniq6 dit al wel heeft.

Mijn roadtripje is hier te volgen en na te lezen (met wat foto’s) https://www.instagram.com/p/CuObRznod90/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

De Tire Mobility Kit heb ik in de frunk liggen, vorige week merkte ik wat lekkage.
Dacht dat het een lekkende brandblusser was, alles schoon gemaakt en de brandklusser weggegooid.
Na het lezen van bovenstaande post nog maar eens gekeken :/
Ik zal even een mailtje naar Van Mossel Groningen sturen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sN-GK_G77ZyOQ27zWwPtg1AZAO8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ikDgH7gYYXKHq2Js1YxGoHRV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NjWWJyHDbNTF8OdtGsLGs_5Pe8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e5H9tw0Vg35eoPmm7wQsgFnP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPly5nOklkN-bLVRMCA_IYmQlJM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bCpJyEY0EYWO8SEPuKt4nBzN.jpg?f=user_large

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Cozm0 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:54:
[...]

De Tyre Mobility Kit heb ik in de frunk liggen, vorige week merkte ik wat lekkage.
Dacht dat het een lekkende brandblusser was, alles schoon gemaakt en de brandklusser weggegooid.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hebben de nieuwe versies een automatisch sprinklersysteem in de frunk? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:42
Cozm0 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:54:
[...]

De Tire Mobility Kit heb ik in de frunk liggen, vorige week merkte ik wat lekkage.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super bedankt.
Dat wordt dus inderdaad "frunk in plaats van achterin" en "met een extra zak er omheen"
(en af en toe checken... ook niet erg prettig om deze constatering te doen op het moment dat je een lekke band hebt)

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:57

Gallus

Cheesy

Mijn I5 staat momenteel bij de garage voor o.a. een trekhaak en hopelijk een fix voor Android Auto. Wel leuk om mee te krijgen dat ze ermee bezig zijn, want Bluelink gaf net de melding dat de motorkap niet gesloten is. :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Gallus schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:53:
Mijn I5 staat momenteel bij de garage voor o.a. een trekhaak en hopelijk een fix voor Android Auto. Wel leuk om mee te krijgen dat ze ermee bezig zijn, want Bluelink gaf net de melding dat de motorkap niet gesloten is. :)
Klopt, toen mijn auto met een kapotte ICCU bij de garage stond kon ik het ook mooi bijhouden. Ze hebben hem vervolgens met de granny charger geladen en ik kon het mooi volgen, evenals het terugplaatsen van de achterbank, waarvoor de achterportieren en achterklep open moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:42
Met betrekking tot de blue-link app:
- de auto en verzekering komt vrijdag en gaat op naam van mijn vrouw want dat vind ik wel handig. Dan krijgt zij alle administratieve mails over betalen, onderhoudsbeurten enzovoort.
- de blue-link app heb ik liever op mijn naam want ik wil alle mails over technische snufjes.

Vraag:
- is het een probleem als auto en bluelink-account op verschillende naam staan?
- cq... welke informatie krijg ik via auto-eigenaarschap en welke via app?
- cq... andere tips en overwegingen

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 17:16
Stefannn schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:04:

Vraag:
- is het een probleem als auto en bluelink-account op verschillende naam staan?
- cq... welke informatie krijg ik via auto-eigenaarschap en welke via app?
- cq... andere tips en overwegingen
Bluelink moet je zelf registreren en koppelen zodra je de auto hebt, op welke account doet er niet toe, je kan ook meerdere accounts hebben als je de auto deelt.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Stefannn schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:48:
[...]
Super bedankt.
Dat wordt dus inderdaad "frunk in plaats van achterin" en "met een extra zak er omheen"
(en af en toe checken... ook niet erg prettig om deze constatering te doen op het moment dat je een lekke band hebt)
Voor de zekerheid hier ook meteen maar gedaan :) Die bus vloeistof in een extra plastic zak gedaan en deze stevig dichtgeknoopt. Dus dat is een beetje 'waterdicht' en de tas maar in de frunk geplaatst.

Pagina: 1 ... 174 ... 271 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic