Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:38
jrk schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:36:
[...]

heb ook een premium abbo van ABRP, maar alleen vorig jaar tijdens zomervakantie gebruikt. In Nederland en in het dagelijkse gebruik heb je d'r bar weinig aan. De normale Nederlander zou normaal gesproken geen snellader langs de weg nodig moeten hebben, want we kunnen vol uit huis, op een verre binnenlandse bestemming kun je vaak wel bijladen. Wanneer je onverhoopt toch een keer Fastned o.i.d. nodig bent, dan is dat ff voor een quicky (50-100km bijladen om thuis te komen) en die weet je wel te staan, of anders staan ze in de praktijk bij bijna elke tankstation langs de NL-snelweg. Geen Fastned? dan wel een Shell-charge

Ook op trips in het buitenland vraag ik me af of ik deze functionaliteit echt ga gebruiken. Frequente lezers hier weten dat ik Waze adept ben, dus de onboard navi probeer ik te vermijden. Als ik op een vakantietrip ben weet ik dat ik om de 275km (20 -->80) moet laden, dan zoek ik er wel eentje op een afstand tussen de 250km en 300km. En dat is dan bij voorkeur een lader die niet soliair staat, maar waar ook andere laders in de buurt staan. Dan heb je backup bij bezet. Dit zoek ik dan uit tijdens het laden, zodat je voorbereid bent voor de volgende stop. Uitzondering: de winterperiode, want preconditioning is wel cruciaal en daarbij is de onboard absoluut nodig.

Dus misschien ga ik deze nieuwe functionaliteit wel gebruiken om de volgende laadstop te bepalen, maar waarschijnlijk voer ik 'm in Waze in..... We zullen het zien van de zomer!

Premium abbo'tje van ABRP is stopgezet iig. Ik vind sowieso de navi daarvan niet goed genoeg.
Ben het helemaal met je eens. Voor Nederland heb je het niet nodig en idd hun navigatie is slecht.

In de zomer hoef je de built-in niet eens te gebruiken voor het preconditionen. Maar winter zal het wel handig zijn.

Ik verwacht nog wel een update dat wij dezelfde mogelijkheden gaan krijgen als de Ioniq 6. Dat je ziet met hoeveel % je aan komt, hoeveel % je oplaad (tijd van opladen hebben we al).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:40

Lord_Nemesis

Wa oars?

Het lijkt er op dat Hyundai iets aan de remlicht problematiek gaat doen: https://www.autoblog.com/...enesis-one-pedal-braking/

"Regardless of the accelerator pedal input, the brake lights will now turn on when the deceleration rate exceeds approximately 0.13 G"

[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Nemesis op 16-06-2023 06:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:02

GG85

.......

Haha wilde hem ook net posten.

Nu niet meer piepen over het al dan wel of niet aangaan van de remlichten he jongens ;)?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
GG85 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:58:
Haha wilde hem ook net posten.

Nu niet meer piepen over het al dan wel of niet aangaan van de remlichten he jongens ;)?
Dan moet je wel vaker remmen want door ze niet te gebruiken gaan ze piepen :+

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Zo upate ook gedaan. Valt me op dat het redelijk snel ging? Ondertussen mooi ff tijd om de auto in de zelfwasbox een beurtje te geven. In een goed een half uurtje gepiept of zo. Volgens mij duurden eerdere updates langer?

Natuurlijk even een lange route ingevoerd en hij komt inderdaad zelf met de laadstops. Mooi. Er staat ook nog bij of ze beschikbaar zijn of niet.

Mijn grootste vraag is nu: worden de POI laadstations nu nog steeds alleen maar via de grote navi-upate vernieuwd? Dit is nou net iets wat je wekelijks via een OTA zou kunnen doen. Het gaat zo hard met nieuwe laadstations dat 2x per jaar gewoon echt niet meer werkzaam is. Dan steek je dus veel energie in deze update, en dan zou het het aan die kant laten liggen?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jrk schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:46:
Mijn grootste vraag is nu: worden de POI laadstations nu nog steeds alleen maar via de grote navi-upate vernieuwd? Dit is nou net iets wat je wekelijks via een OTA zou kunnen doen. Het gaat zo hard met nieuwe laadstations dat 2x per jaar gewoon echt niet meer werkzaam is. Dan steek je dus veel energie in deze update, en dan zou het het aan die kant laten liggen?
Nee, dat wordt gedaan via TomTom Live services. Bron.
De live laadstations zijn als het ware slechts een overlay van POI's op de kaart. En deze worden online verkregen en kunnen veel actueler zijn dan wat zonder Bluelink-verbinding kan worden weergegeven. Zo kunnen nieuwe laadpalen tijdig worden gevonden als deze in de tussentijd bij TomTom zijn opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:40
Waarop zou deze site zich baseren? 🤔https://www.want.nl/elektrische-auto-blind-vertrouwen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:10
PhilippeJoris schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 11:41:
Waarop zou deze site zich baseren? 🤔https://www.want.nl/elektrische-auto-blind-vertrouwen/
Beetje vaag dat de Ioniq 6 er tussenstaat. Nog maar weinig geleverd van dit model en pas echt heel kort op de markt.
Kan je nog lang geen duidelijk beeld hebben over betrouwbaarheid.
Vooral de tekst "De elektronica en onderdelen van de EV gaan jaren mee zonder kapot te gaan" zo lang is de auto nog niet eens op de markt hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-08 10:07
om toch even op het remlicht probleem terug te komen:

gelezen in een ander forum.......dus het remlicht probleem wordt nu serieus genomen, en een fix is onderweg. Zal wel binnenkort een terug roep actie komen, lijkt me. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRs2vXRUBCOeRLb5wY58Ooc3VGQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5qmaebDVc1YvQpvbjUmvu2nN.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Tegenwoordig (al een paar weken) het issue dat wanneer de auto zo'n 24 uur aan de stekker hangt, bluelink vind dat de stekker er niet in zit (not pugged in). Een remote restart van Wallbox helpt ook niet. Ik moet fysiek de stekker er uit trekken en er weer in stoppen.
Heel vervelend wanneer ik hem tot 100 wil laden voor een langere rit.
Combinatie met Wallbox Pulsar plus. Komt iemand dit bekend voor?

Daarnaast begint coating/tape los te laten bij het raam. Eentje van de Bingo kaart dus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-McHvqbCQS5J3Ujq1HTBZJ2DT54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ocvoplunsAiAchLmJYPER7FK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:39
Razwer schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 17:03:
Tegenwoordig (al een paar weken) het issue dat wanneer de auto zo'n 24 uur aan de stekker hangt, bluelink vind dat de stekker er niet in zit (not pugged in). Een remote restart van Wallbox helpt ook niet. Ik moet fysiek de stekker er uit trekken en er weer in stoppen.
Ik heb dat met mijn Zappi soms ook. Nadat ik een "remote charging sessie" heb afgebroken die volgens planning nog helemaal niet had mogen beginnen (ander bugje).
Stekker eruit en erin is dan inderdaad de oplossing. Gelukkig is dat 3 meter lopen vanaf mijn achterdeur dus ik kan me er niet heel druk om maken :)
Alleen in de winter met -10 als je vanuit bed om middernacht nog even de sessie wil starten, is het wat vervelend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 08:07

big_clarence

wat kan het schele

jrk schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:36:
[...]

De normale Nederlander zou normaal gesproken geen snellader langs de weg nodig moeten hebben, want we kunnen vol uit huis, op een verre binnenlandse bestemming kun je vaak wel bijladen. Wanneer je onverhoopt toch een keer Fastned o.i.d. nodig bent, dan is dat ff voor een quicky (50-100km bijladen om thuis te komen) en die weet je wel te staan, of anders staan ze in de praktijk bij bijna elke tankstation langs de NL-snelweg. Geen Fastned? dan wel een Shell-charge
Ik voel mij best normaal, 🤓maar kan niet aan huis laden. Zoals best velen met mij.

Sinds 1,5 maand in het bezit van onze Ioniq5, laden bij ons in de buurt kost €0,65.... Op de dag dat mijn Enel kaart binnen is gekomen stopten de abonnementen, daarom is de snellader bij ons favoriet met freshmile (Allegro)
De navi van de Ioniq 5 is laatst actueler gebleken met wegwerkzaamheden in Arnhem dan maps of Waze, en eigenlijk werkt deze heel goed. Inderdaad is een lange route plannen met daarop de laadstops niet handig, maar dat is inderdaad weinig nodig in Nederland. Voor ons is de Navi dus prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Het probleem wat ik hier al veel heb zien passeren wordt nu officieel erkend:
https://www.foxbusiness.c...lems-hyundai-ioniq-5-suvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-09 22:50
Razwer schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 17:03:

Daarnaast begint coating/tape los te laten bij het raam. Eentje van de Bingo kaart dus.
[Afbeelding]
Maar waarom zou je je auto meer dan 24 uur aan de stekker laten hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
amw82 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:03:
[...]

Maar waarom zou je je auto meer dan 24 uur aan de stekker laten hangen?
Omdat ik op eigen land parkeer en niet elke dag de auto gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:50
Weet iemand hoe nauwkeurig de snelheidsmeter is? In een ICE-auto hield ik vaak een kilometer of 3 marge. Is dat elektrisch ook zo? Of wordt dat meer met GPS gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:52
Snelheidsmeter afwijking geeft weinig te maken met ICE vs EV. Mijn vorige EV had een afwijking van 6-7 km, mijn I5 ongeveer 3. Beide bij 100km/u.

Gewoon een keertje proberen met bijv. Flitsmeister, die geeft de snelheid op basis van GPS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ioniqi
  • Laatst online: 09-09 22:00
edvanleeuwen schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:39:
Weet iemand hoe nauwkeurig de snelheidsmeter is? In een ICE-auto hield ik vaak een kilometer of 3 marge. Is dat elektrisch ook zo? Of wordt dat meer met GPS gemeten?
Bij mij een marge van 3, volgens Flitsmeister.

Ioniq 5 Connect+WP 58kWh RWD Shooting Star Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanleeuwen
Gisteren programmatuur bijgewerkt. Vandaag meteen proberen om te navigeren met een tussenstop die het systeem aangeeft.

Goede nieuws is: het werkt.
Slechte nieuws: het tussenpunt is onlogisch.

Ik kwam uit Rijswijk en ging via de A16 naar Waalwijk. Tussenpunt was HI-ambach, wat op zich goed was. Alleen werd ik naar Sandelingen-Oost gewezen in plaats van West. 😳 Dat heb ik maar niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
dvdj schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:55:
Het probleem wat ik hier al veel heb zien passeren wordt nu officieel erkend:
https://www.foxbusiness.c...lems-hyundai-ioniq-5-suvs
Inderdaad, maar in de US, gedwongen door de NHTSA. Hopelijk zal er in EU om actie volgen.

Opmerkelijk, geen lekkende koelvloeistof, geen problematische zekering of 5000 Blue link calls maar wel "A preliminary investigation opened by a division within the NHTSA indicates a recharging issue.

The issue is a power surge that damages transistors, preventing vehicles' 12-volt battery from recharging."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-09 14:37
edvanleeuwen schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:34:
Gisteren programmatuur bijgewerkt. Vandaag meteen proberen om te navigeren met een tussenstop die het systeem aangeeft.

Goede nieuws is: het werkt.
Slechte nieuws: het tussenpunt is onlogisch.

Ik kwam uit Rijswijk en ging via de A16 naar Waalwijk. Tussenpunt was HI-ambach, wat op zich goed was. Alleen werd ik naar Sandelingen-Oost gewezen in plaats van West. 😳 Dat heb ik maar niet gedaan.
Volgens TomTom is er wel een Fastned maar geen Ionity bij Sandelingen West, bij Oost wel beide. Ik neem aan dat je Ionity als voorkeur ingesteld had. Er ontbreken wel meer Ionity stations bij TomTom.

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:45
Vraagje: ik heb momenteel nog een flex abonnement via ChargeMyHyundai met de gratis premium toevoeging. Nu loopt deze volgende maand af en ik zou deze graag willen verlengen, zeker ook omdat we net in die periode naar Frankrijk gaan en het prijsverschil met het premium abbo best groot is. Natuurlijk is het premium pakket dan niet meer gratis, maar als ik het doorreken wel goedkoper dan alleen het flex abonnement. Heeft iemand hier al ervaring mee om het premium pakket te verlengen? Ik zie het namelijk nog niet als beschikbaar staan als ik inlog (niet in de app maar ook niet via de website met in te loggen). Nu lijkt het automatisch af te lopen op 12-07 terwijl we dan juist onderweg zijn

[ Voor 11% gewijzigd door mh514452 op 18-06-2023 17:38 ]

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
MB1962 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:46:
[...]

Volgens TomTom is er wel een Fastned maar geen Ionity bij Sandelingen West, bij Oost wel beide. Ik neem aan dat je Ionity als voorkeur ingesteld had. Er ontbreken wel meer Ionity stations bij TomTom.
Ik had geen voorkeur, maar merkte inderdaad dat niet alle aanbieders aangevinkt stonden. Dus dat zal het geweest zijn.

Misschien voor iedereen goed om dat even te controleren na de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37
mh514452 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:25:
Vraagje: ik heb momenteel nog een flex abonnement via ChargeMyHyundai met de gratis premium toevoeging. Nu loopt deze volgende maand af en ik zou deze graag willen verlengen, zeker ook omdat we net in die periode naar Frankrijk gaan en het prijsverschil met het premium abbo best groot is. Natuurlijk is het premium pakket dan niet meer gratis, maar als ik het doorreken wel goedkoper dan alleen het flex abonnement. Heeft iemand hier al ervaring mee om het premium pakket te verlengen? Ik zie het namelijk nog niet als beschikbaar staan als ik inlog (niet in de app maar ook niet via de website met in te loggen). Nu lijkt het automatisch af te lopen op 12-07 terwijl we dan juist onderweg zijn
Let op, volgens mij is het huidige premium pakket niet meer beschikbaar als je gaat verlengen. Ik zie nu op de website van Charge myHyundai alleen maar 1x Ionity abbo (ipv 2, Lite en Premium) waarbij je €0.15 per kWh korting krijgt.
Misschien ook de reden waarom je geen verlengings mogelijkheid krijgt te zien?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
edvanleeuwen schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:39:
Het beste kan je zelf via GPS meten.
Met mijn exemplaar met 20" wielen kan ik 107 op de cruisecontrol zetten zonder trajectcontrole boetes in de bus te ontvangen. Of dat bij jouw exemplaar ook zo is kan ik niets over zeggen. Meten is weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:46

-CJ

Not remastered

Razwer schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:32:
[...]

Het beste kan je zelf via GPS meten.
Met mijn exemplaar met 20" wielen kan ik 107 op de cruisecontrol zetten zonder trajectcontrole boetes in de bus te ontvangen. Of dat bij jouw exemplaar ook zo is kan ik niets over zeggen. Meten is weten.
Dat is grappig, bij mij (via Flitsmeister) is dat 106. Wel met 19" velgen.
106km/h op de teller resulteert dan in 103km/h op de GPS

[ Voor 7% gewijzigd door -CJ op 18-06-2023 21:52 ]

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
De Koreaanse versie heeft wat nieuwe features gekregen. YouTube: 현대자동차 2023년 5월 내비게이션 업데이트! | 이제 아이오닉5도 구형이 되어버린..🥲
Of wij die zullen krijgen is altijd afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh514452
krizzziz schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:16:
[...]

Let op, volgens mij is het huidige premium pakket niet meer beschikbaar als je gaat verlengen. Ik zie nu op de website van Charge myHyundai alleen maar 1x Ionity abbo (ipv 2, Lite en Premium) waarbij je €0.15 per kWh korting krijgt.
Dat had ik ook geconstateerd maar op de website van Hyundai wordt nog wel verwezen naar het premium pakket, zowel op de site van Hyundai NL alsook de internationale.

Maar eens een mailtje gedicht naar de klantenservice van de contracten. Wordt vervolgd….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
-CJ schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:52:
[...]

Dat is logisch.
Als de radius van de band kleiner wordt, zal de werkelijke snelheid van de auto groter zijn dan wat de meter aangeeft.
Ik zal je niet vervelen met de wiskundige berekening maar die is te Googlen voor de liefhebbers.

Met 18" wielen zal de afwijking nog minder zijn.

103 op de GPS (bij max 100) is over het algemeen net binnen de marges om geen boetes in de bus te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Razwer op 18-06-2023 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Razwer schreef op zondag 18 juni 2023 @ 22:55:
[...]
Dat is logisch.
Als de radius van de band kleiner wordt, zal de werkelijke snelheid van de auto groter zijn dan wat de meter aangeeft.
Ik zal je niet vervelen met de wiskundige berekening maar die is te Googlen voor de liefhebbers.

Met 18" wielen zal de afwijking nog minder zijn.

103 op de GPS (bij max 100) is over het algemeen net binnen de marges om geen boetes in de bus te krijgen.
Nou dat is niet zo logisch, het heeft namelijk alles te maken met de omtrek van de banden die gebruikt worden en het heeft niets met de velgmaat te maken behalve dan dat de band op de velg moet passen.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
kor952 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:52:
[...]

het heeft namelijk alles te maken met de omtrek van de banden die gebruikt worden.
Dat is letterlijk wat ik zeg.
Razwer schreef op zondag 18 juni 2023 @ 22:55:
[...]
maar je hebt gelijk dat velgmaat niet gelijk staat aan radius van de band en dit tot zekere hoogte kan variëren. Toch zit er een minimum en maximum qua dikte van de band bij een velgmaat en vind ik het logisch om een kleinere radius te hebben bij kleinere velgmaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Razwer op 19-06-2023 01:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:25
kijkt wel lekker weg als je koreaans wat roestig is :?

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
[...]

Zou dat misschien iets te maken hebben met het nieuwe Ionity Passport? Zie https://support.ionity.eu...ion-from-6th-of-june-2023.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lMjw-CC2csy_HpChqNZXDahrtU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xLxpiUg6WjBv702LR8lyPogx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

-CJ schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:52:
[...]

Ik heb ook 106 km/h als 'veilige' snelheid maar dan wel met 20" wielen. 107 km/h op de teller kan ook maar dan fluctueert de gps-snelheid tussen de 103 en 104 km/h. Het is een behoorlijk accurate snelheidsmeter, minder speling dan ik gewend ben.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xmoo
Tiggy80 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:31:
[...]

kijkt wel lekker weg als je koreaans wat roestig is :?
https://blog.naver.com/ndd3123/223122812352

"First of all, there is a function called cinema.

It is said that Watcha or Wave is possible, but this is only for new vehicles."
Afbeeldingslocatie: https://blogfiles.pstatic.net/MjAyMzA2MDdfMjA4/MDAxNjg2MTM1ODY5NTQ4.5ypPQnTxhHVVEzyQtouRo6Yu8Z6lGFNXF8pWvXu1uaUg.HQ-htoyDJAMPW9_Mwny8Z6pAI7U3x0kALp-PY98cy68g.PNG.ndd3123/%EC%8A%A4%ED%81%AC%EB%A6%B0%EC%83%B7_2023-06-07_20.04.27.png

"New sound of nature
It is said that it was made by the person who produced Parasite and Squid games, so if you want to hear it, please listen."

"Originally, if it was a simple screen showing only the battery, driving range, and nearby charging stations,

Displays detailed information about the battery and charging station / power consumption in real time"

Afbeeldingslocatie: https://blogfiles.pstatic.net/MjAyMzA2MDdfMSAg/MDAxNjg2MTM2MjQzODAw.70iCND-3hNfDRDBHKCJ9IxleRgtODefVL3Muu6Z9lSwg.mzjGgEYJQmiqb0Xwvx_Q6rZl14hTmiorviJVRYW91HUg.JPEG.ndd3123/P1023200.JPG
Afbeeldingslocatie: https://blogfiles.pstatic.net/MjAyMzA2MDdfMjEz/MDAxNjg2MTM2MjQzOTIz.uJAPp_LohUM8JW4GOGFZ91qGTuZIn-rRIIXVozHoXb0g.KNBDnbHVgzAUzUtXC0vJ4J5_ZSFpXjGKPsyN09xjyTkg.JPEG.ndd3123/P1023201.JPG

"When the smartphone is connected to Bluetooth and only plays songs, Automatically plays songs according to the device. In a word, there is no need to change modes from the driver's seat, just press the play button

It seems to be a convenient feature when the person in the passenger seat or the back seat plays a song.
ON OFF Possible"

"Add scenic route category

You can add a scenic route from the menu and if you enable this feature, it will be marked if you are near a scenic route.

You can also do a nearby search to see what's there. It seems like a nice feature to be able to improvise while driving aimlessly."
Afbeeldingslocatie: https://blogfiles.pstatic.net/MjAyMzA2MDdfMTkg/MDAxNjg2MTM2NjgzMDIx.4Zo38szSf0CpstHvkIEcp_0UyZeKSoUz2UkoqXYGZ2sg.sHbDV31UnmOM1C5f_KTPddTkXpCC459GDYCr4hxKNZ4g.JPEG.ndd3123/P1023209.JPG

"As the in-vehicle streaming data plan was reorganized, Streaming Basic is free to use
The lyrics are also marked"

Afbeeldingslocatie: https://blogfiles.pstatic.net/MjAyMzA2MDdfMTU5/MDAxNjg2MTM3MTE1MjQ2.sUB1RCQ4mwr4kHCgMtoqz-ANKgpp_qdc-M1f2hvfjlwg.TORsC1Oi3vHm3kYgU1FFt-ZmYzY8dnHpACDk9NrjC3Ag.JPEG.ndd3123/P1023202.JPG

Meer info: https://update-hyundai-co...x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp

[ Voor 7% gewijzigd door Xmoo op 19-06-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Xmoo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:05:
[...]

https://blog.naver.com/ndd3123/223122812352

"First of all, there is a function called cinema.

It is said that Watcha or Wave is possible, but this is only for new vehicles."
[Afbeelding]

"New sound of nature
It is said that it was made by the person who produced Parasite and Squid games, so if you want to hear it, please listen."

"Originally, if it was a simple screen showing only the battery, driving range, and nearby charging stations,

Displays detailed information about the battery and charging station / power consumption in real time"

[Afbeelding]
[Afbeelding]

"When the smartphone is connected to Bluetooth and only plays songs, Automatically plays songs according to the device. In a word, there is no need to change modes from the driver's seat, just press the play button

It seems to be a convenient feature when the person in the passenger seat or the back seat plays a song.
ON OFF Possible"

"Add scenic route category

You can add a scenic route from the menu and if you enable this feature, it will be marked if you are near a scenic route.

You can also do a nearby search to see what's there. It seems like a nice feature to be able to improvise while driving aimlessly."
[Afbeelding]

"As the in-vehicle streaming data plan was reorganized, Streaming Basic is free to use
The lyrics are also marked"

[Afbeelding]

Meer info: https://update-hyundai-co...x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp
Ik zou best een Netflix/HBO mogelijkheid in de auto willen hebben... :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08:53
[...]

Ik zag het in eerste instantie ook niet. Heb met de servicelijn gebeld en samen het programma doorgelopen en abonnement verlengd voor een jaar tegen 13,99 euro per maand. Half mei verlengd. Dus gewoon even bellen lijkt mij!😉

PieterH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Vielleicht schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:21:
[...]

Ik zou best een Netflix/HBO mogelijkheid in de auto willen hebben... :*)
Maar dat kan al he? Ik heb de Carlinkit Tbox Plus (https://autokitcarplay.co...to?variant=43659731632355)
Hiermee wordt jouw infotainmentsysteem eigenlijk een tablet. Kunt ook splitscreen gebruiken wat erg handig is met 12".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
Xmoo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:46:
[...]

Maar dat kan al he? Ik heb de Carlinkit Tbox Plus (https://autokitcarplay.co...to?variant=43659731632355)
Hiermee wordt jouw infotainmentsysteem eigenlijk een tablet. Kunt ook splitscreen gebruiken wat erg handig is met 12".
Okay, iets duidelijker: Ik zou ook wel Netflix of HBO in de auto willen hebben MAAR ER NIETS EXTRA VOOR WILLEN BETALEN
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Xmoo schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:46:
[...]

ik heb deze even geprobeerd maar ik kon er toch niet aan wennen, met hotspotjes en noem het op.

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
P86 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:53:
[...]

ik heb deze even geprobeerd maar ik kon er toch niet aan wennen, met hotspotjes en noem het op.
Oh nee joh, heerlijk. Sim-only simkaartje erin en gaan! Kan eigenlijk niet zonder. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:42
PhilippeJoris schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:57:
[...]

Zou dat misschien iets te maken hebben met het nieuwe Ionity Passport? Zie https://support.ionity.eu...ion-from-6th-of-june-2023.

[Afbeelding]
Dus als ik het goed begrijp kan je dat direct starten en maandelijks opzeggen?

Met 0.20 korting kom je met 60kWh op het maandbedrag van 12euro/maand. Dat is ongeveer 1x laden.
Dan lijkt me dit toch ideaal om voor een vakantie af te sluiten?

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Stefannn schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:18:
[...]

Met 0.20 korting kom je met 60kWh op het maandbedrag van 12euro/maand. Dat is ongeveer 1x laden.
Zo lees ik het ook inderdaad. Ik ga ook eens goed kijken naar mijn vakantieroute naar Denemarken, kijken of ik zowel heen en terug via Ionity kan rijden. Scheelt toch weer wat :)

Volgens mij wel, Ostetal Süd tussen Bremen/Hamburg en Aanbenraa net over de grens in DK.

[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 20-06-2023 09:04 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:06
Cloud schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:02:
[...]

Zo lees ik het ook inderdaad. Ik ga ook eens goed kijken naar mijn vakantieroute naar Denemarken, kijken of ik zowel heen en terug via Ionity kan rijden. Scheelt toch weer wat :)

Volgens mij wel, Ostetal Süd tussen Bremen/Hamburg en Aanbenraa net over de grens in DK.
Ik ga naar Zweden en dat kan n principe met alleen Ionity. Zowel in Duitsland als Zweden zijn veel Ionity stations. In Denemarken vooral aan de oostzijde

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:16

YJB

Slinnenb schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:07:
[...]

Ik ga naar Zweden en dat kan in principe met alleen Ionity. Zowel in Duitsland als Zweden zijn veel Ionity stations. In Denemarken vooral aan de oostzijde
Mwa, zo gauw je ten noorden van Stockholm komt wordt het wel zoeken (eigenlijk alleen maar langs de E4).

Kijk eens naar OK08, behoorlijk wat snelladers en redelijke prijzen (150KW: rond de 6 kronen (~EUR 0.50) afhankelijk van de regio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
YJB schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:00:
[...]

Mwa, zo gauw je ten noorden van Stockholm komt wordt het wel zoeken (eigenlijk alleen maar langs de E4).

Kijk eens naar OK08, behoorlijk wat snelladers en redelijke prijzen (150KW: rond de 6 kronen (~EUR 0.50) afhankelijk van de regio).
Stockholm is het noordelijkste deel van onze vakantie😏
Eventueel kan ik ook terugvallen op Tesla superchargers. Zover als ik kan zien zijn die in Zweden goed aanwezig en ook open voor de Ionic 5

[ Voor 14% gewijzigd door Slinnenb op 20-06-2023 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
Slinnenb schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:03:
[...]

Stockholm is het noordelijkste deel van onze de vakantie😏
Uppsala is ook leuk hoor :)

Anyways, enjoy en het zou lijk zijn wanneer je charger ervaring en foto's zou delen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Razwer op 20-06-2023 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Slinnenb schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:03:
[...]

Stockholm is het noordelijkste deel van onze vakantie😏
Eventueel kan ik ook terugvallen op Tesla superchargers. Zover als ik kan zien zijn die in Zweden goed aanwezig en ook open voor de Ionic 5
Heeft Tesla het probleem opgelost? Ioniq 5 die (bijna) geen gebruik kunnen maken van hun gen 3 en gen 4 opladers? Die wel succes hebben, ergens tussen 40/60Kwh kunnen opladen?
YouTube: Tesla Fix for IONIQ 5 Supercharging? | #MagicDock #NonTeslaCharging

[ Voor 11% gewijzigd door Xmoo op 20-06-2023 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1955
Brewster NY is 250 kW max volgens de tesla app...
Ik vind dat nou niet echt wereldschokkend dan: max 42 kW bij een 250 kW laadunit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11:48
Stefannn schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:18:
[...]

Het is misschien een open deur maar heb je ook naar Freshmile gekeken? Een kaart van hen kost eenmalig 5 euro en de laadsessies bij Ionity kosten me 0,30/kWh en 0,45 per minuut.

Met het laadvermogen van de Ioniq5 had ik elke keer een gemiddeld tarief van 0,49 kWh, volgens mij 0,10 goedkoper dan het abbo van Ionity

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_clarence

big_clarence

wat kan het schele

Wij kunnen niet meer in het multimedia en navigatiesysteem. Hij blijft hangen in een loop voor het bevestigen van de gebruikersovereenkomst. Iemand een vergelijkbare ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
resetten mbv paperclip?

YouTube: Ioniq 5 - MORE Tips & Tricks! Maybe This Will Become A Series?
zie dit filmpje bij 0,50".

[ Voor 80% gewijzigd door wim1955 op 20-06-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
souris schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:25:
Nog iets nieuws gevonden in de nieuwe firmware: bij een trajectcontrole wordt nu ook de gemiddelde snelheid weergegeven. [Afbeelding]
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Net op A13 en A20 kreeg ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
amw82 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:21:
[...]

Hier hoef je niets voor te doen. Gaat vanzelf. Wel een reboot gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
@amw82 in het EV6 topic is gemeld dat de gemiddelde snelheid bij traject controles alleen getoond wordt als er een navi bestemming is ingevoerd. Misschien is dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Ik heb zowel de laatste update (230601, laadplanning werkt ook gewoon ter controle) als een bestemming ingevoerd, maar kreeg de gemiddelde snelheid niet te zien.

Donderdag weer de A2, kijken of hij het daar wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
amw82 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:21:
[...]

Ik heb op weg naar mijn werk een trajectcontrole op een provinciale weg en zie de gemiddelde snelheid elke keer dat ik die weg neem.

Ik heb er niets bijzonders voor gedaan (alleen de update installeren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Franciesco schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:04:
@amw82 in het EV6 topic is gemeld dat de gemiddelde snelheid bij traject controles alleen getoond wordt als er een navi bestemming is ingevoerd. Misschien is dat het?
Voor mij is dit dus niet nodig. Zie mijn andere bericht. Het is een trajectcontrole op een N-weg. Dat zou nog een verschil kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Spiller schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:36:
[...]

Sinds december rij ik al rond met kapotte front radar. Vandaag eindelijk naar de dealer geweest en bestelling in back order geplaatst voor een nieuwe radar. Zal mij benieuwen of die voor de zomer binnen is :z
Tijdens het wachten een proefrit van 85km in de Ioniq 6 gemaakt. Na afloop blij om weer in de Project 45 te stappen. Zelfs zonder front radar.
Een nieuwe front radar is binnen bij de dealer, maar pas 31 juli kan ik terecht om hem te laten vervangen :/ Ik rij dan ruim 8 maanden rond zonder cruise control...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spiller schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:36:
[...]

Een nieuwe front radar is binnen bij de dealer, maar pas 31 juli kan ik terecht om hem te laten vervangen :/ Ik rij dan ruim 8 maanden rond zonder cruise control...
bij mij ook, gelukkig had ik al een afspraak gemaakt voor een beurt komende maandag. Stuk vanaf 10 maart, dus net iets meer dan 3 maanden.

[ Voor 15% gewijzigd door ZuinigeRijder op 20-06-2023 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:25
[...]

kunnen ze wellicht wel de remlichten serviceactie meepakken ;) die zou in juli moeten komen toch?

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mh514452
wim1955 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:29:
Brewster NY is 250 kW max volgens de tesla app...
Ik vind dat nou niet echt wereldschokkend dan: max 42 kW bij een 250 kW laadunit.
Dit was mijn ervaring een paar weken geleden in Assen ook. Kon wel laden bij de Tesla super charger, maar de snelheid was niet bepaald super: 42kw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fn6N2jFM86_QQ0B8srQOQXYT8l4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E2FUTlaj2Uge7lDQCNRIMaTF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5BByY9f7si6yjaI__J32bPRTSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YOiKF3JaibVwcPLcK0FlGCdV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinnenb
Franciesco schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:04:
Vandaag op A2 met en zonder navigatie werd gemiddelde snelheid getoond

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 10:30
[...]

Mijn dealer was gelukkig iets pro-actiever. Zodra hij wist wanneer de radar ongeveer binnenzou komen, heeft hij mij direct benaderd voor een afspraak.

Heb wel direct de LFA update laten doen. Was ook geen probleem. Zo fijn nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Wat zijn de meningen hier mbt dashcam. Doen of niet doen? Ik maak gemiddeld 40/50k kms per jaar. Leen af en toe mijn auto uit aan collega's (die ik wel gewoon vertrouw, met mijn voorgaande auto's ook gedaan). Heb in de afgelopen 15 jaar pas één ervaring gehad waar het hebben van een dashcam mij erg geholpen zou hebben. Het zou dan gaan om een FitcamX front + rear, al ga ik de rear nog niet installeren maar just in case voor in de toekomst.

Jammer dat de built-in alleen voor de Koreaanse versie werkt: YouTube: Ioniq 5 (Korean variant) integrated dash cam walkthrough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:42
Xmoo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:53:
Wat zijn de meningen hier mbt dashcam. Doen of niet doen? Ik maak gemiddeld 40/50k kms per jaar. Leen af en toe mijn auto uit aan collega's (die ik wel gewoon vertrouw, met mijn voorgaande auto's ook gedaan). Heb in de afgelopen 15 jaar pas één ervaring gehad waar het hebben van een dashcam mij erg geholpen zou hebben. Het zou dan gaan om een FitcamX front + rear, al ga ik de rear nog niet installeren maar just in case voor in de toekomst.

Jammer dat de built-in alleen voor de Koreaanse versie werkt: YouTube: Ioniq 5 (Korean variant) integrated dash cam walkthrough
Mijn mening….
Totale onzin,…
Maar het feit dat je er over twijfelt betekent dat je het leuk vindt.
Gewoon doen dus,
Het leven is te kort om leuke dingen te laten.
Tweakers gaat wat mij betreft heel vaak over dingen die totaal niet nodig zijn maar gewoon “fun”.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Wat zijn de meningen hier mbt dashcam. Doen of niet doen? Ik maak gemiddeld 40/50k kms per jaar. Leen af en toe mijn auto uit aan collega's (die ik wel gewoon vertrouw,

...

Ik heb een dashcam, voor een achter, geïnstalleerd nadat ik achterop iemand inreed die plots voor mij op mijn rijvak uitweek en ik niet op tijd gestopt geraakte. Ik heb toen geluk gehad dat hij op papier verklaarde dat hij inderdaad plots moest uitwijken voor de wagen voor hem. Bleek dat die twee elkaar op de weg aan het pesten waren. De wagen voor hem natuurlijk verdwenen maar zijn echtgenote had de nummerplaat genoteerd.

Daarna nut gehad van die dashcam o.a. toen een voetganger voor mijn auto insprong. Ik maakte een noodstop en heb hem dus niet geraakt. Hetzelfde kon echter niet gezegd worden van de auto achter mij 😁. Voetganger ging lopen. Toch handig dan als je bewijs hebt voor de verzekering dat je die noodstop niet zomaar uitgevoerd hebt.

Je moet er wel aan denken de micro SD kaart elk jaar te vervangen want die verslijt door het continue schrijven. Die zijn meestal maar gegarandeerd voor 1 miljoen schrijf acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
PhilippeJoris schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:14:
[...]
Daarna nut gehad van die dashcam o.a. toen een voetganger voor mijn auto insprong. Ik maakte een noodstop en heb hem dus niet geraakt. Hetzelfde kon echter niet gezegd worden van de auto achter mij 😁. Voetganger ging lopen. Toch handig dan als je bewijs hebt voor de verzekering dat je die noodstop niet zomaar uitgevoerd hebt.
Wist niet dat zoiets ook in Nederland gaande is, verzekering scams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Wat zijn de meningen hier mbt dashcam. Doen of niet doen?
Ik rij niet zonder. Ooit een ongeluk gehad waar ik gelijk had en geen gelijk kreeg, daarna altijd met dashcam gereden en deze heeft(/hebben) mij duizenden euro's bespaard en opgeleverd. Zelfs meermaals onder een snelheidsboete uit gekomen door dashcam beelden te voeren als bewijs.
Xmoo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:41:
[...]

@PhilippeJoris is Belgisch fyi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Razwer schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:17:
[...]
Zelfs meermaals onder een snelheidsboete uit gekomen door dashcam beelden te voeren als bewijs.
Kun je dit eens uitleggen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Wat zijn de meningen hier mbt dashcam. Doen of niet doen?
Niet doen: teveel gedoe met wegwerken van de bekabeling van de dashcam. Aftappen van de 12v etc, of amateuristisch naar de 12v aansluiting leiden en dan via USB van power voorzien.

Mijn vorige auto had een dashcam: daar heb ik 5 jaar lang mee rondgereden en nog nooit, heeft de dashcam enig nut gediend. Het ligt ook veel aan je eigen rijstijl.... of anticipeert of niet.

Vanmiddag reed ik een brug over, waar maar een auto tegelijkertijd over kan. In de verte zag ik wel een auto aankomen en die had voorrang, alleen ze was zo ver weg. Dat ik in deed schatten, dat wanneer ze bij de brug zou zijn. Dan was ik er al over heen....

Wat ook zo was: maar deze mevrouw in haar Toyota Aygo brommobiel, gaf gewoon extra gas en toen ik aan einde van de brug was. Moest ik vol in de remmen en zat ze wat met haar groot licht te knipperen. Nu had ik met dashcam gezellig kunnen doorrijden en dan betwisten, dat mevrouw het echt schuld was.

Dat ze voorrang heeft, betekend niet dat ze vrije vaart heeft. Want voorrang krijg en neem je niet: probleem is wel, dat zelfs met een dashcam lastig de bewijzen is dat iemand te snel reed ( wat ik wel denk, dat het geval was ). Anders zou je met een barrel, flink kunnen cashen door aanrijdingen te veroorzaken met automobilisten die achteruit het parkeervak uitgereden komen _O-

Dus beter om gewoon te anticiperen en als je merkt, dat de tegenliggende automobilist te dom is om te poepen en met volle vaart op de brug af rijdt.... terwijl je al bijna aan het einde was. Waarna ze daarna, het ook nog aan de stok kreeg met de automobilisten die achter mij op de brug zaten...

Daar gaat een dashcam ook niets aan veranderen: die toont alleen aan, dat de tegenliggende automobilist ver van de brug verwijderd was. Toen ik de brug opreed... niet haar snelheid. Niet of ze bezig was op haar gsm? Dus een dashcam is geen heilig middel en kan ook tegen je gebruikt worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Marco-Peters op 20-06-2023 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

[...]

Het zijn niet zozeer scams maar voor (of eigenlijk tegen) een welles-nietes scenario dat zonder beelden voor tweeërlei uitleg vatbaar is. En dan praat iedereen doorgaans in zijn eigen straatje.

Na zo'n akkefietje met de vorige auto van mijn vrouw heb ik in de Hi5 maar een dashcam geplaatst. Oudere heer ging na een wegversmalling niet helemaal terug naar rechts en tikte de spiegelkap van onze auto aan - knipperlicht glas kapot. Daarna kwam ter plaatse eerst berouw en vervolgens een dag later hysterische mail met een bijzonder hoog male-chauvinist-pig gehalte over de rijkunsten van vrouwen in het algemeen en die van mijn vrouw in het bijzonder :/

Toen mijn vrouw reageerde met foto's van de naastgelegen berm waar de bandensporen van haar auto stonden (zelfs 1,5 meter uitwijken de berm in voorkwam het contact niet) gaf meneer toe en maakte de 7 tientjes over.

Of misschien het gegeven dat mijn wederhelft bij die foto's een gepeperd verhaal terugstuurde en ondertekende met haar mr. titel 8) We zullen het wel nooit weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Wat zijn de meningen hier mbt dashcam. Doen of niet doen? Ik maak gemiddeld 40/50k kms per jaar.
Gewoon doen, zie mijn argumenten hierboven. Als je een Dongar adapter neemt (als je een dimmende binnenspiegel hebt) dan zie je hooguit een heel klein stukje kabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lI8DDF3xW12m4Icaa1IN1AmZnjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXJpuVkOSIl2xKsNePCtppjU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Marco-Peters schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:44:
[...]

Niet doen: teveel gedoe met wegwerken van de bekabeling van de dashcam. Aftappen van de 12v etc, of amateuristisch naar de 12v aansluiting leiden en dan via USB van power voorzien.

Mijn vorige auto had een dashcam: daar heb ik 5 jaar lang mee rondgereden en nog nooit, heeft de dashcam enig nut gediend. Het ligt ook veel aan je eigen rijstijl.... of anticipeert of niet.

Vanmiddag reed ik een brug over, waar maar een auto tegelijkertijd over kan. In de verte zag ik wel een auto aankomen en die had voorrang, alleen ze was zo ver weg. Dat ik in deed schatten, dat wanneer ze bij de brug zou zijn. Dan was ik er al over heen....

Wat ook zo was: maar deze mevrouw in haar Toyota Aygo brommobiel, gaf gewoon extra gas en toen ik aan einde van de brug was. Moest ik vol in de remmen en zat ze wat met haar groot licht te knipperen. Nu had ik met dashcam gezellig kunnen doorrijden en dan betwisten, dat mevrouw het echt schuld was.

Dat ze voorrang heeft, betekend niet dat ze vrije vaart heeft. Want voorrang krijg en neem je niet: probleem is wel, dat zelfs met een dashcam lastig de bewijzen is dat iemand te snel reed ( wat ik wel denk, dat het geval was ). Anders zou je met een barrel, flink kunnen cashen door aanrijdingen te veroorzaken met automobilisten die achteruit het parkeervak uitgereden komen _O-

Dus beter om gewoon te anticiperen en als je merkt, dat de tegenliggende automobilist te dom is om te poepen en met volle vaart op de brug af rijdt.... terwijl je al bijna aan het einde was. Waarna ze daarna, het ook nog aan de stok kreeg met de automobilisten die achter mij op de brug zaten...

Daar gaat een dashcam ook niets aan veranderen: die toont alleen aan, dat de tegenliggende automobilist ver van de brug verwijderd was. Toen ik de brug opreed... niet haar snelheid. Niet of ze bezig was op haar gsm? Dus een dashcam is geen heilig middel en kan ook tegen je gebruikt worden.
Hoe ga jij anticiperen als iemand voor je staat, de auto per ongeluk in de achteruit zet en jou ramt? En vervolgens zegt dat 'jij zomaar gas gaf' om zelf niet voor de kosten op te draaien. Of als je door groen rijdt, aangereden wordt en iemand zegt dat jij rood had?

Er zijn zoveel situaties denkbaar waarin anticiperen niks uitmaakt. Ja, als je anticipeert door altijd thuis te blijven. Dat jij het niet meemaakt wil niet zeggen dat het niet gebeurt ;)

Ik was €125 en 15 minuten tijd kwijt, ik zie het als een verzekering tegen 'gezeik'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
de meester01 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 01:45:
[...]

Hoe ga jij anticiperen als iemand voor je staat, de auto per ongeluk in de achteruit zet en jou ramt? En vervolgens zegt dat 'jij zomaar gas gaf' om zelf niet voor de kosten op te draaien. Of als je door groen rijdt, aangereden wordt en iemand zegt dat jij rood had?

Er zijn zoveel situaties denkbaar waarin anticiperen niks uitmaakt. Ja, als je anticipeert door altijd thuis te blijven. Dat jij het niet meemaakt wil niet zeggen dat het niet gebeurt ;)

Ik was €125 en 15 minuten tijd kwijt, ik zie het als een verzekering tegen 'gezeik'
De meeste schades aan je auto vinden plaats, wanneer de dashcam sowieso niet draait: of heb je ook de parkeermodus ingeschakeld? Jij hebt die dashcam voor doemscenario's, dat begrijp ik wel hoor en daarom had ik er ook eentje....

Echter in de 5 jaar dat ik de dashcam heb gehad, heb ik hem nog nooit nodig gehad. Ik ben een automobilist die voorzichtig rijdt: in het Heuvelland mag je 50km/u, maar de bewoners vragen i.v.m. de drukte om 30km/u te rijden en dat doe ik dus ook.

Mijn vader doet dat niet en laatste kwam een andere automobilist op zijn weghelft terecht, waardoor hij te ver de berm in uitwijkt en langs een tak afreed met gevolg een vieze kras op de zijkant. In zo'n situatie was een dashcam wel handig geweest....

Dan had je aangifte kunnen doen tegen die automobilist: maar ik ben er van overtuigd, als het langzamer gereden had. Was het niet gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razwer
Xmoo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:41:
[...]

Kun je dit eens uitleggen aub?
Een erg offtopic verhaal waar ik openhartig ervaringen deel:

Twee voorbeelden:
Ervaring 1
Ruim een decennium geleden reed ik rond 4.00 's nachts met cruise control op 166 over de A7 om lekker snel thuis te zijn op een lege snelweg. Ik zag 2 koplampen in de spiegel steeds groter worden, wat ik dacht een onverlaat was, bleek politie te zijn. Deze hielden mij staande en beweerden dat ik 186km/h zou hebben gereden. exact 50km/h te hard (en dus net geen invordering). Ik gaf toe te hard te hebben gereden maar uiteraard niet 50km/h te hard. Er zit een significant verschil in sancties tussen 30km/h te hard en 50km/h te hard. Bij navraag hoe ze dit gemeten hadden (bleek op eigen teller) en verder geen bewijzen te hebben, liet ik weten dat ik alles op dashcam had, met GPS snelheid. Wel een geel briefje ontvangen, maar nooit de beschikking (ik kreeg, terecht, een sepo brief). Wanneer ze de beschikking correct hadden ingevuld had ik uiteraard hier niet onder uit gekomen.

Ervaring 2
Deze is relatief recent (zo'n 2 jaar geleden) kreeg ik een beschikking van het CJIB in de bus waarbij ik 120 zou hebben gereden op de A9 waar 100 toegestaan was. Dit leek mij onmogelijk en klokkijken kan ik prima (maximum snelheid wijzigd op dat stuk). Er bleek geen foto beschikbaar van de overtreding. Na rondvraag (bellen want email antwoordden ze niet) bleek een overijverige agent een bekeuring te hebben uitgedeeld op basis van zijn eigen km teller en mijn kenteken. De agent heeft mij niet staande gehouden. De opgegeven reden hier voor was "het was te druk in het verkeer". Dat laatste argument was erg simpel te weerleggen dmv dashcam beelden voor en achter van het betreffende stuk A9.
De betreffende agent (die instructeur bleek te zijn) loog dus op zijn PV (wat een verrassing) en het werd defacto een sepo. Ik heb geen zaak gemaakt van meineed dus ook de agent is daar mee weggekomen (een PV schijven ze immers vanuit ambtseed en liegen is defacto meineed).

Een ander voorbeeld waar de dashcam erg goed van pas kwam was waar iemand van baan veranderde waar ik reed (we reden letterlijk naast elkaar) en de beste bestuurder+inzittenden beweerde dat IK van baan veranderde. Inclusief getuigen verklaringen had de schuld bij mij gelegen hoogst waarschijnlijk, of minimaal 50/50. De dashcam beelden weerspraken dat verhaal uiteraard en de schuld werd bij de tegenpartij gelegd.

Een ander voorbeeld was een "road rage" situatie waarbij een BMW bestuurder erg boos werd van mijn getoeter. De beste man blokkeerde de weg maar vond dat hij daar recht op had en waardeerde het toeteren niet. Bij het aan gaan van de confrontatie zijn we beiden uitgestapt, waarbij ik mijzelf tactisch voor mijn motorkap positioneerde, in beeld van de dashcam. De BMW bestuurder deelde bijna direct enkele klappen uit, waarna hij enkele terug incasseerde. Lang verhaal kort, politie ingeschakeld, dashcam beelden opgevoerd als bewijs materiaal. BMW bestuurder heeft een taakstraf gekregen en heeft schadevergoeding moeten betalen aan mij.
Een toenmalige collega maakte rond dezelfde tijd gek genoeg een soortgelijke situatie mee, waarbij mijn toenmalige collega flink was toegetakeld door een boze bestuurder, alleen waren hier geen beelden van. Ondanks flinke verwondingen is de dader er mee weggekomen.

Ik kan meerdere pagina's vol schrijven over situaties waarbij mijn dashcam een meerwaarde is geweest, maar hier houd ik het bij. Op Dumpert staan enkele uploads van mijn dashcam, maar ik wil niet delen welke dat zijn ivm privacy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
Ik mag me vandaag toevoegen aan de lege 12V accu club.

Auto met iets van een 10% batterij ongeveer 24u geparkeerd laten staan zonder de laadkabel in te steken. Normaal doe ik dat laatste altijd, misschien dat het daarom de eerste keer is. Zou in ieder geval niet mogen.

Ik heb op het forum wat zitten zoeken maar vind niet direct iets buiten de service acties en de laadklep die niet correct sluit (ziet er okee uit).

Wat betreft de service acties die je kan opzoeken via https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/

In the verleden had ik er 2 staan, ik ga langs de dealer en wijs hem daarop. Hij laat weten dat ze uitgevoerd zijn en op de site zijn ze ook daadwerkelijk verdwenen. Prima.

Ik moest vorige week op 30k onderhoud, dus ik had ineens gevraagd om "VCU Steuergerät aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)" mee te nemen, wat net uit was. Ze konden het niet vinden in hun "systeem". Maar toen ze de auto aansloten op de laptop gaf die het zelf aan. Die service acties worden dus ook OTA doorgegeven aan de auto.

Weet iemand hoe die eraf worden gehaald? Want ik was vorige week aan het wachten op het onderhoud, en mijn dealer laat weten dat die laatste update uitgevoerd is, maar er stonden er nog een stuk of 5 klaar en dat ging de hele dag nog duren dus daar moesten we maar eens een afspraak voor maken.

Dus huidige situatie: volgens dealer is de allerlaatste update uitgevoerd, maar staan er nog een aantal open. Volgens de Duitse website zijn alle updates uitgevoerd behalve dan die laatste... Andersom dus.

Kan ik op een of andere manier zeker zijn dat de 12V update bij mij is uitgevoerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dvdj schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:00:
Ik mag me vandaag toevoegen aan de lege 12V accu club.

Auto met iets van een 10% batterij ongeveer 24u geparkeerd laten staan zonder de laadkabel in te steken. Normaal doe ik dat laatste altijd, misschien dat het daarom de eerste keer is. Zou in ieder geval niet mogen.
...
Dit heeft niets met service acties te doen, maar de 12 volt accu wordt NIET bijgeladen wanneer onder de 20% van de HV batterij. Dus als deze langere tijd staat, raakt de 12 volt accu leeg. Zelfs bij 24 uur is de kans groot, bij mij wordt de 12 volt accu ongeveer 1x per 12 uur bijgeladen.

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Ik moest vorige week op 30k onderhoud, dus ik had ineens gevraagd om "VCU Steuergerät aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)" mee te nemen, wat net uit was. Ze konden het niet vinden in hun "systeem". Maar toen ze de auto aansloten op de laptop gaf die het zelf aan. Die service acties worden dus ook OTA doorgegeven aan de auto.
Nee, die worden niet door OTA doorgegeven aan de auto, de laptop/tablet wordt via OBDII gekoppeld en via Wifi/netwerk van de laptop/tablet worden de laatste updates opgehaald en vergeleken met wat in de auto geïnstalleerd is en eventueel bijgewerkt.

[ Voor 26% gewijzigd door ZuinigeRijder op 21-06-2023 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:16:
[...]

Dit heeft niets met service acties te doen, maar de 12 volt accu wordt NIET bijgeladen wanneer onder de 20% van de HV batterij. Dus als deze langere tijd staat, raakt de 12 volt accu leeg. Zelfs bij 24 uur is de kans groot, bij mij wordt de 12 volt accu ongeveer 1x per 12 uur bijgeladen.

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Okee, technisch duidelijk, maar is het normaal dat die op 24u dan al leeg is? Ik heb Bluelink niet gebruikt. En de flapjes vooraan moeten toch honderden keren open en dicht kunnen gaan met een volle batterij lijkt me?

Je gaat op vakantie, komt ergens laat aan met minder dan 20% en geen tijd/zin om een laadpaal te gaan zoeken en de volgende dag kan je niet meer vertrekken? Dat kan toch niet de normale gang van zaken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
[...]

Ter info: ik was in jouw eerste bericht gaan kijken, vandaar dat ik aan een service actie dacht:
"leeglopende 12V accu (er is een service actie hiervoor: Steuergerät Ladeklappen Modul (CDM) aktualisieren)"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
Marco-Peters schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 07:15:
[...]

De meeste schades aan je auto vinden plaats, wanneer de dashcam sowieso niet draait: of heb je ook de parkeermodus ingeschakeld? Jij hebt die dashcam voor doemscenario's, dat begrijp ik wel hoor en daarom had ik er ook eentje....
Deze ervaring deel ik niet.
Echter in de 5 jaar dat ik de dashcam heb gehad, heb ik hem nog nooit nodig gehad. Ik ben een automobilist die voorzichtig rijdt: in het Heuvelland mag je 50km/u, maar de bewoners vragen i.v.m. de drukte om 30km/u te rijden en dat doe ik dus ook.
Chapeau, dan heb je veel geluk. Niet elk ongeval is jouw schuld en/of kan je vermijden. Zeker wanneer je 30 in een 50km zone rijdt, kan iemand (misschien wel logisch) geirriteerd raken, en je proberen in te halen. Niet elke bestuurder is even kundig en niet elke bestuurder heeft goede "anger management". Zo doende kan een boos persoon je misschien wel afsnijden en mogelijk schade veroorzaken. Stel deze persoon rijd daarna door. Wat zou het dan toch fijn zijn om dashcam beelden te hebben toch? :+
Mijn vader doet dat niet en laatste kwam een andere automobilist op zijn weghelft terecht, waardoor hij te ver de berm in uitwijkt en langs een tak afreed met gevolg een vieze kras op de zijkant. In zo'n situatie was een dashcam wel handig geweest....
nuff said
Dan had je aangifte kunnen doen tegen die automobilist: maar ik ben er van overtuigd, als het langzamer gereden had. Was het niet gebeurd.
Oneens. TE langzaam rijden kan levensgevaarlijk zijn in bepaalde situaties. Ongevallen met groot snelheidsverschil zijn vaak de zwaardere ongevallen. Wanneer je pertinent onder de maximum snelheid rijd, waar de verwachting van alle weggebruikers is om rond de maximumsnelheid te rijden, ben JIJ een gevaar op de weg. Je kan niet voor jezelf besluiten dat langzaam rijden veiliger is. Daarmee breng je zowel jezelf als andere weggebruikers in gevaar. Alle bestuurders die zich aan de snelheidslimiet houden maak je daarmee ongewensd "hardrijders" vanuit jouw perspectief. Met dus alle gevaren van dien.

Anyways, de dashcam discussie is erg offtopic. Er zal vast een thread zijn waar iedereen daar op los kan gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dvdj schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:24:
[...]

Okee, technisch duidelijk, maar is het normaal dat die op 24u dan al leeg is? Ik heb Bluelink niet gebruikt. En de flapjes vooraan moeten toch honderden keren open en dicht kunnen gaan met een volle batterij lijkt me?

Je gaat op vakantie, komt ergens laat aan met minder dan 20% en geen tijd/zin om een laadpaal te gaan zoeken en de volgende dag kan je niet meer vertrekken? Dat kan toch niet de normale gang van zaken zijn.
De IONIQ 5 heeft best wat sluipverbruik met al die systemen aan boord, ook als deze helemaal uit staat. Bijvoorbeeld het openklappen van deur en/of spiegels, zorgt ervoor dat er altijd iets actief is. Ook ik gebruik normaliter geen Bluelink en heb de sleutel in een blikje liggen, zodat de auto de sleutel niet toevallig herkend. Maar toch zie je best wel wat sluipverbruik. Daarnaast is de loodaccu nu ook niet een van de beste, deze kan eigenlijk maar tot 50% leeg getrokken worden.

Ik vind het ook geen handige keuze van Hyundai, zeker omdat dit nergens in de handleiding genoemd staat. Blijkbaar dachten ze slim te zijn om de HV batterij niet leeg te trekken door het opladen van de 12 volt batterij onder de 20% (net zoals V2L dan niet meer werkt), zodat je altijd nog een stuk kunt rijden. Alleen met 12 volt batterij leeg, kun je ook niet meer rijden :+

[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 21-06-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
[...]

Hoe jij mijn verhaal als scam interpreteert is mij een raadsel, maar goed. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

PhilippeJoris schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:31:
[...]

Hoe jij mijn verhaal als scam interpreteert is mij een raadsel, maar goed. 8)7
Ik las het ook alsof er iemand voor je auto "dook" om zo te claimen te zijn aangereden door je en een schadeclaim in te dienen. Zie voorbeelden: YouTube: Insurance Scam Fails 2022 (Caught on Dashcam)

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
P86 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:33:
[...]

Ik las het ook alsof er iemand voor je auto "dook" om zo te claimen te zijn aangereden door je en een schadeclaim in te dienen. Zie voorbeelden: YouTube: Insurance Scam Fails 2022 (Caught on Dashcam)
Wat verder lezen misschien, zo tot aan "Ik heb toen geluk gehad dat hij op papier verklaarde...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

PhilippeJoris schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:41:
[...]

Wat verder lezen misschien, zo tot aan "Ik heb toen geluk gehad dat hij op papier verklaarde...."
ik wil niet per sé in een welles nietes discussie belanden maar:
"Daarna nut gehad van die dashcam o.a. toen een voetganger voor mijn auto insprong. Ik maakte een noodstop en heb hem dus niet geraakt. Hetzelfde kon echter niet gezegd worden van de auto achter mij 😁. Voetganger ging lopen. Toch handig dan als je bewijs hebt voor de verzekering dat je die noodstop niet zomaar uitgevoerd hebt.

Je moet er wel aan denken de micro SD kaart elk jaar te vervangen want die verslijt door het continue schrijven. Die zijn meestal maar gegarandeerd voor 1 miljoen schrijf acties."
op basis hiervan lijkt het me toch een beetje een scam. Het verder lezen gaat niet helemaal gezien dit je volledige bericht was ;).

[ Voor 4% gewijzigd door P86 op 21-06-2023 11:45 ]

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Door alle dashcam afleiding vergeten een mindere ervaring te delen met mijn exemplaar vanmorgen;
Ik merkte vanmorgen op tijdens het inparkeren dat de parkeersensor links voor aan gaf geblokkeerd te zijn. Er zat geen vuil op. Toch een beetje schoon gemaakt met mijn vinger, maar dat hielp niet echt. Met een beetje doorzetten en beetje druk uit te oefenen op de randen, kwam daar vocht uit. Toen de vocht er uit gelopen was werkte de sensor weer naar behoren.

Heeft iemand vaker last gehad van vocht in parkeersensoren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wim1955
Ik ben 11 jaar rij-instructeur geweest, en had 4 cameraas aan board...een dashcam voor en achter, en 2 cameraas op de bestuurder, en op de achterruit naar voren.
De laatste helaas nodig (een collega werd beschuldigd van handtastelijkheid) en iemand beschuldigde mij er ook van, handje op haar knie ipv pook. Camera van het lesuur gestuurd naar haar advocaat gaf uitsluitsel, ze probeerde me erin te luizen, eiste € 1000. Ook hier bracht beelden uitsluitsel, maar is erg specifiek natuurlijk.

Maar de dashcam heeft mij oa € 3750 gescheeld.
Ik stond voor een verkeerslicht stil, en het werd groen, de leerling laat de motor afslaan. De petjesfiguur achter me in een GTI werd ongeduldig, en al toeterend ervoorbij en rechtsaf. Inmiddels had ze de motor aan de praat en trok op, Petje ramde mijn voorbumper eraf, koplamp, grill en knipperlichten op straat. Maar petje reed door, weg. Later bij de politie liet ik beelden zien, kenteken en sticker ernaast van FC Utrecht duidelijk te zien. De politie belde hem op, maar gaf aan dat hij dat niet was...... enfin, hij moest komen, en uit het raam was hetzelfde kenteken, en zelfs sticker nog te zien......ondanks dat hij zei dat het fotoshop was, werd er toch betaald: € 3750. Zonder cam had ik waarschijnlijk geen poot om op te staan.

Verder gaf ik tijdens de lessen vaak nog op een parkeerplaats via de beelden uitleg van situaties.....zowel van de leerling het kijkgedrag (soms ..ik keek wel...nietus, wellus) en de situatie, bijv nemen van rotonde, invoegen snelweg. Maar ook dat is specifieke toepassingen.
Alle cameraas kon ik beelden zien op mijn tablet.... ideaal.

Nu al 4 jaar met pensioen, maar altijd een dashcam in de autoos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xmoo
Dank jullie wel allemaal. Toch maar besteld. Voor de aantal die het hadden over kloten met kabels.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0552/4183/4668/products/Hyundai-Ioniq-5_1800x1800.jpg?v=1678417456

Krijg gewoon een Y-Splitter mee die precies in het kapje past. Enige wanneer je moet kloten met kabels is als je gebruik wilt maken van achter camera en/of parkeermode.

EDIT:
Kreeg hier wat prive berichten over.
Dashcam kun je hier bestellen: https://fitcamx.com/colle...2022-2023-hyundai-ioniq-5
Fusebox kun je hier bestellen (enkel als je het ook in parkingmode wilt gebruiken): https://fitcamx.com/products/fuse-box-cable-kit-for-fitcamx
Kortingscode: TECHJEFF voor 10% korting

[ Voor 31% gewijzigd door Xmoo op 21-06-2023 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1955
juist, in de HI5 heb ik die ook....direct terug te zien via een app op je phone, ook op een samsug tablet....incl livebeelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:51
big_clarence schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:28:
Wij kunnen niet meer in het multimedia en navigatiesysteem. Hij blijft hangen in een loop voor het bevestigen van de gebruikersovereenkomst. Iemand een vergelijkbare ervaring?
al geprbeerd om deze via het kleine gaatje rechtsonder te resetten?

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-09 13:45
Xmoo schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:21:
Dank jullie wel allemaal. Toch maar besteld. Voor de aantal die het hadden over kloten met kabels.
[Afbeelding]

Krijg gewoon een Y-Splitter mee die precies in het kapje past. Enige wanneer je moet kloten met kabels is als je gebruik wilt maken van achter camera en/of parkeermode.

EDIT:
Kreeg hier wat prive berichten over.
Dashcam kun je hier bestellen: https://fitcamx.com/colle...2022-2023-hyundai-ioniq-5
Fusebox kun je hier bestellen (enkel als je het ook in parkingmode wilt gebruiken): https://fitcamx.com/products/fuse-box-cable-kit-for-fitcamx
Kortingscode: TECHJEFF voor 10% korting
Ziet eruit als een mooie optie! Er staat alleen specifiek 2022-2023, en die site rept met geen woord over MY2021. Enig idee of dat zou passen? Om het zeker te weten zou ik denk ik die cover eraf moeten halen en controleren dat het een 96030-GI000 is, maar eigenlijk weinig zin om risico te lopen dat ding te beschadigen als ik hem potentieel niet kan vervangen door een dashcam.

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rembooooo schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:36:
[...]

Ziet eruit als een mooie optie! Er staat alleen specifiek 2022-2023, en die site rept met geen woord over MY2021. Enig idee of dat zou passen? Om het zeker te weten zou ik denk ik die cover eraf moeten halen en controleren dat het een 96030-GI000 is, maar eigenlijk weinig zin om risico te lopen dat ding te beschadigen als ik hem potentieel niet kan vervangen door een dashcam.
Er is geen MY2021. Alle geleverde IONIQ 5 zijn modeljaar 2022 of later. Ondanks dat ze al in juni 2021 zijn begonnen met leveren.

[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 21-06-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-09 13:45
ZuinigeRijder schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:38:
[...]

Er is geen MY2021. Alle geleverde IONIQ 5 zijn modeljaar 2022 of later.
Ah! Dat verklaart een hoop :D Verwarrend wel, een auto uit 2021 met model year 2022. Maar dan kan ik met een gerust hart bestellen, thanks!

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_clarence

big_clarence

wat kan het schele

Henry_tw schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:39:
[...]

al geprbeerd om deze via het kleine gaatje rechtsonder te resetten?
Jazeker, maar dat leek eerst niets op te leveren, hoewel mijn vrouw nu aangeeft dat ze een melding heeft gekregen over een update en dat alles nu werkt. Ik zie alleen niets in de auto over een update🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Xmoo schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:21:
[Afbeelding]

Dit is wel een stuk makkelijker dan dat je een enorm lange USB kabel helemaal moet leiden naar zekeringkast: maar ik wordt al helemaal nerveus, als in dat gepruts zie in die installatie video. Zal je net zien.... breekt een van clipjes van de afdekking van de dimbare spiegel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EngbertT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-07 21:57
Marco-Peters schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:35:
[...]

Dit is wel een stuk makkelijker dan dat je een enorm lange USB kabel helemaal moet leiden naar zekeringkast: maar ik wordt al helemaal nerveus, als in dat gepruts zie in die installatie video. Zal je net zien.... breekt een van clipjes van de afdekking van de dimbare spiegel af.
Bij de Hyundai-dealer in Breda was het in een kwartier geïnstalleerd, als service …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Marco-Peters schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:35:
[...]

Voldoende installatie videos online te vinden. Als dat je niet lukt... :P

YouTube: FitcamX Integrated Dashcam for Hyundai Ioniq 5 Installation & Review...
YouTube: FitcamX Installation and Review for Hyundai Ioniq 5
YouTube: VLOG IONIQ 5 - #038 Unboxing Dashcam FITCAMX 4K (Bagian 1/2)
YouTube: VLOG IONIQ 5 - #040 Pasang Dashcam DVR FITCAMX 4K (Bagian 2/2)

Bonus EV6
YouTube: BEST DASH CAM EVER? FitcamX looks OEM, does it perform? EV6 unbox, i...
YouTube: FITCAMX Integrated 4K Dash Cam Review - It looks OEM! 😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Nieuwe EV charger: Engie-Vianeo. Hebben een app. Zouden op de autostrade de kWh aan € 0.57 verkopen. En € 0.69 bij de Esso tankstations. Eerst vooral Frankrijk, daarna ook België. Sorry, in het Frans, zie Google translate.

https://www.phonandroid.c...-en-france-dici-2025.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxfE9mblQJ87BvzBYQYJzuCQywg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGsxCxfXxuHeN5YqQkY5zITl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Om hier op in te haken het is mij met CarScanner een paar keer opgevallen dat tijdens het rijden / de READY stand, de 12V ook niet meer werd bijgeladen bij een SoC van >20 maar <30. Wellicht dat de logica van opladen “auto uit” verschilt maar desalniettemin vond ik het opvallend.
Pagina: 1 ... 172 ... 271 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic