Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-05 11:45
Stefangrp schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:33:
[...]

Ik heb m laten coaten voor extra bescherming. Zie post paar weken terug.

Er zaten wel wat wasstraat sporen van de vorige eigenaar op trouwens, maar dat was mij niet opgevallen.
Keertje wasstraat kan dus wel vermoed ik. Maar ik ga het niet doen
Begrijp je dilemma. Heb geen coating en was vanaf moment bestelling van deze kleur ook bang voor de wasstraat. Wissel nu wasstraat en wasbox af. Heb geen oprit dus handwas vind ik teveel gedoe.

Zie na 5x geen enkele invloed van de wasstraat op de lak. Wel een fatsoenlijke pakken met zachte borstels en goedkoopste programma uiteraard zonder wax. Het is trouwens operational lease. Als ik bijna 60K privé had afgetikt dacht ik er waarschijnlijk anders over. Succes met je keuze Dex. De kleur is prachtig en verveelt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter35
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-12-2024
Dank voor de reacties. Ik zet mijn huidige auto nu ook vaak in de wasbox. Vind ik makkelijker dan een wasstraat. Als ik wel eens wasstraat pak, doe ik de lokale Bob.

Ik vind de kleur fantastisch en de auto is al in augustus leverbaar. Dat helpt met de keuze. Is overigens ook operational lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 18:31
demonic schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:21:
[...]

In alle levels moet je je voet volledig van het pedaal halen, dat is niet zo bij alleen i-pedal.
Niet helemaal, pas vanaf level 2. Level 0 en 1 geven alleen remlichten als je op het rempedaal trapt.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:29
ThijsR schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:00:
[...]

Begrijp je dilemma. Heb geen coating en was vanaf moment bestelling van deze kleur ook bang voor de wasstraat. Wissel nu wasstraat en wasbox af. Heb geen oprit dus handwas vind ik teveel gedoe.

Zie na 5x geen enkele invloed van de wasstraat op de lak. Wel een fatsoenlijke pakken met zachte borstels en goedkoopste programma uiteraard zonder wax. Het is trouwens operational lease. Als ik bijna 60K privé had afgetikt dacht ik er waarschijnlijk anders over. Succes met je keuze Dex. De kleur is prachtig en verveelt niet!
ja zo ist ook. Ik heb 58k afgetikt (wel via mijn BV dus geen btw enz) maar ik dacht ook; liever nu coaten, dan blijft ie beter zijn waarde vast houden denk ik. En anders heb ik zelf ook plezier van :)

Tja goede wasstraat.. Je weet pas dat ie toch niet goed bleek te zijn, als het te laat is. Ik vind het maar eng.

Gelukkig wel oprit, hogedrukspuit enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 10:39

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:17
Stefangrp schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:23:
[...]Tja goede wasstraat.. Je weet pas dat ie toch niet goed bleek te zijn, als het te laat is. Ik vind het maar eng.

Gelukkig wel oprit, hogedrukspuit enz
Geheimpje: die zijn er niet. Met het handje en goede techniek is goed voor de lak. Daarnaast beschermt een coating niet van (een goede) wasstraat:

YouTube: Will A Tunnel Car Wash Scratch My Car? | I Bring My NEW Tesla To The...

@Razwer, maandagochtend modelletje zo te zien. Wel erg slechte service van Hyundai.

[ Voor 6% gewijzigd door Card Nox op 10-06-2023 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Card Nox schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:04:
[...]

Geheimpje: die zijn er niet. Met het handje en goede techniek is goed voor de lak. Daarnaast beschermt een coating niet van (een goede) wasstraat:

YouTube: Will A Tunnel Car Wash Scratch My Car? | I Bring My NEW Tesla To The...
Een laagje wax op matte lak is ook niet wenselijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:39
Zal wel aan mij liggen, maar het is me nog steeds niet gelukt om de bandenspanning te zien op het scherm?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In Amerika wordt grootschalig infotainment van de auto gereset naar fabrieksinstellingen, dus alle settings en profiles weg. Bij IONIQ 5, IONIQ 6, maar ook Sonata.

Reset of car this morning for no reason???
Infotainment System Reset Itself
Driver profile disappeared

Oorzaak nog niet bekend.
Door laatste infotainment versie in Amerika?
Door fout in bluelink server in Amerika?
Cyberaanval?

Hoop niet dat dit overwaait naar Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:05
BlackMesa schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:45:
Zal wel aan mij liggen, maar het is me nog steeds niet gelukt om de bandenspanning te zien op het scherm?
Op je stuur het knopje linksboven (rechterkant van het stuur, waar ook je cruisecontrol zit) drie keer indrukken als ik het goed heb. 😇
Dan krijg je de bandenspanning te zien, tenminste bij de RWD software. Bij de AWD moet je geloof ik nog een submenu in

[ Voor 12% gewijzigd door Stephan_haarlem op 11-06-2023 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@BlackMesa En dan nog ook door het submenu gaan met de up/down button.

Alleen na/tijdens rijden wordt de bandenspanning getoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WKOA
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-05-2024
Hoi Allemaal,

Ik heb afgelopen weekend mijn Gravity gold in ontvangst mogen nemen en super blij met de kleur. Wil de kleur graag zo houden, maar helaas niet echt een hele fanatieke poetser/wasser.

Ik heb hier op het forum wat proberen op te zoeken om mijn leven iets makkelijker te maken en de auto mooi te houden. Volgende opties kwam ik tegen:

Glass coating --> kan dit wel met matte kleur? Mijn dealer wou het niet aanbrengen omdat het niet zou kunnen, maar zie hier wel dat sommigen het toch hebben laten doen, al dan niet extern.

Ceramic Coating --> beetje hetzelfde al Glass coating? Dus vooral UV en chemische bescherming?

PPF folie --> beste optie omdat het ook tegen krassen en steenslag beschermt, echter rond de 5000,- voor de hele auto. Heeft iemand ervaring hiermee? (ik zag alleen dat 1 van de forumleden het zelf had aangebracht. Zag er ingewikkeld uit)

Best veel mensen die een matte Ioniq 5 hebben. Ben benieuw of jullie bovenstaande hebben overwogen. Of maak ik me teveel zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wie heeft al is geprobeerd om opvolgend met Bluelink climate control te starten?
Met deze temperaturen merk ik dat de standaard 15 minuten wat aan de korte kant is.

Laatst ook geprobeerd via remote start met de sleutel, dit leek in eerste instantie prima te gaan (koeling + cockpit display aan) maar toen ik na een half uur bij de auto kwam was deze toch weer uitgeschakeld.

Nu lees ik in de handleiding bij 5-8 het volgende:
Het voertuig slaat af als u niet in de auto zit binnen de 10 minuten nadat hij op afstand gestart is.
Echter dacht ik hier juist te hebben gelezen dat remote start een workaround is voor een langere climate control duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:17
WKOA schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:57:
Wil de kleur graag zo houden, maar helaas niet echt een hele fanatieke poetser/wasser.

Ik heb hier op het forum wat proberen op te zoeken om mijn leven iets makkelijker te maken en de auto mooi te houden.
Zonder goed onderhoud blijft de auto niet mooi.

Coatings hebben enkel zin als je netjes handmatig poetst met goede techniek. PPF geeft de 'beste' bescherming maar het houd je auto niet mooi/schoon, daarvoor moet je er tijd en energie in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:11
Heel herkenbaar. Heeft mij al de nodige ergernis opgeleverd.
Mijn 'vaste' laadpaal van Allego waar ik met mijn Ioniq Classic nooit problemen mee had gaat niet heel lekker met mijn Ioniq 5. En dan speciefiek een van de twee aansluitingen. Die was er nogal eens uitgeklapt als ik had geladen. Dan duurde het weken voordat de aansluiting het weer deed. Ik heb het vorig jaar bijgehouden. De betreffende aansluiting was de helft van het jaar offline. De andere aansluiting werkt al jaren zonder uitval. Ik heb er wat over gebeld en gemaild naar Allego. Had daarnaast ook wel een beetje een verdenking richting mijn eigen auto. Maar goed, na de laatste reparatie blijft de aansluiting netjes functioneren, dus ik vermoed dat ze een structurele oplossing bedacht hebben.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02

GG85

.......

ZuinigeRijder schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:20:
In Amerika wordt grootschalig infotainment van de auto gereset naar fabrieksinstellingen, dus alle settings en profiles weg. Bij IONIQ 5, IONIQ 6, maar ook Sonata.

Reset of car this morning for no reason???
Infotainment System Reset Itself
Driver profile disappeared

Oorzaak nog niet bekend.
Door laatste infotainment versie in Amerika?
Door fout in bluelink server in Amerika?
Cyberaanval?

Hoop niet dat dit overwaait naar Europa.

[YouTube: Ioniq 5s and Other Hyundais Are Magically Resetting Themselves to Factory Defaults…]
Je kan toch relatief simpel je profiel backuppen en weer terug zetten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-nF3InkRAFzWlG7ObnrExBj9OU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fBLtpiTaebDrQOXJCqqfLr7B.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
WKOA schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:57:
Glass coating --> kan dit wel met matte kleur? Mijn dealer wou het niet aanbrengen omdat het niet zou kunnen, maar zie hier wel dat sommigen het toch hebben laten doen, al dan niet extern.
Welke dealer? Mijn dealer heeft op mijn Gravity Gold exemplaar "gewoon" de Hyundai Glasscoat laten aanbrengen en ik heb er geen centje spijt van. De auto is nog steeds mat en vuil gaat er erg makkelijk van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-03 09:21

big_clarence

wat kan het schele

Wij hebben onze Ioniq5 54 kWh uit 2021 nu 6 weken in bezit.
Fijne wagen, met een paar onvolkomenheden:

Via bluelink de airco aanzetten werkt niet....

een keer bleven de buitenspiegels ingeklapt bij wegrijden

We hebben nu een paar keer aan de snellader gehangen, ook een keer na meer dan een uur rijden, maar de laadsnelheid is nog niet hoger geweest dan 102 kwh.

Batterij preconditioning werkt nog niet, we hebben wel de versie met warmtepomp.

Bij ongeveer 100 km per uur horen wij een hoge piep, met de radio aan hindert dat niet, maar toch...

We krijgen vaak de melding dat de persoon op de achterbank geen riem draagt, terwijl er niets of niemand op de bank zit...

Toch zijn we vooralsnog erg blij. Het verbruik valt heel erg mee, en hij rijdt comfortabel. Wel zijn we benieuwd naar de oorzaken van de onvolkomenheden.
Edit, toegevoegd: Dus mijn vraag of een of meer punten worden herkend en of er een oplossing voor is. De voorverwarming update was volgens mijn dealer nog niet beschikbaar, ik weet nu dat dit niet klopt. Ze gaan deze pas in september voor ons uitvoeren bij de onderhoudsbeurt.

[ Voor 14% gewijzigd door big_clarence op 11-06-2023 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 10:00
Je laadsnelheid hangt af van veel factoren, waarbij temperatuur van de accu en het start percentage wel de belangrijkste zijn. Temperatuur zal deze dagen wel goed zijn. Dus dan is de vraag met welk percentage kwam je bij de laadpaal. De maximale snelheid haal je vaak vanaf <10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

rvdgaag schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:34:
[...]

Ik ga wekelijks naar een wasboxenstraat, spuit de auto af met hogedruk, daarna schuim, weer afspuiten.Daarna weer schuim en de borstel eroverheen. Afspuiten en daarna vlekvrijwater erover.

Nu al 42K onderweg in bijna 1,5 jaar en de auto ziet er uit als nieuw.

Succes met de prachtige kleur.
Ik doe eigenlijk altijd hetzelfde. Laatst wel gewoon 2x naar de automatische wasstraat geweest met basisprogramma zonder een wax. Ook prima. Heb dan ook een leasewagen (1 3/4 jaar met 52k)...

[ Voor 4% gewijzigd door jrk op 12-06-2023 07:29 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

BlackMesa schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:45:
dat denk ik ook.... Je hebt toch ook een handleiding?

[ Voor 6% gewijzigd door jrk op 12-06-2023 07:12 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:55:
Er is weer een nieuwe service actie (hier opzoeken of het ook voor jouw vin nummer geldt):

VCU Steuergerät aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)
Gültig bis: 03.11.2025
Kampagnencode: 20D123
Ook hier deze servicemelding. Ga ik in het najaar wel laten doen bij de 60k beurt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oM-V-zpAsMSSo82qPL3gZg2FxuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FN0JjTJFtKJUBHRRo5UOnU0M.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door jrk op 12-06-2023 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WKOA
Card Nox schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:16:
[...]

Zonder goed onderhoud blijft de auto niet mooi.

Coatings hebben enkel zin als je netjes handmatig poetst met goede techniek. PPF geeft de 'beste' bescherming maar het houd je auto niet mooi/schoon, daarvoor moet je er tijd en energie in steken.
Zou je de auto met PPF door de wasstraat kunnen doen? Iemand ervaring met PPF op een matte auto?
Razwer schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:45:
[...]

Welke dealer? Mijn dealer heeft op mijn Gravity Gold exemplaar "gewoon" de Hyundai Glasscoat laten aanbrengen en ik heb er geen centje spijt van. De auto is nog steeds mat en vuil gaat er erg makkelijk van af.
Hyundai Broekhuis in Zwolle was van mening dat het niet op een matte auto kon (ik had het eerst wel bijbesteld) 8)7 . Waar heb jij het laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
WKOA schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:30:
[...]
Hyundai Broekhuis in Zwolle was van mening dat het niet op een matte auto kon (ik had het eerst wel bijbesteld) 8)7 . Waar heb jij het laten doen?
Hyundai Velserbeek. Niet iedereen in deze thread is even positief over deze dealer, maar persoonlijk heb ik vooralsnog weinig te klagen.
Zie onderstaande foto. Deze is enkele weken geleden genomen toen iemand anders via PB vroeg over glasscoat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLsR5h_7J4-9trEMFiJXOvOwZa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AlijvW7PcUKHUwo1UYSJm0wI.jpg?f=fotoalbum_large
Er is geen glans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:06

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Een tijdje geleden plaatste ik onderstaand bericht. Kor952 reageerde met de tip om de batterij in de sleutel te vervangen maar dat werkt niet echt. Met niet echt bedoel ik dat je nu bij de 2e poging de auto in Ready krijgt. Geen 10 x dus maar nog steeds vreemd. Want als de auto niet ingeplugd is dan gebeurt dit niet als ik de airco remote start

Zijn er meer mensen die dit ervaren ? Dus de airco starten via de app terwijl de auto nog ingeplugd is, naar de auto gaan, openen, laadstekker eruit en dan problemen met de Ready modus?
de meester01 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:45:
Nu voor de tweede dag op rij zombie mode. De auto hangt aan de lader, we starten de airco remote, na 5 minuten naar de auto, laadstekker eruit en daarna heeft het ding nul zin om te starten |:(

Knipperend sleuteltje etc. 10 x aan en uit en dan 'pakt' de startknop wel.

Iemand nog suggesties behalve 'gebruik de remote airco niet als je auto aan de laadpaal hangt'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17:14
de meester01 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:00:
Een tijdje geleden plaatste ik onderstaand bericht. Kor952 reageerde met de tip om de batterij in de sleutel te vervangen maar dat werkt niet echt. Met niet echt bedoel ik dat je nu bij de 2e poging de auto in Ready krijgt. Geen 10 x dus maar nog steeds vreemd. Want als de auto niet ingeplugd is dan gebeurt dit niet als ik de airco remote start

Zijn er meer mensen die dit ervaren ? Dus de airco starten via de app terwijl de auto nog ingeplugd is, naar de auto gaan, openen, laadstekker eruit en dan problemen met de Ready modus?
[...]
Dat herken ik wel. Nu kan ik ff niet thuisladen tot de ICCU is vervangen, dus testen wordt lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

WKOA schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:30:

ah.... nog iemand die deze dealer heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-05 15:33
Hallo team,

Ik had eerst in de navi de mogelijkheid van omleiding, maar ik zie dat niet meer, in de button staat nu route via Bluelink. Zoals ik het nu zie werkt het dus niet meer of doe ik iets niet goed?

Een ander ding is de HDA2 pilot, ook na de onderhoudsbeurt waar ze het hadden meegenomen, ping pongt mijn auto nog steeds tussen de lijnen van de snelweg. Ik wordt er moedeloos van dat ik nu na 42K kilometer nog steeds geen oplossing heb voor dit stuurgedrag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
Naaldhak schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:38:
Hallo team,

Een ander ding is de HDA2 pilot, ook na de onderhoudsbeurt waar ze het hadden meegenomen, ping pongt mijn auto nog steeds tussen de lijnen van de snelweg. Ik wordt er moedeloos van dat ik nu na 42K kilometer nog steeds geen oplossing heb voor dit stuurgedrag,
Heb je de LFA update gehad, bij de onderhoudsbeurt(bedoel je dat)? Die van mij is merkbaar beter gaan rijden met HDA2 aan.

[ Voor 3% gewijzigd door McRizzo op 12-06-2023 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
Ja dat zeggen ze wel en inderdaad is het beter geworden maar toch niet comfortabel. Heb nog een proefrit gemaakt in de 6 om het daar te testen en die werkte goed.

Ik heb al heel lang ervaring met zo een pilot, ik had die ook in mijn Mercedes C350E uit 2016. En die werkte ook perfect, er zijn wel meer dingen waarmee je dan achteruit gaat zoals de matrix intelligente verlichting etc.
Maar goed Hyundai kan mijn auto schijnbaar niet goed krijgen en na 3 keer in de garage te zijn geweest voor dit euvel geef ik het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
L-VIS schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:01:
Je laadsnelheid hangt af van veel factoren, waarbij temperatuur van de accu en het start percentage wel de belangrijkste zijn. Temperatuur zal deze dagen wel goed zijn. Dus dan is de vraag met welk percentage kwam je bij de laadpaal. De maximale snelheid haal je vaak vanaf <10%.
De temp doet veel. Vandaag 222kw aangetikt bij een start percentage van 56%.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BX3psydNIYd74-Qotas3nDARmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVhRMNRIV9a1tR2iYZH2mqWA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Nieuw deel in de Munro Ioniq 5 teardown serie:

YouTube: This is Cool (No Pun Intended): Hyundai Ioniq 5 Thermal System

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:39
Iemand nog ergens iets gehoord over de navigatie update? Zou fijn zijn als die er voor de vakantie is😜

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
Toch nog maar een keer deze vraag:

Ik had eerst in de navi de mogelijkheid van omleiding, maar ik zie dat niet meer, in de button staat nu route via Bluelink. En als ik die klik dan komt er geen omleiding.

Zoals ik het nu zie werkt het dus niet meer of doe ik iets niet goed?
Hoe zit dat bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Slinnenb schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:45:
Iemand nog ergens iets gehoord over de navigatie update? Zou fijn zijn als die er voor de vakantie is😜
Anders kun je proberen om de navigatie in Engineering Mode te starten. Dan heb je namelijk wel een reisplanning met laadstations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-06 15:24
Vielleicht schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:58:
[...]

Anders kun je proberen om de navigatie in Engineering Mode te starten. Dan heb je namelijk wel een reisplanning met laadstations.
En dat werkt feilloos. Afgelopen 3 weken naar Noord Spanje geweest, iedere dag de Engineering mode geactiveerd. Perfecte planning verkregen met laadstatus. Noord Spanje valt overigens nog wel tegen voor wat betreft laden.

PieterH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WKOA
Razwer schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:29:
[...]

Hyundai Velserbeek. Niet iedereen in deze thread is even positief over deze dealer, maar persoonlijk heb ik vooralsnog weinig te klagen.
Zie onderstaande foto. Deze is enkele weken geleden genomen toen iemand anders via PB vroeg over glasscoat.
[Afbeelding]
Er is geen glans.
Ziet er goed uit. Ik ga dan toch even hier contact opnemen met Broekhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitzio
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-05 17:40
bilgy_no1 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:20:
[...]

Volgens de gebruikershandleiding van Hyundai Mobis moet je wel zelf de 'Park Distance Control' uitzetten:

https://www.mobisparts.eu/accessories/detail/43

Zie p.9 van de User Manual PDF onderaan op deze site.

Best wel bizar als je ook de noodstop steeds uit moet zetten. Dat is toch echt wel een enorme ontwerpfout als je het mij vraagt. Achteruitrij-sensoren moeten gewoon uitgeschakeld worden als er iets op de kabelset wordt aangesloten en weer automatisch ingeschakeld wanneer de 13-polige stekker wordt verwijderd.
Bij mijn oude aanhanger, 7 polige stekker, ook een noodstop als je achteruit wilt rijden.
Volgens de dealer ligt het dus aan het feit dat het een 7 polige stekker is, de 13 polige zouden daar geen last van hebben.
De dealer geeft aan dat ik dan de stekker maar moet verwisselen om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:26
flitzio schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:57:
[...]

Bij mijn oude aanhanger, 7 polige stekker, ook een noodstop als je achteruit wilt rijden.
Volgens de dealer ligt het dus aan het feit dat het een 7 polige stekker is, de 13 polige zouden daar geen last van hebben.
De dealer geeft aan dat ik dan de stekker maar moet verwisselen om dit probleem op te lossen.
Helaas, zeg maar tegen de dealer dat het ook met een 13 polige stekker gebeurd. Dus gewoon eraan denken na het starten dit uit te zetten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitzio
amw82 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:14:
[...]

Helaas, zeg maar tegen de dealer dat het ook met een 13 polige stekker gebeurd. Dus gewoon eraan denken na het starten dit uit te zetten |:(
En wat moet er dan precies uitgezet worden?
Kan het helaas niet zo snel vinden...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:49
Nou.... ik ben de afgelopen 3 weken met een vouwwagen naar Oostenrijk gegaan. Ik heb nog geen enkele keer gemerkt dat ik problemen had met achteruitrijden. Op de camping met heen en weer rijden, achteruit bij een doodlopende parkeerplek voor laadpalen, Geen enkel probleem, heb er eigenlijk nooit bij nagedacht, gewoon doen..Net zo soepeltjes, nooit wat uit hoeven zetten.... Wel dat irritante gepiep, maar je rijdt tenslotte tocht niet meer dan 2 minuten achteruit?
De vouwwagen heeft een 7 polige stekker, de HI5 een dertienpolige, en er zit dus een koppelstukje tussen van de lokale campingzaak.

Foto genomen op de top van de GrossGlockner.......prachtige rit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pGZd9nbYl7ki6E4bYmX_mqeqfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJ0NPKZFXngZ4V6cR7a6irAO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IORRwEEQuFYlptjQ0rR9Jjbc8AI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NKRXMxDUuF839mQiCPCgLggb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bvzXcOEoYld_z_WOgtGBtEsYVs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qQ1A5JtSYg84FIpytYk77Fi0.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door wim1955 op 13-06-2023 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitzio
Wij hebben een wegklapbare trekhaak laten monteren door de dealer, 13 polig.

Wat maakt jouw 7 polige stekker dan anders dan die aanhanger van mij..
Lijkt mij toch hetzelfde.
7 polige stekker is 2 weken geleden nog nieuw op de aanhanger gezet vanwege roest oude stekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1955
hier een foto waarbij ik moest achteruitrijden...... ik heb niets hoeven uitschakelen, en zonder er bij na te denken, en zonder problemen achteruit het bochtje om, want erachter was ook een parkeerplaats.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyDdJwF3TtQbgQUAx50mwebqW7c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d1AGP47VwJ6HLjBnDGxz16Sg.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:39
Ik ook geen probleem met achteruit rijden met aanhanger, alleen piepjes zoals gezegd (13 polige stekker). Blijkbaar ook Fastned boven op de GrossGlockner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
BlackMesa schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:37:
Ik ook geen probleem met achteruit rijden met aanhanger, alleen piepjes zoals gezegd (13 polige stekker). Blijkbaar ook Fastned boven op de GrossGlockner?
nee hoor, de twee fastned fotoos waren gemaakt bij Limburg ad Lahn, zowel de eerste op de heenweg, en de laatste laadplek op de terugweg.... maar zo komt de aanhanger beter te zien (met de fantastische laadsnelheid)
Maar ja, kan niet anders.....accu lekker warm met de vouwwagen, en CC op 105 km/h met buitentemp van 29C.

Die Ionity staat bij Augsburg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Whoohoo, net mn Ioniq 5 van de garage terug met een nieuwe AVN unit... heerlijk weer AA enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
BlackMesa schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:37:
Heeft dit dan wellicht in een update gezeten, of is dit op de nieuwe modellen beter geregeld? Vorig jaar op vakantie met bagagebox achterop had ik nog iedere keer een noodstop als ik er niet aan gedacht had na het laden. Ik zal het wel merken volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-05 11:45
Ik kan bevestigen dat ik in april de parkeersensoren nog uit moest zetten bij achteruitrijden met een caravan maar sinds kort (mei) niet meer. Wellicht recent via OTA met een kleine update meegekomen. Net zoals de waarschuwing na het starten die sinds kort gelukkig automatisch verdwijnt. Heb een MY 2022.5 dus geen nieuwe.

[ Voor 15% gewijzigd door ThijsR op 13-06-2023 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:05
amw82 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:32:
[...]Heeft dit dan wellicht in een update gezeten, of is dit op de nieuwe modellen beter geregeld?
Nee hoor, ik heb het afgelopen weekend op mijn MY23 met meest actuele software geprobeerd met een fietsendrager op de kogel, ik kreeg ook een noodstop.

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maax
  • Laatst online: 15:33
zwakie schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 00:13:
[...]

Nee hoor, ik heb het afgelopen weekend op mijn MY23 met meest actuele software geprobeerd met een fietsendrager op de kogel, ik kreeg ook een noodstop.
Wat is de laatste software versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Laatst online: 05-06 16:51

simplemouse

*.*.*.*

Ik heb het laatst ook gehad met een 13 polige steker dat ik de noodstop heb.
Is heel vervelend maar merk dat het vooral komt als je aan het draaien bent en er een onderdeel snel dichterbij de auto komt.

Even de rem intrappen en weer rustig verder.

mbt dit mis ik mijn skoda wel, die zet de piepjes en noodstop uit zodra er iets achter hangt.
Die had weer het nadeel dat blindspot en uitparkeerhulp niet weer aan ging na het loskoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-06 08:17
simplemouse schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:49:
Ik heb het laatst ook gehad met een 13 polige steker dat ik de noodstop heb.
Is heel vervelend maar merk dat het vooral komt als je aan het draaien bent en er een onderdeel snel dichterbij de auto komt.

Even de rem intrappen en weer rustig verder.

mbt dit mis ik mijn skoda wel, die zet de piepjes en noodstop uit zodra er iets achter hangt.
Die had weer het nadeel dat blindspot en uitparkeerhulp niet weer aan ging na het loskoppelen.
Bij Skoda (VAG) wordt de trekhaak/kabelset geregistreerd en geprogrammeerd. Dit moet bij de dealer gebeuren, maar daardoor wordt het systeem functioneler. (wel duurder)
Bij Hyundai is het plug en play, er zijn geen registratiemogelijkheden. De dealer kan ook niks meer dan de set er aan klikken. Heeft zo zijn voor- en nadelen. Minder functioneel, maar voor de doe-het-zelver een eitje om aan te sluiten en het zelfde resultaat te bereiken als de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
Misschien een rare suggestie van een niet-aanhangerrijder, maar werkt de noodstop niet alleen boven de 15 km/h? Dat zou dus betekenen dat als je rustig achteruit rijdt, je geen noodstop krijgt. Pas als je vlotter achteruit rijdt, grijpt de I5 in. Dat zou verklaren waarom de één het wel krijgt, en de ander niet.

Of zeg ik nu iets geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 09:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vielleicht schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:27:
Misschien een rare suggestie van een niet-aanhangerrijder, maar werkt de noodstop niet alleen boven de 15 km/h? Dat zou dus betekenen dat als je rustig achteruit rijdt, je geen noodstop krijgt. Pas als je vlotter achteruit rijdt, grijpt de I5 in. Dat zou verklaren waarom de één het wel krijgt, en de ander niet.

Of zeg ik nu iets geks?
Nu heb ik nog geen aanhanger achter mijn I5 gehad, maar de parkeer-noodstop triggert volgens mij ook bij snelheden onder de 15 km/h. Ik doe in elk geval niet achteruit inparkeren met dat soort snelheden, eerder echt heel erg langzaam (zeker nu ik nog steeds moet wennen aan de auto). Maar de auto trapt nog regelmatig op te rem als ik bijna tegen een haagje aanrijdt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Vielleicht schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:27:

Of zeg ik nu iets geks?
Gek wil ik niet zeggen.... 8)
Maar de enige keer dat ik achteruit rij met de bagagebox is als ik wil in/uitparkeren voor het laden. Dus dan haal ik die snelheid niet.
Hij grijpt bij mij ook meteen in, dus anders dan bij @simplemouse heeft het geen zin om even de rem in te trappen en dan weer door. Ik moet echt de sensor uitzetten (via methode uit startpost) en dan is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
amw82 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:32:
[...]

Heeft dit dan wellicht in een update gezeten, of is dit op de nieuwe modellen beter geregeld? Vorig jaar op vakantie met bagagebox achterop had ik nog iedere keer een noodstop als ik er niet aan gedacht had na het laden. Ik zal het wel merken volgende maand.
Misschien inderdaad vanaf MY23 anders. Ik kreeg de HI5 in oktober 2022 ( MY23 - 77kW connect, RWD) en ging al de eerste week van nov een week met vakantie, een huisje bij Cochem met fietsendrager achterop. Geen problemen ondervonden met achteruit rijden bij dat vakantiehuisje op de oprit.

Eigenlijk, nooit problemen met aanhanger / fietsendrager en achteruit rijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:56

DJN

Nieuwe software is te downloaden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POA4L_ZIe1oPpMc7K3Mnmwk744Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UBM1DIxEaNndlT01W5g0XOXU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Blijkbaar toont enkel de Ioniq 6 hoeveel en hoe lang er geladen moet worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cY6MAguKCAaspk-pIBg7F3mmMXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N66xz3ymlCHGmLVulga62cvC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 09:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat zou wel zonde zijn maar misschien komt dat dan nog in een komende update? Ik neem aan dat de gegevens er wel zijn want die route moet wel gepland worden op basis van dezelfde informatie :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:34
En wellicht is het toch aan te zetten mbv Engineerings Menu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYW_yAJjQcjjaaKe8_zovk-TITI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TEKMWggEXHjc1K7nSOE3ltZR.png?f=fotoalbum_large

Gisteren een mooi dagje 'zoom zoom' gehad, en dankzij een file op de heenweg en wind mee op de terugweg (wat ik gebruikte om 130km/u te rijden) toch wel een mooie score neergezet. Bij m'n Ioniq Electric had ik op dit soort dagen wel wát range anxiety gehad (hoewel we in NL altijd DC laders in de buurt hebben) maar dit is gewoon... erg fijn. Had ik écht gewild had ik publiek kunnen laden tussendoor maar ik dacht: "mwoah, heenreis wonderbaarlijk maar 40% gebruikt, laten we het eens proberen!". N.b: ik was 100% gisterochtend (doe ik eens per twee weken ongeveer).

Nadeel was wel dat ik vandaag weer redelijk wat KM's moet vreten, waardoor ik helaas vannacht aan m'n privépaal niet bepaald op eigen energie toch weer moest laden (maar dure nachtstroom), ipv bij te dragen aan de lokale netonbalans overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

dvdj schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:28:

[Afbeelding]
Gek dat dit verschil wordt gemaakt. Maar goed, is het cruciaal? Ik kan ook zelf wel inschatten hoe lang een oplaadsessie duurt van 20% --> 80%. Dit is afhankelijk van de snelheid van de (snel-)lader ergens tussen de 15 en 35 minuten (in de zomer). Als dat het enige verschil is, dan geloof ik het wel.

Wat ik mij wel afvraag is er ook beschikbaarheid van de lader ingebouwd? Moeten wachten op een lader is natuurlijk killing....

[ Voor 11% gewijzigd door jrk op 14-06-2023 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 05-06 12:55
jrk schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:47:
[...]

Gek dat dit verschil wordt gemaakt. Maar goed, is het cruciaal? Ik kan ook zelf wel inschatten hoe lang een oplaadsessie duurt van 20% --> 80%. Dit is afhankelijk van de snelheid van de (snel-)lader ergens tussen de 15 en 35 minuten (in de zomer). Als dat het enige verschil is, dan geloof ik het wel.

Wat ik mij wel afvraag is er ook beschikbaarheid van de lader ingebouwd? Moeten wachten op een lader is natuurlijk killing....
Op deze manier is het nog steeds zinvol om ABRP ernaast te draaien voor de beschikbaarheid van laders en inderdaad de verwachtte laadtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

dvdj schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:28:

[Afbeelding]
Zucht, wat een prutsers. Hoe moeilijk is het nu om dit gewoon te implementeren....

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Slinnenb Ik zei toch, dat de nieuwe navigatie update binnen 2 weken kwam, blijkt het 2 dagen te zijn :F
Versie 230601

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
jrk schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:47:
[...]

Zeker als er eentje van VAG oid aan het laden is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
Iemand een idee hoe lang het gemiddeld duurt vooraleer die via OTA beschikbaar is? Ik kan wel een week wachten, maar geen maand. Dan doe ik het via USB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdj schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:19:
Iemand een idee hoe lang het gemiddeld duurt vooraleer die via OTA beschikbaar is? Ik kan wel een week wachten, maar geen maand. Dan doe ik het via USB.
Dat duurt nog zeker een maand :+

Maar alle gekheid op een stokje, eerst laten ze mensen testen via USB en wanneer die niet teruggetrokken wordt :X pas via OTA en dan nog op volgorde van lijst. Met een beetje pech sta je onderaan de lijst.

[ Voor 26% gewijzigd door ZuinigeRijder op 14-06-2023 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
Update geinstalleerd en het navigeren over laadpunten werkt nu inderdaad. Ik heb nog niet goed gevonden of je ook de mogelijkheid hebt om een SoC op bestemming aan geven. Een strakke planning is fijn, maar als je met 5% op bestemming aankomt is dat ook niet ideaal.

Wat ik dan wel bizar vind, is dat er een Soundhound integratie is. Op het scherm van de radio (ook het 1/3 scherm) staat een Soundhound logo. Als je dan een liedje leuk vindt, druk je daarop en dan wordt de titel van het nummer opgezocht en opgeslagen for future reference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Vielleicht schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:41:
Wat ik dan wel bizar vind, is dat er een Soundhound integratie is. Op het scherm van de radio (ook het 1/3 scherm) staat een Soundhound logo. Als je dan een liedje leuk vindt, druk je daarop en dan wordt de titel van het nummer opgezocht en opgeslagen for future reference.
Wat is er bizar aan? Is een nieuwe samenwerking. Vind het persoonlijk wel een leuke nieuwtje wat ze sinds de Mei update al hadden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
Xmoo schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:46:
[...]

Wat is er bizar aan? Is een nieuwe samenwerking. Vind het persoonlijk wel een leuke nieuwtje wat ze sinds de Mei update al hadden toegevoegd.
Wat ik bizar vind is dat er mijns inziens andere onderwerpen zijn die meer aandacht verdienen, boven een Soundhound feature. Iedereen weet dat het infotainment van bijvoorbeeld Tesla vele malen beter is. Een Soundhound integratie zal daar weinig aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Laatst online: 05-06 16:51

simplemouse

*.*.*.*

nietwijk schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:15:
[...]

Bij Skoda (VAG) wordt de trekhaak/kabelset geregistreerd en geprogrammeerd. Dit moet bij de dealer gebeuren, maar daardoor wordt het systeem functioneler. (wel duurder)
Bij Hyundai is het plug en play, er zijn geen registratiemogelijkheden. De dealer kan ook niks meer dan de set er aan klikken. Heeft zo zijn voor- en nadelen. Minder functioneel, maar voor de doe-het-zelver een eitje om aan te sluiten en het zelfde resultaat te bereiken als de dealer.
Dat had ik ook begrepen.
Wat ik nu dus is hem in z'm achteruit zetten en dat de knop indrukken op de piepjes uit te zetten.
Daarna gaat het meestal goed.

Soms de noodrem aan maar dan eens remmen en weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
Umbrah schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:51:
[Afbeelding]

Gisteren een mooi dagje 'zoom zoom' gehad, en dankzij een file op de heenweg en wind mee op de terugweg (wat ik gebruikte om 130km/u te rijden) toch wel een mooie score neergezet. Bij m'n Ioniq Electric had ik op dit soort dagen wel wát range anxiety gehad (hoewel we in NL altijd DC laders in de buurt hebben) maar dit is gewoon... erg fijn. Had ik écht gewild had ik publiek kunnen laden tussendoor maar ik dacht: "mwoah, heenreis wonderbaarlijk maar 40% gebruikt, laten we het eens proberen!". N.b: ik was 100% gisterochtend (doe ik eens per twee weken ongeveer).

Nadeel was wel dat ik vandaag weer redelijk wat KM's moet vreten, waardoor ik helaas vannacht aan m'n privépaal niet bepaald op eigen energie toch weer moest laden (maar dure nachtstroom), ipv bij te dragen aan de lokale netonbalans overdag.
hoe krijg ik zo'n lijstje / statistiekje te zien van een paar dagen geleden?
ben nieuwsgierig wat hij aangeeft bij recuperation......ik reed vanaf de top van de GrossGlockner naar beneden met vouwwagen erachter, en krijg zomaar 7% erbij.....

Trouwens, bij de wat lager top van de Nockalmpas kreeg ik er 5% bij naar beneden
Laten we het er niet over hebben omhoog ( 49 kWh/100km)

[ Voor 4% gewijzigd door wim1955 op 14-06-2023 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:56
Vielleicht schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:41:
Update geinstalleerd en het navigeren over laadpunten werkt nu inderdaad. Ik heb nog niet goed gevonden of je ook de mogelijkheid hebt om een SoC op bestemming aan geven. Een strakke planning is fijn, maar als je met 5% op bestemming aankomt is dat ook niet ideaal.
Bij navraag bij die Europese Bluelink helpdesk is voor IONIQ 5, KONA EV en IONIQ 6 standaard 10% SoC ingepland als minimale SoC bij aankomst laadpunt. met de reden dat je nog 10% "over" hebt als de laadpaal het niet doet en je een uitwijk nodig hebt.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Laat ik beginnen dat het GOED is dat Hyundai nu met deze update van vandaag de EV-Routing feature heeft toegevogd aan de IONIQ 5 en KONE Electric. Had er al vanaf het begin op moeten zitten, maar blij dat het nu toch beschikbaar is gemaakt.

Alleen jammer dat de IONIQ 6 de SoC en tijd van het laden tijdens de route laat zien en bij de andere modellen niet....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
krizzziz schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:18:
[...]

Bij navraag bij die Europese Bluelink helpdesk is voor IONIQ 5, KONA EV en IONIQ 6 standaard 10% SoC ingepland als minimale SoC bij aankomst laadpunt. met de reden dat je nog 10% "over" hebt als de laadpaal het niet doet en je een uitwijk nodig hebt.
Dank voor het navragen! Dat is nuttige info.

Jammer dat je dat niet in kunt stellen (ik heb het in ieder geval niet gevonden). 10% marge is nogal weinig, zeker wanneer je in gebieden bent waar het aantal HPC-laders beperkt is. Dan zou ik 25% prettiger vinden.

Maar inderdaad, het is fijn dat het er nu op zit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1955
krizzziz schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:21:

.........................
Alleen jammer dat de IONIQ 6 de SoC en tijd van het laden tijdens de route laat zien en bij de andere modellen niet....
Dat is nu iets wat volstrekt nutteloze informatie is, en slechts een hele ruwe schatting.
Je SOC tussen 2 laadstops is afhankelijk van buiten temperatuur, snelheid, hoeveel personen in de auto, wind tegen, veel bagage in de auto, en zoveel meer variabelen. Het geeft alleen valse informatie.
En hiermee is de laadtijd ook mee afhankelijk, dus ik mis die info niet..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ibrator
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:17

ibrator

ondertitel

Ik ben 2 weken geleden gestrand met de IONIQ 5 (2021 73kW RWD), en ik wil even mijn ervaringen delen. Ik heb gezocht in dit forum op 'converter', 'omvormer' en 'ICCU' maar ik ben hetzelfde issue hier nog niet tegengekomen.

Ik kreeg de volgende medlingen binen 3 kilometer:
- Oranje melding: 'Controleer elektrisch systeem wagen'
- Oranje melding: 'Beperkt vermogen'
- Rode melding: 'Stop voertuig en controleer voeding'
- Rode melding: '12V-accuvoltage laag. Breng uw voertuig veilig tot stilstand'

De hoogspanningsaccu van de auto was voor 78% geladen. De 12 Volt-accu bleek compleet leeggetrokken te zijn in slechts 3 kilometer.
Je kunt dan echt niet meer rijden, zelfs de raambediening werkte niet meer net als de automatische vergrendeling.
Diagnose van de ANWB was: ade DC-DC converter kapot. Deze converter zet 400V DC om naar 12V DC voor de bediening van de auto. Hier wordt alles mee bedient: motoraandrijving, stuurbekrachtiging, airco en verder alles wat in de auto aanwezig is.

Ik heb inmiddels begrepen dat dit al een bekend issue is bij Hyundai en KIA.
Het onderdeel is besteld en staat in back-order, er schijnt een tekort te zijn...

Volgens mij bevindt het onderdeel zich in de ICCU die onder de achterbank zit.
Hier is meer informatie te vinden over problemen met de ICCU: https://www.theautopian.c...eps-stranding-its-owners/

Afbeeldingslocatie: https://images-stag.jazelc.com/uploads/theautopian-m2en/Screen-Shot-2023-04-16-at-7.11.41-AM-1024x700.png

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09:22
Heb de mijne net weer terug met een nieuwe ICCU. Had dezelfde meldingen.

3 weken op het onderdeel moeten wachten (in die tijd stond de auto bij de dealer) maar hij doet het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 22:05
Vielleicht schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:28:
[...]

Dank voor het navragen! Dat is nuttige info.

Jammer dat je dat niet in kunt stellen (ik heb het in ieder geval niet gevonden). 10% marge is nogal weinig, zeker wanneer je in gebieden bent waar het aantal HPC-laders beperkt is. Dan zou ik 25% prettiger vinden.

Maar inderdaad, het is fijn dat het er nu op zit. :)
Percentage niet kunnen zien of instellen is jammer idd. Soms kom je op plekken waar een schaarste is qua AC palen is en dan heb ik liever dat ik met een wat volle accu aankom, dit blijft dus handmatig werk.
Maar kan ook niet vinden of je exploitant van de HPC-laders kan instellen dus als iemand dit al gevonden heeft hoor ik dat graag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje223
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-03 00:26
Ook ik vind het erg zonde dat het percentage bij aankomst lader niet zichtbaar en instelbaar is in deze nieuwe update. M.i. ben je dan nog steeds gedeeltelijk afhankelijk van ABRP.
Zou dit er nog aan komen? Of zullen ze het exclusief willen houden voor de I6 en nieuwer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinnenb
Update geïnstalleerd. Wat opvalt:
- laadstop planning werkt niet als je navigatie doel via voice opgeeft. Dan wordt er gewoon een streep naar doel gepland
- systeem geeft aan hoeveel laders vrij zijn. Weet niet of er automatisch herpland wordt als er geen laders vrij zijn of dat je wordt geacht in de rij aan te sluiten
- voorkeur laders werkt goed (getest met alleen Ionity)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZCBKdiGnwi6XdSpG76_uqt9vCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNXIKpLh6GLXrOsJKsM3rVhV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

dvdj schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:19:
dan begin maar vast via de USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

ibrator schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:50:
Ik ben 2 weken geleden gestrand met de IONIQ 5 (2021 73kW RWD), en ik wil even mijn ervaringen delen. Ik heb gezocht in dit forum op 'converter', 'omvormer' en 'ICCU' maar ik ben hetzelfde issue hier nog niet tegengekomen.

Ik kreeg de volgende medlingen binen 3 kilometer:
- Oranje melding: 'Controleer elektrisch systeem wagen'
- Oranje melding: 'Beperkt vermogen'
- Rode melding: 'Stop voertuig en controleer voeding'
- Rode melding: '12V-accuvoltage laag. Breng uw voertuig veilig tot stilstand'

De hoogspanningsaccu van de auto was voor 78% geladen. De 12 Volt-accu bleek compleet leeggetrokken te zijn in slechts 3 kilometer.
Je kunt dan echt niet meer rijden, zelfs de raambediening werkte niet meer net als de automatische vergrendeling.
Diagnose van de ANWB was: ade DC-DC converter kapot. Deze converter zet 400V DC om naar 12V DC voor de bediening van de auto. Hier wordt alles mee bedient: motoraandrijving, stuurbekrachtiging, airco en verder alles wat in de auto aanwezig is.

Ik heb inmiddels begrepen dat dit al een bekend issue is bij Hyundai en KIA.
Het onderdeel is besteld en staat in back-order, er schijnt een tekort te zijn...

Volgens mij bevindt het onderdeel zich in de ICCU die onder de achterbank zit.
Hier is meer informatie te vinden over problemen met de ICCU: https://www.theautopian.c...eps-stranding-its-owners/

[Afbeelding]
Nooit geweten dat die vermaledijde ICCU onder de achterbank zat? Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repmeer
  • Laatst online: 16-06 22:58
Is er bekend hoelang het ongeveer duurt voordat de update via OTA beschikbaar is?

Laat maar. Vraag was al gesteld

[ Voor 20% gewijzigd door repmeer op 14-06-2023 18:20 ]

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
Slinnenb schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:41:
Update geïnstalleerd. Wat opvalt:
- laadstop planning werkt niet als je navigatie doel via voice opgeeft. Dan wordt er gewoon een streep naar doel gepland
- systeem geeft aan hoeveel laders vrij zijn. Weet niet of er automatisch herpland wordt als er geen laders vrij zijn of dat je wordt geacht in de rij aan te sluiten
- voorkeur laders werkt goed (getest met alleen Ionity)
[Afbeelding]
2e Punt was bij de vorige versie(s) wel het geval. Ook als jij sneller rijdt / temperatuur / etc etc, reroute hij het… maar geeft het niet aan jou aan. Je ziet plots dat je bij een andere charger bent aangekomen ipv wat voorheen aangegeven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Pimmetje223 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:35:
Ook ik vind het erg zonde dat het percentage bij aankomst lader niet zichtbaar en instelbaar is in deze nieuwe update. M.i. ben je dan nog steeds gedeeltelijk afhankelijk van ABRP.
Zou dit er nog aan komen? Of zullen ze het exclusief willen houden voor de I6 en nieuwer?
Want... De percentages bij ABRP kloppen nooit is mijn ervaring, dus dat zegt ook niks.
Wellicht dat dit met obd beter werkt, die heb ik niet.

(Heb de laadplanning verder nog niet geprobeerd, dus kan zijn dat ik daarna alsnog ABRP prefereer :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
amw82 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:18:
[...]

Want... De percentages bij ABRP kloppen nooit is mijn ervaring, dus dat zegt ook niks.
Wellicht dat dit met obd beter werkt, die heb ik niet.

(Heb de laadplanning verder nog niet geprobeerd, dus kan zijn dat ik daarna alsnog ABRP prefereer :) )
Afgelopen weekend met ODB naar Ameland gereden, gaf van te voren al aan rapid chargen bij vd Valk in Drachten. Vooraf opgezocht zou ik er met 35% moeten aankomen. Praktijk was 31%. Ik rijd 123km op cruisecontrol. Dus naar mijn mening best accuraat. Al moet ik wel zeggen gezien ik vaker ABRP icm een ODB dongle gebruik, ABRP wel mijn gemiddelde verbruik kent en heeft opgeslagen in mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
ABRP is bij mij icm met een dongle behoorlijk accuraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBJNSlD2mhABSYiL3m7N41XJFYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlnjJB3RidYkfCRofJHY1qWj.jpg?f=fotoalbum_large
Een paar dagen geleden ergens in Frankrijk aan de 1e Ionity paal haalde ik maar 39kW.
Dus de Ioniq 5 maar aan een andere paal gehangen en die haalde 234 kW!
Ik heb dit al 2x eerder gezien op een zelfde locatie.
Hoe zou dit komen?
Een communicatieprobleem tussen Ionity, de laadpaal en de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Misschien is de IONIQ 5 qua SOC indicatie bij aankomst ook wel erg accuraat, net zoals ABRP met een dongle.
Alleen weten we het niet, want ik we zien het niet in een I5 😂.
Ga er binnenkort eens op letter, of die (minimale) limiet van 10% SOC kloppend is qua EV routeplanning.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Xmoo schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:57:
[...]

Afgelopen weekend met ODB naar Ameland gereden, gaf van te voren al aan rapid chargen bij vd Valk in Drachten. Vooraf opgezocht zou ik er met 35% moeten aankomen. Praktijk was 31%. Ik rijd 123km op cruisecontrol. Dus naar mijn mening best accuraat. Al moet ik wel zeggen gezien ik vaker ABRP icm een ODB dongle gebruik, ABRP wel mijn gemiddelde verbruik kent en heeft opgeslagen in mijn profiel.
heb ook een premium abbo van ABRP, maar alleen vorig jaar tijdens zomervakantie gebruikt. In Nederland en in het dagelijkse gebruik heb je d'r bar weinig aan. De normale Nederlander zou normaal gesproken geen snellader langs de weg nodig moeten hebben, want we kunnen vol uit huis, op een verre binnenlandse bestemming kun je vaak wel bijladen. Wanneer je onverhoopt toch een keer Fastned o.i.d. nodig bent, dan is dat ff voor een quicky (50-100km bijladen om thuis te komen) en die weet je wel te staan, of anders staan ze in de praktijk bij bijna elke tankstation langs de NL-snelweg. Geen Fastned? dan wel een Shell-charge

Ook op trips in het buitenland vraag ik me af of ik deze functionaliteit echt ga gebruiken. Frequente lezers hier weten dat ik Waze adept ben, dus de onboard navi probeer ik te vermijden. Als ik op een vakantietrip ben weet ik dat ik om de 275km (20 -->80) moet laden, dan zoek ik er wel eentje op een afstand tussen de 250km en 300km. En dat is dan bij voorkeur een lader die niet soliair staat, maar waar ook andere laders in de buurt staan. Dan heb je backup bij bezet. Dit zoek ik dan uit tijdens het laden, zodat je voorbereid bent voor de volgende stop. Uitzondering: de winterperiode, want preconditioning is wel cruciaal en daarbij is de onboard absoluut nodig.

Dus misschien ga ik deze nieuwe functionaliteit wel gebruiken om de volgende laadstop te bepalen, maar waarschijnlijk voer ik 'm in Waze in..... We zullen het zien van de zomer!

Premium abbo'tje van ABRP is stopgezet iig. Ik vind sowieso de navi daarvan niet goed genoeg.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• souris
  • Laatst online: 10:57
Nog iets nieuws gevonden in de nieuwe firmware: bij een trajectcontrole wordt nu ook de gemiddelde snelheid weergegeven. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rv8T5i4herlX8VtIBn0gOGqrL_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwI9sJrxCJPN2V6YMedrhAZX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
Op het forum heeft ooit een link of info gestaan ivm een officiële Hyundai oplossing ivm het gekraak van de koffer maar ik kan het niet meer vinden. Ik meen mij screenshots te herinneren van wat de garage precies moet doen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
dvdj schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:24:
Op het forum heeft ooit een link of info gestaan ivm een officiële Hyundai oplossing ivm het gekraak van de koffer maar ik kan het niet meer vinden. Ik meen mij screenshots te herinneren van wat de garage precies moet doen. Iemand een idee?
Sorry, net gevonden. Voor de liefhebbers:
030bart in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • +3 Henk 'm!
souris schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:25:
Nog iets nieuws gevonden in de nieuwe firmware: bij een trajectcontrole wordt nu ook de gemiddelde snelheid weergegeven. [Afbeelding]
Ik heb het ook even op goingelectric gemeld. Daar worden alle wijzigingen ook gemeld.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:27
Afgelopen dinsdag terug gekomen van een weekje Italie. Ik ging met wat vrienden naar de MotoGP van Mugello met de Ioniq 5. Eerste keer dat ik zo'n lange trip ging maken met deze auto dus toch even spannend. Maar alles gelukkig goed gegaan, het opladen heb je eigenlijk totaal geen last van. Elke keer was de auto alweer helemaal vol tegen de tijd dat we terug waren na een korte pauze. Iedereen wilde toch even plassen, koffie drinken eventueel wat eten. Voor je het weet ben je weer een half uur verder en met 200+kW gaat het dan zo snel dat ik vaak pas weer weg ging als die hoog in de 90+% geladen was ipv tot de 80% en weer door.

Zelfs ABRP of andere planningstools heb ik eigenlijk niet nodig gehad want de (snel)laad infrastructuur is eigenlijk behoorlijk goed op orde in (dit deel van) Europa. Vooral in Zwitserland zijn er volgens mij bij elk tankstation of rustplaats een of twee snellaadpalen.

Een keer in Duitsland een laadpaal gehad die het niet goed deed. Na 1.5kWh laden stopte die er mee, maar had nog ruim voldoende bereik om naar de volgende snellader te rijden ~25km verderop.

Het enige minpuntje was dat er in Florence bij een stoplicht een Italiaan achterop ons knalde, gelukkig zat mijn trekhaak erop dus de schade valt mee, maar wel mijn achterbumper moet vervangen worden en in het onderste paneel van mijn achterklep zit ook een deuk dus dat zal ook wel vervangen moeten worden. Pas 8 augustus hebben ze daar tijd voor, maar dat overleef ik wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XHxU9vC3iQDNXbnOXcuN8Exv9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAkYQQ3xN7rh3nnzmuq6ue1K.jpg?f=fotoalbum_large
Zelfs het verbruik met de bagage wagen erachter viel me heel erg mee.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Pagina: 1 ... 171 ... 263 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic