• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:53
jrk schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:40:
[...]

ff off topic vraagje....maar ik neem aan dat je wel een BE-rijbewijs hebt voor deze mooie combinatie?
Nee, we blijven onder de 3500 kg inclusief bagage en 4 personen. Die 1300 kg is max beladen. De caravan zelf weegt maar 1020 kg.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
@ThijsR
BE is verplicht als je combinatie boven de 3500 kan wegen. Het daadwerkelijk gewicht is niet relevant.

Zodra leeggewicht trekkend voertuig + laadvermogen trekkend voertuig + leeggewicht aanhangwagen + laadvermogen aanhangwagen boven 3500kg uitkomen dus.

Het gaat om de gegevens op de kentekenbewijzen niet om de gegevens op de weegbrug.

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:11
DJN schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:38:
[...]

Aanhanger uitzetten in menu, dan werkt het wel alleen klopt inschatting bereik minder goed maar dat is niet zo’n probleem als je er rekening mee houdt
Had ik tijdens het rijden gedaan.
Maar leek toen ook niet te werken.

Vrijdag gaan we weer weg dus we gaan het nog een keer proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-05 19:25
trippelb schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:30:
@ThijsR
BE is verplicht als je combinatie boven de 3500 kan wegen. Het daadwerkelijk gewicht is niet relevant.

Zodra leeggewicht trekkend voertuig + laadvermogen trekkend voertuig + leeggewicht aanhangwagen + laadvermogen aanhangwagen boven 3500kg uitkomen dus.

Het gaat om de gegevens op de kentekenbewijzen niet om de gegevens op de weegbrug.
Rijbewijs B: maximaal gewicht van 3.500 kg voor voertuig én aanhanger samen. Hierbij mag de aanhanger niet zwaarder wegen dan 750 kg.
Rijbewijs B+: maximaal gewicht van 4.250 kg voor voertuig én aanhanger samen.
Rijbewijs BE: voertuig en aanhanger mogen elk apart maximaal 3.500 kg wegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Excuus B+ mag inderdaad ook maar op alleen een B sowieso niet.

https://www.rijksoverheid...met-aanhangwagen-besturen

Acties:
  • +5Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:35

jrk

IONIQ5 rijder

ThijsR schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:15:
[...]

Nee, we blijven onder de 3500 kg inclusief bagage en 4 personen. Die 1300 kg is max beladen. De caravan zelf weegt maar 1020 kg.
Ik zie hierboven al wat meer reacties, maar volledigheidshalve zal ik ook nog even de wijsneus uithangen:

Het gaat om maximaal toelaatbaar gewicht en niet wat je daadwerkelijk op de weegbrug weegt!

....en die is voor mijn auto 2430 kg! Ik heb een caravan van 1250 kg max. toelaatbaar en 3650 kg is meer dan 3500kg dus ik mag er niet mee rijden. Ik ben niet zo zeer bang voor een (forse) bekeuring, maar wel voor problemen met de verzekering. Stel je gaat scharen met je combi en je hebt schade aan caravan, auto en eventueel zelfs een tegenpartij. Stel dat je verzekering dan zegt dat je geen geldig rijbewijs hebt..... Ik durf het niet aan i.i.g.

Doe je voordeel met deze info! Overweeg om voor 500 euro een E achter B te halen. Ik overweeg dat ook nog steeds.....En tot die tijd laat ik die hut in de stalling!

[Voor 47% gewijzigd door jrk op 24-05-2023 18:20]

Happy (meestal, als alles 't doet....) IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels 50.000 km rij-ervaring

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15:24
jrk schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:06:
[...]

Kijk, daar ga je dus de mist mee in. En jij niet alleen, velen met jou helaas.
Het gaat namelijk om maximaal toelaatbaar gewicht en niet wat je daadwerkelijk op de weegbrug weegt!
[Afbeelding]
....en die is voor mijn auto 2430 kg! Ik heb een caravan van 1250 kg max. toelaatbaar en 3650 kg is meer dan 3500kg dus ik mag er niet mee rijden. Ik ben niet zo zeer bang voor een (forse) bekeuring, maar wel voor problemen met de verzekering. Stel je gaat scharen met je combi en je hebt schade aan caravan, auto en eventueel zelfs een tegenpartij. Stel dat je verzekering dan zegt dat je geen geldig rijbewijs hebt..... Ik durf het niet aan i.i.g.

[Afbeelding]

Doe je voordeel met deze info! Overweeg om voor 500 euro een E achter B te halen. Ik overweeg dat ook nog steeds.....En tot die tijd laat ik die hut in de stalling!
Hier hetzelfde. We hebben nu nog een oude caravan in het zuiden van Frankrijk staan die daar op een camping staat en nooit meer weg gaat, maar overwegen wel weer een caravan te kopen om mee te gaan trekken. Dan ga ik wel even eerst de E erbij halen, wil idd ook geen gezeur met de verzekering als er iets misgaat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

McRizzo schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:58:
[...]

Ik heb een afspraak staan voor over 2 weken. Aan de telefoon leken ze niet onbekend te zijn met het fenomeen. Of het dan ook direct helemaal opgelost gaat worden weet ik niet. Hopelijk over twee weken een vrolijke post op dit forum ;)
Laat ze dan a.u.b. direct een nieuwe ICCU bestellen? Als ze dat pas gaan doen ná twee weken, dan zit je wekenlang vast aan snelladen. En mocht het onverhoopt niet voor jou zijn, dan is ie wel voor de volgende IONIQ5 rijder met een defecte ICCU. Als ik jou was zou ik dat zeker even met ze overleggen. Op basis van alle kennis op dit forum kun je wel stellen dat het voor 98% een defecte ICCU is namelijk. En wees blij dat de garage wél bekend is met dit fenomeen.

[Voor 3% gewijzigd door jrk op 24-05-2023 18:24]

Happy (meestal, als alles 't doet....) IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels 50.000 km rij-ervaring

• Siem52
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:01
Hoera morgen wordt mijn lounge AWD geleverd. Toen ik mijn auto wilde verzekeren en het kenteken op de site invulde, gaf de site aan dat het een connect plus betrof. Ik heb het bij meerdere verzekeringsmij-en geprobeerd met steeds hetzelfde resultaat. Uiteindelijk heb ik een offerte geaccepteerd na een aanvulling via mail dat het op de polis genoemde kenteken een lounge betreft. De verzekeringsmij-en krijgen kennelijk van de RDW door wat de fiscale waarde van de auto is, waarna het systeem zegt dat het een connect + is.
Mijn lounge, waarvan het kenteken in april 23 is aangevraagd heeft nml na de prijsverhoging van mei 23 precies dezelfde fiscale waarde als de connect +. Met dank aan DAVO Rotterdam die dit voor mij uitgezocht heeft. Omdat ik over een paar jaar bij schade niet in een discussie wil raken heb ik om die mail bij de polis gevraagd. Kortom met alle prijswijzigingen is het misschien handig goed op de typeaanduiding op de polis te letten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:53
jrk schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:06:
[...]

Ik zie hierboven al wat meer reacties, maar volledigheidshalve zal ik ook nog even de wijsneus uithangen:

Het gaat om maximaal toelaatbaar gewicht en niet wat je daadwerkelijk op de weegbrug weegt!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dank voor jullie oplettendheid. Daar moet ik inderdaad direct mee aan de slag! Heb privé nog een benzineauto die aanzienlijk lichter is dan de I5. Dan moeten we daar maar mee op vakantie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:24
ThijsR schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:48:
[...]

Dank voor jullie oplettendheid. Daar moet ik inderdaad direct mee aan de slag! Heb privé nog een benzineauto die aanzienlijk lichter is dan de I5. Dan moeten we daar maar mee op vakantie.
3 lessen, 1 praktijkexamen dat lukt nog net voor de zomervakantie. 😉

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:35

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Vraag mij af wanneer de Hyundai Genuine accessoires hier in Nederland gaan komen.

Eindelijk een video kunnen vinden over hun matras. Bijzonder dat je op internet veelal enkel alleen de officiële lowres foto’s kunt vinden.
YouTube: 현대 아이오닉 5 순정 에어매트 설치, 이게 32만5000원이라고? 도가니 와사삭

http://www.Twitter.com/Xmoo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:11
McRizzo schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:58:
[...]

Ik heb een afspraak staan voor over 2 weken. Aan de telefoon leken ze niet onbekend te zijn met het fenomeen. Of het dan ook direct helemaal opgelost gaat worden weet ik niet. Hopelijk over twee weken een vrolijke post op dit forum ;)
Reparatieafspraken moet je doorgaans 3 maanden vantevoren maken, maar als je mobiliteit in het gedrang is kan je normaliter de zelfde dag terecht. Ik kon met 2 uur komen met mijn defecte ICCU.

Ze gaan echt geen onderdelen bestellen, voordat de diagnose plaatsgevonden heeft, dus wees niet bang dat ze hem over 2weken gaan repareren.

Reken op 1 tot 3 maanden na diagnose. Levertijd van de ICCU is 2-3 maanden. Het kan in 1 maand als ze goedkeur van HMNL krijgen om de ICCU uit een showroommodel te trekken.

Als ultieme test zou ik de auto ook nog aan de granny charger leggen, maar ik ben er bang voor…

[Voor 27% gewijzigd door nietwijk op 25-05-2023 07:23]

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:09
u zegt, 2-3 maanden?!

Mijne is afgelopen week diagnose ICCU gesteld. Ik laad nooit bij snelladers (heb zelfs geen abonnement er op) en wil dat ook eigenlijk niet doen (want thuis laadpaal en meer dan genoeg zonne overschot).

maar om nou 2-3 maanden in een van de dealer geleende i10 rond te rijden..

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:05
Stel je bent van plan om binnen 2-3 maanden naar Frankrijk op vakantie te gaan. Een granny charger mogelijkheid is in sommige gebieden helaas nog steeds bittere noodzaak,

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:32

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

L.Hou schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:25:
[...]

3 lessen, 1 praktijkexamen dat lukt nog net voor de zomervakantie. 😉
Je kunt eventueel ook een dagopleiding doen; ochtend een ieniemienie beetje theorie en veel praktijk, begin van de middag nog meer praktijk en dan dezelfde middag direct ook een examen. Heb ik paar jaar terug ook gedaan voor mijn BE (had ik al nodig voor m'n Volvo V60) en is intensief maar heel goed te doen. Zeker als je vooraf een keertje gaat oefenen met een ongeremde lichtgewicht kar voor het gevoel :)

Maar goed, kan wel een tijd duren voor je terecht kan door wachttijden bij het CBR natuurlijk.

[Voor 14% gewijzigd door Cloud op 25-05-2023 11:42]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-05 21:43
Na bijna 5 maanden is de frontradar nu vervangen. Gelijk de LFA update laten uitvoeren. Rijdt weer als een zonnetje, en cruisecontrol is weer beschikbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:16

cooper_s1

MINI's rule

Op 13 juni wordt mijn AVN unit eindelijk vervangen, als het goed gaat komt ie een dezer dagen binnen.
Lijkt me weer fijn om android auto weer te kunnen gebruiken

Acties:
  • +4Henk 'm!

• dodgydutchy
  • Laatst online: 30-05 15:20
voor degene die zich afvragen of het kan: ja, het kan.

voor de liefhebber: nu te koop ergens in Duitsland - te vinden op de grote autosites

[Voor 8% gewijzigd door dodgydutchy op 25-05-2023 14:47]

• dodgydutchy
Xmoo schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 05:48:
Vraag mij af wanneer de Hyundai Genuine accessoires hier in Nederland gaan komen.

Eindelijk een video kunnen vinden over hun matras. Bijzonder dat je op internet veelal enkel alleen de officiële lowres foto’s kunt vinden.
idd, ik ben op zoek naar de originele spatborden: Item#: GIF46ACF10/Item#: GIF46ACA00

https://hyundaiaccessories.com/accessories/2022/ioniq-5/

wel te vinden in The USA, maar hier in Europa nog nergens beschikbaar gezien? weet iemand van jullie deze wel te vinden?

ik denk dat ik anders maar eens een mailtje stuur naar Mobis of ze dit ook in het assortiment op kunnen nemen, want de verzendkosten vanuit Amerika zijn hoger dan de kosten van de items.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:09
Xmoo schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 05:48:

fraai, matras, maar dan heb je V2L en dan staat ie toch z'n luchtbed op te pompen met een voet pomp 8)7

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

dodgydutchy schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:46:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

voor de liefhebber: nu te koop ergens in Duitsland - te vinden op de grote autosites
wat ligt daar achter de achterbank?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiggy80
jrk schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:23:
[...]

NOS :+

• dodgydutchy
jrk schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:23:
[...]

de tank van de luchtvering...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dodgydutchy

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05 09:33
Vraag: kun je ergens terugvinden wat de (gemiddelde) laadsnelheid is na een laadsessie aan een publieke paal? Zo ongeveer alle statistieken zijn te vinden in BlueLink, maar deze nog niet kunnen vinden..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 21:03

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

pietjansen schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:30:
Vraag: kun je ergens terugvinden wat de (gemiddelde) laadsnelheid is na een laadsessie aan een publieke paal? Zo ongeveer alle statistieken zijn te vinden in BlueLink, maar deze nog niet kunnen vinden..
Op een factuur van Fastned zie je de laadduur en de getankte prik.

Prik gedeeld door tijd etcetera.

9620wp op ut dakkie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:48
Meer mensen die dit filmpje hebben gezien?

YouTube: Electric cars prove we need to rethink brake lights

Gaat over een dude uit de VS die (denk ik) terrecht klaagt over de werking van de remlichten op de Hi5 in de VS.

Mijn auto is er pas over 5 weken dus ik kan 't zelf niet checken maar.. hoe werken die remlichten bij de EU variant eigenlijk? 't Zelfde als in 't filmpje hierboven?

Kan iemand hier licht op schijnen voor mij?
Yep, heb Alec zijn filmpje gezien. Beetje lang om een eenvoudig punt te maken, maar hij wil mensen dan ook onderwijzen en niet simpelweg een feit presenteren.

Ik ben ook zeer benieuwd naar of de Europese eGMP wagens hetzelfde doen. Waar het in de basis op neerkomt is dat als je in iPedal staat, het remlicht pas aangaat wanneer je volledig van het gaspedaal af gaat. Als je het gaspedaal nog maar zeer lichtjes induwt zou het remlicht al uitgaan, ondanks dat je dan nog altijd een sterke vertraging hebt.

Afgelopen maart is in de EU wel wetgeving aangenomen die de wetgeving in de EU aanpast zodat de remlichten van een wagen aan moeten gaan bij elke vertraging groter dan 1.3m/s^2, maar dat zegt natuurlijk niets over wagens die al op de markt zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
_Quadro schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:34:
Meer mensen die dit filmpje hebben gezien?

YouTube: Electric cars prove we need to rethink brake lights

Gaat over een dude uit de VS die (denk ik) terrecht klaagt over de werking van de remlichten op de Hi5 in de VS.

Mijn auto is er pas over 5 weken dus ik kan 't zelf niet checken maar.. hoe werken die remlichten bij de EU variant eigenlijk? 't Zelfde als in 't filmpje hierboven?

Kan iemand hier licht op schijnen voor mij?
Wat is gebeurd dan? Ik liet toen straks op de autobahn bij een klevende vrachtwagen, ook 1 sec mijn gas los bij mijn EV. Begint die vrachtwagen met zijn lichten te flitsen en te claxoneren, terwijl ik geen 1x het rempedaal aangeraakt heb _O-

Mijn remlichten zullen natuurlijk wel aan gegaan zijn, maar de klevende vrachtwagen chauffeur die zag niet zijn eigen fout in. Want hij heeft nog heel lang zitten flitsen met zijn licht 7(8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05 09:33
Dank @de meester01 , de auto houdt het dus niet bij blijkbaar?!

@_Quadro Over dit onderwerp is al eerder in dit topic een uitgebreide discussie gevoerd. Zoek het even terug zou ik zeggen. Staat misschien zelfs in de topicstart. Ik meen dat een ander forumlid wat testjes had uitgevoerd in het donker, conclusie was dat het wel mee valt met overdreven remlichten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• de meester01

de meester01

pietjansen schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:47:
Kennelijk niet maar ik heb ook nooit mijn best gedaan om het te achterhalen.

9620wp op ut dakkie

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 26-05 23:18

@_Quadro Over dit onderwerp is al eerder in dit topic een uitgebreide discussie gevoerd. Zoek het even terug zou ik zeggen. Staat misschien zelfs in de topicstart. Ik meen dat een ander forumlid wat testjes had uitgevoerd in het donker, conclusie was dat het wel mee valt met overdreven remlichten.
Zie ook:
YouTube: Do the IONIQ 5 Brake lights come on with different regen levels?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Doet de Ioniq 5 dit in NL ook (geen rem lichten in iPedal mode)?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• nietwijk
saabfanatic schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:15:
u zegt, 2-3 maanden?!

Mijne is afgelopen week diagnose ICCU gesteld. Ik laad nooit bij snelladers (heb zelfs geen abonnement er op) en wil dat ook eigenlijk niet doen (want thuis laadpaal en meer dan genoeg zonne overschot).

maar om nou 2-3 maanden in een van de dealer geleende i10 rond te rijden..
Klopt, ik heb recentelijk tips en statistieken over ICCU reparaties gepost.

• nietwijk

Klopt, je kan terugzoeken op mijn naam. Op cruisecontrol (autoregen?) springen die lampen om de haverklap aan. Bij i-pedal pas als je het gaspedaal volledig loslaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:27
Nee, lijkt alleen in de US zo te zijn, mijn remlichten gaan gewoon aan bij niveau 2 regeneratie.

Acties:
  • 0Henk 'm!
TheJVH schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 00:15:
[...]

Nee, lijkt alleen in de US zo te zijn, mijn remlichten gaan gewoon aan bij niveau 2 regeneratie.
Het gaat bij Alec specifiek over iPedal. Wanneer de wagen in iPedal staat gaan de remlichten alleen aan wanneer je het gaspedaal volledig los laat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:19

De conclusie was juist het omgekeerde dat het helemaal niet meevalt. Ik heb die tests toen gedaan.

In stand iPedal t/m lv2 gaat het remlicht aan als je het gaspedaal helemaal loslaat. Daaronder alleen met remmen. Je kan dus ontzettend hard remmen zonder dat het remlicht aan gaat in iPedal en lv3 en dat is niet altijd fijn voor het verkeer achter je. Zodra je het rempedaal namelijk ook maar 1cm indrukt gaan de lichten al uit. Het is een hele simpele aan/uit en niet gebaseerd op vertraging zoals zou moeten.

Daarnaast gaat met de CC het remlicht echt veel te vaak aan en die is nog veel irritanter. Als je een viaduct, heuveltje, brug of wat dan ook af aan het rijden bent op de CC dan gaan op weg naar beneden de remlichten branden terwijl je helemaal niet vertraagt. Heel leuk op een verder lege provinciale weg met iemand achter je als de auto steeds uit het niets de remlichten aan gooit.

Dit zijn wel dingen waar ik op let dus even iets verder loslaten van het pedaal of juist niet om wel/niet te forceren dat de remlichten branden. Bij heuvel af kan een beetje gas geven met de CC aan zorgen dat het remlicht niet aan gaat.

[Voor 11% gewijzigd door Rugby82 op 26-05-2023 07:40]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:08
Wat is de laatste versie van de nav software? ik zit nu op NE_E.EUR.S5W+L.001.001.230222.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krizzziz
Rugby82 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:38:
[...]

De conclusie was juist het omgekeerde dat het helemaal niet meevalt. Ik heb die tests toen gedaan.

In stand iPedal t/m lv2 gaat het remlicht aan als je het gaspedaal helemaal loslaat. Daaronder alleen met remmen. Je kan dus ontzettend hard remmen zonder dat het remlicht aan gaat in iPedal en lv3 en dat is niet altijd fijn voor het verkeer achter je. Zodra je het rempedaal namelijk ook maar 1cm indrukt gaan de lichten al uit. Het is een hele simpele aan/uit en niet gebaseerd op vertraging zoals zou moeten.
Dit is toch juist iets anders dan de rest constateert?

De rest zegt hier dat bij level 1 tm als je je gaspedaal iets loslaat, dan gaan je remlichten al aan. Jij geeft aan dat bij Level 2 en 3 dit niet gebeurd. Pas als je je gaspedaal helemaal loslaat.

In het filmpje zegt de maker ook dat alleen in I-pedal mode moet je je gaspedaal helemaal loslaten om het remlicht te doen aangaan. Bij level 1 tm 3 gebeurde het in het filmpje al toen hij zijn gaspedaal iets losliet.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:10
dodgydutchy schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:46:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Haha wow die dunne banden ook. En ik maar klagen over vibraties in mijn exemplaar. :+
Compenseert die luchtvering een beetje de trillingen van de dunne banden?

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +1Henk 'm!
krizzziz schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:03:
Wat is de laatste versie van de nav software? ik zit nu op NE_E.EUR.S5W+L.001.001.230222.
Huh, hoe kom je aan die software versie uit 2023 :?
Volgens de update site is de laatste versie 221223 en binnenkort zal er wel een nieuwe versie komen (juni 2023?)

[Voor 8% gewijzigd door ZuinigeRijder op 26-05-2023 10:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 13:42
Blokker_1999 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 06:36:
[...]

Het gaat bij Alec specifiek over iPedal. Wanneer de wagen in iPedal staat gaan de remlichten alleen aan wanneer je het gaspedaal volledig los laat.
Op ongeveer 2/3e van de video (24:43) geeft hij aan dat Europa de regelgeving heeft aangepast (sinds Maart 2023 als ik het goed interpreteer) naar "Stoplichten aan bij een vertraging van 1.3 m/s2 ongeacht hoe er vertraagd wordt".

Ik zal het U weten te zeggen wanneer mijn I5 binnen is eind dit jaar >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!
PhilippeJoris schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Op ongeveer 2/3e van de video (24:43) geeft hij aan dat Europa de regelgeving heeft aangepast (sinds Maart 2023 als ik het goed interpreteer) naar "Stoplichten aan bij een vertraging van 1.3 m/s2 ongeacht hoe er vertraagd wordt".

Ik zal het U weten te zeggen wanneer mijn I5 binnen is eind dit jaar >:)
Klopt, maar al onze wagens zijn geproduceerd voor die datum en zoals vaak bij dit soort wetgeving gaat de verplichting pas in vanaf dat je een nieuw type wagen op de markt brengt. Het kan dus zijn dat onze wagens niet voldoen aan die nieuwe wetgeving. Ik ga zelf ook proberen te testen op mijn Ioniq 6, spijtig genoeg is het stukje weg dat daar goed voor geschikt is, enorm kort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10:47

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:14:
[...]

Volgens de update site is de laatste versie 221223 en binnenkort zal er wel een nieuwe versie komen (juni 2023?)
Ik zit ook op 221223 inderdaad.

PJvI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 13:42
Blokker_1999 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:48:
[...]

Klopt, maar al onze wagens zijn geproduceerd voor die datum en zoals vaak bij dit soort wetgeving gaat de verplichting pas in vanaf dat je een nieuw type wagen op de markt brengt. Het kan dus zijn dat onze wagens niet voldoen aan die nieuwe wetgeving. Ik ga zelf ook proberen te testen op mijn Ioniq 6, spijtig genoeg is het stukje weg dat daar goed voor geschikt is, enorm kort.
Hopen maar dat dit eventueel per SW update opgelost kan worden. Ik kan me niet voorstellen dat er geen acceleratiemeters in de I5 zitten dus zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krizzziz
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:14:
[...]

haha foutje, ik heb die 221223 update. Dank hiervoor.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wim1955
  • Laatst online: 17:37
PhilippeJoris schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:08:
[...]

Hopen maar dat dit eventueel per SW update opgelost kan worden. Ik kan me niet voorstellen dat er geen acceleratiemeters in de I5 zitten dus zou moeten kunnen.
Aan de andere kant wat ik meemaakte 4 dagen terug..
Ik ben met vakantie gegaan richting Ossiachersee met de vouwwagen erachter over de GrossGlockner.... schitterende tocht.
Omhoog naar 2300 m met ongeveer 42 kW-100km.
Naar beneden over 59 km met ongeveer 0,1 kW-100km, ging van 49 naar 55% SOC.

Wel zag ik op de Aluminium voorkant van de vouwwagen dat geen moment het remlicht uit ging, ondanks dat de ioniq5 nog op de hele steile stukken zelfs nog langzaam harder ging rijden met regen3, was wel 15% , vond ik wel opmerkelijk.heb ook het acceleratorpedaal niet aangeraakt

De achterligger zal wel denken.. hmmm, zit er weer eentje zijn remblokjes op te roken, terwijl ik de rem fysiek het hele stuk niet heb aangeraakt

[Voor 7% gewijzigd door wim1955 op 26-05-2023 15:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiggy80
wim1955 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:44:
[...]

Aan de andere kant wat ik meemaakte 4 dagen terug..
Ik ben met vakantie gegaan richting Ossiachersee met de vouwwagen erachter over de GrossGlockner.... schitterende tocht.
Omhoog naar 2300 m met ongeveer 42 kW-100km.
Naar beneden over 59 km met ongeveer 0,1 kW-100km, ging van 49 naar 55% SOC.

Wel zag ik op de Aluminium voorkant van de vouwwagen dat geen moment het remlicht uit ging, ondanks dat de ioniq5 nog op de hele steile stukken zelfs nog langzaam harder ging rijden met regen3, was wel 15% , vond ik wel opmerkelijk.heb ook het acceleratorpedaal niet aangeraakt

De achterligger zal wel denken.. hmmm, zit er weer eentje zijn remblokjes op te roken, terwijl ik de rem fysiek het hele stuk niet heb aangeraakt
datzelfde gedrag heb je ook met de SCC aan en een afdaling; je blijft dezelfde snelheid rijden, maar wel met "extra" achterlichten..... ondoorgrondelijk geprogrammeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ionic 5
  • Laatst online: 16:36
Goedemiddag,

Vanmorgen heb ik mijn wandlader geinstalleerd gerkegen via Leaseplan maar de monteur kwam met de melding dat er bij het testen met de P1-tester iets niet goed zat. En dat zou volgens hem aan de slimme meter moeten liggen.
Ze hebben de verbinding met de lader en ook bedraad getest maar dit zou nietwerken. En daardoor zou de loadbalancing niet werken.
Ik moest even contact opnemen met Liander en melden dat de P1 port kapot zou zijn.

Nu heb ik Liander gebeld en die hebben de meter op afstand gecheckt en die kunnen niets vreemds zien en geven mij het advies om te wachten totdat ik de auto heb (wat waarschijnlijk pas over 2 maanden is), of met een ander apparaat de P1-poort te checken.
Als dan inderdaad de P1-poort stuk is, wat eigenlijk nooit gebeurd, dan kan ik een afspraak maken om de meter te laten vervangen, terwijl deze 27 december geplaatst is.

Er zou een bepaalde meter zijn die niet geschikt is icm een laadpaal, maar de mijne zou dit gewoon moeten doen.

Nu heb ik echt helemaal geen verstand van maar ik wil dit probleem natuurlijk opgelost hebben vordat ik de auto heb.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan checken of heeft iemand dezelfde ervaring?

Hopelijk is er een simpele oplossing want ik heb zelf geen P1-meter.

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wim1955
Tiggy80 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:53:
[...]

datzelfde gedrag heb je ook met de SCC aan en een afdaling; je blijft dezelfde snelheid rijden, maar wel met "extra" achterlichten..... ondoorgrondelijk geprogrammeerd.
Klopt....zag ik ook op de Duitse autosnelwegen..... bergje af en remlichten gaan aan terwijl CC gewoon aan blijft op 100 km/h
Belachelijk ergens, geeft mi eerder een onnodig schrikeffect zeker als er een vrachtauto achter je rijdt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Ionic 5 Misschien die vraag in dit topic stellen?

Thuisladen van je EV deel 2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

wim1955 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:58:
[...]
Klopt....zag ik ook op de Duitse autosnelwegen..... bergje af en remlichten gaan aan terwijl CC gewoon aan blijft op 100 km/h
Belachelijk ergens, geeft mi eerder een onnodig schrikeffect zeker als er een vrachtauto achter je rijdt.
Even voor mijn beeldvorming, hoe zou dit dan anders gaan met een brandstofauto die op de cruise control bergaf rijdt? Dan moet de auto toch ook 'remmen' om je aan de snelheid te houden als de helling groot genoeg is?

Ik snap dat als je de CC uitschakelt en manueel kunt schakelen je gewoon terug kunt schakelen en op de versnelling kunt remmen. Maar ik vermoed dat de cruise control hetzelfde zou doen als bij de Ioniq 5. Of mis ik iets? :)

Het is wel een interessant probleem dit namelijk, ik ga kijken of ik er ook op kan letten met mijn I5. Al is het denk ik lastig om te zien, ik wil wel graag weten wanneer het remlicht nu aangaat en wanneer niet. Zo dat ik weet wat voor info ik aan mijn achterligger geef.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ionic 5
  • Laatst online: 16:36
Das een goeie.
Ga ik meteen even doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiggy80
Cloud schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:21:
[...]

Even voor mijn beeldvorming, hoe zou dit dan anders gaan met een brandstofauto die op de cruise control bergaf rijdt? Dan moet de auto toch ook 'remmen' om je aan de snelheid te houden als de helling groot genoeg is?

Ik snap dat als je de CC uitschakelt en manueel kunt schakelen je gewoon terug kunt schakelen en op de versnelling kunt remmen. Maar ik vermoed dat de cruise control hetzelfde zou doen als bij de Ioniq 5. Of mis ik iets? :)

Het is wel een interessant probleem dit namelijk, ik ga kijken of ik er ook op kan letten met mijn I5. Al is het denk ik lastig om te zien, ik wil wel graag weten wanneer het remlicht nu aangaat en wanneer niet. Zo dat ik weet wat voor info ik aan mijn achterligger geef.
met een ICE rem je op de motor af, ook met CC. tenzij de helling erg stijl wordt dan zou je moeten terugschakelen of de auto gaat idd remmen (bij gebrek aan andere mogelijkheden). maar de Ioniq 5 doet het ook al bij vrij vlakke hellingen waarbij je maar weinig regenereerd en met je ICE dus gewoon op de motor zou remmen. daarbij, het maakt natuurlijk niet uit hoe een ICE het zou doen, feit is dat er nu onnodige / conflicterende info wordt gegeven naar de achterliggers.......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:08
Tiggy80 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:37:
[...]

met een ICE rem je op de motor af, ook met CC. tenzij de helling erg stijl wordt dan zou je moeten terugschakelen of de auto gaat idd remmen (bij gebrek aan andere mogelijkheden). maar de Ioniq 5 doet het ook al bij vrij vlakke hellingen waarbij je maar weinig regenereerd en met je ICE dus gewoon op de motor zou remmen. daarbij, het maakt natuurlijk niet uit hoe een ICE het zou doen, feit is dat er nu onnodige / conflicterende info wordt gegeven naar de achterliggers.......
Bij mijn vorige auto - een VW Touran - gingen de remlichten ook aan wanneer de CC de auto - al dan niet op de motor - deed afremmen. Bij de IONIQ 5 betekent licht remmen toch ook dat er nog geregenereerd wordt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tiggy80 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:37:
[...]
met een ICE rem je op de motor af, ook met CC. tenzij de helling erg stijl wordt dan zou je moeten terugschakelen of de auto gaat idd remmen (bij gebrek aan andere mogelijkheden).
[...]
Ik zie niet helemaal hoe een ICE tijdens cruise control af zou kunnen op de motor, als hij niet ook terug kan schakelen. Als je in de hoogste versnelling zit dan is er geen andere manier om te remmen, dan de remschijven óf terugschakelen. Gasloslaten uiteraard maar dat is gewoon stoppen met versnellen, dat is niet voldoende om je op enig helling op snelheid te houden.

Nu deed ik zelf altijd mijn Volvo automaat gewoon in M zetten en handmatig terugschakelen voor de eenvoud en omdat het me zo geleerd is. Maar ook omdat ik geen idee had hoe de automaat anders mijn auto op snelheid moest houden, zonder de remschijven continu te gebruiken. Dat kan helemaal niet in mijn ogen (maar misschien mis ik iets). En remschijven gebruiken zou ook remlichten aan zijn, denk ik dan :) Ergo hetzelfde als de Ioniq 5.
daarbij, het maakt natuurlijk niet uit hoe een ICE het zou doen, feit is dat er nu onnodige / conflicterende info wordt gegeven naar de achterliggers.......
Zeker, dat snapte ik maar het ging me meer om het feit of de remlichten dan dus óók zouden branden als de auto door de CC afremt met behulp van remmen :) Een EV hoeft inderdaad niet met de remmen af te remmen maar kan gewoon regenereren. Het is dan wel jammer als de remlichten continue aangaan in dat scenario; dat zou bij een EV gewoon beter moeten kunnen.

[Voor 4% gewijzigd door Cloud op 26-05-2023 16:53]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• simplemouse
Vandaag een goede rit gemaakt met sleurhut.
Blijft heerlijk in tegenstelling tot mijn oude combinatie.

Verbruik vind ik ook niet extreem slecht. +/- 220km

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Vandaag de auto weer opgehaald na coaten, interieur behandeling enz enz. Mooi spul.
Ik heb het laten doen bij Opvallers Car Detailing in Uden. Fijne toko, leuke eigenaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:49
Net mijn 2e hands zwarte Ioniq 5 opgehaald en erg tevreden tot dusver. Het enige wat me maar niet lukt is om Bluelink aan mijn profiel te koppelen. Ik vul mijn telefoonnr in, krijg netjes een verificatiecode sms en vervolgens zegt de auto dat de verificatiecode niet juist is. Heb het nu al tig keer geprobeerd, zonder resultaat (na de eerste poging zegt ie dat deze auto al gekoppeld is, dus moet ik m'n profiel verwijderen en dan reset ie dus alles, maar dan strand ik weer op hetzelfde). Klinkt dit iemand bekend in de oren?
Het is me wel gelukt om in mijn android app de auto toe te voegen, en bijvoorbeeld via m'n telefoon op slot te doen. Dus er is een verbinding, maar mijn Ioniq profiel lukt maar niet te koppelen.
Krijg overigens ook een error te zien wanneer ik in Bluelink naar User Profile->Vehicle Settings:
Error Code : 5016
Error Description : The request was successfully sent, but no vehicle profile exists
Lijkt me de missende koppeling...
@eswa Weet je zeker dat de vorige eigenaar de bluelink gedeactiveerd heeft? En heb je al een reset naar fabrieksinstellingen gedaan?
If your vehicle is still registered to the previous owner, you can deactivate the previous owner’s account to that vehicle by using the deactivation feature in-vehicle. Just go to ‘Settings’ then ‘Bluelink’ and select ‘Deactivate Bluelink and reset to factory settings’.

• simplemouse
@Stefangrp

Uit nieuwsgierigheid wat heeft het mogen kosten om dit te doen?
En hoelang ben je de auto kwijt geweest

• Vlieger
  • Laatst online: 09:24
Hoi allemaal,

Weet iemand of er een lakstift is voor de grijze plastic delen van een Gravity Gold Matte.
Heb namelijk een beschadiging aan de achterkant van de onderste lichtunitrooster.

THNX

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stefangrp
  • Nu online
simplemouse schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:10:
@Stefangrp

Uit nieuwsgierigheid wat heeft het mogen kosten om dit te doen?
En hoelang ben je de auto kwijt geweest
900 excl btw voor 2 lagen N-XTC coating, interieur behandeling, raam behandeling, en behandeling van alle overige exterieur delen. De pianolak raamlijsten, velgen, banden etc.
Donderdag ochtend de auto gebracht, zaterdag rond lunchtijd was ie klaar.
En hij heeft daarnaast een setje van Chemical Guys voor me gefixed zodat ik het onderhoud verder zelf kan doen.
De coating moet 3 jaar goed blijven.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:13

-CJ

Not remastered

Zijn er hier mensen die ook loslatende blanke lak op de plooien van de motorkap hebben? Ik had het aan één kant, maar zie het nu ook aan beide kanten. Gaat om digital teal green.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 19:20
Inmiddels een maand lang geen enkel probleem met de Hi5. Mirakel...

Of zou het eraan kunnen liggen dat die al een maand bij de dealer staat oa om te voorkomen dat het dak eraf waait....? 🤣🤣🤣

Men heeft nog eens dag of 14 nodig blijkbaar voordat men de auto weer terug durft te geven....

Geen enkel vergoeding of vervangend vervoer is me aangeboden. Service kent men niet bij Hyundai, tevreden klanten lijkt me ook sterk dat die er zijn.....

Acties:
  • +5Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:04
Knip

[Voor 101% gewijzigd door Notna op 29-05-2023 17:00. Reden: Hoe frustrerend ook; maak een TR aan]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Nu online
spidertje schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:03:
Inmiddels een maand lang geen enkel probleem met de Hi5. Mirakel...

Of zou het eraan kunnen liggen dat die al een maand bij de dealer staat oa om te voorkomen dat het dak eraf waait....? 🤣🤣🤣

Men heeft nog eens dag of 14 nodig blijkbaar voordat men de auto weer terug durft te geven....

Geen enkel vergoeding of vervangend vervoer is me aangeboden. Service kent men niet bij Hyundai, tevreden klanten lijkt me ook sterk dat die er zijn.....
Oh zo gaat het bij alle dealers: dit is niet alleen bij Hyundai/Kia. Bij Nissan moet ik een maand wachten, tot de sterretjes in mijn voorruit gerepareerd worden. Welke er al in zaten toen ik de Nissan Leaf kocht.....

Het is dat ik er niet voor hoef te betalen: maar tegenwoordig kun je eigenlijk vrijwel nooit op korte termijn bij een dealer terecht.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• L.Hou
Inmiddels een jaar lang (dat is vanaf de eerste dag) geen enkel probleem met de Hi5.

Of zou het eraan kunnen liggen dat die al een jaar bij mij voor de deur staat oa om een fris windje te krijgen....? 🤣🤣🤣

Men heeft ongeveer een uurtje nodig blijkbaar voordat men de auto weer terug geeft na een bandenwissel....

Bij elke bandenwissel is vervangend vervoer aangeboden. Ik ben zeer te spreken over de service van Hyundai, tevreden klanten lijkt me ook dat die er plenty zijn gezien mijn ervaringen .....

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Xmoo

Xmoo

Vrijdag in ontvangst genomen, naar Dendermonde geweest voor een Rugby Toernooi, 2 dagen in de auto geslapen (utility mode), vandaar trekhaak erop + pak ‘n bak, geholpen met een verhuizing. Gelijk 500kms erop in mijn 1e weekend. Wat een top auto!

Eye candy voor velen. Veel leuke reacties gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svsvenkat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:34
Heeft iemand Thule WingBar Evo geprobeerd?
https://www.thule.com/nl-...hule-wingbar-evo-_-711xxx

De modulaire aanpak lijkt interessant - je hoeft niet een hele nieuwe set te kopen met de nieuwe auto. Ik denk een 2e hands Thule WingBar Evo op de Marktplaats (stangen moeten 135cm zijn) en nieuwe Kit specifiek voor Ioniq 5 (https://www.thule.com/nl-...-kits/kit-145301-_-145301) zou moeten werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• L.Hou
Xmoo schreef op zondag 28 mei 2023 @ 19:35:
Vrijdag in ontvangst genomen, naar Dendermonde geweest voor een Rugby Toernooi, 2 dagen in de auto geslapen (utility mode), vandaar trekhaak erop + pak ‘n bak, geholpen met een verhuizing. Gelijk 500kms erop in mijn 1e weekend. Wat een top auto!

Eye candy voor velen. Veel leuke reacties gehad.
Heb je op de matras van je bijdrage van 25 mei geslapen?

[Voor 5% gewijzigd door L.Hou op 28-05-2023 21:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xmoo

Xmoo

L.Hou schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:47:
[...]

Heb je op de matras van je bijdrage van 25 mei geslapen?
Nee, op deze https://www.bol.com/nl/p/...-1-persoons-191x99x22-cm/
Idee is wel deze te bestellen https://www.outdoorxl.nl/exped-megamat-duo-10-txy.html

Tweakers die hier de interieur lampen hebben vervangen voor LED? Heb je de Lounge editie, durven ze gewoon nog halogeen lampen te gebruiken. Ditzelfde ook bij mijn Kia’s gehad, altijd executive trim.

Vanity mirror & kofferbak 31mm festoon en glovebox 5W5T10 mocht het nog niet hier gedeeld zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
svsvenkat schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:17:
Heeft iemand Thule WingBar Evo geprobeerd?
https://www.thule.com/nl-...hule-wingbar-evo-_-711xxx

De modulaire aanpak lijkt interessant - je hoeft niet een hele nieuwe set te kopen met de nieuwe auto. Ik denk een 2e hands Thule WingBar Evo op de Marktplaats (stangen moeten 135cm zijn) en nieuwe Kit specifiek voor Ioniq 5 (https://www.thule.com/nl-...-kits/kit-145301-_-145301) zou moeten werken.
Wat wil je precies weten? Ik had deze voor mijn vorige auto ook, maar de korte dus moest alsnog een hele nieuwe set kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eswa
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 17:34:
@eswa Weet je zeker dat de vorige eigenaar de bluelink gedeactiveerd heeft? En heb je al een reset naar fabrieksinstellingen gedaan?
[...]
Na een tijdje pielen volgens mij inderdaad Bluelink gere-activeerd, en profiel verwijdert waarna hij terug naar de fabrieksinstellingen gezet is en je door zo'n startup-wizzard heen geleid wordt. Maar ook daar lukt het me niet om mijn profiel aan mijn Bluelink te koppelen wegens eerder genoemde error dat de verifieringscode niet juist is, en als ik het een 2e keer probeer zegt ie dat deze auto al gekoppeld is...Snap er niks van ;)
Misschien anders eens langs een dealer gaan, zal het van de week ook eens met het 2e profiel (van mijn vrouw met een iPhone, ik heb Android) proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spidertje
Marco-Peters schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:11:
[...]

Oh zo gaat het bij alle dealers: dit is niet alleen bij Hyundai/Kia. Bij Nissan moet ik een maand wachten, tot de sterretjes in mijn voorruit gerepareerd worden. Welke er al in zaten toen ik de Nissan Leaf kocht.....

Het is dat ik er niet voor hoef te betalen: maar tegenwoordig kun je eigenlijk vrijwel nooit op korte termijn bij een dealer terecht.
Het is niet dat ik niet terecht kon, men heeft gewoon de hele periode nodig om auto te repareren/testen etc etc.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Nu online
spidertje schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:25:
[...]

Het is niet dat ik niet terecht kon, men heeft gewoon de hele periode nodig om auto te repareren/testen etc etc.....
Dat is lekker voor de reputatie van Hyundai: op verjaardagsfeestjes, kun je dan vertellen dat die autos helemaal niet zo betrouwbaar zijn. Wanneer je schijnbaar je auto een hele maand niet hebt, omdat ze zo lang nodig hebben om een probleem op te lossen.

Maar zelf denk ik, dat veel van de techniek in deze autos nog in de kinderschoenen staat: daarom gaat er natuurlijk ook weleens iets mis met deze autos, ondanks dat Hyundai de reputatie heeft betrouwbare autos te verkopen. Waarbij ze eigenlijk een beetje meeliften op de reputatie van Japanse merken, omdat westerse blanken nou eenmaal de neiging hebben Aziaten over een kam te scheren _O- ( Maar Japanse merken zijn conservatief, waar de Koreaanse dit niet zijn )

Krijg je enigzins compensatie dat die auto zolang in de werkplaats staat? Of is het van: hier heb je de Hyundai i10 als leenauto en de benzine, stja die betaal je maar lekker zelf. Ik vind dat altijd zuur, als je bewust een EV rijdt en dan een ICE als leenauto krijgt.

[Voor 4% gewijzigd door Marco-Peters op 29-05-2023 10:15]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• wim1955
spidertje schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:25:
[...]

Wees blij dat ze de tijd nemen. Zo onderhand weten ze ook wel wat voor vlees ze in de kuip hebben, en willen ze hat nu serieus oplossen / fixen / repareren / in orde maken. Als je na een week je auto terug krijgt, en er zijn nog "mankementen" volgens jou....dan moet hij weer terugg, en zijn we weer 4-5 paginaas verder op dit forum met je geklaag.

De HI5 is zeer beslist *geen* slechte auto, integendeel...... hij staat in de top 3 van de auto van het jaar, en moest alleen zijn zusje, de KIA EV6 voor laten. Dus.... de HI5 is een uitstekende auto. Helaas heb jij een slecht exemplaar, maar loop alsjeblieft niet te mopperen dat de HI5 een waardeloze en slechte auto is. Jouw auto is slecht....ik begreep dat je hem niet nieuw gekocht hebtmaar wat is dan zijn schade achtergrond?.. Misschien heb ik het al eerder verteld, maar ik heb 30 jaar volvo gereden, de 7, en 9 serie, 4 x de v70, 2 x de v60, en verkeerde in de veronderstelling dat er geen betere autoos waren. Totdat ik de proefrit deed in EV's... de E40 volvo, EV6, HI5, en twijfelde niet.... de HI5. Ik heb hem nu (connect+) vanaf okt 2022, en rijd er nog steeds met plezier in. Ik zit nu in oostenrijk met vakantie, en ben dik tevreden over de prestaties. Met een vouwwagen binnendoor over de alpen, de duitse autobahnen... schitterend met een verbruik van 22-100.
.

[Voor 3% gewijzigd door wim1955 op 29-05-2023 09:59]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Xmoo

Xmoo

Ik verwacht dat update 27-05-2023 vanaf morgen of ergens deze week beschikbaar zal zijn.
Je kunt hem sinds vandaag al downloaden via https://gitlab.com/g4933/gen5w/update_fetcher

Edit:
Gaat om Australie. Die hebben hetzelfde OpenEmbedded Linux systeem van ons. Dus ik verwacht dat EU heel kort gaat volgen,

Edit 2:

[Voor 54% gewijzigd door Xmoo op 29-05-2023 11:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:13

-CJ

Not remastered

Zijn de release notes al beschikbaar?

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:31
L-VIS schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:43:
[...]

Wat wil je precies weten? Ik had deze voor mijn vorige auto ook, maar de korte dus moest alsnog een hele nieuwe set kopen.
Weet je ook wat het bestel nummer is voor de vier voet steunen als je al een wingbar dakdrager van Thule hebt? (is geen panorama dak uitvoering)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
eswa schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 17:08:
Net mijn 2e hands zwarte Ioniq 5 opgehaald en erg tevreden tot dusver. Het enige wat me maar niet lukt is om Bluelink aan mijn profiel te koppelen. Ik vul mijn telefoonnr in, krijg netjes een verificatiecode sms en vervolgens zegt de auto dat de verificatiecode niet juist is. Heb het nu al tig keer geprobeerd, zonder resultaat (na de eerste poging zegt ie dat deze auto al gekoppeld is, dus moet ik m'n profiel verwijderen en dan reset ie dus alles, maar dan strand ik weer op hetzelfde). Klinkt dit iemand bekend in de oren?
Het is me wel gelukt om in mijn android app de auto toe te voegen, en bijvoorbeeld via m'n telefoon op slot te doen. Dus er is een verbinding, maar mijn Ioniq profiel lukt maar niet te koppelen.
Krijg overigens ook een error te zien wanneer ik in Bluelink naar User Profile->Vehicle Settings:
Error Description : The request was successfully sent, but no vehicle profile exists
Ik zou even met de Hyundai klantenservice bellen: 088-3663911

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Xmoo

Xmoo

-CJ schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:46:
Zijn de release notes al beschikbaar?
Nee want hij moet nog uitgebracht worden. Ik heb dit gedownload met een tool die controleert wanneer er een nieuwe update geupload wordt naar de servers van Hyundai/Kia/Genesis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 12:21

GG85

.......

Hoe gebruik je die tool (Windows)?

Als ik
code:
1
UpdateFetcher
op het Bureaublad plaats en run kan ik door de wizard heel lopen (
code:
1
(0) Eu
en dan
code:
1
(34) IONIQ5_EU
) maar na een aantal minuten
code:
1
Loading..
gebeurt er niets.

Edit: ach wacht, in een folder in de root en als Admin doet hij wel wat. Eens kijken wat er in de
code:
1
downloads
map komt

@Xmoo heb jij
code:
1
23Q1_2021_22_IONIQ_5_AU.inf
gedownload en geinstalleerd? In de EU lijkt er idd nog gen 2023 versie te zijn?

[Voor 49% gewijzigd door GG85 op 29-05-2023 13:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eswa
Ik ga contact zoeken met Hyundai voor mijn profielprobleem.
Een andere vraag die ik heb is met betrekking tot de zilveren wielbogen die op mijn zwarte Ioniq zitten. Ik vind die dus niet zo mooi, en zou ze graag willen veranderen in glanzend zwart, zoals deze gebruiker op het Ionig5 forum heeft gedaan: https://www.ioniqforum.co...niq-5-all-in-black.37385/
Nu heb ik een aantal wrappingsbedrijven gevraagd, maar hun eerste wedervraag is of het onderdeel plastic is, en zoja dan kunnen ze het niet wrappen zeggen ze. Heeft iemand hier een soortgelijke verandering doorgevoerd en ervaringen met vinylwrap om de wielbogen? Zou een (plasti)dip beter zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 12:21

GG85

.......

eswa schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:34:
Ik ga contact zoeken met Hyundai voor mijn profielprobleem.
Een andere vraag die ik heb is met betrekking tot de zilveren wielbogen die op mijn zwarte Ioniq zitten. Ik vind die dus niet zo mooi, en zou ze graag willen veranderen in glanzend zwart, zoals deze gebruiker op het Ionig5 forum heeft gedaan: https://www.ioniqforum.co...niq-5-all-in-black.37385/
Nu heb ik een aantal wrappingsbedrijven gevraagd, maar hun eerste wedervraag is of het onderdeel plastic is, en zoja dan kunnen ze het niet wrappen zeggen ze. Heeft iemand hier een soortgelijke verandering doorgevoerd en ervaringen met vinylwrap om de wielbogen? Zou een (plasti)dip beter zijn?
Kan je niet via de dealer/internet/sloop zwate onderdelen bestellen dan? Kan me niet voorstellen dat de niet-Lounge zwarte delen niet op de Lounge passen. Metalwerk is hetzelfde lijkt me.

Waarom spuiten/dippen/wrappen als de onderdelen er zijn.

[Voor 3% gewijzigd door GG85 op 29-05-2023 13:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eswa
Mja daar dacht ik ook aan, maar die zijn in mat-zwart, en dat glanzend zwarte zoals op het Ioniq forum plaatje is wel erg fijn moet ik toegeven. Maar mocht er geen bedrijf zijn dat zich aan de plastic onderdelen willen wagen is het zeker een optie om de zwarte onderdelen te bestellen (kan me zelfs voorstellen dat het vervangen van de wielbogen nog wel zelf te doen is voor een leek als ik :) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xmoo

Xmoo

GG85 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:07:
Hoe gebruik je die tool (Windows)?

Als ik
code:
1
UpdateFetcher
op het Bureaublad plaats en run kan ik door de wizard heel lopen (
code:
1
(0) Eu
en dan
code:
1
(34) IONIQ5_EU
) maar na een aantal minuten
code:
1
Loading..
gebeurt er niets.

Edit: ach wacht, in een folder in de root en als Admin doet hij wel wat. Eens kijken wat er in de
code:
1
downloads
map komt

@Xmoo heb jij
code:
1
23Q1_2021_22_IONIQ_5_AU.inf
gedownload en geinstalleerd? In de EU lijkt er idd nog gen 2023 versie te zijn?
Correct, hij is dan zelf slim genoeg om te zien dat het om een EU auto gaat. Installeert die de mappen update niet mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spidertje
Marco-Peters schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:44:
[...]

Dat is lekker voor de reputatie van Hyundai: op verjaardagsfeestjes, kun je dan vertellen dat die autos helemaal niet zo betrouwbaar zijn. Wanneer je schijnbaar je auto een hele maand niet hebt, omdat ze zo lang nodig hebben om een probleem op te lossen.

Maar zelf denk ik, dat veel van de techniek in deze autos nog in de kinderschoenen staat: daarom gaat er natuurlijk ook weleens iets mis met deze autos, ondanks dat Hyundai de reputatie heeft betrouwbare autos te verkopen. Waarbij ze eigenlijk een beetje meeliften op de reputatie van Japanse merken, omdat westerse blanken nou eenmaal de neiging hebben Aziaten over een kam te scheren _O- ( Maar Japanse merken zijn conservatief, waar de Koreaanse dit niet zijn )

Krijg je enigzins compensatie dat die auto zolang in de werkplaats staat? Of is het van: hier heb je de Hyundai i10 als leenauto en de benzine, stja die betaal je maar lekker zelf. Ik vind dat altijd zuur, als je bewust een EV rijdt en dan een ICE als leenauto krijgt.
Onder de garantie behoort standaard geen leenauto zo heeft men me verteld.... de vorige keer toen ik de auto week of 5 kwijt was voor onderhoud heb ik me flink kwaad gemaakt en kreeg ik een Kona elec mee. Nu al sinds 6 mei geen vervangend vervoer... enorm handig als je de auto dagelijks nodig hebt en zeg zon 800km gem per week rijdt. Ik doe dat nu met een 20jr oude auto die als ik wat geluk heb zeg zo 1:8 superplus nodig heeft.....

Deze ochtend bv net weer zon 2uur besteed om de admin vd autos tm heden dit jaar correct in de boekhouding te krijgen..... allemaal zonde vd tijd en onnodig als dat hok het gewoon zou doen zoals je mag verwachten van een dergelijke jonge auto met weinig kilometers.

Er zijn meerdere mensen in mijn omgeving die het id ve Hyundai Kia of Genesis hebben laten vallen.... heel begrijpelijk als je het mij vraagt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18:31
spidertje schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:02:
[...]

Onder de garantie behoort standaard geen leenauto zo heeft men me verteld.... de vorige keer toen ik de auto week of 5 kwijt was voor onderhoud heb ik me flink kwaad gemaakt en kreeg ik een Kona elec mee. Nu al sinds 6 mei geen vervangend vervoer... enorm handig als je de auto dagelijks nodig hebt en zeg zon 800km gem per week rijdt. Ik doe dat nu met een 20jr oude auto die als ik wat geluk heb zeg zo 1:8 superplus nodig heeft.....
Denk dat dat toch echt aan de dealer zelf ligt.
Ik heb tot nu toe bij beide dealers waar ik kom zonder kosten een leenauto meegekregen.
Zelfs bij de dealer waar ik zwaar ontevreden over ben, deed nooit moeilijk over een leenauto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
bour12 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:28:
[...]

Weet je ook wat het bestel nummer is voor de vier voet steunen als je al een wingbar dakdrager van Thule hebt? (is geen panorama dak uitvoering)
Ik heb dit gewoon gechecked bij Thule op hun website. En dan eventueel verder Googlen voor een goed prijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:10
Stephan_haarlem schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:34:
[...]
Zelfs bij de dealer waar ik zwaar ontevreden over ben, deed nooit moeilijk over een leenauto.
Dat kan ik bevestigen. Woensdag krijg ik eindelijk nieuwe banden, onder garantie en had zelfs enigszins inspraak op wat voor leenauto ik mee ga krijgen.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:32
eswa schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 17:08:
Heb je al dat reset gaatje geprobeerd? Er zit zo'n klein gaatje helemaal rechts van de airco meen ik, als je daar paperclip in steekt, reset ie het hele infotainment systeem. Ook bluelink.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12:55
Paar dagen geleden mijn 2021 Ioniq 5 73kWh RWD Lounge opgehaald met 12500km op de teller, moet zeggen dat dit by far de fijnst en rustigst rijdende auto is die ik tot nu toe heb gehad. Al uitgebreid de adaptive cruise en lane keep assist op de proef gesteld en ik moet zeggen: feilloos.

Dat gezegd hebbende, wel een paar rare zaken / irritaties, ben benieuwd of dat meer voorkomt, meer eigenaren zich daar aan storen, of dat er iets aan te doen is:

Bij het aanzetten wil het profielselectiescherm vaak een poos niet reageren. De bevestigen-knop is dan grijs. Vet irritant als niet de goeie geselecteerd is, want dan zit je dus te wachten tot je ergens op kunt klikken en je stoel-instellingen zijn doorgevoerd. Voor die tijd wegrijden is eigenlijk geen optie (eigenlijk niet getest of dat überhaupt kan).

i-Pedal rijdt heerlijk maar het lijkt wel alsof ze niet willen dat je hem gebruikt: de instelling blijft niet bewaard en ik heb ook al eens gehad dat hij automatisch deactiveert, weet niet precies meer waarom.

Ik heb nu al twee keer gehad bij het wegrijden dat hij klaagt dat er een radarsensor geblokkeerd is. De melding gaat na een paar seconden weer weg en ik heb niet gemerkt dat het vervolgens niet werkt, misschien is hij wat confuus door het smalle straatje waar we aan wonen? Lijkt me alsnog vreemd, maar a la..

En heel vreemd dat de keyless entry inhoudt dat je behoorlijk hard op de handgreep moet drukken om de auto open te krijgen. Mijn vorige auto (Toyota Auris) unlockte als ik de handgreep aanraakte. En dat deed ie zo snel dat je er niet op hoefde te wachten: gewoon de deur opentrekken en terwijl je dat deed ging ie precies op tijd van het slot. Vreemd dat een auto die grofweg 2x zo duur is goedkoper voelt in dat opzicht.. heb ik ergens een setting gemist waarmee dat beter werkt? Misschien gewoon unlocken als je aan komt lopen ipv alleen de spiegels uitklappen (wat is daar überhaupt het praktisch nut van)?

Maargoed, buiten dit een tevreden rijder :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Rembooooo schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:37:
Paar dagen geleden mijn 2021 Ioniq 5 73kWh RWD Lounge opgehaald met 12500km op de teller, moet zeggen dat dit by far de fijnst en rustigst rijdende auto is die ik tot nu toe heb gehad. Al uitgebreid de adaptive cruise en lane keep assist op de proef gesteld en ik moet zeggen: feilloos.

Dat gezegd hebbende, wel een paar rare zaken / irritaties, ben benieuwd of dat meer voorkomt, meer eigenaren zich daar aan storen, of dat er iets aan te doen is:

Bij het aanzetten wil het profielselectiescherm vaak een poos niet reageren. De bevestigen-knop is dan grijs. Vet irritant als niet de goeie geselecteerd is, want dan zit je dus te wachten tot je ergens op kunt klikken en je stoel-instellingen zijn doorgevoerd. Voor die tijd wegrijden is eigenlijk geen optie (eigenlijk niet getest of dat überhaupt kan).

i-Pedal rijdt heerlijk maar het lijkt wel alsof ze niet willen dat je hem gebruikt: de instelling blijft niet bewaard en ik heb ook al eens gehad dat hij automatisch deactiveert, weet niet precies meer waarom.

Ik heb nu al twee keer gehad bij het wegrijden dat hij klaagt dat er een radarsensor geblokkeerd is. De melding gaat na een paar seconden weer weg en ik heb niet gemerkt dat het vervolgens niet werkt, misschien is hij wat confuus door het smalle straatje waar we aan wonen? Lijkt me alsnog vreemd, maar a la..

En heel vreemd dat de keyless entry inhoudt dat je behoorlijk hard op de handgreep moet drukken om de auto open te krijgen. Mijn vorige auto (Toyota Auris) unlockte als ik de handgreep aanraakte. En dat deed ie zo snel dat je er niet op hoefde te wachten: gewoon de deur opentrekken en terwijl je dat deed ging ie precies op tijd van het slot. Vreemd dat een auto die grofweg 2x zo duur is goedkoper voelt in dat opzicht.. heb ik ergens een setting gemist waarmee dat beter werkt? Misschien gewoon unlocken als je aan komt lopen ipv alleen de spiegels uitklappen (wat is daar überhaupt het praktisch nut van)?

Ik heb na een paar dagen het tweede profiel eruit gekukeld en heb nu 1 profiel voor mij en mijn vrouw. De stoel heeft 2 geheugen posities en die kun je op de hardbuttons in de deur programmeren. Die geheugenknop reageert al als je alleen het portier open hebt. Je hoeft dan niet te wachten op het booten van de auto maar kunt voor het instappen de stoel al aanpassen.

9620wp op ut dakkie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nietwijk
Rembooooo schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:37:

i-Pedal de-activeert tijdens gebruik CC en bij achteruitrijden. En dat is terecht…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stefangrp
  • Nu online
Ook als je naar P schakelt dacht ik. Zet je m daarna in D, staat ie weer op L3

Acties:
  • +3Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 23:07
nietwijk schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 00:49:
[...]

i-Pedal de-activeert tijdens gebruik CC en bij achteruitrijden. En dat is terecht…
Waarom is dat terecht? Ik vind het gevaarlijk.
Pagina: 1 ... 167 168 169 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee