Dat is wat jij denkt? Maar als het schadeherstel goed gedaan is, dan zou je eigenlijk bijna niets ervan moeten kunnen zien. Mijn huidige auto heeft schijnbaar aan de voorbumper schade gehad, dat is zodanig goed hersteld dat ik daar niets van gemerkt/gezien heb tijdens de proefrit.
Enige wat doet verraden dat hij schade aan de voorkant gehad heeft is het onderhoudsboekje, waarin dat vermeldt staat. Anders had ik het ook niet geweten: ja de luxe kentekenplaten zijn niet vervangen, dus bij de 0 is het plastic een beetje beschadigd. Daar heeft de kentekenplaat een tik gekregen en zal wel zo goed als mogelijk recht gebogen zijn, zodat geen nieuwe kentekenplaat aangevraagd moest worden?
Dat laatste kan echter wel: zolang je kentekenplaten niet gestolen zijn, kun je ze om ruilen voor een nieuw exemplaar zonder een 1tje op de kentekenplaat. Het stoort mij echter niet en was mij tijdens de proefrit niet opgevallen. Dus dat is het enigste wat verraadt dat er schade aan de voorbumper geweest is, voor de rest zie je er niets van.
Bij mijn vorige auto was dat wel anders: schadeherstel was verre van perfect en kleurverschil bij lichtinval, was heel duidelijk zichtbaar. Echter na x-aantal jaar, wordt dat minder door Uv straling

En daar werd verder ook niet naar gekeken bij inruil. Dus zo'n klein plekje op de motorkap, dat gaan ze bij ruil toch niet zien.
Tegenwoordig lopen de meeste autos wel schade op: al is het alleen al maar, doordat een andere automobilist op een krappe parkeerplaats zijn deur tegen je auto open doet. Jammer voor mensen die lessen, maar als je particulier rijdt en na 8 jaar de auto inruilt. Kijkt daar niemand meer naar..... dus lekker laten zitten.
Zeker, want mijn dochtertje van 2 jaar weet nu al de deur te openen. Gelukkig blijft hij dan in het slot hangen..... maar schrikken is het wel tijdens een proefrit. Daar denk je natuurlijk niet aan bij het doen van een proefrit
Zou wel slecht zijn als het kinderslot telkens weer opnieuw ingesteld moet worden: dat vergeet je gewoon uiteindelijk of afentoe?
[Voor 21% gewijzigd door Marco-Peters op 21-05-2023 09:55]