Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Vielleicht schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:13:
Klopt het dat ik tegenwoordig de veiligheidsverklaring niet meer hoef te bevestigen bij het wegrijden? Na een paar seconden verdwijnt deze vanzelf :o
Die verdwijnt hier altijd al na een aantal seconden? 5 of 10 ofzo - of in ieder geval voor mijn gevoel na een eeuwigheid :+
Achteruitrijden telt overigens niet mee in het aantal seconden…

Acties:
  • +2Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:10
-CJ schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:21:
[...]

Dan heb je geen Ioniq 5
Oops, verkeerde forum! Sorry!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:40
-CJ schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:21:
[...]

Dan heb je geen Ioniq 5
Tenzij de bediening in de kofferruimte bedoeld wordt, wat me niet onwaarschijnlijk lijkt in deze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online

-CJ

Not remastered

nietwijk schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:08:
[...]

Tenzij de bediening in de kofferruimte bedoeld wordt, wat me niet onwaarschijnlijk lijkt in deze.
Ander soort lading :D

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:21
ZuinigeRijder schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:33:
[...]

Nee, zombiemode staat los van kabel of dongle.
Want?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Omdat zombiemode ook voorkomt zonder kabel of dongle.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-05 21:21
Nou, ik ben ook aan de beurt. ICCU kapot. Staat inmiddels een week bij de dealer en ze hebben geen idee wanneer het onderdeel binnen komt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:52

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

saabfanatic schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:54:
Nou, ik ben ook aan de beurt. ICCU kapot. Staat inmiddels een week bij de dealer en ze hebben geen idee wanneer het onderdeel binnen komt...
Sterkte!

Na hoeveel kms? Uitvoering, bouwjaar?

http://www.Twitter.com/Xmoo

• saabfanatic
Xmoo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 23:45:
[...]

Sterkte!

Na hoeveel kms? Uitvoering, bouwjaar?
33k km, 5-2021 en de 73kwh rwd.

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11:21
Om de verwarring compleet te maken: de volgorde van de woorden in de gesproken commando's maakt (tenminste bij mij) ook uit:
"Open laadklep" wordt in spraak bevestigd met "laadklep openen" en ik kan stroom laden.
"Laadklep openen" wordt in spraak bevestigd met "kofferklep openen" en ik kan goederen laden.

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-05 18:31
Ben er nog.

Status batterij-degradatie na 45k km’s: 98%.
Alleen aan straat- en snelladers. Meestal tot 80% resp. 92/93 indien op doorreis. Af en toe naar 100% aan de straat. Nog nooit aan een granny-lader gehangen. Geen problemen met ICCU.

[Voor 13% gewijzigd door MeelezerT op 20-05-2023 14:45]

• svsvenkat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:37

Ik zie dit op de achterdeur. Is dit een mechanisch kinderslot? Ik herinner me dat ik in de handleiding las dat er geen mechanisch kinderslot is. Ik vraag me af welke schroevendraaier dit zal vergrendelen/ontgrendelen. Heeft iemand het geprobeerd?

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 21:09

tomk94

Developer

svsvenkat schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zie dit op de achterdeur. Is dit een mechanisch kinderslot? Ik herinner me dat ik in de handleiding las dat er geen mechanisch kinderslot is. Ik vraag me af welke schroevendraaier dit zal vergrendelen/ontgrendelen. Heeft iemand het geprobeerd?
Kinderslot is elektronisch, er zit een knop op de deur van de bestuurder, lampje gaat branden als het kinderslot erop zit.

Vind het zelf vrij onhandig. Zoontje heeft deur al eens open gekregen omdat ik het knopje schijnbaar met mijn arm weer heb ingedrukt.

Overigens dacht ik begrepen te hebben dat de achterdeuren tijdens het rijden sowieso niet open te maken zijn, ongeacht de staat van het kinderslot. Maar dit heb ik niet getest :).

[Voor 7% gewijzigd door tomk94 op 20-05-2023 14:53]

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-05 23:11
tomk94 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:51:
[...]

Vind het zelf vrij onhandig. Zoontje heeft deur al eens open gekregen omdat ik het knopje schijnbaar met mijn arm weer heb ingedrukt.
Inderdaad ook al meerdere keren gehad dat ik blijkbaar onbewust het knopje ingedrukt had. Paar keer gemerkt dat het raam achter opeens open ging... :)

Vind het op een onhandige positie zitten...

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 18:18

GG85

.......

Zoals al eerder gemeld zitten er vanaf de aflevering 2 plekjes in de lak vd motorkap. Waarsch gebeurt toen de poetser heb terug reed na het aanbrengen van de glasscoat.

Afhv hoe schoon de auto is en hoe het ligt valt zie je het bijna niet tot best wel goed.

Al met al balen en hoort niet bij een nieuwe auto.

Auto is vandaag terug naar de poetser geweest maar niet echt wat aan verbeterd.
Vraag is alleen wat nu?

Kan hem laten spuiten maar dat is voor zover ik lees ook niet persee perfect. Lak af fabriek schijnt toch beter te zijn (dikker etc) en dus een waardevermindering.
Daarnaast is ie dan een tijd weg en moet de glascoat er weer opnieuw op.

Dacht zelf nog om te vragen of ze geen demoauto hebben en de motorkap kunnen wisselen maar geen idee of dat een optie is.

Kan het ook zo laten en ze met een voorstel laten komen/iets voorstellen qua compensatie alleen wat? Heb de ascessoires al en hoeveel kan ik verwachten ter compensatie van spuiten/glascoat/waardevermindering?
Dacht zelf aan de eerste 3 onderhoudsbeurten op hun kosten of zoiets?

Wat is jullie mening?

Bedankt!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 21:39
GG85 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:12:
Zoals al eerder gemeld zitten er vanaf de aflevering 2 plekjes in de lak vd motorkap. Waarsch gebeurt toen de poetser heb terug reed na het aanbrengen van de glasscoat.

Afhv hoe schoon de auto is en hoe het ligt valt zie je het bijna niet tot best wel goed.

[Afbeelding][Afbeelding]

Al met al balen en hoort niet bij een nieuwe auto.

Auto is vandaag terug naar de poetser geweest maar niet echt wat aan verbeterd.
Vraag is alleen wat nu?

Kan hem laten spuiten maar dat is voor zover ik lees ook niet persee perfect. Lak af fabriek schijnt toch beter te zijn (dikker etc) en dus een waardevermindering.
Daarnaast is ie dan een tijd weg en moet de glascoat er weer opnieuw op.

Dacht zelf nog om te vragen of ze geen demoauto hebben en de motorkap kunnen wisselen maar geen idee of dat een optie is.

Kan het ook zo laten en ze met een voorstel laten komen/iets voorstellen qua compensatie alleen wat? Heb de ascessoires al en hoeveel kan ik verwachten ter compensatie van spuiten/glascoat/waardevermindering?
Dacht zelf aan de eerste 3 onderhoudsbeurten op hun kosten of zoiets?

Wat is jullie mening?

Bedankt!
Als je het gefixt wilt zal je het moeten laten spuiten. Dat er iets meer lakdikte zal zijn (ze gaan je motorkap echt niet bare metal schuren hier voor) zal alleen waardevermindering zijn wanneer je de documentatie van het spuitwerk niet bewaard. Papierwerk bij schadeherstel is belangrijk bij doorverkopen.

Of je dealer je andere compensatie wil geven ligt aan de dealer maar ik zou persoonlijk die route niet bewandelen. Zodra je gaat onderhandelen uit eigen initiatief laat je doorschemeren dat je het misschien toch niet genoeg waarde hecht aan herstel en zal je een zwakke onderhandelingspositie hebben.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 06:50
amw82 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:25:
[...]

Inderdaad ook al meerdere keren gehad dat ik blijkbaar onbewust het knopje ingedrukt had. Paar keer gemerkt dat het raam achter opeens open ging... :)

Vind het op een onhandige positie zitten...
Vooral bij het openen van de deur en uitstappen druk ik vaak het knopje van het kinderslot in. Dat gebeurt echt een paar keer per week en is vrij irritant en slecht geplaatst. Gelukkig is mijn dochter al bijna 6 dus valt het allemaal wel mee maar vooral irritant als er een volwassene achterin zit en de auto niet uit kan.

Tijdens het rijden kunnen de deuren inderdaad niet open dus dat scheelt enorm.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 06:50
svsvenkat schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zie 5-20 in de handleiding. Dit is het kinderslot.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Razwer schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:50:
[...]
Papierwerk bij schadeherstel is belangrijk bij doorverkopen.
Dat is wat jij denkt? Maar als het schadeherstel goed gedaan is, dan zou je eigenlijk bijna niets ervan moeten kunnen zien. Mijn huidige auto heeft schijnbaar aan de voorbumper schade gehad, dat is zodanig goed hersteld dat ik daar niets van gemerkt/gezien heb tijdens de proefrit.

Enige wat doet verraden dat hij schade aan de voorkant gehad heeft is het onderhoudsboekje, waarin dat vermeldt staat. Anders had ik het ook niet geweten: ja de luxe kentekenplaten zijn niet vervangen, dus bij de 0 is het plastic een beetje beschadigd. Daar heeft de kentekenplaat een tik gekregen en zal wel zo goed als mogelijk recht gebogen zijn, zodat geen nieuwe kentekenplaat aangevraagd moest worden?

Dat laatste kan echter wel: zolang je kentekenplaten niet gestolen zijn, kun je ze om ruilen voor een nieuw exemplaar zonder een 1tje op de kentekenplaat. Het stoort mij echter niet en was mij tijdens de proefrit niet opgevallen. Dus dat is het enigste wat verraadt dat er schade aan de voorbumper geweest is, voor de rest zie je er niets van.

Bij mijn vorige auto was dat wel anders: schadeherstel was verre van perfect en kleurverschil bij lichtinval, was heel duidelijk zichtbaar. Echter na x-aantal jaar, wordt dat minder door Uv straling _O- En daar werd verder ook niet naar gekeken bij inruil. Dus zo'n klein plekje op de motorkap, dat gaan ze bij ruil toch niet zien.

Tegenwoordig lopen de meeste autos wel schade op: al is het alleen al maar, doordat een andere automobilist op een krappe parkeerplaats zijn deur tegen je auto open doet. Jammer voor mensen die lessen, maar als je particulier rijdt en na 8 jaar de auto inruilt. Kijkt daar niemand meer naar..... dus lekker laten zitten.
Astronaut schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:52:
Wat dat betreft is dus een mechanisch kinderslot veiliger…
Zeker, want mijn dochtertje van 2 jaar weet nu al de deur te openen. Gelukkig blijft hij dan in het slot hangen..... maar schrikken is het wel tijdens een proefrit. Daar denk je natuurlijk niet aan bij het doen van een proefrit _O-

Zou wel slecht zijn als het kinderslot telkens weer opnieuw ingesteld moet worden: dat vergeet je gewoon uiteindelijk of afentoe?

[Voor 21% gewijzigd door Marco-Peters op 21-05-2023 09:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Het irritante aan het elektronisch kinderslot is dat je niet in kunt stellen dat deze standaard actief is, in plaats van de laatste instelling onthouden. Wat dat betreft is dus een mechanisch kinderslot veiliger…
Wel houdt Safe Exit Assist de achterportieren gesloten bij naderend verkeer. Heeft iemand dat al getest?

[Voor 33% gewijzigd door Astronaut op 21-05-2023 10:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Razwer
Dat is kennis/ervaring.
Een (goede) ervaren auto koper/handelaar zet een laagdikte meter op de auto om verborgen schades te vinden. Zonder documentatie bij afwijkende laagdikte (dikker dan af fabriek) zal een handelaar de auto niet kopen of lager bedrag bieden.

Een handelaar die een auto blind koopt bied per definitie te weinig en/of is een potentiële oplichter. Die wil dan niet weten welke ellende er mogelijk in de auto kan zitten en zadelt de volgende koper daar mee op en speelt de vermoorde onschuld.

Bij inruil zit een deel van de marge in de verkoopprijs van de nieuwe auto. Een goede dealer checkt echt wel wat er scheelt met de auto en past de prijs daar op aan. Überhaupt krijg je bij inruil over het algemeen een slechte prijs voor je oude auto. Als je prijs wel goed lijkt had je dat waarschijnlijk ook gewoon als korting kunnen bedingen op de verkoopprijs.

[Voor 21% gewijzigd door Razwer op 21-05-2023 10:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Nu online
Razwer schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:53:
[...]
Dat is kennis/ervaring.
Een (goede) ervaren auto koper/handelaar zet een laagdikte meter op de auto om verborgen schades te vinden. Zonder documentatie bij afwijkende laagdikte (dikker dan af fabriek) zal een handelaar de auto niet kopen of lager bedrag bieden.

Een handelaar die een auto blind koopt bied per definitie te weinig en/of is een potentiële oplichter. Die wil dan niet weten welke ellende er mogelijk in de auto kan zitten en zadelt de volgende koper daar mee op en speelt de vermoorde onschuld.

Bij inruil zit een deel van de marge in de verkoopprijs van de nieuwe auto. Een goede dealer checkt echt wel wat er scheelt met de auto en past de prijs daar op aan. Überhaupt krijg je bij inruil over het algemeen een slechte prijs voor je oude auto. Als je prijs wel goed lijkt had je dat waarschijnlijk ook gewoon als korting kunnen bedingen op de verkoopprijs.
Je zegt het goed: maar genoeg kopers die dit niet zullen doen en het zal ze waarschijnlijk ook een worst wezen, want een auto is uiteindelijk ook gewoon een middel om van A naar B te komen.

En ja ik weet dat je inruil wat minder krijgt, maar in iedere geval meer dan wat zo'n wijkopenjeauto op voor je auto geeft. Bij die handelaren is je auto bij dat kleine plekje sowieso per definitie totaloss. Maar ik denk wanneer je dat gaat overspuiten, het wellicht nog erger wordt.

Maar dealers doen tegenwoordig niet eens een auto proefrijden welke je aanbiedt voor inruil: ja ze lopen een rondje om de auto, fotograferen een paar krasjes. En dat was het dan: want als proefgereden was, kon men ook vaststellen dat er iets met de versnellingspook gaande was bijvoorbeeld. Die auto staat nu al een maand te koop en ik ben maar wat blij, dat ik hem ingeruild heb i.p.v. zelf te verkopen.

Ik denk dat zoals jij dat stelt, in de huidige verkopers markt geen ene *** uit maakt: want genoeg kopers, die niet met een vergrootglas om de auto heenlopen. Die auto verkopen ze wel en de handelaar, vist dan naast het net. Dan koopt een particulier wel de auto, welke dit soort imperfecties op de koop toeneemt. Althans ik wel: daarom koop ik gebruikt.

Persoonlijk zou ik dat hele plekje laten voor wat het is, of toch proberen de dealer het te laten herstellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Razwer
Marco-Peters schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:09:
[...]

En ja ik weet dat je inruil wat minder krijgt, maar in iedere geval meer dan wat zo'n wijkopenjeauto op voor je auto geeft. Bij die handelaren is je auto bij dat kleine plekje sowieso per definitie totaloss. Maar ik denk wanneer je dat gaat overspuiten, het wellicht nog erger wordt.
Dat soort partijen betaal je voor gemak. Zulke partijen maken hem mogelijk even schoon en gooien hem daarna door op de veiling.
Maar dealers doen tegenwoordig niet eens een auto proefrijden welke je aanbiedt voor inruil: ja ze lopen een rondje om de auto, fotograferen een paar krasjes. En dat was het dan: want als proefgereden was, kon men ook vaststellen dat er iets met de versnellingspook gaande was bijvoorbeeld. Die auto staat nu al een maand te koop en ik ben maar wat blij, dat ik hem ingeruild heb i.p.v. zelf te verkopen.
ook daar betaal je voor het gemak. Dealer zijn niet gek en willen ook marge. Of ze gooien je auto op de veiling of ze verkopen hem door, maar hoe dan ook willen ze winst. Dat auto verkopen niet de core business is van 98% van de kopers spelen ze op in natuurlijk.
Overigens is dat "foto's maken van krasjes" om de auto aan te bieden aan handelaren via hun netwerk (ook weer een veiling). Dus de prijs die je krijgt is daar ook naar.
Ik denk dat zoals jij dat stelt, in de huidige verkopers markt geen ene *** uit maakt: want genoeg kopers, die niet met een vergrootglas om de auto heenlopen. Die auto verkopen ze wel en de handelaar, vist dan naast het net. Dan koopt een particulier wel de auto, welke dit soort imperfecties op de koop toeneemt. Althans ik wel: daarom koop ik gebruikt.
Genoeg kopers? Misschien. Maar welke prijs krijg je voor je auto die je weg doet? Wanneer je een barrel inruilt gaat een handelaar niet altijd even precies kijken nee, maar bij een 3, 4, 5 jaar oude "dure" auto (hoe lang zal de gemiddelde eigenaar zijn nieuw gekochte Ioniq 5 houden?) zal een handelaar met enig verstand toch wel heel goed kijken naar de technische staat. Een kat in de zak kopen is immers heel duur met zulke bedragen.

Samengevat: Alles wat je stelt is niet per se onwaar, maar geldt vooral in het lagere segment auto's. In het hogere (midden) segment (waar de Ioniq 5 zich qua prijs de komende jaren mag meten) is de gemiddelde handelaar toch echt wat voorzichtiger. Wie zijn Ioniq 5 via wijkopenautos wil verkopen is naar mijn mening niet goed snik. Maar nogmaals, je betaald voor een bepaald gemak.

Mijn initiële doelstelling was om duidelijk te maken dat het spuiten van de auto (schades) niet per se (grote) waardevermindering hoeven te zijn, zelfs niet bij een "Pietje precies" handelaar, mits je documentatie hebt. Uiteraard moet je nog wel een "shrewd negotiator" zijn om een goede prijs te krijgen, maar met die documentatie sta je steviger in je positie.

[Voor 10% gewijzigd door Razwer op 21-05-2023 11:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:20

jrk

IONIQ5 rijder

saabfanatic schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:54:
je kunt nog prima rijden met de auto, echter alleen laden met een vaste kabel, dus aan een snellader via DC [edit]. Is redelijk te doen en wellicht beter dan een slechte leenauto?

Happy (meestal, als alles 't doet....) IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels 50.000 km rij-ervaring

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Razwer
jrk schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:28:
[...]

je kunt nog prima rijden met de auto, echter alleen laden met een vaste kabel, dus aan een snellader. Is redelijk te doen en wellicht beter dan een slechte leenauto?
Alleen DC laden. Mijn AC lader heeft ook een vaste kabel maar wanneer de inverter (ICCU) niet meer functioneert kan de auto geen AC naar DC omzetten (en andersom dus V2L doet het ook niet).
Daarom ben je dus veroordeeld tot snelladers dc laders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Laatst online: 27-05 18:45
@jrk Dat hoeft niet waar te zijn. Ik kon alleen nog maar 30 km/u rijden met kapotte ICCU.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svsvenkat
Rugby82 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 08:49:
[...]

Bedankt. De handleiding zegt wel dat het mechanisch kinderslot is. Maar ik kon het niet op slot krijgen door te draaien. Omdat de schroef glad en rond is, kan geen van de schroevendraaiers hem draaien. En de grote letter A bovenop de schroef maakt het verdacht als het überhaupt een schroef is.

Is het iemand gelukt om dit mechanische kinderslot te gebruiken?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:39
Astronaut schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:52:
Het irritante aan het elektronisch kinderslot is dat je niet in kunt stellen dat deze standaard actief is, in plaats van de laatste instelling onthouden. Wat dat betreft is dus een mechanisch kinderslot veiliger…
Wel houdt Safe Exit Assist de achterportieren gesloten bij naderend verkeer. Heeft iemand dat al getest?
Safe Exit Assist werkt perfect, geheel onvrijwillig getest en goed bevonden 🤣🤣

Acties:
  • 0Henk 'm!

• saabfanatic
jrk schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:28:
[...]

je kunt nog prima rijden met de auto, echter alleen laden met een vaste kabel, dus aan een snellader. Is redelijk te doen en wellicht beter dan een slechte leenauto?
Nou, ik kreeg anders behoordelijke foutmeldingen toen ik aan het rijden was. Met laden zelf had ik geen problemen....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svsvenkat
Rugby82 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 08:49:
[...]

Zie pagina 5-22:
Voertuigen met een elektronisch kinderslot beschikken niet over een handmatig kinderslot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 21:18
svsvenkat schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:56:
[...]

Bedankt. De handleiding zegt wel dat het mechanisch kinderslot is. Maar ik kon het niet op slot krijgen door te draaien. Omdat de schroef glad en rond is, kan geen van de schroevendraaiers hem draaien. En de grote letter A bovenop de schroef maakt het verdacht als het überhaupt een schroef is.

Is het iemand gelukt om dit mechanische kinderslot te gebruiken?
Bij andere merken moet je je sleutel hiervoor gebruiken. Want dat is hetgeen je natuurlijk altijd bij je hebt. Dus even je vaste sleutel uit de afstandsbediening schuiven en proberen.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svsvenkat
krizzziz schreef op zondag 21 mei 2023 @ 23:09:
[...]

Bij andere merken moet je je sleutel hiervoor gebruiken. Want dat is hetgeen je natuurlijk altijd bij je hebt. Dus even je vaste sleutel uit de afstandsbediening schuiven en proberen.
Helaas, nee. Zie pagina 5-22:
Voertuigen met een elektronisch kinderslot beschikken niet over een handmatig kinderslot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xmoo

Xmoo

Iemand zich eigenlijk afgevraagd waarom Bluelink Europe geen Apple Watch of Android Watch ondersteuning heeft?

Even in verdiept en lijkt nu al 4/5 jaar USA exclusive te zijn :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-05 11:37

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Xmoo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:48:
Iemand zich eigenlijk afgevraagd waarom Bluelink Europe geen Apple Watch of Android Watch ondersteuning heeft?

Even in verdiept en lijkt nu al 4/5 jaar USA exclusive te zijn :(
Maar why? En zou het nog komen. Zou wel top zijn.

PJvI

Acties:
  • +3Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:59
Dit weekend naar Limburg geweest vanuit de Liemers / Achterhoek. Volle belading tent mee, dakkoffer. Rustig cruiser in NL met 105, terug via Dld zo'n 115. Verbruik op de heenweg zo'n 18 kWh/100km terug zo'n 19,5 kWh. Ik was best tevreden dat het zo onder de 20 bleef. Heen geladen bij Fastned, terug bij Ionity. Heb het idee dat Ionity toch wat sneller laad op 1 of ander manier. Snelheid kwam daar wel boven de 200kW uit, heb ik bij Fastned nog nooit gezien, bleef altijd steken op zo'n 180 kW. Al met al, dikke prima. En in de auto past toch verassend meer dan je denkt, vooral door de bank iets naar voren te schuiven past onze tafel er makkelijk in, en in de frunk wat slaapzakken. Had het idee dat het makkelijker ging dan bij mijn vorige Megane. Koelbox tussen de kinderen en op de V2L connectie binnenin de auto, echt wat een gemak!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 21:18
svsvenkat schreef op maandag 22 mei 2023 @ 05:45:
[...]

Helaas, nee. Zie pagina 5-22:
He? Jij vraagt of iemand het al gelukt is om het mechanische slot werkend te krijgen. Jij post notabene een foto van eem mechanisch kinderslot op je IONIQ 5. Ik geef je de tip hoe je dit werkend kan krijgen en jij verwijst naar de handleiding?

Als de foto die jij gepost hebt van jouw auto is, dan heb jij gewoon een mechanisch kinderslot.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 21:09

tomk94

Developer

krizzziz schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:33:
[...]

He? Jij vraagt of iemand het al gelukt is om het mechanische slot werkend te krijgen. Jij post notabene een foto van eem mechanisch kinderslot op je IONIQ 5. Ik geef je de tip hoe je dit werkend kan krijgen en jij verwijst naar de handleiding?

Als de foto die jij gepost hebt van jouw auto is, dan heb jij gewoon een mechanisch kinderslot.
Nee, de fotos die gepost waren tonen een ‘A’ op de plek waar normaal een kinderslot zit, deze heb ik ook en dat is dus het elektronische slot

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:40
krizzziz schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:33:
[...]

Is het plaatwerk van elke IONIQ5 niet gewoon identiek? En is bij de varianten met een elektronisch kinderslot het mechanisme niet gewoon afgedekt? Dat verklaart waarom je het niet kan verstellen. (ja, ik weet dat in NL elke IONIQ 5 voorzien is van elektronisch kinderslot, maar mogelijk niet in elk land. Dat kan ook door wetgeving zijn.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xmoo

Xmoo

P86 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:11:
[...]

Maar why? En zou het nog komen. Zou wel top zijn.
Why is dus onduidelijk. Ik ga het aan de dealer vrijdag vragen tijdens het in ontvangst nemen van mijn Ioniq.
Heb bluelink@hyundai-europe.com ook een mail gestuurd. Kijken of zij het kunnen vertellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Xmoo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:43:
[...]

Why is dus onduidelijk. Ik ga het aan de dealer vrijdag vragen tijdens het in ontvangst nemen van mijn Ioniq.
Heb bluelink@hyundai-europe.com ook een mail gestuurd. Kijken of zij het kunnen vertellen.
Super! Ik hou het in de gaten als je nieuws hebt ;) Klasse werk Xmoo!

PJvI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Creokr
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-05 06:56
L-VIS schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:22:
Koelbox tussen de kinderen en op de V2L connectie binnenin de auto, echt wat een gemak!
Krijg het stopcontact niet aan de praat, als ik een stekker insteek, gaat het lampje van blauw naar rood, maar niet groen. De handleiding is vrij vaag over (zelfs de aparte leaflet). Of is het niet zo simpel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:59
Ja het moet wel zo simpel zijn. Heb ook wel eens gehad dat hij op rood ging, auto resetten (uitzetten en 10/15 minuten wachten met sleutel buiten bereik) en daarna weer goed, en nooit meer problemen gezien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Razwer
Creokr schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:21:
[...]

Krijg het stopcontact niet aan de praat, als ik een stekker insteek, gaat het lampje van blauw naar rood, maar niet groen. De handleiding is vrij vaag over (zelfs de aparte leaflet). Of is het niet zo simpel?
Heb je al geprobeerd om "utility mode" / "kampeer modus" handmatig aan te zetten?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Creokr schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:21:
[...]

Staat V2L aan (bij 8 )?
http://webmanual.hyundai.com/STD_GEN5W/AVNT/EU/Dutch/images/077_H22Y1Q_EUR_NL.eps.png

Is de SOC% hoger dan de energieoverdracht limiet in het infotainment?
http://webmanual.hyundai.com/STD_GEN5W/AVNT/EU/Dutch/images/085_H22Y1Q_EUR_NL.png

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Xmoo

Xmoo

P86 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:44:
[...]

Super! Ik hou het in de gaten als je nieuws hebt ;) Klasse werk Xmoo!
“ thank you for your request.

The Bluelink Europe App does not support Apple Watch for the time being.

It has been requested by multiple users already, and it is currently being investigated by our research and development team.

Your patience is appreciated.

In case you have any further questions, don't hesitate to contact us again!

Best regards,

Gerald

감사합니다 | Cordialement | Mit freundlichen Grüßen
Your Bluelink Team“

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Xmoo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:10:
[...]

“ thank you for your request.

The Bluelink Europe App does not support Apple Watch for the time being.

It has been requested by multiple users already, and it is currently being investigated by our research and development team.

Your patience is appreciated.

In case you have any further questions, don't hesitate to contact us again!

Best regards,

Gerald

감사합니다 | Cordialement | Mit freundlichen Grüßen
Your Bluelink Team“
Currently being investigated.... haha maken het mee, Thanks voor de update!

PJvI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xmoo

Xmoo

P86 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:45:
[...]

Currently being investigated.... haha maken het mee, Thanks voor de update!
al 4/5 jaar lang being investigated. :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-05 23:12
wij gaan naar engeland binnenkort, ik kan niets vinden over het afplakken van de koplampen. heeft iemand daar meer info over of het wel of niet nodig is bij de ioniq 5?

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Razwer
Tiggy80 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:34:
wij gaan naar engeland binnenkort, ik kan niets vinden over het afplakken van de koplampen. heeft iemand daar meer info over of het wel of niet nodig is bij de ioniq 5?
Volgens verschillende posts op ioniqforum is dat niet nodig. De handleiding hoofstukken waar ze naar refereren kan ik zo 123 niet vinden.
https://www.ioniqforum.co...riving.40928/#post-501056

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Nu online
Zorgen dat je niet in het donker rijdt: maar met moderne autos zal het wel lastig zijn, die zetten hun licht automatisch aan. Ik heb nooit mijn koplampen afgeplakt, maar deed ze wel helemaal omlaag zetten. Volgens mij is de hoogte verstelling ook niet handmatig meer in moderne autos met LED verlichting?

In de zomer is het wel te doen: in de winter, wanneer de dagen korter zijn. Heb je dan maar een beperkte tijd dat je kunt rijden, want zodra het donker is kun je beter niet de weg op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiggy80
Marco-Peters schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:42:
[...]

Zorgen dat je niet in het donker rijdt: maar met moderne autos zal het wel lastig zijn, die zetten hun licht automatisch aan. Ik heb nooit mijn koplampen afgeplakt, maar deed ze wel helemaal omlaag zetten. Volgens mij is de hoogte verstelling ook niet handmatig meer in moderne autos met LED verlichting?

In de zomer is het wel te doen: in de winter, wanneer de dagen korter zijn. Heb je dan maar een beperkte tijd dat je kunt rijden, want zodra het donker is kun je beter niet de weg op.
je kunt de verlichting wel omlaagdraaien, dat is het punt niet. als het goed is schijnen de LED lampen ook gewoon in een rechte lijn en zou je tegenliggers niet verblinden, maar ik vind het fijn om het vooraf even gechcked te hebben; iets met sociaal zijn naar de medeweggebruikers :9

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Razwer
Tiggy80 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:47:
[...]

je kunt de verlichting wel omlaagdraaien, dat is het punt niet. als het goed is schijnen de LED lampen ook gewoon in een rechte lijn en zou je tegenliggers niet verblinden, maar ik vind het fijn om het vooraf even gechcked te hebben; iets met sociaal zijn naar de medeweggebruikers :9
https://www.hyundai.com/nl/brochures/handleidingen.html
https://s7g10.scene7.com/...eiding+IONIQ+5+NE+2022pdf
Handleiding IONIQ 5 2022
9-41
Wisselen tussen links- en rechtsrijdendverkeer (Europa)
De dimlichtbundel is asymmetrisch. Alsu naar een land gaat waar het verkeer links rijdt, kan dit symmetrische deel tegemoetkomend verkeer verblinden. Om verblinding te voorkomen schrijven ECE-regels verschillende technische oplossingen voor (bijv. een automatisch aanpassingssysteem, afplakken of de koplampen lager afstellen). Deze koplampen zijn zodanig ontworpen dat tegemoetkomend verkeer niet verblind wordt. Daarom hoeft u de koplampen niet aan te passen als u in een land rijdt waar het verkeer aan de andere kant van de weg rijdt.
Je hoeft dus niets aan te passen volgens de handleiding.

[Voor 5% gewijzigd door Razwer op 22-05-2023 15:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Nu online
Tiggy80 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:47:
[...]

Ja zoals gezegd: overdag rijden en niet avonds, want onze koplampen verlichten de berm aan de rechterzijde. Dus verblinden ze tegenliggers in Groot Brittannië, wanneer je met dimlicht rijdt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tiggy80
Razwer schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:41:
[...]

Volgens verschillende posts op ioniqforum is dat niet nodig. De handleiding hoofstukken waar ze naar refereren kan ik zo 123 niet vinden.
https://www.ioniqforum.co...riving.40928/#post-501056
je post heeft mij wel een schop in de juiste richt in de manual gegeven en daar stuite ik op de volgende text:

"Wisselen tussen links- en rechtsrijdend
verkeer (Europa)
De dimlichtbundel is asymmetrisch. Als
u naar een land gaat waar het verkeer
links rijdt, kan dit asymmetrische deel
tegemoetkomend verkeer verblinden.
Om verblinding te voorkomen schrijven
ECE-regels verschillende technische
oplossingen voor (bijv. een automatisch
aanpassingssysteem, afplakken of
de koplampen lager afstellen). Deze
koplampen zijn zodanig ontworpen dat
tegemoetkomend verkeer niet verblind
wordt. Daarom hoeft u de koplampen niet
aan te passen als u in een land rijdt waar
het verkeer aan de andere kant van de weg
rijdt."

Lijkt dus niet nodig :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiggy80
Razwer schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:48:
[...]

https://www.hyundai.com/nl/brochures/handleidingen.html
https://s7g10.scene7.com/...eiding+IONIQ+5+NE+2022pdf
Handleiding IONIQ 5 2022
9-41

[...]

Je hoeft dus niets aan te passen volgens de handleiding.
dat dus idd, bedankt voor het meezoeken

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tiggy80
Marco-Peters schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:49:
[...]

Ja zoals gezegd: overdag rijden en niet avonds, want onze koplampen verlichten de berm aan de rechterzijde. Dus verblinden ze tegenliggers in Groot Brittannië, wanneer je met dimlicht rijdt.
dat is toch geen oplossing? alsof ik alleen overdag wat wil ondernemen in GB?? als het donker is leef ik ook gewoon, zeker op vakantie.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Nu online
Tiggy80 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:55:
[...]

dat is toch geen oplossing? alsof ik alleen overdag wat wil ondernemen in GB?? als het donker is leef ik ook gewoon, zeker op vakantie.....
Hoezo is dat geen oplossing? Heeft voor mij prima gewerkt, toen ik op vakantie ging in Groot Brittannië. In de zomer is het pas donker rond 21 uur, dus dan heb je genoeg tijd om in het daglicht je te verplaatsen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiggy80
Marco-Peters schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:01:
[...]

Hoezo is dat geen oplossing? Heeft voor mij prima gewerkt, toen ik op vakantie ging in Groot Brittannië. In de zomer is het pas donker rond 21 uur, dus dan heb je genoeg tijd om in het daglicht je te verplaatsen.
op vakantie (en daarbuiten ook overigens) wil ik mij toch echt niet vastleggen aan de daglicht periode. een keer uit eten en het kan zo na 21uur worden. maar goed we gaan nu wat off-topic. conclusie is dus dat ern voor de inoiq 5 niet gestickerd of gesteld hoeft te worden met de LED verlichting.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:34
In de afgelopen herfstvakantie daar rondgereden, ook ‘s avonds. Ik heb de handmatige instelling van de koplampen wat lager gezet. Dat was het advies dat ik het meeste tegenkwam.
Geen “commentaar“ van tegenliggers gehad.

Ik heb toen tijdens het rijden op mijn licht gelet, maar niet bij een muur getest. Ik meen me te herinneren dat de lichtbundel rechts (berm) niet ‘omhoog’ gericht staat. Dus symmetrisch.
Je zou dat een keer op een muur kunnen checken.

[Voor 20% gewijzigd door L.Hou op 22-05-2023 18:11]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:53
RambOo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:31:
In Noord-Amerika is de mei-update weer teruggetrokken.[...]
Sinds vanmorgen is de USA versie weer te downloaden. Hopelijk volgt de Europa versie snel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Creokr
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-05 06:56
ZuinigeRijder schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:30:
[...]

Is de SOC% hoger dan de energieoverdracht limiet in het infotainment?
[Afbeelding]
Razwer schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:27:
[...]

Heb je al geprobeerd om "utility mode" / "kampeer modus" handmatig aan te zetten?
Gisterenavond nagekeken, het SOC percentage stond op 20%. Mijn fout was dat ik in accessoire mode stond (2x start, niet 12v), toen ik de auto in ready zette sprong mijn lamp ineens aan die in het stopcontact zat. Kampeermodus werkte ook trouwens.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Xmoo

Xmoo

Vergeet niet jouw auto te registreren voor de Low Emission Zones (LEZ). Is voor vele grote steden verplicht. Bespaart weer een kleine boete.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• michelkox
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-05 17:50
michelkox schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:59:
[...]

Hier heb ik 1 voorbeeld, maar die is wel opgeknipt door een rit tussendoor:
- Percentage start = 8%
- Tussentijdse rit = +/- 40 km
- Daarna geladen tot 100% (Actieradius 210 km)

[Afbeelding]

Dat is dus 70 kWh geladen. Dat ziet er dus niet uit alsof er cellen kapot zijn lijkt me. Toch software dan...?

[...]

Ik ga het gewoon eens even in de gaten houden de komende weken. OBD2 dongle is onderweg, dus dan kan ik dat nog monitoren.
Inmiddels heb ik via de OBD2 gezien dat SOC en SOC van de batterij zelf helemaal overeen komen, dus geen kapotte cellen of software. En na een flink aantal keer AC laden tot 100% (en de stijgende temperatuur) zit ik alweer op 350+ km actieradius.

Probleem is dus helemaal weg 8)

Dus voor iedereen die na een stevige rit door Duitsland, met 4+ snelladers, zijn actieradius gehalveerd ziet; Maak je geen zorgen, alles komt goed ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:28

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Xmoo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:23:
[...]

Vergeet niet jouw auto te registreren voor de Low Emission Zones (LEZ). Is voor vele grote steden verplicht. Bespaart weer een kleine boete.
Eigenlijk zou dit voor EVs overbodig moeten zijn. Ook in Duitsland bijv.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xmoo

Xmoo

zonoskar schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:41:
[...]

Eigenlijk zou dit voor EVs overbodig moeten zijn. Ook in Duitsland bijv.
Vergeet Frankrijk niet :P

Vrijdag zodra ik mijn Ioniq 5 ontvangen heb, gelijk alle 3 aanvragen :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:15

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Nu voor de tweede dag op rij zombie mode. De auto hangt aan de lader, we starten de airco remote, na 5 minuten naar de auto, laadstekker eruit en daarna heeft het ding nul zin om te starten |:(

Knipperend sleuteltje etc. 10 x aan en uit en dan 'pakt' de startknop wel.

Iemand nog suggesties behalve 'gebruik de remote airco niet als je auto aan de laadpaal hangt'?

[Voor 11% gewijzigd door de meester01 op 23-05-2023 11:47]

9620wp op ut dakkie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-05 14:57
jrk schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:10:
net op het werk aangekomen en een vervelend ritje gehad; de 1e keer na 26k kilometers. Een klapperend geluid rechtsvoor, alsof er iet flappert in de wind, maar dat is het natuurlijk niet . Vrees dat het uit de wielkast komt. Wiellager, iets met de ophanging, schokbrekers o.i.d.? Vanmiddag maar eens kijken of hij het dan weer doet, anders maar naar de garage....
Wat was het resultaat? ik heb denk ik een vergelijkbaar klapperend geluid. Mijn vermoeden is dat de stukken plastic rondom de onderplaat/wielkast dit veroorzaken, de verbindingen waarmee ze vastzitten hebben namelijk speling.

IONIQ5 | Lounge | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey

Acties:
  • +6Henk 'm!

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:55
Jaha, deze is binnen en geinstalleerd.

Installeren duurde een half uurtje, maar ik denk dat ik de kabels nog netter moet leiden/vastzetten.
En ja, ik weet dat het officieel niet mag (en dat mijn telefooncamera een aardappel 3+ is). De strip is ook niet-destructief te verwijderen en de eerste indruk is dat het licht zeer beperkt op de omgeving schijnt, het valt weg in verhouding tot de koplampen.

Ik vind het zelf in ieder geval leuk en nu al het geld en de moeite waard.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• simplemouse
  • Laatst online: 27-05 19:10
simplemouse schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:34:
[...]

Nou Auto staat niet meer bij de dealer.
Kreeg een melding dat ze hem in Offline mode hebben gezet (zou eigenlijk niet moeten kunnen zonder goedkeuring oid)

Voor nu is hij donder en gaan we zien of hij er vrijdag weer is.
Het is feest!!!! *O*

Ik heb vanochtend de auto weer opgehaald :)
Vanmiddag direct maar eens een zware job voor hem, 1400KG trekken.

Eens kijken hoe dat gaat met deze auto. ik heb er veel te weinig ervaring mee om er wat nuttigs van te zeggen maar ben iig blij dat hij er weer is

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:51
Ik heb regelmatig dat de auto de verkeerde maximum snelheid leest en dan bij een traject controle irritant blijft piepen. Kan ik dat stoppen cq een correctie doorgeven?
Bv bij vanaf A2 de zuilen se ring op tijden bij Utrecht denkt het systeem dat het een 70 km traject controle is ipv de werkelijke 100 km

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 22:54
Slinnenb schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:50:
Ik heb regelmatig dat de auto de verkeerde maximum snelheid leest en dan bij een traject controle irritant blijft piepen. Kan ik dat stoppen cq een correctie doorgeven?
Bv bij vanaf A2 de zuilen se ring op tijden bij Utrecht denkt het systeem dat het een 70 km traject controle is ipv de werkelijke 100 km
Ik meen dat die functionaliteit alleen werkt als je de exacte snelheid in je cruise-control hebt staan. Dan word ie groen. Ik zet hem altijd 1km/u erboven :|

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:39
Je kan de piep uitschakelen door op de "ok" knop op het stuur te drukken zodra deze piep begint.
Heb hier in de regio hetzelfde, soms denk het systeem dat ik er maar 70 mag ipv de 100, trouwens niet altijd dat is wel het grappige eraan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slinnenb
  • Laatst online: 16:51
Dala schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:54:
[...]

Ik meen dat die functionaliteit alleen werkt als je de exacte snelheid in je cruise-control hebt staan. Dan word ie groen. Ik zet hem altijd 1km/u erboven :|
Helaas dat werkt niet
Je kunt wel bij instellingen de gevoeligheid op +5 km/u zetten maar dat helpt niet bij grote verschillen.
@Stephan_haarlem heeft de oplossing denk ik. Ga ik testen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 11:30

kor952

Ioniq 5 Project 45

de meester01 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:45:
Nu voor de tweede dag op rij zombie mode. De auto hangt aan de lader, we starten de airco remote, na 5 minuten naar de auto, laadstekker eruit en daarna heeft het ding nul zin om te starten |:(

Knipperend sleuteltje etc. 10 x aan en uit en dan 'pakt' de startknop wel.

Iemand nog suggesties behalve 'gebruik de remote airco niet als je auto aan de laadpaal hangt'?
Batterij van de sleutel vervangen....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de meester01

de meester01

kor952 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:43:
[...]

Batterij van de sleutel vervangen....
Ja dat idee sluimerde al, vandaag maar even doen maar wel raar dat 2 dagen op rij met de genoemde conditie dit gebeurt. Na het winkelen startte de auto gewoon maar toen waren er 2 sleutels in de auto come to think of it.

Ik heb ze wel in huis denk ik.

[Voor 13% gewijzigd door de meester01 op 23-05-2023 16:09]

9620wp op ut dakkie

Acties:
  • 0Henk 'm!
de meester01 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:53:
[...]

Ja dat idee sluimerde al, vandaag maar even doen maar wel raar dat 2 dagen op rij met de genoemde conditie dit gebeurt. Na het winkelen startte de auto gewoon maar toen waren er 2 sleutels in de auto come to think of it.

Ik heb ze wel in huis denk ik.
Voor het geval dat het iemand gebeurt en geen batterij voorhanden.

Druk op de START-knop met de sleutel

Van de handleiding:
Als de batterij van de Smart Key bijna leeg is of als deze niet goed werkt, kunt u de auto starten door de toets Start/Stop direct met de Smart Key in te drukken, zoals hierboven is afgebeeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tvc15
  • Laatst online: 12:55
Wel jammer dat je geen melding op je display krijgt wanneer je sleutelbatterij bijna leeg is, andere autofabrikanten (o.a. VAG) doen dit wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

tvc15 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:28:
Wel jammer dat je geen melding op je display krijgt wanneer je sleutelbatterij bijna leeg is, andere autofabrikanten (o.a. VAG) doen dit wel.
"Knipperend sleuteltje" staat in het originele bericht van @de meester01

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Henry_tw schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:45:
[...]

Wat was het resultaat? ik heb denk ik een vergelijkbaar klapperend geluid. Mijn vermoeden is dat de stukken plastic rondom de onderplaat/wielkast dit veroorzaken, de verbindingen waarmee ze vastzitten hebben namelijk speling.
haha da's een ouwe!
Dit was echt eenmalig. Iets in het bandprofiel of iets in de wielkast?

Happy (meestal, als alles 't doet....) IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels 50.000 km rij-ervaring

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:57

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Dit had ik ook daar... maar je kan kiezen voor verschillende snelheidslimieten, je ziet dan 2 snelheid limiet bordjes op het dashboard achter elkaar maar hoe dat te wisselen is mij onduidelijk.
Je kan met de OK knop als je die als tuimel/up-down schakelaar wisselen van het autotje, je wakkerheids waarschuwingsding en dan de snelheid limiet standen, maar dan daar het wisselen is mij nog niet gelukt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de meester01

de meester01

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:20:
[...]

Voor het geval dat het iemand gebeurt en geen batterij voorhanden.

Druk op de START-knop met de sleutel

[...]
Jep en dat werkte dus niet volgens mijn wederhelft ;)

[Voor 4% gewijzigd door de meester01 op 23-05-2023 18:56]

9620wp op ut dakkie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

de meester01 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:53:
[...]

Jep en dat werkte dus niet volgens mijn wederhelft ;)
Ik had dus een maand of wat geleden hetzelfde, sleutel op de startknop werkte niet maar nieuwe batterijen wel.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-05 13:07
simplemouse schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:34:
[...]

Het is feest!!!! *O*

Ik heb vanochtend de auto weer opgehaald :)
Vanmiddag direct maar eens een zware job voor hem, 1400KG trekken.

Eens kijken hoe dat gaat met deze auto. ik heb er veel te weinig ervaring mee om er wat nuttigs van te zeggen maar ben iig blij dat hij er weer is
Gefeliciteerd! Mijn ervariring is dat je nauwelijks voelt dat er iets achter je auto hangt. Bizar wat een trekkracht en vermogen zo'n EV heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tvc15
  • Laatst online: 12:55
kor952 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:31:
[...]

"Knipperend sleuteltje" staat in het originele bericht van @de meester01
Op dat moment doet hij het al niet meer. Geen “early warning” dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de meester01

de meester01

kor952 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:30:
[...]

Ik had dus een maand of wat geleden hetzelfde, sleutel op de startknop werkte niet maar nieuwe batterijen wel.
Nieuwe batterij zit er in, we gaan het meemaken morgen :)

9620wp op ut dakkie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• simplemouse
ThijsR schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:41:
[...]

Gefeliciteerd! Mijn ervariring is dat je nauwelijks voelt dat er iets achter je auto hangt. Bizar wat een trekkracht en vermogen zo'n EV heeft.
Nou die ervaring heb ik gister dus ook gehad :)

Omdat de caravan redelijk leeg was was het over de drempels merkbaar maar voor de rest geen centje pijn gehad.

Wat een heerlijke combinatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 26-05 23:18
simplemouse schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:04:
[...]

Nou die ervaring heb ik gister dus ook gehad :)

Omdat de caravan redelijk leeg was was het over de drempels merkbaar maar voor de rest geen centje pijn gehad.

Wat een heerlijke combinatie
Hier zelfde ervaring, geweldige auto om aanhanger / caravan mee te trekken. Verbruik valt reuze mee met huidige temperaturen en slim gebruik makend van regenereren.

• simplemouse
Het enige was jammer is, is dat i-Pedal niet werkt met een aanhanger.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:54
simplemouse schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:38:
Zet de recuperatie stand in Auto, werkt sowieso beter dan i-pedal vindt ik, levert meer op en houdt rekening met behulp van de radar hoe sterk hij kan/mag afremmen.
.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-05 13:07
Het rijdt inderdaad heerlijk!

i-pedal en auto werkt inderdaad niet met caravan aangekoppeld maar LV3 wel.
Ik kwam qua verbruik afgelopen weekend op de heenweg en veel file op 28kw en terug met flinke wind tegen, geen files en 90% snelweg op ruim 33 kw.

Heb all weather banden en verbruik zonder caravan is gemiddeld 16 kw met huidige temperaturen.
Verbruik bijna x 2 dus met een middelgrote caravan van 1300 kg.

[Voor 8% gewijzigd door ThijsR op 24-05-2023 10:05]

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
Aan de mensen met ICCU problemen, wat zijn de kenmerken hiervan? Na 31k probleemloze kilometers, klapte vanochtende de meterkast er twee er uit bij het starten van het laden. Hiervoor nooit problemen gehad hiermee. Tijdens de lunch nog eens een poging wagen, maar het laden wilde niet lukken.

• Xmoo

Xmoo

Blijft het linkse USB-poortje aan terwijl de auto uit staat? Zie op Amerikaanse fora allemaal gebruikers trucjes bedenken om de dongles (Wireless Carplay & Android Auto) op bijzondere manieren aan/uit te zetten.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

McRizzo schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:43:
Aan de mensen met ICCU problemen, wat zijn de kenmerken hiervan? Na 31k probleemloze kilometers, klapte vanochtende de meterkast er twee er uit bij het starten van het laden. Hiervoor nooit problemen gehad hiermee. Tijdens de lunch nog eens een poging wagen, maar het laden wilde niet lukken.
Die verschillen. Bij mij kon ik helemaal niet meer laden bij mij thuis of aan de straatpaal. Alleen snelladen aan de snelweg was nog mogelijk. Ik zou het even "in de straat" proberen om uit te sluiten of het aan je huis-installatie ligt. Als het daar ook niet gaat, dan ligt ICCU inderdaad op de loer....

• McRizzo
jrk schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:14:
[...]

Die verschillen. Bij mij kon ik helemaal niet meer laden bij mij thuis of aan de straatpaal. Alleen snelladen aan de snelweg was nog mogelijk. Ik zou het even "in de straat" proberen om uit te sluiten of het aan je huis-installatie ligt. Als het daar ook niet gaat, dan ligt ICCU inderdaad op de loer....
In de straat geprobeerd en lukte ook niet. Snelladen bij Ionity lukte wel. Op naar de garage dus.

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 26-05 23:18
Aanhanger uitzetten in menu, dan werkt het wel alleen klopt inschatting bereik minder goed maar dat is niet zo’n probleem als je er rekening mee houdt

• dodgydutchy
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-05 11:41
stefxx schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:01:
[...]

a) 2-fasen kan niet. Er is tenslotte maar 1-fase aanwezig in de woning. 2-groepen is wat hier bedoelt wordt, ook wel kookgroep genoemd.
b) Vrijwel alle elektrische auto's laden op 1-fase of 3-fasen. De I5 is hierop geen uitzondering.
c) Een laadpaal is dus ook 1-fase of 3 fasen. Aangezien 1-fase meestal 35A is kun je deze wel hoger afzekeren indien de laadpaal dan ondersteund. 3-fasen is meestal 3x25A. Alles meer dan 1x40 of 3x25 kost al gauw 600 euro per jaar extra vastrecht en dus meestal niet interessant.
Ik bedoelde idd 2 groepen laden en niet 2 fasen. Mijn laadpaal (Webasto) kun je met dipswitches instellen op het gewenste vermogen, dus ik nam (gezegend met het gebrek aan enige kennis) aan dat je dan met een kookgroep ook wel met 7,4 kW zou moeten kunnen laden, zijnde sneller dan een regelier WCD.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

ThijsR schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:58:
[...]

Het rijdt inderdaad heerlijk!

i-pedal en auto werkt inderdaad niet met caravan aangekoppeld maar LV3 wel.
Ik kwam qua verbruik afgelopen weekend op de heenweg en veel file op 28kw en terug met flinke wind tegen, geen files en 90% snelweg op ruim 33 kw.

Heb all weather banden en verbruik zonder caravan is gemiddeld 16 kw met huidige temperaturen.
Verbruik bijna x 2 dus met een middelgrote caravan van 1300 kg.
[Afbeelding]
ff off topic vraagje....maar ik neem aan dat je wel een BE-rijbewijs hebt voor deze mooie combinatie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

McRizzo schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:24:
[...]

In de straat geprobeerd en lukte ook niet. Snelladen bij Ionity lukte wel. Op naar de garage dus.
Waarschijnlijk dus Bingo! Helaas voor jou en dan hebben we er weer eentje bij op het forum. Nu wens ik je veel succes bij de gemiddelde receptie werkplaats als zij moeilijk gaan kijken als je wijsneuzerig meldt "dat de ICCU stuk is" Het ergelijke is dan dat zij waarschijnlijk niet weten waar je het over hebt....

• dodgydutchy
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-05 11:41
Razwer schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:52:
[...]
Hier een ondersteunend artikel https://www.automotivate....n%20met%2011%20kW%20laden.
2 fasen laden kan dus schijnbaar wel bij bepaalde VW modellen, dus zo gek was de gedachte niet van @dodgydutchy
Alleen gaat die vlieger dus niet op voor Hyundai.
Ik bedoelde idd 2 groepen laden en niet 2 fasen. Mijn laadpaal (Webasto) kun je met dipswitches instellen op het gewenste vermogen, dus ik nam (gezegend met het gebrek aan enige kennis) aan dat je dan met een kookgroep ook wel met 7,4 kW zou moeten kunnen laden, zijnde sneller dan een regelier WCD.

• McRizzo
jrk schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:45:
[...]

Waarschijnlijk dus Bingo! Helaas voor jou en dan hebben we er weer eentje bij op het forum. Nu wens ik je veel succes bij de gemiddelde receptie werkplaats als zij moeilijk gaan kijken als je wijsneuzerig meldt "dat de ICCU stuk is" Het ergelijke is dan dat zij waarschijnlijk niet weten waar je het over hebt....
Ik heb een afspraak staan voor over 2 weken. Aan de telefoon leken ze niet onbekend te zijn met het fenomeen. Of het dan ook direct helemaal opgelost gaat worden weet ik niet. Hopelijk over twee weken een vrolijke post op dit forum ;)
Pagina: 1 ... 166 167 168 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee