Ook niet wanneer de verbinding met Bluelink gemaakt is?Razwer schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:54:
[...]
Gebruikersprofielen onthouden naast stoel instellingen ook climate control settings, media instellingen (radio station favorieten bijvoorbeeld), snelkoppelingstoets instelling en nog een aantal persoonlijke zaken.
Bloed irritant overigens dat wanneer je weg rijd je later pas merkt dat je het verkeerde profiel hebt en deze niet kan wijzigen tijdens het rijden
Heb je het idee dat het daarin opgelost is?Xmoo schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:52:
[...]
Ze zijn de laatste testjes aan het doen voor de grote mei update. Hun servers zijn de afgelopen weken drukker als voorheen.
Twee tips:pietjansen schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:38:
- Flippers zijn erg handig. Zag daar veel positiviteit over in reviews maar begreep het niet zo, nu ik zelf er in rij snap ik het voordeel er van. Op de snelweg? Niveau 2 bevalt me prima. Kom je opeens in de file? I-Pedal ideaal. Rij je weer de stad in? Niveau 3 is lekker. Je zou maar iedere keer op je touchscreen een menuutje in moeten duiken daarvoor... (Tesla, VW)
- adaptive cruise control is in de file heel fijn, want op snelweg blijft ie wel altijd de voorganger houden (ipv bij elk stoplicht op 80km weg opnieuw moeten klikken op continue)
- als je acceleratie loslaat en je linker flipper naar je toe getrokken houdt, reageert het also je in ipedal je acceleratie loslaat. Ik rij hiermee meestal, niveau 3 + flipper remmen.
Zaterdag naar de dealer geweest, toevallig een persoon in de garage. Die had gekeken, de achterklep had een storingscode, er was een software update hiervoor, maar die kreeg hij niet geïnstalleerd. Nu staat ie dus bij de dealer te wachten tot er maandag iemand van Hyundai NL kan meekijken.Dala schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:23:
Iemand een tip om mijn nacht te verbeteren?
Auto alarm is al 3x afgegaan afgelopen uur. De achterklep trekt in slot, maar opened dan ook weer, en maakt 3 piep geluiden maar blijft dicht. Na een tijd gaat de auto dan alarm geven.
Ik wil morgen langs bij de dealer, maar waar zet ik die sensor uit? Kan ik gewoon een zekering eruit halen?
Ik krijg nu elke 30min een melding van auto alarm getriggerd in mijn bluelink

De Android based users (vooral America) melden dat het goed werkt en de juiste opladers kiest. Dus ga ervan uit van wel. Zeker weten we pas zodra ze de OpenEmbedded Linux (Europa) versie uitbrengen.edvanleeuwen schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:49:
[...]
Heb je het idee dat het daarin opgelost is?
http://www.Twitter.com/Xmoo
Ik had vandaag dat ik de startknop moest indrukken met de keyfob om de auto uit te starten. De batterij van de keyfob was dus leeg. Ik heb de auto nu 16 maanden, dat lijkt me nogal kort om een batterij leeg te trekken. Bij andere auto's heb ik dit nog nooit meegemaakt.
En nee, ik gebruik de parkeerfunctie niet vaak. Hebben jullie vergelijkbare ervaringen?
En nee, ik gebruik de parkeerfunctie niet vaak. Hebben jullie vergelijkbare ervaringen?
Nou daar gaan we. 33k km zonder problemen en ineens de melding 'controleer elektrisch systeem'. Na 100m rijden de 'rode' melding. Iets met problemen voeding.
ANWB kan natuurlijk niks dus de auto wordt zo opgehaald....auto is vorige week woensdag op service geweest. Toeval?
Heel benieuwd wat het is...
ANWB kan natuurlijk niks dus de auto wordt zo opgehaald....auto is vorige week woensdag op service geweest. Toeval?
Ligt de fob misschien heel dicht bij de auto (jas, voordeur) als die voor de deur staat?souris schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:16:
Ik had vandaag dat ik de startknop moest indrukken met de keyfob om de auto uit te starten. De batterij van de keyfob was dus leeg. Ik heb de auto nu 16 maanden, dat lijkt me nogal kort om een batterij leeg te trekken. Bij andere auto's heb ik dit nog nooit meegemaakt.
9620wp op ut dakkie
Ik had hetzelfde anderhalve maand geleden, dealer heeft in beide sleutels de batterij vervangen. Mijn auto is van 29 juli 2021. Bedenk dat er nog een paar maanden bij komen, vanwege transport etc. Dus grofweg 2 jaar oud. Dat is toch normaal voor een CR2032?
3000Wp op 't dak
Bij mijn Kia Rio moet ik die batterijen (voor mijn gevoel) jaarlijks vervangen. Anderhalf jaar lijkt me niet gek dan. Gewoon een blister van 10 stuks kopen bij de Action voor een euro en gelijk van beide sleutels vervangen. Dan kan je er weer een tijd tegenaan. Anders kan je die andere over een maand vervangen.
Ai, herkenbaar.saabfanatic schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:17:
Nou daar gaan we. 33k km zonder problemen en ineens de melding 'controleer elektrisch systeem'. Na 100m rijden de 'rode' melding. Iets met problemen voeding.
Ik had het vorige week.
ICCU unit defect.
Een paar dagen nadat de dealer een preventieve serviceactie m.b.t. de ICCU had uitgevoerd.
Dan is 'toeval?' ook wel het woord dat het eerste in je gedachten schiet.
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Dat kan geen toeval zijn!WilliamGeluk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:40:
[...]
Ai, herkenbaar.
Ik had het vorige week.
ICCU unit defect.
Een paar dagen nadat de dealer een preventieve serviceactie m.b.t. de ICCU had uitgevoerd.
Dan is 'toeval' ook wel het woord dat het eerste in je gedachten schiet.
Was de unit op voorraad?
Ik heb bij dat soort gevallen ook moeite met het woord "toeval" en denk dan eerder aan een causaal verband. Zelf heb ik ook altijd moeite met serviceacties bij goed werkende producten, waarbij de serviceactie geen oplossing biedt voor een veiligheidsissue. Daarnaast vraag ik me af hoe zinvol die serviceactie is. Bij mijn hagelnieuwe IONIQ 5 (productiedatum oktober 2022) was de ICCU ook al kapot. En daarbij ga ik er vanuit dat er al een nieuw type ICCU in zat.
Nee, niet echt.de meester01 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:49:
[...]
Ligt de fob misschien heel dicht bij de auto (jas, voordeur) als die voor de deur staat?
Ach, het is ook niet echt een probleem. Ik heb de batterij al vervangen. Het was meer dat ik dit bij eerdere auto's nooit heb hoeven doen, terwijl ik daar meestal minstens 5 jaar mee rijd.kor952 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:10:
Ik had hetzelfde anderhalve maand geleden, dealer heeft in beide sleutels de batterij vervangen. Mijn auto is van 29 juli 2021. Bedenk dat er nog een paar maanden bij komen, vanwege transport etc. Dus grofweg 2 jaar oud. Dat is toch normaal voor een CR2032?
Die was op voorraad bij Hyundai NL, dus snel binnen bij de dealer.
Dan doe je jouw nickname wel eer aanWilliamGeluk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:39:
[...]
Die was op voorraad bij Hyundai NL, dus snel binnen bij de dealer.

Bij mijn vorige auto (volvo v60) nog nooit de batterij verwisseld van de AB.... en reed daarmee 5 jaar. De reserve ligt altijd, zonder batterij ivm eventueel lekken, gewoon in de kamerkast, bij andere reserve sleutels (oa fiets, tweede auto, huis)nietwijk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:17:
Bij mijn Kia Rio moet ik die batterijen (voor mijn gevoel) jaarlijks vervangen. Anderhalf jaar lijkt me niet gek dan. Gewoon een blister van 10 stuks kopen bij de Action voor een euro en gelijk van beide sleutels vervangen. Dan kan je er weer een tijd tegenaan. Anders kan je die andere over een maand vervangen.
Ook nu, het eerste wat ik deed was van de reserve AB de batterij eruit halen, en wegleggen. We gebruiken dan
gewoon 1 AB.
Zo dacht ik er niet over toen ik ergens laat in de avond strandde met een defecte ICCU unit

Maar wel fijn dat deze unit zo snel leverbaar was.
Bij mijn BMW moest ik 2x per jaar van sleutel wisselen. De sleutel wordt contactloos opgeladen tijdens het rijden, tenzij je hem jaren in een sleutelkastje laat liggen. Als je hem dan uit de kast haalt doet ie ut niet. Daarbij hoef je dus ook niet de batterij te vervangen.wim1955 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:44:
[...]
Bij mijn vorige auto (volvo v60) nog nooit de batterij verwisseld van de AB.... en reed daarmee 5 jaar. De reserve ligt altijd, zonder batterij ivm eventueel lekken, gewoon in de kamerkast, bij andere reserve sleutels (oa fiets, tweede auto, huis)
Ook nu, het eerste wat ik deed was van de reserve AB de batterij eruit halen, en wegleggen. We gebruiken dan
gewoon 1 AB.

Bij mijn vorige auto (Toyota) met keyless go was het ongeveer 2,5 jaar per batterij.souris schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:10:
[...]
Ach, het is ook niet echt een probleem. Ik heb de batterij al vervangen. Het was meer dat ik dit bij eerdere auto's nooit heb hoeven doen, terwijl ik daar meestal minstens 5 jaar mee rijd.
9620wp op ut dakkie
preventieve serviceactie op de ICCU? Die had ik nog niet eerder gehoord, maar is wel volkomen terecht. Al heeft het natuurlijk geen waarde als deze een paar dagen daarna alsnog stuk gaat.....WilliamGeluk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:40:
[...]
Ai, herkenbaar.
Ik had het vorige week.
ICCU unit defect.
Dan is 'toeval?' ook wel het woord dat het eerste in je gedachten schiet.
Happy (meestal, als alles 't doet....) IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels 50.000 km rij-ervaring
Kan natuurlijk ook even het visueel checken van de lasnaden zijn ? Dat is kennelijk de oorzaak (te weinig koeling door lekkage).jrk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:35:
[...]
preventieve serviceactie op de ICCU? Die had ik nog niet eerder gehoord, maar is wel volkomen terecht. Al heeft het natuurlijk geen waarde als deze een paar dagen daarna alsnog stuk gaat.....
9620wp op ut dakkie
Nou Auto staat niet meer bij de dealer.simplemouse schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:00:
[...]
Voor de mensen die het interesant vinden.
Net gebeld door de dealer, onderdelen zijn binnen![]()
Auto gaat morgen of vrijdag richting Sassenheim (HNL) en is dan hopelijk de vrijdag erop weer retour![]()
Kan ik weer beginnen met genieten
Kreeg een melding dat ze hem in Offline mode hebben gezet (zou eigenlijk niet moeten kunnen zonder goedkeuring oid)
Voor nu is hij donder en gaan we zien of hij er vrijdag weer is.
Enkele maanden geleden na de aanschaf van een 3D printer heb ik het daadwerkelijk uitgevoerd. Ja het werkte, maar het design dient getweakt te worden. Nu is het passend gemaakt met een aansteker om materiaal in de hoeken te vervormen. Ik kom er binnenkort wel op terug. Wel rij ik een jaar met het nespresso aparaat in combinatie met plukschuim. Dat werkte ook goed, maar minder fijn te verwijderen voor onderhoud.stefxx schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:51:
[...]
En, hoe is het bevallen? Past het een beetje? Praktisch onderweg of toch teveel gedoe?
En je custom houder, past dat goed en staat het stevig, en zoja wil je hem delen zodat ik hem ook kan 3d printen?
Dank!
If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.
Ik heb er niks over gelezen, zat zelf te denken aan corrosie/sluiting door lekkage naar binnen. Maar wat dat betreft is er van alles mogelijk. Heb helaas niet kunnen kijken/vragen naar mijn oude ICCU. Was allang blij dat het verholpen is. Versteviging aan de buitenzijde lijkt inderdaad een lapmiddel te zijn om de buitenzijde te versterken tegen lekkage naar buiten. Al vraag ik me af wat voor druk er heerst. Bij een brandstofmotor kan dat gerust 2 bar(g) zijn om tot een optimale bedrijfstemperatuur te komen, maar bij een EV zie ik daar geen reden toe.de meester01 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:15:
[...]
Kan natuurlijk ook even het visueel checken van de lasnaden zijn ? Dat is kennelijk de oorzaak (te weinig koeling door lekkage).
Vandaag bevestigd gekregen dat ik volgende week een bijna-nieuwe (13500km, ex-demomodel) IONIQ 5 Lounge RWD met panoramadak volgende week vrijdag kan ophalen 
Heb erg veel zin in het elektrisch rijden, en ga vooral niet al te veel lezen over de potentiële problemen die hier allemaal voorbij komen.. enige jammere is dat ik mijn stroomaansluiting thuis pas over 7 maanden (!) kan upgraden naar 3-fasen. Dus dat wordt voorlopig maar opladen met de granny-charger.
Ik heb maar meteen een ANWB-laadpas aangevraagd en zal als ik de VIN heb ook eens kijken wat de opties zijn wat betreft Ionity. Iemand nog tips, met name voor reizen naar het buitenland (België, Duitsland, Frankrijk)?

Heb erg veel zin in het elektrisch rijden, en ga vooral niet al te veel lezen over de potentiële problemen die hier allemaal voorbij komen.. enige jammere is dat ik mijn stroomaansluiting thuis pas over 7 maanden (!) kan upgraden naar 3-fasen. Dus dat wordt voorlopig maar opladen met de granny-charger.
Ik heb maar meteen een ANWB-laadpas aangevraagd en zal als ik de VIN heb ook eens kijken wat de opties zijn wat betreft Ionity. Iemand nog tips, met name voor reizen naar het buitenland (België, Duitsland, Frankrijk)?
In de landen die je noemt is IONITY beschikbaar.Rembooooo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:37:
Vandaag bevestigd gekregen dat ik volgende week een bijna-nieuwe (13500km, ex-demomodel) IONIQ 5 Lounge RWD met panoramadak volgende week vrijdag kan ophalen
Ik reis regelmatig naar Parijs en dat gaat prima.
Ook ga ik in juni naar noord Spanje en heb dan bijna overal de mogelijkheid om bij IONITY te snelladen.
De grote voordelen van IONITY zijn het snelle laden (elke paal levert vol vermogen), goede ondersteuning en de voordelige prijs bij het ChargeMyHyundai abonnement (€ 0,29 per kWh bij een jaarabonnement dat € 13 per maand kost).
Zonder abonnement betaal je bij de meeste snelladers zoals IONITY ongeveer € 0,79 per kWh.
Dus reken maar uit wanneer je het abonnement er uit hebt: tussen de 1500 en 2000 km afhankelijk van je verbruik.
Lees juist maar wel wat de potentiële problemen zijn en controleer ze vooral bij aankoop/ophalen, zou zonde zijn als je er achteraf achter komt. De dealers zijn niet altijd even behulpzaam.Rembooooo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:37:
All I had to do was follow the damn train.
Mijn elektricien had mij al geadviseerd snel 3-fase aan te vragen zodra hij mijn elektra vernieuwd had. Was bij mij in 5 weken uitgevoerd.Rembooooo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:37:
Veel veilige kms gewenst! Mijne mag ik de 26ste afhalen.
geen laadpaal in de straat dan? Granny loader gaat je niet meevallen.....Rembooooo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:37:
Happy (meestal, als alles 't doet....) IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels 50.000 km rij-ervaring
Je kunt alvast wel een 3-fase laadpaal nemen, die dan tijdelijk 1-fase laadt. mijn ervaring is dat je dan tusseen 23:00 en 07:00 40% van 72kw accu kunt laden, voor mijn gebruik is dat ruim voldoende.jrk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:56:
[...]
geen laadpaal in de straat dan? Granny loader gaat je niet meevallen.....
IONIQ5 | Lounge | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey
Ligt eraan hoeveel je rijdt. In 12 uur heb je 25 kWh erbij.jrk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:56:
[...]
geen laadpaal in de straat dan? Granny loader gaat je niet meevallen.....
Dit dus.Henry_tw schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:04:
[...]
Je kunt alvast wel een 3-fase laadpaal nemen, die dan tijdelijk 1-fase laadt. mijn ervaring is dat je dan tusseen 23:00 en 07:00 40% van 72kw accu kunt laden, voor mijn gebruik is dat ruim voldoende.
Kost misschien meer omdat de beste mannen nog een keer terug moeten komen om naar een 3 fase om te bouwen maar gaat wel sneller dat de granny (check of die er nog wel bij zit)
Zijn er al MY23 auto's die ICCU issues hebben? Of is dat nog te vroeg?
Kan niet lang genoeg wegblijvenXmoo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:53:
Ioniq 5 58 kWh Connect + WP
Zie de post van @nietwijk hierboven.Xmoo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:53:
Ja dus...
Ioniq 5 AWD Lounge Digital Teal besteld - 5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y
Via deze site kwam de terugroepactie naar voren voor mijn auto:jrk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:35:
[...]
preventieve serviceactie op de ICCU? Die had ik nog niet eerder gehoord, maar is wel volkomen terecht. Al heeft het natuurlijk geen waarde als deze een paar dagen daarna alsnog stuk gaat.....
https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/
Heeft te maken met een mogelijke lekkage van koelvloeistof. Stap 1 is controleren of mogelijk sprake is van lekkage en stap 2 is het monteren van één of ander plaatje ter voorkoming van lekkage of ter voorkoming van schade door lekkage.
Mijn MY23 even door dezelfde site gehaald:WilliamGeluk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:51:
[...]
Via deze site kwam de terugroepactie naar voren voor mijn auto:
Heeft te maken met een mogelijke lekkage van koelvloeistof. Stap 1 is controleren of mogelijk sprake is van lekkage en stap 2 is het monteren van één of ander plaatje ter voorkoming van lekkage of ter voorkoming van schade door lekkage.
Lieber Hyundai Kunde,
zur eingegebenen Fahrzeug-Identifikationsnummer (XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX)
liegen aktuell keine Rückrufe* und Serviceaktionen* vor.
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Juist, het "welbekende" issue van lekkage bij lasnaden.WilliamGeluk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:51:
[...]
Heeft te maken met een mogelijke lekkage van koelvloeistof.
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
“Bij mijn hagelnieuwe IONIQ 5 (productiedatum oktober 2022) was de ICCU ook al kapot. En daarbij ga ik er vanuit dat er al een nieuw type ICCU in zat.”kretek1305 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:13:
[...]
Zie de post van @nietwijk hierboven.
Ja dus...
Gaat volgens mij om een MY22.5 niet?
Niet😉Xmoo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 23:10:
[...]
“Bij mijn hagelnieuwe IONIQ 5 (productiedatum oktober 2022) was de ICCU ook al kapot. En daarbij ga ik er vanuit dat er al een nieuw type ICCU in zat.”
Gaat volgens mij om een MY22.5 niet?
Hoe brengen ze dat plaatje aan?WilliamGeluk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:51:
[...]
Via deze site kwam de terugroepactie naar voren voor mijn auto:
Met popnagels?

9620wp op ut dakkie
Idem met onze auto (productie eind augustus 2021).Jirnsum schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:17:
[...]
Mijn MY23 even door dezelfde site gehaald:
[...]
Ook niks op de RDW site
[Voor 7% gewijzigd door de meester01 op 16-05-2023 00:45]
9620wp op ut dakkie
Dit krijg ik te zien...
Kampagnencode: 21D064
Serviceaktionen
Steuergerät Ladeklappen Modul (CDM) aktualisieren, IONIQ (NE EV)
Gültig bis: 23.03.2024
Kampagnencode: 20D014
ICCU Gehäuse prüfen und ggf. verstärken, IONIQ 5 (NE1)
Gültig bis: 24.12.2024
Kampagnencode: 10D233
SCU Steuergerät aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)
Gültig bis: 31.12.9999
Kampagnencode: 21D064
Serviceaktionen
Steuergerät Ladeklappen Modul (CDM) aktualisieren, IONIQ (NE EV)
Gültig bis: 23.03.2024
Kampagnencode: 20D014
ICCU Gehäuse prüfen und ggf. verstärken, IONIQ 5 (NE1)
Gültig bis: 24.12.2024
Kampagnencode: 10D233
[Voor 33% gewijzigd door kor952 op 16-05-2023 02:09]
3000Wp op 't dak
Hier idem, geen acties nodig volgens deze site. Productie datum januari 2022, afgeleverd juli 2022de meester01 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 00:44:
[...]
Idem met onze auto (productie eind augustus 2021).
Ook niks op de RDW site
Bijzonder.
Bij hoeveel kms en welke trim? Ik ga straks 40-50k per jaar maken. Want dan ga ik de dealer hier snel van attenderen, voor ik hem in ontvangst ga nemen.
Ik heb een MY22.5 en krijg geen terugroep te zien op die Duitse link. Geen idee of het te herleiden is naar bepaald MY cq. productiewindow.
Nog tips voor een wireless dongle die Carplay en Android Auto ondersteund? Vrouw is niet zo happy met de fileinformatie van de ingebouwde navigatie en we zitten beiden in een verschillend ecosysteem.
Die de Motorola MA1 langskomen maar die doet alleen Android Auto.
Wij zijn erg tevreden over de Ottocast U2-X die ook beide ondersteunt. Ik zie dat er inmiddels ook een Pro versie is, geen idee wat daar de verschillen van zijn.GG85 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:16:
Nog tips voor een wireless dongle die Carplay en Android Auto ondersteund? Vrouw is niet zo happy met de fileinformatie van de ingebouwde navigatie en we zitten beiden in een verschillend ecosysteem.
Heb zelf nu ongeveer 5 jaar Cplay2air die foutloos werkt (Kia Stonic en Niro).GG85 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:16:
Heb voor een kennis de Carlinkit 4.0 gekocht en die gebruikt het foutloos in zijn Kia EV6.
Voor mijn Ioniq5 heb ik de Carlinkit Tbox Plus besteld, moet ergens vandaag of morgen binnen komen. Deze bouwt het infotainmentsysteem echt om tot een Android tablet. De dongles hierboven beschreven zijn enkel voor wireless Carplay en Android Auto.
Dank voor de tips. Toch jammer dat KIA/Hyundai het niet voor elkaar krijgt om fileupdates snel te geven en fatsoenlijke alternatieve routes aan te bieden.
Ben zeer tevreden over de navigatie UI maar voor dagelijks woonwerkverkeer is Maps helaas toch echt beter. De alternatieve routes van Hyundai slaan vaak echt nergens op terwijl Google of Waze er wel iets van weet te maken.
Ben zeer tevreden over de navigatie UI maar voor dagelijks woonwerkverkeer is Maps helaas toch echt beter. De alternatieve routes van Hyundai slaan vaak echt nergens op terwijl Google of Waze er wel iets van weet te maken.
Tikkeltje offtopic maar hetzelfde heb ik met Apple Maps. Heerlijk vlotte en opgeruimde UI maar al een paar keer wat geks meegemaakt met de routebegeleiding. Zo ben ik is doodnormaal over een terrein van de gemeente gestuurd. Gelukkig stonden de hekken aan beiden kanten open en kwam ik handhaving tegen die vrolijk naar me zwaaide. Sta je toch toch even raar van te kijkenGG85 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:22:
Dank voor de tips. Toch jammer dat KIA/Hyundai het niet voor elkaar krijgt om fileupdates snel te geven en fatsoenlijke alternatieve routes aan te bieden.

Wanneer er selectieve terugroepacties/service bulletins zijn, mag je er van uit gaan dat er wel zoiets is, alleen is het voor ons vooralsnog niet te herleiden.ThijsR schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:51:
[...]
Geen idee of het te herleiden is naar bepaald MY cq. productiewindow.
Het feit dat er ook ICCU's stuk gaan buiten de scope van de TSB's kan verschillende redenen hebben. Wanneer je de film "Fightclub" gezien hebt weet je dat er soms een simpele financiële berekening plaats vind of een terugroep actie zin heeft. Of Hyundai in dit geval aan het rechte eind zit met hun kansberekening doe ik geen uitspraken over.
Het “eruit klappen” van mijn aardlekautomaat is verholpen!ckoopmanschap schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:20:
[...]
Ik weet niet of dit hetzelfde is en ik ben een leek:
Ik heb een Zappi en heb dit ook wel eens gehad. Volgens mij was de oorzaak (bij mij) dat de Zappi het er niet helemaal mee eens was dat ik "Smartcharge" app gebruikte. Bij het aan/uitschakelen klapte de aardlekschakelaar van de Zappi (niet die in de meterkast). Na het opnieuw opstarten van de Zappi deed hij het vervolgens weer. Soms herstelde hij het ook zelf (dan ging hij daarna alsnog weer zelf laden), op het moment dat de "smartcharge" app aangaf dat hij moest laden.
Er is een monteur door Wallbox gestuurd en die heeft 2 zaken aangepast waarna alles goed werkt.
Ten eerste heeft hij in de laadpaal de “current selector” naar 16 Ampere gezet.
Deze selector stond “tussen” 20 en 25 Ampere in en dat zou wel eens de oorzaak van het probleem geweest kunnen zijn.
Ten tweede heeft hij uit voorzorg de B25 aardlekautomaat vervangen door een C16 die ik nog had liggen.
Nu alles op 16 Ampere staat (aardlekautomaat, Wallbox laadpaal en in de Wallbox app) gaat alles goed

Zou je hiermee zowel de ingebouwde navi (HUD) als Waze kunnen gebruiken? Of gaat die dan via AA en herkent de auto dat Waze gebruikt wordt en wordt de ingebouwde navi uitgeschakeld?Xmoo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:44:
[...]
Voor mijn Ioniq5 heb ik de Carlinkit Tbox Plus besteld, moet ergens vandaag of morgen binnen komen. Deze bouwt het infotainmentsysteem echt om tot een Android tablet. De dongles hierboven beschreven zijn enkel voor wireless Carplay en Android Auto.
Die box gebruikt, voor zover ik weet, de Apple Carplay interface. Hierbij komen dus ook alle bijbehorende limitaties die de auto heeft ingebouwd voor die interface.kretek1305 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:19:
[...]
Zou je hiermee zowel de ingebouwde navi (HUD) als Waze kunnen gebruiken? Of gaat die dan via AA en herkent de auto dat Waze gebruikt wordt en wordt de ingebouwde navi uitgeschakeld?
Edit: wat ik zeg is niet geheel waar. Omdat het een "hack" is (full version Android over Apple car play interface) zijn restricties voor bijvoorbeeld het spelen van video tijdens het rijden wel te omzeilen. Maar restricties die direct met het OS van de auto te maken hebben blijven dus wel in werking. Waaronder dus de onboard nav.
[Voor 26% gewijzigd door Razwer op 16-05-2023 11:36]
...en daar ben ik dan wel benieuwd naar!Xmoo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:44:
[...]
Nee, de HUD kan enkel alleen maar met de ingebouwde navigatie werken. Volgens mij is BMW momenteel de enige die dit kan (in de nieuwe iX series). Apple gaat dit jaar nog wel haar grotere Carplay update uitbrengen met de nieuwe functionaliteiten die ze gedemo'ed hadden. Hiermee gaan ze hun platform ook beschikbaar stellen voor autofabrikanten. Dus dan zou in de toekomst de HUD ingezet kunnen worden voor bijvoorbeeld Apple Maps, Google Maps. Zie: YouTube: De volgende generatie Apple Carplay (2023 - iOS 16)kretek1305 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:19:
[...]
Zou je hiermee zowel de ingebouwde navi (HUD) als Waze kunnen gebruiken? Of gaat die dan via AA en herkent de auto dat Waze gebruikt wordt en wordt de ingebouwde navi uitgeschakeld?
Wat je nog zou kunnen doen, wat ik ga doen. Je hebt dus zogeheten AI dongles, zoals de Carlinkit Tbox Plus. Deze draait een volwaarde versie van Android 12, met een schil dat het lijkt op Apple Carplay. Hierop kun je standalone apps draaien en installeren via de Google Playstore. Dus je bouwt jouw infotainmentsysteem om tot een Android tablet. Zie: YouTube: The BEST Way to Turn Your Car's Touchscreen Into a TABLET! 😀 CarlinK...
Deze ondersteunt ook splitscreen mogelijkheden, dus aan een deel bijvoorbeeld Flitsmeister (als navigatie) en andere deel Netflix. Je kunt er zelfs een data-only sim-kaart in doen of wachten tot Hyundai de Hotspot functionaliteit van de auto gaat activeren met de volgende update(s). Dan is je telefoon eigenlijk helemaal overbodig. Enkel alleen maar voor je telefoontjes, smsjes, appjes.
Ik bedoelde het anders: ingebouwde navi gewoon gebruiken, en dus ook de HUD. Apart, op het scherm dan, Waze navi.
Bij mijn VW schakelt de ingebouwde navi en HUD uit zodra ik Waze navi opzet op AA (en ik neem aan dat dat een AA gevolg is en dus ook bij de I5 zal zijn). Ik zou graag beide naast elkaar gebruiken.
Bij mijn VW schakelt de ingebouwde navi en HUD uit zodra ik Waze navi opzet op AA (en ik neem aan dat dat een AA gevolg is en dus ook bij de I5 zal zijn). Ik zou graag beide naast elkaar gebruiken.
De I5 doet hetzelfde. Je kan er maar één tegelijk gebruiken, en alleen de ingebouwde navi maakt gebruik van het HUD.kretek1305 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:11:
Ik bedoelde het anders: ingebouwde navi gewoon gebruiken, en dus ook de HUD. Apart, op het scherm dan, Waze navi.
Mijn KIA kan dit wel. Ik kan bij wijze van een route aanzetten op zowel Flitsmeister als ingebouwde navigatie.kretek1305 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:11:
Echter zie ik dan wel alleen de pijltjes van de route van de navigatie.
Als het aan Apple maps ligt dan reed ik nog steeds rondjes op het klaverblad van knooppunt Ridderkerk. Die bleef me elke keer dezelfde 2 lussen opsturen.... Ook kom ik er vooral mee bij locaties die qua naam lijken op het origineel. Echt ruk en verwijderd van mijn mobiel. Waze en GM zijn prima maar de interne navi ook.RambOo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:36:
[...]
Tikkeltje offtopic maar hetzelfde heb ik met Apple Maps. Heerlijk vlotte en opgeruimde UI maar al een paar keer wat geks meegemaakt met de routebegeleiding. Zo ben ik is doodnormaal over een terrein van de gemeente gestuurd. Gelukkig stonden de hekken aan beiden kanten open en kwam ik handhaving tegen die vrolijk naar me zwaaide. Sta je toch toch even raar van te kijken.
Af en toe een fietspad als weg zien... nou ja, dan 'fietsen' we even

9620wp op ut dakkie
je kunt idd best eens proberen te pushen bij je netbeheerder, bij mij ging het ook van 4 maanden naar 3 weken, na een vriendelijk doch dringend belletjeXmoo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:52:
[...]
Mijn elektricien had mij al geadviseerd snel 3-fase aan te vragen zodra hij mijn elektra vernieuwd had. Was bij mij in 5 weken uitgevoerd.
Veel veilige kms gewenst! Mijne mag ik de 26ste afhalen.
ik zit ff te denken: zou je met een 2 fasen kookplaatgroep niet ook al een beetje vlotter kunnen tanken met een geschikte lader, dan komt je toch zo aan de 7,2kWh. Mijn lader kun je met dipswitches eenvoudig instellen op de beschikbare situatie.Henry_tw schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:04:
[...]
Je kunt alvast wel een 3-fase laadpaal nemen, die dan tijdelijk 1-fase laadt. mijn ervaring is dat je dan tusseen 23:00 en 07:00 40% van 72kw accu kunt laden, voor mijn gebruik is dat ruim voldoende.
bij mijn HI5 werkt de combi ingebouwde navi op dashboardscherm en navi op telefoonscherm ook gewoon, maar niet de combi AA-navi op dashboardscherm en extra navi (b.v. FM of laadpaal-app) op telefoonscherm.Xmoo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:45:
[...]
Mijn KIA kan dit wel. Ik kan bij wijze van een route aanzetten op zowel Flitsmeister als ingebouwde navigatie.
Echter zie ik dan wel alleen de pijltjes van de route van de navigatie.
en dan moet je ook nog op de weg letten, pffff
Zo werkt het helaas niet. Alles valt en staat bij de hoofdzekering. Die 2 fasen kookgroep zit nog steeds op de enkele fase vanaf de hoofdzekering.dodgydutchy schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:06:
[...]
ik zit ff te denken: zou je met een 2 fasen kookplaatgroep niet ook al een beetje vlotter kunnen tanken met een geschikte lader, dan komt je toch zo aan de 7,2kWh. Mijn lader kun je met dipswitches eenvoudig instellen op de beschikbare situatie.
Wanneer je een 3 fasen laadpaal aansluit op een enkel fase hoofdaansluiting is de 3 fasen automaat doorlussen naar een kookgroep overbodig. Het is situatie afhankelijk hoe je zaken (tijdelijk) oplost bij enkel en 3 fasen aansluitingen. Met een goed plan en voorbereiding is het overschakelen van 1 naar 3 fasen eenvoudig uit te voeren. Of de paal wil functioneren op (praktisch) 2 fasen is weer afhankelijk van merk en model paal.
[Voor 5% gewijzigd door Razwer op 16-05-2023 14:34]
ik heb het een dag later nog een keer geprobeerd en toen kreeg ik een 8-digit schermpje - vreemd maar waar...Tiggy80 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:02:
[...]
software up to date? in het verleden was het een 4 cijferige code herinner ik mij, maar dat is echt een heel eind terug op dit forum
Krijg alleen dit te zien.
Krijg alleen dit te zien.
Iemand een idee wat men hier onder verstaat?Rückrufe
VIN Label erneuern, IONIQ 5 (NE EV)
Gültig bis: 31.12.9999
Kampagnencode: 21D172
Volgens mij zijn er een paar maanden ergens in 2022 Ioniq 5’s geproduceerd met onuiste gewichtsinformatie op het type-label. Daar lijkt het bij jou op. Niets spannends dus.
a) 2-fasen kan niet. Er is tenslotte maar 1-fase aanwezig in de woning. 2-groepen is wat hier bedoelt wordt, ook wel kookgroep genoemd.Razwer schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:32:
[...]
Zo werkt het helaas niet. Alles valt en staat bij de hoofdzekering. Die 2 fasen kookgroep zit nog steeds op de enkele fase vanaf de hoofdzekering.
Wanneer je een 3 fasen laadpaal aansluit op een enkel fase hoofdaansluiting is de 3 fasen automaat doorlussen naar een kookgroep overbodig. Het is situatie afhankelijk hoe je zaken (tijdelijk) oplost bij enkel en 3 fasen aansluitingen. Met een goed plan en voorbereiding is het overschakelen van 1 naar 3 fasen eenvoudig uit te voeren. Of de paal wil functioneren op (praktisch) 2 fasen is weer afhankelijk van merk en model paal.
b) Vrijwel alle elektrische auto's laden op 1-fase of 3-fasen. De I5 is hierop geen uitzondering.
c) Een laadpaal is dus ook 1-fase of 3 fasen. Aangezien 1-fase meestal 35A is kun je deze wel hoger afzekeren indien de laadpaal dan ondersteund. 3-fasen is meestal 3x25A. Alles meer dan 1x40 of 3x25 kost al gauw 600 euro per jaar extra vastrecht en dus meestal niet interessant.
Hier een ondersteunend artikel https://www.automotivate....n%20met%2011%20kW%20laden.stefxx schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:01:
[...]
a) 2-fasen kan niet. Er is tenslotte maar 1-fase aanwezig in de woning. 2-groepen is wat hier bedoelt wordt, ook wel kookgroep genoemd.
b) Vrijwel alle elektrische auto's laden op 1-fase of 3-fasen. De I5 is hierop geen uitzondering.
c) Een laadpaal is dus ook 1-fase of 3 fasen. Aangezien 1-fase meestal 35A is kun je deze wel hoger afzekeren indien de laadpaal dan ondersteund. 3-fasen is meestal 3x25A. Alles meer dan 1x40 of 3x25 kost al gauw 600 euro per jaar extra vastrecht en dus meestal niet interessant.
2 fasen laden kan dus schijnbaar wel bij bepaalde VW modellen, dus zo gek was de gedachte niet van @dodgydutchy
Alleen gaat die vlieger dus niet op voor Hyundai.
[Voor 8% gewijzigd door Razwer op 16-05-2023 18:53]
Bij het lijstje autofabrikanten dat in dit filmpje getoond wordt, staan Hyundai en Kia niet bij.............kretek1305 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:11:
Klopt. Toch even voor de handige Harrie die nu aan het klussen slaat; vergeet niet dat je voor 2-groepen (dus nogmaals; dat is niet hetzelfde als 2-fasen) je ook twee keer een nul draad moet hebben. Anders staat de boel in no-time in de fik!Razwer schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:52:
[...]
Hier een ondersteunend artikel https://www.automotivate....n%20met%2011%20kW%20laden.
2 fasen laden kan dus schijnbaar wel bij bepaalde VW modellen, dus zo gek was de gedachte niet van @dodgydutchy
Alleen gaat die vlieger dus niet op voor Hyundai.
2 maanden, 3000 km, style 58 kWh. Waar wil je de dealer op attenderen? Ik zou gewoon lekker gaan rijden. Er zijn er ook zat zonder ICCU problemen.Xmoo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:27:
[...]
Bijzonder.
Bij hoeveel kms en welke trim? Ik ga straks 40-50k per jaar maken. Want dan ga ik de dealer hier snel van attenderen, voor ik hem in ontvangst ga nemen.
Ja, gewoon als een dubbele check vanuit hun kant.nietwijk schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 00:54:
[...]
2 maanden, 3000 km, style 58 kWh. Waar wil je de dealer op attenderen? Ik zou gewoon lekker gaan rijden. Er zijn er ook zat zonder ICCU problemen.
Scherp houden is nooit verkeerd.
Ik ben benieuwd wat je wilt dubbel checken. De dealer weet niet wat voor ICCU er in je auto zit en ook niet wanneer die eventueel kapot zou gaan. Hooguit of de modificatie nodig is en uitgevoerd is. Maar ik zou me echt niet druk maken om iets waar je geen invloed op hebt. De meeste auto's hebben geen problemen met de ICCU en als die op termijn wel kapot gaat merk je dat vanzelf. Je kan hier (afgezien van een eventuele modificatie) geen preventieve actie op uitvoeren.Xmoo schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 06:39:
[...]
Ja, gewoon als een dubbele check vanuit hun kant.
Scherp houden is nooit verkeerd.
En als de ICCU toch het leven laat zsm aandringen op vergelijkbaar vervangend vervoer, dan willen ze wel werken om die auto zsm terug te krijgen. Mocht er nog steeds een lange levertijd op het onderdeel zitten, dan trekken ze hem wel uit een auto in de showroom. En bij dit soort zaken kan het enorm helpen om een ingebrekestelling te versturen. Daarmee geef je ze nog een periode (14 dagen) om het probleem te verhelpen. Zo niet, dan treedt verzuim in en dat willen ze wel voorkomen. (mits je de auto privé aangeschaft hebt natuurlijk...)
EDIT:
En voor wie net als ik gek op feiten en cijfers is

* In dit draadje is door 12 unieke users een defecte ICCU gemeld
* De 12 defecte ICCU's zijn gemeld in de periode maart 2022 tot heden
* Enkele melders hebben aangegeven mogelijk opnieuw een defecte ICCU te hebben. Tot op heden bleek de oorzaak elders te liggen en men niet voor een tweede maal met een defecte ICCU te kampen
* Gezien het aantal actieve leden verwacht ik dat < 5% met een defecte ICCU te maken gehad heeft
* De kortste gemeldde wachttijd op de reparatie was 31 dagen. De langste was 90 dagen. 90 dagen was een uitschieter onder 10 meldingen. De 2e plaats was 62 dagen.
* De defecte ICCU's zijn gemeld bij MY22, MY22.5 en MY23
* De defecte ICCU's zijn gemeld bij een kilometerstand van 3.000 tot 60.000 km
* Een defecte ICCU herken je aan het niet meer kunnen laden aan AC (openbare)laadpalen en een granny charger. (DC laden laden gaat wel nog)
* In sommige gevallen zijn er voortekenen dat een laadsessie voortijdig stopt. Al is de ICCU hiervan meestal niet de oorzaak. Probeer daarom altijd meerdere laadpalen en als ultieme test je granny charger. Achter de granny charger zit weinig software en instelmogelijkheden. Als je auto OOK daaraan niet wil laden zou ik de garage maar eens bellen.
[Voor 34% gewijzigd door nietwijk op 17-05-2023 11:44]
nietwijk schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:40:
[...]
Ik ben benieuwd wat je wilt dubbel checken. De dealer weet niet wat voor ICCU er in je auto zit en ook niet wanneer die eventueel kapot zou gaan. Hooguit of de modificatie nodig is en uitgevoerd is. Maar ik zou me echt niet druk maken om iets waar je geen invloed op hebt. De meeste auto's hebben geen problemen met de ICCU en als die op termijn wel kapot gaat merk je dat vanzelf. Je kan hier (afgezien van een eventuele modificatie) geen preventieve actie op uitvoeren.
En als de ICCU toch het leven laat zsm aandringen op vergelijkbaar vervangend vervoer, dan willen ze wel werken om die auto zsm terug te krijgen. Mocht er nog steeds een lange levertijd op het onderdeel zitten, dan trekken ze hem wel uit een auto in de showroom. En bij dit soort zaken kan het enorm helpen om een ingebrekestelling te versturen. Daarmee geef je ze nog een periode (14 dagen) om het probleem te verhelpen. Zo niet, dan treedt verzuim in en dat willen ze wel voorkomen. (mits je de auto privé aangeschaft hebt natuurlijk...)
[Voor 7% gewijzigd door Razwer op 17-05-2023 10:12]
Ben toch wel onder de indruk van jouw statistiek op dit vlak.... Dat je dat zo hier allemaal hebt uitgefilterd?nietwijk schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:40:
[...]
EDIT:
En voor wie net als ik gek op feiten en cijfers is:
* In dit draadje is door 12 unieke users een defecte ICCU gemeld
* De 12 defecte ICCU's zijn gemeld in de periode maart 2022 tot heden
* Enkele melders hebben aangegeven mogelijk opnieuw een defecte ICCU te hebben. Tot op heden bleek de oorzaak elders te liggen en men niet voor een tweede maal met een defecte ICCU te kampen
* Gezien het aantal actieve leden verwacht ik dat < 5% met een defecte ICCU te maken gehad heeft
* De kortste gemeldde wachttijd op de reparatie was 31 dagen. De langste was 90 dagen. 90 dagen was een uitschieter onder 10 meldingen. De 2e plaats was 62 dagen.
* De defecte ICCU's zijn gemeld bij MY22, MY22.5 en MY23
* De defecte ICCU's zijn gemeld bij een kilometerstand van 3.000 tot 60.000 km
Die van mij heb je er wel bij schat ik zo in....
Maar of het wat zegt? Hoeveel mensen brengen niet een auto naar de garage met "is stuk" en halen hem "weer klaar" op? Dan kom je nooit op de diepgang dat het "de ICCU" is.....
Uiteraard, van 5-2-23 tot 22-3-23 (45 dagen) met vervolgens een vermoeden van opnieuw een defecte ICCU.jrk schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:48:
[...]
Ben toch wel onder de indruk van jouw statistiek op dit vlak.... Dat je dat zo hier allemaal hebt uitgefilterd?
Die van mij heb je er wel bij schat ik zo in....
Maar of het wat zegt? Hoeveel mensen brengen niet een auto naar de garage met "is stuk" en halen hem "weer klaar" op? Dan kom je nooit op de diepgang dat het "de ICCU" is.....

Ik ga er vanuit dat de mensen die hier actief berichten plaatsen wel enig idee hebben wat er aan de hand is en wat posten als ze >30 dagen op reparatie moeten wachten. Daarom denk ik dat 5% ruim is, maar hard kan ik het natuurlijk niet maken.
[Voor 17% gewijzigd door nietwijk op 17-05-2023 11:54]
@CharlieBulldog heeft een Excel met werkende spraakcommando’s gemaakt (gehaald van de site van Hyundai) en getest. Tevens heeft hij zelf enkele commando’s toegevoegd.Hij heeft mij gevraagd die naar een tabel om te zetten en hier te posten. Bij deze.
P.S. In deze post staan ook spraak commando's, welke mogelijk wel/niet werken, maar de lijst hierboven is in ieder geval getest door @CharlieBulldog
Spraak commando | Omschrijving |
---|---|
BELLEN | |
Bel <Naam> | Je kunt direct elke naam van de gedownloade contactenlijst bellen. Bijvoorbeeld: 'Bel Jan de Vries.' |
Bel <Naam> op zijn mobiele nummer / op kantoor / thuis / of elders | Als je voor een contact meer dan één telefoonnummer hebt opgeslagen, dan kun je aangeven op welk nummer je hem wilt bellen, bijvoorbeeld: 'Bel John Smith op kantoor' of 'Bel Trees Mulder thuis'. |
Bel <telefoonnummer #> | Je kunt ook direct het nummer dat je wilt bellen, noemen. Bijvoorbeeld: 'Bel nul, zes, een, twee, drie, vier, vijf, zes, zeven, acht.' |
NAVIGEREN | |
Zoek adres of "Adres zoeken" | "Om een adres in het navigatiesysteem te vinden en ernaartoe te navigeren, noem je de stad, de straatnaam en het huisnummer' (in die volgorde, zonder het land te noemen), dus ' Sassenheim, Hub van Doorneweg, 14 (een, vier).' Daarmee voer je de bestemming in het navigatiesysteem in. |
Vind speciale bestemming (POI) of Zoek POI | Vind bijvoorbeeld de dichtstbijzijnde bezienswaardigheden of speciale bestemmingen. Als je het commando hebt gegeven, dan kun je stap-voor-stap de instructies volgen naar de specifieke bestemming. (Toevoeging: helaas werkt het niet om snelladers te vinden). |
Vind <Categorie> | Vind alle overeenkomende resultaten in de genoemde categorie en ordent ze naar de afstand vanaf je actuele locatie. Een lijst van alle beschikbare categorieën vind je in het Navigation Web Manual, de online handleiding voor het navigatiesysteem. |
Vorige bestemmingen | Toont een lijst van actuele bestemmingen waarnaar u kunt terugkeren door het nummer van de lijst te noemen. |
Kaart | Gaat naar het kaartscherm (en geeft actuele positie) |
Verkeersinformatie | Opent het menuscherm van de verkeersinformatie (Toevoeging: toont afsluitingen en files) |
Naar huis/naar kantoor of "Thuis" of "Kantoor" | Legt je huisadres of kantooradres vast als bestemming. Beide adressen moeten als zodanig in het navigatiesysteem ingesteld zijn. |
Stop/hervat navigatie | Pauzeert of hervat de navigatie (alleen beschikbaar als een bestemming is ingevoerd). |
Aanwijzingen stoppen | Stopt de route naar de vaste bestemming. |
Aanwijzingen hervatten | Hervat de routebegeleiding naar de vaste bestemming. |
Bestemmingsinfo | Vertelt u de rest van de afstand en tijd tot uw bestemming. |
Route-opties | Herstart de route naar uw bestemming. U kunt dan ofwel "Snel" of "Kort" selecteren. |
Route-overzicht | Toont een kaartoverzicht van de gehele route naar uw bestemming. |
Annuleer route of Route annuleren | Verlaat het navigatiesysteem en wist de ingevoerde bestemming. |
Resterende afstand en tijd | Vermeldt de resterende afstand en de geschatte tijd tot de aankomst op de bestemming. |
Route-opties | Hervat de navigatie naar je bestemming. Je kunt vervolgens kiezen uit 'snelste' en 'kortste'. |
Route-overzicht | Geeft een overzichtskaart weer van de gehele route. |
KLIMAATREGELING | |
Climate control aan/uit | Schakelt de climate control in of uit. Dit is het primaire commando, dat je kunt opvolgen met de onderstaande secundaire commando's. |
Warmer/koeler | Verhoogt of verlaagt de ingestelde temperatuur. |
Ventilator hoog/laag | Verhoogt of verlaagt de snelheid van de ventilator. |
Ventilatieluchtstroom via openingen in dashboard in interieur/op voorruit/op voeten/op voorruit en voeten | Stuur de luchtstroom van ventilator of airco in de gewenste richting. |
Verwarming/ventilatie bestuurdersstoel niveau <1-3> | Kies het gewenste niveau voor verwarming of ventilatie. |
Verwarming stuurwiel aan/uit | Schakel de verwarming van het stuurwiel in of uit. |
Stoelverwarming aan/uit | Schakel de stoelverwarming in of uit. Je kunt ook specifiek kiezen voor de bestuurdersstoel of de achterbank. |
Ik heb het warm (heb ik zelf vastgesteld) | Climate control en stoelkoeling worden geactiveerd (wel een beetje te heftig) |
Ik heb het koud (heb ik zelf vastgesteld) | Verwarming, stoelverwarming en stuurverwarmingen worden geactiveerd (wel een beetje te heftig) |
MULTIMEDIA | |
Radio | Schakelt de radio in op het laatst ingestelde station. |
DAB/FM | Schakelt naar DAB- (indien beschikbaar)/FM-radio. |
AM | Schakelt naar AM-radio. |
Muziek | Gaat door met het spelen van het laatst gekozen actieve muziekbestand. |
USB | Speelt of geeft een bestand weer van de momenteel aangesloten USB-bron. |
USB-muziek | Speelt een muziekbestand van een USB-apparaat dat momenteel is verbonden met de aansluiting in de voorzijde. |
Bluetooth-audio | Speelt een muziekbestand van het apparaat dat momenteel is aangesloten via Bluetooth. |
OVERIG | |
Open achterklep | Open de achterklep |
"Afsluiten" | Opdracht annuleren of beeindigen stemherkenning (afhankelijk van situatie) |
Spraakopdrachten | Gaat naar het hulpscherm van de stemherkenning. Alle beschikbare commando’s kunnen dan geïdentificeerd en gebruikt worden. |
Ja/Nee | Wanneer de stemherkenning actief is, wordt dit commando gebruikt wanneer een antwoord gevraagd wordt voor een bevestigingsvraag. |
Regel 1~4 | Wanneer u een bepaalde naam niet kunt selecteren, zoals in Belgeschiedenis, kunt u die selecteren door cijfers te gebruiken. Eenvoudige cijfers, zoals "een" en "twee" kunnen worden herkend. |
Volgende/Vorige | Wanneer vijf of meer gezochte items worden opgesomd, kunt u naar de vorige of volgende pagina gaan met behulp van een stemcommando. |
Help | Opent het spraakherkenningshulpscherm. Alle beschikbare commando's worden hier weergegeven. |
Ja/Nee | Als spraakherkenning actief is, gebruik je deze termen om bevestigingsvragen te beantwoorden. |
Regel 1-4 (een-vier) | Als je geen specifieke naam kunt kiezen, bijvoorbeeld in Gesprekshistorie, dan kun je in de plaats daarvan het nummer van de regel noemen. |
Handmatige input | Roep de handmatig-zoeken-funtie op als je niet wilt zoeken met gesproken commando's. Spraakherkenning stopt zodra je dit commando gebruikt. |
Terug | Gaat terug naar het vorige scherm. |
P.S. In deze post staan ook spraak commando's, welke mogelijk wel/niet werken, maar de lijst hierboven is in ieder geval getest door @CharlieBulldog
Wat ook werkt: "Open laadklep". Erg handig aangezien er geen knop is (behalve op de sleutel) om deze van binnenuit te openen.
Aan de linkerzijde van het stuur, naast je koplampinstelling en parkeerrem, zit een knop om je achterklep te openen.-CJ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:40:
Wat ook werkt: "Open laadklep". Erg handig aangezien er geen knop is (behalve op de sleutel) om deze van binnenuit te openen.
Deze moet je volgens mij wel ingedrukt houden, in ieder geval bij het sluiten.
Laadklep, waar de laadpoort achterzit. Niet de achterklep.MBam schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:56:
[...]
Aan de linkerzijde van het stuur, naast je koplampinstelling en parkeerrem, zit een knop om je achterklep te openen.
Deze moet je volgens mij wel ingedrukt houden, in ieder geval bij het sluiten.
"Navigeer naar <adres>" werkt ook verrassend goed.
Dus bijvoorbeeld "Navigeer naar Marktplein 1 Amsterdam" werkt gewoon
Haha check-CJ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:02:
[...]
Laadklep, waar de laadpoort achterzit. Niet de achterklep.

Wie zou dit nou onthouden / uitspreken 😅:
"Ventilatieluchtstroom via openingen in dashboard in interieur/op voorruit/op voeten/op voorruit en voeten"
"Ventilatieluchtstroom via openingen in dashboard in interieur/op voorruit/op voeten/op voorruit en voeten"
YouTube: CoD Mobile running on CarlinKit Tbox Plus
Dongle werkt echt top. Zowel stadalone als Carplay. Advies zou wel zijn een dataonly sim-kaart erbij te nemen. Dan ben je echt volledig onafhankelijk van je telefoon. Heb ook Parkmobile geïnstalleerd om gelijk vanuit de auto een parkeeractie aan te zetten (Easypark kan dat al op de Carplay maar de parkmobile niet).
Nu alleen nog wachten op mijn Ioniq5
[Voor 3% gewijzigd door Xmoo op 17-05-2023 20:57]
Easypark = parkmobile?Xmoo schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:56:
[...]
(Easypark kan dat al op de Carplay maar de parkmobile niet).
nvm, parkmobile heeft nog "oude app" die rebranded is, los van easypark app. Sorry.
[Voor 17% gewijzigd door Razwer op 17-05-2023 21:11]
Nog makkelijker: je kan “Navigeer naar” weglaten en gewoon alleen het adres roepen.GG85 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:19:
"Navigeer naar <adres>" werkt ook verrassend goed.
Laadklep, knopje zit bij de EV6, links van het stuur boven het knopje van de achterklep.-CJ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:02:
[...]
HI5 heeft dat knopje nietOverstag schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 09:45:
[...]
Laadklep, knopje zit bij de EV6, links van het stuur boven het knopje van de achterklep.
Vraag aan forumleden die wel eens een zombiemodus hebben gehad: gebruikte je op dat moment een kabel (voor Carplay/Android Auto) of een dongle?
Nee, zombiemode staat los van kabel of dongle.edvanleeuwen schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:44:
Vraag aan forumleden die wel eens een zombiemodus hebben gehad: gebruikte je op dat moment een kabel (voor Carplay/Android Auto) of een dongle?
[Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 18-05-2023 17:33]
Vandaag voor het eerst een stuk gereden met de Ioniq die gisteren is afgeleverd. Wat een heerlijke auto is dit! Veel complimenten al gekregen over zijn uiterlijk, maar wat is-ie ook heerlijk in het gebruik! Gemaakt voor de Nederlandse snelwegen waar je bijna nergens sneller mag/kan dan 100 km. Heerlijk relaxed gereden met de SCC en als voorganger dan echt te langzaam reed, even een baantje opschuiven en daar gingie weer! Fantastisch ook dat je bij accelereren helemaal geen extra motorgeluid hoort zoals bij een ICE. Auto stuurt strak, geen last van slingeren bij LFA, handen losjes op het stuur en hij houdt je midden in de rijstrook. Vrijwel geen stuurcorrecties. En lekker zuinig gereden ook nog: net iets minder 15kwh/100. Kortom, smaakt naar meer!
`-CJ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:02:
[...]
Die zit bij mij boven de klep voor de achterklep
Klopt het dat ik tegenwoordig de veiligheidsverklaring niet meer hoef te bevestigen bij het wegrijden? Na een paar seconden verdwijnt deze vanzelf 

Ik wilde net gaan vragen, iemand enig idee hoe je dat weg krijgt?Vielleicht schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:13:
Klopt het dat ik tegenwoordig de veiligheidsverklaring niet meer hoef te bevestigen bij het wegrijden? Na een paar seconden verdwijnt deze vanzelf
bij mij blijft het een lange periode staan. mega irritant
Bij mij verdwijnt hij voortaan na +/- 5 seconden, nu je het zegt.Vielleicht schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:13:
Software update verwacht ik.demonic schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:01:
[...]
Ik wilde net gaan vragen, iemand enig idee hoe je dat weg krijgt?
bij mij blijft het een lange periode staan. mega irritant
[Voor 29% gewijzigd door Xmoo op 19-05-2023 10:09]
Dan heb je geen Ioniq 5henrov schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:38:
[...]
`
Die zit bij mij boven de klep voor de achterklep
Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic