Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
bbeems schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:55:
[...]

Bij mij was dit ook het geval. Een soort fluittoon die begint bij 30km/u en verdwijnt onder de 20km/u. Als de climate control uitstaat was het niet.
Mijn dealer heeft (onder garantie) de “elektronische waterpomp” vervangen. Het probleem is opgelost. Ze hadden dit nog niet eerder gezien.
Bedoel je de warmtepomp of toch de waterpomp?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Razwer schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:34:
[...]
Ik lees veel over het wel of niet krijgen/hebben van Coolwalk (dit is niet Android Auto versie gerelateerd maar Google zet dit at random aan voor gebruikers schijnbaar). Gek genoeg was ik schijnbaar "Coolwalk enabled" sinds dag 1 van het in bezit krijgen van mijn exemplaar.
Ik ben dus eigenlijk reuze benieuwd hoe "niet coolwalk" er uit ziet en wat het grote verschil is, want ik weet niet beter :(
coolwalk is een nieuwe versie van AndroidAuto die eerst via beta beschikbaar kwam en daarna in een public versie. Inderdaad was het zo dat aan de server zijde van Google dit stapsgewijs is ingevoerd.
Zonder coolwalk was je navigatie op 2/3 links en kon je spotify rechts op 1/3 hebben.

Sinds coolwalk kun je vrijelijk wisselen tussen de apps. Ik kan dus nu Waze full screen hebben, of 2/3 op links, of 1/3 op rechts. Daarnaast kun je zelfs 3 apps op één scherm hebben. Dan is bijvoorbeeld je navi 2/3 op links, Whatsapp aan de bovenkant van het 1/3 scherm rechts en spotoify onderste deel van dat scherm.

Verder is kenmerkend voor coolwalk de afgeronde hoekjes....

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomverweij
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-02-2024
Pimmetje223 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:51:
[...]

Welke update bedoel je? Een OTA update?
Dacht niet dat dit Over-The-Air was. Toen ik m laatst van de garage terugkreeg werd gezegd "oja en we hebben 'm geupdate". En als ik kijk bij Algemene Instellingen > Info versie / update zie ik
Platform:
Standard-class Gen5W Navigation

Bijgewerkt:
23-01-2023

Model:
NEAE.S5BLC.AEU

Softwareversie:
NE_E.EUR.S5W_L.001.001.221223
Maar of dat iets zegt over de laadsnelheid? Heb me er niet erg in verdiept, maar kan zijn dat ik nu de Infotainment versie gegevens heb opgelepeld.
Ik vermoed dat. Wie het wel weet: ik lees het graag. All I know is dat ie nu voor het eerst sinds 1,5 jaar ruim boven de 200Kw uitkwam. Kwam na +/-10m op 70Kw te hangen op max 130Kw oid.
En dat waren "normale", soortgelijke omstandigheden, al kom ik niet zo vaak uit op Snelladen met dit prima bereik.
O en nog iets: die hogere laadsnelheid haalde ik meen ik vrij snel, in de eerste minuten, en dat was bij mijn weten NIET gebruik makend van het instellen van de laadbestemming op ABRP. Maar ja zo precies bekijk ik dat allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje223
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-07 14:31
tomverweij schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:22:
[...]

All I know is dat ie nu voor het eerst sinds 1,5 jaar ruim boven de 200Kw uitkwam.
Thanks voor je antwoord! Wellicht door de inmiddels wat hogere buitentemperatuur? Misschien heb je 'm vorig jaar rond dit seizoen nooit aan de snellader gehad?

Ben trouwens een benieuwd wanneer de FASTNET chargers toe worden gevoegd aan het infotainment systeem de ioniq 5, zodat ze opzoekbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbeems
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-01-2024
PeMo1965 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:57:
[...]

Bedoel je de warmtepomp of toch de waterpomp?
Volgens de dealer ging het om een waterpomp. Ik heb echter geen gespecificeerde lijst van onderdelen gezien. Alles is keurig onder garantie vervangen en maakt sindsdien geen geluid meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:43
tomverweij schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:22:
[...]

Dacht niet dat dit Over-The-Air was. Toen ik m laatst van de garage terugkreeg werd gezegd "oja en we hebben 'm geupdate". En als ik kijk bij Algemene Instellingen > Info versie / update zie ik

[...]

Maar of dat iets zegt over de laadsnelheid? Heb me er niet erg in verdiept, maar kan zijn dat ik nu de Infotainment versie gegevens heb opgelepeld.
Ik vermoed dat. Wie het wel weet: ik lees het graag. All I know is dat ie nu voor het eerst sinds 1,5 jaar ruim boven de 200Kw uitkwam. Kwam na +/-10m op 70Kw te hangen op max 130Kw oid.
En dat waren "normale", soortgelijke omstandigheden, al kom ik niet zo vaak uit op Snelladen met dit prima bereik.
O en nog iets: die hogere laadsnelheid haalde ik meen ik vrij snel, in de eerste minuten, en dat was bij mijn weten NIET gebruik makend van het instellen van de laadbestemming op ABRP. Maar ja zo precies bekijk ik dat allemaal niet.
Je haalt een paar dingen door elkaar. Je laat de versie van het infotainment zien... die op 23 jan is bijgewerkt (dus niet heel recent bijgewerkt ;) ). Als je de pre-conditionering update bedoeld (die inderdaad door de dealer gedaan moet worden), zal die nooit werken via ABRP. Daarvoor moet je de interne navi gebruiken. Hoe het werkt kan je via de startpost vinden.
Pimmetje223 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:34:
[...]

Ben trouwens een benieuwd wanneer de FASTNET chargers toe worden gevoegd aan het infotainment systeem de ioniq 5, zodat ze opzoekbaar zijn.
Die zijn al een tijdje beschikbaar, weet even niet of het de december update of die ervoor al was.
Alleen helaas zullen de nieuwe via een nieuwe update beschikbaar komen.

[ Voor 3% gewijzigd door amw82 op 09-05-2023 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje223
amw82 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:51:
[...]

Die zijn al een tijdje beschikbaar, weet even niet of het de december update of die ervoor al was.
Alleen helaas zullen de nieuwe via een nieuwe update beschikbaar komen.
Bij mij staan de FASTNED er niet tussen. Niet in de lijst en ook niet op de kaart. Krijg ook geen optie aangeboden voor een recente OTA update. Of moet dit via een dealer update?
Welke softwareversie heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Pimmetje223 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:02:
[...]

Bij mij staan de FASTNED er niet tussen. Niet in de lijst en ook niet op de kaart. Krijg ook geen optie aangeboden voor een recente OTA update. Of moet dit via een dealer update?
update.hyundai.com moet je even de downloader gebruiken en dan via een grote USB/ssd zelf het infotainment systeem updaten. Dan staan ze ertussen. Evenals de IONITY

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
heeft iemand al ondervonden dat de spiegels niet uitklappen na het ontgrendelen? ik heb nu een paar keer gehad dat ik in de auto zat en in de spiegel wilde kijken of ik weg kon rijden en dat de spiegels nog ingeklapt waren. uitklappen deden ze dan ook niet met de knop. auto uit en aan was de enige remedie.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:37
Tiggy80 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:59:
heeft iemand al ondervonden dat de spiegels niet uitklappen na het ontgrendelen? ik heb nu een paar keer gehad dat ik in de auto zat en in de spiegel wilde kijken of ik weg kon rijden en dat de spiegels nog ingeklapt waren. uitklappen deden ze dan ook niet met de knop. auto uit en aan was de enige remedie.
Heb het een keer of 2 - 3 gehad.

De laatste keer heb ik het verholpen door de 'klap spiegel in/uit' toets te gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door WilliamGeluk op 09-05-2023 20:26 ]

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

bbeems schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:42:
[...]
Volgens de dealer ging het om een waterpomp. Ik heb echter geen gespecificeerde lijst van onderdelen gezien. Alles is keurig onder garantie vervangen en maakt sindsdien geen geluid meer.
Waterpompen zijn al een tijdje uitgerust met een eigen elektromotor bijvoorbeeld omdat we auto's met start-stop systemen gingen rijden of omdat het allemaal nog zuiniger moest.

Ook handig in een EV waar geen multiriem aanwezig is om motor appendages aan te drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine449
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18-07-2024
Tiggy80 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:59:
Ook bij mij een aantal keren voorgekomen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:49
<knip>

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 10-05-2023 07:51 . Reden: Stemmingmakerij ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-08 10:07
<knip>

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 10-05-2023 07:52 . Reden: Rapporteer aub ipv in het topic te reageren ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Ik zal tussen alle mopperberichten nog even delen dat ik al anderhalf jaar nog steeds élke keer bij het rijden denk: wat is dit toch een heerlijk, comfortabele en ruime wagen. Een genot om in te rijden, mijn familie en spullen in te vervoeren en super snel te laden. Kijk al weer uit naar een paar langere tripjes binnenkort.

Ik blijf wel af en toe een foutje maken door de grote draaicirkel (stoeprandje) 😅. En hoop dat de interne navi update snel is uitgerold met automatische laadplanning, dat was mijn enige grote gemis bij aanschaf (maar prima kunnen redden met ABRP). En laatst paste de wagen niet meer op het enige overgebleven plekje in de parkeergarage bij de klant. Hoewel, kon wel parkeren, met veel steken, maar door de breedte van de auto niet meer de deur open doen om uit te stappen 😅.

Kortom, even wat positieve vibes en dat hebben ongetwijfeld nog steeds veel meer i5 rijders. Natuurlijk is het vervelend als je auto kuren heeft of consequent stuk gaat, maar die zijn mij - afgezien van een nieuwe sensor voor de airco die snel gefixt kon worden - bespaard gebleven.

Plaatje onder: op bestemming in Oostenrijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TAZFYjJV8EBtcJ5QHd4HFwS1QEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ym8FEBRNyCQUkcFNgk0Dh8tN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoodPeople
RaRo74 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:21:
[...]

Thx!. 105/110 is ook mijn snelheid. In Duitsland is mijn effectiefste snelheid in verhouding met laden en reistijd 135 km/pu.
Een range van 220km op weg naar wintersport valt dan weer een beetje tegen maar voor die keer is wat extra reistijd eigenlijk niet erg.

[...]

Nee dat zeker niet en de I5 is ca. 150 kilo zwaarder.
Grotere accu heeft zeker de voorkeur echter flink duurder.
We houden er rekening mee op vakantie. Dan is de korte radius eigenlijk “een probleem” die op 1200km twee extra laadstops zijn. Maar ja, denken we dan, zijn we maar wat langer onderweg. Het is vakantie! Goede reden om weer even uit te rusten, toiletstop te doen. Met een klein kind moet ik toch om de +- 2 uur stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:48
Dan zal ik me ook maar even melden hier; bijna 7 weken rij ik nu in de I5 RWD Lounge, ruim 7000 km en heb niks aan te merken. Ik kom uit een Jaguar I-Pace, die is kwa rijstijl en afwerking echt wel een tandje beter maar deze auto valt me zeker niet tegen! En het sneller laden is ook echt een verademing.
GoodPeople schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:59:
En hoop dat de interne navi update snel is uitgerold met automatische laadplanning
Ja, dat zou een mooie aanvulling zijn. Mijn vorige auto altijd Google Maps of ABRP (voor de lange ritten) gebruikt, zou mooi zijn als dat niet meer hoeft. Zeker icm de headsup display gebruik ik het liefst het ingebouwde navigatie systeem.

Waarom duurt dat eigenlijk zo lang? Hij is al een week uit in de US toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Pimmetje223 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:02:
[...]

In de laatste versie is er heel wat verbeterd t.a.v. FastNed. Want in de versie hiervoor zat bijna niks aan FastNed. Echter, ook dit is een momentopname dus alle nieuwe stations van FastNed staan er dus nog niet in. Dit blijft een zwak punt als de POI laadstations afhankelijk is van een officiele navi-update. Juist hiervoor zou gebruik moeten worden gemaakt van frequente OTA-updates. Dáár heb je wat aan! Misschien is dat in de volgende versie - met laadplanning - wel zo? Zo niet, dan heb jij m.i. nog niet veel aan die laadplanning namelijk.....

Dit is de trouwens de laatste versie van de Navi- en Kaart-versie (die wij allemaal hebben). Dus het lijkt mij handiger dat jijzelf even je versie controleert.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvZnLFmM5pP6XT2TE8vvNCOBvyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4Ed3xUaIWwtI8qPfnvaDAP1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door jrk op 10-05-2023 12:41 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje223
P86 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:11:
[...]

update.hyundai.com moet je even de downloader gebruiken en dan via een grote USB/ssd zelf het infotainment systeem updaten. Dan staan ze ertussen. Evenals de IONITY
Thanks! Je tip heeft gewerkt :)
Maar ik vraag me af waarom de decemberupdate dan niet over the air is aangeboden bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

simplemouse schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:40:
[...]

Hierbij weer een kleine updaten ;(

Onderdeel wordt half juli verwacht, hierna moet deze nog worden ingebouwd.
We wachten het geduldig af....

Tot die tijd rij ik rustig rond in de Kona.
Voor de mensen die het interesant vinden.

Net gebeld door de dealer, onderdelen zijn binnen :o
Auto gaat morgen of vrijdag richting Sassenheim (HNL) en is dan hopelijk de vrijdag erop weer retour :)

Kan ik weer beginnen met genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
stefxx schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:30:
Waarom duurt dat eigenlijk zo lang? Hij is al een week uit in de US toch?
Staggered rollout met staged release process waar je begint in de kleinste markt/customer base is redelijk gemeengoed.
https://www.techwalla.com...-a-staggered-rollout-plan

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
Codeaction schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:33:
De Koffie houder onder ioniq 5 bestuurder armleuning is in de maak!

wordt spoedig getest.

Te combineren met een nespresso essenza mini xn1108 aparaat.

Na al die jaren eindelijk koffie voor de lange ritten!
Correctie, verse koffie
En, hoe is het bevallen? Past het een beetje? Praktisch onderweg of toch teveel gedoe?

En je custom houder, past dat goed en staat het stevig, en zoja wil je hem delen zodat ik hem ook kan 3d printen?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannschl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 16:06
Dag allen,

Van de leasemaatschappij mag ik een nieuwe auto uitzoeken. In de lijst met mogelijkheden staat onder andere een IONIQ5. Na een proefrit ben ik hier wel enthousiast over.

Nu raadde de verkoper mij sterk aan om een warmtepomp te nemen, omdat dit een grote invloed (tot 30%) zou hebben op de actieradius (AR). Bij andere autos in de lijst lijkt het wel/niet hebben van een warmtepomp veel minder effect te hebben op de AR.

Is dit effect inderdaad zo groot?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Hannschl Wil je de auto kunnen voorverwarmen op weg naar een snellader, moet je een warmtepomp hebben. In de winter is de actieradius ook mét warmtepomp beduidend minder. Ik denk dat het verbruik zonder warmtepomp zeker niet 30% meer is, maar meer in de orde grootte van 10% t.o.v. mét warmtepomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
Hannschl schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:57:
Dag allen,

Van de leasemaatschappij mag ik een nieuwe auto uitzoeken. In de lijst met mogelijkheden staat onder andere een IONIQ5. Na een proefrit ben ik hier wel enthousiast over.

Nu raadde de verkoper mij sterk aan om een warmtepomp te nemen, omdat dit een grote invloed (tot 30%) zou hebben op de actieradius (AR). Bij andere autos in de lijst lijkt het wel/niet hebben van een warmtepomp veel minder effect te hebben op de AR.

Is dit effect inderdaad zo groot?

Alvast bedankt!
Even in cijfers... Daarnaast is het voordeel van een warmtepomp dat je in de winter 20 minuten aan de snellader staat in plaats van 60 minuten. Maar als je nooit aan de snellader staat maakt dat natuurlijk niet uit. Aan de "reguliere" laadpaal is geen verschil. Dan duurt het gewoon 5 uur.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• nietwijk
Gisteren hoorde ik de remmen kraken van de vliegroest (en het zand) door de regen van afgelopen dagen. De auto even op regen L0 ingesteld en kon het niet laten om in het energiemenu te kijken of de auto echt niet regenereert. En het klopt inderdaad dat de auto niet regenereert op L0, ook niet als je het rempedaal intrapt. Maar als je dan toch bezig bent komt bij mij de nieuwsgierigheid wat er gebeurt in andere regeneratiestanden, bij verschillende snelheden. Hieronder een overzicht voor de geïnteresseerden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBNMEWEJRAOq2c7kVsCKXHjJftg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VHCGbvtsCVu6kNdgWeYloq7v.png?f=user_large
Let op, dit is het regeneratief vermogen bij loslaten stroompedaal. Door het rempedaal in te drukken kan meer energie teruggewonnen worden (met uitzondering van L0 dus). Uit deze grafiek haal je dus de mate van deceleratie bij loslaten stroompedaal.
Betreft een 58 kWh RWD met 125 kW aandrijfvermogen.

[ Voor 4% gewijzigd door nietwijk op 11-05-2023 08:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:47
Het nieuwe hoofdstuk voor de laadplanning staat online:

http://webmanual.hyundai....hicle3.html?keyword=route

Nu nog even wachten tot we de software kunnen downloaden maar het ziet er al prima uit.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-09 09:06
Hoi Allemaal,

Ik had het al eerder gelezen, maar ik ondervind het nu zelf ook.

Hier in de straat staan twee van deze laadpalen, deze zijn van een onderneming:

https://laadkompas.nl/laa...otion-home-advanced-22kw/

Sinds een paar weken is mijn laadsnelheid bij beiden palen circa 3Kw /4Kw. Als ik thuis oplaad zit ik wel op de 11Kw en snelladen gaat ook goed. Ben nog niet bij andere "langzame" openbare laders geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:10
nietwijk schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:19:
Gisteren hoorde ik de remmen kraken van de vliegroest (en het zand) door de regen van afgelopen dagen. De auto even op regen L0 ingesteld en kon het niet laten om in het energiemenu te kijken of de auto echt niet regenereert. En het klopt inderdaad dat de auto niet regenereert op L0, ook niet als je het rempedaal intrapt.
Ik heb het boekje er niet bij, maar ik meen dat er stond dat de eerst 10x remmen op L0 je geen regeneratie gebruikt, zodat je de remschrijven kan ontroesten, maar daarna wel weer ook op L0 regeneratief remmen doet als je het rempedaal intrapt. Hoe lang heb je het gemeten?

Edit, toch even boekje opgezocht:
Als u stap 0 van het regeneratieve remsysteem kiest, wordt de remschijfreiniging ongeveer 10 keer
uitgevoerd. Het kan zijn dat tijdens het gebruik van de remschijfreiniging de rijafstand en de kwaliteit van het regeneratieve remsysteem afneemt. Als het klaar is, wordt de regeneratieve remkwaliteit hersteld.

[ Voor 20% gewijzigd door Dala op 11-05-2023 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:15:
[...]

Er is een workaround, via de bluelink App, wanneer dit optreedt (moet er wel mobiel bereik zijn natuurlijk).

De volgende keer dat het gebeurt:

1. auto uitzetten
2. uitstappen en op slot doen
3. gebruik app om auto te klimatiseren
4. zodra de airco/verwarming start - openen, instappen, starten en wegrijden
Bingo, ik stond ook in de zombie modus (even geparkeerd bij de AH, dus niet alsof ie lang stil stond). Al 1 of 2 keer eerder gehad in afgelopen jaar. Maar nu werkte aan en uit zetten niet. Was heel blij met dit topic, want uiteindelijk heeft de airco truuk geholpen _/-\o_ . (en ja ik moet een steeksleutel in de auto gaan leggen).

Maar was hier nu een service actie voor? Heeft het zin om met de dealer contact op te nemen? Want ik lees in het topic voornamelijk: ja dit komt minder voor nu, maar ik weet niet hoe het minder voor komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dala op 11-05-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:08

GG85

.......

Klopt het trouwens dat uitgesteld laden maar 1x werkt? Ik dacht ik stel de auto in op alleen laden tussen 00:00 en 07:00 maar dat heeft maar 1x gewerkt. Daarna stond de instelling weer terug in default.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
ckoopmanschap schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:54:
Hoi Allemaal,

Ik had het al eerder gelezen, maar ik ondervind het nu zelf ook.

Hier in de straat staan twee van deze laadpalen, deze zijn van een onderneming:

https://laadkompas.nl/laa...otion-home-advanced-22kw/

Sinds een paar weken is mijn laadsnelheid bij beiden palen circa 3Kw /4Kw. Als ik thuis oplaad zit ik wel op de 11Kw en snelladen gaat ook goed. Ben nog niet bij andere "langzame" openbare laders geweest.
Dat toont aan dat er niks met je OBC aan de hand is aangezien je thuis 11kW kan laden.
Er zijn nog altijd publieke palen die 11kW kunnen doen maar dan dit moeten verdelen over twee stekers. Dus als je eerst vaak alleen stond bij die paal kreeg je 11kW, en nu moet je de snelheid dus delen met iemand.

Er zijn ook steeds meer en meer CPO's die op publieke laadpalen "slim laden" doen en die verlagen dus de laadsnelheid wanneer de energievraag hoog is in dat gebied. En ja, dat kunnen ze doen zonder je te informeren.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
ZuinigeRijder schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:00:
@Hannschl In de winter is de actieradius ook mét warmtepomp beduidend minder. Ik denk dat het verbruik zonder warmtepomp zeker niet 30% meer is, maar meer in de orde grootte van 10% t.o.v. mét warmtepomp.
Omdat de warmtepomp ook wordt gebruikt om je auto efficienter op te warmen, toch? Dus de airco in de winter kost minder stroom als je een warmtepomp laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dala schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:44:
[...]

Bingo, ik stond ook in de zombie modus (even geparkeerd bij de AH, dus niet alsof ie lang stil stond). Al 1 of 2 keer eerder gehad in afgelopen jaar. Maar nu werkte aan en uit zetten niet. Was heel blij met dit topic, want uiteindelijk heeft de airco truuk geholpen _/-\o_ . (en ja ik moet een steeksleutel in de auto gaan leggen).

Maar was hier nu een service actie voor? Heeft het zin om met de dealer contact op te nemen? Want ik lees in het topic voornamelijk: ja dit komt minder voor nu, maar ik weet niet hoe het minder voor komt.
Nee, hier is geen service actie voor, naar mijn weten. Er was wel een service actie voor de laadklep, maar zal wel niet hiermee te maken hebben. Wel kan het zijn dat de laatste infotainment versie (nu nog 221223) het minder is, maar misschien ook niet.

Wel altijd goed opletten, dat er ready staat (dus niet te snel op start knop drukken), voordat je de auto aanzet en natuurlijk altijd met de voet op rempedaal start knop indrukken. Maar lijkt in dit geval bij jouw niet het geval te zijn geweest.

Ik heb 1x gehad dat de auto niet meer uit wilde gaan, ook niet meer op slot. Toen heb ik zelf steeksleutel 10 gebruikt, maar misschien had het met de airco truc ook gewerkt, alhoewel de auto ook niet meer op slot ging. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
ZuinigeRijder schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:49:
[...]

Nee, hier is geen service actie voor, naar mijn weten. Er was wel een service actie voor de laadklep, maar zal wel niet hiermee te maken hebben. Wel kan het zijn dat de laatste infotainment versie (nu nog 221223) het minder is, maar misschien ook niet.
Ok, ik heb idd laatste infotainment versie.
Wel altijd goed opletten, dat er ready staat (dus niet te snel op start knop drukken), voordat je de auto aanzet en natuurlijk altijd met de voet op rempedaal start knop indrukken. Maar lijkt in dit geval bij jouw niet het geval te zijn geweest.
Ik start altijd de auto in een keer. Ik stap in, gordel etc, druk rempedaal in en druk op start, dan kan ik meteen wegrijden. Is dat niet de "juiste" manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dala schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:04:

Ik start altijd de auto in een keer. Ik stap in, gordel etc, druk rempedaal in en druk op start, dan kan ik meteen wegrijden. Is dat niet de "juiste" manier?
Dan kun je wel eens net te snel zijn, in het instrumenten cluster moet de groene READY linksonder aan zijn (of wachten totdat het grotere ready even in beeld komt, maar met mijn kapotte front radar, komt deze nu heel laat). Maar ik moet zeggen dat tegenwoordig het instrumenten cluster heel snel de groene READY laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
ZuinigeRijder schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:07:
[...]

Dan kun je wel eens net te snel zijn, in het instrumenten cluster moet de groene READY linksonder aan zijn (of wachten totdat het grotere ready even in beeld komt, maar met mijn kapotte front radar, komt deze nu heel laat). Maar ik moet zeggen dat tegenwoordig het instrumenten cluster heel snel de groene READY laat zien.
Hmm, dus je wilt zeggen dat als je instapt de auto al ready word? Of stap je in, duw je op start, en wacht op ready, en dan pas rem+start?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dala schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:08:
[...]

Hmm, dus je wilt zeggen dat als je instapt de auto al ready word? Of stap je in, duw je op start, en wacht op ready, en dan pas rem+start?
Ik doe ook altijd eerst de gordel om, scheelt weer wat piepjes :+ En druk pas op Start met rempedaal ingetrapt hierna. Gebruik nooit drukken van start zonder rempedaal.

Nee, na het indrukken van start komt pas de groene READY. Maar heb het idee dat wanneer je instapt aan de bestuurderszijde en de sleutel wordt herkend er al systemen opgestart worden. Dus na het indrukken van start met rempedaal ingedrukt is de groene READY linksonder bij mij al heel snel aan. Dus eerst de gordel omdoen heeft volgens mij geen vertraging tot gevolg, aangezien de auto al start gereed gemaakt wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door ZuinigeRijder op 11-05-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit zombie gebeuren is nog waar ik het meest tegenop kijk eigenlijk, voor als ik de auto ontvang :P Ik vind het heel lastig om in te schatten hoe vaak dit nu echt voorkomt en of ik m'n vrouw hiervoor moet waarschuwen.

Is het echt zo dat als je gewoon wacht op de 'ready'-indicatie voor het starten dat het dan per definitie niet misgaat? Of is het meer dat de kans dan veel kleiner maar niet 0 is?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:09
Cloud schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:19:
Dit zombie gebeuren is nog waar ik het meest tegenop kijk eigenlijk, voor als ik de auto ontvang :P Ik vind het heel lastig om in te schatten hoe vaak dit nu echt voorkomt en of ik m'n vrouw hiervoor moet waarschuwen.

Is het echt zo dat als je gewoon wacht op de 'ready'-indicatie voor het starten dat het dan per definitie niet misgaat? Of is het meer dat de kans dan veel kleiner maar niet 0 is?
Om heel eerlijk te zijn is die kans niet zo groot. Ik rijd al bijna anderhalf jaar in een IONIQ 5 en ik heb werkelijk nog nooit de zombiemodus gehad. Dus ik zou me er niet heel druk om maken. En anders kan er natuurlijk altijd nog de wegenwacht gebeld worden, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

AkakoMinami schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:24:
[...]
Om heel eerlijk te zijn is die kans niet zo groot. Ik rijd al bijna anderhalf jaar in een IONIQ 5 en ik heb werkelijk nog nooit de zombiemodus gehad. Dus ik zou me er niet heel druk om maken. En anders kan er natuurlijk altijd nog de wegenwacht gebeld worden, niet?
Ik heb ook het idee dat het wel meevalt en idd, de pechhulp is er altijd ook nog :) Maar in zo'n ervaringen-topic als dit komt het net wat vaker voorbij dan gemiddeld waardoor je toch soms wat gaat twijfelen. Ik heb het in geen enkele review gemeld zien worden voor zover ik weet; dus echt heel algemeen kan het niet zijn.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala

Ik zou zeggen zelden, ik heb nu 18k op de teller, en dit is de tweede keer. En de vorige keer was het een geval van uitzetten, en weer opnieuw aanzetten.

Maar ik ga nu wel die steeksleutel neerleggen, want dat zou sneller zijn volgende keer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Cloud schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:27:
[...]

Ik heb ook het idee dat het wel meevalt en idd, de pechhulp is er altijd ook nog :) Maar in zo'n ervaringen-topic als dit komt het net wat vaker voorbij dan gemiddeld waardoor je toch soms wat gaat twijfelen. Ik heb het in geen enkele review gemeld zien worden voor zover ik weet; dus echt heel algemeen kan het niet zijn.
Ik heb het ook nog nooit gehad, en ik heb er inmiddels al bijna 60k en anderhalf jaar op zitten.

Ik maak best veel kilometers, en ook vaak >400km op een dag. Als ik naar mijn auto loop heb ik nog steeds een glimlach op mijn gezicht, en die gaat niet weg als ik ga rijden.

Tuurlijk is de auto niet perfect, maar welke auto is dat wel. Los van de AVN-module en een defecte 220V stekker onder de achterbank heb ik nog nooit iets geks gehad. Als ik nu een nieuwe auto zou mogen kiezen zou ik exact dezelfde kiezen *O*
72kW Connect+, Gravity Gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik wil nog even waarschuwen dat het ook kan voorkomen als de batterij van je sleutel bijna leeg is en er een slechte verbinding tussen sleutel en auto is. In 1 ¾ jaar één keer steekie 10 moeten gebruiken tot ruim een maand geleden toen had ik het probleem tig keer in één week. Na contact met de garage vroegen ze me langs te komen om de sleutelbatterij te vervangen. Sindsdien geen last meer gehad.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:18

-CJ

Not remastered

Cloud schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:27:
[...]

Pechhulp heb je echt niet nodig. Wel een steek- of dopsleutel 10mm in de auto. Heb het vier keer gehad, ook met iemand die de auto leende, en ook via de telefoon is het op te lossen.

Is het irritant? Zeker. Is het een groot probleem? Niet echt.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Dala schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:44:
[...]

Vrouwlief had afgelopen week de I5 mee om boodschappen te doen. Belde mij op dat ze hem niet gestart kreeg. Verschillende stappen geprobeerd en uitgelegd. Niets lukte..... Toen de FaceTime aangegooid om mee te kijken. Toen ik aangaf dat ze het rempedaal in moest drukken nogmaals en ze aangaf dat het niets deed, vroeg ik om de camera even naar onderen te richten.... 3x raden. Rempedaal is de linkse... Brede... Schat... Pling en de I5 kwam weer tot leven..... vervolgens kreeg ik tuut tuut tuut. Hier is thuis niet meer over gesproken.... 8)7 8)7 :+

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

zie hierboven waar je vrouwlief voor moet waarschuwen. :X

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

AkakoMinami schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:24:
[...]

Ik 1 x na een snellaad sessie (nou ja, 65kw was niet echt snel). Alles uit, reboot en toen gaan. Daarna nooit meer.

Wel wachten we allebei netjes op Ready voordat we de versnelling inleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje223
Iemand ervaring met het feit dat de Hyundai smartcharging app niet koppelt met de ioniq 5? Op het moment van koppelen klapt de app eruit en moet ik hem weer opnieuw opstarten. Keer op keer hetzelfde dus koppelen lukt niet (iPhone 14 pro). Is er een oplossing? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-09 09:06
krizzziz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:02:
[...]

Dat toont aan dat er niks met je OBC aan de hand is aangezien je thuis 11kW kan laden.
Er zijn nog altijd publieke palen die 11kW kunnen doen maar dan dit moeten verdelen over twee stekers. Dus als je eerst vaak alleen stond bij die paal kreeg je 11kW, en nu moet je de snelheid dus delen met iemand.

Er zijn ook steeds meer en meer CPO's die op publieke laadpalen "slim laden" doen en die verlagen dus de laadsnelheid wanneer de energievraag hoog is in dat gebied. En ja, dat kunnen ze doen zonder je te informeren.
Dat klopt, maar deze paal heeft sinds een paar weken altijd exact dezelfde laadsnelheid. Ik heb zelf het idee, dat ze misschien handmatig de maximale snelheid hebben verlaagd, zodat niet iedereen daar gaat laden.

Het laadtarief (circa 18-20 cent) is nogal aan de lage kant, namelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In Noord-Amerika is de mei-update weer teruggetrokken.
If you are trying to download the map and software update and Navigation Updater is showing "Updates Temporarily Unavailable", I'm sorry, the update has been pulled for software revisions. You will not be able to download new map and software update from the Navigation Updater for the specified vehicle model GEN5W.

Please check the Navigation Updater at the end of May to see if it is available to download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Even mijn laadsituatie.
Ik heb een eigen laadpaal thuis, waar ik 'gewoon' met tegen de 11kw kan laden (zie foto).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrdOYHVjKXp3QNIHiqFeowZLuiI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c9Y0ayg6VMOwJqWMmiqXtWWC.jpg?f=user_large

Ik heb een openbare laadpaal pal naast mijn huis waar ik goedkoper kan laden en daar maak ik dus altijd gebruik van. In het verleden ging dit altijd met 11kw. Maar eigenlijk sinds mijn nieuwe ICCU heb ik problemen met de leze laadpaal. Op rechts klapt hij er bijna direct na aansluiten helemaal uit. Op links doet hij het wel, maar kom ik niet verder dan 3kw sneldheid, zodat een laadbeurt zomaar 21 uur kost.

Het lijkt wel alsof ik de enige ben met problemen bij deze paal; hoor anderen er nooit over. Ik heb een filmpje gemaakt hoe het gaat bij deze laadpaal.....

[Video: https://photos.app.goo.gl/16pxnEh9dJ5vXek29]

Wat denken jullie waar dit aan ligt? Is mijn auto zo kieskeurig; of moet ik toch nog eens weer een keer met de laadpaal-eigenaar (Vattenfall) contact opnemen? Zijn er meer dergelijke problemen bekend?

Oh ja: die pincode in beeld is voor het enkele geval dat ik een keer ruitensproeier vloeistof op de tankpas haal o.i.d 8)7 en mocht je denken "wat is dat voor een brief aan de laadpaal?" Dat is de instructie/probleembeschrijving voor de laadpaal monteur die ooit zou langskomen....

[ Voor 49% gewijzigd door jrk op 11-05-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
jrk schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:31:
In het verleden ging dit altijd met 11kw. Maar eigenlijk sinds mijn nieuwe ICCU heb ik problemen met de leze laadpaal. Op rechts klapt hij er bijna direct na aansluiten helemaal uit. Op links doet hij het wel, maar kom ik niet verder dan 3kw sneldheid, zodat een laadbeurt zomaar 21 uur kost.
Het lijkt wel alsof ik de enige ben met problemen bij deze paal; hoor anderen er nooit over.
Wanneer je 3kw trekt op een 11kw paal (3 fasen), trek je maar 1 van de 3 fasen. Waarom dit het geval is kan ik niets over zeggen. Heb je een OBD dongle die wat meer data kan laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Razwer schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:52:
[...]
Wanneer je 3kw trekt op een 11kw paal (3 fasen), trek je maar 1 van de 3 fasen. Waarom dit het geval is kan ik niets over zeggen. Heb je een OBD dongle die wat meer data kan laten zien?
Thanx! Dat lijkt inderdaad zo te zijn dat ik maar 1 fase trek. Dat had ik zelf ook wel eens bedacht. Blijft raar dat aan de rechterkant de laadpaal helemaal niet werkt..... En waarom doet hij het thuis wel op 3 fasen, maar op deze paal niet. Is de auto soms super kritisch (en dat na mijn nieuwe ICCU. ik weet niet of het toeval is, maar daarvoor nooit last gehad van dit fenomeen)

En ja, ik heb zo'n dongle en gebruik als app Car Scanner. Kan ik daar wat op zien bij laden? Nooit aangedacht om die hiervoor te kunnen gebruiken....

[ Voor 14% gewijzigd door jrk op 11-05-2023 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrChair
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 15:37
jrk schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:13:
[...]
En waarom doet hij het thuis wel op 3 fasen, maar op deze paal niet. Is de auto soms super kritisch?
Gebruik je thuis dezelfde kabel? Of heb je daar een laadpaal met vaste kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

DrChair schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:29:
[...]

Gebruik je thuis dezelfde kabel? Of heb je daar een laadpaal met vaste kabel?
Zelfde kabel ('t is geen snellader hè?, dus ik gebruik altijd mijn eigen losse kabel. Ook mijn eigen laadpaal is zonder vaste kabel)

[ Voor 16% gewijzigd door jrk op 11-05-2023 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01:56
ik start altijd met rempedaal in en dan komt meestal "ready" snel in beeld, maar soms moet ik 2X de start indrukken voor er ready komt. Is dit bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 10:08
GG85 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:58:
Klopt het trouwens dat uitgesteld laden maar 1x werkt? Ik dacht ik stel de auto in op alleen laden tussen 00:00 en 07:00 maar dat heeft maar 1x gewerkt. Daarna stond de instelling weer terug in default.
Ik had dit probleem ook, maar werkt nu redelijk goed, ttz. 1 keer alle 14 dagen dat de wagen het patroon vergeet.

Ik heb dit kunnen oplossen door de 'Next departure time' elke dag op 8u te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dravikje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik kan mij recent bij de i5 club aansluiten. Ik heb geprobeerd te navigeren naar een snel lader maar van pre heating lijkt geen spraken en laden was maximaal 120kw wat overeenkomt met de temperatuur tabel. Kan iemand mij vertellen hoe ik weet of mijn voertuig pre conditioning ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

dravikje schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:00:
Ik kan mij recent bij de i5 club aansluiten. Ik heb geprobeerd te navigeren naar een snel lader maar van pre heating lijkt geen spraken en laden was maximaal 120kw wat overeenkomt met de temperatuur tabel. Kan iemand mij vertellen hoe ik weet of mijn voertuig pre conditioning ondersteund?
Is het een my23 of een oudere (met update) en heb je een warmtepomp? Heb je deze optie in het menu? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-Tl8ijqNxjK9JG_lqhcM8LKvIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78pwaRNf7C9aDJmzwYKQ5Ehb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dravikje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-05-2024
Umbrah schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:02:
[...]

Is het een my23 of een oudere (met update) en heb je een warmtepomp? Heb je deze optie in het menu? [Afbeelding]
Bedankt dat je zo snel reageert. Ik kan alleen een wintermodus vinden in het menu dat jij stuurt. Mijn voertuig is uit december 2021, de navigatie is geupdate (tot november geloof ik uit mijn hoofd). Ik weet niet of ik een warmte pomp heb of hoe ik daar achter kom..?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GQcIbU_VO6Rwspjedfqac-Z788=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iaAxPZuSxIluHgBWIVKtMOiw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Umbrah schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:02:
[...]

Is het een my23 of een oudere (met update) en heb je een warmtepomp? Heb je deze optie in het menu? [Afbeelding]
Zo te zien heb je de software met de pre conditioning.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razwer
dravikje schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:22:
[...]

Bedankt dat je zo snel reageert. Ik kan alleen een wintermodus vinden in het menu dat jij stuurt. Mijn voertuig is uit december 2021, de navigatie is geupdate (tot november geloof ik uit mijn hoofd). Ik weet niet of ik een warmte pomp heb of hoe ik daar achter kom..?

[Afbeelding]
Wintermodus is voor zover ik weet niet meer beschikbaar wanneer je de pre-conditioning update hebt gehad, dus ik zou even bij de dealer langs gaan en navragen over de update. Deze kunnen je ook vertellen of je wel of geen warmtepomp hebt.
Ter referentie: https://www.ioniqforum.co...t-campaign-t9q-pdf.47393/ (noot dat dit een TSB is uit een andere regio)

[ Voor 13% gewijzigd door Razwer op 11-05-2023 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
jrk schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:13:
[...]
En ja, ik heb zo'n dongle en gebruik als app Car Scanner. Kan ik daar wat op zien bij laden? Nooit aangedacht om die hiervoor te kunnen gebruiken....
Voor zover Google mij kon vertellen is er inderdaad de mogelijkheid om charging data met die app live in te zien. Vergt wel aanpassen van template: https://www.f150lightning...nd-range-telemetry.11602/ (is van F150 lightning dus geen idee of dit ook werkt voor Ioniq 5). Volgens mij heeft @ZuinigeRijder hier meer verstand van.

Overigens kan het ook zijn dat combinatie kabel + paal slecht contact maakt (aan paal zijde) en daardoor issues voor komen. Mocht je in de mogelijkheid zijn een andere (known good) kabel te lenen, zou ik dat eens proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door Razwer op 11-05-2023 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

dravikje schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:22:
[...]

[Afbeelding]
Dat weet je uit je aanschaf :D vanaf de Connect+ is het standaard, daaronder is het een optie (connect/style).

De navigatie/gebruikers-updatebare componenten zijn niet hetgene wat pre-conditionering aanzet. Dat is een update die enkel door een dealer is uit te voeren voor pre-23 auto's.
McRizzo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:40:
[...]

Natuurlijk, ik heb immers een MY23 ;) - januari opgehaald. Nog steeds blij mee. Voor mij was geen update nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoodPeople
Tikje off topic, maar de Hyundai N Vision 74 concept car komt mogelijk in massaproductie op de markt. Was inspiratie voor de Ioniq 5. En herken wel aardig wat elementen… (Bron: https://www.thedrive.com/...after-may-27-debut-report)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qd-Y7U6JNWf_Cabf2icpPVSb_q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGVFaqcRPLCxNuxlXBcVoCKZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9Gn8BzDY4kVervgHCSyHvczqwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ORR07V1FufhTCb9FkEqX51Kt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIBF_eACKj6lxBX1oOS5V2CM8i4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKwATHsCbTPpJhs4FMyDmOpl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople

Ik heb een openbare laadpaal pal naast mijn huis waar ik goedkoper kan laden en daar maak ik dus altijd gebruik van. In het verleden ging dit altijd met 11kw. Maar eigenlijk sinds mijn nieuwe ICCU heb ik problemen met de leze laadpaal. Op rechts klapt hij er bijna direct na aansluiten helemaal uit. Op links doet hij het wel, maar kom ik niet verder dan 3kw sneldheid, zodat een laadbeurt zomaar 21 uur kost.
Mijn i5 heeft geen nieuwe ICCU, maar herken wel dat de stroom afgifte bij de openbare laadpaal van Allego bij mij in de buurt sinds enkele maanden niet boven de 3 kwh uitkomt. En een keer was het 7-8kwh.

En kan soms bij bepaalde palen ook maar aan 1 kant laden. (Links of rechts). Waarbij de paal wel verbinding maakt met de laadpaal en voertuig, maar dan geen stroom levert. (Kwh teller gaat niet lopen). Als ik dan de andere plug gebruik (indien mogelijk) lukt vaak wel.

Vond heel gek dat kw varieerde, maar in mijn geval heeft het dan waarschijnlijk meer te maken heeft met de variabele stroomprijs en afknijpen van de stroom toevoer door aanbieder dan een interne fout - zoals door andere forum gebruiker meldde.

Over algemeen kan ik op werk of bij andere openbare palen wel “gewoon” met 11 kwh laden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nietwijk
Even mijn laadsituatie.
Ik heb een eigen laadpaal thuis, waar ik 'gewoon' met tegen de 11kw kan laden (zie foto).
[Afbeelding]

Het lijkt wel alsof ik de enige ben met problemen bij deze paal; hoor anderen er nooit over. Ik heb een filmpje gemaakt hoe het gaat bij deze laadpaal.....

[Video]

Wat denken jullie waar dit aan ligt? Is mijn auto zo kieskeurig; of moet ik toch nog eens weer een keer met de laadpaal-eigenaar (Vattenfall) contact opnemen? Zijn er meer dergelijke problemen bekend?

Oh ja: die pincode in beeld is voor het enkele geval dat ik een keer ruitensproeier vloeistof op de tankpas haal o.i.d 8)7 en mocht je denken "wat is dat voor een brief aan de laadpaal?" Dat is de instructie/probleembeschrijving voor de laadpaal monteur die ooit zou langskomen....
Ik herken dit als Vattenfall/Alfen gerelateerde issue. Gezien de tarieven sta ik er ook graag. Eerder haalde men op links + rechts samen 11 kW, welke je ook haalde als er maar 1 auto aan staat. Tegenwoordig haal ik 8 kW op rechts en 3 kW op links. Met de Kona electric net zo… ligt dus niet aan Ioniq 5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Pimmetje223 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:58:
Iemand ervaring met het feit dat de Hyundai smartcharging app niet koppelt met de ioniq 5? Op het moment van koppelen klapt de app eruit en moet ik hem weer opnieuw opstarten. Keer op keer hetzelfde dus koppelen lukt niet (iPhone 14 pro). Is er een oplossing? 😇
Hier ook last van! Zit volgens de klantenservice een bug in de laatste versie die dit veroorzaakt. Er wordt maandag/dinsdag een nieuwe versie gepusht die dit moet oplossen. Nog even geduld.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

McRizzo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:40:
[...]

nee hoor, juist niet! De update door de dealer is niet uitgevoerd, voor zover je überhaupt recht hebt op die update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Razwer schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:24:
[...]

Voor zover Google mij kon vertellen is er inderdaad de mogelijkheid om charging data met die app live in te zien. Vergt wel aanpassen van template: https://www.f150lightning...nd-range-telemetry.11602/ (is van F150 lightning dus geen idee of dit ook werkt voor Ioniq 5). Volgens mij heeft @ZuinigeRijder hier meer verstand van.

Overigens kan het ook zijn dat combinatie kabel + paal slecht contact maakt (aan paal zijde) en daardoor issues voor komen. Mocht je in de mogelijkheid zijn een andere (known good) kabel te lenen, zou ik dat eens proberen.
dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
jrk schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 07:32:
[...]

nee hoor, juist niet! De update door de dealer is niet uitgevoerd, voor zover je überhaupt recht hebt op die update.
Waar zie je dit aan? Na de update verdween bij mij de winter modus en verscheen de batterij conditionerings optie zoals op de foto te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
McRizzo schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 12:56:
[...]

Waar zie je dit aan? Na de update verdween bij mij de winter modus en verscheen de batterij conditionerings optie zoals op de foto te zien.
Ik vermoed dat jullie langs elkaar heen discussieren. @dravikje Stelde een vraag en @Umbrah postte een foto als antwoord daar op hoe een auto met pre-conditioning update er uit hoort te zien. Umbrah in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic" Daarop antwoordde @dravikje met een foto waar wintermodus (nog) beschikbaar is. dravikje in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Even mijn laadsituatie.
[Afbeelding]

[Video]

Laat de ICCU maar eens doormeten, grote kans dat er ook met de nieuwe iets mis is.... ik ga al naar nummer 3 toe..... elke 10k een nieuwe.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Mogelijk is de oorzaak vh gekraak vd achterklep gevonden..... het dak vd auto staat op instorten namelijk.... laspunten vliegen los....... wanneer maak je dat nog mee bij een moderne auto??? Bij Hyundai gebeurt het gewoon....

Kortom, auto moet naar een schadehersteller.... laspunten moeten opnieuw worden gelast..spuitwerk uiteraard ook...... en wie weet dan eindelijk vh gerammel en gekraak vd achterklep af....

Ik vermoed zo maar dat het ook zal helpen om andere gekraak/gerammel in het interieur zal verminderen...net als weggedrag want minder torsie dadelijk vermoed ik.... vraag is dan wel voor hoe lang...want dit zijn toch zeer zeer serieuze issues.... zelfs voor de veiligheid vd inzittenden omdat de stevigheid voor een heel deel foetsie was.... ontoelaatbaar zoiets... en dankzij iemand anders die dit ook al heeft gehad de garage hierop kunnen attenderen komt dit naar boven,,,anders wellicht nog weet ik hoe lang ermee moeten leuren.....

kortom, opnieuw staat de auto en nog steeds bij de garage. Mis die bak ellende ook totaal niet eerlijk gezegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Knip

[ Voor 89% gewijzigd door Notna op 13-05-2023 10:58 . Reden: Commentaar op moderatie kan in de daartoe bestemde topics ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:35
Nee, gewoon zoals het er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:57
Weet iemand ook hoe je via android auto standaard berichten via signal of whatsapp verstuurd? Als ik nu zeg. Stuur..blabla naar changie. Dan is het steeds een sms. En volgens mij toen ik net de auto had werd wel whatsapp gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
Iemand een tip om mijn nacht te verbeteren?

Auto alarm is al 3x afgegaan afgelopen uur. De achterklep trekt in slot, maar opened dan ook weer, en maakt 3 piep geluiden maar blijft dicht. Na een tijd gaat de auto dan alarm geven.

Ik wil morgen langs bij de dealer, maar waar zet ik die sensor uit? Kan ik gewoon een zekering eruit halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-09 10:22
Dala schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:23:
Ik wil morgen langs bij de dealer, maar waar zet ik die sensor uit? Kan ik gewoon een zekering eruit halen?
Zou de 12V batterij loskoppelen helpen voor de nachtrust?

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
kretek1305 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:29:
[...]

Zou de 12V batterij loskoppelen helpen voor de nachtrust?
Yup, thanks, dat is de makkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-09 10:22
@spidertje
Dat is dan officieel de horror I5 van het land!

Heb je al een advocaat hieromtrent geraadpleegd? De ophoping van problemen maakt er haast een economische perte total van...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
kretek1305 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:12:
@spidertje
Dat is dan officieel de horror I5 van het land!

Heb je al een advocaat hieromtrent geraadpleegd? De ophoping van problemen maakt er haast een economische perte total van...
Jazeker, as maandag gaat het formele juridische verhaal eruit. Garage geïnformeerd.

Nooit weer een Hyundai, dat is zeker.

knip

Ik heb geloof ik nog nooit ergens zon spijt van gehad dan van de aankoop van de Hi5. knip

[ Voor 31% gewijzigd door Notna op 13-05-2023 10:55 . Reden: Houd het bij de feiten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18:34

DJN

Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 13-05-2023 10:20 . Reden: Gebruik aub de TR functie voor meldingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
spidertje schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:27:
[...]
Ik heb geloof ik nog nooit ergens zon spijt van gehad dan van de aankoop van de Hi5. knip
Hier noemen wij dat een "maandagochtend model", in de VS noemen ze het een Lemon. In de VS is dat gek genoeg juridisch beter geregeld dan hier via Lemon Law wetgeving. Het feit dat er is de VS zoiets is als Lemon Law bevestigd dat er genoeg statistieken zijn van lotgenoten onder diverse merken.
Wanneer mijn exemplaar evenveel gebreken als jouw exemplaar zou vertonen had ik allang een juridisch traject gestart om mijn geld terug te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 13-05-2023 10:56 . Reden: Quote aangepast na ingreep ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:21
Dan is het alleen jammer dat je zaken als vering hebt verlaagd en vervangen waardoor je gedeeltelijk geen poot meer hebt om op te staan. De auto is niet meer in de originele staat zoals deze door de dealer is verkocht. Snap sowieso niet dat je dit soort aanpassingen doet als je zo ontevreden bent met een auto en stappen wilt ondernemen.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben Hofstee
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-02-2024
Ben al een paar dagen bezig om car scanner aan de praat te krijgen. maar dat wil maar niet lukken. Hij kan niet connecten met de OBDLinkCX. Heeft iemand suggestisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:34
Ben Hofstee schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:09:
Ben al een paar dagen bezig om car scanner aan de praat te krijgen. maar dat wil maar niet lukken. Hij kan niet connecten met de OBDLinkCX. Heeft iemand suggestisch?
Probeer eens de firmware van je CX te updaten, lostte veel problemen bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:49
Vraagje voor de Android gebruikers onder ons.
Met mijn iphone deed draadloos opladen het perfect als ik Apple Car Play gebruikte, maar nu met een Android telefoon is merk ik dat het draadloze opladen 9 van de 10 keer niet werkt tijdens het gebruik van Android auto. Moet eerst de telefoon op de oplader leggen en dan pas de kabel erin om Android auto te gebruiken en dan nog doet het draadloze opladen het niet altijd.
Als ik de telefoon gewoon alleen op de oplader leg doet deze het perfect. Lijkt wel of opladen en Android auto niet samen gaan.
Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 14% gewijzigd door Stephan_haarlem op 13-05-2023 16:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-08 10:07
Ben Hofstee schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:09:
Na vele berichten, ook hier, gelezen te hebben met de problemen van de OBDLinkCX en andere, heb ik een week geleden de VEEPEAK gekocht. Super ding, met carscanner kreeg hij direct contact, en alles wat je wilt zien, zie je ook....
Ik ben hier best blij mee, leuk en makkelijk dingetje.

[ Voor 37% gewijzigd door wim1955 op 13-05-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Stephan_haarlem schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:23:
Met mijn iphone deed draadloos opladen het perfect als ik Apple Car Play gebruikte, maar nu met een Android telefoon is merk ik dat het draadloze opladen 9 van de 10 keer niet werkt tijdens het gebruik van Android auto. Moet eerst de telefoon op de oplader leggen en dan pas de kabel erin om Android auto te gebruiken en dan nog doet het draadloze opladen het niet altijd.
Als ik de telefoon gewoon alleen op de oplader leg doet deze het perfect. Lijkt wel of opladen en Android auto niet samen gaan.
zal eerder specifiek zijn aan telefoon. Ik kan best begrijpen dat draadloos laden niet word geaccepteerd als een kabel voor het laden (& AA) er in doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
demonic schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:23:
[...]

zal eerder specifiek zijn aan telefoon. Ik kan best begrijpen dat draadloos laden niet word geaccepteerd als een kabel voor het laden (& AA) er in doet.
Ik heb draadloos laden uitgezet. Mijn telefoon werd er voornamelijk loeiheet van. AA bedraad gebruiken zorgt er ook voor dat het draadloos opladen niet gemist wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
Stephan_haarlem schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:23:
Ik doe wireless Android Auto via een Motorola MA1 dongel, aangeschaft via eBay uit de VS ivm de goede reviews. Ik sluit mij aan bij de goede reviews en kan alleen maar adviseren ook zo'n Motorola MA1 dongel te importeren. Helaas zijn ze vooralsnog niet verkrijgbaar in Europa, maar voor iets onder de €100 meestal wel vindbaar op ebay (incl alle kosten).
Hierdoor geen issues met draadloos laden.

Door een kabel te verbinden krijgt je telefoon in principe 500mah "laadspanning". Dit was ooit genoeg maar heden ten dagen loopt je toestel alleen maar leeg. Toch ziet je toestel een laadspanning en zal dus draadloos laden niet starten.

Edit: @Stephan_haarlem schijnbaar komt de dongel binnenkort in Europa op de markt. https://9to5google.com/20...1-android-auto-uk-europe/
Edit2: hij is al beschikbaar op Amazon https://www.amazon.nl/Mot...oid-Adapter/dp/B09PQ95GY4

[ Voor 8% gewijzigd door Razwer op 13-05-2023 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben Hofstee
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-02-2024
Dank voor jullie reactie Tolga 07 en Wim 1955. Het is gelukt!
Ik heb een firmware update gedaan van mijn CX. Hierna connecte hij nog niet. Uit een ander forum kreeg ik de tip om bleutooth LE te selecteren in carscanner. De auto aan zetten. de CX er uit halen en weer terugplaatsen en direct connectie maken met carscanner en jawel hoor hij werkte!
Ik ben blij!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefxx
Razwer schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 21:08:
[...]Ik doe wireless Android Auto via een Motorola MA1 dongel, aangeschaft via eBay uit de VS ivm de goede reviews. Ik sluit mij aan bij de goede reviews en kan alleen maar adviseren ook zo'n Motorola MS1 dongel te importeren. Helaas zijn ze vooralsnog niet verkrijgbaar in Europa, maar voor iets onder de €100 meestal wel vindbaar op ebay (incl alle kosten).
Hierdoor geen issues met draadloos laden.
Ik doe hetzelfde, maar dan met AAWireless. Gewoon online te bestellen, zitten Nederlandse jongens achter, werkt perfect en super service. En goedkoper dan de Motorola.

Nee ik heb er geen belang bij, gewoon goede ervaring: https://www.aawireless.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
stefxx schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 22:07:
[...]

Ik doe hetzelfde, maar dan met AAWireless. Gewoon online te bestellen, zitten Nederlandse jongens achter, werkt perfect en super service. En goedkoper dan de Motorola.

Nee ik heb er geen belang bij, gewoon goede ervaring: https://www.aawireless.io/
Helaas is een stabiele 3rd party wireless Android Auto zeldzaam, vandaar mijn keuze om de Motorola te importeren, maar zoals je aan de edit van mijn post kan zien is deze blijkbaar nu gewoon bij Amazon beschikbaar.
Ik kan alleen maar toejuichen wanneer er meerdere stabiele oplossingen zijn, want wat er uit China komt is vaak onstabiel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:07
Afgelopen vrijdag mijn Ioniq 5 (58kwh Connect met WP) mogen ophalen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRepwiw4p9-4MqpXoBURp9ZXldA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsTjyYKTmjqb6fZ7BK7ytVpH.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste indruk na 200km:
- Elektrisch rijden is geweldig, zeker in deze auto. Komend van een VW T-Roc (toch een 'moderne' crossover), voelt het alsof ik in een tijdmachine ben gestapt 10 jaar in de toekomst.
- Flippers zijn erg handig. Zag daar veel positiviteit over in reviews maar begreep het niet zo, nu ik zelf er in rij snap ik het voordeel er van. Op de snelweg? Niveau 2 bevalt me prima. Kom je opeens in de file? I-Pedal ideaal. Rij je weer de stad in? Niveau 3 is lekker. Je zou maar iedere keer op je touchscreen een menuutje in moeten duiken daarvoor... (Tesla, VW ;) )
- De stoelen zitten heerlijk.
- HDA2/LKA is heel prettig uitgevoerd. LKA is erg fijn met zo'n grote auto, zeker op krappe spitsstrookjes in de Randstad. HDA bevalt me ook uitstekend. Ik was bang voor veel piepjes en bemoeizucht, maar dat valt reuze mee. Ben eens op vakantie geweest met een Model 3, maar die autopilot van Tesla werkt echt minder prettig, daar moet je bijvoorbeeld na het wisselen van rijstrook handmatig opnieuw inschakelen inclusief bijgeluid (om nog maar te zwijgen over de ghost brakes op de snelweg, waarvan ik er op een vakantie al zo'n 5 had).
- Wat me enigszins tegenvalt is het interieur van de Connect. Of eigenlijk specifiek de bekleding van de stoelen, met de rest is niets mis. Ik heb het Two Tone grijs interieur en de stoelen zijn half leer, half stof. De stof is een soort gekke glinsterende kleur. Daar moet ik even aan wennen.
- Verbruik, met deze temperatuur, is heel laag. 15,2/100km gemiddeld momenteel. 70/30 snelweg/stad ongeveer.

Ik heb ook nog een vraag, waarvan ik het antwoord in dit topic nog niet echt heb kunnen vinden (meeste reacties gaan over Lounge/P45 versies): wat is de meerwaarde van het instellen van gebruikersprofielen op niet-Lounge versies (dus zonder stoelherinnering)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:57
stefxx schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 22:07:
[...]

Ik heb dezelfde en werkt perfect. Nooit een issue mee gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razwer
pietjansen schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:38:
Afgelopen vrijdag mijn Ioniq 5 (58kwh Connect met WP) mogen ophalen!

Ik was bang voor veel piepjes en bemoeizucht, maar dat valt reuze mee.
Gefeliciteerd! *O*
De piepjes en "bemoeizucht" zijn vooral vervelend voor de luie "minder precieze" rijders. Familie, vrienden en kennissen die ik heb laten rijden in mijn exemplaar en deze feedback gaven hebben in ieder geval een rijstijl waar je niet je CBR examen mee zou halen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
pietjansen schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:38:
Ik heb ook nog een vraag, waarvan ik het antwoord in dit topic nog niet echt heb kunnen vinden (meeste reacties gaan over Lounge/P45 versies): wat is de meerwaarde van het instellen van gebruikersprofielen op niet-Lounge versies (dus zonder stoelherinnering)?
Gebruikersprofielen onthouden naast stoel instellingen ook climate control settings, media instellingen (radio station favorieten bijvoorbeeld), snelkoppelingstoets instelling en nog een aantal persoonlijke zaken.
Bloed irritant overigens dat wanneer je weg rijd je later pas merkt dat je het verkeerde profiel hebt en deze niet kan wijzigen tijdens het rijden 7(8)7

Pagina: 1 ... 165 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic