Helaas is deze retour naar de winkel en geld terug gevraagd. Omdat af en toe verbinding wordt af gebroken met de remote controller kon gisteren gelukkig wel landen. Foto's en video werkte ook niet.
Maar ik had wel plezier met de drone jammer dat deze niet naar behoren deed.
[ Voor 8% gewijzigd door Evertt op 19-01-2026 09:41 ]
Dan heb je echt geen goede ervaring gehad. Heb er nu meerdere keren mee gevlogen en geen last van wegvallende verbindingen.Evertt schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:39:
Gisteren de Neo 2 geprobeerd.
Helaas is deze retour naar de winkel en geld terug gevraagd. Omdat af en toe verbinding wordt af gebroken met de remote controller kon gisteren gelukkig wel landen. Foto's en video werkte ook niet.
Maar ik had wel plezier met de drone jammer dat deze niet naar behoren deed.
Als je er plezier van had zou ik het nog een kans geven.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Als ik het geld terug heb gekregen ga ik zeker een nieuwe maar niet bij de webshop waar ik heb gekocht. Want hun deden vrij moeilijk over.THE_BASE schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:52:
[...]
Dan heb je echt geen goede ervaring gehad. Heb er nu meerdere keren mee gevlogen en geen last van wegvallende verbindingen.
Als je er plezier van had zou ik het nog een kans geven.
Vervelend, geen idee waar je de Neo 2 hebt aangeschaft, maar bij Coolblue bijvoorbeeld hebben ze de optie om om te ruilen. Hoef je niet op je geld te wachten.Evertt schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:37:
[...]
Als ik het geld terug heb gekregen ga ik zeker een nieuwe maar niet bij de webshop waar ik heb gekocht. Want hun deden vrij moeilijk over.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Nu eerst maar eens dji care refresh aanschaffen. Is daar nog een beste keuze in?
[ Voor 39% gewijzigd door maartend op 26-01-2026 17:19 ]
Alles geüpdatet, ik zie nu dat ik tot 120m hoogte kan vliegen en wil ik hoger dam moet ik op de DJI pagina een unlock aanvraag doen.
Is dat voor iedere nieuwe locatie waar je wil vliegen en moet je dan per andere locatie steeds een nieuwe aanvraag doen?
Ik ga naar oa Vietnam en de Himalaya en dan is 120m wel wat aan de lage kant in sommige gevallen, hoe hier mee om te gaan?
Die verhoging kun je niet meer aanvragen heb ik begrepen. Wordt geweigerd.ramrodwillem schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:52:
Ik heb een DJI Mini4 pro, tijdje niet gebruikt nu weer uit het stof gehaald ivm opkomende vakantie,s.
Alles geüpdatet, ik zie nu dat ik tot 120m hoogte kan vliegen en wil ik hoger dam moet ik op de DJI pagina een unlock aanvraag doen.
Is dat voor iedere nieuwe locatie waar je wil vliegen en moet je dan per andere locatie steeds een nieuwe aanvraag doen?
Ik ga naar oa Vietnam en de Himalaya en dan is 120m wel wat aan de lage kant in sommige gevallen, hoe hier mee om te gaan?
Al het goeie.......
Ja, in EU en VK, maar denk dat dat in Vietman / Himalaya nog wel werkt...Beyond schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:09:
[...]
Die verhoging kun je niet meer aanvragen heb ik begrepen. Wordt geweigerd.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Sinds wanneer dan? Enige dat ik weet is dat het proces veranderd is. Voorheen kon je dit simpelweg via een weblink aanvragen en dan was het snel geregeld.Beyond schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:09:
[...]
Die verhoging kun je niet meer aanvragen heb ik begrepen. Wordt geweigerd.
Afgelopen zomer wilde ik het met een nieuwe drone ook aanvragen, maar toen was het wat omslachtiger. DJI heeft me toen een label verstuurd per post. Die moest ik dan er op plakken, foto sturen, verifiëren etc.
Volgens mij was het dit artikel: https://www.dronewatch.nl...pgrades-voor-mini-drones/Greatsword schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:43:
[...]
Sinds wanneer dan? Enige dat ik weet is dat het proces veranderd is. Voorheen kon je dit simpelweg via een weblink aanvragen en dan was het snel geregeld.
Afgelopen zomer wilde ik het met een nieuwe drone ook aanvragen, maar toen was het wat omslachtiger. DJI heeft me toen een label verstuurd per post. Die moest ik dan er op plakken, foto sturen, verifiëren etc.
Al het goeie.......
Oei, dat is wel jammer.Beyond schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 14:23:
[...]
Volgens mij was het dit artikel: https://www.dronewatch.nl...pgrades-voor-mini-drones/
Of je koopt een Air 3S, die heeft die limitatie niet, en die kan ook opstijgen vanaf grotere hoogtes, wat in de Himalaya wel handig is...ramrodwillem schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:51:
Oh nou dat is wel waardeloos als ik stras niet hoger dan 120m zou kunnen vliegen in die gebieden, zeker in de Himalaya is 120m niks. Als dat daar ook zo blijkt te zijn dan maar in de verkoop, want dan is voor mij de lol er wel af .
Verder kan het daar ook flink waaien, dan is een drone die tegen wat wind kan ook wel handig.
[ Voor 8% gewijzigd door SpeedingWilly op 06-02-2026 15:56 ]
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen even op vakantie naar de Himalaya gaat.
Zelf ga ik van het voorjaar naar Schotland en bedacht mij van het weekend dat het misschien wel een goed idee is om de drone mee te nemen. Had ik vooraf nog totaal niet over nagedacht.
Wel weer een hoop regels en procedures door te spitten, want zij mogen natuurlijk weer niet op de EU regels meeliften.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En waarom heeft de Air 3S die limitatie dan niet, deze is danSpeedingWilly schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:53:
[...]
Of je koopt een Air 3S, die heeft die limitatie niet, en die kan ook opstijgen vanaf grotere hoogtes, wat in de Himalaya wel handig is...
Verder kan het daar ook flink waaien, dan is een drone die tegen wat wind kan ook wel handig.
zeker groter en zwaarder, nog niet in verdiept, ga ik vanavond eens doen.
In de praktijk is het niet zo'n probleem, afgelopen zomer genoeg in Frankrijk gevolgen. Je kan op veel plekken wel te voet of met de auto naar een hoger punt om op te stijgen. Is voor VLOS ook beter
Hoe kom je daarbij, die 120M is toch gewoon simpelweg regelgeving dat het niet mag boven die hoogte. Natuurlijk is dat in Himalaya wellicht anders maar hier in Europa is het volgens mij ook helemaal niet mogelijk om hoger dan 120 meter te komen? En als het technisch wel zou kunnen overtreed je volgens mij de wet zolang je in de open categorie vliegt.SpeedingWilly schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:53:
[...]
Of je koopt een Air 3S, die heeft die limitatie niet, en die kan ook opstijgen vanaf grotere hoogtes, wat in de Himalaya wel handig is..
youtube.com/@hisrep
De regels zijn idd niet anders, maar vanaf een C1 drone heeft DJI die 120m limiet niet hard in de software zitten. Je kan het wijzigen tot 500m, wat bij een C0 niet kan.DeNachtwacht schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 16:34:
[...]
Hoe kom je daarbij, die 120M is toch gewoon simpelweg regelgeving dat het niet mag boven die hoogte. Natuurlijk is dat in Himalaya wellicht anders maar hier in Europa is het volgens mij ook helemaal niet mogelijk om hoger dan 120 meter te komen? En als het technisch wel zou kunnen overtreed je volgens mij de wet zolang je in de open categorie vliegt.
Nope, ik heb mijn drone al een paar keer in Brazilie gebruikt en daar is de max ook 120 meter. Zullen buiten de eu nog wel meer landen zijn denk ik.Nachtapotheker schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 16:32:
Bij mijn weten is de harde 120m limiet (vanaf opstijgpunt) alleen in de EU en UK actief, dus buiten die gebieden is de limiet 500m vanaf opstijgpunt.
In de praktijk is het niet zo'n probleem, afgelopen zomer genoeg in Frankrijk gevolgen. Je kan op veel plekken wel te voet of met de auto naar een hoger punt om op te stijgen. Is voor VLOS ook beter
Steam: Sneggel Origin: Waus82
youtube.com/@hisrep
Maar ok, vraag ; hebben mensen hier al filters gebruikt op de cam,era van de Nei2? Welke en wat zijn de indrukken? En welke voor in het hooggebergte, welke voor in het normale gebergte en welke voor platteland en heuvels?
[ Voor 41% gewijzigd door maartend op 06-02-2026 20:14 ]
Wel waar. Het gaat om 120m AGL, in de bergen kan het dus nodig zijn om 500m in te stellen in de drone, zonder dat je de regels overtreedt. Dat kan dus wel met een Air 3S en niet met een mini droneDeNachtwacht schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 16:34:
[...]
Hoe kom je daarbij, die 120M is toch gewoon simpelweg regelgeving dat het niet mag boven die hoogte. Natuurlijk is dat in Himalaya wellicht anders maar hier in Europa is het volgens mij ook helemaal niet mogelijk om hoger dan 120 meter te komen? En als het technisch wel zou kunnen overtreed je volgens mij de wet zolang je in de open categorie vliegt.
Verder mag je tot 15m boven hoge obstakels, zoals bv een flatgebouw van 120m hoog. Dat is dus niet mogelijk met een mini drone.
[ Voor 8% gewijzigd door SpeedingWilly op 06-02-2026 22:35 ]
Dan zou ik nog maar eens testen. Je kunt maximaal 120m instellen en hoger gaat de Neo 2 niet (vanaf de opstijglocatie gemeten).THE_BASE schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 08:03:
Ik kan m’n Neo 2 in elk geval vorige week nog, gewoon instellen op maximale hoogte. Doe ik dat niet, dan vliegt ‘ie hoger. Hij heeft zelf dus geen maximale hoogte. Of er moet iets in de tussentijd gewijzigd zijn. Mij maakt het niet veel uit, houd me graag aan de regels.
Je hebt gelijk, ik was in de war met maximaal bereik. :)SpeedingWilly schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:48:
[...]
Dan zou ik nog maar eens testen. Je kunt maximaal 120m instellen en hoger gaat de Neo 2 niet (vanaf de opstijglocatie gemeten).
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.
Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2