Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:07
Greatsword schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:45:
Ik zie het nog gebeuren dat Drones straks helemaal verboden worden, wat denken jullie?

[YouTube: Drones boven vliegbasis in Nederland, leger zet wapens in]
Zou best logisch zijn in deze tijd, ze kunnen toch vrij eenvoudig gebruikt worden om enorme chaos te creëren.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:13

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wat mij opvalt in al die nieuwsberichten is dat steeds ontbreekt dat de betreffende veiligheidsdiensten natuurlijk niet zo in paniek raken als er een DJI Neo of Mavic Pro daar rond zo'n basis vliegt. Ja natuurlijk ook, maar met de signalen die die verplicht uitzenden (boven 250 gram iig) zijn die en de eigenaar vrij makkelijk te lokaliseren. In een enkel nieuwsbericht (bijv. in België) stond gelukkig wél waar het om ging: veel grotere en zwaardere professionele drones. Dát is waar de paniek over ontstaat.

Ik zie dan ook niet wat een verbod hierin op zou lossen. Nu al zijn de eigenaren van die drones rondom vliegvelden niet te lokaliseren en er is zelfs nog nergens echt expliciet bewijs getoond dat het russen zijn geweest. Kortom je kan het wel verbieden maar dat gaat Russen natuurlijk nooit tegenhouden, want ze weten dat de pakkans nihil is. Vervolgens heb je wel legio aannemers, boeren, filmmakers en er allerlei anderen die voordelen hebben met drones die je beperkt met zo'n verbod. Bovendien is drones nu eenmaal de toekomst dus je snijdt jezelf ook in de vingers als de russen massaal hier mee kunnen leren en werken, en wij onszelf daarin gaan limiteren met een verbod.

Kortom ik acht die kans vrij klein.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2