• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-12 23:40
Greatsword schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:45:
Ik zie het nog gebeuren dat Drones straks helemaal verboden worden, wat denken jullie?

[YouTube: Drones boven vliegbasis in Nederland, leger zet wapens in]
Zou best logisch zijn in deze tijd, ze kunnen toch vrij eenvoudig gebruikt worden om enorme chaos te creëren.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:29

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wat mij opvalt in al die nieuwsberichten is dat steeds ontbreekt dat de betreffende veiligheidsdiensten natuurlijk niet zo in paniek raken als er een DJI Neo of Mavic Pro daar rond zo'n basis vliegt. Ja natuurlijk ook, maar met de signalen die die verplicht uitzenden (boven 250 gram iig) zijn die en de eigenaar vrij makkelijk te lokaliseren. In een enkel nieuwsbericht (bijv. in België) stond gelukkig wél waar het om ging: veel grotere en zwaardere professionele drones. Dát is waar de paniek over ontstaat.

Ik zie dan ook niet wat een verbod hierin op zou lossen. Nu al zijn de eigenaren van die drones rondom vliegvelden niet te lokaliseren en er is zelfs nog nergens echt expliciet bewijs getoond dat het russen zijn geweest. Kortom je kan het wel verbieden maar dat gaat Russen natuurlijk nooit tegenhouden, want ze weten dat de pakkans nihil is. Vervolgens heb je wel legio aannemers, boeren, filmmakers en er allerlei anderen die voordelen hebben met drones die je beperkt met zo'n verbod. Bovendien is drones nu eenmaal de toekomst dus je snijdt jezelf ook in de vingers als de russen massaal hier mee kunnen leren en werken, en wij onszelf daarin gaan limiteren met een verbod.

Kortom ik acht die kans vrij klein.

youtube.com/@hisrep

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:22

_Eend_

🌻🇺🇦

Een paar weken geleden maakte een collega voor de grap nog de opmerking dat je binnenkort voor drones een wapenverlof nodig zult hebben. Dat lijkt nu wel wat dichterbij gekomen te zijn...

Ik ben bang voor wat er gaat gebeuren als iemand een aanslag pleegt met een drone..

Maar dat is meer een angst dan realiteit :)

Ik denk niet dat dat er ooit van gaat komen, maar (veel) striktere regels van waar en wanneer je mag vliegen zie ik nog wel komen. Zulke regelgeving komt er meestal na incidenten, dus aan 'ons' om te voorkomen dat wij die incidenten veroorzaken.

[ Voor 34% gewijzigd door _Eend_ op 23-11-2025 10:30 ]

Nederland is onderdeel van Europa waar de (nieuwe) Europese drone regelgeving geldt.

Nederland kan daar niet zo maar onderuit komen, evenals andere Europese landen. En wat al gezegd is hierboven: de drones die gebruikt worden om 'de orde te verstoren' zijn niet de gemiddelde (DJI) drones die door consumenten gebruikt worden. Verder zijn er best veel meldingen van droneverstoringen wat achteraf niet veroorzaakt blijkt te zijn door drones.

Wat mij betreft is het grootste probleem dat het grote publiek nu negatiever gaat denken over drones, wat voor iedereen die iets met drones doet niet goed is!

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:58
amphora schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:15:
[...]

Er werd alleen gevraagd of ik een registratie heb, en die had ik al voor m’n andere drones dus ik mocht verder. Al had ik ook op die knop kunnen klikken als ik geen registratie had…
Ik heb die melding niet gekregen volgens mij. Waar in het proces kreeg je die?
Overigens heb ik de ID sticker in het batterij compartiment geplakt, aan de buitenkant hecht het niet. Neem aan dat dit ook is toegestaan.
naizzen schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:04:
[...]

Ik heb die melding niet gekregen volgens mij. Waar in het proces kreeg je die?
Overigens heb ik de ID sticker in het batterij compartiment geplakt, aan de buitenkant hecht het niet. Neem aan dat dit ook is toegestaan.
Nee, je registratie moet zichtbaar aan de buitenkant worden aangebracht. Dat het niet hecht komt meer door jouw sticker, want er zijn genoeg oplossingen die wel hechten.

• naizzen
SpeedingWilly schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:17:
[...]

Nee, je registratie moet zichtbaar aan de buitenkant worden aangebracht. Dat het niet hecht komt meer door jouw sticker, want er zijn genoeg oplossingen die wel hechten.
Standaard brother labeltje. Oppervlakte is vrij ruw natuurlijk. Welke kun je adviseren?
naizzen schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:21:
[...]
Standaard brother labeltje. Oppervlakte is vrij ruw natuurlijk. Welke kun je adviseren?
Deze als je het echt professioneel wilt doen. Kost ook niet de hele wereld:
https://shop.drohnen.de/en/drohnen-plakette-nano-1

Dit gebruik ik op al mijn drones.

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 23-11-2025 13:23 ]

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:49

-CJ

Not remastered

Label uit een labelprinter op één van de pootjes werkt ook. Zit al enkele jaren.

All I had to do was follow the damn train.

• gengar
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-12 20:12
qless schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:51:
-"Niet-speelgoeddrone" -250g zal vallen en dus "Registratie verplicht indien uitgerust met een camera of sensoren"?
Ja correct.

- welke gegevens je moet opgeven bij DJI alvorens je de drone kan gebruiken ( app account? drone account? )

Mail adres en wachtwoord voor dji account.

- welke gegevens je allemaal moet opgeven voor registratie bij de instanties.

Je moet je aanmelden met itsme/id-kaart bij de DLGV. Daar zit dus bij leeftijd, naam, rijksnummer e.d.

- welke gegevens DJI hierdoor ook in zijn bezit krijgt over jou - ik vermoed alle gegevens die je moest opgeven voor de registratie aangezien je de registratie gegevens moet ingeven op je drone?

In de drone moet je, als het een geen C0 is (Neo2 is C0) je registratie nummer (remote id) opgeven. DJI kan hier niks mee, en kunnen dit ook niet inzien, behalve je naam.

- worden je gegevens actief doorgestuurd naar ergens tijdens vlucht of is de data enkel "te raadplegen" indien nodig zoals bijvoorbeeld de laatste tijd met de drone-spottings boven vliegvelden?

Alle data die de drone tijdens het vliegen met de controller uitwisseld is uit te lezen door diensten die een van de drone opsporingsapperaten gebruiken, zoals positie, hoogte, snelheid e.d. "Gewone" gebruikers kunnen wel, als ze vrij dichtbij zijn, het remote-id zien. (bijvoorbeeld met een app op een android toestel)
ok hartelijk dank voor deze duidelijke info! Ik kreeg geen notificatie over een nieuwe bericht in dit topic, vandaar de late reactie. Valt al bij al dan nog mee dan voor -250g drones vind ik als je je aan de regels houdt.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-12 21:52
Ik wil eigenlijk een keertje een drone proberen, vooral voor een reis naar noorwegen in mei volgend jaar. Daarom wat op de tweedehands markt te kijken.

Mijn oog is nu gevallen op de mini 4k en en de mini 3 of 2.
De 4K is best veel te verkrijgen, is dit een goede beginners drone?

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
twowheeler schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:53:
Ik wil eigenlijk een keertje een drone proberen, vooral voor een reis naar noorwegen in mei volgend jaar. Daarom wat op de tweedehands markt te kijken.

Wat heb je er zelf al over gevonden en gelezen? Waarom twijfel je nog tussen deze modellen?

• twowheeler
Greatsword schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:56:
[...]

Wat heb je er zelf al over gevonden en gelezen? Waarom twijfel je nog tussen deze modellen?
Wat ik zie is dat er verschil zit tussen de lenzen en de vliegtijden. De 4K is eigenlijk een geupdate Mini2.

Liefst zou ik de 3 kopen, maar ik vraag me af of dat het waard aangezien ik in mijn buurt maar op weinig plekken kan vliegen. 2de hands heeft de voorkeur, zie ze veel die vrijwel nieuw zijn. Die 4k is voor 220 te krijgen als fly more pakket.

[ Voor 4% gewijzigd door twowheeler op 01-12-2025 11:34 ]

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:39

amphora

Websites & Fotografie

twowheeler schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:53:

De Neo 2 al overwogen? Heb ik sinds kort in huis (naast m'n Mini 3 pro) en is echt een leuke eerste drone, kan tegen een stootje en ook zonder controller gebruikt worden wat het wat laagdrempeliger maakt. Beeldkwaliteit is wel minder dan m'n Mini 3 pro maar zal denk ik vergelijkbaar zijn met een Mini 2/4K. Wil je echt puur cinematische beelden schieten is een mini 3 wellicht een betere optie.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• twowheeler
amphora schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:05:
[...]

De Neo 2 al overwogen? Heb ik sinds kort in huis (naast m'n Mini 3 pro) en is echt een leuke eerste drone, kan tegen een stootje en ook zonder controller gebruikt worden wat het wat laagdrempeliger maakt. Beeldkwaliteit is wel minder dan m'n Mini 3 pro maar zal denk ik vergelijkbaar zijn met een Mini 2/4K. Wil je echt puur cinematische beelden schieten is een mini 3 wellicht een betere optie.
Ik wil juist met een controller. Het gaat om foto's en cinematische beelden, actiebeelden heb ik een GoPro voor.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

twowheeler schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:34:
[...]

Ik wil juist met een controller. Het gaat om foto's en cinematische beelden, actiebeelden heb ik een GoPro voor.
De Neo werkt ook met controller hoor. Er is niet voor niets een fly more combo :)
Maar je kan er meer mee dan met een Mini, enige nadeel is de mindere accu. En een go pro kan je niet achtervolgen ;)

• twowheeler
amphora schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:37:
[...]

De Neo werkt ook met controller hoor. Er is niet voor niets een fly more combo :)
Maar je kan er meer mee dan met een Mini, enige nadeel is de mindere accu. En een go pro kan je niet achtervolgen ;)
Ik ga me erin verdiepen!

Maar waar ik hem voor denk te gebruiken zijn toch vooral beelden van een omgeving en bijvoorbeeld het in beeld brengen van hoe groots een locatie is. Met hiken of Kamperen is het leuk de tent wat mooier in beeld te brengen. In Skandinavie is het een goede om de weidsheid weer te geven.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

naizzen schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:21:
[...]

Ik heb een tip die bij mij prima werkt, maar het is wel aan de prijs ;)

print het nummer op arial 14 bold, knip het netjes uit en bevestig het met 1 plakbandje op de drone. Werkt prima, geen enkele last met loslaten o.i.d.

youtube.com/@hisrep

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:56
twowheeler schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:51:
[...]

Ik ga me erin verdiepen!

Maar waar ik hem voor denk te gebruiken zijn toch vooral beelden van een omgeving en bijvoorbeeld het in beeld brengen van hoe groots een locatie is. Met hiken of Kamperen is het leuk de tent wat mooier in beeld te brengen. In Skandinavie is het een goede om de weidsheid weer te geven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWebdO7zonal5r-FGz5yA-AgF4c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2PNxTJYUZq4HChgyptHzqair.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6Y2DkZZ6bw6qC-G5pLXLeAHhk8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNf0E3QxLijuJPnBLMQcKqnZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDEJg-bPaex1cucDVnoA9_g0QEc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crAMF38T7EffREB44T3SoQ5h.jpg?f=fotoalbum_tile
Zoiets ongeveer? Gemaakt met een DJI 4 Pro.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• twowheeler
Precies dat!

• TheKerremenke
Persoonlijk vermoed ik dat je met een neo 2 (Fly
More combo met controller). Nagenoeg dezelfde beelden kunt krijgen. Houd er wel rekening mee dat de accu duur bij lage koude temperaturen snel minder wordt. Maw vliegtijd korter wordt.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• twowheeler
TheKerremenke schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:12:
[...]

Persoonlijk vermoed ik dat je met een neo 2 (Fly
More combo met controller). Nagenoeg dezelfde beelden kunt krijgen. Houd er wel rekening mee dat de accu duur bij lage koude temperaturen snel minder wordt. Maw vliegtijd korter wordt.
En waarom niet een mini 4k bijvoorbeeld? Die heeft meer vliegtijd en lijkt wat meer gericht op dat soort beelden maken.

Mijn valkuil is dat ik wel van mooie beelden hou, camera etc zijn ook van dergelijk niveau. Telefoon maak ik ook graag mooie foto's van. Als ik dan fotos zie uit bijvoorbeeld een 3pro vraag ik me direct af of ik niet daarvoor moet gaan en toch gewoon wat meer moet uitgeven

[ Voor 22% gewijzigd door twowheeler op 01-12-2025 14:49 ]

• TheKerremenke
twowheeler schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:54:
[...]

En waarom niet een mini 4k bijvoorbeeld? Die heeft meer vliegtijd en lijkt wat meer gericht op dat soort beelden maken.

Mijn valkuil is dat ik wel van mooie beelden hou, camera etc zijn ook van dergelijk niveau. Telefoon maak ik ook graag mooie foto's van. Als ik dan fotos zie uit bijvoorbeeld een 3pro vraag ik me direct af of ik niet daarvoor moet gaan en toch gewoon wat meer moet uitgeven
Dat kan natuurlijk ook. Niemand kan voor jou kiezen. ;)

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@twowheeler ik zou vooral even op YouTube cinematic filmpjes kijken, zelfs de 4K of Neo2 zou zomaar al voldoende voor je kunnen zijn. Belangrijk bij de neo om niet te vergeten is dat de windbestendigheid wel lager is en bij windkracht 3 of 4 doet dat dus ook iets met de beeldkwaliteit (omdat de beeldstabilisatie dus digitaal moet worden gedaan). De mini 4K en alle andere modellen in de mini serie hangen stabieler in de lucht.

[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 01-12-2025 16:32 ]

youtube.com/@hisrep

• naizzen
DeNachtwacht schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:53:
[...]

Ik heb een tip die bij mij prima werkt, maar het is wel aan de prijs ;)

print het nummer op arial 14 bold, knip het netjes uit en bevestig het met 1 plakbandje op de drone. Werkt prima, geen enkele last met loslaten o.i.d.
Poeh dat wordt ff sparen dan ;)
Het eerste labeltje had ik op mini formaat geprint en uitgeknipt, dat liet snel los. (Klein ivm minder lelijk) Inmiddels heb ik me erbij neergelegd dat langer label beter plakt, en dit op de drone geplakt. Blijft tot nu toe zitten.

Maar los van het labeltje: Wat een fantastisch gaaf ding is die Neo 2 zeg! Echt een hele leuke manier van vliegen met die bril en joystick.
Ik snap wel dat ie snel uitverkocht was bij de diverse NLse webwinkels, en ben blij dat ik er meteen eentje kon bemachtigen.

De RTH is alleen niet altijd even nauwkeurig, zit er vaak wel een meter naast. In de spec staat ook 1,5m nauwkeurigheid, dus binnen spec. Leid niet tot problemen, maar vind het wel fijn als ie weer op mn autodak land, en niet in het gras. Nu ben ik er altijd bij natuurlijk, dus bij afwijkende positie land ie op mn hand.

• twowheeler
DeNachtwacht schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:31:
@twowheeler ik zou vooral even op YouTube cinematic filmpjes kijken, zelfs de 4K of Neo2 zou zomaar al voldoende voor je kunnen zijn. Belangrijk bij de neo om niet te vergeten is dat de windbestendigheid wel lager is en bij windkracht 3 of 4 doet dat dus ook iets met de beeldkwaliteit (omdat de beeldstabilisatie dus digitaal moet worden gedaan). De mini 4K en alle andere modellen in de mini serie hangen stabieler in de lucht.
https://store.dji.com/nl/content/dji-mini-4k-vs-dji-neo

Deze is ook duidelijk. Die neo is zeker een interessant pakket, maar ik denk toch dat ik de voor mij beste tweedehands mini ga zoeken. 4k, 3 of 3pro. Ik denk een fly more maar iig 2 accus.

Edit: Gezien de hogere foto resolutie zie ik meer heil in de 3. Schijnt ook een stuk stiller te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door twowheeler op 02-12-2025 09:54 ]

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Wat is jullie ervaring met de RC Motion 3 in vergelijking met de RC-N3 met de Neo 2?
Ik wil eigenlijk de Motion set (met goggles dus) en de RC-N3, helaas bestaat die combo niet.
Los erbij bestellen vind ik net even te duur.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

BeyondThunder schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:47:
Wat is jullie ervaring met de RC Motion 3 in vergelijking met de RC-N3 met de Neo 2?
Ik wil eigenlijk de Motion set (met goggles dus) en de RC-N3, helaas bestaat die combo niet.
Los erbij bestellen vind ik net even te duur.
Niet te vergelijken, ik heb de Motion fly more combo met goggles en dat is leuk, maar de RC motion 3 is niet zonder goggles te gebruiken. Dus wil je zonder goggles vliegen moet je toch echt een losse controller er bij kopen of je telefoon gebruiken (werkt prima zolang je niet verder dan 50 meter vliegt, ja, op papier kan je veel verder maar in de praktijk valt dat vies tegen vond ik, ik overweeg daarom ook een losse controller te kopen, al dan niet 2e hands)
offtopic:
SpeedingWilly schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:03:
[...]Ik overweeg de Neo 2 FMC, en ik heb dan niets aan de N3 controller (ik heb al 2 RC2 controllers). Die gaat dan in de verkoop ;) . Dus misschien iets voor jou?
offtopic:
Heb wel interesse ;) De RC-N3 staat niet als product op pricewatch/v&a dus dan maar zo

[ Voor 20% gewijzigd door amphora op 02-12-2025 17:02 ]

• BeyondThunder
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik ben complete Drone noob, misschien is de fly more combo voor nu een betere keuze.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
BeyondThunder schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:28:
Ik ben complete Drone noob, misschien is de fly more combo voor nu een betere keuze.
Wat mij betreft is Fly More eigenlijk altijd een must als je een beetje leuk wilt vliegen. Die batterijen gaan super snel leeg allemaal.

• BeyondThunder
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Die accu's zitten ook bij de Motion pakket, vandaar ook mijn twijfel.
Het is hier de fly-more of het Motion pakken. Ik denk er nog even over ;-)

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-12 22:29
Ik denk erover na om mijn mini 3 pro Fly More Combo te verkopen en een mini 5 pro Fly More Combo te halen.
Ik ga als het goed is binnenkort naar hongkong en wil het daar halen. Ik zag dat ze ook de plus batterijen hebben daar. Levert dat problemen op hier of in andere landen met vliegen?
Het gewicht zal dan wel boven de 249 gram komen natuurlijk of zijn de plus batterijen het niet waard

NS FC: SW 2742 0448 8213

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb zelf een AliExpress plus batterij en ik vind het wel fijn vliegen. Ik snap ook niet goed waarom het hier niet verkocht wordt, want zodra je je A1/A3 certifictaat hebt mag je er gewoon mee vliegen. Belangrijkste waar je even op moet letten is dat boven kleine aantallen mensen vliegen geen optie meer is, waar dat met C0 nog wel mag. Enige wat ik me afvraag is of je nog een extra batterij nodig hebt als je de FMC al gaat halen?

youtube.com/@hisrep

• Musta
DeNachtwacht schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:27:
Ik heb zelf een AliExpress plus batterij en ik vind het wel fijn vliegen. Ik snap ook niet goed waarom het hier niet verkocht wordt, want zodra je je A1/A3 certifictaat hebt mag je er gewoon mee vliegen. Belangrijkste waar je even op moet letten is dat boven kleine aantallen mensen vliegen geen optie meer is, waar dat met C0 nog wel mag. Enige wat ik me afvraag is of je nog een extra batterij nodig hebt als je de FMC al gaat halen?
Je hebt daar 2 soorten FMC, één met de plus batterijen en één die we ook hier kunnen kopen. Volgens mij scheelt het ongeveer 50 euro met elkaar als ik het goed heb onthouden. Ik gebruik het vooral voor natuurshots tijdens de vakantie dus het vliegen is geen probleem.
Ik heb wel gemerkt in de periode dat ik de M3P gebruik, dat ik de runtime van de normale batterijen net te kort vindt. Voordat je het doorhebt gaat die al bijna piepen :p
Denk dat ik voor de plus variant zal gaan dan maar.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

BeyondThunder schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:28:
Wat wil je doen? FPV vliegen met een bril of gewoon mooie foto’s en stabiele filmpjes maken?

• BeyondThunder
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Dat is een goede vraag, ik zit hier in een no-fly zone.
Vliegen met een bril lijkt me echt heel gaaf, maar ik denk dat ik moet beginnen met enkel de fly-more combo. Die kan ik gebruiken aan de kust, waar we vaak komen. Mocht dat goed bevallen koop ik de goggles + remote er wel bij.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59

qless

...vraag maar...

DeNachtwacht schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:27:
Gaat dan nog steeds de menu optie aan dat je je remote id kan invullen en dat die uitgezonden wordt?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@qless die melding heb ik nog nooit gehad, bij mijn weten hoef je die remote id niet in te vullen maar gebeurt dat uitzenden van je remote ID automatisch zodra je een zwaardere batterij in doet? Maar ik ben hier ook wel benieuwd naar omdat ik nooit met officiële Plus battery gevlogen heb.

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-12-2025 12:59 ]

youtube.com/@hisrep

• Musta
Ik zat nog even te kijken naar mijn vlieguren n.a.v. verkoop, maar klopt het dat je alleen een totaal ziet?
Ik heb namelijk eind vorig jaar gebruik gemaakt van dji care een nieuwe drone gekregen + batterij en ik zie bv een totale vliegduur van 16 uur ongeveer maar dat kan ik nooit behaald hebben met deze drone (wel inc de oude drone met reizen naar Azie). Deze drone is denk ik rond de 4 uur gebruikt dit jaar.

Ik kon wel een keuze maken tussen drones, maar krijg dan geen totaalbeeld van alleen die drone helaas.
Er is denk ik geen andere mogelijkheid verder als ik de app bekijk?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59

qless

...vraag maar...

In mijn mini 4 pro heb ik mijn id niet kunnen invullen zoals wel in de avata2 en de air3s. Nu heb ik voor de mini geen plus batterij, dus kan dat ook niet testen.
(heb nog wel wat mini 3 pro batterijen, die zijn een paar gram te zwaar, maar dat triggert niet de remote-id mogelijkheid)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:59
twowheeler schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:06:
[...]

https://store.dji.com/nl/content/dji-mini-4k-vs-dji-neo

Deze is ook duidelijk. Die neo is zeker een interessant pakket, maar ik denk toch dat ik de voor mij beste tweedehands mini ga zoeken. 4k, 3 of 3pro. Ik denk een fly more maar iig 2 accus.

Edit: Gezien de hogere foto resolutie zie ik meer heil in de 3. Schijnt ook een stuk stiller te zijn.
Heb vorig jaar een Neo 1 gekocht (alleen drone) als beginner en veel plezier mee gehad. Liep alleen tegen beperkingen aan qua vlieghoogte / beeldkwaliteit. Na nodige vergelijk vorige week met black friday voor leuke prijs een Flip flymore combo gescoord. Wilde graag de functies van de Neo, maar dan met beeld kwaliteit van de Mini 4 pro. Qua prijs zit het net iets boven een Mini 3, maar betere beeldkwaliteit en nieuw type controller. Nieuwe Neo 2 was ook verleidelijk, maar de Flip is bijna vergelijkbaar qua prijs en een meer volwassen drone. Paar vluchten gemaakt en is echt anders vliegen nu niet alles meer op zicht gaat, RC2 controller fijn werkt en de drone veel sneller en stabieler is. Succes met de keuze.
Pagina: 1 ... 49 50 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2