youtube.com/@hisrep
Merk je dat gelijk of achteraf?DeNachtwacht schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:45:
Bij mij werkte de cashbackxl via amazon helaas niet...
Al het goeie.......
Van te voren de cookie settings gecontroleerd in je browser?DeNachtwacht schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:45:
Bij mij werkte de cashbackxl via amazon helaas niet...
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
youtube.com/@hisrep
Yup, zelfs direct vanuit de chasbackxl site naar Amazon gegaan.Greatsword schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:51:
[...]
Van te voren de cookie settings gecontroleerd in je browser?
youtube.com/@hisrep
Apart, bij mij echt nog nooit mis gegaan. Ik kan shopbuddies ook aanbevelen, wat ik fijn vind aan hun interface is dat ze ook onthouden om welk product het gaat, aangezien het vaak lang duurt voordat je daadwerkelijk de CB krijgt is dat super handig.DeNachtwacht schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:09:
[...]
Yup, zelfs direct vanuit de chasbackxl site naar Amazon gegaan.
Anyway: Ik heb nu ook de mini 5, tot nu toe heel erg oner de indruk van de autotrack (ik kom van een air 2s). Afstandbediening en drone passen in de jaszakken van mijn motorjas, de drempel om de drone onderweg te pakken is nu dus véél lager (dat was mijn doel).
Dan doe je jezelf qua prijs en service flink te kort zou ik zeggen.supersoco80 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:36:
Ik weiger iets bij Amazone te kopen.
Don't care, ik heb principes.Greatsword schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:28:
[...]
Dan doe je jezelf qua prijs en service flink te kort zou ik zeggen.
Ik heb in dit topic even proberen te zoeken maar kan dit niet echt terug vinden.
Ik wil graag de hobby gaan proberen en ben nu samen met mijn zoontje aan het kijken naar een DJI Mini 4K.
Nu heb ik via het andere forum een link gevolgd naar de RDW over het registreren van een drone. Maar ik vraag me af of dit voor een Mini 4K moet, want hoe kom je erachter of deze in een speelgoed categorie valt of dat deze wel geregistreerd moet worden?
Dit omdat hij een camera heeft en dan zou registratie noodzakelijk zijn tenzij de drone in een speelgoed categorie valt schijnbaar.
Kom er dus niet helemaal uit nu. Wellicht zie ik wat over het hoofd, dan hoor ik het graag
Je moet registreren want de drone heeft een camera. Speelgoeddrones zijn drones waar op de verpakking staat dat die geschikt zijn voor kinderen onder de 14 jaar. Dat vind je dus nooit op de verpakking want dan moeten dronefabrikanten zich aan een hoop regeltjes houden waar ze zich niet aan willen branden....xyonix schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:07:
Hi allemaal,
Ik heb in dit topic even proberen te zoeken maar kan dit niet echt terug vinden.
Ik wil graag de hobby gaan proberen en ben nu samen met mijn zoontje aan het kijken naar een DJI Mini 4K.
Nu heb ik via het andere forum een link gevolgd naar de RDW over het registreren van een drone. Maar ik vraag me af of dit voor een Mini 4K moet, want hoe kom je erachter of deze in een speelgoed categorie valt of dat deze wel geregistreerd moet worden?
Dit omdat hij een camera heeft en dan zou registratie noodzakelijk zijn tenzij de drone in een speelgoed categorie valt schijnbaar.
Kom er dus niet helemaal uit nu. Wellicht zie ik wat over het hoofd, dan hoor ik het graag
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Thnx!SpeedingWilly schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:16:
[...]
Je moet registreren want de drone heeft een camera. Speelgoeddrones zijn drones waar op de verpakking staat dat die geschikt zijn voor kinderen onder de 14 jaar. Dat vind je dus nooit op de verpakking want dan moeten dronefabrikanten zich aan een hoop regeltjes houden waar ze zich niet aan willen branden....
Klinkt eigenlijk ook wel heel logisch zo achteraf
Maar zag het staan en dacht, ja oke, hoe weet ik welke categorie hij valt. Bij de advertenties online werd ook niks gemeld hierover zover ik kon zien dus twijfelde even haha.
Meteen even nog een vraagje.
Is er ook een website of app waarop je ook andere landen binnen EU kan checken voor vliegbeperkingen?
Als we op vakantie gaan naar Kroatië of Spanje bijvoorbeeld, dan wil ik wel even kunnen checken of ik daar mag vliegen of niet. Geen zin in bekeuringen, zo zonde geld.
https://www.droneopreis.nl/ is je startpaginaxyonix schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:49:
[...]
Thnx!
Klinkt eigenlijk ook wel heel logisch zo achteraf![]()
Maar zag het staan en dacht, ja oke, hoe weet ik welke categorie hij valt. Bij de advertenties online werd ook niks gemeld hierover zover ik kon zien dus twijfelde even haha.
Meteen even nog een vraagje.
Is er ook een website of app waarop je ook andere landen binnen EU kan checken voor vliegbeperkingen?
Als we op vakantie gaan naar Kroatië of Spanje bijvoorbeeld, dan wil ik wel even kunnen checken of ik daar mag vliegen of niet. Geen zin in bekeuringen, zo zonde geld.
Waarom eigenlijk niet?supersoco80 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:36:
Ik weiger iets bij Amazone te kopen.
Anyway: Ik heb nu ook de mini 5, tot nu toe heel erg oner de indruk van de autotrack (ik kom van een air 2s). Afstandbediening en drone passen in de jaszakken van mijn motorjas, de drempel om de drone onderweg te pakken is nu dus véél lager (dat was mijn doel).
Ik heb dat met Tesla. Musk een kwal van een vent. Snap ook niet dat mensen juwelen van zn space x. Grote milieuvervuiling.
Maar nu weer over drones.
Vind die optie dat de drone bij openklappen automatisch aan gaat wel handig. Scheelt toch weer een handbediening en 10 sec.
Iets anders, heeft er hier iemand tips/ervaring met AEB foto's op de pc bewerken? Die modus op de drone is vrij makkelijk en werkt goed maar op de PC snel even 1 mooie HDR foto maken van de 5 of 7 foto's die je in die modus krijgt is best lastig als je geen photoshop of lightroom hebt.
Ik heb nu 1 gratis tooltje Picturenaut gevonden wat vrij oud is en werkt, en EasyHDR dat veel prettiger werkt maar wel geld kost. Iemand tips voor andere goede gratis tools? Ik had namelijk niet gedacht dat het zo lastig was, die tooltjes lijken zo'n 10 jaar geleden hun populariteit te zijn verloren maar waarom?
[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-09-2025 22:48 ]
youtube.com/@hisrep
Is grotendeels betaald.SpeedingWilly schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:29:
[...]
https://www.droneopreis.nl/ is je startpagina
deze is gratis;
https://www.fdr1.be/dronekaarten-voor-europa
https://dronesafetymap.com
Als je alleen de achterste 2 poten uitklapt, kan je de batterij vervangen zonder dat hij automatisch aangaat. Gratis tipDeNachtwacht schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:48:
@Mastergo yup, is inderdaad wel makkelijk. Enige jammere vind ik dat het ook gebeurt als je er een nieuwe batterij in klikt. Dat is namelijk ook met regelmaat het moment dat ik weer wil inpakken om naar de volgende locatie te gaan.
Iets anders, heeft er hier iemand tips/ervaring met AEB foto's op de pc bewerken? Die modus op de drone is vrij makkelijk en werkt goed maar op de PC snel even 1 mooie HDR foto maken van de 5 of 7 foto's die je in die modus krijgt is best lastig als je geen photoshop of lightroom hebt.
Ik heb nu 1 gratis tooltje Picturenaut gevonden wat vrij oud is en werkt, en EasyHDR dat veel prettiger werkt maar wel geld kost. Iemand tips voor andere goede gratis tools? Ik had namelijk niet gedacht dat het zo lastig was, die tooltjes lijken zo'n 10 jaar geleden hun populariteit te zijn verloren maar waarom?
Vind die huidige beschermkap wel een gedoe. Je moet hem er goed inklikken en de props moeten erin vallen. En dan dat haakje juist plaatsen met ook weer de props op de juiste plaats. Misschien wat meer oefenen. Anders zoek ik er een net zoals die bij de mini 4 die er makkelijk op kan. De pootjes hoeven van mij niet vast, zit toch in een rugzak.
[ Voor 13% gewijzigd door Mastergo op 28-09-2025 16:48 ]
Maar niemand hier dus die ervaring/tips heeft met AEB foto's bewerken op de PC dus?
[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 28-09-2025 17:06 ]
youtube.com/@hisrep
Niet gratis nee.DeNachtwacht schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:01:
@Mastergo sterker nog, de rechter achterpoot want dat is de trigger ben ik inmiddels achter.
Maar niemand hier dus die ervaring/tips heeft met AEB foto's bewerken op de PC dus?
Photoshop abonnement vind ik dan weer te veel van het goede, een echte fotobewerker ben ik ook niet maar zoek iets om op een makkelijke manier de belichting van een foto goed in te stellen. Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 28-09-2025 17:39 ]
youtube.com/@hisrep
Ik ken/gebruik alleen Capture one en LR/PS.DeNachtwacht schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:39:
@Greatsword maar wat zijn dan goede betaalde tools. Is zo'n EasyHDR prima, of is er iets goedkopers te krijgen? Of juist dat tool x €50 is maar wel veel meer kan en dus een aanrader is?
Photoshop abonnement vind ik dan weer te veel van het goede, een echte fotobewerker ben ik ook niet maar zoek iets om op een makkelijke manier de belichting van een foto goed in te stellen. Alvast bedankt
Bij LR kan je sowieso gewoon een abonnement nemen voor een maandje, dus wellicht is dat iets voor je.
Met Black Friday zijn er op Amazon(DE) vaak aanbiedingen voor een jaar abonnement en op Marktplaats zie je ook vaak Adobe Creative Cloud jaar licenties voor rond de 80,-
Maar ik gebruik daar gewoon te weinig functies van van om €80 per jaar te verantwoorden. Ik wil eigenlijk even snel na het maken van een kiekje thuis alles perfectioneren, maar dat hoeft heus niet tot het gaatje. Als ik een tooltje heb dat voor een paar tientjes 80% van het resultaat van PS/LR doet ben ik wel tevreden.
Ik ga iig maar eens met de demo experimenteren, als er echt goede alternatieven waren geweest had ik het vast al eerder gehoord/gevonden ergens.
[ Voor 54% gewijzigd door DeNachtwacht op 28-09-2025 18:37 ]
youtube.com/@hisrep
https://affinity.serif.com/en-gb/photo/#buy
Eémalige aanschaf van €75, en als je even wacht tot Black Friday waarschijnlijk dik afgeprijsd.
youtube.com/@hisrep
Het verhaal is simpel er is een productiemarge, iemand in de comments onder de bright review heeft van de ESEA (jullie vast wel bekend) bevestigd gekregen dat die 3% is. Dat komt dus neer op 7,5 gram, wat betekent dat de Mini 5 Pro getest is en het C0 label gekregen heeft omdat geen enkel van de geteste modellen zwaarder is dan 257.4 gram wat dan dus de absolute threshold is.
Dus de storm-in-een-glas-water-modus kan weer uit, binnen de EU mag je er gewoon met C0 label mee vliegen.
youtube.com/@hisrep
Bright heeft helemaal niks gedaan. De reactie van de EASA was al dagen bekend voordat Bright met die video kwam en beweerde dat zij rondgebeld hadden.DeNachtwacht schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 23:17:
Even een kleine update voor de liefhebbers rondom al die clickbait over het gewicht van de Mini 5 Pro ("Are you going to JAIL for flying a Mini 5 Pro?!"), de mannen van Bright hebben eindelijk gedaan wat geen enkele andere journalist kennelijk doet en DJI even gebeld.
Het verhaal is simpel er is een productiemarge, iemand in de comments onder de bright review heeft van de ESEA (jullie vast wel bekend) bevestigd gekregen dat die 3% is. Dat komt dus neer op 7,5 gram, wat betekent dat de Mini 5 Pro getest is en het C0 label gekregen heeft omdat geen enkel van de geteste modellen zwaarder is dan 257.4 gram wat dan dus de absolute threshold is.
Dus de storm-in-een-glas-water-modus kan weer uit, binnen de EU mag je er gewoon met C0 label mee vliegen.
ingen vill veta var du köpt din tröja
[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 01-10-2025 10:01 ]
youtube.com/@hisrep
Idd, dit was al lang duidelijk en ook via diverse (drone) YouTube kanalen gecommuniceerd.gday schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 01:17:
[...]
Bright heeft helemaal niks gedaan. De reactie van de EASA was al dagen bekend voordat Bright met die video kwam en beweerde dat zij rondgebeld hadden.
Zeker in Europa: maak je niet druk als jouw Mini 5 Pro 253 gram weegt.
Zeer mooie set en inderdaad volgens mij de meest professionele combo die je nu kan hebben. Daar waar het kan de Mavic, daar waar dat niet kan de Mini 5.Greatsword schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 00:15:
Mijn Mavic 4 Pro heeft er een broertje bij en mijn DJI gear is voorlopig weer even compleet![]()
[Afbeelding]
Enige vraag: waarom een Fly More Combo voor de Mini 5 pro, die werkt toch ook gewoon met de Mavic remote? Losse Mini 5 Pro met wat batterijen zou dan toch voldoende zijn?
youtube.com/@hisrep
Een losse Mini 5 Pro is niet te koop en als je de kosten van de losse onderdelen telt uit de FMC is dat gewoon een goede deal.DeNachtwacht schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:19:
[...]
Zeer mooie set en inderdaad volgens mij de meest professionele combo die je nu kan hebben. Daar waar het kan de Mavic, daar waar dat niet kan de Mini 5.
Enige vraag: waarom een Fly More Combo voor de Mini 5 pro, die werkt toch ook gewoon met de Mavic remote? Losse Mini 5 Pro met wat batterijen zou dan toch voldoende zijn?
Bij Toemen wel hoorSpeedingWilly schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:22:
[...]
Een losse Mini 5 Pro is niet te koop en als je de kosten van de losse onderdelen telt uit de FMC is dat gewoon een goede deal.
Al het goeie.......
Klopt, de Mini 5 Pro werkt ook met de RC Pro 2 controller. Kon hem toevallig voor een mooie prijs krijgen vandaar de fly more combo set.DeNachtwacht schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:19:
[...]
Zeer mooie set en inderdaad volgens mij de meest professionele combo die je nu kan hebben. Daar waar het kan de Mavic, daar waar dat niet kan de Mini 5.
Ik koop/verkoop zelf ook regelmatig via V&A en MP en dan is zo’n fly more combo ook veel makkelijker en gewilder dan allemaal losse onderdelen.
Bij DJI spul ben je vaak ook voordeliger uit om voor zo’n complete set te gaan, want als je achteraf nog dingen er bij wilt ben je vaak duurder uit.
Inmiddels besteld via Amazon en in combinatie met Woolsocks. Vanmiddag maar eens proberen.Mastergo schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:23:
42gb intern geheugen is meer dan prima. Ik heb de afgelopen 2 accu's ongeveer 8gb aan video's en foto's geschoten. Maar zou altijd een sd kaart bij de hand hebben. Dat zijn de kosten ook niet.
Even een tip. Ik heb mijn Mini 5 pro fly more combo van amazon ( 1149 incl 1 jaar care refresh ). Via cashback app woolsocks kreeg ik ff 57 euro cashback. ( nu nog eens 10 euro korting bij amazon )
1149 - 56,98 cashback - 85 euro care refresh = ~1007 voor de bundle.
Al het goeie.......
Ik vind dat maar een rare winkel. Kom ze altijd tegen op Marktplaats en dan zijn het gewoon normale winkelprijzen

Hoop dat iemand hier goede tips/suggesties heeft
[ Voor 11% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-10-2025 16:56 ]
youtube.com/@hisrep
Bedoel je zoiets? https://www.printables.co...-dji-rc2-drone-controllerDeNachtwacht schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 16:56:
Ik ben voor mijn RC2 eigenlijk op zoek naar een soort shell die je over de joysticks kan plaatsen als ze in de tas zitten zodat je die niet steeds los hoeft te dragen. Op Ali zie ik wel een soort van screenprotector hoes die voor dat doel geschikt is, maar die is dan tijdens het vliegen weer hinderlijk aangezien je zo'n zonnescherm volgens mij niet snel nodig hebt, of heeft iemand hier goede ervaring mee?
Hoop dat iemand hier goede tips/suggesties heeft
Of echt een kap: https://www.printables.co...for-gopro-clip-dji-mini-4
[ Voor 15% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-10-2025 17:38 ]
youtube.com/@hisrep
youtube.com/@hisrep
YouTube: DJI Mini 5 Pro Autotrack fail (crash)
Resultaat is idd niet wat je mag verwachten, maar jouw opmerking dat de Air 2S niet zou crashen waag ik te betwijfelen. E.e.a. hangt ook sterk af van de belichting etc. Ir is best wel tegenlicht waardoor het OA systeem (blijkbaar) in de war raakt. Dat kan ook bij de Air 2S gebeuren. Ik denk dat als je de test herhaalt het resultaat heel anders kan zijn.supersoco80 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:03:
Ik heb gisteren wat met de mini 5 zitten spelen. De drone is daarbij 2x gecrasht en dat valt me nogal tegen. Obstakel detectie stond gewoon aan, maar mijn Air 2S zou in beide gevallen niet gecrasht zijn. De snelheid lag laag en zo krap zijn de laantjes waar ik rij niet.
YouTube: DJI Mini 5 Pro Autotrack fail (crash)
Edit: dat van het tegenlicht valt eigenlijk wel mee als ik het filmpje bekijk. Maar Active track blijft lastig, en ik denk dat reproduceren van dit resultaat ook lastig is. M.a.w., de volgende keer kan het gewoon wel goed gaan.
1 ding is zeker, de Active Track is het beste bij de laatste generatie drones (Air 3S / Mavic 4 Pro / Mini 5 Pro).
[ Voor 17% gewijzigd door SpeedingWilly op 17-10-2025 12:22 ]
Dity waren 2 crashes in in totaal 2x op en neer rijden (4x filmen dus). 1 op de 2 (dit is de eerste keert dat ik dit probeer) vluchten eindigde dus in een crash.SpeedingWilly schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:20:
[...]
Resultaat is idd niet wat je mag verwachten, maar jouw opmerking dat de Air 2S niet zou crashen waag ik te betwijfelen. E.e.a. hangt ook sterk af van de belichting etc. Ir is best wel tegenlicht waardoor het OA systeem (blijkbaar) in de war raakt. Dat kan ook bij de Air 2S gebeuren. Ik denk dat als je de test herhaalt het resultaat heel anders kan zijn.
Edit: dat van het tegenlicht valt eigenlijk wel mee als ik het filmpje bekijk. Maar Active track blijft lastig, en ik denk dat reproduceren van dit resultaat ook lastig is. M.a.w., de volgende keer kan het gewoon wel goed gaan.
1 ding is zeker, de Active Track is het beste bij de laatste generatie drones (Air 3S / Mavic 4 Pro / Mini 5 Pro).
Ik heb dat vaak genoeg met de air 2s gedaan. Die crashte ook wel eens, maar lang niet zo vaak.
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.
Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2