JeroenH schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:40:
[...]
"het is algemeen bekend dat"
Daar kan ik niet zo veel mee.
[...]
Welicht zijn ze erg voorzichtig? In mijn Plugin Prius zit iets van 9 kWh, maar Toyota geeft maar 4,4 kWh als usable op. Daardoor gaat de accu voor eeuwig mee. Dit zou net zoiets kunnen zijn?
[...]
We zouden het één van de initiatiefnemers achter Sessy, @
Legan2, kunnen vragen.
[...]
Met een specificatie van 2 kW in en 2 kW uit zou het me verbazen als er zo'n overmaat aan BMS in zou zitten. Bij 48V hoeft er hooguit 42A te stromen. Als de overige componenten begroot (en afzekert) op 100A ben je er wel.
[...]
Je zou gelijk kunnen hebben, maar dat wil ik graag zelf ondervinden. Ik denk cq hoop dat het niet zo slecht is als jij beweert. Als mijn hoop uitkomt, extra fijn, als jouw vrees uitkomt, ook mooi, heb ik weer wat geleerd.
Niks voorzichtig,iedere cel heeft zijn eigen specificatie blad,en daar zie je alles.
Advies laad stroom is bij slechte 0.5c en bij goeie 1.
Ontladen varieerd tussen 1 en 3 c.
Dus ja,als er een wasmachine even 2500 watt wil trekken,of je inductie kookplaat,moet het dat wel kunnen leveren,en ook de bms moet het aan kunnen continu,dus ook daar heb je over capaciteit voor nodig.dus 300 is wel minimaal.
Als je er geen 5000 watt uit kunt trekken heb je er geen donder aan in huis,zelfs campers doen dat al,daar heb ik ook de ervaring van,staat 6 kWh in mijn huisje op wielen,daar is het ook alleen nuttig,om met PV lekker zelfstandig of grid te zijn.
Maar in huis,weggegooid geld.
Steek die 2800 euro maar in extra zonnepanelen en lekker stroom verkopen,dat levert meer op,zelfs met tlv van 8 cent.
PS bitcoins ook 75 procent verlies.
Etf aandelen was 35 procent winst,gedaald naar 4 vanwege oorlog gvd,maar laatste maand weer gestegen naar 12 procent in nu 3 jaar tijd.ben nog steeds harstikke tevreden.
Alle winst van PV gaat zo de aandelen in,met 55 pensioen....
[
Voor 7% gewijzigd door
Keesvdzanden op 04-08-2022 16:57
]