• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:42
Naendeau schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:06:
[...]

Dus ik kan ook een losse heatsink bestellen en zelf installeren?

Voorbeeld:
https://www.allekabels.nl...09vgE_EAQYAyABEgJnpfD_BwE
Zeker. Zolang dit binnen de totale afmetingen die Sony opgeeft past. Sommige heatsinks zijn te groot/dik.

[Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 12-11-2021 15:09]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

[...]

Voorbeeld:
Zeker, alleen ik zou er persoonlijk voor kiezen om er een met schroefjes te nemen, bijvoorbeeld de Be Quiet! MC1 (Niet de PRO variant daarvan, die past net niet onder het afdekplaatje)
En wat @Hulleman zegt, moet het wel binnen de aangegeven dimensies passen.

[Voor 5% gewijzigd door Kalder op 12-11-2021 15:10]

The pen is mightier than the sword, except in games.

• Naendeau
  • Registratie: maart 2017
  • Niet online
Hulleman schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:08:
[...]

Zeker. Zolang dit binnen de totale afmetingen die Sony opgeeft past. Sommige heatsinks zijn te groot/dik.
Ah, logisch inderdaad. Scheelt nogal in prijs dus ik kijken even of ik er zelf een kan vinden.

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Naendeau schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:01:
[...]

Top, dankje. Is het aan te raden de versie met heatsink te nemen?
Heb zelf de versie met heatsink gepakt met deze kortingen. Qua garantie wellicht net ff makkelijker mocht er ooit wat zijn (geen discussie over wel of niet geschikte koeler gebruikt).

• Naendeau
  • Registratie: maart 2017
  • Niet online
Pepppie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:30:
[...]

Heb zelf de versie met heatsink gepakt met deze kortingen. Qua garantie wellicht net ff makkelijker mocht er ooit wat zijn (geen discussie over wel of niet geschikte koeler gebruikt).
Hoe krijg je die extra 10% welkomst bonus? Heb me een uurtje geleden aangemeld maar krijg alleen de registratiemail..

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Naendeau schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:14:
[...]

Hoe krijg je die extra 10% welkomst bonus? Heb me een uurtje geleden aangemeld maar krijg alleen de registratiemail..
Als je je mailadres bevestigt, krijg je hem binnen 30 seconden. Althans, bij mij wel.

• reputatio
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 16:25
Pepppie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:38:
Mocht er iemand nog op zoek zijn naar een Western Digital SN850 met leuke korting;

even aanmelden met je account en dan de volgende code gebruiken voor 20% korting: EXTRASAVINGS

Nb; als je je als nieuw lid aanmeldt, krijg je ook nog een code van 10% korting toegestuurd. En jup; de codes zijn stapelbaar :)
Thanks for the tip!

Ik sta eigenlijk op het punt hem te bestellen, maar toch nog even rondgekeken, en nu zag ik iets voorbij komen over de Gigabyte Aorus Gen4 7000s voorbij komen en die is bij Amazon voor 2TB €229,- ipv de 1TB SN850 met kortingen voor €166,-.

Iemand die mij kan vertellen over de Gigabyte Aorus ook goed is? Want €229,- voor een 2TB NVMe SSD met roughly dezelfde specs als de SN850 lijkt mij een goede deal, maar ik heb er niet erg veel verstand van :)

[Voor 9% gewijzigd door reputatio op 12-11-2021 22:37. Reden: Amazon URL toegevoegd]

• Sakete
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:10
Vandaag een PS5 Dual Sense controller opgehaald voor gebruik op m'n PC (ik heb nog geen PS5). Wat me opviel is dat de joysticks nogal glibberig zijn in vergelijking met m'n Xbox One controllers die ik al jaren gebruik. M'n duimen glijden er steeds af, of tenminste, ze blijven niet op één plek.

Is dit normaal? Wordt het beter met meer gebruik?

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:23
Hulleman schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:08:
[...]

Je hebt ook speciale ps5 ssd heatsinks die dus een heatsink + slot cover in 1 is.

Lijkt me beter werken als heatsink omdat de
ventilator het beter kan afkoelen.

Mi 9T Pro Xiaomi.eu miui 12.5 rom 21.1.20 TWRP installed

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17:18
reputatio schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:36:
[...]

Thanks for the tip!

Ik sta eigenlijk op het punt hem te bestellen, maar toch nog even rondgekeken, en nu zag ik iets voorbij komen over de Gigabyte Aorus Gen4 7000s voorbij komen en die is bij Amazon voor 2TB €229,- ipv de 1TB SN850 met kortingen voor €166,-.

Iemand die mij kan vertellen over de Gigabyte Aorus ook goed is? Want €229,- voor een 2TB NVMe SSD met roughly dezelfde specs als de SN850 lijkt mij een goede deal, maar ik heb er niet erg veel verstand van :)
De SSD’s presteren ongeveer gelijk, zou dus ook de 2Tb nemen in dit geval.

• greatgonzo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:36

greatgonzo

schit-te-rend!

Vanavond brengt DHL de ps5.
Lees her en der en der over warmteontwikkeling.

Wil hem het liefste in het tv meubel leggen, maar dan ligt ie op de versterker.

Zal dat goed gaan?

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 16:05
greatgonzo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:38:

Zal dat goed gaan?
Als de kast gesloten is zou ik zeker het deurtje openzetten.
Anders zal de PS5 telkens weer dezelfde warme lucht trekken wat zal resulteren dat de PS5 te warm wordt.
Op de versterker zal geen probleem zijn.

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Nee, hij is wel open, maar iets van 50 bij 30 cm. Is dus goed gevuld

• Millert
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:32
@greatgonzo Is de versterker aan de bovenkant voorzien van ventilatie openingen? Ik zou de PS5 dus niet bovenop mijn Denon X2400 zetten. Is voor beide systemen niet bevorderlijk.

• Orpheo1975
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-11 13:22
reputatio schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:36:
[...]
Nu nog goedkoper. 179 euro

Thanks for the tip!

• Runaque
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 17:26
[...]

Voorbeeld:
Van wat ik van deze heatsink kan zien is dat het een zelfklevende is en die kan je best niet nemen!
Ik heb zelf een van EKWB genomen en die heeft een baseplate onder de SSD en werkt met een soort klemmen die de heatsink vasthouden. De SSD die ik gebruikt heb is een 2280 van formfactor, dus dan weet je ook gelijk dat deze heatsink er op past.

• Runaque
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:20:
[...]

Je hebt ook speciale ps5 ssd heatsinks die dus een heatsink + slot cover in 1 is.

[YouTube: This New PS5 Upgrade Changes Everything]

Lijkt me beter werken als heatsink omdat de
ventilator het beter kan afkoelen.

[Afbeelding]
Die is best prijzig en je moet er ook mee op letten of de SSD die je gebruikt hier wel mee in aanraking komt.

• Catch22
  • Laatst online: 17:37

Catch22

Oval chainring fetisjist

AppleFan2007 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:42:
[...]

Als de kast gesloten is zou ik zeker het deurtje openzetten.
Anders zal de PS5 telkens weer dezelfde warme lucht trekken wat zal resulteren dat de PS5 te warm wordt.
Op de versterker zal geen probleem zijn.
Die receiver kan zijn warmte dan ook niet kwijt. Ik zou dat niet doen zelf

• reputatio
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 16:25
Thanks! Opnieuw besteld, toch weer de moeite die 50€ extra korting.

• Kenny_026
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09:24

Voor wie de beta niet kan spelen.

• Superkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 17:13
*Kiwi moet eens snel achter een PS5 aan!
Volgende week valt Farming Simulator 22 (PS5) ook al op de mat, om even te ontspannen na een sessie Elden Ring of Demon's Souls :+

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

• Kenny_026
Superkiwi schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:53:
[...]

*Kiwi moet eens snel achter een PS5 aan!
Volgende week valt Farming Simulator 22 (PS5) ook al op de mat, om even te ontspannen na een sessie Elden Ring of Demon's Souls :+
Haha die gaan wij ook met de hele groep spelen. Servertje al besteld bij nitrado d:)b d:)b

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat was ook al weer de manier om goedkoop PS+ te verlengen? Had hier vorig jaar een tip gekregen met een aankoop via een of andere vage website, maar kan het zo snel niet meer terugvinden. Die nu net vandaag verlopen..

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:58

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Runaque schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:34:
[...]

Van wat ik van deze heatsink kan zien is dat het een zelfklevende is en die kan je best niet nemen!
Ik heb zelf een van EKWB genomen en die heeft een baseplate onder de SSD en werkt met een soort klemmen die de heatsink vasthouden. De SSD die ik gebruikt heb is een 2280 van formfactor, dus dan weet je ook gelijk dat deze heatsink er op past.

[Afbeelding]
Die zelfklevende heatsinks zijn dikke prima. En lekker goedkoop. Draait bij mij als een zonnetje.

Mensen, staat je niet zo blind op die dure SSD's met heatsink. Het lijkt een hardnekkig 'probleem' hier. Zonde van je geld.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:07
@CyBeRSPiN Wachten op blackfriday

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Runaque
Nyarlathotep schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:26:
[...]

Die zelfklevende heatsinks zijn dikke prima. En lekker goedkoop. Draait bij mij als een zonnetje.

Mensen, staat je niet zo blind op die dure SSD's met heatsink. Het lijkt een hardnekkig 'probleem' hier. Zonde van je geld.
Uiteindelijk moet je het zelf weten wat je met de heatsink doet, maar als die door de hitte vroeg of laat eraf valt is het je eigen probleem.

Jij hebt het ook over SSD's die met heatsink komen, ik heb hier al es eerder laten zien hoe ik het gedaan heb en ik ben nog niet eens de 170€ voorbij in totatiteit. Een SSD die op hetzelfde niveau presteert als de Samsung 980 Pro en met een EKWB heatsink die amper meer kost dan zelfklevende versies.
Komt er nog bij dat die heatsink die ik gebruikt heb, ook nog eens de onderkant zijn hitte afneemt door de baseplate met de klemmen die eromheen zitten.

Het is uiteindelijk wat je zelf wil en ik ben met 166€ aan materiaal niet duurder uit dan een 1Tb SSD met heatsink voorgemonteerd, zeker niet als ik vergelijk met een 980 Pro waar heatsink op komt.

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:47

thunder8

Het gedonder begint weer.

Zal dat goed gaan?
Zou ik niet doen. Versterkers zijn ook warmteontwikkelaars en moeten het vaak hebben van convectiekoeling en dan pakt jouw PS5 straks al de warme lucht om te gaan koelen. Dat werkt natuurlijk een stuk minder. En als je PS5 de roosters blokkeert van de versterker heb je straks kans op 2 defecte apparaten. Het is niet voor niets dat in de handleidingen van de meeste versterkers staat dat er 20cm vrije ruimte boven het apparaat benodigd is.

PSN-ID: Thunder76nl

• eazi
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-11 13:52

eazi

Vingerplant onder

Zal dat goed gaan?
Ik begrijp iedereen die hierover begint, maar hier mijn ervaring + foto.

Hij is helemaal geruisloos in het hoofdmenu, in sommige games hoor je hem heeeeeel zacht als hij veel power trekt. Het is wel warm in de kast en als ik dichtbij zit voel ik ook de warme lucht er uit stromen. Ik heb nog nooit een vastloper gehad en 0 issues. Ik had hem op release day, dus bijna een jaar nu. Ik heb hem een klein beetje schuin gezet zodat de warmte er iets beter uit kan. Het gat aan de achterkant van het TV meubel is veel te klein om warmte door weg te voeren. Samenvattend: Het gaat prima, maar wordt wel wat warm. Of dit de levensduur verkleint weet ik niet, maar durf ik te betwijfelen. Mijn PS4 die als een straaljager klonk heeft het ook ruim 6 jaar daar uitgehouden zonder issues.

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:47

thunder8

Het gedonder begint weer.

eazi schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:21:
[...]

Ik begrijp iedereen die hierover begint, maar hier mijn ervaring + foto.

Hij is helemaal geruisloos in het hoofdmenu, in sommige games hoor je hem heeeeeel zacht als hij veel power trekt. Het is wel warm in de kast en als ik dichtbij zit voel ik ook de warme lucht er uit stromen. Ik heb nog nooit een vastloper gehad en 0 issues. Ik had hem op release day, dus bijna een jaar nu. Ik heb hem een klein beetje schuin gezet zodat de warmte er iets beter uit kan. Het gat aan de achterkant van het TV meubel is veel te klein om warmte door weg te voeren. Samenvattend: Het gaat prima, maar wordt wel wat warm. Of dit de levensduur verkleint weet ik niet, maar durf ik te betwijfelen. Mijn PS4 die als een straaljager klonk heeft het ook ruim 6 jaar daar uitgehouden zonder issues.

[Afbeelding]
Dit is natuurlijk wel wat anders dan je PS5 op een versterker te leggen in een vergelijkbaar kastje. (ja die zal hoger zijn, maar in verhouding net zo vol) Die versterker genereert ook warmte. Dan gaat de vergelijking al niet meer op. Denk dat heel veel mensen vergissen hoeveel warmte er van een beetje surroundversterker komt als deze aanstaat.

PSN-ID: Thunder76nl

• eazi

eazi

Vingerplant onder

thunder8 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:37:
[...]

Dit is natuurlijk wel wat anders dan je PS5 op een versterker te leggen in een vergelijkbaar kastje. (ja die zal hoger zijn, maar in verhouding net zo vol) Die versterker genereert ook warmte. Dan gaat de vergelijking al niet meer op. Denk dat heel veel mensen vergissen hoeveel warmte er van een beetje surroundversterker komt als deze aanstaat.
Yep is anders, maar je ziet dat mijn kastje klein is en hij vroeg naar ervaringen toch :)

• Multimediaknaller
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:24
eazi schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:44:
[...]

Yep is anders, maar je ziet dat mijn kastje klein is en hij vroeg naar ervaringen toch :)
Die van ons staat ook zonder problemen in een audio/TV meubel.

• eazi

eazi

Vingerplant onder

Multimediaknaller schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:09:
[...]

Die van ons staat ook zonder problemen in een audio/TV meubel.

[Afbeelding]
Die van mij stond ook zo, maar nadat ik een keer er achter voelde was het wel echt heel heet. Hij kon zijn warmte aan de achterkant niet kwijt. Daarom heb ik de mijne gedraaid.

[Voor 6% gewijzigd door eazi op 15-11-2021 12:38]

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:29
Ik heb hem hier ook in een kast staan. Klep is en blijft open wanneer ik hem in gebruik heb. Na een speelweide van circa 4 uur was de kast niet veel warmer geworden.

Draaien kan ik niet, dan kan de kast niet meer dicht. Maar goed… zat ruimte aan de bovenkant :)

Verder liggen er enkel nog wat controllers naast… meer past niet (thnx Sony..)

[Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 15-11-2021 13:42]

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy)

• ulrich1965
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 22-11 00:03
PlayStation 5 nu te koop via PlayStation site zelf.https://direct.playstation.com/nl-nl/hardware/ps5

[Voor 32% gewijzigd door ulrich1965 op 16-11-2021 00:37]

• Ram-G-maN
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:23

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Ik ben afgelopen weekend weer aan het knutselen geweest. Heb zelf maar een "PS2 Anniversary Edition" gemaakt van de PS5. Ik zal nog betere foto's maken maar ik wou deze alvast met jullie delen.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:12
@ulrich1965 Helaas niet op voorraad maar is een begin.

Note: Ik zou je url ook even opschonen voor de netheid en ontdoen van persoonlijke id's ;)

https://direct.playstation.com/nl-nl/hardware/ps5

• rvdtempel
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 19-11 14:50
Ik heb de headphones boss 700, nu wil ik die aansluiten op een ps5 (als ik er ooit 1 kan vinden).

Welke bluetooth adapter kan ik hierbij het beste gebruiken? En graag 1 die in NL gewoon te verkrijgen is.
Al ik het aan google vraag krijg ik veelal dingen die in de U S of A zitten en niet hier. En als ik iets hier vind zit er soms weer geen microfoon ondersteuning bij. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

• Runaque
rvdtempel schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:59:
Ik heb de headphones boss 700, nu wil ik die aansluiten op een ps5 (als ik er ooit 1 kan vinden).

Welke bluetooth adapter kan ik hierbij het beste gebruiken? En graag 1 die in NL gewoon te verkrijgen is.
Al ik het aan google vraag krijg ik veelal dingen die in de U S of A zitten en niet hier. En als ik iets hier vind zit er soms weer geen microfoon ondersteuning bij. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik heb in het verleden ook al es gekeken of ik niets kon vinden voor mijn serie koptelefoons te kunnen gebruiken en kwam telkens bij de Creative BT-W3 uit als beste optie. Als de microfoon zo belangrijk is voor je, dan is deze een optie, maar dan werkt dat via een analoge microfoon in de controller te steken.
Ik heb uiteindelijk de Pulse 3D gekocht denkende dat deze gewoon lekker direct linkt met de PS5, maar dat was blijkbaar ook gewoon met een USB dongle dat die werkte. Heb er deels wel spijt van, maar aan de andere kant zit ie wel lekker comfortabel, maar die komt vast niet eens in de buurt van een Bose 700!

• Dave1989
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01-12 10:53
Ram-G-maN schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:55:
Ik ben afgelopen weekend weer aan het knutselen geweest. Heb zelf maar een "PS2 Anniversary Edition" gemaakt van de PS5. Ik zal nog betere foto's maken maar ik wou deze alvast met jullie delen.
[Afbeelding][Afbeelding]
Wow, ziet er strak uit. Heel gaaf gedaan. Blijf het toch mooier vinden een zwarte console.. :+

• Hulleman
Ram-G-maN schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:55:
Vet gemaakt! Waar heb je dat PS logo vandaan? Ik zoek nog een zilveren voor mijn zwarte PS5

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• Hulleman
rvdtempel schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:59:

Ik gebruik de Avantree DG80 om mijn Sony WH1000XM2 aan de PS5 te koppelen. De PS5 herkent de dongle ook voor de microfoon in de headset. Moet wel zeggen dat ik de microfoon nog nooit gebruikt heb.

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:57

Nohead

PSN ID: Nohead

Heb zelf ook een Jabra Link 370 getest en dat werkt wel maar audio kwaliteit was niet geweldig.

• Hulleman
Nohead schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:36:
Heb zelf ook een Jabra Link 370 getest en dat werkt wel maar audio kwaliteit was niet geweldig.
Ook mijn ervaring. Het werkt, maar de geluidskwaliteit komt niet in de buurt van wat de headset met muziek kan produceren.

Voor mij is dat prima, omdat ik het maar heel zelden gebruik. In 99% van de gevallen gebruik ik de speakers.

• Nohead

Nohead

Hulleman schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:39:
[...]

Ook mijn ervaring. Het werkt, maar de geluidskwaliteit komt niet in de buurt van wat de headset met muziek kan produceren.

Voor mij is dat prima, omdat ik het maar heel zelden gebruik. In 99% van de gevallen gebruik ik de speakers.
Zou het liggen omdat het geen BT 5.0 heeft?

• Hulleman
Nohead schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:41:
[...]
Zou het liggen omdat het geen BT 5.0 heeft?
Wellicht, maar de Sony 1000XM2 ondersteunt wel allerlei technieken voor een hoge audiokwaliteit over bluetooth. Muziek klinkt echt goed via mijn telefoon of pc. De Avantree DG80 ondersteunt wel BT 5.0.

[Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 16-11-2021 08:48]

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

Hulleman schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:47:
[...]

Wellicht, maar de Sony 1000XM2 ondersteunt wel allerlei technieken voor een hoge audiokwaliteit over bluetooth. Muziek klinkt echt goed via mijn telefoon of pc. De Avantree DG80 ondersteunt wel BT 5.0.
Ja, tot je microfoon ook over die audiostream moet gaan, dan is het wel klaar met je goede kwaliteit. Althans; bij mijn XM2 op zowel een android telefoon als macbook pro

• Nohead

Nohead

Dus kan je met de DG80 via de BT headset audio/mic stream afhandelen in hoge kwaliteit? Of hebben we het alleen over audio output voor de DG80?

• Laan1988
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15:17
Ik wil samen met mijn broer (allebei in het bezit van een PS5) Gamesharing gaan opzetten. Nu had ik gelezen dat het dan mogelijk is om games met elkaar te delen, maar het enige wat ik niet kan vinden vervolgens is of het mogelijk is dat als ik bijv Vanguard koop, dat we deze dan allebei tegelijk online kunnen spelen in Multiplayer.
Ik gok dat vast iemand van jullie weet of dit kan :)

• Nohead

Nohead

Nohead schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:54:
Dus kan je met de DG80 via de BT headset audio/mic stream afhandelen in hoge kwaliteit? Of hebben we het alleen over audio output voor de DG80?
YouTube: Can you use Bluetooth Headphones on PS5? Connect Bluetooth Headphone...

In de video hier zeggen ze het zelf al. Dus bij normaal gebruik met mic stream aan valt het terug van 16bit naar 8bit audio. Je heb dus een speciale microfoon nodig die ze ook aanbieden om dit op te lossen.

Beetje gedoe allemaal, kan net zo goed mijn kabeltje blijven gebruiken (v moda mic) op mijn Sony XM3.

• GRDavies75
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 15:51

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Laan1988 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:05:
Ik wil samen met mijn broer (allebei in het bezit van een PS5) Gamesharing gaan opzetten. Nu had ik gelezen dat het dan mogelijk is om games met elkaar te delen, maar het enige wat ik niet kan vinden vervolgens is of het mogelijk is dat als ik bijv Vanguard koop, dat we deze dan allebei tegelijk online kunnen spelen in Multiplayer.
Ik gok dat vast iemand van jullie weet of dit kan :)
Je kan 1 systeem jouw primair systeem maken. Het "Gamesharen" werkt door die van je broer jouw primair systeem te maken en omgekeerd (om een game die een ander gekocht heeft zul je wel als de ander in moeten loggen en downloaden, maar daarna kan je het onder je eigen account spelen).

Tot nu toe heb ik nog nooit een probleem gehad om samen te spelen via deze manier met een vriend met wie ik Gameshare.

• Laan1988
GRDavies75 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:15:
[...]

Je kan 1 systeem jouw primair systeem maken. Het "Gamesharen" werkt door die van je broer jouw primair systeem te maken en omgekeerd (om een game die een ander gekocht heeft zul je wel als de ander in moeten loggen en downloaden, maar daarna kan je het onder je eigen account spelen).

Tot nu toe heb ik nog nooit een probleem gehad om samen te spelen via deze manier met een vriend met wie ik Gameshare.
Top, dat geeft de burger moed :9
Bedankt voor je reactie!
Hulleman schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:47:
[...]

Je zou kunnen checken of je hem als headphones kan koppelen aangezien je de mic toch niet gebruikt. Had op mijn PC ook gedoe met geluid als ik hem als ik hem als headset koppel aangezien zowel mic als audio over dezelfde bandbreedte gaat.

• Nohead

Nohead

cold_as_ijs schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:40:
[...]

Je zou kunnen checken of je hem als headphones kan koppelen aangezien je de mic toch niet gebruikt. Had op mijn PC ook gedoe met geluid als ik hem als ik hem als headset koppel aangezien zowel mic als audio over dezelfde bandbreedte gaat.
Als je alleen audio channel gaat gebruiken zonder mic stream zal je audio vermoedelijk prima zijn. (blijft 16bit audio)

• Knetterhard
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:38

Knetterhard

Dedicated

Ik vroeg me af of hier meer mensen zijn die last krijgen van hun polsgewricht door de nieuwe PS controller? Met de PS4 had ik er nooit last van; als ik nu met de PS5 controller een aantal avonden achter elkaar game, krijg ik een beetje een stekende klacht. Houdt op nadat ik de PS een poos niet meer aanraak, is dus 100% een controller issue :-(.

NZXT H710i - Asus Strix X570-E Gaming - Ryzen 9 5950X - 64GB G.Skill Trident Z F4 - 1TB Samsung 980 PRO M.2 - Asus GeForce RTX 3090 ROG Strix Gaming OC 24G - https://www.3dmark.com/3dm/55080463

• Hulleman
cold_as_ijs schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:40:
[...]

Ok, ik kan in de settings wel aangeven dat de mic over de controller moet gaan. Dan gaat het geluid alleen over de BT dongle. Blijf het bizar vinden dat ze dit nog steeds niet fatsoenlijk voor elkaar krijgen. Met muziek kun je gewoon cd kwaliteit (24 bit) over BT laten gaan.

• Laan1988
Sorry meester

• Kenny_026
Wat is Jedi Fallen Order een toffe game zeg. Voor 17.50 echt een koopje.

• Xlast88
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 16:17
Knetterhard schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:45:
Ik vroeg me af of hier meer mensen zijn die last krijgen van hun polsgewricht door de nieuwe PS controller? Met de PS4 had ik er nooit last van; als ik nu met de PS5 controller een aantal avonden achter elkaar game, krijg ik een beetje een stekende klacht. Houdt op nadat ik de PS een poos niet meer aanraak, is dus 100% een controller issue :-(.
Dit heb ik af en toe bij games die veel rumble etc feedback hebben op de dualsense. Bijv met returnal had ik hier last van, als ik de “rumble” uitzet dan heb ik geen issues

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 26-11 13:17

spaceboy

op grote hoogte

Knetterhard schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:45:
Hmm... nasty. Iets minder gamen dus. ;(
Ik heb het heel erg soms, maar ik had het idee dat ik bij de PS4-controllers vaker problemen had. Het maakt ook nogal uit wat voor soort game je speelt misschien.

succes is een keuze

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

gisteren de PS5 uitgepakt en geïnstalleerd. In een overzicht (ik meen de PS store), stond een overzicht met games, waarbij in het geel staat: included.

Ik klikte op Battlefield 1, en toch stond daar wel een bedrag bij. Daarom niet geïnstalleerd.
Zitten er nu wel of geen gratis games bij? (oa Crash bandicoot, Mortal Combat, Battlefield 1)

• Kenny_026
spaceboy schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:57:
[...]

Hmm... nasty. Iets minder gamen dus. ;(
Ik heb het heel erg soms, maar ik had het idee dat ik bij de PS4-controllers vaker problemen had. Het maakt ook nogal uit wat voor soort game je speelt misschien.
Hoe lang heb je de console al? Bij mij verdween het na een paar weken.

[Voor 5% gewijzigd door Kenny_026 op 16-11-2021 10:59]

• Kenny_026
greatgonzo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:58:
gisteren de PS5 uitgepakt en geïnstalleerd. In een overzicht (ik meen de PS store), stond een overzicht met games, waarbij in het geel staat: included.

Ik klikte op Battlefield 1, en toch stond daar wel een bedrag bij. Daarom niet geïnstalleerd.
Zitten er nu wel of geen gratis games bij? (oa Crash bandicoot, Mortal Combat, Battlefield 1)
Met een plus abb heb je veel games included.

• Nohead

Nohead

Yes je hebt een hele bulk aan gratis games via PSN als je een PS5 hebt. (ook BF1)

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

met PS+ heb ik die games inderdaad gratis.
Mortal Kombat was een game van vorige maand.
Crash Bandicoot, BF1, Uncharted 4 en nog meer horen bij de PS4 klassiekers die beschikbaar zijn op de PS5. (Misschien ook op de 4, maar die heb ik niet om dat te bevestigen. )

Ik gok dat een PS+ abo dus wel vereist is.
Anders heb je alleen Astro's Playroom, wat echt wel een geinige game is voor wat uurtjes.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

dat is top.. had zelf BF1 disk, maar dan gaat hij mee naar MP voor de verkoop van de PS4
De kleur geel gebruiken ze exclusief voor PlayStation Plus (PS+), wat een betalend abonnement is. Bij PS+ krijg je o.a. maandelijks 3 'gratis' games (minstens 1 PS5-exclusive). Bij de PS5 hebben ze ook de PlayStation Plus Collection gelaunched, wat 20 top PS4 games zijn die je dan ook 'gratis' krijgt met je abonnement.

Ik zet 'gratis' tussen aanhalingstekens omdat het eigenlijk betekent dat je ze kan spelen zo lang je maar een actief PS+ abonnement hebt (ook als je tussenin even niet geabonneerd was).

Voor wie de PS5 een eerste PlayStation console is (of op zijn minst de PS4 geskipt heeft), vind ik een PS+ abonnement een no-brainer, zeker met die PS+ Collection, waardoor je direct al een hoop top-titels hebt, zelfs al zijn het geen native PS5 games.
Nohead schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:00:
[...]
Yes je hebt een hele bulk aan gratis games via PSN als je een PS5 hebt. (ook BF1)
PS+, niet PSN. PSN (PlayStation Network) is gewoon de online dienst van PlayStation die op zich gratis is. Dat is dus bvb de account die je aanmaakt en waar je aankopen, trophies, DLCs, etc.. aan gekoppeld wordt. PS+ is het betalend abonnement.
Toegegeven, het is verwarrend, vooral omdat je voor online multiplayer niet genoeg hebt met PSN, maar PS+ moet hebben.
Hann1BaL schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:01:
[...]
(Misschien ook op de 4, maar die heb ik niet om dat te bevestigen. )
De games zijn alleen te claimen op een PS5, want het is eigenlijk een toemaatje voor PS5 buyers. De games zijn echter wel ook op je PS4 speelbaar. Daardoor is er eigenlijk ook een truuk om de games te bemachtigen als je nog geen PS5 hebt maar wel iemand kent met een PS5. Je logt even in op zijn PS5, en dan kan jij met jouw PS+ toch die 20 games claimen en vervolgens downloaden en spelen op je eigen PS4.

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

kazuka

Building Better Worlds

Gisteren eindelijk Kena uitgespeeld met ongeveer 18 uur op de klok. Prachtige game, zeker voor zo'n klein en onervaren team als Ember Lab. Heel knap wat ze met 20 man in elkaar hebben gezet. Mooie soundtrack, grafisch top, met name de belichting en effecten zijn mooi. In de cutscenes kun je goed zien dat ze hun roots in animatie hebben, komt in de buurt van Pixar kwaliteit. Vond de bliksem in dit bosgebied mooi gemaakt:

De boss battles zijn pittig! Af en toe had ik het idee een Soulsborne game te spelen :P Ik hoop dat Ember Lab doorgaat met maken van games en ben benieuwd wat ze met een groter team en budget kunnen klaarspelen. Aan de andere kant vind ik dit soort kortere games van tussen de 10 en 20 uur voor een prijs rond de 40 euro eigenlijk ook wel heel fijn tussen alle 100+ uur games door, dus ook helemaal goed om dat door te zetten.

• FMS
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
kazuka schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:02:
Gisteren eindelijk Kena uitgespeeld met ongeveer 18 uur op de klok. Prachtige game, zeker voor zo'n klein en onervaren team als Ember Lab. Heel knap wat ze met 20 man in elkaar hebben gezet. Mooie soundtrack, grafisch top, met name de belichting en effecten zijn mooi. In de cutscenes kun je goed zien dat ze hun roots in animatie hebben, komt in de buurt van Pixar kwaliteit. Vond de bliksem in dit bosgebied mooi gemaakt:

[Streamable: VagueUniformAntbear-mobile]

De boss battles zijn pittig! Af en toe had ik het idee een Soulsborne game te spelen :P Ik hoop dat Ember Lab doorgaat met maken van games en ben benieuwd wat ze met een groter team en budget kunnen klaarspelen. Aan de andere kant vind ik dit soort kortere games van tussen de 10 en 20 uur voor een prijs rond de 40 euro eigenlijk ook wel heel fijn tussen alle 100+ uur games door, dus ook helemaal goed om dat door te zetten.
Gaaf. Ik heb gewacht op de disc versie. Kijk ernaar uit!

Wat vond je van de controls?

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

kazuka

Building Better Worlds

FMS schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:39:
[...]

Gaaf. Ik heb gewacht op de disc versie. Kijk ernaar uit!

Wat vond je van de controls?
Controls zijn prima, niet super nauwkeurig maar goed genoeg. Enkel de camera werkte soms niet mee en de parry window is af en toe lastig in te schatten.

• Ram-G-maN
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:23

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Hulleman schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:31:
[...]

Vet gemaakt! Waar heb je dat PS logo vandaan? Ik zoek nog een zilveren voor mijn zwarte PS5
Dank je wel. De logo's heb ik bij FlamingToast vandaan. Het logo voorop is ontworpen voor de originele PS4 en het logo op de rechter sideplate is oorspronkelijk bedoeld voor de PS4 Pro.
Mocht je een metallic logo zoeken dan kun je altijd bij eBay terecht.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Lees dat er mogelijk een black friday actie komt voor het ps plus abbo (€20 korting)

Als je die afsluit, tellen ze die dan op bij je lopende abbo? Die loopt namelijk bij mij door tot eind januari

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

greatgonzo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:10:
Lees dat er mogelijk een black friday actie komt voor het ps plus abbo (€20 korting)
Vast. Bijna altijd is er een 40 euro voor een jaar actie
Als je die afsluit, tellen ze die dan op bij je lopende abbo? Die loopt namelijk bij mij door tot eind januari
Ja, kan je stapelen
Catch22 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:24:
[...]

Vast. Bijna altijd is er een 40 euro voor een jaar actie

[...]

Ja, kan je stapelen
Bijna altijd eigenlijk wel zo rond black Friday dat ze in de aanbieding zijn, zo heb ik al jaren PS+ voor maar 40-45 per jaar

• Stimulate14
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 16:45
Hebben hier mensen al The Medium gespeeld?

• tommy50
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 18-11 12:56
Wanneer komt disc versie van Kena : bridge of spirits uit op ps5 ?

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

tommy50 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:19:
even googlen is net zoveel werk als hier vragen..

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 16:05
tommy50 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:19:
deze vrijdag

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

Catch22 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:21:
[...]

even googlen is net zoveel werk als hier vragen..
Ja, stel precies dezelfde vraag aan Google en je hebt je antwoord... 😕 Toch vreemd dat mensen Google niet kennen.

Kalder schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:23:
[...]

Ja, stel precies dezelfde vraag aan Google en je hebt je antwoord... 😕 Toch vreemd dat mensen Google niet kennen.
Gelukkig kent google wel die mensen _O-

• Kenny_026
Battlefield online werkt niet, Fifa proclubs niet, wat is EA met de servers aan het doen?
Kenny_026 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:14:
Battlefield online werkt niet, Fifa proclubs niet, wat is EA met de servers aan het doen?

• Superkiwi
De servers voor Farming Simulator 22 staan al klaar zie ik!

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

• Kenny_026
Superkiwi schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:34:
De servers voor Farming Simulator 22 staan al klaar zie ik!
Nitrado? Van mij nog niet…

Edit :+ :+ :+ :+ |:( |:( |:( |:(

[Voor 53% gewijzigd door Kenny_026 op 17-11-2021 22:03]

• Robolokotobo
  • Laatst online: 01-12 20:29
Ik heb een nieuw topic gemaakt voor de nieuwe Pinball FX game die in maart in Early Acces gaat

[Multi] Pinball FX (2022)

i5 3470 8GB GTX 1650

• Cowboy_Henk
Guardians of the Galaxy krijgt een ray tracing patch. Ben benieuwd naar de performance. Zal wel 30 fps zijn.

https://www.pushsquare.co...ng-mode-in-new-ps5-update

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

Cowboy_Henk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:59:
Guardians of the Galaxy krijgt een ray tracing patch. Ben benieuwd naar de performance. Zal wel 30 fps zijn.

Of zo'n 40fps mode zoals Ratchet and Clank

• Sipio
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:59:

Speel deze game op de XSX maar voor mij persoonlijk is alleen de performance mode lekker speelbaar.

Mooie game verder trouwens al is het alleen maar voor de muziek 8)

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

Sipio schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:37:
[...]

Speel deze game op de XSX maar voor mij persoonlijk is alleen de performance mode lekker speelbaar.

Mooie game verder trouwens al is het alleen maar voor de muziek 8)
Is op de PS5 niet anders.

• Cowboy_Henk
Catch22 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:13:
[...]

Of zo'n 40fps mode zoals Ratchet and Clank
40 fps mode is voor fidelity mode dacht ik in full 4k?

En dan een Performance RT mode dus RT in 60 fps maar lagere res.

Insomniac zou eens wat van hun engine moeten sharen. Ze zijn meesters in het beste uit de playstation console halen.

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

Cowboy_Henk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:55:
[...]

40 fps mode is voor fidelity mode dacht ik in full 4k?

En dan een Performance RT mode dus RT in 60 fps maar lagere res.

Insomniac zou eens wat van hun engine moeten sharen. Ze zijn meesters in het beste uit de playstation console halen.
Hoe het allemaal precies zit weet ik niet, verschillen zijn minimaal en als je speelt merk je nauwelijks iets van de grafische verschillen, de fps wel.

Hun engine is wel echt magistraal ja. Miles Morales en R&C lopen als een trein

• bobberg
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-12 15:20
Zitten hier mensen in de PS5 wachtrij?

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

bobberg schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:47:
Zitten hier mensen in de PS5 wachtrij?
Ja, maar ik heb geen verwachting dat er nog iets is als ik aan de beurt ben. _meer dan een uur_

Hier meer deelgenoten: [ZT] [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden

[Voor 17% gewijzigd door Magic op 18-11-2021 11:53]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Superkiwi
Vorige maand(?) zat PGA 2k21 bij ps plus. Die heb ik niet geclaimd of gedownload omdat ik hem bij de release al fysiek binnen had. Gisteren drukte ik per ongeluk op het game icoontje en de game start gewoon op zonder dat de disc erin zat.
Nooit geweten dat dit mogelijk was :D

• -En4Cer-
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:51

-En4Cer-

Frezco

Ik heb de disk versie van Battlefield 2042 cadeau gekregen, maar ik heb een PS5 digital edition.
Kan ik met deze disk ook het spel downloaden voor de digital edition of gaat dat niet lukken?

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

-En4Cer- schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:32:
Ik heb de disk versie van Battlefield 2042 cadeau gekregen, maar ik heb een PS5 digital edition.
Kan ik met deze disk ook het spel downloaden voor de digital edition of gaat dat niet lukken?
Nee.

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:29
Wel jammer dat men bij de fysieke edities niet een soort van serienummer meegeeft die is gekoppeld aan je kopie. Uiteraard met een waarschuwing dat na een digitale claim de code aan je account zal worden gekoppeld en dat je hem dan dus niet meer kan doorverkopen.

Daarmee maak je indirect de 2e hands markt ook minder interessant omdat je kans hebt op een onbruikbare disc te ontvangen of dat men later alsnog de code gebruikt. Voor mij zou dat ideaal zijn gezien ik toch geen games doorverkoop :)

[Voor 31% gewijzigd door Thalaron op 18-11-2021 15:59]

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy)

Thalaron schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:57:
Wel jammer dat men bij de fysieke edities niet een soort van serienummer meegeeft die is gekoppeld aan je kopie. Uiteraard met een waarschuwing dat na een digitale claim de code aan je account zal worden gekoppeld en dat je hem dan dus niet meer kan doorverkopen.

Daarmee maak je indirect de 2e hands markt ook minder interessant omdat je kans hebt op een onbruikbare disc te ontvangen of dat men later alsnog de code gebruikt. Voor mij zou dat ideaal zijn gezien ik toch geen games doorverkoop :)

[Voor 12% gewijzigd door Raem op 18-11-2021 16:47]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

Nu mogen wij raden wie dit is en wat de context is?
Pagina: 1 ... 173 ... 176 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee