Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPYwK7JsZE4uSWh8iNLbCgVn4CM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4iIxVFgWxZtGpynjtk6iiYLL.png?f=user_large
Playstation VR2

Algemene ervaringen en discussietopic

Welkom in het discussietopic over de PlayStation VR2 headset. In deze allereerste post zul je allerlei handige informatie vinden over de VR2. Dit topic is bedoeld voor de PS VR 2. Een eigen topic gezien de VR2 niet backwards compatible is. In dit topic kunnen we dus bespreken welke games er voor de VR2 uitkomen, of welke een upgrade krijgen voor de VR2.

Uiteraard ook voor alle algemene ervaringen of discussies over de VR2 ;)

Aanverwante topicsBeschikbaarheid en prijzen

Na de eerste ronde preorders die vanaf 15 november 2022 alleen via uitnodiging beschikbaar waren, is de headset nu ook goed regulier verkrijgbaar via zowel de officiele PS Store als retail winkels.

De PS VR2 is beschikbaar voor € 599,99.
De PS VR2 Horizon: Call of the Mountain bundel voor € 649,99.
Het Oplaadstation voor PlayStation VR2 Sense™-controllers voor € 49,99.

Bundels en Accesoires

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MuxdDWto4sRmUxXkoHq6ohIW3m4=/656x/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2005431964.jpeg?f=imagenormal

Er is een speciale bundel voor 650 euro waarbij spelers daarnaast een voucher krijgen voor Horizon Call of the Mountain, een game van Guerrilla Games in de Horizon-serie die specifiek voor de PS VR2 is gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJjwGZoszrsj4tHH3FLjayGOdIs=/656x/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2005431960.jpeg?f=imagenormal

Verder biedt Sony een oplaadstation voor de Sense-controllers aan voor net geen 50 euro. Volgens Sony biedt dit station het voordeel dat spelers hun PS VR2 Sense-controller niet in een USB-aansluiting van de PS5 hoeven te steken. Zonder het oplaadstation zijnd e controllers met een kabel op te laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-S7VcERdjWIWSTwyp1Jp2xWF150=/656x/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2005431962.jpeg?f=imagenormal

Reviews

Digital Foundry: YouTube: Sony PlayStation VR2 - DF Hardware Review - State-of-the-Art Tech, N...

Tested: YouTube: PlayStation VR2 Review: PSVR2 Tested In-Depth!

IGN: YouTube: PlayStation VR2 Review

Setup, aanbevelingen en handige tips

Handige inzetlezen voor brillendragers:
https://vroptician.com/
https://honsvr.com/product/psvr-2-prescription-lenses/

Technische specificaties van PlayStation VR2

Alle verbeterde technische eigenschappen en specificaties van PlayStation VR2

PlayStation VR2-headset
SchermtypeOLED
Resolutie2000 x 2040 per oog
Verversingssnelheid90 Hz, 120 Hz
Sensoren• Bewegingssensor: Zesassig bewegingsgevoelig systeem (drieassige gyroscoop, drieassige acceleratiemeter)
• Draagsensor: Nabijheidssensor (infrarood)
Camera's• Vier ingebouwde camera's voor headset- en controller-tracking
• Infraroodcamera voor eyetracking per oog
LenzenVerstelbare fresnellenzen
GezichtsveldCa. 110 °
FeedbackHaptische trillingen in de headset
Communicatie met PS5één USB Type-C® kabel
Audio• Invoer: Geïntegreerde microfoon
• Uitvoer: Stereoaansluiting voor hoofdtelefoon

PlayStation VR2 Sense-controller
ToetsenRechts
PS-toets, options-toets, actietoetsen (cirkel/kruis), R1-toets, R2-toets, rechter joystick/R3-toets
Links
PS-toets, options-toets, actietoetsen (driehoek/vierkant), L1-toets, L2-toets, linker joystick/L3-toets
Detectie/tracking• Bewegingssensor: Zesassig bewegingsgevoelig systeem (drieassige gyroscoop + drieassige acceleratiemeter)
• Capacitieve sensor: Vingerdetectie
• IR-led: Positionele tracking
FeedbackTriggereffect (op de R2-/L2-toets), haptische feedback (één actuator per controller)
AansluitingUSB Type-C®
CommunicatieBluetooth® versie 5.1
BatterijIngebouwde en herlaadbare lithium-ion batterij

[ Voor 145% gewijzigd door Geronimous op 05-06-2023 14:14 . Reden: update beschikbaarheid ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:44
Niet backwards compatible is niet helemaal waar natuurlijk. Er schijnen 150 games een update te krijgen las ik ergens (zoek zo de bron wel even). Maar uiteindelijk wil je ook nieuwe games doen. Ben benieuwd wat er nog vanuit Sony gaat komen. Er zijn nog aardig wat licenties waar wat moois uit kan komen. En veel devs voor pc vr zullen ook wel wat willen uitbrengen.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
Martinspire schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:08:
Niet backwards compatible is niet helemaal waar natuurlijk. Er schijnen 150 games een update te krijgen las ik ergens (zoek zo de bron wel even). Maar uiteindelijk wil je ook nieuwe games doen. Ben benieuwd wat er nog vanuit Sony gaat komen. Er zijn nog aardig wat licenties waar wat moois uit kan komen. En veel devs voor pc vr zullen ook wel wat willen uitbrengen.
Er is dus een update nodig, geen enkele PSVR game zal werken zonder dat. Dat is wat anders dan PS4 games op de PS5, dus ik kan het geen backwards compatibility noemen :)

nieuws: Sony bevestigt: PSVR-games niet speelbaar op PSVR2

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-04 13:39
Martinspire schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:08:
Zou fijn zijn. Ik heb nog wat oude digitale vr titels die ik graag wil spelen. Astro bot bijvoorbeeld. Het korte wat ik ermee gespeeld had was het geniaal

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:32

DarkSide

theres no place like ::1

al in het PS5 topic gepost.
Maar nog maar even in dit dedicated topic.

I'm excited iig.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:06
Ben zeer enthousiast hierover. Nu nog hopen op een redelijke prijs..

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
ik ben benieuwd hoe dat gaat als je een bril hebt. Leesbril althans. Ik moet er nog even induiken. Maar wat is het ontwerp ook top gemaakt. Vind ik iig. Met name de controllers zijn echt mooi en lijken me ook erg fijn in de hand liggen. Nu maar hopen dat de prijs ok is en ze ook echt voldoende op voorraad komen. Maar goed, eerst vast sparen...

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-04 09:12
PSVR2 verdient zijn eigen topic. Enorm enthousiast over dit product, daar waar de PSVR me achteraf toch enigszins teleurstelde qua gebruikersgemak en dus stof ligt te happen. Kan niet wachten om te pre-orderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Laatst online: 15-04 13:39
Shaker74 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:09:
ik ben benieuwd hoe dat gaat als je een bril hebt. Leesbril althans. Ik moet er nog even induiken. Maar wat is het ontwerp ook top gemaakt. Vind ik iig. Met name de controllers zijn echt mooi en lijken me ook erg fijn in de hand liggen. Nu maar hopen dat de prijs ok is en ze ook echt voldoende op voorraad komen. Maar goed, eerst vast sparen...
Gisteren een review gezien van man met baard en best grote bril. Voor hem werkt het goed en was positief. Staat op YouTube.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:44
Net als oculus zullen er wel lensen voor komen die je online kan bestellen. Die klik je er gewoon in (en uit)
Zou misschien een goed alternatief zijn voor PCVR. Ik heb het nog niet kunnen testen omdat ik geen game pc heb, een gamepc in de cloud is nog zeker geen plug and play, iets wat je wel mag verwachten van playstation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 19:37
Las net dat Sony er 2 miljoen beschikbaar wil hebben in Maart 2023. Dus dan zal de maand Maart ook de maand zijn wanneer we onze pre-orders uitgeleverd gaan worden.

Ik heb veel verwachtingen van het Tweakers forum. Destijds via het Tweakers forum het bericht gekregen dat de PS5 te pre-orderen was bij bol.com en ik had het hem dan ook dag 1 binnen. Ik hoop op hetzelfde succes met de PS VR2 :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Misterdigital
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-03 18:54
ik hoop op de release van Half Life Alyx voor PSVR2. Beste VR game die ik heb gespeeld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1837468

Jesp_J schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:09:
Las net dat Sony er 2 miljoen beschikbaar wil hebben in Maart 2023. Dus dan zal de maand Maart ook de maand zijn wanneer we onze pre-orders uitgeleverd gaan worden.
Benieuwd naar de prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hoop ook dat HL-alyx komt. Lijkt me geweldig.

Las laatst ergens dat de psvr2 altijd met de controllers komt.
Dit zal dan nooit een "goedkope" bundel kunnen zijn denk ik

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Alyx zou echt een system seller zijn, samen met die Horizon game. Ik hoop echt dat Sony Valve zover heeft kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:56
Ik hoop het ook, Alyx heb ik gespeeld op een oude VR set via mijn laptop die het net kon trekken (GTX1060) maar onder de minimum system specs was. Na het uitspelen de gebruikte VR set weer verkocht, HTC Vive.

Ik ga sowieso een PSVR2 pre-orderen, die Horizon game lijkt me ook wel vet, maar ik hoop zo dat Alyx naar de PS5 komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06:24
Dit zal eerste keer VR voor mij worden.

Ben echt benieuwd naar de prijs en of er tijdens release genoeg voorraad is voor diegene die hem willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Lijkt erop dat Ghostbusters 1 van de games in de launch lineup wordt:

https://www.gamespot.com/...eta-quest-2/1100-6508765/

Cyan heeft ook net een remake aangekondigd voor Riven, die ook in een VR versie komt. Ik hoop dat ze die en de Myst remake ook naar de PSVR2 brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-04 17:02
Iemand ergens al een overzicht gezien van psvr1 games die een psvr2 update gaan krijgen? Ik las ook het gerucht dat heel veel games door middel van een update alsnog gaan werken maar heb nergens echt iets gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
jaspov schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:55:
Iemand ergens al een overzicht gezien van psvr1 games die een psvr2 update gaan krijgen? Ik las ook het gerucht dat heel veel games door middel van een update alsnog gaan werken maar heb nergens echt iets gezien.
Update voor PS4 games zodat ze met PSVR2 werken zie ik niet gebeuren, upgrades van bepaalde games (dus een PS5 versie) wel. Veel games gaan wel een upgrade krijgen maar van welke precies allemaal is nog niet bekend geloof ik

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwHW93CMtQPVkibrmmzKzEh473g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHkKzjdV1A21cXNmKT6yPpCt.jpg?f=fotoalbum_large

Release van PSVR2 is 22 februari 2023 voor €599

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfgf_Q26pufpWVPyW3ZXuUc4XzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yq1rb64Efy4Ei7ZSBDOUospN.jpg?f=fotoalbum_large

Er komt ook een Horizon bundle voor €650

Voor wie interesse heeft, let op dat pre-orders in eerste instantie alleen via Playstation Direct te plaatsen zijn.
During this initial launch phase for our next-gen headset, players in the U.S., U.K., France, Germany, Belgium, Netherlands and Luxembourg will initially be able to pre-order PlayStation VR2 solely through PlayStation’s online store at direct.playstation.com. Pre-orders will begin on November 15, and players may begin to register for pre-orders starting today. Orders from direct.playstation.com for PlayStation VR2 headsets and bundles will ship throughout the week of launch.
https://blog.playstation....es-in-february-at-549-99/

[ Voor 110% gewijzigd door Raem op 02-11-2022 14:15 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:17
Raem schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er komt ook een Horizon bundle voor €650

Voor wie interesse heeft, let op dat pre-orders in eerste instantie alleen via Playstation Direct te plaatsen zijn.

[...]

https://blog.playstation....es-in-february-at-549-99/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZgXgvYTDb_KpKqis_8F9VFbOVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kr8ORkbLHazNVKvi6HZy2Tv8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Cardwizard op 02-11-2022 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

599 EUR is wel een prijs die ik verwacht had ja, zeker in deze tijden.

Ook een rits nieuwe PSVR2 games aangekondigd zojuist

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Raem schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:04:
[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROMNCAwcdmIBPa5-R8c5TsRVgwA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MpIUeS4GhbM7M36WJx1Tf3HD.webp?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 23:40
Je moet wel een heeeeel grote fan van VR zijn als je na het zien van die trailers nog steeds 600 euro wil neertellen voor een PSVR 2. Bijna allemaal shovel VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op de nieuwe Supermassive game na (Dark Pictures) zie ik er ook weinig leuks tussen zitten. Ik hoop dat er nog wat grotere games en first party content aangekondigd gaat worden voor de release. Wellicht tijdens de Game Awards volgende maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Cardwizard schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:21:
PSVR2 update, Release van PSVR2 is 22 februari 2023 voor €599

Raem in "[PSVR2] PlayStation VR 2"
Insta-buy!! *O* *O* *O*

Laat maar komen. In de huidige VR markt, met weinig aanbod, en steeds stijgende prijzen, is dit een goede deal. Neen, geen impuls aankoop of iets voor de kids, maar voor wie serieus met VR aan de slag wil zonder afhankelijk te zijn van meta (quest) of Bytedance (pico) of verouderde hardware (HTC vive) of 1000+ euro headsets (valve) is dit insta-buy.

Prijs valt me helemaal mee voor de tech die in deze bril zit.

En omdat het een fixed hardware platform is, met goede support voor devs, zal er een beduidend kwalitatief aanbod aan VR games komen, daar ben ik van overtuigd. Als valve nu even good-guy-valve wil zijn, en Alyx uitbrengt op ps5 kan 2023 al niet meer stuk voor mij!

[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 02-11-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Amos_x schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:02:
[...]

Insta-buy!! *O* *O* *O*

Laat maar komen. In de huidige VR markt, met weinig aanbod, en steeds stijgende prijzen, is dit een goede deal. Neen, geen impuls aankoop of iets voor de kids, maar voor wie serieus met VR aan de slag wil zonder afhankelijk te zijn van meta of Bytedance is dit insta-buy.

En omdat het een fixed hardware platform is, met goede support voor devs, zal er een beduidend kwalitatief aanbod aan VR games komen, daar ben ik van overtuigd. Als valve nu even good-guy-valve wil zijn, en Alyx uitbrengt op ps5 kan 2023 al niet meer stuk voor mij!
Ik heb nog steeds geen bevestiging voor volledige PSVR2 support voor GT7 dus ik twijfel nog... Zal hoogstwaarschijnlijk geen day one worden tenzij GT7 support bevestigd word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-04 17:21
Voor die prijs eerst maar eens kijken of er voldoende noemenswaardige titels komen om het te rechtvaardigen. De eerste PSVR had veel potentie maar verzamelde helaas toch snel stof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 16:31
De prijs viel te verwachten, maar de combi van geen pc-compatibility en twijfelachtige titels maken het niet al te aantrekkelijk tot zover. De graphics zijn tot nu toe ook niet opvallend goed.

Toch jammer als je een videokaart hebt die 3 a 4x zo snel is als een PS5, en een CPU die 50% sneller is dan de cpu van de PS5. De techniek van de bril zelf lijkt high-end te zijn, voor een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Zeer benieuwd welke winkel als eerste met de pre-orders komt.

15 november dus bij PS Direct. Ik haal hem toch liever op bij een MM of GameMania.

[ Voor 41% gewijzigd door FMS op 02-11-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:31
Ik heb nog nooit een VR bril opgehad, mis ik al gamer wat? Dan moet ik misschien ook maar eens gaan kijken naar die PlayStation set.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-04 17:21
[...]

Insta-buy!! *O* *O* *O*

Laat maar komen. In de huidige VR markt, met weinig aanbod, en steeds stijgende prijzen, is dit een goede deal. Neen, geen impuls aankoop of iets voor de kids, maar voor wie serieus met VR aan de slag wil zonder afhankelijk te zijn van meta (quest) of Bytedance (pico) of verouderde hardware (HTC vive) of 1000+ euro headsets (valve) is dit insta-buy.

Las ergens dat er geen pc compatibility is. Dan ben je dus echt afhankelijk van het VR aanbod op de Playstation zelf. Op basis van de eerste PSVR (weinig echt goeie games imo) en de prijs (niet duur voor wat het is maar alsnog prijzig natuurlijk) kijk ik eerst de kat even uit de boom. Blijf het wel volgen dus post vooral je bevindingen!

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 02-11-2022 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
Ik wil graag Call of the Mountain en een laadstation. Dus 700 euro. Ik ben net even van mijn stoel gevallen. Moet ff bijkomen.. Is toch meer dan ik had verwacht. Maar dat ligt aan mij denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Shaker74 op 02-11-2022 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
t0mmiiiii schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:22:
De prijs viel te verwachten, maar de combi van geen pc-compatibility en twijfelachtige titels maken het niet al te aantrekkelijk tot zover. De graphics zijn tot nu toe ook niet opvallend goed.

Toch jammer als je een videokaart hebt die 3 a 4x zo snel is als een PS5, en een CPU die 50% sneller is dan de cpu van de PS5. De techniek van de bril zelf lijkt high-end te zijn, voor een prima prijs.
Wel jammer dat er geen PC support is, maar er zullen denk ik wel onofficiële manieren komen om hem werkend te krijgen op de PC.

Overigens dacht ik al dat het tussen de 550 en 650 zou zitten, dus 600 is precies volgens verwachting :)

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 02-11-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-04 11:47
[...]

Insta-buy!! *O* *O* *O*

Ik ben vooral benieuwd of je het kan onderbouwen?
Wat maakt deze beter?

En je weet dat de andere allemaal geruime tijd op de markt zijn en ik dacht binnenkort weer nieuwe varianten van komen?

Belangrijkste punten wat ik met VR wil:
Geen kabel (dat is echt een killer vind ik zelf)
Koel zijn (je zweet je met sommige brillen echt de tering)
Gewicht (en de plaatsing ervan, de vive is echt kut omdat die echt hangt)

Fixed hardware platform is ook wel een goede, daarom heb je nu niks meer aan je ps VR1 toch? dus ik weet niet of dat een voordeel is, kan ook een nadeel zijn.
En laten we eerlijk wezen onderhuids is een ps5 "gewoon" een AMD systeem, dus het zou best kunnen dat deze ook vrij vlot te gebruiken is op een pc met wat werk.

En de prijs is gelijk aan een quest dacht ik, en daar zit een soc in dus effectief gezien krijg je daar bijvoorbeeld meer dan een PS VR. (is ook tethered te gebruiken via pc)

In ieder geval vind ik dat je nogal wat conclusies makkelijk trekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
ZesBarkiePK schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:27:
Ik heb nog nooit een VR bril opgehad, mis ik al gamer wat? Dan moet ik misschien ook maar eens gaan kijken naar die PlayStation set.
Het is zeker wel tof, maar het echte aanbod triple A games is gering.
Er zijn leuke applicaties en ik zelf vind het heel tof voor racegames.

Ik heb ook getest met die defensie training sets en dat is wel echt hilarisch en grappig, maar speel liever een potje paintball.

En daar komt bij dat sommige mensen niet over de misselijkheid heen komen. Lange sessies is voor sommige mensen gewoon niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:17
ik heb met de huidige PSVR een paar fantastische zaterdagavonden gehad in ieder geval dat was mij het geld alleen al waard.
Ja je mist wat de ervaring is echt top en zal van de nieuwe stukken beter zijn <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 16:30
Hier net zo. Als ik de trailers voor de VR2 zie word ik echt niet enthousiast.....

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Laatst online: 22-04 17:14
Ik heb zelf enkele keren de PS VR van mijn broer geprobeerd. Ik was er helemaal van onder de indruk, wat een ervaring!
Een nieuwe ervaring die echt heel intens was, kortom niets dan lof over!
Echter hielden de nadelen van PS VR me tegen er zelf één te halen. Maar de VR2 komt er dan wel, en voor die prijs lijkt het me zeer hard de moeite waard.
Laat maar komen!

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
kneusteun schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:47:
[...]

Ik ben vooral benieuwd of je het kan onderbouwen?
Wat maakt deze beter?
1. niet van meta
2. niet van meta
3. niet van meta
...
9. niet van meta
10. niet van meta

Plus
  • persoonlijk een grote affiniteit met het merk playstation en de content/games die ze ondersteunen/maken/pushen
  • enige consoleboer die VR pusht, met groot risico (hardware is hard!), weinig upside, misschien weinig winst, en dat wil ik best ondersteunen
  • het is een console. Geen gezeik met pc hardware, steam overlays, drivers, VR headsets die geen hmdi/dvi slikken (ik heb geen usb-c 4 of thunderbolt op m'n desktop). Laat iemand anders (sony en de devs) er maar voor zorgen dat alles feilloos en zonder frictie mooi op elkaar aansluit. Hardware en software.
  • console staat er al en blijft daar bij mij 6 jaar staan. Inpluggen en gaan. Op pc gebied ben ik veel wispelturiger en is het een komen en gaan van hardware. Nu eens een SFFPC, dan weer een mid end gaming pc (die ook soms een jaar staat te verstoffen en wanneer ik weer aan de slag wil is die verouderd), soms eens een laptop, soms een langere periode mac, noem maar op... Ik ben ook erg kieskeurig naar pc gaming toe, en die kinderachtige RGB megadozen die 600+ watt trekken komen er bij mij gewoon niet in. Dus moet ik ze weer zelf bouwen...
  • omdat er zoals steeds erg efficiënt op kan geprogrammeerd worden, dus ik twijfel niet aan de kwaliteit van de games.
En je weet dat de andere allemaal geruime tijd op de markt zijn en ik dacht binnenkort weer nieuwe varianten van komen?

Belangrijkste punten wat ik met VR wil:
Geen kabel (dat is echt een killer vind ik zelf)
Koel zijn (je zweet je met sommige brillen echt de tering)
Gewicht (en de plaatsing ervan, de vive is echt kut omdat die echt hangt)
Welke andere? Nogmaals, geen meta. Wat blijft er dan nog over? Van Valve is helemaal nog niets aangekondigd als nieuwe variante.

Wat betreft kabel = don't care oOo Hier geen gehannes met wifi 6 en instabiele verbindingen (het kan best goed gaan, er kan ook best veel werk gaan inkruipen, getuige het VR topic hier op tweakers = geen zin in). En liefst ook niet de overhead van stream compressie en decompressie als het even kan. Kabel = perfecte 20bgit/s onverdracht zonder kwaliteitsverlies of storing.

Wat betreft draagcomfort = eerste reviews zijn lovend, en psvr1 is altijd geroemd om z'n goede draagcomfort.
En de prijs is gelijk aan een quest dacht ik, en daar zit een soc in dus effectief gezien krijg je daar bijvoorbeeld meer dan een PS VR. (is ook tethered te gebruiken via pc)
Meta...
In ieder geval vind ik dat je nogal wat conclusies makkelijk trekt.
Tja, het gaat dan ook over spelletjes en vermaak, en niet geo-politiek of wetenschap.

Een hobby dus, waar je jezelf best wel af en toe eens plezier kan doen. Het budget is er, een paar honderd euro meer of minder maakt me niet uit. In een wereld waar mensen zonder blikken of blozen een 3000 euro pc ineen schroeven ga ik echt geen droge, ellenlange vergelijkende afstudeerthesis maken ivm een luxespeeltje zoals een VR bril.

Draait het op niets uit, geef ik 'm alsnog weg aan iemand die er meer plezier aan beleeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Prima hoor.
Meta is btw zeker niet de enige optie.

Draag comfort is iets wat je zelf moet ervaren, dat is niet een vast gegeven. Mijn vriendin vond de reverb beter zitten als de oculus en beide waren we het eens dat de vive gewoon kut is.

Maar als je echt Sony fan bent dan absoluut dit waard.

En ik deel zeker je mening wat betreft bedrag, ik upgrade pc’s ook voor de fun en is gewoon een hobby die geld mag kosten. Net als alle andere hobby’s.

Ik ga hem binnenkort wel eens testen en ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Ik hoop dat Sony ook pc gaat supporten want dan wordt het ook voor zakelijk een interessante optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-04 17:02
Heb de PSVR1 volgens mij voor 400 gekocht. Daar kwam die camera los bij, later nog twee van die move controllers dus zo groot is het verschil ook weer niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Exact.

Artikel uit 2016: https://www.reviewgigant.com/playstation-vr-review/

De combo-set kostte destijds 549 EUR. Dan valt 599 EUR relatief gezien me juist mee, zeker gezien de veel betere specs.

Ja, het blijft veel geld en zeker in deze economische turbulente tijden ben ik benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk zo'n apparaat aanschaffen bij launch. Veel valt of staat wel met de launch line-up. We hebben naast Horizon toch zeker nog 2 must-have titels nodig. Wat er tot nu toe is aangekondigd is te mager maar ik verwacht dat we in de komende 3 maanden nog wel wat aankondigingen gaan krijgen. Team Asobi is hopelijk met een nieuwe Astro bezig, ik neem aan dat er ook weer een pack-in bijkomt a la VR Worlds en ik blijf stiekem hopen op Alyx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Eens met bovenstaande. Alles bezien vind ik de prijs ok. Ik hoop op GT7 ondersteuning en een flight sim achtig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
FMS schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:09:
Eens met bovenstaande. Alles bezien vind ik de prijs ok. Ik hoop op GT7 ondersteuning en een flight sim achtig iets.
Ik heb liever een goeie Ace combat achtige fighter jet simulator :p maar inderdaad GT7 is een vereiste voor mijn besluit om hem wel of niet day 1 te kopen

Ace combat 7 is geloof ik trouwens ook in PSVR1 te spelen

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 02-11-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:07
Ik hoop dat ze toch nog wat meer games in de pijplijn hebben, als je de huidige lijst vergelijkt met de launch line-up van PSVR1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Laatst online: 22-04 13:15
kun je op deze VR bril ook de gewone games afspelen? dus dat je de TV niet nodig hebt?
bv ik wil even potje fifa23 spelen en dan op de bril ipv de tv. Maar wel met controller. weet iemand dat? dat zou helemaal kicken zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
MathieuT schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:05:
Ik hoop dat ze toch nog wat meer games in de pijplijn hebben, als je de huidige lijst vergelijkt met de launch line-up van PSVR1.
Het lijstje in het artikel op tweakers is niet de launch line up, je mag verwachten dat de launch lineup wel wat groter zal zijn met ook veel games van PSVR1 die een PSVR2 upgrade krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
harrybeuker schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:50:
kun je op deze VR bril ook de gewone games afspelen? dus dat je de TV niet nodig hebt?
bv ik wil even potje fifa23 spelen en dan op de bril ipv de tv. Maar wel met controller. weet iemand dat? dat zou helemaal kicken zijn :)
Dat kan wel, kon iig met de PSVR1 wel, dan zit je als het ware gewoon in een bioscoop.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 02-11-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Kalder schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:01:
[...]

Het lijstje in het artikel op tweakers is niet de launch line up, je mag verwachten dat de launch lineup wel wat groter zal zijn met ook veel games van PSVR1 die een PSVR2 upgrade krijgen.
dat zou wel nice zijn! thx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
Hier is een lijstje met games die aangekondigd zijn voor PSVR2:

https://www.roadtovr.com/every-game-playstation-vr-psvr-2/

(Zal niet hetzelfde zijn als de launch line up, maar is iig wat er aangekondigd is tot nu toe)

[ Voor 28% gewijzigd door Kalder op 02-11-2022 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kijk wel uit naar de PSVR2, echter als ik naar de trailer kijk van de dark pictures (en andere games) dan lijkt het wel alsof de resolutie heel laag is?
Het ziet er allemaal wat grainy uit net als bij de Cities game. Had wel een beetje gehoopt dat dit verleden tijd zou zijn met de PSVR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
StephaN900 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 08:31:
Ik kijk wel uit naar de PSVR2, echter als ik naar de trailer kijk van de dark pictures (en andere games) dan lijkt het wel alsof de resolutie heel laag is?
Het ziet er allemaal wat grainy uit net als bij de Cities game. Had wel een beetje gehoopt dat dit verleden tijd zou zijn met de PSVR2.
Als ik zo een beetje de videos bekijk van PSVR2 games ben ik zelf wel aardig onder de indruk, maar dan met name vergeleken met de PSVR1, je moet niet vergeten dat VR sowieso meer rekenkracht kost dan reguliere games, ongeacht wat ze kunnen winnen met dat foveated rendering.
Maar de headset heeft 4k weergave en deze YT videos zijn 1080p dus het zou ook zomaar gewoon de compressie kunnen zijn van YT die de videos er een beetje wazig uit laat zien, denk dat het met de headset op wel minder op zal vallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amos_x
Voortgaand op m'n eerdere post. Ik heb een drietal jaar geleden een paar maand een HTC Vive gehad (standaard model), en zelfs met de relatief lage resolutie was dat voor het eerst in 20 jaar eens een echt nieuwe, frisse ervaring in gaming. Alle andere gaming is steeds meer van hetzelfde. Let op, ik kan nog steeds genieten van games die echt klikken/me aanspreken, maar VR was op een ander niveau.

Het feit dat je kon rondkijken in een virtuele omgeving, dat alleen al, zal me nooit vervelen.

Die HTC ben ik na een paar maand verloren, en daarna niet meer geïnvesteerd. Had er op dat moment geen plaats voor, kon 'm ook niet permanent laten staan (veel gedoe met die lighthouses), en mijn pc was uitgerust met een nivdia 1060 (nog steeds). Dat ging prima eigenlijk. VR is inderdaad veel zwaarder, maar als je kiest voor relatief lichte games (weinig polygons, weinig 'graphics', beperkte experiences, was het zeker meer dan bruikbaar. Die mini games van valve bijvoorbeeld. Of beatsaber. Ik heb typisch geen sloten aan games nodig, maar een beperkt aantal afgewerkte, gefocuste experiences.

En daarom denk ik dat het wel goed komt met PSVR2 in mijn use case. Zoals gezegd, geen nood aan 20 games. PSVR1 heeft een goede reputatie wat betreft een aantal echt goede VR games (astro, Moss, ...) en met de kracht van de console komt het ook helemaal goed als je de game er mooi op afstemt.

En opnieuw, er is op console weinig overhead, en je kan veel preciezer die "performance enveloppe" als target nemen, en compleet maxen.

GT7 in 4k, 90hz, stereoscopisch met RTX gaat 'm inderdaad niet worden. Maar andere experiences zijn zeker mogelijk.

Ik hoef in VR ook niet steeds actief te 'gamen', maar experiences zoals dat batman ding of iron man ding vind ik ook erg leuk. Duiken onder water, rollercoasters, google earth, ... noem maar op.

Met PSVR heb ik dan ook nog eens het voordeel dat alles plug-and-play is, en dat competente engineers alles voor mij al op elkaar hebben afgestemd. Een kind kan de was doen. Inpluggen, console update draaien, game downloaden en klaar. En het spijt me zeer, maar ik betaal graag voor comfort en zelf niet moeten moeilijk doen. Tweaken is soms leuk, maar vaak ook niet. Ik word namelijk niet betaald om in m'n vrije tijd drivers te troubleshooten of IT'er te spelen.

Ook is het veel gemakkelijker om de hele zwik even mee te nemen naar vrienden, of familie, en ze met VR te laten kennis maken. Een ps5 neem je gemakkelijk op en installeer je simpelweg even aan de tv, en de PSVR2 ziet er ook erg gemakkelijk in gebruik uit (geen lighthouses, ...). Iets anders dan even een Lian-li ultra case in de wagen sleuren, toetsenbord en muis (want hoe bedien je het anders), je wifi 6 router en dat allemaal even demo'en op een familiefeestje.

Ik heb m'n pc sinds jaren niet meer ge-update. Er hangt nog steeds een 1060 in, die voor de pc games die ik speel meer dan prima voldoet. (medium 1080p60 voor games van 3, 4 jaar oud). Indien ik nu in VR wil instappen moet ik:
- toch eerst eens m'n pc upgraden.
- alle software bijwerken (nivida, steamVR, ...) Ok, simpel, maar toch
- een VR headset kiezen die ofwel van een social media bedrijf is (meta, bytedance) ofwel 1000+ euro kost (vive pro, valve, ...)
- een ruimte zoeken want m'n pc staat niet in de woonkamer

Met PSVR2:
- ps5 staat er al
- PSVR2 aanschaffen (600 euro, klaar)
- console update draaien

Gamen...

PSVR2 is voor mij de enige realistische, werkbare en pragmatische mogelijkheid om nog eens VR te ervaren, wat ik al jaren wil. Maar dan laagdrempelig en gemakkelijk, alleen al daarom ben ik super enthousiast.
Daar ben ik volgens mij niet alleen in. Al had 'ie 800-1000 euro gekost en had je 5 launch games, dan nog is die optie mijlenver beter en simpeler dan de pc VR-weg te bewandelen, en was ik alsnog ingestapt in PSVR2.

Gewoon geen vergelijking in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22-04 16:29

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik meld mij hier ook even, weet iemand all of is er al meer duidelijk over ook de feature's die de PSVR2 gaat brengen. Dat er eentje gaat komen staat voor mij betreft vast, maar ik zou heel graag willen onderzoeken of ik ook mijn gewone games ermee kan spelen ( prima als dat in cinema mode is met 4k ).

Daarnaast ben ik nog wel benieuwd of er nog eisen zijn aan de ruimte, moet groter minimala grote etc. Ik hoop dat dat in de komende paar maanden duidelijk gaat worden.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
StephaN900 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 08:31:
Het ziet er inderdaad nog wat grainy uit, maar in headset zal het toch veel beter zijn dan PSVR1 (zeker die dark pictures in vergelijking met Rush of Blood).
Misschien een dom idee maar zou de eye-tracking er voor iets tussen zitten? Geen idee hoe ze trailers recorden op games die normaal gezien foveated rendering gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
ShadowBumble schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:23:
Ik meld mij hier ook even, weet iemand all of is er al meer duidelijk over ook de feature's die de PSVR2 gaat brengen. Dat er eentje gaat komen staat voor mij betreft vast, maar ik zou heel graag willen onderzoeken of ik ook mijn gewone games ermee kan spelen ( prima als dat in cinema mode is met 4k ).
In Cinematic Mode, players can view the PS5 system and UI and all non-VR game and media content on a virtual cinema screen. Content in Cinematic Mode will be displayed in 1920×1080 HDR video format with 24/60Hz and also 120Hz frame rate.
Ik ben benieuwd hoe ze die 1080p halen, ze kunnen toch niet het volledige beeldscherm (2000 x 2040 per oog) gebruiken om het te displayen?
Bij PSVR1 waren er 3 opties qua grootte van het virtuele scherm, natuurlijk hoe kleiner het virtuele scherm, hoe minder bruikbare pixels...

[ Voor 14% gewijzigd door MathieuT op 03-11-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
MathieuT schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:30:
[...]

[...]

Ik ben benieuwd hoe ze die 1080p halen, ze kunnen toch niet het volledige beeldscherm (2000 x 2040 per oog) gebruiken om het te displayen?
Je moet je voorstellen dat je op je bank zit, maar dat je in de headset een bioscoop om je heen ziet. Het beeld zal dus niet gewoon altijd gecentreerd recht voor je zijn, dus als je je hoofd draait zie je het beeld niet meer, net als in een echte bioscoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
Kalder schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:34:
[...]

Je moet je voorstellen dat je op je bank zit, maar dat je in de headset een bioscoop om je heen ziet. Het beeld zal dus niet gewoon altijd gecentreerd recht voor je zijn, dus als je je hoofd draait zie je het beeld niet meer, net als in een echte bioscoop.
Bij PSVR1 was het afhankelijk van de schermgrootte die je koos.
Als ik mij niet vergis was de kleinste optie statisch, die bleef dus centraal staan, ook als je rond keek.
De 2 grotere opties waren inderdaad als een virtuele bioscoop.

Nu ik er verder over nadenk, waarschijnlijk is het gewoon een 1080p stream (tot 120 Hz), die dan gemapt wordt binnen de headset afhankelijk van de opties (als die er zijn).
De "bron" zal dus 1080p zijn, maar de gebruikte fysieke pixels zullen minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
MathieuT schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:41:
[...]

Bij PSVR1 was het afhankelijk van de schermgrootte die je koos.
Als ik mij niet vergis was de kleinste optie statisch, die bleef dus centraal staan, ook als je rond keek.
De 2 grotere opties waren inderdaad als een virtuele bioscoop.

Nu ik er verder over nadenk, waarschijnlijk is het gewoon een 1080p stream (tot 120 Hz), die dan gemapt wordt binnen de headset afhankelijk van de opties (als die er zijn).
De "bron" zal dus 1080p zijn, maar de gebruikte fysieke pixels zullen minder zijn.
Nou ja, het beeld van de PSVR2 is 2000x2040 per oog, dus naast elkaar is dat 4000x2040, als je minder dan 1920x1080p pixels zou gebruiken krijg je wel een klein scherm voor je ;) het zal waarschijnlijk gewoon dynamisch geschaald worden met een 3D engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
Kalder schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:45:
[...]

Nou ja, het beeld van de PSVR2 is 2000x2040 per oog, dus naast elkaar is dat 4000x2040, als je minder dan 1920x1080p pixels zou gebruiken krijg je wel een klein scherm voor je ;) het zal waarschijnlijk gewoon dynamisch geschaald worden met een 3D engine.
Het zal in elk geval in orde zijn, ik vond het in PSVR1 al aanvaardbaar qua kwaliteit :)

Ik wacht voorlopig toch nog rustig af, heb de PSVR1 ook pas in 2018 gekocht (mooie tweedehands bundel gevonden met PS4 Pro).
Wegens gezinsuitbreiding staat gamen toch al op een laag pitje, laat staan dat ik het mij kan veroorloven om me volledig af te zonderen van de echte wereld :P
Er staat ook nog een nieuwe game tv op het verlanglijstje, maar die stel ik ook alsmaar uit wegens bovenstaande reden (ik speel PS5 op een 1080p tv van 2014 :$ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22-04 16:29

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Kalder schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:45:
[...]

Dat zou heel goed kunnen, ik hoop dat ze er in ieder geval iets van laten zien. Als je het ziet als een " projectie" in een zaal of rond een kampvuur zal het gebruik ook aanzienlijk minder zijn dan als je enkel het scherm laat zien.

Hij zou er ook mee te maken kunnen hebben maar dat is pure speculatie dat er per oog. gewoon hetzelfde beeld op1920x1080 (toevallig de enige resolution die per oog erin past) in HDR op de passende framerate gedaan wordt.

De resolutie voor 4K (3840 x 2160) zal nooit per oog passen (dus je kan niet het volledige scherm per oog laten zien zoals bij FullHD) en dan zou je die resolutie moeten spreiden over een virtuele ruimte met een scherm erin (zoals je nu ook wel ziet met kampvuren of een bioscoop zaal op de verschillende andere VR systemen).

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowBumble op 03-11-2022 12:57 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MathieuT schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:25:
[...]

Het ziet er inderdaad nog wat grainy uit, maar in headset zal het toch veel beter zijn dan PSVR1 (zeker die dark pictures in vergelijking met Rush of Blood).
Misschien een dom idee maar zou de eye-tracking er voor iets tussen zitten? Geen idee hoe ze trailers recorden op games die normaal gezien foveated rendering gebruiken :P
Ja ik hoop het, sowieso zijn trailers van VR games niet altijd even geschikt om te bepalen hoe iets er in het echt uit ziet. Ben sowieso benieuwd, tot nu toe lijken er heel veel voordelen te zijn t.o.v. de PSVR1, nu maar hopen dat ze deze keer wat meer developers mee krijgen.
Hoop ook dat ze Astrobot weer voor de VR maken dat was echt wel mijn favoriete game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 23:40
Cardwizard schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:53:
[...]

ik heb met de huidige PSVR een paar fantastische zaterdagavonden gehad in ieder geval dat was mij het geld alleen al waard.
Ja je mist wat de ervaring is echt top en zal van de nieuwe stukken beter zijn <3
Een vriend van me heeft ook de originele PSVR. Die gebruikte de PSVR vooral als een party trick om nieuw bezoek voor de eerste keer Virtual Reality laten ervaren. Maar daadwerkelijk games ermee spelen, dat kwam er niet eigenlijk niet van, dan speelde hij liever non-VR games op zijn OLED-tv.

Ik heb bij hem ook een avondje VR uitgeprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat het niks voor mij is. Ik zou daarom ook nooit mensen aanraden om een prijzige VR-set te kopen zonder vantevoren uitgebreid geproefd te hebben of VR-games je liggen. Zonde om 600 euro uit te geven voor een impulsaankoop die daarna vooral stof ligt te happen op de kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Even voor mijn gemoedstoestand :P

Heeft iemand al geregistreerd voor de PSVR2 Pre-order op https://www.playstation.c...r2/register-to-pre-order/ maar nog geen bevestiging email gehad? Ik lees her en der dat anderen al wel een mail hebben ontvangen intussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kazuka schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:54:

Heeft iemand al geregistreerd voor de PSVR2 Pre-order op https://www.playstation.c...r2/register-to-pre-order/ maar nog geen bevestiging email gehad? Ik lees her en der dat anderen al wel een mail hebben ontvangen intussen
Op de Sony direct website staat: :)
Als je wordt geselecteerd, nemen we contact met je op via e-mail met instructies en de datum en tijd waarop je je pre-order voor de PS VR2 kunt plaatsen. Inschrijven geeft geen garantie dat je ook een uitnodiging ontvangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Anoniem: 1837468 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:01:
[...]

Op de Sony direct website staat: :)

[...]
Nee ik bedoel meer de mail om je registratie te bevestigen, niet dat je al uitverkozen bent. Het geheel lijkt een beetje gammel in elkaar te zitten want ik kan me meerdere keren registreren, zelfs op de US PS Direct site.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

kazuka schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:03:
[...]

Nee ik bedoel meer de mail om je registratie te bevestigen, niet dat je al uitverkozen bent. Het geheel lijkt een beetje gammel in elkaar te zitten want ik kan me meerdere keren registreren, zelfs op de US PS Direct site.
Ik kreeg ook geen bevestiging van mijn inschrijving, en dat het gammel in elkaar zit ook dat kan ik beamen want na annulering van mijn DualSense Edge controller kreeg ik na een bevestiging-mail vrijwel direct een mail dat mijn annulering in behandeling is.

Rare jongens daar bij Sony…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 07-04 13:59
Ja, dat gebrek aan bevestiging van het inschrijven is echt bizar. Vooral omdat dit nu de enige manier is om PSVR2 te kunnen aanschaffen. Dan weet je nu dus niet eens of je überhaupt wel in de wachtrij staat.
Ik heb zelf nog niets ontvangen verder.

De PSVR2 is wel iets duurder dan ik verwacht had. Ik vind het geen gekke prijs gezien de tech in de headset zelf, en twee goede controllers erbij (PS Move vind ik wel echt een beetje om te huilen), maar ik had gedacht dat ze hem goedkoper zouden positioneren om wat meer te kunnen verkopen. Maar dat kunnen ze altijd nog doen nadat de early adopters zijn gemolken ;)

Ik koop hem in ieder geval zodra ik de kans krijg van Sony. Ik heb PSVR (1) niet heel veel gebruikt, maar alleen Astrobot was voor mij de moeite al waard. En GT Sport heeft me laten zien hoe vet een volledige Gran Turismo in VR zou kunnen zijn. Aangezien GT7 ook op de PS4 draait, kan ik me niet voorstellen dat ze het hele spel op de PS5 niet in VR kunnen doen deze keer. Tuurlijk, geen native 4K en raytracing, maar daar kan ik best mee leven. GT Sport op PSVR 1 vond ik ook al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-04 09:12
kazuka schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:54:

Vraag ik mij ook af, ik heb in ieder geval nog niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
ymmv schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:16:
[...]

Een vriend van me heeft ook de originele PSVR. Die gebruikte de PSVR vooral als een party trick om nieuw bezoek voor de eerste keer Virtual Reality laten ervaren. Maar daadwerkelijk games ermee spelen, dat kwam er niet eigenlijk niet van, dan speelde hij liever non-VR games op zijn OLED-tv.

Ik heb bij hem ook een avondje VR uitgeprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat het niks voor mij is. Ik zou daarom ook nooit mensen aanraden om een prijzige VR-set te kopen zonder vantevoren uitgebreid geproefd te hebben of VR-games je liggen. Zonde om 600 euro uit te geven voor een impulsaankoop die daarna vooral stof ligt te happen op de kast.
Daarom hoop ik ook op GT7 support, dan weet ik zeker dat ik de headset regelmatig zou gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 14:16
Is registratie en eventueel een uitnodiging nu de enige manier om een PSVR2 te bestellen? Of komt er ook nog een mogelijkheid om via de site van Playstation te bestellen op 15 november? Had de datum al in de agenda gezet om klaar te gaan zitten maar als het alleen op uitnodiging wordt heeft dat geen nut natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Ook geregistreerd, maar geen mail ontvangen hierover. Zien wel of we erbij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik wacht nog even met inschrijven.
Wil toch eerst nog wat reviews afwachten. En primair wil ik GT7 in VR spelen (En dan niet een simpele mode, maar gewoon de challenges etc).
En hoop dat F1 2023 ook VR voor PS5 gaat ondersteunen.

Dan kijk ik wel naar Horizon en wat andere games.

Prijs is wel duurder dan ik had gehoopt. Maar volgens mij het wel waard.
En ik hoop dat er devs wat mooie games zullen uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-04 20:35
Ik heb mij ook ingeschreven voor pre-order en nog geen mail gehad ter bevestiging hiervan. Schijnt dus normaal te zijn van wat ik lees in dit forum. Wel slordig van Sony; zo wordt er onnodige twijfel gecreëerd. Het was een kleine moeite om automatisch een bevestigingsmail te laten sturen.

Op Reddit lees ik wel dat mensen al uitgenodigd zijn om daadwerkelijk een pre-order te plaatsen. Aangezien ik nog geen bevestiging van een Nederlander tegen ben gekomen kan het best zijn dat wij ons land wat later aan de beurt is met deze uitnodigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 16:38

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

ymmv schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:16:
[...]

Mijn ervaring is net iets anders.

Ja het is een toffe party trick. Dat zeker.

Maar Dirt VR, Astrobot, Beat Saber, Batman, Superhot VR, Resident Evil 7, Moss, No Man's Sky. Allemaal games die aantonen dat gamen in VR toch net iets anders is dan normaal gamen op de tv. Waar ik dan ook veel uren in heb zitten...

Maar pre-orderen doe ik nog even niet. Heb nog een lijstje met normale games waar ik doorheen wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acreed166
  • Laatst online: 19-04 16:16
Iemand ervaring met PS direct?

ik heb mij natuurlijk meteen aangemeld toen het kon voor preorder maar betekend dit dat je uitnodiging krijgt als je het mag kopen? en geen uitnodiging betekend helaas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-02 15:59
acreed166 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:59:
Iemand ervaring met PS direct?

ik heb mij natuurlijk meteen aangemeld toen het kon voor preorder maar betekend dit dat je uitnodiging krijgt als je het mag kopen? en geen uitnodiging betekend helaas?
Ik ben ook benieuwd. Ik heb nog niets ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acreed166
  • Laatst online: 19-04 16:16
MakhouT schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:24:
[...]

Ik ben ook benieuwd. Ik heb nog niets ontvangen
Kan ook nog niet, 15e krijg je pas uitnodiging als goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
acreed166 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:28:
[...]

Kan ook nog niet, 15e krijg je pas uitnodiging als goed is.
Ik las op het internet dat sommige mensen al een mail hebben ontvangen?

edit: hoe weet je dat het pas vanaf de 15de is?

[ Voor 9% gewijzigd door MakhouT op 08-11-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
MakhouT schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:16:
[...]

Ik las op het internet dat sommige mensen al een mail hebben ontvangen?

edit: hoe weet je dat het pas vanaf de 15de is?
Van de officiële blog:
Pre-orders will begin on November 15, and players may begin to register for pre-orders starting today.
Ik denk dat enkel de US al mails heeft ontvangen met time slots om te bestellen, ik kan mij natuurlijk ook vergissen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
Niceeee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:43
Had hem liever gewoon bij bol besteld.. Maargoed het is niet anders.

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-04 17:09
Al iemand een mail gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06:24
Nee geen bevestiging niks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 19:37
Ik had me al geregistreerd maar kreeg zojuist wel de volgende email:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTQ1osDZzjqSLsQzaqCFcIQK7DI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Ki350lFr3bGkk0KPwbIXOus.jpg?f=fotoalbum_large

Dus heb met toch maar ff nog een keer geregistreerd 🙂.

In het scherm na registratie kwam wel het volgende te staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16VnjV_dc78zfDmOnRVIQEoKE0c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LaQxu5hpIL4o7u86Gtr9DTOs.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ga er vanuit dat de registratie goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Kreeg ik ook. Dacht eerst van yes. Ben uitgeloot.

Dus nog ook nog maar keer gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-04 17:09
Iemand al een mail? Wordt morgen vroeg eruit om de site in de gaten te houden -_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 17:14
Yesss, ik ben uitgeloot! Ik heb de e-mail ontvangen met persoonlijke link voor het event! 10:00 CET 15 November - 09:59 CET 18 November

[ Voor 23% gewijzigd door Ruben121689 op 14-11-2022 16:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Geronimous
Modbreak:Niet iedereen hoeft nu te posten of ie wel of niet geselecteerd is...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:19

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Kan je inmiddels al met Ideal of Paypal betalen? Anders moet ik m’n Revolut kaart vanavond even opladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:14
Elias2020 schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:41:
Kan je inmiddels al met Ideal of Paypal betalen? Anders moet ik m’n Revolut kaart vanavond even opladen.
Volgens de website zou je met Paypal moeten kunnen betalen.
6) Welke betalingsmethoden zijn er voor mij beschikbaar?
VK: Visa, Mastercard, Maestro en PayPal
Duitsland, België, Nederland en Luxemburg: Visa, Mastercard en PayPal
Frankrijk: Visa, Mastercard, Carte Bancaire en PayPal
https://direct.playstatio...support/other-common-faqs

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-04 15:17
Hier ook ingeloot. Zijn er mensen die wel geregistreerd hebben maar niet zijn ingeloot?
Heb het idee dat iedereen die een ps5 gekoppeld heeft aan z'n PS ID wel ingeloot is.

Is het nu dan zo dat je 'm vanaf morgen kan reserveren (en dus ook moet betalen?) maar dat hij op release (22 feb) geleverd word? Of komt de betaling later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-03 07:23
Ben er ook bij, is wel zolang de voorraad strekt. Dus zal van zodra ik kan direct pre orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Alcides schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:58:
Zijn er mensen die wel geregistreerd hebben maar niet zijn ingeloot?
Ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-04 15:17
Ah das minder, wel een ps5 gekoppeld aan je ID neem ik aan?
Zal er dan toch een beperkte voorraad zijn, had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Alcides schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:12:
[...]

Ah das minder, wel een ps5 gekoppeld aan je ID neem ik aan?
Zal er dan toch een beperkte voorraad zijn, had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cHFQ5KuXip7HipuzI6Za7WQpEo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MbVGJujBFspUezP1QU0foGJv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-03 07:23
2 miljoen stuks verdeeld over de wereld, kben benieuwd hoeveel stuks de benelux daarvan ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
-knip- geen v&a

[ Voor 82% gewijzigd door Geronimous op 15-11-2022 09:52 ]

Pagina: 1 2 ... 66 Laatste