Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 05:52
Mede-auteur:
  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:34

Chaoss

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J61CsAYhKRmj-BUict8DpcMJMqM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4NYmY8ura9rImOhYRodrw7IA.png?f=user_large

PlayStation 5 discussie-topic

Welkom in het discussietopic over de PlayStation 5. In deze allereerste post zul je allerlei handige informatie vinden over de PlayStation 5. Dit topic verder voor de algemene discussie rondom de PlayStation 5, maar bekijk onderstaande aanverwante zaken voor enkele specifieke onderwerpen die hun eigen topic hebben;

Aanverwante topics:Belangrijke websites:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvyfgqZhAPg4oyBFE9OGrKsogBo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4h4LE0GrwRl0hl3fwx1JRs3J.png?f=user_large

[ Voor 255% gewijzigd door Geronimous op 26-05-2023 23:25 . Reden: nieuwe layout, inhoud=WIP ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +17 Henk 'm!
Ooh nieuw topic. Nou nog even een echte foto voor de mensen die het andere topic gemist hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ed24X2tdqNW10cJclgeNwKCTOD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SeTtVCZjJemJLHLHILBlWNq0.jpg?f=fotoalbum_large

Verder heb ik even kort met de Astro playroom tech demo gespeeld.
Controller is erg gaaf alleen had er toch ook wel iets meer van verwacht door alle Hype.

Sommige zaken zijn heel gaaf (Zoals bijvoorbeeld alle Asto's in je controller voelen) maar andere zaken voelen ook wel erg gimmicky tot nu toe.

Zo werd op voorhand gezegd dat je echt "kan voelen dan je op zand loopt". Dat merk ik tot nu toe niet echt, steen/staal/glas geeft wel een andere "rumble" dan "gras en zand" dat zeker maar om nou te zeggen dat je echt voelt dat je op zand loopt. Dat ook weer niet. Developers moeten goed opletten dat dit niet gimmicky wordt wat mij betreft.

De triggers zijn wel echt heel gaaf. Daar kan je echt weerstand voelen etc. Ik verwacht daar persoonlijk het meest van.

[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 19-11-2020 11:10 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

:w hallo allemaal.

Ik zit hier met een grote glimlach Astrobot te spelen. Erg leuk gedaan. Wat een blijde bende B)

DualSense is pretty amazing.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:48

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Gelukkig is het al donker als de mijne binnenkomt, kan ik volledig genieten van de mooie beelden.
Ga zometeen maar eens de PS4pro initialiseren en afkoppelen en alles klaar leggen/zetten zodat de PS5 meteen aangesloten kan worden.

[ Voor 40% gewijzigd door OzzieMann op 19-11-2020 11:11 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

• ShaYan
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Veel gameplezier!
Dat is ook nog zoiets. De interface in full 4k is wel echt een enorme vooruit gang.
Voelt als dag en nacht met de ps4pro

Nieuw topic :D.

Zal ik gelijk mijn vraag van in het vorig topic verder stellen.

Dus bij het chargen moet je een oranje licht zien. Ik heb mijn nieuwe DualSense, waarvan het me zou verbazen dat die 100% vol is, even gewoon in een standaard USB lader gestoken met een USB-A > C kabel, maar er gebeurt niets. Ga je effectief de juiste laders nodig hebben om die DualSense op te laden ? Een Nintendo Switch Pro Controller laadt probleemloos op met mijn USB lader hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-04 07:25

RawChild

PSN: Rawchild

Hier een niet werkende ps5. Uiteindelijk via een link uitgekomen bij een nummer: 02 588 42 40 dat ik moet bellen, maar niet in gebruik.. zucht

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:55
Twixie schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:11:

Dus bij het chargen moet je een oranje licht zien. Ik heb mijn nieuwe DualSense, waarvan het me zou verbazen dat die 100% vol is, even gewoon in een standaard USB lader gestoken met een USB-A > C kabel, maar er gebeurt niets. Ga je effectief de juiste laders nodig hebben om die DualSense op te laden ? Een Nintendo Switch Pro Controller laadt probleemloos op met mijn USB lader hier.
Ik heb die officiële lader en daar moest de controller nog wel even laden voordat hij vol was :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

DS4 was/is ook heel kieskeurig. Denk dat dit dus niet anders is met de DualSense. Ik heb hier een 5V/2A oplader liggen die werkt met al mijn DS4's dus verwacht dat dit prima is om de DualSense aan op te laden.

Probeer het eens met diezelfde kabel aan een usb van de laptop/computer of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:33
Voor iedereen die vandaag los mag met de PS5; have fun! *O*

<GoT>NightStalker

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-04 11:48
Benieuwd of meer mensen deze melding krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/jmkn03vwg4061.jpg

psn: NL-SosuA-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 15:46

Denko

|{ing Øf ßlitz

RawChild schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:11:
Hier een niet werkende ps5. Uiteindelijk via een link uitgekomen bij een nummer: 02 588 42 40 dat ik moet bellen, maar niet in gebruik.. zucht
Check ook even of het niet aan de hdmi kabel ligt. Vaak wordt die her-gebruikt en is het een dermate oude kabel dat het gewoon niet meer werkt.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 07-04 13:59
@Geronimous Misschien is het een idee om deze ook op te nemen in de eerste post:
https://blog.playstation.com/2020/11/09/ps5-the-ultimate-faq

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zou sowieso eerst contact opnemen met de partij waar je em afgenomen hebt. Bij MS hebben ze advanced exchange, geen idee of Sony dat ook biedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
020 ipv 02 ?

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04 08:16
Ik heb een vraagje; ik ben nog aan het wachten op mijn PS5, en ik heb al een PS4. Die PS5 zou vandaag binnen moeten komen en ik heb Destiny 2 Beyond Light nog gekocht op PS4. Ik weet dat Destiny een free upgrade naar PS5 krijgt, maar mijn vraag is hoe ik nu dan Destiny 2 op mijn PS5 krijg?

Sure, ik kan de CD er in stoppen en dan neem ik aan dat ik dan de beyond light uitbreiding kan downloaden uit de store, maar kan het ook zonder die CD? Dus dat ik naar de store ga zonder de cd er in te stoppen en omdat ik Beyond Light al gekocht heb, dat ie gewoon de gehele game uit de store download?

Of hoe gaat dat?

Och ja, je moet toch wat he.

Het telefoonnummer van Playstation Nederland is 020 709 5025. Misschien via die weg proberen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

OzzieMann schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:13:
[...]
DS4 was/is ook heel kieskeurig. ...
Probeer het eens met diezelfde kabel aan een usb van de laptop/computer of iets dergelijks?
Blijkt dus inderdaad wel kieskeurig, want aan PC laadt hij blijkbaar wel op. Zal toch maar eens zo'n officieel laadstation moeten scoren dan.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40
Raem schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:14:
[...]

Het telefoonnummer van Playstation Nederland is 020 709 5025. Misschien via die weg proberen.
Ja dit lijkt me een Belgisch nummer? 02 588 42 40 > Gegoogled PlayStation België

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 19-11-2020 11:16 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:11
Iemand nog enig idee of op Full HD Monitor 1ms of op 4K UHD HDR 50Hz gamen beter is met de PS5? Ik wacht ondertussen nog op de nieuwe monitoren met de 2.1 HDMI ingang, jammer genoeg zijn ze nog niet op de markt.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Dat nummer is te kort, telefoonnummers zijn meestal 10 cijfers

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geronimous
Er wordt hard gewerkt aan een hele complete openingspost, dat zal er allemaal in zitten. Komt goed :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Denko schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:14:
[...]

Check ook even of het niet aan de hdmi kabel ligt. Vaak wordt die her-gebruikt en is het een dermate oude kabel dat het gewoon niet meer werkt.
Klopt dat was het probleem! Bijgeleverde HDMI werkt niet.. pfff

• Luukie96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-05-2023
Mensen,

Even een vraag met betrekking tot CD-keys op een PS5 zonder disk.
Is het nou mogelijk om via CD-KEYS of allkeyshop een code aan te schaffen en deze 'gewoon op je PS te zetten'?

Ik heb al van alles opgezocht, maar ben er helaas nog steeds niet helemaal uit.

Bedankt alvast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RawChild schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:17:
[...]

Beter dan een kapotte PS5! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ook hier is ie binnen! :)

Ding is wel groot, maar dat wisten we.
De HDMI kabel is kort, die moet ik dus één bestellen.
Controller voelt inderdaad erg solide aan, groter verschil dan ik dacht.
Verder net even ingesteld, dat ging vloeiend. Vandaag af en toe een disc erin gooien zodat de boel kan installeren en updaten. Vanavond echt mee aan de slag :)

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:22
RawChild schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:17:
[...]

Oh fijn! Ben benieuwd hoeveel 'doa's' er komen die t zonder aan te melden weten op te lossen.
HDMI kabel kan dus issue wezen.

• Phusebox
Tom schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:19:
Ook hier is ie binnen! :)

Ding is wel groot, maar dat wisten we.
De HDMI kabel is kort, die moet ik dus één bestellen.
Hoe kort? Hoop toch niet minder dan 1,5 m?

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:57
Heeft iemand nog bijzondere tips voor overzetten data van PS4 pro naar PS5?

Uiteraard gebruik ik deze handleiding https://www.playstation.c...games-saved-data-ps4-ps5/

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

• nioz
Luukie96 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:18:
Mensen,

Is het nou mogelijk om via CD-KEYS of allkeyshop een code aan te schaffen en deze 'gewoon op je PS te zetten'?

Bedankt alvast!
Volgens mij kan je buiten de PS Store alleen tegoed kopen, en geen keys voor specifieke games.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Zou wel jammer zijn als de DS5 net als de DS4 kieskeurig is qua laden. Gelukkig was de DS4 in ieder geval beter dan het DS3 drama qua laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eigenlijk wel ironisch als je er zo over nadenkt: de kans dat je een DOA hebt, is wellicht groter dan de kans dat je sowieso een toestel vastkreeg :P

• Luukie96
nioz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:21:
[...]

Volgens mij kan je buiten de PS Store alleen tegoed kopen, en geen keys voor specifieke games.
Dit dacht ik ook, maar verschillende sites bieden wel keys etc aan waar ook echt bij staat PS5.
Vandaar dat het voor mij nog steeds zo vaag is haha.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Caayn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:22:
[...]
Zou wel jammer zijn als de DS5 net als de DS4 kieskeurig is qua laden. Gelukkig was de DS4 in ieder geval beter dan het DS3 drama qua laden.
Was de DS4 zo kieskeurig? Ik heb met die van mij eigenlijk nooit problemen gehad en heb allerlei verschillende laders gebruikt, zelf met een powerbank laad die goed op.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-04 12:50
Donstil schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:08:
Ooh nieuw topic. Nou nog even een echte foto voor de mensen die het andere topic gemist hebben.

[Afbeelding]

Verder heb ik even kort met de Astro playroom tech demo gespeeld.
Controller is erg gaaf alleen had er toch ook wel iets meer van verwacht door alle Hype.

Sommige zaken zijn heel gaaf (Zoals bijvoorbeeld alle Asto's in je controller voelen) maar andere zaken voelen ook wel erg gimmicky tot nu toe.

Zo werd op voorhand gezegd dat je echt "kan voelen dan je op zand loopt". Dat merk ik tot nu toe niet echt, steen/staal/glas geeft wel een andere "rumble" dan "gras en zand" dat zeker maar om nou te zeggen dat je echt voelt dat je op zand loopt. Dat ook weer niet. Developers moeten goed opletten dat dit niet gimmicky wordt wat mij betreft.

De triggers zijn wel echt heel gaaf. Daar kan je echt weerstand voelen etc. Ik verwacht daar persoonlijk het meest van.
Klopt, het voelt misschien niet zo erg, maar denk ook niet dat dat in de meeste games gebruikt gaat worden. Wat ik wel bijzonder vind is dat wanneer er bijv. wind van de zijkant komt dat het wel echt zo voelt. Als dat soort dingen in games gebruikt gaan worden is wel tof denk ik. Het moet ook niet in overdaad gebruikt worden en dat doet Astro uiteraard wel als tech-demo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-04 15:07
Buddha_ schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:21:
Heeft iemand nog bijzondere tips voor overzetten data van PS4 pro naar PS5?

Uiteraard gebruik ik deze handleiding https://www.playstation.c...games-saved-data-ps4-ps5/
Dit is wel een handig filmpje. Zegt eigenlijk hetzelfde als in het artikel dus zo moeilijk zal het niet zijn :)
YouTube: How to Transfer Data From Your PS4 to PS5

• Geronimous
Mensen,

Bedankt alvast!
Codes wissel je in in de PlayStation Store, op een playstation, de website of in de app...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Kyhfin schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:24:
[...]

Klopt, het voelt misschien niet zo erg, maar denk ook niet dat dat in de meeste games gebruikt gaat worden. Wat ik wel bijzonder vind is dat wanneer er bijv. wind van de zijkant komt dat het wel echt zo voelt. Als dat soort dingen in games gebruikt gaan worden is wel tof denk ik. Het moet ook niet in overdaad gebruikt worden en dat doet Astro uiteraard wel als tech-demo.
Ja dat is wel een goed voorbeeld ja. Dat is namelijk wat mij betreft ook heel tof.
Of een tikje links i.p.v. de hele controller als je door gras rijd met je linker banden. Dat soort zaken.

• Kyhfin
Ik heb meerdere berichten gezien dat je ook je console storage in de app kan beheren (met de nieuwe app). Ik zie dat nergens staan, jullie wel? Lijkt me wel handig als je weet hoeveel opslag je nog hebt als je ook op afstand kan installeren.

Bovendien is het voor mij wel even wennen om te schakelen naar het download scherm. Ik ging nu via settings. Al zal je dat wel niet zo vaak gebruiken (minimaal 2 downloads tegelijk) zoals gisteravond dan.
Ozzie schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:23:
[...]

Was de DS4 zo kieskeurig? Ik heb met die van mij eigenlijk nooit problemen gehad en heb allerlei verschillende laders gebruikt, zelf met een powerbank laad die goed op.
Ja, nou althans met de Apple laders die ik hier heb deed hij het niet.
Dus ik lade hem altijd aan de Ps4 maar ook daar werkte dat niet met elke MicroUSB kabel (die het wel voor andere zaken deed).

• Luukie96
Geronimous schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:25:
[...]

Codes wissel je in in de PlayStation Store, op een playstation, de website of in de app...
Dus voor de simpelen (like me) onder ons.
Ik koop op allkey of cdkey een code en deze voer ik zonder problemen in op mijn PS5 en spelen maar?

Bedankt!

• Kyhfin
Donstil schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:27:
[...]

Ja dat is wel een goed voorbeeld ja. Dat is namelijk wat mij betreft ook heel tof.
Of een tikje links i.p.v. de hele controller als je door gras rijd met je linker banden. Dat soort zaken.
Ja, dat geeft het gevoel van extra immersie en dat is tof. Ik hoop dat er op zijn minst gebruik van gemaakt gaat worden, maar wel met 'mate'.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Donstil schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:28:
[...]

Dus ik lade hem altijd aan de Ps4 maar ook daar werkte dat niet met elke MicroUSB kabel (die het wel voor andere zaken deed).
Hier ook, Apple laders deden het niet, Samsung wel ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetje100
  • Laatst online: 17-04 14:41
Die van mij zojuist binnen gekregen, ik ga meteen alles downloaden.
Is astra playroom aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luukie96 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:28:
[...]

Ik koop op allkey of cdkey een code en deze voer ik zonder problemen in op mijn PS5 en spelen maar?

Bedankt!
Goed opletten hoor. Codes zijn Store locked. Dus een Code uit US werkt niet op de EU store e.t.c.
Ook komt het veel voor dat "goedkope keysites" accounts verkopen met een game erop i.p.v. daadwerkelijk de game.

Segafreak83 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:29:
[...]

Hier ook, Apple laders deden het niet, Samsung wel ;).
Ja joh die heb ik toch helemaal niet :P
Alles komt uit Cupertino hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
Luukie96 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:28:
[...]

Bedankt!
Het blijft altijd enorm oppassen met codes kopen op internet....

Er is een speciaal topic voor: Online Gamekeys kopen - Deel II

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:29:
[...]
Dus een Code uit US werkt niet op de US store e.t.c.
Één van die US moet iets anders zijn. :P

• Ozzie
[...]

Aah, Apple usb-aders heb ik hier niet in huis dus daar heb ik het nooit mee geprobeerd. Hoop dat de DualSense wel kan opladen aan mijn macbook usb-c oplader want die heb ik meestal wel in de buurt liggen :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:21:
[...]

Ik dacht dat ie 1,5 meter zou zijn, maar hij voelt eerder als 1 meter. Nog niet opgemeten.
Staat nu dus even naast m'n tv, en zit even op de wifi want ethernet haalt het niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Eerste indruk:

- Ding is groot ten opzichte van de Xbox Series X.
- UI in 4K is trouwens echt een verbetering.
- maakt iets meer herrie dan verwacht.

Tot zover, nog games aan het downloaden.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:32
Als je gewoon een lader gebruikt met goede componenten erin, zoals een lader van Anker/Aukey/Ugreen/Blitzwolf, kun je alle apparaten opladen, van bluetooth headsets tot aan iPads. Nog nooit problemen gehad om m'n DS3 en DS4 op te laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:21:
[...]

Het flexibele gedeelte is 138 cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-vxi77zRp1BPrrY7RhLSU34sW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMYDlPgcJqsAgsQiUdY5mzGi.jpg?f=fotoalbum_large

• Phusebox
Cheapos :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukie96
Geronimous schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:31:
[...]

Het blijft altijd enorm oppassen met codes kopen op internet....

Er is een speciaal topic voor: Online Gamekeys kopen - Deel II
Duidelijk, dankjewel! jij & @Donstil
Hoe zit het nou precies met die PS4 games.

Ik heb zowel Valhalla als Legion erin gestopt en dan kan ik handmatig op "kopiëren" drukken en begint de PS5 ondertussen ook wat te downloaden.

Begrijp ik het dan goed dat het Data van BR is + Download om naar PS5 te trekken? Of ben ik nu dubbel werk aan het doen?

[...]

Huh bij mij met m’n originele iPhone laders doet ie t gewoon :?

• Geronimous
Donstil schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:37:

Ik heb zowel Valhalla als Legion erin gestopt en dan kan ik handmatig op "kopiëren" drukken en begint de PS5 ondertussen ook wat te downloaden.

Begrijp ik het dan goed dat het Data van BR is + Download om naar PS5 te trekken? Of ben ik nu dubbel werk aan het doen?
Bij installeren zal ie toch ook meteen de patches downloaden? Is op de PS4 ook zo.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-04 09:22
nog geen bricked consoles?
Geronimous schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:39:
[...]

Bij installeren zal ie toch ook meteen de patches downloaden? Is op de PS4 ook zo.
Ja alleen dan blijf je binnen 1 platform.
Dus ik had nu verwacht dat ik de schijf erin zou stoppen en dat de PS5 game dan gedownload zou worden.

Maar als het is Installeren vanaf BR + Patch naar PS5 vind ik het ook prima. Was meer een dubbel check.

poor Leno schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:38:
[...]

Huh bij mij met m’n originele iPhone laders doet ie t gewoon :?
Ooh vaag, nou ja boeien.
DualShock4 is zo Last Gen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
Donstil schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:37:

Wat ik had gelezen is dat hij de PS4 versie installeert en dan de PS5 versie installeert als je de patch doet (dit was voor Call of Duty btw) en dat je op moest letten dat je wel de PS5 versie speelt.
Ook kon je volgens mij de PS4 versie niet deïnstalleren, want dan installeerde hij hem daarna weer en dat dat waarschijnlijk nog wel gepatched gaat worden. Hopelijk valt het mee, maar misschien kan je het eens testen.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-02 16:39
Mensen,

Bedankt alvast!
Kon eerder wel maar ik meende dat PlayStation dit al een aantal jaare niet meer ondersteund . Meestal wel met extra's en DLC's. ;)

• Just_A_User
Kyhfin schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:41:
[...]

Wat ik had gelezen is dat hij de PS4 versie installeert en dan de PS5 versie installeert als je de patch doet (dit was voor Call of Duty btw) en dat je op moest letten dat je wel de PS5 versie speelt.
Ook kon je volgens mij de PS4 versie niet deïnstalleren, want dan installeerde hij hem daarna weer en dat dat waarschijnlijk nog wel gepatched gaat worden. Hopelijk valt het mee, maar misschien kan je het eens testen.
Voor Destiny is er nog geen PS5 versie, die patch komt pas op 8 december, dus effectief is het nu toch altijd de PS4 versie die je dan installeert?

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:42
Nou, dat downloaden gaat dus niet zo snel momenteel 😉

Ik heb geprobeerd om de PS4-versie van COD te verwijderen uit de opslag om ruimte te sparen (en scheelt downloaden) maar die lijkt hij toch nodig te hebben om de campaign te spelen.

Is toch weer dik 30 Gb extra, iemand tips of is dit wat het is?

• Daniel221
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-03 21:59
Just_A_User schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:44:
[...]

Voor Destiny is er nog geen PS5 versie, die patch komt pas op 8 december, dus effectief is het nu toch altijd de PS4 versie die je dan installeert?
Correct. En dit geldt dus ook voor FIFA en elke andere cross-gen bundle die wordt aangeboden waar nog geen PS5 patch voor is.

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel221 op 19-11-2020 11:46 ]

• OzzieMann

OzzieMann

Iemand al een externe HDD aan de PS5 gehangen waarop al PS4 games stonden? Ben benieuwd of dat werkt.

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
OzzieMann schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:47:
Iemand al een externe HDD aan de PS5 gehangen waarop al PS4 games stonden? Ben benieuwd of dat werkt.
Als het goed is niet.

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-04 15:25
Weet iemand of je de PS5 gewoon in een stekkerdoos kunt stoppen of wordt dat afgeraden? Bij m'n LG OLED werd aangeraden om hem direct in de muur te stoppen, maar bij de PS5 heb ik die mogelijkheid niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis585
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:21
Topic even in de gaten houden om de ervaringen te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
Disfigured schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:48:
Weet iemand of je de PS5 gewoon in een stekkerdoos kunt stoppen of wordt dat afgeraden? Bij m'n LG OLED werd aangeraden om hem direct in de muur te stoppen, maar bij de PS5 heb ik die mogelijkheid niet.
Volgens mij raden alle fabrikanten aan om hun apparaat direct in het stopcontact te steken, maar dat is natuurlijk niet mogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Dennis585 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:48:
Ga eens heel snel terug naar je PC masterrace hoekje. :o :+ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetje100
  • Laatst online: 17-04 14:41
Disfigured schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:48:
Zit bij mij in de stekkerdoos aangesloten, werkt perfect.

• OzzieMann

OzzieMann

Dacht dat dit ondersteund zou worden? Mits je dezelfde PSN zou gebruiken. Ik heb helaas nog geen PS5 om dit op te testen.

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-04 15:25
timetje100 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:49:
[...]

Top, dan doe ik dat ook gewoon. Thanks!

• mem0z
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-04 12:47
Weet iemand of de kabel welke sony in de doos levert HDMI 2.1 is?

• Just_A_User
Daniel221 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:46:
[...]

Correct. En dit geldt dus ook voor FIFA en elke andere cross-gen bundle die wordt aangeboden waar nog geen PS5 patch voor is.
Oke, maar HOE doe ik dat dan? Want ik heb Destiny 2 vanilla op disk en ik heb alle uitbreidingen. Uiteindelijk is het natuurlijk de versie met Beyond Light waar het me om gaat.

Beyond Light heb ik nog gekocht op PS4. Ik weet echter dat de BL content met de update voor Destiny 2 mee kwam, en toen had ik de uitbreiding nog niet gekocht. Maar Ik had dus Destiny 2 zelf wel al geinstalleerd staan en daar deed ie de update voor.

Maar de PS5 is leeg. Dus dan is mijn vraag, moet ik dan eerst die Destiny 2 cd er in stoppen zodat ie eigenlijk vanilla destiny installeert en daar dan (automatisch?) de BL versie bij download of kan ik rechtstreeks de gehele game downloaden uit de PS store?

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

timetje100 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:49:
[...]

Let wel op dat het een goede stekkerdoos is als je dit doet, en niet een die je voor een paar euro bij de action hebt gekocht. Het wordt waarschijnlijk wel afgeraden door Playstation zelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

mem0z schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:50:
Ja, de HDMI kabel ondersteunt de volledige HDMI 2.1 spec.

@RubenSaurus Spuit 11.

[ Voor 5% gewijzigd door OzzieMann op 19-11-2020 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 08:57
yup

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 08:57
Just_A_User schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:50:
[...]

Oke, maar HOE doe ik dat dan? Want ik heb Destiny 2 vanilla op disk en ik heb alle uitbreidingen. Uiteindelijk is het natuurlijk de versie met Beyond Light waar het me om gaat.

Beyond Light heb ik nog gekocht op PS4. Ik weet echter dat de BL content met de update voor Destiny 2 mee kwam, en toen had ik de uitbreiding nog niet gekocht. Maar Ik had dus Destiny 2 zelf wel al geinstalleerd staan en daar deed ie de update voor.

Maar de PS5 is leeg. Dus dan is mijn vraag, moet ik dan eerst die Destiny 2 cd er in stoppen zodat ie eigenlijk vanilla destiny installeert en daar dan (automatisch?) de BL versie bij download of kan ik rechtstreeks de gehele game downloaden uit de PS store?
waarom probeer je het niet gewoon even? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:42
OzzieMann schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:47:
Yes, werkt prima!

Savegames uit de cloud downloaden en ready!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nioz
OzzieMann schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:49:
[...]

Dacht dat dit ondersteund zou worden? Mits je dezelfde PSN zou gebruiken. Ik heb helaas nog geen PS5 om dit op te testen.
Wordt ook ondersteund. Denk dat er wordt gerefereerd naar wat verhalen van mensen die problemen hadden met hun PS5 in combinatie met een externe HDD. Ik zag op reddit overigens ook voldoende reacties van mensen die geen problemen hebben met het gebruik van een externe HDD.

Bron: https://blog.playstation....r-top-questions-answered/
"f you’ve already stored PS4 games and game data in the external USB storage device connected to your PS4, you can bring them over to PS5 with that external USB storage device. And if you are a PS Plus member, you can also sync PS4 game saves on PS5 through cloud storage."

[ Voor 26% gewijzigd door nioz op 19-11-2020 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

@Just_A_User Destiny 2 is toch Free2play geworden? Dan installeer je die toch op je PS5, als je dat doet op de account waar je de DLC gekocht hebt dan kan je alles spelen.

• Just_A_User
RubenSaurus schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:52:
[...]

waarom probeer je het niet gewoon even? :+
Nou omdat ik dan de PS4 disc ergens heel ver weg op zolder moet gaan zoeken en dan hoor ik de deurbel niet, dus als ik nu al zou kunnen weten dat ik die hele disc niet nodig heb per sé hoef ik me daar ook niet druk over te maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
OzzieMann schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:54:
@Just_A_User Destiny 2 is toch Free2play geworden? Dan installeer je die toch op je PS5, als je dat doet op de account waar je de DLC gekocht hebt dan kan je alles spelen.
Oeh! Daar heb ik helemaal niet aan gedacht, Ja als ik gewoon D2 uit de store kan plukken dan zal de rest vanzelf wel updaten denk ik dan inderdaad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-04 17:09
Omg.. Astro Bot is een techdemo het heeft helemaal geen recht om zo leuke game te zijn..

Die Dualsense is wel een ander beestje trouwens.. Voelt echt qua rumble wat de Switch had moeten zijn

• RawChild

RawChild

Heb er net een disk in gedaan, (eerst op de kop) maar hij maakt veel herrie dan zeg!

Als je ps5 plat ligt moet de disk dus onder? Beetje vreemd andersom lag ie veel stabielen

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dennis585 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:48:
Nee nee, jij voelde je te goed en was overgestapt op pc gaming >:)

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 13:12
Ik twijfel sterk of die goed genoeg is voor 120 fps.... maar ik heb geen HDMI 2.1 TV & receiver.

Iemand toevallig z'n PSVR processor box laten staan en daar de PS5 output in geprikt ? Werkt doet ? Volgens mij is de enige beperking dat die box max HDR + 4K60 (HDMI 2.0) doet.

Ik kreeg gisteren een mail van Sony dat die camera adapter kabel onderweg is, maar twijfel of ik die processor box opruim of laat staan. Speel amper op de PSVR.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcqW9GI5U1fNP_EZzv1LAjhQTCw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QfIA30hnYPWpGxAPcD6pD6IL.jpg?f=user_large

Mijn ervaring met de PS5 digital (500mbit up en down KPN) is juist een enorm rappe download snelheid.
Finally downloaden en geen kopiëren meer. Rainbow Six Siege van 80GB zojuist binnen gehaald en speelbaar in 22 minuten! Wat een feest zeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 13:12
UninPro schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:00:
[Afbeelding]

Mijn ervaring met de PS5 digital (500mbit up en down KPN) is juist een enorm rappe download snelheid.
Finally downloaden en geen kopiëren meer. Rainbow Six Siege van 80GB zojuist binnen gehaald en speelbaar in 22 minuten! Wat een feest zeg.
Wat moet jij met drie van die dingen ? Show off of gamen met de complete familie ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-04 15:39

Alcmaria

Syntax Error in 10

Hij is binnen !! wat een feest!

de postbode belde net aan toen ik dit

YouTube: Assassin's Creed Valhalla: PS5 vs Xbox Series X/ Series S Next-Gen C...

filmpje aan het kijken was.. Is toch wel erg gaaf om te zien hoe de PS5, ondanks zijn op papier, lagere performance een stuk beter presteert in de echte wereld.
Eigenlijk wat al veel mensen hadden voorspeld.

Ik ga weer knalleen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:20

Ace

Happy Happy Joy Joy

Astro's Playroom is zo goed, zeker niet overslaan na het aanzetten.

Perfecte demo voor de Dual Sense, deze controller voelt echt next-gen.

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:17
Moet nog even geduld hebben. Mail van Bol dat de order is vertraagd met hun excuses en een 15 EUR tegoedbon. Veel plezier voor allen die hem al hebben!

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:48
Martijn1990 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:04:
Moet nog even geduld hebben. Mail van Bol dat de order is vertraagd met hun excuses en een 15 EUR tegoedbon. Veel plezier voor allen die hem al hebben!
Als in: Je krijgt hem in december of morgen?

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:17
koentje3 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:05:
[...]

Als in: Je krijgt hem in december of morgen?
Morgen, is een bestelling van 17-09 om 8:46. Kreeg vannacht na 01:00 de TT code, maar de status daarvan is nog steeds dat hij nog niet is verwerkt door PostNL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:48
Martijn1990 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:05:
[...]

Morgen, is een bestelling van 17-09 om 8:46. Kreeg vannacht na 01:00 de TT code, maar de status daarvan is nog steeds dat hij nog niet is verwerkt door PostNL.
Ah ok, dat is nog wel te overzien lijkt me :P

Toch jammer, maar beter dan nog weken wachten :D

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:20
Hier ondertussen bezig met data overzetten van de PS4 :)

Moet zeggen dat de PS5 wel echt lomp groot is, ergens wist je dat al wel maar als je dat ding eenmaal in je handen hebt is het wel echt een huge ass apparaat zeg :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Pagina: 1 2 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord