Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:25

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Mede-auteur:
  • Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:58

Chaoss

Playstation 5 discussie-topic - DEEL 1

Welkom in het discussietopic over de PlayStation 5. In deze allereerste post zul je allerlei handige informatie vinden over de Playstation 5. Dit topic verder voor de algemene discussie rondom de Playstation 5, maar bekijk onderstaande aanverwante zaken voor enkele specifieke onderwerpen die hun eigen topic hebben, zoals het pre-order / bestellingen, levertijden topic:

Aanverwante topics:

https://tweakers.net/i/6Z22VtJjz98FjhImzTHqJrJS0oE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S0DBXtybhjC4lCZcg9g8G7xD.png?f=user_large

Komt later...

https://tweakers.net/i/G6vOhSjLSXKYyvmfC1Y7kCU46ho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QtUJvvXPR2pY5JDWJSvD8L90.png?f=user_large

In de verpakking:
  • PlayStation 5 console
  • DualSense controller
  • Voetsteun
  • HDMI 2.1 kabel
  • Stroomkabel
  • USB-C <-> USB-A kabel
plaatje komt

https://tweakers.net/i/GinzO5SGRG_OC0m4yMn6Qj5XTtQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r5Qb13iGQ0sZ98d5WOPOsHlJ.png?f=user_large

Komt later...

https://tweakers.net/i/wjK8msw2vWfZR3jVqXe9zlVEDSQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/riOCmzJrB9tjG7uqRowZldSi.png?f=user_large

Komt later...

Topic is nog 'in aanbouw'...

[Voor 255% gewijzigd door Geronimous op 19-11-2020 11:04]

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Er wordt hard gewerkt aan een hele complete openingspost, dat zal er allemaal in zitten. Komt goed :)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Luukie96 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:18:
Mensen,

Even een vraag met betrekking tot CD-keys op een PS5 zonder disk.
Is het nou mogelijk om via CD-KEYS of allkeyshop een code aan te schaffen en deze 'gewoon op je PS te zetten'?

Ik heb al van alles opgezocht, maar ben er helaas nog steeds niet helemaal uit.

Bedankt alvast!
Codes wissel je in in de PlayStation Store, op een playstation, de website of in de app...

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Luukie96 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:28:
[...]

Dus voor de simpelen (like me) onder ons.
Ik koop op allkey of cdkey een code en deze voer ik zonder problemen in op mijn PS5 en spelen maar?

Bedankt!
Het blijft altijd enorm oppassen met codes kopen op internet....

Er is een speciaal topic voor: Online Gamekeys kopen - Deel II

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Donstil schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:37:
Hoe zit het nou precies met die PS4 games.

Ik heb zowel Valhalla als Legion erin gestopt en dan kan ik handmatig op "kopiëren" drukken en begint de PS5 ondertussen ook wat te downloaden.

Begrijp ik het dan goed dat het Data van BR is + Download om naar PS5 te trekken? Of ben ik nu dubbel werk aan het doen?
Bij installeren zal ie toch ook meteen de patches downloaden? Is op de PS4 ook zo.
Segafreak83 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:28:
[...]

Nee hè, ik verwacht toch echt een stille console! Stofzuiger heb ik al ;).
Hij is stil maak je niet druk, ik moet de tv op mute zetten om hem te horen en dan is het niet meer dan wat gezoem. Geluid is vergelijkbaar met mijn HP laptop.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Ik heb hem eerst op de last gezet, past prima bij het interieur.

Toen ik vanmorgen bij de mediamarkt was stonden er daad werkelijk een stuk of 10 mensen voor de deur.

Thuis aangekomen, aangesloten en setup gedaan gaat erg soepel. Handig dat je dmv een QR code en je app je account kunt overzetten.

Downloads en updates gaan opvallend snel ten opzichte van de PS4. Systeem update zo binnen, spiderman update, Astrobot, No mans Sky gaat allemaal rap.

Net 2 werelenden van Astrobot gespeeld, overdreven gebruik van alle DualSense features maar het is best een vermakelijke game, gameplay is nog uitdagend ook en het spel zit vol leuke details.

Mijn vrouw is nu met bugsnax bezig :P

Net Spiderman in Ray tracing mode gespeeld, ok ik wist het van de reviews maar damn dat ziet er echt dik uit, mag dan crossgen zijn maar dit gaf me echt het next gen gevoel.

[Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 19-11-2020 19:04]

Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:33:
[...]

Really? Moet nog komen denk ik dan. Tot nu toe zie ik low res textures, last gen character models en animaties. Kleurtjes zijn me ook iets te zuurstokkerig.

Ach als de gameplay maar leuk is.
Speel je wel de PS5 versie?

Dit xiet er toch gruwelijk uit:

Yup ik had de disc er ook verkeerd in.

Wel handig dat de setup aangaf plaats een disc dan start het kopieren alvast terwijl we de setup doen. Was ik klaar met alle instellingen had ik alleen een unreadable disc icoontje :+

Koeitje schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:05:
[...]

Speelt dat nog een beetje op 30 fps? Van wat ik van Digital Foundry zag langskomen in de side by side met de 60 fps performance modus zag het er echt totaal niet soepel uit.
Ik start bewust de 60fps modus niet :P het is wel locked 30fps zonder dipjes, dus het speelt als Spiderman op de PS4 maar dan een stuk mooier.

Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:08:
[...]

Ik neem aan dat ie automatisch de PS5 versie installeert.

Als ik dat zie denk ik ook dat ik de PS4 versie speel. Ziet er veel beter uit.
Ik heb de PS5 disc versie, als je een digitale versie koopt kun je om een of andere reden waarschijnlijk beide downloaden, tenminste ik zag dat bij andere games ook.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
brian_ehv schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:08:
Happy PS5 day.. I guess not. Demon souls disc word niet gelezen, ook een normale Bluray wordt niet gelezen. Hij mag alweer terug dus[Afbeelding]
Hoe lang heb je m buiten gehad? misschien zit er wel gewoon wat condens op de lens.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
BigF25 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:42:
Heb het al even gezocht maar volgens mij heeft de ps5 geen thema's, anyone?

Edit; nog niet zo te zien
https://www.androidcentra...-support-themes-right-now
Ook nog niet nodig lijkt me zo, toch? Alles heeft een eigen achtergrond :)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
dehardstyler schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:40:
[...]

Dat is goed om te horen. Dat is precies waarom ik toch wel een PS5 wilde, ondanks dat ik binnenkort geen PS5 games ga aanschaffen.

Heeft iemand GTA 5 al gespeeld? Ik ben zeer benieuwd of dit ook beter werkt.
Tot zover werkt echt alles een stuk vlotter: PS4 games, de UI, zelfs in de PS Store laadt alles direct. Downloaden ist een stuk vlotter
Ih ja misschien moet ik de mijne ook een kwartslag draaien, ziet er wel leuk uit mer het logi baar voren.

Hebben jullie ook moeite met het selecteren van het 3D audio profiel? Ik hoor duidelijk een verschil, maar om nou aan te geven welke het meest op 'oorniveau' zit vind ik toch lastig.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Anoniem: 474132 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:44:
PS 5 schijnt dus toch weer veel geluid te maken, ondanks de grootte en speciale vorm, enorm balen. Vindt de PS 5 conceptueel interessanter dan de Xbox series X, maar ik moet -geen- fan geluiden in mn woonkamer, neig nu dus toch weer meer naar een Xbox series X....

Twijfel.
Onzin. Ik hoor het ding echt niet, tenzij ik er met m'n hoofd boven ga hangen... er zijn wel mensen die wat coilwhine melden, ik heb geen idee in welke mate je dat hoort.

wellicht dat ie -ietsje- meer geluid maakt dan een XSX

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:01:
[...]

Niet ietsje in mijn geval:

XsX < Switch< PS4 Pro (b) < PS5

Van stil naar minder stil.
Apart. Mijn PS5 is echt niet luider dan m'n PS4 Pro (de laatste versie)
Segafreak83 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:33:
[...]

Hier hoor ik totaal geen verschil, maar het geluid lijkt iets "doffer" te zijn dan op de PS4 (dezelfde headset).
Ik bedoel de calibratie in de PS5 settings, je moet dan een profiel uitzoeken waarbij het geluid op je oorhoogte zit/klinkt.

3D audio staat standaard uit volgens mij je moet het aanzetten en het juiste profiel selecteren. Heb nog niet met koptelefoon gespeeld.

CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:10:
Poe. Spider Man Remake grijpt je wel zeg. Het is ineens 3 uur later dan toen ik begon :P
Geweldig spel is dit! En dan is Miles Morales nog beter begreep ik :)
Yup ik vond Spiderman ok qua verhaal en characters, maar Miles Morales pakt me echt stukken meer, game is ook veel sfeervoller, de cutscenes zijn imho nog mooier.

v8power67 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:15:
[...]

Alleen als je de disc versie hebt met versie 1.00. dan ia de resolutie modus unlocked en haalt dan op ps5 60fps met een 4k checkerboarding resolutie.
Anders met de laatste patch ia het 1080p/60 4k(checkerboarding)/30. Maar hoop dat ze dit patchen. Zou echt weer een playthrough betekenen.
oh bummer, ik zou eindelijk GoW gaan spelen via de PS+ collectie, ik dacht dat er al een 4K/60fps mode was... JAmmer dat er nog geen patch is want volgens mij is dat helemaal geen grote aanpassing. Voorlopig vermaak ik me nog wel met Miles Morales maar Gow zou mijn volgende titel worden.

Ik heb de PS5 ook maar een kwartslag gedraaid:

Staat voor nu wel mooi, hij oogt nu ook kleiner dan andersom.

[Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 20-11-2020 14:15]

Twixie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:17:
[...]

Zeer geslaagd ! Ik was hier ook al aan het overwegen om hem dwars te zetten. Om de een of andere reden blijft mijn disk-versie door zijn vorm eruit zien alsof hij scheef staat, vooral als je er niet recht op kijkt. Enig probleem bij mij is dat hij aan de linkerkant staat, en ik dan het PS-logo mis waardoor je dan helemaal op een witte rechthoek kijkt.
Niet om te bouwen? Dat PS logo maakt het imho wel af. :P

Erapaz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:16:
[...]

Van de zijkant is het net een A4tje, misschien de kids is vragen of ze er een tekening op willen maken.
Ga ik doen zodra de zijkanten los te bestellen zijn :P

Finalchaos schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:20:
[...]

Ik denk niet dat we de enige zijn. Denk dat dit spelletje door bijna iedereen gespeeld wordt en leuk vind ♡
Het is ook zooo vrolijk ^^
Ik vind vooral de details zo leuk, bloemetjes in vorm van PS logo's overal bots verkleed als game characters, de referenties naar PS hardware etc.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Segafreak83 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:20:
[...]

Dat jij het niet hoort of ervaart betekent niet dat het niet zo is.

Jammer dat de YouTubers (uit angst) er niets over gemeld hebben, iedereen riep dat ie muisstil was.. -O-
Ja want dat er op een oplage van ?? stuks enkelen zijn met coilwhine of een luide fan betekent meteen dat voor sommigen blijkbaar alle PS5's lawaai maken en dus helemaal niet stil zijn dus helemaal de beloftes niet waarmaken dus alle YouTubers hebben gelogen.

Zelfs het artikel dat gepost werd relativeert:
although it’s worth keeping in mind that the camera’s microphone is pretty much pressed up against the system itself to maximise the sound
...
it's barely audible unless we mute everything and crane our neck down towards it. Your mileage may, however, vary. The good news is that coil whine can sometimes resolve itself, and even if it doesn’t, this kind of sound is far removed from the pronounced puffing that the PS4 Pro would do under pressure.
Die aannames van jou ("uit angst") zijn meteen weer zo uit de lucht gegrepen en je slaat altijd zo meteen door naar het negatieve, daar moet je echt eens mee ophouden.

En net als bij elk massaproduct zijn er 'maandagochtendmodellen', of het nu Sony, Apple, Microsoft is Samsung is. Als je last hebt van coilwhie, of als je PS5 echt luid is, kun je altijd gewoon van je garantie gebruik (proberen) te maken...
Phusebox schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:07:
Love photo mode. Doe niks anders haha...

[Afbeelding]

*Mark the calendar, phusebox is positief....
Je speelt inmiddels de PS5 versie? :P

want is nu de handigste manier om een screenshot te uploaden en hier te uploaden?

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Segafreak83 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:02:
[...]

Nee, lekker alles goed gaan praten omdat het maar een aantal producten zou betreffen, terwijl het internet vol staat met klachten over lawaai / coil whine.

Dat coil whine bestaat is een feit, bij meerdere apparaten, dus niet alleen een PS5, maar het afdoen dat het niet zo erg is, gaat nergens over.

Buiten dat bepaal ik zelf wel, hoe ik ergens tegenaan kijk en het ervaar.
Dat klachten op internet verschijnen is te verwachten, het zegt weinig over hoeveel mensen het ervaren. Ook hier weer een superlatief "het hele internet staat vol".
Ik zeg nergens dat coilwhine niet bestaat en dat niemand er met een PS5 last van heeft. Ik zeg zelfs nergens dat diegene die er last van heeft niet moet zeuren; ik zou het zelf ook vervelend vinden als de mijne er last van zou hebben. Ik probeer enkel te relativeren dat 'elke' PS5 er last van heeft en de PS5 in het algemeen dus niet stil zou zijn.

En je mag zeker vinden wat je wilt, maar je neemt wel deel aan een discussieforum: je argumenten zullen dus steek moeten houden.
Idem zero crashes, zet mijn PS5 wel uit geen rest.

Batterij controller gaat iig lang mee heb ik gemerkt vanavond om 6 uur begonnen met Spiderman (controller vol) en tot zojuist non stop gespeeld en toen was hij net naar 2/3 blokjes gesprongen.

Ook niet, of ik hoor niet, hoe dan ook geen last van. Totaal geen issues met de console.

v8power67 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:17:
Gebruik ook geen rest mode idd. Maar deed ik op ps4 ook niet. Plus als je via de activiteiten kaart een savegame laad in ps5 home menu dan zit je bv binnen 8 sec in spiderman. Dus heb geen rest modus nodig. Mn tv duurt langer met opstarten dan de ps5 coldboot( dat 1080peasant life). Bugsnax ook via activiteiten kaart binnen 10sec zit je te spelen. Bizar.
Ik had mijn PS4 wel in rest omdat die zo traag was

Ik denk dat ik bij de PS5 ook in de toekomst niet de rest mode ga gebruiken start inderdaaf zo snel op. Enig nadeel is dat ik dan de controller snachts niet kan laden. Misschien toch nog een charging station erbij.

Phusebox schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:58:
[...]

Accuduur lang? Al 2x moeten opladen en niet eens heel veel gespeeld.
Astrobot gespeeld? Die neemt veel van de accu door de constante vibratie.

Spiderman heeft een subtielere implementatie van DualSense en die heb ik gisteravond 6 uren gespeeld en roen was er pas 1 blokje van de accustatus af.

Phusebox schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:05:
[...]

De uitkomt is toch dat het een 40 Gbps kabel is? Of heb ik het verkeerd verstaan.

Zelf heb ik de kabel niet gebruikt die erbij zat, want was echt veel te kort.
Digital Foundry had ook al aangegeven dat het sen 2.1 kabel was. Was een paar weken geleden nogal wat discussie over, fud berichten.

Jumpman schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:04:

Wat erger is:
Coil whine;
Resoneren van de fan met de behuizing;
USB poorten geven te weinig stroom in 'sleep mode';
HDMI 2.1 32Gps bandbreedte (waarschijnlijk toch een hardware probleem).
Resoneren kun je misschien zelf oplossen als daar meer bekend over is, zie eerdere berichtgeving.

USB in rest is wel met een update op te lossen, voor nu werk je er simpel omheen, het is nu ook beter im je console uit te zetten.

Dat hdmi 32gbps lijkt me geen pronleem er is geen enkele tv die 40gbps ondersteund en met 32gbps kun je 4k/120fps/hdr doen, lijkt me eerder een bewuste keuze.

Donstil schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:28:
Weet iemand of je de functie van de Ps knop op de controller kunt veranderen? Ik wil press en long press omwisselen namelijk.
Zou wel nice zijn als dat een optie/keuze wordt idd, ik doe het ook steeds verkeerd om :+ er zullen nog wel heel wat features aangepast worden als je de huidige Ps4 firmware met die van de launch vergelijk is het een wereld van verschil. Maar laat Sony eerst maar eens de bugs aanpakken.

Ik heb trouwens het idee dat mijn koptelefoon zachter is dan bij de PS4, volume staat op max en zou van mij nog wel een tandje hoger mogen.
Rico0 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:48:
Als je de UI niet kunt waarderen raad ik je aan om de ps4 weer even op te starten.

Ik heb dat net gedaan en wat is de UI van de ps5 toch strak en responsive, raak je heel snel aan gewend:)
Ik heb nu zo'n 15 uur met de PS5 gespeeld, ik kan echt nooit keer terug, de controller, de snelheid de PS4 voelt nu echt als een antiekje.

[Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 21-11-2020 15:01]

Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:41:
Verder zag ik the Witcher complete edition voor 15 euro in de black friday deals staan. Deze krijgt gratis PS5 upgrade. Lijkt me een erg mooie deal.

nieuws: The Witcher 3 met raytracing verschijnt voor PlayStation 5, Xbox Seri...
Leuke upgrade! Toen ik TW3 speelde was het zelfs nog zonder HDR die update kwam ook pas veel later toen ik de game allang uitgespeeld had :P

loekf2 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:00:
[...]

Tja... je zal dit ook moeten als je ooit die M.2 SSD uitbreiding erin wilt stoppen.. ergens volgend jaar. Moet ook de bovenkant eraf om bij het klepje te komen.
Die bovenkant trek je er zo af, trek in de hoek met het logo omhoog en hij komt er zo af :)

Stelt niets voor.

[Voor 62% gewijzigd door Chaoss op 21-11-2020 15:03]

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
shyheim schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:11:
[...]

Feedback van Bethesda was anders wel dat ze daardoor de ademruimte krijgen om terug meer creatieve games te maken en niet steeds dezelfde succesformule moet gebruikt worden om games te verkopen.

Vind PS Now in principe wel prima, dus leuk als ze dat zouden uitbreiden. Alleen is de prijs nogal hoog voor mensen die de AAA-games erop (voornamelijk exclusives) al gespeeld hebben.
Rockstar en CD Projekt Red kunnen het wel als onafhankelijke studio's... Bethesda had ook een hele goede reputatie, die hadden ze op dezelfde manier kunnen inzetten. In plaats daarvan hebben ze dat zelf een beetje om zeep geholpen ;(
Ridicuul schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:38:
[...]

Heb je de controller headset volume in de instellingen ook op max gezet? Of alleen op je headset zelf? Ik kwam er namelijk ook pas na een uurtje achter dat het harder kon. Veel harder zelfs!
Ik had hem eerst via usb rechdtreeks in de PS4 toen was hij erg zacht. Vanmiddag heb ik de headset even op de 3.5mm van de controller gedaan en dan kan het geluid inderdaad harder.

Dirt 5 ziet er wel goed uit, lijkt me ook wel lekker spelen. Misschien eens oppikken wanneer deze goedkoper is, racegame voor erbij is toch wel leuk.

ryanator schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:55:
Iemand nog suggesties voor goede games? Is miles morales trouwens zo kort als ze zeggen? Heb namelijk net een 50inch 4k tv gekocht voor de ultieme beleving :)
Ik heb nu 12 uren in Miles M zitten en de voortgang staat op 30%. Het is wel zo dat je in 12 uur de mainstory kunt uitspelen. De rest zijn side activities en collectibles.

Overigens snap ik die 30% niet want van de collectibles en kistjes die nu beschikbaar zijn heb ik de meeste al.

Voor het eerst in mijn leven een photo mode gebruikt :P:

yinx84 schreef op zondag 22 november 2020 @ 06:39:
MM vind ik ook zeker vet, maar merk dat ik helemaal geen zin heb in al die extra activiteiten. Challenges doe ik wel als ik ze in de buurt zie wegens die extra skills, maar ga echt niet alle 'fetch' objectives op de map af. Speel lekker het verhaal en blauwe side-quests. Ook dit spel heb ik standaard op Performance.
Als ik jou was zou ik de rode icoontjes van de Underground hideout en Roxxon labs wel doen. Zijn ook een soort van sidemissions en leuke gevechten.

FMS schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:21:
Een greep uit de mods die ik de laatste dagen heb kunnen vinden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Laatste is best ok. Ik blijf er voorlopig van af.
Sommoge zijn ok maar ik merk door deze voorbeelden wel dat ik inmiddels de witte (lichgrijze?) het mooist vind.

Steven030 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:36:
[...]

Dat zou heel vreemd zijn omdat elke stereo headset zou moeten werken volgens Cerny
Is inderdaad onjuiste info van de leverancier, beetje jammer.

joblamie schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:57:
[...]

Zeker geen volwaardige game en dat zie je ook aan de afwijkend lage prijs (59,95). Wel stand alone speelbaar, maar dus ter grootte van DLC.
Hmm het zit er wat tussenin, een dlc is meestal maar 5-10 uur. Met Miles ga je duidelijk langer bezig zijn, ik zit nu na 15 uren op 75%.

Het is vergelijkbaar met Uncharted lost legacy, maar dan nog iets uitgebreider.

[Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 11:04]

Ja je koopt voor 15 euro een volledige game, en dan ook nog eens een goede game :P.

En je kunt MM los spelen maar met de voorgeschiedenis erbij is wel een stuk leuker.

Ok dit is de eerste die wel gelukt is! Nice

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned
Digital Foundry review van Godfall:

Het kan je smaak niet zijn maar het zijn wel launchgames. De PS5 heeft meer launchtitels dan dan de PS4 destijds.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Twixie schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:49:

Een game afsluiten en de console in Rest zetten, zitten ook veel te ver weggestopt. Geen idee waarom ze het longpress-PS menu helemaal weggehaald hebben.
Kwestie van wennen denk ik, met een druk op de PS knop, d-pad naar beneden en dan d-pad naar links ben ik bijna net zo snel bij het power menu als op de PS4. Wellicht dat je die ook zelf kan ordenen in de toekomst. Game afsluiten vind ik niet minder omslachtig: PS-knop vasthouden en dan 'options' > close game...
Het horizontale overzicht van trophies van 1 game, vind ik ook maar niets. Die vertikale lijst van PS3/PS4 was gewoon veel overzichtelijker. Ook moet je nu voor bvb rarity nog eens op X klikken om de details van de trophy te zien.
Jup, das ook irritant.Ik gebruik de app daar nu meestal voor, of ik vergelijk trophies met de eerste de beste vriend in m'n lijst, dan heb ik ze ook weer verticaal :)
laurens700 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:48:
[...]

Ja ik vind het ook echt jammer dat dit niet een next gen game is. Ik heb begrepen dat je wel echt uren lang kan vermaken. Volgens mij iemand van IGN heeft 175 uur gegamed en nog steeds kan hij tientallen uren gamen. Dus een massief grote game.
Ik had niet andees verwacht, TW3 is ook groot daar heb ik iets van 270 uur in zitten. Het is wel. Zo dar de mainquest 'slechts' 30-40 uur is en de resr zijn sidequests en collectibles. Zo zal het met Cyberpunk ook wel gaan.

Elazz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:01:
Die accessoires zijn ook zeer gewild zeg :o
Herinner me niet die hype bij PS4. DualSense oplaadstation is precies nergens meer te verkrijgen en sommige retailers durven al 40+ euro te vragen.
Inderdaad ik wil ook nog een charging dock maar die is overal uitverkocht, tenminste wel bij de retailers die er 29.95 voor vragen zoals Bol en Gamemania.

Mediamarkt heeft hem wel voor 39.95 maar ik weiger 30% meer te betalen, niet dat ik dat tientje zal missen maar het is een princiepe kwestie :P

Zojuist Spiderman uitgespeels, alles gedaan incl sidemissions en collectables in ongeveer 20 uur. Helaas moet je voor een aantal upgrades en abbilities nog een NG+ doorlopen. Denk niet dat ik daar zun in heb platinum zit er dus niet in, niet dat ik daar normaal gesproken op let :P

Morgenavond maar verder met Astrobots.Intussen maar bedenken wat de volgende game wordt. Ik had God of War al. Gedownload maar ik hoop eigenlijk dat die nog een 4K60 update krijgt.

Hulleman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 06:25:
[...]

Idee heb ik ook. Batterijduur lijkt nog slechter dan de DS4.
Gek, ik doe 16-18 uur met de DualSense, ruim voldoende dus.

Heb wel mijn led lampjes op de minst felle stand gezet, maar dat zal het verschil niet maken. :P voor de rest alle rumble/haptic features uiteraard aan.

[Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 25-11-2020 12:29]

vaagisdenaam schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:20:
[...

Spiderman ben je zoals al gezegd hierboven in een paar uurtjes doorheen. Grafisch is het mooi, maar je gaat 60fps uitproberen en hem nooit meer terugzetten naar 30.
Dat is persoonlijk natuurlijk, ik heb 60fps een half uurtje geprobeerd en daarna terug gezet op raytracing.

En die paar uurtjes zijn bij mij inmiddels 20 uren. Ik vind de game zo goed dar ik alle sidemissions en collectables heb gedaan en zelfs voor het eerst in mijn leven trophies ben gaan hunten :P

[Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 26-11-2020 00:46]

swoutr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:00:
Thnx voor de reacties!

Als ik voor de Ps5 zou gaan, wat raden jullie me dan aan? Demon souls of spiderman?

Ben best een beetje fan van de fromsoftware games. Heb zowel dark souls 3 als sekiro gespeeld, beide niet uitgespeeld helaas. Maar enorm van genoten. Is demon souls wat “makkelijker”? Spiderman is natuurlijk ook een pareltje, en wellicht wat toegankelijker.
Als je Spiderman ultimate edition haalt heb je beide games voor 75 euro. De originele Spiderman doe je over de mainstory zo'n 25 uur, Miles Morales is zo:n 10-12uur. Als je van beide games alle sidecontent gaat doen ben je in totaal 50+ uur bezig.

v8power67 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 01:10:
Zo net spiderman remaster op 100% gezet en platinum trophy. Ook de dlc's op 100% en kom uit op 34 uur. Had hem al een keer uitgespeeld qua story op ps4 maar nu in 60fps nog keer en was puur genieten!
Heb raytracing modus 10min geprobeerd maar kon niet meer wennen aan de 30fps na 60fps geprobeerd te hebben.
Hierna dus miles morales beginnen ben benieuwd.
Netjes is die platinum trophy ook zo pittig? bij MM is er iig een 2'de playthru in NG+ nodig, en dan zijn er nog een paar pittige trophies die je moet halen.

Ik denk dat Miles Morales je gaat bevallen, ik vond Spiderman een geode game maar ik had destijds niet de behoefte om alles collectables te doen. New York is in MM veel sfeervoller door de winter en alle december verlichting, ook door de extra drukte op straat etc. voelt de game minder statisch dan de originele Spiderman. Verhaal van MM vind ik ook beter/leuker.

Thijs schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:48:
[...]

Ik zou Miles Morales platinum nou niet echt als pittig beschouwen. Je kan alles in easy mode doen. Ik heb hem zelf afgelopen dinsdag gehaald. Dat is dus in een lang weekend gedaan en ik speelde op normal, naast ook Astro en DS te spelen.
Op easy spelen voelt voor mij dan weer als cheaten :P Ik zit al op 75% van de trophies. Tzijn altijd de dingen als 50x een plafond takedown en 50x een muur takedown die overblijven. echt van die dingen die ik dan geforceerd moet gaan doen.

JC2 heb ik aardig wat gespeeld, JC3 ook wel maar minder. Het zijn echte klooi maar wat aan games. Sandbox maximalus zegmaar. Lekker rond crossen en vliegen en dingen in puin schieten en laten exploderen :P

Jah hij draaid op de PS5 is een iets verbeterde versie, waarschijnlijk wat hogere resolutie en stabielere fps. In de loop van 2021 komt er een grote PS5 update die de game nog meer optimaliseert voor de PS5.

Volgens mij is er over resolutie ed nu nig niets bekend, ik vermoed dat je dan een DF analyse moet afwachten.

[Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 26-11-2020 19:39]

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
meh

Trophy video's nemen ook de mic op ;)

[Voor 104% gewijzigd door Geronimous op 26-11-2020 23:07]

Vanavond Astros playroom uitgespeeld, die eindbaas lol daar is demon souls niets bij :D

Daarna toch maar begonnen met GoW in 4k modus. Ik kan wel wachten op een 4K60 patch maar dan blijf ik bezig, ik moet Ghost of Tsushima en TLOU2 ook nog spelen van mjjn PS4 backlog. :P

Thnx! besteld, ze hebben nog 3 stuks :+

Tlou2 komt morgen binnen, en ik ben net met GoW begonnen dus ik heb voolopig wat te doen

yinx84 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:46:
[...]

Days Gone schijnt goed te zijn. Die staat nog op mijn lijst.
Zeker een toppertje. Mijn verwachtingen waren gemiddeld maar de game was imho beter dan dat, zit een leuk verhaal in.

Natuurlijk kun je die kopen dat is de Miles Morales ultimate edition, dan koop je de PS5 versie.

Ik ben nu 5 uurtjes onderweg in GoW, damn wat ziet die game er vet uit. Het zal er op de PS4 pro net zo uitzien, maar toch indrukwekkend voor een game van 2,5 jaar oud. Verder draait de PS4 versie stabuel, geen enkel framedrop gemerkt.. Nah ok 1x tijdens een cutscene. Ik mis alleen een beetje de raytracing van Miles Morales :P

PsychoBoyJack schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:29:
[...]

Speel je de niet-geupdate versie van 2160c en 60fps?
Nee de digitale versie uit de PS+ dus die zal geupdate zijn. Ik draai hem in resolutie mode. Misschien dat er nog een 4k60 patch komt maar ik had geen zin om te wachten.

Modbreak:ik heb de TV discussie naar het LG topic verplaatst.
Idem voor posts over problemen met de PS5 daar is een apart topic voor.

[Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 29-11-2020 10:42]

kazuka schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:17:
Sackboy was boven verwachting leuk en Miles bood meer content dan ik vooraf had verwacht. met het verhaal.
Hoeveel uur heb je in Sackboy zitten?
robinez schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:36:
[...]
. Vergeet ook niet om final fantasy XV te checken als je de games uit hebt, dat is ook een topper van formaat, die zit ook in de gratis collectie.
Echt? FF XV zat ook al eens in PS+ maar ik kon er echt niet doorheen komen, Vooral omdat het clubje waarmee je op stap bent echt op een boyband lijkt en dan ook nog eens met überslechte voice acting. Daarnaast was de gameplay imho ook vrij saai en de wereld erg leeg.

Steven030 schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:01:
Ik vind het wel vrij bizar dat een nieuwe console een apart topic nodig heeft voor alle problemen. Was het bij de launch van de Ps4 ook zo erg?
Zo'n topic heeft de PS4 ook, wat dat betreft niets nieuws: [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen

Ik had bij Miles wel de activity cards, regelmatig gebruikt om even snel zo'n 'app' sidemission te starten.

Borderlands 3 next gen updare is ook wel de moeite, zonder problemen 4k/60:

[Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 01-12-2020 22:06]

Dennisdn schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:17:
[...]

Het kan net omdat hij in een loze ruimte valt achter de tv.
Als je nou heel graag wilt dat je PS5 gaat oververhitten dan moet je hem in een grotendeels afgesloten ruimte achter de TV stoppen. Die tv's geven ook al zo lekker veel warmte.

Leuk die mods, zorgt voor creativiteit. Maar ik vind origineel ook het mooisr. Ok de binnenkant had van mij mat zwart gemogen maar die witte/licht grijze buitenkant is wat mij betreft helemaal prima.

Starscreamer schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:17:
[...]

Lijkt mij dat het spul nu wel eens een keer gemaakt is om hem weg te kunnen stoppen.
Ik moest hem ook in een kastje plaatsen :+

[Afbeelding]
Daar heeft het apparaat niet zoveel invloed op, hij moet koele lucht kunnen aanzuigen en warme lucht kunnen afvoeren. Jouw kastje is open dus er is iig voldoende aanvoer van koele lucht. Als hij warme lucht zou gaan aanzuigen dan gaat de console steeds harder blazen en dus meer geluid maken.

Ik vond Days Gone bovengemiddeld goed, met name door het verhaal wat steeds sterker wordt. Moterrijden vergt wel gewenning, ding rijd wel beter/sneller na wat upgrades. Exploreren heeft idd weinig nut, het enige wat je wilt doen is vijandelijke kampen uitroeien voor resources. Voor de rest zijn er genoeg (side)missions, ik heb me nooit verveeld in de game. Die hordes vond ik superkut die heb ik juist amper gedaan :D

Ben nu nog met God of War bezig, briljant mooie game als je nagaat dat die al 2,5 jaar oud is. Geen idee hoe ver ik ben, heb net een heel stuk met een vliegende boot gehad :P Heb voor sinterklaas nog TLOU2 en Ghost of Tsushima gekregen, dus ik heb voorlopig ook nog wel wat te doen.

FMS schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:57:
Bij Days Gone maakt het ook uit wat je insteek is. Als je haast geen verwachtingen hebt, en het is 'gratis' te downloaden via Now of Plus, is dat anders, dan wanneer je vanuit de pre-release hype de volle eur60 voor hebt betaald.
Days Gone heeft een user review van gemiddeld 8,2 op metacritic, dat is gewoon prima. Of de game 60 euro waard is dat is persoonlijk. Heb de game zelf voor 30 euro gekocht een tijdje geleden en daar heb ik geen moment spijt van gehad. De game is gemaakt door een kleinere studiom je kunt geen Triple A kwaliteit verwachten, de game had in het begin ook heel wat bugs en issues gelukkig zijn de meeste dingen gepatched.

FMS schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:57:
@Chaoss Ik ben afgelopen weekend onbedoeld in een nieuwe play through van GoW terecht gekomen. Blijft goed. Speel je versie 1.0 vanuit de disc? Dat kan ik aanraden. Het draait dan namelijk 4k op 60 FPS.
Jammer genoeg niet, heb de versie uit de PS+ collectie dus die is gepatched, imho raar dat er nog geen patch is die 60fps weer unlocked, volgens mij relatief kleine moeite. Maar ik moet zeggen dat strak 30fps ook al plezierig speelt.

[Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 07-12-2020 15:05]

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:53:
@Tarz Zodra ze de optie aan zetten dat je intern een SSD bij kan voegen, zal ik dat zeker doen. Al was het alleen maar voor de PS4 games. Dus huidige intern voor PS5 en tweede intern voor PS4.
Was ook al bezig met alle dingen overzetten van de PS4 pro naar de PS5, maar daar is al niet genoeg ruimte voor. Ga je dan met 1TB intern. :P
Aangezien die interne SSD aan bepaalde snelheideisen moet gaan voldoen, heb je nog best kans dat dat onder "Interne opslag" gerekend gaat worden ;) Voor je PS4 games zou ik gewoon een externe SSD pakken...
Ace schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:25:
[...]

Ik bedoelde meer dat het qua setting er goed uit ziet voor een Cyberpunk wereld.

De graphics zijn overduidelijk PS4 maar op een PS5 loopt het allemaal vrij soepel. De settings UI is echter een drama en de UI in-game zelf is ook niet al te best.

Soms ziet de game er gewoon goed uit en andere keren loop je een ruimte binnen en lijkt het echt op een PS3 game.
Ik hoop dat DF snel met een vergelijk komt tussen de PS5 versie en bv een PC met 2080 en/of 3070/80. Ben echt benieuwd hoe de verhouding is. Heb gister de Gamekings premium review gekeken met PC beelden van een 2080 en ook daar viel op dat de game er op het ene moment beter uit ziet dan op het andere moment (logisch).

Ik heb wel echt veel zin in Cyberpunk maar die situatie met de next gen patch blijft irritant. Ik wil uiteraard de mooiste versie spelen, ik ben best wel een graphics hoer :P Aan de andere kant wil ik de game NU spelen.

Als CDPR nu eens een uitspraak over die patch doet, kijk tot maart kan ik wachten, maar als die patch pas november 2021 komt, dan ga ik echt niet wachten.

FMS schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:20:
60FPS was voor mij doorslaggevend. Plus dat dit een game is die je prima meerdere keren kan uitspelen.
Meerdere keren uitspelen krijg ik nooit voor elkaar, enkel TLOU remaster heb ik 2x gespeeld, maar daar ben je ook in 20 uurtjes mee klaar. TW3 heb ik meerdere keren overwogen om nog eens mee te beginnen, maar als ik dan denk aan de 300 uur die ik al in de eerste playtrough heb zitten dan zakt de moed mij in de schoenen :P

Ben bang dat wanneer ik Cyberpunk nu speel dat die 2'de speelsessie er nooit van komt.

Tom schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:42:
[...]

Same here. Toen open-world games nog vrij nieuw waren was het tof. Nu vind ik het wat afhankelijk van de kwaliteit. Bij de zoveelste generieke side-missie voor willekeurig generiek uitgepoept karakter haak ik tegenwoordig sneller af. Wat dat betreft vond ik RDR2 weer erg goed, die hadden later in het verhaal nog wel eens referenties erin zitten en de personages waren uniek en goed neergezet (die ik mij nu nog herinner, in tegenstelling tot veel andere games waar je ze na een kwartier alweer vergeten bent).

Cyberpunk 2077 ook besteld. De beelden en stad zien er heel tof uit. Verder is het een twijfelgeval, ik ben iets meer van de actiegames (met lichte RPG elementen erin) dan uitgebreide RPG's. Al heb ik het idee dat die werelden ook in elkaar aan het versmelten zijn.
TW3 had echt goeie sidemissions, die hadden bijna allemaal een verhaaltje etc. Je merkte echt dat daar veel tijd aan besteed was. Ik ga er vanuit dat Cyberpunk minstens dezelfde kwaliteit sidemissions heeft.

schumi1986 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 01:16:

Ik had besloten om spiderman te spelen en daarna de console voor de inkoopprijs te verkopen aan een collega. Na het spelen van astrobot was ik echt weggeblazen door de controller. En nu zit ik helemaal in het verhaal van days gone, spiderman is nog niet eens uit het doosje geweest en morgen komt ook nog eens Cyberpunk!

Ik geniet echt elke dag van mijn ps5 terwijl mijn pc die 4x zoveel kost nu bijna 1 maand in winterslaap zit. Kortom de ps5 is een blijvertje :)
Als je eenmaal hebt geproefd van de Playstation single player goodness kun je niet meer zonder :P

Je het echt een giga backlog die je nog in kunt halen: GoW, GoT, Spiderman, Uncharted etc.

[Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 10-12-2020 14:51]

Zojuist GoW credits voorbij zien rollen, prachtige game. Nu TLOU2 aan het installeren, ben benieuwd.

Net de DF bespreking van de PS4/PS4pro versie van CBP2077 bekeken, en wat hier ook al gezegd wordt, wat een troep, game ziet er uit als een PS3 versie, die nog eens slecht draait ook. Die game had nooit op last gen uit mogen komen, als CDPR alleen aan de PS5 en XSX versie had gewerkt dan had die game tegleijk op 3 platformen kunnen uitkomen en er veel beter uit gezien op de consoles.

Maar ja money talks er zijn 200 miljoen gamers met een last gen console dus logisch dat CDPR daar voor gaat, maar ze hadden beter moeten weten. Hopelijk gaan VEEL mensen hun last gen versie refunden etc. Want dan voelen ze het tenmisnte zelf ook.

TW3 was niet goed bij de release van de PS4 verzie, maar dat was niet zo erg asl dit. TW3 is uiteindelijk door paches een mooie game geworden. Maar CBP2077 is in de basis al zo slecht dat ik daar weinig hoop voor heb.

Ik weet nu wel zeker dat ik op de PS5 versie ga wachten, maar die ga ik zeker niet blind bestellen, ik wacht eerst op een DF analyse.

Chaoss schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:52:
Zojuist GoW credits voorbij zien rollen, prachtige game. Nu TLOU2 aan het installeren, ben benieuwd.
Ok om 12 uur 's nachts moet je niet denken 'Ik ga nog ff de intro kijken'. Damn wat een game is dit zeg, gelijk die dreigende sfeer. die spanning tussen Joel en Ellie. De dreiging an Abby en haar crew... En grafisch gewoon erg mooi, met name de animaties, draait ook weer prima op de PS5 en dat zonder patch. Ik moest mezelf dwingen om te stoppen toen het 02:15 uur was :P Als de sfeer zo blijft dan ben ik zo door die 20 uur heen.

H.Boss schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:21:
[...]

Ik had de disc versie aangeschaft en daarna digitaal gedownload(omdat deze dus gratis via PS+ was).
Merkte geen verschil in kwaliteit.

Of bedoel je iets anders?
De geupdate versie van GoW draait op 4K/30 tenzij je performance mode kiest dan is het 1080/60. Ik heb hem in 4K/30 gespeeld op de PS5 en geen moment spijt gehad. Framerate is echt locked 30fps en dat is imho het belangrijkste.

Mkleijer schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:44:
[...]

Totdat je een uurtje op 60fps hebt gespeeld. Dan lijkt 30fps net een dia slideshow. Althans, dat is mijn ervaring.
Ik ben daar blijkbaar niet zo gevoelig voor. Heb Spiderman MM een half uur op de 60FPS mode gehad ben daarna weer terug gegaan naar raytracing :P

Cardwizard schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:43:
Sinds ik de PS5 heb met Days Gone bezig, vond het wel een tof spel maar zo langzamerhand is het wel heel erg rij daar heen luister naar 1 zinnetje en ga weer naar een andere plek.... enz enz.. toch jammer
Ja de missies ansich zijn nooit heel orgineel, het is of kamp uitroeien, iemand vermoorden, iemand vangen, iemand redden, bepaalde resource vinden, NERD missie afluisteren, horde verslaan of flashback spelen. Zoiets :P

ik vond zelf het verhaal wel steeds boeiender worden waardoor het nooit als sleur voelde.

Lempard2 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:58:
[...]

Ik vind het ook een smerige bedoeling.. iedere reviewer alleen de PC versie geven.. en alleen footage van CDPR mag gebruikt worden in video reviews..

Eigenlijk is dit natuurlijk al een red flag..

Ik lees dan ook mensen zeggen.. ja dan had je maar een pc moeten kopen.. zo werkt het dus niet.. CDPR brengt de games op de XB1 en PS4.. dan moeten die games ook zo goed mogelijk op die consoles werken..
Dan nog de PC versie is ook lang niet datgene wat CDPR belooft heeft. Ja de graphics zijn mooi als je een dikke GPU hebt maar de slechte graphics en performance op consoles zijnn niet de enige problemen:.

-Voetgangers en auto's die spontaan spawnen, verdwijnen of veranderen (als je je even omdraait)
-Auto's rijden simpel een route en reageren slecht op de speler, blijven simspelweg stilstaan bij een blokkade.
-voetgangers zijn zombies die oneliners spammen en vreemd reageren, totaal geen AI of 'eigen leven'.
-Speelstijl heeft weinig invloed op de missies.
-Met welke karakter je begint heeft weinig invloed.
-Het grootste deel van de winkels is dicht, bij veel kraampjes op straat is geen interactie mogelijk.
-Na je eerste bezoek aan een ripper geen verdere animaties bij 'upgrades' van je lichaam.
-Simpele zaken als een drankje kopen in een bar hebben geen animatie.

Hier staan ook een aantal voorbeelden: DutchManticore in "[Multi] Cyberpunk 2077"

Oftewel die levende wereld die belooft is valt heel, heel erg tegen. Het is niet voor niets dat ook de PC versie op metcritic een lage score krijgt. Ik krijg bij de game een erg No Mans Sky gevoel, veel beloftes die niet nagekomen zijn. Hopelijk gaat CDPR er alles aan doen om de beloftes alsnog waar te maken. Maar dit soort zaken patch je niet even simpel. NMS heeft er ook nog 2 jaar na de release over gedaan om datgene te worden wat belooft is.

[Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 13-12-2020 11:10]

Martinspire schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:04:
[...]

Maar hoe dan? Gaat dit om alle pre-orders die zijn geplaatst? Want effectief zijn er niet veel consoles verkocht...
Meer dan dat er destijds PS4's zijn verkocht. Mensen schijnen te vergeten dat de vraag naar de PS5 veel hoger is.

Maar ik ben wel eens benieuwd naar concrete cijfers hoeveel PS5's er daadwerkelijk verscheept zijn.

wilmundo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:09:
Volgende game wordt The Last of Us II. Voor zover ik weet is dit niet in 60fps? Hoop dat ik dit niet als gemis zal ervaren.
Nu ben ik zelf niet zo gevoelig voor 30fps (ik heb MM ook in 30fps gespeeld) maar ik denk niet dat je 60fps echt gaat missen. Uiteraard zie je het wanneer je snel met de camera heen en weer beweegt. Maar TLOU2 is niet een game met snelle actie, je speelt het meeste in stealth en de shootouts die je doet zijn vaak vanuit cover.

Ik ben zelf ook net met TLOU2 begonnen maar die graphics zijn echt jawdropping het is natuurlijk geen open world game, maar het ziet prachtig uit, vooral de belichting is erg goed gedaan. Cutscenes zijn ook indrukwekkend, acteer werk is top maar de animaties zijn echt next level, gezichtsuitdrukkingen en kleine bewegingen met vingers ed, als je op de details gaat letten is het echt verbluffend. Ik zit nog maar 14 uur in de game maar TLOU2 is mijn goty

En het draait weer super stabiel op de PS5, framerate is locked en ik ben nog geen enkel issue tegen gekomen.

Donstil schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:48:
Leuk. Valhalla haalt net een nieuwe update binnen en de game heeft nu ondersteuning voor Force triggers :)
Ik wordt steeds vaker beloond voor het feit dat ik vaak oudere games speel :P Valhalla staat nog op mijn todo list.

Lashrom schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:26:
Weet iemand waar ik een Sony Pulse headset kan halen? Ik wou ze nog bij de Mediamarkt halen want hoorde dat ze fysiek nog in de winkels verkrijgbaar zijn, maar vanwege de nieuwe maatregelen kan je nu alleen online bestellingen doen. Het lijkt alsof ze helemaal uitverkocht zijn ...
Waarom geen Steelseries 7? veel betere kwaliteit en beter verkrijgbaar.

TLOU2 inmiddels uitgespeeld, 1 woord: wauw!
Ik zit nu een paar uren in Ghost of Tsushima, wat een sfeervolle game! Ook nog eens 60 fps op de PS5. Ziet er mooier uit dan verwacht.
endless schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:49:
[...]

Heb je ergens onderbouwing voor de betere kwaliteit?
Is er ergens een goede review geweest? Iemand die ze beide heeft?
Eigen ervaring, reviews zijn er vast wel.

Geluids kwalitiet is denk ik vergelijkbaar. Maar de Steelseries is duidelijk betere bouwkwaliteit, dat voel je aan alles als je ze beide in je handen hebt. Tevens had ik ik al na een paar minuten last van de rubberen band van de Sony koptelefoon, steelseries zit perfect, draagcomfort is toch wel heel erg belangrijk bij een koptelefoon

Ik gebruik nu de HyperX cloud 2 headset, die is bedraad maar heeft wel betere geluidskwaliteit dan de Sony en de Steelseries. Is ook een koptelefoon die het goed doet met muziek, die gebruik ik ook aan mijn telefoon.

Het is dat er nu een lockdown is anders kun je ze bij de meeste Mediamarkten qua draagcomfort uitproberen.

[Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 20-12-2020 11:22]

AppleFan2007 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:08:
[...]

Het zijn er wel veel cutscenes maar waar ik me tot nu toe het meeste aan stoor is dat er weinig actie is, tot nu toe heb ik alleen maar rondgelopen en af en toe wat mensen neergeschoten.
Het is niet dat ik al ben verwonderd van hoe spectaculair een missie was.
Het is inderdaad een story driven game, dus veel cutscenes ontkomt je niet aan. Veel gebieden met vijanden moet je grotendeels met stealth door zien te komen anders red je het niet. Daarnaast moet je veel resources vinden om spullen te craften en de weg zoeken door de omgeving met daarbij behorende 'puzzels'

Ik heb net part 2 uitgespeeld en ik zou zeggen dat mijn beste game ervaring van de afgelopen 10-15 jaar is. Die game heeft dezelfde opbouw als deel 1, misschuen iets meer actie.

[Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 20-12-2020 11:20]

Pagina: 1 2 3 4 5

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True