Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Mede-auteur:
  • Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 26-07 19:34

Chaoss

Playstation 5 discussie-topic - DEEL 1

Welkom in het discussietopic over de PlayStation 5. In deze allereerste post zul je allerlei handige informatie vinden over de Playstation 5. Dit topic verder voor de algemene discussie rondom de Playstation 5, maar bekijk onderstaande aanverwante zaken voor enkele specifieke onderwerpen die hun eigen topic hebben, zoals het pre-order / bestellingen, levertijden topic:

Aanverwante topics:

https://tweakers.net/i/6Z22VtJjz98FjhImzTHqJrJS0oE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S0DBXtybhjC4lCZcg9g8G7xD.png?f=user_large

Komt later...

https://tweakers.net/i/G6vOhSjLSXKYyvmfC1Y7kCU46ho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QtUJvvXPR2pY5JDWJSvD8L90.png?f=user_large

In de verpakking:
  • PlayStation 5 console
  • DualSense controller
  • Voetsteun
  • HDMI 2.1 kabel
  • Stroomkabel
  • USB-C <-> USB-A kabel
plaatje komt

https://tweakers.net/i/GinzO5SGRG_OC0m4yMn6Qj5XTtQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r5Qb13iGQ0sZ98d5WOPOsHlJ.png?f=user_large

Komt later...

https://tweakers.net/i/wjK8msw2vWfZR3jVqXe9zlVEDSQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/riOCmzJrB9tjG7uqRowZldSi.png?f=user_large

Komt later...

Topic is nog 'in aanbouw'...

[Voor 255% gewijzigd door Geronimous op 19-11-2020 11:04]

Ooh nieuw topic. Nou nog even een echte foto voor de mensen die het andere topic gemist hebben.

Verder heb ik even kort met de Astro playroom tech demo gespeeld.
Controller is erg gaaf alleen had er toch ook wel iets meer van verwacht door alle Hype.

Sommige zaken zijn heel gaaf (Zoals bijvoorbeeld alle Asto's in je controller voelen) maar andere zaken voelen ook wel erg gimmicky tot nu toe.

Zo werd op voorhand gezegd dat je echt "kan voelen dan je op zand loopt". Dat merk ik tot nu toe niet echt, steen/staal/glas geeft wel een andere "rumble" dan "gras en zand" dat zeker maar om nou te zeggen dat je echt voelt dat je op zand loopt. Dat ook weer niet. Developers moeten goed opletten dat dit niet gimmicky wordt wat mij betreft.

De triggers zijn wel echt heel gaaf. Daar kan je echt weerstand voelen etc. Ik verwacht daar persoonlijk het meest van.

[Voor 44% gewijzigd door Donstil op 19-11-2020 11:10]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Sosua
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:50
Benieuwd of meer mensen deze melding krijgen.

psn: NL-SosuA-

• RawChild
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20-03 09:12

RawChild

PSN - RawChild

Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:21:
[...]

Hoe kort? Hoop toch niet minder dan 1,5 m?
Het flexibele gedeelte is 138 cm

PSN: Rawchild

• UninPro
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:08

Mijn ervaring met de PS5 digital (500mbit up en down KPN) is juist een enorm rappe download snelheid.
Finally downloaden en geen kopiëren meer. Rainbow Six Siege van 80GB zojuist binnen gehaald en speelbaar in 22 minuten! Wat een feest zeg.

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hier ook binnen, maar eerste ervaring met de controller is niet positief

Vindt hem totaal niet lekker in de hand liggen en dan met name als hij rust op de binnenkant van je ringvinger, het is nu hard en hoekig i.p.v. dat ronde van de Dualshock 3/4.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Kenny_026
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:24

No Man’s Sky blijft PS4 zeggen. Maar dit is toch gewoon de PS5 versie? Ik heb gekeken en het is update 3.11 wat de versie moet zijn met nieuwe graphics.

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:32

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Jij zat in de HK te lezen? :P

Inmiddels is dit de status:

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan

Huismarb schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:18:
[...]

Druk eens op die 3 puntjes aan de onderkant, kan je daar start PS5 versie kiezen?
Ik moest een gratis Disc upgrade downloaden nog.

Dus eigenlijk was mijn eerdere vraag zo gek niet. Het is dus niet (of niet altijd dan) Ps4 schijf erin en “gewoon de patch installeren”

[Voor 9% gewijzigd door Donstil op 19-11-2020 12:27]

• sk61
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 08-03 18:19
Nou na maanden stressen slapeloze nachten en elke x misgrijpen online... Hier is ie dan om 12:00 bezorgd bcc. 👏👏

• botech
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:11
Wat een mooi toestel, had geen andere kleur willen hebben. :) Echt zonde dat sommigen 'm in een kast steken.

• D3ft0n3
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09:32
Ook hier staat hij inmiddels naast de TV :) Nu eerst maar weer achter de werklaptop duiken en dan vanavond de boel eens testen.
Vind hem mooi qua design, maar wel erg groot. Mijn TV-meubel en televisie (55") lijken opeens een stuk kleiner xD

Ignorance Is Bliss

• BigF25
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:31

Bam!!
Iedereen veel game plezier!!!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

Eindelijk een reden om voor glasvezel te gaan :P

Eerste ervaring is top! Maar moet nog even aan het werk nu. Downloads lopen :)

De bijgeleverde HDMI kabel is echt vreselijk dun, blij dat ik al kwaliteitskabel had ingeslagen (moest ik sowieso al ivm de lengte die ik nodig heb).

[Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-11-2020 13:29]

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Nou, het past :')

Ik heb hem eerst op de last gezet, past prima bij het interieur.

Toen ik vanmorgen bij de mediamarkt was stonden er daad werkelijk een stuk of 10 mensen voor de deur.

Thuis aangekomen, aangesloten en setup gedaan gaat erg soepel. Handig dat je dmv een QR code en je app je account kunt overzetten.

Downloads en updates gaan opvallend snel ten opzichte van de PS4. Systeem update zo binnen, spiderman update, Astrobot, No mans Sky gaat allemaal rap.

Net 2 werelenden van Astrobot gespeeld, overdreven gebruik van alle DualSense features maar het is best een vermakelijke game, gameplay is nog uitdagend ook en het spel zit vol leuke details.

Mijn vrouw is nu met bugsnax bezig :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:18

Hier ook binnen hoor! Ff uitgepakt en nog een paar uurtjes werken. Straks ff goed installeren in het meubel en aansluiten.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• double_pack
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 25-07 22:00

Alsof hij ervoor gemaakt is, past precies

• Ibbangin1
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12-07 21:08

Daar staat mijn nieuwe vriend! Druk aan het downloaden. :-)

• Starscreamer
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 12:14

Daar is ie dan _/-\o_
Past in kastje vrouw ook weer blij :X

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:18
Hamazaki schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:57:
Inderdaad. Ps5 is stuk luodruchtiger. De fan is goed te horen. Vergeleken met xbox.
Als PS4(pro) eigenaar zeg ik, niet zeuren over een beetje geluid van je PS5.

[Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 19-11-2020 14:00]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• madcon
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 25-07 11:21

Geen ruimte om hem verticaal te plaatsen, maar gelukkig past het net.

Positief verrast over de dualsense in combinatie met astro. Van heel subtiele trillen naar forse vibrattie. Even door gras lopen voelt gelijk anders maar ook heel natuurlijk.
Inmiddels is Spiderman ook geïnstalleerd en kan ik eindelijk persoonlijk zien wat de ps5 in zijn mars heeft.

Stadia / PSN : whenheco

• majoh
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:05

majoh

PSN id: majoh_nl

It's huge. Maar meer dan genoeg ruimte. Let's play some games oOo

Battlenet: majoh#2774

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
Well..there they are:

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 26-07 22:58
DHL fietsbezorger kwam net met de PSVR camera adapter. Mensen al hun PSVR aan de PS5 gehangen ?

[Voor 67% gewijzigd door loekf2 op 19-11-2020 14:59]

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• DirtyDutchman
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:04
Hier ook 14.00 de PS5 binnen, de update met 5 min binnen.
Fortnite geïnstalleerd voor mijn zoontje, hij is er in ieder geval blij mee.
Ik mag vanavond. 😋

• Marty03
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 02-07 11:10
Hier staat hij inmiddels ook. Happy Family! Opa met z'n nieuwe ''klein'' zoon ;) O+

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Dedication! Jammer dat er door corona zo weinig consoles waren op Launch day, anders waren de rijen bij winkels weer leuke fotos geweest!

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Monda
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:10
Na een tip hier mbt een mooie korting op tegoed kaarten voor de playstation bij intertoys. Ik zag dat meerderen deze besteld hebben. Is het bij hen digitaal gelukt? Ik moest ze namelijk in Rotterdam ophalen en kreeg vandaag onderstaande mail.

PSN: Mondaatje

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:40
ariekanari schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:59:
Ik zie het al: het probleem is niet de grootte of formaat van de PS5 maar het formaat van de tv waar deze naast komt te staan. Velen zullen een te kleine tv in huis hebben staan.

:>
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:27:
Eindelijk een reden om voor glasvezel te gaan :P
[Afbeelding]
Eerste ervaring is top! Maar moet nog even aan het werk nu. Downloads lopen :)

De bijgeleverde HDMI kabel is echt vreselijk dun, blij dat ik al kwaliteitskabel had ingeslagen (moest ik sowieso al ivm de lengte die ik nodig heb).
Welke kabel heb je aangeschaft dan? Ik denk dat er meer wel zitten te kijken naar een HDMI 2.1 capable kabel :P

Martinspire - PC, PS4, X1

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:18
Hoe mooi die hier staat...

Wat een bakbeest... Gelukkig past ie achter een klep.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22-07 04:07
Vandaag heb ik de PSVR adaptor voor de PS5 ontvangen. Voorlopig mijn enige PS5 hardware... 😅

Ik heb de PS5 gereserveerd in september, hopelijk kan ik hem kopen binnen enkele weken?

Mi 9T Pro Xiaomi.eu miui 12.5 rom 21.1.20 TWRP installed

Haha, wederom London :D

• FMS
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Jeetje mensen, wat was de hype bij mij groot. Na ruim een jaar wachten sinds het plaatsen van mijn preorder kijk ik uit naar vandaag, en podverdorie, ding maakt alle verwachtingen waar. So good....

• BamSlam_
  • Niet online
loekf2 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:56:
DHL fietsbezorger kwam net met de PSVR camera adapter. Mensen al hun PSVR aan de PS5 gehangen ?

[Afbeelding]
Nee, want mijn PS5 wordt vanavond pas bezorgd door DHL. Wel gooide de DHL bezorger vanmiddag twee enveloppen in de brievenbus: twee camera-adapters. Terwijl ik me toch echt maar 1 keer had aangemeld! :)

• Recon24
Blijkbaar idd dat dit nog een probleem kan zijn.

• Finalchaos
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 17-05 16:29

Boys and girls.

Wat een geweldig apparaat. Mn eerste ps sinds de ps2.

Die controller is echt heerlijk ♡♡♡
Ben astro's playroom aan het doen.

De pc werkt perfect over de denon avr.

Nu alleen nog een 1440 240hz of 4k 60hz scherm.. daar ben ik nog niet over uit. 4k met meer hz is te duur.

• Leiden071
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22-07 11:36

Ik ben er helemaal klaar voor!

• Simone96
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 26-07 16:42

Net de PS5 geïnstalleerd en dadelijk eindelijk spelen 🎉
Moet zeggen dat ik die horizontale stand niet heel stabiel vind. Bij het insteken van de kabels gleed die steeds weg, of ik doe iets verkeerd.

• Kadardar
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-07 22:35

Kadardar

Energy starving

Ook hier eigenaar van een PS5.

Ga hem direct installeren, telefoon uit en gamen maar!

[PSN - XBL: KadarLive] [Systeem: Gigabyte Aorus GA-AX370-Gaming K5 | Ryzen 7 1700X | 16GB G.Skill 3000MHZ RAM | Gigabyte GTX 980]

• Silversin
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 26-07 09:20
Wat een mega unit. Gelukkig heb ik er een plekje vrij voor kunnen maken :+

• brian_ehv
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 29-01 12:17
Happy PS5 day.. I guess not. Demon souls disc word niet gelezen, ook een normale Bluray wordt niet gelezen. Hij mag alweer terug dus

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Nu online
Ook hier is PostNL eindelijk geweest met mijn MediaMarkt pre-order *O*
Installatie was zo gedaan, nu wacht ik totdat al mijn PS4 saves van de cloud gedownload zijn. Nog 99+ uur aldus PSN :+

• Safaci
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 25-07 16:49

Safaci

Transhumanist

Ik heb de PS5 even wat ruimte gegeven om te kunnen ademen. Geen idee of het wat doet. :+

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy PSN: Saffaci (GTAV, Driveclub)

• DirtyDutchman
🤣

• Recon24
Past mooi zo met de zijkant in zicht.

Ondertussen ook geïnstalleerd. Eventjes met astrobot aan de slag en dan verder met KCD.

Het geluid, ik zit binnen een meter hoor hem heel zachtjes de fan. Het stilste apparaat in huis. Dus ik ben wel dik tevreden, veel beter dan verwacht zelfs zeker na wat een enkeling hier schrijft

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:00
Zo druk met TLOU2 dat ik de obligate “ik heb hem” foto ben vergeten, dus hier komt ie:

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:00
laurens700 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:48:
[...]

Waar is je console dan? Heb je de console aangezet in je doos met een paar gaten voor de power en hdmi? :9
Haha, draadloos toch, het is next gen. Doos naast de TV en gaan :)

Staat in de kast bij de rest:

Edit: de stand in horizontale setup is wel erg wankel, zou er bijna nog iets onder zetten.

[Voor 6% gewijzigd door Erapaz op 19-11-2020 21:08]

• DarthDavy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16-07 20:17

DarthDavy

Excellent!

De PS5 is echt gigantisch. Wat een beest! 😄

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Rck010
  • Laatst online: 20-07 23:01
Hier staat ie (voorlopig) naast z'n neefje, op de kast. De familie is compleet!

Ik ga wel kijken of ik 'm in de kast kwijt kom... Ik vind het niets moois, zeg maar....

• Rck010
G4mert schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:04:
Bizar hoeveel mensen last hebben van coil whine.. (ik dus ook). Dat is blijkbaar het nadeel van een console op release.
Niets met release te maken, dat is niet zomaar te fixen met een patch ofzo. Heeft in principe met de hardware te maken. Sony heeft er blijkbaar voor gekozen om niet te "goopen", Microsoft bijvoorbeeld wel..

Als het je echt stoort, kan je proberen om 'm te ruilen. Maar niets garandeert je dat de nieuwe PS5 beter is.

• Alfa159
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:00
Net ook astro en Morales gespeeld. Graphics en de controller zijn geweldig.

Wat ik echt niet mooi vind, is de console zelf. Veels te groot en lomp. Ze hadden zich beter kunnen laten inspireren door Apple of een strakker design (bijvoorbeeld van minimalistische cd spelers)

Zoals deze bijvoorbeeld:

• Undercovert
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 31-05 20:58

Past maar net haha en kan wel redelijk ademen denk ik zo. Het ziet er alleen niet uit maarja... Helaas al wel een crash gehad, Cod moest nog 5 seconden installeren en opeens viel die uit. Via de controller ging die niet aan, en toen ik op de power knop drukte gaf die alleen een piep en gebeurde er verder niks, ook geen lichtjes. Tweede keer ging die wel aan en moest die ff herstellen. Schrok er wel van maar daarna nog een paar uur zonder problemen kunnen spelen.

Mijn ps5 is trouwens muisstil, heb m nog niet gehoord. En Wat een verademing dat menu zeg, alles gaat zo retesnel

[Voor 5% gewijzigd door Undercovert op 20-11-2020 01:16]

• Jamesl
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 26-07 14:43
Platinum trofee is inmiddels binnen voor Astro's playworld, wat een leuke game zeg!

Even een vraagje, ik gebruik een LG C9, ik kreeg het op dit moment niet verder dan 60hz. Hoe zorg ik ervoor dat het 120hz met chroma 4:4:4 is?

• Exxus
  • Laatst online: 22-07 07:40
Nou, hier staat ie ook. Genoeg ruimte aan de zijkanten, achterkant van het kastje helaas wel nagenoeg gesloten. Hou tijdens het gamen het deurtje open en lijkt vooralsnog goed te gaan. Geen problemen qua geluid.

• OzzieMann
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Mooi verborgen achter de televisie, genoeg ademruimte lijkt me zo.

PS4 game community, Youtube, PVoutput

• Dwazer
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 29-06 20:21
spaceboy schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:39:
[...]

Via Marktplaats gekocht? Leek de interface ook al verrassend veel op je PS4? :P

• Rck010

Dit kan helpen bij coilwhine, succes jongens! 😁

Alle gekheid, dit wordt wel geregeld gedaan door fabrikanten, je ziet wel vaker van die lijm blobs op printplaten om vibraties tegen te gaan. Jammer dat Sony dit blijkbaar niet gedaan heeft, was een goedkope manier geweest om die Coilwhine in ieder geval te reduceren.

• Rck010
Spiderman ziet overigens echt geweldig uit op een OLED, die kleuren knallen van 't scherm en alles is echt haarscherp:

• Undercovert
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 31-05 20:58

Heeft iemand misschien een idee wat ik met mijn PS5 kan? Ik durf m niet er op te zetten, ik heb namelijk 2 peuters die met autos op de televisiemeubel rijden en dergelijke, en 2 gestoorde katten. In het hokje word die een beetje warm volgens mij . De tv hangt aan de muur trouwens. Ik kom er zelf niet uit en ik dacht, misschien zit hier nog een heel creatieve geest.

• Theo27
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 25-07 23:08
Sinds gisteren ook trots bezitter van de ps5. Eerste indrukken zijn top. Apparaat is aardig stil, aardig snel en heeft aardig wat power om bizar mooie beelden op mijn 65Q90T te toveren. Dualsense is echt revolutionair te noemen en Astro's playroom is de techdemo die de concurrent zo mist.

Was bang dat ie niet in het meubel zou passen maar gelukkig wel. Dochterlief de WIIU en papa de Ps5 :*)

Psn - Scrooge-NL

• H.Boss
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12-07 09:29

H.Boss

Hugo Boss

Bij mij netjes in mijn kast, ik heb het geluk dat ik een open kast van achter heb en alles is geperforeerd..

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Syn3rgi
  • Laatst online: 14-07 14:50

O+

• Syn3rgi
  • Laatst online: 14-07 14:50
vinom schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:48:
[...]

Favor resolution is nu 60FPS 4K?
60FPS 1080

• DirtyDutchman
RandyAmsterdam schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:32:
[...]

Kon je bij de PS4 nou wel zien hoeveel % of verbeeld ik me dat?
Waren ook streepjes.

Ik heb de PS5 ook maar een kwartslag gedraaid:

Staat voor nu wel mooi, hij oogt nu ook kleiner dan andersom.

[Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 20-11-2020 14:15]

• DirtyDutchman
Vanavond even zien wat de verschillende profielen zijn met de headset.

• G4mert
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:16
VirinR schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:42:
Geen luide fan, coil whine of crashes hier maar wel iets anders.
Ik heb gisteren Sackboy geinstalleerd maar vandaag was Sackboy verdwenen uit mijn gamebibliotheek.
Dus weer Sackboy geinstalleerd in de ochtend maar daarna verdween het weer. Nu ben ik dus voor de derde keer Sackboy aan het installeren. Ik kreeg net ook error code CE-106485-4.
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Ja en dit is de oplossing :)

• kassemans
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:06

Inmiddels een dagje mee kunnen spelen. Staat hier in een afgesloten kast met 2x 120mm fans om de warme lucht af te voeren. Werkt perfect. Console is hier gelukkig wel muisstil. Enige ps5 titel tot nu toe was Astro (erg leuk inderdaad!) maar ook tijdens death stranding, F1 2020 en Hitman 2 niets te horen.

Gister alleen moeite om surround aan de praat te krijgen. Setup werkte perfect met de ps4 pro maar kreeg het met de ps5 met geen mogelijkheid voor elkaar om de rear speakers mee te laten doen. PS5 via HDMI > LG OLED via Optical> Onkyo receiver. Toen ik vanochtend wilde gaan troubleshooten werkte het ineens al direct (zonder aanpassing in instellingen). Weird, maar prima.

Vandaag ineens beeld op zwart tijdens Astro. Dacht gelijk aan een crash, blijkt heel de groep in de meterkast eruit geknald. Daarna zonder problemen verder kunnen gamen, hopelijk unrelated.
Mijn eerste indrukken na de eerste dag:

(uiteraard telt niet ieder punt even zwaar en zijn sommige "mierenneukeriger" dan een ander en zijn mijn indrukken beïnvloed door de XSX welke ik sinds vorige week in bezit heb)

Console:
- Design valt in het echt beter uit dan op renders of materiaal.
- De console is lomp groot wat het design voor mij verpest.
- Stuk stiller dan de PS4 (Pro) maar niet zo stil als mijn XSX. Wat ik gezien het formaat en alle moeite die Sony erin heeft gestoken wel een beetje een teleurstelling vindt.
- De witte kappen zijn geen vingerafdruk magneet (ik kijk naar jou XSX) maar daarentegen heb je wel weer een glimmende zwarte plastic strip. Hopelijk is het plastic meer PS3 kwaliteit dan PS4 kwaliteit.
- De standaard ;(

UI:
- Voelt verfrissend (een nieuwe UI geeft toch meer een next-gen/nieuwe hardware gevoel)
- Voelt tegelijkertijd incompleet/verwarrend (komt waarschijnlijk met de tijd en updates), zelfde geldt voor de PS Store.
- Pluspunt dat je submenus/elementen in het pop-up menu kan aan-/uitzetten.
- Game bibliotheek is onbruikbaar.
- Groot pluspunt dat de UI in HDR wordt weergegeven. Als je dan een HDR spel opstart heb je geen last van een zwarte flikkering omdat de verbinding naar HDR schakelt.
- Geen mogelijkheid meer om een USB back-up te maken van je save games voor PS5 games.

Controller:
- Voelt meer "premium" dan de DS4
- De rand aan de onderzijde van de triggers waar deze in de controller "verdwijnt" zit voor mij net verkeerd waardoor ik deze voel zitten met mijn middelvinger.
- Adaptive triggers zijn geniaal ( _/-\o_ ) een duidelijke verbetering ten opzichte van Impulse triggers op de Xbox.
- Adaptive triggers zijn soms wat luid (zelfde probleem heb ik ook met de Impulse triggers
- Mute lampje (mierenneuken).
- Haptic feedback heb ik hetzelfde mee als HD Rumble op de Switch. Het voelt beter dan gewone rumble maar de subtiele feedback merk ik enkel als ik erop let
- Speaker gelijk uitgezet :P

Astrobot:
- Geniale introductie voor de controller en het systeem
- Propvol referenties en detail. (Zelfs de teksten van de audio zijn referenties).

Welkom bij de familie

20 * 370wp @ SE7K

• DirtyDutchman
Frank76NL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:17:
Weet iemand hier wat de afmeting is (diameter) van de binnenkant van de oorschelpen van de PS5 headset Pulse?
Hij is iets ovaal, de smalle kant is 4cm en de hogere is 5cm
Diepte is 2 cm.

.

[Voor 6% gewijzigd door DirtyDutchman op 20-11-2020 17:08]

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:18
Love photo mode. Doe niks anders haha...

*Mark the calendar, phusebox is positief....

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• laurens700
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10-07 15:13
Eindelijk heb ik hem ook👍🏽 Staat netjes naast m’n Xbox series x. Genoeg ademruimte heeft het beestje ook.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• JunkieVirus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 28-06 00:32

Gearriveerd 😍

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• DirtyDutchman
yinx84 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:59:
Genieten hoor :) Twee vragen:

1) Ik heb m'n PS5 liggend. Zit die voet bij jullie ook zo los? Als ik m'n PS5 naar voren schuif, schuif ik hem uit de voet. Hij zit niet vastgeklikt oid.

2) Super handig dat je je headphones kunt inpluggen in je controller. Doet dit nog concessies aan de geluidskwaliteit? Heb ik zo met elke willekeurige stereo headphones ook 3D audio via de controller?
Heb heb je de klem wel bij de playstation symbolen vast gemaakt?

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Onder het mom van #showjesetup

(erg jammer dat consoles niet meer in die kleine vakjes in mn meubel passen en ik onlangs afscheid heb genomen van de tv settopbox, nu zijn ze (op de PSVR unit na) zo goed als leeg 😂)

• J.Gronkjaer
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 27-02 16:51
Gisteren gearriveerd en ga hem vanavond ook maar aansluiten op m'n 720p Panasonic plasma :'). De graphische stap was waarschijnlijk groter geweest als ik een niewe tv had gekocht (icm mn PS4) ipv een PS5 maar het heeft toch altijd wel wat om z'n launch console in huis te halen. M'n launch PS4 doet het nog steeds prima (ook geen luide fan) dus hoop dat het zelfde geld voor dit bakbeest. Zal m'n ogen open houden voor een mooie TV black friday deal iig.

Kijk met name uit naar de Dualsense. In het bijzonder benieuwd naar wat een game als de nieuwe Battlefield hier mee gaat doen. Maar als de ik de postieve verhalen van Astrobot en COD Cold Ware mag gelofen dan kan het wel degelijk een gamechanger zijn (indien dus goed geimplenmenteerd. Ben benieuwd.

Oke day 2 dus de PlayStation is zwart.

Uiteindelijk last minute het hele plan omgegooid, geen hoogglans en geen carbon schwarz. Omdat we op voorhand hadden ingeschat dat het contrast met de zijdeglans kappen en het hoogglans plastic wel gaaf zou zijn.

Uiteindelijke resultaat mag er zijn. Ding ziet er mega strak uit, door het spuitwerk maar ook door de “kleur” die er nu opzit.

Zo mag hij de komende jaren wel in mijn tv meubel verblijven :)

• DirtyDutchman
Donstil schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:29:
Oke day 2 dus de PlayStation is zwart.

Uiteindelijk last minute het hele plan omgegooid, geen hoogglans en geen carbon schwarz. Omdat we op voorhand hadden ingeschat dat het contrast met de zijdeglans kappen en het hoogglans plastic wel gaaf zou zijn.

Uiteindelijke resultaat mag er zijn. Ding ziet er mega strak uit, door het spuitwerk maar ook door de “kleur” die er nu opzit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo mag hij de komende jaren wel in mijn tv meubel verblijven :)
Dit ziet er wel erg gelikt uit. _/-\o_
Alleen de logo niet erg netjes afgeplakt :+

DirtyDutchman schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:39:
[...]

Dit ziet er wel erg gelikt uit. _/-\o_
Alleen de logo niet erg netjes afgeplakt :+

[Afbeelding]
Dat komt door de foto schat ik zo in. Logo is helemaal strak.

Is een gat overigens. Dus plak je niet af.

[Voor 25% gewijzigd door Donstil op 20-11-2020 19:44]

• itsoutthere
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23-07 14:44

itsoutthere

The Truth

Omdat de PS5 eraan kwam was het gelijk een mooi moment om in de gamekamer de tv kast weg te doen en zelf wat in elkaar te zetten. Gelijk genoeg ventilatieruimte overgelaten, lekker luchtig...

[Voor 8% gewijzigd door itsoutthere op 20-11-2020 20:59]

Huawei P30 Pro - PS3 PS4 PS5 - Ikea Trådfri - Intel NUC

• TheSwitcher20
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 15-02 08:25
Zeer blij met mij DE. Staat voorlopig wel netjes naast mijn tv kast in mijn gameroom.

• Martijn1990
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:14
Ik heb vandaag mn PS5 binnen gekregen. AC Valhalla (PS4 disc) erin gedaan en kon toen de PS5 versie downloaden. Heb mn savegames via Ps+ in de cloud gezet op de ps4 en op de PS5 weer gedownload. Maar als ik AC (PS5 versie) opstart moet ik toch opnieuw beginnen. Maar als ik de Ps4 versie start heb ik wel mn oude savegame.

Klopt het dat de ps4 savegame niet over te halen is naar de PS5 versie? Of doe ik iets verkeerd.

Edit: als ik de PS4 versie start en mn savegame aanklik krijg ik dit.

[Voor 35% gewijzigd door Martijn1990 op 20-11-2020 23:26]

• Multimediaknaller
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:41

Multimediaknaller

Roept ook wel eens wat...

Phusebox schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:05:
[...]

De uitkomt is toch dat het een 40 Gbps kabel is? Of heb ik het verkeerd verstaan.

Zelf heb ik de kabel niet gebruikt die erbij zat, want was echt veel te kort.
Zoals jullie weten de onderstaande bijgeleverde dropveter...

Met onderstaande als meet resultaat 8)7

Klik hier als u het niet eens bent met de moderatie van dit forum.

• Marselaar
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14-07 16:17
Ik heb hem zo staan:

Na een aantal uur gamen werd hij wel warm, maar lang zo heet niet als de PS4 Pro. Er zitten wel 3 gaten (voor kabels) achterin het kastje.

Horizontaal vind ik hem niet heel mooi zo in het kastje, maar rechtop naast de tv gaat ten koste van mijn ambilight.

[Voor 4% gewijzigd door Marselaar op 21-11-2020 09:23. Reden: gaten toegevoegd]

PSN: Marselaar

• Multimediaknaller
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:41

Multimediaknaller

Roept ook wel eens wat...

laurens700 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:16:
Schijnt iemand die het heeft gefixt het brommend geluid:

https://www.psu.com/news/ps5-coil-whine-issue-how-to-fix-it/

One user on Twitter (@Frank_Supercell) has reportedly fixed the PS5 coil whine issue by opening up his PS5 and discovering that a sticky label had come loose and got in the way, causing the issue.
Voor wie de foto hebben gemist van de vermoedelijke boosdoener, het gaat om het onderstaande stickertje.

Lijkt mij sterk, maar goed :)

Klik hier als u het niet eens bent met de moderatie van dit forum.

• DirtyDutchman
Syn3rgi schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:07:
Ik ga toch de Pulse 3D headset terugsturen. Vind het geluid erg dof. Dacht eerst dat het aan m'n PS4 lag, maar heb er ook last van op de PS5. Daarnaast heb ik ook liever stoffen oorschelpen, gisteren merkte ik na een paar uurtjes gamen dat ze toch niet zo lekker zitten - mijn Turtle Beach 600 voelen opeens heerlijk aan.

Hopelijk met Black Friday ergens een fijne deal vinden, anders ga ik nog even door met de TB600.

Shame, in eerste instantie was ik wel blij met de Pulse 3D. Hebben mensen een vergelijkbare ervaring?
Dacht ook eerst dat het geluid bagger is, maar je moet even met de settings spelen, bij mij klinkt die op type 2 veel beter plus je moet het knopje van de chat zachter zetten en het geluid van de koptelefoon juist harder, knopje zit op de koptelefoon.
Bij mij zit hij echt fijn, maar heb tamelijk kleine oren.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Miles Morales, wat een spel 😀
Fotomode is ook wel vermakelijk. Beetje digitaal sightseeing nu echt voorlopig niks wordt.

Van reddit, voor degenen die het willen proberen.

Je kunt kleine rubberen ringetjes onder de 4 fan punten doen. Misschien dat het helpt :)

(Je kunt er gewoon bij zonder de fan los te halen, dan hoef je dat plakkertje niet weg te halen )

• laurens700
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10-07 15:13
Ben klaar voor m’n eerste stream 👍🏽

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19:53
Dirt 5 Series X vs PS5

Edit: Codenasters heeft inmiddels aangegeven dat er een uodate komt die de problemen oo de XSX oplost.

[Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2020 19:27]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

ryanator schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:55:
Iemand nog suggesties voor goede games? Is miles morales trouwens zo kort als ze zeggen? Heb namelijk net een 50inch 4k tv gekocht voor de ultieme beleving :)
Ik heb nu 12 uren in Miles M zitten en de voortgang staat op 30%. Het is wel zo dat je in 12 uur de mainstory kunt uitspelen. De rest zijn side activities en collectibles.

Overigens snap ik die 30% niet want van de collectibles en kistjes die nu beschikbaar zijn heb ik de meeste al.

Voor het eerst in mijn leven een photo mode gebruikt :P:

• FMS
  • Niet online
Een greep uit de mods die ik de laatste dagen heb kunnen vinden.

Laatste is best ok. Ik blijf er voorlopig van af.

• FMS
  • Niet online
Kalder schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:25:
[...]

Ik vind het design echt veel mooier dan ik had verwacht, zelfs in het standaard zwart/wit, voor mij geen verf, ben super blij met mijn gebouw uit Dubai naast m'n TV :D
Ik ook. Het blijft subjectief maar ik was ook positief verrast toen ik het in levende lijf zag.

Check deze gast dan, heeft gewoon twee PS5 pro. Damn scabbers :(

• ShaYan
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 10-03 21:10
Heeft er iemand ook dit 'probleem'?

• FMS
  • Niet online

Was dit al voorbij gekomen? Stickertje kan los komen en herrie veroorzaken. Het is niet altijd coil whine.

• FMS
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:32:
[...]

Sommoge zijn ok maar ik merk door deze voorbeelden wel dat ik inmiddels de witte (lichgrijze?) het mooist vind.
Sony heeft er inderdaad goed over nagedacht.

Hier nog een paar:

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:07
giantgiantus schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:27:
[...]

Gran Turismo Sport. Beste race game op console momenteel vind ik.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• spijkerhoofd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21:28

Politie waarschuwt voor oplichter! Trap er niet in!
Pagina: 1 2 3 4 5

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True