Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-04 14:41
Mede-auteur:
  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 18:34

Chaoss

[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Indien je een probleem hebt kan je het hier vermelden., kijk eerst even of het een reeds bekend probleem is en er een oplossing bekend is
Firmware updates:
-Versie 02.25.00 - datum: 17-11-2020:
•This system software update improves system performance.

-Versie 02.26.00 - datum: 25-11-2020:
In deze firmware update zijn 2 veel voorkomende problemen oplost:
•This system software update improves system performance.
•An issue where installed disc versions of games were sometimes deleted was resolved.
•An issue that prevented the PS5 wireless controller from being charged while in rest mode when connected to the PS5's front side USB Type-A port using the USB cable included with some PS5 consoles was resolved.

-Versie 02.30.00 - datum 9-12-2020:
This system software update improves system performance.
Resolved an issue where data transfers and downloads were cancelled when trying to download content while a data transfer from a PS4 is in progress.
Some issues that were causing errors during text input in some PS4 games have been resolved.
The connection stability has been improved for some Wi-Fi routers.
Bekende problemen:
-De console crasht of loopt vast:
Game of console crasht, soms is de game sluiten soms moet je de console herstarten. Dit probleem lijkt erger te zijn wanneer je PS4 games vanaf externe hardeschijf speelt.

-Games worden gedeinstalleerd zodra je de disc verwijdert: -opgelost in update:02.26
Als je een game vanaf de disc installeert en je wisselt later naar een andere disc, dan verwijdert de console de geïnstalleerde game. Dit is niet altijd het geval, want het komt willekeurig voor en is vooral irritant.

-DualSense controller laadt niet (goed) op: - (gedeeltelijk?) opgelost in firmware update 02.26:
Als de controller leeg is en je sluit het op de console aan om op te laden terwijl je verder speelt, lijkt het laden te worden gepauzeerd, waardoor de controller uiteindelijk uitvalt. Daarnaast lijkt een opgeladen controller langzaamaan leeg te lopen terwijl het niet daadwerkelijk wordt gebruikt. Opladen is rest mode werkt niet of erg langzaam

-Discs gaan spontaan draaien:
de PlayStation 5 eens per drie kwartier tot een uur de disc die je eventueel in de console hebt zitten aanslingeren zonder enige reden. Dit gebeurd ook als je de game op de disc niet speelt

-Problemen na slaapstand: crashende games:
De slaapstand / rest modrd pauzeert je game, staat remote play & control toe en zorgt ervoor dat je games en je save bestanden up to date blijven. Er zijn veel meldingen dat deze modus een kritische foutmelding veroorzaakt, waardoor de database herbouwd moet worden en je console mogelijk bricked.

-Fan maakt teveel geluid
Bij sommige gebruikers speelt de klacht dat de fan teveel geluid maakt, dit kan verschillende oorzaken hebben.
Er zijn gevalllen bekend waarbij er een stickertje los is geraakt en de fan raakt, dit geeft een hoog frequent tickend geluid. Je kunt dit controleren door de zijkanten te verwijderen en de onderliggende zwarte plastic kap te verwijderen. Het gaat om dit stickertje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KHPld8GN4p6oheYzHnxyGh2jXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZ6UKRSKt43X1QuZPlOdNxSB.jpg?f=fotoalbum_large
Oplossingen:
-Zorg dat je altijd de laatste fimrware gebruikt:
-Het is sterk aan te raden de slaapstand NIET te gebruiken:
Settings – System – Power Saving en kies daar voor Set Time Until PS5 Enters Rest Mode en zet daar beide opties op Don’t Put in Rest Mode.
Overig:
Voor inhoudelijke discussie over de PS5 en games zelf kun je terecht in dit topic: [PS5] PlayStation 5
Voor discussie over levertijden en beschikbaarheid kun je terecht in dit topic: [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden

[ Voor 135% gewijzigd door Chaoss op 09-12-2020 11:09 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-04 18:08
Mijn probleem is dat ik nog geen PS5 heb. >:)

Edit: 9-2-2021 was de dag dat mijn probleem verholpen was!
Een PS5 weten te scoren met de Amazon.es drop.

[ Voor 55% gewijzigd door iRobert op 10-02-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Er is vandaag een firmware update uit gekomen:
https://www.psx-sense.nl/...biliteit-naar-de-console/

@timetje100
Misschien is het een idee om de start post even een overzicht te maken van de bekende problemen PSX sense heeft een handig overzicht:
https://www.psx-sense.nl/...men-met-de-playstation-5/

Wil ik ook wel doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 25-11-2020 13:21 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736981

Tja,
Coil whine: PSU gerelateerd en die ga je niet vervangen zonder je garantie te breken.
Fans: blijkbaar 3 type fans in omloop, o-ringen plaatsen lijkt voor sommige een oplossing.

Die coil whine is ook niet erkend als een probleem, mensen storen er zich gewoon aan :p

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 736981 op 25-11-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopio
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Handig om een dergelijk topic te maken voor Xbox Series S/X problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:57
Hebben jullie soms ook een tikkend geluid wanneer je de console uitzet? Lijkt wel of de fan ergens tegen aantikt, op een hogere fanspeed hoor ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Chaoss schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:20:
Er is vandaag een firmware update uit gekomen:
https://www.psx-sense.nl/...biliteit-naar-de-console/

@timetje100
Misschien is het een idee om de start post even een overzicht te maken van de bekende problemen PSX sense heeft een handig overzicht:
https://www.psx-sense.nl/...men-met-de-playstation-5/

Wil ik ook wel doen.
Dat is goed! Ik zie al dat ik zelf de start post niet meer kan veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-04 18:41
Hoe luid is jullie fan? Bij mij lijkt het alsof er een vrachtwagen aan de andere kant van de straat staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:05
Bij mij is ie best wel stil, maar zeker niet geruisloos. Tijdens het gamen hoor ik hem bijna niet. Zet ik al het geluid uit dan is het wel hoorbaar, maar zeker stiller dan mijn (stille) PS4. Dus wel prima. Afstand is ongeveer 3 meter.

Luister ik echt van dichtbij dan hoor ik wel een soort zoem/brom wat misschien wel op te lossen is door een paar o-ringen te plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 21:10
timetje100 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:10:
-DualSense controller laadt niet (goed) op
Dit zou dus ook opgelost zijn in 02.26.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Waar hebben jullie een o-ring besteld voor ps5?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
AppleFan2007 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:34:
Hoe luid is jullie fan? Bij mij lijkt het alsof er een vrachtwagen aan de andere kant van de straat staat.
Dat lijkt me zeker niet normaal. Als het helemaal stil is in de woonkamer, hoor ik hem wel tot aan mijn zitlocatie, maar dan eerder als een vibrerend gezoem. Tijdens het gamen merk ik er eigenlijk niets van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 736981

timetje100 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:49:
Waar hebben jullie een o-ring besteld voor ps5?:)
In iedere doe-het-zelf zaak kan je dit vinden, gewoon de juiste diameter nemen :)
Vaak bij het sanitair en dichtingsringen maar zo'n klein formaat kan je altijd een navragen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 736981 op 25-11-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
NotSoSteady schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:24:
Hebben jullie soms ook een tikkend geluid wanneer je de console uitzet? Lijkt wel of de fan ergens tegen aantikt, op een hogere fanspeed hoor ik het niet.
Is het niet een of andere relay die schakelt ? Mijn PS4 maakt ook een duidelijk hoorbare tik wanneer ik die uitzet. Van de PS5 heb ik er nog niet op gelet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Twixie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:51:
[...]

Is het niet een of andere relay die schakelt ? Mijn PS4 maakt ook een duidelijk hoorbare tik wanneer ik die uitzet. Van de PS5 heb ik er nog niet op gelet.
Nee, het is tikken. De fan stopt op dat moment met draaien en bij iedere omwenteling hoor je een tikje, totdat die niet meer draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijd voor een Noctua aftermarket fan :7 }:O

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik heb in de topicstart een lijstje gemaakt met bekende problemen,mis ik nog iets?

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 25-11-2020 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Mogen software-problemen/opmerkingen ook ? Eigenlijk jammer dat we die niet ergens aan Sony kunnen rapporteren.
* Brakke vertaling : via Options krijg je een menu, waarvan een er is "Geschiedenis bijwerken", waarbij ze het woord 'update' (van "Update History") verkeerdelijk als werkwoord ipv zelfstandig naamwoord vertaald hebben :p. Op de PS4 heet dat nochtans netjes "Updategeschiedenis". Hopelijk ziet Hermen Hulst dat ook toevallig, want anders zal zo'n dingetje wellicht nooit gefixt worden :p.
* Option->Check Updates blijkt enkel in de snelbalk te zitten, maar ontbreekt in je library. Ik verdenk Sony er overigens van dit met opzet te doen zodat mensen niet heel hun Library kunnen gaan checken op Updates. Op de PS3 zat vroeger een optie om al je games ineens te checken, maar zit er nu niet meer in, dacht ik. Op de PS4 moest je het dan al per game afzonderlijk checken, en nu met de PS5 kun je het dus blijkbaar enkel met games die recent gespeeld zijn.
* DLC downloads kunnen volledig ongemerkt SSD-opslag innemen zonder mogelijkheid ze te deleten. Heb dit voorgehad met Battlefield 4 te installeren. Had domweg alle DLCs gekozen, maar daar zat ook Battlefield 1 en Battlefield 4 DLC bij (oud PS4 catalogus-probleem) terwijl die games niet geïnstalleerd staan. Die DLCs waren nergens meer zichtbaar, en ik had al een vermoeden dat dit niet klopte. Dus uninstallde ik de paar games die ik al geinstalleerd had, en effectief, Games & Apps zei dat er 18GB in gebruik was, terwijl erop klikken toonde dat er niets geinstalleerd was. Heb dan effectief BF1 en BFHL moeten installeren waar dan direct die DLCs als geinstalleerd stonden, en als ik die dan terug deletete, was Games & Apps terug 0GB.

EDIT: dat laatste lijkt het gevolg van hoe niet alles van PS4 op PS5 geïmplementeerd is. Ik heb de behavior eens gecheckt op PS4, en daar blijft zo een DLC in je Notificaties staan als zijnde "Bezig met wachten op installeren..." en kan je daar ten allen tijde de installatie en dus DLC verwijderen. Op de PS5 heb je geen geschiedenis van downloads in Notifications, en heb je daardoor dus nog nergens een trace van een DLC die op die manier aan het wachten is, en dus in limbo is tot je de parent game installeert.

[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 25-11-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
poor Leno schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:56:
Tijd voor een Noctua aftermarket fan :7 }:O
Zou dat beter werken dan?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
timetje100 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:10:
-Het is sterk aan te raden de slaapstand NIET te gebruiken:
Settings – System – Power Saving en kies daar voor Set Time Until PS5 Enters Rest Mode en zet daar beide opties op Don’t Put in Rest Mode.
Volgens mij zijn de problemen enkel als je nog een game open staan hebt.
Mijn PS5 is sinds launch day nog niet uit geweest. Zet die altijd in Rest, en heb nog geen enkel probleem gehad. Wel sluiten we hier altijd games eerst af als we ze verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Twixie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:50:
[...]

Dat lijkt me zeker niet normaal. Als het helemaal stil is in de woonkamer, hoor ik hem wel tot aan mijn zitlocatie, maar dan eerder als een vibrerend gezoem. Tijdens het gamen merk ik er eigenlijk niets van.
Gelukkig is het geluid niet te erg, het valt al bij al nog mee.
De reden waarom ik het vergelijk met een vrachtwagen is omdat ze aan de andere kant van onze straat aan het werken zijn en de PS5 was games aan het binnenhalen en het leek alsof er een vrachtwagen buiten stond. Eerst dacht ik dat ze om 8 uur in de avond nog aan het werken waren maar het bleek dus de PS5. 8)7

De enige momenten dat ik hem hoor is dus tijdens cutscenes in games waar het stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:13
AppleFan2007 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:34:
Die van mij is stil op afstand en ook tijdens rustige momenten in een game hoor ik hem nauwelijks. Als ik goed luister hoor ik wel gezoem maar niet ernstig genoeg om er last van te hebben.

Enige wat mij is overkomen is dat de verbinding met de controller wegviel maar de game nog wel input kreeg en Spider-Man maar tegen een muur bleef rennen. Kon de game niet fatsoenlijk afsluiten of naar het menu terugkeren. Heb de power knop maar ingehouden voor een herstart. Sindsdien nog niet weer meegemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door D. Ninjai op 25-11-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nouja, Noctua staat als een van de beste bekend (in pc land) voor hun enorm goede koelcapaciteiten en stille fans :)

Dus misschien wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:39
Twixie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:02:
[...]

Volgens mij zijn de problemen enkel als je nog een game open staan hebt.
Mijn PS5 is sinds launch day nog niet uit geweest. Zet die altijd in Rest, en heb nog geen enkel probleem gehad. Wel sluiten we hier altijd games eerst af als we ze verlaten.
Ik zet mijn PS5 met Valhalla open gewoon in rest mode. Geen probleem. Volgens mij ligt het eerder aan de game dan aan de console. Volgens mij geeft vooral MM nu problemen met rest mode ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
-SaveMe- schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:10:
[...]

Ik zet mijn PS5 met Valhalla open gewoon in rest mode. Geen probleem. Volgens mij ligt het eerder aan de game dan aan de console. Volgens mij geeft vooral MM nu problemen met rest mode ...
Ik vermoed ook dat het aan de games ligt. Miles Morales heeft daar inmiddels een update voor gehad.

Maar uit voorzorg gebruik ik de restmode nog niet, PS5 start toch snel op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik heb vanaf de launch van de OG PS4 de console altijd in rest mode gehad, wil niet meer zonder. Mijn Mac staat ook altijd in sleep. Lekker in 2 seconden weer door, love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:09

kaanmijo

Picobello B.V.

Lost 02.26.00 ook dat probleem op dat de console iedere keer dat je een backwards compatible game disc in je PS5 stopt hij die versie gaat installeren (dus de PS4 versie vanaf de disc), terwijl je de PS5 versie geïnstalleerd hebt staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
NotSoSteady schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:53:
[...]

Nee, het is tikken. De fan stopt op dat moment met draaien en bij iedere omwenteling hoor je een tikje, totdat die niet meer draait.
Nou, heb volgens mij het probleem opgelost. Even de fan losgehaald en die leek gewoon vrij te draaien. Ik heb nu het beschermende kapje weggelaten en geen rare geluiden meer. Leek me sowieso al een overbodig ding, dus ik geloof het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-04 12:50
kaanmijo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:39:
Lost 02.26.00 ook dat probleem op dat de console iedere keer dat je een backwards compatible game disc in je PS5 stopt hij die versie gaat installeren (dus de PS4 versie vanaf de disc), terwijl je de PS5 versie geïnstalleerd hebt staan?
Jep, dat staat in de eerste post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:09

kaanmijo

Picobello B.V.

Kyhfin schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:40:
[...]

Jep, dat staat in de eerste post.
Nee, dat is wat anders.. Daar staat namelijk dat games spontaan verdwijnen, dit gaat om een versie van de game die nooit geïnstalleerd heeft gestaan (en die ik ook niet wil), maar wel steeds geïnstalleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA0UL
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:01
Ik heb zojuist mijn PS5 geopend om o-ringen te plaatsen, wat overigens geen impact heeft gemaakt op het geluid. Op de onderkant van de fan zit een rode substantie, weet iemand wat dit kan zijn? (Zou het voor het uitbalanceren kunnen zijn?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzk8dJbpj-NXHedwTpTvGEkvlu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDRX7wXj6VxllT78J428tAAO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1988
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-04 16:13
Ik heb na de update van vandaag alleen maar andere problemen er bijgekregen. Daarvoor geen tot bijna problemen, nu na een half uur spelen schakelt de ps5 zichzelf zomaar uit. De ps5 heeft daarvoor totaal geen problemen gehad met dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 16:32
kaanmijo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:39:
Ik heb hier met AC Valhalla totaal geen last van. Tijdens de installatie heb ik ipv copy meteen voor de gratis versie uit de store gekozen en dat gaat prima zo. Heb alleen een bestand van ~10mb voor de PS4 versie op de SSD staan maar dat zal wel voor de verificatie oid zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RA0UL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:52:
Ik heb zojuist mijn PS5 geopend om o-ringen te plaatsen, wat overigens geen impact heeft gemaakt op het geluid. Op de onderkant van de fan zit een rode substantie, weet iemand wat dit kan zijn? (Zou het voor het uitbalanceren kunnen zijn?)
[Afbeelding]
Hmm raar.. kun je t eruit pulken? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA0UL
poor Leno schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:41:
[...]

Hmm raar.. kun je t eruit pulken? :X
Dat heb ik niet geprobeerd, omdat het er misschien met een reden zit. Na wat online speurwerk lijkt dit vaker voor te komen bij ps4 modellen en is de algemene consensus dat het er inderdaad zit voor balans van de fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
RA0UL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:48:
[...]

Dat heb ik niet geprobeerd, omdat het er misschien met een reden zit. Na wat online speurwerk lijkt dit vaker voor te komen bij ps4 modellen en is de algemene consensus dat het er inderdaad zit voor balans van de fan.
Mmmm toch wel merkwaardig dat Playstation dan zulke fans plaatst.
Lijkt erop dat ze fans tekort kwamen en maar her en der - tweedehands- fans hebben geronseld
Toch wel :? uitermate teleurstellend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Laatst online: 26-02 16:39
-SaveMe- schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:22:
Ik heb vanaf de launch van de OG PS4 de console altijd in rest mode gehad, wil niet meer zonder. Mijn Mac staat ook altijd in sleep. Lekker in 2 seconden weer door, love it!
Kost mij te veel stroom O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
Ik zit met het volgende probleem en heb nog geen oplossing!
In de tijd van PS3 had ik de disk versie CoD Ghosts geupgrade na PS4
Het is dezelfde principe als nu (PS4 upgrade PS5 op disk) dat je de PS3 disk nodig hebt om je licentie te verifiëren.
Nu wil ik deze game op mijn PS5 spelen echter herkend ie niet de PS3 disk.
Meer mensen problemen met deze PS3-PS4 disk upgrades (afspelen op PS5)? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Starscreamer op 25-11-2020 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:07
@Starscreamer Denk dat ps3 disk in ps5 niet werkt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[Afbeelding]
Ik heb dezelfde fan en ook de rode substantie. Ik was van plan om ook o-ringen te gaan plaatsen, heb een brommende zoem die ik tot 4 meter duidelijk over het gamegeluid heen hoor in games. Tijdens het booten en in het menu is ie vrijwel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
Heat PS5 memory
YouTube: Odd PS5 Heat Problems Found And The Switch With Age Of Calamity Brea... 4:47
Krijg helaas steeds meer de indruk dat Sony maar wat in elkaar heeft geflanst

[ Voor 29% gewijzigd door Peter711 op 25-11-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik gebruik het nu niet meer, misschien dat ik het over een aantal firmware updates weer aan zet maar ik mis het ook niet echt de PS5 start zo snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:04
Peter711 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:52:
Heat PS5 memory
YouTube: Odd PS5 Heat Problems Found And The Switch With Age Of Calamity Brea... 4:47
Krijg helaas steeds meer de indruk dat Sony maar wat in elkaar heeft geflanst
Gaat over het geheugen weer. Die kan veel hogere temperaturen aan. Nergens blijkt nog uit dat het ontwerp niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
AMARONE schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:43:
[...]

Gaat over het geheugen weer. Die kan veel hogere temperaturen aan. Nergens blijkt nog uit dat het ontwerp niet klopt.
Dat geheugen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizjee
  • Laatst online: 23:31
Ach, ik had graag weer zicht gehad op een werkende PS5.

Wel contact gehad met Playstation Support, na een hele dag wachten kreeg ik een korte mail met instructie hoe ik in safe mode alles kan herstellen.. terwijl ik s ochtends aan de telefoon had laten weten dat dat dus niet start. Ik hoor alleen een piep, dus iets op mn moederboard zit niet goed.

Ik verwacht dat ze mn PS5 nu in willen nemen voor reparatie, terwijl ik gewoon een nieuwe wil en niet een refurbished ding. Zij zeggen dat dat niet mogelijk is, omdat er geen voorraad is.. maar als ik de berichten moet geloven, komen er genoeg PS5's in december. Ik snap niet dat ze dan niet aan omruilen doen.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03-2023
Vizjee schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:56:

Wel contact gehad met Playstation Support, na een hele dag wachten kreeg ik een korte mail met instructie hoe ik in safe mode alles kan herstellen.. terwijl ik s ochtends aan de telefoon had laten weten dat dat dus niet start. Ik hoor alleen een piep, dus iets op mn moederboard zit niet goed.

Ik verwacht dat ze mn PS5 nu in willen nemen voor reparatie, terwijl ik gewoon een nieuwe wil en niet een refurbished ding. Zij zeggen dat dat niet mogelijk is, omdat er geen voorraad is.. maar als ik de berichten moet geloven, komen er genoeg PS5's in december. Ik snap niet dat ze dan niet aan omruilen doen.

Iemand ervaring mee?
Je moet als consument de leverancier in de gelegenheid stellen het product binnen redelijk termijn te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 10:56

Iemand ervaring mee?
Wat je ook kan doen is de ps5 terug sturen zonder reparatie. Geld terug en opnieuw proberen. Maar denk toch dat je met reparatie beter af bent, al een voet tussen de deur zeg maar.

Ik heb ook ooit een red ring of death gehad op de 360, en werd gerepareerd, nooit meer problemen mee gehad daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:04

Iemand ervaring mee?
Grote kans dat je gewoon een nieuwe krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 22:51
Mijn PS5 stijgt nog harder op dan mijn 4Pro als er een disc in zit. Zo ook bijvoorbeeld bij het opstarten gedurende 5 seconden. De enige oplossing lijkt te zijn om er nooit een disc in te doen. Ik hoor hier weinig over, dus ben ik inmiddels bang voor een defect. Hebben meer mensen dit probleem?

Ik heb de PS5 horizontaal liggen en start op vanaf volledige uitschakeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Steven030 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:23:
Mijn PS5 stijgt nog harder op dan mijn 4Pro als er een disc in zit. Zo ook bijvoorbeeld bij het opstarten gedurende 5 seconden. De enige oplossing lijkt te zijn om er nooit een disc in te doen. Ik hoor hier weinig over, dus ben ik inmiddels bang voor een defect. Hebben meer mensen dit probleem?

Alleen bij het opstarten een paar seconden en om het uur een paar seconden. Boeit me totaal niet eerlijk gezegd:) Verder gewoon heel erg stil en geniet volle bak van Demon’s Souls!

• -SaveMe-
Wat @Rico0 zegt, niet echt een issue ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:15

Ik heb exact hetzelfde. Klinkt als een storende radiozender. Vervelend.

• Steven030
Rico0 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 00:46:
[...]

Alleen bij het opstarten een paar seconden en om het uur een paar seconden. Boeit me totaal niet eerlijk gezegd:) Verder gewoon heel erg stil en geniet volle bak van Demon’s Souls!
Nou, het gaat mij er meer om dat bijna niemand er last van schijnt te hebben. Iedereen heeft het over minimaal “lawaai” van de coil whine en de fans. Dat heb ik ook wel, maar dat is niet zo hard en stoor ik me niet aan. Dat wordt overstemd door het gamen. Dit met de disc is echter wél oprecht lawaai dus vind ik het vreemd dat ik er weinig over hoor. En of het nou een paar seconden is of niet, blijkbaar hebben er maar heel weinig mensen last van en is er misschien wel meer aan de hand.
Het hoort niet lijkt me, de XSX die ik naast mijn PS5 heb staan is compleet stil met een disc erin. Het gaat me dus niet aan het storen eraan, maar om een mogelijke afwijking van de rest en een mogelijk defect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-04 14:06
Steven030 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 07:37:
[...]

Nou, het gaat mij er meer om dat bijna niemand er last van schijnt te hebben. Iedereen heeft het over minimaal “lawaai” van de coil whine en de fans.
ik heb hier ook last van hoor. Het is echt harder dan een oude blazende PS4. Elke keer weer schrikken als je de PS5 aanzet. Vind het zelf eigenlijk wel heel storend dat hij het ook 1 a 2 keer in het uur doet. Soms ook als je helemaal niet in het disc spel zelf zit. Dit haalt je wel even uit hetgeen waar je mee bezig bent.

• Steven030
Utoka schreef op donderdag 26 november 2020 @ 07:44:
[...]

ik heb hier ook last van hoor. Het is echt harder dan een oude blazende PS4. Elke keer weer schrikken als je de PS5 aanzet. Vind het zelf eigenlijk wel heel storend dat hij het ook 1 a 2 keer in het uur doet. Soms ook als je helemaal niet in het disc spel zelf zit. Dit haalt je wel even uit hetgeen waar je mee bezig bent.
Juist, dat klinkt precies als wat ik ook heb. Dan zullen het wel geen defecten zijn. Wel vreemd dat er weinig aandacht voor is en de meeste mensen, inclusief media, de PS5 stiller noemen dan de ps4 (pro). Misschien dat ze allemaal een Digital hebben, nog geen discs gebruiken of dat er net als de fans meerdere type blu-ray spelers in omloop zijn.

Ik stoor me niet zo snel aan geluiden zoals die coil whine of de fan maar wat je zegt, juist omdat hij af en toe random opstijgt is het gewoon best schrikken met dat lawaai. De hond en kat (en vrouw) vliegen ook gelijk overeind. Ik heb als oplossing om geen disc er meer in te doen als ik die niet gebruik en misschien dat ik überhaupt wel geen discs meer ga kopen dan

[ Voor 6% gewijzigd door Steven030 op 26-11-2020 07:52 ]

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-04 14:06
Steven030 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 07:50:
[...]

Juist, dat klinkt precies als wat ik ook heb. Dan zullen het wel geen defecten zijn. Wel vreemd dat er weinig aandacht voor is en de meeste mensen, inclusief media, de PS5 stiller noemen dan de ps4 (pro).

Ik stoor me niet zo snel aan geluiden zoals die coil whine of de fan maar wat je zegt, juist omdat hij af en toe random opstijgt is het gewoon best schrikken met dat lawaai. De hond en kat (en vrouw) vliegen ook gelijk overeind. Ik heb als oplossing om geen disc er meer in te doen als ik die niet gebruik en misschien dat ik überhaupt wel geen discs meer ga kopen dan
Wel bewust een disk versie gekocht. Zelf ook bekennen dat ik nog niet echt naar een oplossing heb gekeken (dus stoort mij nog niet genoeg :P ). Las PS5 topic wel iemand dat het geluid weg is als je hem vast houd. Mogelijk is dat bij jouw ook het geval. Je kan bijv even proberen om je vinger op de PS5 te leggen als hij dat geluid maakt om te kijken of het geluid dan minder word. Als dat zo is is het misschien op te lossen met wat foam/piepschuim/rubber zodat de vibraties worden gedempt. Of misschien de voet iets verplaatsen.

• Steven030
Utoka schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:00:
[...]

Wel bewust een disk versie gekocht. Zelf ook bekennen dat ik nog niet echt naar een oplossing heb gekeken (dus stoort mij nog niet genoeg :P ). Las PS5 topic wel iemand dat het geluid weg is als je hem vast houd. Mogelijk is dat bij jouw ook het geval. Je kan bijv even proberen om je vinger op de PS5 te leggen als hij dat geluid maakt om te kijken of het geluid dan minder word. Als dat zo is is het misschien op te lossen met wat foam/piepschuim/rubber zodat de vibraties worden gedempt. Of misschien de voet iets verplaatsen.
Thanks voor de tip, ga ik straks even proberen. Ik kan het me niet voorstellen omdat het geen vibraties zijn maar een stofzuiger-geluid, maar nooit geschoten is altijd mis :). Ook hier bewust de disc-versie gekozen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
Dat geloof ik maar ik kan nergens iets vinden hoe het zit met die upgrades.

Het gaat o.a. over de games:
https://www.psx-sense.nl/...de-ps4-versie-na-upgrade/

Assassin’s Creed IV: Black Flag – Prijs €9,99 – tot 31 januari, 2014.
Battlefield 4 – Prijs €9,99 – tot 28 maart, 2014.
Call of Duty: Ghosts – Prijs € 9,99 – tot 31 maart, 2014.
NBA 1K14 – Prijs € 14,99 – tot 31 maart, 2014.
Watch_Dogs – Prijs €9,99 – tot 31 januari, 2014.

Betekend dus als je fysieke upgrade (PS3-PS4) doet dat je er niks meer mee kan.
Wordt dan nog wat als de PS6 uitkomt :9

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 16:30
Mooi dat het charging probleem van de usb-a poort aan de voorkant is gepatcht. Gisteren getest nadat ik 3 kwartier met een volledig opgeladen controller had gespeeld. Resultaat, de controller werd in restmode alsnog niet opgeladen. Mss komt het omdat de controller nog teveel lading had, maar gezien de batterijduur van de DS zou er zeker 10% afgegaan moeten zijn.

De spinnende discdrive viel me de afgelopen 2 dagen op. Daarvoor geen last van gehad. Tijdens een speelsessie AC valhalla op disc en tijdens een speelsessie Fortnite, terwijl de AC disc in de PS5 zit. Stoor ik me niet aan, maar lijkt me makkelijk te patchen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Bij de PS4 was dat echt een must. Voordat je vanaf koude boot weer in een beetje single player zat was je 5 minuten of meer verder. Bij de PS5 is dat binnen een minuut, prima voor mij. De restmode gebruik ik wel om de DS op te laden , maar zijn ook alternatieven voor. Restmode is voor mij niet meer nodig.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman

Mijn PS5 doet dat ook, maar heb niet het idee dat het meer lawaai maakt dan andere discdrives. De PS5 leest de disc als ie opstart, dat lijkt me normaal. Voor de rest is mijn PS5 echt fluisterstil, prima.

Vreemder dat de PS5 elk uur ff die discdrive aanslingert, ook al gebruik je de disc niet in de game die je speelt. Dat doet mijn PS5 ook, kan me daar echt niet druk om maken. Wordt vanzelf gepatcht

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 26-11-2020 08:36 ]

• Steven030
Hulleman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:34:
[...]

Mijn PS5 doet dat ook, maar heb niet het idee dat het meer lawaai maakt dan andere discdrives. De PS5 leest de disc als ie opstart, dat lijkt me normaal. Voor de rest is mijn PS5 echt fluisterstil, prima.

Vreemder dat de PS5 elk uur ff die discdrive aanslingert, ook al gebruik je de disc niet in de game die je speelt. Dat doet mijn PS5 ook, kan me daar echt niet druk om maken. Wordt vanzelf gepatcht
Oke thanks voor je reactie, maar dat bevestigd voor mij ook wel dat er verschillende type geluiden zijn. Jij lijkt het normale spinnen van een disc te horen (wat mij persoonlijk niet zou kunnen storen), en bij mij is het een geluid als een stofzuiger, en ook zo hard. Zoals de PS4 pro met het spelen van Warzone, maar dan nog harder

• AppleFan2007
Hulleman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:34:
[...]

Het is inderdaad vervelend dat die disc drive zo regelmatig eens aanspringt, nu zorg ik ervoor dat ik zoveel mogelijk online games heb en dat de discs er ook uitgaan als ik gespeeld heb.
Ik kijk ook films via de disc drive en dan hoor je het de hele tijd, super vervelend

• Steven030
AppleFan2007 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:27:
[...]

Het is inderdaad vervelend dat die disc drive zo regelmatig eens aanspringt, nu zorg ik ervoor dat ik zoveel mogelijk online games heb en dat de discs er ook uitgaan als ik gespeeld heb.
Ik kijk ook films via de disc drive en dan hoor je het de hele tijd, super vervelend
Klinkt dat bij jou als het spinnen van een disc of als een stofzuiger?

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:47

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

[Afbeelding]
Heb je nu geen probleem met je garantie op je PS5 nu dat je hem hebt opengemaakt?

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RA0UL
Slayer schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:48:
[...]

Heb je nu geen probleem met je garantie op je PS5 nu dat je hem hebt opengemaakt?
Nee hoor, heb geen warranty stickers of dergelijke hoeven te verwijderen. Je hoeft alleen de witte kap er af te halen en met een torx 8 security bit 4 schroeven van de fan los te draaien. De fan kan gewoon aangesloten blijven, wil je die loskoppelen moet je wel een sticker verwijderen.

• Hulleman
Steven030 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:07:
[...]

Oke thanks voor je reactie, maar dat bevestigd voor mij ook wel dat er verschillende type geluiden zijn. Jij lijkt het normale spinnen van een disc te horen (wat mij persoonlijk niet zou kunnen storen), en bij mij is het een geluid als een stofzuiger, en ook zo hard. Zoals de PS4 pro met het spelen van Warzone, maar dan nog harder
Klinkt echt als spinnen ja, alsof de PS5 een game aan het installeren is (gaat dus best hard). Geen stofzuiger geluid oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
Steven030 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:44:
[...]

Klinkt dat bij jou als het spinnen van een disc of als een stofzuiger?
Eerder stofzuiger

• Steven030
@Hulleman @AppleFan2007 Goed om te weten dus dat we niet allemaal hetzelfde geluid hebben. Die van AppleFan en mij hebben dus een stofzuigergeluid en die van Hulleman (en volgens mij alle media) heeft een spinnend geluid. Of het dus door een defect of een ander type blurayspeler komt, geen idee. Vreemd dat we er weinig over horen, maar ik begrijp wel dat mensen het wegwuiven als ze alleen spinnend geluid horen. Ik heb de console horizontaal liggen, jullie?

• AppleFan2007
Steven030 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:11:
@Hulleman @AppleFan2007 Goed om te weten dus dat we niet allemaal hetzelfde geluid hebben. Die van AppleFan en mij hebben dus een stofzuigergeluid en die van Hulleman (en volgens mij alle media) heeft een spinnend geluid. Of het dus door een defect of een ander type blurayspeler komt, geen idee. Vreemd dat we er weinig over horen, maar ik begrijp wel dat mensen het wegwuiven als ze alleen spinnend geluid horen. Ik heb de console horizontaal liggen, jullie?
Bij mij staat die horizontaal, ik ga eens proberen op er eens stukje moes of isomo tussen de muur en de disk drive te steken ik de hoop dat het misschien iets beter wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Steven030 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:11:
Ligt hier ook. Ik zal het ergens deze dagen eens filmen. Kunnen we het geluid eens vergelijken.

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 13:09

FTL

Heb ook last van het 17 blade fan brommende geluid.
Hoop echt dat de fans los verkocht gaan worden binnenkort, kan het makkelijk zelf vervangen zonder dat je een garantie sticker hoeft te verwijderen.

Heb de fan even kort onderbroken en het geluid was weg; beetje balen dit.

[ Voor 16% gewijzigd door FTL op 26-11-2020 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter711
FTL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:27:

Heb de fan even kort onderbroken en het geluid was weg; beetje balen dit.
Zeg dat wel. Hopelijk eentje van de kwaliteit XBOX series X thirdparty
Van Sony denk ik niet dat we een goede vervangende fan kunnen verwachten ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Peter711 op 26-11-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Dit geluid maakt mijn PS5
https://youtu.be/2DpnUYfB9nk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ik moet de speakers op standje hoorbeschadiging zetten om het te horen :P
Hoor je dat goed tijdens het gamen? Wel een naar geluidje namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-04 11:00
Hulleman schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:42:
[...]

Ik moet de speakers op standje hoorbeschadiging zetten om het te horen :P
Hoor je dat goed tijdens het gamen? Wel een naar geluidje namelijk.
Idem hier. Ik vind dit soort opnames ook lastig te beoordelen.
Als voorbeeld: Als ik mijn oor tegen de muur leg hoor ik misschien ook wel geluid bij de buren maar is dat dan meteen geluidsoverlast?

Geluid is niet op te nemen van je daadwerkelijke speel positie gok ik zo?

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 27-11-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04 20:30
Hier gelukkig geen last van een luide fan of coil whine. Maar wel regelmatig crashes ivm gebruik externe schijf. Hopelijk wordt dat snel opgelost. Wordt er een beetje moedeloos van, als het apparaat weer uitvalt. Jammer dat de interne schijf zo klein is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 18:14
Tot zover zeer tevreden met mijn PS5 en bijbehorende accessoires. Controller vind ik ook heel prettig. Demon's Souls is fantastisch.

Enige wat me opvalt is de geluidproductie van de disk drive / blu-ray speler. Die produceert toch aardig wat geluid als hij op volle toeren draait. Gelukkig is dat alleen maar bij het installeren van een game, bij het opstarten van de PS5, en zo'n 1x per uur tijdens het spelen. En altijd maar een seconde of 15. Wel apart want mijn PS4 Pro 500M heb ik er nog naast staan en die disk drive maakt toch aanzienlijk veel minder geluid (paar keer op en neer de disk van Ghost of Tsushima geprobeerd). Anderen een soortgelijke ervaring? Heb er verder geen probleem mee maar ben dan wel weer geïnteresseerd hoe dit komt en of dit bij iedereen is.

Verder is de PS5 overigens heerlijk stil. Benieuwd of dat zo blijft bij games die de prestaties wat meer gaan pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grimmbeard schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 02:32:
Enige wat me opvalt is de geluidproductie van de disk drive / blu-ray speler. Anderen een soortgelijke ervaring? Heb er verder geen probleem mee maar ben dan wel weer geïnteresseerd hoe dit komt en of dit bij iedereen is.
Ja bij iedereen zal de BR drive flink geluid maken..

Dit is natuurlijk vrij logisch, want het zijn bewegende onderdelen die met een rotgang ronddraaien ;)

Hoe groter de inhoud op de disc en hoe meer informatie er doorgepompt moet worden, des te harder moet ie draaien.. Dat is al een ding vanaf de eerste CDrom spelertjes in PC's, die steeds groter werden en ook steeds sneller moesten lezen om de rest bij te houden.

Ik snap daarom wel de keuze voor het op een gegeven moment willen overstappen naar volledig digitaal/discloos zoals we nu bij de PS5 DE en de Xbox serie S hebben (Natuurlijk ook voor mindere kosten en maximale inkomsten) MS heeft dat toentertijd geprobeerd met de Xbox One, maar toen was de 'wereld daar nog niet klaar voor', en zelfs nu zijn de mensen nog wat terughoudend, maar de DE versie heeft toch behoorlijk verkocht.

Ik verwacht bij de volgende generatie geen discs meer, wel nog consoles.. daarna geen idee :)

[ Voor 0% gewijzigd door BM op 29-11-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Grimmbeard schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 02:32:
Tot zover zeer tevreden met mijn PS5 en bijbehorende accessoires. Controller vind ik ook heel prettig. Demon's Souls is fantastisch.

Enige wat me opvalt is de geluidproductie van de disk drive / blu-ray speler. Die produceert toch aardig wat geluid als hij op volle toeren draait. Gelukkig is dat alleen maar bij het installeren van een game, bij het opstarten van de PS5, en zo'n 1x per uur tijdens het spelen. En altijd maar een seconde of 15. Wel apart want mijn PS4 Pro 500M heb ik er nog naast staan en die disk drive maakt toch aanzienlijk veel minder geluid (paar keer op en neer de disk van Ghost of Tsushima geprobeerd). Anderen een soortgelijke ervaring? Heb er verder geen probleem mee maar ben dan wel weer geïnteresseerd hoe dit komt en of dit bij iedereen is.

Verder is de PS5 overigens heerlijk stil. Benieuwd of dat zo blijft bij games die de prestaties wat meer gaan pushen.
Ook @poor Leno. Inmiddels is duidelijk dat mensen 2 types geluiden hebben met de blu Ray speler. De meesten, waaronder de pers, horen alleen het spinnen van de disc. Hierom hoor je ook minder geklaag over dit probleem en uitspraken dat de PS5 stiller is dan de PS4(pro). Anderen, zoals jij en ik, hebben het geluid van een stofzuiger dat harder is dan de PS4(pro). Waardoor dit veroorzaakt wordt weten we nog niet, misschien verschillende typen blu-ray spelers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-04 09:22
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 06:44:
[...]

Ook @poor Leno. Inmiddels is duidelijk dat mensen 2 types geluiden hebben met de blu Ray speler. De meesten, waaronder de pers, horen alleen het spinnen van de disc. Hierom hoor je ook minder geklaag over dit probleem en uitspraken dat de PS5 stiller is dan de PS4(pro). Anderen, zoals jij en ik, hebben het geluid van een stofzuiger dat harder is dan de PS4(pro). Waardoor dit veroorzaakt wordt weten we nog niet, misschien verschillende typen blu-ray spelers?
Dat is is resonatie. Houd je vinger maar eens heel lichtjes op de punt van de PS5. Dan is hij stil. Ik heb dit alleen met installeren van een disc als hij langer draait. Misschien dat het ook komt door het voetje. Ik neem aan dat je PS5 plat licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:33
Ik heb met de digital edition eigenlijk alleen (zachte) geluiden gehoord toen de PlayStation de eerste dagen is rest mode ging. Sindsdien is hij fluisterstil, of ik begin doof te worden :)

Wel gisteren de eerste crash gehad waarna het geheugen hersteld moest worden.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Cloud_VII schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:08:
[...]

Dat is is resonatie. Houd je vinger maar eens heel lichtjes op de punt van de PS5. Dan is hij stil. Ik heb dit alleen met installeren van een disc als hij langer draait. Misschien dat het ook komt door het voetje. Ik neem aan dat je PS5 plat licht?
Het is echt blazen, net zoals de PS4pro opsteeg bij bijvoorbeeld het spelen van Warzone, maar dan iets harder. Dus niet trillen/brommen. Maar hij ligt inderdaad plat op het voetje.

De meeste mensen hebben er dus geen last van en horen alleen het spinnen van disc en klagen over coil whine. Maar coil whine (wat ik ook heb) valt echt compleet in het niet vergeleken met dit.

@poor Leno @cold_as_ijs @Cloud_VII Ik heb even een filmpje gemaakt van mijn eigen PS5 (en merk op dat hij al wel een schoonmaakbeurt kan gebruiken) YouTube: PS5 boot up noise with disc
Is dit vergelijkbaar met jullie geluid?

Verder fantastisch apparaat hoor, helemaal blij mee. Ik moet alleen nooit discs gebruiken

Edit: beetje gedoe vanaf mijn telefoon, maar het filmpje en de link kloppen nu

[ Voor 105% gewijzigd door Steven030 op 28-11-2020 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-04 12:30
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:15:
[...]

De meeste mensen hebben er dus geen last van en horen alleen het spinnen van disc en klagen over coil whine. Maar coil whine (wat ik ook heb) valt echt compleet in het niet vergeleken met dit. Ik zal vandaag even zelf een filmpje proberen te maken, maar het is vergelijkbaar met dit: YouTube: How loud is the PS5 on boot up with a disc inside?

Verder fantastisch apparaat hoor, helemaal blij mee. Ik moet alleen nooit discs gebruiken
Weet niet of de meest hier geen last van hebben, de mijne doet dit ook en hoor hier iedereen wel om klagen. Het is alsof de fan ook opspint tegelijk met de BD. Het is bij mij in ieder geval niet luider dan de ps4pro van een vriend van mij of mijn ps4 op een warme dag met RDR2. Uiteindelijk boeit het ook niet wat luider is want het is gewoon onnodig luid. Met mijn koptelefoon op hoor ik het overigens nauwelijks.
Laten we hopen dat dit weer zo’n dingetje is dat met een SW update is op te lossen. Het klinkt namelijk alsof de fan 100% draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-04 12:30
Even iets anders, was het makkelijk om een vervangende fan aan te komen voor de ps4 pro?
Zou het in de toekomst wel overwegen om een stillere variant van de fan te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 18:28
Hm mijn ps5 maakt toch een soort ratel geluid helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:29
Basekid schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:53:
Hm mijn ps5 maakt toch een soort ratel geluid helaas
Dat heb ik hier ook, is een soort special effect. Het klinkt als een draaiende cd rom.
Maar goed ik heb een digital only 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Hulleman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:58:
[...]

Ligt hier ook. Ik zal het ergens deze dagen eens filmen. Kunnen we het geluid eens vergelijken.
Ik heb even een filmpje gemaakt: YouTube: PS5 boot up noise with disc

Ik ben heel benieuwd naar het geluid van jou. En van jou ook @AppleFan2007

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:02:
[...]

Ik heb een zeer gelijkaardig geluid, alleen hoor ik bij mij net iets meer de disc spinnen.
Ik ga het vanmiddag ook eens vergelijken met mijn broer zijn PS5

[ Voor 7% gewijzigd door AppleFan2007 op 28-11-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:15:
[...]

Het is echt blazen, net zoals de PS4pro opsteeg bij bijvoorbeeld het spelen van Warzone, maar dan iets harder. Dus niet trillen/brommen. Maar hij ligt inderdaad plat op het voetje.

De meeste mensen hebben er dus geen last van en horen alleen het spinnen van disc en klagen over coil whine. Maar coil whine (wat ik ook heb) valt echt compleet in het niet vergeleken met dit.

@poor Leno @cold_as_ijs @Cloud_VII Ik heb even een filmpje gemaakt van mijn eigen PS5 (en merk op dat hij al wel een schoonmaakbeurt kan gebruiken) YouTube: PS5 boot up noise with disc
Is dit vergelijkbaar met jullie geluid?

Edit: beetje gedoe vanaf mijn telefoon, maar het filmpje en de link kloppen nu
Nee die van mij is echt niet zo luid. Hij blaast eigenlijk nooit zo hard. Maar het kan natuurlijk ook op video anders overkomen. Hier zelf filmpje gemaakt net. Lijkt net of de afzuiging in huis vol aan staat terwijl ik men telefoon erbij houd. Maar hier in de woonkamer zelf stelt het niks voor. Ik hoor echt alleen hem als hij installeert van disc of een verificatie uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Cloud_VII schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:25:
[...]

Nee die van mij is echt niet zo luid. Hij blaast eigenlijk nooit zo hard. Maar het kan natuurlijk ook op video anders overkomen. Hier zelf filmpje gemaakt net. Lijkt net of de afzuiging in huis vol aan staat terwijl ik men telefoon erbij houd. Maar hier in de woonkamer zelf stelt het niks voor. Ik hoor echt alleen hem als hij installeert van disc of een verificatie uitvoert.
Bij mij is het echt luid. De hond, kat en vrouw schrikken allen op als de PS5 aangaat (als de disc erin zit) haha.

Maar ik denk dat het een defect is, want het is nog erger geworden. Ik heb er net een andere disc in gedaan (Ghost of Tsushima) en nu maakt hij lawaai als een zachte decoupeerzaag, wat inderdaad minder wordt als je bepaalde punten indrukt. Hetgeen nog meer een zaag-effect geeft. Dit is dus wel luidruchtig resoneren. Dat wordt contact opnemen met playstation helaas
YouTube: PS5 noise

[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 28-11-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:22
Jongens die disc drives maken nu eenmaal dat geluid. Dat is niet alleen in de PS5. Als je dat niet wil moet je je games digitaal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:02:
[...]

Dit geluid heb ik niet met de disc erin.
Maar je mag hem wel eens afstoffen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:32:
[...]

Bij mij is het echt luid. De hond, kat en vrouw schrikken allen op als de PS5 aangaat (als de disc erin zit) haha.

Maar ik denk dat het een defect is, want het is nog erger geworden. Ik heb er net een andere disc in gedaan (Ghost of Tsushima) en nu maakt hij lawaai als een zachte decoupeerzaag, wat inderdaad minder wordt als je bepaalde punten indrukt. Hetgeen nog meer een zaag-effect geeft. Dit is dus wel luidruchtig resoneren. Dat wordt contact opnemen met playstation helaas
Het resoneren kan je misschien verminderen door de kap er even opnieuw goed op te doen? Ik heb er dus alleen soms last van met instaleren. Ik heb ook toevallig ghost of tsushima erin zitten. Geen issues. Met opstarten hoor ik hem eigenlijk niet. Tenminste. Valt niet op. Dus dan is 't niks geks zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:18

ikookhier

>hijdiehieris<

tijdens het installeren gaat soms de disc resoneren :F

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Starscreamer schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:41:
[...]

Dit geluid heb ik niet met de disc erin.
Maar je mag hem wel eens afstoffen :X
Ja heftig, en zo snel zo vies ook al zonder aanraken. Maar alles wordt hier snel stoffig, moet eigenlijk elke dag een doekje overheen.

Het probleem is dat het nu ineens met een andere disc erin nog erger is geworden, dus ik vrees dat het een defect is. Nu is het met het installeren van GoT ineens een decoupeerzaag geworden YouTube: PS5 noise
Even kijken hoe ik PlayStation kan bereiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Cloud_VII schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:42:
[...]

Het resoneren kan je misschien verminderen door de kap er even opnieuw goed op te doen? Ik heb er dus alleen soms last van met instaleren. Ik heb ook toevallig ghost of tsushima erin zitten. Geen issues. Met opstarten hoor ik hem eigenlijk niet. Tenminste. Valt niet op. Dus dan is 't niks geks zeg maar.
Nee maar dat is ook het probleem. Het resoneren kan iedereen wellicht treffen maar het op 100% blazen van de fans overkomt dus lang niet iedereen. Zonder resoneren is het ook een kabaal bij sommige mensen, waar de meeste mensen alleen het spinnen van de disc horen. Zie mijn filmpje van een paar posts terug van voordat het resoneren begon

[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 28-11-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:18

ikookhier

>hijdiehieris<

Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:43:
[...]

Ja heftig, en zo snel zo vies ook al zonder aanraken. Maar alles wordt hier snel stoffig, moet eigenlijk elke dag een doekje overheen.

Het probleem is dat het nu ineens met een andere disc erin nog erger is geworden, dus ik vrees dat het een defect is. Nu is het met het installeren van GoT ineens een decoupeerzaag geworden YouTube: PS5 noise
Even kijken hoe ik PlayStation kan bereiken :(
Lijkt het zelfde als bij mij... ik kijk het nog even aan :)

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Alexknl schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:36:
Jongens die disc drives maken nu eenmaal dat geluid. Dat is niet alleen in de PS5. Als je dat niet wil moet je je games digitaal halen.
Het geluid is niet bij iedereen hetzelfde. En aangezien er verschil is, zijn er dus duidelijk problemen. Nogal makkelijk om te roepen dat je maar digitaal moet gaan als je geen stofzuiger in huis wilt hebben bij het afspelen van een disc.
Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Let op:
Waar kan ik garantie claimen?

- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.

Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.

Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie