Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Meneer UYL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:41:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde. Mijn fan van de 30th Edition Slim is luidt. Na wat onderzoek heb ik blijkbaar de ventilator van NMB. Dus ik ga hem gewoon vervangen met een Foxconn die ik ergens inkoop. Dan is het issue 99% zeker weg

Coil whine is overigens je moederbord welk stroom doorvoert van je voeding. Dat kan je eigenlijk niet oplossen. Een hoog piepje, of veel geluid vanwege blazen, is je venitlator.
Hier ook 30th Anniversary Limited Edition. Ook. Of niet echt onder de indruk van graphics en PSSR, misschien speel ik de verkeerde games. Dit was ik bij de PlayStation 4 Pro met Rise Of The Tomb Raider wel toen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 08:25
Wat zijn jullie ervaringen met stick drift? Mijn DS die ik amper gebruik heeft hier heel veel last van, naar links en daardoor is er niet mee te spelen. Ik heb vaak het R3 pookje omhoog gehaald, geschoond, wattenstaafje er langs, paar keer rondjes links rechts draaien, hard drukken etc maar lijkt niet te helpen.

Heeft een van jullie goede ervaringen met een fix? Ik ben bereid het uit elkaar te halen en wat te prutsen want op deze manier kan de controller net zo goed in de kliko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13:08
Zapato schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:40:
[...]

Ik ben 60. Zelfde effect als irritant geluid bij hangjongeren dat ouderen niet horen? Overigens is mijn gehoor wel prima volgens Apple.
Maakt niet uit hoe goed jij hoort. Er zijn mensen die sommige tonen niet horen,
Mijn vader hoort ook geen coil whine zelfs toen hij jong was, Want ik zei tegen mijn vader altijd, wat is dat piep geluid, en hij is van, wat piep geluid. En toen was hij nog in de 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HZde
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-03 11:11
Mijn PS5 Pro is gelukkig redelijk stil. Na een week gebruiken heb ik nog wel een soort van licht chemische plastic geur die van de Pro afkomt. Het is geen brandgeur o.i.d. Op internet lees ik dat het redelijk normaal is of kan zijn, maar de lucht stoort mij behoorlijk.

Hebben sommige van jullie hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

Zapato schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:40:
[...]

Ik ben 60. Zelfde effect als irritant geluid bij hangjongeren dat ouderen niet horen? Overigens is mijn gehoor wel prima volgens Apple.
Ah, je bent gewoon een ouwe lul dus. Dat verklaart een hoop. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

HZde schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:58:
Mijn PS5 Pro is gelukkig redelijk stil. Na een week gebruiken heb ik nog wel een soort van licht chemische plastic geur die van de Pro afkomt. Het is geen brandgeur o.i.d. Op internet lees ik dat het redelijk normaal is of kan zijn, maar de lucht stoort mij behoorlijk.

Hebben sommige van jullie hier ook last van?
Dat zal de nieuwigheid zijn, denk ik. No worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:21
HansPatat050 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:58:
Wat zijn jullie ervaringen met stick drift? Mijn DS die ik amper gebruik heeft hier heel veel last van, naar links en daardoor is er niet mee te spelen. Ik heb vaak het R3 pookje omhoog gehaald, geschoond, wattenstaafje er langs, paar keer rondjes links rechts draaien, hard drukken etc maar lijkt niet te helpen.

Heeft een van jullie goede ervaringen met een fix? Ik ben bereid het uit elkaar te halen en wat te prutsen want op deze manier kan de controller net zo goed in de kliko.
Echt nog nooit last van gehad met geen enkele controller, ook niet met de switch Joy Cons enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 21:17

MazeWing

The plot thickens...

Meneer UYL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:41:
Coil whine is overigens je moederbord welk stroom doorvoert van je voeding. Dat kan je eigenlijk niet oplossen. Een hoog piepje, of veel geluid vanwege blazen, is je venitlator.
Het kan wel voorkomen worden, kijk maar naar de xbox. Daar hoor je er praktisch niemand over.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-01 10:14
MazeWing schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:54:
[...]

Het kan wel voorkomen worden, kijk maar naar de xbox. Daar hoor je er praktisch niemand over.
De PS5 heeft geen dampening Power Supply.
In theorie kan het ja maar dat is dus 1% kans dat je een voeding treft.

Xbox is wat dst betreft helaas wat beter ge-engineer’d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:22
Gim schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:39:
Die "coil whine" , om t toch even in de gaten te houden, is die al gelijk nieuw vanaf t begin waarneembaar na opstarten? Of bij bepaalde "veeleisende" spellen of pas na verloop van tijd? Qua spel ga ik als eerste voor GoW of Hogwarts Legacy.

.

[...]

Las ergens een opmerking dat zonder standaard 't de ventilatie in de weg kan zitten? Maar ik kijk wel. Altijd snel nabesteld als ik hem toch staande wil en t gammel blijkt.

Wel grappig dat je voor een PS5 Slim Disc + 2 controllers pakket meer kwijt bent dan wanneer je voor t kleinere pakket gaat en een 2e controller los erbij koopt (met vrijheid welke kleur).

P.s. toch ook bij Bol besteld. Had nog een cadeaubon van €80, dat doet wonderen en daarnaast select punten.
Hier ook bij Bol besteld. Uiteindelijk toch maar de disc versie besteld en een losse (zwarte) controller erbij. Hier komt hij in een Ikea-kastje met planken van een soort gaas te staan, dus ventilatie zal sowieso geen probleem zijn.

Nu nog een paar weken geduld tot hij met kerst uitgepakt mag worden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 21:17

MazeWing

The plot thickens...

KlaasjeNL schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 07:11:
[...]

Hier ook bij Bol besteld. Uiteindelijk toch maar de disc versie besteld en een losse (zwarte) controller erbij. Hier komt hij in een Ikea-kastje met planken van een soort gaas te staan, dus ventilatie zal sowieso geen probleem zijn.

Nu nog een paar weken geduld tot hij met kerst uitgepakt mag worden. O-)
Zou m toch even uitpakken en testen of alles in orde is zodat je het gewoon kan retourneren/omruilen mochten er problemen zijn. Je wil niet meteen in de reparatiemolen terechtkomen…

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:22
MazeWing schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 07:44:
[...]

Zou m toch even uitpakken en testen of alles in orde is zodat je het gewoon kan retourneren/omruilen mochten er problemen zijn. Je wil niet meteen in de reparatiemolen terechtkomen…
Goed punt. Bol geeft 30 dagen recht op retour. De PS5 ligt sinds vandaag in een Budbee-kluis waar hij 7 dagen wordt vastgehouden. Ik denk dus dat ik hem komend weekend, zaterdag 30 november of zondag 1 december ga ophalen. Als ik mij niet vergis is dat de start van de retourtermijn. Dan kan de PS5 op 25 december worden uitgepakt en heb ik nog een kleine week om goed te testen. Mogelijk pak ik hem komend weekend al 1 keer uit om hem eens op te starten om er zeker van te zijn dat hij dat in elk geval doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:19
Mijn PS5 staat altijd in rustmodus en heeft altijd goed gewerkt. Nu de laatste weken als deze langer in rustmodus staat en ik wil hem opstarten geeft hij een blauw knipperend licht en blijft dit zo. Krijg hem dan ook niet meer uitgeschakeld zonder de kabel uit te trekken. Wanneer ik de console dan terug inschakel dan gaat hij de database terug herconstrueren en start hij terug op. Dus als PS5 uit staat en terug aanzet geeft dit geen probleem. Heb de cache al leeggemaakt in save mode, alsook database, geüpdate vanuit save mode, reset gedaan, niks helpt. Zijn er nog andere mogelijkheden of is dit een gevalletje terugsturen? Is nog wel onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
Mijn Ps5 gekocht bij Gamemania op 11-7-2023 gaf gisteren de geest,paar piepjes is het enige wat ie nog doet.
Nou probeerde ik het aan te melden bij Sony support maar die engelstalige jongeman kon of wilde mij niet helpen omdat hij beweerde dat Sony maar 1 jaar garantie geeft.
Kan niet terecht bij gamemania ,dus wat nu te doen ,heb nog 3 maanden wettelijke garantie toch ?

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GRAD85 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:41:
Mijn Ps5 gekocht bij Gamemania op 11-7-2023 gaf gisteren de geest,paar piepjes is het enige wat ie nog doet.
Nou probeerde ik het aan te melden bij Sony support maar die engelstalige jongeman kon of wilde mij niet helpen omdat hij beweerde dat Sony maar 1 jaar garantie geeft.
Kan niet terecht bij gamemania ,dus wat nu te doen ,heb nog 3 maanden wettelijke garantie toch ?
Het probleem is idd dat je de wettelijke garantie bij de verkoper (gamemania) hebt, niet van de producent (sony).
Voor de GameMania maakt dat het wat problematisch inderdaad.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Heb in het verleden een keer of 3 controllers aangemeld voor reparatie ,ook na een jaar nooit een probleem.
Nu werd ik geholpen door een engels sprekende man die elke keer pauze inlaste om raad te vragen [ Ned 020 Nr helpdesk uitbesteed ? ]

Wacht nog paar dagen op de mail van het team wat de zaak in behandeling zou hebben ,anders maar rechtshulp inschakelen.
Kan toch niet zo zijn dat een apparaat van 460 euro na 20/21 Mnd kapot gaat en je het maar moet uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:41
GRAD85 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:18:
Heb in het verleden een keer of 3 controllers aangemeld voor reparatie ,ook na een jaar nooit een probleem.
Nu werd ik geholpen door een engels sprekende man die elke keer pauze inlaste om raad te vragen [ Ned 020 Nr helpdesk uitbesteed ? ]

Wacht nog paar dagen op de mail van het team wat de zaak in behandeling zou hebben ,anders maar rechtshulp inschakelen.
Kan toch niet zo zijn dat een apparaat van 460 euro na 20/21 Mnd kapot gaat en je het maar moet uitzoeken.
Ik snap dat het lastig is, maar voor wettelijke garantie (ook wel conformiteitsgarantie) moet je toch echt bij de verkoper zijn.
De fabrikant heeft, volgens mij, een wettelijk termijn van 1 jaar fabrieksgarantie. Dit is aan de fabrikant om hier uit te breiden of coulance te bieden als je product na 1 jaar kapot gaat.

Op de website van Radar staat ook wat informatie. Ik denk alleen dat je pech hebt.

Edit: Ik weet niet hoe het zit met een doorstart, wat er dan voor rechten en plichten gelden voor de winkel/webshop. Ik meen mij te herinneren dat GameMania doorgaat als alleen webshop. Dit is echter een situatie waar @fopjurist en @Real veel meer over weten, dus dat laat ik aan hen over.

[ Voor 11% gewijzigd door Xerox op 03-04-2025 15:25 ]

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-05 17:49
GRAD85 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:41:
Misschien loop ik wat op de zaken vooruit, maar is er een console reparatieservice bij jou in de buurt? Mogelijk dat je de console relatief goedkoop kan laten repareren, voor het geval Sony niet mee wil werken. Volgens mij verkoopt PlayStation Direct ook refurbished consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
En hij doet het weer,raar ding die Ps5.
Paar dagen van de stroom af,gedreigd dat ie de kliko in zou gaan,met de stofzuiger alle openingen gecleand ,zag wel niks maar ja en voila hij doet het weer.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Let op:
Waar kan ik garantie claimen?

- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.

Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.

Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie