Nee de winkel moet het wettelijk oppakkenLinksquest schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:25:
[...]
Dat is best verwarrend, want ik heb dat ooit gehad met de Elite 2 controller van Xbox, en deze moest ik weer meteen bij Microsoft aanmelden, en de Joy-Cons toen ook rechtstreeks bij Nintendo. Maar in theorie kan de winkel het altijd voor oppakken, ligt er denk ik ook aan wat voor contract ze hebben.
In principe mag de verkoper je nooit doorverwijzen naar de fabrikant, zij zijn immers verantwoordelijk voor de wettelijke garantie.Linksquest schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:25:
[...]
Dat is best verwarrend, want ik heb dat ooit gehad met de Elite 2 controller van Xbox, en deze moest ik weer meteen bij Microsoft aanmelden, en de Joy-Cons toen ook rechtstreeks bij Nintendo. Maar in theorie kan de winkel het altijd voor oppakken, ligt er denk ik ook aan wat voor contract ze hebben.
Het kan soms als consument interessanter zijn om de fabrieksgarantie te claimen, vaak is dat sneller en minder gedoe...
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ik heb ook niet gezegd dat hun mij geweigerd hebben, heb alleen wel bij toevallig de Switch controllers van Game Mania gehoord van, als ik zelf met Nintendo contact opnam, het sneller ging.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ook ik kan een positieve ervaring melden. Controler vertoonde na 6 maanden stickdrift. Opgestuurd naar coolblue en dag later het aankoopbedrag als coolblue tegoed ontvangen.harley2009 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:53:
[...]
De mijne had dat ook. Had deze via bol gekocht. Opgestuurd en kreeg tijdje later mijn geld terug.
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Nee direct van SonyBas170 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:03:
[...]
Komt de controller ook echt bij Sony vandaan of bij een andere webshop?
Ik had ook dat probleem, bleek dat ik het via bol.com moest afhandelen
Oh dat kan leuk zijn, want de support van Sony is in mijn ervaring echt totaal niet te bereiken.
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Ow shitBas170 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:20:
[...]
Oh dat kan leuk zijn, want de support van Sony is in mijn ervaring echt totaal niet te bereiken.
Slechts een klein probleem, maar mijn PS5 heeft blijkbaar coil whine ontwikkeld. Als ik zo google lees ik dat het normaal is met demanding games, maar momenteel heb ik het voor met Inscryption, wat niet bepaald demanding is. Het is ook 100% coil whine, want de klank van het geluid hangt af van wat er on-screen te zien is. Dus in menus bvb klinkt het totaal anders dan tijdens gameplay.
Hopelijk geen indicatie dat mijn PS5 stilaan de geest aan het geven is. Voor de rest weinig storend omdat ik meestal mijn versterker vrij luid zet, en het alleen hoorbaar is als het geluid zeer stil staat.
Hopelijk geen indicatie dat mijn PS5 stilaan de geest aan het geven is. Voor de rest weinig storend omdat ik meestal mijn versterker vrij luid zet, en het alleen hoorbaar is als het geluid zeer stil staat.
Van mijn DualSense, vorig jaar half januari gekocht bij Game Mania, is spontaan het 'pijltje omlaag' van de d-pad ermee opgehouden. Ik heb daarop een nette mail gestuurd naar Game Mania waar ik dat ding naar kan terugsturen, want binnen de garantie van twee jaar, ervanuitgaande dat ik wel een nieuwe krijg opgestuurd, en er komt me toch een mailpartij terug met garantievoorwaarden, bewijslast na twaalf maanden et cetera et cetera....
In het verleden ook een paar keer een DualShock (PS4) na anderhalf jaar wegens gebreken omgeruild bij een Media Markt, die deden wat dat betreft nooit moeilijk.
Wat moet ik hiermee?
Wat is dit nou weer? Ben niet van plan om zomaar hier aan toe te geven, want in mijn ogen heb ik gewoon twee jaar lang recht op een deugdelijk product, maar goed.Bedankt om contact op te nemen met de Game Mania klantenservice.
We geven graag een woordje uitleg over de garantiewetgeving, want daar bestaat flink wat onduidelijkheid over.
De Nederlandse wet voorziet geen expliciete garantietermijn en spreekt over het recht op een deugdelijk product.
Daarin verschilt de Nederlandse met de Europese wetgeving, die 2 jaar als vaste garantietermijn vermeldt. Wat wel in beide gevallen in de wet staat is dat het, gedurende de 1ste 12 maanden na aankoop, aan de verkoper is om eventueel bewijs te leveren dat het defect te wijten is aan verkeerd gebruik. Na die 12 maanden is het aan de klant om te bewijzen dat het defect zich reeds voordeed bij aankoop en het dus niet te wijten is aan verkeerd gebruik of normale slijtage.
Let op!
Werd een product voor 27 april 2022 gekocht? Dan moet de verkoper slechts de eerste 6 maanden bewijzen dat de schuld bij de klant ligt. Na 6 die maanden is het aan de klant op het bewijs te leveren dat het defect zich reeds voordeed bij aankoop en het dus niet te wijten is aan verkeerd gebruik of normale slijtage..
In het geval van Sony is die termijn van 6 maanden gelukkig verlengd tot 1 jaar. Voor aankopen van voor 27 april 2022 wordt gedurende het 1ste jaar na aankoop een defect dus sowieso onder garantie hersteld of vervangen.
In jouw geval is het product meer dan 1 jaar geleden (en dus vóór 27 april 2022) aangekocht en dien je dus het bewijs te leveren dat het over een fabricagefout gaat. Dit kan met behulp van een verslag van een onafhankelijke expert. Van zodra dat bewijs geleverd is, zal Game Mania de kosten voor de herstelling op zich nemen.
Meer informatie over de garantiewetgeving en de garantietermijn kan je terugvinden op de website van de Rijksoverheid onder de titel 'Bewijslast bij ondeugdelijk product'. Ook op de websites van diverse consumentenorganisaties en in het wetboek kan je deze informatie terugvinden.
Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
In het verleden ook een paar keer een DualShock (PS4) na anderhalf jaar wegens gebreken omgeruild bij een Media Markt, die deden wat dat betreft nooit moeilijk.
Wat moet ik hiermee?
Zie ook deze reactie voor een soortgelijk geval waarin GameMania na een mailwisseling toch de service verleent die ze behoren te doen: Vizzie33 in "[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen"Saekerhett schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:46:
Van mijn DualSense, vorig jaar half januari gekocht bij Game Mania, is spontaan het 'pijltje omlaag' van de d-pad ermee opgehouden. Ik heb daarop een nette mail gestuurd naar Game Mania waar ik dat ding naar kan terugsturen, want binnen de garantie van twee jaar, ervanuitgaande dat ik wel een nieuwe krijg opgestuurd, en er komt me toch een mailpartij terug met garantievoorwaarden, bewijslast na twaalf maanden et cetera et cetera....
[...]
Wat is dit nou weer? Ben niet van plan om zomaar hier aan toe te geven, want in mijn ogen heb ik gewoon twee jaar lang recht op een deugdelijk product, maar goed.
Wat moet ik hiermee?
Verder is dit interessant:
https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaaktWat als ik er met de verkoper niet uitkom?
Blijft de verkoper erbij dat de schuld bij u ligt? Dan kunt u voorstellen om advies te vragen aan een deskundige. U kunt dan bijvoorbeeld afspreken dat degene die geen gelijk krijgt, de kosten voor de deskundige betaalt. Gaat de verkoper hiermee akkoord? Schrijf dan een brief of e-mail waarin u uw klacht en de afspraken bevestigt.
Op de andere pagina's op Consuwijzer staat meer relevante informatie en daarnaast voorbeeldbrieven waarmee je je antwoord kan formuleren. Het klopt wel dat de bewijslast na één jaar bij de koper komt te liggen en dat die moet aantonen dat het product deugdelijk gebruikt is, maar het klopt naar mijn mening (ik ben geen expert) niet meteen dat er een 'verslag van een onafhankelijk expert' nodig is, want GameMania weet donders goed dat die kosten dusdanig hoog zijn dat het het niet waard is voor een Dualsense van een paar tientjes. Het dikgedrukte deel kun je daarom aankaarten als vraag of gelijk als voorstel.
Je kan daarnast aanvoeren dat het product wel degelijk deugdelijk is gebruikt, door bijvoorbeeld aan te tonen dat er geen zichtbare schade is, waardoor bijvoorbeeld te zien is dat de controller niet is gevallen. Maak ook duidelijke foto's/video's van de huidige staat van de controller in goede belichting met het serienummer zichtbaar. Als dit duidelijk is, staan ze al een stuk minder sterk en lijkt het me niet nodig dat er gelijk een schade-expert nodig is en anders mogen ze die zelf gaan betalen als blijkt dat het defect toch niet door jou als koper is veroorzaakt.
Veel succes!
Ik zal eens kijken. Die tip met foto's is sowieso wel een goeie, want dat ding heeft geen enkel krasje, is nooit gevallen of wat dan ook en ik ga er altijd voorzichtig mee om.CaptainPanda schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:17:
[...]
Zie ook deze reactie voor een soortgelijk geval waarin GameMania na een mailwisseling toch de service verleent die ze behoren te doen: Vizzie33 in "[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen"
Verder is dit interessant:
[...]
https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
Op de andere pagina's op Consuwijzer staat meer relevante informatie en daarnaast voorbeeldbrieven waarmee je je antwoord kan formuleren. Het klopt wel dat de bewijslast na één jaar bij de koper komt te liggen en dat die moet aantonen dat het product deugdelijk gebruikt is, maar het klopt naar mijn mening (ik ben geen expert) niet meteen dat er een 'verslag van een onafhankelijk expert' nodig is, want GameMania weet donders goed dat die kosten dusdanig hoog zijn dat het het niet waard is voor een Dualsense van een paar tientjes. Het dikgedrukte deel kun je daarom aankaarten als vraag of gelijk als voorstel.
Je kan daarnast aanvoeren dat het product wel degelijk deugdelijk is gebruikt, door bijvoorbeeld aan te tonen dat er geen zichtbare schade is, waardoor bijvoorbeeld te zien is dat de controller niet is gevallen. Maak ook duidelijke foto's/video's van de huidige staat van de controller in goede belichting met het serienummer zichtbaar. Als dit duidelijk is, staan ze al een stuk minder sterk en lijkt het me niet nodig dat er gelijk een schade-expert nodig is en anders mogen ze die zelf gaan betalen als blijkt dat het defect toch niet door jou als koper is veroorzaakt.
Veel succes!
Heb alleen zo weinig zin om relatief veel tijd te steken in mailwisselingen heen en weer. Dan denk ik, Game Mania, het gaat al zo kut met jullie met al die gesloten filialen de laatste tijd, laat nou eens zien dat je ook iets van service verleent, want anders heeft het helemaal geen zin om spul bij jullie te kopen, want dan ga ik wel naar de lokale Media Markt of bestel via Coolblue of zo. Het was alleen vorig jaar zo dat er af en toe een PS5-bundel beschikbaar was in de tijd van schaarste, zodoende ben ik daar terecht gekomen. Nou ja, ik ga effe kijken wat ik doe.
Ik heb antwoord terug van Game Mania op mijn onderstaande mail:Saekerhett schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:46:
[...]
Wat is dit nou weer? Ben niet van plan om zomaar hier aan toe te geven, want in mijn ogen heb ik gewoon twee jaar lang recht op een deugdelijk product, maar goed.
Wat moet ik hiermee?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Antwoord Game Mania:
Members only:
Inloggen
Kan ik hier wat mee? Het voelt zo fucking oneerlijk dat een controller van 70 euro 'binnen de garantie' defect gaat en de verkopende partij eigenlijk zegt: zoek het maar lekker uit, koop maar een nieuwe.
Wat is dit voor een belachelijke service?
Vervelend dat ze proberen de klant te intimideren door valse informatie te verspreiden en zo hun verantwoordelijkheid proberen te ontlopen.Saekerhett schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:17:
[...]
Ik heb antwoord terug van Game Mania op mijn onderstaande mail:
***members only***
Antwoord Game Mania:
***members only***
Kan ik hier wat mee? Het voelt zo fucking oneerlijk dat een controller van 70 euro 'binnen de garantie' defect gaat en de verkopende partij eigenlijk zegt: zoek het maar lekker uit, koop maar een nieuwe.
In hun antwoord stellen ze namelijk iets wat niet klopt:
Members only:
Inloggen
Hoe het werkelijk zit volgens ACM Consuwijzer:
(https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt)Gaat het product meer dan 1 jaar nadat u het ontving kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt. Dit hoeft u pas te doen als de verkoper zegt dat het uw schuld was.
Wat als ik er met de verkoper niet uitkom?
Blijft de verkoper erbij dat de schuld bij u ligt? Dan kunt u voorstellen om advies te vragen aan een deskundige. U kunt dan bijvoorbeeld afspreken dat degene die geen gelijk krijgt, de kosten voor de deskundige betaalt. Gaat de verkoper hiermee akkoord? Schrijf dan een brief of e-mail waarin u uw klacht en de afspraken bevestigt.
Wat als duidelijk is dat het niet mijn schuld was?
Dan hebt u vaak recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
Uit deze tekst wordt duidelijk dat het juist heel belangrijk is dat er moet worden vastgesteld door wiens schuld de schade is ontstaan. Als deze vanzelf is ontstaan, moeten ze het probleem verhelpen, zie het laatste dikgedrukte gedeelte. In dit geval zal het door een simpele visuele inspectie duidelijk zijn dat deze vanzelf is ontstaan en daarom zou ik het er niet mee eens zijn om een externe schade-expert in te schakelen.
Het eerste dikgedrukte gedeelte zegt in feite dat de verkoper eerst naar het product moet kijken en daarna van mening moet zijn dat het door toedoen van je eigen schuld is gebeurd. Je hoeft dus helemaal niet op voorhand contact op te nemen met een schade-expert zonder dat de verkoper eerst het product zelf heeft geïnspecteerd.
Ik zou persoonlijk daarom als volgt antwoorden en dwingender aangeven dat je wil dat er wordt gerepareerd of vervangen:
1) Op dit moment lijkt het vrij duidelijk te zijn dat er sprake is van non-conformiteit; het product is vanzelf tijdens zijn verwachte levensduur defect gegaan en niet door onjuist gebruik. Verwijs naar de eerdere foto's als bewijs dat het product niet onjuist is gebruikt of onderhouden en dat je daarom wil dat de verkoper kosteloos repareert of een nieuw product biedt.
2) Schrijf dat als ze toch hieraan niet willen voldoen, dit in strijd is met de Nederlandse wetgeving. Weerleg hun foutieve bewering over de irrelevantie van de schuldkwestie (wie heeft de schade veroorzaakt?), verwijzende naar de informatie van ACM Consuwijzer. Je gaat daarom niet akkoord met het feit dat ze stellen dat er direct een schade-expert moet worden ingeschakeld, want dat mogen ze alleen vragen nadat ze denken dat de schuld bij jou ligt.
3) Schrijf dat in het geval dat ze niet willen overgaan tot kostenloze reparatie of vervanging, je eist je dat ze eerst zelf een poging doen om het product te inspecteren. Je verwacht van hen expliciet een statement waarin ze aangeven wiens schuld het volgens hen is.
Ik heb overigens verder geen juridische achtergrond, dus wellicht is het ook goed om contact op te nemen met @fopjurist. Zie ook: https://sites.google.com/view/fopjurist
Je kan ook alvast hier kijken naar vervolgstappen:
https://www.consuwijzer.nl/uw-recht-halen
Uiteraard zijn dit soort klantonvriendelijke winkels doodvermoeiend en gaat het tijd kosten, dus aan je de keuze of je je onterecht laat afwimpelen of dat je je gelijk gaat halen.
[ Voor 21% gewijzigd door CaptainPanda op 21-07-2023 17:14 ]
Hartstikke mooi! Ik ga hiermee aan de slag en hou jullie op de hoogte. Bedankt!CaptainPanda schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:52:
[...]
Vervelend dat ze proberen de klant te intimideren door valse informatie te verspreiden en zo hun verantwoordelijkheid proberen te ontlopen.
In hun antwoord stellen ze namelijk iets wat niet klopt:
***members only***
Hoe het werkelijk zit volgens ACM Consuwijzer:
[...]
(https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt)
Uit deze tekst wordt duidelijk dat het juist heel belangrijk is dat er moet worden vastgesteld door wiens schuld de schade is ontstaan. Als deze vanzelf is ontstaan, moeten ze het probleem verhelpen, zie het laatste dikgedrukte gedeelte. In dit geval zal het door een simpele visuele inspectie duidelijk zijn dat deze vanzelf is ontstaan en daarom zou ik het er niet mee eens zijn om een externe schade-expert in te schakelen.
Het eerste dikgedrukte gedeelte zegt in feite dat de verkoper eerst naar het product moet kijken en daarna van mening moet zijn dat het door toedoen van je eigen schuld is gebeurd. Je hoeft dus helemaal niet op voorhand contact op te nemen met een schade-expert zonder dat de verkoper eerst het product zelf heeft geïnspecteerd.
Ik zou persoonlijk daarom als volgt antwoorden en dwingender aangeven dat je wil dat er wordt gerepareerd of vervangen:
1) Op dit moment lijkt het vrij duidelijk te zijn dat er sprake is van non-conformiteit; het product is vanzelf tijdens zijn verwachte levensduur defect gegaan en niet door onjuist gebruik. Verwijs naar de eerdere foto's als bewijs dat het product niet onjuist is gebruikt of onderhouden en dat je daarom wil dat de verkoper kosteloos repareert of een nieuw product biedt.
2) Schrijf dat als ze toch hieraan niet willen voldoen, dit in strijd is met de Nederlandse wetgeving. Weerleg hun foutieve bewering over de irrelevantie van de schuldkwestie (wie heeft de schade veroorzaakt?), verwijzende naar de informatie van ACM Consuwijzer. Je gaat daarom niet akkoord met het feit dat ze stellen dat er direct een schade-expert moet worden ingeschakeld, want dat mogen ze alleen vragen nadat ze denken dat de schuld bij jou ligt.
3) Schrijf dat in het geval dat ze niet willen overgaan tot kostenloze reparatie of vervanging, je eist je dat ze eerst zelf een poging doen om het product te inspecteren. Je verwacht van hen expliciet een statement waarin ze aangeven wiens schuld het volgens hen is.
Ik heb overigens verder geen juridische achtergrond, dus wellicht is het ook goed om contact op te nemen met @fopjurist. Zie ook: https://sites.google.com/view/fopjurist
Je kan ook alvast hier kijken naar vervolgstappen:
https://www.consuwijzer.nl/uw-recht-halen
Uiteraard zijn dit soort klantonvriendelijke winkels doodvermoeiend en gaat het tijd kosten, dus aan je de keuze of je je onterecht laat afwimpelen of dat je je gelijk gaat halen.
Kijk naar de paragraaf die begint met "De bewijslast gaat niet zover [dat] ik moet bewijzen" in fopjurist in "Tv kapot buiten 2 jaar garantie, verkoper weigert hulp."Saekerhett schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:16:
[...]
Hartstikke mooi! Ik ga hiermee aan de slag en hou jullie op de hoogte. Bedankt!
Eerder sprak je over "de garantie van twee jaar". Waar wordt die termijn genoemd?
Terug van 2 weken vakantie denk ik even weer eens mijn PS5 aan te slingeren, denk je……
PS5 start niet meer op, krijg alleen 1 piep geluidje bij indrukken van powerbutton
Stroom er al af, alle kabels er al uit gehaald.. niks helpt.
Waarschijnlijk hebben één van jullie dit ook wel gehad, maar wat is de standaard procedure?
Lees overal dat einde oefening is en dat ie dan gerepareerd moet worden, of niet?
PS5 is van de release date dus bijna 2,5 jaar oud
PS5 start niet meer op, krijg alleen 1 piep geluidje bij indrukken van powerbutton
Waarschijnlijk hebben één van jullie dit ook wel gehad, maar wat is de standaard procedure?
Lees overal dat einde oefening is en dat ie dan gerepareerd moet worden, of niet?
[ Voor 7% gewijzigd door Mon0lith op 24-07-2023 21:00 ]
PSN: Von_Smallhausn
Precies hetzelfde hier, nou ja bijna week niet gebruikt.. nooit wat aan de hand.. nu piep en niks.. blauwe led.. witte led..Mon0lith schreef op maandag 24 juli 2023 @ 20:57:
Terug van 2 weken vakantie denk ik even weer eens mijn PS5 aan te slingeren, denk je……
PS5 start niet meer op, krijg alleen 1 piep geluidje bij indrukken van powerbutton![]()
Heb via veilige modus software vervangen, vervolgens database opnieuw laten bouwen en vervolgens algehele reset.. deed nog niks, hoop opgegeven.. van stroom af (dik 4 uur). Toch nog keer proberen en hop.. alles werkt weer.. natuurlijk alles kwijt, maar ok hij deed het weer.
Dank voor je verslag tot nu toe. Dit zal mij er van weerhouden ooit nog zaken te doen met Game Mania.Saekerhett schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:17:
[...]
Ik heb antwoord terug van Game Mania op mijn onderstaande mail:
***members only***
Antwoord Game Mania:
***members only***
Snap ik. Het is gewoon uitermate frustrerend dat ik relatief zoveel tijd en moeite moet stoppen in iets dat zo simpel is: wissel die controller gewoon om. Maar nu moet ik nog steeds een goede, accurate mail terugsturen, overigens met dank aan de hulp hier, alleen heb ik daar nog niet de tijd voor gehad.Schweino schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:45:
[...]
Dank voor je verslag tot nu toe. Dit zal mij er van weerhouden ooit nog zaken te doen met Game Mania.
Dit soort winkels roepen de ellende over hunzelf af, want een Amazon, Coolblue, Media Markt of Bol zou nooit moeilijk doen hierover. En je ziet dat de ene Game Mania na de andere van het toneel verdwijnt en het enige dat ik kan zeggen is: je hebt het compleet aan jezelf te danken met deze service. Ik betaal liever een tientje meer voor zo’n controller en dat ik dit gezeik niet heb, dan dit.
Wordt vervolgd een dezer dagen.
Nice! Maar hoe kom je dan in veilige modus als ik maar 1 piep hoor als ik hem probeer aan te zetten? Verder gaat ie niet aan, geen blauw licht en geen tweede piepsuperericje schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:13:
[...]
Precies hetzelfde hier, nou ja bijna week niet gebruikt.. nooit wat aan de hand.. nu piep en niks.. blauwe led.. witte led..
Heb via veilige modus software vervangen, vervolgens database opnieuw laten bouwen en vervolgens algehele reset.. deed nog niks, hoop opgegeven.. van stroom af (dik 4 uur). Toch nog keer proberen en hop.. alles werkt weer.. natuurlijk alles kwijt, maar ok hij deed het weer.
[ Voor 8% gewijzigd door Mon0lith op 25-07-2023 09:06 ]
PSN: Von_Smallhausn
Eerst uit drukken, door aan een uit knop aan voorkant (ondersteMon0lith schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:59:
[...]
Nice! Maar hoe kom je dan in veilige modus als ik maar 1 piep hoor als ik hem probeer aan te zetten? Verder gaat ie niet aan, geen blauw licht en geen tweede piep
Dan opnieuw aanzetten met die knop... Wel ingedrukt houden, dan komt de 2e piep vanzelf... Is hij er na +/- 25 sec nog niet.... Dan schiet hij niet meer in 'veilige modus'
Sja dan vrees ik dat alleen Sony hem kan reanimeren
[ Voor 3% gewijzigd door superericje op 25-07-2023 16:30 ]
Ongelovelijk!!
Net nieuwe ps5
Sluit aan , update melding om de controller te updaten.
Na de update, controller dood. Geen enkel teken van leven.
Wat nu..
Dit kan toch echt niet lol
Net nieuwe ps5
Wat nu..
Al bedraad geprobeerd? Reset via het kleine knopje achterop de controller?R.G schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:01:
Ongelovelijk!!
Net nieuwe ps5
Wat nu..
Anders terugsturen / terug naar de winkel.
Ja alles geprobeert.Raem schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:04:
[...]
Al bedraad geprobeerd? Reset via het kleine knopje achterop de controller?
Anders terugsturen / terug naar de winkel.
De winkel is enorm ver weg.
Contact opnemen met de winkel? Is er iets uitgevallen tijdens de update? Als kabel en reset niet werkt en de controller niet aangaat zit er geen andere optie op helaas 😑
Verwijderd
Ook bekabeld werkt de controller niet? Weet je zeker dat de controller opgeladen is? Zoek ook even op internet naar een oplossing, genoeg reddit gebruikers die hetzelfde hebben en ook een oplossing hebben gevonden.R.G schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:01:
Ongelovelijk!!
Net nieuwe ps5
Wat nu..
Om even hierop terug te komen: Game Mania blijft voet bij stuk houden, ondertussen mijn eigen rechtsbijstandverzekering ingeschakeld, die konden buiten de dingen die ik al had gedaan ook niet echt wat toevoegen, want onder het schadebedrag van 100 euro gaan ze niet zover dat alles tot in de puntjes wordt uitgezocht (snap ik ergens wel).Saekerhett schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:43:
[...]
Snap ik. Het is gewoon uitermate frustrerend dat ik relatief zoveel tijd en moeite moet stoppen in iets dat zo simpel is: wissel die controller gewoon om. Maar nu moet ik nog steeds een goede, accurate mail terugsturen, overigens met dank aan de hulp hier, alleen heb ik daar nog niet de tijd voor gehad.
Dit soort winkels roepen de ellende over hunzelf af, want een Amazon, Coolblue, Media Markt of Bol zou nooit moeilijk doen hierover. En je ziet dat de ene Game Mania na de andere van het toneel verdwijnt en het enige dat ik kan zeggen is: je hebt het compleet aan jezelf te danken met deze service. Ik betaal liever een tientje meer voor zo’n controller en dat ik dit gezeik niet heb, dan dit.
Wordt vervolgd een dezer dagen.
Ik geef het maar op.
Eén ding: ik koop nooit van mijn leven weer bij Game Mania.
Ik vind het sowieso een mirakel dat Game Mania al niet lang overkop is gegaan. Enige keren dat ik er de voorbije 5 jaar nog gekocht heb waren 2 bizarre omruil-acties. Bij een ervan kreeg je bij inlevering gewoon de nieuwprijs, en zo had ik ineens gewoon gratis een nieuwe console met terug 2 jaar garantie.
Maar voor de rest is Game Mania gewoon pokkeduur en ik snap niet hoe die nog overleven met de keiharde concurrentie online.
Maar voor de rest is Game Mania gewoon pokkeduur en ik snap niet hoe die nog overleven met de keiharde concurrentie online.
Misschien dat @fopjurist iets hier in kan/wil betekenen? Lijkt me goed als GameMania eens op de vingers wordt getikt door middel van een rechterlijke toetsing van hun beleid.Saekerhett schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:10:
[...]
Om even hierop terug te komen: Game Mania blijft voet bij stuk houden, ondertussen mijn eigen rechtsbijstandverzekering ingeschakeld, die konden buiten de dingen die ik al had gedaan ook niet echt wat toevoegen, want onder het schadebedrag van 100 euro gaan ze niet zover dat alles tot in de puntjes wordt uitgezocht (snap ik ergens wel).
Ik geef het maar op.
Eén ding: ik koop nooit van mijn leven weer bij Game Mania.
Ik wil in dit topic wel helpen om processtukken op te stellen. Saekerhett moet dat ook willen want het gaat hem ook tijd kosten.Schweino schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:57:
[...]
Misschien dat @fopjurist iets hier in kan/wil betekenen? Lijkt me goed als GameMania eens op de vingers wordt getikt door middel van een rechterlijke toetsing van hun beleid.
Redelijke kosten ter vaststelling van schade en aansprakelijkheid kun je op de winkel verhalen. Een technisch onderzoek of het defect al sinds de fabricage aanwezig was, is in dit geval echter niet nodig. Kijk naar de paragraaf die begint met "De bewijslast gaat niet zover [dat] ik moet bewijzen" in fopjurist in "Tv kapot buiten 2 jaar garantie, verkoper weigert hulp."3. Wie gaat de kosten van dit onderzoek betalen bij mijn gelijk?
Antwoord: Zodra het defect is aangetoond door middel van onderzoek zullen de reparatiekosten op ons zijn. De onderzoekskosten vallen hier echter helaas niet onder.
Ik wil hier best een beetje tijd in stoppen, als het me maar geen (extra) geld gaat kosten d.m.v. proceskosten of zo, dat is me die 60 euro niet waard. Maar het voelt ook niet goed om het hierbij te laten.fopjurist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:46:
[...]
Ik wil in dit topic wel helpen om processtukken op te stellen. Saekerhett moet dat ook willen want het gaat hem ook tijd kosten.
Het bedrijf zit in België, en jij woont in Nederland, klopt he? In dat geval kost de procedure je 86 euro. Bij winst krijg je dat bedrag terug, bij verlies kost het je nog eens 78 euro.Saekerhett schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:06:
[...]
Ik wil hier best een beetje tijd in stoppen, als het me maar geen (extra) geld gaat kosten d.m.v. proceskosten of zo, dat is me die 60 euro niet waard. Maar het voelt ook niet goed om het hierbij te laten.
[ Voor 35% gewijzigd door Geronimous op 05-08-2023 17:51 ]
Ik woon inderdaad in Nederland en heb de PS5 vorig jaar fysiek afgehaald bij Game Mania in Roermond en een dag later via de webshop van Game Mania nog eens een extra DualSense besteld. Een van die twee controllers gaat het dus om, maar ik weet zo niet welke, die bij de PS5 zat of die ik los besteld had. Maakt dat nog uit? Ik kan Game Mania natuurlijk een mail sturen of zij kunnen achterhalen welke controller waar bij hoort…fopjurist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:19:
[...]
Het bedrijf zit in België, en jij woont in Nederland, klopt he? In dat geval kost de procedure je 86 euro. Bij winst krijg je dat bedrag terug, bij verlies kost het je nog eens 78 euro. De kans op winst schat ik zeer groot in. Als je de bedragen voorschiet kan ik je bij verlies wel terugbetalen.
Ik zal er even over nadenken met die kosten, maar als ik het goed begrijp wil je zelf het eventuele verlies betalen? Je hoeft er niks voor terug?
[ Voor 15% gewijzigd door Geronimous op 05-08-2023 17:52 ]
Welke procedure in België heb je het over dan? Kun je daar uitleg over geven?fopjurist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:19:
[...]
Het bedrijf zit in België, en jij woont in Nederland, klopt he? In dat geval kost de procedure je 86 euro. Bij winst krijg je dat bedrag terug, bij verlies kost het je nog eens 78 euro.
[ Voor 22% gewijzigd door Geronimous op 05-08-2023 17:52 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Wat ik echt erg vind hoezo bij een official update vanuit de ps5 brickt de controller inmiddels controller opgestuurd. Gaat 15 dagen duren..DM89 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:23:
[...]
Contact opnemen met de winkel? Is er iets uitgevallen tijdens de update? Als kabel en reset niet werkt en de controller niet aangaat zit er geen andere optie op helaas 😑
Nee niks viel uit, het is echt heel heel slecht dit.
Wat Als ik bij de vervangende controller zelfde gebeurt.
Er zit ook gewoon geen rollback mechanisme In.
*Knip* offtopic
[ Voor 2% gewijzigd door Chaoss op 03-08-2023 22:38 ]
Je had via de winkel gewoon niet akkoord moeten gaan met een reparatie als je de console net 1 dag in bezit hebt.R.G schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:40:
[...]
Wat ik echt erg vind hoezo bij een official update vanuit de ps5 brickt de controller inmiddels controller opgestuurd. Gaat 15 dagen duren..
Nee niks viel uit, het is echt heel heel slecht dit.
Wat Als ik bij de vervangende controller zelfde gebeurt.
Er zit ook gewoon geen rollback mechanisme In.
Xbox doet dit beter!!
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:13
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
*Knip*
[ Voor 98% gewijzigd door Chaoss op 03-08-2023 22:28 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
De moderator heeft mijn bericht weggeknipt maar dat lijkt op een vergissing te berusten. Ik heb direct contact gezocht met de mod maar heb nog geen reactie mogen ontvangen. Om te voorkomen dat er hier een verkeerde indruk ontstaat, wil ik benadrukken dat ik hier kwam (kom) om publiek advies te geven en gratis te helpen.Saekerhett schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:40:
[...]
[mbr]-knip- zie moderatie hierboven[/mbr]
Oke, alleen het was mij het niet waard om terug te gaan naar de winkel dat is bijna 60 euro aan benzine.Raem schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:54:
[...]
Je had via de winkel gewoon niet akkoord moeten gaan met een reparatie als je de console net 1 dag in bezit hebt.
De winkel stelde mij voor om met sony contact op te nemen. Dat gedaan.
Maar dan nog ik vind het echt heel heel heel slecht dat een controller kapot gaat met een update via alles officieel. het is gewoon schandalig.
Ik hoef er niets voor terug, maar het kost mij wel tijd. Vandaar dat ik even wil polsen of je dit gaat doorzetten voordat ik er tijd in steek.Saekerhett schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:40:
[...]
Ik zal er even over nadenken met die kosten, maar als ik het goed begrijp wil je zelf het eventuele verlies betalen? Je hoeft er niks voor terug?
Het is inmiddels duidelijk dat mijn voorstel aan de policy voldoet. Mijn vorige bericht is dan ook teruggeplaatst.
Check, ik wil het wel doorzetten dan!fopjurist schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:41:
[...]
Ik hoef er niets voor terug, maar het kost mij wel tijd. Vandaar dat ik even wil polsen of je dit gaat doorzetten voordat ik er tijd in steek.
Het is inmiddels duidelijk dat mijn voorstel aan de policy voldoet. Mijn vorige bericht is dan ook teruggeplaatst.
Wat gaaf! Ik heb de stukken opgesteld waarmee je deze zaak aanhangig kunt maken. Je moet nog wel je gegevens en handtekening invullen (punt 2 en punt 12) voordat je het bij de rechtbank afgeeft.
Members only:
Inloggen
Ziet er goed uit, complimenten.fopjurist schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:16:
[...]
Wat gaaf! Ik heb de stukken opgesteld waarmee je deze zaak aanhangig kunt maken. Je moet nog wel je gegevens en handtekening invullen (punt 2 en punt 12) voordat je het bij de rechtbank afgeeft.
***members only***
Ik ben er benieuwd naar het vervolg.
Update (ook voor de rest): de processtukken en bijbehorende correspondentie zijn afgelopen maandag per brief naar de rechtbank gestuurd. Wordt vervolgdfopjurist schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:16:
[...]
***members only***
Saekerhett schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:35:
[...]
Update (ook voor de rest): de processtukken en bijbehorende correspondentie zijn afgelopen maandag per brief naar de rechtbank gestuurd. Wordt vervolgd
offtopic:
Het is mooi dat de Europese Procedure voor Geringe Vorderingen (EPGV) bestaat, maar het is en blijft wat mij betreft echt te gek voor woorden dat het dus veel eenvoudiger en goedkoper is om als Nederlander te procederen tegen bijvoorbeeld een verkoper in België, dan tegen een verkoper in Nederland als het om exact hetzelfde geschil zou gaan.
Jij hebt nu de standaard EPGV formulieren per post naar de rechtbank verzonden, maar als de verkoper in Nederland was gevestigd zou dat dus een dagvaarding en betekening door een gerechtsdeurwaarder zijn geweest. Ook niet onmogelijk uiteraard, maar het laat wat mij betreft wel zien dat er bewust een onnodige horde wordt opgeworpen in Nederland om eenvoudige consumentengeschillen door een rechter te laten beslechten.
Er is immers geen goede reden te bedenken om de EPGV niet ook nationaal van toepassing te laten zijn, anders dan kosten vanuit het Rijk en capaciteit. Hoewel ik vermoed dat verkopers veel sneller meewerken als een procedure voor consumenten eenvoudiger gestart kan worden. En nee, een geschillencommissie is geen vergelijkbaar alternatief.
Maar goed, het is zoals het is. En uiteraard moet de verkoper ook nog betalen als je gelijk krijgt, want anders moet je waarschijnlijk met Belgische deurwaarders in de weer.
Het is mooi dat de Europese Procedure voor Geringe Vorderingen (EPGV) bestaat, maar het is en blijft wat mij betreft echt te gek voor woorden dat het dus veel eenvoudiger en goedkoper is om als Nederlander te procederen tegen bijvoorbeeld een verkoper in België, dan tegen een verkoper in Nederland als het om exact hetzelfde geschil zou gaan.
Jij hebt nu de standaard EPGV formulieren per post naar de rechtbank verzonden, maar als de verkoper in Nederland was gevestigd zou dat dus een dagvaarding en betekening door een gerechtsdeurwaarder zijn geweest. Ook niet onmogelijk uiteraard, maar het laat wat mij betreft wel zien dat er bewust een onnodige horde wordt opgeworpen in Nederland om eenvoudige consumentengeschillen door een rechter te laten beslechten.
Er is immers geen goede reden te bedenken om de EPGV niet ook nationaal van toepassing te laten zijn, anders dan kosten vanuit het Rijk en capaciteit. Hoewel ik vermoed dat verkopers veel sneller meewerken als een procedure voor consumenten eenvoudiger gestart kan worden. En nee, een geschillencommissie is geen vergelijkbaar alternatief.
Maar goed, het is zoals het is. En uiteraard moet de verkoper ook nog betalen als je gelijk krijgt, want anders moet je waarschijnlijk met Belgische deurwaarders in de weer.
Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.
Is er nog nieuws te melden?Saekerhett schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:35:
[...]
Update (ook voor de rest): de processtukken en bijbehorende correspondentie zijn afgelopen maandag per brief naar de rechtbank gestuurd. Wordt vervolgd
Nog niet, spul is betaald en het is wachten op een reactie.
Mja kan gebeuren en het is vervelend. Als het goed wordt opgelost, lijkt mij de kous wel af. Neemt niet weg dat de Dual Sense best veel problemen heeft. Het is de beste controller van Sony ooit en meteen kwalitatief de slechtste controller van Sony ooit.R.G schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:52:
[...]
Oke, alleen het was mij het niet waard om terug te gaan naar de winkel dat is bijna 60 euro aan benzine.
De winkel stelde mij voor om met sony contact op te nemen. Dat gedaan.
Maar dan nog ik vind het echt heel heel heel slecht dat een controller kapot gaat met een update via alles officieel. het is gewoon schandalig.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Nieuwe controller ontvangen vandaag.
Ze waren de opgestuurde kwijt..
Maar nog niet getest of geupdate
Ze waren de opgestuurde kwijt..
Maar nog niet getest of geupdate
Update: ik heb van de rechtbank een brief gekregen dat het griffierecht betaald is en dat de betreffende winkel in de gelegenheid is gesteld om binnen 30 dagen (dagtekening brief 12 september) te reageren.Saekerhett schreef op donderdag 7 september 2023 @ 00:03:
[...]
Nog niet, spul is betaald en het is wachten op een reactie.
Wordt vervolgd dus.
wat een gedoe voor een controller zeg....Saekerhett schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:46:
[...]
Update: ik heb van de rechtbank een brief gekregen dat het griffierecht betaald is en dat de betreffende winkel in de gelegenheid is gesteld om binnen 30 dagen (dagtekening brief 12 september) te reageren.
Wordt vervolgd dus.
Het gaat niet over die controller, het moet maar eens gedaan zijn dat winkels ermee wegkomen.joey82 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:25:
[...]
wat een gedoe voor een controller zeg....
waar ik nieuwsgierig naar ben is,Triple Stars schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:29:
[...]
Het gaat niet over die controller, het moet maar eens gedaan zijn dat winkels ermee wegkomen.
wat kost dit jou allemaal? lijkt mij niet dat het gratis is?
Lees even een paar posts terugjoey82 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:34:
[...]
waar ik nieuwsgierig naar ben is,
wat kost dit jou allemaal? lijkt mij niet dat het gratis is?
fopjurist in "[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen"
Had 'm al in het algemene PS5-forum geplaatst maar helaas geen reactie, past toch beter hier denk ik:
Ik heb opeens een probleem met mijn tweede Dualsense. Bij aansluiten (met de originele kabel) licht hij eventjes oranje op en daarna gebeurt er niks. Met dezelfde kabel de andere Dualsense opladen werkt gewoon trouwens.
Ook na een tijdje wachten, ik dacht misschien is de accu zo leeg dat hij even tijd nodig heeft, doet ie niks. De PS5 zelf herkent wel dat de controller verbonden is via systeem-->accessoires maar ik kan er dus niks mee doen, geen enkel knopje doet iets. Ook een reset met een simkaart-pinnetje doet niks.
Met dezelfde kabel aansluiten op de PC werkt wel, ik kon hem updaten naar de laatste firmware en ook via bijvoorbeeld https://hardwaretester.com/gamepad zag hij de Dualsense gewoon. Niet bij alle knoppen herkende de tool trouwens dat ik erop drukte. De triggers/thumbsticks enz werkte maar alle d-pad/kruisje,vierkant,rondje,driehoek deden niks volgens de tool. Zou 't kunnen dat die knoppen (incl PS-knop in het midden) stuk zijn en daarom niks werkt?
Een van jullie enig idee of ik nog iets kan proberen om hem werkend te krijgen? Anders zal ik kijken of ik nog garantie heb en hem terugsturen..
Ik heb opeens een probleem met mijn tweede Dualsense. Bij aansluiten (met de originele kabel) licht hij eventjes oranje op en daarna gebeurt er niks. Met dezelfde kabel de andere Dualsense opladen werkt gewoon trouwens.
Ook na een tijdje wachten, ik dacht misschien is de accu zo leeg dat hij even tijd nodig heeft, doet ie niks. De PS5 zelf herkent wel dat de controller verbonden is via systeem-->accessoires maar ik kan er dus niks mee doen, geen enkel knopje doet iets. Ook een reset met een simkaart-pinnetje doet niks.
Met dezelfde kabel aansluiten op de PC werkt wel, ik kon hem updaten naar de laatste firmware en ook via bijvoorbeeld https://hardwaretester.com/gamepad zag hij de Dualsense gewoon. Niet bij alle knoppen herkende de tool trouwens dat ik erop drukte. De triggers/thumbsticks enz werkte maar alle d-pad/kruisje,vierkant,rondje,driehoek deden niks volgens de tool. Zou 't kunnen dat die knoppen (incl PS-knop in het midden) stuk zijn en daarom niks werkt?
Een van jullie enig idee of ik nog iets kan proberen om hem werkend te krijgen? Anders zal ik kijken of ik nog garantie heb en hem terugsturen..
Major update:Saekerhett schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:46:
[...]
Update: ik heb van de rechtbank een brief gekregen dat het griffierecht betaald is en dat de betreffende winkel in de gelegenheid is gesteld om binnen 30 dagen (dagtekening brief 12 september) te reageren.
Wordt vervolgd dus.
De winkel is uiteindelijk akkoord gegaan met mijn schikkingsvoorstel (o.a. de proceskosten en de waarde van de DualSense) en het geld staat op mijn rekening
Daarmee is de kous af, ik zal de rechtbank berichten dat ze de zaak kunnen doorhalen.
Wederom een mooi succesverhaal van @fopjurist
Mooi resultaat en tof dat je het hebt doorgezet. Nu hopen dat GameMania er ook van leert, of dat meer forumgebruikers je voorbeeld kunnen gebruiken. Props @fopjurist voor het stuk pro bono werkSaekerhett schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:18:
[...]
Major update:
De winkel is uiteindelijk akkoord gegaan met mijn schikkingsvoorstel (o.a. de proceskosten en de waarde van de DualSense) en het geld staat op mijn rekening
Daarmee is de kous af, ik zal de rechtbank berichten dat ze de zaak kunnen doorhalen.
Wederom een mooi succesverhaal van @fopjurist
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ik moest er maar eens aan geloven omdat ik het Horizon vervolg inclusief de DLC nu weleens wilde gaan spelen, helaas zit er een Nidec fan in waardoor ik alleen kan opgaan in een spel als daar ook UFO geluiden in te horen zijn. Het is echt heel overheersend 
Voor de rest geen coil whine, alles werkt perfect, dus zit te twijfelen tussen retourneren (kan niks uitmaken of zelfs veel slechter uitpakken, kost hoop tijd/moeite) of ergens een NMB fan scoren (simpele fix, daarna perfecte console).
Ik heb alleen geen idee waar je een echte kan vinden, op Amazon/Ali e.d. vind ik alleen maar knockoffs of rare dingen als een set foto's die niet dezelfde fan laten zien. De NMB v3 is wat er officieel in mijn model (CFI-12) zou moeten komen, dus ik hou me aanbevolen als iemand een linkje heeft
Voor de rest geen coil whine, alles werkt perfect, dus zit te twijfelen tussen retourneren (kan niks uitmaken of zelfs veel slechter uitpakken, kost hoop tijd/moeite) of ergens een NMB fan scoren (simpele fix, daarna perfecte console).
Ik heb alleen geen idee waar je een echte kan vinden, op Amazon/Ali e.d. vind ik alleen maar knockoffs of rare dingen als een set foto's die niet dezelfde fan laten zien. De NMB v3 is wat er officieel in mijn model (CFI-12) zou moeten komen, dus ik hou me aanbevolen als iemand een linkje heeft
Hatsjeeee, m'n Dual Sense is ineens bijna onbruikbaar door stick drift van de linker analoge stick. Blazen, duwen, draaien en volledig resetten heeft allemaal geen enkele zin. Ik wil dus reparatie aanvragen bij Sony, want de PS5 is ook direct via Sony gekocht.
Ben je dus bezig om alles in te vullen en dat begint met serienummer en modelnummer. Dan gaat er een bolletje draaien alsof ze iets met de ingegeven serienummer en modelnummer aan het zoeken zijn. Ga je vervolgens verder met alle persoonsdgegevens invullen om uiteindelijk alles te verzenden:
"Oeps! We kunnen je product niet vinden.
We konden geen informatie vinden over het serienummer of modelnummer. Neem voor verdere hulp rechtstreeks contact op met ons ondersteuningsteam."
De knop direct onder die melding leidt je gewoon terug naar het startpunt van digitale reparatie aanvraag waar je net doorheen bent geweest...
iemand een idee hoe ik de reparatie alsnog zou kunnen aanvragen?
Ben je dus bezig om alles in te vullen en dat begint met serienummer en modelnummer. Dan gaat er een bolletje draaien alsof ze iets met de ingegeven serienummer en modelnummer aan het zoeken zijn. Ga je vervolgens verder met alle persoonsdgegevens invullen om uiteindelijk alles te verzenden:
We konden geen informatie vinden over het serienummer of modelnummer. Neem voor verdere hulp rechtstreeks contact op met ons ondersteuningsteam."
De knop direct onder die melding leidt je gewoon terug naar het startpunt van digitale reparatie aanvraag waar je net doorheen bent geweest...

Je kunt Sony toch zelf bellen of mailen?LaborGardens schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:46:
Hatsjeeee, m'n Dual Sense is ineens bijna onbruikbaar door stick drift van de linker analoge stick. Blazen, duwen, draaien en volledig resetten heeft allemaal geen enkele zin. Ik wil dus reparatie aanvragen bij Sony, want de PS5 is ook direct via Sony gekocht.
De knop direct onder die melding leidt je gewoon terug naar het startpunt van digitale reparatie aanvraag waar je net doorheen bent geweest...iemand een idee hoe ik de reparatie alsnog zou kunnen aanvragen?
Ik zie dus nergens op die repair website een mailadres of telefoonnummer... alles leidt me terug naar die site voor online reparatie aanmelden.Saekerhett schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:50:
[...]
Je kunt Sony toch zelf bellen of mailen?
Verwijderd
LaborGardens schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:54:
[...]
Ik zie dus nergens op die repair website een mailadres of telefoonnummer... alles leidt me terug naar die site voor online reparatie aanmelden.
Voor alle vragen over PlayStation kun je contact opnemen met PlayStationNL: 020 709 5025. Bereikbaar: ma-vr, 09:30 - 19:30. Houd voor de zekerheid je accountgegevens en het serienummer van je systeem bij de hand wanneer je belt.
En hier ook alweer een Dualsense met stickdrift, de tweede al sinds ik mijn ps5 heb. Mijn grote geluk: er zit nog 8 dagen garantie op
Aangemeld ter reparatie bij winkel van aanschaf, wat de vorige keer gelukkig niet heel veel problemen opleverde behalve wat geduld hebben. Destijds had ik maar 1 controller en dat is nu gelukkig anders.
Aangemeld ter reparatie bij winkel van aanschaf, wat de vorige keer gelukkig niet heel veel problemen opleverde behalve wat geduld hebben. Destijds had ik maar 1 controller en dat is nu gelukkig anders.
[ Voor 5% gewijzigd door larrylaffer op 11-11-2023 07:46 . Reden: toevoeging ]
https://www.ebay.de/itm/125482718109Sfynx schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 02:36:
Ik moest er maar eens aan geloven omdat ik het Horizon vervolg inclusief de DLC nu weleens wilde gaan spelen, helaas zit er een Nidec fan in waardoor ik alleen kan opgaan in een spel als daar ook UFO geluiden in te horen zijn. Het is echt heel overheersend
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Moet de controller meegestuurd worden? Ps5 gaat weg voor reparatie/vervanging van de fan. Zit nu een Nidec fan die gewoon te luid is...denk dat ze er weinig aan zullen doen, al hoop ik dat ze een NMB v3 18 blades fan indoen. Mocht die terugkomem met dezelfde fan dan gaat die helemaal terug.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Als die fan niet echt kapot is zou ik hem houden. Die sturen ze gewoon terug. Kan je beter voor 3 tientjes een andere fan bestellen ergens.Amaze86 schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:58:
Moet de controller meegestuurd worden? Ps5 gaat weg voor reparatie/vervanging van de fan. Zit nu een Nidec fan die gewoon te luid is...denk dat ze er weinig aan zullen doen, al hoop ik dat ze een NMB v3 18 blades fan indoen. Mocht die terugkomem met dezelfde fan dan gaat die helemaal terug.
Is voor me neefje, hij wil het proberenFrankoNL schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:31:
[...]
Als die fan niet echt kapot is zou ik hem houden. Die sturen ze gewoon terug. Kan je beter voor 3 tientjes een andere fan bestellen ergens.
Die ps5 is pas 1 dag oud, mochten ze er niks aan veranderen dan maar helemaal retour naar de webshop. Wachten op een slim prijsdaling volgend jaar, al is er bij die ook een fanloterij lees ik op reddit.
Bedankt voor de link, maar de 12047GS-12N-WB-01 is de NMB v2 toch?
En 12047GS-12N-WB-0 de NMB v3?
Ik heb uiteindelijk besloten 'm gewoon om te ruilen voor een nieuw lot in de loterij, in de nieuwe zat een Delta fan die juist in het menu meer geluid maakte
de ps5 slim is kennelijk niet zonder problemen,
nog geen 24 uur eigenaar geweest van de ps5 slim,
de ps5 stond op het meubel naast de tv dus genoeg ademruimte en toch gaf het een soortgelijk geluid als in onderstaande video:
YouTube: PS5 Slim Call of Duty Bundle has Issues? (Watch This Before you Buy!)
de ps5 stond op het meubel naast de tv dus genoeg ademruimte en toch gaf het een soortgelijk geluid als in onderstaande video:
@joey82 PS5 slim zal eenmaal meer geluid maken dan de fat versie, met de slim is het ook een loterij qua fans (4 verschillende,de NMD fan heeft meeste poblemen)
Gewoon je ps5 slim terugsturen en nieuwe kopen.
Als de fan het maar doet denk ik danjoey82 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:06:
de ps5 slim is kennelijk niet zonder problemen,

Mijn release PS5 maakt ook wel geluid maar als die het maar doet

Ik snap bovenstaande opmerking niet helemaalAmaze86 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:35:
@joey82 PS5 slim zal eenmaal meer geluid maken dan de fat versie, ...
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Minder groot, minder ruimte, fan kleiner en/of moet harder werken.Yucko schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:24:
[...]
Ik snap bovenstaande opmerking niet helemaalDe PS4 slim was stiller dan de reguliere PS4 dus ik zie niet in waarom de PS5 slim daarom luider zou zijn dan de PS5 OG/Phat?
Maar deze logica gaat bij de ps5 niet helemaal op. In principe is er geen reden dat de slim luider zou moeten zijn.
De nieuwe PS5 gebruikt toch bijna dezelfde onderdelen?FrankoNL schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:16:
[...]
Minder groot, minder ruimte, fan kleiner en/of moet harder werken.
Maar deze logica gaat bij de ps5 niet helemaal op. In principe is er geen reden dat de slim luider zou moeten zijn.
Na mijn weten wordt deze ook geen SLIM genoemd.
Enige voordeel is dat deze 30% kleiner is en iets meer opslag.
Betreft stroomverbuik hoef je hem niet voor te upgraden

Klopt, en plus meer openingen rondom de behuizing, plus de fan moet harder draaien.Starscreamer schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:31:
[...]
De nieuwe PS5 gebruikt toch bijna dezelfde onderdelen?
Na mijn weten wordt deze ook geen SLIM genoemd.
Enige voordeel is dat deze 30% kleiner is en iets meer opslag.
Betreft stroomverbuik hoef je hem niet voor te upgraden
Jeetje, ik heb met de jaren best wat controllers versleten. Maar hoe (snel) die DS5 failen vind ik wel discutabel.
Een controller van m'n vriendin van 2 jaar oud maar weinig uurtjes heeft ontzettende drift. Opengemaakt blijkt het een gebroken koperen contactje, verder brandschoon van binnen...
Een controller van m'n vriendin van 2 jaar oud maar weinig uurtjes heeft ontzettende drift. Opengemaakt blijkt het een gebroken koperen contactje, verder brandschoon van binnen...
![]() | ![]() |
- knip -
Heyy,
Vorige maand ps5 bundle mw3 gekocht bij Nedgame. Nou kwam ik er gister achter dat de disc drive het niet doet. De ps5 pakt heel de cd niet. Alles geprobeerd wat er te vinden was op internet. Nu word ik door Nedgame door gestuurd naar Sony om daar mijn ps5 heen te sturen.(kan ook via Nedgame maar dat duurt langer).
Wat is precies mijn recht hierin? Heb ik recht om het te ruilen voor een nieuwe? Aangezien de ps5 net iets ouder is dan een maand. En de disc drive dus waarschijnlijk al vanaf het begin kapot was.
Vorige maand ps5 bundle mw3 gekocht bij Nedgame. Nou kwam ik er gister achter dat de disc drive het niet doet. De ps5 pakt heel de cd niet. Alles geprobeerd wat er te vinden was op internet. Nu word ik door Nedgame door gestuurd naar Sony om daar mijn ps5 heen te sturen.(kan ook via Nedgame maar dat duurt langer).
Wat is precies mijn recht hierin? Heb ik recht om het te ruilen voor een nieuwe? Aangezien de ps5 net iets ouder is dan een maand. En de disc drive dus waarschijnlijk al vanaf het begin kapot was.
Sodeknetter, mn PS5 (aankoop Februari 2023) valt het uit na 10 min in de store gezeten te hebben en wat downloads te hebben geactiveerd.
Hij startte al op met een melding van verkeerd afgesloten en herstel van externe usb opslag.
Om daarna na enkele minuten ineens uit te vallen en niet meer aan te gaan.
Heb de kappen eraf gehaald en stofzuiger erbij gepakt. Zag geen noemenswaardig stof.
Iemand een idee?
Update
Via Sony site troubleshooting gedaan maar eindig bij RMA. Jammer, laat em vannacht wel van de netstroom om morgen nog ff te kijken.
Oplossing:
Verklaar me maar voor gek.
Maar vanmorgen het netsnoer andersom in de PlayStation gedaan en hij startte.
Geen idee of dit het geval was of de onderbreking tijdens de nacht.
Hij doet het weer.
Hij startte al op met een melding van verkeerd afgesloten en herstel van externe usb opslag.
Om daarna na enkele minuten ineens uit te vallen en niet meer aan te gaan.
Heb de kappen eraf gehaald en stofzuiger erbij gepakt. Zag geen noemenswaardig stof.
Iemand een idee?
Update
Via Sony site troubleshooting gedaan maar eindig bij RMA. Jammer, laat em vannacht wel van de netstroom om morgen nog ff te kijken.
Oplossing:
Verklaar me maar voor gek.
Maar vanmorgen het netsnoer andersom in de PlayStation gedaan en hij startte.
Geen idee of dit het geval was of de onderbreking tijdens de nacht.
Hij doet het weer.
[ Voor 15% gewijzigd door Stef120 op 03-01-2024 13:10 ]
Na de kerstdagen dacht ik een paar weken geleden: laat ik mijn PS5 maar weer eens aanzetten.
Nu krijg ik bij iedere game die ik wil spelen de volgende foutcode: CE-108255-1.
Ik heb contact gehad met de klantenservice van Playstation en de door hen aangeraden stappen uitgeprobeerd, maar ook dit heeft niet geholpen. Het lijkt dus een duidelijk hardware probleem te zijn. Playstation wil alleen naar mijn probleem kijken als ik de vastgestelde €270,- betaal.
Dit is niet iets waar nu direct voor wil gaan aangezien die wat mij betreft onder het kopje garantietermijn /verwachte levensduur valt.
Wat raden jullie aan? Moet ik Bol.com benaderen, waar ik mijn PlayStation in september 2021 heb gekocht? Of hebben jullie nog andere tips hoe ik dit op een zo goed mogelijke manier kan aanvliegen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Nu krijg ik bij iedere game die ik wil spelen de volgende foutcode: CE-108255-1.
Ik heb contact gehad met de klantenservice van Playstation en de door hen aangeraden stappen uitgeprobeerd, maar ook dit heeft niet geholpen. Het lijkt dus een duidelijk hardware probleem te zijn. Playstation wil alleen naar mijn probleem kijken als ik de vastgestelde €270,- betaal.
Dit is niet iets waar nu direct voor wil gaan aangezien die wat mij betreft onder het kopje garantietermijn /verwachte levensduur valt.
Wat raden jullie aan? Moet ik Bol.com benaderen, waar ik mijn PlayStation in september 2021 heb gekocht? Of hebben jullie nog andere tips hoe ik dit op een zo goed mogelijke manier kan aanvliegen?
https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechtenTM23MM schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:58:
Na de kerstdagen dacht ik een paar weken geleden: laat ik mijn PS5 maar weer eens aanzetten.
Nou, het is weer feest. M'n tweede controller heeft ook een gammele linker stick.
Ik heb een setje blauwe hall effect sticks en kalibratiebordjes (V5) aangeschaft en hoop er dan weer even klaar mee te zijn.
Ik heb een setje blauwe hall effect sticks en kalibratiebordjes (V5) aangeschaft en hoop er dan weer even klaar mee te zijn.
- knip -
ondertussen na 4 keer ruilen mijn geld terug gekregen, wel ff klaar mee....Amaze86 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:35:
Ik denk dat het pech is want de 2 jaar garantie zit erop.TM23MM schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:58:
Als Sony hem repareert voor €270,- dan is het redelijk coulant een nieuwe PS5 is duurder
Er is geen wettelijke garantietermijn van 2 jaar. Dat is afhankelijk van o.a. de verwachte levensduur van het product en de prijs.Starscreamer schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:02:
[...]
Ik denk dat het pech is want de 2 jaar garantie zit erop.
Als Sony hem repareert voor €270,- dan is het redelijk coulant een nieuwe PS5 is duurder
Dat betekent overigens niet dat je gelijk krijgt. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.
bol zal zeggen hij is buiten garantie dus zoek het maar uit. Sony wil alleen als je 270 euro betaald.
Praktisch gezien heb je twee keuzes:
Of je betaalt 270 euro of je koopt een nieuwe.
Of je laat het door je rechtsbijstand regelen als je verzekerd bent.FrankoNL schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:14:
[...]
Er is geen wettelijke garantietermijn van 2 jaar. Dat is afhankelijk van o.a. de verwachte levensduur van het product en de prijs.
Dat betekent overigens niet dat je gelijk krijgt. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.
bol zal zeggen hij is buiten garantie dus zoek het maar uit. Sony wil alleen als je 270 euro betaald.
Praktisch gezien heb je twee keuzes:
Of je betaalt 270 euro of je koopt een nieuwe.
vraagje,
ben ik de enige die het raar vind dat:
je bij een defecte controller binnen garantietermijn ook de console mee moet sturen?
bij coolblue is dit blijkbaar normaal....
je bij een defecte controller binnen garantietermijn ook de console mee moet sturen?
Dat is inderdaad vreemdjoey82 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:28:
vraagje,

Welke logica ziet hierachter?
Ga gewoon naar een coolblue winkel met je controller, straks krijg je ook een andere ps5 slim.joey82 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:28:
vraagje,
Vorig jaar juni 2023 een nieuwe PS5 gekocht bij de Mediamarkt Rijswijk. Helaas geen bon meer dus stond daar voor jan lul omdat de HDMI poort geen beeld meer gaf. Zonder bon of transactie kunnen ze niet helpen wat wel logisch is. Op barcode of serial kunnen ze blijkbaar niets vinden in het systeem. Ze namen daarvoor ook niet de moeite.
Uiteindelijk een winkeltje gevonden in Den Haag die voor 85 euro de HDMI poort heeft vervangen op het moederbord. Hij zegt dat het een bekend probleem is. Probleem binnen 2 uur verholpen en hij doet het weer
Nu is zeker weten de garantie voorbij
Maar wel gemaakt.
Uiteindelijk een winkeltje gevonden in Den Haag die voor 85 euro de HDMI poort heeft vervangen op het moederbord. Hij zegt dat het een bekend probleem is. Probleem binnen 2 uur verholpen en hij doet het weer
Nu is zeker weten de garantie voorbij
Ik zit echt met een dilemma. Ik heb nu een stille PlayStation 5 Disc (day one) en een Sony PlayStation 5 Pro (day one). Maar de PlayStation 5 Pro maakt echt significant meer geluid, zeker vervelend voor de mensen in huis als je met koptelefoon speelt. En ook irritant als je met het geluid zacht speelt. Nu kan ik wachten op een nieuwe revisie Pro, maar de ervaring leert vaak dat er vooral op materiaal bespaard wordt (bijvoorbeeld kleinere koelribben etc.).
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Welke fan heb je? PS5 Pro's schijnen een Delta fan of een Foxconn fan te hebben, die verschillen in geluid. De Foxconn schijnt een stuk stiller te zijn. Je kan het checken door je rechter bovenste plate eraf te halen (kijkend naar de voorkant van de console) en het serienummer te lezen.Jumpman schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:26:
Ik zit echt met een dilemma. Ik heb nu een stille PlayStation 5 Disc (day one) en een Sony PlayStation 5 Pro (day one). Maar de PlayStation 5 Pro maakt echt significant meer geluid, zeker vervelend voor de mensen in huis als je met koptelefoon speelt. En ook irritant als je met het geluid zacht speelt. Nu kan ik wachten op een nieuwe revisie Pro, maar de ervaring leert vaak dat er vooral op materiaal bespaard wordt (bijvoorbeeld kleinere koelribben etc.).
KSB = Delta
PVB = Foxconn
Kijk of je (nog) de mogelijkheid hebt om te ruilen en hopen dat je dan een stillere versie krijgt. Zoals hierboven aangegeven zijn er inderdaad 2 fans waarbij de consensus is dat de Foxconn de stillere is. Maar buiten de fan heb je ook nog kans op (luide) coil whine. Er zijn dus uiteindelijk meerdere factoren die een rol gaan spelen.Jumpman schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:26:
Een revisie zal er ongetwijfeld komen maar ik verwacht dat dit nog wel een tijdje gaat duren. Kijkend naar de normale PS5 (en PS4 pro) heeft Sony tot op vandaag gebruik gemaakt van verschillende fabrikanten waarbij vanaf dag 1 al een bepaalde fabrikant stiller is dan de anderen (bij de normale PS5 was dit Delta). Kennelijk valt het volgens Sony allemaal "within spec" dus dan weet je hoe ruim hun marges zijn.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Het lijkt erop dat er in de PS5 Pro verschillende merken fans zitten. Er zijn gebruikers die zweren dat de één meer geluid maakt dan de ander.Jumpman schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:26:
Die "coil whine" , om t toch even in de gaten te houden, is die al gelijk nieuw vanaf t begin waarneembaar na opstarten? Of bij bepaalde "veeleisende" spellen of pas na verloop van tijd? Qua spel ga ik als eerste voor GoW of Hogwarts Legacy.
.
Wel grappig dat je voor een PS5 Slim Disc + 2 controllers pakket meer kwijt bent dan wanneer je voor t kleinere pakket gaat en een 2e controller los erbij koopt (met vrijheid welke kleur).
P.s. toch ook bij Bol besteld. Had nog een cadeaubon van €80, dat doet wonderen en daarnaast select punten.
.
Las ergens een opmerking dat zonder standaard 't de ventilatie in de weg kan zitten? Maar ik kijk wel. Altijd snel nabesteld als ik hem toch staande wil en t gammel blijkt.KlaasjeNL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:48:
Ik heb die ervaring niet met Bol. Nieuw is altijd nieuw. Denk dat ik hem daar bestel. En inderdaad ook de disc versie. Schijnt zonder standaard ook mooi stabiel te staan.
Wel grappig dat je voor een PS5 Slim Disc + 2 controllers pakket meer kwijt bent dan wanneer je voor t kleinere pakket gaat en een 2e controller los erbij koopt (met vrijheid welke kleur).
P.s. toch ook bij Bol besteld. Had nog een cadeaubon van €80, dat doet wonderen en daarnaast select punten.
[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 22-11-2024 13:41 ]
De Meeste PS5's hebben coil whine. Je kan het blijven terug sturen, maar uiteindelijk eindig je met hetzelfde probleem.Gim schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:39:
Die "coil whine" , om t toch even in de gaten te houden, is die al gelijk nieuw vanaf t begin waarneembaar na opstarten? Of bij bepaalde "veeleisende" spellen of pas na verloop van tijd? Qua spel ga ik als eerste voor GoW of Hogwarts Legacy.
.
[...]
Las ergens een opmerking dat zonder standaard 't de ventilatie in de weg kan zitten? Maar ik kijk wel. Altijd snel nabesteld als ik hem toch staande wil en t gammel blijkt.
Die van mij heeft het ook, als je een meter ervandaan zit. Maar ik zit 2 en halve meter ervandaan, dus ik hoor het bijna niet over het geluid van mijn TV. De fan maakt meer geluid, als de coil whine.
Ik heb op YouTube gekeken/geluisterd hoe coil whine klinkt, maar dat heb ik toch echt niet op mijn PS5. Ik zit er praktisch naast.DeadPhoenix86 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:03:
[...]
De Meeste PS5's hebben coil whine. Je kan het blijven terug sturen, maar uiteindelijk eindig je met hetzelfde probleem.
Die van mij heeft het ook, als je een meter ervandaan zit. Maar ik zit 2 en halve meter ervandaan, dus ik hoor het bijna niet over het geluid van mijn TV. De fan maakt meer geluid, als de coil whine.
Klinkt alsof je de keuze al hebt gemaakt. Terugsturen.Jumpman schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:26:
Misschien hoor jij het niet.Zapato schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:16:
[...]
Ik heb op YouTube gekeken/geluisterd hoe coil whine klinkt, maar dat heb ik toch echt niet op mijn PS5. Ik zit er praktisch naast.
Sommige mensen kunnen bepaalde tonen niet horen.
Ik hoor zelf te goed.
Coil whine was ook iets wat je vroeger in ouderwetse TV's zat.
Ik ben 60. Zelfde effect als irritant geluid bij hangjongeren dat ouderen niet horen? Overigens is mijn gehoor wel prima volgens Apple.DeadPhoenix86 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:34:
[...]
Misschien hoor jij het niet.
Sommige mensen kunnen bepaalde tonen niet horen.
Ik hoor zelf te goed.
Coil whine was ook iets wat je vroeger in ouderwetse TV's zat.
Ik heb ongeveer hetzelfde. Mijn fan van de 30th Edition Slim is luidt. Na wat onderzoek heb ik blijkbaar de ventilator van NMB. Dus ik ga hem gewoon vervangen met een Foxconn die ik ergens inkoop. Dan is het issue 99% zeker wegJumpman schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:26:
Coil whine is overigens je moederbord welk stroom doorvoert van je voeding. Dat kan je eigenlijk niet oplossen. Een hoog piepje, of veel geluid vanwege blazen, is je venitlator.
[ Voor 10% gewijzigd door Meneer UYL op 22-11-2024 14:45 ]
Let op:
Waar kan ik garantie claimen?
- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.
Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.
Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
• https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie
Waar kan ik garantie claimen?
- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.
Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.
Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
• https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie