• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

rutgergron schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:15:
Ps5 net nieuw binnen, nu valt mij op dat ik een tikkend geluid hoor. Komt niet van de fan. Exact zelfde geluid als dit: https://www.reddit.com/r/...when_using_my_ps5_anyone/

https://www.reddit.com/r/...tling_noises_when_not_in/

Het geluid word erger als ik de console heen en weer beweeg. Wat te doen?

Zijplaten er al afgehaald maar dat mocht niks baten. Baal als een stekker.
Heb je hem horizontaal of verticaal geplaatst? Probeer hem anders eens op de andere manier neer te zetten.

Lees verschillende dingen, van voeding tot sticker, maar hoe heb je hem staan?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21-06 22:20
Linksquest schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:19:
[...]

Heb je hem horizontaal of verticaal geplaatst? Probeer hem anders eens op de andere manier neer te zetten.

Lees verschillende dingen, van voeding tot sticker, maar hoe heb je hem staan?
Ik heb de ps5 verticaal staan op de standaard, als ik mijn oor op de ps5 hou hoor ik duidelijk van binnen een tikkend geluid. Zoals in de filmpjes in de link. Vind ik toch echt onacceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:45
rutgergron schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:31:
[...]

Ik heb de ps5 verticaal staan op de standaard, als ik mijn oor op de ps5 hou hoor ik duidelijk van binnen een tikkend geluid. Zoals in de filmpjes in de link. Vind ik toch echt onacceptabel.
En als je gewoon op de bank gaat zitten? :?
Ik heb nog nooit met mijn oor tegen een console gezeten.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

• rutgergron
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:01:
[...]

En als je gewoon op de bank gaat zitten? :?
Ik heb nog nooit met mijn oor tegen een console gezeten.
Als ik de console op pak en omdraai lijkt het geratel erger te worden lijkt mij niet normaal.

Dus jij wilt zeggen dat dit geluid normaal is?
Zie onderstaande link.

[ Voor 19% gewijzigd door rutgergron op 17-11-2022 22:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:45
rutgergron schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:04:
[...]

Als ik de console op pak en omdraai lijkt het geratel erger te worden lijkt mij niet normaal.
Lijkt me ook niet de bedoeling om draaiende console van positie te veranderen. Maargoed, ik heb weleens iets gelezen over een fan die langs een sticker komt en raakt. Wellicht is het zoiets.

Verder moet je naar mijn mening een console aanzetten en gamen op de bank met je geluid van de tv aan. Vallen er dan rare geluiden op, zou ik hem omruilen, opsturen of verkopen. Allerhande test uitvoeren die niets met normaal gebruik te maken hebben, maken je gek.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:53
@rutgergron https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2034488 dit is het topic om problemen van de ps5 te bespreken. Maar mij lijkt het niet moeilijk, ding opsturen voor reparatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ps5 net nieuw binnen, nu valt mij op dat ik een tikkend geluid hoor. Komt niet van de fan. Exact zelfde geluid als dit: https://www.reddit.com/r/...when_using_my_ps5_anyone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
[PS5] Beschikbaarheid en levertijden << Ik denk dat je daar meer feedback kunt vinden of krijgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1837468

rutgergron schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 06:34:

Voor wat het je waard is…

Als ik een tik, rammel of brom constateerde stuurde ik de PlayStation simpelweg zonder opgave van reden terug, en gokte er maar op dat er op korte termijn nieuwe voorraad kwam.

Als jij nog binnen je retourrecht zit zou ik hem gewoon terug sturen en ja ik weet dat dit vervelend is met schaarste maar geloof me, je blijft je er aan ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Anoniem: 1837468 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:34:
[...]

Voor wat het je waard is…

Als ik een tik, rammel of brom constateerde stuurde ik de PlayStation simpelweg zonder opgave van reden terug, en gokte er maar op dat er op korte termijn nieuwe voorraad kwam.

Als jij nog binnen je retourrecht zit zou ik hem gewoon terug sturen en ja ik weet dat dit vervelend is met schaarste maar geloof me, je blijft je er aan ergeren.
Heb begrepen dat dit door de beruchte Nidec fan komt. Een veel voorkomende klacht maar wat niet als klacht door Sony word gezien. De X box series X die ik eerst had was echt abnormaal stil, echt bizar. Misschien toch maar weer xbox kopen dan 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rutgergron schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:42:
[...]

Heb begrepen dat dit door de beruchte Nidec fan komt. Een veel voorkomende klacht maar wat niet als klacht door Sony word gezien. De X box series X die ik eerst had was echt abnormaal stil, echt bizar. Misschien toch maar weer xbox kopen dan 😞
PlayStation’s en lawaai (soms) een eeuwigdurende verbintenis…

Je zou als tussenoplossing weer voor een Xbox kunnen gaan alleen dat is een afweging die je voor je zelf moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:30
[...]

Yep ps5 is een loterij qua fans, eigenlijk moeten ze die Nidec fan niet gebruiken.

XSX is apart verhaal, top werk hebben ze geleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door Amaze86 op 18-11-2022 10:51 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Heeft het nog zin om de fan eruit te halen en te kijken of de fan ergens tegen aankomt? Had ook begrepen dat het geluid ontstaat door een sticker wat tegen de fan aankomt.

YouTube: Is Your PS5 Fan Noise Loud? Here's Why

Ik weet namelijk niet of dit de moeite waard is om aan te beginnen en hoeveel succes verhalen je hier over hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rutgergron schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:59:
Heeft het nog zin om de fan eruit te halen en te kijken of de fan ergens tegen aankomt? Had ook begrepen dat het geluid ontstaat door een sticker wat tegen de fan aankomt.

Ik weet namelijk niet of dit de moeite waard is om aan te beginnen en hoeveel succes verhalen je hier over hoort.
Kan je voorzichtig proberen, voldoende voorbeeld video’s op het internet te vinden. Maar als je de fan demonteert is dan het ‘nieuwe’ er dan niet een beetje van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:52
rutgergron schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:59:

Simpel toch! De plate eraf halen zal vast het moeilijkste zijn aan heel de job!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Anoniem: 1837468 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:45:
[...]

Kan je voorzichtig proberen, voldoende voorbeeld video’s op het internet te vinden. Maar als je de fan demonteert is dan het ‘nieuwe’ er dan niet een beetje van af?
Hangt er vanaf hoe je het doet! Ik heb genoeg computers uit elkaar gehaald en terug in elkaar gestoken om te weten dat dit niet het geval zal zijn, het is je eigen persoonlijke gevoel!
Wat als je je toestel naar Sony terugstuurt, dan doen zij het gewoon in jouw plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Runaque schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:25:
[...]

Hangt er vanaf hoe je het doet! Ik heb genoeg computers uit elkaar gehaald en terug in elkaar gestoken om te weten dat dit niet het geval zal zijn, het is je eigen persoonlijke gevoel!
Wat als je je toestel naar Sony terugstuurt, dan doen zij het gewoon in jouw plek!
Ik zie dat stickertje ook meer als een HOAX, heb eerder het vermoeden dat de fan uit het lood staat (speling) en ergens tegen aankomt anders zou ik het ratelen niet kunnen verklaren, want als de PlayStation geen schijfje bevat is dat op dat moment het enige bewegende/draaiende onderdeel.

En natuurlijk is terugsturen naar Sony een optie, alleen als je zin hebt om honderden pagina's terug te lezen, dan zal je lezen dat Sony een lawaaiige fan niet ziet als een defect, immers functioneert de PlayStation normaal en krijg je hem zo ongezien weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
Anoniem: 1837468 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:34:
[...]

Ik zie dat stickertje ook meer als een HOAX, heb eerder het vermoeden dat de fan uit het lood staat (speling) en ergens tegen aankomt anders zou ik het ratelen niet kunnen verklaren, want als de PlayStation geen schijfje bevat is dat op dat moment het enige bewegende/draaiende onderdeel.

En natuurlijk is terugsturen naar Sony een optie, alleen als je zin hebt om honderden pagina's terug te lezen, dan zal je lezen dat Sony een lawaaiige fan niet ziet als een defect, immers functioneert de PlayStation normaal en krijg je hem zo ongezien weer terug.
Daar vrees ik ook voor dat dat niet onder garantie valt, als ze al geen aandacht besteden aan de stick drift en dat niet als een probleem willen aanzien, dan al zeker geen ratelende fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-02 16:39
[...]

Nee de klacht wat ze niet erkennen is de UFO geluid, dat is wat anders dan jou tik geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Starscreamer schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:42:
[...]

Nee de klacht wat ze niet erkennen is de UFO geluid, dat is wat anders dan jou tik geluid ;)
Ufo geluid, 'tikkend' geluid komt wel wat overeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:55

FeaR

In GoT we trust

[...]
Na het zien van het filmpje op Reddit had ik ook direct die gedachte. Wat je kan testen is de fan uit de console halen en de console dan starten. Als de tik er dan niet is dan is het de ventilator. Ik had exact hetzelfde probleem. Als je het eenmaal hoort dan blijf je het horen en snap ik al te goed dat je je irriteert.

Zelf heb ik getest met rubber ringen onder de ventilator om deze van de behuizing te ontkoppelen, echter gaf dit maar lichte verbetering. Ook de ventilator fiks ophogen door meerdere ringen lostte het probleem niet op. Gekke is namelijk dat de NIDEC ventilater uit de behuizing stil is. Als je de ventilator vast pakt en net niet in de behuizing hebt zitten ook. Pas als de ventilator geheel op zijn plek zit begint de tik. Vandaar de gedachte om de ventilator geheel los te koppelen. Enfin, lange verhaal kort is dat ik uiteindelijk maar een NMB fan heb gekocht, probleem geheel opgelost.
Starscreamer schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:42:
[...]
Tik geluid van de NIDEC ventilator erkent Sony ook niet. Enige waar je op kan hopen bij een RMA is dat je een (refurb) PS5 krijgt die met NMB ventilator komt. Nadeel kan zijn dat je een console retour krijgt met coil whine. Is het ene probleem weg, maar een andere voor in de plek. Of je krijgt een Playstation met NIDEC ventilator én coil whine...

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 24-11-2022 09:55 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Goedemorgen,

Ik heb in mijn PS5 controller behoorlijk last van stickdrift, nu heb ik begrepen dat dit nog onder de garantie valt.
Mijn PS5 met de bijgeleverde controller heb ik via Amazon UK (3-12-2020) gekocht.

Nu is mij alleen niet duidelijk welke weg ik moet bewandelen voordat ik te laat ben.

Kan iemand mij hier de juiste stappen uitleggen? Alvast onwijs bedankt.

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:55

FeaR

In GoT we trust

Ricloo86 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:20:
Officieel is de verkopende partij je aanspreekpunt. Echter wil Amazon nog wel eens wijzen op direct contact met de fabrikant. Zou ik in deze dan ook aanraden te doen. Ikzelf heb toentertijd Sony support gebeld, issue uitgelegd en kreeg direct, via e-mail, een retourlabel om de controller op te sturen ter reparatie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobskee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
Ricloo86 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:20:
Goedemorgen,

Ik heb in mijn PS5 controller behoorlijk last van stickdrift, nu heb ik begrepen dat dit nog onder de garantie valt.
Mijn PS5 met de bijgeleverde controller heb ik via Amazon UK (3-12-2020) gekocht.

Nu is mij alleen niet duidelijk welke weg ik moet bewandelen voordat ik te laat ben.

Zelf heb ik Sony benaderd maar zij wilden niets doen omdat mijn controller ouder dan 12 maanden is (15 maanden) en verwezen mij naar de verkoper. Vervolgens Intertoys benaderd en die zeggen hetzelfde. Vervolgmails reageren ze doodleuk niet meer op en ik moet nu wel weer een nieuwe controller kopen.

Ik heb overigens zelf altijd hele fijne ervaringen met Amazon NL klantenservice, dus ik zou het bij hen zeker proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Geronimous

化け猫

FeaR schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:09:
[...]

Officieel is de verkopende partij je aanspreekpunt. Echter wil Amazon nog wel eens wijzen op direct contact met de fabrikant. Zou ik in deze dan ook aanraden te doen. Ikzelf heb toentertijd Sony support gebeld, issue uitgelegd en kreeg direct, via e-mail, een retourlabel om de controller op te sturen ter reparatie.
Als je binnen het 1 jaar fabrieksgarantie zit, is Sony direct vaak sneller inderdaad. Gezien @Ricloo86 daarbuiten valt zou ik geen tijd verliezen en direct met Amazon UK contact opnemen.

https://www.eccnederland....-shoppen-dit-moet-u-weten

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-06 20:34
-knip- dat is fraude en daar werken we niet aan mee hier...

[ Voor 84% gewijzigd door Geronimous op 16-12-2022 17:02 ]

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:57
Je kunt toch terug naar de winkel waar je hem gekocht heb, misschien kunnen die nog de transactie voor je terugzoeken? Wat jij hier vraagt is denk ik vrij frauduleus en niet helemaal de bedoeling.

[ Voor 24% gewijzigd door Geronimous op 16-12-2022 17:02 ]

• Frostie
JEROENrgfgf schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:29:
[...]

Je kunt toch terug naar de winkel waar je hem gekocht heb, misschien kunnen die nog de transactie voor je terugzoeken? Wat jij hier vraagt is denk ik vrij frauduleus en niet helemaal de bedoeling.
Geen sprake van fraude maar verhuisd van ene naar de andere kant van het land dus denk dat daarbij bon verloren is gegaan... Terug gaan naar de winkel had ik ook al bedacht maar dat is dus niet zo eenvoudig...

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29
Frostie schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:31:
[...]

Geen sprake van fraude maar verhuisd van ene naar de andere kant van het land dus denk dat daarbij bon verloren is gegaan... Terug gaan naar de winkel had ik ook al bedacht maar dat is dus niet zo eenvoudig...
Is het een bekende winkelketen?
Ik heb in verleden namelijk een mail naar klantenservice (Intertoys) gestuurd en kon toen zo ook een kopie bon krijgen, volgens mij hebben hun zelfs met filiaal contact gehad ook.
Was destijds een voor een Nintendo Switch die gerepareerd moest worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostie
schumi2004 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:28:
[...]

Is het een bekende winkelketen?
Ik heb in verleden namelijk een mail naar klantenservice (Intertoys) gestuurd en kon toen zo ook een kopie bon krijgen, volgens mij hebben hun zelfs met filiaal contact gehad ook.
Was destijds een voor een Nintendo Switch die gerepareerd moest worden.
Ah goeie tip - even kijken of dat lukt (idd Intertoys)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizzie33
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-01 09:57
Ps5 controller heeft na 1,5 jaar een lamme L2 button. Gekocht bij GameMania Delft. Manager weigerde om te ruilen, omdat in tweede jaar (volgens Sony) bewijslast bij mij zou liggen. Maar ik heb een koopovereenkomst met Gamemania en volgens garantie recht hebben op een deugdelijk product. Nu moet ik bewijzen, via Sony (voor wie zijn de kosten dan?), om een vrij bekend voorkomend probleem aan te tonen. GameMania houdt zich hier toch niet aan de regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobskee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
Vizzie33 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 17:43:
Ps5 controller heeft na 1,5 jaar een lamme L2 button. Gekocht bij GameMania Delft. Manager weigerde om te ruilen, omdat in tweede jaar (volgens Sony) bewijslast bij mij zou liggen. Maar ik heb een koopovereenkomst met Gamemania en volgens garantie recht hebben op een deugdelijk product. Nu moet ik bewijzen, via Sony (voor wie zijn de kosten dan?), om een vrij bekend voorkomend probleem aan te tonen. GameMania houdt zich hier toch niet aan de regels?
Zit in hetzelfde schuitje met Intertoys. Sony wijst naar hen, Intertoys naar Sony. Beide willen niets meer doen na 12 maanden. Heb het inmiddels maar opgegeven omdat het me teveel moeite kost voor 70 euro

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:19
Iemand hier ervaringen met Playstation überhaupt bereiken voor een support vraag? Mijn PS5 geeft geen beeld meer. Nu heb ik deze bij de Franse Amazon gekocht. Na contact met de klantenservice daar verwijzen zij mij door naar Sony (ze zeggen dat je wel twee jaar fabrieksgarantie hebt) maar zowel de NL als Franse klantenservice zijn volstrekt onbereikbaar. Ik overweeg maar gewoon hem ergens ter reparatie aan te bieden en het zelf te betalen (iemand nog tips in regio Utrecht?), maar voelt vreselijk oneerlijk omdat ik gewoon garantie heb.

• schumi2004
donleone83 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:09:
Iemand hier ervaringen met Playstation überhaupt bereiken voor een support vraag? Mijn PS5 geeft geen beeld meer. Nu heb ik deze bij de Franse Amazon gekocht. Na contact met de klantenservice daar verwijzen zij mij door naar Sony (ze zeggen dat je wel twee jaar fabrieksgarantie hebt) maar zowel de NL als Franse klantenservice zijn volstrekt onbereikbaar. Ik overweeg maar gewoon hem ergens ter reparatie aan te bieden en het zelf te betalen (iemand nog tips in regio Utrecht?), maar voelt vreselijk oneerlijk omdat ik gewoon garantie heb.
De chat van Amazon al geprobeerd?
Die keren dat ik daar contact mee zocht was het zo opgelost.

• donleone83
schumi2004 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:14:
[...]

De chat van Amazon al geprobeerd?
Die keren dat ik daar contact mee zocht was het zo opgelost.
Ja - alleen de NL Amazon verwees mij door naar de Franse. Die heb ik gebeld. Prima geholpen ondanks mijn matige kennis van het Frans maar zij verwijzen mij naar Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

donleone83 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:38:
[...]

Ja - alleen de NL Amazon verwees mij door naar de Franse. Die heb ik gebeld. Prima geholpen ondanks mijn matige kennis van het Frans maar zij verwijzen mij naar Sony.
Amazon beleid, stond toen ook voor de keuze met ‘plakkende’ LT trigger van een Xbox controller. Of de controller ter reparatie opsturen naar Microsoft of de complete Xbox retour Amazon, en heb maar gekozen voor het laatste.

Het is een gok in verband met de verkrijgbaarheid van de PlayStation anders zou ik gewoon de PlayStation in zijn geheel terugsturen en vragen om een terug betaling.

Bewaar goed je verzendbewijs want ik kreeg pas na 30 dagen mijn geld terug want mijn PlayStation 5 is nooit aangekomen bij Amazon DE.
:X

• donleone83
Anoniem: 1837468 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:43:
[...]

Amazon beleid, stond toen ook voor de keuze met ‘plakkende’ LT trigger van een Xbox controller. Of de controller ter reparatie opsturen naar Microsoft of de complete Xbox retour Amazon, en heb maar gekozen voor het laatste.

Het is een gok in verband met de verkrijgbaarheid van de PlayStation anders zou ik gewoon de PlayStation in zijn geheel terugsturen en vragen om een terug betaling.

Bewaar goed je verzendbewijs want ik kreeg pas na 30 dagen mijn geld terug want mijn PlayStation 5 is nooit aangekomen bij Amazon DE.
:X
Dank voor het delen van je ervaringen. Ik denk dat ik hem gewoon ergens op eigen kosten laat repareren dan. Nog 1 keer bellen morgen. Bij de PS4 zie ik dat een gelijksoortige reparatie vaak een euro of 70 kostte. Dat is het mij wel waard.

Overigens misschien echt dom maar nooit bij stilgestaan toen ik hem via Amazon FR bestelde dat de language barrier nog een issue zou worden met garantie. In dat opzicht was DE al een stuk gemakkelijker geweest en dan is mijn Frans eigenlijk nog best redelijk als je bedenkt dat ik het nooit spreek.

@donleone83 Je zou eerst je verhaal op kunnen zetten in het Nederlands, deze vervolgens plakken/kopiëren in een vertaalprogramma en omzet in het Frans waarna je deze weer plakt in een chat met Amazon.

Je zou daarin ook kunnen vragen naar een Engels sprekend Amazon medewerker.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1837468 op 22-12-2022 17:58 ]

• donleone83
Anoniem: 1837468 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 17:57:
@donleone83 Je zou eerst je verhaal op kunnen zetten in het Nederlands, deze vervolgens plakken/kopiëren in een vertaalprogramma en omzet in het Frans waarna je deze weer plakt in een chat met Amazon.

Je zou daarin ook kunnen vragen naar een Engels sprekend Amazon medewerker.
Franse Amazon heeft geen chat en er spreekt helaas niemand Engels. Frustrerend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vizzie33
Vizzie33 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 17:43:
Mail gestuurd naar klantenservice; zelfde verhaal. Daarna heb ik mail gestuurd met de vraag of ze de schuld bij mij leggen (van een bekend probleem in de dualsense), wie die onafhankelijke expert is, wie die kosten gaat betalen bij mijn gelijk en dat ik verdere stappen zou gaan ondernemen. Daarna mail gekregen dat controller omgeruild kom worden voor een nieuwe. Wel spraken ze over een uitzondering, hoewel dit natuurlijk bewust zo geformuleerd wordt. Fijn dat het opgelost is, maar voor hardware sla ik Gamemania in het vervolg over, voor games zal ik er bij goede (inruil)acties nog steeds af en toe komen. Heb bij hardware geen zin in dit soort vermoeiende discussies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
Vizzie33 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:27:
[...]

Mail gestuurd naar klantenservice; zelfde verhaal. Daarna heb ik mail gestuurd met de vraag of ze de schuld bij mij leggen (van een bekend probleem in de dualsense), wie die onafhankelijke expert is, wie die kosten gaat betalen bij mijn gelijk en dat ik verdere stappen zou gaan ondernemen. Daarna mail gekregen dat controller omgeruild kom worden voor een nieuwe. Wel spraken ze over een uitzondering, hoewel dit natuurlijk bewust zo geformuleerd wordt. Fijn dat het opgelost is, maar voor hardware sla ik Gamemania in het vervolg over, voor games zal ik er bij goede (inruil)acties nog steeds af en toe komen. Heb bij hardware geen zin in dit soort vermoeiende discussies.
FIjn dat het opgelost is maar ik ging zelfs voor games er ook al niet meer naar toe, dan maar meer betalen maar niet bij hun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cl0udrado
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-06 00:34
Sinds kerst via Playstation Direct de GOW bundel binnengekregen. Ik merk nu dat de R1 knop wat sticky is (schijnt een veelvoorkomend probleem met deze bundel?) als je deze indrukt op een bepaalde manier .Heeft iemand enig idee of je dan de hele console moet terugsturen of dat ze de controller ook apart retour nemen? Wordt dit dan een omruil of reparatie?

[ Voor 6% gewijzigd door cl0udrado op 01-01-2023 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@cl0udrado Alleen controller opsturen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cl0udrado
Contact opgenomen en zeiden dat de hele bundel inclusief console terug moest worden gestuurd. Daarna was er nog twijfel of ik een nieuw of refurbished bundel terugkrijg. Bundel is nog steeds binnen de 14 dagen sinds bezorging.

[ Voor 8% gewijzigd door cl0udrado op 02-01-2023 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@cl0udrado Oh apart, dacht dat alleen bij amazon console+controller moest terugsturen, blijkbaar bij sony dus ook. Dan krijg je nieuwe, let op dat je dezelfde versie krikgt model 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cl0udrado
Amaze86 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:11:
@cl0udrado Oh apart, dacht dat alleen bij amazon console+controller moest terugsturen, blijkbaar bij sony dus ook. Dan krijg je nieuwe, let op dat je dezelfde versie krikgt model 1200
Zoals ik al eerder omschreef heb ik ongelooflijk veel comments gevonden onder Reddit of een video over het verhelpen van een R1 knop de PS5. Veel mensen klagen dat zij ook een GOW bundel hebben gekocht en iedereen heeft hetzelfde R1 probleem. Ik twijfel dus nu of het omruilen in zijn geheel zal helpen en/of ik dan niet dezelfde batch controller krijg.

Ik kan het net zo goed volhouden en na 30 dagen kan de controller wel apart worden gestuurd, echter krijg je dan vast een refurbished controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 14:27
Zijn hier toevallig meer mensen bij wie 1 van de achterste usb poorten is in dit geval de onderste. Naar mijn idee niets bijzonders gedaan en de kabel en of dongel niet vaak of hardhandig verwijderd. Maar vanavond wisselde ik de usb kabel en de usb dongel van de pulse 3d om omdat mijn controller niet laadde en bij terugwisselen trok ik heb blauwe plastic ermee uit.
Lijkt me voor een systeem van €500,- toch niet de bedoeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lL2ieZhgbSkAXxqVRwVV91ZSb_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vd4LV6OBCyoCdWYr2Fkp9JlD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FU2cLXE0dAQjqwhWg_OGYcxyw2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQzANV2OpgWjg13uWGbwWZqK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:08
johan1997 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:58:
Zijn hier toevallig meer mensen bij wie 1 van de achterste usb poorten is in dit geval de onderste. Naar mijn idee niets bijzonders gedaan en de kabel en of dongel niet vaak of hardhandig verwijderd. Maar vanavond wisselde ik de usb kabel en de usb dongel van de pulse 3d om omdat mijn controller niet laadde en bij terugwisselen trok ik heb blauwe plastic ermee uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De achterkant van de PS5 kan heel erg heet worden, en is dus niet een optimale plek voor dongels. Advies voor dongels is dan ook altijd om de voorste USB poort te gebruiken.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
ZesBarkiePK schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:25:
[...]

De achterkant van de PS5 kan heel erg heet worden, en is dus niet een optimale plek voor dongels. Advies voor dongels is dan ook altijd om de voorste USB poort te gebruiken.
Weet dat dit niet de ideale plek is idd. Echter de poort waar het gaat is de onderstaande daar zit normaal gesproken de usb kabel voor de controller in voor laden in slaapstand van de ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
johan1997 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:37:
[...]

Weet dat dit niet de ideale plek is idd. Echter de poort waar het gaat is de onderstaande daar zit normaal gesproken de usb kabel voor de controller in voor laden in slaapstand van de ps5.
Heb je nog garantie? Want dan kan je het gratis door Sony laten repareren.

Ik zou het poortje voor nu wel even afplakken, of een usb stofkap er in doen, je wilt geen kortsluiting maken.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
ZesBarkiePK schreef op zondag 8 januari 2023 @ 23:51:
[...]

Heb je nog garantie? Want dan kan je het gratis door Sony laten repareren.

Ik zou het poortje voor nu wel even afplakken, of een usb stofkap er in doen, je wilt geen kortsluiting maken.
Nee, althans geen fabrieksgarantie meer de ps5 is nu zo'n 1,5 jaar oud. Maar mag toch aannemen dat een usb poort op een apparaat van €500,- wel langer mee gaat dan 1,5 jaar...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@johan1997 je hebt 2 jaar garantie. Die plastic stukken breken meestal af als er druk van boven of onder opkomt ipv er recht uit te trekken. Verder kan je ook gewoon pech hebben gehad, op 30 miljoen consoles en dus 90 miljoen usb poorten kan er gewoon een slechte tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Meld het gewoon aan bij Sony. En dan kijken wat het resultaat is.
Overigens is jouw PS5 wel érg stoffig of lijkt dat maar zo? En kan ie wel goed zijn warmte kwijt?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
johan1997 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn PS5 heeft exact hetzelfde, ook een usb aan de achterkant op dezelfde manier kapot, gelukkig waren de pinnen nog recht en heb er nu standaard een usb stick met mp3tjes erin zitten.
Bij mij kwam het omdat ik vroeger met mijn oude race stuurtje voor de tv zat mbv een standaard, standaard is een keer omgevallen en trok toen de PS5 bijna omver, toen is de usb waarschijnlijk ook stuk gegaan.
Gelukkig kan ik hem nog gebruiken en als je voorzichtig je usb eruit haalt en voorzichtig terug steekt is er niet veel aan de hand bij mij. Maar het is inderdaad klote, de mijne is al uit garantie maar denk niet dat ik hier garantie op zou hebben gehad aangezien ik het waarschijnlijk zelf veroorzaakt heb. Is wel kut voor als ik hem wil verkopen om bv een PS5 pro te kopen, verminderd toch wel de waarde.
Aan de andere kant, het is maar een usb poort, die zijn vrij eenvoudig te vervangen door mensen die kunnen solderen, dus misschien laat ik hem voordat ik hem verkoop wel repareren, ben alleen bang dat je dan met de liquid metal te maken krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 09-01-2023 12:08 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Kalder schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:57:
[...]

Mijn PS5 heeft exact hetzelfde, ook een usb aan de achterkant op dezelfde manier kapot, gelukkig waren de pinnen nog recht en heb er nu standaard een usb stick met mp3tjes erin zitten.
Bij mij kwam het omdat ik vroeger met mijn oude race stuurtje voor de tv zat mbv een standaard, standaard is een keer omgevallen en trok toen de PS5 bijna omver, toen is de usb waarschijnlijk ook stuk gegaan.
Gelukkig kan ik hem nog gebruiken en als je voorzichtig je usb eruit haalt en voorzichtig terug steekt is er niet veel aan de hand bij mij. Maar het is inderdaad klote, de mijne is al uit garantie maar denk niet dat ik hier garantie op zou hebben gehad aangezien ik het waarschijnlijk zelf veroorzaakt heb. Is wel kut voor als ik hem wil verkopen om bv een PS5 pro te kopen, verminderd toch wel de waarde.
Aan de andere kant, het is maar een usb poort, die zijn vrij eenvoudig te vervangen door mensen die kunnen solderen, dus misschien laat ik hem voordat ik hem verkoop wel repareren, ben alleen bang dat je dan met de liquid metal te maken krijgt.
Ben je niet bang dat je kortsluiting krijgt? Zeker met een USB stick er in? Als een van die pinnetjes de andere raakt is het over en uit.

De Liquid Metal kan je gewoon opzuigen en hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
ZesBarkiePK schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:36:
[...]

Ben je niet bang dat je kortsluiting krijgt? Zeker met een USB stick er in? Als een van die pinnetjes de andere raakt is het over en uit.

De Liquid Metal kan je gewoon opzuigen en hergebruiken.
Nee niet echt, zoals ik zeg heb ik er nu gewoon standaard een usb stick in zitten, kan weinig mee gebeuren zo, en als ik er iets anders in wil steken moet ik dat gewoon heel voorzichtig doen. Voor nu heb ik genoeg aan 2 usb a en een usb c, ik laat hem wel een keer repareren of misschien ga ik zelf wel een poging wagen, heb vaker dingen gesoldeerd, maar maak me dan wel zorgen over die liquid metal, want een klein beetje daarvan op de verkeerde plek en je PS5 is toast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
Nyarlathotep schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:55:
Meld het gewoon aan bij Sony. En dan kijken wat het resultaat is.
Overigens is jouw PS5 wel érg stoffig of lijkt dat maar zo? En kan ie wel goed zijn warmte kwijt?
Klopt, dacht dat ik het nog niet al te lang geleden gedaan had maar moet hem idd weer even schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
cold_as_ijs schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:15:
@johan1997 je hebt 2 jaar garantie. Die plastic stukken breken meestal af als er druk van boven of onder opkomt ipv er recht uit te trekken. Verder kan je ook gewoon pech hebben gehad, op 30 miljoen consoles en dus 90 miljoen usb poorten kan er gewoon een slechte tussen zitten.
Mag ik vragen waar je dat gezien/gelezen hebt? Overal waar ik kijk bij Sony of bij Bol.com waar die vandaan komt staat helaas maar 1 jaar garantie. Maar goed een apparaat van 500,- euro van 1,5 jaar oud zou dit toch met normaal gebruik niet mogen gebeuren lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
johan1997 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:14:
[...]

Mag ik vragen waar je dat gezien/gelezen hebt? Overal waar ik kijk bij Sony of bij Bol.com waar die vandaan komt staat helaas maar 1 jaar garantie. Maar goed een apparaat van 500,- euro van 1,5 jaar oud zou dit toch met normaal gebruik niet mogen gebeuren lijkt me?
Je hebt 2 jaar garantie op elektronica volgens de wet, ongeacht wat er aangegeven wordt voor garantie.
Meestal is het 1 jaar garantie bij de winkel en het laatste jaar via de fabrikant. En hopelijk heb je het niet bij gamemania vandaan want die willen dat je juridische stappen onderneemt voordat ze je garantie bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
Kalder schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Je hebt 2 jaar garantie op elektronica volgens de wet, ongeacht wat er aangegeven wordt voor garantie.
Meestal is het 1 jaar garantie bij de winkel en het laatste jaar via de fabrikant. En hopelijk heb je het niet bij gamemania vandaan want die willen dat je juridische stappen onderneemt voordat ze je garantie willen bieden.
Goed dat je het zegt hier had ik nog niet eens naar gekeken ik had alleen de garantievoorwaarden van de PS5 gelezen die 1 jaar zegt en die van Bol.com die ook 1 jaar zegt.

Nee, niet gekocht via Gamemania maar via Bol.com. Dus ik zal eerst even contact opnemen met Bol.com gezien zij hem geleverd hebben.

Bedankt voor de info!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
johan1997 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:14:
[...]

Discussie moet eigenlijk in het problemen/garantie afhandelingen topic lopen https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2034488.
De garantie moet je verhalen op de verkopende partij. Sony levert inderdaad 1 jaar fabrieksgarantie, maar bol.com moet volgens europese wetgeving wel gewoon 2 jaar garantie leveren. Vervelende is dat de Nederlandse wetgeving hierin wat vager is. Producten hebben sowieso 6 maanden garantie, daarbuiten is het afhankelijk van hoelang een product meegaat. Voor een console mag je er van uitgaan dat deze 7 jaar meegaat, dat is immers de gemiddelde cyclus van een console generatie. Omdat het weer vager is wordt het weer lastiger om die claim te maken richting de verkoper of fabrikant, maar vaak zie je dat ze de eerste 2 jaar niet moeilijk doen.

Nou naar punt 2, vanaf 6 maanden ligt de bewijslast bij de koper om aan te tonen dat de schade niet het gevolg is van incorrect gebruik. Ik denk dat in jou geval wel een dingetje gaat zijn. Je hebt 3 opties,
1. opsturen voor garantie naar bol.com en het risico lopen dat je onderzoek en verzendkosten moet betalen en alsnog moet betalen voor reparatie. Wat kan betekenen dat de hele PCB vervangen wordt, USB poort zal dan geen reserve onderdeel zijn.
2. Iemand zoeken die er een andere USB poort in kan solderen.
3. USB hub kopen. Als je toch niet de volledige USB 3 snelheid nodig hebt voor je headset en opladen dan lijkt me dit de goedkoopste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-02 16:39
Ships ik was Resident Evil Village aan het spelen en toen bleek mijn karakter telkens automatisch iets na links te lopen. Mijn controller is nu ruim 2 jaar oud :(
Kijken of ik de drift zelf kan oplossen maar amper 2 jaar heb ik nog nooit meegemaakt.
En al helemaal niet voor zo'n dure controller.
Ander controller gebruikt geen probleem bij het spel O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Starscreamer op 10-01-2023 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Geronimous

化け猫

@johan1997 Ik heb de hele discussie naar het juiste topic verplaats waar de juiste garantieinfo en advies te vinden is

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:36
Ik hoorde deze week de fans van m'n PS5 nogal wat geluid maken, dus kreeg toen het idee om stof te verwijderen met een busje perslucht. Werkte op zich prima, ware het niet dat ik de spuitbus iets te scheef heb gehouden (dom) en er op een gegeven moment wat condensatie meekwam 7(8)7. Schrok me een hoedje en heb de boel gelijk gedept met een doek. Volgens mij is het niet in de fan zelf terecht gekomen, voornamelijk aan de zijkant op het plastic. PS5 doet het verder ook nog helemaal prima. Zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVKd3zdYOGw6clBvTXWdPOaz3W4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2XKnJvNGw6QvwEFAhwN0p0D.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg nu alleen met geen mogelijkheid die vlekjes weg. Geprobeerd met 96% alcohol, maar dit haalt niks uit. Iemand toevallig een idee hoe ik het plastic weer netjes kan maken, of zal ik hiermee moeten leven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:17
ACDSL schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:29:
Ik hoorde deze week de fans van m'n PS5 nogal wat geluid maken, dus kreeg toen het idee om stof te verwijderen met een busje perslucht. Werkte op zich prima, ware het niet dat ik de spuitbus iets te scheef heb gehouden (dom) en er op een gegeven moment wat condensatie meekwam 7(8)7. Schrok me een hoedje en heb de boel gelijk gedept met een doek. Volgens mij is het niet in de fan zelf terecht gekomen, voornamelijk aan de zijkant op het plastic. PS5 doet het verder ook nog helemaal prima. Zie hier:

[Afbeelding]

Ik krijg nu alleen met geen mogelijkheid die vlekjes weg. Geprobeerd met 96% alcohol, maar dit haalt niks uit. Iemand toevallig een idee hoe ik het plastic weer netjes kan maken, of zal ik hiermee moeten leven?
Voor de volgende keer, je kunt beter de fan eruit halen en dan het stof uit de fan blazen. Of voorzichtig met een stofzuiger opzetstuk en een kwastje. Als je zomaar met perslucht in die fan gaat blazen zonder hem eruit te halen blaas je het stof alleen maar dieper in het systeem.
Die condensatie kan geen kwaad, maak je daar maar geen zorgen om. Eventueel heel voorzichtig met een klein beetje alcohol of wasbenzine en een stukje keukenpapier weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:36
Alexknl schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:58:
[...]

Voor de volgende keer, je kunt beter de fan eruit halen en dan het stof uit de fan blazen. Of voorzichtig met een stofzuiger opzetstuk en een kwastje. Als je zomaar met perslucht in die fan gaat blazen zonder hem eruit te halen blaas je het stof alleen maar dieper in het systeem.
Die condensatie kan geen kwaad, maak je daar maar geen zorgen om. Eventueel heel voorzichtig met een klein beetje alcohol of wasbenzine en een stukje keukenpapier weg te halen.
Bedankt voor de tips! Ik was wat huiverig om die hele fan eruit te halen wegens garantie etc, maar misschien toch maar eens doen dan. Zal het verwijderen van de vlekken nog eens proberen met alcohol en keukenpapier, gisteren met een wattenstaafje en alcohol lukte iig niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:26
Volgens mij is bij mij de PS5 controller overleden.

Ik heb volgens mij alles geprobeerd maar de controller wil niet aan.
  • Met de kabel aan de PS5.
  • Met de kabel aan 230V voeding d.m.v. een telefoonlader.
  • Met de kabel aan een powerbank.
  • Andere kabel geprobeerd.
  • De reset geprobeert die Sony aangeeft (pinnetje aan de achterzijde).
Maar de lampjes op de controller gaan simpelweg niet aan.

Kan ik concluderen dat de controller echt naar zijn grootje is of is er nog een andere manier? Het is mijn eerst PS controller ooit die kapot gaat, kennelijk gaat de bouwkwaliteit ook naar achteren bij Sony.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
FabianGTI schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:21:
Volgens mij is bij mij de PS5 controller overleden.

Ik heb volgens mij alles geprobeerd maar de controller wil niet aan.
  • Met de kabel aan de PS5.
  • Met de kabel aan 230V voeding d.m.v. een telefoonlader.
  • Met de kabel aan een powerbank.
  • Andere kabel geprobeerd.
  • De reset geprobeert die Sony aangeeft (pinnetje aan de achterzijde).
Maar de lampjes op de controller gaan simpelweg niet aan.

Kan ik concluderen dat de controller echt naar zijn grootje is of is er nog een andere manier? Het is mijn eerst PS controller ooit die kapot gaat, kennelijk gaat de bouwkwaliteit ook naar achteren bij Sony.
Je kunt proberen de controller aan te sluiten op een PC en kijken of je signaal krijgt, zo ja, kun je hem verder testen met Game Controller Tester
Echter klinkt het alsof, of de accu, of de usb connectie stuk is, heb je in het verleden vaker problemen gehad met de usb connectie? Zo ja is dat waarschijnlijk je probleem, zo niet acht ik het waarschijnlijker dat de accu stuk is.

Je hebt in ieder geval 2 jaar garantie op elektronica volgens de Europese wetgeving, dus als hij niet tussen de release van de PS5 en 3 maanden later is gekocht zou je in principe nog garantie moeten hebben.

Edit: Toevallig opgeladen met een usb verlengsnoer? Of een telefoon lader van niet al te beste makelarij gebruikt?
Ik heb in het begin dat de PS5 uit kwam mijn controller met een USB verlengsnoertje opgeladen (waarschijnlijk met teveel spanningsverlies of beschadigde draden), na een paar weken hield de controller ermee op, compleet dood, had gelukkig nog wel garantie.

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 14-01-2023 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Laatst online: 09:26
Kalder schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:00:
[...]

Je kunt proberen de controller aan te sluiten op een PC en kijken of je signaal krijgt, zo ja, kun je hem verder testen met Game Controller Tester
Echter klinkt het alsof, of de accu, of de usb connectie stuk is, heb je in het verleden vaker problemen gehad met de usb connectie? Zo ja is dat waarschijnlijk je probleem, zo niet acht ik het waarschijnlijker dat de accu stuk is.

Je hebt in ieder geval 2 jaar garantie op elektronica volgens de Europese wetgeving, dus als hij niet tussen de release van de PS5 en 3 maanden later is gekocht zou je in principe nog garantie moeten hebben.

Edit: Toevallig opgeladen met een usb verlengsnoer? Of een telefoon lader van niet al te beste makelarij gebruikt?
Ik heb in het begin dat de PS5 uit kwam mijn controller met een USB verlengsnoertje opgeladen (waarschijnlijk met teveel spanningsverlies of beschadigde draden), na een paar weken hield de controller ermee op, compleet dood, had gelukkig nog wel garantie.
Ik denk eigenlijk dat het de accu is, de controller reageert gewoon nergens meer op.
Er waren nooit problemen met de controller, de laatste keer dat ik hem gebruikte (2 weken geleden) was er niets aan te merken.

Opladen gebeurde altijd met het meegeleverde snoer via de USB poort op de PS5.
Heel soms deed ik het opladen in 'rest mode' maar in 95% van de gevallen gewoon aan de lader tijdens het gamen.

Ik heb gisteren maar een nieuwe controller alvast gehaald en die doet het weer prima.

De 'oude' controller zal ik aanmelden bij Sony, uiteraard deed die pagina het gisteren ook niet.
De PS5 is van Juli 2021, waarschijnlijk is het gewoon de wraak dat ik de console zonder problemen kon krijgen terwijl ze slecht verkrijgbaar waren.. :+ (Kameraad had er nog eentje over die ik over kon nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
FabianGTI schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:56:
[...]
De PS5 is van Juli 2021, waarschijnlijk is het gewoon de wraak dat ik de console zonder problemen kon krijgen terwijl ze slecht verkrijgbaar waren.. :+
Hehe, ik heb de PS5 ook redelijk gemakkelijk kunnen kopen op de dag dat hij uitkwam, ik kwam voor die tijd nog niet zo heel veel op Tweakers, maar op een dag keek ik toevallig in het PS5 topic en las ik dat je sinds die dag de PS5 kon pre-orderen bij MediaMarkt, dus meteen naar MM gegaan en 50€ vooraf betaald (dat was toen nog nodig), achteraf gezien was het niet echt nodig om hem op release al te hebben, het aanbod games met PS5 support was niet heel indrukwekkend in het begin. Maar toch blij dat ik hem al vanaf dag 1 in huis heb, want het werd steeds moelijker om een PS5 te kunnen bemachtigen en mensen die pas wat later pre-orderde hebben lang moeten wachten na de release omdat ze natuurlijk overal meer pre-orders hadden dan geleverde PS5's.

Zou het bij mij dan ook Karma geweest zijn dat mijn eerste controller ermee op hield? Nah, vast niet, want had nog een tweede backup controller en bij de MediaMarkt service bali kon ik hem direct laten omruilen voor een nieuwe, dus als het Karma was, was ze die keer niet zo'n bitch in ieder geval 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Wat een gedoe met dat stickdrift en de garantie afhandeling.
Heb een extra controller gekocht in maart 2021, en deze is vorige week gaan driften. Duidelijk te zien als je de L3 naar rechts duwt hij eigenlijk de andere kant opwilt. Leuk met scrollen in je stream app of je Game.

Dus ik terug naar de verkoper. En die begon meteen. Je hebt maar één jaar garantie dus ga maar naar Sony. Dus sony gebeld. Die zegt exact hetzelfde, je hebt maar één jaar garantie ga maar naar de verkoper.

Hoe kan twee jaar garantie tegelijk lopen????

Daarbij beweerde de medewerker van Sony dat stickdrift meer een soort hype is dan dat er echt te veel kapot zijn gegaan. (Ik sprak dat toch tegen, mijn beide controllers waren voorzien van stickdrift)

Gisteren weer terug bij de verkoper, en die begon meteen weer, je hebt maar één jaar.

Toen het maar op het recht gegooid dat ik recht heb op een duigdelijk product en dat nu niet het geval is. Van een controller mag je verwachten dat ie langer mee gaat dan twee jaar. (Getuige mijn PS1, 2, 3 en 4 controllers)
Met wat tegenzin is deze uiteindelijk omgeruild.
(Zelfde winkel als Vizzie33)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:08:
Heb een extra controller gekocht in maart 2021, en deze is vorige week gaan driften. Duidelijk te zien als je de L3 naar rechts duwt hij eigenlijk de andere kant opwilt. Leuk met scrollen in je stream app of je Game.

Dus ik terug naar de verkoper. En die begon meteen. Je hebt maar één jaar garantie dus ga maar naar Sony. Dus sony gebeld. Die zegt exact hetzelfde, je hebt maar één jaar garantie ga maar naar de verkoper.

Daarbij beweerde de medewerker van Sony dat stickdrift meer een soort hype is dan dat er echt te veel kapot zijn gegaan. (Ik sprak dat toch tegen, mijn beide controllers waren voorzien van stickdrift)

Gisteren weer terug bij de verkoper, en die begon meteen weer, je hebt maar één jaar.

Toen het maar op het recht gegooid dat ik recht heb op een duigdelijk product en dat nu niet het geval is. Van een controller mag je verwachten dat ie langer mee gaat dan twee jaar. (Getuige mijn PS1, 2, 3 en 4 controllers)
Schandelijk dat ze gewoon weer de volgende afwimpelen. Pas als je laat merken dat je weet hoe garantie werkt, kan het pas. Echt voor mij de reden met dit gezeik om nooit meer bij de GameMania hardware te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004

Ik vind dat je best mag benoemen dat het Gamemania is/was (hoefde ik eerlijk gezegd niet eens voor terug te zoeken afgaande het verhaal).

Les voor iedereen om ver van deze winkel uit de buurt te blijven ;)

Waardeloze afhandeling hebben ze en ik zou iedereen adviseren een klacht in te dienen bij ACM, wie weet doen ze er wat mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:57
Denk dat het ook wel komt omdat je op dit forum vooral leest over gebruikers die er wel last van hebben. Ik heb zelf ook 2 controllers (1 bijna 2 jaar en eentje 1,5 jaar) en op beide controllers nergens last van en zien er nog uit als nieuw. Dat was met de eerste generatie PS4 controllers wel anders, daar liet het rubber van de sticks binnen een week al los.

Het zou wel interessant zijn om officiele statistieken hierover te zien maar ik ben bang dat dat soort cijfers Sony nooit zal publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-05 22:56
Ik heb mijn PS5 op 2 februari opgestuurd naar Sony, omdat deze geen beeld meer gaf. Reparatie duurt nu wel erg lang, ligt nog steeds bij het repair center. Sony klantenservice wil er pas vanaf 24 februari achteraan, omdat er dan meer dan 3 weken zijn verstreken.

Vind het eigenlijk wel belachelijk dat de reparatietermijn pas ingaat als de PlayStation bij hen is ontvangen. Dat duurt namelijk al meer dan een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 20:00
Op zich wel logisch, ze zijn afhankelijk van verzending waar ze geen invloed op hebben maar waar ze vervolgens door klanten wel op afgerekend kunnen worden. Zoals vrijwel altijd bij afhandeling draait het niet om jouw specifieke order maar handelen ze het gewoon af op volgorde van binnenkomst en hebben ze dan 3 weken de tijd. Super frustrerend maar zoals jij zijn er nog honderden cases die allemaal haast hebben in de ogen van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ik heb afgelopen week mijn ps5 binnengekregen van Nedgame, disk versie zonder acc.

PS5 aangesloten en het viel mij direct op dat de ventilator een hoog resonerende geluid geeft. Het komt ook echt weg van de ventilator want als de ventilator stil staat hoor ik het niet.

Ervaren meer mensen dit zelfde geluid?

Ik heb een andere ps5 besteld in de hoop dat er een andere fan inzit en dat het geluid minder op de voorgrond aanwezig is. Dat je de PS5 enigzins hoort prima, maar het hoge toongeluid is lastig te negeren.

De Xbox series X die ik heb verkocht was echt muis en muisstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Ik heb de afgelopen maand geen geluk gehad met mijn spelconsoles.

Eerst heb ik een Xbox Series X aangeschaft, die na 1 week kapot is gegaan en deze terug gestuurd heb.
Nieuwe teruggestuurd gekregen, maar UPS heeft deze "zoekgemaakt."
Nog niets gehoord, en mijn geld nog niet terug.

Nou had ik in deze tussentijd mijn PS5 uitgeleend aan mijn nichtje, welke ook kapot is gegaan vorige week.
Deze heb ik afgelopen Woensdag op de bus gedaan en Vrijdag kreeg ik al bericht terug dat er een nieuwe
opgestuurd zou worden, en dat ik Vrijdagavond meteen gedaan en ik zou Zaterdag de nieuwe kunnen verwachten.

En, ja raadt het al... UPS is deze OOK "zoek"
2 Consoles, gewoon weg...
Contact zoeken met de Playstation Klantenservice (Livechat) is vrijwel een onmogelijke opgave.

Dus, nu mag ik in beide gevallen weken/maanden afwachten over wat er nu gaat gebeuren.

Iemand hier ervaring met hoe lang dit eventueel duurt bij Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operativus
  • Laatst online: 22-04-2024
Anoniem: 338166 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:39:
Ik heb de afgelopen maand geen geluk gehad met mijn spelconsoles.

Eerst heb ik een Xbox Series X aangeschaft, die na 1 week kapot is gegaan en deze terug gestuurd heb.
Nieuwe teruggestuurd gekregen, maar UPS heeft deze "zoekgemaakt."
Nog niets gehoord, en mijn geld nog niet terug.

Nou had ik in deze tussentijd mijn PS5 uitgeleend aan mijn nichtje, welke ook kapot is gegaan vorige week.
Deze heb ik afgelopen Woensdag op de bus gedaan en Vrijdag kreeg ik al bericht terug dat er een nieuwe
opgestuurd zou worden, en dat ik Vrijdagavond meteen gedaan en ik zou Zaterdag de nieuwe kunnen verwachten.

En, ja raadt het al... UPS is deze OOK "zoek"
2 Consoles, gewoon weg...
Contact zoeken met de Playstation Klantenservice (Livechat) is vrijwel een onmogelijke opgave.

Dus, nu mag ik in beide gevallen weken/maanden afwachten over wat er nu gaat gebeuren.

Iemand hier ervaring met hoe lang dit eventueel duurt bij Sony?
Mijn zending naar Sony was na 2 dagen aangekomen en binnen twee weken had ik een nieuwe retour.
Ik heb verder geen gebruik gemaakt van livechat, maar gewoon gebeld naar customer support.
(Daarna nog wat mail contact gehad over de details.) Al met al verliep het gehele retour proces dus allemaal best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Operativus schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:37:
[...]

Mijn zending naar Sony was na 2 dagen aangekomen en binnen twee weken had ik een nieuwe retour.
Ik heb verder geen gebruik gemaakt van livechat, maar gewoon gebeld naar customer support.
(Daarna nog wat mail contact gehad over de details.) Al met al verliep het gehele retour proces dus allemaal best snel.
Helaas moet ik wel gebruik maken van de chat omdat de nieuwe PS5 zoek is geraakt bij de UPS.
Een case zou worden aangemaakt en ik zou op de hoogte gehouden worden.

We zijn nu ruim een week verder en ik heb nog helemaal niets gehoord.
En, op dit moment sta ik alweer 92 minuten in de wacht voor de livechat..........

Denk dat ik paypal maar ga inschakelen omdat ik het originele product via hun heb aangeschaft.

PS... Ik zal nooit meer iets bestellen als het via UPS geleverd word... never... nooit meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 338166 op 16-03-2023 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan niet eens meer contact opnemen via de chat...

"Op dit moment zijn er helaas lange wachttijden voor contact met een ondersteuningsmedewerker; neem later opnieuw contact met ons op zodat we je dan beter kunnen helpen.
Tot ziens! Sluit die chat door op de X in de rechterbovenhoek te klikken."

Ongelofelijk... voor zo'n groot bedrijf, zo'n slechte service.
Ik ga meteen paypal inschakelen aangezien ik de betaling via hun heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Afgelopen zondag mijn 2 maanden oude PS5 teruggebracht naar CoolBlue. Ding crashte steeds vaker (ga eerst Hogwarts de schuld, nieuwe game dus foutjes) maar nu mocht je al blij zijn als je 2 minuten in een game kon zitten. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een PS5 (CFI-1216A). *O* Updates en een paar games geïnstalleerd en daarna in stand-by gezet en gelaten tot zojuist.. Het was opeens donker in de woonkamer. Naar de meterkast gelopen en de groep weer aangezet, echter ging die even snel weer uit. Enige wat ik de afgelopen tijd heb toegevoegd is de PS5, dus die maar losgehaald en weer de groep ingeschakeld.. En jawel, geen probleem. :X PS5 weer aangesloten en het was gelijk donker. Einde verhaal dus. En ik heb er nog een disc in zitten ook. :/

Geen idee wat er is gebeurd, maar ik zie niets vreemds aan het snoer, de aansluiting of de PS5 zelf (ruik ook niets vreemds). Zwaar balen (en ik krijg flashbacks naar m'n originele PS3 60GB die ook in stand-by is overleden).

Ben benieuwd wat de verkoper (MM) gaat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Stormtrooper schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:57:
Afgelopen zondag mijn 2 maanden oude PS5 teruggebracht naar CoolBlue. Ding crashte steeds vaker (ga eerst Hogwarts de schuld, nieuwe game dus foutjes) maar nu mocht je al blij zijn als je 2 minuten in een game kon zitten. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.....
Nog steeds aan het wachten op een gerepareerde PS5. Beetje teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

S_Chief schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:39:
Sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een PS5 (CFI-1216A). *O* Updates en een paar games geïnstalleerd en daarna in stand-by gezet en gelaten tot zojuist.. Het was opeens donker in de woonkamer. Naar de meterkast gelopen en de groep weer aangezet, echter ging die even snel weer uit. Enige wat ik de afgelopen tijd heb toegevoegd is de PS5, dus die maar losgehaald en weer de groep ingeschakeld.. En jawel, geen probleem. :X PS5 weer aangesloten en het was gelijk donker. Einde verhaal dus. En ik heb er nog een disc in zitten ook. :/

Geen idee wat er is gebeurd, maar ik zie niets vreemds aan het snoer, de aansluiting of de PS5 zelf (ruik ook niets vreemds). Zwaar balen (en ik krijg flashbacks naar m'n originele PS3 60GB die ook in stand-by is overleden).

Ben benieuwd wat de verkoper (MM) gaat zeggen.
Dat schiet niet op, klinkt als een flinke kortsluiting ergens, maar je zou verwachten dat je dat wel zou ruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Stormtrooper schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:05:
[...]

Dat schiet niet op, klinkt als een flinke kortsluiting ergens, maar je zou verwachten dat je dat wel zou ruiken...
Inderdaad. Baal er behoorlijk van. Zit ook niet te wachten op een maandenlange reparatietraject. Ding is letterlijk nog geen week in gebruik. Zou liever een nieuwe meekrijgen en de disk (GT7) als verloren beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

S_Chief schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:26:
[...]

Inderdaad. Baal er behoorlijk van. Zit ook niet te wachten op een maandenlange reparatietraject. Ding is letterlijk nog geen week in gebruik. Zou liever een nieuwe meekrijgen en de disk (GT7) als verloren beschouwen.
Tja, die van mij was net iets meer dan 2 maanden oud. Gaf al tijdje problemen met crashen maar gaf de games daarvan de schuld. Totdat het erger en erger werd en dat ding het op een gegeven moment niet langer dan 2 minuten volhield.

Had ik bij de eerste paar keren gelijk contact opgenomen met CoolBlue, dan hadden ze hem omgeruild (30 dagen omruilgarantie). Maar is nu al bijna een maand weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik kan dit hoofdstuk gelukkig snel afsluiten. Ben naar de winkel geweest en ik heb direct m'n geld teruggekregen. Disc ben ik kwijt maar dat is niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:37
S_Chief schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:26:
[...]

https://www.playstation.c...are/ps5-eject-stuck-disc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ah. Had ik uiteraard even moeten uitzoeken.. Nou ja, jammer dan. Thanks iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

S_Chief schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:10:
Ik kan dit hoofdstuk gelukkig snel afsluiten. Ben naar de winkel geweest en ik heb direct m'n geld teruggekregen. Disc ben ik kwijt maar dat is niet zo erg.
Die had je er denk ik gewoon uit kunnen halen. Er zit waarschijnlijk ergens een klein gaatje waar je een pinnetje in kan duwen. Je had misschien alleen even de onderste kap hoeven verwijderen...

Edit: Staat gewoon hier beschreven...

[ Voor 11% gewijzigd door Nyarlathotep op 11-05-2023 13:46 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Kreeg vanochtend de melding van Coolblue dat ik mijn PS5 weer op mocht halen. Gerepareerd. Is wel unit met ander serienummer, maar ziet er verder netjes uit.

Nu bijna 3 uur aan het restoren geweest (vanaf een USB-C Samsung T7, dus geen idee waarom 500GB zo lang moet duren), en nu de inmiddels nieuwe gekochte games aan het installeren. Hopen dat deze unit het langer vol gaat houden dan die ene maand met de vorige.

Hij maakt wel iets meer herrie met installeren vanaf disk dan de vorige, maar dat gebeurt gelukkig toch niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:34

Stimulate14

⭐⭐⭐

Op twee controllers heb ik een semi los touchpad. Wat zijn jullie ervaringen met garantieafhandelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25

En hoe zit het nu met garantie?

Deze toch wel gloednieuwe controller, vers uit de doos, begint nu kuren te vertonen met de triggers.
Kan toch niet zo zijn dat een controller uit januari 2023 nu al begint te piepen en kraken.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Segafreak83 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:09:
[...]

Resonantie van de platen die erop zitten, heb al van alles geprobeerd, eraf, erop, opnieuw erop geklikt, en ventilator geluid. Kan hem niet eens in een open kast zetten, maakt echt zoveel lawaai, dus nu maar op de grond gezet, naast de bank, dan is ie het stilst.

Verder doet ie prima zijn ding, maar het is gewoon vervelend.
De platen resoneren niet, als je resonantie hoort dan lijkt het er vooral op dat de console niet goed op zijn standaard staat. Daar komt de resonantie vandaan, niet van de platen zelf.

Mijn ps5 is enorm stil, dat je de disc hoort spinnen bij het starten van een game dat klopt. Maar dat is max een paar seconden.

Maar klagen dat een apparaat geluid maakt die gebruik maakt van luchtkoeling... Tja... Elk apparaat met luchtkoeling maakt nou eenmaal geluid.

Wil je dat niet. Dan moet je zelf maar waterkoeling er in bouwen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 03-06-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Segafreak83 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:28:
[...]

Meen je dit nou? Ze hebben toen bewust de stille variant gepakt toen mensen in Japan in een Sony (controlled) kamer mochten testen.

Later kwamen inderdaad de klachten naar buiten over lawaai en coil whine.

Technisch werkt ie prima, dus dat is het punt niet, het gaat om de manier waarop.
Ook nadat de console uit was zijn er genoeg testen geweest en kwam dit niet naar voren. De ventilator is enorm stil.

Coil whine kan elk elektrisch apparaat last van hebben en dat kan ook per ps5 verschillend zijn of die het heeft of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 08:34
Mega-irritant: mijn controller heeft stick-drift. Alleen als ik hem wil aanmelden bij ps, krijg ik een foutcode dat er "iets" is misgegaan. Met als gevolg dat ik mn controller niet kan aanmelden voor reparatie.
Anderen hier ervaring mee? of gewoon wachten op maandag tot ik iemand aan de lijn krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Vinnocchio schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:03:
Mega-irritant: mijn controller heeft stick-drift. Alleen als ik hem wil aanmelden bij ps, krijg ik een foutcode dat er "iets" is misgegaan. Met als gevolg dat ik mn controller niet kan aanmelden voor reparatie.
Anderen hier ervaring mee? of gewoon wachten op maandag tot ik iemand aan de lijn krijg?
Komt de controller ook echt bij Sony vandaan of bij een andere webshop?

Ik had ook dat probleem, bleek dat ik het via bol.com moest afhandelen

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Laatst online: 14:32
Vinnocchio schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:03:
De mijne had dat ook. Had deze via bol gekocht. Opgestuurd en kreeg tijdje later mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Bas170 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:03:
[...]

Komt de controller ook echt bij Sony vandaan of bij een andere webshop?

Ik had ook dat probleem, bleek dat ik het via bol.com moest afhandelen
Dat is best verwarrend, want ik heb dat ooit gehad met de Elite 2 controller van Xbox, en deze moest ik weer meteen bij Microsoft aanmelden, en de Joy-Cons toen ook rechtstreeks bij Nintendo. Maar in theorie kan de winkel het altijd voor oppakken, ligt er denk ik ook aan wat voor contract ze hebben.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste

Let op:
Waar kan ik garantie claimen?

- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.

Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.

Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie