FabianGTI schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:21:
Volgens mij is bij mij de PS5 controller overleden.
Ik heb volgens mij alles geprobeerd maar de controller wil niet aan.
- Met de kabel aan de PS5.
- Met de kabel aan 230V voeding d.m.v. een telefoonlader.
- Met de kabel aan een powerbank.
- Andere kabel geprobeerd.
- De reset geprobeert die Sony aangeeft (pinnetje aan de achterzijde).
Maar de lampjes op de controller gaan simpelweg niet aan.
Kan ik concluderen dat de controller echt naar zijn grootje is of is er nog een andere manier? Het is mijn eerst PS controller ooit die kapot gaat, kennelijk gaat de bouwkwaliteit ook naar achteren bij Sony.
Je kunt proberen de controller aan te sluiten op een PC en kijken of je signaal krijgt, zo ja, kun je hem verder testen met
Game Controller Tester
Echter klinkt het alsof, of de accu, of de usb connectie stuk is, heb je in het verleden vaker problemen gehad met de usb connectie? Zo ja is dat waarschijnlijk je probleem, zo niet acht ik het waarschijnlijker dat de accu stuk is.
Je hebt in ieder geval 2 jaar garantie op elektronica volgens de Europese wetgeving, dus als hij niet tussen de release van de PS5 en 3 maanden later is gekocht zou je in principe nog garantie moeten hebben.
Edit: Toevallig opgeladen met een usb verlengsnoer? Of een telefoon lader van niet al te beste makelarij gebruikt?
Ik heb in het begin dat de PS5 uit kwam mijn controller met een USB verlengsnoertje opgeladen (waarschijnlijk met teveel spanningsverlies of beschadigde draden), na een paar weken hield de controller ermee op, compleet dood, had gelukkig nog wel garantie.
[
Voor 11% gewijzigd door
Kalder op 14-01-2023 16:04
]