Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06 14:34
ikookhier schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:49:
[...]

Lijkt het zelfde als bij mij... ik kijk het nog even aan :)
Ja het lijkt of dat resoneren op te lossen valt, vanmiddag even proberen. Blijven de fans die op 100% lijken te draaien over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Starbucks schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:02:
[...]

Het geluid is niet bij iedereen hetzelfde. En aangezien er verschil is, zijn er dus duidelijk problemen. Nogal makkelijk om te roepen dat je maar digitaal moet gaan als je geen stofzuiger in huis wilt hebben bij het afspelen van een disc.
Ja en het is sowieso onzin, ik heb in mijn leven nog nooit een disc drive meegemaakt met zoveel lawaai. Niet in oude jaren 90 apparaten maar ook niet in de nieuwe stille XSX die ernaast staat, waarvan als het lampje niet zou branden ik zo zou denken dat hij uitstaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 06:44:
[...]

Ook @poor Leno. Inmiddels is duidelijk dat mensen 2 types geluiden hebben met de blu Ray speler. De meesten, waaronder de pers, horen alleen het spinnen van de disc. Hierom hoor je ook minder geklaag over dit probleem en uitspraken dat de PS5 stiller is dan de PS4(pro). Anderen, zoals jij en ik, hebben het geluid van een stofzuiger dat harder is dan de PS4(pro). Waardoor dit veroorzaakt wordt weten we nog niet, misschien verschillende typen blu-ray spelers?
Hmm, wel bijzonder inderdaad, bij de reviews kwam het niet naar voren.

Je zou bijna denken dat Sony heeft zitten Cherry picken om de beste units naar de pers te sturen.

/theorieoff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-07 17:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:05:
[...]

Ja en het is sowieso onzin, ik heb in mijn leven nog nooit een disc drive meegemaakt met zoveel lawaai. Niet in oude jaren 90 apparaten maar ook niet in de nieuwe stille XSX die ernaast staat, waarvan als het lampje niet zou branden ik zo zou denken dat hij uitstaat
Ik herinner mij de eerste lichting dvd drives nog in de 360, samsung of tsst.. dat waren ook echt wel herriemakers, maar dit klinkt nog een tandje hoger.. heeft er niet iemand toevallig een decibelmeter? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-07 11:50
Hebben al meerdere mensen het volgende probleem ervaren? Ik heb aan een aantal keren gehad dat de PlayStation meld dat de Lan kabel niet is aangesloten maar op moment dat ik kijk of er verbinding is dan is er geen probleem.

Tot nu toe heb ik het enkel nog ervaren terwijl ik met singleplayer games bezig was maar het is wel een vreemd iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Segafreak83 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:06:
[...]

Hmm, wel bijzonder inderdaad, bij de reviews kwam het niet naar voren.

Je zou bijna denken dat Sony heeft zitten Cherry picken om de beste units naar de pers te sturen.

/theorieoff
De miljoenen consoles in het wild staan natuurlijk ook niet in verhouding tot een paar honderd review exemplaren :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:25
Remmetje schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:36:
Hebben al meerdere mensen het volgende probleem ervaren? Ik heb aan een aantal keren gehad dat de PlayStation meld dat de Lan kabel niet is aangesloten maar op moment dat ik kijk of er verbinding is dan is er geen probleem.

Tot nu toe heb ik het enkel nog ervaren terwijl ik met singleplayer games bezig was maar het is wel een vreemd iets.
Ja, dat probleem heb ik ook, meermaals gecheckt of de kabel goed in zat.
Ook een paar keer eruit gehaald op te zien of er geen stof was.
Nog steeds krijg ik de melding, maar zolang ik kan downloaden en online gamen is het geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:06
Twixie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:00:
* DLC downloads kunnen volledig ongemerkt SSD-opslag innemen zonder mogelijkheid ze te deleten. Heb dit voorgehad met Battlefield 4 te installeren. Had domweg alle DLCs gekozen, maar daar zat ook Battlefield 1 en Battlefield Hardline bij (oud PS4 catalogus-probleem) terwijl die games niet geïnstalleerd staan. Die DLCs waren nergens meer zichtbaar, en ik had al een vermoeden dat dit niet klopte. Dus uninstallde ik de paar games die ik al geinstalleerd had, en effectief, Games & Apps zei dat er 18GB in gebruik was, terwijl erop klikken toonde dat er niets geinstalleerd was. Heb dan effectief BF1 en BFHL moeten installeren waar dan direct die DLCs als geinstalleerd stonden, en als ik die dan terug deletete, was Games & Apps terug 0GB.
Wow, het oude catalogus-probleem bij PS4-games blijkt nu zowaar gefixt op PS5 !
Ik merkte toevallig dat bij de Battlefield games de DLCs van de andere niet meer verschijnen. Ook wanneer je een BF game installeert, is het niet meer mogelijk om de DLCs van andere BF games mee te installeren. Ook met andere games is het gefixt (bvb Batman en Game Of Thrones van Telltale). Kudos naar Sony dat dat eindelijk van de baan is.

Vreemd genoeg is het niet gefixt op de PS4. Ik ging er altijd van uit dat het fouten waren in hun catalogus, en het daardoor ook op de PS5 voorkwam. Ofwel hebben ze op PS5 een workaround geïmplementeerd, maar hopelijk komt die dan ook naar PS4.

Op PS4 heb ik zelfs dat sommige DLCs permanent geïnstaleerd staan. Bvb als ik Battlefield 1 uninstall, en erna terug probeer te installeren komt hij al zeggen dat de BF1 DLCs al geïnstalleerd staan. Gelukkig zijn die gewoon license files van 1MB, maar voor hetzeflde geld heb ik dat ook voor met bepaalde echte DLCs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmbeard
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 18:14
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:48:
[...]

Nee maar dat is ook het probleem. Het resoneren kan iedereen wellicht treffen maar het op 100% blazen van de fans overkomt dus lang niet iedereen. Zonder resoneren is het ook een kabaal bij sommige mensen, waar de meeste mensen alleen het spinnen van de disc horen. Zie mijn filmpje van een paar posts terug van voordat het resoneren begon
Bij mij zit er ook een verschil tussen de disk van Ghost of Tsushima en de disk van Demon's Souls. Allebei niet heel geweldig als je er dichtbij zit.

Heb ook maar even twee video's gemaakt:
Hier met Demon's Souls
Hier met Ghost of Tsushima

Als ik dit zo hoor (vooral bij GoT) en anderen zie zeggen dat zij hier geen last van hebben ga ik toch twijfelen of ik geen contact met support moet opnemen, want dan zit het misschien toch niet helemaal goed van binnen. Ik heb overigens ook het gevoel dat dit niet vanaf het begin was, want dit had ik zeker opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
PS: op de PS5 is er wel nog iets brak met games op external storage. Ik had even mijn 4TB PS4 schijf geprobeerd en dat werkt perfect, en erna terug aan de PS4 gehangen. Die 300 games staan nu echter gemarkeerd als gekend/geïnstalleerd, en nemen daardoor ook plaats op de SSD in (toch een 20-tal GB). Dus ik dacht even van die allemaal te uninstallen (ze staan duidelijk gemarkeerd als zijnde 'exclusieve data').

Je zou verwachten met die supersnelle SSD dat dat een kwestie van seconden is. Maar neen, het deleten van die 300 games duurde ruim 10 minuten !! Daarna was het menu ook nog even heel traag en onresponsief. Zo kwamen de icons van alle games in mijn Library maar heel traag te voorschijn. Erna was wel alles weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Laatst online: 04-07 23:50

Ik heb dit ook. Kreeg dezelfde melding ook af en toe op m’n PS4 pro. Had meer het idee dat het aan m’n ziggo modem lag dan aan m’n PlayStation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dit had ik wel bij m'n PS4. Toen heb ik een switch vervangen waar die aan hing, dat verhielp het probleem. Andere apparaten op diezelfde switch (tv, Sonos) gaven geen problemen, dus lijkt erop dat de Playstation erg gevoelig is/was voor packet loss of iets dergelijks.

Overigens is er nu een los topic voor problemen:
[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
Ah thanks, blijkbaar is het dus iets wat meer voor komt. Als het door packet loss komt dan wordt het nog interessant want ik ben al maanden bezig met Ziggo om de packet loss uit mijn lijn te krijgen. Ach ik kijk het wel even aan, hopelijk heeft het verder geen invloed op online gameplay.

Volgende keer zal ik in het desbetreffende topic reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Grimmbeard schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:18:
[...]

Bij mij zit er ook een verschil tussen de disk van Ghost of Tsushima en de disk van Demon's Souls. Allebei niet heel geweldig als je er dichtbij zit.

Hier met Demon's Souls

Als ik dit zo hoor (vooral bij GoT) en anderen zie zeggen dat zij hier geen last van hebben ga ik toch twijfelen of ik geen contact met support moet opnemen, want dan zit het misschien toch niet helemaal goed van binnen. Ik heb overigens ook het gevoel dat dit niet vanaf het begin was, want dit had ik zeker opgemerkt.
Bizar, dat is dus echt precies hetzelfde als dat ik heb. En meerdere mensen op dit forum. Heel vreemd dat hier weinig over gesproken wordt en dat het niet alle PS5’s treft. Iedereen heeft het over die coil whine, maar ik vind dit veel groter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmbeard
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:57:
[...]

Bizar, dat is dus echt precies hetzelfde als dat ik heb. En meerdere mensen op dit forum. Heel vreemd dat hier weinig over gesproken wordt en dat het niet alle PS5’s treft. Iedereen heeft het over die coil whine, maar ik vind dit veel groter
Ja eens. Heb net de PS5 even ontkoppeld en de kap er aan beide kanten afgehaald en teruggeplaatst. Ook wat lucht gespoten om te kijken of ik iets kon horen ratelen :P Daarna ook de PS5 even aangezet op een doek in plaats van in de kast. Lijkt wel meteen een stuk minder dan. Ook nu teruggeplaatst in de kast lijkt het minder dan voorheen. Misschien dus een tip om even de panelen te herplaatsen? Vooral dat echte gebrom bij Ghost of Tsushima lijkt een heel stuk verbeterd... Heel gek.

Voor nu laat ik het denk ik zo, heb er bij het spelen geen last van. Als er wat meer PS5's beschikbaar zijn over een half jaartje en er wat meer bekend is over dergelijke problemen, kun je altijd nog aan de bel trekken lijkt me. En wie weet kunnen ze toch met firmware updates nog iets doen. Ben wel benieuwd wat Sony doet als je hiermee nu wel naar support komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
[...]

Hier met Demon's Souls

Ik heb het even getest net met Demon's Souls want ik kon me echt niks herinneren dat het zo ging als in jou video. Ik hoor het geblaas zoals in jou video maar niet dat gezoem dus nee ik heb er geen last van.

Als ik mijn oren heel dichtbij de PS5 houd, hoor ik wel heel stilletjes die zoem zoals in jou video, maar het blaas geluid overtreft dat zoem geluid bij mij. En ook dat blazen valt nog best mee hier, helemaal zacht is het niet, maar echt hard is het ook niet, beetje tussenin. Ik heb ook mijn PS5 opengemaakt en ik heb de "stillere" fan met 23 blades, weet niet of dat invloed hier heeft.

Ook om erbij toe te voegen, mijn PS5 zit gewoon op de vloer in verticale stand. Dat zoemen lijkt alsof je plank meetrilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:42

CyBeRSPiN

sinds 2001

Toevallig net voor het eerst, was idd gewoon verbonden. En betreft een kwaliteitsswitch van Unifi, dus daar zal het niet aan liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-11-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-06 00:30
[...]

Hier met Demon's Souls

ik heb het net even getest en ik hoor die diskdrive van mij nauwelijks.

Maar als ik dat van jou zo hoor dan is dat een typisch geval van de resonantie van je houten plank. Dat lijkt me volstrekt normaal met zo'n opstelling.

Die ghost of tsushima is meer ellendig, maar dat klinkt meer als een soort van onbalans van je disk zelf, dat die niet helemaal recht meer is of zo.

De ruis is niet te beoordelen op video, als je een microfoon bij een bron houdt klinkt alles hard.

Ik denk dat er niet zoveel aan de hand is bij jou, die ghost cd lijkt me gewoon niet helemaal recht meer, die demon souls resonantie sound zou verdwenen moeten zijn als je je playstation niet in een houten klankkast zet maar bijvoorbeeld op de grond ernaast, of als je een demping tussen je playstation en je houten plank plaatst. Het is logisch dat een diskdrive die zo veel toeren maakt via contact geluid op een houten plank in een klankkast zo'n geluid vooruit brengt. Ik zou me dus geen zorgen maken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:43:
[...]

Toevallig net voor het eerst, was idd gewoon verbonden. En betreft een kwaliteitsswitch van Unifi, dus daar zal het niet aan liggen.
Je ziet het ook overal op het internet terug als je specifiek zoekt. Ik gok ook hier een software issue om heel eerlijk te zijn.

En ik heb hetzelfde, mijn netwerk ligt al maanden onder een vergrootglas en eigenlijk nooit kijken concluderen dat er een issue is met mijn netwerk. Even in de gaten houden meer kunnen we nu niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Grimmbeard schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:13:
[...]

Ja eens. Heb net de PS5 even ontkoppeld en de kap er aan beide kanten afgehaald en teruggeplaatst. Ook wat lucht gespoten om te kijken of ik iets kon horen ratelen :P Daarna ook de PS5 even aangezet op een doek in plaats van in de kast. Lijkt wel meteen een stuk minder dan. Ook nu teruggeplaatst in de kast lijkt het minder dan voorheen. Misschien dus een tip om even de panelen te herplaatsen? Vooral dat echte gebrom bij Ghost of Tsushima lijkt een heel stuk verbeterd... Heel gek.

Voor nu laat ik het denk ik zo, heb er bij het spelen geen last van. Als er wat meer PS5's beschikbaar zijn over een half jaartje en er wat meer bekend is over dergelijke problemen, kun je altijd nog aan de bel trekken lijkt me. En wie weet kunnen ze toch met firmware updates nog iets doen. Ben wel benieuwd wat Sony doet als je hiermee nu wel naar support komt.
Thanks voor de tip, ik heb hetzelfde gedaan. Even de plates eraf gehaald (ik blijk ook de 17-blades fan te hebben) en teruggeplaatst, en ik heb er een muismat onder gelegd. Nou is het decoupeerzaag geluid weg dus ik heb er ook even vrede mee tot er een goede voorraad is. Maar de fans blijven natuurlijk enorm veel lawaai maken als de disc gebruikt wordt. Zoals bijvoorbeeld @robinez hieronder maar weer eens aangeeft is het zo verwarrend dat lang niet iedereen het lawaai heeft, en er hierdoor weinig aandacht voor is. Ik ben ook heel benieuwd wat support erover zegt. Ik heb wel even een berichtje via Twitter gestuurd maar denk niet dat zij hier wat mee kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:43:
[...]

Ja heftig, en zo snel zo vies ook al zonder aanraken. Maar alles wordt hier snel stoffig, moet eigenlijk elke dag een doekje overheen.

Het probleem is dat het nu ineens met een andere disc erin nog erger is geworden, dus ik vrees dat het een defect is. Nu is het met het installeren van GoT ineens een decoupeerzaag geworden YouTube: PS5 noise
Even kijken hoe ik PlayStation kan bereiken :(
Even een update hierover. Ik heb de plates eraf gehaald en teruggeplaatst (ik heb blijkbaar de 17-blades fan) en ik heb er een muismat onder gelegd. Nu is het decoupeerzaag geluid gelukkig weg, en heb ik er vrede mee totdat er voldoende voorraad is. Want het lawaai van de fans bij het gebruik van een disc blijft natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
[...]

Hier met Demon's Souls

Kan dit niet komen door onbalans van de cd? Het kan natuurlijk zijn dat het medium aan 1 kant iets dikker is of dat er een dikke opdruk op zit waardoor de drive gaat resoneren. Zie het als een autoband/wiel dat geen of te veel plaklood bevat, dan trilt je stuur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Hier met Demon's Souls

Ik heb beide geluiden ook hoor met mijn PS5. Meestal die mindere (die is sowieso doodnormaal) en heel soms ook die decoupeerzaag van het tweede filmpje.

Ik ben er echter ervan overtuigd dat het veel meer te maken heeft met oppervlak waarop je PS5 staat dan de PS5 zelf. Vandaar ook dat sommigen zeggen dat ze er geen last van hebben. Of de gamedisc is niet 100% recht, dat kan ook.

Ik maak me er in elk geval totaal niet druk over d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 28-11-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-07 19:37
Zijn er ook al mensen hier met grotere problemen met hun PS5? Ik kreeg de mijne helaas niet meer gestart na een crash. PS5 viel helemaal uit en ook de safe mode kwam ik niet meer in. Na bellen met Playstation Nederland heb ik m opgestuurd en krijg ik een nieuwe waarschijnlijk.. helaas duurt het retour sturen enorm lang. Woensdag op de post gedaan, zou donderdag gebracht worden. Nu schuift de datum steeds een dagje op. Bezorging staat nu pas maandag gepland. Ik denk dat het door de drukte nog wel even duurt voor de PS5 daar is.. mensen met gelijke situaties hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizjee
Mijn PS5 is gecrasht na 40 min in call of duty cold war (PS5 versie). Ik kreeg m niet meer aan, hij piept maar geen lichtje. Ook Safe mode kom ik niet in. Teruggestuurd naar Playstation Nederland en wachten op een nieuwe..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 09:35

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb al geprobeerd met zowel LAN als Wifi en heeft het beide.
Ook geprobeerd met de modem/router te resetten, nog steeds hetzelfde.
PS5 port forwarding gedaan, zonder resultaat.

Ik moet wel zeggen dat het precies iets beter is met de laatste update maar gisteren heb ik toch 1 maal weer de melding gekregen.

Ik hoop dat hier spoedig een oplossing voor komt. Op zich is het niet zo erg want eigenlijk verlies hij geen connectie maar het is gewoon vervelend.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ikbenben schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:44:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb al geprobeerd met zowel LAN als Wifi en heeft het beide.

Ik moet wel zeggen dat het precies iets beter is met de laatste update maar gisteren heb ik toch 1 maal weer de melding gekregen.

Ik hoop dat hier spoedig een oplossing voor komt. Op zich is het niet zo erg want eigenlijk verlies hij geen connectie maar het is gewoon vervelend.
Is gewoon een bugje joh, verliest idd niet echt de verbinding. Dus lekker belangrijk zou ik zeggen. Heb het ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Vizjee schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:34:
Zijn er ook al mensen hier met grotere problemen met hun PS5? Ik kreeg de mijne helaas niet meer gestart na een crash. PS5 viel helemaal uit en ook de safe mode kwam ik niet meer in. Na bellen met Playstation Nederland heb ik m opgestuurd en krijg ik een nieuwe waarschijnlijk.. helaas duurt het retour sturen enorm lang. Woensdag op de post gedaan, zou donderdag gebracht worden. Nu schuift de datum steeds een dagje op. Bezorging staat nu pas maandag gepland. Ik denk dat het door de drukte nog wel even duurt voor de PS5 daar is.. mensen met gelijke situaties hier?
nee niet zo erg als bij jou, maar wel zojuist mijn eerste echte megacrash gehad. Ik was de single player van call of duty aan het spelen en het beeldscherm bevroor en de playstation ging uit en kon niet meer aan via de knop aan de voorkant.

Pas nadat ik de stroom eraf gehaald had startte hij weer op met de melding dat zowel de interne harde schijf als de externe harde schijf gerebuild moest worden. Dat deed hij vervolgens en bleef weer in een zwart scherm hangen. Nadat ik de playstation opnieuw had gestart bleef die weer in een zwart scherm hangen. Toen heb ik hem weer uitgezet. De externe harde schijf verwijderd uit de usb en daarna startte hij weer normaal.

Vervolgens de externe harde schijf weer aangekoppeld, deze moest weer gerebuild worden volgens de ps5 en daarna werkte alles weer.

Erg omslachtig allemaal, maar goed dit was pas de eerste keer dat ik een crash had sinds de release en ik moet zeggen dat die al vanaf vanochtend half 10 onafgebroken aanstond, dus misschien was het wel een combi van hitte en cod code.

Maar wel bijzonder dat de stroom en de externe harde schijf eraf moest om hem uberhaupt weer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 15:44
ikbenben schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:44:
[...]

Hier ook, meerdere kabels etc gebruikt, maar nu blijkt dat het een bug is :)

Ik merk ook dat de ps5 slecht uit slaapstand komt. Vaak buggy met allerlei problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door JimmyJoness op 28-11-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:08
Zojuist een raar geval gehad met Spiderman Remastered. Ik kon niet manual saven (waarschijnlijk mid-missie ofzo?), dus ik liet hem idle staan. Na een uurtje probeerde hij in Rest Mode te gaan. Geen HDMI output, geen reactie op input, maar de led bleef wel wit ipv geel. Niks anders dan een harde reboot via power inhouden hielp, waarna ik meldingen kreeg over rebuilden en dat ik niet aan de AC adapter had mogen komen...

De grap is, nadat ik Spiderman herstartte en de missie opnieuw moest doen, kon ik wel "manual saven". Zal de PS5 of het spel dan ergens een bug hebben gehad die de hard crash veroorzaakte naar rest mode, en te maken hebben met het niet mogen saven van mijn spel?

Ik had tijdens het spelen van Valhalla ook al issues met de Rest Mode wanneer ik hem hier bewust in bracht, maar nu durf ik de PS5 zelfs niet meer idle in Rest te laten gaan. :(

[ Voor 18% gewijzigd door dutchminator op 28-11-2020 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmbeard
robinez schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:07:
[...]

ik heb het net even getest en ik hoor die diskdrive van mij nauwelijks.

Maar als ik dat van jou zo hoor dan is dat een typisch geval van de resonantie van je houten plank. Dat lijkt me volstrekt normaal met zo'n opstelling.

Die ghost of tsushima is meer ellendig, maar dat klinkt meer als een soort van onbalans van je disk zelf, dat die niet helemaal recht meer is of zo.

De ruis is niet te beoordelen op video, als je een microfoon bij een bron houdt klinkt alles hard.

Ik denk dat er niet zoveel aan de hand is bij jou, die ghost cd lijkt me gewoon niet helemaal recht meer, die demon souls resonantie sound zou verdwenen moeten zijn als je je playstation niet in een houten klankkast zet maar bijvoorbeeld op de grond ernaast, of als je een demping tussen je playstation en je houten plank plaatst. Het is logisch dat een diskdrive die zo veel toeren maakt via contact geluid op een houten plank in een klankkast zo'n geluid vooruit brengt. Ik zou me dus geen zorgen maken als ik jou was.
Ik heb inmiddels meerdere disks geprobeerd van PS5 en PS4 games, en de PS5 in meerdere posities (ook op de grond en op een muismat) geplaatst, met en zonder stand, et cetera. Het geluid wat even wat minder leek, kwam namelijk weer terug. Lijk wel of de PS5 steeds gekkere geluiden begint te produceren ook. Net bij Demon's Souls bleef hij ook na het aanvankelijke snel spinnen door "tikken". Dit lijkt me toch niet helemaal in orde allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Grimmbeard op 29-11-2020 00:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-07 15:04
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:02:
[...]

Ik heb even een filmpje gemaakt: YouTube: PS5 boot up noise with disc

Ik ben heel benieuwd naar het geluid van jou. En van jou ook @AppleFan2007
Kheb t gefilmd. Ff kijken hoe ik dat hier online krijg :p maar het is absoluut niet zo extreem als bij jou. Echt spinnen. Bij jou blaast dat ding enorm. Bij mij niet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Hulleman schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:01:
[...]

Kheb t gefilmd. Ff kijken hoe ik dat hier online krijg :p maar het is absoluut niet zo extreem als bij jou. Echt spinnen. Bij jou blaast dat ding enorm. Bij mij niet.
Dat dacht ik al :). Het lijkt er steeds meer op dat er 2 types in de omloop zijn, waarbij de “stille” vaker voorkomt, en zo ook bij de pers. Wat het nog gekker maakt is dat ik voor dit probleem support niet kan bereiken omdat:
Bij sommige games en applicaties merk je misschien dat de reader van je PS5 meer lawaai maakt dan gewoonlijk.
Dit is normaal. De reader leest de informatie op de disc gewoon met een hogere snelheid om alle data effectiever te kunnen laden.
Klinkt alsof ze hier al lang vanaf wisten. Ik heb er althans nog nooit van gehoord dat een bedrijf dit bij een support pagina op moet nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Steven030 op 29-11-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmbeard
Steven030 schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:32:
[...]

Dat dacht ik al :). Het lijkt er steeds meer op dat er 2 types in de omloop zijn, waarbij de “stille” vaker voorkomt, en zo ook bij de pers. Wat het nog gekker maakt is dat ik voor dit probleem support niet kan bereiken omdat:

[...]

Klinkt alsof ze hier al lang vanaf wisten. Ik heb er althans nog nooit van gehoord dat een bedrijf dit bij een support pagina op moet nemen.
Vind ik ook vreemd ja. Laat ik voorop stellen dat ik al veel consoles heb gehad vanaf de PS2 en in mijn huidige set up ook een aantal PS4's en nu de PS4 Pro 500m. Geen van deze consoles maakte zo bizar veel geluid bij het spinnen van de disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Hulleman schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:01:
[...]

Helaas beoordeeld Sony dit niet als een defect, en als jouw klacht als niet gegrond word verklaard ben je ook nog eens onderzoekskosten kwijt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Anoniem: 562971 schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:53:
[...]

Helaas beoordeeld Sony dit niet als een defect, en als jouw klacht als niet gegrond word verklaard ben je ook nog eens onderzoekskosten kwijt ;w
Meen je? Hebben ze niet genoeg aan een filmpje? Nouja, ze kunnen het maken met hun trouwe fanschare maar vind het wel echt bizar hoor, ook dat we in Europa niet beschermd worden tegen dit soort praktijken. Maar het ergste vind ik eigenlijk nog dat iedereen zegt dat de PS5 zogenaamd stil is. Als ze ooit weer op voorraad zijn kan ik misschien het beste deze met korting doorverkopen en zelf een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
@Steven030, dat geluid maakt ie dus elke 3 kwartier tot een uur?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Hulleman schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:28:
@Steven030, dat geluid maakt ie dus elke 3 kwartier tot een uur?
Bij het opstarten als je een disc erin hebt, bij het installeren van een spel vanaf de disc en bij het starten van een spel met disc. En waarschijnlijk ook wat jij zegt als je een lange tijd een spel met disc speelt om de zoveel tijd, maar dat heb ik nog niets gedaan.

Al met al geen ramp inderdaad, maar mij gaat het er meer om dat er geroepen wordt dat de PS5 een stil apparaat is, terwijl er batches zijn die veel meer lawaai maken dan de PS4(pro). En dan ga ik sterk twijfelen of ik dan een defect heb... lijkt er niet op, het lijkt er meer op dat er 2 types in de omloop zijn.

Mijn oplossing lijkt te worden er niet teveel op te letten, maar ook zo min mogelijk discs erin doen en zeker eruit te halen als ik ze niet gebruik. En dan als ze weer goed op voorraad zijn deze verkopen met wat verlies en dan een nieuwe kopen voor mezelf.
En hopen dat het niet erger wordt want eerder ging hij ook resoneren als een decoupeerzaag. Dat heb ik gelukkig voor nu verholpen door er een muismat onder te leggen maar als ik de PS5 direct op de vloer zet trilt nog steeds de hele vloer haha. Bizar eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-07 14:09
Ik meld mij hier helaas toch ook met een vreemde ratel uit mijn Digital Edition. Ik ben helemaal niet kritisch op dit gebied maar dit geluid is toch wel irritant mede omdat het een vreemd pulserend patroon heeft.

Bij het inschakelen van de console is het heel zacht aanwezig en hoor je het alleen als je je oor ernaast houdt, maar bij het gamen wordt het steeds harder en hoor ik het continu tijdens wat stillere scenes.

Inschakelen:
https://drive.google.com/file/d/1LMedsuDz9LRd-PliKc9GvtqGEFFMlu04/view?usp=sharing

Na een uurtje Spiderman spelen:
https://drive.google.com/file/d/1XMl9_JQ05akginU5oo0RTdAWyLJyhIlN/view?usp=sharing

Bij het uitschakelen en opnieuw in schakelen van de console is het geluid direct weer weg.
Wat druk op de behuizing uitoefenen help overigens niet.

Weten jullie wat dit kan zijn? Ik vermoed zelf een aanlopende fan maar ben er niet zeker van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Mandarijntje schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:46:
Ik meld mij hier helaas toch ook met een vreemde ratel uit mijn Digital Edition. Ik ben helemaal niet kritisch op dit gebied maar dit geluid is toch wel irritant mede omdat het een vreemd pulserend patroon heeft.

Bij het uitschakelen en opnieuw in schakelen van de console is het geluid direct weer weg.

Weten jullie wat dit kan zijn? Ik vermoed zelf een aanlopende fan maar ben er niet zeker van..
Ik krijg ook steeds meer het idee dat de fan het irritante geluid maakt niet bijvoorbeeld coll whine van videochip of voeding. Mijn hoop is dat er snel third party fans gaan komen met dezelfde kwaliteit als die van de XBSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Steven030 schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:38:
[...]

Bij het opstarten als je een disc erin hebt, bij het installeren van een spel vanaf de disc en bij het starten van een spel met disc. En waarschijnlijk ook wat jij zegt als je een lange tijd een spel met disc speelt om de zoveel tijd, maar dat heb ik nog niets gedaan.

Al met al geen ramp inderdaad, maar mij gaat het er meer om dat er geroepen wordt dat de PS5 een stil apparaat is, terwijl er batches zijn die veel meer lawaai maken dan de PS4(pro). En dan ga ik sterk twijfelen of ik dan een defect heb... lijkt er niet op, het lijkt er meer op dat er 2 types in de omloop zijn.

Mijn oplossing lijkt te worden er niet teveel op te letten, maar ook zo min mogelijk discs erin doen en zeker eruit te halen als ik ze niet gebruik. En dan als ze weer goed op voorraad zijn deze verkopen met wat verlies en dan een nieuwe kopen voor mezelf.
En hopen dat het niet erger wordt want eerder ging hij ook resoneren als een decoupeerzaag. Dat heb ik gelukkig voor nu verholpen door er een muismat onder te leggen maar als ik de PS5 direct op de vloer zet trilt nog steeds de hele vloer haha. Bizar eigenlijk
Het heeft natuurlijk te maken met die discdrive en niet met fannoise om hitte af te voeren. De PS5 ansich is bij mij verder geruisloos. Mijn ps4(pro) was echt niet te doen qua fannoise. Wat dat betreft is de PS5 een stil apparaat. Bij jou lijkt het er ook op dat de PS5 maximaal zn fan aanzet bij het starten met disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:25
Zonet mijn eerste chrash gehad van een game, gelukkig niet de PlayStation.
Na het rekruteren van iemand in Watch dogs legion zomaar ineen gecrasht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 09:35

Alcmaria

Syntax Error in 10

Mandarijntje schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:46:

Bij het inschakelen van de console is het heel zacht aanwezig en hoor je het alleen als je je oor ernaast houdt, maar bij het gamen wordt het steeds harder en hoor ik het continu tijdens wat stillere scenes.

Inschakelen:
https://drive.google.com/file/d/1LMedsuDz9LRd-PliKc9GvtqGEFFMlu04/view?usp=sharing

Na een uurtje Spiderman spelen:
https://drive.google.com/file/d/1XMl9_JQ05akginU5oo0RTdAWyLJyhIlN/view?usp=sharing

Dit geluid doet me ENORM denken aan als ik mijn PC in elkaar gefrommeld heb na een upgrade ofzo en een draadje van de voeding ofzo raakt NET de fan aan.. Exact hetzelfde geluid.

Ik denk dat ook dat er bij jou een stickertje of een draadje te dicht op een fan zit waardoor hij gaat tikken.
(verklaart ook waarom het steeds anders klinkt omdat na een uurtje spiderman de fan sneller draait)

Als je het aandurf zou ik hem openschroeven en even alle stickers/draadjes weg leiden van de fans.. en anders iemand zoeken die dat wel aandurft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-07 14:09
Alcmaria schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:22:
[...]

Dit geluid doet me ENORM denken aan als ik mijn PC in elkaar gefrommeld heb na een upgrade ofzo en een draadje van de voeding ofzo raakt NET de fan aan.. Exact hetzelfde geluid.

Ik denk dat ook dat er bij jou een stickertje of een draadje te dicht op een fan zit waardoor hij gaat tikken.
(verklaart ook waarom het steeds anders klinkt omdat na een uurtje spiderman de fan sneller draait)

Als je het aandurf zou ik hem openschroeven en even alle stickers/draadjes weg leiden van de fans.. en anders iemand zoeken die dat wel aandurft..
Bedankt voor je bericht, ik vermoed inderdaad ook dat het zoiets is. Hoe dan ook, het toch eigenlijk te belachelijk voor woorden dat dit nodig zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:45

Ik kwam naar dit topic om precies hetzelfde probleem te melden. Ook ik krijg regelmatig de melding in beeld dat mijn LAN-kabel niet is aangesloten. Als ik dan naar het menu ga, is de verbinding alweer hersteld.

Soms 3x in 2 minuten, soms een paar uur geen problemen.

Ik gebruik precies dezelfde kabel die jaren in mijn PS4 heeft gezeten :P maar ik moet nog wifi + 1 directe kabel proberen. Maar gezien er meer mensen last van hebben vermoed ik dat het probleem in de software zit.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
RA0UL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:52:
Ik heb zojuist mijn PS5 geopend om o-ringen te plaatsen, wat overigens geen impact heeft gemaakt op het geluid. Op de onderkant van de fan zit een rode substantie, weet iemand wat dit kan zijn? (Zou het voor het uitbalanceren kunnen zijn?)
[Afbeelding]
Ik heb ook een ratelend geluid afkomstig van mijn fan. Heel storend en te horen vanaf de zetel terwijl je aan het gamen bent.
Heb ook o-ringen eronder geplaatst maar dit helpt maar een beetje.
En heb dezelfde fan maar zonder enige rode substantie.

Heb je het probleem dan kunnen oplossen?

Ik zal mijn console terug opsturen voor reparatie, het geluid is te storend. De winkel is pas morgen open... het is frustrerend want moest ik gewoon een andere fan hebben is deze in 5 minuten geïnstalleerd en is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 12:05
Richh schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:00:
[...]

Ik kwam naar dit topic om precies hetzelfde probleem te melden. Ook ik krijg regelmatig de melding in beeld dat mijn LAN-kabel niet is aangesloten. Als ik dan naar het menu ga, is de verbinding alweer hersteld.

Soms 3x in 2 minuten, soms een paar uur geen problemen.

Ik gebruik precies dezelfde kabel die jaren in mijn PS4 heeft gezeten :P maar ik moet nog wifi + 1 directe kabel proberen. Maar gezien er meer mensen last van hebben vermoed ik dat het probleem in de software zit.
Ik heb een kabel erin sinds dag 1, maar ik heb deze foutmelding nog niet 1x gehad. Overigens had ik ook Wifi aanstaan. Hij wou alleen niets downloaden en alles bleef in de Queue staan. Later kwam ik er pas achter dat dit bij veel meer mensen problemen gaf (en blijkbaar soft reset de oplossing was).
Ik had gewoon al mijn downloads gepauzeerd, opnieuw opgestart, Lan kabel erin en verbinding gemaakt via LAN en toen downloads weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Nee eerste keer tijdens Netflix, 2e en 3e keer tijdens twee verschillende PS4 games.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 22:07
Kalder schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:57:
[...]

Nee eerste keer tijdens Netflix, 2e en 3e keer tijdens twee verschillende PS4 games.
Dan is het te hopen dat het geen hardware-defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
FrankoNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:00:
[...]

Dan is het te hopen dat het geen hardware-defect is.
Ik hoop het ook niet, als het echt vaak blijft voorkomen en niet snel verminderd ga ik contact opnemen met MediaMarkt, aangezien lang niet iedereen er last van heeft blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Kalder schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:01:
[...]

Ik hoop het ook niet, als het echt vaak blijft voorkomen en niet snel verminderd ga ik contact opnemen met MediaMarkt, aangezien lang niet iedereen er last van heeft blijkbaar.
Ik zou het dan direct via Sony proberen aan te vliegen. Kans is groter dat je dan een andere krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
FrankoNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:02:
[...]

Ik zou het dan direct via Sony proberen aan te vliegen. Kans is groter dat je dan een andere krijgt.
MediaMarkt stuurt hem ook gewoon op naar Sony, die gaan het echt niet zelf proberen te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Kalder schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:02:
[...]

MediaMarkt stuurt hem ook gewoon op naar Sony, die gaan het echt niet zelf proberen te repareren.
Klopt, ik had eigenlijk moeten zeggen: Dat je dan sneller een andere krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Kalder schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:01:
[...]

Het zal ook van de games afhangen en of je die van de interne/externe schijf speelt en zo zijn er nog wel wat meer variabelen. Bij mij valt het mee ik heb tot nu toe 1x gehad dat mijn controller niet meer reageerde en 1x dat Spiderman crashte en dat op ongeveer 40 uur gebruik.

Het lijkt mij eigenlijk sterk dat dit niet softwarematig op te lossen is, ik betwijfel ook of Sony voor de crashes wel garantie doet. Als het aan de firmware ligt zal een andere PS5 het ook niet oplossen.

Hopelijk komt er snel weer een firmware update die eea oplost.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Steven030 schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:38:
[...]

Hier nog eentje. Ik heb dezelfde problemen als jij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Chaoss schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:52:
[...]
Het lijkt mij eigenlijk sterk dat dit niet softwarematig op te lossen is, ik betwijfel ook of Sony voor de crashes wel garantie doet. Als het aan de firmware ligt zal een andere PS5 het ook niet oplossen.
Met crashes zou ik me toch niet zo goed voelen eigenlijk. Zeker in combinatie met die berichten over inadequate memory cooling, zou ik toch eerder die richting denken. Vooral ook omdat niet iedereen het ervaart. Hier zit mijn zoontje al vrij ver in Spider-Man en we hebben hier nog geen enkele crash meegemaakt.

Maar ja, het kan natuurlijk ook altijd een samenloop van omstandigheden zijn die aan de oorzaak ligt. Op dat vlak bij mij nog niet veel variabelen in de mix want buiten Spider-Man was er nog maar alleen Astro's Playroom gespeeld. Binnenkort komt hier bij mij de lakmoestest wanneer ik een 6TB disk ga volgooien met mijn hele PS4 library O-) .

Ik ga nog wat hout vasthouden, maar op dit moment heb ik eigenlijk een flawless toestel, en mijn enige gripes zijn met wat software design-matige dingen, maar geen crashes, storingen of abnormale geluiden.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 30-11-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Tjah mijn PS4 is enkele weken geleden tijdens het spelen van Days Gone ook nog gecrasht ik maak me daar niet druk om. Zeker niet als het maar 1 crash in 40+ uur is geweest.

Als de koeling niet op orde zou zijn dan zou dat ook voor elk exemplaar gelden dus ik ga er niet vanuit dat dit de reden van de crash is geweest.

Als de crashes niet opgelost worden of tonemen dan ruil ik hem over een jaar wel om dan is er tenminste voldoende vooraad en is we waarschijnlijk al een verbeterde versie uit :P Ik wil nu iig mijn PS5 niet kwijt.

[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 30-11-2020 18:42 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmbeard
xavier! schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:07:
[...]

Ben benieuwd of Sony / Playstation nog met een verklaring of iets dergelijks komt. Vooralsnog zeggen ze dat het zo hoort.

Zie bijvoorbeeld dit topic op Reddit: When I called support the agent said it was "probably expected"

Ik ben er nog niet helemaal uit of dit nu voor iedereen hetzelfde is en dat mensen het gewoon anders ervaren / er minder moeilijk over doen, of dat mensen daadwerkelijk een ander geluid krijgen uit hun PS5 bij het draaien van een disk. Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Grimmbeard schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:48:
[...]

Ben benieuwd of Sony / Playstation nog met een verklaring of iets dergelijks komt. Vooralsnog zeggen ze dat het zo hoort.

Zie bijvoorbeeld dit topic op Reddit: When I called support the agent said it was "probably expected"

Ik ben er nog niet helemaal uit of dit nu voor iedereen hetzelfde is en dat mensen het gewoon anders ervaren / er minder moeilijk over doen, of dat mensen daadwerkelijk een ander geluid krijgen uit hun PS5 bij het draaien van een disk. Wordt vervolgd.
Het doet mij me helaas erg aan m'n ps4 pro denken. Gelukkig gebeurd het niet al te vaak, maar het blijft jammer.

Misschien toch alleen maar digitale games kopen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-02 16:39
Ik starte mijn PS4 gisteren op en vond de PS5 nu ineens meevallen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-06 23:06
Misschien al vaker voorbijgekomen, maar is er al een workaround bekend voor het feit dat het outputkanaal van de audio steeds weer terug naar headset springt (Arctis 7P in mijn geval), zelfs wanneer de headset uit staat? Ik moet iedere keer m'n output kanaal handmatig wijzigen als ik geluid via m'n tv wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
Ik heb een mega probleem met de PS5 vandaag!
Ik probeerde remote play uit op de PS4 (slaapkamer boven)(kan je overigens gewoon met PS4 controller spelen terwijl je PS5 game speelt)
Nu was ik net lekker bezig met een potje CoD toen ineens mijn controller het niet meer deed :(
Wat bleek.... mijn vriendin beneden in de woonkamer nam zomaar mijn controller over :+
Daardoor liep mijn potje in duigen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-05 01:16
robinez schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:10:
[...]

nee niet zo erg als bij jou, maar wel zojuist mijn eerste echte megacrash gehad. Ik was de single player van call of duty aan het spelen en het beeldscherm bevroor en de playstation ging uit en kon niet meer aan via de knop aan de voorkant.

Pas nadat ik de stroom eraf gehaald had startte hij weer op met de melding dat zowel de interne harde schijf als de externe harde schijf gerebuild moest worden. Dat deed hij vervolgens en bleef weer in een zwart scherm hangen. Nadat ik de playstation opnieuw had gestart bleef die weer in een zwart scherm hangen. Toen heb ik hem weer uitgezet. De externe harde schijf verwijderd uit de usb en daarna startte hij weer normaal.

Vervolgens de externe harde schijf weer aangekoppeld, deze moest weer gerebuild worden volgens de ps5 en daarna werkte alles weer.

Erg omslachtig allemaal, maar goed dit was pas de eerste keer dat ik een crash had sinds de release en ik moet zeggen dat die al vanaf vanochtend half 10 onafgebroken aanstond, dus misschien was het wel een combi van hitte en cod code.

Maar wel bijzonder dat de stroom en de externe harde schijf eraf moest om hem uberhaupt weer aan de praat te krijgen.
Ik had gisterenavond voor het eerst iets soortgelijks tijdens (de laatste missie) van Miles Morales:
- screen freeze
- PS5 ging uit.
- aanzetten via controller werkte niet.

Heb 'm maar even een paar minuten met rust gelaten, en toen ik de power-on knop gebruikte ging ie weer aan, maar:
- melding dat storage gecontroleerd moest worden
- database rebuild
- melding dat externe schijf niet juist was 'afgesloten'.

Dat klinkt op zich allemaal niet heel vreemd als er echt een crash is geweest. Dus ik heb de PS5 toen even zijn ding laten doen, maar toen bleef hij inderdaad ook hangen in een 'zwart' scherm. De controller deed het overigens wel, want als ik volgens mij de options of share button indrukte kreeg ik een 'kan niet' melding op het scherm. Ik heb de PS5 toen weer via de power-button uitgezet; even gewacht, daarna weer aangezet. Toen deed alles het weer en kreeg ik weer de melding mbt de externe schijf; maar toen dat gefixt was deed alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Carn82 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:57:
[...]

Ik had gisterenavond voor het eerst iets soortgelijks tijdens (de laatste missie) van Miles Morales:
- screen freeze
- PS5 ging uit.
- aanzetten via controller werkte niet.

Heb 'm maar even een paar minuten met rust gelaten, en toen ik de power-on knop gebruikte ging ie weer aan, maar:
- melding dat storage gecontroleerd moest worden
- database rebuild
- melding dat externe schijf niet juist was 'afgesloten'.

Dat klinkt op zich allemaal niet heel vreemd als er echt een crash is geweest. Dus ik heb de PS5 toen even zijn ding laten doen, maar toen bleef hij inderdaad ook hangen in een 'zwart' scherm. De controller deed het overigens wel, want als ik volgens mij de options of share button indrukte kreeg ik een 'kan niet' melding op het scherm. Ik heb de PS5 toen weer via de power-button uitgezet; even gewacht, daarna weer aangezet. Toen deed alles het weer en kreeg ik weer de melding mbt de externe schijf; maar toen dat gefixt was deed alles het weer.
Ook 2x gehad maar was tijdens het downloaden van een game. Ik was er niet mee aan het spelen.
Dit was voor de laatste update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
Starscreamer schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:01:
[...]

Ook 2x gehad maar was tijdens het downloaden van een game. Ik was er niet mee aan het spelen.
Dit was voor de laatste update ;)
ah, ik heb wel alle updates. Dit soort dingen zijn vervelend maar ik ga er vooralsnog van uit dat het niet structureel is (tenminste, ik heb denk ik al ruim 40 a 50 uur gegamed op de PS5) en dat dit waarschijnlijk wat kinderziektes zijn. Ik heb in ieder geval netjes het error-report doorgestuurd. Het zal me niet verbazen als we deze maand nog 1 of 2 systeemupdates gaan krijgen als men het huidige tempo aan blijft houden :o

[ Voor 5% gewijzigd door Carn82 op 01-12-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-07 14:34
De linker thumbstick van mijn Dualsense controller lijkt een kleine afwijking naar links te hebben. Bij het rondlopen in Demon's Souls zet mijn character zodra ik stop met lopen op het einde nog nét één stap naar links. Na verloop van tijd werd dit erger en werden dit zelfs enkele stappen na elkaar.

Lijkt dus niet helemaal goed te gaan, nu heb ik al even gezocht maar kwam zo snel geen kalibratie mogelijkheid tegen. Kijk ik er overheen of is dit geen mogelijkheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Carn82 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:57:
[...]

ja, dat was bij mij ook zo, ik had een zwart scherm, maar als ik op de options knop of de ps knop drukte kreeg ik gewoon het menu eronder, maar kon de ps5 toen niet gebruiken.

Maar goed, na die crash heb ik inmiddels toch al weer zo'n 10 uur gespeeld en geen problemen gehad verder. Ik denk ook dat het iets is in de firmware wat dit veroorzaakt (misschien wordt die te heet of zo, want bij mij stond die toen de hele dag al aan).

zal vast wel opgelost worden in 1 van de volgende updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmbeard
Ik heb zojuist gebeld naar PlayStation support over de disc drive, want ik was toch benieuwd wat ze zouden zeggen. De man die ik aan de lijn kreeg zei dat het inderdaad nu eenmaal zo is dat de PlayStation 5 een veel harder geluid maakt dan de PlayStation 4 wat de disc drive betreft, en dat dit dus algemeen bekend / normaal is. Ik had aangegeven dat mijn PS4 Pro die ernaast staat toch aanzienlijk minder geluid maakt, maar "werkt zoals bedoeld" gaf hij aan. Dat is dus in ieder geval de lijn die PlayStation / Sony op dit moment aanhoudt.

Hij gaf ook aan dat het geen zin heeft om je PlayStation hiervoor op te sturen omdat ze het niet zien als een probleem / defect. Ze doen hier dus niks mee en je bent wel je PlayStation 3-4 weken kwijt. Pas als het zo luid zou zijn dat je geen telefoongesprek meer zou kunnen voeren (zo gaf hij aan) wordt het gezien als problematisch en kun je ervoor contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Grimmbeard schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:44:
Ik heb zojuist gebeld naar PlayStation support over de disc drive, want ik was toch benieuwd wat ze zouden zeggen. De man die ik aan de lijn kreeg zei dat het inderdaad nu eenmaal zo is dat de PlayStation 5 een veel harder geluid maakt dan de PlayStation 4 wat de disc drive betreft, en dat dit dus algemeen bekend / normaal is. Ik had aangegeven dat mijn PS4 Pro die ernaast staat toch aanzienlijk minder geluid maakt, maar "werkt zoals bedoeld" gaf hij aan. Dat is dus in ieder geval de lijn die PlayStation / Sony op dit moment aanhoudt.

Hij gaf ook aan dat het geen zin heeft om je PlayStation hiervoor op te sturen omdat ze het niet zien als een probleem / defect. Ze doen hier dus niks mee en je bent wel je PlayStation 3-4 weken kwijt. Pas als het zo luid zou zijn dat je geen telefoongesprek meer zou kunnen voeren (zo gaf hij aan) wordt het gezien als problematisch en kun je ervoor contact opnemen.
Holy shit, dat is wel echt belabberde service zeg. Hopelijk draaien ze ooit bij als er meer tegengeluiden zijn, maar tot dusver klagen mensen alleen over coil whine en is de PS5 stil volgens de pers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mocht jouw klacht niet gegrond zijn, heeft Sony-mans het nog gehad over de 'onderzoekskosten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
Heeft iemand hier ervaringen met PS Nederland retouren? Ik ben nu al een week mn ps5 "kwijt", maar PS Nederland geeft aan deze nog niet ontvangen te hebben. Een week bezorging duurt wel wat lang. Hij moet helaas gerepareerd worden.

Retouren gaan met PostNL naar Cycleon (retourenmagazijn) richting Sony (PS Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee

Ik heb dus mn PS5 opgestuurd. Echt een ellende. Tracking niet te volgen en niemand weet waar je pakket is. Ben m nu al een week kwijt en geen idee waar het zich op dit moment bevindt. Ook geen fijne gedachte. Wellicht kan je beter naar een kleiner reparatiezaakje in de buurt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmbeard
Vizjee schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:39:
[...]

Ik heb dus mn PS5 opgestuurd. Echt een ellende. Tracking niet te volgen en niemand weet waar je pakket is. Ben m nu al een week kwijt en geen idee waar het zich op dit moment bevindt. Ook geen fijne gedachte. Wellicht kan je beter naar een kleiner reparatiezaakje in de buurt gaan.
Jeetje, wat was er mis mee dan? Want dan heb je hem min of meer direct na launch opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmbeard
Anoniem: 562971 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:59:
[...]

Mocht jouw klacht niet gegrond zijn, heeft Sony-mans het nog gehad over de 'onderzoekskosten'?
Haha nee daar is met geen woord over gerept. Heb het niet gevraagd, maar hij ontmoedigde me in ieder geval om er werk van te maken omdat het volgens hem zinloos zou zijn, omdat dit is hoe de PS5 bedoeld is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
Grimmbeard schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:48:
[...]

Jeetje, wat was er mis mee dan? Want dan heb je hem min of meer direct na launch opgestuurd?
Klopt, 2 uur op gespeeld.. toen een 2e crash tijdens COD waardoor mn PS5 uitviel en niet meer wilde starten, ook niet via de safe mode (die werkte gewoon niet). Opgestuurd maar kwijtgeraakt dus nu komt er supertraag een onderzoek op gang. Niemand lijkt zich er echt om te bekommeren helaas. Je staat een beetje machteloos te mailen en chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmbeard
Vizjee schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:51:
[...]

Klopt, 2 uur op gespeeld.. toen een 2e crash tijdens COD waardoor mn PS5 uitviel en niet meer wilde starten, ook niet via de safe mode (die werkte gewoon niet). Opgestuurd maar kwijtgeraakt dus nu komt er supertraag een onderzoek op gang. Niemand lijkt zich er echt om te bekommeren helaas. Je staat een beetje machteloos te mailen en chatten.
En bellen? Eens goed kwaad worden en je beklag doen via de telefoon komt soms toch net wat anders binnen dan schriftelijk. Wel bizar zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vizjee schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:39:
[...]

De verantwoording ligt dan wel bij de vervoerder, zou er sowieso een zaak van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Vizjee schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:51:
[...]

Toch wel verzekerd opgestuurd? Maar wat een nare situatie :(:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vizjee
Anoniem: 562971 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:28:
[...]

De verantwoording ligt dan wel bij de vervoerder, zou er sowieso een zaak van maken.
Klopt, heb PostNL er al over gesproken. Probleem is dat ik de afzender ben, maar niet de porto heb betaald, dat doet Cycleon (retourenmagazijn ergens in Eindhoven). Zij moeten er daarom een zaak van maken. Echter werken zij ook niet (gewenst) mee. Ze sturen mij een update als ze het pakketje gevonden hebben. Die mail was van zaterdag. Ik belde gister nogmaals en het enige wat ik kreeg was: Als we iets weten dan sturen we je een update.

Kortom: PostNL denkt dat het bezorgd is, maar verkeerd gescand..maar het kan ook zoekgeraakt zijn
Cycleon denkt het vrijdag ontvangen te hebben, stuurt een update als ze het gevonden hebben, maar of er echt actief naar gezocht wordt is de vraag.

Zal wel goed komen, maar dit proces is gewoon retefrusterend. Mede ook omdat het gewoon @#$$@ is als je PS5 na 2 uur al dood is.

Update: Regarding the parcel, I checked our system and saw that it was delivered yesterday to our HUB in Germany and it's already on its way to SCEE, it should be delivered in a couple of days. Ze hebben m gevonden :)

Update 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AwGmYJZGoe7PPGeLjMfTkEGXr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o4wzYvN8VOXKsT24Kl3ZfueR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Vizjee op 02-12-2020 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
Vizjee schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:36:
[...]

Update: Regarding the parcel, I checked our system and saw that it was delivered yesterday to our HUB in Germany and it's already on its way to SCEE, it should be delivered in a couple of days. Ze hebben m gevonden :)
*O* *O* *O* een hele geruststelling denk ik d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
Vizjee schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:36:
[...]

Fijn! Da's in ieder geval een geruststelling. Nu hopen dat je snel een werkende in huis krijgt.

Natuurlijk heb je hier verder niets aan, maar in dit soort gevallen is een fysieke winkel toch wel fijner :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 15:11
Vizjee schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:26:
Heeft iemand hier ervaringen met PS Nederland retouren? Ik ben nu al een week mn ps5 "kwijt", maar PS Nederland geeft aan deze nog niet ontvangen te hebben. Een week bezorging duurt wel wat lang. Hij moet helaas gerepareerd worden.

Retouren gaan met PostNL naar Cycleon (retourenmagazijn) richting Sony (PS Nederland)
Paar maanden geleden mijn DS4 controller opgestuurd. Binnen twee weken gerepareerd en wel weer thuis ontvangen. Tracking is wel een drama. Tracker kon niet aangeven waar die was, Sony ook niet, en na 2 maanden gebeld door Sony dat ''Afgeleverd was bij mij''. Ja Sony, 2 maanden geleden al :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
xavier! schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:07:
[...]
Is het echt een probleem/fout van de console? De discdrive spint als je de console opstart, omdat de PS5 de disc leest. Duurt circa 25 seconden. @Steven030 en ik hebben wat film materiaal uitgewisseld. De discdrive spint bij mij niet harder of zachter dan bij de PS4(pro) bij het opstarten met disc erin. Beetje eenzelfde niveau alsof de game geïnstalleerd wordt. We kwamen tot de conclusie dat het geluid hetzelfde is, dus Steven030 was gerustgesteld.

Bij mij spint de discdrive elke 3 kwartier/uur een seconde of 10. Vreemd, maar stoor me daar niet genoeg aan. Zal nog wel een keer gepatcht worden.

PS5 is verder heel stil bij het spelen van AC Valhalla of Astrobot. Wat me opvalt is dat de PS5 duidelijk meer lawaai maakt bij het spelen van Fortnite. Dan hoor je de fan duidelijk om 4 meter afstand tijdens laadschermen. Ook dat stoort me niet genoeg, maar valt me wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Hulleman schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:07:
[...]

Is het echt een probleem/fout van de console? De discdrive spint als je de console opstart, omdat de PS5 de disc leest. Duurt circa 25 seconden. @Steven030 en ik hebben wat film materiaal uitgewisseld. De discdrive spint bij mij niet harder of zachter dan bij de PS4(pro) bij het opstarten met disc erin. Beetje eenzelfde niveau alsof de game geïnstalleerd wordt. We kwamen tot de conclusie dat het geluid hetzelfde is, dus Steven030 was gerustgesteld.

Bij mij spint de discdrive elke 3 kwartier/uur een seconde of 10. Vreemd, maar stoor me daar niet genoeg aan. Zal nog wel een keer gepatcht worden.

PS5 is verder heel stil bij het spelen van AC Valhalla of Astrobot. Wat me opvalt is dat de PS5 duidelijk meer lawaai maakt bij het spelen van Fortnite. Dan hoor je de fan duidelijk om 4 meter afstand tijdens laadschermen. Ook dat stoort me niet genoeg, maar valt me wel op.
Klopt, ik kan dat beamen. Filmpjes vergeleken en ik was/ben gerustgesteld omdat ik dacht dat ik mogelijk defect had. Dat denk ik nu niet meer dus ik ben blij :).

Maar dat er mensen zijn die zeggen dat ze alleen het spinnen van de disc horen en die aangeven dat ze de PS5 alleen horen blazen bij hitte zoals als ze het deurtje van de kast dichtlaten blijf ik vreemd vinden en doet mij toch nog steeds vermoeden dat er 2 varianten in de omloop zijn. En dat jij dus ook de luide blazende variant hebt. Vooral ook omdat de pers hier niet over sprak (al zou het ook heel goed kunnen dat zij alleen digitale spellen gespeeld hadden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alberto-capo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2024
De mijne gaat terug retour & geld terug, spijtig maar vindt onafgewerkt product. Ventilator lawaai, zoemen (coil wine zeker), VRR..., 8K, 3D audio nog niet via luidsprekers, opslag zelfde verhaal, allemaal in de toekomst via update. Voel me net beta tester. Zal hem wel terug kopen in de toekomst. Is me geen 500€ waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Alberto-capo op 03-12-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Laatst online: 05-07 21:13
Zijn er nog meer mensen die een irritant gezoem horen van de disc drive als je een game aan het spelen bent? Als de disk erin zit. Het gezoem is eigenlijk constant.

Ik krijg nog een ps5 versie binnen dus misschien als die het niet heeft dat ik deze wel verkoop.

[ Voor 34% gewijzigd door timetje100 op 03-12-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
timetje100 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:07:
Zijn er nog meer mensen die een irritant gezoem horen van de disc drive als je een game aan het spelen bent? Als de disk erin zit.
Dat hij opstijgt zoals de PS4 (pro)? Ja dat hebben meerdere mensen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Laatst online: 05-07 21:13
Steven030 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:10:
[...]

Dat hij opstijgt zoals de PS4 (pro)? Ja dat hebben meerdere mensen helaas
Ik heb niet meteen dat hij opstijgt maar meer een constant gezoem, maar daar is dus niks aan te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door timetje100 op 03-12-2020 19:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
timetje100 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:11:
[...]

Ik heb niet meteen dat hij opstijgt maar meer een constant gezoem, maar daar is dus niks aan te doen?
Ik heb de disk versie maar gebruik geen disks en ja irritant gezoem
Heb zowel de XBSX en PS5. Het is wel zeker de eerste en laatste keer dat ik een PS aanschaf bij launch.
Ik snap nu ook waarom PS zo geheimzinnig deed en uitspraken deed over optimaliseren FAN en aan cherry picking gedaan heeft bij leveren exemplaren aan reviewers.
Mijn XBSX is niet te horen en zo te voelen wordt de warmte bij de XBSX ook beter afgevoerd (hete lucht)
Maar goed we zullen zien hoe lang mijn PS5 en XBSX het uit gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alberto-capo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2024
Zet je ps5 op een game en open de game, je moet de game niet starten en schakel over op YouTube en irritant geluid is weg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmbeard
Steven030 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:47:
[...]

Klopt, ik kan dat beamen. Filmpjes vergeleken en ik was/ben gerustgesteld omdat ik dacht dat ik mogelijk defect had. Dat denk ik nu niet meer dus ik ben blij :).

Maar dat er mensen zijn die zeggen dat ze alleen het spinnen van de disc horen en die aangeven dat ze de PS5 alleen horen blazen bij hitte zoals als ze het deurtje van de kast dichtlaten blijf ik vreemd vinden en doet mij toch nog steeds vermoeden dat er 2 varianten in de omloop zijn. En dat jij dus ook de luide blazende variant hebt. Vooral ook omdat de pers hier niet over sprak (al zou het ook heel goed kunnen dat zij alleen digitale spellen gespeeld hadden)
Wel fijn dat je gerustgesteld bent! Bij mij is het helaas toch een ander verhaal. De ene keer is het een normaal (wel luid) geluid van een disk, maar regelmatig ook een geluid wat door merg en been gaat. Dit met dezelfde disk (paar keer opnieuw inserten na elkaar). Hoe dan ook is het iffy en niet consistent. Het ligt ook niet aan trillingen van mijn kast of van de platen op de PS5 (ook zonder die platen en op een muismat op een goede ondergrond komen er bizarre en wisselende geluiden uit mijn disk drive).

Bij mij ook totaal niet te vergelijken met de PS4 Pro die ik nog heb staan, die is in vergelijking echt onhoorbaar. Mijn PS5 gaat uiteindelijk toch retour vrees ik, zeker aangezien PlayStation aangeeft dat dit normaal zou zijn. Ben ervan overtuigd dat als iedereen een PS5 had die zoals die van mij klinkt dit veel meer aandacht zou krijgen. Denk gewoon bedenkelijke bouwkwaliteit / quality control en een beperkt aantal waarbij dit "probleem" speelt. Jammer maar helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Mijn PS5 blijkt onbruikbaar door audio problemen, helaas vind ik op internet geen enkele informatie over stotterende audio playback

YouTube: PS5 sound issue

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Crosspost vd frontpage:

Mijn broer belde vanmorgen dat zijn ps5 + Denon 3700h + Samsung tv (ik denk QE55Q6F) een afspeelprobleem hebben met uhd discs. In dit geval Baby Driver, waarbij iedere paar seconden het beeld zwart werd. Is dit ook gerelateerd aan de problemen genoemd in het hdmi 2.1 artikel, of is dit gewoon een verkeerde instelling?

Ook had hij ineens een oranje beeld/artefacten /storing tijdens het afspelen vd uhd blu-ray . Eerder al had hij een groen beeld/artefacten/storing in combinatie met de nvidia shield.

Ik wil hem graag helpen dit op te lossen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 04-12-2020 02:32 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 00:36
Jorgen schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 02:29:
Crosspost vd frontpage:

Mijn broer belde vanmorgen dat zijn ps5 + Denon 3700h + Samsung tv (ik denk QE55Q6F) een afspeelprobleem hebben met uhd discs. In dit geval Baby Driver, waarbij iedere paar seconden het beeld zwart werd. Is dit ook gerelateerd aan de problemen genoemd in het hdmi 2.1 artikel, of is dit gewoon een verkeerde instelling?

Ook had hij ineens een oranje beeld/artefacten /storing tijdens het afspelen vd uhd blu-ray . Eerder al had hij een groen beeld/artefacten/storing in combinatie met de nvidia shield.

Testen door rechtstreeks aan de tv te koppelen. Is het probleem weg weet je dat het de reciever is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-07 12:50
Jorgen schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 02:29:
Crosspost vd frontpage:

Om de paar seconde zwart kan duiden op een HDCP probleem? Probeer eens de kabel te vervangen. Ik had met mijn PRO en Samsung TV ook het zwarte beeld probleem. Een betere kabel loste het volledig op bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
NosferatuX schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:15:
Mijn PS5 blijkt onbruikbaar door audio problemen, helaas vind ik op internet geen enkele informatie over stotterende audio playback

Heb het net beluisterd maar dat is irritant zeg.
Factory reset hielp niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:32
NosferatuX schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:15:

Heb je je PS5 rechtstreeks op je TV aangesloten of heb je er een versterker tussen? En al een andere HDMI kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Ik heb nu al diverse keren gehad dat mijn ps5 gewoon uitklapt in warzone. Dus poef, uit. Alsof de stroom eraf gaat. Daarna moet de database weer opnieuw opgebouwd worden.

Ik weet alleen niet of dit aan warzone ligt of aan de ps5.

Vannacht de Ps5 de hele nacht laten draaien met days gone aan, en toen ik vanochtend terugkwam was hij gewoon nog in game.

Ik snap er niks meer van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
FrankoNL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:00:
Ik heb nu al diverse keren gehad dat mijn ps5 gewoon uitklapt in warzone. Dus poef, uit. Alsof de stroom eraf gaat. Daarna moet de database weer opnieuw opgebouwd worden.

Vannacht de Ps5 de hele nacht laten draaien met days gone aan, en toen ik vanochtend terugkwam was hij gewoon nog in game.

Ik heb bij Warzone nooit geen last gehad.
Heb Warzone wel op een externe HDD staan van 4TB O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 05-07 11:40
FrankoNL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:00:

Het lijkt wel een algemene probleem hoor, ene spel erger dan een ander spel. Ik heb de PS5 nu zoi 3 weken en speel regelmatig savonds paar uurtjes. Zover ik heb gespeeld is Astro, Sackboy en nu Spiderman. Gisteren pas bij Spiderman een crash ervaren, terwijl PS5 pas zo 10 minuten aan stond. Ik had mijn PS5 daarvoor volledig afgesloten (niet in rest mode). Crash was een zwart scherm, controller geen connectie meer. Moest hem met de hand aanzetten waarna ik een melding kreeg dat er een schrijf fout heeft plaats gevonden en dit hersteld moest worden. Ik heb geen externe disk aan hangen. Daarna werkte het weer prima en heb ik nog 3 uur zonder problemen kunnen spelen. Ik ervaar dit als een software matig (OS) issue.

Ik maak mij er nog niet zoveel zorgen om. Dat software matig nog wat zaken gefixed moet worden is prima. Als de crashes maar niet meer worden..

[ Voor 5% gewijzigd door Genestealer op 04-12-2020 09:42 ]

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Let op:
Waar kan ik garantie claimen?

- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.

Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.

Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie