Catch22 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:51:
[...]

Nu mogen wij raden wie dit is en wat de context is?
https://www.theguardian.c...nd-restrictions-abandoned

Toegegeven, je hoort het tegenwoordig wel vaker dat een dergelijke constructie gewenst is. Dus wie weet dat het nu wel zou werken.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

Raem schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:55:
[...]

https://www.theguardian.c...nd-restrictions-abandoned

Toegegeven, je hoort het tegenwoordig wel vaker dat een dergelijke constructie gewenst is. Dus wie weet dat het nu wel zou werken.
Feitelijk koop je dan gewoon een code als bij een key site natuurlijk.

ik had dit wel eens gelezen, maar als ik zo'n random xbox dude zie dan is dat niet het eerste waar ik aan denk

[Voor 11% gewijzigd door Catch22 op 18-11-2021 16:56]

• Superkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15:47
Thalaron schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:57:
Wel jammer dat men bij de fysieke edities niet een soort van serienummer meegeeft die is gekoppeld aan je kopie.
Wat heeft dat voor meerwaarde tov hoe het nu is?
Behalve dat je het voor mensen die games na uitspelen doorverkopen onmogelijk maakt dit nog te doen?

[Voor 49% gewijzigd door Superkiwi op 18-11-2021 17:20]

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:26
Superkiwi schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:10:
[...]

Wat heeft dat voor meerwaarde tov hoe het nu is?
Behalve dat je het voor mensen die games na uitspelen doorverkopen onmogelijk maakt dit nog te doen?
Fysieke aanbiedingen mee kunnen pakken / zoals hierboven een cadeau niet hoeven om te ruilen. En ik doelde op niet door te verkopen nádat je hem digitaal koppelt middels een serienummer ;)

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy)

• ariekanari
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:44
(jarig!)
Thalaron schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:57:Daarmee maak je indirect de 2e hands markt ook minder interessant omdat je kans hebt op een onbruikbare disc te ontvangen of dat men later alsnog de code gebruikt. Voor mij zou dat ideaal zijn gezien ik toch geen games doorverkoop :)
Een heel vreemde redenatie.
Omdat jij fysieke goederen niet doorverkoopt via een (online) marktplaats, braderie of vlooienmarkt moet elke vorm van particuliere (door)verkoop verboden worden of op zin minst heel erg moeilijk worden gemaakt.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Thalaron
ariekanari schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:37:
[...]
Een heel vreemde redenatie.
Omdat jij fysieke goederen niet doorverkoopt via een (online) marktplaats, braderie of vlooienmarkt moet elke vorm van particuliere (door)verkoop verboden worden of op zin minst heel erg moeilijk worden gemaakt.
Dat zeg ik toch niet… het was ook meer een reactie op een andere post van iemand die een fysieke game had gekregen en dat ík niet snap dat Sony dat niet als optie geeft. Niet omdat ik de 2e hands markt om zeep wil helpen maar omdat Sony daar baat bij heeft.

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy)

Superkiwi schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:11:
Vorige maand(?) zat PGA 2k21 bij ps plus. Die heb ik niet geclaimd of gedownload omdat ik hem bij de release al fysiek binnen had. Gisteren drukte ik per ongeluk op het game icoontje en de game start gewoon op zonder dat de disc erin zat.
Nooit geweten dat dit mogelijk was :D
Lijkt me sterk dat dit een nieuwe 'feature' zou zijn. Ben je zeker dat je die in PS+ niet geclaimd hebt ? Hoe staat die op je PS5 in de Game Library gevisualiseerd, met of zonder gele Plus ? En met of zonder disk icoontje ?

In theorie kan het een feature zijn, maar lijkt me gewoon te complex dat ze zoiets zouden implementeren voor zo weinig added value. Ze zouden dan al moeten kijken of je game X als disk versie geïnstalleerd staan hebt op het moment dat game X in de PS+ komt, en dat je een actief PS+ abonnement hebt op dat moment. De eerste check is puur op je console, de tweede op je PSN account. En dan moeten ze later ook nog checken dat je nog actief PS+ hebt wanneer je de game wil opstarten (want misschien heb je de disk op dat moment niet meer).

Een andere mogelijkheid is dat ze automatisch de PS+ versie claimen wanneer je de disk versie speelt op het moment dat dat spel ook in de PS+ zit. Maar ook dat lijkt me echt onwaarschijnlijk dat ze dat zouden geïmplementeerd hebben.

• Superkiwi
Twixie schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:12:
[...]
Ben je zeker dat je die in PS+ niet geclaimd hebt ?
Speciaal voor jou nog even gedriedubbelchecked:
Zónder gele plus en zónder disc icoontje (de disc van ACC zit er namelijk in).
Ook in de Store staat ie niet onder 'my ps+ games'.

*edit
@Twixie
Op de PC even in mijn PS account gedoken en daar zag ik dat de game op release digitaal aangeschaft is.
Het is gelijk mijn enige digitaal aangeschafte game in de laatste 2 jaar, wat de verwarring aan mijn kant verklaart. Excuus!

[Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 19-11-2021 14:41]

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

Recon24 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:46:
The interesting thing to note. I believe the upgrade isn't tied to PS Plus - so once you claim it I believe it is yours to keep even if the sub stops.
(bovenstaande was ivm The Persistence PS5 versie). Ik merk nu dat dat bvb ook het geval is met Subnautica. Mijn PS5 versie toont geen gele Plus in mijn library, en toont dus dat ik het spel in mijn bezit heb.
Dit lijkt heel erg op een oude 'bug' bij Vita/PS3/PS4. Ook toen had je soms games die later ineens ook op een ander platform uitkwamen als cross-buy, en die daardoor bij PS+ eigenaars ineens definitief in hun bezit kwamen. Dit was bvb het geval met Resogun.
EDIT: Subnautica was geen PS+ game, maar een game die iedereen permanent kreeg omwille van Play At Home.

[Voor 7% gewijzigd door Twixie op 18-11-2021 18:36]

Superkiwi schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:19:
[...]
Zónder gele plus en zónder disc icoontje (de disc van ACC zit er namelijk in).
Dat is wel bijzonder, want dan lijkt het er zelfs op alsof jij nu ineens gratis de digitale license gekregen hebt. Op library.playstation.com zou hij dan ook moeten te zien zijn, en dat zonder Plus-symbool.

Ik zie daar nu trouwens (ivm post hierboven) dat ik nu Persistence én Subnautica zowel voor PS4 als PS5 in bezit heb, dus zonder gekoppeld te zijn aan PS+.

Ik vraag me af of dus net zoals die bug met cross-buy, er ook een bug is dat je met een disk copy van een PS+ game, je ineens ook een permanente digitale license kunt krijgen.

EDIT: jammer genoeg heb ik in mijn tientallen disks geen enkele die ooit op PS+ kwam, dus kan zelf niet testen :D.

[Voor 21% gewijzigd door Twixie op 18-11-2021 18:36]

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Nu online
PS+ 12 maanden nu bij Mediamarkt in de aanbieding van €59,99 voor €39,99, voor wie dat nodig heeft :)
https://www.mediamarkt.nl...75170c1792f100da175e1f1d0

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

kazuka

Building Better Worlds

Het gebeurt niet vaak maar de release van Sifu is 2 weken naar voren gehaald:

Februari is sowieso al een drukke maand met Elden Ring en Horizon Forbidden West.

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:40
Yoku’s Island Express eindelijk Platinum gehaald (In 2018 een keer gestart). Voor wie nog iets verrassends zoekt in deze tijden, echt een aanrader. Het is een Metroidvania game.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• MathieuT
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 14:20
Thalaron schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:57:
Wel jammer dat men bij de fysieke edities niet een soort van serienummer meegeeft die is gekoppeld aan je kopie. Uiteraard met een waarschuwing dat na een digitale claim de code aan je account zal worden gekoppeld en dat je hem dan dus niet meer kan doorverkopen.

Daarmee maak je indirect de 2e hands markt ook minder interessant omdat je kans hebt op een onbruikbare disc te ontvangen of dat men later alsnog de code gebruikt. Voor mij zou dat ideaal zijn gezien ik toch geen games doorverkoop :)
Duuuus, je wilt de online passes van de PS3/360 generatie terug invoeren en dan nog eens erger dan het al was? 7(8)7

• Thalaron
Ik wil helemaal niets… ik snap alleen niet dat SONY dit niet als optie geeft gezien dit vanuit hun perspectief niet echt iets kost maar wel de 2e hands markt tegenwerk. Maar laat ook maar…

• Catch22
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

Thalaron schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:37:
Ik wil helemaal niets… ik snap alleen niet dat SONY dit niet als optie geeft gezien dit vanuit hun perspectief niet echt iets kost maar wel de 2e hands markt tegenwerk. Maar laat ook maar…
Niets kost? Je moet dan die Keys gaan distribueren, registreren en support op leveren...

• FMS
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Alexknl schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:55:
PS+ 12 maanden nu bij Mediamarkt in de aanbieding van €59,99 voor €39,99, voor wie dat nodig heeft :)
Nice. Die ga ik ophalen. Evenals Kena! *O*

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

PS plus ook bij bol.com voor 39 euro. itt mediamarkt betreft dit een digitale code die je dus direct kunt gebruiken.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Alexknl
  • Nu online
Eventueel nog bij Startselect voor 36,85 te krijgen met kortingscode TWINITY.
https://startselect.com/n...12-month-membership/41344
Wordt ook direct digitaal geleverd.

• Superkiwi
Alexknl schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:55:
Niet eens in bundelverkoop? :+

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 26-11 13:17

spaceboy

op grote hoogte

Alexknl schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:07:
Eventueel nog bij Startselect voor 36,85 te krijgen met kortingscode TWINITY.
https://startselect.com/n...12-month-membership/41344
Wordt ook direct digitaal geleverd.
Schaamteloze crosspost uit het PSN-topic:

Het wordt nog doller. Er staat een linkje onderaan die pagina. Voor 35,19 euro. 8)
https://nl.pepper.com/aan...rijs-op-dit-moment-216224

Je moet dan ff die code copy-pasten en invullen bij bestellen.

(werkwijze is vanmorgen door mij persoonlijk geverifieerd, binnen 20 seconden de werkende code in je mailbox) :*)

[Voor 9% gewijzigd door spaceboy op 19-11-2021 10:09]

succes is een keuze

• MathieuT
Er is een hele mooie korting op de Samsung 980 Pro, €130 voor 1TB en €230 voor 2TB.

• KoensSocialL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 30-11 00:44
MathieuT schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:44:
Er is een hele mooie korting op de Samsung 980 Pro, €130 voor 1TB en €230 voor 2TB.
Dit is een zeer goede deal! Precies blij dat ik heb gewacht met voor extra geheugen te gaan. Straks eens kopen!

Moet ik wel een aparte heatsink kopen, maar dat is het waard. Heeft iemand daar tips voor? Ik ben daarin wel een leek namelijk.

K.W.

• Naendeau
  • Niet online
Is deze Samsung vergelijkbaar met de WD SN850? Laatstgenoemde heeft nu ook wat korting bij Amazon trouwens.

• MathieuT
KoensSocialL schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:22:
[...]

Dit is een zeer goede deal! Precies blij dat ik heb gewacht met voor extra geheugen te gaan. Straks eens kopen!

Moet ik wel een aparte heatsink kopen, maar dat is het waard. Heeft iemand daar tips voor? Ik ben daarin wel een leek namelijk.
De Cooler Master MC1 past normaal gezien perfect (MC1 Pro past NIET!).

Er zijn nog andere misschien goedkopere mogelijkheden, maar als ik er 1 koop is het de MC1.

Edit: het is dus de be quiet! MC1 M.2 SSD Cooler :F

[Voor 6% gewijzigd door MathieuT op 19-11-2021 11:31]

• Shiro
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15:50

Shiro

Serenity

[...]

Ik zat zelf te kijken naar deze heatsink, lijkt ook te passen voor de PS5, ziet er wel aardig solide uit en redelijk goed geprijsd

Set van 2:
https://www.amazon.nl/gp/...psc=1&smid=A1NC51ORMQANC2

Enkele:
https://www.amazon.nl/glo...g&pd_rd_i=B076YZMQR5&th=1

[Voor 20% gewijzigd door Shiro op 19-11-2021 12:03]

SR+ MiC

spaceboy schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:08:
[...]

Schaamteloze crosspost uit het PSN-topic:

Het wordt nog doller. Er staat een linkje onderaan die pagina. Voor 35,19 euro. 8)
https://nl.pepper.com/aan...rijs-op-dit-moment-216224

Je moet dan ff die code copy-pasten en invullen bij bestellen.

(werkwijze is vanmorgen door mij persoonlijk geverifieerd, binnen 20 seconden de werkende code in je mailbox) :*)
Het kan nog goedkoper, als je 4x een psn kaart koopt van 10 euro op beltegoed.nl en elke keer deze code gebruikt: AA40-FC14-B057-1553. Dan krijg je per kaart 2,50 euro korting. Dit betekent dat je dan een jaar lang ps plus hebt voor 30 euro.

• Cardwizard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01-12 05:55

Cardwizard

Goed goan

Ghost babel schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:46:
[...]

Het kan nog goedkoper, als je 4x een psn kaart koopt van 10 euro op beltegoed.nl en elke keer deze code gebruikt: AA40-FC14-B057-1553. Dan krijg je per kaart 2,50 euro korting. Dit betekent dat je dan een jaar lang ps plus hebt voor 30 euro.
Vanmorgen kon het heel even nog goedkoper, 20 euro voor een jaar, ik wou nog veel meer kaarten kopen want 50% korting heb ik nog nooit gezien >:)

PSN: Cardwizard .... What is this internet? is it a techno utopia or is it a digital dictatorship...

• Yo_flow
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20-11 16:14
Heb de 2TB versie gekocht met een Be Quiet MC1 heatsink op aanraden van een ander, voor dat geld een zeer mooie deal, vermoedelijk omdat Samsung nu met een versie komt inclusief heatsink!
Ik lees overigens wat over performance problemen na verloop van tijd, iemand hier al ervaringen mee?

[Voor 12% gewijzigd door Yo_flow op 19-11-2021 15:36]

Cardwizard schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:17:
[...]

Vanmorgen kon het heel even nog goedkoper, 20 euro voor een jaar, ik wou nog veel meer kaarten kopen want 50% korting heb ik nog nooit gezien >:)
Hoe is 20 van wat normaal +/- 55 (online in PS Store 60) kost, 50%? :P

The pen is mightier than the sword, except in games.

• Shiro

Shiro

Serenity

Yo_flow schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:34:
[...]

Heb de 2TB versie gekocht met een Be Quiet MC1 heatsink op aanraden van een ander, voor dat geld een zeer mooie deal, vermoedelijk omdat Samsung nu met een versie komt inclusief heatsink!
Ik lees overigens wat over performance problemen na verloop van tijd, iemand hier al ervaringen mee?
Ik ben nog aan het twijfelen tussen 2TB of 1TB... prijs per GB is de 2TB wel een veel beter deal... maar twijfel nog of ik het echt nodig ga hebben... maar ik zie games als GT7 al aankomen, die zal vast meer dan 100GB zijn, zelfs GT Sport neemt al meer dan 100GB in beslag...

SR+ MiC

• Cardwizard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01-12 05:55

Cardwizard

Goed goan

Kalder schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:47:
[...]

Hoe is 20 van wat normaal +/- 55 (online in PS Store 60) kost, 50%? :P
Je kon 10 euro PS tegoed kaarten kopen met 5 euro korting

PSN: Cardwizard .... What is this internet? is it a techno utopia or is it a digital dictatorship...

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:56

Nohead

PSN ID: Nohead

Shiro schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:48:
[...]

Ik ben nog aan het twijfelen tussen 2TB of 1TB... prijs per GB is de 2TB wel een veel beter deal... maar twijfel nog of ik het echt nodig ga hebben... maar ik zie games als GT7 al aankomen, die zal vast meer dan 100GB zijn, zelfs GT Sport neemt al meer dan 100GB in beslag...
De PS5 maakt wel gebruik van een betere compressie techniek waardoor de games hopelijk een stuk compacter blijven. Blijft veel geld voor een 2TB storage in je PS5 :)

• Shiro

Shiro

Serenity

Nohead schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:05:
[...]

De PS5 maakt wel gebruik van een betere compressie techniek waardoor de games hopelijk een stuk compacter blijven. Blijft veel geld voor een 2TB storage in je PS5 :)
Klopt dat is het ook wel en ik speel niet eens zoveel, nu alleen paar uurtjes FF14 in de avond. Maar met 2 kleine kinderen, heb ik naar mijn gevoel al te weinig tijd om te gamen en wil ik gewoon de luxe van zorgeloos de PS5 gebruiken, zonder zorgen te maken over ruimte of opnieuw dingen te moeten downloaden als ik ineens zin in heb om het te spelen.

Ben zelfs zo qua gemakzucht dat ik overweeg om GT Sports digitaal te kopen (€15) zodat ik niet elk keer de disc erin hoeft te doen, plus dat de discdrive best wel lawaaiig is, ook als je niet eens een spel speel waar de disc voor nodig is, soms spint het toch op. Met waar we technologisch staan tegenwoordig is het blijkbaar nog steeds niet mogelijk om een stille disc drive te maken....

Ja first world problems, i know }:O

SR+ MiC

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 01-12 22:34

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Als je het kan betalen, ga dan voor de 2TB. Je kan de 1TB niet makkelijk opnieuw inzetten in de toekomst als het ontoereikend blijkt. Dan blijf je weer schipperen tussen welke games je geïnstalleerd wil hebben.

Ik heb 2TB intern erbij voor de PS5 games en een externe SSD van 2TB voor de PS4 games. Voorlopig heb ik meer dan genoeg ruimte om mij er geen zorgen over te hoeven maken. ;)

PSN-ID: Thunder76nl

• Runaque
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 08:16
[...]

De EKWB heatsink past op een 2280, deze voert ook hitte af aan de achterzijde van de SSD en past in de PS5.

• Runaque
[...]

Die SSD's zullen komende weken en maanden nog wel naar beneden gaan in prijs en dan gaat een 2Tb allicht een stuk interessanter worden dan op dit moment en al zeker met Black Friday die er zit aan te komen en de feestdagen erna.

• Shiro

Shiro

Serenity

Runaque schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:15:
[...]

Die SSD's zullen komende weken en maanden nog wel naar beneden gaan in prijs en dan gaat een 2Tb allicht een stuk interessanter worden dan op dit moment en al zeker met Black Friday die er zit aan te komen en de feestdagen erna.
thunder8 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:20:
[...]

Als je het kan betalen, ga dan voor de 2TB. Je kan de 1TB niet makkelijk opnieuw inzetten in de toekomst als het ontoereikend blijkt. Dan blijf je weer schipperen tussen welke games je geïnstalleerd wil hebben.

Ik heb 2TB intern erbij voor de PS5 games en een externe SSD van 2TB voor de PS4 games. Voorlopig heb ik meer dan genoeg ruimte om mij er geen zorgen over te hoeven maken. ;)
Ik ben dus toch voor de 2TB gegaan. Inmiddels zelfs geïnstalleerd met een Be Quiet MC1 en up and running.

Volgens de PS5 'maar' 5733MB/s, nog wel ff erin gedoken om te checken waarom het niet tegen de 7000MB/s was, maar blijkbaar normaal voor de Samsung 980 Pro. Mocht je echt nog sneller willen, de SN850 schijnt wel rond de 6500MB/s te halen. Ik zelf denk dat de 980 Pro snel zat is.

Ook nog ff de kast gemod voor betere koeling, hoewel het niet perse nodig is, maar vond het wel leuk om te doen. Had nog wat oude fans liggen en mijn fan adapter naar USB is eindelijk binnen gekomen. Ze draaien wel op erg low speed, dus helemaal geruisloos, de gaten zijn maar 83MM, dus de grote 120MM fan kan het niet helemaal goed kwijt, maar je voelt wel wat lucht verplaatsing. So it's something }:O

Public
Publieke map
https://tweakers.net/i/DKVu2hC529WF3Y9Qyf87QHdHZMA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKiSk38wnaJiSWlmufKWjmB8.jpg?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/lFNiVhnlw3BVQ5KCgS6JP8ZvKKg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJkMCfBkgGzHl4iTqvO6Mp7r.jpg?f=fotoalbum_small

SR+ MiC

• Catch22
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

Iemand een idee waar het ps5 topic is gebleven?

;)

• Runaque
Shiro schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:01:
[...]

Ik ben dus toch voor de 2TB gegaan. Inmiddels zelfs geïnstalleerd met een Be Quiet MC1 en up and running.

Volgens de PS5 'maar' 5733MB/s, nog wel ff erin gedoken om te checken waarom het niet tegen de 7000MB/s was, maar blijkbaar normaal voor de Samsung 980 Pro. Mocht je echt nog sneller willen, de SN850 schijnt wel rond de 6500MB/s te halen. Ik zelf denk dat de 980 Pro snel zat is.
Ik heb de Crucial P5 Plus en die presteert op het niveau van de Samsung 980 Pro, maar de PS5 toont ook een lagere snelheid dan hij zou aankunnen, dus het zal aan de console zelf wel liggen.

• Runaque
Catch22 schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:14:
Iemand een idee waar het ps5 topic is gebleven?

;)
Zit je daar nu niet in? :+
Runaque schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:15:
[...]
Ik weet niet wanneer je nog eens naar je kalender gekeken hebt, maar Black Friday is al over 5 dagen >:) . Dus goedkoper dan die €230 voor die 2TB ga je toch niet snel meer vinden, denk ik. Ik geloof nooit dat je binnen de 6 maand prijzen gaat zien onder de 200 euro.

• Whatagwaan
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 01-12 18:59
Sinds gisteren een PS5 met deathloop erbij.
Is het normaal dat de gehele DVD op de SSD wordt gekopieerd?

En dat duurt ook nog eens eeuwen....

• Catch22
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

Whatagwaan schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:02:
Sinds gisteren een PS5 met deathloop erbij.
Is het normaal dat de gehele DVD op de SSD wordt gekopieerd?

Ja. De blu-ray wordt niet gebruikt, behalve voor verificatie
Whatagwaan schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:02:
Daar heb je zelf direct je antwoord waarom dat gebeurt (en was ook al op de PS4 zo). Schijfjes zijn gewoon veeeeel te traag om realtime in-game data van te laden. Bij de PS5 games zijn zelfs harde schijven te traag, daarom dat een game integraal op SSD moet staan.

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Nu online
Shiro schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:01:
[...]

[...]

Dit is normaal, de test van de PS5 zou niet altijd correct zijn. En sowieso zit er altijd een marge tussen de snelheden op papier en in de praktijk.
Mijn SN850 haalde de eerste test 6200 en de tweede keer dat ik het teste was het 6500.
Geen zorgen om maken, zolang de games werken is alles in orde.

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

• Whatagwaan
Kan ke zelf de SSD upgraden mocht je dat willen?
Whatagwaan schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:47:
Kan ke zelf de SSD upgraden mocht je dat willen?
Misschien even de voorbije paar pagina's lezen, want het gaat over bijna niets anders 8)7 .
Maar ok, ja, je kan er een extra NVME M.2 SSD in pluggen om de vrij kleine standaard gesoldeerde SSD uit te breiden. En is eigenlijk ook wel RTFM :p.

• Amos_x
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 07:20
Als trouwe ps-gamer (ps1 -> ps4), kan ik deze generatie nog weinig absolute must have exclusives zien die ik absoluut wil spelen.

Graphics doen me niet zo veel. Ik kan er van genieten, maar een strak ontworpen game, met goede art direction, en strakke controls/game loops, is mijn ding. Graphics zijn de 'kers op de taart' in dat geval. Nu zit het bij playstation vaak wel goed met de erg hoogwaardige, goed en strak spelende games. (GoW bvb, ...)

Wat is er tot nu toe aan echte exclusive beschikbaar (en dan heb ik het niet over games die ook op ps4 te spelen zijn). Van wat ik nu zie, en ik volg het sinds het begin, is dat voor mij (naar mijn persoonlijke smaak natuurlijk), enkel Astro's playroom, returnal en GT7 die er aan komt.

De rest is multiplat, of ook te spelen op ps4 (GoW, sackboy), of niet helemaal mijn ding (horizon zero dawn, demon souls, ratchet...)

Om die reden voel ik mij absoluut nog niet gehaast om in de queues te springen en per se een ps5 te bemachtigen. (koop gewoon liefst een doos uit een fysieke store, dus dat is nog wel wat maandjes wachten)

Maar aangezien het over max. 2 a 3 games gaat die ik echt wil spelen, twijfel ik er zelfs aan of de ps5 er uberhaupt gaat komen. Het design valt me namelijk erg tegen. Te groot, te 'speciaal'. Vermoedelijk trek ik het makkelijk tot nog een tweetal jaar (2023-2024) wanneer de gebruikelijke slim op de markt komt. (die hopelijk wel op z'n kant kan gelegd zorden zonder speciale voetjes 8)7 )

Als verstokte ps-gamer (alle consoles meerdere keren gekocht zelfs), denk ik nu voor het eerst na over een xbox series x (begint wel beschikbaar te worden aan normale prijzen zonder plasti-crap koppelverkoop) en 3 jaar GPU. Had ik ook nooit verwacht.

Misschien boeit het me allemaal minder, maar ik nijg toch meer naar de games zoals goede arcade racers, goede racers (gt7), exclusieve shooters (killzone, resistance), wipeout, games a la SSX, of THPS, goede action adventure (uncharted, GoW, ...) en daarvoor is het op de ps5 nog redelijk rustig.

Die laatste let's play met artsy indies kon me ook niet echt boeien. Als er dan toch enkel multiplat overblijft, dan is een Series X met GPU wel aanlokkelijk.

Bovenstaande is enkel mijn mening

• -SaveMe-
  • Laatst online: 00:51
Begonnen aan Guardians of the Galaxy. Wat ziet die game er goed uit, wat een hoop details weer...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• FMS
  • Niet online
Hier begonnen met Kena. Reviews lezen en game beelden bekijken is toch altijd anders dan zelf ervaren. Overall een prima AA game. Its got spirit. :P Besturing tikje houterig. Animaties zijn zoals vaker genoemd erg cute en hoe de bosomgeving spontaan bloeit verveelt niet. ik vind de boss fights best pittig! Combat is gewoon echt goed. Benieuwd hoe het verhaal uitpakt.

Edit:
Vond deze wel treffend:

[Voor 39% gewijzigd door FMS op 22-11-2021 09:41]

Amos_x schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:13:
Als trouwe ps-gamer (ps1 -> ps4), kan ik deze generatie nog weinig absolute must have exclusives zien die ik absoluut wil spelen.

Graphics doen me niet zo veel. Ik kan er van genieten, maar een strak ontworpen game, met goede art direction, en strakke controls/game loops, is mijn ding. Graphics zijn de 'kers op de taart' in dat geval. Nu zit het bij playstation vaak wel goed met de erg hoogwaardige, goed en strak spelende games. (GoW bvb, ...)

Wat is er tot nu toe aan echte exclusive beschikbaar (en dan heb ik het niet over games die ook op ps4 te spelen zijn). Van wat ik nu zie, en ik volg het sinds het begin, is dat voor mij (naar mijn persoonlijke smaak natuurlijk), enkel Astro's playroom, returnal en GT7 die er aan komt.

De rest is multiplat, of ook te spelen op ps4 (GoW, sackboy), of niet helemaal mijn ding (horizon zero dawn, demon souls, ratchet...)

Om die reden voel ik mij absoluut nog niet gehaast om in de queues te springen en per se een ps5 te bemachtigen. (koop gewoon liefst een doos uit een fysieke store, dus dat is nog wel wat maandjes wachten)

Maar aangezien het over max. 2 a 3 games gaat die ik echt wil spelen, twijfel ik er zelfs aan of de ps5 er uberhaupt gaat komen. Het design valt me namelijk erg tegen. Te groot, te 'speciaal'. Vermoedelijk trek ik het makkelijk tot nog een tweetal jaar (2023-2024) wanneer de gebruikelijke slim op de markt komt. (die hopelijk wel op z'n kant kan gelegd zorden zonder speciale voetjes 8)7 )

Als verstokte ps-gamer (alle consoles meerdere keren gekocht zelfs), denk ik nu voor het eerst na over een xbox series x (begint wel beschikbaar te worden aan normale prijzen zonder plasti-crap koppelverkoop) en 3 jaar GPU. Had ik ook nooit verwacht.

Misschien boeit het me allemaal minder, maar ik nijg toch meer naar de games zoals goede arcade racers, goede racers (gt7), exclusieve shooters (killzone, resistance), wipeout, games a la SSX, of THPS, goede action adventure (uncharted, GoW, ...) en daarvoor is het op de ps5 nog redelijk rustig.

Die laatste let's play met artsy indies kon me ook niet echt boeien. Als er dan toch enkel multiplat overblijft, dan is een Series X met GPU wel aanlokkelijk.

Bovenstaande is enkel mijn mening
Volgens mij waren veel van die games niet gepland voor de ps4, maar omdat de ps5 slecht leverbaar is heeft Sony toch die keuze gemaakt om ze op de ps4 uit te brengen zodat toch iedereen de games kan spelen. Maar vergeet niet dat al die games veel beter spelen op de ps5 dan op de ps4, bijvoorbeeld 60fps, hogere resolutie, betere textures etc. En niet heel onbelangrijk zijn er bijna geen laadtijden meer. En al je ps4 games spelen ook gewoon op de ps5 en ook nog eens beter en stabieler.

Met covid-19 zijn veel games uitgesteld, maar alsnog heeft de ps5 de beste launch titels t.o.v. Eerdere playstation consoles. Er zijn nog 25+ games in ontwikkeling bij Sony, dus ik denk dat je gewoon nog iets langer moet wachten, de games komen er zeker wel.

Qua design, ja dat moet je liggen. Maar hij is zoveel stiller dan een ps4 pro. Ik heb TLOU 2 op de ps4 pro moeten spelen met een enorm ventilator herrie. Dat is op de ps5 volledig verdwenen. Qua platform is ps5 veel beter dan de ps4, dit heeft vooral met de snelle ssd te maken en niet onbelangrijk de cpu. De cpu van de ps4 was bij launch al een matige cpu. De ps5 heeft nu wel alle nieuwste technieken. Daarnaast is de dualsense met zijn haptic feedback triggers een enorme verbetering.

Ik zou zeker een keer de ps5 proberen als ik jou was, kijken hoe snel de games opstarten, hoe de dualsense werkt, hoe je ps4 games op de ps5 draaien etc.

Ik zie overigens dat je deze vraag/opmerking heel vaak in dit topic en in het series x topic genoemd hebt. Maar waar wil je precies antwoord op? Wij kunnen de games ook niet voor je maken, op een gegeven moment moet je een keer een keuze maken. Of je koopt een ps5 of een series x, of je blijft bij je ps4.

[Voor 3% gewijzigd door Ghost babel op 21-11-2021 17:46]

-SaveMe- schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:27:
Begonnen aan Guardians of the Galaxy. Wat ziet die game er goed uit, wat een hoop details weer...
Eens! Ben nu in chapter 4, moet wel zeggen dat er voor mijn doen iets meer gameplay in had mogen zitten in plaats van cutscenes/dialogen. Maar verder erg tof, beetje jedi fallen order vibe.
Ghost babel schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:27:
[...]
Volgens mij waren veel van die games niet gepland voor de ps4, maar omdat de ps5 slecht leverbaar is heeft Sony toch die keuze gemaakt om ze op de ps4 uit te brengen zodat toch iedereen de games kan spelen.
Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik denk niet dat men zo snel even kan beslissen om ook games voor PS4 uit te brengen. De PS4 mist sommige features, heeft ook totaal andere engines dan PS5 (bvb Tempest, raytracing...), dus het is niet zomaar een kwestie van even snel een game te recompilen voor PS4.

Alle games die zowel voor PS4 als PS5 uitkwamen waren gewoon al jaren zo gepland. Een belangrijker reden is dat je op die manier een veel grotere afzetmarkt hebt, want het aantal PS4 owners zal nog jaren groter zijn dan het aantal PS5 owners, en dat is zeker niet het gevolg van de tekorten.
Twixie schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:55:
[...]

Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik denk niet dat men zo snel even kan beslissen om ook games voor PS4 uit te brengen. De PS4 mist sommige features, heeft ook totaal andere engines dan PS5 (bvb Tempest, raytracing...), dus het is niet zomaar een kwestie van even snel een game te recompilen voor PS4.

Alle games die zowel voor PS4 als PS5 uitkwamen waren gewoon al jaren zo gepland. Een belangrijker reden is dat je op die manier een veel grotere afzetmarkt hebt, want het aantal PS4 owners zal nog jaren groter zijn dan het aantal PS5 owners, en dat is zeker niet het gevolg van de tekorten.
Games zoals horizon, GT7 etc waren allemaal exclusief voor de ps5 aangekondigd. Er was nooit sprake van een ps4 versie. Pas sinds de grote chip tekorten/corona pandemie heeft Sony een andere keuze gemaakt.

Dat de ps4 sommige features mist, betekent nog niet dat je een game niet draaiend kan krijgen op oudere hardware. Een pc game draait ook op veel verschillende hardware.

En dat de ps5 games hele andere engines heeft dat is niet waar, horizon draait gewoon op dezelfde engine als zijn voorganger, hetzelfde met GT7. Die draait gewoon op de engine van gt sport. Raytracing kan je gewoon uitzetten, net zoals de tempest engine.

Enige wat een issue kan zijn is de hdd in de ps4. Maar ook daar hadden ze trucjes voor om toch grote open werelden te creëren. Betekent alleen wel dat de game een stuk groter is op de ps4. Leuk om een keer the making of van spider-man te kijken. Daar zie je hoe ze met de beperkingen van de ps4 om zijn gegaan.

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Nu online
Ghost babel schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:08:
[...]

Games zoals horizon, GT7 etc waren allemaal exclusief voor de ps5 aangekondigd. Er was nooit sprake van een ps4 versie. Pas sinds de grote chip tekorten/corona pandemie heeft Sony een andere keuze gemaakt.

Dat de ps4 sommige features mist, betekent nog niet dat je een game niet draaiend kan krijgen op oudere hardware. Een pc game draait ook op veel verschillende hardware.

En dat de ps5 games hele andere engines heeft dat is niet waar, horizon draait gewoon op dezelfde engine als zijn voorganger, hetzelfde met GT7. Die draait gewoon op de engine van gt sport. Raytracing kan je gewoon uitzetten, net zoals de tempest engine.

Enige wat een issue kan zijn is de hdd in de ps4. Maar ook daar hadden ze trucjes voor om toch grote open werelden te creëren. Betekent alleen wel dat de game een stuk groter is op de ps4. Leuk om een keer the making of van spider-man te kijken. Daar zie je hoe ze met de beperkingen van de ps4 om zijn gegaan.
Ik vond de timing waarop ze de PS4 games aankondigden ook altijd veel later na de officiële aankondiging. Dat wijst ook al in de richting dat ze eerst niet een PS4 game gingen maken.
GT7 voor PS4 werd bijna een jaar na de aankondiging voor de PS5 aangekondigd.
Miles Morales voor PS4 werd 2 à 3 maand voor release aangekondigd.
En ook van horizon forbidden west werd ongeveer een jaar na release bekend dat het op PS4 verschijnen.

Oftopic
Heb je toevallig een link naar het filmpje van making of van spider-man?

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

AppleFan2007 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:36:
[...]

Ik vond de timing waarop ze de PS4 games aankondigden ook altijd veel later na de officiële aankondiging. Dat wijst ook al in de richting dat ze eerst niet een PS4 game gingen maken.
GT7 voor PS4 werd bijna een jaar na de aankondiging voor de PS5 aangekondigd.
Miles Morales voor PS4 werd 2 à 3 maand voor release aangekondigd.
En ook van horizon forbidden west werd ongeveer een jaar na release bekend dat het op PS4 verschijnen.

Oftopic
Heb je toevallig een link naar het filmpje van making of van spider-man?
Er zijn er meerdere, diegene die technisch alles uitlegt is deze:

YouTube: Marvel's Spider-Man: A Technical Postmortem

Er zijn ook wat behind the scènes die gedeeld is op de youtube van Playstation, die zijn kort en wat meer voor het grotere publiek gemaakt. Die hierboven duurt een uur en kan best langdradig zijn.
Ghost babel schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:08:
[...]

Waarom zouden ze niet met 2 verschillende engines werken? Spiderman had dit toch ook gedaan, PS4 versie van MM draaide op de oude engine terwijl de PS5 versie de nieuwe engine gebruikte?
cold_as_ijs schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:53:
[...]

Waarom zouden ze niet met 2 verschillende engines werken? Spiderman had dit toch ook gedaan, PS4 versie van MM draaide op de oude engine terwijl de PS5 versie de nieuwe engine gebruikte?
Is dat zo? Volgens mij draait miles morales op de ps4 op dezelfde engine als de ps5 versie.

• Steven030
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:29
Heeft hier iemand ervaring met de Aim controller met spider paddles, of iets soortgelijks met 4 paddles? Nu ik eenmaal de Xbox Elite controller heb geproefd zou ik ook wel zoiets op de PS5 willen hebben

[Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 21-11-2021 23:04]

• Regato76
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22-11 09:17
Afgelopen week kreeg ik, geheel onverwacht, een mailtje van sony……ik was uitgeloot om een PS5 te kopen…..yeh right! Echter toch even gechecked en tegen mijn verwachting in kon ik er één bestellen en binnen 24 uur stond de bezorger op de stoep!

Ik ben echt geen supergamer, maar zo af en toe speel ik wel een spelletje, met name de wat meer tactische fp shooters zoals momenteel Far Cry 6.

Na het uitpakken en aansluiten alle bestaande games en data probleemloos overgezet van de 4 naar de 5. Op de PS5 staat nu echter ook de PS5 versie van Far Cry 6! Mooi, dacht ik.

Probleem is nu dat ik, wanneer ik de 4-versie start ik mijn saved game gewoon kan voortzetten. Wanneer ik de PS5 versie start, kan ik enkel een nieuw spel beginnen……en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Ik heb dus “gratis” de PS5 versie van Far Cry gekregen; weet iemand of die nu ook de saved data zou moeten overnemen? Helemaal opnieuw beginnen zie ik niet zo zitten……
Iemand hier ervaring mee?

• Postman
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online
https://kotaku.com/far-cr...-a-pain-in-the-1847846504
  1. You’ll need both the PS4 and the PS5 versions of Far Cry 6 installed.
  2. Load the PS4 version, then hit “new game.” (Weird, right?)
  3. Next to your save slot, you should see an icon that looks like a little cloud with an up arrow over it—the universal icon for “upload to cloud.” Click on that.
  4. Now, boot up the PS5 version.
  5. Go to “new game” again. (Yup, still weird.)
  6. Next to one of the save slots, see an icon that looks like a little cloud with a down arrow over it—the universal icon for “download from cloud.” Click on that.
  7. That’s it. You did it! You can repeat the process as often as you’d like, but you can only keep one save file in the cloud at once.

[Voor 81% gewijzigd door Postman op 22-11-2021 00:31]

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Regato76 schreef op maandag 22 november 2021 @ 00:14:
Afgelopen week kreeg ik, geheel onverwacht, een mailtje van sony……ik was uitgeloot om een PS5 te kopen…..yeh right! Echter toch even gechecked en tegen mijn verwachting in kon ik er één bestellen en binnen 24 uur stond de bezorger op de stoep!

Ik ben echt geen supergamer, maar zo af en toe speel ik wel een spelletje, met name de wat meer tactische fp shooters zoals momenteel Far Cry 6.

Na het uitpakken en aansluiten alle bestaande games en data probleemloos overgezet van de 4 naar de 5. Op de PS5 staat nu echter ook de PS5 versie van Far Cry 6! Mooi, dacht ik.

Probleem is nu dat ik, wanneer ik de 4-versie start ik mijn saved game gewoon kan voortzetten. Wanneer ik de PS5 versie start, kan ik enkel een nieuw spel beginnen……en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Ik heb dus “gratis” de PS5 versie van Far Cry gekregen; weet iemand of die nu ook de saved data zou moeten overnemen? Helemaal opnieuw beginnen zie ik niet zo zitten……
Iemand hier ervaring mee?
Hi @Regato76 , ik heb je topic even samengevoegd met het Playstation 5 topic. Daar komt je vraag denk ik beter tot z'n recht :)

Xbox | iRacing
Even the dark has a silver lining

• MazeWing
  • Laatst online: 01-12 18:45

MazeWing

passionate & cynical

Bovenstaande werkt perfect. Ik heb het zelf meermaals tussen de ps5 en pc gedaan en dit werkte zonder problemen.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Regato76
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22-11 09:17
Postman schreef op maandag 22 november 2021 @ 00:29:
https://kotaku.com/far-cr...-a-pain-in-the-1847846504
  1. You’ll need both the PS4 and the PS5 versions of Far Cry 6 installed.
  2. Load the PS4 version, then hit “new game.” (Weird, right?)
  3. Next to your save slot, you should see an icon that looks like a little cloud with an up arrow over it—the universal icon for “upload to cloud.” Click on that.
  4. Now, boot up the PS5 version.
  5. Go to “new game” again. (Yup, still weird.)
  6. Next to one of the save slots, see an icon that looks like a little cloud with a down arrow over it—the universal icon for “download from cloud.” Click on that.
  7. That’s it. You did it! You can repeat the process as often as you’d like, but you can only keep one save file in the cloud at once.
Geweldig, dat werkt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
-SaveMe- schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:27:
Hier ook, bijna uitgespeeld volgens mij ondertussen, inderdaad zeer mooie game, overal zitten high res textures op, omgeving en characters zien er top uit, vind alleen de animatie nog een beetje te wensen over laten soms, maar voor de rest wel een toffe game ja.

• thunder8

thunder8

Als je de savegame over hebt gezet en alleen nog de PS5 versie speelt, vergeet dan niet de PS4 versie eraf te gooien. Scheelt weer schijfruimte. ;)

• Catch22
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

Kalder schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:23:
[...]

Hier ook, bijna uitgespeeld volgens mij ondertussen, inderdaad zeer mooie game, overal zitten high res textures op, omgeving en characters zien er top uit, vind alleen de animatie nog een beetje te wensen over laten soms, maar voor de rest wel een toffe game ja.
De gevechten zijn wel een chaos van jewelste, maar als je dat door hebt is het wel vermakelijk
Catch22 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:46:
[...]

De gevechten zijn wel een chaos van jewelste, maar als je dat door hebt is het wel vermakelijk
Ja dat is wel ff behoorlijk wennen ja, wat nog meer wennen is en waar ik nog steeds niet aan gewend ben is dat ze steeds flark zeggen in plaats van f**k, had dan toch liever een censored en uncensored versie gehad :P

• Catch22
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

Kalder schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:52:
[...]

Ja dat is wel ff behoorlijk wennen ja, wat nog meer wennen is en waar ik nog steeds niet aan gewend ben is dat ze steeds flark zeggen in plaats van f**k, had dan toch liever een censored en uncensored versie gehad :P
Mwoah, dat past wel in de stijl imo. Is dat in de film ook niet zo?

[Voor 4% gewijzigd door Catch22 op 22-11-2021 10:56]

Catch22 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:56:
[...]

Mwoah, dat past wel in de stijl imo. Is dat in de film ook niet zo?
Dat weet ik eigenlijk niet, is al een beste tijd geleden dat ik een van die films gezien heb.

• SD5k
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:56

SD5k

>4&X

Gisteravond een 1TB Samsung 980 pro SSD geplaatst in m'n PS5, na het formatteren gaf hij een lees-snelheid van ongeveer 5600MB/s aan, dit geeft me toch wat FOMO gevoelens of ik toch niet beter dat kleine beetje extra geld had kunnen uitgeven aan een WD SN850. :/

Ik zie dat het in praktijktesten meestal weinig tot niks uitmaakt, maar ik vraag me af of dat bij toekomstige games ook zo gaat zijn.

• thunder8

thunder8

SD5k schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:31:
Gisteravond een 1TB Samsung 980 pro SSD geplaatst in m'n PS5, na het formatteren gaf hij een lees-snelheid van ongeveer 5600MB/s aan, dit geeft me toch wat FOMO gevoelens of ik toch niet beter dat kleine beetje extra geld had kunnen uitgeven aan een WD SN850. :/

Ik zie dat het in praktijktesten meestal weinig tot niks uitmaakt, maar ik vraag me af of dat bij toekomstige games ook zo gaat zijn.
Dat blijft koffiedik kijken. Kans bestaat dat je er nooit last van hebt en de kans bestaat dat je straks snelheid tekort komt.

Ik heb de Aorus 7000s gekocht die snel genoeg is. Had geen zin zelf te experimenteren en deze is een stuk goedkoper dan de SN850, terwijl de snelheden elkaar nauwelijks ontlopen.

• Jumpman
  • Laatst online: 15:40
Speelt iemand hier Sherlock Holmes Chapter One? Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

@SD5k de snelheidtest op de PS5 lijkt af te wijken. Snelle SSDs komen over het algemeen terug met te lage snelheden. Heb niet het idee dat de SN850 heel veel hogere snelheden rapporteert. Als ik me niet vergis hadden ze bij DF deze naast de SN750 getest en kwamen ze al tot de conclusie dat de speedtest afwijkt. Hier te vinden, alleen lijkt de SN850 iets minder af te wijken van de specificaties maar de SN750 des te meer https://www.youtube.com/watch?v=zWQs4UpiKlg

• Polderviking
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 30-11 18:31
Deathloop black friday aanbieding, ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind, vooral dat ik nu al mijn meuk kwijt bent omdat er een dag is gepasseerd, maar tot dusver vermakelijk.

Ben wel echt fan de art style en het geheel ziet er goed gepolijst uit.

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

kazuka

Building Better Worlds

In aanloop naar de release van Horizon Forbidden West komen onze Amsterdamse vrienden met een podcast die ingaat op de Horizon lore en universe. Eerste episode komt morgen uit:

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:11
FMS schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:07:
Hier begonnen met Kena. Reviews lezen en game beelden bekijken is toch altijd anders dan zelf ervaren. Overall een prima AA game. Its got spirit. :P Besturing tikje houterig. Animaties zijn zoals vaker genoemd erg cute en hoe de bosomgeving spontaan bloeit verveelt niet. ik vind de boss fights best pittig! Combat is gewoon echt goed. Benieuwd hoe het verhaal uitpakt.
Heb de game digitaal aangeschaft. Het verhaal is heel goed met een mooie plottwist op het einde. De combat wordt echt gruwelijk moeilijk (voor mij althans).
thunder8 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:44:

Dat blijft koffiedik kijken. Kans bestaat dat je er nooit last van hebt en de kans bestaat dat je straks snelheid tekort komt.

Ik heb de Aorus 7000s gekocht die snel genoeg is. Had geen zin zelf te experimenteren en deze is een stuk goedkoper dan de SN850, terwijl de snelheden elkaar nauwelijks ontlopen.
Mwa, Sony geeft zelf aan dat je 5500 Mb/s nodig hebt en dat heeft de 980 pro gewoon. Of je nu 5501 of 7000 hebt zou niets mogen uitmaken. Denk dat mijn SN850 6500 Mn/s aangaf, niet meer zeker.
Polderviking schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:04:
Deathloop black friday aanbieding, ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind, vooral dat ik nu al mijn meuk kwijt bent omdat er een dag is gepasseerd, maar tot dusver vermakelijk.

Ben wel echt fan de art style en het geheel ziet er goed gepolijst uit.
Blijven doorzetten, het is echt ge moeite waard. Na wat dagen kan je je spul infusen en dan wordt het heel leuk. Ik heb van in het begin de grijze wapens en trinklets genegeerd. Die zijn het aanschaffen niet waard.

[Voor 19% gewijzigd door Engineer Stewie op 22-11-2021 15:41]

• JerDrie
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 10:28
Kak! Heb ik de Playstation plus op auto-renew staan, kan ik €59.99 aftikken :( Zal wel geen manier zijn om dit nog terug te krijgen toch?
JerDrie schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:16:
Kak! Heb ik de Playstation plus op auto-renew staan, kan ik €59.99 aftikken :( Zal wel geen manier zijn om dit nog terug te krijgen toch?
Valt dit niet onder de 14 dagen bedenktijd?

• Metian
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:29

Metian

Snert is vies

Games, extra's Abonnementen Pre-orders
Onder abonnement valt elke aankoop van een service met terugkerende kosten in de PlayStation Store, zoals PlayStation®Plus.

Na aanschaf van een abonnement via de PlayStation Store, heb je 14 dagen om restitutie aan te vragen. Het terugbetaalde bedrag is echter afhankelijk van de mate waarin je gebruik hebt gemaakt van de service. Als een speler bijvoorbeeld een PlayStation Plus-abonnement van 12 maanden koopt en zeven dagen na de aankoopdatum vraagt om een terugbetaling, kan het restitutiebedrag worden verlaagd om rekening te houden met het gebruik van het abonnement, zoals online gamen, het downloaden van maandelijkse games, het gebruik van cloudopslag, etc.

Let op: eventuele gratis proefversies tellen mee voor de periode van 14 dagen.

Neem contact met ons op om restitutie aan te vragen voor dit type content.
https://www.playstation.c.../ps-store-refund-request/

Gewoon even hier kijken.

Rupsen, Rapsen.

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:57

Nyarlathotep

Crawling Chaos

thunder8 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:44:
[...]

Die speedtest van Sony is niet accuraat. En dan nog ga je eventuele snelheidsverschillen echt niet merken.
Ik heb toen ook gewoon de goedkoopste 2TB SSD gekocht die voldeed aan de eisen. Gaat als een speer.
Jammer dat de Samsung 980 nu weer een stuk goedkoper is :P

Mijn muziekcollectie op Discogs

• -SaveMe-
  • Laatst online: 00:51
Engineer Stewie schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:40:
[...]

Heb de game digitaal aangeschaft. Het verhaal is heel goed met een mooie plottwist op het einde. De combat wordt echt gruwelijk moeilijk (voor mij althans).

[...]

Mwa, Sony geeft zelf aan dat je 5500 Mb/s nodig hebt en dat heeft de 980 pro gewoon. Of je nu 5501 of 7000 hebt zou niets mogen uitmaken. Denk dat mijn SN850 6500 Mn/s aangaf, niet meer zeker.

[...]

Blijven doorzetten, het is echt ge moeite waard. Na wat dagen kan je je spul infusen en dan wordt het heel leuk. Ik heb van in het begin de grijze wapens en trinklets genegeerd. Die zijn het aanschaffen niet waard.
Zelf net Deathloop uitgespeeld. Weer een meesterlijke Arkane game! Super level design! In het begin ff de story volgen tot je infusion hebt inderdaad. En daarna kun je echt alle kanten op. Heerlijke game. Met de laatste update is de AI ook verbeterd, waardoor het nog wat spannender is geworden.

GamiQ, de game notes app met game maps!

• FMS
  • Niet online
-SaveMe- schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:39:
[...]

Zelf net Deathloop uitgespeeld. Weer een meesterlijke Arkane game! Super level design! In het begin ff de story volgen tot je infusion hebt inderdaad. En daarna kun je echt alle kanten op. Heerlijke game. Met de laatste update is de AI ook verbeterd, waardoor het nog wat spannender is geworden.
En de FOV optie. Maakt het een stuk prettiger om te spelen. Nu nog iets doen aan de deadzone. Vind het niet per se een lekkere shooter met de controller.

• Whatagwaan
Ik speel 4 minuten in deathloop (tot ik een groepje personen zie beneden) en die schieten.
Zelf heb ik ng geen gun gevonden ....helaas...

• Engineer Stewie
Whatagwaan schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:21:
Ik speel 4 minuten in deathloop (tot ik een groepje personen zie beneden) en die schieten.
Zelf heb ik ng geen gun gevonden ....helaas...
Je vind reeds een gun (lmp10) als je start, als je van het strand afkomt voor je de bunker ingaat volgens mij.
Heb Deathloop al lang platinum, zou het na de patch nog eens moeten proberen.

Je kan best wel in 60fps spelen, is soms te hectisch voor 30fps.

• Whatagwaan
Engineer Stewie schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:09:
[...]

Je vind reeds een gun (lmp10) als je start, als je van het strand afkomt voor je de bunker ingaat volgens mij.
Heb Deathloop al lang platinum, zou het na de patch nog eens moeten proberen.

Je kan best wel in 60fps spelen, is soms te hectisch voor 30fps.
Ik ga eens zoeken.

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:16
Runaque schreef op zondag 21 november 2021 @ 08:54:
[...]

De EKWB heatsink past op een 2280, deze voert ook hitte af aan de achterzijde van de SSD en past in de PS5.
Dat is deze toch?
https://www.amazon.nl/Ekw...-2280-zwart/dp/B073RHHYCM

Ben zelf zoekende naar een alternatief aangezien de be quiet! MC1 niet tijdig leverbaar is bij Amazon

/edit:
Past deze een beetje fatsoenlijk, wil hem op een Samsung 980 Pro gaan zetten.

Weet iemand hoe het zit met garantie als je de stickers van de drive verwijderd (ivm koeling)?

[Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 22-11-2021 21:59]

• Engineer Stewie
schumi2004 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:54:
[...]

Dat is deze toch?

Ben zelf zoekende naar een alternatief aangezien de be quiet! MC1 niet tijdig leverbaar is bij Amazon

/edit:

Weet iemand hoe het zit met garantie als je de stickers van de drive verwijderd (ivm koeling)?
Die past en die stickers zijn normaal warmtegeleidend, moet er niet vanaf dus.
Engineer Stewie schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:30:
[...]

Die past en die stickers zijn normaal warmtegeleidend, moet er niet vanaf dus.
@schumi2004 Inderdaad niet de stickers verwijderen! Gewoon de heatsink eromheen en klaar. De stickers die op de SSD's zitten zijn als het goed is inderdaad warmtegeleidend en je wint er waarschijnlijk z.g.a. niets mee wanneer je ze eraf zou halen, plus je zou je garantie kwijt kunnen raken.

• Runaque
schumi2004 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:54:
[...]

Dat is deze toch?

/edit:

Klopt, denk dat ik minder betaald heb bij Alternate voor deze.
Voor mensen die op zoek zijn naar een M.2 SSD Heatsink:
Tweakers Pricewatch heeft een aardig lijstje om uit te kiezen, met natuurlijk prijsvergelijkingen. (Volgens mij weten weinig mensen hier dat tweakers deze ook in de pricewatch heeft staan)

De meeste van deze heatsinks zijn volgens mij voor M.2 SSD's van maat 2280, let alleen wel op de hoogte, heatsink inclusief SSD mag niet hoger zijn dan 11,25mm, dus niet alles uit die lijst gaat passen.

• Runaque
Kalder schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 01:02:
Voor mensen die op zoek zijn naar een M.2 SSD Heatsink:
Tweakers Pricewatch heeft een aardig lijstje om uit te kiezen, met natuurlijk prijsvergelijkingen. (Volgens mij weten weinig mensen hier dat tweakers deze ook in de pricewatch heeft staan)

De meeste van deze heatsinks zijn volgens mij voor M.2 SSD's van maat 2280, let alleen wel op de hoogte, heatsink inclusief SSD mag niet hoger zijn dan 11,25mm, dus niet alles uit die lijst gaat passen.
Ik heb minder betaald voor die zwarte EKWB heatsink dan dat je daar kan volgen in die pricealert, uiteraard ook omdat Alternate er niet bij staat en ook omdat ik zelf acht zoek waar ik wat aan de beste prijs kan krijgen en bizar genoeg kon ik de heatsink wel iets goedkoper krijgen bij EKWB zelf, maar dat werd tenietgedaan door de verzendkosten die bijna net zo duur waren dan de heatsink zelf. Soms loont het om niet te vertrouwen op zulke lijsten en ook omdat deze niet altijd up to date zijn en zeker niet alle webwinkels volgen.

Je kan ook gaan kijken op Aliexpress naar heatsinks, daar vind je ook prima spul, maar denk dat de meesten ook niet echt een maand of so willen wachten voor ze hun opslag willen uitbereiden. :P

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:16
Die paar euro op een heatsink kan ik wel missen, heb/had geen zin om voor een paar euro moeilijk te moeten gaan doen. Wordt nu gelijk geleverd dus prima zo.

Thanks voor de overige reacties, sticker blijft mooi zitten dus :P

• Zvennn
  • Laatst online: 10:25
Staat er netjes bij vermeld. En helaas krijg je dus niet je geld terug. De eerste aankoop is immers al lang geleden gedaan.

"Let op: bij aankoop van een abonnementsservice zoals PlayStation®Plus ga je akkoord met een doorlopend abonnement met periodieke facturering (bv. jaarlijkse facturering). Je kunt de betalingen op elk gewenst moment stoppen door [Automatische verlenging] uit te schakelen (klik hier voor meer informatie), maar na de eerste 14-daagse annuleringsperiode ontvang je geen restitutie voor gedane betalingen. Als je [Automatische verlenging] uitschakelt, blijft je abonnement actief totdat de volgende betaling is verschuldigd. Daarna wordt het abonnement beëindigd."

• jimz93
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12:47
Zijn er andere mensen hier die bij na het starten van Call of Duty Warzone een zwart scherm krijgen (wel geluid) met de melding "video format not supported"?

Heb op het internet nog weinig kunnen vinden ten aanzien van deze melding....

((andere HDMI kabel + reinstall / diverse reboots / compleet van de stroom van zowel PS5 als TV reeds geprobeerd...)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:23
Tip: Guardians of the Galaxy staat nu in de price tracker voor 36,95 incl. verzendkosten dankzij Black Friday. Dat is nog een stuk goedkoper dan de sale in de PS Store.

Zojuist besteld, ben benieuwd :)

edit: had in ander topic gemoeten. Voel vrij om weg te modden.

[Voor 29% gewijzigd door yinx84 op 23-11-2021 13:41]

• Catch22
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

yinx84 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:37:
Tip: Guardians of the Galaxy staat nu in de price tracker voor 36,95 incl. verzendkosten dankzij Black Friday. Dat is nog een stuk goedkoper dan de sale in de PS Store.

Zojuist besteld, ben benieuwd :)
Console Budget Gaming topic
Pagina: 1 ... 174 175 176 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee