• Runaque
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 08:16
jimz93 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:55:
Zijn er andere mensen hier die bij na het starten van Call of Duty Warzone een zwart scherm krijgen (wel geluid) met de melding "video format not supported"?

Heb op het internet nog weinig kunnen vinden ten aanzien van deze melding....

((andere HDMI kabel + reinstall / diverse reboots / compleet van de stroom van zowel PS5 als TV reeds geprobeerd...)
Al eens de kabel in een andere HDMI poort van de TV geprobeert? Niet alle TV's komen met 2.0b/2.1 op alle HDMI poorten.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Sinds een paar dagen springt de PS5 aan op het moment dat ik de stroom inschakel. Heb niets gewijzigd aan de settings, ook is de PS5 netjes afgesloten keer op keer na gebruik. Iemand hetzelfde/een idee?

• krablander
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 01-12 18:46
Catch22 schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:10:
[...]

Ja. De blu-ray wordt niet gebruikt, behalve voor verificatie
Toch opmerkelijk dat de blu-ray bij het opstarten veel lawaai maakt en tijdens het gamen soms ook.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:00

Catch22

Oval chainring fetisjist

krablander schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:52:
[...]

Toch opmerkelijk dat de blu-ray bij het opstarten veel lawaai maakt en tijdens het gamen soms ook.
De PlayStation checked bij het opstarten wat er in de drive zit, dat is niet zo gek toch? En af en toe tijdens het gamen om te checken of hij er nog is, ofzo

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 07:53
Exorcist schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:12:
Sinds een paar dagen springt de PS5 aan op het moment dat ik de stroom inschakel. Heb niets gewijzigd aan de settings, ook is de PS5 netjes afgesloten keer op keer na gebruik. Iemand hetzelfde/een idee?
Heb je een soundbar? Bij mij zette de soundbar hem aan, zodra ik die aanzette. Uiteindelijk zo opgelost... ook als je geen soundbar hebt zou ik die setting even checken:

https://seekingtech.com/h...rom-turning-on-by-itself/

• Exorcist
  • Niet online
yinx84 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:18:
[...]

Heb je een soundbar? Bij mij zette de soundbar hem aan, zodra ik die aanzette. Uiteindelijk zo opgelost... ook als je geen soundbar hebt zou ik die setting even checken:

https://seekingtech.com/h...rom-turning-on-by-itself/
Gelukkig niet :+

Wel een versterker maar HDMI-CEC etc. staan uit, al jaren, op alles. Niets is veranderd, en toch springt hij dus nu aan. Dacht eerst dat ik een knop van de media remote wellicht per ongeluk had geraakt maar dat was gisteren ook niet het geval. Kijk het wel even aan. Geen ramp, wel raar.

• Sleeon
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 10:31
Exorcist schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:37:
[...]

Wel een versterker maar HDMI-CEC etc. staan uit, al jaren, op alles. Niets is veranderd, en toch springt hij dus nu aan. Dacht eerst dat ik een knop van de media remote wellicht per ongeluk had geraakt maar dat was gisteren ook niet het geval. Kijk het wel even aan. Geen ramp, wel raar.
Waarom zou je de stroom eraf halen? Kan hem gewoon uitzetten toch?

• Exorcist
  • Niet online
Sleeon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:42:
[...]

Waarom zou je de stroom eraf halen? Kan hem gewoon uitzetten toch?
In die ruimte staan iets van 20 consoles aangesloten, TV, versterker, switch, laptop, opladers etc. etc. en iets van 6 stekkerdozen. Die gaan van het stroom af als ik er niet ben/zit.

• Sleeon
  • Laatst online: 10:31
Exorcist schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:55:
[...]

In die ruimte staan iets van 20 consoles aangesloten, TV, versterker, switch, laptop, opladers etc. etc. en iets van 6 stekkerdozen. Die gaan van het stroom af als ik er niet ben/zit.
Klinkt als een toffe ruimte! :)

• Exorcist
  • Niet online
Sleeon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:07:
[...]

Klinkt als een toffe ruimte! :)
offtopic:
Yep, 3200 games en totaal 200 consoles, ik vermaak me wel daar :+
Exorcist schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:37:
[...]

Heb je gecontroleerd of HDMI-CEC ook zeker weten uit staat? Het viel mij namelijk van de week op dat HDR op "Always on" stond, terwijl ik er toch zeker van was dat ik dit op "Only when supported" had staan.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Exorcist
  • Niet online
Raem schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:15:
[...]

Heb je gecontroleerd of HDMI-CEC ook zeker weten uit staat? Het viel mij namelijk van de week op dat HDR op "Always on" stond, terwijl ik er toch zeker van was dat ik dit op "Only when supported" had staan.
Yep. Uit. Nooit aangezet ook.

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:24
Hebben er hier mensen ervaring met de XPG GAMMIX S70 Blade 2TB SSD?
Even gezocht in dit topic maar buiten de compatibility lijst niets gevonden.

• EL-Nino-1980
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 01-12 14:38
Toch wel allemaal op dezelfde elektragroep en met verlengsnoeren doorverbonden aan elkaar :+ >:)
Exorcist schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:17:
[...]

offtopic:
Yep, 3200 games en totaal 200 consoles, ik vermaak me wel daar :+

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:51
Vermaak me prima met Guardians of the Galaxy, maar vind de combat nog wel erg chaotisch. Erg onduidelijk wie je target enzo... ook is het locken niet zo tof gedaan ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:51
PS+ games december gelekt:
https://nl.pepper.com/aan...tation&itm_content=217849

Als dat klopt, weer een mooie line up. Godfall al gespeeld en was vermakelijk. Wil Mortal Shell wel eens proberen ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Ooh als dit de line up is dan is het inderdaad een mooie maand. Godfall niet echt mijn denk ik, maar mortal shell en zeker lego dc wel. Die laatste is om met mijn zoontje te spelen
Ik heb Crash Bandicoot op disc gehaald en de PS5 upgrade geinstalleerd. Nu blijft in mijn dashboard echter steeds de PS4 versie ook terugkomen. Hij staat niet geinstalleerd, want het is maar 4MB. Maar als ik het verwijder en de PS5 opnieuw start komt het icoontje weer terug. (Waarschijnlijk omdat de disc erin zit).
Is er een manier om dit permanent te verwijderen zodat alleen de PS5 versie in mn dashboard staat?

Raem schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:57:
Ik heb Crash Bandicoot op disc gehaald en de PS5 upgrade geinstalleerd. Nu blijft in mijn dashboard echter steeds de PS4 versie ook terugkomen. Hij staat niet geinstalleerd, want het is maar 4MB. Maar als ik het verwijder en de PS5 opnieuw start komt het icoontje weer terug. (Waarschijnlijk omdat de disc erin zit).
Is er een manier om dit permanent te verwijderen zodat alleen de PS5 versie in mn dashboard staat?
Volgens mij is dit een bug. Heb ik ook met fifa 21. Eerder hadden ze dat opgelost met een firmware update. Maar de bug lijkt terug te zijn.
Ekfad schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:04:
Hebben er hier mensen ervaring met de XPG GAMMIX S70 Blade 2TB SSD?
Even gezocht in dit topic maar buiten de compatibility lijst niets gevonden.
Nee, waarom kijk je naar specifiek die? Ik heb zojuist de 980 pro 2tb gekocht voor 228 euro.

• Ekfad
  • Laatst online: 09:24
Ghost babel schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:36:
[...]

Nee, waarom kijk je naar specifiek die? Ik heb zojuist de 980 pro 2tb gekocht voor 228 euro.
Met de voucher kom ik op 228 euro maar incl heatsink. Krijgt algemeen goede reviews, alleen zijn er enkelingen die klagen over de snelheid die niet gehaald wordt op de Ps5 maar dat is volgens mij de limiet van de Ps5 zelf (blijft steken op ~6100)

Hier de link https://www.amazon.de/-/n...x%2Caps%2C206&sr=8-1&th=1

[Voor 18% gewijzigd door Ekfad op 24-11-2021 21:52]

Ekfad schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:49:
[...]

Met de voucher kom ik op 228 euro maar incl heatsink. Krijgt algemeen goede reviews, alleen zijn er enkelingen die klagen over de snelheid die niet gehaald wordt op de Ps5 maar dat is volgens mij de limiet van de Ps5 zelf (blijft steken op ~6100)

Ja, de 980 pro haalt op de ps5 ook maar 5700. Niet veel om zorgen over te maken.
[...]

Zo lang de gemeten snelheid boven de aanbevolen 5,5GB/s ligt hoef je je echt geen zorgen te maken, zelfs de aller traagste PCI-E 4.0 M.2 SSD die niet die snelheid haalt had in tests absoluut geen moeite met bijvoorbeeld een game als R&C waar on the fly hele levels ingeladen worden. En het zijn SSD's dus van fragmentatie hebben ze ook niet erg veel last dus hij wordt ook niet veel trager na verloop van tijd.

The pen is mightier than the sword, except in games.

• Runaque
[...]

Op de Samsung 980 Pro en Crucial P5 Plus wordt de snelheid die geadverteerd ook niet gehaald op de PS5, maar ze komen wel door de benchmark die de console aan de SSD onderwerpt. Misschien dat het een softwarematig iets is dat op dit moment de snelheid lager inschat dan de fabrikanten opgeven, maar als deze 5,5GB/s halen moet je je geen zorgen maken.

• yinx84
-SaveMe- schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:37:
Vermaak me prima met Guardians of the Galaxy, maar vind de combat nog wel erg chaotisch. Erg onduidelijk wie je target enzo... ook is het locken niet zo tof gedaan ...
Het is inderdaad erg chaotisch. Had gewild dat je de tijd even helemaal stil had kunnen zetten met het L1 menu, want het voelt een beetje als knoppen rammen en weer wachten tot je cooldowns voorbij zijn. Er zit wel degelijk een tactisch element in met de rollen van je companions (crowd control, AoE dmg, stagger en single target dps), maar komt niet echt goed uit de verf als het zo snel gaat.

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

yinx84 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:44:
[...]

Het is inderdaad erg chaotisch. Had gewild dat je de tijd even helemaal stil had kunnen zetten met het L1 menu, want het voelt een beetje als knoppen rammen en weer wachten tot je cooldowns voorbij zijn. Er zit wel degelijk een tactisch element in met de rollen van je companions (crowd control, AoE dmg, stagger en single target dps), maar komt niet echt goed uit de verf als het zo snel gaat.
Dat is inderdaad ook het beeld wat ik een beetje heb na het zien van de reviews. Een systeem als in Dragonage Inquisition had hier goed gewerkt denk ik.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

yinx84 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:44:
[...]

Je kan in de settings aanpassen hoeveel de boel vertraagd als het guardiansmenu open hebt :)

• yinx84
Catch22 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:29:
[...]

Je kan in de settings aanpassen hoeveel de boel vertraagd als het guardiansmenu open hebt :)
Goeie tip, thanks!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:25
Bezig met Death's Door die sinds eergisteren uit is gekomen op de PS5. Echt heel gaaf :) voelt een beetje als de oude Zelda games maar dan met een grimmig tintje. Ook zeker niet makkelijk.

Review:

https://nl.ign.com/deaths...chtig-afgewerkte-ervaring

[Voor 24% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 25-11-2021 09:13]

• annokill
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 01-12 15:42
Wat is het voordeel van extra opslag? Ik heb met 1gb/s glasvezel in 10 minuutjes elk spel dat ik wil spelen op de ps5 staan. Mis ik iets of is dit vooral handig voor de mensen zonder snel internet?

• Steven030
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:14
annokill schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:53:
Wat is het voordeel van extra opslag? Ik heb met 1gb/s glasvezel in 10 minuutjes elk spel dat ik wil spelen op de ps5 staan. Mis ik iets of is dit vooral handig voor de mensen zonder snel internet?
Eerlijk: luiheid. 10 minuten wachten is nog meer moeite dan een disc wisselen

• DeckDekk
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 11:28
De nieuwe Guardians game lijkt mij ook heel fijn! Nu is hij alleen bij één van de grote webshops nog te koop voor de PS4. Ik heb een PS5 maar ik snap nog steeds niet wat het verschil is als ik een game voor de PS4 koop en op de PS5 speel. Mis ik dan de 60fps setting? Zit dat dan ingebakken in het PS5 schijfje of een betaalde PS Store upgrade? Moet ik uitzoeken of een dergelijke game een gratis PS5 upgrade heeft? Of heeft de PS4 sowieso een 60fps upgrade?

Oftewel: waarom zou ik de PS5 versie bestellen in plaats van een PS4 schijfje?

• JP_Frost
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:35
cold_as_ijs schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:08:
Ooh als dit de line up is dan is het inderdaad een mooie maand. Godfall niet echt mijn denk ik, maar mortal shell en zeker lego dc wel. Die laatste is om met mijn zoontje te spelen
Ik ben normaliter ook niet echt van games als Godfall, maar ga het toch maar eens proberen.

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-12 23:41

Phntm

Tlingelingeling

JP_Frost schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:34:
[...]

Ik ben normaliter ook niet echt van games als Godfall, maar ga het toch maar eens proberen.
Het was een game die aanvankelijk een verschrikkelijke launch heeft gehad en ook wel tegenviel. Ik ben benieuwd of ze ondertussen dingen hebben aangepast. Het spel is wel vrij snel aangeboden als gratis titel binnen PS+ vind ik.
DeckDekk schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:18:
De nieuwe Guardians game lijkt mij ook heel fijn! Nu is hij alleen bij één van de grote webshops nog te koop voor de PS4. Ik heb een PS5 maar ik snap nog steeds niet wat het verschil is als ik een game voor de PS4 koop en op de PS5 speel. Mis ik dan de 60fps setting? Zit dat dan ingebakken in het PS5 schijfje of een betaalde PS Store upgrade? Moet ik uitzoeken of een dergelijke game een gratis PS5 upgrade heeft? Of heeft de PS4 sowieso een 60fps upgrade?

Oftewel: waarom zou ik de PS5 versie bestellen in plaats van een PS4 schijfje?
Ligt echt aan de game wat het verschil is. Sommige games krijg je wezenlijk verschil tussen de 2 versies zoals 60FPS of RT (spiderman MM bv). Andere krijg je een ander hoesje en misschien wat gedoe met de juiste versie installeren

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

cold_as_ijs schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:57:
[...]

Ligt echt aan de game wat het verschil is. Sommige games krijg je wezenlijk verschil tussen de 2 versies zoals 60FPS of RT (spiderman MM bv). Andere krijg je een ander hoesje en misschien wat gedoe met de juiste versie installeren
Als de PS5 update gratis is, dan is alleen het hoesje anders.

• DeckDekk
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 11:28
Ah dan is het duidelijk. Ik kwam ook net deze alinea tegen op de Playstation Store:
"If you already own the PS4™ version of this game, you can get the PS5™ digital version at no extra cost and you do not need to purchase this product. Owners of a PS4™ disc copy must insert it into the PS5™ every time they want to download or play the PS5™ digital version. PS4™ game disc owners who buy the PS5™ Digital Edition disc-free console will not be able to get the PS5™ version at no extra cost."

Thanks voor de antwoorden!

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:16
Gemakzucht en gewoon omdat het kan. :*)
Ik heb redelijk kosteloos een 2TB stripje kunnen aanschaffen maar sjeesus wat een gekut om die (EKWB) heatsink erop te krijgen, valt mee dat ie niet in tweeën lig :P

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

thunder8

Het gedonder begint weer.

Niet iedereen heeft een gigabit verbinding liggen en aangezien sommige games toch wel erg groot zijn en de PS5 effectief maar iets van 670GB over heeft, is een beetje meer opslagruimte toch wel handig. Als ik elke keer dat ik een game wil spelen 10 minuten moet wachten op het downloaden, gaat de lol er voor mij toch snel vanaf. En helemaal als je maar iets van 200-250mbit verbinding hebt, dan duurt het al 40-50 minuten, wat bij mij het geval zou zijn.

PSN-ID: Thunder76nl

Catch22 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:02:
[...]

Als de PS5 update gratis is, dan is alleen het hoesje anders.
Neem aan dat de PS5 disc versie wel meteen de PS5 en alleen de PS5 versie installeert? Of is er daar ook nog de kans dat je met de PS4 versie komt te zitten?

• DeBaroN
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:13
En 1GB/s is al gauw 15,- p/mnd extra en voor de rest heb je er op moment totaal niks aan.

[Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 25-11-2021 13:02]

• Steven030
Ik hoop dat we snel van de PS4 versies af zijn

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

Steven030 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:19:
Ik hoop dat we snel van de PS4 versies af zijn
Waarom? Je kan toch gewoon de PS5 versie halen?
DeBaroN schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:00:
En 1GB/s is al gauw 15,- p/mnd extra en voor de rest heb je er op moment totaal niks aan.
mwoaah, voor thuiswerken is 1Gbit/s up en down ook echt wel lekker hoor als je meer data op en neer pomp zoals ik. Nu is de minimale snelheid van het goedkoopste abbo ook 1 Gbit/s.

• Runaque
schumi2004 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:08:
[...]

Gemakzucht en gewoon omdat het kan. :*)
Ik heb redelijk kosteloos een 2TB stripje kunnen aanschaffen maar sjeesus wat een gekut om die (EKWB) heatsink erop te krijgen, valt mee dat ie niet in tweeën lig :P
Haha, bij mij ging die EKWB er relatief goed op, maar ik heb al vaker heatsinks en zo geïnstalleerd, maar eens erop heb je wel een SSD met een relatief compacte koeling, voor de looks hoeft het ook weer niet.
cold_as_ijs schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:54:
[...]

Neem aan dat de PS5 disc versie wel meteen de PS5 en alleen de PS5 versie installeert? Of is er daar ook nog de kans dat je met de PS4 versie komt te zitten?
Nee, alleen de PS5 versie. Het voordeel van een PS4 game kopen (die een gratis update heeft) is dus dat je de game zowel op de PS4 als de PS5 kan spelen.

• Runaque
Raem schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:49:
[...]

Nee, alleen de PS5 versie. Het voordeel van een PS4 game kopen (die een gratis update heeft) is dus dat je de game zowel op de PS4 als de PS5 kan spelen.
Ik zie dat niet eens als een voordeel, want de PS4 heb ik netjes terug in de doos opgeborgen en ergens bij de rest weggestoken. Ik zou de aankoop van een PS4 game eerder aanzien als voordeel omdat die over het algemeen ook goedkoper zijn, uiteraard als je de PS5 update gratis erbij krijgt.

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

Runaque schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:56:
[...]

Ik zie dat niet eens als een voordeel, want de PS4 heb ik netjes terug in de doos opgeborgen en ergens bij de rest weggestoken. Ik zou de aankoop van een PS4 game eerder aanzien als voordeel omdat die over het algemeen ook goedkoper zijn, uiteraard als je de PS5 update gratis erbij krijgt.
Ik heb vrienden met een PS4 die ze kunnen of willen lenen en als je hem wil doorverkopen heb je ook een groter publiek. Punt is dat meestal de PS5 box uitsluitingen heeft en niets extras biedt (behalve een PS5 logo op de doos)

• Runaque
Catch22 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:57:
[...]

Ik heb vrienden met een PS4 die ze kunnen of willen lenen en als je hem wil doorverkopen heb je ook een groter publiek. Punt is dat meestal de PS5 box uitsluitingen heeft en niets extras biedt (behalve een PS5 logo op de doos)
Het zal persoonlijke voorkeur zijn, want ik heb nog nooit een PS game aan iemand uitgeleend of verkocht en heb nog steeds het eerste game dat ik op de PS1 had. Ik heb dan ook alle generaties PS opgeborgen staan inclusief de games, ook mijn oude Sega MasterSystem2 met alle games heb ik nog staan.

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

Runaque schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:11:
[...]

Het zal persoonlijke voorkeur zijn, want ik heb nog nooit een PS game aan iemand uitgeleend of verkocht en heb nog steeds het eerste game dat ik op de PS1 had. Ik heb dan ook alle generaties PS opgeborgen staan inclusief de games, ook mijn oude Sega MasterSystem2 met alle games heb ik nog staan.
Dat kan, maar gezien marktplaats en de V&A hier zijn er toch veel mensen die dat wel doen.

Verkopen doe ik overigens nooit, maar dat ligt meer aan de hoeveelheid vollidioten op verkoopsites, mijn god...

• Steven030
Catch22 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:20:
[...]

Waarom? Je kan toch gewoon de PS5 versie halen?
Ik heb soms gedoe met de juiste versie te installeren, dat ik een PS4 versie op de PS5 aan het spelen ben. Soms is het ook gewoon onduidelijk welke versie je moet hebben en doet elke ontwikkelaar het anders met al dan niet gratis updates. Maar het belangrijkste is dat de PS4 versie ervoor zorgt dat we niet het maximale uit de PS5 kunnen halen

[Voor 14% gewijzigd door Steven030 op 25-11-2021 14:20]

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

Steven030 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:19:
[...]

Ik heb soms gedoe met de juiste versie te installeren, dat ik een PS4 versie op de PS5 aan het spelen ben. Maar het belangrijkste is dat de PS4 versie ervoor zorgt dat we niet het maximale uit de PS5 kunnen halen
Dat is meer een UX ding dan iets anders.

En als er een PS5 update is, is het prima. Voor spellen die niet zonder kunnen, zoals Ratchet and Clank, komt er gewoon geen PS4 versie. Ik zie het probleem allemaal niet zo
[...]

Ik heb soms gedoe met de juiste versie te installeren, dat ik een PS4 versie op de PS5 aan het spelen ben. Soms is het ook gewoon onduidelijk welke versie je moet hebben en doet elke ontwikkelaar het anders met al dan niet gratis updates. Maar het belangrijkste is dat de PS4 versie ervoor zorgt dat we niet het maximale uit de PS5 kunnen halen
Sinds een recente update staat er bij de gametegel PS4 of PS5. Lijkt me toch duidelijk genoeg?

• Superkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09:53
[...]Maar het belangrijkste is dat de PS4 versie ervoor zorgt dat we niet het maximale uit de PS5 kunnen halen
Is dat zo; je hebt toch vinkjes om te kiezen voor 4k graphics, hogere/steady fps, ray tracing of een combinatie daarvan?

Of de volgende vergelijking opgaat weet ik niet* maar iemand met een high-end pc kan toch ook het maximale uit zijn systeem halen bij de nieuwste games ondanks dat er nog veel mensen zijn die dezelfde games op non high-end pc's spelen?
*Kiwi weet niet of dit voor de Playstations hetzelfde werkt.

[Voor 31% gewijzigd door Superkiwi op 25-11-2021 14:57]

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

• Steven030
Superkiwi schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:54:
[...]

Is dat zo; je hebt toch vinkjes om te kiezen voor 4k graphics, hogere/steady fps, ray tracing of een combinatie daarvan?
Mwah, ik geloof net als Ryan nog wel in generaties en denk dat de enige verklaring dat we nog aan PS4 games vastzitten de chiptekorten is. Ik denk bijvoorbeeld ook dat de XSS de XSX enigszins terug zou moeten houden

• Steven030
Raem schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:25:
[...]

Sinds een recente update staat er bij de gametegel PS4 of PS5. Lijkt me toch duidelijk genoeg?
Klopt, was een prima update

• Quakie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:38

Quakie

quakelen

Ik persoonlijk vind het maar irritant omdat het soms helemaal niet logisch wat welke stand precies wat doet.
Het wordt bijna verplicht om eerst digital foundry tech review te kijken om te zien welke modus wat doet en hoe impact is.

Ik vind het best logisch dat er nog PS4 versie uitkomen omdat afzet markt veel groter is. Zoveel PS5 zijn er nog niet verkocht tov PS4. Dit zal inderdaad nog wel even duren. Ik denk dat we even horizon af moeten wachten. Daar is toch later PS4 versie bijgekomen ? Neem aan dat er goede vergelijkingsreview komt tussen beide versies.

Ik teken nergens meer voor

• MathieuT
  • Laatst online: 01-12 22:22
Ik heb toch ook het gevoel dat de PS4 versie de PS5 versie tegenhoudt bij veel games. Ik verwacht bijvoorbeeld bij de nieuwe Horizon en God of War niet meteen een generational leap.

Bij God of War bijvoorbeeld, daar zaten verschillende als gameplay vermomde laadtijden in (smalle doorgangen, onder bomen kruipen...). Ik verwacht dat we dit terug gaan zien in Ragnarok omdat die ook nog op PS4 moet werken.

• Superkiwi
MathieuT schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:08:
Bij God of War bijvoorbeeld, daar zaten verschillende als gameplay vermomde laadtijden in (smalle doorgangen, onder bomen kruipen...).
Hoe ben je zo zeker dat dit vermomde laadtijden waren en niet daadwerkelijk gameplay was?
Net als bij Tomb raider moet er af en toe gewoon door smalle passages gekropen worden.

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

• Steven030
Superkiwi schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:17:
[...]

Hoe ben je zo zeker dat dit vermomde laadtijden waren en niet daadwerkelijk gameplay was?
Net als bij Tomb raider moet er af en toe gewoon door smalle passages gekropen worden.
Bij Tomb Raider waren dit juist ook de verkapte laadtijden

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:43
Ik heb toch ook het gevoel dat de PS4 versie de PS5 versie tegenhoudt bij veel games. Ik verwacht bijvoorbeeld bij de nieuwe Horizon en God of War niet meteen een generational leap.

Bij God of War bijvoorbeeld, daar zaten verschillende als gameplay vermomde laadtijden in (smalle doorgangen, onder bomen kruipen...). Ik verwacht dat we dit terug gaan zien in Ragnarok omdat die ook nog op PS4 moet werken.
God of War is ook niet echt een compleet nieuwe game op een nieuwe engine ofzo. Dat is wel meer van hetzelfde, ook qua graphics, voor zover ik zag.

• Superkiwi
Steven030 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:20:
[...]
Bij Tomb Raider waren dit juist ook de verkapte laadtijden
Ik geloof je.
Al hoort het bij Tomb Raider ook echt wel in de games, of het nou laadtijden zijn of niet.
Dus dat ze daar laadtijden op deze manier verbergen vind ik alleen maar slim.

[Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 25-11-2021 15:31]

Voordat je daar daadwerkelijk uitspraken over kan doen moet de game eerst gereleased zijn. Nu is het alleen speculeren. Op een pc hebben ontwikkelaars ook met heel veel verschillende soorten hardware te maken.

Je gaat dan hetzelfde zien als bij spiderman, op de PS4 had je echt laadtijden waar op de PS5 je instant zo'n beetje terug in de spelwereld was.

Denk overigens dat die generational leap waar iedereen op wacht niet meer zo gaat komen. Reden is dat de verbeteringen steeds minder zichtbaar worden. Van HD naar Full HD is visueel een grotere stap als van Full HD naar 4K, terwijl die laatste in verhouding een veel grotere stap is in hoeveelheid pixels.
cold_as_ijs schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:36:
[...]

Je gaat dan hetzelfde zien als bij spiderman, op de PS4 had je echt laadtijden waar op de PS5 je instant zo'n beetje terug in de spelwereld was.

Denk overigens dat die generational leap waar iedereen op wacht niet meer zo gaat komen. Reden is dat de verbeteringen steeds minder zichtbaar worden. Van HD naar Full HD is visueel een grotere stap als van Full HD naar 4K, terwijl die laatste in verhouding een veel grotere stap is in hoeveelheid pixels.
Ik vind de laadtijden, 60fps, haptic feedback al genoeg doen om van een generation leap te spreken. Ik denk overigens wel dat Naughty dog over een paar jaar weer een enorm mooie game gaat maken, maar vaak zijn die games maar op 30fps om zo de maximale graphics eruit te halen.

Dan is ook de vraag, waar ga je liever voor. Maximale graphics, of 60fps.
Superkiwi schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:54:
[...]
Het feit dat er een afzonderlijke PS5 binary voorzien wordt, bewijst eigenlijk al dat het inderdaad zo is. Ik ben vrij zeker dat PS4 binaries je bvb nooit de advanced haptics of adaptive triggers kunnen laten gebruiken. Ook kunnen m.i. enkel PS5 binaries de nieuwe Kraken compressie gebruiken, waardoor je inderdaad ziet dat sommige PS5 binaries significant kleiner zijn dan de PS4 equivalent, en dat gaat zeker ook zijn impact hebben op laadtijden.
Ook denk ik niet dat er PS4 binaries zijn die je laten kiezen voor Raytracing.

Volgens mij is het vrij simpel: een PS4 binary kan wél detecteren dat je een PS5 hebt, en daardoor de boundaries van bestaande PS4 kenmerken pushen, door bvb 4K en 60fps te combineren. Dit zijn beide al bestaande PS4 features maar die in sommige games gewoon niet te combineren zijn omdat de PS4 (zelfs Pro) gewoon de power mist. Elke feature die met de PS5 geïntroduceerd is (Raytracing, haptics, etc) zal enkel in een PS5 binary te vinden zijn.
Quakie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:01:
Ik persoonlijk vind het maar irritant omdat het soms helemaal niet logisch wat welke stand precies wat doet.
Het wordt bijna verplicht om eerst digital foundry tech review te kijken om te zien welke modus wat doet en hoe impact is.

Ik vind het best logisch dat er nog PS4 versie uitkomen omdat afzet markt veel groter is. Zoveel PS5 zijn er nog niet verkocht tov PS4. Dit zal inderdaad nog wel even duren. Ik denk dat we even horizon af moeten wachten. Daar is toch later PS4 versie bijgekomen ? Neem aan dat er goede vergelijkingsreview komt tussen beide versies.
En wat vind je er verwarrend in dan? Meestal heb je een performance en een quality mode. Meestal kan je deze instant aanpassen, zodat je direct het effect kan zien. En de naamgeving geeft al veel weg volgens mij.

• Steven030
Ghost babel schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:03:
[...]

En wat vind je er verwarrend in dan? Meestal heb je een performance en een quality mode. Meestal kan je deze instant aanpassen, zodat je direct het effect kan zien. En de naamgeving geeft al veel weg volgens mij.
Persoonlijk vond ik het altijd een kracht van een console dat je geen keuzes had

• Cyrax0508
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01-12 21:55
Steven030 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:16:
[...]

Persoonlijk vond ik het altijd een kracht van een console dat je geen keuzes had
Same here. Het is voor mij zelfs een grote reden geweest waarom ik altijd op de console game en nooit op de PC.
Steven030 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:16:
[...]

Je hoeft niet te kiezen. Je kan hem op de default laten staan toch? Je kan in de instellingen van je ps5 zelfs instellen dat hij altijd de performance of altijd de quality mode pakt.

• Hulleman
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:36:
[...]
Van HD naar Full HD is visueel een grotere stap als van Full HD naar 4K, terwijl die laatste in verhouding een veel grotere stap is in hoeveelheid pixels.
Dan is de tv dus te klein.

Op mijn iphone is het verschil tussen 720p en 1080p amper te zien. Scherm is te klein.

[Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 25-11-2021 17:07]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• Quakie

Quakie

quakelen

Ghost babel schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:03:
[...]

Tuurlijk, ik kan redelijk inschatting maken maar het zegt niets over impact.

Bij diverse games komt het voor dat performance beste optie is omdat het verschil met quality te klein is maar het je wel beste fps geeft. Als je dus standaard kiest voor quality heb je kans dat je ervaring minder is.

Bijbv bij spiderman (mm) en Ratchet & Clank: Rift Apart die hebben meer dan 2 keuzes. Ik weet zo niet mijn keuze, maar het was niet mijn standaard keuze. Door het zien van vergelijkingen van Digital Foundry heb ik mijn keuze toen gewijzigd. En volgens mij is het zelfs erna nogmaals getest/gewijzigd en blijkt 120hz/fps ook een impact te hebben. Volgens mij is het dan in bepaalde stand geen 30fps maar 40fps.

Kortom zoals andere zeggen, vroeger was een console simple. Game erin en gamen en niet hoeven af te vragen welke stand het beste past bij de game.

Hulleman schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:06:
[...]

Dan is de tv dus te klein.

Op mijn iphone is het verschil tussen 720p en 1080p amper te zien. Scherm is te klein.
Dit heeft weinig met schermgrootte te maken. Ga eens 480p naar 720p is gewoon een gigantische verbetering in scherpte, 720p naar 1080p nog steeds een stap en die 1080p naar 2160p is kleiner. Of je dit nu op een 10 inch 4k scherm doet of 80inch doet daar niets van af. Verschil is alleen dat 480p er gewoon veel dramatischer uitziet op 80 inch en zoals je aangeeft is er op kleine schermen niet veel meer te halen boven 1080p

[Voor 6% gewijzigd door cold_as_ijs op 25-11-2021 17:18]

Quakie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:09:
[...]

Tuurlijk, ik kan redelijk inschatting maken maar het zegt niets over impact.

Bij diverse games komt het voor dat performance beste optie is omdat het verschil met quality te klein is maar het je wel beste fps geeft. Als je dus standaard kiest voor quality heb je kans dat je ervaring minder is.

Bijbv bij spiderman (mm) en Ratchet & Clank: Rift Apart die hebben meer dan 2 keuzes. Ik weet zo niet mijn keuze, maar het was niet mijn standaard keuze. Door het zien van vergelijkingen van Digital Foundry heb ik mijn keuze toen gewijzigd. En volgens mij is het zelfs erna nogmaals getest/gewijzigd en blijkt 120hz/fps ook een impact te hebben. Volgens mij is het dan in bepaalde stand geen 30fps maar 40fps.

Kortom zoals andere zeggen, vroeger was een console simple. Game erin en gamen en niet hoeven af te vragen welke stand het beste past bij de game.
Heb je er daadwerkelijk last van als je hem op de default waarde laat? Als je niet weet hoe die andere waarde eruit ziet dan heb je er toch ook geen last van? Als je het prima vind gamen op de standaardwaarde en je geniet van de game. Wat is dan het probleem? Je gaat het nu uitzoeken waardoor je denkt dat je iets mist. Vervolgens zegt een video dat je ervaring minder is omdat je hem op een andere stand hebt staan. Maar als je die video niet had gekeken had je het niet eens gemerkt.

Conclusie gewoon niet meer die video's kijken en lekker op de default waarde laten staan. Dan heb je toch een console zoals die vroeger ook was?

• Steven030
Ghost babel schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:19:
[...]

Heb je er daadwerkelijk last van als je hem op de default waarde laat? Als je niet weet hoe die andere waarde eruit ziet dan heb je er toch ook geen last van? Als je het prima vind gamen op de standaardwaarde en je geniet van de game. Wat is dan het probleem? Je gaat het nu uitzoeken waardoor je denkt dat je iets mist. Vervolgens zegt een video dat je ervaring minder is omdat je hem op een andere stand hebt staan. Maar als je die video niet had gekeken had je het niet eens gemerkt.

Conclusie gewoon niet meer die video's kijken en lekker op de default waarde laten staan. Dan heb je toch een console zoals die vroeger ook was?
Tsja, voor de een is dit wel een “probleem” en voor de ander niet. Zelfde met crossgen games. Prima toch?

• Quakie

Quakie

quakelen

@Ghost babel het is geen probleem maar ik wil mooiste kwaliteit en hoogst mogelijke performance. Dit kan je mislopen als je voor default gaat. Prima als jij het prima vindt maar ik wil dit soort keuzes eigenlijk niet. En als er keuze is, wil ik weten wat het inhoudt.

Dan wil ik niet weten hoe jouw televisie ingesteld staat. Tijd dat het kwestie van stekker in stopcontact doen is voor mij voorbij. En ja bij diverse mensen werkt het nog zo maar halen ze niet maximale uit tv.

Quakie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:13:
@Ghost babel het is geen probleem maar ik wil mooiste kwaliteit en hoogst mogelijke performance. Dit kan je mislopen als je voor default gaat. Prima als jij het prima vindt maar ik wil dit soort keuzes eigenlijk niet. En als er keuze is, wil ik weten wat het inhoudt.

Dan wil ik niet weten hoe jouw televisie ingesteld staat. Tijd dat het kwestie van stekker in stopcontact doen is voor mij voorbij. En ja bij diverse mensen werkt het nog zo maar halen ze niet maximale uit tv.
Hoe weet je dan als de keuze er niet is of je beste performance en beste quality hebt? Aangezien dan de developer de keuze maakt. Vaak hebben ze niet veel keuze. Het is of 30 fps, 60 fps of 120 fps. Andere keuzes hebben ze niet. Als een developer kiest voor de hoogte kwaliteit pakken ze 30 fps. Kiezen ze de beste performance pakken ze 60fps of 120 fps. Maar dan verlies je dus kwaliteit. Nu kan je zelf die keuze maken.

Wil je de beste kwaliteit dan kies je quality. Wil je de beste performance kies je performance. De default waar die standaard op staat is meestal de keuze van de developer.

Het is nou ook niet dat je nu dezelfde keuzes moet maken als op een pc. Want daar zitten tig mogelijkheden om alles te tweaken. Nu zijn het meestal twee dingen waar je uit kan kiezen. Die de developer aan je voorstelt.

[Voor 8% gewijzigd door Ghost babel op 25-11-2021 18:34]

@Quakie dat beeld van maar 1 setting op de console is ook gewoon kul. In het verleden had je ook wel wat mogelijkheden hoor. Mijn OG Xbox ondersteund gewoon 480i, 480p, 576i, 720p en 1080i op 4:3 en 16:9. Die opties waren zeker niet voor alle games beschikbaar en op PAL ook beperkt. PS2 was het niet anders.
Wat wel het geval was, was dat die dingen standaard via composiet werden aangesloten in Europa waardoor je die andere optie niet kon gebruiken ook al wilde je het graag.

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:28

Christiano007

Ich bin der champion

Zijn er nog goede black friday aanbiedingen voor extra opslag die geschikt is voor de ps5 om spellen op te slaan ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Jeroen1988
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:40
Christiano007 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:52:
Zijn er nog goede black friday aanbiedingen voor extra opslag die geschikt is voor de ps5 om spellen op te slaan ?
1tb nvme disk voor intern. Op dit moment 140 euro.

https://www.amazon.nl/WD_...pd_gwm_ci_mcx_mr_hp_atf_m

• Petje72
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09:39
Ik heb deze onlangs bij Alternate besteld: SAMSUNG 980 PRO, 2 TB SSD (229 euro) met Be Quiet! MC1 heatsink (14 euro). Werkt als een tierelier. een 1TB is ook vast in de aanbieding. de 2TB hebben ze nu ook bij Amazon voor 229.

pricewatch: Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB
pricewatch: Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB
pricewatch: be quiet! MC1

[Voor 47% gewijzigd door Petje72 op 25-11-2021 19:38]

Quakie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:13:

Mooiste kwaliteit en beste performance gaat niet altijd samen. Daarom heb je de keuze.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:45
Met de sn850 1TB ssd met de mc1 heatsink besteld. Hopelijk snel binnen.
Kan de usb hdd losgekoppeld worden.

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:28

Christiano007

Ich bin der champion

Petje72 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:00:
[...]

Ik heb deze onlangs bij Alternate besteld: SAMSUNG 980 PRO, 2 TB SSD (229 euro) met Be Quiet! MC1 heatsink (14 euro). Werkt als een tierelier. een 1TB is ook vast in de aanbieding. de 2TB hebben ze nu ook bij Amazon voor 229.

[Afbeelding]
Thnx, de 1TB optie met heatsink bij megekko besteld.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Hulleman
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:17:
[...]
Dit heeft weinig met schermgrootte te maken.
Dat heeft wel met schermgrootte te maken. Bij een bepaalde resolutie zal dat afvlakken, omdat we niet scherper kunnen zien binnen een bepaald gebied.

Op mijn 55” tv zie ik het verschil tussen 1440p en 4K heel goed op mijn game afstand (1-1,5m). Als ik op 3m ga zitten is dat bijna niet te zien. Met een 75” zal ik dat op 3m absoluut goed kunnen zien.

[Voor 56% gewijzigd door Hulleman op 25-11-2021 20:08]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• laugh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 08:19
Ik heb vandaag Demon's Souls uitgespeeld op de PS5 en ik gebruikte een melee build. Ik was al ver en had het een lange tijd opzij gelegd omdat ik druk was met andere dingen. Ik besloot recent om het uit te spelen.

Geluid was erg goed door de headphone en grafisch een hele mooie game. Hier en daar wel wat flauw in het spel (zoals je zou verwachten van soulsborne) maar overall een solid game.

Zal ik het aanraden aan anderen? Maybe. Ik denk dat je van dit soort type games moet houden of een kans wilt geven.

Is dit een moeilijke game? Ik zou zeggen ja voor de meeste mensen. Ik had al ervaring met Bloodborne+DLC dus voor mij voelde dit wel wat makkelijker.

Tegelijkertijd is het ook weer niet onmogelijk moeilijk. Het vereist wat geduld en dat je leert en snapt hoe je het beter aan kan pakken. Maar als je niet zo handig bent met de controller en/of snel kan reageren, en niet het geduld hebt om sommige gedeeltes opnieuw en opnieuw te doen, dan is dit niet de game voor jou.

Sommige routes zijn nogal vervelend, en dan kan je dus al makkelijk dood gaan voordat je uberhaupt bij de boss komt. En dan kan je weer opnieuw 8)7 ...

Overall een solid game, maar je moet een beetje tegen die grappen kunnen...

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

Petje72 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:00:
[...]

[Afbeelding]
Thanks, heb de 1tb met heatsink besteld bij megekko

• k1978
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:35
laugh schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:07:
Ik heb vandaag Demon's Souls uitgespeeld op de PS5 en ik gebruikte een melee build. Ik was al ver en had het een lange tijd opzij gelegd omdat ik druk was met andere dingen. Ik besloot recent om het uit te spelen.

Geluid was erg goed door de headphone en grafisch een hele mooie game. Hier en daar wel wat flauw in het spel (zoals je zou verwachten van soulsborne) maar overall een solid game.

Zal ik het aanraden aan anderen? Maybe. Ik denk dat je van dit soort type games moet houden of een kans wilt geven.

Is dit een moeilijke game? Ik zou zeggen ja voor de meeste mensen. Ik had al ervaring met Bloodborne+DLC dus voor mij voelde dit wel wat makkelijker.

Tegelijkertijd is het ook weer niet onmogelijk moeilijk. Het vereist wat geduld en dat je leert en snapt hoe je het beter aan kan pakken. Maar als je niet zo handig bent met de controller en/of snel kan reageren, en niet het geduld hebt om sommige gedeeltes opnieuw en opnieuw te doen, dan is dit niet de game voor jou.

Sommige routes zijn nogal vervelend, en dan kan je dus al makkelijk dood gaan voordat je uberhaupt bij de boss komt. En dan kan je weer opnieuw 8)7 ...

From Software maakt geen grappen!!

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:08
de snelste (firecuda 530) is nu paar tientjes goedkoper op amazon dan hier via pricewatch
https://www.amazon.nl/Sea...d=pla-1394500797962&psc=1

• Quakie

Quakie

quakelen

Ghost babel schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:32:
[...]

Hoe weet je dan als de keuze er niet is of je beste performance en beste quality hebt? Aangezien dan de developer de keuze maakt. Vaak hebben ze niet veel keuze. Het is of 30 fps, 60 fps of 120 fps. Andere keuzes hebben ze niet. Als een developer kiest voor de hoogte kwaliteit pakken ze 30 fps. Kiezen ze de beste performance pakken ze 60fps of 120 fps. Maar dan verlies je dus kwaliteit. Nu kan je zelf die keuze maken.

Wil je de beste kwaliteit dan kies je quality. Wil je de beste performance kies je performance. De default waar die standaard op staat is meestal de keuze van de developer.

Het is nou ook niet dat je nu dezelfde keuzes moet maken als op een pc. Want daar zitten tig mogelijkheden om alles te tweaken. Nu zijn het meestal twee dingen waar je uit kan kiezen. Die de developer aan je voorstelt.
Dat is dus precies het probleem want wat jij en andere zeggen is niet zo zwart wit. Er zijn games die in performance modus bijna dezelfde kwaliteit geven als in quality modus maar wel met vele hogere fps. Daarom de vele tech reviews op YouTube.

Maar goed ik houd er over op. Blijf mezelf herhalen.

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 11:10
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:11:
Bezig met Death's Door die sinds eergisteren uit is gekomen op de PS5. Echt heel gaaf :) voelt een beetje als de oude Zelda games maar dan met een grimmig tintje. Ook zeker niet makkelijk.

Review:

https://nl.ign.com/deaths...chtig-afgewerkte-ervaring
Heb die volledig uitgespeeld op xbox, zelfs met paraplutje :).
laugh schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:07:

Voor de liefhebbers is Demon's souls nu voor 27,99 euro te krijgen!

• Runaque
Arunia schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:08:
Met de sn850 1TB ssd met de mc1 heatsink besteld. Hopelijk snel binnen.
Kan de usb hdd losgekoppeld worden.
Je kan die externe schijf prima blijven gebruiken om PS4 games op te installeren, zo behoud je de snellere SSD's voor de games die het echt nodig hebben.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:45
Runaque schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:45:
[...]

Je kan die externe schijf prima blijven gebruiken om PS4 games op te installeren, zo behoud je de snellere SSD's voor de games die het echt nodig hebben.
Dat is absoluut waar, maar op zich hadden we net aan te weinig om PS5 en PS4 spellen intern te hebben staan. Zoveel tegelijk spelen we dan ook weer niet. Dus met 2TB zouden we wel genoeg moeten hebben.

Hoop dat het een beetje snel binnen is, want de SSD komt via Amazon.nl ofwel, een andere EU warehouse. Maar zal uiterlijk begin volgende week wel bezorgd worden.

• JSchut
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01-12 22:58

JSchut

.....

Ik twijfel zo over een 1 of 2 tb ssd. Ik liep er deze week voor het eerst tegen aan dat mn interne schijf vol zat.

Op dit moment denk ik dat 1 extra wel voldoende is. Maarja wie weet wat de toekomst brengt.

Als ik voor 1 TB ga dan ontlopen de SN850 en de 980 PRO elkaar niet qua prijs. Bij de 2TB is het prijsverschil behoorlijk groter.

Verder speel ik vaak maar 1 game tegelijk en zijn er niet veel games die er op blijven staan omdat ik ze vaker op start.

Lastig! :D

[Voor 14% gewijzigd door JSchut op 26-11-2021 08:52]

Xbox: JSchut82 | PSN jschut_82 |  Mac Mini 2018 i7-3.2GHz/32GB/512GB |  iPhone X 64GB Space Gray

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

JSchut schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:46:
Ik twijfel zo over een 1 of 2 tb ssd. Ik liep er deze week voor het eerst tegen aan dat mn interne schijf vol zat.

Op dit moment denk ik dat 1 extra wel voldoende is. Maarja wie weet wat de toekomst brengt.

Als ik voor 1 TB ga dan ontlopen de SN850 en de 980 PRO elkaar niet qua prijs. Bij de 2TB is het prijsverschil behoorlijk groter.

Verder speel ik vaak maar 1 game tegelijk en zijn er niet veel games die er op blijven staan omdat ik ze vaker op start.

Lastig! :D
Ik heb voor 1Tb gekozen omdat ik met de huidige schijf wel redelijk uit de voeten kan al, maar voor de luxe en het gemak is iets meer dan het dubbele wel prettig. die 100 euro zou ik liever steken in een charge dock (dat is echt een heel fijn ding) en een extra controller

• JSchut

JSchut

.....

Catch22 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:57:
[...]

Ik heb voor 1Tb gekozen omdat ik met de huidige schijf wel redelijk uit de voeten kan al, maar voor de luxe en het gemak is iets meer dan het dubbele wel prettig. die 100 euro zou ik liever steken in een charge dock (dat is echt een heel fijn ding) en een extra controller
Charge dock en extra controller heb ik al :)

Zit nu te denken. Van de 825 in de PS5 hebben we iets van 650 over voor games. Dus als ik er 1tb bij zet dan krijg je er iets meer dan 900 bij. Total dan dus 1550. Bijna 2,4 keer de storage die ik nu heb.

Ik ga voor de 1tb. Nu twijfel ik dus nog wel tussen de twee merken. Dien snelheden ga je volgens mij niet merken. En de Samsung is toch weer 10tje goedkoper.

Xbox: JSchut82 | PSN jschut_82 |  Mac Mini 2018 i7-3.2GHz/32GB/512GB |  iPhone X 64GB Space Gray

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 11:10
JSchut schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:01:
[...]

Zit nu te denken. Van de 825 in de PS5 hebben we iets van 650 over voor games. Dus als ik er 1tb bij zet dan krijg je er iets meer dan 900 bij. Total dan dus 1550. Bijna 2,4 keer de storage die ik nu heb.

Ik ga voor de 1tb. Nu twijfel ik dus nog wel tussen de twee merken. Dien snelheden ga je volgens mij niet merken. En de Samsung is toch weer 10tje goedkoper.
Heb 1TB bijgestoken en gewoon 1,01Tb beschikbaar....

• Catch22

Catch22

Oval chainring fetisjist

JSchut schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:01:
[...]

Dan zou ik het lekker in games steken.
Dat bedoelde ik met iets meer :)
Het is lood om oud ijzer. Zou de goedkoopste nemen

• JSchut

JSchut

.....

Engineer Stewie schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:03:
[...]

Heb 1TB bijgestoken en gewoon 1,01Tb beschikbaar....
Dat maakt de keuze nog makkelijker. :)
Catch22 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:04:
[...]
Dan zou ik het lekker in games steken.

[...]

Dat bedoelde ik met iets meer :)

[...]

Het is lood om oud ijzer. Zou de goedkoopste nemen
Yes ik ga voor de 980 pro 1tb met die heatsink van hierboven.

Waarom heb je hem bij Megekko? Is dat een specifieke reden of was het daar gewoon goedkoper toen?

[Voor 20% gewijzigd door JSchut op 26-11-2021 09:09]

Pagina: 1 ... 174 175 176 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee