Het was amazon of megekko, dan ga ik voor de "lokale" tokoJSchut schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:08:
[...]
Yes ik ga voor de 980 pro 1tb met die heatsink van hierboven.
Waarom heb je hem bij Megekko? Is dat een specifieke reden of was het daar gewoon goedkoper toen?
Ah ok. Bij alternate is het op het moment nog net even goedkoper vanwege gratis verzending.418O2 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:11:
[...]
Het was amazon of megekko, dan ga ik voor de "lokale" toko
Zo even bestellen!
Bedankt voor jullie input!
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Man man het wordt echt tijd voor een apart topic voor de externe en interne HD, SSD en heatsinks of wat dan ook
Inderdaad, ziet er zeker vet uit. Wel moeite met het lokaliseren van de vijanden.
Ik teken nergens meer voor
Ik heb nog geen leuke B.F. deal gezien die ik echt wil hebben. Jullie?
Lijkt me op zich niet eens zo'n slecht idee om dit topic op te splitsen in 2 topics:EL-Nino-1980 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:31:
Man man het wordt echt tijd voor een apart topic voor de externe en interne HD, SSD en heatsinks of wat dan ook
- Een PS5 hardware topic voor zaken als de console, ssd's, controllers, faceplates, kabels en andere accessoires
- Een PS5 software topic voor discussies over games en het OS.
Verwijderd
Ik wel:Stimulate14 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:19:
Demon's souls voor 28 euro
Kena voor 39 euro
Far cry 6 voor 38 euro
Alan wake voor 19 euro
En Guardians of the Galaxy voor €30,-. Het is dat ik weinig tijd heb nu, maar moet me echt inhouden.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:41:
[...]
Ik wel:
Kena voor 39 euro
Far cry 6 voor 38 euro
Alan wake voor 19 euro
Eens!kazuka schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:41:
[...]
Lijkt me op zich niet eens zo'n slecht idee om dit topic op te splitsen in 2 topics:Het is nu vaak een wirwar van verschillende onderwerpen waardoor discussies soms ook lastig zijn om te volgen.
- Een PS5 hardware topic voor zaken als de console, ssd's, controllers, faceplates, kabels en andere accessoires
Volgens mij gaat het nogal meevallen via Amazon.nl! Ik had mijn Crucial P5 Plus via Amazon.eu.uk besteld en ik had hem op drie dagen en bleek zelfs dat het vanuit België verstuurd werd.Arunia schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:42:
[...]
Dat is absoluut waar, maar op zich hadden we net aan te weinig om PS5 en PS4 spellen intern te hebben staan. Zoveel tegelijk spelen we dan ook weer niet. Dus met 2TB zouden we wel genoeg moeten hebben.
Hoop dat het een beetje snel binnen is, want de SSD komt via Amazon.nl ofwel, een andere EU warehouse. Maar zal uiterlijk begin volgende week wel bezorgd worden.
Maar maar.. je kunt m nu toch gewoon kopen? En dan laten liggen totdat je tijd hebt? Toch? Kom op.. je weet dat je het wilt.. Hij is nu wel erg goedkoop en aantrekkelijk.. Toch?Raem schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:42:
[...]
En Guardians of the Galaxy voor €30,-. Het is dat ik weinig tijd heb nu, maar moet me echt inhouden.
poor Leno schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:56:
[...]
Maar maar.. je kunt m nu toch gewoon kopen? En dan laten liggen totdat je tijd hebt? Toch? Kom op.. je weet dat je het wilt.. Hij is nu wel erg goedkoop en aantrekkelijk.. Toch?![]()
Was Kena bij release niet ook al €39? Volgens mij had het geen full game prijs van 60 a 70 in ieder geval...Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:41:
[...]
Ik wel:
Kena voor 39 euro
Far cry 6 voor 38 euro
Alan wake voor 19 euro
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Nice. Ik zou dan alleen eventueel Far Cry halen maar ik moet 5 nog uitspelen. Als ik hem nu ga kopen weet ik het welVerwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:41:
[...]
Ik wel:
Kena voor 39 euro
Far cry 6 voor 38 euro
Alan wake voor 19 euro
Doen!kazuka schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:41:
[...]
Lijkt me op zich niet eens zo'n slecht idee om dit topic op te splitsen in 2 topics:Het is nu vaak een wirwar van verschillende onderwerpen waardoor discussies soms ook lastig zijn om te volgen.
Verwijderd
In de digitale store inderdaad. Fysieke versie kwam een maand later, maar die was 10 euro duurder. Door wat extra's die erbij zitten (deluxe editie). Maar ik wil sowieso de fysieke versie hebben. Nu is die dus dezelfde prijs als op de store.Kalder schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:03:
[...]
Was Kena bij release niet ook al €39? Volgens mij had het geen full game prijs van 60 a 70 in ieder geval...
Als je shooters liever met 4 back paddles speelt, of gewoon een customized controller wilt: 80 euro van 225 (plus nog eens 15 verzendkosten) af. Alsnog stevig aan de prijs, maar het is de enige met 4 back paddlesStimulate14 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:19:
[ Voor 11% gewijzigd door Steven030 op 26-11-2021 15:46 ]
Verwijderd
Miles morales als je die nog niet hebt is nu ook 18 euro.Stimulate14 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:03:
[...]
Nice. Ik zou dan alleen eventueel Far Cry halen maar ik moet 5 nog uitspelen. Als ik hem nu ga kopen weet ik het wel.
Inderdaad, 18 bij MM & 20 bij Bol. PS4 versie op sommige plekken nog goedkoper.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:57:
[...]
Miles morales als je die nog niet hebt is nu ook 18 euro.
Heel graag. Ik vond het een heel leuk topic om te volgen, maar sinds het continu over geheugen en heatsinks gaat merk ik dat ik heel af en toe nog kijk.kazuka schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:41:
[...]
Is wel verleidelijkSteven030 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:36:
[...]
Als je shooters liever met 4 back paddles speelt, of gewoon een customized controller wilt: 80 euro van 225 (plus nog eens 15 verzendkosten) af. Alsnog stevig aan de prijs, maar het is de enige met 4 back paddles
Maatje van me wil graag AC Valhalla, die is vandaag €24,99.Stimulate14 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:19:
Ik wil (als ik straks een PS5 heb) Demon's Souls, die is vandaag €29,99.
Dus beiden besteld, bij hem laten bezorgen en totdat ik een PS5 heb mag hij daar lekker zijn tanden op stuk bijten
Ik ben nu al een backlog aan het opbouwen; vorige week viel Farming Simulator 22 voor de PS5 ook al op de mat.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
oneens-> zo druk is dit topic niet, ik vind het prettig om alles op 1 plek te lezen, veel mensen hebben nu al moeite met de juiste info uit 1 topic te halenkazuka schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:41:
[...]
Verwijderd
Eens. Het is inderdaad niet een heel druk topic. Zoveel wordt er niet per dag gepost.Cardwizard schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:02:
[...]
oneens-> zo druk is dit topic niet, ik vind het prettig om alles op 1 plek te lezen, veel mensen hebben nu al moeite met de juiste info uit 1 topic te halen
hoi allemaal ik heb van af volgend jaar een ps5,
en nu heb ik een vraag met betrekking tot kabels als dit niet de goede topic hier voor is en hij moet ergens anders hoor ik het graag,
ik zit vaak bij een maat van mij te gamen nu zit ik met het probleem dat ik graag met hem samen wil gamen zonder dat ik met mijn ps5 moet slepen (lijkt me niet heel goed om te doen)
zijn kamer is aan de overkant van mijn kamer,
woon op een woongroep.
kan ik dan het beste een hdmi kabel kopen en dan bedoel ik een glasfiber aangezien het beeld van de ps5 dan best een lange afstand moet overbruggen of zijn er andere opties,
ik hoor het graag,
en nu heb ik een vraag met betrekking tot kabels als dit niet de goede topic hier voor is en hij moet ergens anders hoor ik het graag,
ik zit vaak bij een maat van mij te gamen nu zit ik met het probleem dat ik graag met hem samen wil gamen zonder dat ik met mijn ps5 moet slepen (lijkt me niet heel goed om te doen)
woon op een woongroep.
kan ik dan het beste een hdmi kabel kopen en dan bedoel ik een glasfiber aangezien het beeld van de ps5 dan best een lange afstand moet overbruggen of zijn er andere opties,
ik hoor het graag,
kamer aan de overkant? lijkt me dus niet echt sjouwen. denk dat je beter je maat bij jouw kunt uitnodigen of gewoon de ps5 oppakken.
ik game ook regelmatig thuis.
de ps5 gaat gewoon in de auto en 100km rijden.
ook geen idee wat de latency wordt van de controller. maw straks heb je beeld maar reageert je controller traag
ik game ook regelmatig thuis.
de ps5 gaat gewoon in de auto en 100km rijden.
ook geen idee wat de latency wordt van de controller. maw straks heb je beeld maar reageert je controller traag
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Hoeveel meter is het? Op zich is een lange hdmi kabel geen probleem.Rutgervan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:20:
hoi allemaal ik heb van af volgend jaar een ps5,
woon op een woongroep.
ik hoor het graag,
Dat zou dan juist een reden zijn om meer topics te maken toch? Dan wordt het wat overzichtelijker lijkt me, gewoon twee aparte topics voor PS5 hardware en software, is makkelijk te onderscheiden en iedereen hier weet wel wat hard en software is mag ik hopen.Cardwizard schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:02:
[...]
oneens-> zo druk is dit topic niet, ik vind het prettig om alles op 1 plek te lezen, veel mensen hebben nu al moeite met de juiste info uit 1 topic te halen
Ze hebben ook niet voor niets al 2 andere topics erbij gemaakt, zodat niet alles hier gedumpt werd, want dat werd wel onoverzichtelijk, maar wellicht kwam dat ook mede omdat er destijds ook meer mensen op het forum kwamen omdat de PS5 natuurlijk net uit was en iedereen nog volop hyped was.
Of misschien moet er gewoon een algemeen console customization topic komen ofzo.
[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 27-11-2021 06:14 ]
Ik heb een HDMI kabel van 10 meter die ik vroeger gebruikte om mijn desktop met de TV te verbinden, maar als ik daarmee 4K/60Hz 10bit wilde halen had ik dus wel een HDMI signaal versterker nodig, 4K/30Hz 8bit lukte nog net zonder versterker, alhoewel daarbij heel af en toe storingen optraden, dus zonder die versterker kon ik mijn apparaat het beste op 1440p zettenVerwijderd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:21:
[...]
Hoeveel meter is het? Op zich is een lange hdmi kabel geen probleem.
Ook al mee gemaakt dat mijn DualSense niet kon opladen terwijl hij wel aangaf dat hij aan het opladen was omdat ik een goedkoop oud en lang USB verlengsnoer gebruikte, later is die controller ook nog overleden mogelijk vanwege kapotte accu, maar heb m.b.v. garantie wel een nieuwe gehad, later toch een laadstation gekocht wat het toch makkelijker maakt om hem op te laden en je ook sneller geneigd bent om hem op te laden in tegenstelling tot wanneer je hem met een snoertje aan moet sluiten.
Dus ja, kabels kunnen WEL DEGELIJK te lang zijn. (hangt ook wel af van de kwaliteit van de kabel, als een kabel dikkere aders heeft zal het signaal ook minder afzwakken)
[ Voor 47% gewijzigd door Kalder op 27-11-2021 06:37 ]
dus als ik de reacties zo lees kan het niet echt kwaad om de ps5 mee te nemen naar de overbuurman
heb ooit met een ps4 en een monitor in een koffer samen naar mijn ouders gegaan vond de monitor niet leuk,
die was van binnen gebarsten had wel gekeken naar een goede hdmi kabel maar 80 euro vind ik toch best duur,
in elk geval bedankt allemaal voor de reacties dan heb ik niet het dilemma dat ik soms op me eigen kamer wil spelen,
en zo nu en dan bij hem op de kamer,
het is denk ik nog geen 100 meter tegen over me in de gang
dus dan kan de ps5 best wel heen en weer enkel dan een extra stroom kabel kopen ,
heb ooit met een ps4 en een monitor in een koffer samen naar mijn ouders gegaan vond de monitor niet leuk,
die was van binnen gebarsten had wel gekeken naar een goede hdmi kabel maar 80 euro vind ik toch best duur,
in elk geval bedankt allemaal voor de reacties dan heb ik niet het dilemma dat ik soms op me eigen kamer wil spelen,
en zo nu en dan bij hem op de kamer,
het is denk ik nog geen 100 meter tegen over me in de gang
dus dan kan de ps5 best wel heen en weer enkel dan een extra stroom kabel kopen ,
Verwijderd
Tuurlijk maakt de kwaliteit van de kabel uit. Maar daarom zei ik ook dat in principe een lange kabel geen probleem is. Daarom vroeg ik ook welke lengte het is om hem dan te kunnen adviseren welke kabel hij moet nemen. Een passieve kabel kan al tot 7 meter (high speed) zonder problemen en een Ultra High Speed kan zelfs langer. Zie specs hieronder.Kalder schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 06:24:
[...]
Ik heb een HDMI kabel van 10 meter die ik vroeger gebruikte om mijn desktop met de TV te verbinden, maar als ik daarmee 4K/60Hz 10bit wilde halen had ik dus wel een HDMI signaal versterker nodig, 4K/30Hz 8bit lukte nog net zonder versterker, alhoewel daarbij heel af en toe storingen optraden, dus zonder die versterker kon ik mijn apparaat het beste op 1440p zetten
Ook al mee gemaakt dat mijn DualSense niet kon opladen terwijl hij wel aangaf dat hij aan het opladen was omdat ik een goedkoop oud en lang USB verlengsnoer gebruikte, later is die controller ook nog overleden mogelijk vanwege kapotte accu, maar heb m.b.v. garantie wel een nieuwe gehad, later toch een laadstation gekocht wat het toch makkelijker maakt om hem op te laden en je ook sneller geneigd bent om hem op te laden in tegenstelling tot wanneer je hem met een snoertje aan moet sluiten.
Dus ja, kabels kunnen WEL DEGELIJK te lang zijn. (hangt ook wel af van de kwaliteit van de kabel, als een kabel dikkere aders heeft zal het signaal ook minder afzwakken)
Wil je een langere kabel dan zijn er actieve kabels die een nog veel langere afstand kunnen afleggen. (tot 300 meter)
Categorie 1 staat ook bekend als een standaard HDMI 1.4 kabel. HDMI 1.4 heeft een optimaal signaalbereik tot en met een lengte van 5 meter.
Categorie 2, bekend als High Speed HDMI 2.0 heeft een optimaal signaalbereik tot een maximum van 7 meter.
Volgens HDMI.org is er in de HDMI 2.1 specificaties geen kabellengte opgenomen. De lengte van een Ultra High Speed (UHS) HDMI kabel hangt af van het type kabel en fabricagekwaliteit
@Luukie96
dit is wat ik vond op google,
Meld je aan op je PSN-account (PlayStation Network). Klik op het “PlayStation Store”-pictogram. Selecteer “Code inwisselen” in het menu aan de linkerkant. Voer je unieke code in die wordt weergegeven op de pagina 'Bestellingen' op CDKeys.com en volg de instructies om te activeren.
dit is wat ik vond op google,
Meld je aan op je PSN-account (PlayStation Network). Klik op het “PlayStation Store”-pictogram. Selecteer “Code inwisselen” in het menu aan de linkerkant. Voer je unieke code in die wordt weergegeven op de pagina 'Bestellingen' op CDKeys.com en volg de instructies om te activeren.
Poll: PS5 topic opsplitsten in een hardware- en softwaretopic?
• Graag!
• Niet per se
• Absoluut niet!
• Who cares? Weekend!
Ook een poll maken? Klik hier
Waarom splitsen ?
GamiQ, de game notes app met game maps!
Voor het antwoord op die vraag: zie de discussie op de pagina hiervoor-SaveMe- schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:29:
Waarom splitsen ?
Mja, dat noem ik nu niet een hele discussie. Lijkt me handiger om alles mbt hetzelfde voorwerp/onderwerp (PS5) in 1 topic te houden. Wel handig wellicht dat de startpost veelgevraagde vragen, zoals mbt de SSD opneemt, zodat daar aan gerefereerd kan worden ...Superkiwi schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:30:
[...]
Voor het antwoord op die vraag: zie de discussie op de pagina hiervoor
Je hoeft dus niet te vragen wat ik heb gestemd
Verwijderd
Eens en waarom het nu een paar dagen over hardware gaat komt ook alleen maar door black friday. Veel willen dan een extra ssd aanschaffen. Niet heel raar dat er dan over gepraat wordt. Over een paar dagen is dat alweer minder.-SaveMe- schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:33:
[...]
Mja, dat noem ik nu niet een hele discussie. Lijkt me handiger om alles mbt hetzelfde voorwerp/onderwerp (PS5) in 1 topic te houden. Wel handig wellicht dat de startpost veelgevraagde vragen, zoals mbt de SSD opneemt, zodat daar aan gerefereerd kan worden ...
Je hoeft dus niet te vragen wat ik heb gestemd
Het gaat al veel langer over welke heatsink e.d. Dat is zeker niet iets van de laatste dagen.
Ik wil op de hoogte blijven van alle PS5 gerelateerde nieuwtjes en tips. Door de topics te splitsen moet ik er 2 volgen ipv 1.
Nee, dankje.
Nee, dankje.
This is absolutely ridiculous
En waarom is dat erg ? Met de "Mijn Topics" feature van Tweakers weet je perfect wanneer er iets in beide topics gepost is. Het is niet dat je handmatig telkens moet gaan checken of er iets gepost is...Ridicuul schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:13:
Ik wil op de hoogte blijven van alle PS5 gerelateerde nieuwtjes en tips. Door de topics te splitsen moet ik er 2 volgen ipv 1.
Nee, dankje.
En als de heatsink posts naar het hardware topic gaat, ga je dat topic niet meer volgen? Of ga je dat topic ook lezen en kom je de berichten alsnog tegen.
En wordt het er leuker van als je mensen dan weer naar het juiste topic moet verwijzen als het perongeluk in het verkeerde ps5 topic moet?
En wordt het er leuker van als je mensen dan weer naar het juiste topic moet verwijzen als het perongeluk in het verkeerde ps5 topic moet?
En nu zien we alweer 10 posts over de discussie over wel en niet splitsen. Die kunnen we ook splitsen in een andere topic toch
Anyway, ik zie het probleem ook niet om het gewoon in dit topic te houden. Ik neem hier af en toe een kijkje. Posts die mij niet of minder interesseren scroll ik zo doorheen, ik zie het probleem niet. Het zit dan iniedergeval bij elkaar in 1 topic, en wie weet kom je iets te weten wat later van pas komt.
Anyway, ik zie het probleem ook niet om het gewoon in dit topic te houden. Ik neem hier af en toe een kijkje. Posts die mij niet of minder interesseren scroll ik zo doorheen, ik zie het probleem niet. Het zit dan iniedergeval bij elkaar in 1 topic, en wie weet kom je iets te weten wat later van pas komt.
Ik ga dat topic inderdaad niet meer volgen, dat is waarom ik graag een opsplitsing zielampekap06 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:35:
En als de heatsink posts naar het hardware topic gaat, ga je dat topic niet meer volgen? Of ga je dat topic ook lezen en kom je de berichten alsnog tegen.
hoi allemaal na dat mijn vorige vraag keurig was beantwoord .
had ik nog een vraag ik heb een korte hdmi kabel voor 4k beeld,
en op mijn versterker zit een 4k aansluiting
moet ik dan de ps5 via de 4k hdmi kabel rechtstreeks op de versterker of via de tv,
wat ik weet werkte bij ps4 pro enkel de UHD functie als ik hem direct op de tv aansloot,
alvast bedankt
moet ik dan de ps5 via de 4k hdmi kabel rechtstreeks op de versterker of via de tv,
wat ik weet werkte bij ps4 pro enkel de UHD functie als ik hem direct op de tv aansloot,
alvast bedankt
@Rutgervan die vraag is eigenlijk niet te beantwoorden met de info die je geeft, maar het algemene advies is om je ps5 direct op je TV aan te sluiten. Dit geeft de minste kans op problemen.
Veel hangt af van welke versterker het is, modernere toestellen laten het via de versterker passeren en zit deze tussen het toestel dat het beeld/geluid produceert en dan via een tweede HDMI kabel het beeld naar de TV doorgeven.Rutgervan schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:19:
hoi allemaal na dat mijn vorige vraag keurig was beantwoord .
alvast bedankt
Maar eigenlijk is dit dan weer meer een vraag voor in een ander subforum waar men het heeft over home cinema en dergelijke, PS5 of niet, het is en blijft ook gewoon een heel dure blu-ray speler.
Klopt, soms durft er een deel van de funcionaliteit tussen console en TV verloren gaan zoals je TV die weet dat het om een console gaat en automatisch in game mode overschakeld, of in de modus die je zelf gecalibreerd hebt naar je eigen wensen.cold_as_ijs schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:43:
@Rutgervan die vraag is eigenlijk niet te beantwoorden met de info die je geeft, maar het algemene advies is om je ps5 direct op je TV aan te sluiten. Dit geeft de minste kans op problemen.
Ik koop ps+ meestal op jaarbasis. Ik heb nog ps+ lopen tot volgend jaar ergens (juni of zo). Er zijn op Amazon, (en in de ps store denk ik) nog steeds codes te koop aan 35 euro per jaar ongeveer.
Als ik die nu koop, en nu activeer, zijn ze dan cumuleerbaar? Sony kennende lijkt me niet, aangezien je dan 2 jaar ps+ kan kopen voor de prijs van 1 jaar ongeveer…
En kan je de code een jaar bijhouden en pas activeren als de vorige afloopt? Zou er nog snel gebruik van willen maken.
Als ik die nu koop, en nu activeer, zijn ze dan cumuleerbaar? Sony kennende lijkt me niet, aangezien je dan 2 jaar ps+ kan kopen voor de prijs van 1 jaar ongeveer…
En kan je de code een jaar bijhouden en pas activeren als de vorige afloopt? Zou er nog snel gebruik van willen maken.
Gewoon direct activeren. Velen hier hebben op die manier nog voor jaren ver PS+. Heb zelf ook nog een jaartje bij genomen en de mijne verloopt nu in april 2024...Amos_x schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:16:
[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 28-11-2021 13:27 ]
Ik zag Doom Eternal voor 17,99. En ik wil graag single mode spelen, niet online.
DOOM Eternal (BattleMode) PS4™ & PS5™
DOOM Eternal Single Player Campaign
En de korting is tot 30-11.
Iemand ervaring hiermee?
Iemand ervaring hiermee?
Goede aanvullingVerwijderd schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:06:
[...]
Tuurlijk maakt de kwaliteit van de kabel uit. Maar daarom zei ik ook dat in principe een lange kabel geen probleem is. Daarom vroeg ik ook welke lengte het is om hem dan te kunnen adviseren welke kabel hij moet nemen. Een passieve kabel kan al tot 7 meter (high speed) zonder problemen en een Ultra High Speed kan zelfs langer. Zie specs hieronder.
Wil je een langere kabel dan zijn er actieve kabels die een nog veel langere afstand kunnen afleggen. (tot 300 meter)
Categorie 1 staat ook bekend als een standaard HDMI 1.4 kabel. HDMI 1.4 heeft een optimaal signaalbereik tot en met een lengte van 5 meter.
Categorie 2, bekend als High Speed HDMI 2.0 heeft een optimaal signaalbereik tot een maximum van 7 meter.
Volgens HDMI.org is er in de HDMI 2.1 specificaties geen kabellengte opgenomen. De lengte van een Ultra High Speed (UHS) HDMI kabel hangt af van het type kabel en fabricagekwaliteit
Ik was ook van plan van die aanbieding weer gebruik te maken tot ik zag tot wanneer mijn PS+ nog doorloopt, had blijkbaar vorig jaar voor 2 jaar geabonneerd, heb nog tot 11-10-2022, zou kunnen betekenen dat ik volgend jaar een los maandje extra erbij moet nemen voordat de black friday korting in november volgend jaar weer beschikbaar is.Twixie schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:26:
[...]
Gewoon direct activeren. Velen hier hebben op die manier nog voor jaren ver PS+. Heb zelf ook nog een jaartje bij genomen en de mijne verloopt nu in april 2024...
Als het komt. Niet gegarandeerd natuurlijk dat ze volgende jaar deze opnieuw doenKalder schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:36:
[...]
Ik was ook van plan van die aanbieding weer gebruik te maken tot ik zag tot wanneer mijn PS+ nog doorloopt, had blijkbaar vorig jaar voor 2 jaar geabonneerd, heb nog tot 11-10-2022, zou kunnen betekenen dat ik volgend jaar een los maandje extra erbij moet nemen voordat de black friday korting in november volgend jaar weer beschikbaar is.
Rupsen, Rapsen.
Kortingen komen het hele jaar voor. Om de paar maanden of zo. Meestal voor 45. Dus op zich kun je verlengen wanneer het je uitkomt.Metian schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:03:
[...]
Als het komt. Niet gegarandeerd natuurlijk dat ze volgende jaar deze opnieuw doen.
Volgens mij is er al sinds black friday in Nederland steeds groter werd (al jaren ondertussen dus) steeds een black friday deal met PS+ die vaak net iets beter is dan andere kortingen, zo heb ik nu weer mensen voorbij zien komen die een jaar voor €25 ofzo konden kopen, hoewel ikzelf niet zo snel de moeite zou nemen me op pepper te registreren daarvoor.Metian schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:03:
[...]
Als het komt. Niet gegarandeerd natuurlijk dat ze volgende jaar deze opnieuw doen.
Ik heb ook een vraag over een ssd.
Na het vergelijken van een Samsung 980 pro, WD Black 850 en een Seagate Firecuda530 ben ik het spoor toch een beetje bijster.
De Samsung is het voordeligst, maar de andere 2 schijven hebben net wat meer performance. Bij de Samsung zal ik gaan voor de 2tb versie en bij de andere modellen voor de 1 tb versie.
Kan voor zowel de Samsung 980 pro als de Seagate firecuda 530 de be quiet MC1 gebruikt worden?
Na het vergelijken van een Samsung 980 pro, WD Black 850 en een Seagate Firecuda530 ben ik het spoor toch een beetje bijster.
De Samsung is het voordeligst, maar de andere 2 schijven hebben net wat meer performance. Bij de Samsung zal ik gaan voor de 2tb versie en bij de andere modellen voor de 1 tb versie.
Kan voor zowel de Samsung 980 pro als de Seagate firecuda 530 de be quiet MC1 gebruikt worden?
Als het goed is wel. Zijn allemaal M.2 2280.The Jackel schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:06:
Ik heb ook een vraag over een ssd.
Ah super! Ik wou voor de seagate 1tb gaan, maar twijfel toch weer of ik niet beter voor een 2tb samsung 980 pro kan gaan of de iets duurdere optie de wd black 850 2tb.Silversin schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:56:
[...]
Als het goed is wel. Zijn allemaal M.2 2280.
[ Voor 27% gewijzigd door The Jackel op 29-11-2021 23:23 ]
Verwijderd
980 pro is sneller dan de interne ssd van de ps5. Een wd black 850 is bijna overkill. Nergens voor nodig.The Jackel schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:25:
[...]
Ah super! Ik wou voor de seagate 1tb gaan, maar twijfel toch weer of ik niet beter voor een 2tb samsung 980 pro kan gaan of de iets duurdere optie de wd black 850 2tb.
Dan is een 850 idd overkill.. Ik las dat er wat problemen waren met de 980’s die verholpen zijn na het installeren van nieuwe firmware. Ik heb echter geen pc waar de 980 ik kan. Dat baart mij nog wel wat zorgen.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:47:
[...]
980 pro is sneller dan de interne ssd van de ps5. Een wd black 850 is bijna overkill. Nergens voor nodig.
Verwijderd
Die nieuwe firmware is in april 2021 uitgekomen. Elke 980 pro die je nu koopt heeft een fabricagedatum na april 2021 en die heeft de nieuwste firmware. Dus geen zorgen, je kan hem veilig kopen. Ik zou hem wel voor 00:00 kopen bij Amazon.nl. Want nu is die nog 229 euro. Daarna 329 euro.The Jackel schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:53:
[...]
Dan is een 850 idd overkill.. Ik las dat er wat problemen waren met de 980’s die verholpen zijn na het installeren van nieuwe firmware. Ik heb echter geen pc waar de 980 ik kan. Dat baart mij nog wel wat zorgen.
De prijs is naar 239 gegaan. Dat valt nog mee. Verschil met de wd 850 is echter nog maar 50 euro. Fijn dat de firmware nu overal op staat. Lijkt mij een interessante ssdVerwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:59:
[...]
Die nieuwe firmware is in april 2021 uitgekomen. Elke 980 pro die je nu koopt heeft een fabricagedatum na april 2021 en die heeft de nieuwste firmware. Dus geen zorgen, je kan hem veilig kopen. Ik zou hem wel voor 00:00 kopen bij Amazon.nl. Want nu is die nog 229 euro. Daarna 329 euro.
Verwijderd
Ik verwacht dat die prijs verder omhoog gaat. Als je in de pricewatch op andere winkels klikt dan zie je dat die prijs ook heel erg gestegen is. Pricewatch is alleen nog niet aangepast. Verwacht dat Amazon ook snel omhoog gaat. Amazon matcht namelijk de prijs van andere winkels. Geef het een paar uur en de prijs is weer op het oude niveau.The Jackel schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:04:
[...]
De prijs is naar 239 gegaan. Dat valt nog mee. Verschil met de wd 850 is echter nog maar 50 euro. Fijn dat de firmware nu overal op staat. Lijkt mij een interessante ssd
Daar kan je wel eens gelijk in hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:07:
[...]
Ik verwacht dat die prijs verder omhoog gaat. Als je in de pricewatch op andere winkels klikt dan zie je dat die prijs ook heel erg gestegen is. Pricewatch is alleen nog niet aangepast. Verwacht dat Amazon ook snel omhoog gaat. Amazon matcht namelijk de prijs van andere winkels. Geef het een paar uur en de prijs is weer op het oude niveau.
Ik heb de SN850 2TB incl. heatsink voor 390,-. Op de WD website krijg je 25% korting voor onderwijs (student / personeel) of 55+.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:47:
[...]
980 pro is sneller dan de interne ssd van de ps5. Een wd black 850 is bijna overkill. Nergens voor nodig.
check hier
https://www.westerndigital.com/nl-nl/promotions/education-and-senior-discounts
Ik zie nu dat ik dit topic beter eerder had kunnen lezen, 315 op amazon
[ Voor 17% gewijzigd door MaxHardcore op 30-11-2021 07:44 ]
Bij CD-ROM land is die zelfs nog goedkoper en een Nederlands bedrijf.MaxHardcore schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:39:
[...]
Ik heb de SN850 2TB incl. heatsink voor 390,-. Op de WD website krijg je 25% korting voor onderwijs (student / personeel) of 55+.
check hier
Ik zie nu dat ik dit topic beter eerder had kunnen lezen, 315 op amazon, ik heb hem al wel een maand. naja.
https://www.cdromland.nl/...95/WD-SSD-Black-SN850-2TB (Dan wel zonder heatsink)
Vorige week gekocht met be quiet! MC1 M.2 SSD Cooler. Werkt goed en geen problemen met installatie. Let wel op dat je de MC1 niet pro versie pakt. De pro m.2 SSD Cooler te groot voor de PS5. De "normale" versie is special ontwikkeld om in de PS5 te passen.
Verwijderd
Het ging er om dat de 980 pro 229 euro is. De vraag was is het de 100 euro waard om een western digital te kopen.MaxHardcore schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:39:
[...]
Ik heb de SN850 2TB incl. heatsink voor 390,-. Op de WD website krijg je 25% korting voor onderwijs (student / personeel) of 55+.
check hier
Ik zie nu dat ik dit topic beter eerder had kunnen lezen, 315 op amazon, ik heb hem al wel een maand. naja.
Verwijderd
Hij is inmiddels al naar 299 euro gestegen.The Jackel schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:10:
[...]
Daar kan je wel eens gelijk in hebben.
Daar kun je geen buil aan vallen, ik heb me enorm vermaakt met Doom Eternal.Whatagwaan schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:43:
Ik zag Doom Eternal voor 17,99. En ik wil graag single mode spelen, niet online.
Iemand ervaring hiermee?
Ik heb er zelf de volle pond voor betaald, maar zeker geen spijt van gehad.
Doom Eternal is erg vet. Een grote adrenaline rush. Moet wel zeggen dat de platforming soms frustrerend kan zijn omdat je moet jumpen en sturen tegelijkertijd (X + right stick). Ik heb het gespeeld met de back button attachment en dat speelde heerlijk, jump zat onder een van de back knoppen!
ik vind Doom eternal inderdaad frusterend met dat double jumping en dashing combinatie.. Ik vind het niet te doen met een normale controller. Vaak ga ik domweg dood met spring acties terwijl je er voor hordes hebt afgeslacht..maar goed ligt vast aan mijn skills. Voor 18 euro een koopje..
Ik teken nergens meer voor
Wellicht een stomme vraag. Maar welke controller kan je nu het best kopen als je back pedels wil?
Niet de Dual sense in elk geval en daarmee voor mij dus geen enkele optie. Ik zou de features niet meer willen missen. Ik mis de back button wel en daardoor heb ik DOOM maar laten liggen.giantgiantus schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:12:
Wellicht een stomme vraag. Maar welke controller kan je nu het best kopen als je back pedels wil?
Alien: Isolation: wow! Enorm onder de indruk van dit 7 jaar oud spel. Qua sfeer en setting is het uitstekend en kan prima mee met de tijd. Graphics settings zijn niet meer van deze tijd (althans niet op de PS; XBOX S en X doen het wat dat betreft stukken beter met de 4k 60fps upgrade), maar dat doet er op de een of andere manier niet toe. Het geheel is heel filmisch. Geluid is ook super goed gedaan. Aanrader.
Heb de fysieke versie op de release gekocht voor €40,00, top game!Kalder schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:03:
[...]
Was Kena bij release niet ook al €39? Volgens mij had het geen full game prijs van 60 a 70 in ieder geval...
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
giantgiantus schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:12:
Ik ben zelf wel tevreden over deze kit:FMS schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:29:
Niet de Dual sense in elk geval en daarmee voor mij dus geen enkele optie. Ik zou de features niet meer willen missen. Ik mis de back button wel en daardoor heb ik DOOM maar laten liggen.
https://www.amazon.nl/-/en/dp/B095H5XV54
Hiermee mod je dus je Dual Sense, is niet zo heel lastig om te doen, maar je verliest er wel je garantie mee.
Ow dat ziet er wel netjes uit.SD5k schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:19:
[...]
[...]
Ik ben zelf wel tevreden over deze kit:
https://www.amazon.nl/-/en/dp/B095H5XV54
Hiermee mod je dus je Dual Sense, is niet zo heel lastig om te doen, maar je verliest er wel je garantie mee.
Lastig aan te brengen?
Ik zit te wachten tot Scuf met een controller voor de PS5 komt, die hadden voor de PS4 heel lekker aanvoelende controllers die je nog eens kon aanpassen van uiterlijk naar je eigen wens. Helaas kan ik die ik heb gekocht in het verleden enkel op de PS5 voor PS4 games gebruiken en nu ik die van de PS5 gewend ben, voelt het best heel vreemd en licht aan.giantgiantus schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:12:
Nee dat viel wel mee, ik heb deze video gevolgd:schumi2004 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:46:
[...]
Ow dat ziet er wel netjes uit.
Lastig aan te brengen?
Zolang je de touchpad knop en de L3/R3 knoppen niet wil kunnen remappen hoef je niks te solderen.
Ja je had gelijk. De prijs is aardig gestegen. Gelukkig was ik op tijdVerwijderd schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:06:
[...]
Hij is inmiddels al naar 299 euro gestegen.
Er is een PS5 update.
vroeger hadden we nog wel eens een goede changelog:
Versie: 21.02-04.50.00
Deze systeemsoftware-update verbetert de prestaties van het systeem.
Versie: 21.02-04.03.00
Versie: 21.02-04.02.00
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Er staat eigenlijk we worden sneller en beterM0nkeymen schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:36:
Er is een PS5 update.
[...]
Zijn er meer mensen die na de update geen GTA San Andreas Definitive Edition kunnen spelen?
De game start op, maar zodra het laadscherm getoond moet worden, crasht ie.
De game herinstalleren en de PS5 rebooten heeft niets geholpen.
Nevermind, ik had een rotte save game. De PS5 is gaan updaten in sleep mode, denk dat er toen iets mis is gegaan bij het afsluiten van de game. Een andere save game laden, gaf geen problemen.
Nevermind, ik had een rotte save game. De PS5 is gaan updaten in sleep mode, denk dat er toen iets mis is gegaan bij het afsluiten van de game. Een andere save game laden, gaf geen problemen.
[ Voor 29% gewijzigd door RnB op 03-12-2021 11:02 ]
Volgens mij is er een probleem met de update zelf van de console! Ik krijg geen toegang tot de store noch de content die de console scraped van hun servers als je naar je collectie gaat.RnB schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:52:
Zijn er meer mensen die na de update geen GTA San Andreas Definitive Edition kunnen spelen?
Op de PS4 waren de meeste updates ook alleen voor prestatie en stabiliteit volgens mij. Tuurlijk wel meer nieuwe features e.d. gekregen op de PS4, maar die is natuurlijk al een stuk ouder, maar er komen wel nog een boel veranderingen en nieuwe features aan voor de PS5, sowieso moet VRR nog geïntroduceerd worden, en Sony heeft ook een hele berg patenten waar we waarschijnlijk hoofdzakelijk niets van terug zien, maar je hoeft niet te verwachten dat ze bij iedere update nieuwe features e.d. introduceren, als ze de prestaties kunnen verbeteren met een update, waarom zou je dan niet de update uitrollen en wachten tot je een nieuwe feature klaar hebt?M0nkeymen schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:36:
Er is een PS5 update.
[...]
Verwijderd
Op het moment dat de Playstation console gehackt is dan wordt het een race om elke keer de hackers voor te blijven. Dan kan krijg je elke keer dit soort firmware updates om de lekken te dichten. En aangezien de Playstation 5 al gehackt is zullen we dit in de nabije toekomst meer krijgen:Kalder schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:22:
[...]
Op de PS4 waren de meeste updates ook alleen voor prestatie en stabiliteit volgens mij. Tuurlijk wel meer nieuwe features e.d. gekregen op de PS4, maar die is natuurlijk al een stuk ouder, maar er komen wel nog een boel veranderingen en nieuwe features aan voor de PS5, sowieso moet VRR nog geïntroduceerd worden, en Sony heeft ook een hele berg patenten waar we waarschijnlijk hoofdzakelijk niets van terug zien, maar je hoeft niet te verwachten dat ze bij iedere update nieuwe features e.d. introduceren, als ze de prestaties kunnen verbeteren met een update, waarom zou je dan niet de update uitrollen en wachten tot je een nieuwe feature klaar hebt?
https://www.xgn.nl/nieuws...l0verflow-grote-doorbraak
Ben na tijdje wat rustiger aan begonnen aan God of War.
Ik moet zeggen wat een brute game qua graphics. Tot nu toe de mooiste game die ik gespeeld heb op de PS5.
Verhaal zelf trekt me nog niet helemaal, maar dat gaat wel goed komen. De dynamiek met Atreus voorspeld dat ik wel ga binden aan de karakters. Het vechten is ook nog niet echt mijn ding, vind het nog wat te complex maar misschien heeft dit nog tijd nodig. Verder vind ik het spel eigenlijk gewoon uncharted met goden
. Je gaat van vechten naar puzzelen naar vechten etc...Precies dezelfde structuur als uncharted
Ik moet zeggen wat een brute game qua graphics. Tot nu toe de mooiste game die ik gespeeld heb op de PS5.
Verhaal zelf trekt me nog niet helemaal, maar dat gaat wel goed komen. De dynamiek met Atreus voorspeld dat ik wel ga binden aan de karakters. Het vechten is ook nog niet echt mijn ding, vind het nog wat te complex maar misschien heeft dit nog tijd nodig. Verder vind ik het spel eigenlijk gewoon uncharted met goden
God of War heeft toch nog geen PS5 upgrade?cold_as_ijs schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:57:
Ben na tijdje wat rustiger aan begonnen aan God of War.
Verhaal zelf trekt me nog niet helemaal, maar dat gaat wel goed komen. De dynamiek met Atreus voorspeld dat ik wel ga binden aan de karakters. Het vechten is ook nog niet echt mijn ding, vind het nog wat te complex maar misschien heeft dit nog tijd nodig. Verder vind ik het spel eigenlijk gewoon uncharted met goden. Je gaat van vechten naar puzzelen naar vechten etc...Precies dezelfde structuur als uncharted
Visueel vond ik Ratchet and Clank t mooist. Valhalla ook wel.
Ze hebben een 60 FPS modus toegevoegd. Grafisch verder geen upgrade.SemperFidelis schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:05:
[...]
God of War heeft toch nog geen PS5 upgrade?
R&C heb ik nog niet gespeeld, valhalla ook niet overigens al verwacht ik vanwege het open wereld dingetje dat hij grafisch niet veel beter zal zijnSemperFidelis schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:05:
[...]
Hoezo? Red Dead Redemption en Ghost of Tsushima schaar ik onder de mooiste games op de PS4.cold_as_ijs schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:16:
[...]
R&C heb ik nog niet gespeeld, valhalla ook niet overigens al verwacht ik vanwege het open wereld dingetje dat hij grafisch niet veel beter zal zijn
Mocht je je Logitech Harmony met hub toch met een PS5 willen laten werken, ja dit werkt, maar doe het toch maar niet:
https://www.reddit.com/r/...zam/i_got_my_ps5_to_work/
Mijn PS5 crashte bij het aanzetten. Denk dat ie via de Logitech Harmony Elite toch aan ging, terwijl ik ook op de PS knop van de controller drukte. PS5 ging even aan, daarna weer uit. Na het aanzetten handmatig werkte de Harmony nog wel. PS5 ging trouwens z'n storage rebuilden, maar dat is standaard na een crash.
Die reddit thread is als volgt:
- Voeg eerst een PS3 toe, en koppel je Harmony remote met de PS5.
- Daarna haal je de PS3 weer weg en voeg je een PS4 toe.
- Om de een of andere reden werkt de Harmony dan wel met een PS5.
Denk dat er iets verkeerd zit/zat in de BT drivers, waardoor het via een soort hack werkt.
Echter niet OK voor de stabiliteit van je PS5.
Dus ik heb het maar weer verwijderd.
Mijn PS5 crashte bij het aanzetten. Denk dat ie via de Logitech Harmony Elite toch aan ging, terwijl ik ook op de PS knop van de controller drukte. PS5 ging even aan, daarna weer uit. Na het aanzetten handmatig werkte de Harmony nog wel. PS5 ging trouwens z'n storage rebuilden, maar dat is standaard na een crash.
Die reddit thread is als volgt:
- Voeg eerst een PS3 toe, en koppel je Harmony remote met de PS5.
- Daarna haal je de PS3 weer weg en voeg je een PS4 toe.
- Om de een of andere reden werkt de Harmony dan wel met een PS5.
Denk dat er iets verkeerd zit/zat in de BT drivers, waardoor het via een soort hack werkt.
Echter niet OK voor de stabiliteit van je PS5.
Dus ik heb het maar weer verwijderd.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Is eigenlijk ook niet echt nodig omdat je bijna alles ook via HDMI CEC kan doen. Vroeger had ik voor mijn Harmony nog een PS3 IR ontvanger van Logitech gekocht. Maar sinds PS4 doe ik dat gewoon via de IR codes van de TV en werkt eigenlijk prima. Power On en Off kan je dan ook doen met HDMI.loekf2 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:30:
Mocht je je Logitech Harmony met hub toch met een PS5 willen laten werken, ja dit werkt, maar doe het toch maar niet:
Alhoewel, hoe goed het werkt zal wellicht ook afhangen van hoe goed de TV CEC implementeert.
Ik heb hier alle HDMI CEC uit staan, omdat mijn ervaring is dat het slecht werkte met Onkyo AV receivers (bv. als je naar de radio wilde luisteren ging je TV aan etc). Heb ook een optische kabel tussen de TV en de receiver lopen ipv ARC. Nu heb ik sinds kort een Denon, maar nog niet gechecked of het nu wel werkt.Twixie schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:00:
[...]
Is eigenlijk ook niet echt nodig omdat je bijna alles ook via HDMI CEC kan doen. Vroeger had ik voor mijn Harmony nog een PS3 IR ontvanger van Logitech gekocht. Maar sinds PS4 doe ik dat gewoon via de IR codes van de TV en werkt eigenlijk prima. Power On en Off kan je dan ook doen met HDMI.
Alhoewel, hoe goed het werkt zal wellicht ook afhangen van hoe goed de TV CEC implementeert.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik moet zeggen dat God of War ook niet echt een poetsbeurt nodig had. Gespeeld op een 85” 4K TV zag het er allemaal prima uit.SemperFidelis schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:05:
[...]
Ik ben nu bezig met Horizon Zero Dawn, die ziet er iets minder mooi uit maar dat is denk ik niet geheel onlogisch gezien het type game. Nog altijd prima maar God of War is mijn inziens visueel mooier om te zien.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Red Dead heb ik op de base PS4 gespeeld, dus lastig om hem met GoW te vergelijken. Misschien moet ik hem maar weer eens installerenSemperFidelis schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:27:
[...]
Hoezo? Red Dead Redemption en Ghost of Tsushima schaar ik onder de mooiste games op de PS4.
Reden dat open wereld games niet zo mooi kunnen zijn is dat je op een lineaire game over het algemeen een veel kleinere wereld rendered waardoor je veel meer detail kan toevoegen. Dit kan je deels verbergen door bepaalde stijl toe te passen, iets wat (volgens mij want moet hem nog spelen) in GoT is gedaan.
HDMI-CEC Werkt eigenlijk alleen mooi als je alle apparaten rechtstreeks op de TV aansluit.Twixie schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:00:
[...]
Is eigenlijk ook niet echt nodig omdat je bijna alles ook via HDMI CEC kan doen. Vroeger had ik voor mijn Harmony nog een PS3 IR ontvanger van Logitech gekocht. Maar sinds PS4 doe ik dat gewoon via de IR codes van de TV en werkt eigenlijk prima. Power On en Off kan je dan ook doen met HDMI.
Wanneer je alle apparaten aansluit op een receiver (zoals hierboven ook aangehaald) brengt het nogal eens problemen met zich mee.
Waarom wil je dan alles op je receiver aansluiten hoor ik je zeggen? nou, bijvoorbeeld om muziek van een chromecast te luisteren zonder dat de tv aan hoeft te staan.
Ik heb Eternal ook voor die prijs op de kop getikt, maar ben erg teleurgesteld dat je ook voor de SP een account moet aanmaken. Daarom eigenlijk nog niet gespeeld…Whatagwaan schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:43:
Iemand ervaring hiermee?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |