spank_mojoo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:13:
[...]
HDMI-CEC Werkt eigenlijk alleen mooi als je alle apparaten rechtstreeks op de TV aansluit.
Kan ik me inderdaad goed inbeelden. In mijn geval is het simpel, omdat ik eigenlijk geen HDMI receiver of soundbar heb. In de woonkamer is het simpelweg met de line-out van de TV naar powered speakers, en in de game room is het met TOSLINK naar een 20j oude AV receiver.
Verwijderd schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:40:
[...]

Op het moment dat de Playstation console gehackt is dan wordt het een race om elke keer de hackers voor te blijven. Dan kan krijg je elke keer dit soort firmware updates om de lekken te dichten. En aangezien de Playstation 5 al gehackt is zullen we dit in de nabije toekomst meer krijgen:

https://www.xgn.nl/nieuws...l0verflow-grote-doorbraak
Dat ie gehackt wordt is niet te voorkomen, een als je je PS5 wil hacken moet je firmware updates uit zetten

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Verwijderd

Kalder schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:52:
[...]

Dat ie gehackt wordt is niet te voorkomen, een als je je PS5 wil hacken moet je firmware updates uit zetten
Met de ps3 hebben ze dit heel lang voorkomen. Maar ik wilde alleen aangeven dat daar die firmware updates voor zijn die wij nu krijgen waarin ze aangeven dat de security verbeterd is.

Verwijderd

SemperFidelis schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:27:
[...]

Hoezo? Red Dead Redemption en Ghost of Tsushima schaar ik onder de mooiste games op de PS4.
The last of us 2 niet te vergeten ;-)
Verwijderd schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:54:
[...]

Met de ps3 hebben ze dit heel lang voorkomen. Maar ik wilde alleen aangeven dat daar die firmware updates voor zijn die wij nu krijgen waarin ze aangeven dat de security verbeterd is.
Ja dat kan zo zijn, maar denk dat het niet alleen security updates zijn.
En dat het bij de PS3 zo lang duurde had waarschijnlijk ook met de lastige architectuur te maken van de cell processor.

Verwijderd

Kalder schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:00:
[...]

Ja dat kan zo zijn, maar denk dat het niet alleen security updates zijn.
En dat het bij de PS3 zo lang duurde had waarschijnlijk ook met de lastige architectuur te maken van de cell processor.
Dat denk ik eerlijk gezegd wel. Dit was precies hetzelfde geval als bij de ps3 en de ps4 toen die gehacked waren. Toen bleef je heel vaak deze updates tegen komen.

Dat het zo lang duurde dat de ps3 gehacked was heeft niks te maken met de cell processor. Maar meer hoe de security van de ps3 werkt met de Keys die de software moet signeren. Failoverflow heeft uiteindelijk de master key gevonden om alle software te signeren. De key was niet variabel en dat heeft uiteindelijk gezorgd dat de ps3 gehacked kon worden.

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
Niet voor het een of ander, maar als men het topic wil splitsen wat die SSD's en heatsinks betreft, dan ben ik van mening dat dat console hacken hier ook niet thuis hoort, mede doordat het deels met piraterij te maken kan hebben.

Verwijderd

Runaque schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:16:
Niet voor het een of ander, maar als men het topic wil splitsen wat die SSD's en heatsinks betreft, dan ben ik van mening dat dat console hacken hier ook niet thuis hoort, mede doordat het deels met piraterij te maken kan hebben.
Uit de poll is gebleken dat een minderheid van de mensen het wil opsplitsen. Daarnaast gaat het niet over het hacken van consoles. Het gaat erover dat er nu firmware updates uit zijn gekomen waar je telkens "security fixes" bij ziet staan. Daarin heb ik alleen aangegeven dat dit komt omdat de ps5 sinds kort gehacked is en dat je daarom vaker firmware updates gaat zien zonder voor de gebruiker toegevoegde waarde.

Maar gaan we nou de hele tijd opmerkingen hier over maken? Merendeel is tegen het opsplitsen van het topic. Deal with it. Volgens mij redelijk democratisch besloten. Dit blijft toch een tech website, dus er zullen toch zaken zoals ssd, firmware updates besproken worden. Het heeft allemaal met de ps5 te maken.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Doordat het deels met piraterij te maken "kan" hebben is niet de reden, volgens mij wil je het splitsen voor een andere reden.

Maar dat terzijde, de discussie ging over kwetsbaarheden in de firmware, en de changelog beschrijving van de firmware update en niet over hoe je piraterij op een PS5 kan krijgen. Dat was sowieso nooit de intentie geweest van Team FailOverflow.

Ik ben het ook met @Verwijderd eens dat het "Tweakers" is. Dan verwacht je toch wel ietsjes meer knowhow ook over SSD, heatsinks en wat achtergrond van firmware updates. Naar mijn idee wordt er niet diep op in gegaan, en is het zo basic als is SSD X goed ja of nee?

Maargoed, de discussie over opsplitsen hadden we al gehad. Het heeft allemaal gewoon met de PS5 te maken.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

In de categorie realistische geruchten (Schreier heeft een goed track record wat dat betreft):

We gaan het zien.

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-01 00:39
PSA voor mensen met een Samsung 980 Pro m2 ssd in de PS5. Er is een nieuwe firmware versie 4B2QGXA7 uit die beter lijkt te presteren.

Mijn PS5 rapporteerde met de vorige firmware 5300MB/s, met de nieuwe firmware 6500MB/s. Patchnotes kan ik niet vinden maar vaker gelezen dat de snelheden hoger worden gerapporteerd. Aan de andere kant heeft de PS5 benchmark niet de meest betrouwbare uitleessnelheid, en ik weet niet of hij daadwerkelijk sneller is.

Je moet de ssd op een pc aansluiten en de makkelijkste manier is Samsung Magician gebruiken voor installeren van de firmware. Op zich fluitje van een cent maar de SSD moet wel geformatteerd worden en je spellen moet je dus even op de interne hd zetten of opnieuw downloaden.

Verwijderd

lampekap06 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:58:
PSA voor mensen met een Samsung 980 Pro m2 ssd in de PS5. Er is een nieuwe firmware versie 4B2QGXA7 uit die beter lijkt te presteren.

Mijn PS5 rapporteerde met de vorige firmware 5300MB/s, met de nieuwe firmware 6500MB/s. Patchnotes kan ik niet vinden maar vaker gelezen dat de snelheden hoger worden gerapporteerd. Aan de andere kant heeft de PS5 benchmark niet de meest betrouwbare uitleessnelheid, en ik weet niet of hij daadwerkelijk sneller is.

Je moet de ssd op een pc aansluiten en de makkelijkste manier is Samsung Magician gebruiken voor installeren van de firmware. Op zich fluitje van een cent maar de SSD moet wel geformatteerd worden en je spellen moet je dus even op de interne hd zetten of opnieuw downloaden.
Alleen dan moet je wel een pc hebben die een m2 slot heeft, toch? Een m2 kaart via een usb dock werkt met updaten volgens mij niet. Ben dan wel benieuwd naar je ervaringen.

Het zou betekenen dat hij 20% sneller zou zijn. In de praktijk met ps5 games die al enorm snel laden is dit denk ik te verwaarlozen. Verschil zal je denk ik vooral met ps4 games zien die een lange laadtijd hebben. Dan heeft 20% nog wel impact.

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-01 00:39
Verwijderd schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:49:
[...]

Alleen dan moet je wel een pc hebben die een m2 slot heeft, toch? Een m2 kaart via een usb dock werkt met updaten volgens mij niet. Ben dan wel benieuwd naar je ervaringen.
Geen verstand van, anders had ik het toegevoegd. Heb een mobo met vrij slotje. En lijkt me sterk dat je iets van de snelheid merkt, vond het alleen frustrerend dat de leessnelheid in de PS5 zo'n 25% lager was dan de specs en dat is verholpen.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
De SSD formatteren is niet nodig. Gewoon via Magician updaten en daarna weer in de PS5 en alle data is nog gewoon aanwezig. Zonder Magician kan ook via de ISO van Samsung.

En als je geen vrij m2 slot hebt, kun je ook vanaf ongeveer 8 Euro een M2 NVME bracket bestellen voor in een PCI-e X4 slot (of groter). De drive zelf is dan mogelijk niet zichtbaar in de BIOS, maar is volledig functioneel in Windows met dezelfde performance (mits je een PCIe 4.0 versie koopt, de goedkope zijn vaak versie 3.0 en mogelijk iets langzamer).

Het zou wel makkelijker zijn als de PS5 zelf SSD firmware updates kan installeren _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Flitzer op 03-12-2021 23:57 ]

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-01 21:27

interessant, thx voor het delen!

Die van mij gaf 5568 MB/s aan out of the box dus zit inderdaad wel iets van afwijking in.. :9

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
kazuka schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:39:
In de categorie realistische geruchten (Schreier heeft een goed track record wat dat betreft):

[Twitter]
[Twitter]

We gaan het zien.
Ik ben benieuwd, als het een echt antwoord is op game pass en alle 1st party titels er bij release opstaan is het natuurlijk heel interessant. Nou is het bij Xbox natuurlijk extra interessant door de 1 euro-upgrade en regiovrijheid. Zoiets verwacht ik niet van Sony, maar voor tussen de 12-15 p/m zal ik het toch wel nemen

• Runaque
[...]

Het zou betekenen dat hij 20% sneller zou zijn. In de praktijk met ps5 games die al enorm snel laden is dit denk ik te verwaarlozen. Verschil zal je denk ik vooral met ps4 games zien die een lange laadtijd hebben. Dan heeft 20% nog wel impact.
Met een externe case via USB gaat dat normaal wel hoor, ik heb in het verleden zo al M.2 drives van een update weten te voorzien. En als je die case moet kopen voor enkel die update door te voeren, is het nadien nogal zonde dat het voor een eenmalig gebruik was, tenzij je hem wil blijven gebruiken en er een goedkkopere drive in steekt voor je PC of misschien een externe drive voor de PS5.

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-01 04:35
jimz93 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 06:08:
[...]

interessant, thx voor het delen!

Die van mij gaf 5568 MB/s aan out of the box dus zit inderdaad wel iets van afwijking in.. :9
Die van mij gaf 66xx aan out of the box.

https://www.amazon.de/dp/..._487187591_302_E_DDE_dt_1

• Runaque
Dat is helemaal niet verkeerd! Mijn Crucial P5 Plus deed 5750, wat on par is met de 980 Pro van Samsung, maar ging er vanuit dat die meting die de console deed ook niet echt 100% accuraat is, maar zo lang het snel genoeg was, was het prima voor mij.
[...]

Maakt niks uit voor ps4 games. Ze laden net zo snel vanaf externe ssd als van de interne ssd. Dus die extra Gbit/s ga je niet terug zien.
Voor PS5 games weet ik niet hoe ze met de data omgaan, mogelijk dat de data bottleneck ergens anders ligt waardoor je ondanks hogere snelheid je data toch niet sneller van de schijf krijgt.

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 18:26

WTM

Ik heb de WD SN850 (2TB) in bestelling staan. Moet ik eerst firmware buiten de ps5 zien te updaten? Of doet de ps5 dat?

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 10:13
Hier zojuist ook de 980 Pro geüpgraded naar de nieuwste firmware. Scheelt inderdaad ongeveer 1.000 MB/s ten opzichte van de initiële snelheid. Gelukkig had ik een moederbord met een M2 poort. :)

Nu alle spellen aan het overzetten…

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-01 12:19
WTM schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:51:
Ik heb de WD SN850 (2TB) in bestelling staan. Moet ik eerst firmware buiten de ps5 zien te updaten? Of doet de ps5 dat?
Heb na binnenkomst direct de SSD in de PS5 geplaatst en werkt zo out of the box.

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:44

SpeedfreakR

Zoeffff.....

NokiaFan schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:56:
Hier zojuist ook de 980 Pro geüpgraded naar de nieuwste firmware. Scheelt inderdaad ongeveer 1.000 MB/s ten opzichte van de initiële snelheid. Gelukkig had ik een moederbord met een M2 poort. :)

Nu alle spellen aan het overzetten…
Zojuist ook ge-update. Formatteren was niet nodig maar kan ik nog ergens de nieuwe snelheid testen? Of moet ik dan toch formatteren?
Mensen wilden het topic niet splitsen dus we pleuren alles met betrekking tot de PS5 gewoon in hetzelfde topic...

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 10:13
SpeedfreakR schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:31:
[...]

Zojuist ook ge-update. Formatteren was niet nodig maar kan ik nog ergens de nieuwe snelheid testen? Of moet ik dan toch formatteren?
Na het formatteren zie je een nieuwe snelheid, maar ik vermoed dat de schijf dankzij de nieuwe firmware ook zonder het formatteren sneller werkt in een PS5.

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-01 06:34
Niet echt een PS5 spel maar ben de afgelopen tijd verslaafd aan Tetris Effect Connected. De multiplayer co-op is ook erg goed gedaan. Ook maar eens verder gaan met The Eternal Cylinder.

Verwijderd

TrafalgarLaw schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:03:
Niet echt een PS5 spel maar ben de afgelopen tijd verslaafd aan Tetris Effect Connected. De multiplayer co-op is ook erg goed gedaan. Ook maar eens verder gaan met The Eternal Cylinder.
Het schijnt dat dit spel ook tof is in vr. Staat ook nog op mijn lijst.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Ik ben met Outriders bezig. Moest er in het begin erg inkomen, had ook het idee dat aim assist niet werkte, maar inmiddels speelt het heerlijk weg en vind ik het eerlijk gezegd een leuke looter shooter. Gewoon solo, world tier op 5 en de campaign doorlopen. Straks hardcore naar world tiet 15 en verder in de end game is niet mijn ding, maar tot dan vermaak ik me er prima mee. En dat voor maar twee tientjes :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-01 19:28
UninPro schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:21:
[...]

Heb na binnenkomst direct de SSD in de PS5 geplaatst en werkt zo out of the box.
Ook ik hem out of de box in de ps5 gedaan.

Had een snelheid van 6545 MB.
Aan de mensen hier die ook een externe drive gebruiken: hoe zet je je USB Power Settings ?

Ik had die paar weken terug veranderd van ‘always on’ naar ‘3 hours’. Sindsdien echter al enkele keren voorgehad dat bij het opzetten (uit Rust) een foutmelding komt dat er iets is misgelopen is met de USB Storage waarna een Repair gestart wordt. Ook na het opstarten dan nog problemen, bvb dat de Library ettelijke minuten duurt om terug zichtbaar te worden. Al dan niet met nog meldingen dat er een probleem is met de externe drive.

Ik vermoed dat de PS5 de externe storage ook zonder power zet terwijl die bvb een update doet van een PS4 game op external storage. Maar heb nog nooit gelezen dat je de USB Power setting op ‘Always On’ moet zetten. Bij mijn PS4 is dat overigens ook niet, en die kan perfect midden van de nacht updaten.

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:01
Ik heb die setting op ‘off’ en niet de issues die jij beschrijft. De PS4 game updates gaan wel pas lopen als het apparaat uit rest mode komt.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

@Twixie ik zet mijn console iedere keer netjes uit, niet de meest zinvolle toevoeging maar dat geeft geen problemen. Denk dat het beste is als je usb power op always on houdt. Die 3-uur setting is volgens mij vooral bedoeld voor controllers op te laden. Mogelijk door de manier van uitschakelen herkend hij de hdd niet meer. Beetje wat er gebeurd als je de de hdd eruit trekt terwijl de PS5 aan staat.
Vraag is ook een beetje wat je wenst te bereiken met de 3 uur setting. Updates komen random tijden binnen. Dus kan gebeuren dat je usb al is uitgeschakeld wanneer de update beschikbaar is. Usb is ook niet echt een power vreter, zal voor je HDD misschien 5 watt zijn.
cold_as_ijs schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:51:
Vraag is ook een beetje wat je wenst te bereiken met de 3 uur setting.
Was tweeërlei. Vooreeerst power coonsumption, al is dat inderdaad verwaarloosbaar (alhoewel, met de huidige energieprijzen hier in België... :( ). Anderzijds was het ook een kwestie van die HDD niet constant te laten spinnen. Al vraag ik me nu ineens af of die sowieso niet downspint als er geen activity is. Moet ik eens checken.
En inderdaad, momenteel terug USB op 'always on' gezet, maar was dus benieuwd of dat bij iedereen zo is met een externe drive (en die Rustmodus gebruiken). Rustmodus vind ik overigens een must vanwege de automatische downloads en mogelijkheid tot Remote Play.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-01 17:59
Verwijderd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:06:
[...]

Klopt, erg tof maar blijft wel Tetris ;)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Inmiddels Death's Door uitgespeeld. Ik kan hem iedereen echt van harte aanraden. Geweldige game :). Ook de eerste game in tijden waarbij ik echt even met de tanden op elkaar moest concentreren na vaak dood te gaan bij een eindbaas.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nieuwe beelden van Horizon Forbidden West. Combat en traversal zien er goed uit en een flinke upgrade ten opzichte van Zero Dawn:

[Streamable: https://streamable.com/jxud0e]
[Streamable: https://streamable.com/iihqoo]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Heb inmiddels aardig wat uurtjes in Tales of Arise zitten. Is echt een verborgen pareltje. Mocht je van jRPG houden zou ik zeker effe de demo oppakken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:06:
[...]

Vind het meh in VR maar er zijn maar weinig spellen die me echt hebben weten te overtuigen van (PS)VR. Trackmania Turbo, Resident Evil VII (!!!!) en Until Dawn: Rush of Blood. Oh ja, Blood & Truth. Tetris Connected in VR is "aardig".

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:30:
[...]

Vind het meh in VR maar er zijn maar weinig spellen die me echt hebben weten te overtuigen van (PS)VR. Trackmania Turbo, Resident Evil VII (!!!!) en Until Dawn: Rush of Blood. Oh ja, Blood & Truth. Tetris Connected in VR is "aardig".
Astro bot Rescue Mission, Moss, farpoint, Superhot, Robinson the journey, I expect you to die, star trek bridge crew vond ik toch ook erg toffe games. Enige nadeel van vr vind ik dat je er snel misselijk van wordt. Kan het niet langer dan een uur spelen.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-01 15:33
Sinds vandaag iets raars. Ik ben overgestapt naar KPN en ik kom vanuit Budget alles in 1. Hardware is identiek behalve de tv decoder. Alles weer ingesteld zoals het was en alles werkt ook. Nu wilde ik zojuist mijn snelheid van de PS5 testen en deze gaf aan dat hij geen verbinding kon maken. Ik was wel gewoon online, kon vrienden zien en kon een game downloaden maar bij netwerk kan de ps5 niet verder dan checking internet connectie en die schiet steevast na een paar seconden naar failed. Lan geeft hij wel aan als verbonden en ik zie de ps5 zowel terug in mijn modem als op mijn pi-hole. Iemand dit eerder meegemaakt?

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 21:39
Piet_Piraat7 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:46:
Inmiddels Death's Door uitgespeeld. Ik kan hem iedereen echt van harte aanraden. Geweldige game :). Ook de eerste game in tijden waarbij ik echt even met de tanden op elkaar moest concentreren na vaak dood te gaan bij een eindbaas.
Toch een stuk makkelijker dan Kena…

Verwijderd

RaijRaij schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:45:
Sinds vandaag iets raars. Ik ben overgestapt naar KPN en ik kom vanuit Budget alles in 1. Hardware is identiek behalve de tv decoder. Alles weer ingesteld zoals het was en alles werkt ook. Nu wilde ik zojuist mijn snelheid van de PS5 testen en deze gaf aan dat hij geen verbinding kon maken. Ik was wel gewoon online, kon vrienden zien en kon een game downloaden maar bij netwerk kan de ps5 niet verder dan checking internet connectie en die schiet steevast na een paar seconden naar failed. Lan geeft hij wel aan als verbonden en ik zie de ps5 zowel terug in mijn modem als op mijn pi-hole. Iemand dit eerder meegemaakt?
Gebruik je de pi-hole als dhcp server? Of heb je in de router de pi-hole als dns ingesteld?

Werkt het wel zonder pi-hole? Zit er nog een switch tussen? Of is de ps5 direct met een kabel aangesloten op de nieuwe router?

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-01 15:33
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 00:28:
[...]

Gebruik je de pi-hole als dhcp server? Of heb je in de router de pi-hole als dns ingesteld?

Werkt het wel zonder pi-hole? Zit er nog een switch tussen? Of is de ps5 direct met een kabel aangesloten op de nieuwe router?
De pihole draait idd als dhcp server en er zit een domme switch tussen. Kwam er achter dat er in pi hole een oude Samsung telefoon geregistreerd was op het ip van de PlayStation. Deze blokkeerde
ena.net.playstation.net toen ik deze whitelistte kwam de ps5 meteen door de check heen. Waarschijnlijk zaten de oude apparaten nog in lease van mijn oude netwerk ofzo want dit probleem had ik eerder niet gehad. Het werkt iig!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:10
Vandaag komt Scuff met de Reflex controller voor de PS5. Inschrijven en beperkte 1e oplage.

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Kenny_026 schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:22:
Heb inmiddels aardig wat uurtjes in Tales of Arise zitten. Is echt een verborgen pareltje. Mocht je van jRPG houden zou ik zeker effe de demo oppakken.
Ik heb hem op Platinum. Eg leuke game, al is de combat wat chaotisch. Erg van genoten!

Net Outriders uitgespeeld. Moet zeggen een verrassend leuke en goede looter shooter. De campaign is leuk, story en visuals zijn goed en het crafting/mod systeem zijn erg tof en blijven tot op het einde interessant. Ook de speelduur is verrassend lang! End game grind is niet voor mij. Heb het solo gespeeld!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nieuwe info over Uncharted: Legacy of Thieves Collection:

PS5™ features
  • DualSense™ Wireless Controller features: Feel the action unfold with the DualSense™ wireless controller's haptic feedback through punches, vaults and vehicular traversal. Experience the tension in rope swings via dynamic adaptive triggers.
  • Fast Loading: Jump back into the adventure quickly with the PS5 console's Ultra-High Speed SSD and near-instant load times.
  • 3D Audio: Hear the world of UNCHARTED: Legacy of Thieves Collection come to life around you with 3D Audio.1
  • Fidelity Mode: Play in a super sharp native 4K resolution with a 30fps target framerate.2
  • Performance Mode: Play with a smooth 60fps target framerate.
  • 4K-TV players will experience a 4K resolution upscaled from a 1440p base resolution.
  • 1080p HD-TV players will experience a 1080p resolution supersampled from a 1440p base with improved anti-aliasing.
  • Performance+ Mode: Play with a high impact 120fps target framerate 3 and a 1080p resolution.
En voor wie al de PS4 versie had van 1 van beide games kost deze upgrade een tientje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlDb8j0quAKxZRghcKCmAxHxyng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARshjUc2I78EhAu4YvfXubC2.jpg?f=fotoalbum_large

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 22:06
PS4 HDD aansluiten op PS5 voor extra opslag & geïnstalleerde games?
Eind dit jaar verwacht ik mijn PS5 Digital; gisteravond een aankoop kunnen realiseren. Maar even vooruitplannen en vragen omtrent opslag:

Ik heb op dit moment een Seagate Baracuda 2TB in mijn PS4 zitten; ideaal. 60 spellen klaar om te spelen, zonder verdere installatie. Ik zal voorlopig nog een hoop PS4 games blijven spelen en vroeg mij af óf en zo ja, hoe ik deze 2TB schijf het beste kan gebruiken.

Als ik die 2TB (heb nog geen USB-enclosure) aan kan sluiten, zou het natuurlijk top zijn om voor ieder spel aan te kunnen geven om die intern of op externe opslag te installeren. Ik kan nog heel veel meer schrijven, maar je snapt wat ik bedoel; wat zijn mijn mogelijkheden? HDD formatteren en alles opnieuw installeren is natuurlijk geen probleem :) → PS+ voor Backups _/-\o_

Verwijderd

Sjeefr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:39:
Eind dit jaar verwacht ik mijn PS5 Digital; gisteravond een aankoop kunnen realiseren. Maar even vooruitplannen en vragen omtrent opslag:

Ik heb op dit moment een Seagate Baracuda 2TB in mijn PS4 zitten; ideaal. 60 spellen klaar om te spelen, zonder verdere installatie. Ik zal voorlopig nog een hoop PS4 games blijven spelen en vroeg mij af óf en zo ja, hoe ik deze 2TB schijf het beste kan gebruiken.

Als ik die 2TB (heb nog geen USB-enclosure) aan kan sluiten, zou het natuurlijk top zijn om voor ieder spel aan te kunnen geven om die intern of op externe opslag te installeren. Ik kan nog heel veel meer schrijven, maar je snapt wat ik bedoel; wat zijn mijn mogelijkheden? HDD formatteren en alles opnieuw installeren is natuurlijk geen probleem :) → PS+ voor Backups _/-\o_
Je kan in de ps5 alleen aangeven of alle ps4 games op externe of interne hdd/ssd geïnstalleerd moeten worden. Als je dit wilt wijzigen moet je dit in de instellingen te doen. Je kan dit niet per game aangeven.

Gewoon een docking station voor disk drives of een of andere enclosure, aansluiten met usb en hij zal waarschijnlijk zonder problemen herkend worden, heel misschien dat je moet formateren en alles opnieuw installeren maar denk het eigenlijk niet. Je kunt er alleen geen PS5 games mee vanaf spelen, je kunt ze alleen tijdelijk bewaren op een externe schijf, maar je kunt ze dan niet spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 07-12-2021 18:44 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
er valt nog zoveel te halen uit sam bij uncharted. eigenlijk een dikke spin-off waard. het is een mysterieuze psycho karakter met humor.

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 07-12-2021 18:56 ]

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:17
kazuka schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:29:
Nieuwe info over Uncharted: Legacy of Thieves Collection:

[YouTube: Uncharted: Legacy of Thieves Collection - Pre-Order Trailer | PS5]

[...]

En voor wie al de PS4 versie had van 1 van beide games kost deze upgrade een tientje:

[Afbeelding]
Ben benieuwd wat je moet bij betalen als je PlayStation plus hebt. Daar zit thiefs end in.
Zal we volledige game moeten kopen
Als je het plaatje moet geloven een 10,-

Verwijderd

Tito129 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:59:
[...]

Ben benieuwd wat je moet bij betalen als je PlayStation plus hebt. Daar zit thiefs end in.
Zal we volledige game moeten kopen
Als je het plaatje moet geloven een 10,-
Lees de tekst onderin het plaatje. De ps plus versie kan je niet upgraden.

• 418O2
  • Laatst online: 12:56
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:08:
[...]

Het werkt niet als op steam bijv, helaas

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Zo hey, Godfall is idd pretty lame. :P

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:47

Superkiwi

Hoi doei

FMS schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:17:
Oh ja, PS+ games kunnen geclaimed worden.
Thanks voor de reminder! d:)b

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Tito129
  • Laatst online: 08:17
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:08:
[...]

Toch die kleine lettertjes. Wel jammer.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:32
Buddha_ schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:05:
Vandaag komt Scuff met de Reflex controller voor de PS5. Inschrijven en beperkte 1e oplage.
Site ligt al halfuur plat, hij zou nu beschikbaar moeten zijn.

3 versies: 200,230 en 260 dollar het stuk.

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-01 21:24
Speel Hades momenteel, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe het met die keepsakes werkt. Klik je er eentje aan om hem vervolgens via encounters te upgraden, maar gebruik je die andere keepsakes dan ook? Het is mij namelijk ook niet helemaal duidelijk hoe die death defiances werkt. De ene keer kan ik 1x respawnen, en de andere keer soms wel 4x. How come?

• 418O2
FMS schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:17:
Goed dat je het even zegt, zeer waardevolle informatie

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

418O2 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:20:
[...]

Goed dat je het even zegt, zeer waardevolle informatie
Ik denk dat hij bedoelt dat het enkel de end game challenge mode is en niet de hele game ;)
Dat is de reden dat ik 'm ook laat liggen.

Ik vermaak mezelf wel met de Lego game, daarna even zien of Mortal Shell iets is.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Nou nee het is oprecht erg matig. Ik had tenminste verwacht dat het op graphics vlak indruk zou maken maar bijvb. GoW blaast het omver. Echt verrast hoe middelmatig het spel is

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tHMQuYYzTYqeHyaveOoQnMKGdo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1fWE6NyzGYwzzGTsDgz5GQw0.jpg?f=fotoalbum_large

😡😡😡

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Waarom zijn we boos op deze controllers?

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:32
Wat een onzin he, meld ik me aan op die nieuwsbrief en was het helemaal niet exclusive. Van alle streamers kondigen de scuf aan en iedereen kon kopen.
Site ook hele avond plat.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:35

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Greedfall kon ook niet geüpdatet worden zeiden ze en kon toch vrolijk de PS5 versie downloaden en spelen, ga het bij U4 ook gewoon proberen #eigenwijs :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:10
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:24:
[...]

Site ligt al halfuur plat, hij zou nu beschikbaar moeten zijn.

3 versies: 200,230 en 260 dollar het stuk.
Helaas heb ik er geen eentje kunnen bestellen, stond 50 minuten in de wachtrij...... alles op ;w

Jij wel? Of iemand anders hier?

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Nee ik heb ook naast de pot gepist na een uur in de wacht gestaan te hebben. Ze hadden er 100.000 blijkbaar.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:14

vhal

ಠ_ಠ

edwinvdteems schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:06:
Speel Hades momenteel, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe het met die keepsakes werkt. Klik je er eentje aan om hem vervolgens via encounters te upgraden, maar gebruik je die andere keepsakes dan ook? Het is mij namelijk ook niet helemaal duidelijk hoe die death defiances werkt. De ene keer kan ik 1x respawnen, en de andere keer soms wel 4x. How come?
Je kiest per run één aantal keepsakes die je tijdens de run kan levellen. Na een boss kan je eventueel switchen van keepsake, degene die je hiervoor had is dan niet meer te gebruiken

Het aantal Death Defiances is afhankelijk welke talents je kiest in de mirror of welke keepsakes je meeneemt tijdens een run. Soms kan je ze ook kopen tijdens een run bij een NPC

Strava

BlackEyedAngel schreef op woensdag 8 december 2021 @ 00:00:
Greedfall kon ook niet geüpdatet worden zeiden ze en kon toch vrolijk de PS5 versie downloaden en spelen, ga het bij U4 ook gewoon proberen #eigenwijs :P
Hoe is dat gelukt?
Kom in de app niet eens een PS5 versie tegen

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 23:00

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik weet niet precies hoe het zit als de HDD intern in de PS4 gebruikt is. Ik heb zelf een 2TB externe SSD gekocht, de games van de PS4 interne HDD verplaatst naar de externe SSD en deze daarna aangesloten op de PS5. Deze werden meteen herkend en je kan ze dan ook gewoon spelen op de PS5. Sommige games downloaden dan wel eerst een PS5 update voor compatibility. En bij sommige games kan je gratis de PS5 versie claimen. Die wordt dan wel volledig opnieuw gedownload op je PS5. Dan is het zorgen dat je savegame in de PS5 versie werkt en dan kan je de PS4 versie verwijderen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-01 21:24
vhal schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:54:
[...]

Je kiest per run een aantal keepsakes die je tijdens de run kan levellen. Na een boss kan je eventueel switchen van keepsake, degene die je hiervoor had is dan niet meer te gebruiken

Het aantal Death Defiances is afhankelijk welke talents je kiest in de mirror of welke keepsakes je meeneemt tijdens een run. Soms kan je ze ook kopen tijdens een run bij een NPC
Hoe dan? Je kan toch maar 1 keepsake selecteren iedere keer?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:14

vhal

ಠ_ಠ

edwinvdteems schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:40:
[...]
Ow ja, sorry...dat is waar ook. Het is al weer een tijdje geleden dat ik Hades heb gespeeld. Degene die je selecteert is actief, de rest niet.

Strava

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:05

spaceboy

Op grote hoogte

edwinvdteems schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:40:
[...]

Je kunt na elke eindbaas van keepsake wisselen. Wat je dus (als je moeite hebt om het spel door te komen) prima kunt doen is trot de eerste eindbaas bijvoorbeeld de keepsake aanzetten dat je extra damage doet en dat je na 2 of 3 eindbazen alsnog de extra death defiance keepsake (volgens mij is die van Skelly?) aanzet. En sowieso, wat al gezegd is: het is afhankelijk van de keuzes die je in de mirror van Nyx maakt, in combinatie met die "Heat instellingen" die je per run kunt instellen. Als je daar instelt dat de mirror van Nyx buiten scope is kan het zijn dat je die "gratis" 2 a 3 death defiances helemaal niet krijgt.

Maar keepsake wisselen halverwege de run kan zeker wel.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-01 14:23
Ps+ Man man man.... Sowieso die Godfall, voor mij niet interessant maar voor degenen die wel interesse zouden hebben gewoon een demoversie. Daarna Mortal Shell alleen de 30FPS versie en de PS5 versie mag je dan wel kopen voor de volle mep... Met de prijzen van de Sony Studios voor games krijg ik steeds meer zin in een Xbox met Gamepass.

Verwijderd

Vildhjarta schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:33:
Ps+ Man man man.... Sowieso die Godfall, voor mij niet interessant maar voor degenen die wel interesse zouden hebben gewoon een demoversie. Daarna Mortal Shell alleen de 30FPS versie en de PS5 versie mag je dan wel kopen voor de volle mep... Met de prijzen van de Sony Studios voor games krijg ik steeds meer zin in een Xbox met Gamepass.
Wel grappig dat je ps plus gaat vergelijken met gamepass... Vergelijk de games eens met de gratis games van xbox live gold. Want daar moet je het mee vergelijken. PS Now kan je deels vergelijken met gamepass.

Als je de vergelijking doet moet je het wel goed doen...

Daarnaast kan je ook gewoon wachten tot de games goedkoper worden? Met black friday was Demon's souls nog 27 euro...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2021 11:38 ]

• Vildhjarta
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:34:
[...]

Wel grappig dat je ps plus gaat vergelijken met gamepass... Vergelijk de games eens met de gratis games van xbox live gold. Want daar moet je het mee vergelijken. PS Now kan je deels vergelijken met gamepass.

Was niet bedoeld als directe vergelijking hoor :)
Ik geef alleen aan dat ik ontevreden ben met wat PS deze maand weer aanbiedt en dat ik de games van Sony Studios qua prijs erg hoog vindt. Als totaal pakket vind ik hierdoor iets als Gamepass gewoon een veel mooiere deal worden (op de exclusives na, maar ook daar timmert de andere kant hard aan de weg).

PsNow vind ik echt geen vergelijkbaar alternatief als je ziet wat je bij Gamepass op day one kunt spelen. Uiteraard heb je gelijk dat je + het beste kunt vergelijken met Gold.
[...]
Klopt. PS+ moet je eigenlijk vergelijken met Xbox Live Gold en daarvan komen de maandelijkse gratis games nog niet in de buurt van de games met PS+.

Maar het is wel een feit dat je met Gamepass wél ook een hoop games kan spelen waar wel heel wat top titels in zitten. Sony heeft ook niet echt iets vergelijkbaar. PSNow is enkel streaming en dus vergelijkbaar met het xCloud gedeelte van Gamepass Ultimate. Nadeel van Gamepass ? Dat sommige games ook weer kunnen verdwijnen na verloop van tijd, dus als je die dan net aan het spelen bent, heb je wel pech.

Overigens is Gamepass ook significant duurder met zijn €9.99 per maand (of €12.99 voor Ultimate). De populariteit van Gamepass komt momenteel louter door het feit dat je nog altijd heel goedkoop Ultimate kan nemen door eerst te abonneren op Xbox Live Gold en dan pas te upgraden (zie: Wom in "[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie" ). Op die manier geraak je vlot aan GPU voor ongeveer €60 per jaar en daarmee wordt het wel heel moeilijk concurreren, want is eigenlijk PS+ plus PSNow plus die Gamepass games.

Maar bon, we zitten hier dus in het PlayStation topic :p.

Verwijderd

Twixie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:49:
[...]

Klopt. PS+ moet je eigenlijk vergelijken met Xbox Live Gold en daarvan komen de maandelijkse gratis games nog niet in de buurt van de games met PS+.

Maar het is wel een feit dat je met Gamepass wél ook een hoop games kan spelen waar wel heel wat top titels in zitten. Sony heeft ook niet echt iets vergelijkbaar. PSNow is enkel streaming en dus vergelijkbaar met het xCloud gedeelte van Gamepass Ultimate. Nadeel van Gamepass ? Dat sommige games ook weer kunnen verdwijnen na verloop van tijd, dus als je die dan net aan het spelen bent, heb je wel pech.

Overigens is Gamepass ook significant duurder met zijn €9.99 per maand (of €12.99 voor Ultimate). De populariteit van Gamepass komt momenteel louter door het feit dat je nog altijd heel goedkoop Ultimate kan nemen door eerst te abonneren op Xbox Live Gold en dan pas te upgraden (zie: Wom in "[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie" ). Op die manier geraak je vlot aan GPU voor ongeveer €60 per jaar en daarmee wordt het wel heel moeilijk concurreren, want is eigenlijk PS+ plus PSNow plus die Gamepass games.

Maar bon, we zitten hier dus in het PlayStation topic :p.
Hoe kom je erbij dat ps now enkel streaming is? Alle ps4 games die daarop staan kan je gewoon downloaden en installeren. Alleen de ps3 games zijn verplicht streaming.
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:51:
[...]
Hoe kom je erbij dat ps now enkel streaming is? Alle ps4 games die daarop staan kan je gewoon downloaden en installeren. Alleen de ps3 games zijn verplicht streaming.
Ah juist, dat was ik eigenlijk al vergeten. Heb zelf nooit PSNow gehad eigenlijk, en die was at launch toch zuiver streamen, meen ik. Maar was dus vergeten dat er ook installable games zijn tegenwoordig. Is dat overigens ondertussen voor alle PS4 games het geval ?

Verwijderd

Twixie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:53:
[...]

Ah juist, dat was ik eigenlijk al vergeten. Heb zelf nooit PSNow gehad eigenlijk, en die was at launch toch zuiver streamen, meen ik. Maar was dus vergeten dat er ook installable games zijn tegenwoordig. Is dat overigens ondertussen voor alle PS4 games het geval ?
Ja voor alle ps4 games geldt dat. Je hebt een keuze om te streamen of te downloaden. Net zoals de ps2 games die er op staan. De ps3 games helaas alleen streamen. Maar dat komt omdat er nog geen emulator voor is vanuit Sony. Ps now gaat wel op de schop. Het gerucht gaat al dat er ook ps1 games toegevoegd gaan worden. En daar heeft Sony nog wel een emulator voor.
Tnx. Ik was nooit echt geïnteresseerd in PSNow omdat ik gewoon denk (maar dus nog nooit echt geprobeerd) dat streamed games spelen toch verre van optimaal is. Maar als die allemaal installeerbaar zijn, maakt dat het wel ineens interessanter.
Ben ook benieuwd wat hiervan gaat komen : nieuws: Bloomberg: Sony wil eigen Xbox Game Pass-tegenhanger voor PlayStation... . Ineens wel redelijk geïnteresseerd daarin :p.

Het zal dat zijn, of een XSX kopen om eindelijk eens gebruik te maken van mijn GPU abonnenement (heb die omdat ik nog wat overjaarse XBL kaartjes liggen had :p).

Verwijderd

Twixie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:57:
Tnx. Ik was nooit echt geïnteresseerd in PSNow omdat ik gewoon denk (maar dus nog nooit echt geprobeerd) dat streamed games spelen toch verre van optimaal is. Maar als die allemaal installeerbaar zijn, maakt dat het wel ineens interessanter.
Ben ook benieuwd wat hiervan gaat komen : nieuws: Bloomberg: Sony wil eigen Xbox Game Pass-tegenhanger voor PlayStation... . Ineens wel redelijk geïnteresseerd daarin :p.

Het zal dat zijn, of een XSX kopen om eindelijk eens gebruik te maken van mijn GPU abonnenement (heb die omdat ik nog wat overjaarse XBL kaartjes liggen had :p).
Dat bedoelde ik met dat ps now op de schop gaat en ps1 en psp games gaat toevoegen.

Al moet ik zeggen dat het streamen nog best goed werkt. De games zijn prima speelbaar. Voor de mensen die snel even een game willen proberen werkt dat prima. Alleen wel max 1080p. Voor ps3 games maakt dat weer niet uit.

Maar ik koop sowieso bijna alles op disc, dus voor mij is een abonnementsdienst niet heel interessant. Maar ik heb nu wel een jaar ps now. Omdat die een tijd geleden voor 30 euro in de aanbieding was. Wilde destijds ook gta 3 remastered proberen. Maar goed (aangezien die vanaf 7 december op ps now staat) , weten nu allemaal hoe het daar mee afgelopen is.

Verwijderd

Vildhjarta schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:46:
[...]

Was niet bedoeld als directe vergelijking hoor :)
Ik geef alleen aan dat ik ontevreden ben met wat PS deze maand weer aanbiedt en dat ik de games van Sony Studios qua prijs erg hoog vindt. Als totaal pakket vind ik hierdoor iets als Gamepass gewoon een veel mooiere deal worden (op de exclusives na, maar ook daar timmert de andere kant hard aan de weg).

PsNow vind ik echt geen vergelijkbaar alternatief als je ziet wat je bij Gamepass op day one kunt spelen. Uiteraard heb je gelijk dat je + het beste kunt vergelijken met Gold.
Maar wat verwacht je dan precies van Ps plus? Blijkbaar heb je daar een verwachting van. Ps plus is niet meer dan een online service waar er ooit bedacht is om een aantal gratis games per maand weg te geven. Maar het is vooral een dienst om online games te spelen, cloud saves etc.

En wat betreft de prijs van Sony games, tja. Wil je een heel goede game dan is het niet raar dat je daarvoor moet betalen toch? Of heb je liever een iets mindere game waar je minder voor betaald?

Verwijderd

Twixie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:57:

Trouwens wel grappig dat je karmakeizer bent in ps now en niet geïnteresseerd bent in ps now ;-)
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:42:
[...]
Trouwens wel grappig dat je karmakeizer bent in ps now en niet geïnteresseerd bent in ps now ;-)
Inderdaad, dit was me al opgevallen toen ik soms eens reageerde op de Homepage op PS-gerelateerd nieuws. Geen idee hoe dat Karma systeem juist werkt, maar het is duidelijk nog voor improvement vatbaar :p.
EDIT: blijkbaar ook Karmakeizer voor de PS5 HD Camera, die ik niet eens heb, en waar ik bijna zeker nog nooit iets over gepost heb :p.

[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 08-12-2021 12:45 ]

Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:38:
[...]
Ps plus is niet meer dan een online service waar er ooit bedacht is om een aantal gratis games per maand weg te geven. Maar het is vooral een dienst om online games te spelen, cloud saves etc.
Dit is dus een hardnekkige misvatting. PS+ is destijds gelanceerd op de PS3, waar online gaming sowieso gratis was. Het is destijds echt gelauncht als dienst met gratis games, extra kortingen en exclusieve content. Pas bij launch van de PS4 beslisten ze dat op de PS4 online gaming niet meer gratis is, en je een PS+ abonnement moest hebben. Ook de Cloud Storage is pas later (maar niet zeker of dat ook met de PS4 launch was) gekomen.
Omdat veel gamers vooral in online gaming geïnteresseerd zijn, en daardoor PS+ moeten hebben, is dan stilaan het idee gegroeid dat PS+ het abonnement is voor online, en dat die gratis games etc gewoon wat extras zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 08-12-2021 12:50 ]

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 16:36
Nu is het inderdaad een vrij kansloos maandje, maar heb me in de jaren toch echt veel vermaakt met gratis PS+ games (helemaal icm Playstation Classics op de PS5).

Verwijderd

Twixie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:49:
[...]

Dit is dus een hardnekkige misvatting. PS+ is destijds gelanceerd op de PS3, waar online gaming sowieso gratis was. Het is destijds echt gelauncht als dienst met gratis games, extra kortingen en exclusieve content. Pas bij launch van de PS4 beslisten ze dat op de PS4 online gaming niet meer gratis is, en je een PS+ abonnement moest hebben. Ook de Cloud Storage is pas later (maar niet zeker of dat ook met de PS4 launch was) gekomen.
Omdat veel gamers vooral in online gaming geïnteresseerd zijn, en daardoor PS+ moeten hebben, is dan stilaan het idee gegroeid dat PS+ het abonnement is voor online, en dat die gratis games etc gewoon wat extras zijn.
Dat is waar ook, goed punt. Echter als je dan kijkt wat je in 2010 kreeg (launch van ps plus) t.o.v. nu. Is het nu toch een heel stuk beter:

https://playsense.nl/3600...u-%E2%80%93-januari-2011/

Astro tripper en Colony wars...

Verwijderd

SemperFidelis schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:50:
Nu is het inderdaad een vrij kansloos maandje, maar heb me in de jaren toch echt veel vermaakt met gratis PS+ games (helemaal icm Playstation Classics op de PS5).
Helemaal eens, vergeet niet dat je deze maand ook nog een aantal ps vr games krijgt:

The persistance (Waarvan de ps5 niet vr versie ook gratis te claimen is)
Until you fall
The walking dead saints and sinners

Laatste paar maanden heb je ook nog Hitman 2, Hell let loose, Black ops 3, a plague tale, star wars squadrons, virtua fighter 5 etc gratis gekregen. Ook niet de minste games.
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:57:
[...]
Dat is waar ook, goed punt. Echter als je dan kijkt wat je in 2010 kreeg (launch van ps plus) t.o.v. nu. Is het nu toch een heel stuk beter:
Nu beter ? De hoogdagen waren toch tijdens het einde van de PS3. Toen kreeg je 2 PSVita, 2 PS3 en 2 PS4 games. Vaak zaten daar ook crossplatform games bij, waardoor je dus op een bepaald platform zelfs meer dan 2 titels kreeg. Vooral bij de PS3 zaten toch echt wel regelmatig toppers. Ik begon toen ook systematisch de PS4 games te claimen zelfs al kocht ik uiteindelijk pas jaren later de PS4.

Nu krijgen we 'slechts' drie games per maand. Anderzijds heb je als PS5 owner natuurlijk wel die PS+ Collection die wel veel goed maakt. En ik vind dat er stilaan toch ook wel regelmatig toptitels in de Plus komen (FF7 Remake, BF5, Plague Tale, Control, etc...) ook. Heb sowieso al veel meer PS+ games gespeeld, dan zelfgekochte.

[ Voor 21% gewijzigd door Twixie op 08-12-2021 13:07 ]

Verwijderd

Twixie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:03:
[...]

Nu beter ? De hoogdagen waren toch tijdens het einde van de PS3. Toen kreeg je 2 PSVita, 2 PS3 en 2 PS4 games. Vaak zaten daar ook crossplatform games bij, waardoor je dus op een bepaald platform zelfs meer dan 2 titels kreeg. Vooral bij de PS3 zaten toch echt wel regelmatig toppers. Ik begon toen ook systematisch de PS4 games te claimen zelfs al kocht ik uiteindelijk pas jaren later de PS4.

Nu krijgen we 'slechts' drie games per maand. Anderzijds heb je als PS5 owner natuurlijk wel die PS+ Collection die wel veel goed maakt. En ik vind dat er stilaan toch ook wel regelmatig toptitels in de Plus komen (FF7 Remake, BF5, Plague Tale, Control, etc...) ook. Heb sowieso al veel meer PS+ games gespeeld, dan zelfgekochte.
Nou je kreeg meer games, maar dit betekent niet dat het echt hele goede games waren. Een aantal voorbeelden:

Augustus 2011:

Comix Zone (PS3)
Crash Commando (PS3)
Rayman (PS3, PSP)
OMG-Z! (PS3, PSP)
Bashi Blocks (PS3, PSP)

September 2011:

Plants vs Zombies (PS3)
Altered Beast (PS3)
Jelly Pops (PS3, PSP)
Kaleidoscope (PS3, PSP)
Resident Evil: Director's Cut (PS3, PSP)

oktober 2011:

Costume Quest (PS3)
1000 Tiny Claws (PS3, PSP)
Speedball 2: Evolution (PS3, PSP)
Street Smart (PS3, PSP)
Dead Nation (PS3, Vita)
Alien Zombie Death (PS3, PSP)
Age of Zombies (PS3, PSP)

november 2011:

Hydrophobia Prophecy (PS3)
Rumble Trucks (PS3, Vita, PSP)
Where is My Heart? (PS3, Vita, PSP)
Crash Bandicoot (PS3, Vita, PSP)
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back (PS3, Vita, PSP)
Crash Bandicoot 3: Warped (PS3, Vita, PSP)
Crash Team Racing (PS3, Vita, PSP)

December 2011:

Tomb Raider: Underworld (PS3)
Cool Boarders (PS3, Vita, PSP)
Sneezies (PS3, Vita, PSP)
Orbit (PS3, Vita, PSP)
Marvel Pinball (PS3)

Het overgrote deel waren gewoon ps1 games.... en de rest was niet zo bijzonder eerlijk gezegd.
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:06:
[...]
Het overgrote deel waren gewoon ps1 games.... en de rest was niet zo bijzonder eerlijk gezegd.
Hier is een compleet overzicht van PS+ : https://playstation.fando...n_Plus_games_(PAL_region) . Inderdaad wel opvallend dat 2011 een vrij pover jaar was, en zelfs minder dan 2010. Zo te zien heb ik zelf PS+ pas sinds eind 2013.
SemperFidelis schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:50:
Ik vind het eigenlijk een redelijk goede maand. Nu speel ik sowieso lego games met mijn zoontje en deze had ik nog niet. Mortal Shell vind ik ook rete interessant.

Godfall was wat mij betreft sowieso al een fail, ook al kregen we de hele game.

Verwijderd

Twixie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:09:
[...]

Hier is een compleet overzicht van PS+ : https://playstation.fando...n_Plus_games_(PAL_region) . Inderdaad wel opvallend dat 2011 een vrij pover jaar was, en zelfs minder dan 2010. Zo te zien heb ik zelf PS+ pas sinds eind 2013.
Ik had zelf deze al gevonden:

https://www.finder.com.au/playstation-plus-free-games

Die vond ik wat overzichtelijker.

Maar ook vanaf 2013 zaten er vaak hele magere maanden bij. Nu krijg je wel nieuwere games, zoals bijvoorbeeld een oddworld bij release, of a plague tale bij release van de ps5 versie, destruction all stars etc.

• Vildhjarta
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:38:
[...]

Maar wat verwacht je dan precies van Ps plus? Blijkbaar heb je daar een verwachting van. Ps plus is niet meer dan een online service waar er ooit bedacht is om een aantal gratis games per maand weg te geven. Maar het is vooral een dienst om online games te spelen, cloud saves etc.

En wat betreft de prijs van Sony games, tja. Wil je een heel goede game dan is het niet raar dat je daarvoor moet betalen toch? Of heb je liever een iets mindere game waar je minder voor betaald?
ik verwacht helemaal niet veel, Ik ben letterlijk alleen ontevreden over deze maand Ps+ Wat ik gewoon minder vind is dat ze deze maand een soort demo versie van een game 'weggeven' en dat ik als PS5 speler een mindere versie van Mortal Shell krijg omdat ze de PS5 versie achter een paywall gooien. Volgens mij til je wat te zwaar aan mijn opmerking ;) Als Ps+ overigens echt alleen maar voor wat saves en multiplayer ondersteuning zou zijn, dan had ik daarvoor nog steeds afgenomen maar wel duur gevonden ;)

Qua prijzen, ik speel digital en ik vind het jammer dat Sony tov physical de games duurder maakt. Uiteraard wacht ik dan gewoon op een goedkopere aanbieding, maar het principe van het verschil staat me persoonlijk tegen.Natuurijk is het eigen keus voor digital te kiezen.

Zonder een letterlijke vergelijking te willen maken vond ik een product als Gamepass gewoon een mooi product (zeker voor de digitale gamer) aangezien je daar veel dingen op day one ook kunt spelen en uitproberen.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 16:36
Vildhjarta schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:03:
[...]

Qua prijzen, ik speel digital en ik vind het jammer dat Sony tov physical de games duurder maakt. Uiteraard wacht ik dan gewoon op een goedkopere aanbieding, maar het principe van het verschil staat me persoonlijk tegen.Natuurijk is het eigen keus voor digital te kiezen.
Tja dit valt uiteindelijk ook wel mee. Heb het idee dat er vaak de beste aanbiedingen toch digital zijn. Dat het bij de release niet zo is snap ik ook wel. Heb wel disc versie omdat je ook vaak goede deals offline kan krijgen (of tweedehands) dus dan ben je gewoon minder afhankelijk van digital only sales.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Met black friday was Demon's souls nog 27 euro...
Zelfs ik, nog steeds zonder PS5, kon deze deal niet laten liggen. Het was dan ook wel een érg scherpe (en onverwachte) deal :D
Lekker alvast een backlogje aanleggen.
Tot die tijd maar even warm draaien met Mortal Shell.

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 08-12-2021 15:10 ]

• 418O2
Superkiwi schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:48:
[...]

Zelfs ik, nog steeds zonder PS5, kon deze deal niet laten liggen. Het was dan ook wel een érg scherpe (en onverwachte) deal :D
Lekker alvast een backlogje aanleggen.
Wel mooi, je hebt hier al 4 paginas volgepost maar nog geen PS5 _O-

Achja, je bouwt wel mooi een hype op voor jezelf :)

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-01 08:45
Vildhjarta schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:33:
Ik vermaak me anders prima met de Playstation+ collection. Zitten een aantal pareltjes tussen die ik nog niet had gespeeld. Hopelijk wordt dit nog verder uitgebreid, zou een mooie toevoeging zijn.

Met de maandelijkse games heb ik meestal ook niet heel veel. Vond de afgelopen tijd alleen 'A plague tale' de moeite.
Pagina: 1 ... 177 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord