• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 18:48
Twixie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:09:
[...]

Hier is een compleet overzicht van PS+ : https://playstation.fando...n_Plus_games_(PAL_region) . Inderdaad wel opvallend dat 2011 een vrij pover jaar was, en zelfs minder dan 2010. Zo te zien heb ik zelf PS+ pas sinds eind 2013.
Ik heb het gevoel dat er veel mensen vergeten zijn wat PlayStation Plus origineel was, ik weet het zelf ook niet meer zo goed, maar als ik mij niet vergis lanceerde de dienst met PS one games, Minis en extra kortingen.
Edit: misschien ook nog kleine digital only PSN games.

In juni 2012 zijn ze gestart met de Instant Game Collection, altijd 10 full games beschikbaar die per 1 of per 2 werden vervangen, soms 3 keer per maand. Start games waren onder andere inFamous 2, LBP 2 en Motorstorm Apocalypse.

Later zijn ze dan overgestapt op een maandelijks systeem waar dan ook PS Vita games aan toegevoegd zijn.

Ik ben zelf gestart in juni 2012 en ben niet meer gestopt (op enkele dagen na) tot nu. Mijn account staat dus vol met games 8)

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-01 21:24
spaceboy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:57:
[...]

Je kunt na elke eindbaas van keepsake wisselen. Wat je dus (als je moeite hebt om het spel door te komen) prima kunt doen is trot de eerste eindbaas bijvoorbeeld de keepsake aanzetten dat je extra damage doet en dat je na 2 of 3 eindbazen alsnog de extra death defiance keepsake (volgens mij is die van Skelly?) aanzet. En sowieso, wat al gezegd is: het is afhankelijk van de keuzes die je in de mirror van Nyx maakt, in combinatie met die "Heat instellingen" die je per run kunt instellen. Als je daar instelt dat de mirror van Nyx buiten scope is kan het zijn dat je die "gratis" 2 a 3 death defiances helemaal niet krijgt.

Maar keepsake wisselen halverwege de run kan zeker wel.
Ehh, ‘heat instellingen’?!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-01 19:23

spaceboy

Op grote hoogte

edwinvdteems schreef op donderdag 9 december 2021 @ 00:29:
[...]

Ehh, ‘heat instellingen’?!
Ja, hoe heet dat. Dan moet je hem eerst wel een keer "rond hebben gespeeld" maar bij elke volgende run kun je voordat je door de portal gaat om je run te beginnen een stuk of 20 dingen instellen om het niveau omhoog te duwen. Bijvoorbeeld enemies die 20% meer hitpoints hebben, eindbazen die speciale skills erbij krijgen, traps die 400% extra damage doen, etc.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02-2025
Voor wie nog op zoek is naar een WD Black SN850 SSD met heatsink: bij Western Digital heb ik de 1TB versie besteld voor 219,-. Toch weer 40 euro goedkoper dan de laagste vermelde prijs in Pricewatch. :)

https://www.westerndigita...n850-nvme-ssd#WDS100T1XHE

[ Voor 20% gewijzigd door BadWampa op 09-12-2021 09:24 ]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik kijk uit naar de Matrix UE5 demo/experience. Benieuwd of het ook Dual Sense features heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door FMS op 09-12-2021 09:41 ]

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01 07:55
spaceboy schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:11:
[...]

Ja, hoe heet dat. Dan moet je hem eerst wel een keer "rond hebben gespeeld" maar bij elke volgende run kun je voordat je door de portal gaat om je run te beginnen een stuk of 20 dingen instellen om het niveau omhoog te duwen. Bijvoorbeeld enemies die 20% meer hitpoints hebben, eindbazen die speciale skills erbij krijgen, traps die 400% extra damage doen, etc.
Je kunt je runs er goed pittig mee krijgen, voor de platinum veel plezier aan gehad hehe

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-01 14:40

Stimulate14

⭐⭐⭐

BadWampa schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:23:
Voor wie nog op zoek is naar een WD Black SN850 SSD met heatsink: bij Western Digital heb ik de 1TB versie besteld voor 219,-. Toch weer 40 euro goedkoper dan de laagste vermelde prijs in Pricewatch. :)

https://www.westerndigita...n850-nvme-ssd#WDS100T1XHE
Ben bang dat die ook zo vol zit.
Even geen zin om alle vorige pagina's hier te doorzoeken, maar er was hier iemand wiens PS+ onverwacht verlopen was, en hij de BF korting gemist was. EDIT: was blijkbaar in een ander topic 8)7

Wel, zie, wie momenteel geen PS+ heeft, kan met 50% korting abonneren : https://store.playstation...0006_01-PSPLUS12MTH50OFF/

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 09-12-2021 13:56 ]

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-01 21:24
spaceboy schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:11:
[...]

Ah, zo ver ben ik nog niet. En bovendien, als dat zover is, is het toch gewoon klaar :) Waarom zou je nóg een keer zo’n run willen doen, nadat je dat al 180.000 daarvoor hebt gedaan :) ?

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01 07:55
edwinvdteems schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:27:
[...]

Ah, zo ver ben ik nog niet. En bovendien, als dat zover is, is het toch gewoon klaar :) Waarom zou je nóg een keer zo’n run willen doen, nadat je dat al 180.000 daarvoor hebt gedaan :) ?
Dan begint het pas ;)

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02-2025
Stimulate14 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:19:
[...]

Ben bang dat die ook zo vol zit.
Tja, ik ben wel gewend om wat te swappen met games maar de huidige opslag vd Ps5 is gewoon net te klein dus het komt nu regelmatig voor dat ik een game moet verwijderen als ik bijvoorbeeld een game uit de Plus Library wil proberen. Dus ik denk dat met deze uitbreiding net iets meer speling zal hebben. En daarnaast vind ik de 2TB uitbreiding wel echt veel geld...

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-01 14:40

Stimulate14

⭐⭐⭐

BadWampa schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:52:
[...]

Tja, ik ben wel gewend om wat te swappen met games maar de huidige opslag vd Ps5 is gewoon net te klein dus het komt nu regelmatig voor dat ik een game moet verwijderen als ik bijvoorbeeld een game uit de Plus Library wil proberen. Dus ik denk dat met deze uitbreiding net iets meer speling zal hebben. En daarnaast vind ik de 2TB uitbreiding wel echt veel geld...
Daar zit wat in.
Volgens mij wil ik de prijs van de 2TB niet weten :+ .

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 08:02
Twixie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:54:
Even geen zin om alle vorige pagina's hier te doorzoeken, maar er was hier iemand wiens PS+ onverwacht verlopen was, en hij de BF korting gemist was. EDIT: was blijkbaar in een ander topic 8)7

Wel, zie, wie momenteel geen PS+ heeft, kan met 50% korting abonneren : https://store.playstation...0006_01-PSPLUS12MTH50OFF/
Wou em kopen, zie ik nu dat ik em al gekocht had. Op een vreemde manier toch een beetje teleurgesteld 8)7

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Wel jammer dat Mortal Shell geen PS5 upgrade kan doen (plus versie)

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Die matrix demo in unreal 5 is wel ziek hoor. Als we toch ooit GTA zo mogen spelen…

Het is allemaal niet perfect en niet volledig RT en weet ik veel wat nog meer maar als je zo door de stad heen loopt is het toch allemaal wel heel mooi. De cijferneukers zullen de komende dagen wel weer helemaal los gaan.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 18:51

s0kkie

Cowabunga

Kenny_026 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 07:33:
Die matrix demo in unreal 5 is wel ziek hoor. Als we toch ooit GTA zo mogen spelen…

Het is allemaal niet perfect en niet volledig RT en weet ik veel wat nog meer maar als je zo door de stad heen loopt is het toch allemaal wel heel mooi. De cijferneukers zullen de komende dagen wel weer helemaal los gaan.
Ook net geprobeerd, ik moet nu wel even mijn onderbroek verschonen :o
Dit is pas echt next-gen, niet normaal hoe realistisch alles er uit ziet _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

De nieuwe quantic dream game

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:15

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ligt het aan mij of laadt de PS store (website, mobile app) niet goed? Ik zie geen plaatjes in de shop. Het is heel erg traag.

Zo ziet de store er bij mij uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c80JQBH0MsM-o0RyTRA1GUo8nVk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xExyomPKLn0RdnaOtTRs9v6Q.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Hann1BaL op 10-12-2021 10:05 ]

Hann1BaL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:01:
Ligt het aan mij of laadt de PS store (website, mobile app) niet goed? Ik zie geen plaatjes in de shop. Het is heel erg traag.
Ligt aan jou, hier geen problemen
Die trailer zegt niet meer als dat er een QD spel komt in het Star Wars universum. Maar kijk er wel naar uit. Ben sowieso wel fan van de QD games en een QD style Star Wars game zou best goed kunnen werken.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:15

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

cold_as_ijs schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:04:
[...]

Ligt aan jou, hier geen problemen
Ik denk dat dit een Pi-Hole probleem is.

@Verwijderd , We zeggen hetzelfde, maar dan anders. Begrijp je wel :)?
Telefoon app: wifi uit, 4G aan: opgelost.

[ Voor 23% gewijzigd door Hann1BaL op 10-12-2021 10:11 ]

Verwijderd

Hann1BaL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:01:

Zo ziet de store er bij mij uit:

[Afbeelding]
Heb ik ook wel eens gehad, bij mij was het toen een DNS probleem.
Quantic Dream was van Detroit become human en Heavy Rain enzo toch? Een Star Wars game in die stijl zou natuurlijk perfect zijn, heb de Star Wars films altijd leuker gevonden dan de games, en een verhalende game die aanvoelt als een interactieve film, yes please! Daarnaast hebben de games van Quantic Dream altijd een zeer hoge grafische standaard en zien ze er altijd fantastisch goed uit, deze komt wel op de wenslijst denk ik.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Het begint wel een beetje hilarisch te worden wat heatsink makers speciaal voor de PS5 maken _O-

Voor de mensen die zich echt ENORM zorgen maken om de koeling van de M.2 SSD in de PS5:

8)7 |:(

(Ik post dit voor de grappigheidswaarde, niet voor de serieusheidswaarde :P )

[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 10-12-2021 10:50 ]

Hier kijk ik echt wel naar uit! Juni pas helaas, duurt nog even.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Kalder schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:42:
[...]

Quantic Dream was van Detroit become human en Heavy Rain enzo toch? Een Star Wars game in die stijl zou natuurlijk perfect zijn, heb de Star Wars films altijd leuker gevonden dan de games, en een verhalende game die aanvoelt als een interactieve film, yes please! Daarnaast hebben de games van Quantic Dream altijd een zeer hoge grafische standaard en zien ze er altijd fantastisch goed uit, deze komt wel op de wenslijst denk ik.
klopt helemaal, voorheen maakte ze exclusief games voor Playstation. Maar volgens mij hebben ze een kapitaal injectie ontvangen van een externe partij en gaat nu grote projecten multi platform maken. Dus ik verwacht er ook wel wat van, er zit hoogstwaarschijnlijk veel geld in. Ook mooi dat EA niet meer exclusief de star wars licentie heeft.

• Kwistnix
  • Laatst online: 17-01 23:59
Nieuwe trailer voor A Plague Tale: Requiem:

Ziet er goed uit wat mij betreft! Hoop wel dat ze het een stealth game houden en de aandacht niet naar combat verschuift.

[ Voor 23% gewijzigd door Kwistnix op 10-12-2021 11:24 ]

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-01 15:42
Kwistnix schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:23:
Nieuwe trailer voor A Plague Tale: Requiem:

[YouTube: A Plague Tale: Requiem - TGA 2021: Gameplay Reveal Trailer | PS5]

Ziet er goed uit wat mij betreft! Hoop wel dat ze het een stealth game houden en de aandacht niet naar combat verschuift.
Innocent is de vorige toch? Zal die eens proberen, ziet er goed uit!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Gisteren Horizon Zero Dawn uitgespeeld.

Wat begon als "even proberen" is uitgemond in 125 uur speeltijd en "tering, wat is dit spel goed".
Werkelijk alles heeft me kunnen bekoren. De gameplay, graphics, ontzettend goed verhaal, muziek. Samen met de 60fps PS5 klopt het van boven tot onder.

Heb niet vaak gehad dat ik me zó heb kunnen vastbijten in een spel.
Die 125 uur speeltijd is ook puur HZD geweest, heb tussendoor niks anders gespeeld.
Nu nog even de DLC Frozen Wilds erachteraan gooien en daarna is het wachten op Forbidden West. O+

Soundcloud

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 18:51

s0kkie

Cowabunga

Deel 1 met zo veel frustratie uiteindelijk kunnen uitspelen dat ik deze ga skippen, niet goed voor mijn hart :P

24 mei 2022

[ Voor 5% gewijzigd door Raem op 10-12-2021 11:53 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Sfeervol, net als een paar posts boven je :P

Die sfeer 😍😍

[ Voor 64% gewijzigd door Chaoss op 10-12-2021 17:34 ]

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-01 19:23

spaceboy

Op grote hoogte

s0kkie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:45:
[...]

Deel 1 met zo veel frustratie uiteindelijk kunnen uitspelen dat ik deze ga skippen, niet goed voor mijn hart :P
Ja. Same here. Vond het een prachtig spel qua sfeer, maar was met m'n couch-coop-maat enthousiast begonnen, maar uiteindelijk hebben we hem met tranen in onze ogen aan de kant gelegd. Wij zijn hier niet goed genoeg voor. ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Kwistnix
  • Laatst online: 17-01 23:59
Sleeon schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:25:
[...]

Innocent is de vorige toch? Zal die eens proberen, ziet er goed uit!
Innocence is inderdaad het eerste (vorige) deel. Ik vond dat zelfs een van de grootste verrassingen van last-gen. Ben normaal niet zo van de indie titels, maar die vond ik erg tof. Hoewel 't een prima game is en het er prima uitziet, zijn de productiewaarden van deel 1 zijn wel stukje lager dan wat je in de trailer van deel 2 ziet hoor, dus ga er met de juiste verwachtingen in :)
Ik vind dit er al gaver uit zien dan wat ik van Final Fantasy gewend ben van Square Enix... En dat is naar mijn mening een hele mooie prestatie...
Release date 24 Mei... Daaaamn... Het voorjaar van 2022 gaat een heeeeele dure periode worden voor mij ben ik bang... Horizon 2, GT7, Deze, en ongetwijfeld vergeet ik nog het een en ander.

[ Voor 20% gewijzigd door Kalder op 10-12-2021 12:01 ]

Verwijderd

forspoken ziet er goed uit zeg. Die komt op mijn verlanglijstje.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Aantal mooie dingen gezien bij de TGA met o.a. Hellblade 2, Forspoken, de QD Star Wars game en Suïcide Squad.

Arc Raiders van Embark Studios (van veel voormalige Battelfield devs) stak er voor mij bovenuit:

En ook nog een korte nieuwe trailer van Horizon Forbidden West:

Mooie awards voor Returnal en Kena ook!

Qua indies was ik erg onder de indruk van Planet of Lana:

[ Voor 6% gewijzigd door kazuka op 10-12-2021 12:43 ]

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-01 09:12
kaos001 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:43:
Gisteren Horizon Zero Dawn uitgespeeld.

Wat begon als "even proberen" is uitgemond in 125 uur speeltijd en "tering, wat is dit spel goed".
Werkelijk alles heeft me kunnen bekoren. De gameplay, graphics, ontzettend goed verhaal, muziek. Samen met de 60fps PS5 klopt het van boven tot onder.

Heb niet vaak gehad dat ik me zó heb kunnen vastbijten in een spel.
Die 125 uur speeltijd is ook puur HZD geweest, heb tussendoor niks anders gespeeld.
Nu nog even de DLC Frozen Wilds erachteraan gooien en daarna is het wachten op Forbidden West. O+
Ik had precies het zelfde met Horizon Zero Dawn. Ik zit nu in Ghost of Tsushima, deze vind ik net zo goed in elkaar gezet.

Verwijderd

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 15:18
Op https://aimcontrollers.com/ zijn nu flinke kortingen (Xmas100 - 120) voor de controllers.

Heb zelf na het misgrijpen van de Scuf wederom één van Aim besteld.

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
FF kort een video gekeken van die Matrix demo, en damn....

Dat is gewoon real life met geupdate graphics, wat heeft dat nog met gamen te maken? :P We leven allemaal in UE5, Universe Engine 5, The Real Life Simulator (aka The Matrix).

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 10-12-2021 15:39 ]

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-01 20:01

SD5k

>4&X

Buddha_ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:48:
Op https://aimcontrollers.com/ zijn nu flinke kortingen (Xmas100 - 120) voor de controllers.

Heb je al eerder een Aim controller gehad? Hoe zijn je ervaringen hiermee?

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-01 09:01

Metian

Snert is vies

Buddha_ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:48:

Note: Geldig vanaf 275 euro (100) en 325 euro (120). :>

Rupsen, Rapsen.

Verwijderd

Van de maker van Silent Hill:

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 15:18
SD5k schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:47:
[...]

Heb je al eerder een Aim controller gehad? Hoe zijn je ervaringen hiermee?
Speel al 10 maanden met een Aim Controller voor PS5, ben er zeer tevreden over. Goede kwaliteit en die muis-klik triggers zijn heel fijn voor FPS.

Heb nu een tweede besteld, de levertijden kunnen nogal oplopen (8-10 weken)

Wilde eigenlijk een Scuf bestellen, maar waren snel uitverkocht en weet niet of daar nog extra invoerkosten bijkomen..... Aim komt uit Polen, dus geen extra kosten :*)

Als je omgeving Rotterdam woont kan je de AIM irl zien, vasthouden en beoordelen ;)

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Quakie

quakelen

@Buddha_ maar begrijp ik het nu goed dat ze gewone PS5 controller van Sony gebruiken en die aanpassen?

Ik teken nergens meer voor

hmm lama

[ Voor 105% gewijzigd door Kalder op 10-12-2021 18:42 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Veel toppertjes in het vooruitzicht, ik kijk het meest uit naar.

-Forspoken
-Horizon FW
-A plague Tale.

Star Wars is altijd vet maar de andere QD games waren niet helemaal mijn ding.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:54:

-Forspoken
-Horizon FW
-A plaque Tale.

Ik kijk stiekem ook wel heel erg uit naar Stray. Zag er echt heel tof uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mG1YwJ_0MgnjhH_GIKIW9prjGUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q92r6MwV0LkrzDuNvw1s8eJv.jpg?f=fotoalbum_large
Ken de studio niet, maar zo te zien vooral een supporting studio.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:56:
[...]

Ik kijk stiekem ook wel heel erg uit naar Stray. Zag er echt heel tof uit.
Zijn daar nieuwe beelden van uitgebracht?

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:55:
[...]

Zijn daar nieuwe beelden van uitgebracht?
Nee, helaas niet.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Raem schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:53:
[Afbeelding]
Ik dacht dat ze intussen wel uitgeshopt waren maar ze zijn blijkbaar nog niet klaar. Qua FTE (nog) niet heel groot met ongeveer 50 man volgens hun LinkedIn pagina.

Schijnbaar werkten ze al mee aan de ontwikkeling van God of War Ragnarok.
Chaoss schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:54:

-Forspoken
-Horizon FW
-A plaque Tale.

Ik vooral ook naar Harry Potter/Hogwarts (en Stray!) :)

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Raem schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:53:
[Afbeelding]
Aan deze games hebben ze gewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGRTIgCWQAAcz0O?format=jpg&name=large

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
poor Leno schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:13:
[...]

Ik vooral ook naar Harry Potter/Hogwarts (en Stray!) :)
Zeker Stray lijkt me ook leuk. Harry Potter spreekt me ook wel aan ondanks dat ik de films niets vind :+

Maar ik beperkte mij tot de games waarvan vandaag trailers online zijn gekomen. :P

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Kalder schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:37:
FF kort een video gekeken van die Matrix demo, en damn....

Dat is gewoon real life met geupdate graphics, wat heeft dat nog met gamen te maken? :P We leven allemaal in UE5, Universe Engine 5, The Real Life Simulator (aka The Matrix).
Ik heb hem geïnstalleerd op PS5 en ik vind het echt heel indrukwekkend. Zit toevallig vanavond The Matrix Revolutions te kijken en zie ik het nieuwsbericht met de techdemo.

Je kan ook wanneer de camera over de stad beweegt switchen tussen dag en nacht en dergelijke. Ik vind dit nu echt next gen. Hopelijk kunnen ze het binnenkort op zo'n manier in een game stoppen. En dan met stabiele fps uiteraard haha

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-01 16:00
Ik snap het niet zo goed, komt er wel een Matrix game? Zo niet, waarom (of waarvoor) is er een demo?

Verwijderd

de Foarsitter schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:13:
Ik snap het niet zo goed, komt er wel een Matrix game? Zo niet, waarom (of waarvoor) is er een demo?
Nee, er komt geen game. Dit is gewoon een promo van epic voor de nieuwe unreal engine. Pak iets wat momenteel populair is (nieuwe matrix film) en maak hier een mooie tech demo van.
de Foarsitter schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:13:
Het is een tech demo van Unreal Engine 5, om te laten zien waar UE5 toe in staat is op de nieuwe consoles.
Dus het is vooral om UE5 te promoten.

Vergeet ook niet dat het ook gewoon promotie is voor de Matrix film zelf.
Technische analyze van de Matrix demo:

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 11-12-2021 17:48 ]

Die demo is wel heel vet, maar toont voor mij ook een risico. Veel dingen zijn nu echt bijna foto-realistisch en als je dan dingen hebt die daar nog ver van af liggen, krijg je het vreemde effect dat het lijkt alsof je naar een film kijkt waarin ineens heel slechte CGI gebruikt werd. In deze demo heb ik dat bvb met de explosies. Op dat moment merk je ineens heel goed dat je in een video-game zit.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:46
Twixie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:49:
Die demo is wel heel vet, maar toont voor mij ook een risico. Veel dingen zijn nu echt bijna foto-realistisch en als je dan dingen hebt die daar nog ver van af liggen, krijg je het vreemde effect dat het lijkt alsof je naar een film kijkt waarin ineens heel slechte CGI gebruikt werd. In deze demo heb ik dat bvb met de explosies. Op dat moment merk je ineens heel goed dat je in een video-game zit.
Bij het bekijken van de demo (heb zelf nog niet kunnen spelen) had ik dat gevoel eerder bij sommige karakters en auto's. De auto's lijken eerder plastiek naar mijn mening en de personages zien er ook niet al te echt uit.
Kan misschien aan mij liggen. Voor de rest ziet het er zeer goed uit, zeker de wereld die er levendig uitziet en moeilijk te onderscheiden is.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Hier de tech demo ook even gespeeld. Auto's zien er opzich niet slecht uit maar zijn allemaal brandschoon en glimmen als een pas opgepoetste kerstbal dat maakt het wat onrealistisch. Npc's zijn wel matig.

Stad, ondergronden, belichting ziet er erg goed uit. Maar ik was het meest onder de indruk van de viewing distance en het feit dat er 0.0 popin is.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:49
Twixie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:49:
Dat had ik inderdaad ook heel erg bij een gifje die ik van een Unreal Engine 5-demo zag. In eerste instantie dacht ik dat het echt was, paar seconden later dacht ik "Oh nee, dit is niet echt, maar wel super realistisch", totdat de speler uitstapte en ging lopen en heel het realistische effect verpest was :+

The devil is in the details.

Chaoss schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:27:
Hier de tech demo ook even gespeeld. Auto's zien er opzich niet slecht uit maar zijn allemaal brandschoon en glimmen als een pas opgepoetste kerstbal dat maakt het wat onrealistisch. Npc's zijn wel matig.

Stad, ondergronden, belichting ziet er erg goed uit. Maar ik was het meest onder de indruk van de viewing distance en het feit dat er 0.0 popin is.
Bij het uitzoomen van de stad zag ik toch wel duidelijk hier en daar wat pop-in/out, wel minimaal en volgens mij alleen opvallend als je echt over de hele stad uit kijkt.

Verwijderd

Chaoss schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:27:

Ik vond neo en trinity in de auto er eerlijk gezegd niet uit zien. Daar kon je heel duidelijk zien dat het een game was. Terwijl de scène daarvoor heel mooi gemaakt was. Maar wat @Twixie al aangaf. Omdat sommige dingen er zo realistisch uit zien, vallen andere dingen weer heel snel uit de toon.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2021 11:39 ]

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:38:
[...]
Ik vond neo en trinity in de auto er eerlijk gezegd niet uit zien. Daar kon je heel duidelijk zien dat het een game was.
Dat is wel bijzonder, want volgens mij zijn dat video-beelden en geen CGI. In het Tweakers artikel wordt toch ook gezegd dat ze beelden van de film gebruikt hebben.
Heb wel nog de DF analyse niet bekeken om te zien wat zij daarvan zeggen.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is die matrix-game een ps5 exlusive? nooit eerder gezien. wanneer is de release?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Farabi schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:43:
is die matrix-game een ps5 exlusive? nooit eerder gezien. wanneer is de release?
Is geen game maar een tech demo van UE5, te downloaden uit de store.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-01 23:10
Farabi schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:43:
2033

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Verwijderd

"Mun PleeSteesjun doet ut nie meer..." :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtKTBvoPi4tfAkUNxUkYQIKqbyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RM6Fe0vbXIAsMp3yNMlOSxvo.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe krijg je het voor elkaar! :S

Bron: PS5 in for HDMI replacement. Kid said “I pushed the cable in a little too hard”.
Men neme een PS5 een HDMI kabel en een hamer...

Verwijderd

Twixie schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:42:
[...]

Dat is wel bijzonder, want volgens mij zijn dat video-beelden en geen CGI. In het Tweakers artikel wordt toch ook gezegd dat ze beelden van de film gebruikt hebben.
Heb wel nog de DF analyse niet bekeken om te zien wat zij daarvan zeggen.
Alleen in de eerste scène is film beeld gebruikt. Alleen sommige stukken van Keanu met lang haar.

Vanaf de auto scène is alles in game. En geen video beelden.
Toch wel leuk om te zien dat mensen het verschil tussen film en game niet meer zo duidelijk zien :> Ik ook niet overigens :D

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 12-12-2021 12:31 ]

Verwijderd

In deze scène vond ik het wel heel duidelijk, als je een screenshot ziet valt het iets minder op. Maar de lippen bewegen gewoon niet natuurlijk. Het gezicht klopt ook niet helemaal, wat vreemde kleuren, te weinig detail (te weinig oneffenheden in het gezicht)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qctF1VWvo4QX8Lm2vu930xbVUiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f4N4htGTdu8xf6XTYNvyzfLW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2021 13:06 ]

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:43:
In deze scène vond ik het wel heel duidelijk, als je een screenshot valt het iets minder op. Maar de lippen bewegen gewoon niet natuurlijk. Het gezicht klopt ook niet helemaal, wat vreemde kleuren, te weinig detail (te weinig oneffenheden in het gezicht)

[Afbeelding]
De vreemde kleuren zijn iig gewoon de "Matrix kleuren filter" die kun je bij het free roamen uit zetten, dan ziet alles er veel natuurlijker uit en is alles veel minder groen.

Verwijderd

Kalder schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:49:
[...]

De vreemde kleuren zijn iig gewoon de "Matrix kleuren filter" die kun je bij het free roamen uit zetten, dan ziet alles er veel natuurlijker uit en is alles veel minder groen.
Over die vreemde kleuren heb ik het niet. Ik heb het vooral over het gezicht. Ik ben bekend dat er een groen filter op zit.
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:51:
[...]

Over die vreemde kleuren heb ik het niet. Ik heb het vooral over het gezicht. Ik ben bekend dat er een groen filter op zit.
Je zei letterlijk "wat vreemde kleuren" dus dacht dat je daarmee het groenige bedoelde.

Verwijderd

Kalder schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:52:
[...]

Je zei letterlijk "wat vreemde kleuren" dus dacht dat je daarmee het groenige bedoelde.
Ik bedoelde dan ook de vreemde kleuren in het gezicht ;-)

Verwijderd

Hier het verschil van de film en de game. Daar zie je het verschil in detail in het gezicht. Hier zie je ook het verschil in kleur in het gezicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-d4t2ylSoVWD7UOEF4YABQHOoDA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jXaA09oVROlLq0FpAxNODYMl.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jo2iGYcbI4tbm4OoVW9jpzIz9eY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yhEgfTLCmSSTbgtw4W1xQZr8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2021 13:04 ]

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:02:
Hier het verschil van de film en de game. Daar zie je het verschil in detail in het gezicht. Hier zie je ook het verschil in kleur in het gezicht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik snap nu wel wat je bedoeld, maar vind het alsnog ontzettend sterk ogen, als je er niet echt op zou letten zou je haast geloven dat het gewoon film materiaal is :)

• Farabi
  • Niet online
de openwereld van ghost of tsushima vind ik toch mooier dan de matrix.
Farabi schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:24:
Sommige mensen lopen liever door de natuur, sommige liever door een stad, 't is denk ik maar net wat je voorkeur heeft, vind de wereld van GoT toch echt verre weg niet zo indrukwekkend als deze wereld in deze tech demo... Terwijl ik normaliter ook liever door een mooi natuurgebied loop, maar dat heeft er denk ik ook mee te maken dat ik GoT totaal geen boeiende game vond.

[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 12-12-2021 16:27 ]

• Farabi
  • Niet online
Kalder schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:26:
[...]

Sommige mensen lopen liever door de natuur, sommige liever door een stad, 't is denk ik maar net wat je voorkeur heeft, vind de wereld van GoT toch echt verre weg niet zo indrukwekkend als deze wereld in deze tech demo... Terwijl ik normaliter ook liever door een mooi natuurgebied loop, maar dat heeft er denk ik ook mee te maken dat ik GoT totaal geen boeiende game vond.
nee, buiten de setting ook. god of war ziet er ook veel beter uit. de matrix ziet er als een saaie gta-wereld uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 12-12-2021 16:32 ]

Farabi schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:31:
[...]

nee, buiten de setting ook. god of war ziet er ook veel beter uit.
Vond de wereld in GoT maar saai en leeg, overal bloemenvelden bestaande uit dezelfde bloem, en hier en daar een boompje en een dorpje.
Ik denk dat je onderschat wat voor techniek er hier tentoon gesteld wordt... kijk anders even de tech analyze van DF.

[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 12-12-2021 16:34 ]

Verwijderd

Kalder schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:26:
[...]

Dat hoor ik niet vaak over GoT, maar ik ben er al 20 keer aan begonnen. Maar kan er maar niet in komen.

• Farabi
  • Niet online
Kalder schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:33:
[...]

Vond de wereld in GoT maar saai en leeg, overal bloemenvelden bestaande uit dezelfde bloem, en hier en daar een boompje en een dorpje.
Ik denk dat je onderschat wat voor techniek er hier tentoon gesteld wordt... kijk anders even de tech analyze van DF.
Technisch zal het sowieso hoogstaand zijn. Maar ze moeten het uiteindelijk doen met amateuristische leken als ons :P
Farabi schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:57:
[...]

Technisch zal het sowieso hoogstaand zijn. Maar ze moeten het uiteindelijk doen met amateuristische leken als ons :P
Maar je moet het ook niet zien als een demo van een game, je kunt het wel vergelijken met een game, maar dat is dan toch appels en peren enzo.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:30
Kalder schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:00:
[...]

Maar je moet het ook niet zien als een demo van een game, je kunt het wel vergelijken met een game, maar dat is dan toch appels en peren enzo.
Mensen snappen echt niet wat een tech demo is...

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Farabi schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:24:
GoT ziet er fantastisch uit doordat ze hun eigen cartoony stijltje hebben waarbij ze niet eens hun best doen om het realistisch te laten lijken. Bij de techdemo proberen ze dat juist wel en gaan ze richting fotorealisme

• Farabi
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:15:
[...]

Mensen snappen echt niet wat een tech demo is...
jawel, uiteindelijk gaat het om de indruk. dat snappen mensen weer niet.

• 418O2
Farabi schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:18:
[...]

jawel, uiteindelijk gaat het om de indruk. dat snappen mensen weer niet.
Nee. Het gaat om te laten zien wat er technisch mogelijk is.

• Farabi
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:57:
[...]

Nee. Het gaat om te laten zien wat er technisch mogelijk is.
en, heb je iets baanbrekends gezien?

• 418O2
Farabi schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:58:
[...]

:')
[...]

Heb jij wel eens van LoD's gehoord? Zo ja, denk je eens in dat er voor deze demo 0,0 LoD's zijn gemaakt en dat dat gewoon allemaal automatisch gebeurt (het reduceren van het detail in geometrie op grotere afstand) Even van een hoog gedetaileerde brandkraan uitzoomen tot over een hele stad zonder echt veel pop-out/in te zien is echt wel baanbrekend te noemen (om nog maar te zwijgen over de belichting)

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 12-12-2021 19:20 ]

[...]

Kan zijn dat de sfeer je niet bevalt maar zo realistisch hebben we het nog nooit gezien op een console of pc, tenminste realtime gerenderd.
Neemt niet weg dat het nog steeds geen echte matrix is, dus commentaar op de auto’s en karakters is ook terecht. Maar dit is echt weer een stap
Pagina: 1 ... 178 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord