cold_as_ijs schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:22:
[...]

Kan zijn dat de sfeer je niet bevalt maar zo realistisch hebben we het nog nooit gezien op een console of pc, tenminste realtime gerenderd.
Neemt niet weg dat het nog steeds geen echte matrix is, dus commentaar op de auto’s en karakters is ook terecht. Maar dit is echt weer een stap
Nou moet zeggen, vind het er wel nogal "filmisch" uit zien, vooral de actie scenes @ 24 fps, daarna dat free roamen in 30fps voelt gelijk weer anders, laat staan als het 60fps zou zijn, nou prefereer ik altijd hogere framerate aangezien ik liever naar echte actie kijk dan een actie film, maar moet ook wel weer toegeven dat het filmische effect bij zoiets als The Matrix wel weer echt toepassend is... (en de motion blur werkt ook weer perfect in dit geval, geeft allemaal een zeer overtuigend gevoel van dat je toch naar een film kijkt (tijdens die actie scenes dan))

Er waren er hier in het verleden ook die zeiden dat ze liever met lagere fps spelen juist vanwege het filmische effect ervan, vraag me dan ook af wat die mensen van deze tech demo vinden, lijkt speciaal voor jullie gemaakt te zijn ;) was @poor Leno er niet één van? Of vergis ik me, in dat geval excuses voor de tag ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Kalder op 12-12-2021 19:41 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-01 09:12
Chaoss schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:54:
Veel toppertjes in het vooruitzicht, ik kijk het meest uit naar.

-Forspoken
-Horizon FW
-A plaque Tale.

Star Wars is altijd vet maar de andere QD games waren niet helemaal mijn ding.
haha, is 'a plaque tale' toevallig een tandartsen spel?

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 15:18
Quakie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:27:
@Buddha_ maar begrijp ik het nu goed dat ze gewone PS5 controller van Sony gebruiken en die aanpassen?
Ja, met andere sticks en de gekozen opties.

Diverse levenslange garanties op onderdelen, alleen drifting voor 90 dagen.

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Ik heb niet echt meer iets te gamen op de PS5 en wilde Cyberpunk 2077 een kans geven, maar dat spel is nog duurder dan ik had verwacht :') ik dacht dat de prijs totaal ingekakt was

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 16:36
Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:18:
Ik heb niet echt meer iets te gamen op de PS5 en wilde Cyberpunk 2077 een kans geven, maar dat spel is nog duurder dan ik had verwacht :') ik dacht dat de prijs totaal ingekakt was
Vorige maand 25 euro, dus als je even een sale afwacht zal het rond die prijs komen.
https://psprices.com/region-nl/game/4194546/cyberpunk-2077

[ Voor 7% gewijzigd door SemperFidelis op 13-12-2021 09:41 ]

Verwijderd

Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:18:
Lees even de reacties onderaan de pagina:

https://www.budgetgaming....77+-+day+one+edition.html

Bij intertoys is die blijkbaar 10 euro.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:03
NokiaFan schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:56:
Hier zojuist ook de 980 Pro geüpgraded naar de nieuwste firmware. Scheelt inderdaad ongeveer 1.000 MB/s ten opzichte van de initiële snelheid. Gelukkig had ik een moederbord met een M2 poort. :)

Nu alle spellen aan het overzetten…
Kan dat ook via een USB docking/case?

• Hulleman
  • Laatst online: 16-01 08:02
Kalder schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:28:
[...]

Nou moet zeggen, vind het er wel nogal "filmisch" uit zien, vooral de actie scenes @ 24 fps, daarna dat free roamen in 30fps voelt gelijk weer anders, laat staan als het 60fps zou zijn, nou prefereer ik altijd hogere framerate aangezien ik liever naar echte actie kijk dan een actie film

Er waren er hier in het verleden ook die zeiden dat ze liever met lagere fps spelen juist vanwege het filmische effect ervan, vraag me dan ook af wat die mensen van deze tech demo vinden, lijkt speciaal voor jullie gemaakt te zijn ;) was @poor Leno er niet één van? Of vergis ik me, in dat geval excuses voor de tag ;)
Ik vraag me af of de XSX en PS5 wel in staat zijn om de UE5 met alle toeters en bellen op 60fps te draaien met een fatsoenlijke resolutie. Als je al naar de framedips in deze demo kijkt, is 60fps onhaalbaar. Ook al is het nog maar een demo. De eerdere UE5 techdemo op PS5 (nooit geverifieerd of dat echt een PS5 was) was ook maar 1440p30fps. Er gaat een punt komen in deze consolegeneratie dat er weer keuzes gemaakt moeten worden tussen framerate en eyecandy. Met UE5 is dat wellicht wel dichtbij. Kan Sony vast een PS5pro aankondigen met een 25Tflop GPU er in :p

60fps gamed altijd beter dan 30fps. Filmisch effect of niet. Het is wel zo, dat als je de game start in 30fps en de game zo blijft spelen dat het prima is. Ik heb de hele PS3 en PS4 generatie in (sub)30fps gespeeld. Ik heb me nooit gestoord aan 30fps. Zodra je een 60fps optie aanzet, kun je moeilijk weer terug. Ik heb R&C rift apart een uurtje gespeeld met 30fps op de PS5. Perfect. Toen de 60fps optie aangezet en dan is 30fps echt niet meer te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 13-12-2021 10:46 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:06

H.Boss

Hugo Boss

Hulleman schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:43:
[...]

Ik vraag me af of de XSX en PS5 wel in staat zijn om de UE5 met alle toeters en bellen op 60fps te draaien met een fatsoenlijke resolutie. Als je al naar de framedips in deze demo kijkt, is 60fps onhaalbaar. Ook al is het nog maar een demo. De eerdere UE5 techdemo op PS5 (nooit geverifieerd of dat echt een PS5 was) was ook maar 1440p30fps. Er gaat een punt komen in deze consolegeneratie dat er weer keuzes gemaakt moeten worden tussen framerate en eyecandy. Met UE5 is dat wellicht wel dichtbij. Kan Sony vast een PS5pro aankondigen met een 25Tflop GPU er in :p

60fps is altijd beter dan 30fps. Filmisch effect of niet. Het is wel zo, dat als je de game start in 30fps en de game zo blijft spelen dat het prima is. Ik heb de hele PS3 en PS4 in (sub) 30fps gespeeld. Zodra je een 60fps optie aanzet, kun je moeilijk weer terug.
Zolang ik maar kan blijven kiezen uit 4K/60 of 4K/120 gamen. En dan natuurlijk met minder toeters en bellen. Ik kies altijd nog voor hoge resolutie en framerate boven grafisch geweld.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Hulleman
H.Boss schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:46:
[...]

Zolang ik maar de keuze blijf hebben dat ik 4K/60 of 4K/120 kan gamen. En dan natuurlijk met minder toeters en bellen. Ik kies altijd nog hoge resolutie en framerate boven grafisch geweld.
Als je de keuze wilt tussen 4K60 en 4K120 moet je een PC kopen.

Het is eerder 4K30, 1440p60, <1080p120. En die 120fps optie ga je natuurlijk nooit terugzien bij de echte next-gen games die nog moeten komen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• H.Boss
  • Laatst online: 12:06

H.Boss

Hugo Boss

Hulleman schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:48:
[...]

Als je de keuze wilt tussen 4K60 en 4K120 moet je een PC kopen.

Het is eerder 4K30, 1440p60, <1080p120. En die 120fps optie ga je natuurlijk nooit terugzien bij de echte next-gen games die nog moeten komen.
Nee, hoor. Er draaien zeker al wat games 4K/60. En zelfs games 4K/120. Wordt alleen maar meer. En daarom zeg ik, je hebt dan de keuze tussen alle toetsers en bellen en dan 4K/30 of minder grafisch geweld en dan 60 of 120. Ik kies dan liever voor minder grafisch geweld en dan 4K/60 of 120.

;)

[ Voor 21% gewijzigd door H.Boss op 13-12-2021 10:54 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Hulleman
H.Boss schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:50:
[...]

Nee, hoor. Er draaien zeker al wat games 4K/60. En zelfs games 4K/120. Wordt alleen maar meer. En daarom zeg ik, je hebt dan de keuze tussen alle toetsers en bellen en dan 4K/30 of minder grafisch geweld en dan 60 of 120. Ik kies dan liever voor minder grafisch geweld en dan 4K/60 of 120.

;)
Mja, eens, maar je geeft eerst aan te willen kiezen tussen 4K60 of 4K120. En dan ben je bij consoles niet aan het goede adres.

60fps of 120fps gaming kan op consoles, maar dan moet je meestal concessies doen en dat is inderdaad prima. Helemaal voor € 499. Gaat je op PC niet meer lukken tegenwoordig.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

De dag die je wist die zou komen.

Daarnaast zijn er ook nieuwe kleuren controllers uitgekomen.

[ Voor 45% gewijzigd door Yorinn op 13-12-2021 14:07 ]

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Officiele covers! Daar zullen er een hoop op gewacht hebben!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 18:51

s0kkie

Cowabunga

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/2_BzCgEqsLsAAAAC/gag-dumb-and-dumber.gif

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

De controllers en faceplates komen trouwens vanaf 14 januari op de markt.

Tweakers Discord

Het gaat voor het grootste deel waarschijnlijk om de zwarte platen, de rest heeft lelijke kleuren, mee eens :+

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

https://blog.playstation....y-new-ps5-console-covers/
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51742865997_431c55fe85_k.jpg%E2%80%9D
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51744578195_72aa4449b8_k.jpg%E2%80%9D
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51743688246_07d230e362_k.jpg%E2%80%9D

In de blog staan nog een aantal duidelijkere afbeeldingen bij.

Tweakers Discord

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Krijg hier een beetje N64/GameBoy vibes van :)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ah, ik zat al te kijken naar een Zwarte cover, zelf vind ik de matzwarte van dbrand erg vet (met vinyl skin voor de voorkant), hoop dat ie er een beetje op lijkt.

Zwart had m.i. de default moeten zijn, heb ook een zwarte dualsense gekocht, de witte blijft in de la voor bezoek. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Magic op 13-12-2021 14:25 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Dat rood is weer dat zogenaamde galaxy rood, wat geen echt rood is... En die donker blauwe lijkt ook behoorlijk paarzig. Vind behalve de zwarte de rest er echt niet uit zien.

Verwijderd

Kalder schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:23:
Dat rood is weer dat zogenaamde galaxy rood, wat geen echt rood is... En die donker blauwe lijkt ook behoorlijk paarzig. Vind behalve de zwarte de rest er echt niet uit zien.
Volgens mij is dat paars en geen donker blauw.
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:27:
[...]

Volgens mij is dat paars en geen donker blauw.
Dan is dat rood ook geen rood maar meer rouge... toch slecht dat ze niet gewoon puur blauw nemen, blauw is tenslotte kenmerkend voor PS...

Het is allebei gewoon rood met paars gemixt en blauw met paars gemixt als je het mij vraagt.

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 13-12-2021 14:36 ]

Verwijderd

Kalder schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:34:
[...]

Dan is dat rood ook geen rood maar meer rouge... toch slecht dat ze niet gewoon puur blauw nemen, blauw is tenslotte kenmerkend voor PS...
Sony noemt het echter ook geen blauw. Maar Galactic Purple.

Die licht blauwe heet Starlight Blue

Ik weet niet precies waar je donker blauw vandaan haalt?
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:37:
[...]

Sony noemt het echter ook geen blauw. Maar Galactic Purple.

Die licht blauwe heet Starlight Blue

Ik weet niet precies waar je donker blauw vandaan haalt?
gaan we nou moeilijk doen over kleurtjes? :F

Verwijderd

Kalder schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:38:
[...]

gaan we nou moeilijk doen over kleurtjes? :F
Hahaha nee hoor, maar je letterlijke tekst was:
En die donker blauwe lijkt ook behoorlijk paarzig
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:40:
[...]

Hahaha nee hoor, maar je letterlijke tekst was:

[...]
Ja wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen? Ik vind het echt geen echt paars, dat ziet er ook weer anders uit, het is gewoon blauw met paars gemixt en die andere rood met paars gemixt... wat voor fictief naampje zij het geven zal worst zijn natuurlijk.

Misschien heeft Nintendo tegenwoordig het recht op een console/handheld met de kleuren rood en blauw ofzo |:( Ik vind het een gemiste kans om niet gewoon rood en blauw te nemen, maar ja, ik ga toch geen nieuwe kappen kopen vind de witte ook prima staan in mijn opstelling.

[ Voor 23% gewijzigd door Kalder op 13-12-2021 14:47 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:47

Superkiwi

Hoi doei

Is dit zo'n "wat voor kleur heeft dit item" vraagstuk?
Laten we het eens aan het grote publiek vragen dan :P
Voor mij is de cover duidelijk paars, ik zie er zelfs geen blauw in.

Poll: Welke kleur heeft de Playstation cover?
Paars
Blauw
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404081&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Superkiwi schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:48:
Is dit zo'n "wat voor kleur heeft dit item" vraagstuk?
Laten we het eens aan het grote publiek vragen dan :P
Voor mij is de cover duidelijk paars, ik zie er zelfs geen blauw in.

Poll: Welke kleur heeft de Playstation cover?
Paars
Blauw
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Paars is uit eindelijk een mix van rood en blauw..... als je beide kleuren niet ziet zul je ook nooit paars zien.
Stelletje lamo's

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Kalder schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:50:
[...]

Paars is uit eindelijk een mix van rood en blauw..... als je beide kleuren niet ziet zul je ook nooit paars zien.
Als je alle kleuren van de regenboog mengt krijg je bruin.
Je punt?

:+

Superkiwi schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:53:
[...]

Als je alle kleuren van de regenboog mengt krijg je bruin.
Je punt?

:+
Mijn punt is dat jullie humor humeur van een erg laag pitje komt vandaag.
Overigens is de zon niet bruin, maar heeft wel alle kleuren van de regenboog en meer die je niet ziet zelfs.

[ Voor 18% gewijzigd door Kalder op 13-12-2021 14:55 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Kalder schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:53:
[...]

Mijn punt is dat jullie humor van een erg laag pitje komt vandaag.
Ik dacht dat je serieus was. Je weet het niet tegenwoordig ;)

• SemperFidelis
Kalder schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:53:
[...]

Mijn punt is dat jullie humor humeur van een erg laag pitje komt vandaag.
Overigens is de zon niet bruin, maar heeft wel alle kleuren van de regenboog en meer die je niet ziet zelfs.
Jongens laten we ons niet te druk maken over alles, ze komen toch (nog) niet naar Nederland :+

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:22
SemperFidelis schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:32:
[...]

Jongens laten we ons niet te druk maken over alles, ze komen toch (nog) niet naar Nederland :+
België ook niet maar ze posten het dan wel op de Belgische Twitter van PlayStation.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

4 minuten nieuwe Forspoken gameplay:

[YouTube: Forspoken - Official 4 Minute Gameplay Trailer]

Het ziet er nog niet heel gepolijst uit allemaal vind ik. Meen dat de Luminous engine die ze gebruiken ook flinke performance problemen had bij FFXV en ze maanden nodig hadden om dat enigszins glad te strijken.

Ze hebben nog wel een aantal maanden dus hopelijk staat het er in maart beter voor. De traversal en combat ziet er wel tof uit op zich.

edit: Ok apart, IGN heeft de video zojuist verwijderd. Teveel onzichtbare duimpjes naar beneden misschien? :P

[ Voor 10% gewijzigd door kazuka op 13-12-2021 18:17 ]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

kazuka schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:19:
4 minuten nieuwe Forspoken gameplay:

[YouTube: Forspoken - Official 4 Minute Gameplay Trailer]

Het ziet er nog niet heel gepolijst uit allemaal vind ik. Meen dat de Luminous engine die ze gebruiken ook flinke performance problemen had bij FFXV en ze maanden nodig hadden om dat enigszins glad te strijken.

Ze hebben nog wel een aantal maanden dus hopelijk staat het er in maart beter voor. De traversal en combat ziet er wel tof uit op zich.

edit: Ok apart, IGN heeft de video zojuist verwijderd. Teveel onzichtbare duimpjes naar beneden misschien? :P
Ziet er inderdaad (nog) niet heel soepeltjes uit. En al die "ha!" geluiden mogen wmv er wel uit.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:31
Goede deal nu bij bol.com Rachet & Clank 29.99 > pricewatch: Ratchet & Clank: Rift Apart, PS5

Modbreak:Let op, bij voorkeur de aanbiedingen plaatsen in
Console Budget Gaming topic

[ Voor 26% gewijzigd door Sagat op 14-12-2021 11:56 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:13

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:33
Cloud_VII schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:34:
[...]

Kan dat ook via een USB docking/case?
Sorry, durf ik je niet te zeggen.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:45
Die waren er toch al een best poosje? Of zit je nu reclame te maken voor dbrand omdat Sony nu hun eigen platen aangekondigd heeft? :/

• BigF25
Kalder schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:42:
[...]

Die waren er toch al een best poosje? Of zit je nu reclame te maken voor dbrand omdat Sony nu hun eigen platen aangekondigd heeft? :/
Uh nee waarom moet ik daar reclame van maken.. is gewoon een artikel en feit dat Dbrand versie 2.0 heeft uitgebracht, ps5 gerelateerd.. just a FYI, niet meer niet minder.
BigF25 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:45:
[...]

Uh nee waarom moet ik daar reclame van maken.. is gewoon een artikel en feit dat Dbrand versie 2.0 heeft uitgebracht, ps5 gerelateerd.. just a FYI, niet meer niet minder.
Aha, maar die zijn er al zeker een maand ofzo, is niets nieuws... En zijn ook al voorbij gekomen hier in het topic op het moment dat ze nieuw waren.

[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 14-12-2021 11:52 ]

• Hulleman
Jammer dat ze niet iets meeleveren voor het glimmende middenstuk van de PS5. Vooral bij de zwarte matte plates steekt dat glimmende zwart lelijk af.

• BigF25
Kalder schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:51:
[...]

Aha, maar die zijn er al zeker een maand ofzo, is niets nieuws... En zijn ook al voorbij gekomen hier in het topic op het moment dat ze nieuw waren.
ow de 2.0s ja? dan heb ik dat gemist :)

• Hulleman
FrankoNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:40:
[...]

God wat is dat spuuglelijk.
Ik vind ze een stuk beter dan de PS5 plates. Die gekke uitstekende delen zijn er mooi vanaf. Dat ventilatierooster is wel lelijk, maar zie je weinig van in een meubel.

BigF25 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:56:
[...]

ow de 2.0s ja? dan heb ik dat gemist :)
Ja, volgens mij vonden veel mensen het maar een lelijke kap, ik wel in ieder geval, die fan cutout heeft nog wel wat waarvan ik denk, hm, dat zou nog wel eens gunstig kunnen zijn, maar die afgeronde kappen vind ik nog lelijker dan de originele die ik eigenlijk helemaal niet zo heel lelijk vind ;)

• BigF25
Kalder schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:58:
[...]

Ja, volgens mij vonden veel mensen het maar een lelijke kap, ik wel in ieder geval, die fan cutout heeft nog wel wat waarvan ik denk, hm, dat zou nog wel eens gunstig kunnen zijn, maar die afgeronde kappen vind ik nog lelijker dan de originele die ik eigenlijk helemaal niet zo heel lelijk vind ;)
Kan niet zeggen dat ik ze heel mooi vind, de originele plates geven het nog een eigen look, met de darkplates is het echt een sony router geworden..

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-01 15:11
Modbreak:*knip*
Zie topic warning m.b.t. tv's en monitoren

[ Voor 84% gewijzigd door Sagat op 15-12-2021 11:15 ]

PS5 heeft geen support voor 21:9 en ook niet voor 1440p. Als het een beetje meezit zal deze monitor 4K downscalen naar 1440p, wel in 16:9. Als je pech hebt upscaled hij 1080p naar 1440p.

Dus voor de PS5 zou ik hem niet kopen
cold_as_ijs schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:56:
[...]

PS5 heeft geen support voor 21:9 en ook niet voor 1440p. Als het een beetje meezit zal deze monitor 4K downscalen naar 1440p, wel in 16:9. Als je pech hebt upscaled hij 1080p naar 1440p.

Dus voor de PS5 zou ik hem niet kopen
Inderdaad voor PS5 zou ik sowieso gewoon een TV kopen ipv een monitor, hoeft ook niet meteen het nieuwste model te zijn als het maar 4K/60Hz + HDR doet zit je wel goed meestal.
En wil je echt uit pakken zorg je dat je een TV neemt met HDMI 2.1 en 120Hz en functies zoals VRR (variable refresh rate)

Overigens als je je zorgen maakt om latency bij een TV, er zal vast iets meer in zitten dan bij een pro gaming monitor, maar zolang je al die beeldverbeterende functies uit zet (m.u.v. HDR) is de schermdelay meestal best ok, want of het nou 4ms is of 40ms, denk dat je dat verschil niet echt heel erg gaat merken. (Met je ogen knipperen duurt gemiddeld 150-200ms heb ik gister ergens gehoord toevallig :P )

[ Voor 34% gewijzigd door Kalder op 14-12-2021 14:19 ]

Kalder schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:13:
[...]

Inderdaad voor PS5 zou ik sowieso gewoon een TV kopen ipv een monitor, hoeft ook niet meteen het nieuwste model te zijn als het maar 4K/60Hz + HDR doet zit je wel goed meestal.
Afhankelijk van je setup is een monitor echt wel een goede oplossing. Toen ik nog aan mijn bureau zat tijdens het gamen was 32 inch echt meer dan groot zat. 1440p dat van 4K wordt gedownscaled ziet er ook nog prima uit.

Helaas zijn er geen goede betaalbare 32inch 4k120 monitoren met fatsoenlijke HDR.

• Jerry_bboy
Kalder schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:13:
[...]

En wil je echt uit pakken zorg je dat je een TV neemt met HDMI 2.1 en 120Hz en functies zoals VRR (variable refresh rate)

Overigens als je je zorgen maakt om latency bij een TV, er zal vast iets meer in zitten dan bij een pro gaming monitor, maar zolang je al die beeldverbeterende functies uit zet (m.u.v. HDR) is de schermdelay meestal best ok, want of het nou 4ms is of 40ms, denk dat je dat verschil niet echt heel erg gaat merken. (Met je ogen knipperen duurt gemiddeld 150-200ms heb ik gister ergens gehoord toevallig :P )
Het verschil ga je wel merken met 'pro' gaming. Niet dat ik een pro ben, maar het is wel merkbaar.
Daarnaast wil ik juist geen tv, ben al van tv naar een monitor gegaan, maar dit is een beetje een crap ding. En ms is daarvan niet top. Speel voornamelijk Apex Legends en het maakt toch meer uit dan ik dacht.

Maar kan maar geen fatsoenlijke monitor voor een fatsoenlijke prijs vinden helaas.

• Jerry_bboy
cold_as_ijs schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:20:
[...]

Afhankelijk van je setup is een monitor echt wel een goede oplossing. Toen ik nog aan mijn bureau zat tijdens het gamen was 32 inch echt meer dan groot zat. 1440p dat van 4K wordt gedownscaled ziet er ook nog prima uit.

Helaas zijn er geen goede betaalbare 32inch 4k120 monitoren met fatsoenlijke HDR.
zonder HDR wel dan?
Geen idee, want als het geen fatsoenlijke HDR heeft ben ik niet geïnteresseerd.

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Edit; nevermind

[ Voor 98% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 14-12-2021 17:22 ]

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:28
Tip: Guardians of the Galaxy

Simpele actie maar ook weer niet dat het saai wordt, leuk lineair verhaal, veel humor en degelijke graphics.
Gekocht met mooie korting tijdens Black Friday maar volgens mij nog steeds wel voor een prikkie te kopen.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Is het al tijd voor "Wat zijn jouw 3 games of the Year" ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-01 09:37
Lijken wat problemen te zijn bij PSN, ter info. Ik heb moetie in te loggen of ingelogd te blijven op de PS5.

https://allestoringen.nl/storing/playstation-network/

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Geronimous schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:56:
Lijken wat problemen te zijn bij PSN, ter info. Ik heb moetie in te loggen of ingelogd te blijven op de PS5.

https://allestoringen.nl/storing/playstation-network/
Yep, wilde net online gaan, gelukkig ligt het niet aan mij.

Edit: het werkt alweer hier

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 15-12-2021 17:21 ]

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
aaaido schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:18:
Tip: Guardians of the Galaxy

Simpele actie maar ook weer niet dat het saai wordt, leuk lineair verhaal, veel humor en degelijke graphics.
Gekocht met mooie korting tijdens Black Friday maar volgens mij nog steeds wel voor een prikkie te kopen.
Ben het er mee eens. Speelt lekker weg.
Heb een aantal keren dubbel gelegen van de humor. Ook als je bij de huddle de verkeerde optie kiest om dan de opmerkingen van je team te horen haha. En hoe je de rest van je team orders kan geven moest ik ff wennen maar dit was snel gewend en ging daarna vanzelf.

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
airwolf83 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:30:
[...]

Ben het er mee eens. Speelt lekker weg.
Heb een aantal keren dubbel gelegen van de humor. Ook als je bij de huddle de verkeerde optie kiest om dan de opmerkingen van je team te horen haha. En hoe je de rest van je team orders kan geven moest ik ff wennen maar dit was snel gewend en ging daarna vanzelf.
Klopt, je moet de achtergrond van de huddle in het oog houden als je even niet opgelet hebt met wat ze zeggen!

Ik heb enkele keren gedacht dat het game uitgespeeld was, maar dan bleek ik nog serieus wat voor de boeg had.

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-01 09:12
-SaveMe- schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:48:
Is het al tijd voor "Wat zijn jouw 3 games of the Year" ?
wmb wel;

1 - Ghost of Tsushima
2 - Horizon - Zero Dawn
3 - Assassins Creed Valhalla

Technisch gezien zijn nummer 1 en 2 niet van dit jaar, maar dit zijn wel de toppers die ik dit jaar heb gespeeld.

Verwijderd

1 - Returnal
2 - Ratchet and clank Rift Apart
3 - Guardians of the galaxy
spank_mojoo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:29:
[...]

wmb wel;

1 - Ghost of Tsushima
2 - Horizon - Zero Dawn
3 - Assassins Creed Valhalla

Technisch gezien zijn nummer 1 en 2 niet van dit jaar, maar dit zijn wel de toppers die ik dit jaar heb gespeeld.
Ze zijn alle drie niet van dit jaar ;) AC Valhalla had ik als release game bij de PS5.

Van wat dit jaar is uitgekomen vond ik R&C het leukst denk ik, maar vond het maar een zeer mager jaar voor gaming moet ik eerlijk zeggen.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:34
1: Returnal
2: Final Fantasy 7 remake intergrade
3: Hitman 1-3
Van wat dit jaar is uitgekomen:
1. It Takes Two
2. Ratchet & Clank Rift Apart

Verder heb ik me dit jaar nog prima vermaakt met titels van vorig jaar:
- Ghost of Tshushima
- Crash Bandicoot 4
- Demon's Souls
- Sackboy

https://psnprofiles.com/RaemNL

• BigF25
1. It Takes Two
2. R&C Rift Apart
3. Narita Boy

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01 16:39

SD5k

>4&X

Van wat dit jaar is uitgekomen:
- It Takes Two
- Resident Evil VIII
- Kena: Bridge of Spirits

Mogelijke kanshebbers, maar nog niet gekocht:
- Returnal
- Ratchet & Clank

Meest gespeelde game (by far) is Warzone.

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
1 - Guardians of the galaxy
2 - Ratchet and clank Rift Apart
3 - Kena: Bridge of Spirits

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 17:13

spaceboy

Op grote hoogte

1. It Takes Two
2. Demon's Souls
3. Ghost of Tsushima

Volgens mij zijn deze ook ongeveer alledrie niet van dit jaar, maar ik hou dat niet zo scherp bij. ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:49

Lapras

Ice beam

De enige spellen uit 2021 die ik gespeeld heb, zijn It Takes Two en Diablo 2 resurrected.

It Takes Two is geniaal. Diablo 2 is inferieur ten opzichte van de PC, maar de cross progression werkt goed genoeg, waardoor dat niet zo vervelend is.

Als je meer over It Takes Two wilt horen, luister dan deze geniale podcast met de maker. https://open.spotify.com/...CTxTv?si=9beb8c19652e4c48

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:57
1. It Takes Two
2. Ghost of Tsushima
3. Kena: Bridge of Spirits

Speel momenteel Alan Wake: Remasterd. Die is nog best pittig maar wat een sfeer, blij dat ie naar de PlayStation is gekomen.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 18:51

s0kkie

Cowabunga

It Takes Two gekocht op release in maart maar toen niet kunnen spelen ivm geen co-op partner en na 2 weken weer verkocht. Vorige week nogmaals aan begonnen maar dit keer wel met een vriend van mij en de game is voor mij ook direct GOTY geworden, wat een briljante game _/-\o_
Back 4 Blood was toch wel de flop van het jaar vind ik.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:22
  1. Ratchet and Clank: Rift Apart
  2. Kena Bridge of spirits
  3. A plague tale innocence

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
Wie heeft er ervaring met GTA 5 op de Playstation 5, er is een PS5 versie te koop, hoe speelt die? Is die een stuk mooier dan de PS4 versie?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mars18 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:39:
Wie heeft er ervaring met GTA 5 op de Playstation 5, er is een PS5 versie te koop, hoe speelt die? Is die een stuk mooier dan de PS4 versie?
Is nog gewoon de PS4 versie. De PS5 versie komt volgend jaar pas.

De PS4 versie draait stabieler op de PS5 maar verwacht geen grafische verschillen.

• Magic
  • Niet online
Caayn schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:45:
[...]
Is nog gewoon de PS4 versie. De PS5 versie komt volgend jaar pas.

De PS4 versie draait stabieler op de PS5 maar verwacht geen grafische verschillen.
Inderdaad, viel mij een beetje tegen toen ik van de "phat" PS4 naar de PS5 ging, ik dacht dat hij minimaal PS4 pro enhanced zou zijn, maar zelfs dat lijkt te ontbreken.

Hij draait echter wel een stuk soepeler, textures lijken wat sneller te laden, en de pop-in lijkt iets minder. Dus het is niet helemaal nutteloos.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Magic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:06:
[...]

Inderdaad, viel mij een beetje tegen toen ik van de "phat" PS4 naar de PS5 ging, ik dacht dat hij minimaal PS4 pro enhanced zou zijn, maar zelfs dat lijkt te ontbreken.

Hij draait echter wel een stuk soepeler, textures lijken wat sneller te laden, en de pop-in lijkt iets minder. Dus het is niet helemaal nutteloos.
GTA V is een PS3 game, die PS4 enhanced is en nu backwards compatible op de PS5

• Magic
  • Niet online
Steven030 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:33:
[...]

GTA V is een PS3 game, die PS4 enhanced is en nu backwards compatible op de PS5
Jah, dat is inderdaad waar :)

Maar gezien dat GTA online nog dermate veel gespeeld wordt, had ik wel wat PS4 pro enhancements verwacht. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Magic op 16-12-2021 13:37 ]

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
1. Deathloop
2. Kena: Bridge of Spirits
3. Rachet & Clank:RA
4. Ghost of Tsushima DC (niet echt een 2021 game, voor mij komt die voor Rachet).

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:24:
1. Deathloop
3. Rachet & Clank:RA
4. Ghost of Tsushima DC (niet echt een 2021 game, voor mij komt die voor Rachet).
Eerste keer dat ik deathloop voorbij zie komen. Ik ben er na een paar uur mee gestopt, moet het weer oppakken. Het greep mijn niet echt. Maar dat had ik ook met Ghost of Tsushima.

• SemperFidelis
1. Hitman III
2. Ratchet & Clank RA
3. Farming Simulator 22

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:30:
[...]

Eerste keer dat ik deathloop voorbij zie komen. Ik ben er na een paar uur mee gestopt, moet het weer oppakken. Het greep mijn niet echt. Maar dat had ik ook met Ghost of Tsushima.
Het begin is fuzzy en wordt het handje gehouden. Na 2 uur ‘opent’ het spel volledig en kan je met een specifieke build (of meerdere) spelen. Ik heb deathloop met plezier platinum gespeeld.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

1. It Takes Two
3. Elden Ring network test :P

• ChuckBartowski
  • Laatst online: 16-01 13:42
Ik heb alleen Astro's Playroom, Miles Morales en Ratchet & Clank: RA gespeeld van dit jaar... de rest is volgens mij allemaal al ouder.
Rift Apart sprong er wel echt uit, Miles Morales was na Spider-Man Remastered meer van hetzelfde.

Wel een bijzonder gegeven: ik heb altijd consoles gehad, maar er nooit echt op gespeeld (en zeker geen games 'uitgespeeld'), mijn PS4 heeft letterlijk jarenlang vooral stof staan aantrekken... :+ dat is sinds de PS5 echt anders geworden, ik ben dan ook blij met het lijstje van games dat ik sinds de aanschaf heb uitgespeeld :) (en het vinden van weer een extra hobby)
Astro's Playroom | Control | Spider-Man: Remastered | Battlefront 2 (SP) | A Plague Tale: Innocence | Battlefield 1 (SP) | Jedi: Fallen Order | Ratchet & Clank | Miles Morales | Ratchet & Clank: RA | God of War | Black Ops: Cold War (SP) | Last of Us 1 | Horizon Zero Dawn | Titanfall 2 (SP)
Mijn backlog staat dus nog vol met "klassiekers" en goede games uit de vorige generatie(s), dus ik heb nog een hoop moois te spelen! Met als enige eis dat het 60fps moet zijn :*), games als Uncharted 4, RDR2, GTA5, The Witcher 3 moeten dus nog geduld hebben :Y)

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Mooi, mijn lijstje:

1. Deathloop; geniaal gewoon
2. Death Stranding Director's cut; ook werkelijk briljante game
3. Tales of Arise; echt een heerlijke jRPG

Veel vette games gespeeld dit jaar, maar dit waren wel de uitschieters voor mij!

GamiQ, de game notes app met game maps!

ChuckBartowski schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:28:
Ik heb alleen Astro's Playroom, Miles Morales en Ratchet & Clank: RA gespeeld van dit jaar... de rest is volgens mij allemaal al ouder.
Astro's Playroom shipte day 1 mee met de PS5 en is dus eigenlijk ook een 2020 titel. En volgens mij zelfde met Miles Morales, want ik denk dat ik die ook gewoon launch day gekocht heb voor de PS5.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

GT7 ziet er top uit, de DualSense lijkt me voor racegames een uitstekende toevoeging. Ben benieuwd!

Nog meer nieuws omtrent GT7 en een eventuele nieuwe VR met een resolutie van 8K!!!
https://www.gtplanet.net/gran-turismo-7-8k-oled-vr-20211215/

Verwijderd

Kalder schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:48:
Nog meer nieuws omtrent GT7 en een eventuele nieuwe VR met een resolutie van 8K!!!
Is een tech demo. Dit zal voor de aankomende jaren nog niet mogelijk zijn. En al helemaal niet op de ps5 of met de ps vr 2
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:59:
[...]

Is een tech demo. Dit zal voor de aankomende jaren nog niet mogelijk zijn. En al helemaal niet op de ps5 of met de ps vr 2
8K is wel degelijk mogelijk op de PS5, tuurlijk niet met alle toeters en bellen van bijvoorbeeld R&C maar mogelijk is het zeker wel. Ik zou niet verbaasd zijn als de resolutie van de PSVR2 daadwerkelijk 8K is aldanniet met oog detectie die ervoor zorgt dat alleen waar je naar kijkt gerenderd wordt in de hoogste resolutie.
Dat we voorlopig nog niets conqreets zullen zien omtrent een PSVR2 dat denk ik ook

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 16-12-2021 18:07 ]

Verwijderd

Kalder schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:03:
[...]

8K is wel degelijk mogelijk op de PS5, tuurlijk niet met alle toeters en bellen van bijvoorbeeld R&C maar mogelijk is het zeker wel. Ik zou niet verbaasd zijn als de resolutie van de PSVR2 daadwerkelijk 8K is aldanniet met oog detectie die ervoor zorgt dat alleen waar je naar kijkt gerenderd wordt in de hoogste resolutie.
Staat zelfs in het artikel:
As for the headset itself, it’s a long way from any market applications and shouldn’t be considered a prototype for the upcoming PlayStation VR2. Indeed it seems Sony is intending the device for communications and medical training, according to Engadget.
Vr is nog zwaarder om te renderen dan normale games. Zelfs pc's kunnen niet zomaar 8K renderen. Dit is gewoon een showcase voor die displays die ze nu aan het ontwikkelen zijn. 8K voor ps5 is alleen maar marketing en zal alleen maar mogelijk zijn voor simpele indie games zoals the touryst.
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:07:
[...]

Staat zelfs in het artikel:

[...]

Vr is nog zwaarder om te renderen dan normale games. Zelfs pc's kunnen niet zomaar 8K renderen. Dit is gewoon een showcase voor die displays die ze nu aan het ontwikkelen zijn. 8K voor ps5 is alleen maar marketing en zal alleen maar mogelijk zijn voor simpele indie games zoals the touryst.
Ik zeg ook niet dat het wel zo zal zijn, het zou mij alleen niet verbazen als het wel zoiets zal zijn... 4K is realistischer om te verwachten inderdaad, maar er is zo veel mogelijk, die matrix demo had denk ik ook niemand verwacht ;)

Verwijderd

Kalder schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:10:
[...]

Ik zeg ook niet dat het wel zo zal zijn, het zou mij alleen niet verbazen als het wel zoiets zal zijn... 4K is realistischer om te verwachten inderdaad, maar er is zo veel mogelijk, die matrix demo had denk ik ook niemand verwacht ;)
Alleen die matrix demo was op 1440p met drops naar 1080p en 30fps (met drops naar 20fps). Voor de huidige maatstaven is dat heel weinig. Laat staan VR, daar moet je minimaal op 120hz/fps renderen. Anders worden mensen misselijk.

Ik verwacht meer de kwaliteit van hallife alyx op de ps5. Ik denk dat Sony ook meer op o.a. de controllers gaat focussen en eye tracking dan graphics. Want de controllers van de eerste vr waren gewoon oude controllers die ze nog hadden liggen van de ps3 tijdperk.

Verwijderd

Nu weet je in iedergeval wat Playstation gebruikers veel kijken :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgBtX7bIND95tvS2xZQBsoLkOsY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LPyvWszvmOZojxm9d3u6IHVF.jpg?f=user_large

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2021 18:43 ]

Kalder schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:48:
Let wel dat in dit geval 8K = 2x 4K en niet 7680 × 4320.
Nog steeds forse resolutie voor de PS5. Mogelijk dat de PSVR2 foveated rendering gebruikt waardoor in realiteit de resolutie veel lager is.
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:42:
Nu weet je in iedergeval wat Playstation gebruikers veel kijken :-)

[Afbeelding]
Haha, het zal op de PS5 een stuk minder zijn daar je daarvoor een omweg moet gebruiken om in een browser te komen :P

• Monda
  • Laatst online: 16-01 00:41
s0kkie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:55:
It Takes Two gekocht op release in maart maar toen niet kunnen spelen ivm geen co-op partner en na 2 weken weer verkocht. Vorige week nogmaals aan begonnen maar dit keer wel met een vriend van mij en de game is voor mij ook direct GOTY geworden, wat een briljante game _/-\o_
Back 4 Blood was toch wel de flop van het jaar vind ik.
Ik heb een vraag over It Takes Two.

Ik heb in maart de proefversie gespeeld en deze staat nog op mijn ps5.

Vandaag heb ik de ps4 versie gekocht en geupgrade naar de ps5 versie.

Er staan nu dus 3 versies op m'n PS:

Ps5 proef versie
Ps4 volledige versie
Ps5 volledige versie

Ik zou graag verder gaan waar ik gebleven was. Is dit mogelijk?

Ik zie 2 gamedata files van 98mb. 1 van de proefversie en 1 van de nieuwe versie. Ik heb al geprobeerd de gamedata van de volledige versie te verwijderen en heb ook de ps4 versie van het spel verwijderd.

Helaas pakt het volledige spel (ps5) niet de opgeslagen data van de proefversie. Weet iemand hier meer over?

PSN: Mondaatje

Pagina: 1 ... 179 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord