• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:45
Monda schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:04:
[...]

Ik heb een vraag over It Takes Two.

Ik heb in maart de proefversie gespeeld en deze staat nog op mijn ps5.

Vandaag heb ik de ps4 versie gekocht en geupgrade naar de ps5 versie.

Er staan nu dus 3 versies op m'n PS:

Ps5 proef versie
Ps4 versie
Ps5 volledige versie

Ik zou graag verder gaan waar ik gebleven was. Is dit mogelijk?

Ik zie 2 gamedata files van 98mb. 1 van de proefversie en 1 van de nieuwe versie. Ik heb al geprobeerd de gamedata van de volledige versie te verwijderen en heb ook de ps4 versie van het spel verwijderd.

Helaas pakt het volledige spel (ps5) niet de opgeslagen data van de proefversie. Weet iemand hier meer over?
van PS4 naar PS5 is vaak al een drama kwa save games. Hoe het met de proef versie PS4 naar volledige PS5 versie is, durf ik helemaal niet te zeggen.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-01 00:41
FrankoNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:36:
[...]

van PS4 naar PS5 is vaak al een drama kwa save games. Hoe het met de proef versie PS4 naar volledige PS5 versie is, durf ik helemaal niet te zeggen.
Het ging om proefversie ps5 naar volledige versie ps5 (na upgrade).

[ Voor 3% gewijzigd door Monda op 17-12-2021 01:05 ]

PSN: Mondaatje

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
1. Jurassic World Evolution 2
2. Ratchet & Clank: RA
3. Resident Evil Village

• Whatagwaan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2023
Wie heeft ervaring met een toetsenbord en muis aangesloten op de PS5?

En hoe stel je het in het spel in?
Whatagwaan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:09:

En hoe stel je het in het spel in?
Ik niet maar weet wel dat het zou moeten werken op PS5, en volgens mij is het verder per spel afhankelijk of het werkt met het spel.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:07

Superkiwi

Hoi doei

Whatagwaan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:09:
@poor Leno misschien?

Die cheat echt altijd dus het zou me niets verbazen als hij naast aim assist ook gewoon met tobo en muis speelt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Superkiwi schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:30:
[...]

@poor Leno misschien?

Die cheat echt altijd dus het zou me niets verbazen als hij naast aim assist ook gewoon met tobo en muis speelt.
Hahaha lulhannes _O-

Maar nee, geen ervaring mee helaas..
Ik dacht hier dat mijn TV speakers kapot waren. Was met mijn zoontje een Spiderman UHD BluRay aan het kijken, toen het me opviel dat ik regelmatig een soort buzz/resonantie in het geluid had. Het typische geluid van een kapotte/gescheurde speaker. Had al wat zaken aan de kant gelegd die misschien mee resoneerden, maar het was duidelijk dat het geluid uit de TV kwam.

Toen het me eigenlijk ook opviel dat met name dialogen ook echt niet denderend klonken, viel mijn eurocent. Tijdje geleden had ik eens 3D Audio aangezet, al heb ik daar nauwelijks mee gegamed (is vooral de zoon die tegenwoordig op de PS5 gamet). Dus ja, eens die 3D Audio weer uit gezet en scenes opnieuw gespeeld en het buzz-geluid was compleet verdwenen, en dialogen klonken weer prima !

Ik wist niet dat die 3D Audio ook op de 5.1 audio van een BluRay toegepast werd, maar hierbij is het wel pijnlijk duidelijk dat 3D Audio op TV speakers echt waardeloos is. Voor koptelefoons is het al discutabel maar met TV speakers kun je het maar beter niet proberen.
Twixie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:38:
Ik dacht hier dat mijn TV speakers kapot waren. Was met mijn zoontje een Spiderman UHD BluRay aan het kijken, toen het me opviel dat ik regelmatig een soort buzz/resonantie in het geluid had. Het typische geluid van een kapotte/gescheurde speaker. Had al wat zaken aan de kant gelegd die misschien mee resoneerden, maar het was duidelijk dat het geluid uit de TV kwam.

Toen het me eigenlijk ook opviel dat met name dialogen ook echt niet denderend klonken, viel mijn eurocent. Tijdje geleden had ik eens 3D Audio aangezet, al heb ik daar nauwelijks mee gegamed (is vooral de zoon die tegenwoordig op de PS5 gamet). Dus ja, eens die 3D Audio weer uit gezet en scenes opnieuw gespeeld en het buzz-geluid was compleet verdwenen, en dialogen klonken weer prima !

Ik wist niet dat die 3D Audio ook op de 5.1 audio van een BluRay toegepast werd, maar hierbij is het wel pijnlijk duidelijk dat 3D Audio op TV speakers echt waardeloos is. Voor koptelefoons is het al discutabel maar met TV speakers kun je het maar beter niet proberen.
Ik moet zeggen met koptelefoons vind ik het een mooi iets, ik heb zelf die pulse headset van PS zelf, en als een game het ook echt goed gebruikt vind ik het echt geweldig klinken, ik heb een tijd geleden de beta van die nieuwe battlefield even kunnen spelen en het geluid met de headset op was echt magistraal, overal om je heen hoorde je wel dingen, en je kon echt goed horen waar alles vandaan kwam, zelfs wat boven je gebeurt kun je dan goed horen. Maar moet zeggen over het algemeen speel ik met mijn 5.1 setup, dus weet niet zo goed welke games er echt goed gebruik van maken. In GT Sport is het imo geen meerwaarde, hoop dat dat bij GT7 anders wordt.

Verwijderd

Twixie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:38:

3d audio voor tv speakers bestaat ook nog niet. Dat komt pas in een latere firmware update. De 3d audio die er nu in zit is alleen voor de koptelefoon en niet compatible met tv speakers.

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-01 09:01

Metian

Snert is vies

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:51:
[...]

3d audio voor tv speakers bestaat ook nog niet. Dat komt pas in een latere firmware update. De 3d audio die er nu in zit is alleen voor de koptelefoon en niet compatible met tv speakers.
Die optie is volgens mij in september al uitgekomen met de firmware.
Je kan het in de instellingen van de Audio terug vinden om het te activeren. Je moet hiervoor dan ook de controller gebruiken om het 'in te stellen'.

[ Voor 28% gewijzigd door Metian op 18-12-2021 15:57 ]

Rupsen, Rapsen.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
Hier toch wel wat teleurgesteld in de games voor de next-gen consoles. Wat ik hoopte: Een goede nieuwe Battlefield, een nieuwe GTA (single player), een nieuwe Gran Turismo. Nu ruim een jaar later, Battlefield is een drama tot op heden, een nieuwe GTA is nog in geen velden of wegen te bekennen (GTA V is van 2013), Gran Turismo 7 is een upgrade van Gran Turismo Sport, zeker geen 'full price' waard, zo lijkt het.

Wat was er positief: Ratchet & Clank: Rift Apart, Kena: Bridge Of Spirit en op de XBOX/PC: Forza Horizon 5. voor de rest best wat leuke remakes en remasters, maar ja remakes en remasters (Het is momenteel vooral een walhalla van remasters).

Chip tekorten helpen natuurlijk ook niet mee, games 'moeten' uitgebracht op de 'next' gen en 'current' gen hardware om verkoopaantallen voor aandeelhouders te behalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 18-12-2021 16:01 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Jumpman schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:01:
Hier toch wel wat teleurgesteld in de games voor de next-gen consoles. Wat ik hoopte: Een goede nieuwe Battlefield, een nieuwe GTA (single player), een nieuwe Gran Turismo. Nu ruim een jaar later, Battlefield is een drama tot op heden, een nieuwe GTA is nog in geen velden of wegen te bekennen (GTA V is van 2013), Gran Turismo 7 is een upgrade van Gran Turismo Sport, zeker geen 'full price' waard, zo lijkt het.
Zeker niet mee eens, GT7 is weer een volwaardige Gran Turismo, zoals de vorige genummerde GT's dat waren, het wordt velen malen uitgebreider dan GT Sport (niet zo zeer in aantal auto's en tracks, hoewel ik 420 autos en 90 tracks niet niets vind) tuning wordt helemaal anders, je kunt nu onderdelen kopen, de single player zal veel uitgebreider zijn en ik vermoed (mag hopen) dat de AI de nodig updates hebben gehad zodat niet iedere race met een duim in de mond is te winnen. Realtime tijd/weer systeem had ik begrepen.

Maar ben het wel eens over dat dit niet een al te best jaar was voor gamers, 2020 was ook niet veel beter, maar 2022 lijkt een hoop goed te maken als de hele boel niet nog verder wordt uitgesteld.

Verwijderd

Metian schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:54:
[...]

Die optie is volgens mij in september al uitgekomen met de firmware.
Je kan het in de instellingen van de Audio terug vinden om het te activeren. Je moet hiervoor dan ook de controller gebruiken om het 'in te stellen'.
Ohh ja ik was in de war met 3d audio voor receivers/soundbar.

• Jumpman
Kalder schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:12:
[...]

Zeker niet mee eens, GT7 is weer een volwaardige Gran Turismo, zoals de vorige genummerde GT's dat waren, het wordt velen malen uitgebreider dan GT Sport (niet zo zeer in aantal auto's en tracks, hoewel ik 420 autos en 90 tracks niet niets vind) tuning wordt helemaal anders, je kunt nu onderdelen kopen, de single player zal veel uitgebreider zijn en ik vermoed (mag hopen) dat de AI de nodig updates hebben gehad zodat niet iedere race met een duim in de mond is te winnen. Realtime tijd/weer systeem had ik begrepen.

Maar ben het wel eens over dat dit niet een al te best jaar was voor gamers, 2020 was ook niet veel beter, maar 2022 lijkt een hoop goed te maken als de hele boel niet nog verder wordt uitgesteld.
Wat is nu dan het meest bijzonder wat er uit lijkt te komen naar Gran Turismo 7 volgens jou?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Horizon Forbidden West, Elden Ring, God of War Ragnarok.
Om er maar een paar te noemen ;)

Jumpman schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:34:
[...]

Wat is nu dan het meest bijzonder wat er uit lijkt te komen naar Gran Turismo 7 volgens jou?
Naast GT7 kijk ik denk ik het meest uit naar Horizon FW, maar ook:
Forspoken
Stray
GoW Ragnarok
Hogwarts Legacy

Al durf ik niet met zekerheid te zeggen of die laatste 2 wel in 2022 uit zullen komen...

• julianfelix
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06-2025
Kalder schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:12:
[...]

Naast GT7 kijk ik denk ik het meest uit naar Horizon FW, maar ook:
Forspoken
Stray
GoW Ragnarok
Hogwarts Legacy

Al durf ik niet met zekerheid te zeggen of die laatste 2 wel in 2022 uit zullen komen...
Jawel joh, God of War sowieso wel. Als je ziet hoeveel gameplay ze al getoond hebben in die meest recente trailer. Mid-Zomer of einde 2022 hoop ik.
julianfelix schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:15:
[...]

Jawel joh, God of War sowieso wel. Als je ziet hoeveel gameplay ze al getoond hebben in die meest recente trailer. Mid-Zomer of einde 2022 hoop ik.
Van GoW is nog niet veel getoond meen ik, toch? Of heb ik wat gemist.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Kalder schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:21:
[...]

Van GoW is nog niet veel getoond meen ik, toch? Of heb ik wat gemist.
haalt @julianfelix Ragnarok en de pc versie van God of War door elkaar misschien?

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:06
Jumpman schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:01:

Wat was er positief: Ratchet & Clank: Rift Apart, Kena: Bridge Of Spirit en op de XBOX/PC: Forza Horizon 5. voor de rest best wat leuke remakes en remasters, maar ja remakes en remasters (Het is momenteel vooral een walhalla van remasters).

Chip tekorten helpen natuurlijk ook niet mee, games 'moeten' uitgebracht op de 'next' gen en 'current' gen hardware om verkoopaantallen voor aandeelhouders te behalen.
Hoe kom je erbij dar GT7 enkel een upgrade is van sport? Dit word juist een super uitgebreid echt nieuw deel waar ze al jaren mee bezig zijn.. ik heb er geen twijfels over dat dit een geweldige game gaat worden.
battlefield zijn de meningen over verdeeld ik vind het zelf wel heerlijk spelen en echt next gen aanvoelen met die gigantische mooie maps, maar veel mensen vinden het ook niks.

Verder ben ik het wel met je eens dat er niet veel echte goede next gen titels zijn uitgekomen voor de ps5 terwijl microsoft wel net echt 2 knallers van een games heeft uitgebracht. Maar komt begin komend jaar wel weer wat moois aan met dus GT7 en horizon

Playstation 5

• Stylze
Stylze schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:34:
[...]

Hoe kom je erbij dar GT7 enkel een upgrade is van sport? Dit word juist een super uitgebreid echt nieuw deel waar ze al jaren mee bezig zijn.. ik heb er geen twijfels over dat dit een geweldige game gaat worden.
battlefield zijn de meningen over verdeeld ik vind het zelf wel heerlijk spelen en echt next gen aanvoelen met die gigantische mooie maps, maar veel mensen vinden het ook niks.

Verder ben ik het wel met je eens dat er niet veel echte goede next gen titels zijn uitgekomen voor de ps5 terwijl microsoft wel net echt 2 knallers van een games heeft uitgebracht met Halo en Forza. Maar komt begin komend jaar wel weer wat moois aan met dus GT7 en horizon

Playstation 5

Verwijderd

Stylze schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:34:
[...]

Verder ben ik het wel met je eens dat er niet veel echte goede next gen titels zijn uitgekomen voor de ps5 terwijl microsoft wel net echt 2 knallers van een games heeft uitgebracht. Maar komt begin komend jaar wel weer wat moois aan met dus GT7 en horizon
Volgens mij is het nou juist Sony die veel next gen games heeft uitgebracht. Sackboy, returnal, miles morales, Demon's souls, Kena, Deathloop, r&c rift apart en er komen er binnenkort nog veel bij, God of war ragnarok, horizon, GT7, Stray, Forspoken etc.
@Verwijderd volgens sommige mensen kan iets niet next gen zijn als het ook op current gen uitkomt. Dat de games er werkelijk een klap beter uitzien telt helemaal niet

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:15:
@Verwijderd volgens sommige mensen kan iets niet next gen zijn als het ook op current gen uitkomt. Dat de games er werkelijk een klap beter uitzien telt helemaal niet
Nee inderdaad. Alleen dan worden er twee games genoemd van Microsoft die ook gewoon op last gen zijn uitgekomen 8)7

• Stylze
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:51:
[...]

Volgens mij is het nou juist Sony die veel next gen games heeft uitgebracht. Sackboy, returnal, miles morales, Demon's souls, Kena, Deathloop, r&c rift apart en er komen er binnenkort nog veel bij, God of war ragnarok, horizon, GT7, Stray, Forspoken etc.
Ja klopt zijn wel wat redelijke games uitgekomen maar vond zelf nog niet echt dat er echt een grote next gen titel tussen zat, ratchet and clank alleen misschien maar die was binnen 10 uurtjes klaar.

Maar kan idd niet wachten op GT7, Horizon en Ragnorak

Playstation 5

Verwijderd

Stylze schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:19:
[...]

Ja klopt zijn wel wat redelijke games uitgekomen maar vond zelf nog niet echt dat er echt een grote next gen titel tussen zat, ratchet and clank alleen misschien maar die was binnen 10 uurtjes klaar.

Maar kan idd niet wachten op GT7, Horizon en Ragnorak
Demon's souls en returnal vind ik toch wel echt grote next gen games. Wellicht dat jij ze niet leuk vindt, maar zeker wel grote games.

• Stylze
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:23:
[...]

Demon's souls en returnal vind ik toch wel echt grote next gen games. Wellicht dat jij ze niet leuk vindt, maar zeker wel grote games.
Demons soul is een remake dus nou niet echt een nieuwe game maar zeker wel tof idd, returnal wel echt een niche maar ieder zijn mening idd...

Playstation 5

Verwijderd

Stylze schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:43:
[...]

Demons soul is een remake dus nou niet echt een nieuwe game maar zeker wel tof idd, returnal wel echt een niche maar ieder zijn mening idd...
Ik wist niet dat alleen nieuwe games next gen mochten zijn ;-)

Maar Demon's souls is volgens mij op dit moment wel 1 van de mooiste games op consoles.

• Jumpman
Tja, misschien beetje verkeerde tijd voor mij. Ik hou van ICO, GTA, Uncharted, Tomb Raider, Zelda dat soort games. Futuristisch geneuzel is ook aan mij niet besteed. Dus (her)speel nu vooral PlayStation 4 games.

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-01 18:49
Ik ben al enkele weken aan het twijfelen om Death Stranding te kopen, maar is echt zo een game waar mensen uiteenlopende ervaringen mee hebben.
Ofwel vinden ze het briljant ofwel helemaal niets. Er tussenin bestaat gelijk niet.
Het is wel een unieke game, jammer dat er geen trial van is :D

Verwijderd

Pufster schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:30:
Ik ben al enkele weken aan het twijfelen om Death Stranding te kopen, maar is echt zo een game waar mensen uiteenlopende ervaringen mee hebben.
Ofwel vinden ze het briljant ofwel helemaal niets. Er tussenin bestaat gelijk niet.
Vind je andere hideo kojima games leuk? Zoals metal gear solid? En vind je het verhaal interessant? Of vind je sommige dingen vreemd? Want death stranding gaat daar qua verhaal wel overheen.

Daarnaast is de intro van de game erg traag. De game komt eigenlijk pas na 10 uur pas echt goed op gang.

Beetje afhankelijk wat voor games je wel leuk vindt en welke absoluut niet.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik ben al enkele weken aan het twijfelen om Death Stranding te kopen
(...)
jammer dat er geen trial van is :D
Vraag morgen aan de lokale PostNL bezorger of je eens een dagje mag meelopen, weet je gelijk of het iets voor je is :+

• Pufster
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:33:
[...]

Vind je andere hideo kojima games leuk? Zoals metal gear solid? En vind je het verhaal interessant? Of vind je sommige dingen vreemd? Want death stranding gaat daar qua verhaal wel overheen.

Daarnaast is de intro van de game erg traag. De game komt eigenlijk pas na 10 uur pas echt goed op gang.

De laatste MGS heb ik geprobeerd maar kon me niet echt bekoren.
Maar Death Stranding trekt me dan weer aan omdat het post apocalyptisch is en daar hou ik wel van. Horizon is bv een van mijn favoriete games, de film Promotheus hou ik erg van en als ik beelden zie van de wereld doet het me daar beetje aan denken.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:33:
[...]

Ik vond de oude MGS games wel leuk, maar de laatste paar eigenlijk helemaal niet, maar Death Stranding daarin tegen vond ik wel erg leuk, vaak ook rustgevend en soms nog best lastig in die stranded things gebieden of überhaupt met een flinke bepakking een lastige klim overbruggen.

Verwijderd

Pufster schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:37:
[...]

Maar Death Stranding trekt me dan weer aan omdat het post apocalyptisch is en daar hou ik wel van. Horizon is bv een van mijn favoriete games, de film Promotheus hou ik erg van en als ik beelden zie van de wereld doet het me daar beetje aan denken.
Wat was de reden dat je de laatste mgs niet leuk vond? Was het de gameplay of die lange intro in het begin?

Als je prometheus een toffe film vindt dan kan je beter returnal spelen. Die heeft een soort gelijke sfeer

Horizon is totaal niet te vergelijken met death stranding.

Ja death stranding is post apocalyptisch, maar je moet wel van het vreemde verhaal houden. Hideo kojima is wel echt een verhaal apart. Daar moet je echt van houden.

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:45:
[...]

Ik vond de oude MGS games wel leuk, maar de laatste paar eigenlijk helemaal niet, maar Death Stranding daarin tegen vond ik wel erg leuk, vaak ook rustgevend en soms nog best lastig in die stranded things gebieden of überhaupt met een flinke bepakking een lastige klim overbruggen.
Deel 5 was voor mij wel de ultieme stealth game. De stealth was zo goed doorgedacht. Heel veel beter dan bij andere delen. Er was minder focus voor het verhaal en ze hebben er ook stukken uitgeknipt. Deel 4 vond ik zelf het beste verhaal hebben.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48
Fascinerende game. Had het niet willen missen. Kopen en als het niet bevalt kan je altijd nog verkopen.

• Pufster
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:45:
[...]

Wat was de reden dat je de laatste mgs niet leuk vond? Was het de gameplay of die lange intro in het begin?

Als je prometheus een toffe film vindt dan kan je beter returnal spelen. Die heeft een soort gelijke sfeer

Horizon is totaal niet te vergelijken met death stranding.

Ja death stranding is post apocalyptisch, maar je moet wel van het vreemde verhaal houden. Hideo kojima is wel echt een verhaal apart. Daar moet je echt van houden.
Verder dan het eerste gebied (woestijn?) ben ik niet geraakt. Vond dat de game nergens naar toe ging. Het verhaal in dat deel vond ik niet echt goed of aanwezig en had het gevoel het veel van hetzelfde was qua gameplay. Nu vind ik dat niet zo erg als het verhaal je wel meetrekt of de atmosfeer erg goed is, maar dat ontbrak beetje bij mij.

Verwijderd

Pufster schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:54:
[...]

Verder dan het eerste gebied (woestijn?) ben ik niet geraakt. Vond dat de game nergens naar toe ging. Het verhaal in dat deel vond ik niet echt goed of aanwezig en had het gevoel het veel van hetzelfde was qua gameplay. Nu vind ik dat niet zo erg als het verhaal je wel meetrekt of de atmosfeer erg goed is, maar dat ontbrak beetje bij mij.
Lastig om te bepalen of je dan death stranding wel leuk vindt. Want ook daar doe je de eerste 10 uur niet heel veel dan rondlopen. En dan heb je ook niet het idee dat het ergens heen gaat.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:59:
[...]

Lastig om te bepalen of je dan death stranding wel leuk vindt. Want ook daar doe je de eerste 10 uur niet heel veel dan rondlopen. En dan heb je ook niet het idee dat het ergens heen gaat.
Klopt maar Death Stranding trok mij wel omdat het mysterieus genoeg was en ik de intro de eerste 5 uur ongeveer best sterk vond, maar daarna gebeurt er kwa verhaal vrij weinig tot je weer bij het einde komt.
Wat ik vooral tof vond was dat het een heleboel dingen heeft die ik nooit eerder in andere games had gezien, qua gameplay, maar ook qua wereld enzo.

@Pufster Death stranding kan je voor 15 euro vinden op mp, is wel de ps4 versie. PS5 versie kost 25 euro (nieuw in seal). Ik zou zeggen voor dat geld kan je makkelijk een gokje wagen

• julianfelix
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06-2025
Superkiwi schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:23:
[...]

haalt @julianfelix Ragnarok en de pc versie van God of War door elkaar misschien?
Nee ik bedoel de trailer van drie maanden geleden. Gevuld met veel gameplay. Als er al zoveel gameplay getoond wordt, wil het wel zeggen dat ze een heel eind zijn. YouTube: God Of War Ragnarok - PlayStation Showcase 2021 Reveal Trailer | PS5

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:00

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

julianfelix schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:55:
[...]

Nee ik bedoel de trailer van drie maanden geleden. Gevuld met veel gameplay. Als er al zoveel gameplay getoond wordt, wil het wel zeggen dat ze een heel eind zijn. YouTube: God Of War Ragnarok - PlayStation Showcase 2021 Reveal Trailer | PS5
The Last of Us 2 had ook een gameplay trailer in 2018. 2 jaar voor de release in 2020. Dus dat zegt niet altijd even veel. En met Corona zijn weinig deadlines heilig denk ik.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:32:
[...]

The Last of Us 2 had ook een gameplay trailer in 2018. 2 jaar voor de release in 2020. Dus dat zegt niet altijd even veel. En met Corona zijn weinig deadlines heilig denk ik.
Wees maar niet bang, God of war ragnarok komt in 2022 uit. ;-)

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:00

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:37:
[...]

Wees maar niet bang, God of war ragnarok komt in 2022 uit. ;-)
Ik zeg nergens dat dat niet zo is. En ben ook niet bang. Ik zeg alleen dat een gameplay trailer weinig garanties biedt en icm Corona al helemaal niet.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-12-2021 23:03 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-01 18:19
julianfelix schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:55:
[...]

Bij die trailer tonen ze vooral aangepaste omgevingen van de vorige game, dus ik denk (en ik hoop) dat er nog een heel groot deel nieuwe omgevingen bij komen ;)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 00:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ragnarok is ook een direct vervolg op het vorige deel dat scheelt aardig in de ontwikkeling. Dezelfde engine, grotendeels dezelfde characters, dezelfde wereld setting etc. Opzich is er geen reden om aan te nemen dat Ragnarok niet in '22 uitkomt

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-01 11:11
Is het mogelijk om een slot op de instellingen te zetten van de PS5?

Ik heb 2 puberzonen die per dat 1.5 uur pp op de PS5 mogen spelen. Dit kan ik mooi monitoren middels de Wifi router. Hierin heb ik ingesteld dat ze 1.5 uur verbinding hebben met het internet. En ook als de verbinding voorbij is, zie ik dat de PS5 verbonden is met de router.

Alleen kwam ik er gisteren achter dat ze daarna de wifiverbinding uitzetten vanuit de PS5. Daarna spelen ze FIFA tegen elkaar.

Op zich slim gevonden, maar hier ga ik echter niet mee akkoord.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-01 12:15
peppie71 schreef op zondag 19 december 2021 @ 07:49:

Ik heb 2 puberzonen die per dat 1.5 uur pp op de PS5 mogen spelen. Dit kan ik mooi monitoren middels de Wifi router. Hierin heb ik ingesteld dat ze 1.5 uur verbinding hebben met het internet. En ook als de verbinding voorbij is, zie ik dat de PS5 verbonden is met de router.

Alleen kwam ik er gisteren achter dat ze daarna de wifiverbinding uitzetten vanuit de PS5. Daarna spelen ze FIFA tegen elkaar.

Haha geniaal! :D

Geen ervaring mee, maar even simpel googlen brengt mij hier: https://www.playstation.c...ime-controls-playstation/

Overigens weet ik niet hoe oud ze zijn, maar als ze al een behoorlijke leeftijd hebben zullen ze vast hier ook wat op vinden (lees account van ouders gebruiken?)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:24

1,5 uur is wel weinig per dag he 😛 Mag toch wel 3 uur worden? 😛 _/-\o_

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:33
D. Ninjai schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:51:
1. It Takes Two
2. Ghost of Tsushima
3. Kena: Bridge of Spirits
Sinds kort ook eigenaar van een PS5. Deze heb ik uiteraard te duur gekocht via marktplaats maar man o man wat is het het waard en nu al helemaal met die Lockdown. Ik speel precies de zelfde games op het moment en het is echt een geweldige afwisseling qua genre. Als Zelda fan vind ik Kena ontzettend gaaf gemaakt, zo sfeervol allemaal.

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-01 11:35

Deze vindingrijkheid moet toch beloond worden met extra speeltijd? 😎

psn: HertogJack

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-01 11:11
Zeker niet. De rest van hun vrije tijd zitten ze op de gsm of op de tv op youtube.

• Daansan378
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-01 09:29
HertogJack schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:44:
[...]

Deze vindingrijkheid moet toch beloond worden met extra speeltijd? 😎
De ps5 is de eerste gameconsole ever bij ons, vooral voor zoonlief van 10, zodat hij niet meer gamed op de ipad :? ; kan je niet gewoon ouderlijk toezicht instellen? Dan kan je e langper dag aangeven hoe lang ze kunnen en een vanaf tijd en tot tijd ingeven.

oeps, verkeerde post gequote, maar het verhaal lijkt me duidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Daansan378 op 19-12-2021 12:27 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 08:02
Pufster schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:37:
[...]

Ik vond MGS 4 en 5 echt niet te pruimen. Deel 4 was mijn eerste MGS, dus ik begreep er echt de ballen van. Ik vind dat echt zo'n franchise die je supervet vindt, omdat je MGS gamer van het eerste uur bent. Final Fantasy vind ik een beetje zelfde laken een pak.

Death Stranding is nog veel raarder dan MGS, maar dat vond ik dus wel een toffe game om te spelen. Hele intrigerende sfeervolle wereld en personages. En het scheelt dat deze game niet voortborduurt op een verhaal wat ze al 20 jaar aan het vertellen zijn. Ik heb heel wat uurtjes op de wiki pagina van die game doorgebracht om te begrijpen hoe die wereld in elkaar steekt en wat de rol van de personages is. Death Stranding is echt de meest vage shit ooit, maar ik vond het boeiend en leuk om te spelen. Er zit ook echt fantastische muziek in de game :)

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 20-12-2021 11:44 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Davido84
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-01-2024

kan zeker, ik doe dit ook voor mijn 2 kids: ouderlijk toezicht op Playstation
https://www.playstation.c...controls-spending-limits/

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025

Zet een timer op het stopcontact dat tussen dat en dit uur de PS5 van stroom voorziet en als ze dan lekker tegen elkaar aan het spelen zijn is het ineens gedaan. :+

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:46
Runaque schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:23:
[...]

Zet een timer op het stopcontact dat tussen dat en dit uur de PS5 van stroom voorziet en als ze dan lekker tegen elkaar aan het spelen zijn is het ineens gedaan. :+
Denk niet dat dit PS5 dit heel lekker vindt als de spanning zo abrupt wordt verbroken elke keer. Kun je het beter bij de TV doen.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Ik sta er iets anders in. Ik kan zien wat ze doen, net als jij maar als de grens overschreden wordt dan daarna gewoon een week niet. Iets met eigen verantwoordelijkheid leren pakken.

• Runaque
iRobert schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:25:
[...]

Denk niet dat dit PS5 dit heel lekker vindt als de spanning zo abrupt wordt verbroken elke keer. Kun je het beter bij de TV doen.
Dat is ook een mogelijkheid! Het gaat in ieder geval voor even paniek zorgen!
Hulleman schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:42:
[...]

Ik vond MGS 4 en 5 echt niet te pruimen. Deel 4 was mijn eerste MGS, dus ik begreep er echt de ballen van. Ik vind dat echt zo'n franchise die je supervet vindt, omdat je MGS gamer van het eerste uur bent. Final Fantasy vind ik een beetje zelfde laken een pak.

Death Stranding is nog veel raarder dan MGS, maar dat vond ik dus wel een toffe game om te spelen. Hele intrigerende sfeervolle wereld en personages. En het scheelt dat deze game niet voortborduurt op een verhaal wat ze al 20 jaar aan het vertellen zijn. Ik heb heel wat uurtjes op de wiki pagina van die game doorgebracht om te begrijpen hoe die wereld in elkaar steekt en wat de rol van de personages is. Death Stranding is echt de meest vage shit ooit, maar ik vond het boeiend en leuk om te spelen. Er zit ook echt fantastische muziek in de game :)
Final Fantasy zijn allemaal losse delen (op enkele vervolggames binnen een reeks na) met hun eigen verhaal en characters. Die kun je dus prima spelen zonder kennis te hebben van de vorige delen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-01 23:52

Gregory76

Sony PlayStation freak

Runaque schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:23:
[...]

Wanneer je graag wilt dat die PS5 bij elke keer dat hij dan weer aangaat zijn database eerst moet gaan herstellen etc. moet je dat vooral doen. M.a.w.: slecht plan!

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• Runaque
Gregory76 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:40:
[...]

Wanneer je graag wilt dat die PS5 bij elke keer dat hij dan weer aangaat zijn database eerst moet gaan herstellen etc. moet je dat vooral doen. M.a.w.: slecht plan!
Weet ik, al verder gekeken naar de reactie van dat met de TV te doen?

Maar gewoon striktere controle op uitoefenen en dan hoeven al die truukjes niet! Huiswerk klaar, kassen toegestaan en je zet voor zowel jezelf als de kinderen een tijd voorop dat het toegestaan is en in het begin kijk je er heel strikt op toe en wordt er misbruik gemaakt, dan haal je de kabel voor stroomvoorziening en de HDMI gewoon weg van het toestel.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 17:13

spaceboy

Op grote hoogte

Ik zou iets verzinnen met zo'n anti-blaf-band (https://petshome.nl/produ...n_KwDr_O1ELwaAmG9EALw_wcB) voor honden. Als je die nou tweakt naar een anti-meer-dan-anderhalf-uur-PS5-band en die doe je bij die jongens om hun nek... Gewoon elke dag vol de 220V erop als ze over die anderhalf uur heengaan. Dat zal ze leren. :D

En nu serieus: als je achteraf ziet dat ze over die anderhalf uur heen zijn gegaan (met wat voor truukje dan ook) dan verlaag je die anderhalf uur met een kwartier. Gebeurt het nog een keer? Weer een kwartier eraf. Ik voorspel je dat ze het dan nog maximaal 6x doen... :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-01 14:57

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Zit het Parental systeem op de PS sowieso niet een beetje raar in elkaar ? Het gaat op basis van leeftijd. Alles <18 kun je toevoegen aan je familie en restricties opleggen, maar als je een kind account aanmaakt met valse leeftijd van >18 dan kun je geen restricties opleggen.

De reden dat mijn zoon van 5 een PSN account heeft met leeftijd >18 is omdat leeftijdsratings niet altijd even logisch zijn. Ik meen mij te herinneren dat bv Plants vs Zombies niet gespeeld kon worden door een leeftijdsgroep <12 terwijl ik zelf (met de nadruk op ik zelf) die game wel geschikt vind voor mijn zoon van 11.

Ook als je bv een kind of volwassene hebt met bv een geestelijke beperking waarvan je niet wil dat die bepaalde zaken kunnen doen op je systeem. Dat zou ongeacht leeftijd moeten kunnen worden ingesteld.

Ik kan het PSN account van mijn 5 jarige zoon alleen restricties opleggen als ik via een of andere Sony Mobile website zijn leeftijd weer instel als 5-jarige. Of ik moet een heel nieuw account voor hem aanmaken wat ik weer zonde vindt.

XBL: MRE Inc

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
MRE-Inc schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:10:
Zit het Parental systeem op de PS sowieso niet een beetje raar in elkaar ? Het gaat op basis van leeftijd. Alles <18 kun je toevoegen aan je familie en restricties opleggen, maar als je een kind account aanmaakt met valse leeftijd van >18 dan kun je geen restricties opleggen.

De reden dat mijn zoon van 5 een PSN account heeft met leeftijd >18 is omdat leeftijdsratings niet altijd even logisch zijn. Ik meen mij te herinneren dat bv Plants vs Zombies niet gespeeld kon worden door een leeftijdsgroep <12 terwijl ik zelf (met de nadruk op ik zelf) die game wel geschikt vind voor mijn zoon van 11.

Ook als je bv een kind of volwassene hebt met bv een geestelijke beperking waarvan je niet wil dat die bepaalde zaken kunnen doen op je systeem. Dat zou ongeacht leeftijd moeten kunnen worden ingesteld.

Ik kan het PSN account van mijn 5 jarige zoon alleen restricties opleggen als ik via een of andere Sony Mobile website zijn leeftijd weer instel als 5-jarige. Of ik moet een heel nieuw account voor hem aanmaken wat ik weer zonde vindt.
Vanuit het oogpunt bescherming snap ik het wel. Safesearch voor bescherming tegen porno bijvoorbeeld of nasty bloederige shit op internet…

Maar het lijkt vaak dat ouders een deel van hun eigen verantwoordelijkheid jegens de kinderen in handen leggen van een stukje software en dan klagen dat het niet werkt.

Kinderen zoeken grenzen op en daar zijn het kinderen voor maar uiteindelijk draait alles uit op de aandacht die de ouders voor de kinderen hebben als je het mij vraagt.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Kenny_026 schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:56:
[...]

Vanuit het oogpunt bescherming snap ik het wel. Safesearch voor bescherming tegen porno bijvoorbeeld of nasty bloederige shit op internet…

Maar het lijkt vaak dat ouders een deel van hun eigen verantwoordelijkheid jegens de kinderen in handen leggen van een stukje software en dan klagen dat het niet werkt.

Kinderen zoeken grenzen op en daar zijn het kinderen voor maar uiteindelijk draait alles uit op de aandacht die de ouders voor de kinderen hebben als je het mij vraagt.
Mjah, je moet het ook zien als een middel ter ondersteuning van en niet iets waar je blind op moet vertrouwen.

Maar het blijft vreemd. Net nog geprobeerd om onder mijn PSN account een kind account aan te maken. Vul ik de daadwerkelijke leeftijd in van mijn zoon, 26 juni 2016, dan mag ik niet eens een kind account aanmaken want Sony vindt klaarblijkelijk dat mijn kind dan niet mag gamen. Dan moet je echt de leeftijd op 2014 zetten.
Op de Xbox heeft hij Paw Patrol: On a roll met 4 jaar en 4 maanden op 1000G gezet en kon toen al prima overweg met beide controllers van zowel de Xbox als de PS. De time trials bij Astro Bot doet hij nu met 5.5 jaar ook al zelf in zijn eigen tempo.

Ik heb nu een halve oplossing door bij het starten van de PS5 op het aanmeld scherm een pincode in te stellen op mijn account zodat hij daar niet op kan inloggen en aankopen kan doen die overigens ook achter een password zitten, maar games als Spider-Man etc kunnen nog steeds gespeeld worden door hem wat ik liever niet heb. Het enige wat Sony hoeft te doen, is dit systeem leeftijdsonafhankelijk te maken.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-01 04:05
MRE-Inc schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:20:
[...]

Mjah, je moet het ook zien als een middel ter ondersteuning van en niet iets waar je blind op moet vertrouwen.

Maar het blijft vreemd. Net nog geprobeerd om onder mijn PSN account een kind account aan te maken. Vul ik de daadwerkelijke leeftijd in van mijn zoon, 26 juni 2016, dan mag ik niet eens een kind account aanmaken want Sony vindt klaarblijkelijk dat mijn kind dan niet mag gamen. Dan moet je echt de leeftijd op 2014 zetten.
Op de Xbox heeft hij Paw Patrol: On a roll met 4 jaar en 4 maanden op 1000G gezet en kon toen al prima overweg met beide controllers van zowel de Xbox als de PS. De time trials bij Astro Bot doet hij nu met 5.5 jaar ook al zelf in zijn eigen tempo.

Ik heb nu een halve oplossing door bij het starten van de PS5 op het aanmeld scherm een pincode in te stellen op mijn account zodat hij daar niet op kan inloggen en aankopen kan doen die overigens ook achter een password zitten, maar games als Spider-Man etc kunnen nog steeds gespeeld worden door hem wat ik liever niet heb. Het enige wat Sony hoeft te doen, is dit systeem leeftijdsonafhankelijk te maken.
Dat is echt een grote ergernis van mij geweest toen ik hier thuis de accounts van de kinderen 12 en 14 over wilde zetten op een parental account. Hun originele accounts waren 18+ en dat kon ik niet wijzigen of kon ik geen parental rechten voor krijgen. Nieuw account aangemaakt met hun legitieme leeftijden. Toen konden ze geen Fortnite meer spelen want die blokkeert accounts tot 15 of 16 jaar. Tja, als ze hun favoriete spel niet kunnen spelen heeft het weinig nut om dat hele systeem te gebruiken.

Het zou toch gewoon moeten kunnen dat ik per spel kan instellen wat ze wel of niet mogen spelen, hoeveel uur ze het mogen spelen en welke voorwaarde er gelden voor uitgaven. Zolang je dat allemaal niet kunt bepalen, heeft dat hele systeem niet zoveel meerwaarde.

This is absolutely ridiculous

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ridicuul schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:29:
[...]

Dat is echt een grote ergernis van mij geweest toen ik hier thuis de accounts van de kinderen 12 en 14 over wilde zetten op een parental account. Hun originele accounts waren 18+ en dat kon ik niet wijzigen of kon ik geen parental rechten voor krijgen. Nieuw account aangemaakt met hun legitieme leeftijden. Toen konden ze geen Fortnite meer spelen want die blokkeert accounts tot 15 of 16 jaar. Tja, als ze hun favoriete spel niet kunnen spelen heeft het weinig nut om dat hele systeem te gebruiken.

Het zou toch gewoon moeten kunnen dat ik per spel kan instellen wat ze wel of niet mogen spelen, hoeveel uur ze het mogen spelen en welke voorwaarde er gelden voor uitgaven. Zolang je dat allemaal niet kunt bepalen, heeft dat hele systeem niet zoveel meerwaarde.
Dat is idd wel een ergenis. Maar ligt het geval van Fortnite dan bij Sony of bij Epic (dacht ik) ? Of geeft het PSN account van je kind met echte leeftijd, de leeftijd door aan het Epic account ? Ik meende dat je die accounts moest koppelen. Volgens mij is het bij EA ook zoiets. Ik kon bepaalde functionaliteit met het account van mijn andere zoon niet gebruiken in FIFA omdat de gekoppelde EA/Xbox accounts een te jonge leeftijd hadden ingesteld.

Ik kan ook bevestigen dat de Parental Controls in combinatie met online gamen een rommeltje is. Het probleem is dat aan server kant er ook een age check gebeurt bij alle online zaken, en daar hebben je console-settings totaal geen vat op.
Fortnite is een goed voorbeeld, maar nog een beter voorbeeld is Plants vs Zombies Garden Warfare. Dat is een zuiver online multi-player spel met een 7+ age rating. Wel, als je je kind-account waarheidsgetrouw aangemaakt hebt, dan zal je kind dat niet kunnen spelen tenzij het 13+ is. Je kan het spel wel opstarten, maar dan krijg je vrij snel een melding van server kant dat je niet aan de leeftijdsvereisten voldoet. Online ook verschillende posts over van pissed ouders, o.a. op EA forums.
Ik zie overigens dat ik nog notities heb van vroeger, toen ik het probeerde uit te vissen hoe die leeftijdsgrenzen in elkaar zaten. Ik zie bvb dat mijn dochter toen ze 12 was bvb geen PvZ:GW kon spelen maar wél Fortnite. Of maw, het werd duidelijk bepaald door de uitgever, of uitbater van de servers.

Volgens mij ligt de 'fout' overigens bij Europa. Want ik herinner me dat er op de PS4 een manier was om die beperkingen te negeren. Wel, wat bleek, op Europese consoles bleek die setting gewoon niet te bestaan. Ik denk dat het dezelfde reden is waarom je bvb ook 13 moet zijn om een Google account te hebben, een Facebook account, etc...

Mijn kinderen speelden dan ook aanvankelijk deze spellen op onze ouder-accounts, maar omdat we keer op keer weer met nieuwe games tegen die beperking aanliepen, heb ik uiteindelijk voor onze zoon, die toen 8 was, gewoon een nieuw PSN account aangemaakt met een geboortejaar 10 lager dan wat het daadwerkelijk was, dus zodat hij ahw 18 was. Gedaan met al die belachelijke issues, maar de keerzijde was wel dat het daardoor ook geen Child Account meer was en ik daardoor ook geen Parental Controls meer kon op zetten. Uiteindelijk was dat nooit een probleem, omdat ik wel controle heb over wat hij wil spelen en wanneer.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
MRE-Inc schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:20:
[...]

Het is ook een puinhoop. Mn zoon kon op zn 8e geen fortnite spelen omdat daar een leeftijdsbeperking op zit. Ik heb hem ook een volwassenen account gegeven.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 00:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Alsnog een gratis PS5 upgrade voor FF 7 *O*

Nog niet gespeeld komt mooi uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 20-12-2021 18:46 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik wacht nog steeds op de complete edition, hopelijk komt die met een PS6 upgrade :P

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Het is vrij logisch dat kinderen onder een bepaalde leeftijd een game niet kunnen spelen? Zit een pegi rating aan vast omdat belangrijke mensen hebben besloten dat kinderen te jong zijn voor die game(op basis van inhoud, niet van moeilijkheidsgraad natuurlijk). Daarnaast is er bij het aanmaken van de accounts aangegeven dat het een kind betreft met bijbehorende leeftijd. Iemand wordt niet spontaan 5 jaar ouder dus de gedachte erachter is logisch.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik heb de voice chat uitstaan in Warzone.

Toch zie ik soms een luidspreker achter mijn naam, tenzij ik bewust de microfoon mute op de controller..

Hoe zit het, als je voice chat uitzet, blijft dan wel je eigen microfoon aan?

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05:14
greatgonzo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:21:
Ik heb de voice chat uitstaan in Warzone.

Toch zie ik soms een luidspreker achter mijn naam, tenzij ik bewust de microfoon mute op de controller..

Hoe zit het, als je voice chat uitzet, blijft dan wel je eigen microfoon aan?
Ja de eigen microfoon blijft wel aanstaan!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17

greatgonzo

schit-te-rend!

spijkerhoofd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:23:
[...]

Ja de eigen microfoon blijft wel aanstaan!
ok, dan zal daar vast wel een optie voor zijn om die standaard uit te zetten, vanavond thuis eens kijken
greatgonzo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:29:
[...]

ok, dan zal daar vast wel een optie voor zijn om die standaard uit te zetten, vanavond thuis eens kijken
Settings > Geluid > Microfoon > Microfoon status bij inloggen of iets dergelijks.

• spijkerhoofd
Kalder schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:37:
[...]

Settings > Geluid > Microfoon > Microfoon status bij inloggen of iets dergelijks.
Dat is dan permanent, andere manier: Onder de PS knop van de controller zit een knop om de microfoon uit te doen. Als er op gedrukt is verschijnt een oranje lampje, de micro is uit.

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 15:48
spijkerhoofd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:44:
[...]

Dat is dan permanent, andere manier: Onder de PS knop van de controller zit een knop om de microfoon uit te doen. Als er op gedrukt is verschijnt een oranje lampje, de micro is uit.
Dit werkt echter alleen voor de in de controller ingebouwde microfoon. Als je met een headset speelt, doet dit niks.
spijkerhoofd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:44:
[...]

Volgens mij was het probleem dat hij standaard aan bleef staan, maar zo niet kun je hem ook iedere keer handmatig op die manier uit zetten inderdaad. En btw het is niet permanent want je kunt hem ook gewoon met datzelfde knopje weer aan zetten ;)

Voor mij is het veel prettiger om de mic standaard uit te hebben en hem gewoon aan te zetten wanneer ik dat nodig vind.

[ Voor 18% gewijzigd door Kalder op 21-12-2021 13:54 ]

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:34
RaijRaij schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:19:
Het is vrij logisch dat kinderen onder een bepaalde leeftijd een game niet kunnen spelen? Zit een pegi rating aan vast omdat belangrijke mensen hebben besloten dat kinderen te jong zijn voor die game(op basis van inhoud, niet van moeilijkheidsgraad natuurlijk). Daarnaast is er bij het aanmaken van de accounts aangegeven dat het een kind betreft met bijbehorende leeftijd. Iemand wordt niet spontaan 5 jaar ouder dus de gedachte erachter is logisch.
Die Pegi leeftijden zijn toch eerder een richtlijn, niet?
Zo een Pegi rating wordt gegeven op bepaalde onderwerpen zoals bloed, horror, sex, …
Maar als je als ouder vind dat je kind oud en wijs genoeg is voor die onderwerpen moet je toch zelf de keuze hebben of je het toestaat of niet. Bij films worden ook ratings gegeven maar wordt ook al eerder toegestaan door ouders.

• spijkerhoofd
blaCkduSt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:52:
[...]

Dit werkt echter alleen voor de in de controller ingebouwde microfoon. Als je met een headset speelt, doet dit niks.
Dat wist ik niet want ik gebruik geen headset ;)
RaijRaij schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:19:
Volgens mij heb je de posts hierboven niet goed gelezen of begrepen.
Elk PlayStation game heeft inderdaad een bepaalde 'parental control level'. Dat is een Sony-specifieke indeling van 0 tot 9, en dus wat granulairder dan PEGI. Hier vind je overigens de mapping : https://www.playstation.com/nl-nl/legal/ratings/ .
Van elk game kan je dat Level checken door de Option knop in te drukken en Information te kiezen. Van elk Child Profile kan je aanduiden wat het max Control Level is dat ze mogen spelen. In de interface ziet het kind bij een game dat het niet mag spelen dan gewoon een slotje op het game-icoon, en kan het spel niet opstarten. Ook kan jij zelf het spel niet opstarten als het kind ingelogd is.
Dus dat is op zich prima (al zou het nog beter zijn als je ook nog individuele uitzonderingen kon definiëren).

Het probleem zit hem in online games, waar de server kant ineens iets totaal anders gebruikt, namelijk hun eigen age rating voor een spel, en de échte leeftijd van het kind op basis van wat er opgegeven geweest is bij account creatie. Bovendien heb je hier als ouder dan totaal geen controle of invloed op. Werkt het niet, brute pech. Vaak zal dat wel ok zijn, maar hierboven kwamen al voorbeelden van bvb FIFA of PvZ waar dat helemaal niet ok is.

Verwijderd

AppleFan2007 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:20:
[...]

Die Pegi leeftijden zijn toch eerder een richtlijn, niet?
Zo een Pegi rating wordt gegeven op bepaalde onderwerpen zoals bloed, horror, sex, …
Maar als je als ouder vind dat je kind oud en wijs genoeg is voor die onderwerpen moet je toch zelf de keuze hebben of je het toestaat of niet. Bij films worden ook ratings gegeven maar wordt ook al eerder toegestaan door ouders.
Die ratings voor films wordt wel door bioscopen aangehouden of je naar binnen mag of niet. Vroeger mocht je onder begeleiding, maar nu moet je de minimale leeftijd zijn die aangegeven wordt.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:28:
[...]
Die ratings voor films wordt wel door bioscopen aangehouden of je naar binnen mag of niet. Vroeger mocht je onder begeleiding, maar nu moet je de minimale leeftijd zijn die aangegeven wordt.
Ik vraag me dan af in welke bioscopen dat is. No way dat bij een 6+ film er gaat gevraagd worden de leeftijd te bewijzen van je kleuter.
Hier in België heb je de Kinepolis als grootste bioscoop-groep, en daar kun je zelfs gewoon online je tickets + plaatsen kopen, en vervolgens wandel je gewoon de bioscoop binnen en ga je naar de zaal en je plaats zonder enige controle van je ticket, laat staan van je leeftijd.

Verwijderd

Twixie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:30:
[...]

Ik vraag me dan af in welke bioscopen dat is. No way dat bij een 6+ film er gaat gevraagd worden de leeftijd te bewijzen van je kleuter.
Hier in België heb je de Kinepolis als grootste bioscoop-groep, en daar kun je zelfs gewoon online je tickets + plaatsen kopen, en vervolgens wandel je gewoon de bioscoop binnen en ga je naar de zaal en je plaats zonder enige controle van je ticket, laat staan van je leeftijd.
Blijkbaar alleen films vanaf 16 jaar. Maar dit is wetgeving in Nederland:

https://www.kijkwijzer.nl/wetgeving/page11.html

https://wetten.overheid.n..._TiteldeelXIV_Artikel240a

In de openbare ruimte (zoals bij een bioscoop en in een winkel) heeft de overheid een wettelijk gevolg toegekend aan de leeftijdsgrenzen van Kijkwijzer. Het bioscooptoelatingsbeleid is gebaseerd op artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2021 14:33 ]

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49
Modbreak:Discussies over de parental settings zijn on topic, maar het bioscoop leeftijd beleid niet, dit graag niet hier verder bespreken.

10 second ninja DONE

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik heb vanmorgen via de Amazon UK drop een PS5 weten te bemachtigen... in afwachting op de levering ben ik mij nu even aan het inlezen op zaken zoals savegames van mijn PS4.

Nu zit ik met de volgende vraag: op de PS4 speel ik momenteel nog God of War. Als ik het goed heb kan ik deze versie ook gratis op de PS5 spelen met de PS4 disc.

Máár, kan ik op de PS5 dan verder met de savegame van de PS4? Of worden die niet overgezet? Als dat niet zo is ga ik de komende 1,5 week nog gebruiken om hem uit de kunnen spelen op de PS4. Als het wel kan wacht ik nog even..

Alvast dank voor jullie reacties!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-01 16:12
Ethiron schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:12:
Ik heb vanmorgen via de Amazon UK drop een PS5 weten te bemachtigen... in afwachting op de levering ben ik mij nu even aan het inlezen op zaken zoals savegames van mijn PS4.

Nu zit ik met de volgende vraag: op de PS4 speel ik momenteel nog God of War. Als ik het goed heb kan ik deze versie ook gratis op de PS5 spelen met de PS4 disc.

Máár, kan ik op de PS5 dan verder met de savegame van de PS4? Of worden die niet overgezet? Als dat niet zo is ga ik de komende 1,5 week nog gebruiken om hem uit de kunnen spelen op de PS4. Als het wel kan wacht ik nog even..

Alvast dank voor jullie reacties!
Dat kan, via PS+ worden de savegames automatisch overgezet. Anders kan het vast ook wel via een USB stick. Zolang je maar hetzelfde PS account gebruikt.

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@Goudstalen Thanks voor je snelle reactie! Top.

• Hulleman
  • Laatst online: 16-01 08:02
Ethiron schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:12:
Als je PS+ hebt zou ik de savegames op je PS4 die je wilt bewaren sowieso uploaden naar de cloud. Handig om nog ff te checken wat wel en niet in de cloud staat. Kun je ze ooit nog eens downloaden naar je PS4 op de PS5. Niet alle PS4 savegames werken op een Ps5 versie van de game, God of War wel.

Op PS5 is ie ook 60fps, speelt echt een stuk beter :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Hulleman schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:15:
[...]

Als je PS+ hebt zou ik de savegames op je PS4 die je wilt bewaren sowieso uploaden naar de cloud. Handig om nog ff te checken wat wel en niet in de cloud staat. Kun je ze ooit nog eens downloaden naar je PS4 op de PS5. Niet alle PS4 savegames werken op een Ps5 versie van de game, God of War wel.

Op PS5 is ie ook 60fps, speelt echt een stuk beter :)
GoW is toch ook gewoon nog de PS4 versie met 60fps patch?

Nevermind, het was inderdaad verwarrend wat @Hulleman schreef. Het is gewoon een PS4 versie, dus qua transfer van Save Game is er gewoon totaal geen issue ook.

[ Voor 66% gewijzigd door Twixie op 21-12-2021 18:09 ]

• SemperFidelis
  • Laatst online: 02-01 16:36
Daarover gesproken, komt er nog een ps5 update voor God of War?
SemperFidelis schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:20:
Daarover gesproken, komt er nog een ps5 update voor God of War?
Dat lijkt me sterk, die game is al zo gepolijst, daar valt weinig meer aan te verbeteren, hooguit misschien raytracing toevoegingen ofzo, maar zelfs zonder oogt het allemaal prachtig :)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Horizon FW wordt een flinke download blijkbaar:

Bijna 100GB voor een single player game is aanzienlijk, zeker met de sterke compressie techniek die de PS5 heeft in het achterhoofd.
kazuka schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:25:
Horizon FW wordt een flinke download blijkbaar:

[Twitter]

Bijna 100GB voor een single player game is aanzienlijk, zeker met de sterke compressie techniek die de PS5 heeft in het achterhoofd.
Mogelijk wordt dit veroorzaakt door crossgen waardoor ze bepaalde features van de PS5 niet hebben toegepast zoals dus die sterke compressie.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-01 14:23
cold_as_ijs schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:39:
[...]

Mogelijk wordt dit veroorzaakt door crossgen waardoor ze bepaalde features van de PS5 niet hebben toegepast zoals dus die sterke compressie.
Ik kan mij haast niet voorstellen dat de PS4 en PS5 versie dezelfde zijn. Als dat zo zou zijn dan zou het spel in de (PS4 Pro) compatibility mode draaien.
Het lijkt mij een kleine moeite om een (beter) geoptimaliseerde versie voor de PS5 te maken.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Pagina: 1 ... 180 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord