418O2 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:36:
[...]

Je moet er wel van houden natuurlijk, maar wat ik totnogtoe heb gezien vond ik wel leuk. Niet super speciaal, maar gewoon leuk om te spelen
Heb de game ook maar gekocht na vele reviews gezien te hebben en er eigenlijk geen één gevonden heb die er negatief over was, vond de films wel leuk al herinner ik me er weinig van, vind de game best gaaf eigenlijk, alleen vind het toch best lastig om tijdens het vechten steeds je team te commanderen, maar voor de rest een vet spel, het ziet er ook best goed uit allemaal, net niet zo goed als R&C als je mij vraagt, maar wel heel goed en zeer goed ontworpen levels met mooie afwisseling, eigenlijk is zo'n beetje niets hetzelfde.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Kalder schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:59:
[...]

Heb de game ook maar gekocht na vele reviews gezien te hebben en er eigenlijk geen één gevonden heb die er negatief over was, vond de films wel leuk al herinner ik me er weinig van, vind de game best gaaf eigenlijk, alleen vind het toch best lastig om tijdens het vechten steeds je team te commanderen, maar voor de rest een vet spel, het ziet er ook best goed uit allemaal, net niet zo goed als R&C als je mij vraagt, maar wel heel goed en zeer goed ontworpen levels met mooie afwisseling, eigenlijk is zo'n beetje niets hetzelfde.
Nee het zit niet op het niveau van R&C, maar het is wel een beetje hetzelfde qua idee en fun :)

Je kan eventueel configureren hoeveel het spel vertraagt als je je team wil aansturen, dan heb je iets meer tijd (en minder stress)
418O2 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:00:
[...]

Nee het zit niet op het niveau van R&C, maar het is wel een beetje hetzelfde qua idee en fun :)

Je kan eventueel configureren hoeveel het spel vertraagt als je je team wil aansturen, dan heb je iets meer tijd (en minder stress)
Die heb ik al op 0.1 gezet, maar dat is het niet volgens mij, ben gewoon niet gewend om zo te spelen, dat je teamgenoten moet commanderen voordat ze echt nuttig worden. Was met FFVII Remake ook een beetje mijn probleem, gebruikte al die skills veel te weinig.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 09-11-2021 09:03 ]

• 418O2
  • Nu online
Kalder schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:02:
[...]

Die heb ik al op 0.1 gezet, maar dat is het niet volgens mij, ben gewoon niet gewend om zo te spelen, dat je teamgenoten moet commanderen voordat ze echt nuttig worden.
Het is ook wel een speciale mechanic, maar je went er vast snel aan

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11-2025
Monda schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:00:
Ik heb de Sony Platinum wireless headset in gebruik met m'n ps5. Is er een manier om de headset een firmware update te geven? Voorheen Jon dat met de headset companion app op de ps4, maar dat kan niet meer op die manier via de ps5.
Probeer het gewoon eens via de PS5! Als je die companion app kan downloaden op de PS5, waarom zou het uiteindelijk dan niet gaan?
Ik heb een 3rd party remote control die voor de PS4 gebouwd is, maar dat ding werkt ook netjes op de PS5 met de companion app. Dus ik vermoed dat het met Sony hun eigen materiaal nog vlotter zou moeten kunnen gaan. Gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis!
Runaque schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:36:
[...]
Als je die companion app kan downloaden op de PS5, waarom zou het uiteindelijk dan niet gaan?
De 'als' is het keyword here. Je kan die app niet installeren op de PS5. Al vraag ik me nu wel zelf af hoe ik die destijds op mijn PS4 kreeg. Ik vermoed dat die ergens automatisch geïnstalleerd werd bij het aansluiten van mijn Wireless Gold headset.
EDIT: blijkbaar kan je die app toch wel downloaden/installeren via library.playstation.com, maar wanneer je probeert op te starten krijg je een melding dat ie enkel op PS4 werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door Twixie op 18-11-2021 21:14 ]

• Runaque
Twixie schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:13:
[...]

De 'als' is het keyword here. Je kan die app niet installeren op de PS5. Al vraag ik me nu wel zelf af hoe ik die destijds op mijn PS4 kreeg. Ik vermoed dat die ergens automatisch geïnstalleerd werd bij het aansluiten van mijn Wireless Gold headset.
Ik zou verwachten dat omdat PS4 hardware compatibel is met de PS5, dat het gewoon gegaan zou hebben. Anders eens bij je familie of vriendenkring horen of je het niet via hun PS4 systeem kan gebeuren dat updaten, maar dan ga je geen profielen meer kunnen maken of selecteren.
Runaque schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:21:
[...]
Anders eens bij je familie of vriendenkring horen of je het niet via hun PS4 systeem kan gebeuren dat updaten, maar dan ga je geen profielen meer kunnen maken of selecteren.
Gewoon voor de duidelijkheid. Ik was niet de originele poster, en heb zelf zowel een PS4 als PS5 dus niet echt een issue voor mij, maar het was me destijds wel opgevallen dat ik op de PS5 die companion app niet had.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Sekiro is in de aanbieding. Is dat een game dat als je dood gaat je een uur spelen kwijt bent? Ik wil mn controllers nog graag heel houden.

• 418O2
  • Nu online
Kenny_026 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:44:
Sekiro is in de aanbieding. Is dat een game dat als je dood gaat je een uur spelen kwijt bent? Ik wil mn controllers nog graag heel houden.
Als je geen geduld hebt, zou ik die links laten liggen`

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
418O2 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:48:
[...]

Als je geen geduld hebt, zou ik die links laten liggen`
Ja daar ben ik bang voor. Maar ik ben zwaar onder de indruk van Elden Ring. Hoop dat die wat toegankelijker gaat zijn.

O-) O-) O-)
Definieer een uur spelen?

Dit is een game die je in de vingers krijgt door te oefenen. Dus ook al kom je niet verder fysiek in het spel, dat uur is geenzins verloren aangezien je een uur meer oefening hebt en dus in principe beter bent geworden. Doodgaan is onderdeel van het proces en je moet accepteren dat dit erbij hoort. De reis is hier belangrijker dan het doel. Sekiro staat in mijn backlog, heb nog alleen maar ervaring met bloodborne. Maar mijn ervaring daar is dat de gameplay best strak is en dat gevechten redelijk fair verlopen. Bedoel met dat laatste dat de move en aanvalspatronen redelijk te herkennen zijn. Hiermee raakte ik zelf zelden echt gefrustreerd bij verlies.

Need for Speed underground is zo'n game waar ik bv wel gefrustreerd van raakte omdat je daar wel heel goed kon zijn, maar dat hoe beter je was hoe beter de tegenstander werd en je eigenlijk altijd als je heel de race voor lag in de laatste ronde in het pad kwam van een overstekende auto. Gevolg was een slowmotion crash en dat je vrijwel voorbij werd gestoven door de tegenstander.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-01 09:20
Fantastische game. Je bent er wat tijd aan kwijt maar het zijn wel fantastische uren. En mede door de bonfires, het ontdekken van patronen (zoals ColdasIce ook zegt) en het openen van nieuwe manieren om sneller op plekken te kunnen geraken zul je geen verloren uren spelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Timothy3000 op 09-11-2021 18:16 ]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ben geselecteerd om mee te doen met de Elden Ring network test. Can't wait oOo

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Goede feedback. Ga hem laten liggen 😂

• Timothy3000
Zonde haha. Echt één van de tofste games die ik op de PS4 heb gespeeld. Jammer dat er geen demo van is.

• Denman
  • Nu online
Ik ga het nog maar eens zeggen: wat is Hades toch een Topspel! _/-\o_ :9~ O+

Nadat ik er op de Switch al 150+ uur in had zitten, heb ik 'm nogmaals gekocht voor de PS5 en geen moment spijt. Heerlijk om weer opnieuw te beginnen, het verhaal opnieuw te beleven en langzaam maar zeker je kracht ziet groeien. Super verslavend en het komt sowieso niet vaak voor dat ik een spel voor de 2e keer koop en het maar niet weg kan leggen. Typisch zo'n game die je voor 25 Euro oppikt maar wat mij betreft zeker het dubbele waard is.

Vanavond na 97 runs en 72 uur de game op platinum gezet. Het zal zeker niet de beste score zijn, maar wat een plezierige reis was het weer. Supergiant Games, dank voor dit pareltje!

(Ben trouwens nog niet klaar, wil de laatste 5 Prophecy's en Skelly's laatste prijs ook nog halen dus voorlopig zijn ze nog niet van me af in The Underworld :+ )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIHGz5bitfzbIha4XA1MUWiDMS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rojddY4mjxn29qJPeUTJSgnW.jpg?f=fotoalbum_large

Join het GoT Pulse-Team!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-01 20:25
Mooie Bloodborne clone komt pas in 2023
Lies of P, pre-alpha beelden gemaakt door Round8 Studio

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:22

Superkiwi

Hoi doei

Je kunt wel zien waar ze de inspiratie vandaan hebben ja ;)
Het ziet er interessant uit, deze blijven we even volgen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Timothy3000
Een Pinokkio Souls game.... ben benieuwd!

• 418O2
  • Nu online
Een zwaard en een donkere omgeving, Een souls clone!

8)7

• Timothy3000
418O2 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:24:
Een zwaard en een donkere omgeving, Een souls clone!

8)7
De developers/uitgever zelf verkopen de game als een souls-like.... ;)
Inspired by the familiar story of Pinocchio, Lies of P is an action souls-like game set in a dark Belle Époque world. Guide Pinocchio on his unrelenting journey to become human.

• 418O2
  • Nu online
Timothy3000 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:00:
[...]

De developers/uitgever zelf verkopen de game als een souls-like.... ;)

[...]
Souls-like of clone is nogal een verschil natuurlijk

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:30

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Denman schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:53:
Ik ga het nog maar eens zeggen: wat is Hades toch een Topspel! _/-\o_ :9~ O+

Nadat ik er op de Switch al 150+ uur in had zitten, heb ik 'm nogmaals gekocht voor de PS5 en geen moment spijt. Heerlijk om weer opnieuw te beginnen, het verhaal opnieuw te beleven en langzaam maar zeker je kracht ziet groeien. Super verslavend en het komt sowieso niet vaak voor dat ik een spel voor de 2e keer koop en het maar niet weg kan leggen. Typisch zo'n game die je voor 25 Euro oppikt maar wat mij betreft zeker het dubbele waard is.

Vanavond na 97 runs en 72 uur de game op platinum gezet. Het zal zeker niet de beste score zijn, maar wat een plezierige reis was het weer. Supergiant Games, dank voor dit pareltje!

(Ben trouwens nog niet klaar, wil de laatste 5 Prophecy's en Skelly's laatste prijs ook nog halen dus voorlopig zijn ze nog niet van me af in The Underworld :+ )

[Afbeelding]
Helemaal eens! Vorige week uitgespeeld met de platinum trophy.
Ik heb alle verhaallijnen en dialogen wel gehad. Ik heb alleen nog niet alle dingetjes gekocht voor in het huis. En de laatste prijs van Skelly zou ik nog moeten. Maar ik vond die tweede al knap lastig dus ik houd het voor gezien :)
Het is vooral zo'n heerlijk spel omdat een run maar 20-25 minuten duurt (uiteindelijk) en je dus snel even een potje kan spelen. En per kamer kan opslaan voor als je toch tussendoor wil stoppen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 23:00

thunder8

Het gedonder begint weer.

Zijn er hier nog mensen die Assetto Corsa Competizione spelen op de PS5? Ik zit eraan te denken de game te kopen, maar wil eigenlijk weten hoe goed/slecht de game draait op de PS5. Kan hier op tweakers geen topic vinden over deze game op consoles. Ik weet dat de game in het begin op de PS4 niet super goed draaide en dat zou op de PS5 in principe veel minder een probleem moeten zijn. Ik weet dat er volgend jaar een PS5 update voor de game komt, maar als de huidige versie op de PS5 goed werkt, kan ik er al mee aan de slag.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Runaque
thunder8 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:28:
Zijn er hier nog mensen die Assetto Corsa Competizione spelen op de PS5? Ik zit eraan te denken de game te kopen, maar wil eigenlijk weten hoe goed/slecht de game draait op de PS5. Kan hier op tweakers geen topic vinden over deze game op consoles. Ik weet dat de game in het begin op de PS4 niet super goed draaide en dat zou op de PS5 in principe veel minder een probleem moeten zijn. Ik weet dat er volgend jaar een PS5 update voor de game komt, maar als de huidige versie op de PS5 goed werkt, kan ik er al mee aan de slag.
Ik heb ergens de PS4 versie liggen en kan wel es kijken hoe dat loopt en of er een PS5 update voor te krijgen is, maar ik ga er geen uren mee zitten kassen. ;)

• thunder8

thunder8

Runaque schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:51:
[...]

Ik heb ergens de PS4 versie liggen en kan wel es kijken hoe dat loopt en of er een PS5 update voor te krijgen is, maar ik ga er geen uren mee zitten kassen. ;)
Elk antwoord helpt mij verder. Vind het zonde een game te kopen die voor geen meter loopt. ;)

thunder8 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:57:
[...]

Elk antwoord helpt mij verder. Vind het zonde een game te kopen die voor geen meter loopt. ;)
Ik meen me te herinneren dat de PS4 Pro versie ook maximaal 30fps heeft, kan me vergissen hoor, maar als er dan nog geen update voor de PS5 is zal hij ook op de PS5 max 30fps zijn, wat natuurlijk flink opgeschroefd zou moeten kunnen worden op de PS5.

• thunder8

thunder8

Kalder schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:00:
[...]
Ik meen me te herinneren dat de PS4 Pro versie ook maximaal 30fps heeft, kan me vergissen hoor, maar als er dan nog geen update voor de PS5 is zal hij ook op de PS5 max 30fps zijn, wat natuurlijk flink opgeschroefd zou moeten kunnen worden op de PS5.
Reviews gaven aan dat op de PS4 non-pro die 30 fps een probleem was, die kon vaak niet aangehouden worden. De Pro versie had er minder problemen mee, maar voor de PS5 moet dan geen probleem zijn lijkt mij. Volgend jaar komt er een update voor de game uit die 60fps op de PS5 mogelijk maakt, wat ik gelezen heb. Als de game op dit moment fatsoenlijk draait op constant 30fps, dan kan ik er al mee geworden. Als het momenteel zonder de PS5 update op de PS5 ook voor geen meter loopt, dan heeft het niet zo heel veel zin de game nu al te kopen en kan ik beter wachten tot de update voor de PS5 er is en dan de reviews af te wachten. :)

thunder8 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:12:
[...]

Reviews gaven aan dat op de PS4 non-pro die 30 fps een probleem was, die kon vaak niet aangehouden worden. De Pro versie had er minder problemen mee, maar voor de PS5 moet dan geen probleem zijn lijkt mij. Volgend jaar komt er een update voor de game uit die 60fps op de PS5 mogelijk maakt, wat ik gelezen heb. Als de game op dit moment fatsoenlijk draait op constant 30fps, dan kan ik er al mee geworden. Als het momenteel zonder de PS5 update op de PS5 ook voor geen meter loopt, dan heeft het niet zo heel veel zin de game nu al te kopen en kan ik beter wachten tot de update voor de PS5 er is en dan de reviews af te wachten. :)
Ik heb nog niet mee gemaakt dat een PS4 game die op de PS4 onstabiel loopt, op de PS5 ook onstabiel loopt, in mijn ervaring worden de dips er juist uitgehaald op de PS5, dus dat ene moment op de PS4 waar de game ineens naar 25fps duikt ofzo zal op de PS5 met gemak op 30fps blijven draaien.
Dus ik zou me daar geen zorgen over maken, de game zal prima draaien op de PS5, dus als je met 30fps genoegen neemt zou ik de game gewoon kopen, en als er volgend jaar een PS5 upgrade voor uit komt zal de game nog veel beter draaien.
Ik zelf zit meer te wachten op GT7, ik speel GT Sport nog regelmatig, maar ben wel toe aan iets anders, zit te twijfelen om Forza Horizon 5 op de PC aan te schaffen, maar ben eigenlijk niet zo heel erg van de arcade racers en heb momenteel nog Guardians of the Galaxy om uit te spelen, kijk daarna wel verder, misschien verkoop ik GotG wel weer zodat ik daarna FH5 kan kopen, maar die kan ik dan weer niet verkopen want die is op de PC volgens mij alleen digitaal aan te schaffen of via gamepass misschien maar heb geen behoefte in nog een abo.

[ Voor 27% gewijzigd door Kalder op 10-11-2021 14:23 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@thunder8
ACC draait prima op de PS5, steady 60fps. Er komt begin 2022 nog wel een next-gen patch uit.
Ik rij zelf voorlopig nog op de PS4 Pro en die doet steady 60fps als je alleen op de baan rijdt en dipt naar ca 40-45fps als je met 20 auto's in een race zit.
Over de performance op de non-Pro kan ik je niks vertellen maar dat zal uiteraard minder zijn dan op de Pro.

Nb. Het klopt dat er geen apart console topic voor ACC is; wij zitten gewoon in het pc topic erbij ;)

Superkiwi schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:30:
@thunder8
ACC draait prima op de PS5, steady 60fps. Er komt begin 2022 nig wel een next-gen patch uit.
Ik rij zelf voorlopig nog op de PS4 Pro en die doet steady 60fps als je alleen op de baan rijdt) en dipt naar ca 40-45fps als je met 20 auto's in een race zit.
Over de performance op de non-Pro kan ik je niks vertellen maar dat zal uiteraard minder zijn dan op de Pro.

Nb. Het klopt dat er geen apart console topic voor ACC is; wij zitten gewoon in het pc topic erbij ;)
Ah dan had ik het dus toch fout, als de game al op 60fps draait zal die dat natuurlijk ook doen op de PS5, en die dips naar 40-45 waar Superkiwi het over heeft zullen dan waarschijnlijk ook wel voor het grootste deel stabiel op 60fps lopen neem ik aan.

• thunder8

thunder8

Superkiwi schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:30:
@thunder8
ACC draait prima op de PS5, steady 60fps. Er komt begin 2022 nig wel een next-gen patch uit.
Ik rij zelf voorlopig nog op de PS4 Pro en die doet steady 60fps als je alleen op de baan rijdt) en dipt naar ca 40-45fps als je met 20 auto's in een race zit.

Thanks! Zal het PC topic dan wel gaan volgen, zag geen multi erbij staan, dus vandaar. Voor de oudere versie AC was er wel een multitopic.

Dan ga ik vanavond ACC aanschaffen, is momenteel maar 20€.

• Runaque
thunder8 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:57:
[...]

Game werkt op de PS5, alleen krijg je wel bij het opstarten een melding te zien dat het game soms vreemd gedrag kan vertonen,nog geen PS5 update die beschikbaar is zo te zien. Hopelijk helpt dit je verder.

[ Voor 6% gewijzigd door Runaque op 10-11-2021 15:35 ]

• thunder8

thunder8

Runaque schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:35:
[...]

Game werkt op de PS5, alleen krijg je wel bij het opstarten een melding te zien dat het game soms vreemd gedrag kan vertonen,nog geen PS5 update die beschikbaar is zo te zien. Hopelijk helpt dit je verder.
Superkiwi had ook al gereageerd, maar bedankt voor het testen. _/-\o_ Game is al gekocht en staat al klaar op de PS5. Lang leve de PSN app en rustmodus. :9~

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-01 16:51
poor Leno schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:39:
[...]

Ah echt een game voor mij zie ik :X
Heb hem zelf ook. Nioh 1,2 en Bloodborne op platinum. Maar Sekiro heb ik echt moeite mee. Ben al wel een stuk verder als ik had verwacht, maar het bekende klik momentje heb ik nog niet gehad :)

• Runaque
thunder8 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:37:
[...]

Superkiwi had ook al gereageerd, maar bedankt voor het testen. _/-\o_ Game is al gekocht en staat al klaar op de PS5. Lang leve de PSN app en rustmodus. :9~
Geen dank! Ik had de disk versie getest, want dat had je niet vermeld in welke versie je interesse had! Maar hopelijk loopt de digitale versie stukken beter dan waar je je zorger over maakte. De digitale versie zal vast ook sneller lopen dan een diskversie gezien de snellere toegang tot de gegevens op de SSD en niet op een "tragere" optische drive.

• 418O2
  • Nu online
Runaque schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:24:
[...]

Geen dank! Ik had de disk versie getest, want dat had je niet vermeld in welke versie je interesse had! Maar hopelijk loopt de digitale versie stukken beter dan waar je je zorger over maakte. De digitale versie zal vast ook sneller lopen dan een diskversie gezien de snellere toegang tot de gegevens op de SSD en niet op een "tragere" optische drive.
Ehm, de disc versie laadt niets meer vanaf de schijf toch?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 21:23

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:25:
[...]

Ehm, de disc versie laadt niets meer vanaf de schijf toch?
Nope, bij de PS4 ook al niet, disk is puur ter verificatie. Optiche drives zijn al jaren niet meer snel genoeg om games vanaf te spelen :D

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:56
Vandaag eindelijk Yoku’s Island Express uitgespeeld. Nu nog de Platinum Trophy. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-10-2025
thunder8 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:37:
[...]

Gisteren nog even lekker op Silverstone gescheurd in ACC op de PS5. Wat zuperkiwi zegt; steady 60fps. Alleen de graphics zijn niet om aan te gluren. Lijkt wel een hele lage resolutie, en dat lijkt meer op te vallen door de combinatie met HDR. Gelukkig is de noodzaak van graphics ondergeschikt aan de sublieme physics van ACC. :9~
Maar wat ook zuperkiwi al zei; in februari komt de PS5-versie uit, en PS4-owners kunnen gratis upgraden naar de PS5-versie. De PS5-versie zal er een stuk beter uitzien verwacht ik. Kan niet wachten. :)

PSN: breminem

• thunder8

thunder8

breminem schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:34:
[...]

Gisteren nog even lekker op Silverstone gescheurd in ACC op de PS5. Wat zuperkiwi zegt; steady 60fps. Alleen de graphics zijn niet om aan te gluren. Lijkt wel een hele lage resolutie, en dat lijkt meer op te vallen door de combinatie met HDR. Gelukkig is de noodzaak van graphics ondergeschikt aan de sublieme physics van ACC. :9~
Maar wat ook zuperkiwi al zei; in februari komt de PS5-versie uit, en PS4-owners kunnen gratis upgraden naar de PS5-versie. De PS5-versie zal er een stuk beter uitzien verwacht ik. Kan niet wachten. :)
Gisteren een kleine 5 uur gespeeld. Later op de avond de gamesettings van Zuperkiwi ingesteld, waaronder meer FFB. Heb nu lichtelijk spierpijn. _O- Begonnen met practice op Zandvoort, daarna quickraces van 20 minuten op Spa. Moet nog consistenter worden met iets minder spins. Laatste race lukte het om 5de te worden, zonder crashes. Reed wel continu met volle tank, had daar ook nog wat kilo's kunnen besparen. De Physics zijn inderdaad erg goed. Je voelt de broodjes kerbs, je voelt in veel gevallen de auto glijden. Kan niet wachten straks de grafische update te krijgen en hopelijk komt de CSL DD voor de Playstation ook snel in de shop van Fanatec. Ga deze meteen bestellen zodra het kan.

Verder commentaar zal ik netjes in de ACC Thread doen. :)

• greatgonzo
  • Laatst online: 27-01 11:59

greatgonzo

schit-te-rend!

Volgens de Op zit er een 2.1 hdmi kabel bij.. Is dit nog steeds zo?

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01 09:53
greatgonzo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:48:
Volgens de Op zit er een 2.1 hdmi kabel bij.. Is dit nog steeds zo?
Bij release wel idd. Kan me geen enkele reden bedenken dat ze die nu weg gehaald hebben dus ga er maar gewoon van uit dat 'ie er bij zit.

Als het niet zo was hadden we wel een kleine ophef gezien gok ik zo.

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
Timothy3000 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:14:
[...]

Fantastische game. Je bent er wat tijd aan kwijt maar het zijn wel fantastische uren. En mede door de bonfires, het ontdekken van patronen (zoals ColdasIce ook zegt) en het openen van nieuwe manieren om sneller op plekken te kunnen geraken zul je geen verloren uren spelen.
Wil ik eigenlijk ooit ook nog spelen, net als Nioh, maar de bosses lijken me veel te moeilijk ... Geone gameplay is echter totaal mijn ding.

Ik hoop ook dat Elden Ring een beetje vergeeflijk gaat zijn qua bosses ....

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Runaque
yinx84 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:51:
[...]

Bij release wel idd. Kan me geen enkele reden bedenken dat ze die nu weg gehaald hebben dus ga er maar gewoon van uit dat 'ie er bij zit.

Als het niet zo was hadden we wel een kleine ophef gezien gok ik zo.
De kabel is getest geweest door een youtuber die redelijk bekend is als het gaat om HDTV's gaat, video link hieronder. Vast niet de beste 2.1 kabel, maar goed dat je er uiteindelijk niet zelf om moet en nog aan een extra uitgave zit.

Ook al is de console en kabel 2.1, het werkt net prima met een TV die HDMI 2.0 (en 2.0a en 2.0b) heeft.
thunder8 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:10:
[...]

Gisteren een kleine 5 uur gespeeld. Later op de avond de gamesettings van Zuperkiwi ingesteld, waaronder meer FFB. Heb nu lichtelijk spierpijn. _O- Begonnen met practice op Zandvoort, daarna quickraces van 20 minuten op Spa. Moet nog consistenter worden met iets minder spins. Laatste race lukte het om 5de te worden, zonder crashes. Reed wel continu met volle tank, had daar ook nog wat kilo's kunnen besparen. De Physics zijn inderdaad erg goed. Je voelt de broodjes kerbs, je voelt in veel gevallen de auto glijden. Kan niet wachten straks de grafische update te krijgen en hopelijk komt de CSL DD voor de Playstation ook snel in de shop van Fanatec. Ga deze meteen bestellen zodra het kan.

Verder commentaar zal ik netjes in de ACC Thread doen. :)
Zal rond de release van GT7 zijn vermoed ik, aangezien de CSL DD voor PS dit keer het officiële stuur word voor GT7 (zoals de T-GT dat was voor GT: Sport zeg maar).

-SaveMe- schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:47:
[...]

Wil ik eigenlijk ooit ook nog spelen, net als Nioh, maar de bosses lijken me veel te moeilijk ... Geone gameplay is echter totaal mijn ding.

Ik hoop ook dat Elden Ring een beetje vergeeflijk gaat zijn qua bosses ....
Als het iets vergeeflijker is dan de gemiddelde from software game, stijgt mijn interesse in de game wel, maar vermoed dat het alsnog een game is waar de moeilijkheidsgraad op extreem staat en je geen opties hebt om het makkelijker te maken.

Kalder schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:53:
[...]

Als het iets vergeeflijker is dan de gemiddelde from software game, stijgt mijn interesse in de game wel, maar vermoed dat het alsnog een game is waar de moeilijkheidsgraad op extreem staat en je geen opties hebt om het makkelijker te maken.
Ik hoop werkelijk niet dat Elden Ring vergeefelijke bosses krijgt waar de moeilijkheidsgraad te regelen is!!!
Gewoon lekker mogelijkheid om te levellen, eventueel wat overlevellen maar verder lekker skills leren. Dit is juist de fun van de games, na hard werken de boss overwinnen. Fouten moeten daardoor afgestraft worden, want het risico alles te verliezen maakt dat de overwinning des te zoeter smaakt.

• thunder8

thunder8

Kalder schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:47:
[...]

Zal rond de release van GT7 zijn vermoed ik, aangezien de CSL DD voor PS dit keer het officiële stuur word voor GT7 (zoals de T-GT dat was voor GT: Sport zeg maar).
Zou maar zo kunnen, hoewel Fanatec had gezegd dat ze voor het eind van het jaar in de handen van de consument zouden zijn. Daar geloof ik intussen niet meer in. Maar dat valt buiten de scope van dit topic. :) Moet ook eerst nog eens zien dat GT7 in maart uitkomt en niet weer uitgesteld wordt.

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
thunder8 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:16:
[...]

Zou maar zo kunnen, hoewel Fanatec had gezegd dat ze voor het eind van het jaar in de handen van de consument zouden zijn. Daar geloof ik intussen niet meer in. Maar dat valt buiten de scope van dit topic. :) Moet ook eerst nog eens zien dat GT7 in maart uitkomt en niet weer uitgesteld wordt.
De samenwerking tussen Thrustmaster en Gran Turismo is bekend gemaakt op (even uit het eigen geheugen*) 13 november, vaak zijn dit soort deals voor jaren. Inmiddels is al wel bekend dat er een samenwerking gaat komen tussen Polyphony en Fanatec, ik denk dat ze op dit moment wachten met nieuws naar buiten brengen over de ps5 CSL DD tot de deal met Thrustmaster, netjes is afgerond.
cold_as_ijs schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:12:
[...]

Ik hoop werkelijk niet dat Elden Ring vergeefelijke bosses krijgt waar de moeilijkheidsgraad te regelen is!!!
Gewoon lekker mogelijkheid om te levellen, eventueel wat overlevellen maar verder lekker skills leren. Dit is juist de fun van de games, na hard werken de boss overwinnen. Fouten moeten daardoor afgestraft worden, want het risico alles te verliezen maakt dat de overwinning des te zoeter smaakt.
Ik snap werkelijk niet waarom mensen het een probleem vinden als een moeilijkheidsgraad optie in een spel verwerkt zit of niet, je kiest dan toch echt zelf of je liever op moeilijk speelt of op makkelijk, ik stel dan wel voor dat je de optie alleen aan het begin van het spel krijgt en dat je die tussentijds niet meer kunt wijzigen, zodat mensen die bang zijn dat ze stiekem voor een bepaalde boss de setting lager zetten dat niet kunnen.... (En natuurlijk een trophy voor het verslaan van de game op de moeilijkste stand)

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 11-11-2021 17:17 ]

• 418O2
  • Nu online
Kalder schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:16:
[...]

Ik snap werkelijk niet waarom mensen het een probleem vinden als een moeilijkheidsgraad optie in een spel verwerkt zit of niet, je kiest dan toch echt zelf of je liever op moeilijk speelt of op makkelijk, ik stel dan wel voor dat je de optie alleen aan het begin van het spel krijgt en dat je die tussentijds niet meer kunt wijzigen, zodat mensen die bang zijn dat ze stiekem voor een bepaalde boss de setting lager zetten dat niet kunnen.... (En natuurlijk een trophy voor het verslaan van de game op de moeilijkste stand)
Anders kunnen mensen met weinig moeite achievements halen waar jij veel moeite voor hebt gedaan. Zoiets zal het wel zijn.

Ik vind het meer een probleem als er geen moeilijkheidsgraad is, ik ben een casual en wil gewoon relaxt spelen
418O2 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:20:
[...]

Anders kunnen mensen met weinig moeite achievements halen waar jij veel moeite voor hebt gedaan. Zoiets zal het wel zijn.

Ik vind het meer een probleem als er geen moeilijkheidsgraad is, ik ben een casual en wil gewoon relaxt spelen
Dan locken ze die trophies maar lekker achter de moeilijkste stand, defeat boss x on hardest difficulty, etc... Heb ik geen problemen mee.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het dynamische weer ziet er wel fraai uit in GT7. Doet me ook wel een beetje denken aan Driveclub, die hadden echt een mooi weather system.

• FMS
  • Niet online

FMS

418O2 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:20:
[...]

Het komt ook doordat men denkt dat een spel met variabele moeilijkheidsgraad minder uitgebalanceerd zou uitpakken. Ik snap dat wel. Bloodborne of Sekiro klopt gewoon. Je merkt dat er veel tijd en moeite in is gestoken om het geheel uit te balanceren. Om dat op drie of meer niveaus te doen lijkt me giga veel werk en waarschijnlijk een beperking van de algehele visie.

• 418O2
  • Nu online
FMS schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:19:
[...]

Het komt ook doordat men denkt dat een spel met variabele moeilijkheidsgraad minder uitgebalanceerd zou uitpakken. Ik snap dat wel. Bloodborne of Sekiro klopt gewoon. Je merkt dat er veel tijd en moeite in is gestoken om het geheel uit te balanceren. Om dat op drie of meer niveaus te doen lijkt me giga veel werk en waarschijnlijk een beperking van de algehele visise.
spelers iets meer health geven en iets meer tijd om te dodgen (bijvoorbeeld) hoeft niet zo lastig te zijn.

• FMS
  • Niet online

FMS

418O2 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:20:
[...]
spelers iets meer health geven en iets meer tijd om te dodgen (bijvoorbeeld) hoeft niet zo lastig te zijn.
Ik denk echt dat dat een spel als Sekiro fundamenteel zou veranderen.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Van de week uncharted 2 weer eens uitgespeeld. Was eraan begonnen paar maanden terug. Maar niet meer afgemaakt. Ondanks de oude graphics en erg gemis van een ps5 patch voor bv 4k en 4k textures. Is het nog steeds een mega dikke game! Had hem ooit geclaimed als ps plus game in die nathan drake collection ps4 remaster en uiteraard al op ps3 en ps4 gespeelt(toen nog met account sharen broertje dus erg blij dat in ps plus zat) :P.
Was op de ps4 pro al relaxed met goede 60fps maar helaas soms nog dips. Maar nu op ps5 echt smooth as butter( mag ook hopen voor een 1080p/60 game) maar damn wat blijft die dik! Erna meteen begonnen aan een uncharted 3 run met alle treasures erbij. Lekker op easy erdoorheen. Was altijd samen met deel 1 de minste van de serie vond ik, maar damn is eigenlijk toch wel heel erg lekkere game. Speelt goed en je ziet een grote boost in animaties tov deel 2. Dus ben nu ergens op 75 % ong van de game. Maar voor wie dus nog niet heeft gespeeld en bv uncharted 4 wil gaan kopen voor ps5 (60 fps versie) dan is dit wel aan te raden. Zelfs deel 1 is best aardig alleen best lang en stuk minder leuk dan deel 2.

Ergste is dat ik nu ook eigenlijk zin heb in uncharted 4 en lost legacy in 60fps. En baal ervan dat dit geen patch versie gaat worden waarschijnlijk maar gewoon volle prijs :( maar vrees dat ik toch ervoor zal vallen. Uncharted 4 is samen met lost legacy en deel 2 echt wel de beste van de serie. En staan hoog in mijn top 10 aller tijden!

[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 11-11-2021 19:48 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

-SaveMe- schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:47:
[...]
Wil ik eigenlijk ooit ook nog spelen, net als Nioh, maar de bosses lijken me veel te moeilijk ...
Nioh 2 is volledig in co-op te spelen, wat het voor de twijfelende gamers gelijk een stuk toegankelijker maakt.
Het is ook nog eens ontzettend leuk; zo heb ik denk ik ruim 100 uur gespendeerd aan het helpen van anderen (zowel bekenden als randoms). Soms alleen om een boss te killen, soms om een compleet level op het gemakje te doorlopen.

ik ben er nog steeds wel voor in dus als je ooit Nioh 2 haalt, geef maar een gil ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 11-11-2021 19:56 ]

Kalder schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:16:
[...]

Omdat het leven gewoon niet zo werkt. Wil je ergens goed in zijn dan zul je moeten oefenen, en vaak heeft veel oefenen ook geen zin omdat je het talent mist.

Er zijn werkelijk maar een handjevol games die je werkelijk echt pushen om goed er goed in te worden, En dat is nou precies de charme van die games, er is geen andere uitweg dan gewoon doorbijten en die boss te overwinnen! Niet als het even tegenzit easy mode aan te zetten. Wil je het einde halen dan zul je gewoon beter je best moeten doen. Maar als je het haalt voelt de overwinning des te grootser. Daarom moet er gewoon geen easy mode in die games.
En @418O2 daar horen dan ook wat bragging rights bij 8).

Overigens zit er echt wel een vorm van easy mode in de games, op sekiro na. Je kan best overlevellen. Ik weet ook niet of ik het einde haal in sekiro, maar ga het wel proberen en niet meteen opgeven.

• 418O2
  • Nu online
Gatekeeping sweaty gaming here

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
Superkiwi schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:52:
[...]

Nioh 2 is volledig in co-op te spelen, wat het voor de twijfelende gamers gelijk een stuk toegankelijker maakt.
Het is ook nog eens ontzettend leuk; zo heb ik denk ik ruim 100 uur gespendeerd aan het helpen van anderen (zowel bekenden als randoms). Soms alleen om een boss te killen, soms om een compleet level op het gemakje te doorlopen.

ik ben er nog steeds wel voor in dus als je ooit Nioh 2 haalt, geef maar een gil ;)
Ik denk niet dat ik er ooit aan toe kom, ook gezien de drukte qua games, maar Elden Ring zeer zeker wel :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

cold_as_ijs schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:54:
[...]

Omdat het leven gewoon niet zo werkt. Wil je ergens goed in zijn dan zul je moeten oefenen, en vaak heeft veel oefenen ook geen zin omdat je het talent mist.

Er zijn werkelijk maar een handjevol games die je werkelijk echt pushen om goed er goed in te worden, En dat is nou precies de charme van die games, er is geen andere uitweg dan gewoon doorbijten en die boss te overwinnen! Niet als het even tegenzit easy mode aan te zetten. Wil je het einde halen dan zul je gewoon beter je best moeten doen. Maar als je het haalt voelt de overwinning des te grootser. Daarom moet er gewoon geen easy mode in die games.
En @418O2 daar horen dan ook wat bragging rights bij 8).

Overigens zit er echt wel een vorm van easy mode in de games, op sekiro na. Je kan best overlevellen. Ik weet ook niet of ik het einde haal in sekiro, maar ga het wel proberen en niet meteen opgeven.
Daarom zeg ik toch ook dat je de optie alleen in het begin van het spel zou moeten krijgen? En dan met een paar trophies die je alleen kunt halen op de moeilijkste stand... Heb je alsnog bragging rights over die trophies (en kun je de platinum niet krijgen als je niet op de moeilijkste stand speelt)...

En btw, dat het leven zo niet werkt is logisch, je hebt geen moeilijkheisdgraad in het leven :P maar zo werkt het in veel games dus wel, dat je gewoon de opties hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 12-11-2021 09:03 ]

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Kalder schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:00:
[...]

Daarom zeg ik toch ook dat je de optie alleen in het begin van het spel zou moeten krijgen? En dan met een paar trophies die je alleen kunt halen op de moeilijkste stand... Heb je alsnog bragging rights over die trophies (en kun je de platinum niet krijgen als je niet op de moeilijkste stand speelt)...

En btw, dat het leven zo niet werkt is logisch, je hebt geen moeilijkheisdgraad in het leven :P maar zo werkt het in veel games dus wel, dat je gewoon de opties hebt.
Blijft een terugkerende en lastige discussie. Ik ben zelf best wel een groot voorstander van accessibility opties in games. Maar voor een tweetal franchises hoop ik stiekem niet dat ze makkelijkere moeilijkheidsgraden in bouwen, namelijk Trials en FromSoftware games. De makers kiezen voor een bepaalde ervaring die bijna iedere gamer echt wel kan overwinnen, mits ze er genoeg tijd in stoppen om het te leren en niet opgeven. Dat sommigen daar geen zin of geen tijd voor hebben is natuurlijk ook logisch, maar om dan ook maar de core gameplayloop aan te passen vind ik niet altijd even logisch. Je vraagt aan makers van horror films ook niet om een minder enge versie te maken van hun film zodat je de film wel durft te kijken.

Daarnaast denk ik dat het commercieel ook niet interessant is. FromSoftware games zijn juist bekend vanwege de moeilijkheidsgraad en komen daardoor vaak bovenaan drijven in een nieuwscycle. Als ze een andere route inslaan geloof ik niet dat het heel veel meer gamers trekt, maar ik geloof wel dat ze veel “weerstand” krijgen van hun vaste userbase, gelet op hoe mondig de gaming community is online.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:14:
[...]

Blijft een terugkerende en lastige discussie. Ik ben zelf best wel een groot voorstander van accessibility opties in games. Maar voor een tweetal franchises hoop ik stiekem niet dat ze makkelijkere moeilijkheidsgraden in bouwen, namelijk Trials en FromSoftware games. De makers kiezen voor een bepaalde ervaring die bijna iedere gamer echt wel kan overwinnen, mits ze er genoeg tijd in stoppen om het te leren en niet opgeven. Dat sommigen daar geen zin of geen tijd voor hebben is natuurlijk ook logisch, maar om dan ook maar de core gameplayloop aan te passen vind ik niet altijd even logisch. Je vraagt aan makers van horror films ook niet om een minder enge versie te maken van hun film zodat je de film wel durft te kijken.

Daarnaast denk ik dat het commercieel ook niet interessant is. FromSoftware games zijn juist bekend vanwege de moeilijkheidsgraad en komen daardoor vaak bovenaan drijven in een nieuwscycle. Als ze een andere route inslaan geloof ik niet dat het heel veel meer gamers trekt, maar ik geloof wel dat ze veel “weerstand” krijgen van hun vaste userbase, gelet op hoe mondig de gaming community is online.
Snap niet echt wat dat ermee te maken heeft, ik heb totaal geen moeite met enge films, waar ik wel moeite mee heb is een spel waar je niet veel verder komt dan het begin omdat het gewoon veel te moeilijk is, en heb ook geen zin om 500 keer dood te gaan voordat ik het misschien ook maar een beetje onder de knie heb, waarschijnlijk ben ik gewoon te oud voor zulke games geworden, maar speel veel games ook eigenlijk meer voor het verhaal dan voor de uitdaging (behalve bij race games en af en toe een potje online schieten misschien)

• 418O2
  • Nu online
Ik snap werkelijk het probleem niet. Als er voor mensen die gaming anders beleven dan jij opties zijn om het spel te kunnen spelen zonder dat jij er last van hebt, waar maak je je dan druk over?

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Kalder schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:36:
[...]

Snap niet echt wat dat ermee te maken heeft, ik heb totaal geen moeite met enge films, waar ik wel moeite mee heb is een spel waar je niet veel verder komt dan het begin omdat het gewoon veel te moeilijk is, en heb ook geen zin om 500 keer dood te gaan voordat ik het misschien ook maar een beetje onder de knie heb, waarschijnlijk ben ik gewoon te oud voor zulke games geworden, maar speel veel games ook eigenlijk meer voor het verhaal dan voor de uitdaging (behalve bij race games en af en toe een potje online schieten misschien)
De vergelijking met de films heeft misschien geen betrekking op jou, maar is in mijn optiek hetzelfde verhaal. Het is het consumeren van content dat door anderen wordt gemaakt. Sommigen durven geen horror films te kijken, anderen hebben geen zin om een spel te leren. Waarom moet een maker van een film dan wel een game er zijn product op aan passen?

En als je het spel zou willen spelen voor het verhaal, dan mis je in principe niets aan FromSoftware games, want wil je het verhaal doorgronden is het verstandig gewoon een Wikipedia te openen, want ingame ga je er weinig wijs uit komen, met uitzondering van wellicht Sekiro.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

418O2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:36:
Ik snap werkelijk het probleem niet. Als er voor mensen die gaming anders beleven dan jij opties zijn om het spel te kunnen spelen zonder dat jij er last van hebt, waar maak je je dan druk over?
Dat bedoel ik dus met mijn vergelijking met films.

Als gamedeveloper hoef je toch altijd niet met alle mogelijke doelgroepen rekening te houden gameplay wise? Ik maak me er verder ook niet druk over. Ik geef gewoon mijn mening.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-11-2021 09:44 ]

Wat is dit nou weer voorn onzin?

De moeilijkheidsgraad is juist het “ding” van deze spellen.

Waarom moet alles maar makkelijker gemaakt worden zodat iedereen vooral erbij mag horen en niet huilie huilie boos wordt omdat ie een spelletje niet kan spelen omdat het anders te moeilijk wordt |:(

Accepteer gewoon dat dit dan niet de spellen voor jou zijn. Voor mij helaas ook niet. Maar jammer dan.

Man man wat zijn dit voorn participatie poedelprijs tijden waarbij iedereen een winnaar is, want anders is het zielig?? :F

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ze zijn wat ze zijn om één simpele reden:
De games zijn ontwikkeld met de intentie de speler een uitdaging te bieden en gevoel van voldoening te geven.
Daar hoort nu eenmaal trial & error bij; het is de essentie van de game zoals de makers het bedoeld hebben.

Trackmania en Trials Fusion net zo. Hele leuke games maar wil je die uitspelen dan zal je ook veel moeten oefenen om goed te worden.
Het blijft een beetje een eindeloze discussie zo ;)

• 418O2
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:44:
[...]

Dat bedoel ik dus met mijn vergelijking met films.

Als gamedeveloper hoef je toch altijd niet met alle mogelijke doelgroepen rekening te houden gameplay wise? Ik maak me er verder ook niet druk over. Ik geef gewoon mijn mening.
Groter publiek == grotere afzetmarkt == meer geld verdienen
418O2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:45:
[...]

Ja maar dat boeit jou verder niet. Dit zeg je alleen maar zodat jij ook kunt spelen _O-

• 418O2
  • Nu online
poor Leno schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:47:
[...]

Ja maar dat boeit jou verder niet. Dit zeg je alleen maar zodat jij ook kunt spelen _O-
Ik speel die moeilijke games sowieso niet. Maar een developer moet uiteindelijk gewoon geld verdienen. En dat is lastig als je publiek alleen uit sweaty try-hards bestaat
poor Leno schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:44:
Wat is dit nou weer voorn onzin?

De moeilijkheidsgraad is juist het “ding” van deze spellen.

Waarom moet alles maar makkelijker gemaakt worden zodat iedereen vooral erbij mag horen en niet huilie huilie boos wordt omdat ie een spelletje niet kan spelen omdat het anders te moeilijk wordt |:(

Accepteer gewoon dat dit dan niet de spellen voor jou zijn. Voor mij helaas ook niet. Maar jammer dan.

Man man wat zijn dit voorn participatie poedelprijs tijden waarbij iedereen een winnaar is, want anders is het zielig?? :F
Zo heeft niemand dat hier verwoord volgens mij, dat maak je er nu allemaal zelf van, ik zou het wel leuk vinden als ik eens door zo'n game zou kunnen komen, en al is het niet voor het verhaal, dan wel voor de art en het design van de game want vaak zit dat ook altijd wel snor bij from software games. Maar helaas kom ik er gewoon niet doorheen... heeft niets te maken met huilie huilie en zieligie zieligie...

418O2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:45:
[...]

Laten we vooral de moeilijkheidsgraad aanpassen, als we toch bezig zijn misschien wat extra collectibles, een paar torens hier en daar die het gebied unlocken, als we dan bezig zijn meteen het verhaal veel simpeler maken want dan kan iedereen het volgen. Voila wat overblijft is de gemiddelde Ubi game, die verkopen tenminste goed bij het grote publiek dus dan zal het wel goed zijn.

• 418O2
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:50:
[...]

Laten we vooral de moeilijkheidsgraad aanpassen, als we toch bezig zijn misschien wat extra collectibles, een paar torens hier en daar die het gebied unlocken, als we dan bezig zijn meteen het verhaal veel simpeler maken want dan kan iedereen het volgen. Voila wat overblijft is de gemiddelde Ubi game, die verkopen tenminste goed bij het grote publiek dus dan zal het wel goed zijn.
Jij bent af :')

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

418O2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:48:
[...]
Ik speel die moeilijke games sowieso niet. Maar een developer moet uiteindelijk gewoon geld verdienen. En dat is lastig als je publiek alleen uit sweaty try-hards bestaat
Hoe sta jij tegenover bijvoorbeeld simracing games* dan?
Die markt is ook vele malen kleiner dan de arcade racing markt (Need for Speed) om de reden die jij aangeeft.

*even los van of je die games zelf speelt ja of nee.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 12-11-2021 09:53 ]

cold_as_ijs schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:50:
[...]

Overdrijven is voor jou een koud kunstje blijkbaar..

• 418O2
  • Nu online
Superkiwi schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:52:
[...]

Hoe sta jij tegenover bijvoorbeeld simracing games* dan?
Die markt is ook vele malen kleiner dan de arcade racing markt (Need for Speed) om de reden die jij aangeeft.

*even los van of je die games zelf speelt ja of nee.
Daar zit meestal ook wel iets van assists in toch?

Ik heb eerder gepost dat ik aanpassingen als iets meer health en iets meer reactietijd bij aanvallen al een hoop kan doen, maar dan wordt dat gelijk zo ver getrokken dat het dan maar een Ubi game wordt. Met zo'n houding kom je nergens

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

418O2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:56:
[...]
Daar zit meestal ook wel iets van assists in toch?
Klopt, al maakt dat ze nog steeds niet makkelijk. Assist maken je vaak juist langzamer.
En zelfs met assists is het nog geen casual racing game en zal je gewoon moeten oefenen om beter te worden.
Ik heb eerder gepost dat ik aanpassingen als iets meer health en iets meer reactietijd bij aanvallen al een hoop kan doen (...)
Meer health kun je zelf bewerkstelligen door te levellen, reactietijd kun je inderdaad niks aan veranderen.
Maar het is niet zo dat de reactietijd dermate kort is dat niet iedereen de timing door kan krijgen.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 27-01 15:48
Het is gewoon zeer handig dat ze een keuze bieden voor moeilijkheidsgraad, niet iedereen heeft het talent om zeer goed te worden in games en niet iedereen heeft zin om 500 keer dezelfde boss te verslaan.
Trophies die je dan ook alleen krijgt door het spel op het moeilijkste niveau te spelen zijn gewoon vervelend. Er zijn andere manieren om moeilijke trophies in het spel te steken.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

AppleFan2007 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:02:
Trophies die je dan ook alleen krijgt door het spel op het moeilijkste niveau te spelen zijn gewoon vervelend.
Dat ben ik met je eens, daaram hebben From Software games ook geen moeilijkheidsgraad :+
Gewoon de game uitspelen en BOEM! Trophy.

Nogmaals (en hierna stop ik met deze discussie want ik val in herhaling), het gaat bij deze games niet om de trophies maar om de essentie van de games en de intentie van de makers.

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 12-11-2021 10:09 ]

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

418O2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:48:
[...]

Sweaty try-hards? Wat een onzin. Ik denk dat FromSoftware gewoon geen geld wil ontvangen van n00bs...

Laat het nou gewoon aan een developer over hoe die om wil gaan met zijn franchise. Als ze hadden gevonden dat het beter was geweest om hun core gameplay loop van al hun games aan te passen hadden ze dat wel gedaan denk je niet?

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

AppleFan2007 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:02:
Het is gewoon zeer handig dat ze een keuze bieden voor moeilijkheidsgraad, niet iedereen heeft het talent om zeer goed te worden in games en niet iedereen heeft zin om 500 keer dezelfde boss te verslaan.
Trophies die je dan ook alleen krijgt door het spel op het moeilijkste niveau te spelen zijn gewoon vervelend. Er zijn andere manieren om moeilijke trophies in het spel te steken.
Niet elke game hoeft door een ieder uitgespeeld te kunnen worden?

• 418O2
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:55:
[...]

Sweaty try-hards? Wat een onzin. Ik denk dat FromSoftware gewoon geen geld wil ontvangen van n00bs...

Laat het nou gewoon aan een developer over hoe die om wil gaan met zijn franchise. Als ze hadden gevonden dat het beter was geweest om hun core gameplay loop van al hun games aan te passen hadden ze dat wel gedaan denk je niet?
Ik zeg niet dat het moet; ik zeg alleen dat ik het wel begrijp als ze het wel doen. er wordt hier een hoop verdraaid
Kalder schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:55:
[...]

Overdrijven is voor jou een koud kunstje blijkbaar..
Hyperbool heet dat :D
Natuurlijk is het wat overtrokken, maar punt is een beetje dat als je aanpassingen maakt om meer te kunnen verkopen waar je dan de grens trekt. Want jij wil een easy mode bij de start alleen, @418O2 het hele spel, dan zijn er die vervelend vinden dat je al je souls/bloodechoes kwijtraakt, andere vinden de manier van story telling moeilijk te volgen. Het blijft een welles nietes discussie dus nog meer reageren voegt niet heel veer mee toe. Maar moet wel zeggen, laat je niet teveel weerhouden van de game te spelen omdat mensen zeggen dat het moeilijk is. Met Souls/echoes farming en dus overlevellen, summons en coop zijn deze games echt wel goed te doen. Dan zijn er ook nog walkthroughs en boss strategies op youtube te vinden. Ik heb bloodborne bv platinum gehaald in mijn eerste playthrough, dankzij summons , overlevellen en youtube volgen. Een nono voor de echte souls liefhebber. Ik ben stiekem een best wel casual gamer, maar voor mij was de combat zo lekker dat het niet casual mij enorm beviel.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-01 13:52
Niet alle games zijn voor iedereen. Juist wel mooi dat er ontwikkelaars zijn die met hun games een bepaalde visie hebben en daarmee een bepaalde doelgroep bedienen. Blijkbaar is dat voor sommige ontwikkelaars belangrijker dan heel veel verkopen. Ze staan ergens voor. Dat is de reden dat ik geen Rfactor en games van From Software speel. Die games zijn niet onredelijk moeilijk, maar hebben een enorme leercurve. Daar heb ik geen zin in en ben dus niet de doelgroep. Prima.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 12-11-2021 12:59 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mocht er iemand nog op zoek zijn naar een Western Digital SN850 met leuke korting;

even aanmelden met je account en dan de volgende code gebruiken voor 20% korting: EXTRASAVINGS

Nb; als je je als nieuw lid aanmeldt, krijg je ook nog een code van 10% korting toegestuurd. En jup; de codes zijn stapelbaar :)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

418O2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:00:
[...]
er wordt hier een hoop verdraaid
Wel verdraaid! Je avatar is foetsie :D

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 27-01 15:48
uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:56:
[...]

Niet elke game hoeft door een ieder uitgespeeld te kunnen worden?
Nee, maar het is wel leuker als je een groter publiek kan aanspreken.
AppleFan2007 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:32:
[...]

Nee, maar het is wel leuker als je een groter publiek kan aanspreken.
Volgende FromSoftware titel:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XxMJ1VM/23dsrr3.jpg

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:56:
[...]

Volgende FromSoftware titel:

[Afbeelding]
Woke wheelchair on the European part of the moon simulator? Lijkt me een geweldige game!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 12-11-2021 15:00 ]

• Naendeau
  • Registratie: Maart 2017
  • Niet online
Pepppie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:38:
Mocht er iemand nog op zoek zijn naar een Western Digital SN850 met leuke korting;

even aanmelden met je account en dan de volgende code gebruiken voor 20% korting: EXTRASAVINGS

Nb; als je je als nieuw lid aanmeldt, krijg je ook nog een code van 10% korting toegestuurd. En jup; de codes zijn stapelbaar :)
Is deze aan te raden voor de PS5? Lees op sommige reviews dat de schrijfsnelheid niet optimaal zou zijn?
Naendeau schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:00:
[...]

Is deze aan te raden voor de PS5? Lees op sommige reviews dat de schrijfsnelheid niet optimaal zou zijn?
Zeker aan te raden, Sony raadt hem zelfs hoogst persoonlijk aan.

• Naendeau
  • Niet online
Kalder schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:01:
[...]

Zeker aan te raden, Sony raadt hem zelfs hoogst persoonlijk aan.
Top, dankje. Is het aan te raden de versie met heatsink te nemen?
Naendeau schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:01:
[...]

Top, dankje. Is het aan te raden de versie met heatsink te nemen?
Dat ligt eraan of je het zelf ziet zitten om een heatsink erop te installeren of niet, het is zeer eenvoudig om zelf te doen maar sommige kiezen voor het gemak voor een SSD met heastink.

• Naendeau
  • Niet online
Kalder schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:02:
[...]

Dat ligt eraan of je het zelf ziet zitten om een heatsink erop te installeren of niet, het is zeer eenvoudig om zelf te doen maar sommige kiezen voor het gemak voor een SSD met heastink.
Dus ik kan ook een losse heatsink bestellen en zelf installeren?

Voorbeeld:
https://www.allekabels.nl...09vgE_EAQYAyABEgJnpfD_BwE
Pagina: 1 ... 172 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord