Zag ook al andere pics uit warehouses voorbij komen. zou mij niet verbazen als ze opsparen voor het holiday seizoen
Waarom zouden ze dat doen? Het verkoopt toch wel.418O2 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:41:
Zag ook al andere pics uit warehouses voorbij komen. zou mij niet verbazen als ze opsparen voor het holiday seizoen
Omdat er al een jaar tekorten zijn en het lekkerder lijkt als in het holiday season de schappen vol liggen.Timothy3000 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:53:
[...]
Waarom zouden ze dat doen? Het verkoopt toch wel.
Volgens mij is het enige wat afwijkt van de normale gang van zaken is dat ze luchttransport gebruiken om sneller voorraad te kunnen leveren op tijd voor holiday season. Dat deed Sony ook tijdens de launch van de PS5 vorig jaar. Het is veel duurder dan transport via zee maar ze weten dat de PS5's toch wel de winkels uitvliegen wanneer men gaat holiday shoppen.
Die airlifts zullen ze ongetwijfeld ook gaan gebruiken voor de US en Europa. Dit is gewoon voorbereiding van een piek tijdens de feestmaanden. Grote kans dat ze in Q4 van dit jaar er zo'n 4 a 5 miljoen weten te slijten.
Die airlifts zullen ze ongetwijfeld ook gaan gebruiken voor de US en Europa. Dit is gewoon voorbereiding van een piek tijdens de feestmaanden. Grote kans dat ze in Q4 van dit jaar er zo'n 4 a 5 miljoen weten te slijten.
Ik zie al taferelen voor mij zoals in de film: Jingle all the way, met Arnold Schwarzenegger.418O2 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:59:
[...]
Omdat er al een jaar tekorten zijn en het lekkerder lijkt als in dat holiday season de schappen vol liggen.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Oef, zit tijdelijk in een vakantiehuisje (woning verkocht en zoek naar iets nieuws) en daar gebruikt mn router blijkbaar NAS3. Kan dus zeer weinig op de PS nu qua PSNow etc
IT'S TURBOTIME!thunder8 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:15:
[...]
Ik zie al taferelen voor mij zoals in de film: Jingle all the way, met Arnold Schwarzenegger.![]()
Kreeg gisteren een mailtje dat er (eindelijk) een scuff ps5 controller in de maak is.
Een router gebruikt niet een bepaald type NAT (Network Address Translation). Wat de PS5 (en PS4) aangeeft is gewoon hoe open je console op het Internet hangt. NAT Type 1 = volledig open, alsof zonder NAT (en dus voor iedereen zichtbaar = onveilig). NAT Type 2 = achter NAT, maar met port forwarding (via UPnP) zodat games wel nog binnenkomende connecties kunnen aanvaarden (i.e. je kan games hosten). NAT Type 3 = NAT zonder port forwarding, wat betekent dat er niets van buitenaf met jouw console kan connecten. Type 1/2/3 is gewoon een benaming die Sony daaraan geeft.Basekid schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:16:
Oef, zit tijdelijk in een vakantiehuisje (woning verkocht en zoek naar iets nieuws) en daar gebruikt mn router blijkbaar NAS3. Kan dus zeer weinig op de PS nu qua PSNow etc
Als ik zo even google staan er ongelooflijk veel slechte artikels over die NAT Types online, van auteurs die er duidelijk weinig van af weten. Hier staat wel een goeie : https://www.purevpn.com/blog/nat-types/ .
EDIT: blijkbaar ziet een PS5 een DMZ ook als NAT Type 2 en niet NAT Type 1. Voor NAT Type 1 moet je PS5 dus echt een publiek IP address hebben, dus zonder NAT.
Maar ivm jouw probleem. Het verbaast me dat PSNow niet zou werken met NAT Type 3, want voor PS Now moet jij niets hosten. Het is jouw console die connecties opzet met de PSNow servers. Verder zou ik in de config van je router eens opzoeken of je daar UPnP of DMZ kunt aanzetten. Maar het zou ook helpen als je wat meer details gaf over je netwerk (welke ISP, welke router(s), ...).
[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 02-11-2021 16:10 ]
ja, maar bij PS now moet er ook weer input vanuit de sony servers terug jouw verbinding op, en daar gaat het dan mis als de deur dicht staatTwixie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:47:
[...]
Een router gebruikt niet een bepaald type NAT (Network Address Translation). Wat de PS5 (en PS4) aangeeft is gewoon hoe open je console op het Internet hangt. NAT Type 1 = volledig open, alsof zonder NAT (en dus voor iedereen zichtbaar = onveilig). NAT Type 2 = achter NAT, maar met port forwarding (via UPnP) zodat games wel nog binnenkomende connecties kunnen aanvaarden (i.e. je kan games hosten). NAT Type 3 = NAT zonder port forwarding, wat betekent dat er niets van buitenaf met jouw console kan connecten. Type 1/2/3 is gewoon een benaming die Sony daaraan geeft.
Als ik zo even google staan er ongelooflijk veel slechte artikels over die NAT Types online, van auteurs die er duidelijk weinig van af weten. Hier staat wel een goeie : https://www.purevpn.com/blog/nat-types/ .
Maar ivm jouw probleem. Het verbaast me dat PSNow niet zou werken met NAT Type 3, want voor PS Now moet jij niets hosten. Het is jouw console die connecties opzet met de PSNow servers. Verder zou ik in de config van je router eens opzoeken of je daar UPnP of DMZ kunt aanzetten. Maar het zou ook helpen als je wat meer details gaf over je netwerk (welke ISP, welke router(s), ...).
De enige 'input' die vanuit de servers komt, is toch het beeld/geluid ? En dat gaat gewoon over de TCP connectie die vanuit de console naar buiten opgezet geworden is.FrankoNL schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:48:
[...]
ja, maar bij PS now moet er ook weer input vanuit de sony servers terug jouw verbinding op, en daar gaat het dan mis als de deur dicht staat
Er is een onderscheid tussen hoe een connectie opgezet wordt, i.e. wie initieert de connectie, en wie moet ze accepteren, en in welke richting de trafiek loopt. Het is niet omdat jij enkel uitgaande connecties kan maken (NAT Type 3) dat je dan geen data kunt ontvangen. Daarmee dat met NAT Type 3 je nog perfect data kunt ontvangen, enkel is het over connecties die vanuit jouw kant opgezet zijn. Binnenkomende connecties aanvaarden is in principe enkel nodig als jij een game host, en iemand met jouw PS5 wil connecteren. Dat vereist wel NAT Type 1 of 2.
PS/EDIT: een simpel voorbeeld overigens is CGNAT. Dat is Carrier Grade NAT dat vaak door mobiele operatoren gebruikt wordt. Waar bij gewone NAT jouw router jouw toestellen thuis achter 1 IP adres stopt, doet een mobiele operator dat op grote schaal met alle verbonden smartphones/tablets. CGNAT zal dan ook nooit portforwarding aanbieden (want een poort kan maar naar 1 eindpunt forwarden). Dus is het per definitie NAT Type 3. Toch kan je op je smartphone perfect streamen.
Je kan trouwens gemakkelijk zelf testen. Zet gewoon de mobiele hotspot aan op je smartphone en laat je PS5 via wifi verbinden met je smartphone. Ben bijna zeker dat je dan NAT Type 3 hebt, en dan kan je ook PS Now eens uitproberen (wel opletten met traffiek als je geen onbeperkt plan hebt
[ Voor 33% gewijzigd door Twixie op 02-11-2021 16:07 ]
Ja true, i guess. Misschien kan hij in het geheel niet verbinden met PS netwerk, en daarom ook niet PSnow.Twixie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:57:
[...]
De enige 'input' die vanuit de servers komt, is toch het beeld/geluid ? En dat gaat gewoon over de TCP connectie die vanuit de console naar buiten opgezet geworden is.
Er is een onderscheid tussen hoe een connectie opgezet wordt, i.e. wie initieert de connectie, en wie moet ze accepteren, en in welke richting de trafiek loopt. Het is niet omdat jij enkel uitgaande connecties kan maken (NAT Type 3) dat je dan geen data kunt ontvangen. Daarmee dat met NAT Type 3 je nog perfect data kunt ontvangen, enkel is het over connecties die vanuit jouw kant opgezet zijn. Binnenkomende connecties aanvaarden is in principe enkel nodig als jij een game host, en iemand met jouw PS5 wil connecteren. Dat vereist wel NAT Type 1 of 2.
Basekid schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:16:
Toen ik las vakantiehuisje wist ik eigenlijk al genoeg.Twixie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:47:
[...]
Een router gebruikt niet een bepaald type NAT (Network Address Translation). Wat de PS5 (en PS4) aangeeft is gewoon hoe open je console op het Internet hangt. NAT Type 1 = volledig open, alsof zonder NAT (en dus voor iedereen zichtbaar = onveilig). NAT Type 2 = achter NAT, maar met port forwarding (via UPnP) zodat games wel nog binnenkomende connecties kunnen aanvaarden (i.e. je kan games hosten). NAT Type 3 = NAT zonder port forwarding, wat betekent dat er niets van buitenaf met jouw console kan connecten. Type 1/2/3 is gewoon een benaming die Sony daaraan geeft.
EDIT: blijkbaar ziet een PS5 een DMZ ook als NAT Type 2 en niet NAT Type 1. Voor NAT Type 1 moet je PS5 dus echt een publiek IP address hebben, dus zonder NAT.
Inderdaad, @Basekid weet niet of het vakantie huisje in je thuis land is maar misschien kun je dan zelfs misschien nog beter een WiFi HotSpot opzetten met je mobiel, tenminste als je niet al te beperkt zit op data gebied. (Zou dan alleen wel proberen alle updates tegen te houden, want met downloaden gaat de data heel snel, bij gamen valt het wel mee, edit: alhoewel, met PS Now stream je natuurlijk ook, dus dan gaat de data ook wel wat sneller)schumi2004 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:29:
[...]
[...]
Toen ik las vakantiehuisje wist ik eigenlijk al genoeg.
[ Voor 20% gewijzigd door Kalder op 02-11-2021 19:33 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
mijn zoon speelt regelmatig fortnite met de ingebouwde mic van de DS controller. Maar nu vroeg ik mij af: als ik FIFA speel, horen de anderen mij ook dan standaard via die ingebouwde mic? Of hoe werkt dat eigenlijk? Want als mijn zoon op de mute knop drukt, dan staat zijn mic af, maar standaard staat die gewoon open?
Ik denk dat @Basekid inderdaad wat moet verduidelijken. Vakantiehuisje lijkt enerzijds alsof het een huisje is waar al Internet lag, maar hij spreekt ook over 'mijn router', dus hopelijk heeft hij dan niet nog eens zijn router van thuis daaraan toegevoegd want dan zit je met dubbele NAT (al zou dat ook moeten werken).
Als je online speelt en er is chat in je party dan gaan ze inderdaad jou horen als je niet mutet.pina schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:44:
Maar nu vroeg ik mij af: als ik FIFA speel, horen de anderen mij ook dan standaard via die ingebouwde mic?
Je kan echter wel op elk account ergens instellen dat hij by default mute doet. Ik weet niet vanbuiten waar het ergens is, maar ik dacht dat het ergens onder geluidsinstellingen was.pina schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:44:
Want als mijn zoon op de mute knop drukt, dan staat zijn mic af, maar standaard staat die gewoon open?
Is er iemand die PSNOW met een DS5 aan de praat heeft?
Ik gun iedereen zijn manier van spelen. Maar toch denk ik dat precies dit:
https://www.want.nl/retur...rce=article_related_posts
De game echt veel minder maakt. De spanning als je met amper leven een nieuwe kamer in gaat wetende dat de dood uren spelplezier ongedaan maakt is echt 1 van de geniale onderdelen van deze game.
Maargoed zelfs zonder deze spanning raad ik de game aan. Echt het beste van 2021 tot nog toe.
De game echt veel minder maakt. De spanning als je met amper leven een nieuwe kamer in gaat wetende dat de dood uren spelplezier ongedaan maakt is echt 1 van de geniale onderdelen van deze game.
Maargoed zelfs zonder deze spanning raad ik de game aan. Echt het beste van 2021 tot nog toe.
Had deze truuk ook gebruikt in Bloodborne om alle endings te doen in 1 playthrough. Uiteindelijk nog steeds een NG+ gedaan haha. Maar ben wel met je eens dat dit helemaal in gaat tegen de Returnal filosofie, de risk/reward balans raakt dan zoek en dat alles gedood kan worden niet betekent dat het ook gedood moet worden. En afweging die je eerder maakt als je alles kan verliezengiantgiantus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:34:
Het misbruiken van save systemen is al decennia lang een mogelijkheid voor mensen die daar graag gebruik van willen maken. Met de komst van de cloudsaves en lokale saves blijft dat ook. Volgens mij kon je op de PS4 zelfs saves op een USB bewaren, dus dat was nog een stapje makkelijker.giantgiantus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:34:
Dat het de game minder maakt als je er misbruik van maakt snap ik en ben ik het ook helemaal mee eens. Je ervaring is toch echt anders als je weet dat je volgende actie funest kan zijn en je je run van ruim een uur verloren ziet gaan in plaats van een save reloaden en je bent weer waar je afgeslacht werd.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Dan ben jij ongetwijfeld ook iemand die uren aan een project (Word, Photoshop, etc) werkt zonder te saven om te genieten van de spanning wetende dat een crash of stroompanne al je uren werkplezier teniet doen ?giantgiantus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:34:
De spanning als je met amper leven een nieuwe kamer in gaat wetende dat de dood uren spelplezier ongedaan maakt is echt 1 van de geniale onderdelen van deze game.
Mwha ik snap zijn punt wel. Dat je je run niet kon saven, vond ik echt totaal geschift. Zeker met runs van 2 uur +. Dat daar nu een oplossing voor is, vind ik top.Twixie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:53:
[...]
Dan ben jij ongetwijfeld ook iemand die uren aan een project (Word, Photoshop, etc) werkt zonder te saven om te genieten van de spanning wetende dat een crash of stroompanne al je uren werkplezier teniet doen ?
Returnal is echter wel een game, net als Hades, waar de spanning van de run van belang is. Daar bedoel ik mee te zeggen, je komt met elke run een klein beetje verder. Zo is de game ontworpen. Het is gewoon de intentie geweest.
Deze "exploit" maakt dat principe kapot.
De vergelijking met een productiviteitsprogramma als word gaat natuurlijk volledig mank.
Ik zette mijn ps5 gewoon in save modus. Ik speelde geregeld maar 20 minuten. Maar eens dat een save slot hier wellicht beter werktuchiha tijntje schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:47:
[...]
Het misbruiken van save systemen is al decennia lang een mogelijkheid voor mensen die daar graag gebruik van willen maken. Met de komst van de cloudsaves en lokale saves blijft dat ook. Volgens mij kon je op de PS4 zelfs saves op een USB bewaren, dus dat was nog een stapje makkelijker.
Dat het de game minder maakt als je er misbruik van maakt snap ik en ben ik het ook helemaal mee eens. Je ervaring is toch echt anders als je weet dat je volgende actie funest kan zijn en je je run van ruim een uur verloren ziet gaan in plaats van een save reloaden en je bent weer waar je afgeslacht werd.,Echter het gewoonweg niet kunnen saven tussentijds is in mijn ogen niet meer van deze tijd. Een tijd waarin 24 uur in een dag voor veel mensen gewoonweg te kort is om ook nog een uren durende veilige run te kunnen spelen als je niet zo goed bent. Dit is in mijn optiek dan ook de beste oplossing. Mensen die de game gewoon op een normale manier willen spelen worden er niet slechter van en krijgen zo de mogelijkheid om tussendoor ook nog eens wat anders te doen en mensen die in mijn optiek hun eigen ervaring willen "vercheaten", tja laat ze
.
Nee ik heb een kunst gemaakt van ctrl-s na elke letter die ik typ. Snap je punt heus wel. Maar deze game is zo ongelooflijk tof en zorgt echt voor adrenaline etc.Twixie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:53:
[...]
Dan ben jij ongetwijfeld ook iemand die uren aan een project (Word, Photoshop, etc) werkt zonder te saven om te genieten van de spanning wetende dat een crash of stroompanne al je uren werkplezier teniet doen ?
Als het oranje lampje boven de mic aan staat, ben je gemute. Standaardinstelling is altijd mic aan. Je moet het in de instellingen op standaard uit zetten. (Of je drukt het knopje elke keer even in).pina schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:44:
mijn zoon speelt regelmatig fortnite met de ingebouwde mic van de DS controller. Maar nu vroeg ik mij af: als ik FIFA speel, horen de anderen mij ook dan standaard via die ingebouwde mic? Of hoe werkt dat eigenlijk? Want als mijn zoon op de mute knop drukt, dan staat zijn mic af, maar standaard staat die gewoon open?
De vraag is echter of je echt moet dreigen met het moeten herspelen van >1h gameplay om voor die adrenaline te zorgen. Traditionele boss fights zorgen toch ook al voor de nodige spanning, zeker als ze moeilijk genoeg zijn (Bloodborne, etc...) want ook een 15' boss fight wil niemand 50x moeten herproberen.giantgiantus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:16:
[...]
Maar deze game is zo ongelooflijk tof en zorgt echt voor adrenaline etc.
Dat artikel doet me een beetje denken aan een reflex die ikzelf heb, en die ergens ten tijden van de originele PlayStation ontstaan is : telkens nieuwe save files aanmaken (en dan oude moeten recyclen omdat je om zo'n memory kaartje maar 16 slots had of zo).. Is ooit gekomen door games waar je pas veel later ontdekte dat je vroeger eens een verkeerde keuze maakte en die dan natuurlijk in je save files zit waardoor je eigenlijk de game helemaal moet herspelen. Ok, dat is wat extreem, maar sindsdien ben ik blijven werken met meerdere save files, zodat ik voor mezelf een soort undo-history heb
De vraag is uiteindelijk gewoon een beetje hoeveel de optimale tijd tussen verschillende checkpoints is om toch voor die nodige spanning te zorgen. Het is inderdaad wel zo dat die bij sommige games veel te kort is, en sommige zelfs checkpoints in een boss fight voorzien (heb ik bvb gemerkt nu met The Stranger in God Of War). Dat neemt inderdaad wel serieus wat van de spanning weg, omdat de penalty van doodgaan dan verwaarloosbaar wordt. Maar Returnal lijkt wel het andere extreem. Ik kan me inbeelden dat als je een stuk van 2u vijf keer opnieuw moet gaan spelen, je het wel snel aan de kant gooit.
Eens, hierom heb ik Returnal ook aan de kant gegooid terwijl ik het heerlijk vond spelen. Gewoonweg te tijdrovendTwixie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:51:
[...] Maar Returnal lijkt wel het andere extreem. Ik kan me inbeelden dat als je een stuk van 2u vijf keer opnieuw moet gaan spelen, je het wel snel aan de kant gooit.
Ben wel blij dat het nog wordt gemaakt; al die hap-snap games zijn wel vermakelijk, maar moeten niet exclusief wordenSteven030 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:32:
[...]
Eens, hierom heb ik Returnal ook aan de kant gegooid terwijl ik het heerlijk vond spelen. Gewoonweg te tijdrovend
Ik was teleurgesteld dat Death's Door niet op de PS5 was, maar later deze maand komt die toch op deze console uitPiet_Piraat7 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:47:
Verdommetweede game al die ik graag wil spelen maar niet op de PlayStation is; Death's Door. Eerder al Forza Horizon. Ik ben altijd een PC gamer geweest en moet even wennen aan die exclusives.
I know, I know: PlayStation heeft super goede exclusives.
Voor de mensen die Returnal nu kunnen spelen met een save by exit waar ze het voorheen niet konden spelen is het een fijne toevoeging.
Ik ben er zelf blij om dat ik de game heb uitgespeeld voordat dit in de game werd gepatcht. Het bracht zoals GiantGiantus zegt juist een spanning en ook wel tactiek met zich mee die ik niet had willen missen. Door te save scummen maak je het jezelf misschien makkelijker maar wordt de game denk ik ook wel een stuk minder leuk en spannend.
Iig goed dat de optie er nu is en dat mensen zelf kunnen kiezen hoe ze willen spelen.
Ik ben er zelf blij om dat ik de game heb uitgespeeld voordat dit in de game werd gepatcht. Het bracht zoals GiantGiantus zegt juist een spanning en ook wel tactiek met zich mee die ik niet had willen missen. Door te save scummen maak je het jezelf misschien makkelijker maar wordt de game denk ik ook wel een stuk minder leuk en spannend.
Iig goed dat de optie er nu is en dat mensen zelf kunnen kiezen hoe ze willen spelen.
[ Voor 17% gewijzigd door Timothy3000 op 03-11-2021 14:47 ]
vraagje:
ik weet even niet meer wat ik moet geloven.
de review ps5 consoles waren blijkbaar allemaal andere consoles dan de consument kan kopen, en dan bedoel ik qua geluid wat de ps5 produceert ( ventilator )
als ik een beetje rondkijk op youtube dan zijn ze op een paar na eigenlijk niet echt stil stil, dat lijkt mij ook logisch want elk apparaat maakt op 1 of andere manier toch wel iets van geluid maar wat moet ik nou geloven,
zijn er ps5 consoles die echt zo stil zijn of hoor je altijd wel wat?
alvast bedankt....
de review ps5 consoles waren blijkbaar allemaal andere consoles dan de consument kan kopen, en dan bedoel ik qua geluid wat de ps5 produceert ( ventilator )
als ik een beetje rondkijk op youtube dan zijn ze op een paar na eigenlijk niet echt stil stil, dat lijkt mij ook logisch want elk apparaat maakt op 1 of andere manier toch wel iets van geluid maar wat moet ik nou geloven,
alvast bedankt....
ze maken altijd wel wat geluid. tot in hoeverre je er last van hebt is persoonlijk. Ik heb er geen last van (mijne staat open en best een stukje van mij vandaan), maar als je er dicht op zit is het wellicht andersjoey82 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:08:
vraagje:
alvast bedankt....
Nou de afgelopen dagen speel ik zonder headset dicht op de console, beenlengte, en heb ik het geluid zacht staan omdat de vrouw aan het werk is aan de keukentafel en ik hoor hem absoluut niet.418O2 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:24:
[...]
ze maken altijd wel wat geluid. tot in hoeverre je er last van hebt is persoonlijk. Ik heb er geen last van (mijne staat open en best een stukje van mij vandaan), maar als je er dicht op zit is het wellicht anders
Als je er met je oor op ligt, ga je altijd wel iets horen natuurlijk.joey82 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:08:
Ik kan echter wel stellen dat mijn PS5 echt fluisterstil is. Ik hoor die echt nooit tijdens het gamen. Het enige dat soms wat luid kan zijn is de disk drive, al is dat voor games ook gewoon heel kort wanneer je de game start, want de game zelf wordt eigenlijk van SSD/HDD gelezen en de schijf zelf spint enkel op om te checken of je wel de juiste disk inzitten hebt.
Als ik dat bvb vergelijk met mijn PS4 Pro, zelfs met volume van mijn surround set redelijk luid, komt de fan van de PS4 er soms boven uit, net alsof hij zal opstijgen.
EDIT: er ook nog even aan toevoegen dat die van mij ook gewoon vertikaal bovenop en niet in een kastje staat. Dat zal ook wel enorm verschil maken, denk ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 03-11-2021 15:31 ]
@joey82 de mijne is wel te horen, op een halve meter afstand met het geluid uit. Duidelijk een stuk stiller dan mijn PS4, en dat is niet eens de jet engine van een pro.
De hele "fangate" komt voort uit het feit dat de PS5 verscheept wordt met verschillende fans (3 soorten). 1 van die fans maakt meer geluid, dacht 3 dB meer. De meeste reviewers hadden natuurlijk een stillere fan ontvangen. Ik heb zelf er een NIDEC fan in zitten wat dus de luidste van de 2 is. Daarnaast was er nog het opspinnen van de disc. Dit gebeurd bij opstarten en gebeurde iedere 45 min in-game. Dat laatste is ondertussen opgelost.
De hele "fangate" komt voort uit het feit dat de PS5 verscheept wordt met verschillende fans (3 soorten). 1 van die fans maakt meer geluid, dacht 3 dB meer. De meeste reviewers hadden natuurlijk een stillere fan ontvangen. Ik heb zelf er een NIDEC fan in zitten wat dus de luidste van de 2 is. Daarnaast was er nog het opspinnen van de disc. Dit gebeurd bij opstarten en gebeurde iedere 45 min in-game. Dat laatste is ondertussen opgelost.
Van de fan hebben wij hier geen last van in een kast met de deur open.
Heb wel wat gemopperd over het opspinnen en het brommen. Blijkt later dat de standaard die er bij zit, ook voor horizontaal gebruikt moet worden...
Maar, ik heb ook de fout gemaakt (niet zo aan gezet hoor) dat ik dacht dat de lade aan de andere kant hoorde en dus de PS5 ondersteboven neer had gezet.
Heb wel wat gemopperd over het opspinnen en het brommen. Blijkt later dat de standaard die er bij zit, ook voor horizontaal gebruikt moet worden...
Maar, ik heb ook de fout gemaakt (niet zo aan gezet hoor) dat ik dacht dat de lade aan de andere kant hoorde en dus de PS5 ondersteboven neer had gezet.
dat soort blonde acties zou mij ook zomaar kunnen gebeurenArunia schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:45:
Van de fan hebben wij hier geen last van in een kast met de deur open.
We hebben er ook heeel hard om gelachen hier.joey82 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:48:
[...]
dat soort blonde acties zou mij ook zomaar kunnen gebeuren![]()
Dat van die standaard kwamen we pas achter (hadden er een onderzetter onder gedaan om dat trillen tegen te gaan) toen het ging om over de nieuwe versie met het andere schroefje.
Die van mij is vooral hoorbaar als je een game installeert of als je een disc in de PS5 stopt. En zo nu en dan hoor ik iets van coil whine, maar da's vrijwel alleen in het menu van de PS5 zelf.
mijn buren hebben een gat geboord door de slaapkamer muur, de consoles staan in een andere ruimteArunia schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:49:
[...]
We hebben er ook heeel hard om gelachen hier.
Dat van die standaard kwamen we pas achter (hadden er een onderzetter onder gedaan om dat trillen tegen te gaan) toen het ging om over de nieuwe versie met het andere schroefje.
het is idd denk ik maar net net hoe iemand het ervaart,Timothy3000 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:53:
Die van mij is vooral hoorbaar als je een game installeert of als je een disc in de PS5 stopt. En zo nu en dan hoor ik iets van coil whine, maar da's vrijwel alleen in het menu van de PS5 zelf.
ik word persoonlijk gek van bijgeluiden die er eigenlijk niet horen te zijn waar andere mensen zoiets hebben van het zal wel....
Met 2 vloerspeakers van 1m+ hoor je de playstation duidelijk nooit 😂
Ik denk dat het andersom is en dat het merendeel stil is, maar dat het een loterij is of je zelf ook een stille krijgt. Een gedeelte heeft een luidruchtige fan, of een luidruchtige disc drive of coil whine.joey82 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:08:
vraagje:
alvast bedankt....
Ikzelf heb de luidruchtige disc drive, de minst erge van de drie want die hoor je alleen bij het opstarten van de console als je er een disc in hebt zitten of een game disc opstart
[ Voor 9% gewijzigd door Steven030 op 03-11-2021 16:01 ]
daar zou ik dus knetter van wordenSteven030 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:59:
[...]
Ik denk dat het andersom is en dat het merendeel stil is, maar dat het een loterij is of je zelf ook een stille krijgt. Een gedeelte heeft een luidruchtige fan, of een luidruchtige disc drive of coil whine
soms wou ik dat ik makkelijker was met dat soort zaken
Goed excuus om er voor de zekerheid een mooie headset bij te kopen.
[ Voor 16% gewijzigd door Timothy3000 op 03-11-2021 16:02 ]
ik heb een koptelefoon maar ik weet niet of de ps5 250 ohm gaat trekkenTimothy3000 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:02:
Goed excuus om er voor de zekerheid een mooie headset bij te kopen.
In verband met de exploit in Returnal, hadden ze niet gewoon de mid run save kunnen laten opslaan in de game data? Wel nog steeds de algemene save file gewoon als save file behouden. Neemt de mogelijkheid tot exploit (volledig?) weg. Ofwel zie ik het te simpel
https://nl.creative.com/p/sound-blaster/sound-blaster-g3joey82 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:03:
[...]
ik heb een koptelefoon maar ik weet niet of de ps5 250 ohm gaat trekken
ik speel standaard met BD 990 pro aangesloten op de controller. Is meer dan luid genoeg. Heb hem ook gebruikt op mijn bureau met een DAC, dan moet het volume op stand 1 van de 10 als ik tenminste niet doof wil zijn voor mijn 40stejoey82 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:03:
[...]
ik heb een koptelefoon maar ik weet niet of de ps5 250 ohm gaat trekken
Ik heb Guardians of the Galaxy net besteld, maar werkt de ps5 disc niet ook gewoon op de PS4? Voor als ik hem later wil uitlenen
De PS4 disc werkt op de PS5 en PS4 (ook met free upgrade naar PS5 versie op PS5).418O2 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:50:
Ik heb Guardians of the Galaxy net besteld, maar werkt de ps5 disc niet ook gewoon op de PS4? Voor als ik hem later wil uitlenen
De PS5 disc werkt alleen op de PS5.
[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 03-11-2021 18:55 ]
Oke helder. Dan heeft hij pechTimothy3000 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:55:
[...]
De PS4 disc werkt op de PS5 en PS4 (ook met free upgrade naar PS5 versie op PS5).
De PS5 disc werkt alleen op de PS5.
Is overigens een van de redenen om de PS4 versie te prefereren. Uiteindelijk betaal je met een PS5 disk ook vaak meer, en dat voor minder flexibiliteit. Zijn al tal van games waarvoor dit geldt (eigenlijk alle games waar je gratis de PS5 upgrade krijgt). Eigenlijk vreemd dat dit zo op de markt gebracht wordt want je wordt als koper van een PS5 disk simpelweg bedot.
[ Voor 18% gewijzigd door Twixie op 03-11-2021 19:11 ]
Heeft iemand al eens zijn PS5 geverfd met plasti dip? Heeft iemand een tutorial en welke producten moet ik kopen?
Of is een darkplate van Dbrand beter?
Ik heb het bij de lokale spuiterij laten doen, ik heb het ook hier in het forum gepost ergens, ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden. Uit mijn hoofd was ik 40 euro kwijt en het resultaat is echt superstrak. Een kennis heeft ook een poging gedaan met plasti dip, maar ik vind het resultaat niet denderend, zeker niet vergeleken met mijn kappen.Cowboy_Henk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:24:
Heeft iemand al eens zijn PS5 geverfd met plasti dip? Heeft iemand een tutorial en welke producten moet ik kopen?
Edit: found it!
[ Voor 44% gewijzigd door EValentino op 03-11-2021 20:30 ]
Dat is ook wel wat lomp gesteld, want je wordt niets onthouden wat je zou verwachten. Je krijgt alleen meer bij de PS4 versieTwixie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:09:
Is overigens een van de redenen om de PS4 versie te prefereren. Uiteindelijk betaal je met een PS5 disk ook vaak meer, en dat voor minder flexibiliteit. Zijn al tal van games waarvoor dit geldt (eigenlijk alle games waar je gratis de PS5 upgrade krijgt). Eigenlijk vreemd dat dit zo op de markt gebracht wordt want je wordt als koper van een PS5 disk simpelweg bedot.
Stilaan begin ik me meer te storen aan de trillingen die de fan maakt dus ga ik er eens o-ringen tussen steken.
Hopelijk maakt de PS5 dan iets minder geluid.
Nu heb ik me wel al geïnformeerd hierover maar ik vind overal een andere grote voor de ringen. Op reddit las ik al 4mm terwijl ik bij een andere 5mm las. En op een youTube video gebruikten ze 6mm.
Daarom wou ik eens vragen welke grootte jullie aanraden en waar jullie die hebben gekocht?
Nu heb ik me wel al geïnformeerd hierover maar ik vind overal een andere grote voor de ringen. Op reddit las ik al 4mm terwijl ik bij een andere 5mm las. En op een youTube video gebruikten ze 6mm.
Daarom wou ik eens vragen welke grootte jullie aanraden en waar jullie die hebben gekocht?
Mooi! Lokale spuiterij... Bedoel je dan een auto spuiterij? Daar kun je het gewoon aan vragen?EValentino schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:27:
[...]
Ik heb het bij de lokale spuiterij laten doen, ik heb het ook hier in het forum gepost ergens, ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden. Uit mijn hoofd was ik 40 euro kwijt en het resultaat is echt superstrak. Een kennis heeft ook een poging gedaan met plasti dip, maar ik vind het resultaat niet denderend, zeker niet vergeleken met mijn kappen.
[Afbeelding]
Ja klopt. hier in Nieuwegein zat een spuiterij die het wel een grappig verhaal vond, en die heeft dus voor een paar tientjes super strak werk afgeleverd.Cowboy_Henk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:37:
[...]
Mooi! Lokale spuiterij... Bedoel je dan een auto spuiterij? Daar kun je het gewoon aan vragen?
Ben je dan niet je garantie kwijt als je de originele bijgeleverde platen met verf bespuit?EValentino schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:40:
[...]
Ja klopt. hier in Nieuwegein zat een spuiterij die het wel een grappig verhaal vond, en die heeft dus voor een paar tientjes super strak werk afgeleverd.
Durf ik je niet te zeggen eerlijk gezegd, maar ze zijn (makkelijk) te verwijderen, dus als ze moeilijk doen leen ik wel even andere kappen van familie of vrienden.Kalder schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:00:
[...]
Ben je dan niet je garantie kwijt als je de originele bijgeleverde platen met verf bespuit?
Als je er stickers op doet van DBrand of een andere toko doen ze volgens mij ook niet moeilijk.
Ikzelf heb "last" van een pulserend geluid van de fan. In totaal is hij veel minder luid dan mijn Ps4Pro die vanaf dag 1 bij tijd en wijle net een vliegtuig is. Enige nadeel is dat het pulserende geluid wel zachter is, maar wel een stuk irritanter. Echter speel ik meestal met headset of het volume van de receiver redelijk hard, waardoor het vaak verdrinkt in de gameaudio.Steven030 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:59:
[...]
Ik denk dat het andersom is en dat het merendeel stil is, maar dat het een loterij is of je zelf ook een stille krijgt. Een gedeelte heeft een luidruchtige fan, of een luidruchtige disc drive of coil whine.
Ikzelf heb de luidruchtige disc drive, de minst erge van de drie want die hoor je alleen bij het opstarten van de console als je er een disc in hebt zitten of een game disc opstart
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Dat ziet er best wel mooi uit, beter dan verwacht. Heb je ook een foto van hoe het uitziet in/op de tv meubel of liggend?EValentino schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:27:
[...]
Ik heb het bij de lokale spuiterij laten doen, ik heb het ook hier in het forum gepost ergens, ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden. Uit mijn hoofd was ik 40 euro kwijt en het resultaat is echt superstrak. Een kennis heeft ook een poging gedaan met plasti dip, maar ik vind het resultaat niet denderend, zeker niet vergeleken met mijn kappen.
[Afbeelding]
Juniper RWD
Ik heb die van Dbrand besteld die volgend jaar uit komen, dus die dezelfde vorm als de console volgen en met openingen aan de fans.Cowboy_Henk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:24:
Klinkt meer als een garantie kwestie, effe contact opnemen met sony. Ik hoor mijn ps5 echt nauwelijks, heel soms wat coil whine als een game bv unlocked framerate heeft in menus. En dat hoor ik alleen als ik al het geluid op mute zet. Dus denk dat jij een issue hebt met je ps5 en je beter garantie kan claimen ipv zelf eraan sleutelen.AppleFan2007 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:36:
Stilaan begin ik me meer te storen aan de trillingen die de fan maakt dus ga ik er eens o-ringen tussen steken.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik ben wel benieuwd naar de temperatuur tests hiervan. Er is nu wel een opening langs de zijkanten maar ik vraag me dan af of de flow naar de rest van de componenten niet benadeeld wordt.Runaque schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:17:
[...]
Ik heb die van Dbrand besteld die volgend jaar uit komen, dus die dezelfde vorm als de console volgen en met openingen aan de fans.
Ik heb dezelfde met de zijsteunen.Shiro schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:23:
[...]
Dat ziet er best wel mooi uit, beter dan verwacht. Heb je ook een foto van hoe het uitziet in/op de tv meubel of liggend?
:strip_exif()/f/image/c5M4GkRNjI6zi3UX44H9220U.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb plates van Dbrand. Mooie daarvan is, is dat je er een sticker voor het middenstuk bij kunt kopen. Wordt ie helemaal matzwart, retestrak! Het glimmende middenstuk vind ik bij zwarte plates veel minder mooi dan bij de witte plates.Cowboy_Henk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:24:
Dit is die van mij nu
:strip_exif()/f/image/h5fU7WmhPJTR3quPqMjNlKaJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dbrand komt nu met kleinere plates die ik nog liever heb. Wil mijn plates best voor 5 tientjes van de hand doen
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 04-11-2021 11:17 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik heb die donkere faceplates geprobeerd, en ook van alles wat ik tot nu toe aan mods voorbij heb zien komen, oogt het origineel imo toch mooist.
Wel verbaasd dat er niet nog niet iets op de markt is gekomen wat totaal anders uitziet maar wel dmv hetzelfde mechanisme kan worden bevestigd. Het wordt er wellicht groter op maar dat biedt ook ruimte voor creativiteit. Bijvoorbeeld een compleet vierkante behuizing, of verzin het maar.
Wel verbaasd dat er niet nog niet iets op de markt is gekomen wat totaal anders uitziet maar wel dmv hetzelfde mechanisme kan worden bevestigd. Het wordt er wellicht groter op maar dat biedt ook ruimte voor creativiteit. Bijvoorbeeld een compleet vierkante behuizing, of verzin het maar.
Nou ik zal je verbazing uitleggen: sony wil dat niet en procedeert je helemaal kapot als je iets doet met dat mechanisme volgens mijFMS schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:23:
Ik heb die donkere faceplates geprobeerd, en ook van alles wat ik tot nu toe aan mods voorbij heb zien komen, oogt het origineel imo toch mooist.
Dbrand doet de eerste zet, na de dreigementen vanuit Sony. Niet totaal anders, maar wat mij betreft veel mooier. Je kunt er ook custom lightstrips in krijgen.FMS schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:23:
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Om 15:00 uur krijgen we 15 minuten aan Elden Ring gameplay te zien.
Wat bedoel je met kleinere plates? Ze zijn toch even groot?Hulleman schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:15:
[...]
Ik heb plates van Dbrand. Mooie daarvan is, is dat je er een sticker voor het middenstuk bij kunt kopen. Wordt ie helemaal matzwart, retestrak! Het glimmende middenstuk vind ik bij zwarte plates veel minder mooi dan bij de witte plates.
Dit is die van mij nu
[Afbeelding]
Dbrand komt nu met kleinere plates die ik nog liever heb. Wil mijn plates best voor 5 tientjes van de hand doen
zie dbrand.com. Zij komen met kleinere plates, omdat ze zwarte platen die op de Sony platen lijken niet meer mogen verkopen.Cowboy_Henk schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:39:
[...]
Wat bedoel je met kleinere plates? Ze zijn toch even groot?
[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 04-11-2021 14:54 ]
Ow ja had ik nog niet opgemerkt! De vinnen zijn weg! Maar dan veronderstel ik dat die niet compatibel zijn met de nexigo stands die ik dacht te kopen.Hulleman schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:53:
[...]
zie dbrand.com. Zij komen met kleinere plates, omdat ze zwarte platen die op de Sony platen lijken niet meer mogen verkopen.
Dat lijkt er inderdaad niet op.Cowboy_Henk schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:03:
Maar dan veronderstel ik dat die niet compatibel zijn met de nexigo stands die ik dacht te kopen.
Meer dan 2 klappen van een eindbaas kunnen hebben? Geen enkele keer 'you died' in beeld? Wellicht wordt dit een keer een spel voor mijRaem schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:39:
[YouTube: ELDEN RING - Gameplay Preview]
Volgens mij sneuvelt hij wel in dit gevecht toch?Hulleman schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:27:
[...]
Meer dan 2 klappen van een eindbaas kunnen hebben? Geen enkele keer 'you died' in beeld? Wellicht wordt dit een keer een spel voor mij
Ik verwacht geen bijzondere verschillen in temperatuur, het enige dat me mogelijk wel wat kan gaan storen is dat er misschien meer geluid van de fan te horen zal zijn! Maar op zich haalt de PS5 de koele lucht via de voorkant en dumpt deze achteraan, met die ik besteld heb van Dbrand gaat het mogelijk iets koeler lopen, maar op zich stoort me dat niet, het is meer om de console "stealth" te maken zodat deze niet zo sterk opvalt naast de TV.Cowboy_Henk schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:31:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar de temperatuur tests hiervan. Er is nu wel een opening langs de zijkanten maar ik vraag me dan af of de flow naar de rest van de componenten niet benadeeld wordt.
Net begonnen, goed uurtje gespeeld. Dit is wel het type game waar ik van hou. Op heel veel vlakken is het een soort ratchet and clank.418O2 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:50:
Waarom zou je je storen aan een voordeel?Runaque schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:40:
[...]
met die ik besteld heb van Dbrand gaat het mogelijk iets koeler lopen, maar op zich stoort me dat niet
Het is het gekende probleem, de nidec fan die trillingen veroorzaakt door tegen de behuizing te zitten. Sony ziet dit niet als een defect dus nemen ze die ook niet terug.v8power67 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:26:
[...]
Klinkt meer als een garantie kwestie, effe contact opnemen met sony. Ik hoor mijn ps5 echt nauwelijks, heel soms wat coil whine als een game bv unlocked framerate heeft in menus. En dat hoor ik alleen als ik al het geluid op mute zet. Dus denk dat jij een issue hebt met je ps5 en je beter garantie kan claimen ipv zelf eraan sleutelen.
Sony gaat voor de trillingen volgens mij niets repareren, en heb je nog kans op transportkosten ook als je pech hebt.v8power67 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:26:
[...]
Klinkt meer als een garantie kwestie, effe contact opnemen met sony. Ik hoor mijn ps5 echt nauwelijks, heel soms wat coil whine als een game bv unlocked framerate heeft in menus. En dat hoor ik alleen als ik al het geluid op mute zet. Dus denk dat jij een issue hebt met je ps5 en je beter garantie kan claimen ipv zelf eraan sleutelen.
Edit: spuit 11, zie het hierboven al staan.
[ Voor 5% gewijzigd door Segafreak83 op 04-11-2021 20:45 ]
Dat was bedoeld op de vermelding van meer geluid van de fan! Een juiste quote geven zet alles natuurlijk in perspectief!Kalder schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:07:
[...]
Waarom zou je je storen aan een voordeel?![]()
Ik ken mensen, wel met een PC, die liever een stil systeem hebben en dat het iets warmer loopt, en ken er die liever een systeem hebben dat liefst koeler loopt en aan het geluid van de fans minder belang aan hechten.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 21:23
Het is niet mijn type game denk ik, maar het ziet er wel erg vet uitRaem schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:39:
[YouTube: ELDEN RING - Gameplay Preview]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Heb eigenlijk nog geen game gekocht sinds ik de PS5 heb, maar wel Control gespeeld, die had ik destijds voor de PS4 aangeschaft en halverwege afgehaakt omdat de framerate het spelen soms bijna onmogelijk maakte.
Nu op de PS5 is dat echt een heerlijk spel om te spelen, zeg. Speel het wel op Performance (60 fps) en dat maakt echt zoveel verschil, het lijkt alsof het spel ook een stuk makkelijker is geworden, omdat de actie nu veel beter te volgen is. En als je een kamer vol met bureau's en stoelen kapot ziet gaan in 60 frames is het echt een lust voor het oog.
Wat ook helpt is dat het spel gewoon verschrikkelijk snel laadt. Fast travel of doodgaan is een handvol seconden wachten, in plaats van bijna een minuut op het oude systeem.
Ik had geen save in de cloud blijkbaar, maar vond het totaal niet erg om opnieuw te beginnen. Ook de Dual Sense voelt lekker aan wanneer je de verschillende wapens afvuurt en de powers gebruikt.
Al met al een zeer tevreden PS5 bezitter en ik heb nog niet eens een 'next-gen' spel geprobeerd!
Nu op de PS5 is dat echt een heerlijk spel om te spelen, zeg. Speel het wel op Performance (60 fps) en dat maakt echt zoveel verschil, het lijkt alsof het spel ook een stuk makkelijker is geworden, omdat de actie nu veel beter te volgen is. En als je een kamer vol met bureau's en stoelen kapot ziet gaan in 60 frames is het echt een lust voor het oog.
Wat ook helpt is dat het spel gewoon verschrikkelijk snel laadt. Fast travel of doodgaan is een handvol seconden wachten, in plaats van bijna een minuut op het oude systeem.
Ik had geen save in de cloud blijkbaar, maar vond het totaal niet erg om opnieuw te beginnen. Ook de Dual Sense voelt lekker aan wanneer je de verschillende wapens afvuurt en de powers gebruikt.
Al met al een zeer tevreden PS5 bezitter en ik heb nog niet eens een 'next-gen' spel geprobeerd!
Is het denk je ook leuk voor mensen die totaal niets met Marvel hebben? Ik vind de films namelijk ontzettend lame.418O2 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:17:
[...]
Net begonnen, goed uurtje gespeeld. Dit is wel het type game waar ik van hou. Op heel veel vlakken is het een soort ratchet and clank.
Als de film Guardians of the Galaxy niet leuk vindt, zal je de game ook niet leuk vindenFMS schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:48:
[...]
Is het denk je ook leuk voor mensen die totaal niets met Marvel hebben? Ik vind de films namelijk ontzettend lame.

The interesting thing to note. I believe the upgrade isn't tied to PS Plus - so once you claim it I believe it is yours to keep even if the sub stops.
[ Voor 43% gewijzigd door Recon24 op 05-11-2021 15:48 ]
Ok, dacht al dat je het zo bedoelde, maar zo schreef je het nietRunaque schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:55:
[...]
Dat was bedoeld op de vermelding van meer geluid van de fan! Een juiste quote geven zet alles natuurlijk in perspectief!
Ik ken mensen, wel met een PC, die liever een stil systeem hebben en dat het iets warmer loopt, en ken er die liever een systeem hebben dat liefst koeler loopt en aan het geluid van de fans minder belang aan hechten.
Iets in zijn geheel lezen kan nooit kwaad en is ook niet zo moeilijk.Kalder schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:15:
[...]
Ok, dacht al dat je het zo bedoelde, maar zo schreef je het niet
Correct schrijven is ook niet zo moeilijk....Runaque schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:54:
[...]
Iets in zijn geheel lezen kan nooit kwaad en is ook niet zo moeilijk.
ongeveer 2 maanden geleden heb ik mij ps5 2de hands verkocht op MP. Want ik speelde niet meer op.
Na aantal weken had ik hier spijt van domme keuze.
3 weken geleden besloten om weer op jacht te gaan voor een ps5. 3 dagen later kwam Amazon met een drop en ik had gelijk beet. Ik was erg onder de indruk dat ik zo snel weer een playstation 5 had.
Playstation 5 is erg verslavend.
Aantal games gekocht zoals Marvel's Guardians of the Galaxy wat een gave spel is dat zeg beter dan Spiderman.
Nu zit ik te twijfelen om de Call of Duty te halen of te wachten op Battlefield.
Na aantal weken had ik hier spijt van domme keuze.
3 weken geleden besloten om weer op jacht te gaan voor een ps5. 3 dagen later kwam Amazon met een drop en ik had gelijk beet. Ik was erg onder de indruk dat ik zo snel weer een playstation 5 had.
Playstation 5 is erg verslavend.
Aantal games gekocht zoals Marvel's Guardians of the Galaxy wat een gave spel is dat zeg beter dan Spiderman.
Nu zit ik te twijfelen om de Call of Duty te halen of te wachten op Battlefield.
Ik heb de Sony Platinum wireless headset in gebruik met m'n ps5. Is er een manier om de headset een firmware update te geven? Voorheen Jon dat met de headset companion app op de ps4, maar dat kan niet meer op die manier via de ps5.
PSN: Mondaatje
Ik denk dat je daarvoor echt een PS4 nodig hebt, de PS5 heeft een nieuwe officiële headset, de 3D Pulse Headset, daarbij kun je wel bijvoorbeeld een equalizertje instellen op de PS5, maar firmware updates voor de headsets komen niet veel voor. Voor de rest zou hij gewoon moeten werken volgens mij, 3D Audio kun je als het goed is ook instellen via het instellingen menu van de PS5?Monda schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:00:
Ik heb de Sony Platinum wireless headset in gebruik met m'n ps5. Is er een manier om de headset een firmware update te geven? Voorheen Jon dat met de headset companion app op de ps4, maar dat kan niet meer op die manier via de ps5.
Goed om te lezen! Beetje de verrassing van het jaar zo lijkt het wel. Pik ik nog een keer op418O2 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:17:
[...]
Net begonnen, goed uurtje gespeeld. Dit is wel het type game waar ik van hou. Op heel veel vlakken is het een soort ratchet and clank.
Je moet er wel van houden natuurlijk, maar wat ik totnogtoe heb gezien vond ik wel leuk. Niet super speciaal, maar gewoon leuk om te spelenHulleman schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:28:
[...]
Goed om te lezen! Beetje de verrassing van het jaar zo lijkt het wel. Pik ik nog een keer op
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |