It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 21:23
Oh nice, kende de titel verder nog niet, maar deze ga ik in de gaten houden.Geronimous schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:26:
Deze is nog altijd wel interessant, leuke stijl:
[YouTube: Little Devil Inside - State of Play Oct 2021 Trailer | PS5]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dat Sony min of meer gelijke tred houdt met de PS4 leveringen destijds is op zich al een erg mooi resultaat, gezien de chiptekorten. Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat we ook zonder de pandemie met een significant tekort aan consoles hadden gezeten. Productielijnen kosten veel geld en logistieke bottlenecks verdwijnen niet zomaar.Amaze86 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:56:
Was die maar overal te koop en op voorraad, dan had Sony een record jaar gehad.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 21:23
Wordt steeds beter, merk in mijn omgeving dat mensne zonder al te veel moeite een reservering kunnen plaatsen. Als je een bundel accepteert staan ze gewoon op pallets bij de Mediamarkt etc.Amaze86 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:56:
Was die maar overal te koop en op voorraad, dan had Sony een record jaar gehad.
Punt is eerder dat ze amper iets aan de console verdienen of zelfs nog verlies maken. Enkel de losse controllers, headsets etc zit een leuke marge op.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik vermoed bij een corona vrij jaar, waarbij de productielijnen het gewoon op en top werken de ps5 met een nog grotere marge de bestverkopende console was dan dat het nu isJackAvery schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:00:
[...]
Dat Sony min of meer gelijke tred houdt met de PS4 leveringen destijds is op zich al een erg mooi resultaat, gezien de chiptekorten. Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat we ook zonder de pandemie met een significant tekort aan consoles hadden gezeten. Productielijnen kosten veel geld en logistieke bottlenecks verdwijnen niet zomaar.
PSN & XBL: Denkoyugo
Maar dat is ie niet, DenkoDenko schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:46:
[...]
Ik vermoed bij een corona vrij jaar, waarbij de productielijnen het gewoon op en top werken de ps5 met een nog grotere marge de bestverkopende console was dan dat het nu is
PS4 na vier kwartalen: 13.8 miljoen
PS5 na vier kwartalen: 13.4 miljoen
(Nintendo Switch na vier kwartalen: 14.87 miljoen, maar die lanceerde in maart).
Dus eigenlijk wat je zegt is, dat als er geen belemmeringen waren dan was de ps5 de best verkopende maar nu valt hij zelfs onder de ps4?JackAvery schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:07:
[...]
Maar dat is ie niet, Denko![]()
PS4 na vier kwartalen: 13.8 miljoen
PS5 na vier kwartalen: 13.4 miljoen
(Nintendo Switch na vier kwartalen: 14.87 miljoen, maar die lanceerde in maart).
PSN & XBL: Denkoyugo
Je kan dat toch niet zeggen.Denko schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:14:
[...]
Dus eigenlijk wat je zegt is, dat als er geen belemmeringen waren dan was de ps5 de best verkopende maar nu valt hij zelfs onder de ps4?
Aan de ene kant heeft de pandemie ervoor gezorgd dat veel mensen meer geld te besteden hadden en meer mensen een console wilden dan in een normaal jaar.
Aan de andere kant zijn er globale chiptekorten waardoor de console altijd uitverkocht was en er dus minder verkocht konden worden.
Het kan goed zijn dat in een normaal jaar er nu wel voorraad was en dat er minder mensen een console wilden, dat is koffiedik kijken.
En ik weet dat bij veel mensen corona er financieel wel hard ingehakt heeft, maar voor de meerderheid dat gewoon is blijven werken en niets kon doen met hun geld niet.
Dit is allemaal heel moeilijk inschatten. Het tekort aan PS5 draagt ook bij aan de hype. Schaarste zelf heeft een effect op de vraagDenko schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:14:
[...]
Dus eigenlijk wat je zegt is, dat als er geen belemmeringen waren dan was de ps5 de best verkopende maar nu valt hij zelfs onder de ps4?
We zullen het dus nooit weten.
Thema's heb je niets aan op de PS5 en van die avatars word ik ook niet bepaald warm, meh, deze actie kan me tot nu toe gestolen worden wat prijzen betreft.Twixie schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:38:
Yay, weer aanmelden voor gratis avatars en themes die door anderen vrijgespeeld worden.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik doe eigenlijk alleen mee voor de fun. Ik ben altijd wel competitief als er een doel is. Gewoon het doel halen vind ik dan genoeg maar de prijzen kunnen me niets schelen.Kalder schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:01:
[...]
Thema's heb je niets aan op de PS5 en van die avatars word ik ook niet bepaald warm, meh, deze actie kan me tot nu toe gestolen worden wat prijzen betreft.
Ik weet ook dat je zo wel een beetje meehelpt voor anderen die wel om de prijs geven.
Mja zoiets zou ook de enige reden voor mij zijn om mee te doen, om andere een plezier te doen, en het kost niets om mee te doen geloof ik dus waarom ook niet, geloof niet dat je er iets extra's voor hoeft te doen, lijkt me dat dat allemaal automatisch gaat. Maar wat moet ik mij voorstellen onder "de communities"? Verschillende provincies, landen, continenten, regio's, of moet je echt letterlijk ergens een bepaalde community joinen?AppleFan2007 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:41:
[...]
Ik doe eigenlijk alleen mee voor de fun. Ik ben altijd wel competitief als er een doel is. Gewoon het doel halen vind ik dan genoeg maar de prijzen kunnen me niets schelen.
Ik weet ook dat je zo wel een beetje meehelpt voor anderen die wel om de prijs geven.
Met de days of play was er ook iets gelijkaardig. Dan moest je je gewoon inschrijven op de site en je deed mee. Met community bedoelen ze dan iedereen die meedoet. Buiten je aanmelden en trophies verdienen moet je niet veel doen.Kalder schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:18:
[...]
Mja zoiets zou ook de enige reden voor mij zijn om mee te doen, om andere een plezier te doen, en het kost niets om mee te doen geloof ik dus waarom ook niet, geloof niet dat je er iets extra's voor hoeft te doen, lijkt me dat dat allemaal automatisch gaat. Maar wat moet ik mij voorstellen onder "de communities"? Verschillende provincies, landen, continenten, regio's, of moet je echt letterlijk ergens een bepaalde community joinen?
Nog een reden om mee te doen, je hoeft er niets veel anders voor te doen dan gewoonlijk. Games spelen levert ook punten op.
Is toch al aangekondigd?Twixie schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:34:
Was het straal vergeten (lag ook al lang in slaap) maar blijkbaar is het wel goed zo.
Het is wel weer typisch dat ze ondertussen blijkbaar vergeten van de PS+ games te announcen. Al zijn er gisteren wel wat namen gelekt, maar niets speciaal.
- Knockout City,
- Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning,
- First Class Trouble
- PSVR-game The Walking Dead: Saints and Sinners.
Ik ga deze niet eens in mijn bibliotheek zetten denk ik.... Iemand ervaring met een van deze games? Zit er een aanrader tussen?
[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 29-10-2021 08:48 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Wel zin in deze game: PSVR-game The Walking Dead: Saints and SinnersHulleman schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:47:
[...]
Is toch al aangekondigd?https://www.xgn.nl/nieuws...s-games-van-november-2021
- Knockout City,
- First Class Trouble
Ik ga deze niet eens in mijn bibliotheek zetten denk ik.... Iemand ervaring met een van deze games? Zit er een aanrader tussen?
De rest boeit me minder.
Op de PS5 hebben we wel ineens toegang tot een hele mooie collectie PS4 games. Ja voor een groot deel al reeds langsgekomen als PS+ game op de PS4, maar een aantal (volgens mij, of gewoon gemist) ook niet zoals Battlefield 1.
Ik hoor bij die spelers die echt maar een paar games koopt omdat ik mij echt volledig vermaak met wat ik "gratis" aangeboden krijg.
Wat ik wel gekocht heb, voor PS5:
F1 2021
Ratchet & Clank Rift Apart
Verder speel ik blijkbaar vooral PS4 games en wat dus in PS+ zit.
Ik hoor dus bij die groep die de echte knallers al wel gekocht heeftHann1BaL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:01:
[...]
Ik hoor bij die spelers die echt maar een paar games koopt omdat ik mij echt volledig vermaak met wat ik "gratis" aangeboden krijg.
Verder speel ik blijkbaar vooral PS4 games en wat dus in PS+ zit.
Ook zat in de PS+ collection niet gespeeld, maar die games kunnen mij niet boeien. Bijvoorbeeld Monster Hunter World en FFXV wel geprobeerd, maar niet echt mij ding.
Games die in PS+ zitten speel ik echt maar zelden. Ik moet ook zeggen, dat ik die games weinig kans geef. Ik heb altijd wel een andere game te spelen op dat moment. A plague tale moet ik ook nog spelen bijvoorbeeld. Veel goede dingen over gelezen.
Edit: volgens mij heb ik a plague tale ook niet geclaimd met PS plus
[ Voor 23% gewijzigd door Hulleman op 29-10-2021 09:12 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Moet zeggen dat ik er ook niet super warm van wordt. First class trouble vind ik toch wel interessant concept wat ik zo in de filmpjes zie. Leuk om met een groepje vrienden of familie te doen, beetje zoals among us.Hulleman schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:47:
[...]
- Knockout City,
- First Class Trouble
Ik gooi ze gewoon in mijn library, ondertussen mag ik daar wel een aanbouw aanzetten met de collectie die erin staat
Fair enough. Ik heb niet zo heel veel tijd om te gamen en was er niet vanaf het begin bij met de PS4. (Ouwe lul met kinderen die vroegah alleen maar op de PC speelde.) Toen Ratchet & Clank langs kwam: Echt prima mee vermaakt.Hulleman schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:06:
[...]
Ik hoor dus bij die groep die de echte knallers al wel gekocht heeft
Ook zat in de PS+ collection niet gespeeld, maar die games kunnen mij niet boeien. Bijvoorbeeld Monster Hunter World en FFXV wel geprobeerd, maar niet echt mij ding.
Games die in PS+ zitten speel ik echt maar zelden. Ik moet ook zeggen, dat ik die games weinig kans geef. Ik heb altijd wel een andere game te spelen op dat moment. A plague tale moet ik ook nog spelen bijvoorbeeld. Veel goede dingen over gelezen.
Ik kom er niet echt in bij "A plague tale" moet ik zeggen. Wel geprobeerd. Ik vind de besturing stroperig, trage game. Niet helemaal voor mij, maar misschien nog eens proberen
ah ja, dan heb je echt parels van games in de PS+ collectie zitten om nog te spelen.Hann1BaL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:15:
[...]
Fair enough. Ik heb niet zo heel veel tijd om te gamen en was er niet vanaf het begin bij met de PS4.
God of War is een aanrader als je die nog niet gespeeld heb. Samen met the last of us 2, horizon zero dawn en uncharted 4 wat mij betreft de absolute top van de PS4 games. Wellicht vond ik GoW wel de beste game van de vorige generatie. Ik heb em op de PS5 nog eens overgespeeld in de new game+ mode met 60fps en platinum gehaald. Echt een feest die game, leuk verhaal ook!
[ Voor 40% gewijzigd door Hulleman op 29-10-2021 09:44 ]
GoW kom ik ook niet echt in, merk ik toch. Eerst boss fights zijn meteen al erg lastig.. Ik zal er wel weinig van snappen ofzoHulleman schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:42:
[...]
ah ja, dan heb je echt parels van games in de PS+ collectie zitten om nog te spelen.
God of War is een aanrader als je die nog niet gespeeld heb. Samen met the last of us 2, horizon zero dawn en uncharted 4 wat mij betreft de absolute top van de PS4 games. Wellicht vond ik GoW wel de beste game van de vorige generatie. Ik heb em op de PS5 nog eens overgespeeld in de new game+ mode met 60fps en platinum gehaald. Echt een feest die game, leuk verhaal ook!
Uncharted 4 and HZD zijn natuurlijk echt parels en reeds uitgespeeld. The Frozen Wilds moet ik nog doen, maar merk dat het lastig is om er weer helemaal in te komen. Hoewel HZD op 60Hz wel echt soepel speelt. Groot verschil wel!
Geen idee hoe groot de user base nu nog is, maar wellicht omdat het een Ps+ titel is valt het mee, maar Knock-out City is echt een hele toffe 3v3 / 4v4 MP-game! Zeker als je die met een vriend kan spelen. Easy to learn, hard to master!Hulleman schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:47:
[...]
- Knockout City,
- First Class Trouble
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
toevallig heb ik GoW ook deze week opgestart. Moet zeggen dat het bij mij ook niet meteen klikt, maar denk dat dit vanzelf gaat komen. Zit qua vechtstijl nog steeds in de bloodborne modus, die qua timing heel nauw kwam maar qua aanvalsmogelijkheden relatief beperkt. Hier zie je dat de aanvalsmogelijkheden stuk uitgebreider is, maar timing allemaal minder nauw komt. Misschien dat dit later in de game nog gaat veranderenHann1BaL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:47:
[...]
GoW kom ik ook niet echt in, merk ik toch. Eerst boss fights zijn meteen al erg lastig.. Ik zal er wel weinig van snappen ofzo![]()
Uncharted 4 and HZD zijn natuurlijk echt parels en reeds uitgespeeld. The Frozen Wilds moet ik nog doen, maar merk dat het lastig is om er weer helemaal in te komen. Hoewel HZD op 60Hz wel echt soepel speelt. Groot verschil wel!
Die eerste baas is niet zo moeilijk met de juiste tactiek. Ben zelf ook 5x doodgegaan ofzo, je rolt net te traag om hem te ontwijken als je wat verder van hem af staat. Wat ik gedaan heb is een combi van je bijl gooien, pijlen schieten en heel dicht op hem staan en van achteren op hem inhakken en dodge left (bloodborne style). Van afstand de bijl gooien + pijlen schieten werkt, maar duurt vrij lang. Ik vond het te "makkelijk" en weinig voldoening geven. De les die ze proberen te leren met deze boss is mij niet echt duidelijk moet ik zeggen.
Snel genoeg na deze krijg je de volgende boss. Daar is de tactiek zijn ranged attack ontwijken en blokken op het juiste moment als hij aanvalt. Het is meer een irritant gevecht omdat je hem 3-4x moet verslaan. Maar verder is die best goed te doen.
Succes
Ik denk dat het erop neerkomt dat ik toch een bundel aan het halen kom, hoewel ik nog hoop heb op amazon.
Maar in hoeverre is er echt een markt voor de extra console, spiderman/rachet en q-ware meuk? Verkoop je dat echt wel?
Je kunt het altijd verkopen, maar de prijs die je er voor krijgt is de grote vraag. Uiteraard is de 2e hands markt voor bijvoorbeeld Rachet & Clank overspoeld met aanbod. Neem je verlies en verkoop de game voor 25-30 euro en je komt er wel vanaf. Dat geldt ook voor de headset.greatgonzo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:50:
misschien kan ik het toch hier het beste vragen.
Ik denk dat het erop neerkomt dat ik toch een bundel aan het halen kom, hoewel ik nog hoop heb op amazon.
Maar in hoeverre is er echt een markt voor de extra console, spiderman/rachet en q-ware meuk? Verkoop je dat echt wel?
Extra controllers blijven interessanter, omdat de console nu eigenlijk altijd standaard met 1 controller wordt verkocht (Toen de PS4 een paar jaar op de markt was, was het aanbod met 2 controllers vrij normaal geworden.)
Toen ik dat postte, nog niet. De officiële announcement kwam er pas gisteren na de middag. Zie ook het PS Plus topic.
ok, ik denk dat het fair is om voor een extra spel/headset/controller €100 te vangen. PS abbo eraf, en dan kost de MM bundel dus €570Hann1BaL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:53:
[...]
Je kunt het altijd verkopen, maar de prijs die je er voor krijgt is de grote vraag. Uiteraard is de 2e hands markt voor bijvoorbeeld Rachet & Clank overspoeld met aanbod. Neem je verlies en verkoop de game voor 25-30 euro en je komt er wel vanaf. Dat geldt ook voor de headset.
Extra controllers blijven interessanter, omdat de console nu eigenlijk altijd standaard met 1 controller wordt verkocht (Toen de PS4 een paar jaar op de markt was, was het aanbod met 2 controllers vrij normaal geworden.)
Alhoewel ik me echt afvraag in hoeverre daar echt een markt voor is.. Ik denk dat de aankopen van de laatste maanden misschien 80% bundels zijn, en maar 20% kaal via amazon, Bol of Game Mania (die trouwens ook in de bundels nu zitten geloof ik)
Volgens mij hoef je zelfs helemaal niets te doen. Vandaar mijn ietwat cynische post hierboven.AppleFan2007 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:52:
[...]
Buiten je aanmelden en trophies verdienen moet je niet veel doen.
Nog een reden om mee te doen, je hoeft er niets veel anders voor te doen dan gewoonlijk. Games spelen levert ook punten op.
Het is de community die punten verzamelt, en de community die dan ook de prijzen unlockt. Vorige keren waren dat avatars en wat PS4 themes. Die heb ik dus allemaal en heb toen zelfs helemaal niet gespeeld.
Ik heb beide spellen op Facebook gezet voor 37,50 per stuk of 65 bij afname van beide tegelijk (prijzen toen waren 40 à 45 euro).greatgonzo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:50:
Geen succes (bij mij in ieder geval) of je krijgt tegenbiedingen ver onder de prijs of de communicatie stopt uit het niets (bij een gevoelsmatige serieuze prospect) en de enige serieuze aanbieder woonde ver uit de buurt (om het niet interessant te maken).
Het kan zijn dat ik pech heb gehad, maar verwacht er waarschijnlijk niet al te veel van.
Op marktplaats koop en verkoop ik echt veel games. Ik denk al wel 15 jaar. Succes gegarandeerd. Al merk ik wel dat niemand op Immortals Fenyx Rising zit te wachten voor de PS5GRDavies75 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:20:
[...]
Ik heb beide spellen op Facebook gezet voor 37,50 per stuk of 65 bij afname van beide tegelijk (prijzen toen waren 40 à 45 euro).
Het kan zijn dat ik pech heb gehad, maar verwacht er waarschijnlijk niet al te veel van.
[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 29-10-2021 11:29 ]
Stel dat een disc versie niet lukt, dan wil ik wel een digitale overwegen, maar dan denk ik wel aan een SSD uitbreiding. Maar soms lees ik vervanging, soms lees ik uitbreiding.
Hoe werkt dit precies, moet je nu de standaard SSD vervangen, of prik je er wat naast?
Het komt erop neer dat je er een SSD bijsteekt. De standaard SSD vervangen zal niet gaan aangezien die vast gesoldeerd is. Het gaat dus om een uitbreiding.greatgonzo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:35:
nog eens een andere vraag (sorry)
Stel dat een disc versie niet lukt, dan wil ik wel een digitale overwegen, maar dan denk ik wel aan een SSD uitbreiding. Maar soms lees ik vervanging, soms lees ik uitbreiding.
Hoe werkt dit precies, moet je nu de standaard SSD vervangen, of prik je er wat naast?
Je kan er een SSD bijsteken door de platen er af te halen en het M.2 slot open te schroeven.
Je krijgt het wel verkocht, maar niet voor de winkelwaarde.greatgonzo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:50:
Ik heb 1.5 maand geleden Spiderman MM en R&C samen voor 50 euro op de kop getikt op MP. Allebei nieuw in seal. Je kan even MP checken over de gangbare vraagprijzen.
De disc variant installeert ook alle games op de SSD, dus het is niet alsof je opslag ruimte bespaart door voor een disc versie te gaan.greatgonzo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:35:
Zo niet te zeggen aangezien je merk en type van de TV niet noemt. De Denon heeft HDMI 2.0a (althans, ik neem aan dat je een Denon AVR-X3300W hebt en geen Denon AVR-3300....) en daarmee heb je maximaal 4K op 60 Hz. Als je TV die resolutie en refresh rate als max heeft dan zal er geen verschil zijn. Heb je echter een TV met 4K en 120 Hz (HDMI 2.1) dan is de Denon in deze de bottleneck.Evertt schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:58:
Ik vraag mij af kan de ps5 beter via de receiver Denon avr 3300 aansluiten of beter direct op hdmi van de tv. Zelf merk ik geen verschil.
[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 29-10-2021 13:07 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Volgens mij niet. Die kun je volgens bij alleen aanschaffen via Miles Morales of verkrijgen via de Ultimate editie van Miles.edwinvdteems schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:23:
Over Spider-Man gesproken; er is gewoon een PS5 update voor de PS4 versie gekomen toch?
Dat kan niet helaas. De website van Sony vind ik verwarrend aangezien ze daar aangeven als je de PS4 versie hebt je kosteloos kan upgraden. Heb een mailtje hierover naar Sony gestuurd en die bevestigen dat dit enkel om een upgrade van Miles Morales gaat.edwinvdteems schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:23:
Over Spider-Man gesproken; er is gewoon een PS5 update voor de PS4 versie gekomen toch? Ik kan gewoon Spider-Man via Marktplaats aanschaffen en na installatie updaten? Want ik zat te zoeken naar MM Ultimate Edition, maar eigenlijk vond ik MM niet zo boeiend..
Ik heb destijds God of War op hard gespeeld en ik kan je vertellen dat er wel wat uitdaging in kan zitten. Maar die uitdaging zit voornamelijk in optionele boss fights. Daarvan zijn er een aantal redelijk pittig en vooral het hoofdgerecht daarvan (de eindbaas) vond ik op hard extreem uitdagend. Heb met dat gevecht meer moeite gehad dan met welke boss in Bloodborne dan ook.cold_as_ijs schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:28:
[...]
toevallig heb ik GoW ook deze week opgestart. Moet zeggen dat het bij mij ook niet meteen klikt, maar denk dat dit vanzelf gaat komen. Zit qua vechtstijl nog steeds in de bloodborne modus, die qua timing heel nauw kwam maar qua aanvalsmogelijkheden relatief beperkt. Hier zie je dat de aanvalsmogelijkheden stuk uitgebreider is, maar timing allemaal minder nauw komt. Misschien dat dit later in de game nog gaat veranderen
Die eerste baas is niet zo moeilijk met de juiste tactiek. Ben zelf ook 5x doodgegaan ofzo, je rolt net te traag om hem te ontwijken als je wat verder van hem af staat. Wat ik gedaan heb is een combi van je bijl gooien, pijlen schieten en heel dicht op hem staan en van achteren op hem inhakken en dodge left (bloodborne style). Van afstand de bijl gooien + pijlen schieten werkt, maar duurt vrij lang. Ik vond het te "makkelijk" en weinig voldoening geven. De les die ze proberen te leren met deze boss is mij niet echt duidelijk moet ik zeggen.
Snel genoeg na deze krijg je de volgende boss. Daar is de tactiek zijn ranged attack ontwijken en blokken op het juiste moment als hij aanvalt. Het is meer een irritant gevecht omdat je hem 3-4x moet verslaan. Maar verder is die best goed te doen.
Succes
Maar gemiddeld gezien (en helemaal als je niet op hard speelt) is God of War niet bijster moeilijk. Overigens wel een geweldige game. Ik sluit me helemaal bij @Hulleman aan; een van de beste en wellicht zelfs wel de beste game van de PS4.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Wat raar. Waarom kan je de remastered dan niet gewoon via de store aanschaffen?Timothy3000 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:46:
Je hoeft trouwens niet perse die Ultimate Editie van Miles Morales te kopen. Je kan hem ook voor een paar (twee?) tientjes op Marktplaats kopen en dan via het in game menu Spider-Man Remastered los aanschaffen. Die laatste kost je dan €20,-.
Die waren inderdaad pittig. In de eerste playthrough heb ik de twee makkelijkste gesloopt, ik denk zelfs op easy. Nouja slopen... het was meer mij slopen. Hoevaak ik wel niet "unworthy, unworthy!" ben genoemddvd-linden schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:47:
[...]
Ik heb destijds God of War op hard gespeeld en ik kan je vertellen dat er wel wat uitdaging in kan zitten. Maar die uitdaging zit voornamelijk in optionele boss fights. Daarvan zijn er een aantal redelijk pittig en vooral het hoofdgerecht daarvan (de eindbaas) vond ik op hard extreem uitdagend. Heb met dat gevecht meer moeite gehad dan met welke boss in Bloodborne dan ook.
Daarna werd het me te lastig. Na een new game+ playthrough met daarbij ook de unlocks van veel betere armor (level 9+?) heb ik de overige gesloopt. Vooral die zeus+ armor is echt insane.
De SSD die in de console zit, zit vast gesoldeerd op het moederbord en een SSD erbij steken noemt uitbreiding.greatgonzo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:35:
Op opderstaande foto zie je de voorziene ruimte voor die NMVe Gen4 SSD waar het metalen kapje eraf gehaald is.
:strip_exif()/f/image/H4SP1v6UY3gkNc2WREuAkai6.jpg?f=fotoalbum_large)
De uitbereiding van opslag is een NVMe SSD waar een heatsink op moet zitten, ik heb die er zelf op geïnstalleerd, maar je kan ze ook kopen waar het vooraf op gemonteerd zit.
:strip_exif()/f/image/9OK2JmFc2idY5g06On2WBdws.jpg?f=fotoalbum_large)
Als het goed is, dan past het heel netjes in de console.
:strip_exif()/f/image/bRFLdA32xJhLOKYeAlrglTcT.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna gaat het metalen dekseltje er terug op en dan schuif je de witte zijplaat er terug op en eens je de console opstart gaat die door een stappensysteem om de toegevoegde opslag te testen en te formateren.
Naast TWD nog 2 extra PSVR games:Hulleman schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:47:
[...]
- Knockout City,
- First Class Trouble
- The Persistence (ook flat te spelen)
- Until You Fall
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
3e maand op rij waarbij ik totaal geen interesse heb in ook maar 1 van de PS+ games.Hulleman schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:47:
[...]
- Knockout City,
- First Class Trouble
Same here. Het is allemaal magertjes. Suffe online games, oude meuk (in een nieuw jasje). Ik heb sinds een paar maanden het abbo en wel wat games uit de backlog gespeeld.Kalder schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:54:
[...]
3e maand op rij waarbij ik totaal geen interesse heb in ook maar 1 van de PS+ games.
Maar als dit het allemaal is, dan ga ik zeker niet verlengen.
Hierdoor schiet ps5 echt te kort.Kalder schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:54:
[...]
3e maand op rij waarbij ik totaal geen interesse heb in ook maar 1 van de PS+ games.
*knip* Geen PS vs XBOX, zie topic warning
[ Voor 18% gewijzigd door Sagat op 01-11-2021 11:17 ]
Evertt schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:12:
[...]
Hierdoor schiet ps5 echt te kort.
[ Voor 46% gewijzigd door Sagat op 01-11-2021 11:27 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Als je een fan van RPGs bent is de remaster wel de moeite waard om te proberen zou ik zeggen.
Wil je meer games spelen dan enkel die PS+ maandelijks geeft, dan ga je PS Now moeten nemen, dat kost je iets van 5€ per maand als je direct voor een jaar gaat! Neem je er nog PS+ bijEvertt schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:12:
[...]
Hierdoor schiet ps5 echt te kort.
*knip* dan heb je meer games te spelen dan de maandelijkse games.
[ Voor 37% gewijzigd door Sagat op 01-11-2021 11:24 ]
Was een goede game inderdaad. Destijds halverwege weggelegd omdat er iets anders uitkwam, maar deze ga ik absoluut weer spelen. Paar weken geleden op het punt gestaan te kopen, maar blij dat ik dat niet gedaan heb.FollyBlondie schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:42:
Kingdoms of Amalur was destijds toch wel een sfeervolle game met leuke combat.
Als je een fan van RPGs bent is de remaster wel de moeite waard om te proberen zou ik zeggen.
Net level of chapter 1 gespeeld, maar beetje raar dat er op tweakers geen thread is. Deze game is erg goed, eens met de tweakers review eigenlijk. Ook de graphics overtuigen. Eerste Marvel game die mij wel bezig houdt.Evertt schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:58:
Net Marvel's Guardians of the Galaxy besteld. Ik hoop dat dit beter is dan Far Cry 6 eerst ging dit wel later was het meer deel 3 naar mij idee.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Heb deze gisteren ook binnen gekregen.loekf2 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:00:
[...]
Net level of chapter 1 gespeeld, maar beetje raar dat er op tweakers geen thread is. Deze game is erg goed, eens met de tweakers review eigenlijk. Ook de graphics overtuigen. Eerste Marvel game die mij wel bezig houdt.
Wat een super game ik vermaak mij echt zeker. Je zit echt in een film.
Alleen jammer dat er bugs inzitten waardoor je soms niet verder kan.
Beter dan spiderman ja?loekf2 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:00:
[...]
Net level of chapter 1 gespeeld, maar beetje raar dat er op tweakers geen thread is. Deze game is erg goed, eens met de tweakers review eigenlijk. Ook de graphics overtuigen. Eerste Marvel game die mij wel bezig houdt.
Denk niet echt dat ze goed vergelijkbaar zijn, Spiderman is open world, Guardians of the Galaxy is lineair voor zover ik begrepen heb.
Zit zelf nog te twijfelen, wil een nieuwe game kopen, maar twijfel erg tussen Far Cry 6 en Guardians of the Galaxy, wil ze eigenlijk allebei wel, maar dat gaat financieel even niet.
Mijn neef heeft Far Cry 6 en is er gewoon mee gestopt omdat het verhaal gewoon op zijn gat valt en dat het gehele game een beetje als "best of Ubisoft" zou overkomen door het kopieergedrag van voorgaande games in een nieuw te steken, maar in een andere setting.Kalder schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:45:
[...]
Denk niet echt dat ze goed vergelijkbaar zijn, Spiderman is open world, Guardians of the Galaxy is lineair voor zover ik begrepen heb.
Zit zelf nog te twijfelen, wil een nieuwe game kopen, maar twijfel erg tussen Far Cry 6 en Guardians of the Galaxy, wil ze eigenlijk allebei wel, maar dat gaat financieel even niet.
Persoonlijk zou ik wachten tot het eens in de PS Store stevig afgeprijst is.
Ik heb Guardians of the Galaxy ook in huis, maar nog niet gespeeld omdat ik me eerst door een ander game aan het wurmen ben, maar zag gisteren een video van de jaren 80 muziek waar het game bol van staat voorbijkomen en vond het geweldig!
Persoonlijk snap ik echt niet dat mensen nog steeds Ubisoft games kopen. Continue hetzelfde in een ander jasje. Iedere keer denkt men, ze zullen het wel beter gemaakt hebben of verandert? Nee, nog steeds hetzelfdeRunaque schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:08:
[...]
Mijn neef heeft Far Cry 6 en is er gewoon mee gestopt omdat het verhaal gewoon op zijn gat valt en dat het gehele game een beetje als "best of Ubisoft" zou overkomen door het kopieergedrag van voorgaande games in een nieuw te steken, maar in een andere setting.
Dat zal al na een maand of 2-3 zijn vermoed ik, zo ging het ook met AC en WDRunaque schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:08:
[...]
Mijn neef heeft Far Cry 6 en is er gewoon mee gestopt omdat het verhaal gewoon op zijn gat valt en dat het gehele game een beetje als "best of Ubisoft" zou overkomen door het kopieergedrag van voorgaande games in een nieuw te steken, maar in een andere setting.
Toevallig net een video gezien van iemand die zegt dat de game leuk is vanwege de rare bugs die er volop in zouden zitten... Daardoor ligt de voorkeur nu eigenlijk meer bij GotG, heb het eigenlijk ook wel gehad met Ubisoft, met name vanwege AC die ieder jaar slechter worden. Denk dat ik me maar aansluit bij de boycot tegen Ubisoft, geen Ubisoft games meer kopen tot ze eens iets anders maken dan een open wereld game misschien. (Of alleen uit de budget bak hooguit)Runaque schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:08:
[...]
Ik heb Guardians of the Galaxy ook in huis, maar nog niet gespeeld omdat ik me eerst door een ander game aan het wurmen ben, maar zag gisteren een video van de jaren 80 muziek waar het game bol van staat voorbijkomen en vond het geweldig!
De enige andere Far Cry die ik ooit (enigszins uitgebreid) gespeeld heb is FC3, maar niet uitgespeeld, dacht dat FC6 wel leuk zou zijn maar als er echt zoveel bugs in zitten laat ik hem denk ik toch maar gewoon voorbij gaan.
FC5 ook ooit geprobeerd maar vond de setting niets en had ook al last van veel bugs. Waaronder een in het begin waardoor als je iemand neer schoot diegene een meter naar achter meteen weer respawnde echt meteen nadat je hem raakte... heel irritant zulke bugs.
[ Voor 17% gewijzigd door Kalder op 01-11-2021 09:22 ]
Omdat Far Cry en Assassin's Creed gewoon hele lekkere games zijnSegafreak83 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:12:
[...]
Persoonlijk snap ik echt niet dat mensen nog steeds Ubisoft games kopen. Continue hetzelfde in een ander jasje.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ja ik heb er wel eens 1 gekocht maar sinds AC 2 vind ik het echt geen doen meer. Die games zijn zo extreem generiek en hersenloos. Snap best dat als je extreem veel tijd hebt en je verveeld bent dat je er plezier aan kan hebben. Maar met beperkte tijd snap ik niet dat deze games nog verkocht worden.Superkiwi schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:36:
[...]
Omdat Far Cry en Assassin's Creed gewoon hele lekkere games zijn
Moet zeggen, het maakt me niet zoveel uit als ik meer dan 100 uur doe over een verhaal, ik kijk ook lange series, maar het moet leuk blijven, en bij AC in ieder geval zijn de quests en dingen die er te doen zijn zo repetitief dat het na een tijdje gewoon voelt alsof je klusjes aan het doen bent voor iemand zonder daar eigenlijk plezier bij te beleven.giantgiantus schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:42:
[...]
Ja ik heb er wel eens 1 gekocht maar sinds AC 2 vind ik het echt geen doen meer. Die games zijn zo extreem generiek en hersenloos. Snap best dat als je extreem veel tijd hebt en je verveeld bent dat je er plezier aan kan hebben. Maar met beperkte tijd snap ik niet dat deze games nog verkocht worden.
o.. m.. g.. Black.. Flag.. niet.. gespeeld..? .. ?..giantgiantus schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:42:
[...]
Ja ik heb er wel eens 1 gekocht maar sinds AC 2 vind ik het echt geen doen meer. Die games zijn zo extreem generiek en hersenloos. Snap best dat als je extreem veel tijd hebt en je verveeld bent dat je er plezier aan kan hebben. Maar met beperkte tijd snap ik niet dat deze games nog verkocht worden.
Deathloop al gehad? Anders zou ik eerder daarvoor kiezen dan FC of GotG.Kalder schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:45:
[...]
Als je een paar weken wacht zul je ze met Black Friday beide wel voor een mooi prijsje kunnen oppikken.Kalder schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:45:
[...]
Als je nu al een game wilt kopen zou ik voor GoTG gaan. Topgame.
[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 01-11-2021 12:23 ]
Ja dat is voor mij (nog steeds) de onbetwiste nr.1...poor Leno schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:00:
[...]
o.. m.. g.. Black.. Flag.. niet.. gespeeld..? .. ?..
Tjah.Segafreak83 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:12:
[...]
Persoonlijk snap ik echt niet dat mensen nog steeds Ubisoft games kopen. Continue hetzelfde in een ander jasje. Iedere keer denkt men, ze zullen het wel beter gemaakt hebben of verandert? Nee, nog steeds hetzelfde
Dat is sowieso de vloek van games in een franchise kopen.
Je hebt aan één kant mensen die vernieuwing willen en aan de andere kant mensen die het geen x of y meer vinden als ze een andere koers in slaan.
De laatste Far Cry die ik echt gespeeld heb was Far Cry 2. En ik heb dan nu 6 gespeeld omdat de setting me aantrok en ik vind dat toch een puike game.
Maar ik wordt natuurlijk niet verveeld door alles wat er tussenin eventueel is uitgekomen en als dat allemaal heel incrementeel is kan ik me voorstellen dat je het wat slappe koffie kan vinden.
Assasin's Creed heb ik ook niet gespeeld totdat ze met Valhalla op de proppen kwamen.
[ Voor 7% gewijzigd door Polderviking op 01-11-2021 13:26 ]
Witcher vind ik heel dicht bij Ubisoft komen. Enige verschil is dat de Witcher een game is die erg pretentieus is.Shaker74 schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:49:
Wat ik zelf ook nog even kwijt wil is de Witcher 3. De complete set was laatst in de aanbieding. Lang getwijfeld over wel of niet kopen. Toch gekocht en sindsdien speel ik hem met veel plezier. Ok, geen PS5 versie (nog) maar toch is ie niet slecht. Just saying.
Het verschil tussen de meeste Ubi games en de Witcher is dat de Witcher fantastische verhalende main en sidequests had. Welke quest je ook deed, alles had een verhaal, alles had een reden. Mede daardoor één van mijn favo games allertijden.giantgiantus schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:49:
[...]
Witcher vind ik heel dicht bij Ubisoft komen. Enige verschil is dat de Witcher een game is die erg pretentieus is.
AC Oddysey had dat vervolgens ook en dat heeft voor mij iig goed uitgepakt. Vond dat ook een fantastische AC game.
Maar de kwaliteit van die verhaaltjes was toch echt erbarmelijk? Super cliche matig en enorm pretentieus. En met dat name dat laatste vind ik erg lastig. Een verhaal wat zich te serieus neemt maar eigenlijk dat niet waar kan maken. Eigenlijk is er in mijn ogen maar een handvol games die geloofwaardig een serieus verhaal kan vertellen (denk aan last of us etc).Timothy3000 schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:27:
[...]
Het verschil tussen de meeste Ubi games en de Witcher is dat de Witcher fantastische verhalende main en sidequests had. Welke quest je ook deed, alles had een verhaal, alles had een reden. Mede daardoor één van mijn favo games allertijden.
AC Oddysey had dat vervolgens ook en dat heeft voor mij iig goed uitgepakt. Vond dat ook een fantastische AC game.
Nee, daar kan ik me echt totaal niet in vinden. Ik vond de main quest en de meeste van die sidequests juist fantastisch goed geschreven en juist totaal niet cliché. Vond de game ook op geen enkele manier pretentieus. Integendeel, de game nam zichzelf en Geralt op veel fronten juist helemaal niet zo serieus. Zat enorm veel humor en zelfspot in.giantgiantus schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:41:
Maar de kwaliteit van die verhaaltjes was toch echt erbarmelijk? Super cliche matig en enorm pretentieus. En met dat name dat laatste vind ik erg lastig. Een verhaal wat zich te serieus neemt maar eigenlijk dat niet waar kan maken.
Wat mij betreft qua dialogen, quests, lore en personages één van de best geschreven games ooit.
Wat vond jij er cliché en pretentieus aan? Was dat die huge backstory met al die serieuze karakters? Of zaten meer dingen je dwars?
[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 01-11-2021 15:19 ]
Mijn Ps5 heeft t nooit lekker gedaan op Wifi. Verbinding viel geregeld geheel weg. Dit was met Ziggo. De bekabelde verbinding was meestal goed maar heb wel meerdere periodes gehad dat ook de bekabelde verbinding wegviel. Dit midden in potjes van meerdere games. Er kwam dat te staan Lan1 verbinding verbroken oid. Nu ben ik overgestapt op T-mobile en dacht misschien is het nu beter dan met die oude box van Ziggo. Helaas. Er is verbinding maar de snelheid is waardeloos. 53 mbps down en 359 Kbps up. Speedtest haalt op mn tablet of telefoon naast de ps5 150 mbps down en 250 mbps up.
Kan het aan de hardware liggen? Ik heb niet veel zin om de ps retour te sturen naar Bol maargoed, kan nu ook niks. Iemand tips?
Een meterkast is vaak de slechtste plek in huis om de ingebouwde wifi van een provider te hebben..
Is weer bedraad geen optie?
Online gamen op wifi is sowieso niet aan te raden, daar heb je niet direct een heel erg snelle maar vooral een stabiele verbinding voor nodig.
Ja Deathloop heb ik, maar die valt me ook een beetje tegen eigenlijk, heb hem op de backlog gezet, maar voorlopig even geen zin meer in. Je moet er teveel voor lezen om het verhaal goed te begrijpen volgens mij, en ik lees zelden lange stukken tekst in games.FMS schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:58:
[...]
Deathloop al gehad? Anders zou ik eerder daarvoor kiezen dan FC of GotG.
Ik denk niet dat GotG met black friday erg veel goedkoper zal zijn, FC6 weet ik niet, Ubisoft heeft wel een handje van snel na release de prijs te verlagen.
Denk dat ik deze week ergens GotG ga halen, vond de 2 films ook best leuk eigenlijk dus heb er wel zin in.
Ik ga een wifi-punt bestellen van t-mobile en kijken of dat werkt met een kabel naar de ps5. Direct vanaf het modem gaat niet. Maar waar het mij om gaat is dat ik denk dat er met de ps5 iets niet goed is. Ook bekabeld verloor ik soms de verbinding. Wifi was helemaal slecht terwijl die van Ziggo erg stabiel was. Nu met t-mobile is de upload bijna afwezig. Dit kan toch niet kloppen. Op andere apparaten werkt het wel.dutchgio schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:49:
Die upload is wel heel erg laag.
Is weer bedraad geen optie?
Online gamen op wifi is sowieso niet aan te raden, daar heb je niet direct een heel erg snelle maar vooral een stabiele verbinding voor nodig.
waarom stuur je de ps5 dan niet terug naar de winkel?Slingert schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:13:
[...]
Ik ga een wifi-punt bestellen van t-mobile en kijken of dat werkt met een kabel naar de ps5. Direct vanaf het modem gaat niet. Maar waar het mij om gaat is dat ik denk dat er met de ps5 iets niet goed is. Ook bekabeld verloor ik soms de verbinding. Wifi was helemaal slecht terwijl die van Ziggo erg stabiel was. Nu met t-mobile is de upload bijna afwezig. Dit kan toch niet kloppen. Op andere apparaten werkt het wel.
Mocht je niet zo'n lange kabel hebben dan zou ik overwegen om de PS5 naast het modem te zetten en dan testen via remote play. Dan weet je in ieder geval of je PS5 een probleem heeft of dat het WiFi gerelateerd is. Vaak is het namelijk het laatste. Mocht het toch aan je WiFi blijken te liggen dan
Ik kan bv ook geen fatsoenlijk bekabeld netwerk aanleggen zonder overal kabelgootjes te moeten trekken (geen lege buizen in het plafond helaas). Heb het nu redelijk goed via een Mesh netwerk, hoewel die in de aanbouw het ook vrij moeilijk heeft.
Van het weekend Far Cry 6 uitgespeeld en ben in +/- 35 uur niet echt bugs tegen gekomen, laat staan dat het game breaking was. Voor mij was het de beste FC sinds FC3Kalder schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:16:
[...]
Toevallig net een video gezien van iemand die zegt dat de game leuk is vanwege de rare bugs die er volop in zouden zitten... Daardoor ligt de voorkeur nu eigenlijk meer bij GotG, heb het eigenlijk ook wel gehad met Ubisoft, met name vanwege AC die ieder jaar slechter worden. Denk dat ik me maar aansluit bij de boycot tegen Ubisoft, geen Ubisoft games meer kopen tot ze eens iets anders maken dan een open wereld game misschien. (Of alleen uit de budget bak hooguit)
De enige andere Far Cry die ik ooit (enigszins uitgebreid) gespeeld heb is FC3, maar niet uitgespeeld, dacht dat FC6 wel leuk zou zijn maar als er echt zoveel bugs in zitten laat ik hem denk ik toch maar gewoon voorbij gaan.
FC5 ook ooit geprobeerd maar vond de setting niets en had ook al last van veel bugs. Waaronder een in het begin waardoor als je iemand neer schoot diegene een meter naar achter meteen weer respawnde echt meteen nadat je hem raakte... heel irritant zulke bugs.
Bekabeld doet ie het prima. Maar daarmee ben ik ook al meerdere keren de verbinding verloren. Komt er in beeld te staan dat er geen netwerkkabel is of lan1 kabel niet aangesloten oid. Omdat dit ook meerdere malen is gebeurd vroeg ik mij af of er iets met de ps5 mis is. Op wifi gamen was al niet te doen, na 10 min is de verbinding weg, ook met het modem naast de ps. Nu met t-mobile is de upload niet bestaand. Had een ping van 500 bij wreckfest en warzone was gewoon niet te doen zoveel lag. Ik ga m aanmelden voor reparatie bij Bol.cold_as_ijs schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:45:
@Slingert schijnt dat de speedtest van de PS5 niet zo betrouwbaar is, dus zou daar niet teveel naar kijken. Je kan als het goed is ook gewoon de browser op de PS5 gebruiken om naar de speedtest site te gaan. Je moet beginnen testen of je internet verbinding wel goed is bekabeld, WiFi is en blijft lastig omdat het heel erg locatie afhankelijk is. Misschien zitten de buren wel te storen op een bepaalde frequentie en heeft de PS5 daar net heel veel last van.
Mocht je niet zo'n lange kabel hebben dan zou ik overwegen om de PS5 naast het modem te zetten en dan testen via remote play. Dan weet je in ieder geval of je PS5 een probleem heeft of dat het WiFi gerelateerd is. Vaak is het namelijk het laatste. Mocht het toch aan je WiFi blijken te liggen dan
Ik kan bv ook geen fatsoenlijk bekabeld netwerk aanleggen zonder overal kabelgootjes te moeten trekken (geen lege buizen in het plafond helaas). Heb het nu redelijk goed via een Mesh netwerk, hoewel die in de aanbouw het ook vrij moeilijk heeft.
Als je het aan mij vraagt, game nooit via wifi tenzij je nooit geen multiplayer aanraakt. Maar zelfs dan nog… Ik gebruik echt alleen wifi voor devices die mobiel zijn.Slingert schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:07:
[...]
Bekabeld doet ie het prima. Maar daarmee ben ik ook al meerdere keren de verbinding verloren. Komt er in beeld te staan dat er geen netwerkkabel is of lan1 kabel niet aangesloten oid. Omdat dit ook meerdere malen is gebeurd vroeg ik mij af of er iets met de ps5 mis is. Op wifi gamen was al niet te doen, na 10 min is de verbinding weg, ook met het modem naast de ps. Nu met t-mobile is de upload niet bestaand. Had een ping van 500 bij wreckfest en warzone was gewoon niet te doen zoveel lag. Ik ga m aanmelden voor reparatie bij Bol.
Maar om fatsoenlijk te testen zou ik beginnen met een goede kabel vanuit de meterkast naar je PS5, gewoon dwars door de woonkamer en dan testen. De verbinding mag echt niet wegvallen via een kabel. Doet hij dat wel dan is er iets niet goed met of je playstation, je kabel of de router.
Als dat aan de hand is zou ik ook nog aan diezelfde kabel een laptop prikken en testen hoe dat gaat.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Als ik over WiFi game heb ik alsnog rete goede connectie, heb dan wel een 5GHz WiFi en de PS5 zit niet al te ver of met veel obstructies van de modem af (ook weinig last van teveel WiFi's van buren waardoor je WiFi soms slechter presteerd), maar als ik met GT Sport een netwerk test doe, is WiFi maar 2-3ms trager wat betreft ping (voor de rest scoren alle parameters die hij meet hetzelfde, bedraad is m'n ping meestal 21ms soms 20 of 22, met WiFi is dat meestal 23-25ms, en wat mij betreft is 2 a 3ms echt wel verwaarloosbaar). Dus het kan zeker wel goed gaan met een beetje modernere hardware en goede verbinding met het WiFi access punt. (Ook kun je op de PS5 instellen of je liever 2,4GHz, 5GHz of automatisch gebruikt voor als je SSID hetzelfde is voor de twee frequenties)Kenny_026 schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:20:
[...]
Als je het aan mij vraagt, game nooit via wifi tenzij je nooit geen multiplayer aanraakt. Maar zelfs dan nog… Ik gebruik echt alleen wifi voor devices die mobiel zijn.
Maar om fatsoenlijk te testen zou ik beginnen met een goede kabel vanuit de meterkast naar je PS5, gewoon dwars door de woonkamer en dan testen. De verbinding mag echt niet wegvallen via een kabel. Doet hij dat wel dan is er iets niet goed met of je playstation, je kabel of de router.
Als dat aan de hand is zou ik ook nog aan diezelfde kabel een laptop prikken en testen hoe dat gaat.
[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 01-11-2021 18:21 ]
@Kalder zelf heb ik een unifi netwerk en ook goede wifi dus het is voor mij thuis meer een gevoelskwestie. Maar ik durf wel te stellen dat het overgrote deel van nederland geen supergoede wifi heeft overal in huis.
Bekabeld is de snelheid van t-mobile goed. 980 down en 90 up. @Amaze86 Helaas geen vrienden met een ps5, was een goeie geweest.cold_as_ijs schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:20:
@Slingert had je het bekabeld ook bij je T-mobile gechecked? Want ik begreep namelijk dat de drop problemen alleen bij Ziggo speelde op wifi en lan en dat je nu slechte verbinding hebt op wifi bij T-mobile. Het zou jammer zijn als je de PS5 3-5 weken kwijt bent terwijl het aan je netwerk zelf ligt.
Maar anders gesteld, het klopt toch gewoon niet als de ps het enige apparaat is dat de verbinding verliest? Wifi is niet ideaal voor gamen maar dan heb je toch geen verlies van verbinding? Op wifi hou je het online in bv warzone of bf geen 10 min vol en lig je eruit vanwege de verloren verbinding. Bij bekabeld soms weken goed en dan ineens ook een paar keer.
Weet je of je WiFi netwerk 5GHz ondersteund? Je kunt dat namelijk als voorkeur instellen op de PS5 (bij het internet menu op de PS5 op de start/menu knop drukken), misschien helpt het als je handmatig 2,4GHz of juist 5GHz selecteert.Slingert schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:27:
[...]
Bekabeld is de snelheid van t-mobile goed. 980 down en 90 up. @Amaze86 Helaas geen vrienden met een ps5, was een goeie geweest.
Maar anders gesteld, het klopt toch gewoon niet als de ps het enige apparaat is dat de verbinding verliest? Wifi is niet ideaal voor gamen maar dan heb je toch geen verlies van verbinding? Op wifi hou je het online in bv warzone of bf geen 10 min vol en lig je eruit vanwege de verloren verbinding. Bij bekabeld soms weken goed en dan ineens ook een paar keer.
Ik krijg ook regelmatig deze foutmelding terwijl er voor zover ik weet wel gewoon verbinding is. Overigens had ik hetzelfde issue met mijn PS4. Ik heb internet (glasvezel) van KPN, misschien dat het met de Experiabox te maken heeft? Ik stoor me er verder niet aan maar het is wel opmerkelijk.Slingert schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:07:
[...]
Bekabeld doet ie het prima. Maar daarmee ben ik ook al meerdere keren de verbinding verloren. Komt er in beeld te staan dat er geen netwerkkabel is of lan1 kabel niet aangesloten oid. Omdat dit ook meerdere malen is gebeurd vroeg ik mij af of er iets met de ps5 mis is. Op wifi gamen was al niet te doen, na 10 min is de verbinding weg, ook met het modem naast de ps. Nu met t-mobile is de upload niet bestaand. Had een ping van 500 bij wreckfest en warzone was gewoon niet te doen zoveel lag. Ik ga m aanmelden voor reparatie bij Bol.
Als het bekabeld een paar weken goed gaat en je dan ineens een paar keer disconnected krijgt in Warzone, kan het ook heel goed aan de server zelf liggen. Ik speel met enige regelmaat met vrienden online in Cold War, maar daar gebeurt het soms ook dat een bepaalde server omvalt en we allemaal eruit geknikkerd worden. Intussen kunnen we wel prima met elkaar praten in de party.Slingert schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:27:
[...]
Bekabeld is de snelheid van t-mobile goed. 980 down en 90 up. @Amaze86 Helaas geen vrienden met een ps5, was een goeie geweest.
Ik ben persoonlijk geen voorstander van Wifi als je veel online gamed. Het blijft een manier van verbinden die erg gevoelig is voor verstoringen. Er hoeft maar ergens een apparaat te zijn die op die frequentie een signaal uitstuurt en je bent het haasje. Daarnaast ben je ook veel meer afhankelijk van goede apparatuur en de juiste instellingen. Ik zeg niet dat het niet kan werken, want er zijn ook genoeg mensen waar het prima werkt. Maar in een appartementencomplex is de kans op verstoringen natuurlijk wel veel groter dan bij iemand die een vrijstaand huis heeft.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
https://www.thesun.co.uk/...ock-planes-land-heathrow/
[ Voor 10% gewijzigd door Amaze86 op 02-11-2021 12:38 ]
Vooreerst spreekt het artikel over 'UK shelves' dus lijkt me niet dat dit ook voor het vasteland is. Ten tweede snap ik de nieuwswaarde niet goed (maar ja... The Sun...). Een heel snelle berekening leert me dat er per vliegtuig een klein 13.000 PS5's geleverd worden of pakweg een 40.000 exemplaren in totaal.Amaze86 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:38:
Here we go boys,ps5 voorraad onderweg
Dat is dus compleet peanuts vergeleken met de meer dan 1 miljoen exemplaren die ondertussen in de UK verkocht zijn, of dus minstens 20.000 per week. Voor de eindejaarsperiode gaan ze niet ver springen met die 40.000 exemplaren, lijkt me.
Succes met bestellen daar, om vervolgens weken te moeten wachten omdat het pakket bij de douane ligt.
En dan mag je aftikken
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/8laqZXhwmCaUDdyLBpo69LYA.jpg?f=fotoalbum_large)