psn: HertogJack
Ik was van plan om enkele weken geleden een PS5 Pro te kopen, maar een deugddoende vakantie in het buitenland heeft dat wat uitgesteld. Ik dacht: dan koop ik hem deze week gewoon. Helaas ben ik ondertussen ook op de GTA VI-gekte gebotst. Ik geraak er momenteel niet echt wijs uit. Mediamarkt opgebeld, maar daar konden ze weinig zeggen over nieuwe voorraad. Via Tweakers pricewatch zie ik ook dat de beschikbaarheid in België momenteel erg beperkt is.
Heeft iemand een idee waar je in België momenteel nog een PS5 Pro (2TB) kunt vinden zonder meteen €999+ te moeten betalen? Liefst gewoon rond de normale winkelprijs.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal absurd dat de voorraad nu al zo moeilijk te vinden is, terwijl GTA VI pas in november uitkomt. Is dit momenteel effectief een algemene stockkwestie, of kijk ik gewoon op de verkeerde plaatsen?
[ Voor 4% gewijzigd door marcrenzo op 31-08-2026 19:21 ]
Een koopjeSander0105 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 07:39:
Hier ook net bij Bol kunnen bestellen voor 999 euro! Morgen levering
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1788178394
Bol.com heeft op het moment overigens nog voorraad voor € 999,-.
En MediaMarkt heeft in sommige filialen misschien nog voorraad en geeft aan binnenkort weer online voorraad te hebben. De prijs is op het moment € 949,99.
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_sony-playstationr5-pro-2-tb-1891308.html
Meer valt er even niet van maken. Succes als je er nog eentje zoekt! Als het goed is komt die van mij vanmiddag binnen.
[ Voor 34% gewijzigd door Major_ton op 01-09-2026 09:24 ]
Some infinities are bigger than others.
Inmiddels vraagt Bol €1099 (waarbij ze zelf de verkoper zijn).Major_ton schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 09:12:
[...]
Bol.com heeft op het moment overigens nog voorraad voor € 999,-.
Bizar, afgelopen vrijdag nog voor 250 goedkoper bij PS Direct.RomeoOscarBravo schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 10:34:
[...]
Inmiddels vraagt Bol €1099 (waarbij ze zelf de verkoper zijn).
Wacht nog even als de marketing rondom GTA VI losbarst en je overal op het internet GTA VI reclame ziet komt Sony met een GTA VI bundel en zijn alle normale bundels gewoon weer leverbaar, het is nu de Paniek Piet met FOMO die een Pro moet hebbenSluttyHo schreef op woensdag 2 september 2026 @ 13:25:
Ben hier sinds het weekend wel 10x per dag de Playstation Store in't oog aan't houden. Had gehoopt dat er wel terug wat voorraad was, maar voorlopig no luck.
Hoe kom je erbij dat alle normale bundels voor de release "gewoon weer leverbaar" zijn. Of is dat niet meer dan een flinke aanname?Uniday schreef op woensdag 2 september 2026 @ 13:30:
[...]
Wacht nog even als de marketing rondom GTA VI losbarst en je overal op het internet GTA VI reclame ziet komt Sony met een GTA VI bundel en zijn alle normale bundels gewoon weer leverbaar, het is nu de Paniek Piet met FOMO die een Pro moet hebben
Ik wil je ook even herinneren aan de Steam Deck, die minder RAM en opslag heeft dan een PS5 Pro en maanden lang niet leverbaar was en vervolgens met een immense prijsstijging weer leverbaar werd.
Er is een schaarste aan RAM en NAND, er komen al maanden mondjesmaat Pro's op de markt, ik zou er niet op rekenen dat ze opeens een enorme batch uit de hoge hoed kunnen toveren 19 november 2026. Misschien bufferen ze wat voorraad voor de release? Maar dat kost Sony in principe gewoon omzet.Uniday schreef op woensdag 2 september 2026 @ 13:30:
[...]
Wacht nog even als de marketing rondom GTA VI losbarst en je overal op het internet GTA VI reclame ziet komt Sony met een GTA VI bundel en zijn alle normale bundels gewoon weer leverbaar, het is nu de Paniek Piet met FOMO die een Pro moet hebben
Is er eigenlijk überhaupt al een Playstation 5 GTA VI bundel aangekondigd?
Valve hield ook de oude prijs van de Steam Deck aan zolang er geen voorraad was. Toen de voorraad eindelijk kwam werd pas de prijs immens hard verhoogd. Het feit dat Sony nog niets heeft verhoogd lijkt me geenszins een indicatie.Major_ton schreef op woensdag 2 september 2026 @ 13:55:
Een stijging naar minimaal € 999,99 zou mij niks verbazen, maar wat het tegenspreekt is dat Sony nu de prijs van € 899,99 aanhoudt terwijl er geen voorraad is. Dat zou een indicatie kunnen zijn dat een nieuwe batch weer tegen deze prijs leverbaar gaat worden.
Je zou zomaar gelijk kunnen hebben, daarom benoemde ik ook beide scenario's. Feit is, dat we geen idee hebben hoe het gaat lopen. Ik hoop voor iedereen die nog een PS5 Pro wilt bemachtigen dat er snel weer wat voorraad komt tegen de huidige prijs. Fingers crossed.RomeoOscarBravo schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:38:
[...]
Valve hield ook de oude prijs van de Steam Deck aan zolang er geen voorraad was. Toen de voorraad eindelijk kwam werd pas de prijs immens hard verhoogd. Het feit dat Sony nog niets heeft verhoogd lijkt me geenszins een indicatie.
Waarom zou Sony een voorraad gaan opbouwen als ze die op dit moment ook gewoon direct kwijt zijn? Opslag kost geld en de kosten zijn al gemaakt van het produceren, waarom zou je dat dan op de plank leggen? Er is geen reden om expres schaarste te creëren.Uniday schreef op woensdag 2 september 2026 @ 13:30:
[...]
Tenzij je nu een voorraad opbouwt en ze straks voor € 100,- meer kan voorkopen door alle gekte. Zelfde afzet, meer omzet!jongetje schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:22:
[...]
Waarom zou Sony een voorraad gaan opbouwen als ze die op dit moment ook gewoon direct kwijt zijn? Opslag kost geld en de kosten zijn al gemaakt van het produceren, waarom zou je dat dan op de plank leggen? Er is geen reden om expres schaarste te creëren.
Bij recente prijsverhoging kondigt Sony steeds ruim op tijd een prijsverhoging aan zodat men ruim de tijd heeft om het voor de oude prijs te kopen. Dus geloof er niets van dat dat de rede zou zijn. En opslag is natuurlijk ook niet gratis.Major_ton schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:28:
[...]
Tenzij je nu een voorraad opbouwt en ze straks voor € 100,- meer kan voorkopen door alle gekte. Zelfde afzet, meer omzet!
Vertical stand ga ik printen met de 3d printer, scheelt weer
Nice! Die van mij is gisteren binnengekomen en ik ben net begonnen met installeren (alles weer downloaden). Bij mij moet de PS5 Pro horizontaal liggen. De meegeleverde voetjes lijken mij daarvoor goed, maar misschien dat ik ook nog wat ga printen. Gewoon, omdat het kanHertogJack schreef op woensdag 2 september 2026 @ 17:29:
Vandaag mijn pro binnen gekregen van PS direct! Merk het wel met battlefield dat alles wat scherper oogt.
Vertical stand ga ik printen met de 3d printer, scheelt weer
Je beantwoord zelf je vraag aleric-- schreef op woensdag 2 september 2026 @ 17:45:
wat ik mij dus afvraag; er waren dus gister exemplaren bij bol te koop voor 1099, door bol zelf verkocht, deze zijn er nu niet meer. Zijn er dus echt mensen die 1099 voor een ps pro hebben betaald..?
Niet iedereen zit dagen lang te wachten op voorraad voor de laagste prijs. Er zijn genoeg mensen die vandaag besluiten een PS5 Pro te kopen ongeacht de prijs.
Bol heeft nog gewoon voorraad hoor! Nu wel voor € 1.299,-eric-- schreef op woensdag 2 september 2026 @ 17:45:
wat ik mij dus afvraag; er waren dus gister exemplaren bij bol te koop voor 1099, door bol zelf verkocht, deze zijn er nu niet meer. Zijn er dus echt mensen die 1099 voor een ps pro hebben betaald..?
ik krijg spontaan spijt dat ik die van mij vandaag heb uitgepakt en aangesloten. Ik had een heuse scalper kunnen worden door 'm met winst te verkopen!
[ Voor 17% gewijzigd door Major_ton op 02-09-2026 19:36 ]
Maak je geen zorgen Sony is echt niet naïef ze weten dat er een flinke verkoop gaat los barstenRomeoOscarBravo schreef op woensdag 2 september 2026 @ 13:43:
[...]
Hoe kom je erbij dat alle normale bundels voor de release "gewoon weer leverbaar" zijn. Of is dat niet meer dan een flinke aanname?
Ik wil je ook even herinneren aan de Steam Deck, die minder RAM en opslag heeft dan een PS5 Pro en maanden lang niet leverbaar was en vervolgens met een immense prijsstijging weer leverbaar werd.
Ik maak me geen zorgen. Ik ben voorzien.Uniday schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:41:
[...]
Maak je geen zorgen Sony is echt niet naïef ze weten dat er een flinke verkoop gaat los barsten
Mocht het je ontgaan zijn; de grote vraag naar PS5 Pro's is er al, daarom is hij ook niet meer voor een normale prijs te krijgen, dus waar heb je het over? Snap je de situatie zelf wel?
Ja die pootjes zijn prima hoor.Major_ton schreef op woensdag 2 september 2026 @ 17:35:
[...]
Nice! Die van mij is gisteren binnengekomen en ik ben net begonnen met installeren (alles weer downloaden). Bij mij moet de PS5 Pro horizontaal liggen. De meegeleverde voetjes lijken mij daarvoor goed, maar misschien dat ik ook nog wat ga printen. Gewoon, omdat het kanVeel plezier ermee!!
Had een disc drive gekocht 2de hands voor 50 euro en dan heb je dus langere pootjes nodig die normaal bij die drive zitten maar die had de verkoper niet meer.
Dus die print ik nu uit en meteen vertical stand, die verkoopt sony voor 70 euro ofzoiets los 🤯
Je begon zelf over Steam Deck en aannames wat niks met de PS5 te maken heeft, Sony is een heel ander bedrijf dan Steam.RomeoOscarBravo schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:48:
[...]
Ik maak me geen zorgen. Ik ben voorzien.
Mocht het je ontgaan zijn; de grote vraag naar PS5 Pro's is er al, daarom is hij ook niet meer voor een normale prijs te krijgen, dus waar heb je het over? Snap je de situatie zelf wel?
Playstation en Steam zijn beiden een submerk van een groter bedrijf, gericht op gaming, waarbij ze een platform hebben en eigen hardware met daarop eigen software. Beiden hebben te maken met dezelfde hardware crisis die bij beiden al voor tekorten en prijsverhogingen heeft gezorgd.Uniday schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:33:
[...]
Je begon zelf over Steam Deck en aannames wat niks met de PS5 te maken heeft, Sony is een heel ander bedrijf dan Steam.
Ik vind het bijzonder naïef om ervan uit te gaan dat er straks genoeg PS5 Pro's zijn en dat ook nog zonder prijsverhoging gaat zijn.
Als je er geld voor over hebt waarom niet, die €1200 is gek. Gewoon rustig blijven en bij Sony voor €845 kopen. Of je had hem eerder moeten kopen toen die nog rond €670 was met bf.Vegetto schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:39:
Gta gaat niks extras geven miss wat "mooiere" graphics maar zolang je ze niet naast elkaar hebt staan ziet geen hond dat, zal beide 30fps zijn dus lekker 1200 uitgeven voor een pro
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dat is niet naief dat is de realiteit je kan stil blijven staan bij andere merken zoals apple xbox nintendo samsung doet er niet toe dit gaat over playstation waar de vraag het grootse zal zijn op het moment dat GTA uitkomt het is naief om te denken dat Sony daar niet aan heeft gedachtRomeoOscarBravo schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:51:
[...]
Playstation en Steam zijn beiden een submerk van een groter bedrijf, gericht op gaming, waarbij ze een platform hebben en eigen hardware met daarop eigen software. Beiden hebben te maken met dezelfde hardware crisis die bij beiden al voor tekorten en prijsverhogingen heeft gezorgd.
Ik vind het bijzonder naïef om ervan uit te gaan dat er straks genoeg PS5 Pro's zijn en dat ook nog zonder prijsverhoging gaat zijn.
Jouw voorspelling is nog lang niet de realiteit. Maar laat maar. Dit is niet te doen joh. Ik baseer mijn punt om daar niet vanuit te gaan op een indicatie uit een vergelijkbare situatie in dezelfde sector, maar jouw natte vinger werk weet het beter.Uniday schreef op donderdag 3 september 2026 @ 16:21:
[...]
Dat is niet naief dat is de realiteit je kan stil blijven staan bij andere merken zoals apple xbox nintendo samsung doet er niet toe dit gaat over playstation waar de vraag het grootse zal zijn op het moment dat GTA uitkomt het is naief om te denken dat Sony daar niet aan heeft gedacht
Grappig mijn voorspelling is na een dag al deels uitgekomen nu Sony met GTA6 controllers komt en er een samenwerking is. Logisch nadenken kan je lerenRomeoOscarBravo schreef op donderdag 3 september 2026 @ 16:31:
[...]
Jouw voorspelling is nog lang niet de realiteit. Maar laat maar. Dit is niet te doen joh. Ik baseer mijn punt om daar niet vanuit te gaan op een indicatie uit een vergelijkbare situatie in dezelfde sector, maar jouw natte vinger werk weet het beter.
Er is een samenwerking, maar er is ook gewoon een probleem met dure chips die niemand kon voorzien.Uniday schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 12:04:
[...]
Grappig mijn voorspelling is na een dag al deels uitgekomen nu Sony met GTA6 controllers komt en er een samenwerking is.
Diezelfde Sony vermeldde 3 dagen geleden nog dit: https://nl.ign.com/playst...ief-te-worden-aangeprezen
Sony zal ongetwijfeld z'n best doen om voldoende PS5's in de schappen te leggen, maar de vraag is voor welke prijs dat gaat zijn, en de vraag is of alle toeleveranciers de vraag aankunnen.
Iets minder belerend zijn is ook iets wat je kan lerenLogisch nadenken kan je leren
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Sorry voor de onwetendheid. Maar begrijp ik het goed dat Sony af en to de PS5 pro aanbiedt voor 845?Amaze86 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:52:
[...]
Als je er geld voor over hebt waarom niet, die €1200 is gek. Gewoon rustig blijven en bij Sony voor €845 kopen. Of je had hem eerder moeten kopen toen die nog rond €670 was met bf.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ps leden krijgen 5% korting dus 45 euro korting maakt het 855.OMX2000 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:23:
[...]
Sorry voor de onwetendheid. Maar begrijp ik het goed dat Sony af en to de PS5 pro aanbiedt voor 845?
Zelf als je nu nog zoekt regelmatig ff op ps direct kijken. Kan zo zijn dat er weer een nieuwe batch komt.
Leverdatum tussen 16 en 18 november.
https://www.amazon.fr/-/e...1&pd_rd_i=B0FRYBZR91&th=1
[ Voor 4% gewijzigd door Dagarkin op 04-09-2026 20:43 ]
Bedankt voor de tip. Ik heb er een besteldDagarkin schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:42:
Bij amazon fr 899 en 8.5 verzending.
Leverdatum tussen 16 en 18 november.
https://www.amazon.fr/-/e...1&pd_rd_i=B0FRYBZR91&th=1
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Deze site bookmarken: https://direct.playstation.com/nl-nl/buy-consoles/playstation5-pro-console-2-tbScreamGT schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 11:54:
Ik ga vanaf nu ook maar dagelijks de Sony store in de gaten houdenZal vast wel een batch komen tussen nu en 19 November (GTA 6 release).
PSN : Geraedus

Enkele Intertoys filialen hebben nog. FNAC FR is sinds vandaag uitverkocht. Komt soms nog online. [spam]
https://www.fnac.com/Console-Sony-PS5-Pro-Blanc-et-Noir/a20901133/w-4
[ Voor 54% gewijzigd door Geronimous op 05-09-2026 23:37 ]
[*knip] zie topicwaarschuwing
[ Voor 38% gewijzigd door Geronimous op 05-09-2026 23:30 ]
Mensen maken zichzelf gewoon helemaal gek nu met GTA en de tijdelijk beperkte voorraad.
https://www.sony.com/en/S...n/er/pdf/26q1_sonypre.pdfRegarding the impact of memory market conditions on PlayStation®5 hardware, we have secured the quantity of memory necessary to meet our projected sales volume for FY26, and there is no change to our plan for hardware profitability for FY26 to remain similar to FY25.
[ Voor 46% gewijzigd door Raem op 05-09-2026 22:33 ]
Dit ja, ik hoop dat jou post blijft bestaan om mensen te waarschuwen want had hiervoor een ellenlange discussie precies hierover mensen worden echt gek lolRaem schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 22:30:
Sony heeft toch allang aangegeven voldoende consoles te kunnen produceren voor de verwachte vraag tot aan maart 2027?
Mensen maken zichzelf gewoon helemaal gek nu met GTA en de tijdelijk beperkte voorraad.
[...]
https://www.sony.com/en/S...n/er/pdf/26q1_sonypre.pdf
"Op dit moment uitverkocht. We vullen de voorraad zo snel mogelijk aan, dus kijk binnenkort nog een keer. Wil je nu meteen een PS5? Check dan een van onze andere consoles die nu beschikbaar zijn."
Lekker verder F5-en hele dagen...
Dat zegt natuurlijk niet zoveel, want als de vraag groter is dan verwacht, dan hebben ze gewoon niet genoeg voorraad om de consoles te producerenRaem schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 22:30:
Sony heeft toch allang aangegeven voldoende consoles te kunnen produceren voor de verwachte vraag tot aan maart 2027?
[...]
https://www.sony.com/en/S...n/er/pdf/26q1_sonypre.pdf
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Beter spaar je voor de PS8 zodat je de versie met alle toeters, bellen, DLSS, FSS, superchromaanisotropischmegasampling, HDR DolbyVision, native 4k, 120fps, turbomegaplatinumpremium, neonpaars-met-extra-hipster-smirks uitvoering zoals de developers bedoeld hebben kan spelen. Met je (klein/stief)kinderen/neefjes/nichtjes/scouting/voetbalteam.
Je weet dat ik gelijk ga hebben, dus quote me gerust voor De Waarheid
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb al een PS5 Pro, maar ik vind €1.000 of meer gewoon belachelijk veel voor een console die zich al in een latere fase van zijn levenscyclus bevindt.
Zeer creatief verwoord 😅Vrijdag schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:11:
Lieve mensen, maak je toch niet zo druk. Iedereen weet dat deze GTA de komende vijftien jaar periodiek opnieuw wordt uitgegeven/geremastered/geremade/geherkauwd.
Beter spaar je voor de PS8 zodat je de versie met alle toeters, bellen, DLSS, FSS, superchromaanisotropischmegasampling, HDR DolbyVision, native 4k, 120fps, turbomegaplatinumpremium, neonpaars-met-extra-hipster-smirks uitvoering zoals de developers bedoeld hebben kan spelen. Met je (klein/stief)kinderen/neefjes/nichtjes/scouting/voetbalteam.
Je weet dat ik gelijk ga hebben, dus quote me gerust voor De Waarheid
PSN : Geraedus
Ik ga er ook van uit dat een PS5 van 1000 euro me niet twee keer zo veel plezier gaat geven als de PS5 van 500 euro.Sefaex schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:55:
Is het dan echt zo’n ramp om GTA 6 op je PS5 Slim te spelen?
Ik heb al een PS5 Pro, maar ik vind €1.000 of meer gewoon belachelijk veel voor een console die zich al in een latere fase van zijn levenscyclus bevindt.
Plezier is een abstract begrip en moeilijk te meten.zetje01 schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:18:
[...]
Ik ga er ook van uit dat een PS5 van 1000 euro me niet twee keer zo veel plezier gaat geven als de PS5 van 500 euro.
Maar we raken alweer off-topic
A long, long time ago, a massive backlog awaited me.
Geen enkel mens is rationeel. Mocht de ps 6 volgend jaar uitkomen. Wat ik ik absoluut niet verwacht zou het al een prijskaartje van 1500 euro, daarnaast is de prognose dat het sowieso wel tot 2028 duurt icm verhoging met het geheugen.Matedeor schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:10:
Daarom is een ps5 slim voor de meeste mensen ook de logischere keuze en wordt die ook verruit het meest verkocht. Met een ps5 pro krijg je natuurlijk wel de iets mooiere beelden maar 300 euro meer neertellen is wel veel geld voor een console waarvan over 1-2 jaar de opvolger komt. Terwijl het voor de casual gamer wat betreft speelervaring niet heel veel uitmaakt
Meende dat Sony zelf ook liever ps 5 pro verkoopt, aangezien ze hier sowieso winst opmaken en met al al die verhogingen is het nog maar de vraag hoeveel de base ps 5 of slim oplevert.
Ik heb sterk het vermoeden, dat we zeker nog aardig wat jaartjes kunnen genieten van de pro.
Op media markt is er ook weer voorraad 949
Misschien creëert Sony bewust een hype. Kort na de GTA 6 trailers de voorraad van de Pro bewust heel laag houden. Maakt de hype alleen maar groter. Dan maand voor de release extra voorraad vrij geven, verkopen ze extra veel. Pure speculatie natuurlijk, maar wel opvallend dat alleen de Pro uitverkocht is of voor woekerprijzen weggaat.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Nadat ik poste binnen 5 minuten weg.evleerdam schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:45:
Ik zie geen voorraad bij MediaMarkt, misschien nu al weg?
Misschien creëert Sony bewust een hype. Kort na de GTA 6 trailers de voorraad van de Pro bewust heel laag houden. Maakt de hype alleen maar groter. Dan maand voor de release extra voorraad vrij geven, verkopen ze extra veel. Pure speculatie natuurlijk, maar wel opvallend dat alleen de Pro uitverkocht is of voor woekerprijzen weggaat.
Zelf ontwikkelaar en zonet ff met chatgpt getest om een scrapper te maken. Binnen 5 minuten een functioneerde scrapper, wellicht een optie om te doen, maar ik heb een sterk vermoeden, dat er nog genoeg voorraad komt.
Het lijkt nu plots wel weer de "launch" periode van de ps5. Ik vermoed dat alles is opgekocht? Zelfs de base modellen zijn plots overal uitverkocht, heel bijzonder. (en heel frustrerend....)
Wist niet dat ik dit kon maar zojuist ook eentje gemaakt met e-mail notificatie ;') Alleen thuis nog even overdoen en het op mijn privé desktop installeren.Dagarkin schreef op maandag 7 september 2026 @ 23:39:
[...]
Nadat ik poste binnen 5 minuten weg.
Zelf ontwikkelaar en zonet ff met chatgpt getest om een scrapper te maken. Binnen 5 minuten een functioneerde scrapper, wellicht een optie om te doen, maar ik heb een sterk vermoeden, dat er nog genoeg voorraad komt.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Komt omdat (denk ik) GTA 6 nu officieel is aangekondigd, ik vermoed dat het alleen maar erger wordt richting de feestdagen die al dichterbij komen.Ocin32 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 08:48:
Bijzonder zeg, ik had een paar weken geleden nog gekeken en niet veel bijzonders, alles op voorraad zoals altijd.
Het lijkt nu plots wel weer de "launch" periode van de ps5. Ik vermoed dat alles is opgekocht? Zelfs de base modellen zijn plots overal uitverkocht, heel bijzonder. (en heel frustrerend....)
Helaas geen console kunnen bemachtigen
[ Voor 6% gewijzigd door The-dragon op 08-09-2026 11:35 ]
Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
Het is toch al bevestigd dat de PS5, PS5 slim en de PS5 Pro allemaal GTA6 op 30fps gaan draaien? Er is toch geen enkele reden om de Pro te halen speciaal voor GTA6? Waarvoor opeens de Pro hype?zetje01 schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:18:
[...]
Ik ga er ook van uit dat een PS5 van 1000 euro me niet twee keer zo veel plezier gaat geven als de PS5 van 500 euro.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 05:34
PSSR 2.0 dus betere beeldkwaliteit.Vissa66 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 22:36:
[...]
Het is toch al bevestigd dat de PS5, PS5 slim en de PS5 Pro allemaal GTA6 op 30fps gaan draaien? Er is toch geen enkele reden om de Pro te halen speciaal voor GTA6? Waarvoor opeens de Pro hype?
PS5 systeem update 14 schijnt eind dit jaar uit te komen die PSSR 2.0 enhanced uitbrengt voor de Pro.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Het is door iedereen zogenaamd bevestigd behalve door Rockstar.Vissa66 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 22:36:
[...]
Het is toch al bevestigd dat de PS5, PS5 slim en de PS5 Pro allemaal GTA6 op 30fps gaan draaien? Er is toch geen enkele reden om de Pro te halen speciaal voor GTA6? Waarvoor opeens de Pro hype?
Zelf denk ik dat niet alleen gta 6 het vuurtje start, heeft zeker impact, maar ook de schaarste en de verhalen, dat de geheugen productie nog wel een hele tijd door de grote ai sector wordt in beslag genomen, waardoor het lang niet zeker is, dat er uberhaupt een ps 6 in 2028 komt.
Zelf met die aanname van mij, dat het nog wel een tijd duurt met de nieuwe ps 6 de pro gehaald.
Zelf hoop ik dat Sony focust op de productie van ps 5 en pro en hierop nog volop games voor ontwikkeld, dat zou voor iedereen een win zijn. Met de ps 5 hebben ze al een grote doelgroep en mocht de 6 uitkomen met een prijs rond de 1500 euro ben ik benieuwd hoeveel van die doelgroep overblijft.
Eind augustus heb ik er nog 1 uit laatste ps direct batch kunnen kopen voor 850, dat voelt nu al als een koopje.Mastergo schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 18:00:
haha in maart nog een ps5 pro gekocht voor 735 euro net op moment dat de prijsverhoging aangekondigd werd. Zag wel aankomen dat hij flink duurder zou worden maar zo duur als nu?
Is het natuurlijk niet maar met huidige prijzen die ik zie wel
30 fps capped is niet hetzelfde als 30 fps continue, er zullen best framedips in zitten bij hele drukke scenes. De Pro zal dat misschien net wat beter trekken?Vissa66 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 22:36:
[...]
*En alweer op*
[ Voor 5% gewijzigd door BekSide op 09-09-2026 22:20 ]
Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
Bestelknop inmiddels niet meer beschikbaar @ 23.10 uur
[ Voor 27% gewijzigd door Craftop op 09-09-2026 23:12 ]
Dit is zowaar netjes. Het duwt mensen eerder richting de normale verkoop voor adviesprijs in plaats van in de armen van scalpers.Craftop schreef op woensdag 9 september 2026 @ 23:00:
Ondanks dat de tekst op de PlayStation Direct website zegt "Op dit moment uitverkocht. We vullen de voorraad zo snel mogelijk aan..." kun je nog steeds een bestelling plaatsen. Zojuist gedaan en bevestiging ontvangen!
Access Denied
You don't have permission to access "http://direct.playstation.com/" on this server.
Edit: Verkeerde URL
[ Voor 3% gewijzigd door Silent_Bob op 09-09-2026 23:15 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Zou gewoon blijven checken. Twee weken geleden was de Pro ook gewoon een halve dag op voorraad. Nu dan een uur.OGT schreef op donderdag 10 september 2026 @ 07:01:
Ben al een week lang elke elk uur aan t checken, en uiteraard de enige dag dat ik vroeg op bed ga is hij weer beschikbaar 😂
Denk dat er in het najaar nog wel wat voorraad komt.
Zie ook dat er op tweakers een 2 jaar oude Pro wordt verkocht voor €1100
Dus als je echt wanhopig bent.... pak je kans zou ik zeggen
Gewoon proberen!Summ schreef op donderdag 10 september 2026 @ 07:42:
Ik heb al een tijdje een Pro in de winkelwagen zitten bij PS Direct, ik kan op "Bestellen en Betalen" klikken maar er staat bovenaan wel "Niet op voorraad". Vraag me af of m'n bestelling dan toch doorkomt of meteen weer wordt geannuleerd.
Als het daar goede ontwikkelaars zijn, dan werkt het niet.Summ schreef op donderdag 10 september 2026 @ 07:42:
Ik heb al een tijdje een Pro in de winkelwagen zitten bij PS Direct, ik kan op "Bestellen en Betalen" klikken maar er staat bovenaan wel "Niet op voorraad". Vraag me af of m'n bestelling dan toch doorkomt of meteen weer wordt geannuleerd.
Je doet altijd een check in de backend op basis van voorraad, daarom ook wel grappig iemand die in firefox de knop te voorschijn tovert, dit maakt allemaal niks uit.
Weer beschikbaarScreamGT schreef op woensdag 9 september 2026 @ 23:13:
Probeerde het net te kopen, kon in het winkelwagentje geplaatst worden maar bij het afrekenen: dit product is niet op voorraad verwijder het uit je winkelmandje.
Ja, dat. Je kreeg wel de 'voeg toe aan winkelwagen' knop maar je kwam niet heel ver. Enfin zojuist wel kunnen afrekenen. Zonder moeilijk te moeten doen. Zonder korting want psn+ is verlopen en zag weinig voordeel in 72 euro betalen om 45 euro korting te krijgen.ScreamGT schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:20:
Werkt nietHad ik gisteren ook en bij betalen gaf het scherm aan "verwijder product dat niet op voorraad is".
[ Voor 7% gewijzigd door bakkie1985 op 10-09-2026 09:37 ]
Blijven proberen, je kunt nu weer bestellenOGT schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:35:
En alweer...
Probeer het eens op je pc/laptop.
Ik heb het denk ik zo'n 50 keer geprobeerd op mijn telefoon. Elke keer staat er niet op voorraad zodra ik afrekenen wil.
De allereerste keer op mijn laptop gelijk gelukt
Ik zie hem op de laptop ook af en aan wel/niet bestelbaar staan.OGT schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:37:
Oke tip voor de mensen waar het ook niet lukt.
Probeer het eens op je pc/laptop.
Ik heb het denk ik zo'n 50 keer geprobeerd op mijn telefoon. Elke keer staat er niet op voorraad zodra ik afrekenen wil.
De allereerste keer op mijn laptop gelijk gelukt
heb helaas in de coronatijd op deze manier een x besteld bij Sony, dat duurde eeuwen voordat hij kwam en de klantenservice is om te janken helaas.
Was er binnen 1 minuut en tijdens check-out alweer uitverkocht. Of het was een fout van de site?
Valt wel op dat sinds 2 weken er veel stock momenten zijn.
Ik zat zelf toevallig op https://direct.playstation.com/nl-nl/hardware/ps5 te kijken tegen beter weten in of er via chrome tools niet iets mogelijk om 'm via deze pagina in de winkelwagen te krijgenScreamGT schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:38:
[...]
Was er binnen 1 minuut en tijdens check-out alweer uitverkocht. Of het was een fout van de site?
Valt wel op dat sinds 2 weken er veel stock momenten zijn.
Ik heb ook die zwarte GTA 6-controller kunnen kopen, na 2 uur in de (digitale) wachtrij te hebben gestaan
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Verwacht een iets hogere interne resolutie die door PSSR 2.0 naar 4K wordt omgezet en wat meer RTGI en dan ben je er ook wel denk ik. Een 40fps mode zou héél fijn zijn, maar reken er maar niet op.Uniday schreef op woensdag 9 september 2026 @ 23:40:
Als je in firefox browser de Page Style instelt op 'No Style' zie je wel een 'Toevoegen aan wagentje' knop ook al staat de pagina op 'Momenteel niet beschikbaar', ik wacht nog ff met bestellen tot er meer bekend is wat de Pro voordelen zijn, Kom Op Rockstar een beetje meer info graag!
Mijn Pro is anderhalve week geleden netjes en snel geleverd zonder express levering. Mooi om te zien dat er af en toe nog voorraad is. Toch wil ik nog wel meegeven dat je echt wel een beetje een graphics 'snob' en kenner moet zijn om echt van de voordelen van de Pro te kunnen genieten. Het is namelijk geen dag en nacht verschil, zeker niet als je wat verder van je TV/monitor vandaan zit. Ik kan het wel waarderen, maar ik zit dan ook geregeld maar op 2,5 meter van mijn 77" OLED TV
Succes iedereen die nog geen PS5 Pro heeft, maar er wel eentje wilt! Geduld en de F5 knop zijn de sleutel tot succes
Ik heb zelf een 65" QLED 4K 120Hz VRR-tv. Je merkt in bepaalde games echt wel verschil, maar het is voor mij absoluut geen nacht-en-dagverschil.Major_ton schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:20:
[...]
Verwacht een iets hogere interne resolutie die door PSSR 2.0 naar 4K wordt omgezet en wat meer RTGI en dan ben je er ook wel denk ik. Een 40fps mode zou héél fijn zijn, maar reken er maar niet op.
Mijn Pro is anderhalve week geleden netjes en snel geleverd zonder express levering. Mooi om te zien dat er af en toe nog voorraad is. Toch wil ik nog wel meegeven dat je echt wel een beetje een graphics 'snob' en kenner moet zijn om echt van de voordelen van de Pro te kunnen genieten. Het is namelijk geen dag en nacht verschil, zeker niet als je wat verder van je TV/monitor vandaan zit. Ik kan het wel waarderen, maar ik zit dan ook geregeld maar op 2,5 meter van mijn 77" OLED TV![]()
Succes iedereen die nog geen PS5 Pro heeft, maar er wel eentje wilt! Geduld en de F5 knop zijn de sleutel tot succes
Daarom vind ik het ook echt lastig om een Pro aan te raden. Ja, het heeft zeker zijn voordelen, maar het prijsverschil (tov een Slim) is inmiddels bijna €400-€500. Ik vraag me dan ook af of de meerwaarde het prijsverschil daadwerkelijk kan rechtvaardigen.
Als je iemand bent die gewoon het beste van het beste wil, prima, dan zou ik het zeker doen. Maar zorg er dan ook voor dat je een dikke tv hebt die er optimaal gebruik van kan maken.
Een mooie OLED staat zeker op mijn lijstje, maar die gaat er denk ik pas komen richting de lancering van de PS6.
Momenteel niet beschikbaarCraftop schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 20:12:
https://direct.playstation.com/nl-nl/buy-accessories/dualsense-wireless-controller-grand-theft-auto-vi-black-limited-edition-for-ps5-pc-mac-mobile mocht er nog interesse zijn, de zwarte GTA VI controller is nu (wellicht kort) beschikbaar voor pre-order.
De zwarte is nu weer leverbaar
edit: en na 2 minuten weer weg... Waarom doen ze dat?
[ Voor 15% gewijzigd door Uniday op 11-09-2026 23:07 ]
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
| Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |