Ik zat zelf toevallig op https://direct.playstation.com/nl-nl/hardware/ps5 te kijken tegen beter weten in of er via chrome tools niet iets mogelijk om 'm via deze pagina in de winkelwagen te krijgenScreamGT schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:38:
[...]
Was er binnen 1 minuut en tijdens check-out alweer uitverkocht. Of het was een fout van de site?
Valt wel op dat sinds 2 weken er veel stock momenten zijn.
De Pro die ik rond 23:00 voor mijn broer had besteld, is zojuist al verstuurd. Lekker snel! Waarom zou je dan €12 betalen voor Express-levering?
Ik heb ook die zwarte GTA 6-controller kunnen kopen, na 2 uur in de (digitale) wachtrij te hebben gestaan
Ik heb ook die zwarte GTA 6-controller kunnen kopen, na 2 uur in de (digitale) wachtrij te hebben gestaan
Hier ook maar even in de gaten houden. Wil toch een ps5 pro halen, maar weiger scalpers hier op Tweakers te faciliteren..
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Verwacht een iets hogere interne resolutie die door PSSR 2.0 naar 4K wordt omgezet en wat meer RTGI en dan ben je er ook wel denk ik. Een 40fps mode zou héél fijn zijn, maar reken er maar niet op.Uniday schreef op woensdag 9 september 2026 @ 23:40:
Als je in firefox browser de Page Style instelt op 'No Style' zie je wel een 'Toevoegen aan wagentje' knop ook al staat de pagina op 'Momenteel niet beschikbaar', ik wacht nog ff met bestellen tot er meer bekend is wat de Pro voordelen zijn, Kom Op Rockstar een beetje meer info graag!
Mijn Pro is anderhalve week geleden netjes en snel geleverd zonder express levering. Mooi om te zien dat er af en toe nog voorraad is. Toch wil ik nog wel meegeven dat je echt wel een beetje een graphics 'snob' en kenner moet zijn om echt van de voordelen van de Pro te kunnen genieten. Het is namelijk geen dag en nacht verschil, zeker niet als je wat verder van je TV/monitor vandaan zit. Ik kan het wel waarderen, maar ik zit dan ook geregeld maar op 2,5 meter van mijn 77" OLED TV
Succes iedereen die nog geen PS5 Pro heeft, maar er wel eentje wilt! Geduld en de F5 knop zijn de sleutel tot succes
Some infinities are bigger than others.
Ik heb zelf een 65" QLED 4K 120Hz VRR-tv. Je merkt in bepaalde games echt wel verschil, maar het is voor mij absoluut geen nacht-en-dagverschil.Major_ton schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:20:
[...]
Verwacht een iets hogere interne resolutie die door PSSR 2.0 naar 4K wordt omgezet en wat meer RTGI en dan ben je er ook wel denk ik. Een 40fps mode zou héél fijn zijn, maar reken er maar niet op.
Mijn Pro is anderhalve week geleden netjes en snel geleverd zonder express levering. Mooi om te zien dat er af en toe nog voorraad is. Toch wil ik nog wel meegeven dat je echt wel een beetje een graphics 'snob' en kenner moet zijn om echt van de voordelen van de Pro te kunnen genieten. Het is namelijk geen dag en nacht verschil, zeker niet als je wat verder van je TV/monitor vandaan zit. Ik kan het wel waarderen, maar ik zit dan ook geregeld maar op 2,5 meter van mijn 77" OLED TV![]()
Succes iedereen die nog geen PS5 Pro heeft, maar er wel eentje wilt! Geduld en de F5 knop zijn de sleutel tot succes
Daarom vind ik het ook echt lastig om een Pro aan te raden. Ja, het heeft zeker zijn voordelen, maar het prijsverschil (tov een Slim) is inmiddels bijna €400-€500. Ik vraag me dan ook af of de meerwaarde het prijsverschil daadwerkelijk kan rechtvaardigen.
Als je iemand bent die gewoon het beste van het beste wil, prima, dan zou ik het zeker doen. Maar zorg er dan ook voor dat je een dikke tv hebt die er optimaal gebruik van kan maken.
Een mooie OLED staat zeker op mijn lijstje, maar die gaat er denk ik pas komen richting de lancering van de PS6.
https://direct.playstation.com/nl-nl/buy-accessories/dualsense-wireless-controller-grand-theft-auto-vi-black-limited-edition-for-ps5-pc-mac-mobile mocht er nog interesse zijn, de zwarte GTA VI controller is nu (wellicht kort) beschikbaar voor pre-order.
Momenteel niet beschikbaarCraftop schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 20:12:
https://direct.playstation.com/nl-nl/buy-accessories/dualsense-wireless-controller-grand-theft-auto-vi-black-limited-edition-for-ps5-pc-mac-mobile mocht er nog interesse zijn, de zwarte GTA VI controller is nu (wellicht kort) beschikbaar voor pre-order.
De zwarte is nu weer leverbaar
edit: en na 2 minuten weer weg... Waarom doen ze dat?
[ Voor 15% gewijzigd door Uniday op 11-09-2026 23:07 ]
Heb 10-9 een pro kunnen bestellen maar nog geen verzend bevestiging. Meer mensen die toen besteld hebben, heeft iemand al wat gehoord qua verzending?
Woensdag om 23;05 besteld (vlak daarna was hij uitverkocht) donderdag verzonden.robert22nh schreef op zondag 13 september 2026 @ 22:13:
Heb 10-9 een pro kunnen bestellen maar nog geen verzend bevestiging. Meer mensen die toen besteld hebben, heeft iemand al wat gehoord qua verzending?
UPS gaf eerst aan dat het vrijdag geleverd zou worden. Uiteindelijk is de Pro zaterdag geleverd.
Zou even de klantenservice mailen of bellen.
??Uniday schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 23:05:
[...]
De zwarte is nu weer leverbaar
edit: en na 2 minuten weer weg... Waarom doen ze dat?
Bots houden dit continue in de gaten en ze zijn direct weer uitverkocht..
Ze kunnen wel unlimited orders aannemen maar je moet wel kunnen leveren, of je krijgt heel veel annuleringen.
Ik heb geprobeerd zo een voorraad bot zelf te maken, maar is mij uiteindelijk toch niet gelukt
Nu afhankelijk van F5én wanneer het uitkomt. Via de Chrome Extensies ben ik ook weinig betrouwbaars tegengekomen. Mocht iemand een tip hebben, let me know!
Nu afhankelijk van F5én wanneer het uitkomt. Via de Chrome Extensies ben ik ook weinig betrouwbaars tegengekomen. Mocht iemand een tip hebben, let me know!
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Ik had de pagina toegevoegd aan Pagecrawl, maar die werd pas later geupdate dan dat het op Pepper stond. Dus mogelijk werken dat soort tools niet voor kortstondige pagina updates met nieuwe voorraad.
Er staat Momenteel niet beschikbaar dus ze zullen de controllers wel in etappes uitbrengen ook al zijn ze limited zegt dat niks over de oplage, twee zwarte controllers heb ik al in pre-order staan een Playstation koop ik een week voor de release ofzoNavi schreef op maandag 14 september 2026 @ 08:49:
[...]
??
Bots houden dit continue in de gaten en ze zijn direct weer uitverkocht..
Ze kunnen wel unlimited orders aannemen maar je moet wel kunnen leveren, of je krijgt heel veel annuleringen.
hou het vriendelijk...
[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 16-09-2026 18:45 ]
Goed idee!Uniday schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:50:
[...]
Bel ze ff op, misschien hebben ze een datum voor je?
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Coolblue lijkt hun prijs te hebben aangepast naar 949 waar het eerder als enige de prijs van Sony leek aan te houden (899). Overigens nog steeds niet op voorraad, maar wel enigzins opvallend.
[ Voor 22% gewijzigd door fleros op 21-09-2026 15:28 ]
Ik ben er niet heel erg thuis in, maar gebruikte tijdens de PS5 schaarste na 2020 Distill als extensie op Chrome. Die extensie stuurde mij een mailtje zodra op een door mij ingegeven URL iets veranderde op de pagina. Geregeld was het ook loos alarm, maar hiermee heb ik ergens tussen de vijf en tien PS5's kunnen kopen. Ik ben geen scalper, maar hielp hiermee mensen uit mijn omgeving aan een PS5.ScreamGT schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:02:
Ik heb geprobeerd zo een voorraad bot zelf te maken, maar is mij uiteindelijk toch niet gelukt![]()
Als Coolblue geen voorraad heeft is de prijs inderdaad €899,00, maar zodra ze voorraad hebben is deze hoger. Dat spel spelen ze al sinds een paar maanden na de introductie van de Sony PlayStation 5 als er schaarste is.fleros schreef op maandag 21 september 2026 @ 15:26:
Coolblue lijkt hun prijs te hebben aangepast naar 949 waar het eerder als enige de prijs van Sony leek aan te houden (899). Overigens nog steeds niet op voorraad, maar wel enigzins opvallend.
Ah, helder. Misschien zijn ze dan kort op voorraad geweest? Want dat zijn ze op het moment niet, ondanks de prijs van 949Jumpman schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:09:
[...]
Als Coolblue geen voorraad heeft is de prijs inderdaad €899,00, maar zodra ze voorraad hebben is deze hoger. Dat spel spelen ze al sinds een paar maanden na de introductie van de Sony PlayStation 5 als er schaarste is.
Het zelfde gelden ook voor de ps portal toen er schaarste was, toen verkochte ze deze voor 239 euro ipv 219. Coolblue is op dat gebied niet de meest ethische correcte winkel.Jumpman schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:09:
[...]
Als Coolblue geen voorraad heeft is de prijs inderdaad €899,00, maar zodra ze voorraad hebben is deze hoger. Dat spel spelen ze al sinds een paar maanden na de introductie van de Sony PlayStation 5 als er schaarste is.
PSN : Geraedus
Ik heb 10 september een Ps5 pro besteld bij playstation direct. Maar nog steeds niet verzonden. Ook bijna onmogelijk om contact te krijgen. Via de telefoon sta je uren in de wachtrij en via de chat kan je alleen met bots praten
Waarschijnlijk hebben ze geen voorraad meer en staat deze in backorder, wel slecht dat ze niet communiceren.OGT schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 17:52:
Ik heb 10 september een Ps5 pro besteld bij playstation direct. Maar nog steeds niet verzonden. Ook bijna onmogelijk om contact te krijgen. Via de telefoon sta je uren in de wachtrij en via de chat kan je alleen met bots praten
Hier ook op 10 september besteld en nog niets binnen. Heb wel op 14 september nog een mail gehad dat het vertraagd was, en uiterlijk 17 september zou worden verzondenOGT schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 17:52:
Maar ze zullen wel in backorder staan ja... we wachten rustig verder
Het is geduldig afwachten. Op 10sept ook besteld met een e-mail van vertraging en dat het uiterlijk 17sept is verzonden. Wat dus niet is gebeurd. Heb de dag daarna 20min in de wachtrij aan de telefoon gezeten. Daar een case van laten maken. Tot nu toe krijg ik via de mail bericht dat ze er druk mee bezig.
Het onderzoek naar je hulpvraag loopt nog en we bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak.
Houd er rekening mee dat onderzoeken naar verzoeken langer kunnen duren dan verwacht, omdat het bereiken van een oplossing afhangt van andere afdelingen.
We werken eraan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen en nemen per e-mail contact met je op zodra we een update hebben.
[ Voor 39% gewijzigd door Tjesus op 23-09-2026 23:07 ]
Ja bij mij hetzelfde ook een case laten maken, maar wordt nog even wachten denk ik
Vandaag bericht gehad mijn pro is onderweg
Hier ook. Zal ook wel voor iedereen gelden die nog wachtenrobert22nh schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 17:47:
Vandaag bericht gehad mijn pro is onderweg
De Pro is beschikbaar bij bol zelf (dus geen externe verkoper)
Voor maar liefst €1.299
Moet niet gekker worden!
Voor maar liefst €1.299
Moet niet gekker worden!
[ Voor 7% gewijzigd door Sefaex op 26-09-2026 09:10 ]
Ik heb een simpele plugin voor chrome gemaakt die de PS store iedere minuut checked en als het goed is een notification geeft als de Pro beschikbaar is zodat we Pepper misschien voor kunnen zijn.
Omdat hij al een tijdje niet beschikbaar is heb ik hem niet kunnen testen, ik wil hem best delen maar geen horde boze tweakers achter me aan hebben als hij niet werkt.
Mag ik wetransfer link hier posten?
Omdat hij al een tijdje niet beschikbaar is heb ik hem niet kunnen testen, ik wil hem best delen maar geen horde boze tweakers achter me aan hebben als hij niet werkt.
Die bol deal kan je nog 15% korting afhalen met de Albert Heijn actie 1104,15Sefaex schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 09:09:
De Pro is beschikbaar bij bol zelf (dus geen externe verkoper)
Voor maar liefst €1.299
Moet niet gekker worden!
Zelf een ontwiikkelaar en ik zou het niet doen, ondanks goed bedoeld, krijg je vaak als ontwikkelaar de shit over je heen.Idanue schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 13:57:
Ik heb een simpele plugin voor chrome gemaakt die de PS store iedere minuut checked en als het goed is een notification geeft als de Pro beschikbaar is zodat we Pepper misschien voor kunnen zijn.
Omdat hij al een tijdje niet beschikbaar is heb ik hem niet kunnen testen, ik wil hem best delen maar geen horde boze tweakers achter me aan hebben als hij niet werkt.![]()
Ik kan wel wat hebben hoor maar je hebt gelijk idd.Dagarkin schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 14:05:
Zelf een ontwiikkelaar en ik zou het niet doen, ondanks goed bedoeld, krijg je vaak als ontwikkelaar de shit over je heen.
Als mensen willen testen kunnen ze me een DM sturen en daarna graag vriendelijke feedback of het werkt of niet en of er iets verbeterd kan worden.
Ik heb op dit moment ook een plugin in Chrome draaien die nagaat of op de website van Playstation en Coolblue veranderen. Tot op heden weinig succes. Ook aan het wachten op een normaal geprijsde PS5 Pro
Vergelijkbaar iets draaien als sensor met automation in Home Assistant. Heb vorige week de Limited Edition Controller als test gebruikt om te checken of ik een idd een melding ontving als hij op voorraad kwam, dat werkte. Daarna copy van de sensor gemaakt voor de PS5 Pro. Zoiets zou je kunnen doen om te testen of je idd een melding/ positive krijgt bij een product dat momenteel op voorraad is in de shop (standard controller oid).Idanue schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 13:57:
Omdat hij al een tijdje niet beschikbaar is heb ik hem niet kunnen testen, ik wil hem best delen maar geen horde boze tweakers achter me aan hebben als hij niet werkt.![]()
Terug op voorraad bij Bol (en verkocht door Bol zelf, geen 3rd party aanbieder). Helaas aan de hallucinante prijs van 1299… https://www.bol.com/be/nl/p/sony-playstation-5-pro/9300000189666732/
PS5 Pro is also facing stock shortages in Japan
Sony have opened up a lottery system to get the console. Players need to have a PSN account with over 60 hours of playtime in the last 2 years to be eligible to enter.
https://www.playstation.c.../ps5-pro-register-to-buy/
Wel goed voor de scalpers.
Sony have opened up a lottery system to get the console. Players need to have a PSN account with over 60 hours of playtime in the last 2 years to be eligible to enter.
https://www.playstation.c.../ps5-pro-register-to-buy/
Wel goed voor de scalpers.
Inmiddels bij Coolblue de prijs ook aangepast naar 1.299,-. De status ongewijzigd "Niet op voorraad".
We kunnen weer Stock Alerts gaan gebruiken op Telegram gok ik zo voor de Pro. Net als vroeger met Covid..Romundoo schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 14:16:
Ik heb op dit moment ook een plugin in Chrome draaien die nagaat of op de website van Playstation en Coolblue veranderen. Tot op heden weinig succes. Ook aan het wachten op een normaal geprijsde PS5 Pro
Coolblue had inderdaad zn prijzen verhoogd vanochtend. Heb begrepen dat in ieder filiaal nu 1 stuk ligt. Echt marginaal..

Begreep dat ze bij Coolblue nu ook hebben ontvangen, 1 console per filiaal..... en dat dus met de nieuwe prijs van vanochtend.Romundoo schreef op maandag 28 september 2026 @ 13:14:
Inmiddels bij Coolblue de prijs ook aangepast naar 1.299,-. De status ongewijzigd "Niet op voorraad".
[ Voor 21% gewijzigd door CyberDonky op 28-09-2026 16:14 ]
Zij zijn echt snel met voorraad meldingen, dus wel een aanrader :-)MartnK schreef op maandag 28 september 2026 @ 16:14:
Iemand ervaring met Dealbytes? Is dat de moeite voor 15 euro per maand om aan een ps5 pro te komen?
Ok, omdat ik het niemand gun om 1300 euro te betalen voor een pro deel ik mijn chrome extensie.
Remember: Ik heb hem getest op de 1TB versie en dat ging goed maar geen garanties.
Checkt iedere minuut of de Pro beschikbaar is.
NTFY voor een message op je telefoon.
Geluid en pop-up.
Automatisch een nieuwe tab openen naar de pagina om hem te kopen.
https://we.tl/t-KPD919gNrNgC8WtY
Remember: Ik heb hem getest op de 1TB versie en dat ging goed maar geen garanties.
Geluid en pop-up.
€1300 gaat echt helemaal nergens over. Tuurlijk zijn er altijd wanhopige mensen met geld te veel. Maar je moet wel heel gek zijn als je €700 extra betaald voor een PS5 Pro.
Super. in de broncode ook aan te passen zodat 'ie de belgische store checkt :-).Idanue schreef op maandag 28 september 2026 @ 17:06:
Ok, omdat ik het niemand gun om 1300 euro te betalen voor een pro deel ik mijn chrome extensie.
Geluid en pop-up.
Assumptie, maar wel iets om rekening mee te houden: Als je van op je device zo vaak de PS Direct store checkt lijkt het me niet vergezocht dat Sony hier monitoring op heeft en eventueel je IP adres als een potentiële scalper gaat zien?
Het is zegmaar de nieuwe Partsbot wat je vroeger in 2020 had. Als je nog een goedkope PS5 zoekt, dan is DealBytes wel the place to be.MartnK schreef op maandag 28 september 2026 @ 16:14:
Iemand ervaring met Dealbytes? Is dat de moeite voor 15 euro per maand om aan een ps5 pro te komen?
Scalper niet direct maar mogelijk dat je IP adres automatisch geblokkeerd wordt als anti-bot maatregel als je het heel vaak vernieuwt.iRbn schreef op maandag 28 september 2026 @ 20:14:
[...]
Super. in de broncode ook aan te passen zodat 'ie de belgische store checkt :-).
Assumptie, maar wel iets om rekening mee te houden: Als je van op je device zo vaak de PS Direct store checkt lijkt het me niet vergezocht dat Sony hier monitoring op heeft en eventueel je IP adres als een potentiële scalper gaat zien?
100% aanraderMartnK schreef op maandag 28 september 2026 @ 16:14:
https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B0FR94FV8J/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A3P5ROKL5A1OLE&psc=1
Voor 970 euro op voorraad.
Voor 970 euro op voorraad.
edit:
Uitverkocht
Uitverkocht
[ Voor 6% gewijzigd door JSTPS op 29-09-2026 12:44 ]
Iemand ervaringen mee? Ook qua garantie afhandeling etc i.r.t. een NL-retailer.
Bestel wel is bij Amazon, maar niet voor zulke bedragen.
Op voorraad mediamarkt Belgie aan 979,99: https://www.mediamarkt.be/nl/product/_playstation-playstationr5-pro-2202405.html zonet een bestelling kunnen plaatsen.
Uit verveling een Home Assistant add-on geschreven die elke 60sec voorraden checkt. Dit heb ik nu ingesteld als trigger voor notificaties via telefoon en speakers.
Zojuist enkele minuten op voorraad bij Mediamarkt voor € 979,99, helaas mis gegrepen stond wel in mijn winkelmand, maar daarna direct niet beschikbaar.
Dit heb ik nu 4x gehad in 12uur tijd.Romundoo schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 22:55:
Zojuist enkele minuten op voorraad bij Mediamarkt voor € 979,99, helaas mis gegrepen stond wel in mijn winkelmand, maar daarna direct niet beschikbaar.
Lijkt in elk geval legit. Ik heb kunnen bestellen op Mediamarkt en een track & trace gekregen met bezorging vandaagThom.Seagal schreef op woensdag 30 september 2026 @ 08:55:
[...]
Dit heb ik nu 4x gehad in 12uur tijd.
Inmiddels bij zowel Bol.com als Coolblue weer uitverkocht, ondanks de hoge prijzen.Romundoo schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 11:51:
De PS5 is bij Coolblue in een aantal winkels weer leverbaar voor een prijs van 1299,-
De belgische MM heeft hem nu ook 'lekker' qua prijs verhoogd: 1199iRbn schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 20:24:
Op voorraad mediamarkt Belgie aan 979,99: https://www.mediamarkt.be/nl/product/_playstation-playstationr5-pro-2202405.html zonet een bestelling kunnen plaatsen.
Crazy... Gisteren nog 979,99Remcooo87 schreef op woensdag 30 september 2026 @ 13:19:
[...]
De belgische MM heeft hem nu ook 'lekker' qua prijs verhoogd: 1199
Waarschijnlijk doet men dit tegen de scalpers???? Die het kopen voor 979 en dan weer verkopen voor 1200 of 1300? De prijs verhogen ontneemt de scalpers al hun winst??? Of heeft de leverancier (Sony) een prijsverhoging aangegeven?? Zoveeel vragen maar (nog) geen antwoorden🥲
Dat kan, maar een ongewenst side effect kan misschien ook zijn dat hierdoor de 2dehandsprijzen gewoon nog verder omhoog geduwd worden?Sykick schreef op woensdag 30 september 2026 @ 15:10:
[...]
Waarschijnlijk doet men dit tegen de scalpers???? Die het kopen voor 979 en dan weer verkopen voor 1200 of 1300? De prijs verhogen ontneemt de scalpers al hun winst??? Of heeft de leverancier (Sony) een prijsverhoging aangegeven?? Zoveeel vragen maar (nog) geen antwoorden🥲
Als dat echt zo zou zijn dan moeten ze er bijvoorbeeld 1 per bankrekening nummer verkopen. Nu gaat het geld de portemonnee van de mediamarkt in omdat ze direct doorverkoop prijzen rekenen.Sykick schreef op woensdag 30 september 2026 @ 15:10:
[...]
Waarschijnlijk doet men dit tegen de scalpers????
Als mensen wat meer geduld hebben en de normale prijzen betalen zijn er binnen 2 weken geen scalpers meer omdat die er niets aan verdienen.
Op 2dehands.be zag ik iemand "vouchers" verkopen voor 75€.
De verkoper heeft 9 reserveringen om de PS5 Pro af te halen in een Belgische Mediamarkt
De verkoper heeft 9 reserveringen om de PS5 Pro af te halen in een Belgische Mediamarkt
Dat is inderdaad de adviesprijs van sony.Farabi schreef op woensdag 30 september 2026 @ 15:30:
Wat is nu de juiste prijs precies? €899 via sony?
Maar voor hoelang nog? Wat als al die winkels de prijs verhoogd hebben omdat Sony hen heeft aangegeven zelf ook de prijzen te gaan verhogen?? Ik hoop het niet hoor begrijp me nie verkeerd. Alleen zolang er geen voorraad is bij playstation direct, sluit ik niets uit.stylezzz schreef op woensdag 30 september 2026 @ 15:42:
[...]
Dat is inderdaad de adviesprijs van sony.
Schaarste drijft de prijs omhoog. Je zou bijna denken dat al die winkels winst willen makenSykick schreef op woensdag 30 september 2026 @ 15:56:
[...]
Maar voor hoelang nog? Wat als al die winkels de prijs verhoogd hebben omdat Sony hen heeft aangegeven zelf ook de prijzen te gaan verhogen?? Ik hoop het niet hoor begrijp me nie verkeerd. Alleen zolang er geen voorraad is bij playstation direct, sluit ik niets uit.
Ik acht de kans 99% dat die prijs binnen 1 tot 2 maanden wel een stukje omhoog gaat bij sony.Sykick schreef op woensdag 30 september 2026 @ 15:56:
[...]
Maar voor hoelang nog? Wat als al die winkels de prijs verhoogd hebben omdat Sony hen heeft aangegeven zelf ook de prijzen te gaan verhogen?? Ik hoop het niet hoor begrijp me nie verkeerd. Alleen zolang er geen voorraad is bij playstation direct, sluit ik niets uit.
De PS Portal is ook een tijdje uit voorraad geweest en Sony heeft op PS direct altijd zijn eigen adviesprijs gehanteerd zonder deze toen te verhogen. Fingers crossed dat ze dat nu weer doen.
PSN : Geraedus
url 'madeforgaming' geknipt, uit voorzorg
Op voorraad voor €735,99?
Is een Belgische webshop, ik ben al sinds een paar maanden voorzien van een Pro dus ik weet niet of dit iets is…
Is een Belgische webshop, ik ben al sinds een paar maanden voorzien van een Pro dus ik weet niet of dit iets is…
[ Voor 65% gewijzigd door Geronimous op 30-09-2026 18:08 ]
Trap hier aub niet in! Eerst was dit cvc gaming. Zelfde scam (google maar eens op cvc gaming)storchaveli schreef op woensdag 30 september 2026 @ 17:47:
url geknipt
[ Voor 40% gewijzigd door Geronimous op 30-09-2026 18:08 ]
Bedankt voor het snelle ingrijpen, ik wist dit dus niet!Remcooo87 schreef op woensdag 30 september 2026 @ 17:50:
[...]
Trap hier aub niet in! Eerst was dit cvc gaming. Zelfde scam (google maar eens op cvc gaming)
Denken jullie dat er nog een ruime voorraad gaat zijn voor de GTA 6 release?
Dat weet niemand... Maar ik geloof dat er wel interne communicatie gelekt was dat de voorraadproblemen al zeker tot 2027 zullen blijven duren.SluttyHo schreef op woensdag 30 september 2026 @ 21:06:
Denken jullie dat er nog een ruime voorraad gaat zijn voor de GTA 6 release?
Was er al bang voor, maar ook de Nederlandse MM is nu deze prijs aan gaan houdenRemcooo87 schreef op woensdag 30 september 2026 @ 13:19:
[...]
Van 979 > 1199
Ik zag op pepper een leuke aanbieding staan. Ik heb net via Vattenfall een Digital Slim gekocht voor €387,40. Normaal staat hij te koop voor €499, maar als je Vattenfall punten hebt, kun je per 1000 punten €50 korting krijgen.
https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/418347
Inmiddels ook de Nederlandse MM naar € 1199...Remcooo87 schreef op woensdag 30 september 2026 @ 13:19:
[...]
[ Voor 2% gewijzigd door Romundoo op 01-10-2026 11:16 . Reden: Was al gedeeld. ]
Jaa bizar he. ik vermoedde het al. Dit komt toch vanuit Sony zelf of nie? Eerst Bol, Coolblue, nu MM waarschijnlijk Nedgame en intertoys ook, die gaan echt niet zomaar de prijs verhogen als ze niet gebabbeld hebben met Sony zelf toch???Remcooo87 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 09:38:
[...]
Was er al bang voor, maar ook de Nederlandse MM is nu deze prijs aan gaan houden
Van 979 > 1199
Vooralsnog zijn prijsverhogingen altijd op voorhand aangekondigd. Lijkt me sterk dat de webshops een prijsverhoging doorvoeren zonder communicatie vanuit Sony zelf.Sykick schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 12:30:
[...]
Jaa bizar he. ik vermoedde het al. Dit komt toch vanuit Sony zelf of nie? Eerst Bol, Coolblue, nu MM waarschijnlijk Nedgame en intertoys ook, die gaan echt niet zomaar de prijs verhogen als ze niet gebabbeld hebben met Sony zelf toch???
Ziet er eerder uit als misbruik maken van de huidige schaarste zoals ze in het verleden ook hebben gedaan.
Denk het wel hoor. Die proberen gewoon gebruik te maken van de schaarste. Sony heeft daar geen hand in. Ja, wel in de schaarste, maar niet in de absurde prijzen die de retailers nu hanteren.Sykick schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 12:30:
[...]
Jaa bizar he. ik vermoedde het al. Dit komt toch vanuit Sony zelf of nie? Eerst Bol, Coolblue, nu MM waarschijnlijk Nedgame en intertoys ook, die gaan echt niet zomaar de prijs verhogen als ze niet gebabbeld hebben met Sony zelf toch???
Ik gooi mijn poen nog liever in de sloot dat dan ik zulke bedragen gaan neerleggen.
Ja zag het. Heeeel kort 2 minuten ofzo haha rare tijden man.Tijmenn schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 14:26:
Mediamarkt had net kort een console op voorraad voor 1.199...
Hij komt vanzelf wel weer voor MSRP prijs. Even hier in de gaten houden
Aangepast met de optie voor de Belgische site.iRbn schreef op maandag 28 september 2026 @ 20:14:
[...]
Super. in de broncode ook aan te passen zodat 'ie de belgische store checkt :-).
https://we.tl/t-T4b0kweqzwS9JMGO
De site heeft Akamai protection tegen bots dus daarom de 1 min interval en niet sneller.
Ik probeer fnac ook toe te voegen maar die heeft iets betere bot protection.
Edit:
fnac er nu ook in met een check iedere 2 minuten, korter gaat de protection triggeren.
Nieuwe link: https://we.tl/t-PWrETyh9PnDHomss
[ Voor 17% gewijzigd door Idanue op 04-10-2026 15:55 ]
Stockbot gaat bij FNAC continue op "in stock". De website geeft aan dat dit niet zo is.
Ik heb die even uitgezet!
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Fnac er uit gehaald maar wel de GTA 6 controllers er bij gezet.ScreamGT schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 08:09:
Stockbot gaat bij FNAC continue op "in stock". De website geeft aan dat dit niet zo is.
Als ik komend weekend tijd heb dan kijk ik er wel even weer na, nieuwe link:
https://we.tl/t-KcUUYD4xgAi6VHNQ
Edit: Net een hit op de GTA 6 controller dus alles lijkt goed te werken.
[ Voor 8% gewijzigd door Idanue op 05-10-2026 11:57 ]
Ik heb voor de controller ook een automation draaien, die geeft regelmatig een melding. Dan lijkt de controller te bestellen, maar van de 30+ keer dat ik de melding kreeg, en ik daarna op 'voeg toe aan mandje' klikte, was hij niet meer leverbaar en verranderde de website status direct naar 'niet op voorraad'. Zelfs al binnen een paar seconde na melding. Status op website lijkt dus soms niet helmaal correct t.o.v. echte voorraad status.Idanue schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:48:
[...]
Fnac er uit gehaald maar wel de GTA 6 controllers er bij gezet.
Als ik komend weekend tijd heb dan kijk ik er wel even weer na, nieuwe link:
https://we.tl/t-KcUUYD4xgAi6VHNQ
Edit: Net een hit op de GTA 6 controller dus alles lijkt goed te werken.
[ Voor 3% gewijzigd door Craftop op 05-10-2026 15:13 ]
.
[ Voor 100% gewijzigd door Tleilaxu op 06-10-2026 09:24 ]
"Hij wilt" is altijd fout.
Waar heb je je interval op staan?Craftop schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 15:12:
[...]
Ik heb voor de controller ook een automation draaien, die geeft regelmatig een melding. Dan lijkt de controller te bestellen, maar van de 30+ keer dat ik de melding kreeg, en ik daarna op 'voeg toe aan mandje' klikte, was hij niet meer leverbaar en verranderde de website status direct naar 'niet op voorraad'. Zelfs al binnen een paar seconde na melding. Status op website lijkt dus soms niet helmaal correct t.o.v. echte voorraad status.
Hier op 1 minuut om de bot detectie niet te triggeren.
Heb hier toch maar gebruik van gemaakt. Eigenlijk wilde ik een Pro, want met de huidige geheugenprijzen is dat voor EUR 899 geen slechte deal (als je uitgaat ten opzichte van een reguliere Slim voor EUR 599 en SSD prijzen van al snel EUR 200).poestoe schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 10:59:
Ik zag op pepper een leuke aanbieding staan. Ik heb net via Vattenfall een Digital Slim gekocht voor €387,40. Normaal staat hij te koop voor €499, maar als je Vattenfall punten hebt, kun je per 1000 punten €50 korting krijgen.
Maar voor EUR 499 kan je via Vattenfall dus een Slim kopen, en in mijn geval nog zo'n 30 euro eraf met punten. Dus nu een Slim gekocht voor EUR 470. Ik verwacht dat de Pro ook niet meer goed beschikbaar gaat zijn dit jaar, in ieder geval niet voor EUR 899.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Toevallig ook net vandaag gedaan. Ik ben benieuwd hoe ze in hun voorraad zetten. Er staat steeds dat er nog 2 op voorraad zijn en daar verandert niets aan. Nog maar zien of ze ook echt morgen versturen.evleerdam schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:37:
[...]
Heb hier toch maar gebruik van gemaakt. Eigenlijk wilde ik een Pro, want met de huidige geheugenprijzen is dat voor EUR 899 geen slechte deal (als je uitgaat ten opzichte van een reguliere Slim voor EUR 599 en SSD prijzen van al snel EUR 200).
Maar voor EUR 499 kan je via Vattenfall dus een Slim kopen, en in mijn geval nog zo'n 30 euro eraf met punten. Dus nu een Slim gekocht voor EUR 470. Ik verwacht dat de Pro ook niet meer goed beschikbaar gaat zijn dit jaar, in ieder geval niet voor EUR 899.
Klopt, ik heb zondagavond besteld en toen stond er ook 'voorraad 2 stuks'. Maar die van mij is net bezorgd bij een bezorgpunt, dus kan hem nu ophalen.Naamah schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 16:13:
[...]
Toevallig ook net vandaag gedaan. Ik ben benieuwd hoe ze in hun voorraad zetten. Er staat steeds dat er nog 2 op voorraad zijn en daar verandert niets aan. Nog maar zien of ze ook echt morgen versturen.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
[*knip] Zie topicwaarschuwing
[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 07-10-2026 07:02 ]
Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
| Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |
/f/image/gtcGP11ii3OBJiiaij4TVc6o.png?f=fotoalbum_large)