Dat is de Slim.,feddesman schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:11:
PlayStation 5 - Digital Edition - Slim voor 349 https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Is dit nu de slim of normale? In de productomschriiving staat 825 gb en 1 tb geheugen.
Ik vraag het mij af.
Dit is dezelfde aanbieding
https://www.mediamarkt.nl...ition-825-gb-1890166.html
De originele heeft de zijpanelen uit 1 stuk per kant. De slim uit 2 delen per kant.feddesman schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:37:
[...]
Ik vraag het mij af.
Dit is dezelfde aanbieding
https://www.mediamarkt.nl...ition-825-gb-1890166.html
Sir_Lion schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:58:
[...]
De originele heeft de zijpanelen uit 1 stuk per kant. De slim uit 2 delen per kant.
Is de ps5 slim fc 26 van 349 nog ergens te vinden ? Zie alleen bij coolblue Groningen er 1 in de winkel af te halen🙄
Gezien de stijging van alle geheugen modules zullen we de komende tijd ook minder aanbiedingen zien? Ik ben sinds kerst op zoek naar een ps5 maar ik zie weinig echte aanbiedingen of kijk ik niet goed?
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW
Er was inderdaad tot 150 euro korting rond black friday eind november. Sindsdien niks goeds meer.Bo0bz schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:44:
Gezien de stijging van alle geheugen modules zullen we de komende tijd ook minder aanbiedingen zien? Ik ben sinds kerst op zoek naar een ps5 maar ik zie weinig echte aanbiedingen of kijk ik niet goed?
Hoorde dat er veel nieuw op marktplaats staan, wellicht hier ook op vraag & aanbod, allemaal van de KPN actie.Bo0bz schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:44:
Afgelopen periode zijn er via een van de loterijen (per lot) een hoop PS5's weggegeven.
Moeder van mijn buurman had er een gewonnen (die nu bij hem staat), sommige buren van haar hadden meerdere loten en dus ook meerdere playstations gewonnen.
Vermoed dat een hoop hiervan nieuwe richting marktplaats gaan. Allicht de moeite waard om via die weg voor een goede prijs een PS te scoren?
Moeder van mijn buurman had er een gewonnen (die nu bij hem staat), sommige buren van haar hadden meerdere loten en dus ook meerdere playstations gewonnen.
Vermoed dat een hoop hiervan nieuwe richting marktplaats gaan. Allicht de moeite waard om via die weg voor een goede prijs een PS te scoren?
Is het tijd om deze thread weer te activeren?
PS5 Pro is inmiddels overal uitverkocht, door ik vermoed de GTA hype. Ik hoop dat Sony dit niet aangrijpt om de prijzen omhoog te gooien!
PS5 Pro is inmiddels overal uitverkocht, door ik vermoed de GTA hype. Ik hoop dat Sony dit niet aangrijpt om de prijzen omhoog te gooien!
"A life without memes is not worth living." - Socrates
uitvoering: Sony PlayStation 5 Pro Wit, ZwartFerrando schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 23:54:
Is het tijd om deze thread weer te activeren?
NBB heeft nog voorraad voor 899. Ik heb vorige week bij Joybuy gekocht voor 845 om de hype "voor te zijn". Ik gok op wat prijsverhogingen vanuit Sony, de markt en simpelweg omhoogkrikken van de prijs door (web)shops vanwege GTA 6 (want Pro Enhanced, en had gelezen (bron onbekend) dat de gameplay tot dusver beter zou zijn op PS5... Geen idee waar).
[ Voor 8% gewijzigd door Kecin op 09-07-2026 00:00 ]
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Der waren nog een overschot aan PS5 Pro's bij de Mediamarkt Maastricht voor 899. Let wel op de kant en klaar service van 20 euro.
Daarom de truuk om hem op te halen bij de MM ipv zelf een doos te pakken in de winkel.
Daarom de truuk om hem op te halen bij de MM ipv zelf een doos te pakken in de winkel.
PSN : Geraedus
wtf is kant en klaar service is waarom is het 20 euro?Geraedus schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 06:57:
Der waren nog een overschot aan PS5 Pro's bij de Mediamarkt Maastricht voor 899. Let wel op de kant en klaar service van 20 euro.
Dat is Mediamarkt zijn/haar manier om je optelichten.link_AJ schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:06:
[...]
wtf is kant en klaar service is waarom is het 20 euro?
Het is een goedkope manier om erachter te komen hoe het voelt om opgelicht te worden.link_AJ schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:06:
[...]
A long, long time ago, a massive backlog awaited me.
Zo zorgt de Mediamarkt er voor dat je het gevoel van een goede deal scoren op Marktplaats met een gebruikte console krijgt. Voor een kleine bijdrage van ongeveer €20,-link_AJ schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:06:
[...]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik twijfel heel erg of het het waard gaat zijn om mn PS5 te gaan vervangen voor een PS5 Pro speciaal voor GTA6, of dat dat gewoon een dure grap gaat worden zonder zichtbare voordelen...
Ik had dezelfde denkwijze toen de pro uitkwam, echter nu dat ik een pro heb zijn verschillen toch wel groot geworden sinds de PSSR update.link_AJ schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:13:
Ik twijfel heel erg of het het waard gaat zijn om mn PS5 te gaan vervangen voor een PS5 Pro speciaal voor GTA6, of dat dat gewoon een dure grap gaat worden zonder zichtbare voordelen...
De Pro is de beste console die er op dit moment is. Ik kan niet in je portemonnee kijken maar mijn afweging zou zijn "komen mijn vaste lasten in gevaar als ik een Pro haal?"link_AJ schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:13:
Is het antwoord "neen", tja, waarom niet doen.
Ik heb zelf de gewone slim disc versie, want ik vond de Pro te duur
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Let wel, dat een objectieve benadering alleen geldt voor beeldkwaliteit. Al het andere is subjectief. In mijn optiek, is gameplay namelijk belangrijker. Iets met, voorliefde voor retro gaming. Je vergeet dat, niet iedereen het verschil ziet tussen 30 en 60 fps. De focus op al die upscale technieken leiden af van het oorspronkelijke doel, namelijk gameplay, dat moeten we niet willen. Groetjes, wannabe kwaliteitsposter!Vrijdag schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:22:
[...]
De Pro is de beste console die er op dit moment is. Ik kan niet in je portemonnee kijken maar mijn afweging zou zijn "komen mijn vaste lasten in gevaar als ik een Pro haal?"
Is het antwoord "neen", tja, waarom niet doen.
Ik heb zelf de gewone slim disc versie, want ik vond de Pro te duur
Bazenpost ditPro-prutser schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:31:
[...]
Let wel, dat een objectieve benadering alleen geldt voor beeldkwaliteit. Al het andere is subjectief. In mijn optiek, is gameplay namelijk belangrijker. Iets met, voorliefde voor retro gaming. Je vergeet dat, niet iedereen het verschil ziet tussen 30 en 60 fps. De focus op al die upscale technieken leiden af van het oorspronkelijke doel, namelijk gameplay, dat moeten we niet willen. Groetjes, wannabe kwaliteitsposter!
Stap 1 is checken of je het verschil uberhaupt kan zien op de tv die je hebt staanlink_AJ schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:13:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Als het een verschil wordt tussen 30 fps op de base PS5 en 60 fps op de PS5 Pro dan ga ik het zeker zien, en dan zou ik het de investering waard vinden.... maar ik ben bang dat dat ze niet gaat lukken.YakuzA schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:01:
[...]
Stap 1 is checken of je het verschil uberhaupt kan zien op de tv die je hebt staan
Top heb de 2tb pro model, heeft even geduurd maar komt vanavond. Nbb zij voor 16:00 besteld volgende dag in huis, is wel 5 dagen gewordenMilitia Pilot schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:50:
[...]
Zowel de nieuwe 825GB Slim modellen als de Pro hebben v.z.i.w. geen last van de liquid metal problemen omdat Sony de koelelementen heeft aangepast. Dus je kan hem zonder zorgen rechtop zetten.
[ Voor 14% gewijzigd door Soppyscroll op 09-07-2026 17:03 ]
Ook zonder verticale standaard? Ik ben niet bang dat die omvalt, maar ik vraag me af of die de warmte wel goed weg kan krijgen zonder verticale standaard.Militia Pilot schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:50:
[...]
Zowel de nieuwe 825GB Slim modellen als de Pro hebben v.z.i.w. geen last van de liquid metal problemen omdat Sony de koelelementen heeft aangepast. Dus je kan hem zonder zorgen rechtop zetten.
Heb zelf standaard bij besteldPro-prutser schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:18:
[...]
Ook zonder verticale standaard? Ik ben niet bang dat die omvalt, maar ik vraag me af of die de warmte wel goed weg kan krijgen zonder verticale standaard.
Waarom?
We gaan het zien als het zo ver is. Met 40 fps ipv 30 zou ik al zeer tevreden.link_AJ schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:07:
[...]
Als het een verschil wordt tussen 30 fps op de base PS5 en 60 fps op de PS5 Pro dan ga ik het zeker zien, en dan zou ik het de investering waard vinden.... maar ik ben bang dat dat ze niet gaat lukken.
Inmiddels geleverd? NBB zou de enige webshop met voorraad zijn, maar ben benieuwd of ze wel daadwerkelijk leveren.Soppyscroll schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:02:
[...]
Top heb de 2tb pro model, heeft even geduurd maar komt vanavond. Nbb zij voor 16:00 besteld volgende dag in huis, is wel 5 dagen geworden
Knip
[ Voor 169% gewijzigd door Geraedus op 09-07-2026 20:59 ]
https://direct.playstatio...station5-pro-console-2-tbFerrando schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:37:
[...]
Inmiddels geleverd? NBB zou de enige webshop met voorraad zijn, maar ben benieuwd of ze wel daadwerkelijk leveren.
Thanks! Daar was die afgelopen dagen ook uitverkocht!
Maandag besteld vandaag geleverd. Duurde wat langer jammergenoeg maar heb m wel!
Inmiddels vanavond bezorgd rond 1930, maandag ochtend BesteldFerrando schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:37:
[...]
Inmiddels geleverd? NBB zou de enige webshop met voorraad zijn, maar ben benieuwd of ze wel daadwerkelijk leveren.
Goed om te wetenSoppyscroll schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 23:39:
[...]
Aan onderkant zit ook lucht roosters, anders demp je die af
Bedankt voor de info
Ik heb een pro sinds de dag dat die op de markt kwam. Al die tijd ligt het apparaat. Geen last van ventilatoren die overuren maken of hitte issues.Pro-prutser schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:18:
[...]
Ook zonder verticale standaard? Ik ben niet bang dat die omvalt, maar ik vraag me af of die de warmte wel goed weg kan krijgen zonder verticale standaard.
Enige wat ik doe is periodiek de covers er vanaf halen en met een blower/stofzuiger het stof weghalen (ditto bij mijn andere hardware).
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Ik ga ‘m ook maar op zijn zij leggen. Is esthetisch voor mij op dit moment om ‘t even.BlaTieBla schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:47:
[...]
Ik heb een pro sinds de dag dat die op de markt kwam. Al die tijd ligt het apparaat. Geen last van ventilatoren die overuren maken of hitte issues.
Enige wat ik doe is periodiek de covers er vanaf halen en met een blower/stofzuiger het stof weghalen (ditto bij mijn andere hardware).
Ik heb de pro ook op de zij liggen. Op Temu een handblower gekocht voor 15 euro, en wat een kanon is me dat zeg om stof weg te blazen, absoluut een aanrader. Ik zal kijken of ik het linkje daarvan nog kan vinden.
EDIT :
https://share.temu.com/dsd4omgdsoB
EDIT :
https://share.temu.com/dsd4omgdsoB
[ Voor 9% gewijzigd door Geraedus op 10-07-2026 14:11 ]
Inmiddels is hij daar ook op. Nu alleen Playstation Direct nog. For the time being...Ferrando schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:37:
[...]
indien er mensen nog opzoek zijn naar een ps5 pro, bel met dreamland bij jou in de buurt,
ik heb er zojuist 1 kunnen kopen voor €800,-
Nieuw? 😯eric-- schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 14:26:
indien er mensen nog opzoek zijn naar een ps5 pro, bel met dreamland bij jou in de buurt,
Het lijkt me voor geïnteresseerden ook wel interessant om te weten hoe je die €100 van de prijs af hebt gekregen.eric-- schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 14:26:
Stond zo in het systeem, in Middelburg is er ook 1 op voorraad voor 800RomeoOscarBravo schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 15:24:
[...]
Het lijkt me voor geïnteresseerden ook wel interessant om te weten hoe je die €100 van de prijs af hebt gekregen.
Netjes dat ze de prijs van de voorraad voor de prijsverhoging niet mee verhoogd hebben. Tenminste dat is wat ik vermoed.eric-- schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 15:30:
[...]
Stond zo in het systeem, in Middelburg is er ook 1 op voorraad voor 800
Gefeliciteerd man met je mooie aankoop en heel veel gameplezier!
Ik heb afgelopen week de overwaarde van verkoop huis gekregen en gelijk mezelf getrakteerd op een PS5 Pro, via deze manier! Heb begin 2023 de PS5 gehad, deze in 2025 voor 300 verkocht en eind juni alvast de Ultimate Edition van GTA VI op mijn PS5 account gekocht.
Nu nog even een nieuwe controller op Vinted scoren en een PS5 Disc Drive. Heb in ieder geval weer zin om Stray opnieuw uit te spelen en wellicht AC: Black Flag
Gefeliciteerd met de aanschaf, laat het genieten maar weer beginnen.JDFS schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 23:56:
[...]
Ik heb afgelopen week de overwaarde van verkoop huis gekregen en gelijk mezelf getrakteerd op een PS5 Pro, via deze manier! Heb begin 2023 de PS5 gehad, deze in 2025 voor 300 verkocht en eind juni alvast de Ultimate Edition van GTA VI op mijn PS5 account gekocht.
Nu nog even een nieuwe controller op Vinted scoren en een PS5 Disc Drive. Heb in ieder geval weer zin om Stray opnieuw uit te spelen en wellicht AC: Black Flag
Er lijkt iets niet te kloppen…
Afgelopen week wilde ik ook via Sony bestellen, samen met een extra controller en de disc drive. Alle 3 de artikelen in het winkelwagentje en zodra ik naar de betaalomgeving ging kreeg ik een foutmelding. (Er is iets fout gegaan, meer stond er niet) Toen als test de Ps5 Pro console verwijderd uit de winkelwagen en dus enkel een controller en de disc drive erin gelaten. Toen kon ik betalen… Lijkt dus alsof hun voorraad check niet klopt? Dus toen die 2 artikelen maar besteld via Sony en de console zelf bij Nbb. Heb alles nu binnen en volgens mij net op tijd want bij Nbb is de voorraad nu ook op.
Net even getest voor je en ik kan gewoon bestellen. Wat me opviel is de 45 euro korting die erbij zit. Zie screenshot hier beneden.storchaveli schreef op zondag 12 juli 2026 @ 06:11:
[...]
Er lijkt op hun site iets niet te kloppen…
Afgelopen week wilde ik ook via Sony bestellen, samen met een extra controller en de disc drive. Alle 3 de artikelen in het winkelwagentje en zodra ik naar de betaalomgeving ging kreeg ik een foutmelding. (Er is iets fout gegaan, meer stond er niet) Toen als test de Ps5 Pro console verwijderd uit de winkelwagen en dus enkel een controller en de disc drive erin gelaten. Toen kon ik betalen… Lijkt dus alsof hun voorraad check niet klopt? Dus toen die 2 artikelen maar besteld via Sony en de console zelf bij Nbb. Heb alles nu binnen en volgens mij net op tijd want bij Nbb is de voorraad nu ook op.
knip
[ Voor 16% gewijzigd door Geronimous op 16-08-2026 17:46 ]
Zover werkte het bij mij ook maar zodra je op ‘bestellen en betalen’ drukt komt de foutmelding… Probeer het maar eens voor de gein, mocht het nu wel werken kun je gelijk in de ideal omgeving gewoon kiezen om niet te betalen dus niet bang zijn dat je per ongeluk besteld en geld word afgeschreven.Geraedus schreef op zondag 12 juli 2026 @ 06:52:
[...]
Net even getest voor je en ik kan gewoon bestellen. Wat me opviel is de 45 euro korting die erbij zit. Zie screenshot hier beneden.
[Afbeelding]
[ Voor 36% gewijzigd door storchaveli op 12-07-2026 07:20 ]
Gedaan, kom inderdaad in de Ideal omgeving terecht om te betalen, deze heb ik uiteraard niet doorgevoerd aangezien ik al een Pro heb.storchaveli schreef op zondag 12 juli 2026 @ 07:14:
[...]
Zover werkte het bij mij ook maar zodra je op ‘bestellen en betalen’ drukt komt de foutmelding… Probeer het maar eens voor de gein, mocht het nu wel werken kun je gelijk in de ideal omgeving gewoon kiezen om niet te betalen dus niet bang zijn dat je per ongeluk besteld en geld word afgeschreven.
[Afbeelding]
Heel vreemd dat er bij mij een foutmelding komt. Maar zoals ik al zei, ik heb hem gisteren via Nbb binnen gekregen dus het is opgelost!Geraedus schreef op zondag 12 juli 2026 @ 07:37:
[...]
Gedaan, kom inderdaad in de Ideal omgeving terecht om te betalen, deze heb ik uiteraard niet doorgevoerd aangezien ik al een Pro heb.
[Afbeelding]
Heb je toevallig wel eens eerder een PS5 gekocht met jouw account? Een non-Pro misschien?storchaveli schreef op zondag 12 juli 2026 @ 07:41:
[...]
Heel vreemd dat er bij mij een foutmelding komt. Maar zoals ik al zei, ik heb hem gisteren via Nbb binnen gekregen dus het is opgelost!
Nee nog nooit, tevens is dit mijn eerste psn account ooit, vorige maand aangemaakt.Pro-prutser schreef op zondag 12 juli 2026 @ 10:55:
[...]
Heb je toevallig wel eens eerder een PS5 gekocht met jouw account? Een non-Pro misschien?
Dat is dan wel raar inderdaad.storchaveli schreef op zondag 12 juli 2026 @ 12:45:
[...]
Nee nog nooit, tevens is dit mijn eerste psn account ooit, vorige maand aangemaakt.
Soms helpt het om het vanaf een ander apparaat te proberen.
Had ik laatst ook met Nintendo.
PS5 Pro was net weer even op voorraad bij de MediaMarkt voor 899
Hij werd daar al langer verkocht door een paupere externe verkoper voor bijna 1200 euro maar hij stond er nu voor 899 en geen vermelding van externe verkoper waar dat normaal wel staat. Heb hem besteld, nu is hij weer weg want er was beperkte voorraad stond er en als ik nu vanuit mijn bestelbevestiging doorklik naar het product kom ik bij die van 1200 euro uit van die externe verkoper. Beetje vaag, ik ga er wel vanuit dat ik hem bij MM heb gekocht en niet extern.
Hij werd daar al langer verkocht door een paupere externe verkoper voor bijna 1200 euro maar hij stond er nu voor 899 en geen vermelding van externe verkoper waar dat normaal wel staat. Heb hem besteld, nu is hij weer weg want er was beperkte voorraad stond er en als ik nu vanuit mijn bestelbevestiging doorklik naar het product kom ik bij die van 1200 euro uit van die externe verkoper. Beetje vaag, ik ga er wel vanuit dat ik hem bij MM heb gekocht en niet extern.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Bij PlayStation Direct nog steeds beschikbaar voor €855, als je PS Plus hebt.NosferatuX schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:29:
PS5 Pro was net weer even op voorraad bij de MediaMarkt voor 899
Heb ik niet meer maar had ik natuurlijk kunnen afsluiten. Ik weet alleen niet zo goed hoe goed de garantie via sony zelf is dus vandaar dat ik hem toch via de MM heb besteld. Voor zover ik kan zien was het wel gewoon voorraad van MM zelf vanmiddag. Waarschijnlijk wordt er nu doorgelinkt naar de externe verkoper omdat er geen eigen voorraad meer is dus ben er wel happy mee. Tenminste happy, FOMO he. 1.5 jaar geleden mijn PS5 verkocht maar ik heb letterlijk nog nooit een GTA op release gemist vanaf deel 1 dus moest maar.. Heb wel een discdrive besteld net bij sonyMaycuz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:23:
[...]
Bij PlayStation Direct nog steeds beschikbaar voor €855, als je PS Plus hebt.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Voor die 45 euro kan ik zeker begrijpen dat het fijner is om bij de MM “om de hoek” garantie te hebben dan bij Sony ergens in PolenNosferatuX schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:58:
[...]
Heb ik niet meer maar had ik natuurlijk kunnen afsluiten. Ik weet alleen niet zo goed hoe goed de garantie via sony zelf is dus vandaar dat ik hem toch via de MM heb besteld. Voor zover ik kan zien was het wel gewoon voorraad van MM zelf vanmiddag. Waarschijnlijk wordt er nu doorgelinkt naar de externe verkoper omdat er geen eigen voorraad meer is dus ben er wel happy mee. Tenminste happy, FOMO he. 1.5 jaar geleden mijn PS5 verkocht maar ik heb letterlijk nog nooit een GTA op release gemist vanaf deel 1 dus moest maar.. Heb wel een discdrive besteld net bij sony
Ja dat vond ik ookMaycuz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 21:49:
[...]
Voor die 45 euro kan ik zeker begrijpen dat het fijner is om bij de MM “om de hoek” garantie te hebben dan bij Sony ergens in Polen
Aan de andere kant, als je een rechtsbijstandverzekering hebt hoef je je geen zorgen te maken ;-)Maycuz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 21:49:
[...]
Voor die 45 euro kan ik zeker begrijpen dat het fijner is om bij de MM “om de hoek” garantie te hebben dan bij Sony ergens in Polen
Het ironische feit is, is dat de Media Markt je in eerste instantie ook gewoon Sony laat bellen voor de afhandeling en je hetzelfde traject volgt is mijn ervaring. Alleen als je er echt op staat moeten zij het doen (ze zijn immers de verkoper), maar dan sturen zei hem naar Sony en duurt het alleen maar langer (zij gaan hem verzenden en weer aannemen, er gaat dus meer tijd overheen).Maycuz schreef op maandag 13 juli 2026 @ 21:49:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 13-07-2026 23:28 ]
PS5 Pro is ook weer bij Bol beschikbaar, dus toch maar weer besteld en weer terug bij Sony na een 1,5 jaar overleven met enkel een Switch 2
Ik heb overigens nog nooit iemand horen zeggen dat die liever naar de Mediamarkt gaat voor de garantie... Ik hoor doorgaans negatieve verhalen hierover.NosferatuX schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:58:
[...]
Heb ik niet meer maar had ik natuurlijk kunnen afsluiten. Ik weet alleen niet zo goed hoe goed de garantie via sony zelf is dus vandaar dat ik hem toch via de MM heb besteld. Voor zover ik kan zien was het wel gewoon voorraad van MM zelf vanmiddag. Waarschijnlijk wordt er nu doorgelinkt naar de externe verkoper omdat er geen eigen voorraad meer is dus ben er wel happy mee. Tenminste happy, FOMO he. 1.5 jaar geleden mijn PS5 verkocht maar ik heb letterlijk nog nooit een GTA op release gemist vanaf deel 1 dus moest maar.. Heb wel een discdrive besteld net bij sony
Sony kan trouwens wel zeggen dat ze maar 1 jaar garantie hanteren, in Nederland hebben we minimaal 2 jaar conformiteitsgarantie.
Dat is het hem dus en in zo een discussie die maanden kan duren met een verkopende partij heb ik dus geen zin :)Ferrando schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 00:27:
[...]
Sony kan trouwens wel zeggen dat ze maar 1 jaar garantie hanteren, in Nederland hebben we minimaal 2 jaar conformiteitsgarantie.
Bij de MM nooit echt problemen gehad met garantie. Bij zowel defecten niet als dat je iets binnen 14 dagen gewoon zonder reden wilt retourneren.
Ook bij de MM weer op voorraad nadat hij hij gisteren er ook weer even was
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_sony-playstationr5-pro-2-tb-1891308.html
Wel goed kijken wie de verkoper is als hij weer uitverkocht is wordt er doorgelinkt naar een externe buitenlandse verkoper
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_sony-playstationr5-pro-2-tb-1891308.html
Wel goed kijken wie de verkoper is als hij weer uitverkocht is wordt er doorgelinkt naar een externe buitenlandse verkoper
Het heeft mij toch aan het denken gezet....NosferatuX schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 01:03:
[...]
Dat is het hem dus en in zo een discussie die maanden kan duren met een verkopende partij heb ik dus geen zin :)
Bij de MM nooit echt problemen gehad met garantie. Bij zowel defecten niet als dat je iets binnen 14 dagen gewoon zonder reden wilt retourneren.
De ps5 pro die morgen binnen komt via Playstation Direct gaat toch retour en heb er eentje bij een Nederlandse webshop besteld die weer voorraad heeft :-).
Dit had overigens wel mijn voorkeur maar door de droogte overal was ik ook bang voor een mogelijke prijsverhoging en langdurige schaarste.
Die vind ik bijzonder, wat is de relatie tussen droogte en de beschikbaarheid van de playstation?Ferrando schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 00:00:
[...]
Dit had overigens wel mijn voorkeur maar door de droogte overal was ik ook bang voor een mogelijke prijsverhoging en langdurige schaarste.
Hierboven werd het woord 'droogte' gebruikt voor een tekort aan playstations in de winkels door een tekort aan aanvoer vanuit PS zélf. Dát werd dus 'droogte' genoemd.jongetje schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:44:
[...]
Die vind ik bijzonder, wat is de relatie tussen droogte en de beschikbaarheid van de playstation?
(en anderen borduren daar weer op voort)
[ Voor 10% gewijzigd door zetje01 op 15-07-2026 09:59 ]
Hij kon dat nog niet weten, hij is nog maar een jongetje. 🤡zetje01 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:52:
[...]
Hierboven werd het woord 'droogte' gebruikt voor een tekort aan playstations in de winkels door een tekort aan aanvoer vanuit PS zélf. Dát werd dus 'droogte' genoemd.
(en anderen borduren daar weer op voort)
lol 🤣
Heads up voor de Vlamingen onder ons: PS5 Pro is in voorraad bij winkelketen Supra Bazar voor €799! Je kan die wel enkel afhalen in een van hun winkels. Ik heb hier nog niemand iets over horen zeggen dus ik plaats het hier even. Ik vermoed dat die snel zal uitverkopen.
Ik zie hem online wel beschikbaar, onder andere bij MediaMarkt, maar wel voor, naar mijn mening, belachelijk hoge prijzen. Heeft het eigenlijk zin om daar te bestellen? Heeft iemand ervaring met deze resellers? (Geen idee of dat de juiste benaming is.)
En weet iemand waarom er op een Nederlandse website zoveel Spaanse reviews staan? Dat komt toch een beetje vreemd over.
Daarnaast zie ik dat dezelfde console gewoon op de Sony-website verkrijgbaar is, zoals een paar posts hierboven ook al genoemd werd, en daar is hij ook nog eens zo'n €400 goedkoper. Is het dan echt zoveel gedoe als je ooit iets moet terugsturen of aanspraak wilt maken op de garantie?
https://direct.playstation.com/nl-nl/buy-consoles/playstation5-pro-console-2-tb?
Mediamarkt:
https://www.mediamarkt.nl/nl/category/playstation-5-consoles-1134.html?query=playstation%205%20pro&queryInitial=playstation%205%20pro&queryMeta[ga_query]=playstation%205%20pro&queryMeta[queryHash]=44203e314758b4c1f625b7db2f0611eb9f16c13ea194b1225ade8d9758d0019e&queryMeta[queryRequestId]=44203e314758b4c1f625b7db2f0611eb9f16c13ea194b1225ade8d9758d0019e&searchFeatures[0][name]=redirect&searchFeatures[0][value]=1&page=2
Reviews onder aan de pagina:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_sony-playstation-playstation-5-pro-2-tb-165869416.html
En weet iemand waarom er op een Nederlandse website zoveel Spaanse reviews staan? Dat komt toch een beetje vreemd over.
Daarnaast zie ik dat dezelfde console gewoon op de Sony-website verkrijgbaar is, zoals een paar posts hierboven ook al genoemd werd, en daar is hij ook nog eens zo'n €400 goedkoper. Is het dan echt zoveel gedoe als je ooit iets moet terugsturen of aanspraak wilt maken op de garantie?
https://direct.playstation.com/nl-nl/buy-consoles/playstation5-pro-console-2-tb?
Mediamarkt:
https://www.mediamarkt.nl/nl/category/playstation-5-consoles-1134.html?query=playstation%205%20pro&queryInitial=playstation%205%20pro&queryMeta[ga_query]=playstation%205%20pro&queryMeta[queryHash]=44203e314758b4c1f625b7db2f0611eb9f16c13ea194b1225ade8d9758d0019e&queryMeta[queryRequestId]=44203e314758b4c1f625b7db2f0611eb9f16c13ea194b1225ade8d9758d0019e&searchFeatures[0][name]=redirect&searchFeatures[0][value]=1&page=2
Reviews onder aan de pagina:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_sony-playstation-playstation-5-pro-2-tb-165869416.html
@Revres “verkoop en verzending door [niet MediaMarkt]” zegt toch genoeg. Qua garantie zal dat waarschijnlijk ook niet soepel verlopen, ben ik bang.
De Pro is momenteel nieuw eigenlijk alleen direct via Sony te bestellen. Eventuele garantieafhandeling via Sony is helaas veel trager en logger dan via partijen als bol.com. Via Sony krijg je ook nog eens 5% korting als je een PS Plus abonnement hebt, dus betaal je ca € 850.Revres schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:01:
Je bent naar mijn mening wel echt knettergek als je € 1200 - € 1355 voor een Pro bij de MM neer gaat tellen. Qua klantenservice is de MM ook vrij dramatisch. Dan kun je beter op marktplaats of V&A hier op tweakers naar een exemplaar (al dan niet 2e hands) zoeken. Daar staan ook vaak wel nieuwe Pro's te koop, maar daar is de vraagprijs vaak hoger dan bij Sony.
[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 05-08-2026 09:19 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Goed advies, misschien dat een mod dit bericht kan pinnen.Hulleman schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:17:
[...]
De Pro is momenteel nieuw eigenlijk alleen direct via Sony te bestellen. Eventuele garantieafhandeling via Sony is helaas veel trager en logger dan via partijen als bol.com. Via Sony krijg je ook nog eens 5% korting als je een PS Plus abonnement hebt, dus betaal je ca € 850.
Je bent naar mijn mening wel echt knettergek als je € 1200 - € 1355 voor een Pro bij de MM neer gaat tellen. Qua klantenservice is de MM ook vrij dramatisch. Dan kun je beter op marktplaats of V&A hier op tweakers naar een exemplaar (al dan niet 2e hands) zoeken. Daar staan ook vaak wel nieuwe Pro's te koop, maar daar is de vraagprijs vaak hoger dan bij Sony.
Dank voor je reply. Ik heb hem via PlayStation besteld. We gaan er gewoon vanuit dat alles netjes wordt geleverd en dat er niets retour hoeft. Inclusief de verticale standaard was ik €883 kwijt. Ik heb de afgelopen weken echt nergens een winkel gezien die die prijs kon bieden of kan/wil gaan bieden.Hulleman schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:17:
[...]
De Pro is momenteel nieuw eigenlijk alleen direct via Sony te bestellen. Eventuele garantieafhandeling via Sony is helaas veel trager en logger dan via partijen als bol.com. Via Sony krijg je ook nog eens 5% korting als je een PS Plus abonnement hebt, dus betaal je ca € 850.
Ik wil de complete schaarste gewoon voor zijn tegen de tijd dat GTA 6 uitkomt (en split fiction spelen met mijn vriendin die blijkbaar alleen op de PS5 te spelen is).
Split fiction is op veel meer te spelen.Revres schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:34:
[...]
Dank voor je reply. Ik heb hem via PlayStation besteld. We gaan er gewoon vanuit dat alles netjes wordt geleverd en dat er niets retour hoeft. Inclusief de verticale standaard was ik €883 kwijt. Ik heb de afgelopen weken echt nergens een winkel gezien die die prijs kon bieden of kan/wil gaan bieden.
Ik wil de complete schaarste gewoon voor zijn tegen de tijd dat GTA 6 uitkomt (en split fiction spelen met mijn vriendin die blijkbaar alleen op de PS5 te spelen is).
Klopt maar niet op de PS4 die ik heb.kneusteun schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:53:
[...]
Split fiction is op veel meer te spelen.
Split Fiction is speelbaar op de volgende consoles:
- PlayStation 5
- Xbox Series X
- Xbox Series S
- Nintendo Switch 2 (uitgebracht op 5 juni 2025)
Niet beschikbaar op:
- PlayStation 4
- Xbox One
- Nintendo Switch (eerste generatie)
@Hulleman weet jij of je die korting ook krijgt als je het essential abonnement hebt? Dan is het nog wel de moeite waard om 1x een tientje te betalen en dan meteen op te zeggen.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Informatique is een betrouwbare en goede winkel. Als je in de buurt van Rotterdam woont zou je er zelfs langs kunnen rijden.hcQd schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:06:
@Revres “verkoop en verzending door [niet MediaMarkt]” zegt toch genoeg. Qua garantie zal dat waarschijnlijk ook niet soepel verlopen, ben ik bang.
Huub Huub Barbatruc!
De PlayStation is gisteren binnengekomen. Vrijdag voor de middag besteld en maandagmiddag al geleverd, dus daar valt niets op aan te merken.
Het enige opvallende was dat er twee busjes nodig waren voor één bestelling. Het eerste busje leverde de verticale standaard af en een half uur later kwam een tweede busje met de PS5 Pro.
Ik heb vanmorgen nog even gekeken en voor deze prijs kun je de console nog steeds niet ergens anders krijgen. Zelfs goedkoper dan een refurbished exemplaar.
Het enige opvallende was dat er twee busjes nodig waren voor één bestelling. Het eerste busje leverde de verticale standaard af en een half uur later kwam een tweede busje met de PS5 Pro.
Ik heb vanmorgen nog even gekeken en voor deze prijs kun je de console nog steeds niet ergens anders krijgen. Zelfs goedkoper dan een refurbished exemplaar.
Verkorte link: https://www.coolblue.nl/product/954519/playstation-5-pro-digital-edition.html?Revres schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:28:
Nu ook wederom PS5 Pro beschikbaar via Coolblue: https://www.coolblue.nl/product/954519/playstation-5-pro-digital-edition.html?clickref=85161_1786519706_09e407de1b89c63f2d1f1bdb068a5edd&utm_source=awin&utm_medium=affiliate&utm_campaign=Comparison%20Engine&utm_content=85161_1786519706_09e407de1b89c63f2d1f1bdb068a5edd&utm_term=329213&ref=293530&cmt=c_aw%2Capm_Comparison%20Engine%2Cacid_85161%2Cacr_329213%2Caclr_85161_1786519706_09e407de1b89c63f2d1f1bdb068a5edd&aw_subid=xid%3Afr1786519706638qxu&aw_link=0&awc=85161_1786519706_09e407de1b89c63f2d1f1bdb068a5edd
Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Totaal niet bekend met de website maar lijkt mij wel een goede deal, ps5 + iets van een oplaadstation, €890
https://productpine.com/nl-NL/products/spelcomputer-sony-playstation-5-pro-2tb-cfi-7121
https://productpine.com/nl-NL/products/spelcomputer-sony-playstation-5-pro-2tb-cfi-7121
Dat is een gebruikt exemplaar met beschadigingen en ontbrekende onderdelenRevres schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:17:
Totaal niet bekend met de website maar lijkt mij wel een goede deal, ps5 + iets van een oplaadstation, €890
Nu wel ja, pagina is veranderd zie ik, toen ik poste stond hij als nieuw en zonder ontbrekende onderdelen.Schweino schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 14:58:
[...]
Dat is een gebruikt exemplaar met beschadigingen en ontbrekende onderdelen
Amazon.nl, Bol, Azerty en Alternate hebben de PS5 Pro op voorraad, maar wel allemaal voor €999, terwijl Playstation Direct hem nog voor €899,99 heeft staan. Zit er een prijsverhoging aan te komen waarvan ik (nog) niet op de hoogte ben?
Nee, ze proberen allemaal een slaatje te slaan uit de schaarste. OplichtersRomeoOscarBravo schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 19:10:
Amazon.nl, Bol, Azerty en Alternate hebben de PS5 Pro op voorraad, maar wel allemaal voor €999, terwijl Playstation Direct hem nog voor €899,99 heeft staan. Zit er een prijsverhoging aan te komen waarvan ik (nog) niet op de hoogte ben?
Oplichting is iets anders, maar dit zou natuurlijk ook goed kunnen en netjes lijkt het zeker niet. Het valt me wel op dat ze allemaal exact dezelfde prijs hanteren.Cyrax0508 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:33:
[...]
Nee, ze proberen allemaal een slaatje te slaan uit de schaarste. Oplichters
Het zou ook een reactie kunnen zijn op het verdwijnen van discs. Op consoles zit doorgaans amper marge, maar op de games wel. Dat pakt Sony nu praktisch van hen af. Wellicht willen ze daarom meer marge pakken op de console.
Ik zie een bedrijf dat over de rug van haar klanten misbruik maakt van een schaarste door een product dat zij wel even op voorraad hebben ver boven de de adviesprijs aan te bieden.RomeoOscarBravo schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:40:
[...]
Oplichting is iets anders, maar dit zou natuurlijk ook goed kunnen en netjes lijkt het zeker niet. Het valt me wel op dat ze allemaal exact dezelfde prijs hanteren.
Het zou ook een reactie kunnen zijn op het verdwijnen van discs. Op consoles zit doorgaans amper marge, maar op de games wel. Dat pakt Sony nu praktisch van hen af. Wellicht willen ze daarom meer marge pakken op de console.
Noem het hoe je wil, ik vind het schandalig en ik hoop dat niemand zo stom is om hem te kopen bij Bol of Amazon voor die prijs.
Ik probeer door gebrek aan kennis aan ons beider zijden enigszins een open mind te houden omdat ik het simpelweg niet zeker weet, dus ik probeer wat mogelijkheden te beredeneren. Je trekt wel heel snel een conclusie met oordeel, gebaseerd op het zelf maar invullen wat je niet zeker weet. Doe maar rustig.Cyrax0508 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:47:
[...]
Ik zie een bedrijf dat over de rug van haar klanten misbruik maakt van een schaarste door een product dat zij wel even op voorraad hebben ver boven de de adviesprijs aan te bieden.
Noem het hoe je wil, ik vind het schandalig en ik hoop dat niemand zo stom is om hem te kopen bij Bol of Amazon voor die prijs.
Tja, dit gedrag zag je op het einde van de Sony PlayStation 5 schaarste in 2021/2022 ook bij Amazon en Bol gebeuren. Maar de MediaMarkt en Coolblue zijn er mee begonnen met het op prijzen en bundelen (met o.a. QWARE plastic rotzooi), al vanaf het begin in 2020. Dit is gestart met de Nintendo NES Mini.Cyrax0508 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:47:
[...]
Ik zie een bedrijf dat over de rug van haar klanten misbruik maakt van een schaarste door een product dat zij wel even op voorraad hebben ver boven de de adviesprijs aan te bieden.
[*knip] dit draagt niks bij aan een zinvolle discussie
[ Voor 82% gewijzigd door Geronimous op 21-08-2026 17:32 ]
[*knip] Dit draagt niet bij aan een zinvolle discussie
[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 21-08-2026 17:34 ]
Zeker nu de GTA VI hype 'real' is, gaan mensen op zoek naar de beste manier om deze game bij de release te beleven en komen dan bij de Sony PlayStation 5 Pro voorlopig.
[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 21-08-2026 17:43 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
| Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |