• roy111179
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-12 16:45
Top, bedankt @Chaoss! Wij hebben de PS altijd op onze kast staan. In de kast zou hij te vaak uitvallen. Dus dat doen we ook weer met de PS5. Nogmaals dank!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:41

Format-C

Tracing Rays

Ik verwacht mn ps5 fc26 bundel (van €350) zo binnen, en moet ook plus hebben, zws om online te kunnen gamen...

Verhoudingsgewijs hebben ze Premium wel zo "goedkoop" gemaakt tov extra dat extra al afvalt. Dat scheelt maar 7 euro per jaar. Essential kan ik niet nemen zonder korting dus dat kost me iets van 78 euro? Dus ik tik zo maar 101 euro af voor een jaar premium.

Dat doen ze daar op zich wel slim bij Sony. (Maar moet zeggen dat €8.41 per maand voor Premium (€101 : 12 mnd) ook niet heel erg duur is.)

Heb er ook gelijk maar een extra 1 tb Samsung 990 pro met heatsink bij besteld want die 825GB is natuurlijk ook veel te weinig. En zo ben je onder de streep toch weer 550 lichter. Haha. Maar vermaak me er vast wel weer een jaartje mee.

Sinds 2022 geen ps5 meer dus nog heel wat te spelen/in te halen. Zowieso alle nieuwe Gran Turismo content, en ik blijf BF5 op de console toch echt geweldig vinden. En wipeout trouwens ook. (En "simpele" games zoals lumines en tetris effects word ik ook wel blij van.)

Nou! Move it! DHL! 😋

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 22-11-2025 17:44 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:37
Format-C schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:32:
Ik verwacht mn ps5 fc26 bundel (van €350) zo binnen, en moet ook plus hebben, zws om online te kunnen gamen...

Verhoudingsgewijs hebben ze Premium wel zo "goedkoop" gemaakt tov extra dat extra al afvalt. Dat scheelt maar 7 euro per jaar. Essential kan ik niet nemen zonder korting dus dat kost me iets van 78 euro? Dus ik tik zo maar 101 euro af voor een jaar premium.

Dat doen ze daar op zich wel slim bij Sony. (Maar moet zeggen dat €8.41 per maand voor Premium (€101 : 12 mnd) ook niet heel erg duur is.)

Heb er ook gelijk maar een extra 1 tb Samsung 990 pro met heatsink bij besteld want die 825GB is natuurlijk ook veel te weinig. En zo ben je onder de streep toch weer 550 lichter. Haha. Maar vermaak me er vast wel weer een jaartje mee.

Sinds 2022 geen ps5 meer dus nog heel wat te spelen/in te halen. Zowieso alle nieuwe Gran Turismo content, en ik blijf BF5 op de console toch echt geweldig vinden. En wipeout trouwens ook. (En "simpele" games zoals lumines en tetris effects word ik ook wel blij van.)

Nou! Move it! DHL! 😋
Ja zat ook naar PS Plus te kijken, wat een geld met toen ik nog een ps4 had. DHL heeft me belazerd en zegt afhaal punt vol, dus maandag pas 😭

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ja dat is wel balen. Hier is de bezorger onderweg.

Edit: ik vind ps plus nog wel meevallen.

Er zitten echt wel een aantal leuke nieuwe games tussen als je eind 2022 voor t laatst op de Playstation gespeeld hebt.

En met PS Plus Premium icm (af en toe) gamepass pc kan ik me echt helemaal scheel gamen deze winter. :P

Edit; en ik moet zeggen dat ik de PlayStation controller ook echt lekkerder vind gamen dan een Xbox controller. De feedback tov een Xbox controller is echt veel beter..geeft veel meer gevoel. Mooi dat de controller ook gewoon op de pc kan worden gebruikt. 😀

[ Voor 140% gewijzigd door Format-C op 22-11-2025 18:52 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:32
Met Premium heb je toegang tot echt een enorme game bibliotheek. Natuurlijk de Plus games maar ook Ubisoft Classics, PS2&PS3 spellen en je kan ook nog honderd films gratis kijken :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• sacaji
Format-C schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 18:41:
Ja dat is wel balen. Hier is de bezorger onderweg.

Edit: ik vind ps plus nog wel meevallen.

Er zitten echt wel een aantal leuke nieuwe games tussen als je eind 2022 voor t laatst op de Playstation gespeeld hebt.

En met PS Plus Premium icm (af en toe) gamepass pc kan ik me echt helemaal scheel gamen deze winter. :P

Edit; en ik moet zeggen dat ik de PlayStation controller ook echt lekkerder vind gamen dan een Xbox controller. De feedback tov een Xbox controller is echt veel beter..geeft veel meer gevoel. Mooi dat de controller ook gewoon op de pc kan worden gebruikt. 😀
Haha in tegenstelling van toen was er alleen maar PS Plus, niks anders. Welke raad je aan? De middelste optie (Premium)?

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

sacaji schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 19:48:
[...]

Haha in tegenstelling van toen was er alleen maar PS Plus, niks anders. Welke raad je aan? De middelste optie (Premium)?
Ik zou voor de hoogste gaan. Ik heb net een jaar premium genomen voor 101 eurie. De middelste is maar 7 euro per jaar goedkoper. (58 cent per maand ) En dan kan je nog wat oude classics spelen. (Uncharted bv). Dan heb je gewoon alles. En kan je ook games streamen als je dat zou willen.

Heb de PS5 net binnen, en hij is nu al vol als hij klaar is met downloaden. :+ Morgen direct de 1TB er bij in en nog wat downloaden en dan maar flink wat gamen de komende weken. :D
Vrijdag schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 19:10:
Met Premium heb je toegang tot echt een enorme game bibliotheek. Natuurlijk de Plus games maar ook Ubisoft Classics, PS2&PS3 spellen en je kan ook nog honderd films gratis kijken :)
Moet zeggen dat de premium catalogus er wel goed uitziet. Veel games die ik nog kan en moet doen. Het is duizelingwekkend veel.

[ Voor 36% gewijzigd door Format-C op 22-11-2025 21:21 ]

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:51

lord_fh

PS5

Hier gisteren bij de mediamarkt een 2tb samsung 990 op de kop getikt voor 160 , mooie prijs leek me.

Die paar gb die standaard in de ps5 zitten irriteert me al heel lang mateloos (steeds games eraf halen en er weer opzetten etc., ik heb een digital)

Heel blij mee, lekker veel ruimte erbij.

K vond mn ps5 nog tamelijk schoon van binnen moet ik zeggen voor een 5 jaar oud ding.

Laat gta 6 maar komen ik heb ruimte zat nu :+ :+

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik had de 1TB 990 pro versie besteld bij MM voor 100. :)

Heb ik wel genoeg aan icm nog een 2TB externe schijf eventueel voor PS4 games.

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 23-11-2025 11:08 ]

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-12 14:42
Goedemorgen! Het is lang geleden dat ik gegamed heb, maar ik zou heel graag Red Dead Redemption 2 eens willen doen en zou hier wel een PS5 voor willen aanschaffen.

Ik gebruik een 2560x1440 monitor (4K TV in de woonkamer is meestal bezet 's avonds).

Werkt het een beetje fatsoenlijk met die resolutie? Ik zag dat er wel een patch uit was gebracht om dit te ondersteunen, maar ik lees ook wel afwisselende dingen hierover op internet qua performance of dat het beeld een beetje wazig kan worden.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan iemand eens checken hier of in NL Braid cross-platform is ? (EDIT: ik bedoel kijken of hij kan aangekocht worden - voor mij is dat disabled omdat ik in Store van verkeerd land zit)
https://www.playstation.c...raid-anniversary-edition/
Ik zie staan PS4+PS5 voor €5,99 (PS+). Echter in mijn Belgische store staan de 2 versies afzonderlijk, wtf...

EDIT: als ik de URL verander naar Belgie (nl-nl -> nl-be) zie ik dezelfde pagina met 'verkrijgbaar op PS5 PS4' maar als je dan koopt lijkt het enkel de PS5 versie, dus wellicht ook in NL geen cross-buy. Als ik online even zoek, zie ik ook meldingen van vroeger dat het vreemd genoeg geen cross-buy is. Dan vraag ik me af waarom je überhaupt de PS5 versie zou kopen gezien dit gewoon een 2D-platformer is. Die versies zijn wellicht nagenoeg identiek.

[ Voor 57% gewijzigd door Twixie op 23-11-2025 15:16 ]

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Vliegvlug

Flight Simple

Twixie schreef op zondag 23 november 2025 @ 14:57:
Kan iemand eens checken hier of in NL Braid cross-platform is ? (EDIT: ik bedoel kijken of hij kan aangekocht worden - voor mij is dat disabled omdat ik in Store van verkeerd land zit)
https://www.playstation.c...raid-anniversary-edition/
Ik zie staan PS4+PS5 voor €5,99 (PS+). Echter in mijn Belgische store staan de 2 versies afzonderlijk, wtf...
Als ik jouw link volg zie ik dat het alleen de PS5 versie is bij mij vanuit Nederland.
EDIT: als ik de URL verander naar Belgie (nl-nl -> nl-be) zie ik dezelfde pagina met 'verkrijgbaar op PS5 PS4' maar als je dan koopt lijkt het enkel de PS5 versie, dus wellicht ook in NL geen cross-buy. Als ik online even zoek, zie ik ook meldingen van vroeger dat het vreemd genoeg geen cross-buy is. Dan vraag ik me af waarom je überhaupt de PS5 versie zou kopen gezien dit gewoon een 2D-platformer is. Die versies zijn wellicht nagenoeg identiek.
Waarom zou je niet de PS5 versie kopen eigenlijk?
Ik heb hier namelijk enkel een PlayStation 5 staan en geen 4.
edit:
Zag eruit als een leuke game, een platformer puzzel spel, dus gelijk maar aangeschaft vanwege de goede aanbieding :)
En dat het niet op een PS4 kan draaien maakt me toch niet uit. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Vliegvlug op 23-11-2025 17:49 ]

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:31
Mooie aanbieding op bol, Doom Dark Ages voor €30

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-12 13:34
roy111179 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 16:37:
Vraag: welke versie moet ik aanschaffen om de kans op geluidsoverlast door blazen zo klein mogelijk te laten zijn.
De stilste PS5 Pro schijnt degene te zijn met het modelnummer CFI-7121 vanwege een nieuwe ventilator, geoptimaliseerde koeling, en lager thermisch verbruik. Dat zit o.a. in het verschil in fans... de foxconn (CFI-7121) is stiller dan de delta (CFI-7021). Helaas meldt geen enkele site welk model ze uitleveren, dus als je het zeker wilt weten, dan moet je aan de leverancier vragen welk model er op de doos staat die zij leveren.

• sacaji
Hotzenwalder schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:26:
[...]

De stilste PS5 Pro schijnt degene te zijn met het modelnummer CFI-7121 vanwege een nieuwe ventilator, geoptimaliseerde koeling, en lager thermisch verbruik. Dat zit o.a. in het verschil in fans... de foxconn (CFI-7121) is stiller dan de delta (CFI-7021). Helaas meldt geen enkele site welk model ze uitleveren, dus als je het zeker wilt weten, dan moet je aan de leverancier vragen welk model er op de doos staat die zij leveren.
Staat dit op de doos? Als ik de pro van mij straks binnenkrijg wil ik meteen kijken.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:52
Hotzenwalder schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:26:
[...]

Dit staat op de verpakking. Oude voorraad en de EA FC 26 bundels zijn allemaal CFI-7021, nieuwe voorraad los zonder onder game is CF7121. Maar ik kan je vertellen dat het verschil echt minimaal is, niet zo er als bij de Sony PlayStation 4 Pro (Delta Vs. Nidec). Daarbij is er bij de CFI-7121 bezuinigd op de PCB's en waar kan zijn aluminium elementen van kunststof geworden. De CFI-7121 is vooral voor Sony om de productie kosten te drukken, dat deze iets stiller is is voor de eindgebruiker mooi meegenomen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 04-12 13:34
sacaji schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:47:
[...]

Staat dit op de doos? Als ik de pro van mij straks binnenkrijg wil ik meteen kijken.
Doos of op de console zelf

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12 14:19
Shaker74 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:21:
Maar de games in de playstore vallen me wel tegen. Had er wat instaan die ik voor een mooie prijs wilde hebben maar de kortingen zijn niet echt top. Voor mij dan..
Grappig, ik kreeg vanmorgen juist "16 games on your wishlist are discounted".. Voor ieder wat wils.
Maar ik speel altijd games die al wat ouder zijn, de aanbiedingen voor echt nieuwe games zijn echt ruk, van 89 voor 69 euro bijvoorbeeld. Fijn hoor.
Vliegvlug schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:58:
[...]
Waarom zou je niet de PS5 versie kopen eigenlijk?
Ik heb hier namelijk enkel een PlayStation 5 staan en geen 4.
Juist, in dat geval koop je natuurlijk de PS5 versie. Beetje stom van me.
Maar illustreert ook hoe stom het is dat dit geen cross-buy is, want er gaat niemand die game 2x kopen. Dus geef de PS4 versie gewoon bij de PS5 versie toch?

• Shaker74
  • Laatst online: 13:54
sacaji schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 06:43:
[...]

Thanks! Heb hem maar besteld want speel af en toe shooters, is toch handig. Was met de scuf toen ook. Welke headset gebruik jij?
Np, veel plezier ermee....

Ik gebruik de Pulse Elite. :)

• Shaker74
WaterFire schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:17:
[...]

Grappig, ik kreeg vanmorgen juist "16 games on your wishlist are discounted".. Voor ieder wat wils.
Maar ik speel altijd games die al wat ouder zijn, de aanbiedingen voor echt nieuwe games zijn echt ruk, van 89 voor 69 euro bijvoorbeeld. Fijn hoor.
Ja, de meeste op mijn wishlist kregen ook een korting hoor maar niet wat ik had verwacht. Zeker idd de wat nieuwere. Die vielen me tegen. Ik heb met die games wel geduld. Genoeg te doen hoor. 8)

• Shaker74
Twixie schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:59:
[...]

Juist, in dat geval koop je natuurlijk de PS5 versie. Beetje stom van me.
Maar illustreert ook hoe stom het is dat dit geen cross-buy is, want er gaat niemand die game 2x kopen. Dus geef de PS4 versie gewoon bij de PS5 versie toch?
Haha praktisch gezien heb ik dat wel gedaan ooit :P RDR2 gekocht op schijf voor PS4. Maar had PS5 OG digital. dus uiteindelijk opnieuw gekocht voor de PS5 :+

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:29
Shaker74 schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:06:
[...]

Haha praktisch gezien heb ik dat wel gedaan ooit :P RDR2 gekocht op schijf voor PS4. Maar had PS5 OG digital. dus uiteindelijk opnieuw gekocht voor de PS5 :+
Oh 2 keer maar, ik heb gta5 op de ps3 gekocht, op de ps4, op de ps5 pro die 10 euro ofzo upgrade toen.
En dan ook nog eens op de pc ook :+, maar ja is wel een heel ander spelletje dan hierboven genoemd wordt haha.

• grizzlywilde
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-12 15:50
nvm staat in het PS+ topic

[ Voor 95% gewijzigd door grizzlywilde op 24-11-2025 14:58 . Reden: overbodig ]

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ben voor de lol even Uncharted 3 aan het (her) spelen... Maar wat een graphics (en verhaal, en vooral ook muziek/ geluid!) heeft dat spel toch. En die is al bijna 15 jaar oud. Echt geweldig. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 24-11-2025 19:22 ]

• sacaji
Klopt het dat met een verticle stand, de ps5 (pro) niet heel stabiel is? In de zin dat als je er aan zit hij een beetje wankelt?

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

@sacaji

Denk dat hij stabiel moet staan met stand. Heb je hem goed/recht vastgeschroefd? Zonder speling?

Anders ff de stand eraf halen en opnieuw voorzichtig erop schroeven?

Die van mij staat zelfs stabiel zonder stand (heb hem op 2 stapeltjes speelkaarten (met metallic grijze tape eromheen) staan. :D )

Edit: ik heb ook een ps5 disk edition gehad en die stond stabiel volgens mij met stand)

[ Voor 48% gewijzigd door Format-C op 24-11-2025 20:46 ]

• sacaji
Format-C schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:39:
@sacaji

Denk dat hij stabiel moet staan met stand. Heb je hem goed/recht vastgeschroefd? Zonder speling?

Anders ff de stand eraf halen en opnieuw voorzichtig erop schroeven?

Die van mij staat zelfs stabiel zonder stand (heb hem op 2 stapeltjes speelkaarten (met metallic grijze tape eromheen) staan. :D )

Edit: ik heb ook een ps5 disk edition gehad en die stond stabiel volgens mij met stand)
Denk idd dat ik hem strakker moet zetten. Het wankelt beetje als je er aan zit. Ga het proberen, thanks!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

sacaji schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:17:
Klopt het dat met een verticle stand, de ps5 (pro) niet heel stabiel is? In de zin dat als je er aan zit hij een beetje wankelt?
Je bedoelt die metalen ring die je er los bij kan kopen?
Die heb ik en wiebelt absoluut niet, zie dit stukje uit een eerdere post van mij: Vliegvlug in "[PS5] PlayStation 5 - Deel 2"

Heb de PS5 rechtop naast mijn TV staan wat op zich wel goed ging maar merkte dat de console toch steeds een beetje naar achteren schoof als ik er een usb-c kabel in prikte of te hard op de eject knop drukte. Daarom toch de vertical stand gekocht:
PS5 vertical stand
Wel de kloon variant voor €15 en niet de originele die 2x zo duur is want ik had bij reviews gelezen dat er feitelijk geen verschil is. En nu staat de console als een huis en verschuift niet meer! :)

• sacaji
Vliegvlug schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:28:
[...]

Je bedoelt die metalen ring die je er los bij kan kopen?
Die heb ik en wiebelt absoluut niet, zie dit stukje uit een eerdere post van mij: Vliegvlug in "[PS5] PlayStation 5 - Deel 2"

Heb de PS5 rechtop naast mijn TV staan wat op zich wel goed ging maar merkte dat de console toch steeds een beetje naar achteren schoof als ik er een usb-c kabel in prikte of te hard op de eject knop drukte. Daarom toch de vertical stand gekocht:
[Afbeelding: PS5 vertical stand]
Wel de kloon variant voor €15 en niet de originele die 2x zo duur is want ik had bij reviews gelezen dat er feitelijk geen verschil is. En nu staat de console als een huis en verschuift niet meer! :)
Ja, die! Maar dan van Sony, via Amazon voor 19€ kunnen scoren. Denk dat ik hem strakker moet zetten. Wilde te snel alles in elkaar krijgen 😂

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

sacaji schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:16:
[...]

Ja, die! Maar dan van Sony, via Amazon voor 19€ kunnen scoren. Denk dat ik hem strakker moet zetten. Wilde te snel alles in elkaar krijgen 😂
Goede prijs inderdaad (y)
Staat me bij dat ik er een stukje plastic uit moest halen omdat dit voor de niet-slim PS5 erin zat, misschien dat dat er bij jou nog in zit?

• sacaji
Nou, heb hem iets vaster gezet / gedrukt en als ik aan de stand beweeg staat hij goed. Dat is opgelost.

Iemand die weet of het klopt als je in menu bent dat de ps5 pro op 60hz vrr uit staan normaal is? Instellingen staan goed in menu zover ik weet, gaat om een S95D Samsung. Zou 60fps 120hz moeten halen op 4k?

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:35
sacaji schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:47:
Nou, heb hem iets vaster gezet / gedrukt en als ik aan de stand beweeg staat hij goed. Dat is opgelost.

Iemand die weet of het klopt als je in menu bent dat de ps5 pro op 60hz vrr uit staan normaal is? Instellingen staan goed in menu zover ik weet, gaat om een S95D Samsung. Zou 60fps 120hz moeten halen op 4k?
menu van de ps5 is 60hz

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Toch even een laatste check hier... Ik sta op het punt om Indiana Jones - The Great Circle te kopen op Amazon.com. Nu begreep ik dat PS5-games op disc regiovrij zijn, dus dat is top, maar ik las wel iets dat het misschien kon dat je DLC niet allemaal kon downloaden dan? Iemand daar toevallig meer weet van? :)

EDIT: Laat maar zitten, komt toch nog tax bij, waardoor het niet interessant meer is :+

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 28-11-2025 13:15 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:59
CLB schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:11:
Toch even een laatste check hier... Ik sta op het punt om Indiana Jones - The Great Circle te kopen op Amazon.com. Nu begreep ik dat PS5-games op disc regiovrij zijn, dus dat is top, maar ik las wel iets dat het misschien kon dat je DLC niet allemaal kon downloaden dan? Iemand daar toevallig meer weet van? :)

EDIT: Laat maar zitten, komt toch nog tax bij, waardoor het niet interessant meer is :+
Hij is nu €55,99 in de playstation store. Voor als je een digitale versie niet erg vindt: https://store.playstation...26786_00-INDIANAJONESATGC
Het is wel een aanrader om te spelen in elk geval.

Latin capital letter y with diaeresis

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ja merci, ik ben meer van een fysiek schijfje, maar ga zo wel twijfelen ja... :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:56
De nieuwe Lets Talk PlayStation is er.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:27
Ik vraag me af wanneer het lijstje met 'hiermee heb je je leven vergooid in 2025' zal komen.
Altijd een verrassing wat je het meest gespeeld hebt ed. :)

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:31
Zojuist een ps5 825gb besteld, hoeveel extra geheugen is aan te raden als ik FC26 F1 Fortnite GTA V en Battlefield 6 er op wil zetten?

• Carlos0_0
feddesman schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:21:
Zojuist een ps5 825gb besteld, hoeveel extra geheugen is aan te raden als ik FC26 F1 Fortnite GTA V en Battlefield 6 er op wil zetten?
Geen dat past prima

• Vrijdag
Als je geen CoD speelt hou je zeeën van ruimte over :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:36
Je kan zoiets natuurlijk even googelen. Net in Chatgpt gegooid en je spellen zijn ongeveer iets van 350GB.
PS5 heeft dan nog iets van 320 over(OS kost ook gauw 100Gb+)

Zolang je er niet COD ook op installeert valt het wel mee

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:25
Beste tweakers,

Ik vraag het maar in dit topic.

Gisteren probeerde ik met mijn zwager Modern warfare lokaal te spelen.

Maar we hebben opgemerkt dat het beeld echt bright is. Was bijna niet te doen.

Ik heb een Sony QD-OLED tv, andere spellen ook Warzone doen het wel gewoon goed. Ligt dat aan het spel of een instelling in Modern Warfare?

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:46
theduke1989 schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:00:
Beste tweakers,

Ik heb een Sony QD-OLED tv, andere spellen ook Warzone doen het wel gewoon goed. Ligt dat aan het spel of een instelling in Modern Warfare?
Misschien een HDR dingetje? Even kijken of helpt om dat uit te zetten.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12 08:28
theduke1989 schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:00:
Beste tweakers,

Is de HDR wel goed ingesteld voor de tv? Staat de black level op low?
Heb je hdr gecalibreert in ps5 zelf?

• sacaji
Zo, wat is het wennen weer een controller en een groot TV. Vroeger was ik er goed in met shootets, nu, als een papa, voel ik me sloom en oud. 🫠🤣

Alleen snap ik de Dualsense edge niet, dacht dat ik de extra knoppen in game kon aanpassen zoals bij SCUF. Maar je moet dus profielen maken en dan via FN activeren

• theduke1989
Cowboy_Henk schreef op maandag 1 december 2025 @ 00:09:
[...]

Is de HDR wel goed ingesteld voor de tv? Staat de black level op low?
Heb je hdr gecalibreert in ps5 zelf?
Als ik HDR of VRR aanzet, vraagt PS5 direct om te calibreren.
Ik moet dan barely visible doen paar maal.

Op tv zelf moet ik kijken wat de beste opties zijn voor de PS5 pro.
Je zou toch verwachten dat de TV dit direct moet oppakken?

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 08-12 08:28
theduke1989 schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:14:
[...]

Als ik HDR of VRR aanzet, vraagt PS5 direct om te calibreren.
Ik moet dan barely visible doen paar maal.

Op tv zelf moet ik kijken wat de beste opties zijn voor de PS5 pro.
Je zou toch verwachten dat de TV dit direct moet oppakken?
Nee de tv kan je best nog wat instellen hoor.
Zoek je specifieke model (zonder het aantal inch) op YouTube voor de beste settings . Bvb 'Sony a95 L best settings'
Je kan de tv op HGIG hdr zetten bvb, dat is gemaakt voor gaming.
En ps5 kan je ook best instellen na tv calibratie.
En dan kan je dit filmpje volgen

• Shaker74
sacaji schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:16:
Zo, wat is het wennen weer een controller en een groot TV. Vroeger was ik er goed in met shootets, nu, als een papa, voel ik me sloom en oud. 🫠🤣

Alleen snap ik de Dualsense edge niet, dacht dat ik de extra knoppen in game kon aanpassen zoals bij SCUF. Maar je moet dus profielen maken en dan via FN activeren
Ik ken SCUF niet. Maar de Edge wel.

Wat je kunt is idd profielen aanmaken. Tijdens het spelen kun je van profiel wisselen. Dat is met die Fn knop binnen nog geen seconde gewisseld. Maar speel geen shooters dus ik weet niet wat je ingame zou willen veranderen. Zelf wissel ik van RPG-racen-voetbal. Maar die wissel ik dus wanneer ik ga beginnen.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:58
Ik zag vandeweek ergens een game voorbijkomen die me wel aansprak, en na wat meer informatie te hebben gezocht heb ik hem gelijk aangeschaft. Het gaat om Dispatch (mag niet naar games linken van de baas ;)).

Het is een game in de stijl van Telltale Walking dead games. Je bent een aan lager wal geraakte superheld zonder krachten (denk Iron man) die dan bij een superheldencentrale komt te werken. Je bent de dispatcher die een team low-level disfunctionele former criminals turned good guys moet aansturen.

Het is zoals gebruikelijk in het genre een soort interactieve film, maar ik vind het verhaal echt super tof. Het dispatchen is nog best uitdagend, want je helden werken lang niet altijd mee. Als het genre je ligt is het een absolute aanrader.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12 21:14
Hey tweakersleden,

De afgelopen 2 jaar heb ik mijn ps plus abbo verlengt tijdens de black friday deals. 2 maal heb ik gekozen voor extra omdat ik best wat games in te halen had. Echter zie ik dit jaar geen reden om voor extra te gaan (voorlopig)

Nu is het alleen zo dat ik geen korting krijg op de essential tierlist. Dit terwijl vele andere dit wel lijken te krijgen. Andere hier ook problemen mee toevallig?

https://www.reddit.com/r/..._essentials_black_friday/

Hier hetzelfde probleem.

Andere tweakers die dit probleem ervaren?

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:57
swoutr schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:47:
Hey tweakersleden,

De afgelopen 2 jaar heb ik mijn ps plus abbo verlengt tijdens de black friday deals. 2 maal heb ik gekozen voor extra omdat ik best wat games in te halen had. Echter zie ik dit jaar geen reden om voor extra te gaan (voorlopig)

Nu is het alleen zo dat ik geen korting krijg op de essential tierlist. Dit terwijl vele andere dit wel lijken te krijgen. Andere hier ook problemen mee toevallig?

https://www.reddit.com/r/..._essentials_black_friday/

Hier hetzelfde probleem.

Andere tweakers die dit probleem ervaren?
Nee geen last van, kreeg gewoon korting op essential. Terwijl ik ook de duurdere had, maar pas nadat je abbo is verlopen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• swoutr
  • Laatst online: 01-12 21:14
Amaze86 schreef op maandag 1 december 2025 @ 18:04:
[...]

Nee geen last van, kreeg gewoon korting op essential. Terwijl ik ook de duurdere had, maar pas nadat je abbo is verlopen.
Intussen via via support kunnen spreken. Er wordt naar het probleem gekeken.

Erg vaag dat het probleem zo selectief is, bijna alsof ze de korting A-B testen, eens kijken hoeveel mensen hun abbo verlengen zonder korting.

[ Voor 37% gewijzigd door swoutr op 01-12-2025 18:40 ]

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:44

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Heeft iemand hier de Coolblue huismerk (bluebuilt) cover plates voor de disc versie van de PS5 slim?
Zijn die een beetje goede kwaliteit?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Malfunctions schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:53:
Ik zag vandeweek ergens een game voorbijkomen die me wel aansprak, en na wat meer informatie te hebben gezocht heb ik hem gelijk aangeschaft. Het gaat om Dispatch (mag niet naar games linken van de baas ;)).

Het is een game in de stijl van Telltale Walking dead games. Je bent een aan lager wal geraakte superheld zonder krachten (denk Iron man) die dan bij een superheldencentrale komt te werken. Je bent de dispatcher die een team low-level disfunctionele former criminals turned good guys moet aansturen.

Het is zoals gebruikelijk in het genre een soort interactieve film, maar ik vind het verhaal echt super tof. Het dispatchen is nog best uitdagend, want je helden werken lang niet altijd mee. Als het genre je ligt is het een absolute aanrader.
Ja deze staat ook hoog op mijn backlog lijstje. Het is zelfs van veel voormalige devs van Telltale die Walking Dead en Wolf Among Us hebben gemaakt. Hele coole cast ook met o.a. Aaron Paul en Jeffrey Wright.

• Carlos0_0
Abbo loopt vandaag af, had extra maar wou terug naar Essentials.
Vanavond met korting kunnen verlengen, 57 euro voor jaartje essentials.(kon korting krijgen op alle 3 de tiers).

Wel via de website gedaan, via de app lukte het mij niet goed.

[ Voor 28% gewijzigd door Carlos0_0 op 01-12-2025 22:47 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RDR1 update even gespeeld. Vind het er wel echt beter uit zien. Maar is wel vooral de belichting en HDR die het beter maakt. Het blijft een oud spel natuurlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-12-2025 11:39 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Shaker74
ArthurMorgan schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 07:24:
RDR1 update even gespeeld. Vind het er wel echt beter uit zien. Maar is wel vooral de belichting en HDR die het beter maakt. Het blijft een oud spel natuurlijk.
(en een beetje slordig, in beeld krijg je nog een melding over dat je je "PS4" systeem niet uit mag zetten tijdens het saven. )
Was 25. Nu pech. Is nu weer 50. Ik kijk eerst wel online of het wat voor mij is. Ik heb deze nooit gespeeld Ik was begonnen met RDR2. (2x lol, PS4 en PS5) Nooit doorgespeeld. Ik denk dat ik wacht op een aanbieding als het me bevalt. Is hij vergelijkbaar met RDR2? Want je zegt het blijft een oud spel.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:57
Shaker74 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:01:
[...]

Was 25. Nu pech. Is nu weer 50. Ik kijk eerst wel online of het wat voor mij is. Ik heb deze nooit gespeeld Ik was begonnen met RDR2. (2x lol, PS4 en PS5) Nooit doorgespeeld. Ik denk dat ik wacht op een aanbieding als het me bevalt. Is hij vergelijkbaar met RDR2? Want je zegt het blijft een oud spel.
Bij PS+ Extra zit hij vanaf nu in de catalogus.
Ik was trouwens zo in de war dat ik dacht dat het ging om deel 2.. maar deel 1 is dus opnieuw uitgebracht haha. Moet deel 2 sowieso nog spelen dus dan eerst maar weer deel 1 uitspelen.. weg kerstvakantie haha.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Shaker74 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:01:
[...]

Ik zou niet snel aanraden hem voor de volle prijs te halen. Maar 25 euro vind ik de game zeker wel waard ja. Is het vergelijkbaar met RDR2? Op wat voor manier?

Alles is een voorloper natuurlijk, er zit ontzettend veel ontwikkeltijd tussen deze 2. En dit is en blijft gewoon een opgepoetste versie.
Maar als je de sfeer bedoelt, ja dan vind ik het wel echt vergelijkbaar. Al blijft deel 2 in mijn opinie beter natuurlijk. Daar zit veel meer tijd en geld in. En dat merk je.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Carlos0_0
Gelijk maar effe toegevoegd aan de library, van het weekend maar eens proberen :).

• Shaker74
ArthurMorgan schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:02:
[...]

Ik zou niet snel aanraden hem voor de volle prijs te halen. Maar 25 euro vind ik de game zeker wel waard ja. Is het vergelijkbaar met RDR2? Op wat voor manier?

Alles is een voorloper natuurlijk, er zit ontzettend veel ontwikkeltijd tussen deze 2. En dit is en blijft gewoon een opgepoetste versie.
Maar als je de sfeer bedoelt, ja dan vind ik het wel echt vergelijkbaar. Al blijft deel 2 in mijn opinie beter natuurlijk. Daar zit veel meer tijd en geld in. En dat merk je.
Grafisch? maar ze hebben fdus de gameplay ook niet echt iets mee gedaan. Beetje zoals oblivion?

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik heb de indruk dat “oude games” wat langer populair blijven, hebben jullie dat ook?

We zien toch wel veel remastered games. Maar ook als ik naar mezelf kijk, heb ik, sinds ik een paar maanden geleden een PS5 aangeschaft heb, enkel nog “oude games” gekocht; TLoU2 remastered, GTAV remastered, CoD:MW2 & CoD:BO6.

En Spiderman 2 maar hoewel wel leuk wat weinig variatie, maar dat was dus de enige “nieuwe game”.

Herkenbaar of juist niet? :)

It’s the economy, stupid!

• Vrijdag
dawg schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:05:
Ik heb de indruk dat “oude games” wat langer populair blijven, hebben jullie dat ook?

We zien toch wel veel remastered games. Maar ook als ik naar mezelf kijk, heb ik, sinds ik een paar maanden geleden een PS5 aangeschaft heb, enkel nog “oude games” gekocht; TLoU2 remastered, GTAV remastered, CoD:MW2 & CoD:BO6.

En Spiderman 2 maar hoewel wel leuk wat weinig variatie, maar dat was dus de enige “nieuwe game”.

Groot deel nostalgie denk ik. Aardig wat gamers die zijn geboren in de jaren tachtig/mid negentig zijn opgegroeid met spellen die nu massaal geremastered/geremaked worden. Of domweg gekopieerd. Die kunnen nu al die spellen nogmaals spelen maar dan met de techniek van nu. Daarnaast zijn ze nu ergens tussen de veertig en vijftig en hebben ook een wat groter besteedbaar budget dus aanschaffen is ook niet echt meer een issue.

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:55
Remasters/remakes zijn ten eerste goedkoper om te maken (het wiel hoeft niet opnieuw uitgevonden) en ten tweede hoeft het publiek het niet te leren kennen, interesse is er al.

In de huidige markt waar de budgetten voor AAA-games torenhoog zijn geworden is het gewoonweg minder risico om remasters/remakes te maken dan het risico van een nieuw IP aan te gaan dat flopt.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:06
dawg schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:05:

Nee, eigenlijk niet. Hier speel ik momenteel alleen Battlefield 6, Arc Raiders en Outer Worlds 2. Daarna Ghost of Yotei denk ik. Mooie tijden nu. :)

• feddesman
Ik wil 4tb extra geheugen in mn ps5 doen.
Kan ik hier elke M.2 NVMe SSD in doen of moet ik nog ergens op letten? Welke zouden jullie aanraden?

• hcQd
  • Laatst online: 19:59
feddesman schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:46:
Kan ik hier elke M.2 NVMe SSD in doen of moet ik nog ergens op letten? Welke zouden jullie aanraden?
De eisen staan, zoals je zou verwachten, bij Sony op de site, ook heeft de pricewatch er een filter voor.

• Hulleman
  • Laatst online: 15:00
Welke zouden jullie aanraden?
Kijk eerst naar de goedkoopste opties. Daar zie ik: Een WD Blue SN5000 (€ 259), Lexar NM790 en Samsung 990 Evo Plus (beiden € 289). Volstaan allemaal en zijn allemaal rappe SSD's. Overigens maakt de snelheid van de SSD maakt voor de prestaties van de PS5 niks uit heeft Digital Foundry al eens aangetoond, ook niet als de snelheid fors onder de door Sony aangeraden snelheid ligt (wat bij deze 3 SSD's niet het geval is).

Daar nog los een heatsink bij kopen voor een tientje (zoiets) en je bent klaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Hulleman op 04-12-2025 10:00 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 18:22

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Vraag je ten eerste af of je wel echt 4TB nodig hebt. Ik krijg mijn 2TB ook niet vol, en ik heb toch aardig wat games naast elkaar gespeeld. En als je er een keer 1 moet verwijderen is dat ook niet het einde natuurlijk...
Ik zou gewoon 100 euro in mijn zak houden en voor 2TB gaan.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Shifter3
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20:13
Sinterklaasje Bedankt! 🎁

-Playstation 5 Pro Edge Pro controller
-Playstation 5 Stand

🎁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yk3KlBWKvCzxCj_gb9QQIEHi37I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rZeEjAAv758MYmoXmkrVu97c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_yzdB1HBIUZMypvvm1H19zVpO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fs0GsEcjfRep72ivFjpmBmKq.jpg?f=fotoalbum_large

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Ik heb gehoord dat je je ps5 beter niet verticaal kan neerzetten, omdat dan de liquid metal van het koelsysteem naar beneden kan gaan druipen.
In hoeverre is dit een risico?

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Militia Pilot schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:13:
Ik heb gehoord dat je je ps5 beter niet verticaal kan neerzetten, omdat dan de liquid metal van het koelsysteem naar beneden kan gaan druipen.
In hoeverre is dit een risico?
Zou me daar niet zo druk om maken. Waarom zouden ze (ook sony zelf) anders nog een vertical stand verkopen?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Same die van mij heeft vanaf de release datum rechtop gestaan. en geen problemen, heb hme recent verkocht via marktplaats (ivm upgrade naar PRO).

Wat betreft de opslag upgrade zou ik ook niet zo snel voor 4Gb gaan. de originele opslag blijf je behouden. dus met een 2GB NVME krijg je effectief 2,8Gb opslag. Voor de meeste mensen zal zelfs 1,8Gb al voldoende zijn want dan kun je al ca 15-20 games installeren.

Dan zou ik die 260 euro die je bereid bent uit te geven aan een 4Gb NVME eerder gebruiken om te upgraden naar een Pro :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• RobinNL
  • Laatst online: 10:15
Chaoss schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:25:
Same die van mij heeft vanaf de release datum rechtop gestaan. en geen problemen, heb hme recent verkocht via marktplaats (ivm upgrade naar PRO).

Wat betreft de opslag upgrade zou ik ook niet zo snel voor 4Gb gaan. de originele opslag blijf je behouden. dus met een 2GB NVME krijg je effectief 2,8Gb opslag. Voor de meeste mensen zal zelfs 1,8Gb al voldoende zijn want dan kun je al ca 15-20 games installeren.

Dan zou ik die 260 euro die je bereid bent uit te geven aan een 4Gb NVME eerder gebruiken om te upgraden naar een Pro :P
TB ;)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Hulleman
Format-C schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:16:
[...]

Zou me daar niet zo druk om maken. Waarom zouden ze (ook sony zelf) anders nog een vertical stand verkopen?
Het is wel degelijk een probleem gebleken bij sommige consoles. Sony heeft naar aanleiding daarvan ribbels aangebracht in een hernieuwde versie van de consoles, zodat de liquid metal niet meer kan zakken als de consoles recht op staan. Dat Sony iets verkoopt wil niet zeggen dat iets vlekkeloos werkt/geen problemen kan veroorzaken.

@Militia Pilot, als je je daar druk om maakt moet je zoeken naar de PS5(pro) versie (CFI nummer) waar Sony het probleem met de liquid metal heeft aangepakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 04-12-2025 13:27 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Hulleman schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:14:
[...]

Het is wel degelijk een probleem gebleken bij sommige consoles. Sony heeft naar aanleiding daarvan ribbels aangebracht in een hernieuwde versie van de consoles, zodat de liquid metal niet meer kan zakken als de consoles recht op staan. Dat Sony iets verkoopt wil niet zeggen dat iets vlekkeloos werkt/geen problemen kan veroorzaken.

@Militia Pilot, als je je daar druk om maakt moet je zoeken naar de PS5(pro) versie (CFI nummer) waar Sony het probleem met de liquid metal heeft aangepakt.
Ik heb gelukkig een PS5 slim met versienummer CFI-2116 waarbij het probleem opgelost zou moeten zijn.

• feddesman
Hulleman schreef op donderdag 4 december 2025 @ 09:58:
[...]

Kijk eerst naar de goedkoopste opties. Daar zie ik: Een WD Blue SN5000 (€ 259), Lexar NM790 en Samsung 990 Evo Plus (beiden € 289). Volstaan allemaal en zijn allemaal rappe SSD's. Overigens maakt de snelheid van de SSD maakt voor de prestaties van de PS5 niks uit heeft Digital Foundry al eens aangetoond, ook niet als de snelheid fors onder de door Sony aangeraden snelheid ligt (wat bij deze 3 SSD's niet het geval is).

Daar nog los een heatsink bij kopen voor een tientje (zoiets) en je bent klaar.
Top! Dan word het een 2tb Samsung 990 evo plus met losse heathsinc kunnen we weer even voorruit. M’n standaard 1 tb gaat toch best snel vol.

• Shifter3
Mijn Playstation 5 Pro staat al overeind!
Simpel Plug And Play met 1 schroefje!

Ik pak die Playstion 5 Edge Pro controller uit.
En kom er achter dat de controller ook 3D knopjes
Heeft aan de voorkant van de controller.
Je kunt er op klikken.
En je kunt het 3D knopje ook indrukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Z6iPTm3J-X-58qF9r8_HRoPlek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWCeB4egyPlVIQxrOkjGKyYT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsDF41gVRb7JpHXmykVCC4pN288=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCffK1VgXJHtsAdl0dzrMtfQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NSbVDXzFzQKW7B3jAkuCglqvJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twwKNUQuwhr5CJeEaU2qK33D.jpg?f=fotoalbum_large

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Shifter3 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:11:
Mijn Playstation 5 Pro staat al overeind!
Simpel Plug And Play met 1 schroefje!

Ik pak die Playstion 5 Edge Pro controller uit.
En kom er achter dat de controller ook 3D knopjes
Heeft aan de voorkant van de controller.
Je kunt er op klikken.
En je kunt het 3D knopje ook indrukken.
Wat bedoel je met 3D knopjes? De knoppen aan de onderkant zijn geen extra knoppen, alleen knoppen die de andere knoppen zou kunnen simuleren na re-mappen - met die Fn knoppen kan je dus die knoppen programmeren en een ‘profiel’ van maken en daarmee selecteren/wisselen. De knopjes met die streepjes geven de weerstand van de trekkerknoppen aan, van kort tot lang indrukken.

[ Voor 8% gewijzigd door Mauz1978 op 04-12-2025 15:34 ]

Something under the bed is drooling

• Shifter3
Mauz1978 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:31:
[...]

Wat bedoel je met 3D knopjes? De knoppen aan de onderkant zijn geen extra knoppen, alleen knoppen die de andere knoppen zou kunnen simuleren na re-mappen - met die Fn knoppen kan je dus die knoppen programmeren en een ‘profiel’ van maken en daarmee selecteren/wisselen. De knopjes met die streepjes geven de weerstand van de trekkerknoppen aan, van kort tot lang indrukken.
Idd ik bedoel die FN funktie knoppen.

Dus die FN funktie knoppen kun je niet ingame gebruiken?

Ik bedoel eigenlijk 2D FN functie knoppen.
Je kunt deze FN knoppen op 2 manieren klikken.
Klikken en drukken.

Dus die FN kun je alleen maar gebruiken
Om van profiel te wisselen?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Shifter3 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:45:
[...]

Klikken en drukken.

Als iets 2D is, kan je er per definitie niet op drukken? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Mauz1978

Console War Veteran

Shifter3 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:45:
[...]

Klikken en drukken.

Correct. Je kan er tevens volume mee aanpassen en navigeren etc. Maar in de games kan je er niks mee.

Something under the bed is drooling

• Shifter3
Mauz1978 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 18:18:
[...]

Correct. Je kan er tevens volume mee aanpassen en navigeren etc. Maar in de games kan je er niks mee.
Bedankt😀

Dit van die 2D knoppen is moeilijk uit te leggen.
Ik bedoel dat je die FN Funcie knoppen op 2
Vershillende manieren kunt klikken.
Er op klikken en er op drukken.
Ik noem het maar 2D FN Funcie knoppen.

Heeft dit een naam?
Weet iemand hier de benaming hier voor?

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:56
De nieuwe Lets Talk PlayStation is er.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Shifter3
Maar ik moest die playstation 5 Stand of standaard
Wel kopen.

Ik heb de Playstation 5 Pro.
Zonder Disc station.
Dus mijn Playstation 5 Pro wiebelde wat.

Met die Disc station kon je die plastic doorzichtige
Steuntjes nog gebruiken om je Playstation 5 Pro
Stabiel neer te zetten.

Die disc station heb ik niet meer.
Steeds van schijfjes te wisselen daar houd ik niet
Zo van.

Ik koop alle games gewoon uit de Playstation store.
Zodat je niet steeds de disc hoeft te zwappen.

[ Voor 11% gewijzigd door Shifter3 op 05-12-2025 16:56 ]

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 18:22

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Shifter3 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 16:52:
Maar ik moest die playstation 5 Stand of standaard
Wel kopen.

Ik heb de Playstation 5 Pro.
Zonder Disc station.
Dus mijn Playstation 5 Pro wiebelde wat.

Met die Disc station kon je die plastic doorzichtige
Steuntjes nog gebruiken om je Playstation 5 Pro
Stabiel neer te zetten.

Die disc station heb ik niet meer.
Steeds van schijfjes te wisselen daar houd ik niet
Zo van.

Ik koop alle games gewoon uit de Playstation store.
Zodat je niet steeds de disc hoeft te zwappen.
Waarom typ je in Sinterklaasgedicht modus? Het is niet te lezen zo...

Maar... Hoe veel moeite is het nu om een schijfje er in te stoppen? Games op disc zijn vaak (veel) goedkoper en je kunt ze daarna nog doorverkopen ook. Je gooit een hoop geld weg zo.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Carlos0_0
Nyarlathotep schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:20:
[...]

Waarom typ je in Sinterklaasgedicht modus? Het is niet te lezen zo...

Maar... Hoe veel moeite is het nu om een schijfje er in te stoppen? Games op disc zijn vaak (veel) goedkoper en je kunt ze daarna nog doorverkopen ook. Je gooit een hoop geld weg zo.
Doorverkopen is iets wat ik nooit doe, en is het schijfje wisselen veel werk nee.
Maar je heb nu ook geen nutteloze doosjes slingeren, die in een la liggen etc(waar niks mee doe).
Verder zijn er digitaal ook zat acties, en anders betaal ik iets meer vind ik best.

• R.G
  • Laatst online: 15:23

R.G

Hmm ghost of thusima is niet echt Onder de 30 gekomen of wel?

Ik heb een PS4 disc en zie dat als ik in de ps5 stop ik een korting krijg. Alleen als ik de disc verlies wat gebeurt er dan? Dit lijkt mij uiteindelijk dom?

Ik heb liever gewoon de digital versie?

PS4 versie digital ps5 update kost 19,99 terwijl de ps5 game wel eens 30 euro was? (Digital)?

Je mekt trouwens PS4 director cut hebben voor 9,99 upgrade en voor gewone 19,99

Scheelt Dan met een sale 29,99 - 19,99 10?

Wel of niet doen?

• Carlos0_0
Met een upgrade moet je als nog de disc versie in de console hebben, ik zou zelf gewoon digitaal gaan.
Maar dat ben ik, ik geef niks om disc en hoesjes enzo, vind digitaal veel makkelijker ook.

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgoxI5MSjmkncIXdckZvliLCAy8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kM80e2CbwWQg8uqMZwFtW5dm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJ91btJD8-vKvDWJ7Vw14bA0ALE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFCb9CcExweewPj3PgTDEXQI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poquH8jjT1YOpfwqAGxnZSbi1Q4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B27jP9sV5TK4r8n51L6LwPUV.jpg?f=fotoalbum_tile
Een leverless fightstick gehaald, net op tijd voor de Marvel Tokon béta. :D
Speelt lekker en de game is voor mij een day 1 aanschaf!

• clannad
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:53
Via een sale Stellar Blade opgepikt.
Tof spel, maar had het toch iets anders verwacht.

Ik dacht aan een Devil May Cry, Nier Automota, Bayonetta variant.
Het spel is veel trager en grote nadruk op parry mechanics. Hoort in de Souls categorie toe.

Combat is zeer cool als je de reflexen hebt, kijk ernaar uit het uit te spelen.

• theduke1989
Bericht:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over bestellingen bij PlayStation Direct. Weet iemand of je bij een bestelling momenteel de nieuwste revisie van de PlayStation 5 pro, namelijk de CFI-7120, ontvangt, of dat je nog de oudere versie krijgt? Ik hoor graag jullie ervaringen!

Alvast Bedankt

[ Voor 21% gewijzigd door theduke1989 op 08-12-2025 08:44 ]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Hallotjes.

Zijn er mensen die vandaag Flight Sim 2024 gaan halen? Ik houd dit al een tijdje in de gaten en nog altijd niet duidelijk hoe de performance is op de Pro. Ik las her en der dat de framerate uncapped is op de Pro met een VRR scherm.

Ben erg benieuwd naar de framerate, met name aangezien er PSVR2 ondersteuning aanstaande is, waarvan je mag hopen dat ze tenminste 60fps halen.

• Carlos0_0
theduke1989 schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:43:
Bericht:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over bestellingen bij PlayStation Direct. Weet iemand of je bij een bestelling momenteel de nieuwste revisie van de PlayStation 5 pro, namelijk de CFI-7120, ontvangt, of dat je nog de oudere versie krijgt? Ik hoor graag jullie ervaringen!

Alvast Bedankt
Je kan elke versie krijgen, het is niet zo dat een winkel alle oude versies moet terug sturen.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:57
Bericht:
Hallo allemaal,

Alvast Bedankt
PS5 Pro verkoop gaat niet lekker, dus kans is groot dat je overal een oude versie krijgt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:25

koboy

Heb een idee voor een icon

Bericht:
Hallo allemaal,

Alvast Bedankt
Als je naar beneden scrollt op de pagina zie je dat het om de 7021 gaat. Kan zijn dat de pagina nog niet bijgewerkt is natuurlijk.
Wat ligt er in de "gewone winkels"?
De EAN van de 7121 schijnt 0711719024040 te zijn.

De nieuwe revisie is van oktober toch? Kan best zijn er nu nog de laatste restjes oude versie zijn. Zal niet heel veel zijn, want ik denk niet dat Sony een nieuwe revisie maakt als er nog voor een jaar op voorraad ligt.
Maar hoe dan ook, wat ik heb gelezen over de nieuwe revisie is het verschil dusdanig klein dat ik er zelf niet voor zou gaan wachten.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Hulleman
clannad schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:18:
Via een sale Stellar Blade opgepikt.
Tof spel, maar had het toch iets anders verwacht.

Ik dacht aan een Devil May Cry, Nier Automota, Bayonetta variant.
Het spel is veel trager en grote nadruk op parry mechanics. Hoort in de Souls categorie toe.

Combat is zeer cool als je de reflexen hebt, kijk ernaar uit het uit te spelen.
De game is inderdaad parry heavy, maar het is geen Souls like. Er zijn geen stats, wapens en armor om te upgraden. Wapens staan vast, armor is puur cosmetisch. Er is een skilltree om te upgraden wat je in soulslikes niet ziet. Daarnaast verlies je geen progressie als je doodgaat en is de game veel vergeeflijker qua timing dan de meeste Souls likes. Wel erg van de game genoten overigens!

• theduke1989
@koboy

k had een chat sessie met hun. Ze versturen 7021 helaas niet beschikbaar.
Is ook trouwens 664€ en geen 699€ aangezien je korting krijgt etc

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 08-12-2025 12:17 ]

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:21

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Sonds dit weekend een ps5 pro. Nu heb ik 2 accounts aan gemaakt. Een voor mezelf ( psn gekoppeld) een voor mijn zoon. Ik heb het sharing stukje aanstaan echter ziet mijn zoon niet de library met de games. Waar moet ik nog checken. Hij heeft zijn eigen psn account en al. Ook toegevoegd in familiebeheer.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Pagina: 1 ... 121 122 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties

LET OP: Het vragen voor het overnemen van accounts of het verhandelen hiervan is niet toegestaan. zie huisregels.
huisregels.