• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-03 11:04
kazuka schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 15:22:
Sony gaat zijn single player games niet langer uitbrengen op PC. Ghost of Yotei is ook geschrapt:

https://www.bloomberg.com...cT3JX9MqYduN3JmMm63yusBVE

Live service games en 2nd party games zoals Kena en Death Stranding blijven wel gewoon naar PC komen.
Mijn gok is dat ze het weer voortzetten als ze geld nodig hebben. Was namelijk een aardige financiële boost, lijkt mij.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Martinspire schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:27:
[...]

Mijn gok is dat ze het weer voortzetten als ze geld nodig hebben. Was namelijk een aardige financiële boost, lijkt mij.
Dat viel dus blijkbaar erg tegen volgens hun laatste earning reports. Slechts 2% van hun winst waren de PC releases en dat was inclusief de live service hit Helldivers 2.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ACFPrMN.png

Ze denken ergens anders meer winst te kunnen pakken blijkbaar. Maar multiplayer games zoals Marathon en Helldivers blijven wel gewoon multiplatform dus het is ook maar een gedeeltelijke terugtrekking qua PC releases. De single player output is deze generatie ook niet meer dan 1 of 2 games per jaar.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:28
De nieuwe Lets Talk PlayStation is er

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik had het idee dat Playstation spellen op de PC Wel goed liepen maar 2% vd omzet is inderdaad verwaarloosbaar. Dan snap ik dat Sony er mee stopt, waarom zou je al die moeite doen en een stukje usp opgeven voor zo'n kleine omzet.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:16

koboy

Heb een idee voor een icon

Chaoss schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 09:04:
Ik had het idee dat Playstation spellen op de PC Wel goed liepen maar 2% vd omzet is inderdaad verwaarloosbaar. Dan snap ik dat Sony er mee stopt, waarom zou je al die moeite doen en een stukje usp opgeven voor zo'n kleine omzet.
Omzet waarvan Valve er met 30% vandoor gaat, wat betreft de (komende) PS6 games de vraag is of die wel lekker draait met raytracing met een wat oudere/mindere GPU....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:22
Al enige tijd zie ik vreemde prijzen in de Sony store. Vandaag las ik dat een A/B test wordt uitgevoerd voor dynamische prijzen. Zie bijvoorbeeld: https://www.theverge.com/...pricing-playstation-games.

Is dit meer Tweakers opgevallen? Hieronder mijn wensenlijst. Zie bijvoorbeeld Astro, TLOU en Stellar Blade. Tijdens sales geldt geen extra korting. Die wordt wel berekend met de reguliere prijs van 80 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_khCNhUwU92EPW0S8BmCDrCP8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2zYCNyDcySwRafyhluraOKu.jpg?f=fotoalbum_large

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:38

Vliegvlug

Flight Simple

Woodsy schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:20:
Al enige tijd zie ik vreemde prijzen in de Sony store. Vandaag las ik dat een A/B test wordt uitgevoerd voor dynamische prijzen. Zie bijvoorbeeld: https://www.theverge.com/...pricing-playstation-games.

Is dit meer Tweakers opgevallen? Hieronder mijn wensenlijst. Zie bijvoorbeeld Astro, TLOU en Stellar Blade. Tijdens sales geldt geen extra korting. Die wordt wel berekend met de reguliere prijs van 80 euro.

[Afbeelding]
Hier net even gekeken maar hier geen afwijkende prijzen te zien bij Astro Bot, TLOU I en Stellar Blade. Die eindigen bij mij allemaal op x9,99, maar heb ze niet op mijn wishlist staan dus mogelijk is dat het verschil?

Of ik zit niet in de testgroep, kan natuurlijk ook. ;)

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Woodsy schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:20:

[Afbeelding]
Jazeker opgevallen. Gisteren heeft een vriend van me Assassin’s Creed Unity gekocht voor 4,49 terwijl ik er gisteren 11,99 voor betaald heb. Behoorlijke prijsverschillen, een beetje te groot in mijn optiek.

• Woodsy
Inmiddels meer erover gelezen op: https://psprices.com/news/sony-ab-testing-prices/. Meer dan 150 games komen in aanmerking en de korting ligt tussen de 5 en 17,07 procent. Er doen ook veel AAA games mee. Ik heb enkele games gecontroleerd die in het artikel worden genoemd en ze hebben inderdaad allemaal een andere prijs dan de reguliere shop met kortingen (zonder dat het als korting wordt gepresenteerd) binnen de genoemde procentuele bandbreedte.

Er wordt gesteld dat:
Sinds november 2025 voert Sony A/B-prijstests uit in de PlayStation Store. In drie maanden is het experiment gegroeid van 50 games in 30 regio's naar meer dan 150 games in 68 regio's — en omvat het nu ook de AAA-titels van Sony.

Het experiment heeft zijn geografische reikwijdte aanzienlijk vergroot: 68 regio's, waaronder Europa, het Midden-Oosten, Azië, Latijns-Amerika en Afrika. De VS en Japan doen nog steeds niet mee — waarschijnlijk vanwege strengere regelgeving en een hogere marktsensitiviteit.

Ik zie de nieuwe prijzen inderdaad sinds ~november. De korting die @joblamie noemt herken ik niet. Unity is ook hier 11,99. Die wordt ook niet in de artikelen genoemd. Ik krijg alleen korting op niet afgeprijsde games (Unity is momenteel in de aanbieding).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6wHMMaSLdnlmFgKk6OkuuH8lcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8ZYbXht7SUul6TLfPdHilIY.jpg?f=fotoalbum_large

• Woodsy
Vliegvlug schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 21:57:
[...]

Hier net even gekeken maar hier geen afwijkende prijzen te zien bij Astro Bot, TLOU I en Stellar Blade. Die eindigen bij mij allemaal op x9,99, maar heb ze niet op mijn wishlist staan dus mogelijk is dat het verschil?

Of ik zit niet in de testgroep, kan natuurlijk ook. ;)
Ik heb de andere games opgezocht die wel in het artikel van onder meer PS Prices worden genoemd maar (nog) niet op mijn wenslijst staan. Ook bij games die niet op mijn wenslijst stonden maar wel in aanmerking komen voor de test gelden kortingen.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Woodsy schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:44:
[...]

Ik heb de andere games opgezocht die wel in het artikel van onder meer PS Prices worden genoemd maar (nog) niet op mijn wenslijst staan. Ook bij games die niet op mijn wenslijst stonden maar wel in aanmerking komen voor de test gelden kortingen.
Ah, dan zit ik blijkbaar niet in de testgroep die korting krijgt, goed om te weten dan koop ik nu even geen games zonder korting! ;)

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-03 22:21
Ik zat ook naar Unity te kijken omdat deze +- 5euro zou zijn, maar voor mij is het spel ook 12euro.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

t mac schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:04:
Ik zat ook naar Unity te kijken omdat deze +- 5euro zou zijn, maar voor mij is het spel ook 12euro.
&
joblamie schreef op zondag 8 maart 2026 @ 01:07:
[...]

Jazeker opgevallen. Gisteren heeft een vriend van me Assassin’s Creed Unity gekocht voor 4,49 terwijl ik er gisteren 11,99 voor betaald heb. Behoorlijke prijsverschillen, een beetje te groot in mijn optiek.
Bij mij is Assassin’s Creed Unity en ook Syndicate wel in de aanbieding voor respectievelijk €4,49 en €8,99:
Assassin’s Creed kortingen - PlayStation store (8 maart 2026)

Zouden ze daar ook een AB test voor hebben lopen?
Maar dan met andere testgroepen.

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:08
Vliegvlug schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:34:
[...]

&

[...]

Bij mij is Assassin’s Creed Unity en ook Syndicate wel in de aanbieding voor respectievelijk €4,49 en €8,99:
[Afbeelding: Assassin’s Creed kortingen - PlayStation store (8 maart 2026)]

Zouden ze daar ook een AB test voor hebben lopen?
Maar dan met andere testgroepen.
Ik zie dezelfde prijzen als jij (4,50 voor unity). Astro bot is wel gewoon 69,99 nog

• Woodsy
Unity en Syndicate worden ook op budgetgaming genoemd. De prijs wisselt, maar staat kennelijk los van de test zoals nu ook vermeld op Tweakers. Ik krijg wel de reguliere kortingen, dus zit op de een of andere manier in de groep voor gereduceerde prijzen, maar Unity is hier gewoon 11,99. Ik vind het wel een beetje vreemd en willekeurig. Toch wrang dat iemand op basis van een willekeurige test lagere prijzen betaalt voor precies hetzelfde product in dezelfde winkel op dezelfde tijd.
Weet iemand of PSSR (1.x) uit de laatste Firmware is?
Ik wilde alvast voorbereiden voor PSSR 2.0 maar kan het überhaupt nergens vinden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Donstil schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:01:
Weet iemand of PSSR (1.x) uit de laatste Firmware is?
Ik wilde alvast voorbereiden voor PSSR 2.0 maar kan het überhaupt nergens vinden.
De systeem toggle voor PSSR 2.0 is nog niet uit, zou ergens deze maand mogen gebeuren. Er zouden ook een aantal bestaande games de nieuwe PSSR versie krijgen.
kazuka schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:08:
[...]

De systeem toggle voor PSSR 2.0 is nog niet uit, zou ergens deze maand mogen gebeuren. Er zouden ook een aantal bestaande games de nieuwe PSSR versie krijgen.
Ja maar ik bedoelde eigenlijk de toggle voor PSSR, of is dat met 1.x niet zo?

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Donstil schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:34:
[...]

Ja maar ik bedoelde eigenlijk de toggle voor PSSR, of is dat met 1.x niet zo?
Nee, die is er voor 1.x nooit geweest inderdaad.
kazuka schreef op maandag 9 maart 2026 @ 20:20:
[...]

Nee, die is er voor 1.x nooit geweest inderdaad.
Aah duidelijk, dan zocht ik voor niets :)

Thanks.

• Vanduul42
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 07:42
kazuka schreef op maandag 9 maart 2026 @ 19:08:
[...]

Ik heb het vermoeden dat we het deze week kunnen vereachten ivm GDC (Game developers conference), en misschien dat Cerny wat meer insight geeft over de werking van PSSR2.0.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CLB schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:29:
Uncharted 4 zojuist uitgespeeld, in één woord: subliem.
Voor zulke games staat hier dus een PlayStation 5, echt heerlijk!
Inmiddels ook een eind onderweg met Uncharted: The Lost Legacy en die had ik blijkbaar nog nooit gespeeld. Ook weer een pareltje qua looks, maar vond chapter 4 af en toe wat teveel zoeken met wat de precieze op- dracht nou was en waar ik moest zijn. Staat hoofdstuk 4 ook om bekend lees ik, maar vond dat persoonlijk wat minder fijn spelen. Ben nu op de helft gok ik, dus we hebben nog wat uurtjes te gaan... Dan nog even verder met de demo van Reanimal, wat tot nu toe best leuk is. Of ik 40 euro wil betalen voor 5 á 6 uur gameplay, hmm ik denk het niet eerlijk gezegd. Daarna ook nog genieten van Indiana Jones, die hier ook al maanden stof ligt te happen en dan eens kijken naar Hogwarts Legacy, die hier blijkbaar ook alweer 15 maanden in huis is O-)

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:57
Inmiddels al weer zes jaar oud, dus wat late to the party maar van 't weekend Hades opgepikt (tot morgen nog in de aanbieding voor nog geen €9,- in de PS Store).

Geweldig spel tot nog toe, speelt heerlijk weg. Het geeft veel voldoening om te leren de verschillende wapens te gebruiken en de vijanden te leren kennen, in combinatie met een gezonde dosis geluksfactor is het een perfecte cocktail die onvermijdelijk leidt tot 'nog één keertje dan'.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:18
CLB schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:38:
[...]
Inmiddels ook een eind onderweg met Uncharted: The Lost Legacy en die had ik blijkbaar nog nooit gespeeld. Ook weer een pareltje qua looks, maar vond chapter 4 af en toe wat teveel zoeken met wat de precieze op- dracht nou was en waar ik moest zijn. Staat hoofdstuk 4 ook om bekend lees ik, maar vond dat persoonlijk wat minder fijn spelen. Ben nu op de helft gok ik, dus we hebben nog wat uurtjes te gaan... Dan nog even verder met de
is dit een beetje Tomb Raider achtig? volgens jou?

no comment

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja Uncharted heeft wel wat weg van de Tomb Raider-games inderdaad...
Springen, puzzelen, duiken, sneaken, schieten, puzzelen, springen en weer sneaken.

Maar wel eerst de andere delen van Uncharted spelen heh!

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Martinus
CLB schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:22:
Ja Uncharted heeft wel wat weg van de Tomb Raider-games inderdaad...
Springen, puzzelen, duiken, sneaken, schieten, puzzelen, springen en weer sneaken.

Maar wel eerst de andere delen van Uncharted spelen heh!
ja meneer :9

nu voor 19,95 lost legacy en chiefs end.... goeie deal lijkt me

[ Voor 8% gewijzigd door Martinus op 12-03-2026 10:30 ]

no comment

• CLB
  • Niet online

CLB

Martinus schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:23:
Nu voor 19,95 lost legacy en chiefs end.... goeie deal lijkt me
PS5 zonder disclade? Anders even op Marktplaats kijken ofzo.
Ik heb eerder Uncharted: Legacy of Thieves Collection, PS5 nieuw gekocht voor 15 euro ofzo.
En vergeet deze dus niet: Uncharted: The Nathan Drake Collection, PS4. Alvast veel plezier ;)

• Martinus
CLB schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:48:
[...]

PS5 zonder disclade? Anders even op Marktplaats kijken ofzo.
Ik heb eerder Uncharted: Legacy of Thieves Collection, PS5 nieuw gekocht voor 15 euro ofzo.
En vergeet deze dus niet: Uncharted: The Nathan Drake Collection, PS4. Alvast veel plezier ;)
ja zonder disc, en je 2de Titel is nu ook 19,95. Dus op disc krijg ik dat er niet uit als ik eerst voor 80 euro een disc station moet halen... zoveel speel ik niet.

no comment

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:28
Jovatov schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:31:
Inmiddels al weer zes jaar oud, dus wat late to the party maar van 't weekend Hades opgepikt (tot morgen nog in de aanbieding voor nog geen €9,- in de PS Store).

Geweldig spel tot nog toe, speelt heerlijk weg. Het geeft veel voldoening om te leren de verschillende wapens te gebruiken en de vijanden te leren kennen, in combinatie met een gezonde dosis geluksfactor is het een perfecte cocktail die onvermijdelijk leidt tot 'nog één keertje dan'.
Tof spel inderdaad :) Hades 2 mag wel eens naar de PS5 komen

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:18

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb de zoekfunctie hier al gebruikt op het forum. Maar heeft Ready or Not eigenlijk een eigen topic op het forum? Lijkt een vrij grote game voor een redelijk "klein" prijsje.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:18
Ik heb recent de WF-1000XM6 in ears gekocht, deze zou ik graag soms willen gebruiken met mijn PS5 Pro, nu weet ik dat ik hiervoor een USB receiver voor nodig heb maar vroeg me af of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben?

Een aparte headset kopen voor de PS5 is voor mij een beetje overbodig omdat ik het niet vaak gebruik en ik dacht wellicht is dit een goede oplossing.

Ik zag onderstaande adapter die LE Audio ondersteund.

https://www.amazon.nl/gp/...rageCustomerReviewsAnchor

• Linksquest
Voor de liefhebbers, de nieuwe Lets Talk PlayStation.

• DM89
Iemand ervaring met een foutgelopen aankoop in de PS Store?

Ik had eergister een game gekocht in de PS Store, betaald via iDeal maar direct daarna ging de betalingsafronding fout waardoor het bedrag afgeschreven is maar ik de game niet ontvangen heb.

In mijn bestelgeschiedenis staat de aankoop niet dus kan ook niet annuleren, probeer in contact te komen via de chat met een medewerker maar is nog niet gelukt.

• Amaze86
  • Laatst online: 15:44
DM89 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 13:59:
Iemand ervaring met een foutgelopen aankoop in de PS Store?

Ik had eergister een game gekocht in de PS Store, betaald via iDeal maar direct daarna ging de betalingsafronding fout waardoor het bedrag afgeschreven is maar ik de game niet ontvangen heb.

In mijn bestelgeschiedenis staat de aankoop niet dus kan ook niet annuleren, probeer in contact te komen via de chat met een medewerker maar is nog niet gelukt.
Yep, krijg je gewoon teruggestort. Meestal krijg je ook een mail erover.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• DM89
Amaze86 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 14:55:
[...]

Yep, krijg je gewoon teruggestort. Meestal krijg je ook een mail erover.
Ah oké even afwachten dan, zal wel een aantal dagen overheen gaan dan.

• Vanduul42
Het is zover:

https://blog.playstation....-crimson-desert-and-more/
Today’s PS5 system software update introduces broad support for the upgraded version of PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), delivering enhanced image stability, improved clarity in fine details, and more consistent performance across supported titles.
Also, please note that the algorithm and neural network used in the new PSSR stem from our Project Amethyst partnership with AMD. This upgraded PSSR represents the very latest innovations in our co-developed technology; stay tuned for AMD’s next FSR update that will bring these advancements to even more players around the world!
Cyberpunk 2077
@CyberpunkGame
·
31m
Get ready to go PS5 Pro, chooms — a free Cyberpunk 2077 technological update for the PS5 version of the game is coming in the not-too-distant future!

Stay tuned for more deets in the coming weeks!

[ Voor 14% gewijzigd door Vanduul42 op 16-03-2026 16:34 ]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wel leuk ook dat Cyberpunk eindelijk een echte Pro patch krijgt met PSSR2.

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
Zojuist om 06:30 de update van PS binnen gekregen.

PSN : Geraedus

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:37
Het is mij niet duidelijk of de PSSR 2.0 update vandaag aan een select aantal games wordt toegevoegd of dat er meteen toggle functie komt die alle games met PSSR 1.0 naar 2.0 override.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

• Geraedus
Frez schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:33:
Het is mij niet duidelijk of de PSSR 2.0 update vandaag aan een select aantal games wordt toegevoegd of dat er meteen toggle functie komt die alle games met PSSR 1.0 naar 2.0 override.
Er is een toggle, staat wel bij vermeld dat het werkt voor sommige games.

• Vanduul42
Geraedus schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:49:
[...]

Er is een toggle, staat wel bij vermeld dat het werkt voor sommige games.
De toggle is ervoor om games die al PSSR ondersteunen, system level support voor PSSR2 te geven. Los daarvan kunnen developers hun games als nog patchen om bepaalde PSSR2 feature upgrades toe te voegen.

Met de system-level toggle worden games met PSSR al verbeterd naar de PSSR2 standaard.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:55
Ik hoop dat Sony wel stopt met al die settings. Nu ook weer dat PSSR 2.0 in settings verstoppen. Ik wil games gewoon op zn mooist en best spelen en ik wil graag dat ze voor mij denken ipv dat ik zelf moet denken. Prima dat ze een soort nerd modus toggle inbouwen voor mensen die er plezier in hebben maar denk dat de meeste mensen gewoon een spelletje willen spelen op de spelletjescomputer.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

giantgiantus schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:34:
Ik hoop dat Sony wel stopt met al die settings. Nu ook weer dat PSSR 2.0 in settings verstoppen. Ik wil games gewoon op zn mooist en best spelen en ik wil graag dat ze voor mij denken ipv dat ik zelf moet denken.
Maar anderen mensen willen het weer op de hoogst mogelijke frame rate spelen dus Sony kan het nooit allemaal zo instellen dat het voor iedereen optimaal is.

Geen idee waar ze nu voor kiezen trouwens, waarschijnlijk een middle ground.
Prima dat ze een soort nerd modus toggle inbouwen voor mensen die er plezier in hebben maar denk dat de meeste mensen gewoon een spelletje willen spelen op de spelletjescomputer.
Ja klopt en dat zullen de meeste ook gewoon doen. ;)

Zelf weet ik bijvoorbeeld niet eens wat PSSR is laat staan dat ik daar iets aan veranderd heb.
Ben alleen met de audio settings bezig geweest toen ik mijn PS5 net had om surroundgeluid via mijn versterker te krijgen maar naar video settings heb ik nooit gekeken.

Heb ook niet de neiging gehad om iets aan te passen in de instellingen van de PS5 zelf, wel toen ik bezig was met Clair Obscur: Expedtion 33 wat in-game settings aangepast om het beter te kunnen zien ivm dodge- en parrytimings maar dat is het enige wat ik ooit heb aangepast, bij eerdere games niet hoeven doen.

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:24
Ik hoop dat Sony wel stopt met al die settings. Nu ook weer dat PSSR 2.0 in settings verstoppen. Ik wil games gewoon op zn mooist en best spelen en ik wil graag dat ze voor mij denken ipv dat ik zelf moet denken. Prima dat ze een soort nerd modus toggle inbouwen voor mensen die er plezier in hebben maar denk dat de meeste mensen gewoon een spelletje willen spelen op de spelletjescomputer.
Standaard zetten ze dat soort dingen uit om eventuele problemen te voorkomen. (Zo was dat ook met PS4 games verbeter optie) Ik zelf zet alles gewoon aan omdat ik het mooist mogelijke beeld wil. Als er problemen komen kun je hem uitzetten, maar zelf heb ik nog geen problemen ervaren. Alles draait prima zo. _/-\o_

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:23
Ik ben wel blij met de keuzes hoor. Ik wil eigenlijk altijd max framerate. Maar ik begrijp goed dat wanneer iemand geen VRR 120FPS OLED o.i.d. Bij zijn/ haar PS5 heeft staan, dat dan 4K 30-60 mogelijk fijner is als optie dan 1080-1440 120.

Maar van mij mag dat gewoon een setting zijn in de basis: quality/ balanced, framerate.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:56

Lapras

Ice beam

Thalaron schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:29:
[...]

Ik ben wel blij met de keuzes hoor. Ik wil eigenlijk altijd max framerate. Maar ik begrijp goed dat wanneer iemand geen VRR 120FPS OLED o.i.d. Bij zijn/ haar PS5 heeft staan, dat dan 4K 30-60 mogelijk fijner is als optie dan 1080-1440 120.

Maar van mij mag dat gewoon een setting zijn in de basis: quality/ balanced, framerate.
Zeker. Enigszins vergelijkbaar: ik speel altijd met inverted Y-as. In de vorige PS4 kon je dat standaard instellen in het hoofdmenu, maar het werd maar zelden in het spel zelf doorgevoerd.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:05
Mis je echt niks aan ;) Wel mooi om te zien dat meer MS games naar PS komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 18-03-2026 13:35 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
denk dat de meeste mensen gewoon een spelletje willen spelen op de spelletjescomputer.
Die mensen kopen geen Pro ;)
Maar eens, wat is het nut om niet altijd out of the box de instellingen aan te hebben staan voor de beste beeldkwaliteit.

[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 18-03-2026 13:36 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Ja dit heb ik ook wel, ik heb een pro omdat ik de op dat moment "krachtigste console" wil.
Al dat instellen enz heb ik geen zin aan, van mij mag de developer dat allemaal bepalen en dan heb ik maar 1 setting in de instellingen nodig "Doe maar wat goed is voor mij" :+
Hulleman schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:35:
[...]

Jawel, ik!

Misschien niet de topper die op voorhand beloofd leek maar al met al toch prima plezier gehad met de titel.
Goed om te zien dat ook deze First-party titel nu naar de Playstation komt.

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:24
[quote]Donstil schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:50:
[...]

Ja dit heb ik ook wel, ik heb een pro omdat ik de op dat moment "krachtigste console" wil.
Al dat instellen enz heb ik geen zin aan, van mij mag de developer dat allemaal bepalen en dan heb ik maar 1 setting in de instellingen nodig "Doe maar wat goed is voor mij" :+

[...]

In basis is het bij de videoinstellingen de schuifjes op "aan" en instellingen "auto". Then you are good to go. :)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Thalaron schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:29:
[...]

Stoor je je dan niet aan de YCbCr kleurenpallet op 120hz? de kleuren komen wat doffer over omdat de hdmi-poort van de ps5 op 32gbps is gecapt.. Daarom heb ik de 120hz-mode uitgezet op mijn ps5 pro. Ik heb liever volle RGB kleuren op 60HZ.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:23
Farabi schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:59:
[...]

Stoor je je dan niet aan de YCbCr kleurenpallet op 120hz? de kleuren komen wat doffer over omdat de hdmi-poort van de ps5 op 32gbps is gecapt.. Daarom heb ik de 120hz-mode uitgezet op mijn ps5 pro. Ik heb liever volle RGB kleuren op 60HZ.
Ja en nee… ik stoor mij meer aan dan het geen 120hz is wat dat betreft.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Vanduul42
Na een grote update met belangrijke nieuwe features is het handig om deze op het hoofdscherm te laten zien in een pop-up met een korte uitleg. Veel gebruikers kijken hier namelijk niet uit zichzelf naar en gaan gewoon meteen gamen. Door na een update een pop-up tonen, kun je ze even attenderen op wat er nieuw is en ze de mogelijkheid geven om dit direct te bekijken of aan te zetten.

Als deze optie nog niet aanstaat, kun je daarnaast bij het starten van een game die PSSR ondersteuning heeft nog een extra venster tonen. Hierin vraag je of de gebruiker de feature wil inschakelen, met een korte uitleg over wat het doet en waarom het handig is.

Het is een "feature discovery flow", omdat de gemiddelde user dit niet uit zichzelf ontdekt.

• giantgiantus
Hulleman schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:35:
[...]

Maar eens, wat is het nut om niet altijd out of the box de instellingen aan te hebben staan voor de beste beeldkwaliteit.
Jawel ik! Ik wil gewoon dat Sony voor mij bedenkt hoe ik het best die spelletjes kan spelen.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:39
giantgiantus schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:45:
[...]

Jawel ik! Ik wil gewoon dat Sony voor mij bedenkt hoe ik het best die spelletjes kan spelen.
Precies, als ik van alles zelf wil instellen kan ik net zo goed achter de pc zitten.
Console is lui zijn, ding starten niet denken en gaan.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Dat bedenken valt tegenwoordig ook tegen. Start maar eens bijv. Avatar op. Je krijgt 4 verschillende graphic-modi's zonder fatsoenlijke uitleg. Daarnaast mag je kiezen tussen PSSR of AMD, waar AMD FSR beter zijn werk doet. Ik vind het juist meer richting de PC gaan (helaas).

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:39
Farabi schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:00:
Dat bedenken valt tegenwoordig ook tegen. Start maar eens bijv. Avatar op. Je krijgt 4 verschillende graphic-modi's zonder fatsoenlijke uitleg. Daarnaast mag je kiezen tussen PSSR of AMD, waar AMD FSR beter zijn werkt doet. Ik vind het juist meer richting de PC gaan (helaas).
Klopt, vaak krijg je dan keuze uit 2 verschillende opties.
En dan staat er niet eens altijd bij wat het is, gebruiken soms andere namen per spel voor de modes irritant.
[...]

Maar kun je dan niet concluderen dat Sony vind dat je de meeste games zonder PSSR 2.0 moet spelen? ;)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:59
Sinds vorige maand overgestapt naar een PS5 Pro, maar ik loop tegen twee hardnekkige issues aan...

Ik heb de console in rustmodus staan met:
• USB-voeding altijd aan
• ‘Verbonden blijven met internet’
• ‘Inschakelen via netwerk’ ingeschakeld
Probleem 1: controller verbindt niet bij opstarten
Bij het indrukken van de PS-knop gaat de PS5 wel aan (getest met 4 controllers), maar de controller is niet direct verbonden.

De PS5 start op en toont het scherm om de PS-knop in te drukken. Pas nadat de controller zichzelf weer uitschakelt en ik opnieuw druk, maakt hij verbinding.

Al geprobeerd:
• Fabrieksreset PS5
• Controllers resetten via pinhole
• Controllers verwijderen + opnieuw koppelen
• Andere (nieuwe) controllers getest → zelfde gedrag

Video van het probleem:

Probleem 2: netwerkverbinding valt weg in rustmodus
De PS5 verliest netwerkverbinding in rustmodus, zowel via WiFi als bekabeld

Volgens mijn FritzBox 5530:
• Verbinding valt soms direct weg, soms na 30 min tot enkele uren

Gevolg:
• Geen downloads/updates in rustmodus
• Remote Play werkt niet

Al geprobeerd:
• Fabrieksreset
• ‘Verbonden blijven met internet’ toggle opnieuw ingesteld om false-positive van de toggle te voorkomen
• WiFi geforceerd op 5 GHz
• Statisch IP + DNS (8.8.8.8 / 4.4.4.4)
• HDMI-CEC volledig uit
• Andere tv / andere ruimte getest
Van de twee issues kom ik issue 2 'vaker' tegen op het internet, maar lijkt de algehele consensus te zijn om zich er maar bij neer te leggen :')
Het eerste issue heb ik niks op weten te vinden...

Ergens hoop ik dat iemand nog tips heeft die ik kan proberen, maar vermoed dat dit een gevalletje 'terug naar de winkel' gaat worden?

• Geraedus
answer_man schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 14:38:
Sinds vorige maand overgestapt naar een PS5 Pro, maar ik loop tegen twee hardnekkige issues aan...

Ik heb de console in rustmodus staan met:
• USB-voeding altijd aan
• ‘Verbonden blijven met internet’
• ‘Inschakelen via netwerk’ ingeschakeld
Probleem 1: controller verbindt niet bij opstarten
Bij het indrukken van de PS-knop gaat de PS5 wel aan (getest met 4 controllers), maar de controller is niet direct verbonden.

De PS5 start op en toont het scherm om de PS-knop in te drukken. Pas nadat de controller zichzelf weer uitschakelt en ik opnieuw druk, maakt hij verbinding.

Al geprobeerd:
• Fabrieksreset PS5
• Controllers resetten via pinhole
• Controllers verwijderen + opnieuw koppelen
• Andere (nieuwe) controllers getest → zelfde gedrag

Video van het probleem:
[YouTube: PS5-PRO controller disconnect upon boot issue]
Probleem 2: netwerkverbinding valt weg in rustmodus
De PS5 verliest netwerkverbinding in rustmodus, zowel via WiFi als bekabeld

Volgens mijn FritzBox 5530:
• Verbinding valt soms direct weg, soms na 30 min tot enkele uren

Gevolg:
• Geen downloads/updates in rustmodus
• Remote Play werkt niet

Al geprobeerd:
• Fabrieksreset
• ‘Verbonden blijven met internet’ toggle opnieuw ingesteld om false-positive van de toggle te voorkomen
• WiFi geforceerd op 5 GHz
• Statisch IP + DNS (8.8.8.8 / 4.4.4.4)
• HDMI-CEC volledig uit
• Andere tv / andere ruimte getest
Van de twee issues kom ik issue 2 'vaker' tegen op het internet, maar lijkt de algehele consensus te zijn om zich er maar bij neer te leggen :')
Het eerste issue heb ik niks op weten te vinden...

Ergens hoop ik dat iemand nog tips heeft die ik kan proberen, maar vermoed dat dit een gevalletje 'terug naar de winkel' gaat worden?
Misschien een gek idee, maar zou het kunnen zijn dat de bios batterij dood is?

Die is uiteraard makkelijk te vervangen als dat het geval mocht zijn.

• Amaze86
  • Laatst online: 15:44
@answer_man Heb je mischien een apparaat die dezelfde ip adres gebruikt als je ps5? Geef je ps5 een vast ip adres.

[ Voor 15% gewijzigd door Amaze86 op 19-03-2026 18:56 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:59
Geraedus schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 15:28:
[...]

Misschien een gek idee, maar zou het kunnen zijn dat de bios batterij dood is?

Die is uiteraard makkelijk te vervangen als dat het geval mocht zijn.
Met enig voorzichtig optimisme:

Gisteren in de middag de batterij vervangen.
1e keer 's avonds weer aanzetten startte de PS op, met direct het scherm om in te loggen.

Na het uitzetten verdween de netwerkverbinding weer van de FritzBox, maar kwam tot mijn verbazing na 30 seconden weer terug!
In de ochtend startte de PS ook op met direct het inlogscherm, en ook nu is de PS nog online.

Held O+ , hopelijk blijft dit gedrag nu!

Net Remote Play getest, dit werkte en de PS kwam netjes online.
Helaas na de PS in standby te zetten is de verbinding nu weer verloren...

Vanavond nog maar eens wat dingen goed controleren..

[ Voor 12% gewijzigd door answer_man op 20-03-2026 13:32 ]

• Vanduul42
[...]

Dus jij stelt ook je telefoon niet in, tv laat je op default instelling staan zoals die uit de doos komt en ga zo maar even door? Ik denk dat het instellen van die eerste 2 voorbeelden die ik opnoemde wel meer werk is, dan een game op een PS5 Pro.

• Linksquest
Voor de liefhebbers, de nieuwe Lets Talk PlayStation.

• giantgiantus
Vanduul42 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:45:
[...]

Dus jij stelt ook je telefoon niet in, tv laat je op default instelling staan zoals die uit de doos komt en ga zo maar even door? Ik denk dat het instellen van die eerste 2 voorbeelden die ik opnoemde wel meer werk is, dan een game op een PS5 Pro.
Nee. Ik zeg toch nergens elk apparaat? Ik zeg dat ik een spelletjes computer graag zou zien zoals de afgelopen 35 jaar. Spelletje aanzetten en spelen en geen gedoe met settings.
Vanduul42 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:45:
[...]

Nou grappig dat je de tv als voorbeeld geeft, Ik heb bijvoorbeeld een iPad Pro (m4) met Oled scherm daar stel je niets op in en is een van de mooiste panelen op de markt die je kunt krijgen, ik zou er serieus geld voor over hebben als mijn volgende tv zo zou zijn. Gewoon uit de doos, ophangen en de beste ervaring.

Edit: Telefoon al zeker 15 jaar niet meer ingesteld overigens, elk jaar zet ik gewoon de back-up op mijn nieuwe iPhone en ga ik verder :P

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 21-03-2026 00:11 ]

• Vanduul42
giantgiantus schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 20:28:
[...]

Nee. Ik zeg toch nergens elk apparaat? Ik zeg dat ik een spelletjes computer graag zou zien zoals de afgelopen 35 jaar. Spelletje aanzetten en spelen en geen gedoe met settings.
Vroeger had je geen opties. Als een game kut was, dan bleef dat zo en kon het niet worden aangepast. En natuurlijk klopt die 35 jaar niet echt. Na de PS2 hadden de consoles al veel settings, zeker op het vlak van beeld en geluid.
Donstil schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 00:09:
[...]

Nou grappig dat je de tv als voorbeeld geeft, Ik heb bijvoorbeeld een iPad Pro (m4) met Oled scherm daar stel je niets op in en is een van de mooiste panelen op de markt die je kunt krijgen, ik zou er serieus geld voor over hebben als mijn volgende tv zo zou zijn. Gewoon uit de doos, ophangen en de beste ervaring.

Edit: Telefoon al zeker 15 jaar niet meer ingesteld overigens, elk jaar zet ik gewoon de back-up op mijn nieuwe iPhone en ga ik verder :P
Je iPad scherm is natuurlijk geen tv die meerdere inputs moet ondersteuen, verschillende bronnen die weer wat anders vragen van het scherm. En daarnaast ja die backups, maar ook na die backups zijn er nog steeds vaak settings die je weer even aan mag zetten. Daarnaast een nieuw toestel komt met nieuwe features, dus kans is zeer groot dat je daar ook nog naar kijkt en worden ook niet standaard voor je aangezet.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Ik vind die discussie over de beste instellinen qua beeld wel interessant want ik heb er nooit echt bij stil gestaan noch iets aan veranderd maar denk dat ik dat toch maar moet gaan doen.

Want ik vermoed dat de PS5 zelf geen enkele optimalisatie doet als ik dat hier zo mee krijg en simpelweg bij iedereen dezelfde instellingen standaard aan en uit heeft staan onafhankelijk van welke TV er aan hangt?
Als dat inderdaad zo is moet ik waarschijnlijk wat gaan aanpassen aan de display instellingen van mijn PS5.

Ik werd eigenlijk getriggerd toen ik in het topic [Multi] Crimson Desert dit plaatje tegenkwam:
Crimson Desert - Console Specifications
Waarbij de performance mode 1080p is.

Nu hangt mijn PS5 aan deze 15 jaar oude Samsung UE55C6000 TV die een resolutie van 1080p heeft en een maximale refreshrate van 100Hz.
Dus dingen als vsync en VRR worden blijkbaar niet ondersteund gezien de voetnoten in bovenstaande plaatje omdat mijn scherm geen 120Hz ondersteunt en hdmi 2.1 vast ook niet en ik daardoor dus blijkbaar toch al niet boven de 30FPS kan uitkomen.

Klopt mijn conclusie dan dat ik in mijn geval de games die ik speel voortaan in hoogst mogelijke quality moet zetten zodat ik dingen als raytracing tenminste volledig gebruik?

Nadeel is wel dat hoogste quality gelijk ook gekoppeld is aan hoge resolutie terwijl dat in mijn geval zonde is van de gpu cycles met een 1080p scherm.
Kan ik dan nog iets in de PS5 instellingen zelf instellen dat hij geen moeite doet om hoger dan 1080p te renderen en dat de daarmee bepaarde gpu/cpu cycles in wel nuttige IQ beeldverbeteringen worden gestopt?

Want mijn situatie lijkt me niet heel standaard dat ik op zoek ben naar de beste beeldkwaliteit in 1080p resolutie en tegelijkertijd beperkt ben tot een FPS van max 30. :P

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:02
@Vliegvlug Die Samsung van je draait gewoon op 60Hz, ik zou voor performance kiezen.
Volgens mij zijn de gamers die geen settings willen opgegroeid met consoles zonder al die instellingen. Die mensen zijn nu rond de 40-50. Duurt niet lang meer of het probleem met al die settings speelt niet meer voor de verstokte eenvoud-liefhebber ;)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

hcQd schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 09:12:
@Vliegvlug Die Samsung van je draait gewoon op 60Hz, ik zou voor performance kiezen.
Ah, oke. Die disclaimers gaan dus enkel over VRR en Vsync wat mijn TV niet ondersteunt, maar zonder dat kan je ook 60fps halen?

Maar mijn vraag blijft dan alsnog wat moet ik dan in de PS5 zelf instellen?

En kan ik die overgebleven performance van mijn beperkte resolutie van 1080p niet ook inzetten voor IQ verbeteringen?
Ik denk dat ik bijv. liever raytracing bij 40FPS op hoog heb staan dan lage raytracing om de 60FPS te kunnen halen.

Of is dat niet mogelijk? De Quality instelling van een game lijkt altijd ook aan hoge resolutie gekoppeld te zijn, waarschijnlijk omdat men standaard uit gaat van een 4K TV tegenwoordig. ;)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 21:51

DarkSide

theres no place like ::1

Ik ben juist blij met de opties die ze bieden.
30, 60 of 120 hz./ Performance, quality etc. VRR on/of

Het geeft iedereen opties wat bij hem/haar past en hun setup.

Zonder dat je direct teveel opties hebt zoals op een pc, of bezig bent met editen van .ini en .cfg files zeg maar.

@Vliegvlug Voor 40FPS mode heb je wel een tv nodig die 120hz input aan kan.
Vind dit zelf wel een fijne balans vaak.
40fps net fijner dan 30. En dan idd wat hogere quality

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

DarkSide schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 11:38:
@Vliegvlug Voor 40FPS mode heb je wel een tv nodig die 120hz input aan kan.
Vind dit zelf wel een fijne balans vaak.
40fps net fijner dan 30. En dan idd wat hogere quality
Ik heb echt geen idee hoe de framerates werken in verhouding tot de Hz-en van de TV.

Mijn TV geeft 100Hz aan in de specificaties, waarom zou ik daar dan geen 40 FPS op kunnen gebruiken terwijl 60 FPS wel kan?

• Vanduul42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Uwat8818pAi4q7hN_a_J0bSc4E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hn8CO4HulAxwwgJtmfIecAKo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2zoSmFACe58lV0pMFn8szaRLFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXuib4U8IvbR62eUi6EIXG7I.jpg?f=fotoalbum_large

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:02
Vliegvlug schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 13:05:
Mijn TV geeft 100Hz aan in de specificaties, waarom zou ik daar dan geen 40 FPS op kunnen gebruiken terwijl 60 FPS wel kan?
100Hz (eigenlijk 100Hz en 120Hz) is wat het paneel ondersteunt, via hdmi kan de tv overweg met verschillende refresh rates. Mogelijk dat 40Hz wel werkt, maar met de PS5 is dat niet mogelijk zonder VRR.

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:57
Zullen we op de PS6 dan eindelijk, definitief afscheid nemen van 30 fps? Dat moet toch kunnen lijkt me... Met hulp van frame gen en VRR moeten we toch altijd boven de 60 uitkomen? Desnoods minimaal 40, dat werkt ook echt super.

• Geraedus
Vandaag de nieuwe versie 2.0 van PXPlay geprobeerd op de PC. En wat is dat zeer verbeterd.
Zeker een aanrader die geen Playstation Portal heeft.

• Vanduul42
Geraedus schreef op zondag 22 maart 2026 @ 16:29:
Vandaag de nieuwe versie 2.0 van PXPlay geprobeerd op de PC. En wat is dat zeer verbeterd.
Zeker een aanrader die geen Playstation Portal heeft.
Ik zal later eens de remoteplay app op de pc met deze vergelijken. Ik las wel dat je met PXPlay moet portforwarden en vast ip moet hebben. Voor mij geen issue, maar ik zie een casual dit niet doen. De originele app van PlayStation werkt gewoon direct en gratis.
FabianNL schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:41:
[...]

Zullen we op de PS6 dan eindelijk, definitief afscheid nemen van 30 fps? Dat moet toch kunnen lijkt me... Met hulp van frame gen en VRR moeten we toch altijd boven de 60 uitkomen? Desnoods minimaal 40, dat werkt ook echt super.
Ik denk dat het antwoord simpelweg nee gaat zijn, met meer power komt meer toeters en bellen.
Je verkoopt een console gewoon makkelijker als het er allemaal mooier uitziet, plaatjes doen voor de mainstream veel meer dan VRR en 40 FPS.

Dat laatste is überhaupt geen gangbare standaard, dat is misschien bij ons tweakers zo maar kan mij zo voorstellen dat het gros van de mainstream kopers een console aansluit op een paneel die dat niet eens ondersteund.

• Geraedus
Vanduul42 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 16:56:
[...]

Ik zal later eens de remoteplay app op de pc met deze vergelijken. Ik las wel dat je met PXPlay moet portforwarden en vast ip moet hebben. Voor mij geen issue, maar ik zie een casual dit niet doen. De originele app van PlayStation werkt gewoon direct en gratis.
Voordeel van Pxplay is dat je de bitrate handmatig kan instellen.

• Hulleman
hcQd schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 17:05:
[...]

100Hz (eigenlijk 100Hz en 120Hz) is wat het paneel ondersteunt, via hdmi kan de tv overweg met verschillende refresh rates. Mogelijk dat 40Hz wel werkt, maar met de PS5 is dat niet mogelijk zonder VRR.
Een PS5 gebruikt geen VRR voor de 40fps mode in games. VRR werkt op de PS5 pas vanaf 48fps. Daarnaast is VRR niet nodig voor 40fps op een 120hz scherm, omdat dat al een vrij vloeiende ervaring is.

@Vliegvlug, Als jij een 100hz scherm hebt, ondersteunt die altijd 60hz. 30fps levert een betere ervaring op dan 40fps op jouw tv. De reden is dat 40fps niet goed past in 60 of 100hz verversingssnelheid van jouw tv. Dat gaat leiden tot frametime stutter, waardoor je schokkerig beeld krijgt. Dat is ook de reden dat de 40fps mode in games niet mogelijk wordt gemaakt op schermen met een lagere verversingssnelheid dan 120hz.

• CLB
  • Niet online

CLB

Klaar met Uncharted: The Lost Legacy, tijd voor Indiana Jones dus! Ben benieuwd...

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:49
CLB schreef op maandag 23 maart 2026 @ 23:04:
Klaar met Uncharted: The Lost Legacy, tijd voor Indiana Jones dus! Ben benieuwd...
Indiana Jones is vet als je van dat genre houdt. Lekker ontdekken eigenlijk gewoon Uncharted..

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:43
k1978 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 07:18:
[...]

Indiana Jones ..... eigenlijk gewoon Uncharted..
Maar dan minder gericht op gunfight en meer op ontdekken en als je het zo speelt op stealth. Ik heb me er heel goed mee vermaakt.

Ben nu zelf met de eerste Uncharted bezig en merk wel dat ik me daar echt doorheen worstel op dit moment. Kun je toch goed merken dat dit een oudere game is.

Latin capital letter y with diaeresis

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27
Toch wel beschamend dat Patapon 1 + 2 Repeat (van origine een Sony PlayStation PSP games), beter draait op de Nintendo Switch (2) dan op de PS4 en PS5. Hier was ik als Sony wel even achteraan gegaan. Maar nu wel weer een game wat de Nintendo Switch 2 rechtvaardigt naast de PS5 Pro, buiten de bekende Nintendo games.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Jumpman
CLB schreef op maandag 23 maart 2026 @ 23:04:
Indiana Jones The Great Circle ben ik op de PC begonnen, maar wil ik graag op de PlayStation 5 afmaken, maar die game blijft maar duur helaas.

• CLB
  • Niet online

CLB

Jumpman schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:36:
Maar die game blijft maar duur helaas.
Ja dat is en blijft echt onzinnig.
Blij dat ik hem hier inmiddels heb voor een normale prijs, maar begrijp je volledig.

• Jumpman
CLB schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:37:
[...]

Ja dat is en blijft echt onzinnig.
Blij dat ik hem hier inmiddels heb voor een normale prijs, maar begrijp je volledig.
Goed gedaan is fysiek zelden voor €69,99 te koop. Ik zit telkens te kijken, heb er €30,00 voor over en geen haast want een enorme back log. US PlayStation Store is hij nu €47,50. Overigens geldt de hoge prijs aanhouden voor vrijwel alles Microsoft games.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 24-03-2026 09:48 ]

• Geraedus
Ga Indiana Jones nig niet aanschaffen, veelste bang dat ie op korte termijn in de plus komt 🤣

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik wilde hem ook nog fysiek, wat het nog moeilijker maakte. Digitaal is 'ie soms redelijk geprijsd ja.

Wachten maar...

• Jumpman
CLB schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:55:
Ik wilde hem ook nog fysiek, wat het nog moeilijker maakte. Digitaal is 'ie soms redelijk geprijsd ja.

Wachten maar...
Ik wil hem ook het liefst fysiek, echter wel duur voor een doosje en disc, er staat maar 20GB op de disc en je moet de hele game nog downloaden.

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja ook eens, voor het schijfje zelf hoef je het niet te doen in dat opzicht. Wel leuk voor in de kast en voor de eventuele doorverkoop maak ik mezelf soms wijs. Gaat toch nooit gebeuren natuurlijk: Collector's Item :+

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30
It belongs in a museum!

;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 24-03-2026 10:48 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Geraedus
CLB schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:39:
Ja ook eens, voor het schijfje zelf hoef je het niet te doen in dat opzicht. Wel leuk voor in de kast en voor de eventuele doorverkoop maak ik mezelf soms wijs. Gaat toch nooit gebeuren natuurlijk: Collector's Item :+
Zeer herkenbaar. Zodoende heb ik dus ook nog de commodore 64 met alle accessoires 🤣

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:24
Na precies 5 jaar intensief gebruik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auiMBlmVeTRbBVsQyyrTGJh3MW4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2pODzBMxvUwq7AY5LBAogfM9.jpg?f=user_large

Artefacts sinds dit weekend. Dus dat lijkt me einde verhaal? Maakte hem regelmatig schoon, heb al clean cache/rebuild db gedaan.

• Jumpman
Vanmiddag aan Robocop Rogue City begonnen, het val mij niet tegen. Leuke single player game voor tussendoor.

Pagina: 1 ... 129 130 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties

LET OP: Het vragen voor het overnemen van accounts of het verhandelen hiervan is niet toegestaan. zie huisregels.
huisregels.