✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ok, GT5 nooit gespeeld. Ja die mensen bestaanG_Dragon schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:40:
[YouTube: Grand Theft Auto VI Trailer 2]
De tweede trailer is er!
Nuja, ik heb ook nooit wat gehad met de franchise. 2 en 3 nog wel een paar keer gespeeld, en San Andreas en Vice City had ik op de PS2 maar eigenlijk nooit opgestart
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wauw hoe danVrijdag schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:50:
Ik heb GTAV ook nog nooit gespeeld. Hoewel ik die nog wel ergens voor de PS3 in de kast heb staan. Hoewel, misschien heb ik een half uurtje ofzo er in gestoken, toen was mijn interesse weg.
Nuja, ik heb ook nooit wat gehad met de franchise. 2 en 3 nog wel een paar keer gespeeld, en San Andreas en Vice City had ik op de PS2 maar eigenlijk nooit opgestartHet enige waar ik wel wat mee had, waren de radiostations en spotjes van Vice City. Die vond ik geweldig.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:16
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Maar hele vette trailer van GTA6, ziet er goed uit en zet de sfeer goed neer... absurd dat we na zo'n trailer nog een jaar moeten wachten... aftellen maar
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
In de tussentijd nog genoeg tijd om alle Assassins Creed games die ik achterloop sinds Black Flag in te halen. God of War af te ronden, Ragnarok op te starten etc etc. Dus ik ben nog wel even bezig.
Maar V staat nipt bovenaan. Geweldige levende en levendige wereld.
Something under the bed is drooling
Ik heb die film gezien, maar kon mij dat toch echt niet herinneren meerMauz1978 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:57:
Ik vond GTA IV ook geweldig waar je als oostblokker op een gegeven moment de scene uit ‘Heat’ na aan het spelen bent + de Ricky Gervais optredens. Maar wellicht moet je daar wat ‘ouder’ voor zijn geweest.
Maar V staat nipt bovenaan. Geweldige levende en levendige wereld.
PSN : Geraedus
15x330 SW38
Man, ik zou willen dat ik de SP van GTA5 weer voor het eerst kon beleven. Ik heb hem denk ik in totaal al 8x gedaan (3x op de PS3, 2x op de 4 en 3x op de 5). Blijft voor mij echt geweldig.Geraedus schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:43:
Ben bij GTA5 direct gegaan voor Multiplayer, de SinglePlayer niet aan begonnen, misschien toch maar eens gaan doen voor GTA6 uitkomt (heb dus nog tijd zat 🤡).
per aspera ad astra
waar voor dat bedrag?Centauriprime schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:33:
Zo he he, eindelijk eens een ps5 drive kunnen aanschaffen. Blij dat de prijs nu stuk lager is ook. 75 euro
Eén of andere 5% off deal van de 80 euro.
:strip_exif()/f/image/y9MIiCU7ohzWaHbrEGgo3ItA.png?f=user_large)
Ding heeft lange tijd voor iets van 120 op de site gestaan. Tot die prijsverhoging van de digital tijdje terug.
[ Voor 16% gewijzigd door Centauriprime op 07-05-2025 13:42 ]
15x330 SW38
dan snap ik nog steeds niet hoe je met 5% op €75 komtCentauriprime schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:40:
[...]
Eén of andere 5% off deal van de 80 euro.
[Afbeelding]
Ding heeft lange tijd voor iets van 120 op de site gestaan. Tot die prijsverhoging van de digital tijdje terug.
edit. ik zie het al. staat voor €80 erop. vreemd dat de adviesprijs goedkoper is dan bij alle andere webwinkels.
[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 07-05-2025 14:06 ]
Omdat die willen profiteren van de schaarste.Farabi schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:44:
[...]
edit. ik zie het al. staat voor €80 erop. vreemd dat de adviesprijs goedkoper is dan bij alle andere webwinkels.
Ik ook niet hoor. Geen één GTA trouwens. Wel GTA V gekocht op de Xbox, maar nooit aan toe gekomen. Ook op de PS5 gekocht... Gevalletje fomo
Waarom denk je dat ik in het Xbox topic altijd liep te zeiken als Microsoft weer met een kek kleurtje kwam op de standaard Xbox controller, en dat ze die DualSense features eens moesten gaan implementeren ? En lekker met Astro's Playroom beginnen, al was het maar om de soundtrack !!Exactor it schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:21:
[...]
Ik vraag me af of een dualsense met gave rumble dingen het gaat winnen van een elite v2 xbox controller. Zal allebei wel goed spul zijn.
XBL: MRE Inc
Ik heb ook nog nooit Skyrim gespeeld
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik volgens mij wel eens geprobeerd, maar was niks voor mij
Ik zie wel dat de complete editie nu voor nog geen twee tientjes in de store staat.....Carlos0_0 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:34:
[...]
Ik volgens mij wel eens geprobeerd, maar was niks voor mij.
Ho, laat ik eerst eens The Witcher 3 op de PS5 installeren en éérst de main quest afronden. Die staat al een jaar of vijf stil op 80% ofzo
En de update is gratis, dus waarom niet.
Dan kan ik daarna altijd nog eens beginnen aan Skyrim. Hoewel... er zijn nog twee uitbreidingen ook voor TW3. En Blood & Wine staat hier nog steeds ongeopend in de kast.
Ook geprobeerd the Witcher 3, maar neeh niks aan vind ik. Daarom vind ik wellicht Skyrim ook niks enzo(Niet mijn soort spellen).Vrijdag schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:59:
[...]
Ik zie wel dat de complete editie nu voor nog geen twee tientjes in de store staat.....
Ho, laat ik eerst eens The Witcher 3 op de PS5 installeren en éérst de main quest afronden. Die staat al een jaar of vijf stil op 80% ofzo
En de update is gratis, dus waarom niet.
Dan kan ik daarna altijd nog eens beginnen aan Skyrim. Hoewel... er zijn nog twee uitbreidingen ook voor TW3. En Blood & Wine staat hier nog steeds ongeopend in de kast.
/f/image/5GMfwoO7yxFnnN20WgSRux6E.webp?f=fotoalbum_large)
Today, I am thrilled to officially unveil a new studio in the PlayStation Studios family. teamLFG originated at Bungie, but has also rallied developers from across the industry to bring to life an ambitious incubation project that I'm very excited about. The studio is now fully formed and ready to be introduced to the world.
I'll let teamLFG introduce themselves properly and give a tiny glimpse of what they've been working on.
https://blog.playstation....aystation-studios-family/"Hello, world. It's a delight to meet you, and we're very grateful to be joining PlayStation Studios.
Our studio is headquartered in Bellevue, WA, with team members working both on-site and remotely throughout the U.S. and Canada. We are a team composed not just of industry veterans who have shipped titles like Destiny, Halo, League of Legends, Fortnite, Roblox, and Rec Room, but also industry newcomers with fresh creative perspectives and skills. We are passionate about exceptional action-based gameplay, moment-to-moment game feel, and richly social virtual worlds.
The "LFG" in "teamLFG" stands for "Looking For Group." We are driven by a mission to create games where players can find friendship, community, and belonging. We want our players to feel excited when they log on to discover their teammates already hanging out online. We want our players to recognize familiar names and to make myths and memes out of each other. We want our players to love remembering that one time where they pulled off That Play that changed the whole story of the match. As we say on the team – dat's da good stuff.
We will make immersive multiplayer worlds propelled by action games that players can learn, play, and master for countless hours. We want to build our games with our communities, inviting players to be a part of our development process through early access playtests. It's critical that we stay nimble enough to react to player feedback, not just in our lead-up to launch, but throughout live service as we continue to grow the game and community for years to come.
Our first game is a team-based action game that draws inspiration from fighting games, platformers, MOBAs, life sims, and frog-type games. Players will inhabit a lighthearted, comedic world set in brand-new, mythic, science-fantasy universe. We can't wait to reveal more.
'Til then, we'll do our best! Thanks for reading."
Als het goed is moet deze dit najaar uitkomen.
Kan inderdaad interessant zijn, ben met Starfield gestopt bij level 20 omdat ik de combat niet lekker vond maar voornamelijk omdat ik de laadtijden echt zat was...eigenlijk door de creative engine die gewoon op is. Ga deze zeker in de gaten houden.jori040 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:26:
[YouTube: The Outer Worlds 2: How Combat Works in Obsidian's RPG/FPS Sequel – IGN First]
Als het goed is moet deze dit najaar uitkomen.
Tip:IGN heeft meer video's online staan rondom deze game.Qua gameplay en wereld gaat het veel meer om het lijf hebben dan bij de 1e.Galvatron schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:30:
[...]
Kan inderdaad interessant zijn, ben met Starfield gestopt bij level 20 omdat ik de combat niet lekker vond maar voornamelijk omdat ik de laadtijden echt zat was...eigenlijk door de creative engine die gewoon op is. Ga deze zeker in de gaten houden.
Starfield:Daar is nog veel ruimete voor verbetering.
Weer een gaas game met een hoop PR fluf. Klinkt absoluut niet interessant op papier. Wanneer gaan Sony studios weer nieuwe single player IP's op de markt brengen, want op Returnal en Concord (we weten hoe dat afgelopen is) na is er volgens mij weinig gebeurd. Sony lijkt deze generatie wel in slaap gesukkeld te zijn.kazuka schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:03:
De nieuwste GAAS poging onder de Playstation Studios vlag. Geen idee wat een 'frog type' game is overigens.
[Afbeelding]
[...]
[...]
https://blog.playstation....aystation-studios-family/
Valt wel mee toch? Death Stranding 2, Ghost of Yotei, Saros, Intergalactic en Wolverine zijn allemaal reeds aangekondigde SP games. En er zijn intussen meerdere live service projecten geannuleerd, dus ik denk dat ze zelf ook wel inzien dat ze iets te hard van stapel liepen met hun GAAS initiatief. Neemt niet weg dat ze het helemaal los zullen laten want Helldivers liet zien dat het ook uiterst succesvol kan zijn.bRuud83 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:54:
[...]
Weer een gaas game met een hoop PR fluf. Klinkt absoluut niet interessant op papier. Wanneer gaan Sony studios weer nieuwe single player IP's op de markt brengen, want op Returnal en Concord (we weten hoe dat afgelopen is) na is er volgens mij weinig gebeurd. Sony lijkt deze generatie wel in slaap gesukkeld te zijn.
Zover ik weet is de enige echt aangekondigde GAAS game van Sony op dit moment Fairgames (Marathon valt technisch gezien niet onder PS Studios).
Ik zit op zo'n studio ook niet te wachten.bRuud83 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:54:
[...]
Weer een gaas game met een hoop PR fluf. Klinkt absoluut niet interessant op papier. Wanneer gaan Sony studios weer nieuwe single player IP's op de markt brengen, want op Returnal en Concord (we weten hoe dat afgelopen is) na is er volgens mij weinig gebeurd. Sony lijkt deze generatie wel in slaap gesukkeld te zijn.
Sony heeft dit jaar twee grote AAA SP games en dat is prima lijkt me.Heel veel goeds komt dit jaar wel vanuit Microsoft.
This is the longest preview I've ever written, but Death Stranding 2 warrants it. I wasn't a huge fan of the first game, but after 30hrs in the sequel I am absolutely desperate to play more.
— Ed Nightingale (@ednights.bsky.social) 8 mei 2025
I've been to countless pre-release events, and in the best-case scenario, it usually winds up with a preview along the lines of, "What I played during my hour-long demo was great, let's hope the final product can match what they showed off!" But I played 30 hours of Death Stranding 2 before writing this preview. I can confidently say that it's excellent, and I can't wait to do it all again (and much more) when it releases next mont
While there will be inevitable comparisons to Metal Gear Solid, I'll mince no words. Death Stranding 2: On The Beach is still Death Stranding at its core. Your objectives remain the same – deliver cargo, connect people to the chiral network and deal with everything in between. In this incredible opening, the game makes clear how things will be different.
Like many, I liked Death Stranding, but I didn’t love it. After around 30 hours with DS2 – estimated to be around 40% – I’m convinced this will be my favorite Hideo Kojima game certainly since Phantom Pain. There are so many more options for players, including stealth & combat
— Andy Robinson (@andyrobinson.bsky.social) 8 mei 2025
[ Voor 3% gewijzigd door kazuka op 08-05-2025 10:23 ]
Ja dat is waar. Ik kijk ook zeker uit naar deze games, maar zijn geen nieuwe IP's. Saros klinkt weel heel interessant en Intergalactic hou ik ook in de gaten, maar deze laatst genoemde game komt pas op het einde van deze generatie uit. Wolverine is een superhelden game waar ik persoonlijk minder mee heb, maar dat is puur smaak. Voor mijn gevoel had de PS4 veel meer nieuwe IP's en Sony leek een stuk meer echt voor de gamer te zijn. De echte verrassingen van deze generatie komen naar mijn mening van nieuwe kleinere ontwikkelaars, zoals Larian met BG3 of Clair Obcsure. Ook het sluiten van Japan Studio heeft ze geen goed gedaan. Wat meer kortere AA games zou welkom zijn, zoals van team ICO.kazuka schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:01:
[...]
Valt wel mee toch? Death Stranding 2, Ghost of Yotei, Saros, Intergalactic en Wolverine zijn allemaal reeds aangekondigde SP games. En er zijn intussen meerdere live service projecten geannuleerd, dus ik denk dat ze zelf ook wel inzien dat ze iets te hard van stapel liepen met hun GAAS initiatief. Neemt niet weg dat ze het helemaal los zullen laten want Helldivers liet zien dat het ook uiterst succesvol kan zijn.
Zover ik weet is de enige echt aangekondigde GAAS game van Sony op dit moment Fairgames (Marathon valt technisch gezien niet onder PS Studios).
/f/image/g7bmUn5PmPWqOTJZ1zM0sybN.webp?f=fotoalbum_large)
Er is ook een Death Stranding 2 controller aangekondigd
https://blog.playstation....he-beach-limited-edition/
Als ik tijd heb binnenkort als voorbereiding Death Stranding nog maar eens een keertje doorspelenkazuka schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:20:
Over DS2 gesproken, de previews zijn zojuist gepost. Klinkt veelbelovend, voor mij persoonlijk de game waar ik dit jaar het meest naar uitkijk. Blijkbaar heeft de sequel meer Metal Gear Solid invloeden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:16
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
En de pre-order is vriendelijk geprijsd, ik heb hem alvast besteld, ziet er zeker goed uit.Chaoss schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:27:
Nieuwe Maffia old country trailer, ziet er goed uit.
[YouTube: Mafia: The Old Country - Official Gameplay Trailer]
LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Zo inderdaad wat een leuke prijs 50 euro, en 60 euro voor de deluxe editie.ZesBarkiePK schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:55:
[...]
En de pre-order is vriendelijk geprijsd, ik heb hem alvast besteld, ziet er zeker goed uit.
Gelijk maar pre order gedaan, ziet er inderdaad goed uit
Deals overzicht laadt amper in? vaak maar voor de helft?
echt onbegrijpelijk, breekt echt af aan de ui response en beleving... dat doet xbox veel beter..
Ik zit hier ook op te wachten maar denk dat door de komst van de switch 2 ik hier toch nog niet aan ga beginnen. Hoe moeilijk het ook is, ik ga hem uitstellen tot na de vakantie zodat ik er zeker van ben dat ik het spel de aandacht kan geven dat het vereist.kazuka schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:20:
Over DS2 gesproken, de previews zijn zojuist gepost. Klinkt veelbelovend, voor mij persoonlijk de game waar ik dit jaar het meest naar uitkijk. Blijkbaar heeft de sequel meer Metal Gear Solid invloeden.
[Bluesky]
[YouTube: We played 30 hours of Death Stranding 2: On The Beach]
[YouTube: 8 Things You Need To Know About Death Stranding 2: On The Beach - Hands On Preview, New Gameplay]
[...]
[...]
[Bluesky]
Nooit iets van gemerkt dat de store buggy is.R.G schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:33:
ligt het aan mij of is de ps store op ps5 en ps4 buggy ?
echt onbegrijpelijk, breekt echt af aan de ui response en beleving... dat doet xbox veel beter..
Nee eigenlijk niet. Gaat prima.R.G schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:33:
Store op mijn PS4 was ook altijd erg traag op de PS5 geen last van.R.G schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:33:
PS4 store traag is/was een known issue voor mensen met Ziggo internet in het verleden.R.G schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:33:
vziw lag dat niet aan de store, maar ergens in de Ziggo handling van dat dataverkeer oid, nooit erg genoeg aan geërgerd om dat tot de bodem uit te zoeken
PSN
Alleen als ik iets aan downloaden ben via de PS5 dan werkt de store niet goed. Hij lijkt dan alle bandbreedte te gebruiken voor het downloaden. Ook mijn Sonos krijg ik dan moeilijker aan.R.G schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:33:
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 23:41
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Pfff zit in Oblivion en nu komt deze ook nog uit.Op game gebied nu al een top jaar!
Vond 'm qua verhaal wel wat minder dan deel 1 eerlijk gezegd, van hot naar her allemaal.
Lekker door met Uncharted 3 binnenkort dan maar...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Oh ik vond ze allemaal geweldig, Maar je heb deel 3 nog en 4 en The Lost Legacy aan het eindCLB schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:41:
Uncharted 2 zojuist uitgespeeld, ik speel niet al te veel blijkbaar...
Vond 'm qua verhaal wel wat minder dan deel 1 eerlijk gezegd, van hot naar her allemaal.
Lekker door met Uncharted 3 binnenkort dan maar...
PSN : Geraedus
Yes en daarna is het eens tijd voor Indiana Jones denk ik...Carlos0_0 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:49:
Oh ik vond ze allemaal geweldig, Maar je heb deel 3 nog en 4 en The Lost Legacy aan het eind.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ja dat is ook zeker een aanrader, ben ik mee bezig(Story klaar side missies aan het doen).CLB schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:08:
[...]
Yes en daarna is het eens tijd voor Indiana Jones denk ik...
Het is anders, en niet te vergelijken(Zeker ook vanwege 1st person view). en omdat je minder met actie bezig ben.
Maar het is zeker aan te raden te spelen
[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 10-05-2025 14:33 ]
Ben ook begonnen. Vind sfeertje heerlijk…Carlos0_0 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:33:
[...]
Ja dat is ook zeker een aanrader, ben ik mee bezig(Story klaar side missies aan het doen).
Het is anders, en niet te vergelijken(Zeker ook vanwege 1st person view). en omdat je minder met actie bezig ben.
Maar het is zeker aan te raden te spelen.
Verder heb ik uitgezocht hoe je de mic mute. Vanwege crossplay spellen wist ik dat dit een niet veel gevonden feature is
Morgenavond maar eens wat verder rondstruinen en met een beetje geluk zelf dat intro spel opstarten. Had hem wel al per ongeluk opgestart en dacht wow wat een gave rumble. Dat is alvast een positief aspect aan de controller.
Wel aardig dat bij het importeren van de saves en starten van de laatste PS4 save ik meteen ook alle trophies (incl platinum) er bij kreeg. Niet dat ik het daarom deed maar is wel geinig.
Nu dus eens beginnen aan N+ en de Burning Shores. Zag dat die nu in de sale voor een tientje is.
Investeren in een extra interne harde schijfVrijdag schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:55:
Ik wilde de PS5 patch (en dan meteen N+) voor Horizon Forbidden West installeren. Geen ruimteWel installeren van de basegame, maar voor de patch moest er nog eens 200gb worden gedownload. Maar ja, wat moest ik er dan af gooien? Dat was nog een afweging. Uiteindelijk A Plague Tale, want daar was ik nog niet in begonnen. En Call of Duty Black Ops 6. Heb ik al meer dan een maand niet meer aangeraakt. Leverde me zomaar bijna 250gb aan ruimte op samen.
Wel aardig dat bij het importeren van de saves en starten van de laatste PS4 save ik meteen ook alle trophies (incl platinum) er bij kreeg. Niet dat ik het daarom deed maar is wel geinig.
Nu dus eens beginnen aan N+ en de Burning Shores. Zag dat die nu in de sale voor een tientje is.
Als mijn vakantiegeld is gestort wilde ik deze aanschaffen: uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heatsink) 2TBChelseamarre123 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:12:
[...]
Investeren in een extra interne harde schijf
Niet al je spellen op je console bewaren, spel uitspelen en eraf gooienVrijdag schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:55:
Ik wilde de PS5 patch (en dan meteen N+) voor Horizon Forbidden West installeren. Geen ruimteWel installeren van de basegame, maar voor de patch moest er nog eens 200gb worden gedownload. Maar ja, wat moest ik er dan af gooien? Dat was nog een afweging. Uiteindelijk A Plague Tale, want daar was ik nog niet in begonnen. En Call of Duty Black Ops 6. Heb ik al meer dan een maand niet meer aangeraakt. Leverde me zomaar bijna 250gb aan ruimte op samen.
Dan pas door naar een andere single player game, en eventueel een multi player spelletje kan je dan prima bewaren.
Helaas wel 30 fps, maar dat stoort niet - imho.
Zojuist aan begonnen, lang op gewacht..Yonix schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 06:59:
Oké, ‘The Precinct’ is leuk; lekker politieagentje spelen.
[YouTube: The Precinct - Official Launch Trailer]
Inderdaad stoort 30fps niet bij dit spel
Deze dagen ook even aanschaffen denk ik, maar eerst even wat livestreams kijken. Ik ben alleen een beetje bang dat het na een korte tijd al een beetje hetzelfde wordt en wat saai kan worden.DM89 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:47:
[...]
Zojuist aan begonnen, lang op gewacht..
Inderdaad stoort 30fps niet bij dit spel
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Heb nog niet zo lang een PS5 dus nog geen ruimtegebrek maar had er wel al even kort naar gekeken en gezien dat het een extra slot is en je de opslagruimte er dus ook helemaal bij krijgt en niet eerst de oude meuk van de oorspronkelijke harddisk hoeft over te kopiëren. Dat is erg fijn!Vrijdag schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:44:
[...]
Als mijn vakantiegeld is gestort wilde ik deze aanschaffen: uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heatsink) 2TB
Vraagje; waarom ga je specifiek voor deze uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heatsink) 2TB?
En kan elke M.2 SSD in de PS5 worde gebruikt of zijn er nog specifiek door Sony gecertificeerde nodig?
Erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ben enthousiast geraakt na de eerste trailers, maar weinig meer van gehoord daarna. Dat zegt meestal wel iets..Yonix schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 06:59:
Oké, ‘The Precinct’ is leuk; lekker politieagentje spelen.
[YouTube: The Precinct - Official Launch Trailer]
PSN ID Binloading_nl
Je zou verwachten dat Sony dat wel ergens op hun website zou vermelden.Vliegvlug schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:07:
En kan elke M.2 SSD in de PS5 worde gebruikt of zijn er nog specifiek door Sony gecertificeerde nodig?
Zoals ik al zei had ik er alleen nog even kort naar gekeken.hcQd schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:31:
[...]
Je zou verwachten dat Sony dat wel ergens op hun website zou vermelden.
Maar dank voor de link!
Alleen heb je na het lezen daarvan alsnog geen zekerheid dat het gaat gaat werken want er staat het volgende:
SIE kan niet garanderen dat alle M.2 SSD's die aan de beschreven specificaties voldoen, met je systeem zullen werken en accepteert geen verantwoordelijkheid voor de selectie, prestaties of het gebruik van producten van derden.
Ik kan geen door Sony zelf verkochte SSD vinden dus ben je blijkbaar altijd aangewezen op derde partijen.
Zou fijn zijn als ze tenminste een lijst geven met gecertificeerde of geteste producten, zoals je bijvoorbeeld wel hebt voor geheugen en mobo’s.
Maar die zijn er blijkbaar niet, wordt een kwestie van afgaan op de ervaringen van de community dus.
Spellen worden ook steeds groter. Op mijn PS3 (die ik héél sporadisch nog wel eens gebruik) heb ik echt tientallen spellen geïnstalleerd staan. Op de PS4 staan er ook erg veel.Carlos0_0 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:50:
[...]
Niet al je spellen op je console bewaren, spel uitspelen en eraf gooien.
Dan pas door naar een andere single player game, en eventueel een multi player spelletje kan je dan prima bewaren.
Soms (of eigenlijk continu) heb ik een soort gaming ADHD en speel ik zowat om de dag een ander spel. Variërend van Tony Hawk, Diablo 3, CoD, Space Marine 3 en nog een hoop andere titels door elkaar. Op de PS4 was dat een stukje makkelijker om te doen aangezien ze minder ruimte in beslag namen en ik er een 2TB hdd in had gezet.
Op de standaardopslag van de PS5 is minder ruimte en de spellen zijn dus ook groter. En nu moet ik keuzes maken

Gisteren begonnen in de Burning Shores uitbreiding van HFW. Moest weer even aan de controls wennen maar het is weer fijn om in die wereld terug te zijn. Wat ook fijn is, is dat het spel dus twee installaties heeft. PS4 en PS5 en dat je de PS4 versie erna dus gewoon kan verwijderen.
Nou, omdat deze ssd (op papier) prima specs heeft, niet al te duur is en al een heatsink fabriek af heeft. En ook geschikt is voor de PS5. Dus een kwestie van de cover er af, ssd er in prikken en gaan met die hi-res texturesVliegvlug schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:07:
[...]
Heb nog niet zo lang een PS5 dus nog geen ruimtegebrek maar had er wel al even kort naar gekeken en gezien dat het een extra slot is en je de opslagruimte er dus ook helemaal bij krijgt en niet eerst de oude meuk van de oorspronkelijke harddisk hoeft over te kopiëren. Dat is erg fijn!
Vraagje; waarom ga je specifiek voor deze uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heatsink) 2TB?
Krijg je deze melding met de SSD die je eerder aanhaalde?Vliegvlug schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:54:
[...]
Zoals ik al zei had ik er alleen nog even kort naar gekeken.
Maar dank voor de link!
Alleen heb je na het lezen daarvan alsnog geen zekerheid dat het gaat gaat werken want er staat het volgende:
SIE kan niet garanderen dat alle M.2 SSD's die aan de beschreven specificaties voldoen, met je systeem zullen werken en accepteert geen verantwoordelijkheid voor de selectie, prestaties of het gebruik van producten van derden.
Ik kan geen door Sony zelf verkochte SSD vinden dus ben je blijkbaar altijd aangewezen op derde partijen.
Zou fijn zijn als ze tenminste een lijst geven met gecertificeerde of geteste producten, zoals je bijvoorbeeld wel hebt voor geheugen en mobo’s.
Maar die zijn er blijkbaar niet, wordt een kwestie van afgaan op de ervaringen van de community dus.
Het schijnt namelijk zo te zijn dat het een 4e generatie drive moet zijn die (benchmarked door de PS5 na installatie) een bepaalde snelheid moet leveren.
Nou kun je die melding schijnbaar negeren maar ze willen eigenlijk dat mensen een drive gebruiken met betere specs om een bepaalde kwaliteit te garanderen.
Dus 4e generatie met een leessnelheid van minimaal 5600 MB/s oid, uit mijn blote hoofd.
Dat weet er hier vast iemand exact.
Op papier zal die Kingston drive dan meer dan voldoende zijn.
Ik ben zelf op dit moment op zoek. Mijn vraag is dan eerder hoe het met de heatsink zit. Afdekplaatje weg laten?
[ Voor 9% gewijzigd door lariekoek op 14-05-2025 10:40 ]
Kun je met een digital edition games alleen in de Sony store kopen of kun je ze net als met Steam elders kopen en dan een key importeren?
Ik zie dat GT7 bijvoorbeeld bij Sony 80 euro kost (zonder huidige actie) en elders slechts 45.
dat is het voordeel van een disc inderdaad:Olaf van der Spek schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:07:
Ik zie dat GT7 bijvoorbeeld bij Sony 80 euro kost (zonder huidige actie) en elders slechts 45.
uitvoering: Gran Turismo 7, PS5
PSN
Ik vind de reviews daarvoor wel handig, zag laatst deze van Techradar langs komen bijvoorbeeld:Vliegvlug schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:54:
[...]
https://www.techradar.com/best/best-ssd-for-ps5
PSN
Welke melding bedoel je, mijn cursieve tekst?lariekoek schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:35:
[...]
Krijg je deze melding met de SSD die je eerder aanhaalde?
Dat is een quote van de website van Sony.
Heb zelf nog geen SSD nodig, is @Vrijdag die aan het kijken is naar een SSD.
Goed om te weten!Het schijnt namelijk zo te zijn dat het een 4e generatie drive moet zijn die (benchmarked door de PS5 na installatie) een bepaalde snelheid moet leveren.
Nou kun je die melding schijnbaar negeren maar ze willen eigenlijk dat mensen een drive gebruiken met betere specs om een bepaalde kwaliteit te garanderen.
Dus 4e generatie met een leessnelheid van minimaal 5600 MB/s oid, uit mijn blote hoofd.
Dat weet er hier vast iemand exact.
Op papier zal die Kingston drive dan meer dan voldoende zijn.
Wist niet dat de PS5 zelf een check doet na installatie. Wel fijn want als je geen melding krijgt is het dus waarschijnlijk goed.
Nu je het zegt kwam ik die discussie wel ergens tegen toen ik kort aan het kijken was.Ik ben zelf op dit moment op zoek. Mijn vraag is dan eerder hoe het met de heatsink zit. Afdekplaatje weg laten?
Weet het niet meer zeker maar dacht dat een heatsink zou moeten passen met klepje.
Ging volgens mij meer om het feit dat sommigen dachten dat het klepje van het SSD slot weglaten de koeling zou verbeteren terwijl anderen juist weer bang waren voor stof in het binnenste van de console en zeiden dat Sony dat klepje niet voor niets heeft bedacht en er dus al rekening mee is gehouden qua koeling.
Maar laat vooral even weten wat jouw research oplevert
Kwam in de review hieronder tegen dat er ook heatsinks zijn die het klepje zelf vervangen, bijv deze: SABRENT M.2 NVMe PS5 Koelplaat (SB-PSHS)
Past wel enkel op de originele PS5 en niet op de Slim en de Pro als ik de reviews erbij lees.
En deze ElecGear PS5 NVMe SSD Koellichaam, ook alleen voor de originele PS5 geschikt.
Maar er zijn dus opties beschikbaar
[ Voor 13% gewijzigd door Vliegvlug op 14-05-2025 11:44 ]
Dank voor de link.YakuzA schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:18:
[...]
Ik vind de reviews daarvoor wel handig, zag laatst deze van Techradar langs komen bijvoorbeeld:
https://www.techradar.com/best/best-ssd-for-ps5
Er is blijkbaar dus wel een officieel gelicenseerde SSD voor de PS5 lees ik daar: Seagate Game Drive NVMe™ SSD for PS5®

Wel vrij prijzig: uitvoering: Seagate Game Drive PS5 NVMe 2TB
€190 als laagste prijs momenteel.
Quote: "sequentiële lees-/schrijfsnelheden tot 7400/6900 MB/s en een op maat gemaakte heatsink"Vliegvlug schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:27:
[...]
Dank voor de link.
Er is blijkbaar dus wel een officieel gelicenseerde SSD voor de PS5 lees ik daar: Seagate Game Drive NVMe™ SSD for PS5®
[Afbeelding]
Wel vrij prijzig: uitvoering: Seagate Game Drive PS5 NVMe 2TB
€190 als laagste prijs momenteel.
De heatsink is dus vereist en heeft een afwijkende maat, klopt dat?
~
Ik herinner mij niet alle details maar dat was naar aanleiding van deze van Linus:Vliegvlug schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:18:
[...]
Maar laat vooral even weten wat jouw research oplevert
YouTube: I tried an INCOMPATIBLE drive with the PS5
Hij probeert een aantal verschillende drives, gen3 en gen4 met de juiste/onjuiste benchmark om te zien wat er gebeurt.
Zo zag ik ook dat er ruimte is zonder het klepje maar je wat je aanhaalde snap ik ook.
Zo'n gat kan natuurlijk een lek zijn wanneer het om koeling gaat. Geen idee of dat heel spannend is.
Heatsink is inderdaad een vereiste maar wat die afwijkende maat betreft heb ik geen idee.JJ Le Funk schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:51:
[...]
Quote: "sequentiële lees-/schrijfsnelheden tot 7400/6900 MB/s en een op maat gemaakte heatsink"
De heatsink is dus vereist en heeft een afwijkende maat, klopt dat?
Waarschijnlijk mag hij niet te hoog zijn omdat anders de cover van het deksel er niet meer op past en in een pc is er natuurlijk meer ruimte beschikbaar.
Mogelijk zijn er standaard maten qua volume waar M.2 SSD’s binnen moeten blijven en is dat groter dan in het vakje van de PS5 past en hebben ze er daarom die opmerking over een op maat gemaakte heatsink erbij gezet.
Bij een PC pak je de meegeleverde heatsink, of de "ingebouwde" van het moederbord. Maar omdat de PS5 geen "ingebouwde" heatsink voor het M.2 slot heeft en de ruimte beperkt is moet je opletten wat voor heatsink wordt gebruikt. Een in de PS5 passende heatsink kun je waarschijnlijk ook wel los kopen.Vliegvlug schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:12:
[...]
Heatsink is inderdaad een vereiste maar wat die afwijkende maat betreft heb ik geen idee.
Waarschijnlijk mag hij niet te hoog zijn omdat anders de cover van het deksel er niet meer op past en in een pc is er natuurlijk meer ruimte beschikbaar.
Mogelijk zijn er standaard maten qua volume waar M.2 SSD’s binnen moeten blijven en is dat groter dan in het vakje van de PS5 past en hebben ze er daarom die opmerking over een op maat gemaakte heatsink erbij gezet.
Wat betreft die Seagate drive: voor zo ver ik weet heeft Sony geen "officiële" drives, en is de licentie dus puur dat Seagate betaalt om het playstation logo te gebruiken en zo te zien het PS4 design (naast dat hij aan de vereiste snelheden voldoet). Seagate lift hiermee mee op de XBox drives, waarbij alleen specifieke drives werken waarvan die van Seagate er 1 is.
Andere fabrikanten zetten gewoon op de doos dat hij werkt met de PS5.
In pricewatch kun je trouwens filteren op geschikt voor PS5 en al dan niet heatsink meegeleverd.....
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Lijkt meer te zijn dan enkel een licentie voor het logo:koboy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:47:
[...]
Wat betreft die Seagate drive: voor zo ver ik weet heeft Sony geen "officiële" drives, en is de licentie dus puur dat Seagate betaalt om het playstation logo te gebruiken en zo te zien het PS4 design (naast dat hij aan de vereiste snelheden voldoet). Seagate lift hiermee mee op de XBox drives, waarbij alleen specifieke drives werken waarvan die van Seagate er 1 is.
OFFICIEEL GELICENTIEERD Uitgerust met overeenkomstige firmware voor probleemloos gebruik met alle PS5-modellen.
Geen idee of dat onderdeel is van de licentie voorwaarden of niet.
En waar ik eerst dacht dat Sony zelf geen SSD’s voor de PS5 verkoopt blijkt dat in Amerika wel zo te zijn:
2TB WD BLACK™ SN850P NVMe™ SSD for PS5™ consoles
Het is dan wel geen Sony product maar wel te koop via hun webshop.
Ook prima natuurlijk, zelfs als het geen officiële licentie van Sony is want als ze zo’n uitspraak doen kan je wel bij de fabrikant aankloppen.Andere fabrikanten zetten gewoon op de doos dat hij werkt met de PS5.
Dus het is wel iets meer dan enkel op de doos vermelden.
In pricewatch kun je trouwens filteren op geschikt voor PS5 en al dan niet heatsink meegeleverd.....
Jade Raymond has left Haven Studios, the PlayStation-owned studio she founded.https://t.co/OABmUddvv5 pic.twitter.com/zQdHJc4O5K
— VGC (@VGC_News) 15 mei 2025
According to a new report by Bloomberg, Raymond – who rose to prominence after producing Assassin’s Creed and executive producing Assassin’s Creed II, Assassin’s Creed: Bloodlines and Watch Dogs – has left her studio, which is still in the process of developing online shooter Fairgames.
Although a reason wasn’t given for Raymond’s departure, the report cites sources who note that an external test of Fairgames took place several weeks ago, and that some developers were concerned about how it was received.
The departure rounds off an eventful decade for Raymond, who left Ubisoft to found EA‘s Motive Studio in 2015, before leaving in 2018 for Google Stadia.
After Google decided to close its internal games development teams in 2021, Raymond left her position as Stadia’s development boss and, along with five co-founders and around 20 ex-Google employees, launched Haven Studios, a Montreal-based outfit with PlayStation funding its first game (which turned out to be Fairgames). Sony then announced in 2022 that it was acquiring the studio for an undisclosed price.
Na die trailer van 2023 is er volgens mij ook weinig nieuws meer geweest rondom deze game dacht ik. Benieuwd wat dit betekent voor de development.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Raymond's track record is niet best, al de derde studio die ze voortijdig verlaat? Amy Hennig kan er over meepratenRaem schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 00:58:
Volgende live service game die de prullenbak in kan en studio die gesloten wordt?
En toch hebben ze dit jaar alweer 2 nieuwe live service studios opgericht met TeamLFG (het 'Gummybears' project) en Dark Outlaw Games (ontstaan uit het eerder gesloten Deviation Games van Jason Blundell). Dus ze geven het blijkbaar nog niet op.
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het Horizon multiplayer project ervoor staat want daar zijn ze intussen ook al 7 jaar mee bezig en we hebben er nog niets van gezien.
Moet er nog even over nadenken maar ga waarschijnlijk dan toch maar voor een nieuwe versie zonder disc. Of toch even doorsparen voor een pro versie richting mei volgend jaar.
Door de combinatie van een vrouw, zit/sta bureau en een iets te korte HDMI kabelCarlos0_0 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:04:
Hoe krijg je de HDMI poort nou weer stuk, je verplaatst dat ding toch niet constant ?.
2 van de 3 zijn dan niet handig gedaanCrawl NL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:08:
[...]
Door de combinatie van een vrouw, zit/sta bureau en een iets te korte HDMI kabel
Ja, ze wordt altijd aangehaald als één van de grondleggers van Assassin's Creed, wat dan heel indrukwekkend klinkt (en destijds misschien ook wel was). Maar alles wat daarna komt is eigenlijk niet zo heel bijzonder.kazuka schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:15:
[...]
Raymond's track record is niet best, al de derde studio die ze voortijdig verlaat?
Een nieuw HDMI poortje op solderen kan toch niet zo duur zijn? Misschien zelf een soldeerset aanschaffen en proberen te repareren.Crawl NL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:47:
Hier is de HDMI poort naar zijn grootje. Elke keer met wat ondersteuning en wrikken nog wel aan de praat gekregen maar nu is het toch echt afgelopen. Hier in de buurt even rondgebeld maar wat een prijzen. Gaat hier in de omgeving Arnhem EUR 150 kosten met een wachttijd van 7 werkdagen.
Moet er nog even over nadenken maar ga waarschijnlijk dan toch maar voor een nieuwe versie zonder disc. Of toch even doorsparen voor een pro versie richting mei volgend jaar.
Je zou altijd nog een repair cafe kunnen proberen;Crawl NL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:47:
Hier is de HDMI poort naar zijn grootje. Elke keer met wat ondersteuning en wrikken nog wel aan de praat gekregen maar nu is het toch echt afgelopen. Hier in de buurt even rondgebeld maar wat een prijzen. Gaat hier in de omgeving Arnhem EUR 150 kosten met een wachttijd van 7 werkdagen.
https://www.repaircafe.or..._form_page=%2Fbezoeken%2F
Is het niet gewoon mismanagement bij PlayStation? Jim Ryan heeft er een potje van gemaakt en ik denk dat Hermen Hulst ook niet helemaal op zijn plek zit. Ik zou zeggen de bezem er doorheen en stop met GAAS games.kazuka schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:15:
[...]
Raymond's track record is niet best, al de derde studio die ze voortijdig verlaat? Amy Hennig kan er over meepratenDe Concord mispeer heeft denk ik wel behoorlijk wat invloed gehad op Fairgames.
En toch hebben ze dit jaar alweer 2 nieuwe live service studios opgericht met TeamLFG (het 'Gummybears' project) en Dark Outlaw Games (ontstaan uit het eerder gesloten Deviation Games van Jason Blundell). Dus ze geven het blijkbaar nog niet op.
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het Horizon multiplayer project ervoor staat want daar zijn ze intussen ook al 7 jaar mee bezig en we hebben er nog niets van gezien.
Of dat enkel en alleen aan een Ryan of Hulst ligt is voor ons buitenstaanders moeilijk te zeggen, er zijn meerdere mensen met beslissingsbevoegdheid bij betrokken. Ik denk dat Ryan en Hulst zowel goede als slechte keuzes hebben gemaakt, maar door de buitenwacht wordt er graag met de vinger gewezen en moet er een boeman aangewezen worden die aansprakelijk wordt gehouden. Qua GAAS, ja dat hebben ze gewoon echt niet goed gedaan. Zoveel geannuleerde projecten en meerdere gesloten studios is niet best. Na Concord zullen ze intern toch wel een aantal "lessons learned" sessies gehad hebben en lijkt het nu een beetje op course correction door niet alles en iedereen op live service te gooien.bRuud83 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:46:
[...]
Is het niet gewoon mismanagement bij PlayStation? Jim Ryan heeft er een potje van gemaakt en ik denk dat Hermen Hulst ook niet helemaal op zijn plek zit. Ik zou zeggen de bezem er doorheen en stop met GAAS games.
Vooral bestaande studios die bekend staan om hun single player games hadden ze niet op die live service trein moeten gooien, ookal was dat wellicht een eigen keuze van de studios (want wordt dan makkelijker ge-greenlit door SIE management). Bend, Bluepoint, Naughty Dog, London Studio en Insomniac hebben al hun multiplayer projecten geannuleerd, zonde van de tijd en het geld. Dat ze het met nieuwe studios en IP's proberen, prima wat mij betreft. Er hoeft maar 1 groot succes tussen te zitten a la Helldivers, maar zoiets kun je nou eenmaal niet forceren. Marathon wordt tot nu toe ook matig ontvangen terwijl een Arc Raiders lovende kritieken krijgt. Zelfde genre games. Nadeel als je aan trend chasing doet; tegen de tijd dat je game klaar is 5-6 jaar later is de markt alweer veranderd. Dan slaat je oorspronkelijke idee wellicht niet meer aan.
Aan de andere kant doen ze het qua SP games wat mij betreft best goed met games als Astrobot, Ghost of Yotei, partnership met Kojima (DS2 en Physint) en 2 nieuw aangekondigde IP's met Intergalactic en Saros. Nadeel is dat games maken elke generatie langer duurt en je nu 5-7 jaar moet wachten tot zo'n game klaar is, dus je first party output is dan een stuk minder. Dat kunnen ze opvangen met 3rd party partnerships maar het kopen van studios zal gezien de ontwikkelingen in de industrie de afgelopen jaren (post Covid zeg maar) minder snel gebeuren verwacht ik.
Tsja, ding aannemen, open maken, kijken, inkopen, solderen, dicht maken, klant bellen, administratie etc etc. Kost zo 2 uur? Beetje arbeid kost wel 75 p/u. Dan nog garantie geven.bRuud83 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:38:
[...]
Een nieuw HDMI poortje op solderen kan toch niet zo duur zijn? Misschien zelf een soldeerset aanschaffen en proberen te repareren.
De PS5 is vrij makkelijk open te schroeven.Crawl NL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:47:
De kans is groot dat je met een klodder siliconenkit de contactjes weer... Contact kunt laten maken
Daarna eventueel nog wat lijm om de connector weer wat te verstevigen. Het is een poging waard.
Hmm, dat is wellicht nog wel het proberen waard.Nyarlathotep schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:07:
[...]
De PS5 is vrij makkelijk open te schroeven.
De kans is groot dat je met een klodder siliconenkit de contactjes weer... Contact kunt laten maken![]()
Daarna eventueel nog wat lijm om de connector weer wat te verstevigen. Het is een poging waard.
Vast kitten terwijl er geen contact is gaat je niet helpen.Nyarlathotep schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:07:
[...]
De PS5 is vrij makkelijk open te schroeven.
De kans is groot dat je met een klodder siliconenkit de contactjes weer... Contact kunt laten maken![]()
Dan moet je eerder even de soldeer opwarmen
PSN
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 23:41
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Als je kan solderen kan je het zelf heel makkelijk doen volgens mij. Maar ik heb een tijd geleden ook een kapotte HDMI poort gehad. Voor € 100,00 laten maken bij Rocket Sale in Nijmegen. Kon de PS5 dezelfde dag nog ophalen.Crawl NL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:47:
Zie nu dat het zelfs lager is, voor € 89,00: https://www.rocketsale.nl...laystation/playstation-5/
Ik en een soldeerbout gaan niet echt niet samen. Dank je wel voor de tip, die prijs wil ik er nog wel tegenaan gooien. Volgende week maar eens even contacten.T-024 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:39:
[...]
Als je kan solderen kan je het zelf heel makkelijk doen volgens mij. Maar ik heb een tijd geleden ook een kapotte HDMI poort gehad. Voor € 100,00 laten maken bij Rocket Sale in Nijmegen. Kon de PS5 dezelfde dag nog ophalen.
Zie nu dat het zelfs lager is, voor € 89,00: https://www.rocketsale.nl...laystation/playstation-5/
Heb de Fortnite Cobalt bundel gekocht voor mijn PS5. Nu speel ik zelf geen Fortnite, dus ik was van plan het ooit nog eens door te verkopen ofzo. Maar nu is binnenkort een vriendje van mijn zoontje jarig en die speelt dus Fortnite op zijn PS4. Kan je dan die code ook invoeren op de PS4? Het zijn twaalf karakters, dus dat is wel de standaard lengte. Alleen weet ik dus niet of die Fortnite bundel exclusief gebonden is aan de PS5 of ook gebruikt kan worden op de PS4.
Als dat wel kan, dan kan mijn zoontje natuurlijk een tof cadeau geven
Ik vermoed in de PS store? Codes invoeren ergens zoekenVrijdag schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:14:
Ik heb een hele domme vraag (ja, die bestaan)
Heb de Fortnite Cobalt bundel gekocht voor mijn PS5. Nu speel ik zelf geen Fortnite, dus ik was van plan het ooit nog eens door te verkopen ofzo. Maar nu is binnenkort een vriendje van mijn zoontje jarig en die speelt dus Fortnite op zijn PS4. Kan je dan die code ook invoeren op de PS4? Het zijn twaalf karakters, dus dat is wel de standaard lengte. Alleen weet ik dus niet of die Fortnite bundel exclusief gebonden is aan de PS5 of ook gebruikt kan worden op de PS4.
Als dat wel kan, dan kan mijn zoontje natuurlijk een tof cadeau geven
Ja je moet de code invoeren op de site of in de store. Maar ik vroeg me dus af of die dlc dus ook te gebruiken op de PS4 😅Chelseamarre123 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:49:
[...]
Ik vermoed in de PS store? Codes invoeren ergens zoeken
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties