• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-04 17:19
Vanochtend teruggegaan om de PS5 Pro te retourneren. Nadat ze het zelf hebben gecheckt bij de ''smartbar'' kwamen ze tot de conclusie dat de serienummer van het systeem niet klopt met de verpakking en artikelnummer. In eerste instantie willen ze het niet retourneren en konden ze niks voor me doen. Ik gaf aan dat ze het even dieper moeten onderzoeken met wellicht een andere collega, want hier ga ik uiteraard niet mee akkoord. Het is eerder open geweest door het ''startklaar'' te maken dus zij moeten het maar oplossen. In hun systeem konden ze niet uitvinden of het ooit geretourneerd of dat er iets anders mee aan de hand was. Uiteindelijk was de eerste oplossing om zelf maar contact op te nemen met Sony. Zij hebben hier samen een dossier van gemaakt en kunnen dan het systeem deblokkeren om alsnog gebruik te kunnen maken van de online services. Mocht dit niet lukken, dan moeten ze met hoofdkantoor van Mediamarkt overleggen of het omgewisseld kan worden. Jammere is dat er hier weer dagen overheen gaan. Enfin, als het voor mij maar opgelost kan worden.

Wel stelletje prutsers daar bij Mediamarkt. Een ding is zeker: nooit een ''startklare'' product halen bij Mediamarkt. Lesje geleerd! Wordt vervolgd ...

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:52
Lashrom schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:04:
In eerste instantie willen ze het niet retourneren en konden ze niks voor me doen.
Wat een service, ze verkopen een product dat niet werkt en dan willen ze niets doen voor je 8)7

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:52

Boullie

Da Bulster

Vanochtend teruggegaan om de PS5 Pro te retourneren. Nadat ze het zelf hebben gecheckt bij de ''smartbar'' kwamen ze tot de conclusie dat de serienummer van het systeem niet klopt met de verpakking en artikelnummer. In eerste instantie willen ze het niet retourneren en konden ze niks voor me doen. Ik gaf aan dat ze het even dieper moeten onderzoeken met wellicht een andere collega, want hier ga ik uiteraard niet mee akkoord. Het is eerder open geweest door het ''startklaar'' te maken dus zij moeten het maar oplossen. In hun systeem konden ze niet uitvinden of het ooit geretourneerd of dat er iets anders mee aan de hand was. Uiteindelijk was de eerste oplossing om zelf maar contact op te nemen met Sony. Zij hebben hier samen een dossier van gemaakt en kunnen dan het systeem deblokkeren om alsnog gebruik te kunnen maken van de online services. Mocht dit niet lukken, dan moeten ze met hoofdkantoor van Mediamarkt overleggen of het omgewisseld kan worden. Jammere is dat er hier weer dagen overheen gaan. Enfin, als het voor mij maar opgelost kan worden.

Wel stelletje prutsers daar bij Mediamarkt. Een ding is zeker: nooit een ''startklare'' product halen bij Mediamarkt. Lesje geleerd! Wordt vervolgd ...
Klinkt alsof 1 of ander slimmerd een vervangende PS5 heeft gekocht voor zijn geblockte machine en de geblockte machine in de nieuwe doos retour heeft gestuurd.

Dat gameklaar maken van de machine stelt ook helemaal niks voor trouwens. Stond ook op mijn doos maar had hem online besteld en in de winkel afhalen dus niet hoeven betalen. Tis alleen maar inloggen op de machine en een gebruikersaccount er op zetten. Dat account mik je er gelijk weer af als je met je eigen ID inlogt op de machine. Daarnaast wordt de controller opgeladen :F

Boullie

Boullie schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 13:07:
[...]

Klinkt alsof 1 of ander slimmerd een vervangende PS5 heeft gekocht voor zijn geblockte machine en de geblockte machine in de nieuwe doos retour heeft gestuurd.

Dat gameklaar maken van de machine stelt ook helemaal niks voor trouwens. Stond ook op mijn doos maar had hem online besteld en in de winkel afhalen dus niet hoeven betalen. Tis alleen maar inloggen op de machine en een gebruikersaccount er op zetten. Dat account mik je er gelijk weer af als je met je eigen ID inlogt op de machine. Daarnaast wordt de controller opgeladen :F
Daarnaast wordt de controller opgeladen :F

Dat is toch wel die 19 euro gelijk waard, scheelt je zelf weer in stroom verbruik :+ .

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45

koboy

Heb een idee voor een icon

1 of andere slimmerik heeft dus zijn geblokte console "gratis" omgeruild. Ook deblocken door Sony zou ik niet accepteren. Grote kans dat het apparaat al een jaar oud is, en dus absoluut niet nieuw meer.

Daarnaast: een blocked console kan komen door diefstal of firmware/hardware modificatie. Beide gevallen wil je niet in huis hebben.

Rechtsbijstand verzekering?

Edit: check het serienummer even hier: https://www.stopheling.nl/nl. Als hij inderdaad gestolen is geregistreerd sta je met je aankoopbon wat sterker.

[ Voor 4% gewijzigd door koboy op 31-03-2026 14:04 ]

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:52
Je mag gewoon retourneren binnen 14 dagen?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ja ik zou daar ook niet mee akkoord gaan. Het gaat waarschijnlijk lang duren om in contact te komen met Sony dan wel de console deblokkeren, als ze dat al gaan doen. En dan is het dus ook geen nieuwe console. Die wil je niet. Ik zou het toch bij Mediamarkt terugleggen en hen het op laten lossen.

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:50
Mediamarkt maakt de ps5 zodanig start klaar dat je erop kan weg vliegen. 🤡

PSN : Geraedus

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-04 22:43
Ik ben van plan om een 2e ps5 in huis te halen voor de prijsverhoging aangezien mijn zoontje vaak net op het moment aan het spelen is dat ik is lekker wil gamen.

Nu lees is dat je in principe gewoon games kan delen over 2 accounts en dat ik dan mijn ps5 als primary moet instellen en hij met een eigen account op zijn playstation dan onbeperkt en tegelijk alle games kan spelen die ik gekocht heb en ook van mijn ps plus gebruik kan maken?

Klopt dit en ga ik of hij niet tegen bepaalde restricties aanlopen? Want heb geen zin in gezeur achteraf. En als ik alle games 2 keer moet kopen die we beide willen spelen ga ik niet een 2e console aanschaffen.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Stylze op 31-03-2026 15:22 ]

Playstation 5

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:46
Stylze schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:22:
Ik ben van plan om een 2e ps5 in huis te halen voor de prijsverhoging aangezien mijn zoontje vaak net op het moment aan het spelen is dat ik is lekker wil gamen.

Nu lees is dat je in principe gewoon games kan delen over 2 accounts en dat ik dan mijn ps5 als primary moet instellen en hij met een eigen account op zijn playstation dan onbeperkt en tegelijk alle games kan spelen die ik gekocht heb en ook van mijn ps plus gebruik kan maken?

Klopt dit en ga ik of hij niet tegen bepaalde restricties aanlopen? Want heb geen zin in gezeur achteraf. En als ik alle games 2 keer moet kopen die we beide willen spelen ga ik niet een 2e console aanschaffen.

Voor zover ik weet is dit de enige manier, correct me if i am wrong!!!!!!!!!!

Jouw PS5 Zijn PS5.

Je zet jouw account op zijn PS5. Maakt zijn PS5 jouw primary. ( en zet sharing aan) Hij zet zijn account erop en hij kan alles.

Je kunt op jouw PS5 nog alles behalve off line gamen.

• Geraedus
Stylze schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:22:

Ja dat kan, gewoon je eigen account toevoegen aan de nieuwe ps5 en daarna een nieuw account aanmaken voor je zoontje. Alle games moeten wel gedownload worden vanaf jouw account, die worden daarna zichtbaar in zijn profiel.

Werkt trouwens niet voor Call of Duty, die heeft zijn eigen license check.

• Lashrom
Boullie schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 13:07:
[...]

Dat denk ik ook ja. Tevens was het ook niet startklaar omdat ik bij het opstarten van de PS5 zelf door de installatie heen moest en er niet meteen een gebruiker was aangemaakt.
koboy schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:01:
[...]

1 of andere slimmerik heeft dus zijn geblokte console "gratis" omgeruild. Ook deblocken door Sony zou ik niet accepteren. Grote kans dat het apparaat al een jaar oud is, en dus absoluut niet nieuw meer.

Daarnaast: een blocked console kan komen door diefstal of firmware/hardware modificatie. Beide gevallen wil je niet in huis hebben.

Rechtsbijstand verzekering?

Edit: check het serienummer even hier: https://www.stopheling.nl/nl. Als hij inderdaad gestolen is geregistreerd sta je met je aankoopbon wat sterker.
Hier had ik geen rekening mee gehouden. Als je voor een nieuwe betaalt, dan verwacht je ook dat je een nieuwe console krijgt. Ik ga morgen nog één keer langs en als ze toch niet willen retourneren ga ik consumentenbond en rechtsbijstandverzekering erbij halen. Ook gecheckt met serienummer maar is verder niet bekend bij hun helaas.
Michel242186 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:20:
Je mag gewoon retourneren binnen 14 dagen?
Officieel binnen 30 dagen. Maar zij accepteren het dus niet omdat het blijkt dat de serienummer niet overeenkomt met hun systeem, verpakking of artikelnummer. De kans is groot dat er iemand zijn geblokkeerde PS5 heeft geretourneerd en MM dit niet heeft gecheckt of dat iemand van MM zelf tijdens het startklaar maken heeft zitten kloten of heeft omgewisseld met een andere.
dutchgio schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:28:
Ja ik zou daar ook niet mee akkoord gaan. Het gaat waarschijnlijk lang duren om in contact te komen met Sony dan wel de console deblokkeren, als ze dat al gaan doen. En dan is het dus ook geen nieuwe console. Die wil je niet. Ik zou het toch bij Mediamarkt terugleggen en hen het op laten lossen.
Morgen maar eens teruggaan. Dit accepteer ik inderdaad niet. Daarnaast zal er waarschijnlijk weer een probleem zijn in de toekomst mocht er iets stuk gaan en via hun dan weer iets geregeld moet worden met garantie.

• koboy

koboy

Lashrom schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:10:
[...]

Dat denk ik ook ja. Tevens was het ook niet startklaar omdat ik bij het opstarten van de PS5 zelf door de installatie heen moest en er niet meteen een gebruiker was aangemaakt.

[...]

Hier had ik geen rekening mee gehouden. Als je voor een nieuwe betaalt, dan verwacht je ook dat je een nieuwe console krijgt. Ik ga morgen nog één keer langs en als ze toch niet willen retourneren ga ik consumentenbond en rechtsbijstandverzekering erbij halen. Ook gecheckt met serienummer maar is verder niet bekend bij hun helaas.

[...]

Officieel binnen 30 dagen. Maar zij accepteren het dus niet omdat het blijkt dat de serienummer niet overeenkomt met hun systeem, verpakking of artikelnummer. De kans is groot dat er iemand zijn geblokkeerde PS5 heeft geretourneerd en MM dit niet heeft gecheckt of dat iemand van MM zelf tijdens het startklaar maken heeft zitten kloten of heeft omgewisseld met een andere.

[...]

Morgen maar eens teruggaan. Dit accepteer ik inderdaad niet. Daarnaast zal er waarschijnlijk weer een probleem zijn in de toekomst mocht er iets stuk gaan en via hun dan weer iets geregeld moet worden met garantie.
Ik zie trouwens wel een patroon nu (n=2): een voor €xx maken we hem voor je klaar sticker plakken over het fabriekszegel op de doos.
Eind vorig jaar aan de hand gehad met een online gekochte laptop van de Mediamarkt, en die ging dezelfde avond nog retour in de winkel.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Shaker74
Normaal gesproken gaat een opengemaakt retourartikel naar de outlet. Zou op zich dus wel "slim" zijn om het retourartikel waarvan de zegel is verbroken te gebruiken om "startklaar" te maken. Dan verkoop je hem als nieuw en krijgt er ook nog eens wat extra handeling kosten voor. Maar misschien denk ik te ver door.

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-04 17:25
Ik had recentelijk al gepost over de dynamische prijzen in de PS Store. Sinds november 2025 zie ik lagere prijzen dan de reguliere adviesprijs. Het kortingspercentage verschilde van game tot game (nieuws: Sony lijkt te experimenteren met dynamische kortingen van PS5-games).

Kanttekening toen was toen dat de korting niet geldt op het moment dat er een sale gaande is. Inmiddels lijkt dat aangepast. Gister heb ik namelijk 4 games gekocht met additionele korting.
- Steller Blade voor 35,99 euro (https://psdeals.net/nl-store/game/2726529/stellar-blade noemt 49,59)
- Astro Bot deluxe ed. voor 39,99 euro (https://psdeals.net/nl-st...ot-digital-deluxe-edition noemt 59,99)
- Spider-Man 2 deluxe ed. voor 35,99 euro (https://psdeals.net/nl-st...-2-digital-deluxe-edition noemt 49,49)
- TLOU Remake deluxe ed. voor 37.79 euro (https://psdeals.net/nl-st...-i-digital-deluxe-edition noemt 49,49).

Tegen die prijzen loont het om (meer) digitaal te kopen. Ik ben benieuwd in hoeverre meer mensen verschillende prijzen blijven zien. En wat de conclusie hiervan is. Normaal gesproken kocht ik slechts beperkt games. Met de lagere prijzen is dat aanzienlijk toegenomen.

• P3rf3ct1on
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-04 11:53
Toch ook nog maar snel een ps5 pro gekocht voor 759€ bij playstation zelf…
Had bij een vriend gezien dat het graphics verschil toch wel best groot is (we hebben beide dezelfde 77’ lg oled tv) en daarna toch beginnen twijfelen…
Vanaf morgen dus 900€ dat maakte de beslissing ook wel wat makkelijker!

Nu nog een 2 vraagjes:
-Kan ik de disc drive van mijn huidige ps5 slim disc overzetten op de nieuwe ps5 pro?
-wat is de makkelijkste manier om alles van data en geinstalleerde games over te zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door P3rf3ct1on op 01-04-2026 14:04 ]

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11
@P3rf3ct1on
-ja je kan de disc drive overzetten
-beide ps5s met netwerk kabel connecten

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:54
P3rf3ct1on schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:03:
Toch ook nog maar snel een ps5 pro gekocht voor 759€ bij playstation zelf…
Had bij een vriend gezien dat het graphics verschil toch wel best groot is (we hebben beide dezelfde 77’ lg oled tv) en daarna toch beginnen twijfelen…
Vanaf morgen dus 900€ dat maakte de beslissing ook wel wat makkelijker!

Nu nog een 2 vraagjes:
-Kan ik de disc drive van mijn huidige ps5 slim disc overzetten op de nieuwe ps5 pro?
-wat is de makkelijkste manier om alles van data en geinstalleerde games over te zetten?
Voor onze grensbewoners ; vant weekend de Pro voor 769 bij saturn/mediamarkt in Deutschland

no comment

• Lashrom
Nou uiteindelijk toch nog kunnen retourneren na heen en weer vingers zitten wijzen. De teamleider heeft na de derde keer achter de schermen te hebben bekeken, toch nog besloten om de retour te accepteren. Er was blijkbaar iets misgegaan en dit hebben ze op één of ander manier ingezien. Excuses aangeboden en ook een leermomentje voor beide partijen. Aan de ene kant begrijp ik wel dat ze mij mogelijk als fraudeur zien omdat MM vaak de dupe is van de 'wisseltruc'. Maar als consument kan je dit zelf moeilijk bewijzen. Ik heb alles uit de kast moeten trekken om te overtuigen dat het niet aan mij lag. Voor mij in ieder geval geen startklare producten meer, maar lekker online bestellen en laten ophalen bij het desbetreffende filiaal.

Enfin, geld terug gekregen en meteen naar de Intertoys geweest om de Pro aan te schaffen. Heerlijk, de upscaling met 120 fps. Vooral op Marvel Rivals speelt het als een malle. Straks Crimson uitproberen. Ik ben in ieder geval voorbereid op GTA en alle andere aankomende games, met extra opslag wat altijd handig is. Alleen nog een disc drive binnenhalen en de oude PS5 verkopen na de prijswijziging van de consoles.

[ Voor 12% gewijzigd door Lashrom op 01-04-2026 23:17 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Als Souls en Mortal Shell 1 fan wordt ik hier wel heel blij van, ziet er echt goed en lekker duister uit.

Van de zomer kunnen we waarschijnlijk al een open bèta/demo verwachten.

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-04 05:42
Greatsword schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:12:
Als Souls en Mortal Shell 1 fan wordt ik hier wel heel blij van, ziet er echt goed en lekker duister uit.

Van de zomer kunnen we waarschijnlijk al een open bèta/demo verwachten.

[Video: Mortal Shell II - Gameplay Reveal | PS5 Games]
Vet _/-\o_
Lashrom schreef op woensdag 1 april 2026 @ 22:47: Voor mij in ieder geval geen startklare producten meer, maar lekker online bestellen en laten ophalen bij het desbetreffende filiaal.
Gewoon geen Chinese mediamarkt meer gebruiken, en online bestellen en thuis laten bezorgen(scheelt ook weer ophalen 😋).
Mooi dat ze eindelijk overstag gingen, en je nu een werkend device heb 👍.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:25
De kogel is door de kerk. Altijd zeer sceptisch over de Pro geweest, maar ben toch overtuigd na de laatste PSSR 2.0 update. Op marktplaats betaal je de hoofdprijs helaas. Coolblue verkocht hem nog voor de 'oude' prijs, dus snel besteld. Discdrive via Sony met wat korting, dus ik kan er weer tegen aan!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Bijzonder, dus de truc om mensen over te halen voor een pro, was om hem (nog) duurder te maken :P

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 02-04-2026 09:05 ]

• Hulleman
Farabi schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:02:
Bijzonder, dus de truc om mensen over te halen voor een pro, was om hem duurder te maken :P
Zo werkt dat helaas :P De base PS5 wordt ook duurder, dus ik krijg nog wel een prima prijs voor mn PS5 Disc versie met mooie matzwarte Dbrand afwerking + 1TB WD Black 850x SSD. Alleen die SSD kost tegenwoordig al € 200.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PeQkkCjYtt9sKwuqUo6pEWDWIzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zFzthfaBK4kI9yH6IRhtiKwA.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Bijzonder, dus de truc om mensen over te halen voor een pro, was om hem (nog) duurder te maken :P
Ja ik denk dat veel mensen hem überhaupt al op het oog hadden ivm de launch van GTA6 eind dit jaar. Want ben eerlijk, iedereen wilt deze game straks op max kunnen draaien van hoe Rockstar het heeft bedoeld. En dat is met de komst van PSSR 2.0 alleen maar realistischer geworden. Tuurlijk moeten we straks maar zien hoe groot de verschillen zullen zijn tussen de base en de pro w.b. GTA.
Maar doordat Sony noodzakelijk de prijzen omhoog moet schroeven vanwege alle component tekorten, door de daadwerkelijk toegevoegde waarde van PSSR, kan dit voor veel fomo zorgen.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-04 18:51
Ik lees de laatste paar pagina's ook met grote verbazing.

Gamers:
"We zijn boos dat Sony de prijzen verhoogt!"
Dezelfde gamers:
"We hebben al een PS5, maar voor de zekerheid kopen we er snel een PS5 Pro naast!"

• Vis
  • Nu online

Vis

WaterFire schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:01:
[...]

Gamers:
Dezelfde gamers:
"We hebben al een PS5, maar voor de zekerheid kopen we er snel een PS5 Pro naast!"
Voor ernaast? Of met het idee de base te verkopen?

Dat is toch een logische stap als men wilt upgraden naar een betere versie?

Vind ik niet verbazend in ieder geval.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Hulleman
[...]
Mijn base PS5 hou ik iig niet. Dan doet de aanschaf van de pro me een stuk minder pijn.

Edit: zie trouwens nu dat de pro bij Coolblue al € 899 is. Net optijd voor € 799 nog kunnen bestellen dan.

[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 02-04-2026 11:14 ]

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11
@Hulleman
vandaag is ook de dag dat de nieuwe prijzen officieel ingaan, coolblue volgt gewoon..

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-04 22:47
De PS5 Slim-Disc is ook alweer 60 euro duurder dan een maand geleden.

• Geraedus
[...]

Gamers:
Dezelfde gamers:
Of dezelfde mensen hebben een game pc ernaast met een Nvidia 5090 graphics card...

• Hulleman
BigF25 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:41:
@Hulleman
vandaag is ook de dag dat de nieuwe prijzen officieel ingaan, coolblue volgt gewoon..
Ja, snap ik, maar ik had dus niet helemaal scherp dat dat vandaag zou zijn. Blijkbaar vanmorgen rond een uurtje of 9 daar doorgevoerd.

• koboy

koboy

Carlos0_0 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 07:25:
[...]

Gewoon geen Chinese mediamarkt meer gebruiken, en online bestellen en thuis laten bezorgen(scheelt ook weer ophalen 😋).
Mooi dat ze eindelijk overstag gingen, en je nu een werkend device heb 👍.
Maar ook dan heb je de kans dat je een geopende doos krijgt heb ik met een laptop gemerkt. Ophalen in de winkel, en open dozen weigeren is de enige echt veilige route.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:13
Nog steeds €799 bij intertoys
https://www.intertoys.nl/ps5-pro-2tb

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:27
De nieuwe Let's Talk Playstation is er.

[ Voor 50% gewijzigd door Linksquest op 03-04-2026 22:45 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:14
Hulleman schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:57:
De kogel is door de kerk. Altijd zeer sceptisch over de Pro geweest, maar ben toch overtuigd na de laatste PSSR 2.0 update. Op marktplaats betaal je de hoofdprijs helaas. Coolblue verkocht hem nog voor de 'oude' prijs, dus snel besteld. Discdrive via Sony met wat korting, dus ik kan er weer tegen aan!
Hier ook in het begin bij de introductie een Sony PlayStation 5 Pro gehad, maar toen waren de verschillen echt te minimaal op enkele games na. Afgelopen oktober toen ze in Duitsland met game €672,50 waren er weer één gekocht (ik heb ook nog mijn gewone Sony PlayStation 5). Maar de laatste update iteraties gaat de kwaliteit hard omhoog van PSSR in bijna alle games, de weg naar het juist activeren van de extra TFLOPS van de GPU lijkt gevonden.

Inderdaad, voor wie nog een Sony PlayStation 5 Pro zoekt voor de 'oude' prijs: https://www.intertoys.nl/ps5-pro-2tb.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:33
Jumpman schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:08:
[...]

Hier ook in het begin bij de introductie een Sony PlayStation 5 Pro gehad, maar toen waren de verschillen echt te minimaal op enkele games na. Afgelopen oktober toen ze in Duitsland met game €672,50 waren er weer één gekocht (ik heb ook nog mijn gewone Sony PlayStation 5). Maar de laatste update iteraties gaat de kwaliteit hard omhoog van PSSR in bijna alle games, de weg naar het juist activeren van de extra TFLOPS van de GPU lijkt gevonden.

Inderdaad, voor wie nog een Sony PlayStation 5 Pro zoekt voor de 'oude' prijs: https://www.intertoys.nl/ps5-pro-2tb.
Specifiek de Pro aangeschaft voor het aankomend Microsoft Flight Simulator 2024 VR, net op tijd voor de ‘oude’ prijs, en Aces of Thunder ziet er nog veel beter uit! Whow wat een ervaring is dat. En de Hotas 4, hoe heerlijk is dat je hand aan de throttle en tegelijk de controls. Met de rudder pedals je bochten fine tunen, super. Echt benieuwd naar de FS2024 VR release.
Haha dit, krijgen mensen FOMO van. Ik zou het Sony na alle beslissingen deze generatie niet snel geven maar dit hebben ze slim gedaan :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Farabi
  • Niet online
Wat is dit teken? Iets met 'dit spel ondersteund stroombesparing'?

Wat voor functie is dit precies?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LL2jsX0U7tMkQDS6HoSodOldkPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQLDyvhXyni5ObuErKdAyHxw.jpg?f=fotoalbum_large

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:58

DarkSide

theres no place like ::1

Games die dit ondersteunen kunnen bv de resolutie of framerate droppen zodat de console minder stroom kan gebruiken tijdens het spelen.
Een mooie eco mode zeg maar voor wie dat wil. Het kan wel tot 50% schelen meen ik.
Maar je hebt dus ook mindere graphics en performance.
Persoonlijk dus niet interessant voor mij.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13:12
Farabi schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 16:53:

[Afbeelding]
What does the power saver mode actually do? Essentially, it sets up a virtual PlayStation device that runs on PS5 and PS5 Pro hardware. It takes the existing PlayStation 5 spec and runs memory at half-speed, cuts the CPU's eight cores and 16 threads down to four cores and eight threads, and downclocks the GPU to what Sony internal documents describe as the "base clock." That exact base clock count remains unclear at this point, but all 36 compute units are active. PS5 Pro runs the same "device," with the same 36 compute units, meaning that the Pro's additional 24 CUs are dormant.

Sony advertises this optional mode as a way for PlayStation owners to join Sony's "Road to Zero" initiative to reach net zero greenhouse gas emissions by the year 2040. Sure enough, we're seeing significant drops in average wattage in affected games. Hypothetically, this mode could also be our first glimpse of how PS5 games might run on a power-limited platform like a highly rumoured upcoming portable PlayStation console.
https://www.digitalfoundr...-what-does-it-actually-do

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:24

[Afbeelding]
Power Saver Mode neem ik aan; dan verbruikt de PS5 aanzienlijk minder stroom. Volgens de geruchten puur en alleen ontworpen om te testen/ games klaar te maken voor de PS6 handheld.
Digital Foundry link: https://www.digitalfoundr...-what-does-it-actually-do

[Afbeelding]
How to use power saver for games on PS5 consoles

You can turn on power saver for supported PS5 games, allowing performance to scale back as needed, reducing power consumption.

Go to Settings > System.
Select Power Saving > Power Saver for Games.
Turn on Use Power Saver and select which games you want to play using power saver.

When playing a game with power saver turned on, the Power Saver icon appears next to the game in Switcher in the control center.
VR mode is unavailable while power saver is active. Other gameplay features may also be limited.
You can choose whether to show or hide a notification that lets you know whether the game you’re playing supports Power Saver. To learn more, visit the guide below.

https://www.playstation.c.../power-saving/#powersaver

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 04-04-2026 17:32 ]

• Vanduul42
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 14-04 20:13
Dit is interessant om te zien:

• AreVeeDee
Zojuist de platinum trophy van LEGO Horizon Adventures gehaald. Leuk tussendoortje en by far de mooiste lego game tot nu toe. Speelduur van een kleine 15 uur is perfect, precies lang genoeg voordat het repetitief wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kG7x91VfFYhiJTg-vwQ23ESrfjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TN4G5ic0ai854aUfMmlwvdOM.jpg?f=fotoalbum_large

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:12

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

AreVeeDee schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:33:
en by far de mooiste lego game tot nu toe.
Nice, dit maakt mij nu geïnteresseerd in deze :P

Gratz met de platinum :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

AreVeeDee schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:33:
Zojuist de platinum trophy van LEGO Horizon Adventures gehaald. Leuk tussendoortje en by far de mooiste lego game tot nu toe. Speelduur van een kleine 15 uur is perfect, precies lang genoeg voordat het repetitief wordt.

[Afbeelding]
Ja was een leuk en eens iets anders dan normaal Lego spelletje :).

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:35

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben laatst eindelijk aan A Plague Tale: Innocence begonnen.

Dit had een erg gave game kunnen zijn... Tot een blijkbaar welbekende game breaking aim bug in het laatste hoofdstuk.
Na 30x dood te zijn gegaan (ondanks meerdere Reddit posts en YouTube filmpjes er bij te hebben gepakt, iets met een steegje die niet meer tevoorschijn komt) heb ik het maar even opgegeven.
Hoe kan een ontwikkelaar een spel zo verpesten?? Na al die jaren nog steeds geen patch...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Ik heb het spel gewoon uitgespeeld, al wel weer effe geleden uiteraard.
Uiteraard dus geen idee meer hoe het laatste hoofd ging :)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-04 17:45
Is dat het stuk dat je langs een kar moet lopen, waarbij je een paar trapjes omlaag gaat en een paar trapjes omhoog?

Dat was bugged inderdaad...

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Om er niet een compleet nieuw topic voor aan te maken gooi ik 'm er even hier in: ik wil eigenlijk een oude versie van NBA 2K kopen voordat de Mycareer werd verziekt door microtransactions. Iemand een aanbeveling welke versie nog leuk is om te spelen?
En hoe wil je dat doen dan, spel erin gaat updaten en je heb de laatste versie?.
Of is je console niet aangesloten op het internet ?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Carlos0_0 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:37:
En hoe wil je dat doen dan, spel erin gaat updaten en je heb de laatste versie?.
Of is je console niet aangesloten op het internet ?
elk jaar is toch een apart spel, net zoals je elk jaar een nieuwe fifa hebt? :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

YakuzA schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:45:
[...]

elk jaar is toch een apart spel, net zoals je elk jaar een nieuwe fifa hebt? :P
Ah ik dacht een spel met een bepaalde update niet 😋
Ronwiel schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:30:
Om er niet een compleet nieuw topic voor aan te maken gooi ik 'm er even hier in: ik wil eigenlijk een oude versie van NBA 2K kopen voordat de Mycareer werd verziekt door microtransactions. Iemand een aanbeveling welke versie nog leuk is om te spelen?
"Leuk" is nog al subjectief natuurlijk, Perplexity vind er dit van:
NBA 2K17 is een topkeuze voor een oude versie zonder de zware microtransaction-problemen van latere games. Deze editie biedt nog steeds een leuke MyCareer met een sterk verhaal rond de "Orange Juice"-duo, soepele gameplay en minder opdringerige VC-grind vergeleken met 2K18 en later.
Waarom NBA 2K17?
MyCareer in 2K17 wordt vaak geprezen als een van de beste, met een emotioneel verhaal, keuzegebaseerde paden van high school naar NBA, en realistische animaties zonder dat alles om eindeloze grinding draait. VC bestaat al sinds 2K13, maar in 2K17 is het nog beheersbaar via practice en games – niet zo extreem als in recente versies waar je bijna gedwongen wordt te betalen. Veel fans noemen het de laatste "pure" MyCareer voordat microtransactions het verpestten.

• Darkest Star
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-04 10:26
Graveyard Keeper gratis in de store!
(Deel 2 komt binnenkort uit)

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 13:51

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Misschien kan me hier iemand overtuigen. Ik heb altijd GTA5 (online) gespeeld op de PS4Pro. Sinds december staat hier een ps5 pro. Is het geld waard om GTA5Online te kopen voor de ps5? Of is er weinig verbetering en kan ik die beter spelen op de 4? (die het nog prima doet trouwens).
En ja ben me bewust dat het maar een 10 euro is. Kan ik ook zowel online op de PS4 en op de PS5 spelen dan.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
kromme schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:05:
Misschien kan me hier iemand overtuigen. Ik heb altijd GTA5 (online) gespeeld op de PS4Pro. Sinds december staat hier een ps5 pro. Is het geld waard om GTA5Online te kopen voor de ps5? Of is er weinig verbetering en kan ik die beter spelen op de 4? (die het nog prima doet trouwens).
En ja ben me bewust dat het maar een 10 euro is. Kan ik ook zowel online op de PS4 en op de PS5 spelen dan.
Check youtube voor videos die het grote verschil laten zien

Spel speelt beter en laadt een stuk sneller op de ps5.

[ Voor 20% gewijzigd door Ike. op 10-04-2026 09:16 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Je drukt het spel in de ps5 en gaat daar gta5 op spelen toch?
de 'upgrade' knop voor de 10eu bonus voor Sony en Rockstar is optioneel voor wat graphics/load speed etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Heb je Plus Extra? Daar zit GTAV ook in namelijk.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Hoezo op de ps4 spelen, de ps5 kan ook prima ps4 spellen spelen ?.
Verder is het maar 10 euro, geen record bedrag ofzo denk ik waar iemand van schrikt.

Het laad wel wat sneller, het ziet er wel iets beter uit. Maar blijft uiteraard je eigen mening of je dat waard vind(Zal wat Youtube filmpjes kijken er voor).

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 13:51

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

YakuzA schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:18:
[...]

Je drukt het spel in de ps5 en gaat daar gta5 op spelen toch?
de 'upgrade' knop voor de 10eu bonus voor Sony en Rockstar is optioneel voor wat graphics/load speed etc.
Ik snap dat ik het spel in de ps5 kan doen en kan spelen, maar zag de PS5 versie voor 10 euro staan. Vroeg me af of dit de moeite was.
Vrijdag schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:26:
[...]

Heb je Plus Extra? Daar zit GTAV ook in namelijk.
Nee heb nog essentials

Keep it calm...en lek mig de zuk

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Voor een klein bedrag extra zou ik het wel een goede upgrade vinden. Dan benut je de prestaties van de 5/Pro ook meer. En GTA 6 duurt nog wel even.
De laadtijden zijn beter, het ziet er wat mooier uit maar vooral die 60 fps maakt het allemaal wat soepeler.

• AreVeeDee
Red Dead Redemption uit de PS+ Extra catalogus gedownload. Nooit eerder gespeeld, Red Dead Redemption 2 wel uitgespeeld op de Xbox One en ook nog deels gespeeld op de PS5 Pro.

Gelijk weer een glimlach op mijn gezicht, maar toch ook wel wennen t.o.v. deel 2. Je merkt duidelijk dat deze game uit het PS3-era stamt. Even aankijken of ik blijf doorspelen. Het sfeertje is daarentegen wel weer helemaal western. /3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsPHYX1MdrWSZOo-cBGUog2vRME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBWshy0TthjzspSaGU1CJzux.jpg?f=fotoalbum_large

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:54
Martinus schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:30:
[...]
Voor onze grensbewoners ; vant weekend de Pro voor 769 bij saturn/mediamarkt in Deutschland
Kennelijk vant weekend weer, 769,99 bij de Saturn voor de Pro, ook 825/1tb regulier (479/549)

Waarom is NL dan zo duur hè... (pricewatch 10-4:12.03 848 goedkoopst voor de pro)

[ Voor 6% gewijzigd door Martinus op 10-04-2026 12:03 ]

no comment

AreVeeDee schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:18:
maar toch ook wel wennen t.o.v. deel 2. Je merkt duidelijk dat deze game uit het PS3-era stamt. Even aankijken of ik blijf doorspelen.

[Afbeelding]
Nou dat valt toch ook wel heel erg mee, spel ziet er toch meer dan prima uit om te kunnen spelen ?.

• AreVeeDee
Carlos0_0 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:41:
[...]

Nou dat valt toch ook wel heel erg mee, spel ziet er toch meer dan prima uit om te kunnen spelen ?.
De graphics zijn het probleem niet, maar de gameplay voelt wel wat gedateerd.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Je had ze wat dat betreft beter in een andere volgorde kunnen spelen.
Maar achteraf is altijd makkelijk praten.
En RDR2 uitspelen? Ik heb ruim 600 uur in die game zitten en kom af en toe nog nieuwe dingen tegen.
Al speel ik het ook vaak genoeg om even te ontspannen.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:27
De nieuwe Lets Talk PlayStation is er

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

ZesBarkiePK schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:09:
Je had ze wat dat betreft beter in een andere volgorde kunnen spelen.
Maar achteraf is altijd makkelijk praten.
En RDR2 uitspelen? Ik heb ruim 600 uur in die game zitten en kom af en toe nog nieuwe dingen tegen.
Al speel ik het ook vaak genoeg om even te ontspannen.
Oke ik vind dat enorm mee vallen, speelt voor mij nog meer dan prima.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:47

spaceboy

Op grote hoogte

GAAF! Professor Layton is echt superleuk! Kan niet wachten.

Nu nog -lekker random- Advance Wars, Speed Ball 2 en een nieuwe SSX snowboardgame op de PS5 en ik ben helemaal tevreden voor de komende 30 jaar. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:13
spaceboy schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:21:
[...]

GAAF! Professor Layton is echt superleuk! Kan niet wachten.

Nu nog -lekker random- Advance Wars, Speed Ball 2 en een nieuwe SSX snowboardgame op de PS5 en ik ben helemaal tevreden voor de komende 30 jaar. :P
Ah man SSX wat een heerlijke game was dat, perfect voor winterperiode.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-04 15:18
Amaze86 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:14:
[...]

Ah man SSX wat een heerlijke game was dat, perfect voor winterperiode.
ohhh een nieuwe SSX zou echt dik zijn. Die games heb ik veel gespeeld. Al was het na ssx3 helaas allemaal niet veel.

Net dit weekend begonnen met Horizon Zero Dawn remastered ( de oude nooit gespeeld ) Nu 18 euro bij intertoys. Topgame!

• Hulleman
AreVeeDee schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:18:
Red Dead Redemption uit de PS+ Extra catalogus gedownload. Nooit eerder gespeeld, Red Dead Redemption 2 wel uitgespeeld op de Xbox One en ook nog deels gespeeld op de PS5 Pro.

Gelijk weer een glimlach op mijn gezicht, maar toch ook wel wennen t.o.v. deel 2. Je merkt duidelijk dat deze game uit het PS3-era stamt. Even aankijken of ik blijf doorspelen. Het sfeertje is daarentegen wel weer helemaal western. /3

[Afbeelding]
De pacing van deel 1 is wel echt velen malen beter dan deel 2.

• giantgiantus
  • Laatst online: 06:01
Hulleman schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:33:
[...]

De pacing van deel 1 is wel echt velen malen beter dan deel 2.
Vond deel 1 ook echt 10x leuker. Deel 2 was veel te traag.
giantgiantus schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:20:
[...]

Vond deel 1 ook echt 10x leuker. Deel 2 was veel te traag.
Deel 2 had inderdaad volgens mij een hele traag start toch, dat je rondreisde met alle paard en wagens ?.

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:02
Carlos0_0 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:41:
[...]

Deel 2 had inderdaad volgens mij een hele traag start toch, dat je rondreisde met alle paard en wagens ?.
Word het daarna sneller dan? was al vrij snel in het begin gestopt.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Iphone 17 pro:Synology DS220+

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-04 21:16
sten123 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:58:
[...]

Goh.. imo niet echt. Het is heel realistisch.. ik heb vrienden die het kapot gespeeld hebben maar ik haakte af omdat het gewoon 'te' was. Het is een top spel maar niet echt iets voor mij.

• Hulleman
Carlos0_0 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:41:
[...]

TL;DR: RDR2 kent heel veel randzaken die er qua gameplay bij komen en designkeuzes, die realistisch aanvoelen, maar de snelheid enorm uit de game halen. Hou je van deze immersie, dan gaat deze game zeker klikken.

De hele game is traag en alles voelt log aan. In de basis doe je alles te voet/te paard. Fast travel is er wel, maar wat omslachtig. De game voelt heel log aan door de enorme inputlag op de controls. Dat is bewust gedaan door Rockstar. Wat de game met name traag maakt is dat je in je kamp niet kan rennen. Klinkt als een klein ding, maar mij ging het echt enorm irriteren dat je met een slakkengangetje je kamp of huis met meerdere verdiepingen door moet slonzen om daar weer wat verplichte meuk moet doen. Je kamp kun/moet je ook upgraden zodat je daar consumables/kogels kan bijvullen. Dat is al een game op zich. Daarnaast moet je jezelf en je paard verzorgen. Wassen, eten, slapen, scheren, naar de kapper etc.

Het voelt realistisch aan en de game leeft echt. Het is echt een kunstwerk, maar wat mij betreft gaan heel veel design- en gameplay keuzes ten koste van het speelplezier. Er zijn ook zat mensen die hierbij zweren, ieder z'n ding.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:19

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
RDR2 wordt na het eerste chapter wel iets sneller. Maar het is gewoon een extreem verhalende game, waarbij de gamplay ook nog eens vrij traag is.

Als je eenmaal de hele wereld hebt open gespeeld en je hebt alle mogelijkheden tot je beschikking dan is de wereld van RDR2 fantastisch. Er is simpelweg nog geen game geweest die een betere open wereld heeft neergezet met zoveel details en levendigheid en die zo authentiek aanvoelt. En dat zegt wat over een game die inmiddels al 7,5 jaar oud is. Ook grafisch is het nog altijd 1 van de mooiste open wereld games.

Maar het is wel een mind-set, je gaat niet een of andere snelle shooter spelen dat zou ook niet bij de setting passen. RDR2 is voor mij ook de enige game waarbij ik echt nooit fast travel heb gebruikt. ik vond niets relaxter dan met mijn paard rondrijden in die wereld. Er is zoveel te zien en er gebeurd altijd wat.

Daarom is mijn hype voor GTA6 is ook best wel groot... als die wereld een overtreffende trap gaat zijn van RDR2 dan is mijn mind blown... kans op teleurstelling is de best aannemelijk :P
Hulleman schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:16:
[...]
Daarnaast moet je jezelf en je paard verzorgen. Wassen, eten, slapen, scheren, naar de kapper etc.
Nouhja moet... Alleen eten moet omdat je anders mager en zwak wordt. Maar je komt zoveel eten tegen dat het nooit een issue is. Wassen en scheren kun je best laten, je ziet er alleen als een hobo uit en mensen klagen dat je stinkt. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 13-04-2026 12:38 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Hulleman
Chaoss schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:35:
Er is simpelweg nog geen game geweest die een betere open wereld heeft neergezet met zoveel details en levendigheid en die zo authentiek aanvoelt. En dat zegt wat over een game die inmiddels al 7,5 jaar oud is. Ook grafisch is het nog altijd 1 van de mooiste open wereld games.
Dit is gewoon een feit. Met name op de One X/Series X is het echt fenomenaal mooi in native 4K. Ondanks dat de game niet super klikte bij mij (wel uitgespeeld) hoop ik ooit nog op een 60fps patch voor de current gen consoles. Dan ga ik de game absoluut weer een keer doorspelen.

Momenteel heb ik bij Crimson Desert weer RDR2 vibes qua levendigheid van de wereld, pracht en praal en de mogelijkheden. Gelukkig is die game wel lekker snel, maar dat hele trage hoort ook bij de tijd waar RDR2 zich in afspeelt. Ik snap die keuze van Rockstar wel.
Daarom is mijn hype voor GTA6 is ook best wel groot... als die wereld een overtreffende trap gaat zijn van RDR2 dan is mijn mind blown... kans op teleurstelling is de best aannemelijk :P

Nouhja moet... Alleen eten moet omdat je anders mager en zwak wordt. Maar je komt zoveel eten tegen dat het nooit een issue is. Wassen en scheren kun je best laten, je ziet er alleen als een hobo uit en mensen klagen dat je stinkt. :+
GTA6 moet qua open wereld beleving en mogelijkheden beter zijn dan RDR2 anders is het wel een beetje een teleurstelling. Afgaande op de getoonde trailers heb ik daar wel vertrouwen in, ook al weten we nog niks over de gameplay. De trailers van RDR2 waren ook altijd unreal mooi en dat hebben ze ook waargemaakt op de PS4 en Xone. Ik heb er alle vertrouwen in.
Haha, fair point. Dat moet dan van mezelf :P

[ Voor 50% gewijzigd door Hulleman op 13-04-2026 13:19 ]

[...]

Nou nee niet echt(Klein beetje misschien), maar het is een spel in Cowboy tijdperk.
Dus je gaat niet met Auto's racen, mensen kapot schieten als Battlefield of Call Of Duty.

Je leeft in de tijdperk van Cowboys en Indianen, oftewel doet alles lopend of met je paard(Eventueel met stoomtrein soms).
Je heb uiteindelijk wel Fast Travel, maar het speelt zich in een tijdperk af waar alles nog anders was dan nu.

• giantgiantus
  • Laatst online: 06:01
[...]

Nee het blijft verschrikkelijk met je paard aan een paaltje binden etc etc. Rockstar was vergeten dat er mensen een echt leven hebben waar ze al kut klusjes moeten doen toen ze dit programmeerden.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:36
giantgiantus schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:45:
[...]

Nee het blijft verschrikkelijk met je paard aan een paaltje binden etc etc. Rockstar was vergeten dat er mensen een echt leven hebben waar ze al kut klusjes moeten doen toen ze dit programmeerden.
Zoals te zien is giantgiantus een groot fan van deel 2.

Voor een tegengeluid: ik vond het een heerlijk spel. Zijn bepaalde delen traag: ja. Is het spel zo alomvattend dat het goed wordt gemaakt? Ja! Vanaf chapter 2 kan je zelf erop uit gaan en wauw dan is de wereld fantastisch. Er zit een echt ecosysteem in tussen dieren onderling, ook het jagen enzovoort is mooi gedaan (wat ik dan een prima tempo vind). Je paard even hitchen is zo gedaan. Andere klusjes zijn optioneel, en even snel scheren etc is zo gedaan.

Ik heb het twee keer uitgespeeld. Het is een ander soort spel dan deel 1, dat is echt meer klassiek GTA waar deel 2 meer richting filmisch drama gaat. Maar vergis je niet het is echt de moeite waard als je er eenmaal in zit.

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Zorroberner schreef op maandag 13 april 2026 @ 23:08:
[...]

Zoals te zien is giantgiantus een groot fan van deel 2.

Voor een tegengeluid: ik vond het een heerlijk spel. Zijn bepaalde delen traag: ja. Is het spel zo alomvattend dat het goed wordt gemaakt? Ja! Vanaf chapter 2 kan je zelf erop uit gaan en wauw dan is de wereld fantastisch. Er zit een echt ecosysteem in tussen dieren onderling, ook het jagen enzovoort is mooi gedaan (wat ik dan een prima tempo vind). Je paard even hitchen is zo gedaan. Andere klusjes zijn optioneel, en even snel scheren etc is zo gedaan.

Ik heb het twee keer uitgespeeld. Het is een ander soort spel dan deel 1, dat is echt meer klassiek GTA waar deel 2 meer richting filmisch drama gaat. Maar vergis je niet het is echt de moeite waard als je er eenmaal in zit.
Ik vond het ook een draak van een spel en heb het na toch wel wat uurtjes proberen ("misschien wordt het beter") opgegeven. Grafisch mooi maar het kon me verder totaal niet pakken.

Allerlei kutklusjes en het verplicht heeeeeeel laaaangzaaaaam wandelen door het kamp waren inderdaad grote ergernissen.

• AreVeeDee
Ik speelde RDR2 in de zomer van 2019. Ik heb daarvoor jaren niet gegamed, maar omdat ik vanwege het herstel van een operatie maandenlang thuis zat leende ik de Xbox van een familielid, met RDR2.

Juist de trage pace en interactieve, realistische wereld heeft mijn liefde voor gaming destijds weer aangewakkerd. Dagelijks een paar uur onderdompelen in de spelwereld werd een soort ritueel en heerlijke ontsnapping.

In ben daarna weer gaan gamen en heb inmiddels al weer vele mooie games gespeeld, maar RDR2 heeft wel een speciaal plekje.

Toegegeven: toen ik jaren later RDR2 voor de Playstation kocht merkte ik dat ik er een stuk moeilijker in kwam. Juist die trage pacing en realistische gameplay was nu frustrerend door de snellere games die ik inmiddels gewend was

RDR2 moet je dus vooral niet even tussendoor spelen, of spelen om snel uit te spelen en naar de volgende game te gaan. Je moet erin onderdompelen.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je moet erin onderdompelen.
Dit idd, nou ben ik groot fan van westerns dus deze game had bij mij sowieso al een grote aantrekkingskracht maar ik heb als Arthur idd het spel soort van geleefd ipv gespeeld.

Opstaan, koffie paar kamp klusjes, vissen, eten etc etc, RDR2 was mijn meest favoriete spel ooit totdat KCD2 langs kwam waar je ook kon 'leven' ipv spelen.

• Hulleman
Ik ben benieuwd naar ervaringen met dit euvel. Sinds kort heb ik een PS5 Pro en gisteravond merkte ik ineens een soort flickering in het beginscherm van de PS5. Een zeer hoge frequentie flickering, wat je bijna niet ziet, maar wel opvalt eenmaal je er op let. Vergelijk het met de flickering van een 50hz crt scherm, maar dan veel sneller. Online wat opgezocht en blijkbaar is dit wel een bekend euvel. Ik heb wat trucjes geprobeerd, zoals de videorate van automatisch naar -2 of -1 af te schalen, VRR uit te zetten, maar dat hielp niet. Wat wel hielp was HDR uitschakelen. Uiteraard is dat geen optie. Vanmorgen van HDMI poort op mijn LG OLED C3 gewisseld en het probleem lijkt weg te zijn. Het is ook mogelijk dat het mij 's avonds meer opvalt door minder omgevingslicht in combinatie met de helderheid van HDR (ik gebruik gaming mode met HGiG). Voor de zekerheid ga ik er morgen nog een nieuwe HDMI kabel tussen hangen.

Iemand bekend met dit probleem en wat zorgde voor een permanente oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 14-04-2026 14:00 ]

• Shaker74
Hulleman schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:59:
Ik ben benieuwd naar ervaringen met dit euvel. Sinds kort heb ik een PS5 Pro en gisteravond merkte ik ineens een soort flickering in het beginscherm van de PS5. Een zeer hoge frequentie flickering, wat je bijna niet ziet, maar wel opvalt eenmaal je er op let. Vergelijk het met de flickering van een 50hz crt scherm, maar dan veel sneller. Online wat opgezocht en blijkbaar is dit wel een bekend euvel. Ik heb wat trucjes geprobeerd, zoals de videorate van automatisch naar -2 of -1 af te schalen, VRR uit te zetten, maar dat hielp niet. Wat wel hielp was HDR uitschakelen. Uiteraard is dat geen optie. Vanmorgen van HDMI poort op mijn LG OLED C3 gewisseld en het probleem lijkt weg te zijn. Het is ook mogelijk dat het mij 's avonds meer opvalt door minder omgevingslicht in combinatie met de helderheid van HDR (ik gebruik gaming mode met HGiG). Voor de zekerheid ga ik er morgen nog een nieuwe HDMI kabel tussen hangen.

Nee, sorry. komt mij niet bekend voor. Ik gebruikte eerst een CX en nu een G5 met de PRO met originele kabel.

• Geraedus
Hulleman schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:59:

Komt bij mij wel regelmatig voor, wat het bij mij doet oplossen is de ps5 herstarten als deze in ruststand heeft gestaan.

• Geraedus
- Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Geraedus op 14-04-2026 14:46 ]

[...]

Je kunt een mustang vinden, dus dan ben je wel wat sneller.

RDR2 wordt na het eerste chapter wel iets sneller. Maar het is gewoon een extreem verhalende game, waarbij de gamplay ook nog eens vrij traag is.

Als je eenmaal de hele wereld hebt open gespeeld en je hebt alle mogelijkheden tot je beschikking dan is de wereld van RDR2 fantastisch. Er is simpelweg nog geen game geweest die een betere open wereld heeft neergezet met zoveel details en levendigheid en die zo authentiek aanvoelt. En dat zegt wat over een game die inmiddels al 7,5 jaar oud is. Ook grafisch is het nog altijd 1 van de mooiste open wereld games.
RDR2 is voor mij een van de beste games ooit gemaakt, paste precies in mijn straatje en de wereld is geweldig. MAAAR dat gezegd hebbende vind ik Crimson Dessert op het gebied van de wereld wel echt in de buurt komen, daar is ook overal wat te doen, geheimpjes te vinden, lopen NPC's die het gevoel geven daar niet zomaar gepland te zijn, etc.

Edit: Als de wereld van GTA6 50% van de RDR2 kwaliteit bevat dan zitten we al meer dan goed wat mij betreft.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 14-04-2026 15:17 ]

• Hulleman
Geraedus schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:44:
[...]

Komt bij mij wel regelmatig voor, wat het bij mij doet oplossen is de ps5 herstarten als deze in ruststand heeft gestaan.
Oké, dank voor de tip. Ik weet even niet of mijn PS5 uit ruststand kwam (dacht het niet), maar ik gebruik dat wel regelmatig. Lijkt dus dan mogelijk wel iets van een HDMI handshake ding te zijn.

• Farabi
  • Niet online
Jammer dat Time Crisis van de aardbodem is verdwenen. Snak nog altijd naar retro-weapon gameplay met verbeterde graphics. De laatste komt zover ik weet uit het PS3-tijdperk.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:21
Voor mij persoonlijk is rdr2 een van de beste games ooit. Het komt idd wat traag opgang en zeker in de sneeuw voelt het als een half speelbare intro. Vanaf Valentine wordt t steeds beter en krijg je ook steeds meer de ruimte om je eigen pad te bewandelen.
Ik had ook moeite met het eerste gedeelte maar daarna toch echt beloont met een dijk van een gane

PSN ID Binloading_nl

• Shaker74
Wat mij aan RDR2 opvalt is de (vind ik) extreem hoge grafische kwaliteit voor een game uit die tijd. Vele nieuwe games worden vergeleken met RDR2. Dat is gezien de leeftijd en het feit dat deze voor de PS4 is en (nog) geen PS5 update heeft gekregen gewoonweg bizar. Zelf ben ik er 2x aan begonnen (op de PS4PRO en de PS5 OG) en 2x los moeten laten. Ik zou hem nog wel een keer willen uitspelen.. Maar eerlijk gezegd wil ik wachten voor het geval er een PS5(PRO) update komt. te omvangrijk om het daarna nog een keer te doen. Ik heb RDR geprobeerd. Zag er wel goed uit maar voelt echt anders aan dat RDR2.. gedateerd. Hou ik niet zo van.. Afwachten dus.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Farabi schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:01:
Jammer dat Time Crisis van de aardbodem is verdwenen. Snak nog altijd naar retro-weapon gameplay met verbeterde graphics. De laatste komt zover ik weet uit het PS3-tijdperk.
Is The House of the Dead remake (deel 1 en deel 2) misschien wat voor je dan?
Helaas geen lightgun, maar wel ouderwets een onrails shooter. En ook niet duur.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Pagina: 1 ... 130 131 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties

LET OP: Het vragen voor het overnemen van accounts of het verhandelen hiervan is niet toegestaan. zie huisregels.
huisregels.