Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:02
Heb ik net mijn beslissing genomen om voor de PS5 Pro te gaan en rechtstreeks op playstation.com te kopen. Is hij uitverkocht! |:( |:(

2 uur geleden was er nog gewoon voorraad, dus dacht ik bestel na mijn meetings. Maar helaas :+
Laten we hopen dat het met de model update te maken heeft, of een kortingsactie.

Uiteraard is hij te koop bij andere retailers, maar op playstation.com krijg je 5% korting als je PS Plus hebt.
Toch mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:10
smoken schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:46:
Heb ik net mijn beslissing genomen om voor de PS5 Pro te gaan en rechtstreeks op playstation.com te kopen. Is hij uitverkocht! |:( |:(

2 uur geleden was er nog gewoon voorraad, dus dacht ik bestel na mijn meetings. Maar helaas :+
Laten we hopen dat het met de model update te maken heeft, of een kortingsactie.

Uiteraard is hij te koop bij andere retailers, maar op playstation.com krijg je 5% korting als je PS Plus hebt.
Toch mooi meegenomen.
Bol heeft op dit moment korting op de reguliere variant, mocht je dat toch nog weer de andere kant over de streep trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jovatov schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:51:
[...]

Bol heeft op dit moment korting op de reguliere variant, mocht je dat toch nog weer de andere kant over de streep trekken :P
Ah ja, de 'reguliere' is natuurlijk de Slim tegenwoordig :)

https://www.bol.com/nl/nl/ra/hoge-korting-op-ps5/465944

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 01-10-2025 11:59 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Jovatov schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:51:
[...]

Die korting is er op de playstation website ook, met nog een keer 5% extra korting.
Maar ik ga voor de Pro .. het stemmetje op mijn linkerschouder heeft gewonnen van die op de rechterschouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Die met 2 controllers is de Digital edition, met 1 controller is met disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

smoken schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:00:
[...]

Die met 2 controllers is de Digital edition, met 1 controller is met disc.
Ja, zag ik inderdaad op pas na de edit, dus weer weg gehaald :)
Vond het wel verwarrend.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Denman schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:04:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt en GTA6 gewoon dezelfde weg gaat bewandelen als GTA5 vanaf de PS4.

Release suboptimaal op de PS5 (30FPS/upscaled 4k)
Minieme verbetering op de PS5 Pro (40FPS/upscaled 4K)
Significante verbetering op de PS6, ideale ervaring: 60FPS/4K.
En dus ook GTAVI meermaals aanschaffen.

Guilty as charged, V inmiddels 4x aangeschaft. :')

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:06
dawg schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:00:
[...]

En dus ook GTAVI meermaals aanschaffen.

Guilty as charged, V inmiddels 4x aangeschaft. :')
Haha ik ook meerdere keren

ps3,ps4,ps5, pc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Laatst online: 21:13

koboy

Heb een idee voor een icon

smoken schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:59:
[...]

Die korting is er op de playstation website ook, met nog een keer 5% extra korting.
Maar ik ga voor de Pro .. het stemmetje op mijn linkerschouder heeft gewonnen van die op de rechterschouder.
Is nu weer te bestellen op de PlayStation site.....

Mocht je trouwens een drive er aan koppelen en hem plat leggen: viltje onder de linkerkant anders resoneert hij als de @££## met je meubel.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:56
Jaaaa Ghost of Yotei release day! In afkorting al bijna GOTY. Dit kan bijna niet meer mis gaan. :D

Veel plezier allemaal. Kopen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
koboy schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 00:19:
[...]

Is nu weer te bestellen op de PlayStation site.....

Mocht je trouwens een drive er aan koppelen en hem plat leggen: viltje onder de linkerkant anders resoneert hij als de @££## met je meubel.
Had inderdaad gezien dat ie weer beschikbaar was, dus besteld incl. de drive.
Dank voor de tip qua viltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix1987
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-10 15:13
smoken schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:00:
[...]

Had inderdaad gezien dat ie weer beschikbaar was, dus besteld incl. de drive.
Dank voor de tip qua viltje!
Wil je laten weten of je via playstation.com de nieuwe revisie krijgt, of gewoon nog de "oude"? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
phoenix1987 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:12:
[...]

Wil je laten weten of je via playstation.com de nieuwe revisie krijgt, of gewoon nog de "oude"? ;)
Laat ik je weten!

Zelf gok ik dat dit nog de "oude" gaat zijn, het type-nummer is namelijk niet aangepast op de website van Sony "Modelnummer - PS5® Pro Console (CFI-7021)."

Als de veranderingen de nieuwe versie groot zouden zijn (wat momenteel niet de verwachting is) zou ik in theorie altijd nog kunnen kiezen voor de 30-dagen retour garantie. Maar ik gok dat dit allemaal wel mee zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
smoken schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:27:
[...]

Laat ik je weten!

Zelf gok ik dat dit nog de "oude" gaat zijn, het type-nummer is namelijk niet aangepast op de website van Sony "Modelnummer - PS5® Pro Console (CFI-7021)."

Als de veranderingen de nieuwe versie groot zouden zijn (wat momenteel niet de verwachting is) zou ik in theorie altijd nog kunnen kiezen voor de 30-dagen retour garantie. Maar ik gok dat dit allemaal wel mee zal vallen.
Maar moet je perse het nieuwe type nummer hebben, en hiermee terug sturen is een slecht excuus(Vind ik dan).
Je besteld een ps5 pro, niet een bepaald type/model nummer. veder zal je er weinig van merken dat je een ander type/ model nummer heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoenix1987
Carlos0_0 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:30:
[...]

Maar moet je perse het nieuwe type nummer hebben, en hiermee terug sturen is een slecht excuus(Vind ik dan).
Je besteld een ps5 pro, niet een bepaald type/model nummer. veder zal je er weinig van merken dat je een ander type/ model nummer heb.
Opzich niet nee, ik vraag me ook erg af wat de voordelen zijn. Of dat die er uberhaubt wel zijn.
Als ze aangeven een zuinigere CPU en PSU erin te stoppen, zonder (merkbaar) performance verlies, is dat dan ook echt zo, of heb je een "goedkopere" PS5 met goedkopere onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Carlos0_0 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:30:
[...]

Nee, ik hoef niet per se het nieuwe type nummer te hebben, anders had ik nu niet op "koop" geklikt.

Zou er echter een grote update zijn die een merkbaar verschil in performance zou geven (dan heb ik het dus niet over 3% energiezuiniger want dat interesseert me totaal niet), dan zou ik me voor 800 euro wel een beetje "shit" voelen als er binnen een zeer korte periode na aankoop een update zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Laatst online: 21:13

koboy

Heb een idee voor een icon

smoken schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:05:
[...]

Nee, ik hoef niet per se het nieuwe type nummer te hebben, anders had ik nu niet op "koop" geklikt.

Zou er echter een grote update zijn die een merkbaar verschil in performance zou geven (dan heb ik het dus niet over 3% energiezuiniger want dat interesseert me totaal niet), dan zou ik me voor 800 euro wel een beetje "shit" voelen als er binnen een zeer korte periode na aankoop een update zou zijn.
Echt zuiniger met energie zou uit een die-shrink moeten komen; zeer onwaarschijnlijk voor een APU die slechts een jaar wordt toegepast. Performance verbeteringen zijn er ook nog nooit echt geweest binnen PlayStation revisies, daarvoor moet je naar de pro of een volgende generatie.

Er is een nieuw modelnummer, dus er is wat meer veranderd onderhuids dan een ander merk weerstandjes, maar of dat een verbetering is..... Kan ook een ander type ventilator ontwerp zijn dat juist meer lawaai maakt maar goedkoper is. Kan ook dat er naar aanleiding van de liquid metal problemen een aanpassing is gedaan, maar aangezien je hem gaat neerleggen is dat een non-issue.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
smoken schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:05:
[...]

Echter in performance ga je het niet krijgen, elke ps5 of ps5 pro moet het zelfde presteren.
Het is eigenlijk altijd alleen, een ander onderdeel voor wat energiezuinigheid. ander fan misschien etc.
Maar grafisch beter presteren gaat het hem niet zijn in zulke gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
phoenix1987 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:47:
[...]

Opzich niet nee, ik vraag me ook erg af wat de voordelen zijn. Of dat die er uberhaubt wel zijn.
Als ze aangeven een zuinigere CPU en PSU erin te stoppen, zonder (merkbaar) performance verlies, is dat dan ook echt zo, of heb je een "goedkopere" PS5 met goedkopere onderdelen.
Energiezuiniger kan natuurlijk, iets andere onderdelen erin die zuiniger werken.
Onderdelen gaan end of life uiteindelijk, dat kan een ssd zijn. een fan etc, en moet dan vervangen worden door iets anders.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:01
Toch maar overstag gegaan voor een gewone PS5. Ik weet dat ik het verschil zie ten opzichte van de pro, maar ik kan na een half jaar nog steeds de prijs niet naar mezelf verantwoorden :+ Zoveel tijd heb ik er nou ook weer niet voor. Aangezien mijn gamelaptop van 5 of 6 jaar oud inmiddels ook weer ingehaald is, wel fijn weer wat titels te kunnen gaan afvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:10
De nieuwe Lets Talk PlayStation is er.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
phoenix1987 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:12:
[...]

Vandaag ontvangen! Het is de "oude" versie o.b.v. artikelnummer op de doos.
Vanavond hopelijk tijd om te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:24

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZ2bLwU6Yos7qaAUMNXk0N3toS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1zoVdKfZkvnqa6WPHVhZeOZ.jpg?f=fotoalbum_large
Pre-loading is Now Live on Xbox, PlayStation and Steam
:)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand hier of een zwarte Edge controller altijd een V2 is?

Want ik zie dat onderscheid alleen bij de witte.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 04-10-2025 13:04 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• phoenix1987
Ik heb de pro toch maar besteld. Met een mooie “korting” bij mediamarkt
https://www.mediamarkt.nl/nl/campaign/golden-giftcard

Je mag er maximaal 10 bestellen. Dus heb 8x €100 aan cadeaubonnen gekocht en kon voor €880 shoppen 😃 precies genoeg voor de console en extra controller.

Let op deze actie geld t/m zondag 5 oktober (morgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:05
Ik heb onlangs een PS5 Digital Edition gekocht en vraag me af of dit de juiste keuze was. Games zoals Gran Turismo 7 en Astrobot kosten in de PlayStation Store zo'n €80. Op Marktplaats zie ik ze al voor respectievelijk €30 en €45. Worden deze games vaak afgeprijsd in de Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:56
michaeltjeh1 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:45:
Ik heb onlangs een PS5 Digital Edition gekocht en vraag me af of dit de juiste keuze was. Games zoals Gran Turismo 7 en Astrobot kosten in de PlayStation Store zo'n €80. Op Marktplaats zie ik ze al voor respectievelijk €30 en €45. Worden deze games vaak afgeprijsd in de Store?
Alleen met feestdagen, en dan kosten ze rond €40

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
phoenix1987 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:33:

Je mag er maximaal 10 bestellen. Dus heb 8x €100 aan cadeaubonnen gekocht en kon voor €880 shoppen 😃 precies genoeg voor de console en extra controller.

Dat is een leuke actie wordt die direct geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn wel deals te vinden voor de PlayStation ook, maar je moet misschien wel door een extra hoepel springen.

Ik heb een Nederlands account waar ik alles op speel en een Amerikaans account waar ik mee koop.

Gisteren bijvoorbeeld een Amerikaanse PSN code gekocht voor Astrobot voor €25 op Eneba, en na omrekening van de koers was SilkSong €15,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
Donstil schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:50:
[...]

Er zijn wel deals te vinden voor de PlayStation ook, maar je moet misschien wel door een extra hoepel springen.

Ik heb een Nederlands account waar ik alles op speel en een Amerikaans account waar ik mee koop.

Gisteren bijvoorbeeld een Amerikaanse PSN code gekocht voor Astrobot voor €25 op Eneba, en na omrekening van de koers was SilkSong €15,-
Hoe gaat dit ongeveer in zijn werk of is dit tegen de regels van Tweakers in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
michaeltjeh1 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:52:
[...]

Hoe gaat dit ongeveer in zijn werk of is dit tegen de regels van Tweakers in?
Geen idee eigenlijk, maar je moet een Amerikaans PSN account hebben en daar Paypal aan hangen. Verder geen fratsen oid.

Gt7 25jaar editie is in de Nederlandse store nu in de aanbieding trouwens. Voor €59,99 heb je dan de deluxe edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:48

Goeie tip, bedankt! Net de disc versie (niet de pro) besteld met twee controllers voor uiteindelijk 499,- Mooie prijs.

Alleen vanavond nog geldig, dus hierbij nog een extra herinnering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:40
praliwi schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 20:03:
[...]

Goeie tip, bedankt! Net de disc versie (niet de pro) besteld met twee controllers voor uiteindelijk 499,- Mooie prijs.

Alleen vanavond nog geldig, dus hierbij nog een extra herinnering.
Ik sta eigenlijk ook op het punt dat te doen:
PS5 Slim Disc 1TB 2 controllers voor 5 giftcards van 100 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoenix1987
michaeltjeh1 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:49:
[...]

Dat is een leuke actie wordt die direct geleverd?
Ja je krijgt de bonnen in de mail. Kun je in je volgende bestelling gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

R.G

Wat voor kadobonnen en hoe kom je aan de kado bonnen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:25

Vliegvlug

Flight Simple

R.G schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 22:08:
[...]

Wat voor kadobonnen en hoe kom je aan de kado bonnen?
Klik op die link zou ik zeggen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Vliegvlug schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 22:10:
[...]

Klik op die link zou ik zeggen! ;)
Die is al verlopen ondertussen, voor wie er op wil klikken.

Op dit moment zijn er geen Golden Giftcard-deals bij MediaMarkt. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste deals en campagnes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 23:41
Carlos0_0 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:32:
[...]

Op dit moment zijn er geen Golden Giftcard-deals bij MediaMarkt. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste deals en campagnes.
Was tot middernacht ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:25

Vliegvlug

Flight Simple

Carlos0_0 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:32:
[...]

Ja dat klopt, stond naast de link ook al vermeld in de post van @phoenix1987 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hahaha, was toch allemaal prima duidelijk idd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhvanweerd
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 20:20
Ik was altijd een enorme voorstander voor Cloud Gaming Stadia/GeforceNOW. het gemakt het overal spelen op welke hardware, snel opstarten etc.

Maar na alle prijsverhogingen constant (met alle subs trouwens) ben ik er helemaal klaar mee. In Polen is GeforceNOW nu 110PLN dat is 26/27 euro tegenover 21.99eur in andere landen. Ook PC Game pass is extreem verhoogd en 99% van de spellen speel ik niet eens of zijn niet eens op GFN. Ja het is fantastisch zeker met de laatste 5080 upgrade, maar het ergste is nog wel de 100uur max per maand vanaf 1 januari. Dus eigenlijk is het 26 cent per uur gamen, ja vaak haal ik de 100 uur niet maar gaat om het principe. Ik vind het absurd.

Er is deze maand een goede aanbieding voor een PS5 Pro hier voor 26 euro per maand, 30 termijnen zonder rente. Dus eigenlijk hetzelfde als de kosten voor GFN (die ongetwijfeld verder zullen worden verhoogd in de komende 30 maanden), maar nu kan ik ook mijn PS5 verkopen in 2028 en goedkoper switchen naar een PS6. Vond het een goede deal, Dus ik ben weer terug op Console.

Heb een 4k 120hz TV dus vond de Pro het waard. M Wil gewoon geen subs meer. ja ik betaal dat ding waarschijnlijk in paar maanden af, maar nu heb ik de vrijheid. Oh, ook een PS plus had ik al niet meer in de laatste jaren dat ik op de PS4 Pro speelde, ben te oud om af geslacht te worden in COD of Battlefield + er zijn zat gratis multiplayer games.

Nog een ander puntje de laatste jaren is GFN zeer onstabiel in drukke uren en zelfs op ultimate had ik soms wachttijden. Er zijn wel meer server's nu maar er is veel meer packetloss dan een paar jaar gelden. Ook het opstarten met inloggen elke keer omdat de server nooit je wachtwoorden en locatie onthoud was ik klaar mee. Moest het gewoon kwijt haha, en vraag me af of er meer mensen hier die zo denken en de overstap gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:32:
Weet iemand hier of een zwarte Edge controller altijd een V2 is?

Want ik zie dat onderscheid alleen bij de witte.
nog kunnen vinden? vroeg ik me ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29

Mauz1978

Console War Veteran

Farabi schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:08:
[...]

Hoe zou ik dat moeten zien? Ik heb de zwarte.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:08:
[...]

Nee geen idee verder, beetje vaag allemaal. De ene bron zegt dat er geen revisie is, de andere bron weer wel.
Ik heb hem maar gewoon besteld :)

Vandaag gekomen, fijn ding wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-10 16:13
Voor de geïnteresseerden.. leuke dingen maar kosten voor verzending en taksen zorgen voor verdubbeling kost.. bummer https://www.pushsquare.co...losing-down-sale-live-now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:09

Flipm0de

geen

verkeerd topic

[ Voor 95% gewijzigd door Flipm0de op 08-10-2025 09:06 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
De nieuwe Lets Talk PlayStation is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-10 06:46
De bluray drive van mijn ps5 (model CFI 1216A) is defect, als ik een disc erin stop dan komt er een bult geluid uit.
Op aliexpress zie ik wel voldoende vervangende bluray drives.

Of kan ik deze beter ergens anders kopen?

Of moet ik de ps5 ter reparatie aanbieden bij Sony? nieuws: IFixit: optische drive PS5 kan niet zomaar door gebruiker vervangen w...

[ Voor 127% gewijzigd door Isane op 10-10-2025 20:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dat snap ik dan weer niet, je koopt een dure console.
Maar tegen de tijd dat die stuk is, moet er ineens het goedkoopste van goedkoopste via China in om te maken.

Een apparaat wat contact maakt met internet, server van Sony etc(dus misschien wel je device of de blu-ray drive blokkeren). En dan maar gaan kijken bij AliExpress.
Ik zou dat dus ook echt nooit doen.
Want er staat bij Ali heel vaak orginele onderdeel, maar als dat is toch echt bijna nooit(niemand die er toch controle op doet).

Waar je wel zou kunnen kopen zo geen idee, of kan laten repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-10 15:40
Beetje late reactie, maar als je op dit soort dingen stuit en je vindt dat een probleem (wat ik snap hoor, om die reden wil momenteel zeker geen digital only console) dan zou ik gewoon een losse discdrive kopen. Op de lange duur is dat goedkoper en het maakt je veel flexibeler.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Worden deze games vaak afgeprijsd in de Store?
Kan je zelf nagaan op www.psprices.com .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Of kijk op dekudeals.com, ook een fijne website om inzicht te krijgen in prijzen van games (en ook hoe ze worden beoordeeld op metacritic en opencritic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Isane schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:18:
De bluray drive van mijn ps5 (model CFI 1216A) is defect, als ik een disc erin stop dan komt er een bult geluid uit.
Op aliexpress zie ik wel voldoende vervangende bluray drives.

Of kan ik deze beter ergens anders kopen?

Of moet ik de ps5 ter reparatie aanbieden bij Sony? nieuws: IFixit: optische drive PS5 kan niet zomaar door gebruiker vervangen w...
Koop gewoon een nieuwe discdrive. Ze kosten op zich de wereld niet en het scheelt je een heleboel gezeik én tijd. Dat lijkt mij die 80 euro meer dan waard.

Zelfs als je nog garantie hebt, lijkt me dit misschien de beste optie. De discdrive is zo ongeveer het enige 'onderdeel' aan de PS5 die je zelf makkelijk kunt vervangen door een origineel vanuit Sony. En dan hoef je ook je kostbare PS5 niet op te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:23:
[...]

Koop gewoon een nieuwe discdrive. Ze kosten op zich de wereld niet en het scheelt je een heleboel gezeik én tijd. Dat lijkt mij die 80 euro meer dan waard.
Die drive werkt toch helemaal niet met de CFI 1216A?

Edit: Modelnummer - CFI-ZDD1.

*Dit product is uitsluitend bedoeld voor PS5 Pro-consoles en PS5 digitale editie-consoles (CFI-2000-modelgroep - slank & CFI-2100).

Oftewel zijn vraag is helemaal zo vreemd niet, net zoals de plek waar hij kijkt (Ali Express), drives voor de eerdere generaties lijken niet zo makkelijk voorhanden te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 12-10-2025 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Donstil schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:21:
[...]

*Dit product is uitsluitend bedoeld voor PS5 Pro-consoles en PS5 digitale editie-consoles (CFI-2000-modelgroep - slank & CFI-2100).

Oftewel zijn vraag is helemaal zo vreemd niet, net zoals de plek waar hij kijkt (Ali Express), drives voor de eerdere generaties lijken niet zo makkelijk voorhanden te zijn.
Ja, shit, je hebt gelijk. Excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:18
Donstil schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:21:
[...]

Ik zou je plan toch even heroverwegen als ik jou was.
nieuws: IFixit: optische drive PS5 kan niet zomaar door gebruiker vervangen w...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
*Zijn plan, ik heb een Pro zonder discdrive en dat vind ik helemaal prima. Mis hem niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Hmm, bedankt voor de reacties! Ja ik wil juist wel een ps5 aangezien ik nog wel eens tweedehands games koop en ook de games weer verkoop. Lastig verhaal dus, ik ga maar eens goed verder zoeken! (al lijkt het een moeilijk verhaal te worden)

[ Voor 10% gewijzigd door Isane op 12-10-2025 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:21
Isane schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:48:
Hmm, bedankt voor de reacties! Ja ik wil juist wel een ps5 aangezien ik nog wel eens tweedehands games koop en ook de games weer verkoop. Lastig verhaal dus, ik ga maar eens goed verder zoeken! (al lijkt het een moeilijk verhaal te worden)
Heb je al navraag gedaan bij sony/de winkel betreft garantie? Ik weet dat het soms onduidelijk is waar je recht op hebt qua lengte van de garantie, en nog moeilijker om een gratis reparatie te krijgen, maar proberen kan altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isane
evil_lemon schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:57:
[...]

Heb je al navraag gedaan bij sony/de winkel betreft garantie? Ik weet dat het soms onduidelijk is waar je recht op hebt qua lengte van de garantie, en nog moeilijker om een gratis reparatie te krijgen, maar proberen kan altijd.
Ik kan het zeker proberen. Als ik er nu een disk erin doe dan komt deze er smerig uit. Ik kan mij niet voorstellen dat er ooit een smerige disk in is geweest of dat mijn kinderen (die niet op de ps5 spelen) er iets in gedrukt hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Isane op 12-10-2025 22:41 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Toch maar geswitched naar een Pro:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAk1QZXoVdF34DsiOQ7LXNq12ig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcK4LOV0P0IKBaZNfwWm4TCn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik stond op het punt om aan Yotei te beginnen maar dan wel het liefst in 60fps met RT. Wellicht een van de eerste games die echt goed gebruik maakt van de Pro. Ik denk (hoop) dat GTA6 t.z.t ook wel echt voordeel gaat hebben van de Pro.

Kon deze disc versie in de buurt oppikken voor 690, prima deal. Verwacht 400 voor mijn base PS5 te krijgen.

Mijn base PS5 had ook nog geen extra storage dat begon nu ook wel erg irritant te worden :+ dan is alleen de upgrade naar 2Tb al fijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Chaoss schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:14:
[Afbeelding]

Wellicht een van de eerste games die echt goed gebruik maakt van de Pro.
Er zijn er echt meer hoor waar de Pro een mooie upgrade is :) AC Shadows, SW Outlaws, Silent Hill f, Death Stranding 2, FF7 Rebirth, Battlefield 6 en Stellar Blade steken er allen bovenuit. Mocht je wat oudere games willen proberen dan zijn Calisto Protocol en Dying Light 2 ook behoorlijk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:49
@Chaoss The Pro is the way to go...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 13:26
Wat valt Yotei mij tegen helaas.. Ziet er mega mooi uit en het vechten is leuk, maar de quests zijn zo statisch als wat en de wereld reageert totaal niet op wat je doet.

Heb meer lol met de gratis Alan wake 2 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:17
Chaoss schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:14:
[Afbeelding]

Ik stond op het punt om aan Yotei te beginnen maar dan wel het liefst in 60fps met RT. Wellicht een van de eerste games die echt goed gebruik maakt van de Pro. Ik denk (hoop) dat GTA6 t.z.t ook wel echt voordeel gaat hebben van de Pro.

Kon deze disc versie in de buurt oppikken voor 690, prima deal. Verwacht 400 voor mijn base PS5 te krijgen.

Mijn base PS5 had ook nog geen extra storage dat begon nu ook wel erg irritant te worden :+ dan is alleen de upgrade naar 2Tb al fijn.
Je bent gepromoveerd naar een PRO Mod!

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:47
Vanochtend voor het werk nog even gedownload, je kunt het een uurtje gratis uitproberen met psplus.
Uurtje was om voor ik het wist, deze gaat er zeker komen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaker74
  • Laatst online: 27-10 15:57
Vinnocchio schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:45:
[YouTube: Ball x Pit - Launch Trailer | PS5 Games]

Vanochtend voor het werk nog even gedownload, je kunt het een uurtje gratis uitproberen met psplus.
Uurtje was om voor ik het wist, deze gaat er zeker komen!
Jeetje.. Krijg flashbacks naar mooie tijden. Wat geeft deze game een "Knightmare" vibe af van de MSX-2 vroeger. Ja zo oud ben ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shaker74 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:44:
[...]
Jeetje.. Krijg flashbacks naar mooie tijden. Wat geeft deze game een "Knightmare" vibe af van de MSX-2 vroeger. Ja zo oud ben ik :P
Knightmare leek me toch veel rustiger. Deze doet me meer denken aan die mobile games waar je te pas en onpas reclames voor krijgt.
OT: Maze of Galious (aka Knightmare 2) staat hier nog altijd in mijn Top 10 games aller tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-10 14:44

Lapras

Ice beam

Vrijdag schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:44:
[...]

Dat ziet er wel interessant uit inderdaad. Vanavond maar eens proberen.

[YouTube: Banishers Ghosts of New Eden Review "Buy, Wait for Sale, Never Touch?"]

Positieve review, zo te horen/zien veel focus op storytelling. Dat vind ik prettig.
Ook PushSquare geeft een goed cijfer: https://www.pushsquare.co...ishers-ghosts-of-new-eden
Gisteravond uitgespeeld. Zeer positieve verrassing. Mooi verhaal, goede sfeer. Gameplay loop wordt wat statisch op een gegeven moment, maar als je niet te veel sidequests doet, mag dat de pret niet drukken. Deed me erg denken aan Witcher III, maar dan minder open wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
De nieuwe Let's Talk Playstation is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De eerste game die de nieuwe power saving modus ondersteund is nu uit, de Demon's Souls remake.

In die modus zakt het stroomverbruik van de PS5 met zo'n 66% van 224W naar 98W tijdens het spelen. De game zelf draait dan in een lagere resolutie en op 30fps. Best een goed resultaat, ben benieuwd hoe deze techniek zich vertaald naar een eventuele PS6 handheld want dat soort apparaten werken met een power budget van slechts 15-30W over het algemeen.

Je kunt de Power Saver mode ook per game aan of uitzetten.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fVr1t9dt/20251016202034.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qFJ8zgjp/dash.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:27
kazuka schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:14:
De eerste game die de nieuwe power saving modus ondersteund is nu uit, de Demon's Souls remake.

In die modus zakt het stroomverbruik van de PS5 met zo'n 66% van 224W naar 98W tijdens het spelen. De game zelf draait dan in een lagere resolutie en op 30fps. Best een goed resultaat, ben benieuwd hoe deze techniek zich vertaald naar een eventuele PS6 handheld want dat soort apparaten werken met een power budget van slechts 15-30W over het algemeen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar waarom zou je dit willen gebruiken op de ps5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kazuka schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:14:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar dan bespaar je 20 cent op 5 uur gamen, maar je hebt wel een veel mindere ervaring. Leuk voor een handheld idd maar dat heeft toch niets op de normale ps5/6 te zoeken zou je zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:23
Donstil schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:19:
[...]

Maar dan bespaar je 20 cent op 5 uur gamen, maar je hebt wel een veel mindere ervaring. Leuk voor een handheld idd maar dat heeft toch niets op de normale ps5/6 te zoeken zou je zeggen.
Denk ook niet dat Sony het ook echt wil gebruiken voor de PS5. Verwacht eerder dat ze dit gebruiken om toch zoveel mogelijk data te krijgen voor de handheld straks. Van al die miljoenen spelers zullen er best een aantal mensen het in ieder geval een keertje testen. En dat is toch "gratis" data/feedback voor Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Nope, ik zou het zelf ook nooit gebruiken. Maar dit zou klaarblijkelijk een testbed zijn voor de toekomstige handheld om straks games een zuiniger profiel te geven zodat je al je games ook op zo'n apparaat kunt draaien. Eigenlijk zoals PSSR op de Pro nu wat jaartjes heeft om volwassen te worden zodat het bij launch op de PS6 en handheld gebruikt kan worden.

Verder is het denk ik ook gedeeltelijk een CSR projectje van iemand bij Sony: https://www.sony.com/en/S...eco/RoadToZero/gm_en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat is ook weer zo, had ik niet aan gedacht.

Hoop vooral dat het voor developers niet weer iets wordt waar ze rekening mee moeten houden, voor mijn gevoel hebben ze deze generatie überhaupt niet onder controle op het gebied van optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
[...]

Handige manier voor het testen? En kan me voorstellen dat het mogelijk moet zijn om meer powerefficient spelletjes te programmeren en dat vervolgens te testen.

[ Voor 3% gewijzigd door giantgiantus op 17-10-2025 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
Donstil schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:08:
Ja dat is ook weer zo, had ik niet aan gedacht.

Hoop vooral dat het voor developers niet weer iets wordt waar ze rekening mee moeten houden, voor mijn gevoel hebben ze deze generatie überhaupt niet onder controle op het gebied van optimalisatie.
Je laatste punt snap ik niet echt. Ik heb de ps1/n64 generatie meegemaakt. Die games draaiden echt bagger maar er was toen gelukkig nog geen internet en digital foundry, dus mensen speelden lekker spelletjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:04:
[...]

Je laatste punt snap ik niet echt. Ik heb de ps1/n64 generatie meegemaakt. Die games draaiden echt bagger maar er was toen gelukkig nog geen internet en digital foundry, dus mensen speelden lekker spelletjes.
Ik heb die tijd ook meegemaakt, de generaties daarvoor ook overigens, en ook toen werd er in bladen over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:28
Ninja Gaiden 4: Digitaal gekocht.[re 21 okt]
Maandag geloof ik dat de reviews online komen.Team Ninja & Platinum Games kan niet mis gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Laatst online: 20:35

R.G

Psn tegoed via ps stars Kan ik dat beware voor psn subscription eind dit jaar?

Gaan we nog psn aanbieding krijgen en stel iemand psn verloopt in maart, Kan je Dan Wel zon aanbieding gebruiken om jaar te verlengen?

Is het nog waard psn essential of meteen de max Nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R.G schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 01:52:
Psn tegoed via ps stars Kan ik dat beware voor psn subscription eind dit jaar?
Ja
Gaan we nog psn aanbieding krijgen en stel iemand psn verloopt in maart, Kan je Dan Wel zon aanbieding gebruiken om jaar te verlengen?
Wellicht met Black Friday (eind november). Normaal wel enkel voor mensen zonder actief abonnement. Heb echter wel ook al gelezen dat wanneer je je abonnement ver genoeg op voorhand opzegt (auto-renew uitzetten) je er ook gebruik van kan maken. We zullen zien want ik heb dat bij mij vorige december gedaan, maar mijn abonnement loopt nog tot maart volgend jaar.
Is het nog waard psn essential of meteen de max Nemen?
Moet je zelf uitmaken. Vind je de maandelijkse games voldoende, of wil je toch ook vaak recentere games uit de Extra catalogus? Ik ben eerder geneigd te downgraden van Premium naar Essential. Nadeel van Extra/Premium is dat er ook geregeld games uit de catalogus gehaald worden, wat per definitie niet gebeurt met de maandelijkse games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:58
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:16:
[...]

Maar waarom zou je dit willen gebruiken op de ps5
Het is waarschijnlijk ook niet bedoeld voor de PS5 maar een handheld of een hybride console waar games in deze power-envelope moeten draaien. Als je kijkt naar wat er nu mogelijk is met een Strix Halo chip van AMD of een Z2 Extreme dan komen we erg dicht bij PS5-level games op een handheld op lagere resolutie en performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:58
Overigens ik heb hele nachten Ball X Pit zitten spelen. Help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Twixie schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 06:57:
[...]

Ja

[...]

Wellicht met Black Friday (eind november). Normaal wel enkel voor mensen zonder actief abonnement. Heb echter wel ook al gelezen dat wanneer je je abonnement ver genoeg op voorhand opzegt (auto-renew uitzetten) je er ook gebruik van kan maken. We zullen zien want ik heb dat bij mij vorige december gedaan, maar mijn abonnement loopt nog tot maart volgend jaar.

[...]

Moet je zelf uitmaken. Vind je de maandelijkse games voldoende, of wil je toch ook vaak recentere games uit de Extra catalogus? Ik ben eerder geneigd te downgraden van Premium naar Essential. Nadeel van Extra/Premium is dat er ook geregeld games uit de catalogus gehaald worden, wat per definitie niet gebeurt met de maandelijkse games.
Je krijgt geen aanbieding als je abbo nog een paar maanden loopt, je krijgt een aanbieding als die idd afloopt.en dan echt afgelopen is(of misschien nog net er enkele dag geldig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-10 07:38
jori040 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:40:
Ninja Gaiden 4: Digitaal gekocht.[re 21 okt]
Maandag geloof ik dat de reviews online komen.Team Ninja & Platinum Games kan niet mis gaan. :)
Ik ga em op de Series X spelen, want in gamepass. Ben wel benieuwd naar deze game. De remake van Ninja Gaiden van laatst vond ik niet zo best. Nu snap ik wel ik dat die game oudere gameplay mechanics heeft, maar ben benieuwd hoe ze met deel 4 Ninja Gaiden qua gameplay naar 2025 hebben getild. Paar maanden terug Stellar Blade gespeeld en qua game wel wat vergelijkbaar en die vond ik echt steengoed.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Hulleman schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:45:
[...]

Ik ga em op de Series X spelen, want in gamepass. Ben wel benieuwd naar deze game. De remake van Ninja Gaiden van laatst vond ik niet zo best. Nu snap ik wel ik dat die game oudere gameplay mechanics heeft, maar ben benieuwd hoe ze met deel 4 Ninja Gaiden qua gameplay naar 2025 hebben getild. Paar maanden terug Stellar Blade gespeeld en qua game wel wat vergelijkbaar en die vond ik echt steengoed.
Heb gisteren een begin gemaakt maar ben er niet echt over te spreken.
In begin gooien ze zoveel mechanics naar je hoofd.De opbouw van de game gaat gewoon niet op een prettige manier.

Ook omgevingen zijn matig tot slecht.

Heb veel van Platinum Games met plezier gespeeld maar dit lijkt een miskoop te gaan worden.

Ben benieuwd hoe jij het ervaart.Ik vind die remake trouwens wel tof.

Ik geeft het voor nu nog niet op hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 22-10-2025 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-10 07:38
jori040 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:31:
[...]

Heb gisteren een begin gemaakt maar ben er niet echt over te spreken.
In begin gooien ze zoveel mechanics naar je hoofd.De opbouw van de game gaat gewoon niet op een prettige manier.

Ook omgevingen zijn matig tot slecht.

Heb veel Platinum Games met plezier gespeeld maar dit lijkt een miskoop te gaan worden.

Ben benieuwd hoe jij het ervaart.Ik vind die remake trouwens wel tof.

Ik geeft het voor nu nog niet op hoor.
Ik heb nooit Ninja Gaiden gespeeld. Als ik deel 2 had gespeeld, had ik de remake vast beter kunnen waarderen. Maar als je daar blanco met de bril van nu naar kijkt vond ik het niet veel soeps. Het abominabele camerawerk helpt ook niet mee.

Ik ga de game een dezer dagens eens proberen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30
Voor wie op zoek is en bij de grens woont of er naar toe wil rijden: Een Sony PlayStation 5 Pro 2TB + FC26 €672,26 bij de MediaMarkt Duitsland.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 23-10-2025 21:04 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
De nieuwe Lets Talk PlayStation is er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Jumpman schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:04:
Voor wie op zoek is en bij de grens woont of er naar toe wil rijden: Een Sony PlayStation 5 Pro 2TB + FC26 €672,26 bij de MediaMarkt Duitsland.
Nou, ik zie dat niet op de website; ik ga nog niet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
zetje01 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:15:
[...]

Nou, ik zie dat niet op de website; ik ga nog niet rijden.
Pas na ingelogd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Hoe weten ze in de winkel nou of ik op de website ben ingelogd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:01
Voor als je van puzzelen en mooie dames houdt, maar je kan die twee maar niet combineren en je hebt net genoeg geld om een losse pepernoot te kopen:

https://store.playstation...29462_00-DATINGAPPPREMIUM

Dit is niet voor die vriend, dit is voor jou 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
zetje01 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:24:
[...]

Hoe weten ze in de winkel nou of ik op de website ben ingelogd?
In de winkel zie je de aanbiedingsprijzen (op de website alleen ingelogd). Maar ik zou niet gaan rijden specifiek hiervoor als je niet besteld hebt met afhalen en een bevestiging hebt. Bij sommige filialen namelijk inmiddels uitverkocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 25-10-2025 08:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ziet er tof uit:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Wat oogt de game goed man! :)
Hoop dat hij een fysieke versie krijgt.Voor mij is dit nog altijd de beste Halo game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vraagje: ik heb een PS5 van een familielid gekregen die er zo'n 30 digitale games op heeft staan en zelf gestopt is (in ieder geval voorlopig) dus heeft ie zijn account erop laten staan zodat ik die games kan spelen.

Zelf ben ik een Xbox gamer en daar heb je zoiets als console sharing en dat blijkt bij de PS5 ook te bestaan. Maar voordat ik iets fout doe, wil ik even zeker weten dat ik het bij het juiste eind heb.

Mijn doel is mijn eigen PS account te koppelen (nieuwe user vanaf het hoofdscherm) zodat ik op mijn account die games kan spelen met eigen save games en trophies. Maar ook omdat hij (uiteraard) geen PS+ meer actief heeft en ik dat voor sommige games wel nodig ga hebben. Nu is het zo dat Console Sharing and Offline Play al aanstaat en daar zie ik letterlijk "Allow anyone who uses this PS5 to play your games and media...". Precies wat ik zoek.

Als ik vervolgens naar zijn account ga vanaf het hoofdscherm, kies voor Switch User en daar een nieuwe User wil toevoegen staat er "Switch User: You'll take over the previous user's accessores. They'll be logged out.".

Dat laatste maakt me een beetje huiverig, zijn account staat ingelogd maar ik weet niet of ik er daarna weer in zou kunnen komen, wat ik nu wel kan. Hij wist dat ik er zo in kon komen en heeft het daarom zo achtergelaten, maar of hij bereid is zijn ww te delen vraag ik me af.

Kortom: wat is nu de beste methode? Kan ik zonder problemen een nieuwe user aanmaken, mijn oude PS account koppelen (stamt uit de PS3 tijd) en dan daarmee de 30+ games spelen? En hoe zit het met games die hij gekocht heeft maar niet geïnstalleerd staan? Er zit geen extra opslag in, dus niet alle 30+ games staan er as we speak op maar kan ik wel vanaf zijn account via de store downloaden heeft hij laten zien. Voorbeeld: hij heeft 55 GB vrij en Death Stranding 2 heeft hij digitaal gekocht maar staat niet geïnstalleerd. Kan je die met elk extra account wel gewoon downloaden en dan spelen dankzij Console Sharing?

En als laatste: hoe zit het met PS+, kan ik die met mijn account aanschaffen (Essential) en dat gebruiken met zijn games?

Edit: toch nog een extra vraag: er zijn ook een paar games die in Your Collection staan met 2 items, zo te zien de PS5 en PS4 versie. Als ik die aanklik staat bij de PS5 een Disc icoon en de PS4 een Lock icoon. Volgens Reddit betekent het Lock icoon al dat je de Disc versie hebt en die nodig hebt om te spelen, maar wat is dan het verschil met het Disc icoon?

[ Voor 7% gewijzigd door MooDyBLueS op 27-10-2025 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:29
Kun je niet beter dat familielid eerst vragen op PSN zijn wachtwoord even aan te passen zodat je die kan gebruiken?
Pagina: 1 ... 119 120 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties