• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Hulleman schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:25:
[...]

Alleen qua fantasy setting. Voor de rest lijkt het echt in de verste verte niet op de gameplay van The Witcher.
Lees mijn reactie nog een keertje. ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 12:59
Kan iemand me vertellen welke usb kabel een bij een dual sense edge zit?

no comment

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Martinus schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:53:
Sony zelf? , zie foto's en beschrijving 8)7

• Martinus
Die begrijp ik ook, maar omdat er een retro usbc naar usba kabel zit, was ik benieuwd of het een oud model was en iemand zei, usbc naar usbc. Kansloos vind ik deze kabel

no comment

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Die kabel is toch echt wat je krijgt. Als ze iets sturen wat afwijkt van de beschreven levering, dan klaagt men ook.
Het is alleen wel een beetjes onhandig met de laatste versies van de PS5 die alleen USB A aan de achterkant hebben.

Maar gelukkig kun je wel zelf een kabel kopen van de juiste lengte met de juiste aansluitingen of eventueel een adapter.
En veel kopers gebruiken de Edge waarschijnlijk toch draadloos en laden op met een losse lader.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Martinus schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:09:
[...]

Die begrijp ik ook, maar omdat er een retro usbc naar usba kabel zit, was ik benieuwd of het ene oud model was en iemand zei, usbc naar usbc. Kansloos vind ik deze kabel
Waarom moet je per se deze kabel hebben?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:58
Martinus schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:53:
Haal gewoon een laadstation, €25 bij MediaMarkt met hun BTW weg ermee-actie.

• Michel8704
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-02 08:47
Deze works like a charm!!! aanrader!
koptelefoon werkt helaas niet voor mij.

nu nog gaan testen met de microfoon van de controller of dat beetje werkt :)
Carlos0_0 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:38:
Unify is een speciaal protocol van Logitech, dit kan je dus niet zo maar gebruiken voor elk bluetooth device.
Ik had een logitech gaming headset ooit, maar ook mijn Poly 4320 heb ik wel eens geprobeerd dacht ik.

Het makkelijke hieraan is, dit is een complete set dan al. De headset werkt en is al gekoppeld met de dongle al.

Voor jou gehoortoestel zul je een normale bluetooth dongle nodig hebben, dan zou ik op zoiets uitkomen.

https://www.amazon.com.be...Celectronics%2C128&sr=1-1

Echter of dat werkt met jou hoortoestel, dat durf ik dan niet te zeggen.
Misschien dat er meer tweakers hier zijn, met een gehoor aparaat en de ps5 :).
mja dat piepen herken ik ook wel met mijn hoortoestellen, daarom wil ik ook geen koptelefoon op, maar via bluetooth verbinding maken. Ik ben namelijk vrij zwaar slechthorend en draag daardoor best grote hoortoestellen achter mijn oren. Koptelefoon is dus niet the way to go for me helaas....

Zie ook het eerdere bericht, de bluetooth module van Avantree werkt echt supergoed mocht je dat willen proberen. En prima betaalbaar vind ik zelf.!
YdieresiS schreef op maandag 26 januari 2026 @ 08:56:
[...]

Bij mij gaan ze niet piepen, maar ik heb met de audicien ook wel behoorlijk lopen tweaken om dat piepen te voorkomen (als ik ergens een hekel aan heb is het wel piepen van mijn gehoorapparaat). Als het nu wel piept bij mij zit er of iets verstopt in mijn gehoorapparaat (filters, of ontluchtingsgat in mijn oorstukken) of zitten mijn oren vol met oorsmeer en kan ik ze laten uitspuiten. Mijn afwijking is niet supergroot, maar vergelijkbaar met een 70 jarige met ouderdomsdoofheid (zo zei de audicien het). Ik kan zonder gehoorapparaat met een koptelefoon op ook nog wel gamen (volume moet dan wel flink hoger, dus dat doe ik dan weer niet). Of ik echt surround hoor durf ik niet te zeggen, ik heb dat nooit goed ervaren (heb de doofheid al van jongs af aan (ben nu bijna 40) en heb eigenlijk pas sinds afgelopen 6 jaar een gehoorapparaat, dus ik heb geen vergelijk met goed gehoor).

De keuze voor deze headset is bij mij vooral geweest op draagcomfort. Ik heb verder niet gefocust op het goede geluid (voor mij is de weergave prima) of op noise cancelling of iets dergelijks. Dit is by far voor mij de headset met beste draagcomfort van de headsets die ik tot dusver heb gebruikt. Maar zoals gezegd ieders persoonlijke voorkeur kan anders zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Michel8704 op 26-01-2026 20:15 ]

• Martinus
Carlos0_0 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:29:
[...]

Waarom moet je per se deze kabel hebben?
Omdat het in deze vorm voor my e waste is.. hoe moeilijk kan usbc usbc zijn, voor zn duur pakketje.
Kennelijk usb a achterop de ps5 pro.. nja zal…

no comment

• Martinus
Flitzer schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:28:
Die kabel is toch echt wat je krijgt. Als ze iets sturen wat afwijkt van de beschreven levering, dan klaagt men ook.
Het is alleen wel een beetjes onhandig met de laatste versies van de PS5 die alleen USB A aan de achterkant hebben.

Maar gelukkig kun je wel zelf een kabel kopen van de juiste lengte met de juiste aansluitingen of eventueel een adapter.
En veel kopers gebruiken de Edge waarschijnlijk toch draadloos en laden op met een losse lader.
Ik begrijp het heus, voor mij alleen kansloos. Niks aan te doen.

no comment

• Martinus
hcQd schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:33:
[...]

Ook maar gedaan…

no comment

• Carlos0_0
  • Nu online
Martinus schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:48:
[...]

Omdat het in deze vorm voor my e waste is.. hoe moeilijk kan usbc usbc zijn, voor zn duur pakketje.
Hoezo je kan het toch gebruiken, op de achterkant zit usb A aansluiting(Dus je kan gewoon hem opladen ermee).
Anders gebruik je hem ergens anders voor, of geef je hem weg aan iemand anders etc.

Bij de ps5 zat ook een oortje voor in de controller, heb ik daar wat aan nee. Is het dan gelijk Ewaste nee ook niet.
Ik kan ook weg geven aan iemand anders ofzo, verder zal ook nog wel andere dingen bij zitten die niet kon gebruiken wat ik zo niet meer weet.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:26
hcQd schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:33:
[...]

Welnee, gewoon bij de Action een 3 meter usb kabel en die frot je gewoon in een gewone oplader voor je telefoon. Kost de wereld niet :P Kan je ook nog eens gebruiken tijdens het gamen en opladen tegelijk.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:58
Vrijdag schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:41:
[...]

Welnee, gewoon bij de Action een 3 meter usb kabel en die frot je gewoon in een gewone oplader voor je telefoon. Kost de wereld niet :P Kan je ook nog eens gebruiken tijdens het gamen en opladen tegelijk.
Op zich ben ik het hier helemaal mee eens, maar dit werkt met een dualsense niet altijd. Mijn lange usb a naar usb c kabels van de Hema laden mijn PS controllers niet op. Hetzelfde stekkerblokje met een andere kabel werkt wel, diezelfde kabel met een ander stekkerblokje niet, dus het ligt aan de kabel. Geen idee waarom, en ook te lui om het uit te zoeken want ik kan prima een ander kabeltje pakken, maar wel handig om te weten.

• CLB
  • Niet online

CLB

Omdat er heel wat soorten kabels bestaan met elk hun eigenschappen... Laden, data, video-output enzovoort, kan best nauw luisteren.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:15
Michel8704 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:34:
Deze works like a charm!!! aanrader!
koptelefoon werkt helaas niet voor mij.
Super dat die voor jou werkt. Mijn hoortoestellen zijn wat grimmiger met connectie maken via bluetooth, die willen dat op de tablet ook niet, dus ik vraag me af of dit zou werken. Maar heel goed om te horen dat jij een fijne methode hebt gevonden voor je. Als je hoortoestellen wat groter zijn dan is het inderdaad niet comfortabel om met een koptelefoon op te zitten.

Gisteren begonnen in Arranger: A Role-Puzzling Adventure, tot nu toe een leuk puzzelspelletje, waarbij ik wel een beetje anders moet denken dan ik gewend ben. Benieuwd hoe lang die mechaniek leuk blijft.

Latin capital letter y with diaeresis

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:12

Vliegvlug

Flight Simple

Martinus schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:48:
[...]

Ik denk dat jij de use case van de usb A naar C kabel die met de controller meegeleverd wordt verkeerd interpreteert.
Naar mijn idee is die bedoelt om hem ergens rond je bank in te prikken in een lader, die niet meegeleverd wordt maar de meeste mensen hebben wel een usb-A lader liggen, zodat jij kan doorgamen wanneer je controller bijna leeg is.

Een kabel vanaf de voorkant van je PS5 naar je controller is meestal heel onhandig omdat hij dan midden door je kamer heen loopt en waarschijnlijk sowieso te kort is.

Ik gebruik de usb-C poort aan de voorkant van mijn PS5 enkel voor het opladen van mijn controller op het moment dat ik die niet gebruik en heb daar een kort kabeltje voor, een halve meter meen ik. En lange kabel is dan juist onhandig. ;)

• Carlos0_0
  • Nu online
Vliegvlug schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 08:47:
[...]

Ik denk dat jij de use case van de usb A naar C kabel die met de controller meegeleverd wordt verkeerd interpreteert.
Naar mijn idee is die bedoelt om hem ergens rond je bank in te prikken in een lader, die niet meegeleverd wordt maar de meeste mensen hebben wel een usb-A lader liggen, zodat jij kan doorgamen wanneer je controller bijna leeg is.

Een kabel vanaf de voorkant van je PS5 naar je controller is meestal heel onhandig omdat hij dan midden door je kamer heen loopt en waarschijnlijk sowieso te kort is.

Ik gebruik de usb-C poort aan de voorkant van mijn PS5 enkel voor het opladen van mijn controller op het moment dat ik die niet gebruik en heb daar een kort kabeltje voor, een halve meter meen ik. En lange kabel is dan juist onhandig. ;)
Ik gebruik de mee geleverde kabel om te laden, volgens mij een usb - a naar C ja.
Maar dit werkt prima, ik heb 2 controllers. 1 hangt aan de usb kabel van de ps5. en 1 ben ik mee aan het spelen.

• Vrijdag
evil_lemon schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 07:41:
[...]

Op zich ben ik het hier helemaal mee eens, maar dit werkt met een dualsense niet altijd. Mijn lange usb a naar usb c kabels van de Hema laden mijn PS controllers niet op. Hetzelfde stekkerblokje met een andere kabel werkt wel, diezelfde kabel met een ander stekkerblokje niet, dus het ligt aan de kabel. Geen idee waarom, en ook te lui om het uit te zoeken want ik kan prima een ander kabeltje pakken, maar wel handig om te weten.
Ja dat heb ik ook. Niet alle devices laden op met dezelfde kabels en soms zelfs blokjes. Het is geen garantie maar ook op de verpakking van de Action kabels staat vaak een omschrijving als "max power X ampère" of "data and charging". Dan werken ze doorgaans wel op vrijwel alles. Geen garantie echter dus ;)

Ik gebruik zelf de Dualsense niet, maar de PDP Victrix. Die gaat behoorlijk lang mee op een lading. Maar dan heb ik ook dingen als force feedback etc. uitgeschakeld.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Martinus
Vrijdag schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:41:
[...]
Ik gebruik zelf de Dualsense niet, maar de PDP Victrix. Die gaat behoorlijk lang mee op een lading. Maar dan heb ik ook dingen als force feedback etc. uitgeschakeld.
coole controller.... weer wat geleerd.
En ja dat met die kabels, merk dat alleen certified kabels/blokjes vaak doen wat ze zeggen. Ik zie trouwens een mooie nice daar, zag bij de ikea niet heel dure blokjes en kabels. (reviews zijn prima) Bv 3m 60 watt kabel, 8 euro en 65 watt lader 14 euro (de "apple" achtige van 20 watt kost maar 4 euro)

no comment

• Vrijdag
Martinus schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:13:
[...]

coole controller.... weer wat geleerd.
En ja dat met die kabels, merk dat alleen certified kabels/blokjes vaak doen wat ze zeggen. Ik zie trouwens een mooie nice daar, zag bij de ikea niet heel dure blokjes en kabels. (reviews zijn prima) Bv 3m 60 watt kabel, 8 euro en 65 watt lader 14 euro (de "apple" achtige van 20 watt kost maar 4 euro)
Mocht je op zoek zijn naar een alternatieve controller, kan ik deze wel aanraden. Er zitten een hoop functies op die ik niet gebruik, het ging mij vooral om de vier paddles achter op. Die heb ik toegewezen aan de drukknoppen waardoor ik nooit meer mijn duimen van de pookjes af hoef te halen.

En als je de Xbox controller layout fijn vindt kan je die ook instellen :)

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-02 21:32
Ik ben wel heel tevreden van deze; niet de goedkoopste maar werkt goed.
https://www.krefel.be/nl/...rCDm5coI0ET0aAm4qEALw_wcB

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Carlos0_0 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:37:
[...]

Ik gebruik de mee geleverde kabel om te laden, volgens mij een usb - a naar C ja.
Maar dit werkt prima, ik heb 2 controllers. 1 hangt aan de usb kabel van de ps5. en 1 ben ik mee aan het spelen.
Zo doe ik het ook, maar pak op de bank gewoon een van de usb-C kabels die daar liggen en standaard aangesloten zijn.
Kan een telefoonlader zijn of een laptop lader, maakt niet uit, werkt allemaal! :)

Vreemd genoeg werken mijn twee Switch Pro controllers enkel op de laptop lader. :?

• YdieresiS
Derbiss schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:52:
Ik ben wel heel tevreden van deze; niet de goedkoopste maar werkt goed.
https://www.krefel.be/nl/...rCDm5coI0ET0aAm4qEALw_wcB
Voor die prijs kun je ook die van Sony zelf kopen:
Sony PlayStation DualSense-oplaadstation: beste prijs - Tweakers

Daar ben ik zelf erg te spreken over. Simpel in gebruik en design, maar past erg goed bij de PS5.

• Carlos0_0
  • Nu online
Vliegvlug schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 21:38:
[...]

Zo doe ik het ook, maar pak op de bank gewoon een van de usb-C kabels die daar liggen en standaard aangesloten zijn.
Kan een telefoonlader zijn of een laptop lader, maakt niet uit, werkt allemaal! :)

Vreemd genoeg werken mijn twee Switch Pro controllers enkel op de laptop lader. :?
Die laad ik ook op met de mee geleverde kabel, gewoon in de dock geprikt van de switch2.
Wel een switch1 pro controller, op de switch 2 dock(Pro controller 2 voor de switch2 heb ik nog niet).

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:12
Zijn er toevallig mensen die op een (qd)-oled monitor gamen? Speel nu op mijn tv s95d, maar moet er wel dichtbij op zitten voor shooters. Zit te dubben om een 27” te halen (pg27ucdm) maar zoek naar ervaringen in het algemeen van mensen.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Carlos0_0 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:08:
[...]

Die laad ik ook op met de mee geleverde kabel, gewoon in de dock geprikt van de switch2.
Wel een switch1 pro controller, op de switch 2 dock(Pro controller 2 voor de switch2 heb ik nog niet).
Gaat bij mij ook om de Switch 1 Pro controllers, hier nog geen Switch 2 in huis.
Heb het eigenlijk niet via de dock geprobeerd, vergeten dat daar een poort in zit. :P

Wel het officiële Nintendo laadblokje geprobeerd maar die laadde de controllers niet op dus die heb ik weer geretourneerd.

• koboy
  • Laatst online: 09:44

koboy

Heb een idee voor een icon

sacaji schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:16:
Zijn er toevallig mensen die op een (qd)-oled monitor gamen? Speel nu op mijn tv s95d, maar moet er wel dichtbij op zitten voor shooters. Zit te dubben om een 27” te halen (pg27ucdm) maar zoek naar ervaringen in het algemeen van mensen.
Ik denk dat alles vooral afhangt van de afstand waarop je kijkt. Hier staat een 55" LG C1 op een meter of 3 beneden, en een 28" Samsung G700 op het bureau van mijn dochter (1 a 1,5 meter).
De oled beneden gamet fijner; zal deels in het kleine meubilair zitten, deels in LCD vs oled, want de beeld grootte zou qua ervaring vergelijkbaar moeten zijn.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Carlos0_0
  • Nu online
Vliegvlug schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:44:
[...]

Gaat bij mij ook om de Switch 1 Pro controllers, hier nog geen Switch 2 in huis.
Heb het eigenlijk niet via de dock geprobeerd, vergeten dat daar een poort in zit. :P

Wel het officiële Nintendo laadblokje geprobeerd maar die laadde de controllers niet op dus die heb ik weer geretourneerd.
Ook met de switch 1 lade ik hem toen op via de dock :P.

• Derbiss
YdieresiS schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 07:06:
[...]

Voor die prijs kun je ook die van Sony zelf kopen:
Sony PlayStation DualSense-oplaadstation: beste prijs - Tweakers

Daar ben ik zelf erg te spreken over. Simpel in gebruik en design, maar past erg goed bij de PS5.
Yes, ik denk dat het die is die ik gekocht heb (is al even geleden). Is idd een mooie aanvulling :).

• Shaker74
  • Laatst online: 11-02 12:29
Derbiss schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 15:10:
[...]

Yes, ik denk dat het die is die ik gekocht heb (is al even geleden). Is idd een mooie aanvulling :).
Klopt. Ik heb ook dat originele laadstation en tevens de versie voor de VR2 handsets. Werkt echt top. Altijd vol, klaar voor gebruik en netjes opgeruimd.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-02 13:43
Het is vrijdag, tijd voor een nieuwe Let's Talk Playstation.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:11
Terugkeer van de PSP lijkt me echt zo nice, als ik zie wat een 8 Elite Gen 5 bereikt doormiddel van emulatie. Dan moet het native helemaal lukken. 15W gebruik icm emulatie.

https://www.reddit.com/r/EmulationOnAndroid/s/pC5noxyZbI

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:42
Video niet gezien, maar man oh man.. wat kijk ik uit naar Saros! (Pre-order staat al even klaar terwijl ik dat normaliter niet doe).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 20:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Zijn hier mensen die Crimson Desert op de radar hebben staan?:
Open world RPG. Van wat ik er van gezien heb wel een interresante game. Merk wel wat buzz bij outlets (o.a. Gamekings, youtube) maar ik lees er op tweakers weinig over er is zelfs geen topic. De game komt 19 maart al uit

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-02 10:42
Chaoss schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 10:43:
Zijn hier mensen die Crimson Desert op de radar hebben staan:

[YouTube: Crimson Desert - Official Kliff and the Open World of Pywel Features Overview Trailer]

Open world RPG. Van wat ik er van gezien heb wel een interresante game. Merk wel wat buzz bij outlets (o.a. Gamekings, youtube) maar ik lees er op tweakers weinig over er is zelfs geen topic. De game kont 19 maart al uut
[Multi] Crimson Desert

PSN: Kidjuh

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 20:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ah gek die vind ik met de zoekfunctie niet... zal aan mij liggen. Maar alsnog niet veel actie in dat topic. :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:42
Chaoss schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 10:46:
[...]

Ah gek die vind ik met de zoekfunctie niet... zal aan mij liggen. Maar alsnog niet veel actie in dat topic. :P
Was ook nog niet super veel van bekend voor dit filmpje geloof ik. En hij staat bij mij ook op de radar maar toch heb ik ergens nog twijfels hoe deze game wordt. Moet t nog maar zien.

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:52
Het ziet er wel tof uit, maar ik moest al 3x aan the witcher 3 beginnen voor dat ik er een beetje in kwam. Dit ziet er nog uitgebreider uit.

• Darkest Star
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-02 10:55
Is er niemand die uitkijkt naar Nioh 3? De demo die afgelopen week is verschenen wordt heel goed ontvangen.
Ik ben meteen voor de deluxe versie gegaan, ik heb in de hele Nioh franchise honderden en honderden uren zitten. Ik kan niet wachten tot 6 februari (je kunt de demo progressie voortzetten in de main game). De hype is aan hier *O*
.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:16
Chaoss schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 10:43:
Zijn hier mensen die Crimson Desert op de radar hebben staan?:

[YouTube: Crimson Desert - Official Kliff and the Open World of Pywel Features Overview Trailer]

Open world RPG. Van wat ik er van gezien heb wel een interresante game. Merk wel wat buzz bij outlets (o.a. Gamekings, youtube) maar ik lees er op tweakers weinig over er is zelfs geen topic. De game komt 19 maart al uit
Kan best interessant zijn. Op onderdelen ook wel een hoog Forspoken gehalte. Ook erg benieuwd naar de performance van deze game. Ik begrijp dat deze game op een inhouse engine draait, dat is veelal positiever dan UE5.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:46
Darkest Star schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:50:
Is er niemand die uitkijkt naar Nioh 3? De demo die afgelopen week is verschenen wordt heel goed ontvangen.
Ik ben meteen voor de deluxe versie gegaan, ik heb in de hele Nioh franchise honderden en honderden uren zitten. Ik kan niet wachten tot 6 februari (je kunt de demo progressie voortzetten in de main game). De hype is aan hier *O*
.

[YouTube: Nioh 3 - Gameplay Showcase]
Heb 1,5 uur gameplay gekeken door iemand die early access had, en vindt het nogal een afknapper. Deze zal ooit wel eens in de plus komen.

PSN : Geraedus

• Derbiss
Geraedus schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:03:
[...]

Heb 1,5 uur gameplay gekeken door iemand die early access had, en vindt het nogal een afknapper. Deze zal ooit wel eens in de plus komen.
Ik heb de demo geprobeerd en geprobeerd maar ik kwam er maar niet in. Veel te veel combinaties mogelijk voor mij en veel te veel te onthouden. Op zich zag het er wel leuk uit maar het is gewoon 'te neig'. Veel plezier toch aan zij die hem gaan kopen/spelen. :)

• Darkest Star
  • Registratie: Februari 2012
Er is nóg een game die deze week uit komt en waar ik naar uit kijk: Dragon Quest 7 Reimagined!
De demo was heel leuk, ik krijg hem vandaag binnen. Zal wel lastig worden om mijn tijd te verdelen tussen dit en Nioh3 maargoed, beter teveel te kiezen dan niks!

• Vrijdag
Nieuwe game in de Horizon Zero Dawn serie:
Ik weet het niet. Misschien is het heel tof maar ik word er nog niet heel enthousiast van.

[ Voor 1% gewijzigd door Vrijdag op 05-02-2026 16:41 . Reden: aangepast ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vrijdag schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:20:
Nieuwe game in de Horizon Zero Dawn serie:

[YouTube: Horizon Hunters Gathering | Official Announcement]

Ik weet het niet. Misschien is het heel tof maar ik word er nog niet heel enthousiast van.
De Horizon serie, Zero Dawn is enkel de eerste game ;)

Ja dit is het co-op project waar ze volgens mij al ruim 7 jaar mee bezig waren. Lijkt qua opzet een beetje op een mix van Monster Hunter en Nightreign? De artsyle is even wennen maar het past ook wel weer bij de kleurrijke Horizon wereld.
Meh, weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Heb niet de volledige video bekeken, dus misschien wordt er iets over gezegd. Maar ziet eruit als een Free to Play game met lekker veel ingame content om te kopen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 07:21
Dus een Horizon meets Fortnite en een paar maanden geleden had je ook deze.
Een Horizon MMORPG. Ik weet alleen niet of deze op ps5 komt.
Maar alleszins voor mij zijn ze niet canon. Horizon psvr2 spel is wel canon voor mij

• Chelseamarre123
  • Laatst online: 07:47
Ziet er slecht uit, die cartoony graphics verpestte het nog eens helemaal terwijl Horizon net zo mooi was altijd.
Vraag me ook af wie hier op zit te wachten.

De reacties op de playstation youtube kanaal zijn allemaal niet bijzonder positief :|

[ Voor 22% gewijzigd door Chelseamarre123 op 05-02-2026 22:54 ]

• Vrijdag
kazuka schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:34:
[...]

De Horizon serie, Zero Dawn is enkel de eerste game ;)

Ja dit is het co-op project waar ze volgens mij al ruim 7 jaar mee bezig waren. Lijkt qua opzet een beetje op een mix van Monster Hunter en Nightreign? De artsyle is even wennen maar het past ook wel weer bij de kleurrijke Horizon wereld.
Aangepast ;)

Ik las in de comments van het filmpje ook vaak de naam Dauntless voorbij komen. Even opgezocht en tja, dat is niet een compliment zeg maar :X

Gebaseerd op de trailer lijkt het een mix van elementen uit Fortnite, Monster Hunter, Dauntless, Marvel Rivals, Concord, Horizon en random f2p mobile games. Eigenlijk het soort spel dat je kinderen ziet spelen op de achtergrond in series en films.

De stijl en zeker de toon (hoeveel arrogante "smirks" wil je? Ja!) met die hele flashy animaties die afkomstig lijken uit anime 2d fighters maken me alleen maar minder geïnteresseerd. Het zal wel een leeftijdsding zijn denk ik.

Horizon is niet bepaald een hele erge grimdark setting. Heeft een hele kleurige wereld en naast tragische (kleine) verhalen sprak er ook een bepaalde vorm van hoop uit in een post apocalyptische wereld. Zeker Zero Dawn had enkele serieuze en emotionele momenten die heel goed pasten.

Dit komt over als een reskin van een standaard mobile spelletje. Niet als iets wat al ruim zeven jaar in ontwikkeling is.

Liever had ik een Horizon spel waarbij het ging over de laatste maanden van de mensheid.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nu is het wel zo dat mobile games er tegenwoordig ook best goed uit kunnen zien, o.a. Mihoyo laat dat zien met Genshin Impact en Starrail Honkai. Maar het is inderdaad niet iets dat je linkt met de Horizon serie.

De Lego game vond ik persoonlijk best een leuk tussendoortje, zag er erg goed uit maar was zeker geen full price waard. Ik vind de kwaliteit van de animaties van deze Horizon game wel best goed maar qua gameplay lijkt het weinig op de single player games. Geen idee of dit succesvol kan worden. Het zal niet zo'n drama worden als Concord denk ik maar ik zie het zeker ook geen Helldivers nummers doen.

Gelukkig zijn ze ook nog bezig met het 3e deel uit de serie maar die gaan we denk ik pas op de PS6 zien.

• Cowboy_Henk
Horizon 3 zal inderdaad wel een PS5 /PS6 spel zijn. En DLC enkel ps6 zoals ze bij de ps5 hebben gedaan 😜

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-02 13:43
De nieuwe Lets Talk PlayStation is er.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Derbiss
Dit is iets speciaals.. de demo is.. wennen maar als het klikt klikt het wel. Geen standaardshooter; dat hacken is speciaal maar ik vraag me enkel af of het doenbaar is als het echt krap is kwa reactietijd https://www.pushsquare.co...eplay-demo-and-we-love-it

[ Voor 25% gewijzigd door Derbiss op 06-02-2026 21:11 ]

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Ik opende vandaag mijn PS App om de kijken hoeveel uur in inmiddels in Clair Obscur Expedition 33 heb zitten maar die staat er helemaal niet meer tussen. :?
PlayStation PS App - Onlangs gespeeld

Ik heb nog niet zo lang een PS5 en gebruik de PS App af en toe maar is het normaal dat een spel zomaar wegvalt uit het Onlangs gespeeld overzicht?

Expedition 33 zou bovenaan moeten staan want woensdag nog gespeeld, Blue Prince was afgelopen zaterdag en die ander twee echt meerdere weken geleden.

Ook bij de “Gamebibliotheek - Gespeeld” staat Expedition 33 er niet meer tussen, vind het maar vreemd. Alsof het helemaal niet bestaan heeft.

Bij ”Captures” staan gelukkig nog wel alle screenshots die ik gemaakt heb en ook netjes onder de het kopje Clair Obscur: Expedtion 33
Maar dat is dan ook de enige verwijzing die ik in de hele PS app kan vinden.
edit:
Toch niet, onder opslag zie ik dat het spel gewoon vermeld wordt als geïnstalleerd op de M.2 SSD:
PlayStation PS App - Opslag M.2 SSD

[ Voor 33% gewijzigd door Vliegvlug op 06-02-2026 22:40 ]

• Carlos0_0
  • Nu online
Vliegvlug schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 22:20:
Ik opende vandaag mijn PS App om de kijken hoeveel uur in inmiddels in Clair Obscur Expedition 33 heb zitten maar die staat er helemaal niet meer tussen. :?
[Afbeelding: PlayStation PS App - Onlangs gespeeld]

Ik heb nog niet zo lang een PS5 en gebruik de PS App af en toe maar is het normaal dat een spel zomaar wegvalt uit het Onlangs gespeeld overzicht?

Expedition 33 zou bovenaan moeten staan want woensdag nog gespeeld, Blue Prince was afgelopen zaterdag en die ander twee echt meerdere weken geleden.

Ook bij de “Gamebibliotheek - Gespeeld” staat Expedition 33 er niet meer tussen, vind het maar vreemd. Alsof het helemaal niet bestaan heeft.

Bij ”Captures” staan gelukkig nog wel alle screenshots die ik gemaakt heb en ook netjes onder de het kopje Clair Obscur: Expedtion 33
Maar dat is dan ook de enige verwijzing die ik in de hele PS app kan vinden.
edit:
Toch niet, onder opslag zie ik dat het spel gewoon vermeld wordt als geïnstalleerd op de M.2 SSD:
[Afbeelding: PlayStation PS App - Opslag M.2 SSD]
Ja je vind hier de spellen die je onlangs heb gespeeld, dus de gene die je het laatst heb opgestart.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Carlos0_0 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 00:05:
[...]

Ja je vind hier de spellen die je onlangs heb gespeeld, dus de gene die je het laatst heb opgestart.
Uiteraard en dat is dus precies het probleem, ik heb Expedition 33 als allerlaatste gespeeld en die zou dus bovenaan moeten staan maar hij staat überhaupt niet in de lijst. :S

Dat is dus het mysterie!
Vliegvlug schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:44:
[...]

Uiteraard en dat is dus precies het probleem, ik heb Expedition 33 als allerlaatste gespeeld en die zou dus bovenaan moeten staan maar hij staat überhaupt niet in de lijst. :S

Dat is dus het mysterie!
Open deur misschien, maar je hebt op de PS5 wel op hetzelfde account gespeeld als degene die in de app staat?

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Hier ook hetzelfde probleem hoor. Een lange tijd stond bij mij de spellen die ik maandenlang speelde er niet tussen, maar de spellen die ik maanden terug voor het laatst speelde juist weer wel.

PSN: Redrafted

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Raem schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 10:13:
[...]

Open deur misschien, maar je hebt op de PS5 wel op hetzelfde account gespeeld als degene die in de app staat?
Ja zeker, maar was op zich wel goede gedachte.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Xerox schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 10:28:
Hier ook hetzelfde probleem hoor. Een lange tijd stond bij mij de spellen die ik maandenlang speelde er niet tussen, maar de spellen die ik maanden terug voor het laatst speelde juist weer wel.
En hoe heb jij dat opgelost?
Of is het vanzelf weer goed gekomen?

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Vliegvlug schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:47:
[...]

En hoe heb jij dat opgelost?
Of is het vanzelf weer goed gekomen?
Toevallig sinds enkele dagen klopt het weer, maar het heeft echt meer dan 6 maanden geduurd..

PSN: Redrafted

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Xerox schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:49:
[...]

Toevallig sinds enkele dagen klopt het weer, maar het heeft echt meer dan 6 maanden geduurd..
Ai, dat is geen goed vooruitzicht! :'(

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:06
Horizon Hunters Gathering is about to become PlayStation's most disliked announcement - even beating Concord
https://www.reddit.com/r/...ering_is_about_to_become/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Amaze86 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:59:
Horizon Hunters Gathering is about to become PlayStation's most disliked announcement - even beating Concord
https://www.reddit.com/r/...ering_is_about_to_become/
Ik dacht eerst dat het een aparte studio was die de game heeft gemaakt, waarbij Guerilla gewoon verder werkte aan een eigen game. Net zoals bijvoorbeeld de lego game of die mobile game. Maar blijkbaar is dit gewoon de nieuwe Guerilla game. Benieuwd of dit nog gevolgen heeft voor hun volgende main game release.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-02-2026 18:48 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• CLB
  • Niet online

CLB

Uncharted 4 zojuist uitgespeeld, in één woord: subliem.
Voor zulke games staat hier dus een PlayStation 5, echt heerlijk!

• Chelseamarre123
  • Laatst online: 07:47
CLB schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:29:
Uncharted 4 zojuist uitgespeeld, in één woord: subliem.
Voor zulke games staat hier dus een PlayStation 5, echt heerlijk!
En het is eigenlijk een PS4 spel.
Uncharted was zijn tijd echt vooruit, zulke games maken ze amper nog :'(

• Vrijdag
kazuka schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:52:
Nu is het wel zo dat mobile games er tegenwoordig ook best goed uit kunnen zien, o.a. Mihoyo laat dat zien met Genshin Impact en Starrail Honkai. Maar het is inderdaad niet iets dat je linkt met de Horizon serie.

De Lego game vond ik persoonlijk best een leuk tussendoortje, zag er erg goed uit maar was zeker geen full price waard. Ik vind de kwaliteit van de animaties van deze Horizon game wel best goed maar qua gameplay lijkt het weinig op de single player games. Geen idee of dit succesvol kan worden. Het zal niet zo'n drama worden als Concord denk ik maar ik zie het zeker ook geen Helldivers nummers doen.

Gelukkig zijn ze ook nog bezig met het 3e deel uit de serie maar die gaan we denk ik pas op de PS6 zien.
Die Lego game vond ik wel aardig maar als die niet in Plus zat had ik die echt niet zelf gekocht. Was inderdaad erg kort en ook niet heel speciaal.

Een fiasco zoals Concord zal het wel niet worden omdat het al een bestaande IP is maar ik denk niet dat het een mega succes wordt. Nuja, ik ben toch niet het beoogde publiek, dus waar maak ik me druk om :P

Inderdaad meer benieuwd naar Horizon deel drie.

Grappig, vorig jaar werd er ook al gespeculeerd over een Monster Hunter achtig spel:
https://gamerant.com/hori...ppointing-not-surprising/
https://metro.co.uk/2025/...e-claims-rumour-23077172/

• CLB
  • Niet online

CLB

Chelseamarre123 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 07:01:
En het is eigenlijk een PS4 spel.
Uncharted was zijn tijd echt vooruit, zulke games maken ze amper nog :'(
Ja ook dat nog inderdaad... Nu dus nog een keertje bezig met The Lost Legacy.
Dan aan de slag met Indian Jones and The Great Circle, heb ik ook wel hoge verwachtingen van :*)

• YdieresiS
CLB schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:42:
[...]

Ja ook dat nog inderdaad... Nu dus nog een keertje bezig met The Lost Legacy.
Dan aan de slag met Indian Jones and The Great Circle, heb ik ook wel hoge verwachtingen van :*)
Indiana Jones heeft bij mij die verwachtingen zeker waar gemaakt. Ik vond het een heerlijk spel om te spelen. Kan zelf ook niet wachten tot er een prequel of sequel zou komen. Het is niet zo actievol als een Uncharted, maar ik vond de puzzels en dergelijke wel erg fijn opgezet.

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:40
Hoi, ik kom me hier ook maar even melden.

Na vroeger jarenlang gegamed te hebben op verschillende consoles (ik heb het hele playstation gamma doorlopen) waren mijn favoriete consoles de Microsoft consoles. Maar sinds de xbox One werd het gamen minder.
Sinds kort een PS5 en hier hervind ik de zin om te gamen weer helemaal met games zoals Detroit become human, WipeOut, Final Fantasy 7 remake en Uncharted.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
YdieresiS schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:48:
[...]

Indiana Jones heeft bij mij die verwachtingen zeker waar gemaakt. Ik vond het een heerlijk spel om te spelen. Kan zelf ook niet wachten tot er een prequel of sequel zou komen. Het is niet zo actievol als een Uncharted, maar ik vond de puzzels en dergelijke wel erg fijn opgezet.
Grappig. Ik vond het echt helemaal niets. De gameplay en vooral de “stealth” is zo stupid door die slechte AI dat ik er totaal niet kan inkomen. Kennelijk ben ik alleen in m’n mening

PSN ID Binloading_nl

• YdieresiS
steefje schreef op maandag 9 februari 2026 @ 12:05:
[...]

Grappig. Ik vond het echt helemaal niets. De gameplay en vooral de “stealth” is zo stupid door die slechte AI dat ik er totaal niet kan inkomen. Kennelijk ben ik alleen in m’n mening
Kan ik me ergens wel voorstellen. Ik heb ook de AI wel goed "gebruikt" om hele stukken leeg te spelen, maar dat heeft me niet dwars gezeten bij het exploren en puzzelen in de verschillende omgevingen. En vooral dat laatste vond ik erg leuk in de game. Ik probeerde overal wel vroegtijdig het juiste uniform vrij te spelen om dat specifieke land waar je was makkelijker te kunnen spelen.

• Hulleman
YdieresiS schreef op maandag 9 februari 2026 @ 12:08:
[...]
maar dat heeft me niet dwars gezeten bij het exploren en puzzelen in de verschillende omgevingen. En vooral dat laatste vond ik erg leuk in de game.
Dat vond ik ook erg goed gedaan in de game. Echt goed met de game vermaakt!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-02 13:48
Recent Clair Obscur uitgespeeld. Was erg leuk en bracht me weer in de RPG-vibe. Daarom ook FF VII Remake opnieuw gestart, nadat ik eerder was afgehaakt tijdens een 'filler'-stuk (in dat dorp met die gast die meisjes uitkiest en waar je met Cloud, Aerith en Tifa hem moet 'verleiden'). Ben nu in chapter 12, maar sta weer op het punt af te haken. Het voelt allemaal zo kinderlijk aan, in vergelijking met het origineel (zoals ik me dat dan herinner) en ook een game zoals Clair Obscur of Elden RIng. Dat zit niet alleen in het 'er is nergens een spatje bloed te zien', maar ook in de dialogen en de (vaak mislukte) grapjes die steeds overal worden ingepast.

Verheugde me heel erg om weer in het FF VII-universum te duiken, maar denk dat dit niet (meer) voor mij is. Herkenbaar voor anderen hier, of moet ik (ook met oog op Rebirth) nog even 'doorbijten'?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLVFHYx3x_PaM-ZSmttcMEI4T00=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bE2BK3U68pjSnq3FXAl0ivqh.webp?f=fotoalbum_large
Tune in live this Thursday for 60+ minutes of news, gameplay updates, and announcements from game studios across the globe. February’s State of Play will spotlight eye-catching third-party and indie games headed to PS5, along with the latest from teams at PlayStation Studios.
https://blog.playstation....his-thursday-february-12/

[ Voor 25% gewijzigd door Raem op 09-02-2026 14:23 ]

• Daan0s
  • Laatst online: 09:42
Meer dan een uur, en PS studio's én third party studio's. Dat wordt een serieuze, kan niet anders.

• koboy
  • Laatst online: 09:44

koboy

Heb een idee voor een icon

mefjoew schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:46:
Recent Clair Obscur uitgespeeld. Was erg leuk en bracht me weer in de RPG-vibe. Daarom ook FF VII Remake opnieuw gestart, nadat ik eerder was afgehaakt tijdens een 'filler'-stuk (in dat dorp met die gast die meisjes uitkiest en waar je met Cloud, Aerith en Tifa hem moet 'verleiden'). Ben nu in chapter 12, maar sta weer op het punt af te haken. Het voelt allemaal zo kinderlijk aan, in vergelijking met het origineel (zoals ik me dat dan herinner) en ook een game zoals Clair Obscur of Elden RIng. Dat zit niet alleen in het 'er is nergens een spatje bloed te zien', maar ook in de dialogen en de (vaak mislukte) grapjes die steeds overal worden ingepast.

Verheugde me heel erg om weer in het FF VII-universum te duiken, maar denk dat dit niet (meer) voor mij is. Herkenbaar voor anderen hier, of moet ik (ook met oog op Rebirth) nog even 'doorbijten'?
Tsja , de tijd heeft de afgelopen 25-30 jaar niet stilgestaan. Wijzelf zijn gegroeid/veranderd, maar vooral ook de games, en in onze herinnering is alles vaak mooier. De grapjes waar we vroeger dubbel om lagen doen voor onze leeftijd niet zo veel meer.

Ik denk dat FF7 nog steeds een geweldig spel kan zijn, maar dat je wel met de juiste (retro) instelling er aan moet beginnen.
Dit geldt niet alleen voor games, maar ook voor films enzo. Denk maar eens aan "history of the world part 1", of "Twin peaks"

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:06

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

60+ minuten en 3 dagen vantevoren aangekondigd? Klinkt veelbelovend maar SoP's zijn hit or miss dus ik zal er maar niet teveel van verwachten. In elk geval goed dat ze die 9 minuten reveal van de Horizon co-op game al vantevoren hebben gedaan :P

• Vrijdag
mefjoew schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:46:

Als je het niet leuk vindt moet je gewoon stoppen met spelen en je aandacht op iets anders richten. Het is vermaak, geen werk. En je kan altijd nog een van de vele recap videos op youtube kijken.

Voor mij is het heel simpel: op het moment dat ik moet "doorbijten" in mijn entertainment laat ik het gaan. Daar is mijn vrije tijd te schaars en kostbaar voor. Dit geldt voor games, films, series, boeken etc. Natuurlijk snap ik dat je er soms moet "inkomen". Maar ik ga geen uren of dagen besteden aan iets waarvan men zegt of ik merk dat "het eerste seizoen/uren/gebieden zijn saai maar als je bij de endgame/finale/seizoen vier bent is alles beter!".

• Vrijdag
kazuka schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:30:
60+ minuten en 3 dagen vantevoren aangekondigd? Klinkt veelbelovend maar SoP's zijn hit or miss dus ik zal er maar niet teveel van verwachten. In elk geval goed dat ze die 9 minuten reveal van de Horizon co-op game al vantevoren hebben gedaan :P
Een kwartier trailers van spellen die al uit zijn of tussen nu en 2028 uitkomen, een kwartier gereutel over Marathon, tien minuten over al die fantastische kekke (Marathon) kleurtjes voor de Dual sense, een kwartier over de Horizon game en daarna tot slot nog vijf minuten doorbomen over hoe fantastisch en baanbrekend Ghosts of Yotei toch wel niet is.

Maar wellicht zit ik er naast :+

Vrijdag schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:56:
[...]

Een kwartier trailers van spellen die al uit zijn of tussen nu en 2028 uitkomen, een kwartier gereutel over Marathon, tien minuten over al die fantastische kekke (Marathon) kleurtjes voor de Dual sense, een kwartier over de Horizon game en daarna tot slot nog vijf minuten doorbomen over hoe fantastisch en baanbrekend Ghosts of Yotei toch wel niet is.

Maar wellicht zit ik er naast :+
Je vergeet Fairgame$ en 4:Loop. :+

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-02 11:05
Kom maar met een OLED Portal maar nog veel liever een software update die me de bitrate van dat kreng laat instellen!

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• Vrijdag
Raem schreef op maandag 9 februari 2026 @ 16:03:
[...]

Je vergeet Fairgame$ en 4:Loop. :+
Paars is het nieuwe orange & teal.

Echt, hebben execs bij Sony soms een paars fetish? "Put some purple in it and make it lame and generic!" :+

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:46
WinterBase schreef op maandag 9 februari 2026 @ 16:55:
Kom maar met een OLED Portal maar nog veel liever een software update die me de bitrate van dat kreng laat instellen!
Inderdaad, en vooral een verbeterde WiFi module, minimaal WiFi6e.

PSN : Geraedus

• Derbiss
Ik heb zo een vermoeden dat dit besproken zal worden donderdag tijdens de SOP.. https://kotaku.com/reside...om-xbox-series-2000667258

Edit: persoonlijk vond ik RE4 het beste deel (ligt me veel meer dan de 3 andere).
RE 5 was een specialleke, vond het ook veel moeilijker dus als ze die kunnen 'hermaken' zoals de laatste RE4.. must buy :)

[ Voor 38% gewijzigd door Derbiss op 10-02-2026 17:04 ]

• sacaji
  • Laatst online: 09:12
Iemand die weet of je een random c7 kabel kan gebruiken als stroom kabel voor de ps5 pro? Wil soms van tv naar monitor in ander kamer switchen, als ik alleen de console hoef te switchen valt het mee.

https://www.retroplaystat...52169640032303133333435e8

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

sacaji schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:20:
Iemand die weet of je een random c7 kabel kan gebruiken als stroom kabel voor de ps5 pro? Wil soms van tv naar monitor in ander kamer switchen, als ik alleen de console hoef te switchen valt het mee.

https://www.retroplaystat...52169640032303133333435e8
Zolang het een standaard c7 kabel is en niet een dropveter is dat geen enkel probleem!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06:21
Begin vorig jaar mijn PS5 verkocht omdat ik er echt even geen plezier meer uit haalde. Maar aangezien ik toch al weet dat ik GTA VI wil spelen heb ik vorige week een PS5 Pro gekocht. Kan ik hem net zo goed nu alvast in huis halen. Nu de campaign van Gears of War: Reloaded aan het spelen en ja qua mechanics gedateerd enzo, maar vermaak mij er toch wel heel erg mee. Grote lading nostalgie natuurlijk, want dit speelde ik op mijn zolderkamer 20 jaar geleden op mijn Xbox 360.

Neig ernaar om geen disc drive te kopen. Toch wel heel prettig om nu weer in te loggen en mijn hele library te hebben (inclusief cloud sales). Digitale games zijn een goede bescherming tegen mijn impulsiviteit. :+

Voeg mij toe op PSN: AreVeeDee
Apple | PlayStation | Toyota

• YdieresiS
Gisteren begonnen met Uncharted: Drake's Fortune Remastered. Al eerder gespeeld, maar kende weinig van het verhaal meer in het begin. Iets meer dan een uur gespeeld en volgens de savegame al op 20%. Het blijft een leuke game om doorheen te spelen, maar je ziet wel duidelijk dat het een oudje is en de controls zijn ook niet meer lekker van deze tijd. Even doorheen bijten (ondertussen wel genieten) en daarna verder met deel 2.

• Carlos0_0
  • Nu online
YdieresiS schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:17:
Gisteren begonnen met Uncharted: Drake's Fortune Remastered. Al eerder gespeeld, maar kende weinig van het verhaal meer in het begin. Iets meer dan een uur gespeeld en volgens de savegame al op 20%. Het blijft een leuke game om doorheen te spelen, maar je ziet wel duidelijk dat het een oudje is en de controls zijn ook niet meer lekker van deze tijd. Even doorheen bijten (ondertussen wel genieten) en daarna verder met deel 2.
Ja controls zijn te doen, maar hieraan merk je ook wel iets ouder spel is.
Veel speel plezier :)

• Hulleman
YdieresiS schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:17:
Ik moet die games ook weer eens oppakken. Tijdje terug Uncharted 4 weer eens opgepakt en weer vrij snel (locatie Schotland dacht ik) weggelegd. Die game speelt nog steeds lekker en ziet er waanzinnig uit. Deel 1 vond ik toentertijd ook echt goed en deel 2 was legendarisch goed. Wel weer leuk om eens door te spelen. Deel 3 vond ik verreweg de minste van allemaal.

• YdieresiS
Nadat een ander hier de reeks benoemde dacht ik ook gewoon dat ik ze nog weer moest spelen. Ik weet dat ik destijds de serie bijna had weggelegd na ergens in deel 1 vast te hebben gezeten in een vuurgevecht waar ik gewoon niet doorheen kwam. Uiteindelijk is dat wel gelukt en weet ik dat ik veel had gemist als ik daar niet doorheen was gekomen. Dat specifieke gevecht nog niet gehad, maar vanaf daar zal ik de game waarschijnlijk weer beter kennen dan dat ik het nu doe.

Ik vind het soms wel heerlijk om gewoon weer een oude game op te pakken. Mogelijk ook maar eens kijken of ik Assassin's Creed 2 nog een keer kan doorspelen, dat is toch wel echt mijn favoriet in die reeks.

• Carlos0_0
  • Nu online
YdieresiS schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:07:
Nadat een ander hier de reeks benoemde dacht ik ook gewoon dat ik ze nog weer moest spelen. Ik weet dat ik destijds de serie bijna had weggelegd na ergens in deel 1 vast te hebben gezeten in een vuurgevecht waar ik gewoon niet doorheen kwam. Uiteindelijk is dat wel gelukt en weet ik dat ik veel had gemist als ik daar niet doorheen was gekomen. Dat specifieke gevecht nog niet gehad, maar vanaf daar zal ik de game waarschijnlijk weer beter kennen dan dat ik het nu doe.

Ik vind het soms wel heerlijk om gewoon weer een oude game op te pakken. Mogelijk ook maar eens kijken of ik Assassin's Creed 2 nog een keer kan doorspelen, dat is toch wel echt mijn favoriet in die reeks.
Ik had het zelfde met deel 1, ik kwam vroeger ergens toen niet doorheen.
Ik heb jaren later het spel nog eens op de kop getikt, zo platinum variant game bij gamemania(Deel 3 kwam toen bijna uit).

Het is mij toen ook gelukt, en heb toen snel deel 2 ook nog gekocht :D. Ben blij dat ik het opnieuw geprobeerd heb.

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-02 16:22
Vrijdag schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:44:
[...]

Als je het niet leuk vindt moet je gewoon stoppen met spelen en je aandacht op iets anders richten. Het is vermaak, geen werk. En je kan altijd nog een van de vele recap videos op youtube kijken.

Voor mij is het heel simpel: op het moment dat ik moet "doorbijten" in mijn entertainment laat ik het gaan. Daar is mijn vrije tijd te schaars en kostbaar voor. Dit geldt voor games, films, series, boeken etc. Natuurlijk snap ik dat je er soms moet "inkomen". Maar ik ga geen uren of dagen besteden aan iets waarvan men zegt of ik merk dat "het eerste seizoen/uren/gebieden zijn saai maar als je bij de endgame/finale/seizoen vier bent is alles beter!".
Volledig mee eens. FF 7 remake vond ik daarintegen wel erg vermakelijk. Toen daarna gelijk door gegaan met rebirth maar die heel snel weer uit gezet. Op 30fps mode voelde het ontzettend traag en 60fps mode was de game niet om aan te gluren. Erg jammer. Word wachten tot de ps6 ben ik bang :'(

• Cowboy_Henk
Rox92 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:10:
[...]

Volledig mee eens. FF 7 remake vond ik daarintegen wel erg vermakelijk. Toen daarna gelijk door gegaan met rebirth maar die heel snel weer uit gezet. Op 30fps mode voelde het ontzettend traag en 60fps mode was de game niet om aan te gluren. Erg jammer. Word wachten tot de ps6 ben ik bang :'(
Bij mij hetzelfde. Mijn zoon van 16 jaar speelt het nu en hij ziet verschil niet tussen 30 en 60fps... :F Of het boeit hem niet.
Ik ben zelfs niet begonnen, ik kon geen enkele mode uit staan als ik mijn zoon zag spelen. Performance mode is lelijk, te blurry. Graphics mode is te lage framerate en zonder goede motion blur gaat het gewoon niet voor mij.
Dus ja wachten op PS6 dus... En dat ga denk ik voortaan voor alle grote kleppers doen de komende jaren.
Wolverine, Intergalactic GTA6 ,...daar komen zeker en vast mooiere en betere ps6 versies van.

• Hulleman
Cowboy_Henk schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 07:21:
[...]

Bij mij hetzelfde. Mijn zoon van 16 jaar speelt het nu en hij ziet verschil niet tussen 30 en 60fps... :F Of het boeit hem niet.
Ik ben zelfs niet begonnen, ik kon geen enkele mode uit staan als ik mijn zoon zag spelen. Performance mode is lelijk, te blurry. Graphics mode is te lage framerate en zonder goede motion blur gaat het gewoon niet voor mij.
Dus ja wachten op PS6 dus... En dat ga denk ik voortaan voor alle grote kleppers doen de komende jaren.
Wolverine, Intergalactic GTA6 ,...daar komen zeker en vast mooiere en betere ps6 versies van.
Wolverine en Intergalactic zijn first party games. Die gaan er op de PS5 fantastisch uit zien en draaien. Daar is de PS6 niet voor nodig. GTA6 wordt een ander verhaal inderdaad. Ik wacht het allemaal af, maar als het 30fps is dan sla ik de game denk ik ook over als ik mezelf kan inhouden :P Het wordt dan wel lang wachten, aangezien de PS6 niet voor eind 2028 komt.

Pagina: 1 ... 125 126 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties

LET OP: Het vragen voor het overnemen van accounts of het verhandelen hiervan is niet toegestaan. zie huisregels.
huisregels.