Dat denk ik ook ja. Tevens was het ook niet startklaar omdat ik bij het opstarten van de PS5 zelf door de installatie heen moest en er niet meteen een gebruiker was aangemaakt.Boullie schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 13:07:
[...]
Klinkt alsof 1 of ander slimmerd een vervangende PS5 heeft gekocht voor zijn geblockte machine en de geblockte machine in de nieuwe doos retour heeft gestuurd.
Dat gameklaar maken van de machine stelt ook helemaal niks voor trouwens. Stond ook op mijn doos maar had hem online besteld en in de winkel afhalen dus niet hoeven betalen. Tis alleen maar inloggen op de machine en een gebruikersaccount er op zetten. Dat account mik je er gelijk weer af als je met je eigen ID inlogt op de machine. Daarnaast wordt de controller opgeladen
Hier had ik geen rekening mee gehouden. Als je voor een nieuwe betaalt, dan verwacht je ook dat je een nieuwe console krijgt. Ik ga morgen nog één keer langs en als ze toch niet willen retourneren ga ik consumentenbond en rechtsbijstandverzekering erbij halen. Ook gecheckt met serienummer maar is verder niet bekend bij hun helaas.koboy schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:01:
[...]
1 of andere slimmerik heeft dus zijn geblokte console "gratis" omgeruild. Ook deblocken door Sony zou ik niet accepteren. Grote kans dat het apparaat al een jaar oud is, en dus absoluut niet nieuw meer.
Daarnaast: een blocked console kan komen door diefstal of firmware/hardware modificatie. Beide gevallen wil je niet in huis hebben.
Rechtsbijstand verzekering?
Edit: check het serienummer even hier: https://www.stopheling.nl/nl. Als hij inderdaad gestolen is geregistreerd sta je met je aankoopbon wat sterker.
Officieel binnen 30 dagen. Maar zij accepteren het dus niet omdat het blijkt dat de serienummer niet overeenkomt met hun systeem, verpakking of artikelnummer. De kans is groot dat er iemand zijn geblokkeerde PS5 heeft geretourneerd en MM dit niet heeft gecheckt of dat iemand van MM zelf tijdens het startklaar maken heeft zitten kloten of heeft omgewisseld met een andere.Michel242186 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:20:
Je mag gewoon retourneren binnen 14 dagen?
Morgen maar eens teruggaan. Dit accepteer ik inderdaad niet. Daarnaast zal er waarschijnlijk weer een probleem zijn in de toekomst mocht er iets stuk gaan en via hun dan weer iets geregeld moet worden met garantie.dutchgio schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:28:
Ja ik zou daar ook niet mee akkoord gaan. Het gaat waarschijnlijk lang duren om in contact te komen met Sony dan wel de console deblokkeren, als ze dat al gaan doen. En dan is het dus ook geen nieuwe console. Die wil je niet. Ik zou het toch bij Mediamarkt terugleggen en hen het op laten lossen.
:strip_exif()/f/image/zFzthfaBK4kI9yH6IRhtiKwA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cQLDyvhXyni5ObuErKdAyHxw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TN4G5ic0ai854aUfMmlwvdOM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GBWshy0TthjzspSaGU1CJzux.jpg?f=fotoalbum_large)