• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-08 13:32
sewer schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 10:49:
[...]

Ik ben voor PS+ Premium gegaan, had nog nooit een PS gehad dus ook al die spellen niet gespeeld.

Heb nu in een half jaartje de 3 spidermans, de 2 TLOU, de laatste Ratchet and Clank, 3 Uncharted (een oude en 2 nieuwe), 3 God of Wars (deel 3 en de 2 nieuwe), Ghost of Tsushima, Until Dawn, Heavy Rain, Detroit Become Human gespeeld, en ben vast nog wat spellen vergeten...

Die PS+ is wellicht ook een optie als je het niet erg vindt dat je de games dan na een jaar verliest (in het geval je het niet verlengd).

[...]

Ja klopt, en zijn inderdaad allemaal top games (al had ik gek genoeg het meest moeite om de 2 nieuwe God of Wars te blijven spelen, het pakte me niet helemaal en vond die Atreus maar een kutjoch :P, vond die deel 3 eigenlijk vermakelijker :P).
Zeker een mooi lijstje maar ik zou het ook prettig vinden om ze dan op disc te hebben, wetende dat ik niet altijd de uurtjes heb of wil maken dat ik zulke titels binnen een jaar speel ;(

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27

koboy

Heb een idee voor een icon

JB schreef op maandag 27 juli 2026 @ 01:05:
[...]

Heb je uiteindelijk nog een SSD gekocht? Ik heb vooralsnog geen haast, maar ik ben ook op zoek. Een Pro aanschaffen is IMHO zeker niet interessanter aangezien die dingen inmiddels rond de 1K zitten. De slim digital zou ik dan met 1TB uit moeten breiden. Deze heb ik voor 529 euro kunnen aanschaffen.

Ik zoek alleen een beetje beeld en geluid bij welk merk SSD ik heb beste kan pakken etc. WD, Samsung, Seagate of is Lexar ook gewoon goed/prima? PCIe 4.0 of 5.0 is puur prijstechnisch lijkt me, want de PS praat gewoon 4.0?

Een WD_BLACK SN850X kost nu 189 euro zonder heatsink. Met heatsink 225 euro. Beiden Amazon (NL of DE). Amazon een slimme keuze om die SSDs te kopen? Heatsink erop zetten zelf is minder handig lijkt me, zeker met zo'n klein prijsverschil.

Samsung 990 Pro zit ook rond de 225 euro met heatsink op Amazon.
Met de heatsink moet je vooral opletten dat het past in het daarvoor bestemde vakje.

Maarruh.... 529 + 225 = 754. De pro is 899, dus dat is dan een meerprijs van 145 euro. En die heeft nog een vrij M.2 slot....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Salv schreef op maandag 27 juli 2026 @ 10:36:
[...]

Zeker een mooi lijstje maar ik zou het ook prettig vinden om ze dan op disc te hebben, wetende dat ik niet altijd de uurtjes heb of wil maken dat ik zulke titels binnen een jaar speel ;(
Dan kan je ze ook digitaal kopen, in plaats via ps plus spelen :) .
Maar goed verder met Plus geval snap ik het, ik heb met gaming ook niet zo op Plus / Extra abbo.

Ik koop mijn spellen wel, ik speel misschien 1 keer of 2 keer in de week.
Dus ja ik doe met een nieuw spel gerust 1 of 2 maanden minsten, dan wil ik niet dat die ineens uit de abbo verdwenen is.

[ Voor 29% gewijzigd door Carlos0_0 op 27-07-2026 11:46 ]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:40

JB

Cédric roelt!

koboy schreef op maandag 27 juli 2026 @ 11:20:
[...]

Met de heatsink moet je vooral opletten dat het past in het daarvoor bestemde vakje.

Maarruh.... 529 + 225 = 754. De pro is 899, dus dat is dan een meerprijs van 145 euro. En die heeft nog een vrij M.2 slot....
Voor hardcore gamers wellicht een no-brainer maar hier niet. De kroost kan blij zijn dat papa alles sponsort...

Mijn boefje is liev!

kazuka schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 06:07:
God of War Laufey komt 16 februari uit. Die maand zit nu wel echt volgepropt met grote releases (GoW, Tomb Raider, Fable).

[Bluesky]
Wolverine komt er ook bij

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:54
Hulleman schreef op maandag 27 juli 2026 @ 12:58:
[...]

Wolverine komt er ook bij
Ik vind september wel een andere maand dan februari.
Daan0s schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:01:
[...]

Ik vind september wel een andere maand dan februari.
Ik ook, maar ik had dus februari in mijn hoofd :)

Mooi dat we er dus over 2 maandjes mee aan de slag kunnen!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:40

lord_fh

Hi

Zojuist een AOC U32G4U (ips 4k uhd hdr 165hz) monitor besteld , als vervanging voor mijn LG 32" 4k uhd 60hz VA monitor. (Lg 32uk500)

Heel benieuwd wat dat brengt met de PS5 pro, omdat ik straks een IPS scherm heb ipv VA en ook 120hz ondersteuning (en daarmee vrr etc), ik gok dat ik qua beeld een hele stap maak met het 6 jaar oude LG scherm.

PS5 Pro

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-08 14:31
Ben met avatar the fighting game begonnen op de pro gave game

[ Voor 119% gewijzigd door Beaudog op 27-07-2026 21:09 ]

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-08 14:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQvxdVdyp-XvVhmdxLAiary4M8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKO5HgvCE0y3lTFIYHvSYqv5.jpg?f=fotoalbum_large
Ok dank je wel
Animaties zijn erg vloeiend en spatten van je scherm

[ Voor 8% gewijzigd door Beaudog op 27-07-2026 21:19 ]

• Stoeptegeltje
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 04-08 23:34
AreVeeDee schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 15:43:
Het is mij alweer te warm buiten, dus vanmiddag lekker oldskool Uncharted 2 Among Thieves spelen. _/-\o_
Het blijft jammer dat we op de PS5 na al die jaren nog steeds geen opvolger/vervanger hebben. :(

Als ontwikkelaars zich nou eens wat minder op remasteren zouden focussen, dan zou ik de PS6 misschien nog gaan kopen.

De enige game die de moeite waard was voor de PS5 was Hogwarts Legacy, en straks GTA VI waarschijnlijk.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:07
Stoeptegeltje schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:12:
[...]

Het blijft jammer dat we op de PS5 na al die jaren nog steeds geen opvolger/vervanger hebben. :(

Als ontwikkelaars zich nou eens wat minder op remasteren zouden focussen, dan zou ik de PS6 misschien nog gaan kopen.

De enige game die de moeite waard was voor de PS5 was Hogwarts Legacy, en straks GTA VI waarschijnlijk.
Bijzonder deel je mening totaal niet.

Black flag resynced remaster zit na een week al over de 3.5 miljoen verkopen. Als consument stem je met je geld en deze aantallen laat toch zien dat hier de ruimte voor is om ook in te investeren. Spel scoort ook goed om metacritics en geniet er zelf ook van.

Die onderstaande reactie wel erg zuur, maar goed genoeg first party titles op ps 5 met extreme hoge metacritics die het tegendeel bewijzen.

Toch bijzonder dat je dan ook nog de ps 6 overweegt. Qua logica ontgaat mij dit volledig.

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:06
Dagarkin schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:35:
[...]

Black flag resynced remaster zit na een week al over de 3.5 miljoen verkopen. Als consument stem je met je geld en deze aantallen laat toch zien dat hier de ruimte voor is om ook in te investeren. Spel scoort ook goed om metacritics en geniet er zelf ook van.

Die onderstaande reactie wel erg zuur, maar goed genoeg first party titles op ps 5 met extreme hoge metacritics die het tegendeel bewijzen.

Toch bijzonder dat je dan ook nog de ps 6 overweegt. Qua logica ontgaat mij dit volledig.
Volg ik ook wel. Ik heb nu totaal geen nood aan een PS6. Er komt nog zoveel lekkers aan dat perfect draait op de 5.. waarom nu al iets nieuws willen. Ik ben nu wel geen graphicsadept dus ik verkies gameplay boven de best-looking-visuals-ever maar dan nog.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Prima spel maar ook dat is weer een oude game in een nieuw jasje die goed word verkocht omdat er geen beter alternatief is; toch schrijnend dat je daarvoor moet terugvallen op de originele game uit 2013(!).

• Dagarkin
Derbiss schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:38:
[...]

Volg ik ook wel. Ik heb nu totaal geen nood aan een PS6. Er komt nog zoveel lekkers aan dat perfect draait op de 5.. waarom nu al iets nieuws willen. Ik ben nu wel geen graphicsadept dus ik verkies gameplay boven de best-looking-visuals-ever maar dan nog.
Klopt en denk dat de ps 6 volgend jaar ook niet uit komt. We kunnen nog heel veel jaar vooruit met de ps 5. Zelf onlangs nog heel wat games gekocht kan erg lang vooruit. Laats ook nieuws dat de nieuwe game van Johantan Blow(the witness,braid) Order of the sinking star ook naar de ps 5 komt.

• Stoeptegeltje
Dagarkin schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:35:
[...]

Ik koop Black Flag dan ook niet, maar het resulteert er wel in dat ik op mijn PS5 een stuk minder games heb dan op mijn PS4. De hebberigheid van ontwikkelaars heeft hier toch wel een flinke rol ik gespeeld, waarbij remakes meer opbrengen dan een volledig nieuwe game. Sterker nog: ik kan het aantal games voor mijn PS5 op twee handen tellen. Waar bij vorige consoles mijn kasten uitpuilden.

Tuurlijk overweeg ik een PS6, maar dat ligt er enkel aan of er nieuwe games komen en/of er uiteindelijk nog een disc versie komt.

Vooralsnog stelt de PS5 me enigszins teleur qua games. Iets wat ik nooit eerder gehad heb bij Playstation.
Stoeptegeltje schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:13:
[...]

Ik koop Black Flag dan ook niet, maar het resulteert er wel in dat ik op mijn PS5 een stuk minder games heb dan op mijn PS4. De hebberigheid van ontwikkelaars heeft hier toch wel een flinke rol ik gespeeld, waarbij remakes meer opbrengen dan een volledig nieuwe game. Sterker nog: ik kan het aantal games voor mijn PS5 op twee handen tellen. Waar bij vorige consoles mijn kasten uitpuilden.

Tuurlijk overweeg ik een PS6, maar dat ligt er enkel aan of er nieuwe games komen en/of er uiteindelijk nog een disc versie komt.

Vooralsnog stelt de PS5 me enigszins teleur qua games. Iets wat ik nooit eerder gehad heb bij Playstation.
Ja de remakes / Remasters begonnen al wel op de ps4 pro een beetje, maar vanaf de ps5 is het toch wel veel meer geworden.
Goed ik koop ze gerust wel als ik het een leuk spel vind, maar kan ook snappen je niet koopt en juist nieuwe spellen wil.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:25

Vis

Stoeptegeltje schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:12:
[...]

Vervanger voor Uncharted?

Mijns inziens is dat wel 007 First Light geworden.. al is die titel geen exclusive natuurlijk, maar qua beleving komt die wel erg in de buurt van de Uncharted series.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Daan0s
Vis schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:38:
[...]

Mijns inziens is dat wel 007 First Light geworden.. al is die titel geen exclusive natuurlijk, maar qua beleving komt die wel erg in de buurt van de Uncharted series.
Mwah, heb genoten van First Light maar uiteindelijk haalde de game echt niet het niveau van Uncharted helaas. Had op het begin wel het gevoel dat het de potentie had om dat niveau wel aan te tikken, maar daarvoor kwam het wel echt tekort.

Overigens zijn er zeer sterke geruchten dat de 2e game waar ND aan werkt een Uncharted titel is. Dus hopelijk zien we toch nog een nieuwe Uncharted deze generatie.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:40

JB

Cédric roelt!

koboy schreef op maandag 27 juli 2026 @ 11:20:
[...]

Voor anderen wellicht interessant (die ook wat meer op een budget zitten, maar toch extra ruimte kunnen gebruiken op de PS5). Proshop heeft de uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heatsink) 1TB nu voor 149 euro incl. verzending in de aanbieding. Gisteren stond deze nog 3 tientjes hoger, maar waarschijnlijk groot ingekocht.

Mijn boefje is liev!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:06
Daan0s schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:55:
[...]

Mwah, heb genoten van First Light maar uiteindelijk haalde de game echt niet het niveau van Uncharted helaas. Had op het begin wel het gevoel dat het de potentie had om dat niveau wel aan te tikken, maar daarvoor kwam het wel echt tekort.

Overigens zijn er zeer sterke geruchten dat de 2e game waar ND aan werkt een Uncharted titel is. Dus hopelijk zien we toch nog een nieuwe Uncharted deze generatie.
GOW Ragnarok was misschien niet helemaal mn ding maar wel zalig; returnal ook niet maar saros dan weer wel. Ghost of Yotei een persoonlijk favorietje. Spiderman 2.. geplatinumed voor een reden. Ratchet & clanck rift apart, gewoonweg verbluffend. Stellar blade, apart maar toch.. wow... etc. Er mag dan wel eens een remake inzitten maar deze alleen al waren voor mij reden genoeg om een ps5 te kopen. Ook al de switch van de 4 naar 5 inzake snelheid, gebruiksgemak etc.. Ik weet niet of er een nieuwe uncharted zal komen; de 4 sloot voor mij perfect het verhaal af (traantjes.. :)). Maar misschien zal die nieuwe tomb raider dat gat invullen?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:08
Nieuwe Uncharted mag van mij, maar dan met zijn dochter in de hoofdrol... had het idee dat het einde van U5 daar ook een beetje op hintte.

Maar aangezien Intergalactic nog lang niet uitkomt heb ik het idee dat we voorlopig ook nog geen nieuw Uncharted krijgen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:58
Chaoss schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:25:
Nieuwe Uncharted mag van mij, maar dan met zijn dochter in de hoofdrol... had het idee dat het einde van U5 daar ook een beetje op hintte.

Maar aangezien Intergalactic nog lang niet uitkomt heb ik het idee dat we voorlopig ook nog geen nieuw Uncharted krijgen.
Frustrerend dat zo'n studio weer te veel hooi op de vork neemt met Intergalactic. Maak alsjeblieft gewoon een leuke goede game, zonder alles uit de kast te halen dat de release zo hard vertraagt. Tussen de eerste drie Uncharted games zat volgens mij steeds twee jaar en die waren echt geen crap. Waarom Intergalactic pas zeven à acht jaar na hun vorige game uitkomt is beyond me.

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:29
RomeoOscarBravo schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:04:
[...]

Frustrerend dat zo'n studio weer te veel hooi op de vork neemt met Intergalactic. Maak alsjeblieft gewoon een leuke goede game, zonder alles uit de kast te halen dat de release zo hard vertraagt. Tussen de eerste drie Uncharted games zat volgens mij steeds twee jaar en die waren echt geen crap. Waarom Intergalactic pas zeven à acht jaar na hun vorige game uitkomt is beyond me.
Het is een trend voor de nieuwste generatie. Kijk je naar God of War, Metal Gear Solid en Killzone toen die eerst uitkwamen dan zat er telkens maar twee/drie jaar tussen de eerste delen. En dan nu zit er vijf jaar tussen Ragnarok en Laufey. Zes jaar tussen Death Stranding 1 en 2. Vijf jaar tussen Horizon Zero Dawn en Forbidden West.

Enige positieve uitzondering op de PS5 van een studio van weleer die ik kan bedenken is Insomniac die met Rift Apart/Spider-Man 2 en Wolverine nu drie standalone grote titels op de PS5 uitbrengen.

• RomeoOscarBravo
Jovatov schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:23:
[...]

Het is een trend voor de nieuwste generatie. Kijk je naar God of War, Metal Gear Solid en Killzone toen die eerst uitkwamen dan zat er telkens maar twee/drie jaar tussen de eerste delen. En dan nu zit er vijf jaar tussen Ragnarok en Laufey. Zes jaar tussen Death Stranding 1 en 2. Vijf jaar tussen Horizon Zero Dawn en Forbidden West.

Enige positieve uitzondering op de PS5 van een studio van weleer die ik kan bedenken is Insomniac die met Rift Apart/Spider-Man 2 en Wolverine nu drie standalone grote titels op de PS5 uitbrengen.
Wat je zegt is een beetje mijn punt, op Insomniac na natuurlijk. Ik snap alleen niet waarom. Computers zijn niet trager geworden, dus waarom gaat die ontwikkeling zo relatief traag?

Het visuele verschil tussen de eerste en laatste Uncharted game is immens met 9 jaar verschil. De laatste Uncharted game is nu 10 jaar oud en houdt zich mijns inziens visueel nog makkelijk staande naast de games van nu. Dus daar zit ook relatief weinig duidelijke ontwikkeling in. Dat versterkt mijn vraag waarom het nu allemaal zo traag gaat.

• Jovatov
RomeoOscarBravo schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 22:09:
[...]

Wat je zegt is een beetje mijn punt, op Insomniac na natuurlijk. Ik snap alleen niet waarom. Computers zijn niet trager geworden, dus waarom gaat die ontwikkeling zo relatief traag?

Het visuele verschil tussen de eerste en laatste Uncharted game is immens met 9 jaar verschil. De laatste Uncharted game is nu 10 jaar oud en houdt zich mijns inziens visueel nog makkelijk staande naast de games van nu. Dus daar zit ook relatief weinig duidelijke ontwikkeling in. Dat versterkt mijn vraag waarom het nu allemaal zo traag gaat.
Er zit wel een flink verschil in grootte van de games tussen de 'oude' God of War, Killzones en Metal Gear Solids. Die speelde je in 10/15 uur met gemak uit. Dat lukt je niet met de nieuwe God of Wars/Horizon/Death Stranding.
Tel daar bovenop dat er op gebied van graphics echt wel meer verlangd wordt, topgames zijn echt wel veel duurder om te ontwikkelen dan toen.
En doordat het duurder is, moet het wel echt een succes worden en dus liever nog een jaartje door werken zodat de game echt goed wordt. Met als nadeel dat de game daardoor dus nog duurder wordt om te maken, waardoor het nog belangrijker wordt dat het een succes wordt etc. Etc.

Gelukkig zijn er ook games als Clair Obscur (ben ik nu mee bezig) die met een relatief klein team iets heel gaafs neerzetten. Het is grafisch ook niet perfect (regelmatig haren die door kleding heenvalt), maar gameplay en vooral ook sfeer zijn ook gewoon heel belangrijk.

• RomeoOscarBravo
Jovatov schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 22:54:
[...]

Er zit wel een flink verschil in grootte van de games tussen de 'oude' God of War, Killzones en Metal Gear Solids. Die speelde je in 10/15 uur met gemak uit. Dat lukt je niet met de nieuwe God of Wars/Horizon/Death Stranding.
Tel daar bovenop dat er op gebied van graphics echt wel meer verlangd wordt, topgames zijn echt wel veel duurder om te ontwikkelen dan toen.
En doordat het duurder is, moet het wel echt een succes worden en dus liever nog een jaartje door werken zodat de game echt goed wordt. Met als nadeel dat de game daardoor dus nog duurder wordt om te maken, waardoor het nog belangrijker wordt dat het een succes wordt etc. Etc.

Gelukkig zijn er ook games als Clair Obscur (ben ik nu mee bezig) die met een relatief klein team iets heel gaafs neerzetten. Het is grafisch ook niet perfect (regelmatig haren die door kleding heenvalt), maar gameplay en vooral ook sfeer zijn ook gewoon heel belangrijk.
Nu wordt het even subjectief, maar ik wil geen immense wereld of game waar ik meer dan 20 uur voor nodig heb. Grafisch zie ik dat verschil dus niet echt de laatste 10 jaar.

De industrie die nu zo in de fik staat zou er denk ik baat bij hebben als studio's niet 7 jaar aan een game spenderen, waardoor ze immense problemen krijgen als het succes wegblijft.

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Vandaag een PS5 Pro met disc drive, twee controllers en een headset binnengekregen!

10 jaar geleden had ik de PS4 Pro aangeschaft en de afgelopen tien jaar daar plezier van gehad.

Toen de PS5 uitkwam wachtte ik totdat die in de aanbieding zou komen. Toen dat na twee jaar nog steeds niet bleek te zijn dacht ik: oh dan wacht ik wel op de Pro. Ik had echter niet zo’n prijskaartje verwacht. Toen dacht ik: oh ik wacht wel een jaartje of twee jaartjes, zal vast wel goedkoper worden. Nu zes jaar en twee prijsverhogingen toch maar aangeschaft. Ik zit nu financieel iets breder als student dan zes jaar geleden dus mocht het ook wel een keertje.

Gelijk Fortnite en REDSEC erop geïnstalleerd. Verder heb ik Valhalla, Demon’s Souls en Immortals Fenyx Rising tweedehands aangeschaft, die moeten nog binnenkomen. Naar Miles Morales met een Engelse back cover ben ik nog naar op zoek.

Voorlopig ga ik ook niks meer buiten bovenstaande aanschaffen, eerst deze games maar even uitspelen.

Mijn PS4 Pro gaat niet met pensioen, maar kan mooi door naar de slaapkamer om te fungeren als blu-rayspeler.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Dagarkin
Vis schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:38:
[...]

Vergeet trouwens niet de nieuwe Indiana Jones And The Great Circle. Die is nu in de aanbieding normale editie 48 en met dlc 55 op de store. Deze zit fysiek nog rond de 80.

Deze deed mij erg denken aan Uncharted.

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:44
007 First Light is een vette game. Maar het komt echt niet in de buurt van een firsty party exclusive. Je merkt aan alles dat het een third party game is. Het mist toch de nodige verfijning die de ND games bijv wel hebben.

We hebben nog te weinig van Intergalactic gezien. Maar ik heb genoeg vertrouwen in ND. Al hoop ik stiekem natuurlijk ook nog op een Uncharted 5 ooit!

[ Voor 4% gewijzigd door Sefaex op 29-07-2026 08:17 ]

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:40
RomeoOscarBravo schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 22:09:
[...]

Naughty Dog zijn perfectionisten. Die gaan echt alles uit de PS5 willen halen en willen dus alles top notch: stemmen, animaties, omgeving, geluid, belichting,... Voor mij de beste developer die er is maar het begint bij mij ook te wringen. Sinds 2018 is er geen nieuwe ip geweest. Sony is hier ook niet blij mee. Een developer moet iets leveren want anders wordt het veel te duur, personeel moet betaald worden al die jaren. En gaat het veel opleveren? Tja das altijd de gok of het veel gaat verkopen, het is geen GTA6 die waarschijnlijk het duurste spel ooit gaat zijn in productiekosten maar die gaat dat er 3x qua winst uithalen ofzo. Dat is een gegarandeerd succes.

Sony gaat wel meer marge halen als het enkel digitaal gaat verkocht worden (Heretic gaat denk ik in 2028 uitkomen).

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-08 11:08
Op de PS5 heb ik o.a. genoten van de exclusives GT7 (in VR), Spider-Man 2, Ghost of Yotei, Ragnarok, Rift Apart, Returnal, Astro Bot en de third party titels Dead Space remake (origineel nooit gedaan), Resident Evil 4 (origineel ook niet gespeeld), Alan Wake II, en kleinere games als Dave the Diver & Dredge. Meer dan genoeg goede games op de PS5 wat mij betreft, of ze exclusive zijn of niet maakt me niets uit, maar al met al nog wel genoeg om voor een Playstation te kiezen voor mij persoonlijk.
Sefaex schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:16:
007 First Light is een vette game. Maar het komt echt niet in de buurt van een firsty party exclusive. Je merkt aan alles dat het een third party game is. Het mist toch de nodige verfijning die de ND games bijv wel hebben.

We hebben nog te weinig van Intergalactic gezien. Maar ik heb genoeg vertrouwen in ND. Al hoop ik stiekem natuurlijk ook nog op een Uncharted 5 ooit!
Dat klinkt alsof third party games per definitie mindere games zijn? Als ik denk aan bijvoorbeeld Elden Ring, Baldur's Gate 3 of Clair Obscur lijkt me dat niet het geval.
Persoonlijk heb ik ook de voorkeur voor een nieuwe Uncharted of The Last of Us t.o.v. 007. Als dat al zou gebeuren, is het nog ver weg helaas.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:22

Vrijdag

De Goede

Ik had, gezien de laatste Uncharted eigenlijk inmiddels wel een nieuw deel verwacht met zijn dochter . Maar misschien zou dat teveel in het vaarwater zitten van de Tomb Raider reeks?

Die trailer van Intergalactic doet me echt compleet niks in elk geval.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Jovatov
Voor Naughty Dog geldt dat in elk geval Neil Druckmann ook lekker druk is geweest met de Last Of Us tv-serie, is hij inmiddels vorig jaar wel mee gestopt.
Vrijdag schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:47:
Ik had, gezien de laatste Uncharted eigenlijk inmiddels wel een nieuw deel verwacht met zijn dochter . Maar misschien zou dat teveel in het vaarwater zitten van de Tomb Raider reeks?

Daar zullen ze geen tijd voor hebben, aangezien ze al lang met Intergalactic bezig zijn.
De 1ste trailer van Intergalactic doet mij ook niks, op zich begin was nog wel gaaf. Maar laatste stuk gevecht met die robot ofzo dacht ik van nee.

Al zag je niet veel volgens mij, en was direct bij 1ste aanval einde van de trailer. dus dat is nog even afwachten.
Vrijdag schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:47:

ND heeft al meermaals bevestigt geen nieuw deel te maken. Er gaan nu wel weer geruchten, maar ik zie binnen nu en 5 jaar geen nieuwe Uncharted verschijnen. Eerst intergalactic, daarna heeft TLOU part 3 meer kans dan een Uncharted iteratie. Intergalactic gaat ook nog lang duren. Dat zal wel een PS6 launch titel gaan worden. Dat betekent dat ND de PS5 generatie praktisch over gaat slaan :')

Van intergalactic hebben we nog precies niks gezien om er iets zinnigs over te zeggen. De setting trekt me niet, maar het is Naughty Dog. Het wordt ongetwijfeld een vette verhalende game.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 29-07-2026 12:27 ]

• Daan0s
Hulleman schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:25:
[...]

ND heeft al meermaals bevestigt geen nieuw deel te maken. Er gaan nu wel weer geruchten, maar ik zie binnen nu en 5 jaar geen nieuwe Uncharted verschijnen. Eerst intergalactic, daarna heeft TLOU part 3 meer kans dan een Uncharted iteratie. Intergalactic gaat ook nog lang duren. Dat zal wel een PS6 launch titel gaan worden. Dat betekent dat ND de PS5 generatie praktisch over gaat slaan :')

Van intergalactic hebben we nog precies niks gezien om er iets zinnigs over te zeggen. De setting trekt me niet, maar het is Naughty Dog. Het wordt ongetwijfeld een vette verhalende game.
Ze zeggen zelf letterlijk dat het een PS5 game is, en in ontwikkeling sinds 2020. Dus natuurlijk wordt dat geen PS6 launch game. Vooral niet met de ellende van nu waardoor de PS6 release niet heel snel lijkt te komen. En ze hebben nog minstens 1 andere game in ontwikkeling, dat is een feit. Dus beetje raar statement dat ze de PS5 generatie overslaan.

Overigens wordt het wel tijd dat ze eindelijk eens wat gaan laten zien van Intergalactic. Na zo'n 6 jaar zal er toch wel iets moeten aan komen. Het is jammer dat het allemaal zo lang duurt, maar je weet met ND dat het kwalitatief wel van de bovenste plank is en daar wil ik prima wat langer op wachten.
Daan0s schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:43:
[...]

Ze zeggen zelf letterlijk dat het een PS5 game is, en in ontwikkeling sinds 2020. Dus natuurlijk wordt dat geen PS6 launch game. Vooral niet met de ellende van nu waardoor de PS6 release niet heel snel lijkt te komen. En ze hebben nog minstens 1 andere game in ontwikkeling, dat is een feit. Dus beetje raar statement dat ze de PS5 generatie overslaan.

Overigens wordt het wel tijd dat ze eindelijk eens wat gaan laten zien van Intergalactic. Na zo'n 6 jaar zal er toch wel iets moeten aan komen. Het is jammer dat het allemaal zo lang duurt, maar je weet met ND dat het kwalitatief wel van de bovenste plank is en daar wil ik prima wat langer op wachten.
Het kan nog prima natuurlijk een ps6 game worden, maar denk ook wel dat hij nu eerst op de ps5 uit gaat komen.
Zoals je al zegt idd met al gedoe van hardware prijzen etc, dat de nieuwe generatie wel wat langer op zich zal laten wachten.

Dus ja ze zullen nu toch wel eens met wat meer informatie moeten komen, die 1ne trailer was leuk.
Maar hier kunnen we niet op teren tot de ps6 generatie bijv.
Daan0s schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:43:
[...]

Ze zeggen zelf letterlijk dat het een PS5 game is, en in ontwikkeling sinds 2020. Dus natuurlijk wordt dat geen PS6 launch game.
Eerst zien en dan geloven. Sony heeft wel gekkere dingen gedaan deze generatie.

Zowel Jason Schreier als NateTheHate hebben aangegeven dat Intergalactic nog steeds gepland staat voor 2027.

We gaan het meemaken. Ik ben in ieder geval allang blij dat Naughty Dog (voorlopig) afstapt van nóg een Uncharted of The Last of Us en met een nieuwe IP komt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Dagarkin
Zelf kijk ik uit naar Order of the Sinking Star. Deze komt nu ook naar de ps 5. Dit jaar.
Op steam de demo gedaan en helaas op een basis laptop, maar de gameplay erg leuk. Hopelijk komt er ook nog een demo voor de ps 5.

Heb deze trailer hier nog niet in het topic gezien. Het tweakers topic is niet echt actief. Denk dat het dan wel een niche game is, maar gezien the Witness, zijn het vaak wel games met unieke gameplay.

[ Voor 13% gewijzigd door Dagarkin op 29-07-2026 17:59 ]

• Stoeptegeltje
RomeoOscarBravo schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 23:17:
[...]

Nu wordt het even subjectief, maar ik wil geen immense wereld of game waar ik meer dan 20 uur voor nodig heb. Grafisch zie ik dat verschil dus niet echt de laatste 10 jaar.

De industrie die nu zo in de fik staat zou er denk ik baat bij hebben als studio's niet 7 jaar aan een game spenderen, waardoor ze immense problemen krijgen als het succes wegblijft.
Mee eens. Er was ook niemand die geklaagd zou hebben als ze het uncharted idee uitmolken in nieuwe verhaallijnen met nieuwe personages, maar waarbij de mechanics hergebruikt konden worden.

Nu zijn ze al sinds de release bezig met 1 PS5 game, die met een beetje pech niet eens meer winstgevend gaat zijn.
Stoeptegeltje schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 22:47:
[...]

Nu zijn ze al sinds de release bezig met 1 PS5 game, die met een beetje pech niet eens meer winstgevend gaat zijn.
Ze hebben natuurlijk ook nog aan The Last of Us Online gewerkt. Die is geannuleerd en zal ongetwijfeld voor vertraging hebben gezorgd bij hun andere projecten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:51

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Jovatov
Stoeptegeltje schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 22:47:
[...]

Mee eens. Er was ook niemand die geklaagd zou hebben als ze het uncharted idee uitmolken in nieuwe verhaallijnen met nieuwe personages, maar waarbij de mechanics hergebruikt konden worden.
Letterlijk twee posts eerder:
Raem schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:47:
...

Ik ben in ieder geval allang blij dat Naughty Dog (voorlopig) afstapt van nóg een Uncharted of The Last of Us en met een nieuwe IP komt.
:P

Overigens hebben ze met the Lost Legacy wel exact dat gedaan natuurlijk: Zelfde mechanics, andere hoofdpersoon. En dat was best vermakelijk, maar ook weer niet meer dan dat. Dus wat dat betreft snap ik ook dat ze daar niet verder mee zijn gegaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Jovatov op 30-07-2026 08:00 ]

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-08 15:46
Dagarkin schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 17:57:
Zelf kijk ik uit naar Order of the Sinking Star. Deze komt nu ook naar de ps 5. Dit jaar.
Op steam de demo gedaan en helaas op een basis laptop, maar de gameplay erg leuk. Hopelijk komt er ook nog een demo voor de ps 5.

Heb deze trailer hier nog niet in het topic gezien. Het tweakers topic is niet echt actief. Denk dat het dan wel een niche game is, maar gezien the Witness, zijn het vaak wel games met unieke gameplay.
[YouTube: Order of the Sinking Star - Announcement & Extended Overview Trailer | PS5 Games]
Ziet er goed uit. Ik heb hem aan mijn wishlist toegevoegd. Ik hou wel van een goede puzzelgame en deze lijkt daar zeker aan te voldoen. Zelf Braid en The Witness ook helemaal doorgespeeld.

Latin capital letter y with diaeresis

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04

DarkSide

theres no place like ::1

lost legacy was natuurlijk wel top (vond ik) en past ook prima in de UGU (uncharted game universe ;) ).
Maar vind zelf dat het op een moment wel klaar is met een universum.
Zeker voor een studio als ND. Anders wordt het net AC.

Zelf wacht nog nog wel op TLOU 3. Vind een drieluik wel mooi.
En natuurlijk op Intergalactic. Nog niet echt een idee wat de game exact is. Maar was echt blij dat het iets nieuws was.

Verder is het in de hele game industrie echt jammer dat games ontwikkelen zo lang moet duren.
Qua studio is het dan erg lastig om goede winst te maken. Helemaal jammer dat ND nog "niets" heeft laten zien op de PS5.
Ook 007 was 7 jaar in ontwikkeling meen ik. En dat is geen 150 uur durende open wereld fetch quest game.

Heb me daar ook mee vermaakt. En dus benieuwd wanneer we van second light kunnen genieten.
Was al eerder genoemd. Maar het is dan echt extra bijzonder dat insomniac een wel een juist ritme heeft weten te vinden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Vis

Vis

En natuurlijk op Intergalactic. Nog niet echt een idee wat de game exact is. Maar was echt blij dat het iets nieuws was.
Aan de ruim 4 minuten durende trailer te zien op YouTube is het een bounty hunting game in space.

Leuk concept, alleen niet heel speciaal ofzo.

Trailer is wel heel gaaf en gepolijst in elkaar gezet hoor, bizar tof. Ook echte merk reclame zit in de game, zoals Porsche en Adidas.

Beloofd veel, vandaar dat het waarschijnlijk zo lang op zich laat wachten. Ik ga er wel vanuit dat dit een PS5 Pro pareltje gaat worden, maar kan ook heel goed bij release van de PS6 pas 'plotseling' klaar zijn.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:20
@Vis Verwacht gewoon een end of cycle release net als Tlou dat was voor de ps3

• Vis

Vis

BigF25 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:42:
@Vis Verwacht gewoon een end of cycle release net als Tlou dat was voor de ps3
Ja kan goed.

Hoop stiekem niet dat dit al het geval gaat zijn bij GTA VI, dat je eigenlijk denkt in november: Ah kak, dit speelt eigenlijk beter op een PS6 straks... Dan moet je nog zolang wachten op een eventuele PS6, dat gaat niemand trekken. Dus ik verwacht dat GTA wel goed gepolijst zal zijn voor de PS5 en al helemaal voor de Pro.

Maar intergalactic is nog zo weinig over bekend dat ik deze eigenlijk pas zie releasen bij een nieuwe console.

[ Voor 10% gewijzigd door Vis op 30-07-2026 13:52 ]

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:20
@Vis idd nog erg weinig over bekend. Wel bijzonder, in huidige tijden leaked vrijwel alles. Aan ene kant mooi dat ze het zo weten te houden aan andere kant zou een state of play wel leuk zijn.

Verwacht een release op de ps5 en kort erna een remaster op de 6. Zo was dat met Tlou ook.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:43
Vis schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:51:
[...]

Ja kan goed.

Hoop stiekem niet dat dit al het geval gaat zijn bij GTA VI, dat je eigenlijk denkt in november: Ah kak, dit speelt eigenlijk beter op een PS6 straks... Dan moet je nog zolang wachten op een eventuele PS6, dat gaat niemand trekken. Dus ik verwacht dat GTA wel goed gepolijst zal zijn voor de PS5 en al helemaal voor de Pro.

Maar intergalactic is nog zo weinig over bekend dat ik deze eigenlijk pas zie releasen bij een nieuwe console.
Ik vermoed dat het nog wel even zal duren voordat de PS6 komt. Er is nog niets aangekondigd en met de huidige prijzen verwacht ik ook niet een heel scherpe prijs. Daarnaast duurt het dan ook weer een paar jaar voordat er echt wat zinnigs op PS6 zal worden uitgebracht denk ik zo.

Vooralsnog vermaak ik mijn prima met de PS5 Pro. En als er alsnog een PS6 komt waarbij ik denk... dat klinkt goed, dan haal ik hem t.z.t. toch wel (zodra die normaal beschikbaar is).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• DarkSide

DarkSide

@Vis ken de trailer Maar dat zegt nog niet veel over de game zeg maar. De mechanics, doel, etc.
Bij een nieuwe AC snap ik wel wat de bedoeling is. Als de trailer over templars ging in space denk ik gewoon hee, dat is AC in space.
Daar weet je dat er weinig vernieuwing in de games zit.

De intergalic trailer zegt verder weinig. 1st of 3rd party.
Is het weer "gewoon" nathan drake slingeren en klimmen en schieten. Of zit er wat meer diepgang in de mechanics. Etc

Hoop echt geen uitstel naar PS6.
Verwacht idd gewoon voor de PS5. En ND zal hopelijk ook de game goed optimized hebben voor de PS5 en wat extra voor de pro.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Cowboy_Henk
Ik ben sowieso geneigd om alle grote titels die gaan uitkomen te kopen voor de ps6. Mijn backlog is toch groot genoeg te wachten. Ik ben er zeker van dat ze allemaal een ps6 upgrade gaan krijgen: GTA6, The Wolverine, Intergalactic, Resident Evil 9, Code Veronica,. .. Zeker van dat die een 4k60 fpsm,PSSR 3.0 behandeling gaan krijgen en path tracing enz.

• Vis

Vis

Cowboy_Henk schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:25:
Ik ben sowieso geneigd om alle grote titels die gaan uitkomen te kopen voor de ps6. Mijn backlog is toch groot genoeg te wachten. Ik ben er zeker van dat ze allemaal een ps6 upgrade gaan krijgen: GTA6, The Wolverine, Intergalactic, Resident Evil 9, Code Veronica,. .. Zeker van dat die een 4k60 fpsm,PSSR 3.0 behandeling gaan krijgen en path tracing enz.
Van Wolverine verwacht ik echt geen PS6 upgrade.. die cinematic gameplay scènes kunnen op een Switch 2 nog gepresenteerd worden.

Vis schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:15:
[...]

Van Wolverine verwacht ik echt geen PS6 upgrade.. die cinematic gameplay scènes kunnen op een Switch 2 nog gepresenteerd worden.
Nou dat valt ook wel mee, zo krachtig is een switch2 nou ook weer niet.

• Cowboy_Henk
Vis schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:15:
[...]

Ik wel zoals Spiderman 1 en Miles Morales ook een PS5 versie hadden gekregen.

• Vis

Vis

Cowboy_Henk schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:51:
[...]

Ik wel zoals Spiderman 1 en Miles Morales ook een PS5 versie hadden gekregen.
Ik bedoel maar te zeggen dat de verschillen grafisch marginaal zullen zijn van de PS5 Pro en de PS6.

Elke console generatie verkleind dit.

• Dagarkin
YdieresiS schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:32:
[...]

Ziet er goed uit. Ik heb hem aan mijn wishlist toegevoegd. Ik hou wel van een goede puzzelgame en deze lijkt daar zeker aan te voldoen. Zelf Braid en The Witness ook helemaal doorgespeeld.
Ja zelf ook top games. Ook destijds alvast topic aangemaakt Order of the Sinking Star

Andere soort puzzles Cracking the Cryptic youtube variatie op suduko puzzels erg verslavend.

[ Voor 15% gewijzigd door Dagarkin op 31-07-2026 08:44 ]

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:53

Stimulate14

⭐⭐⭐

Heeft er iemand hier zijn PlayStation aan de muur hangen? En zo ja, welke beugel?
Foto erbij is nog mooier :).

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:14
Sony, gaat niets doen met de protest acties van gamers (was te verwachten).

https://kotaku.com/sony-n...e-this-forward-2000720708

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:52
De nieuwe Let's Talk Playstation aflevering is er, en het was weer een drukke week. Deze week heeft Mystic de bevestiging gekregen dat God of War Laufey begin volgend jaar uitkomt, en er gaan geruchten dat Intergalactic ook mikt op 2027. Er lijkt dus een gigantisch jaar aan te komen voor de PlayStation 5 met deze absolute toptitels van PS Studios! Maar Mystic ziet dat de zorgen over fysieke media nog steeds niet verdwenen zijn, en er reageren inmiddels weer meer beroemde ontwikkelaars op het nieuws.

Daarnaast neemt Mystic wat misleidende cijfers over digitaal versus fysiek van Capcom onder de linde. Elders deze week heeft Mystic zijn oog laten vallen op de nodige zorgen rondom next-gen prijzen en diverse verhalen van derden over aankomende games en IP's zoals Silent Hill Townfall, Fable, Far Cry, Crazy Taxi en zelfs Dragon Age!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:43:
De nieuwe Let's Talk Playstation aflevering is er, en het was weer een drukke week. Deze week heeft Mystic de bevestiging gekregen dat God of War Laufey begin volgend jaar uitkomt, en er gaan geruchten dat Intergalactic ook mikt op 2027. Er lijkt dus een gigantisch jaar aan te komen voor de PlayStation 5 met deze absolute toptitels van PS Studios! Maar Mystic ziet dat de zorgen over fysieke media nog steeds niet verdwenen zijn, en er reageren inmiddels weer meer beroemde ontwikkelaars op het nieuws.

Daarnaast neemt Mystic wat misleidende cijfers over digitaal versus fysiek van Capcom onder de linde. Elders deze week heeft Mystic zijn oog laten vallen op de nodige zorgen rondom next-gen prijzen en diverse verhalen van derden over aankomende games en IP's zoals Silent Hill Townfall, Fable, Far Cry, Crazy Taxi en zelfs Dragon Age!

[YouTube: 2027 Could Be Big For PS5. | Misleading Physical Sales For Capcom Games. - [LTPS #737]]
Ik lees met enige regelmaat dit topic (ben meer een lurker dan een reageerders), maar het is me nog steeds niet duidelijk waarom deze random(?) YouTuber door je elke week wordt gepost. Je doet alsof hij 'de bevestiging heeft gekregen', maar dat is gewoon een algemeen nieuwsbericht. Of is hij persoonlijk de bron? Er is ook nauwelijks (of ik heb het gemist) interactie over de filmpjes. Logisch, het nieuws is over het algemeen al lang gepost, want hij herhaalt gewoon het nieuws van die week.

In andere woorden, waarom moet dit topic als een soort reclame voor deze YouTuber worden gebruikt? Ik neem aan dat het niet de bedoeling is elke week promotie voor YouTubers te maken op tweakers? Of mag iedereen vanaf nu hier gewoon (zijn eigen?) youtube filmpjes gaan posten om meer views te halen.

Mijn mening, maar ik ben benieuwd hoe de rest dit ziet: als ik het wekelijkse filmpje van deze YouTuber wil zien abonneer ik me wel op zijn YouTube kanaal. Dat hoef ik niet op het tweakers forum te zien, daar kom ik voor de mening/discussie van tweakers.

• Misterxbee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:54
Orian schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:07:
[...]

Ik lees met enige regelmaat dit topic (ben meer een lurker dan een reageerders), maar het is me nog steeds niet duidelijk waarom deze random(?) YouTuber door je elke week wordt gepost. Je doet alsof hij 'de bevestiging heeft gekregen', maar dat is gewoon een algemeen nieuwsbericht. Of is hij persoonlijk de bron? Er is ook nauwelijks (of ik heb het gemist) interactie over de filmpjes. Logisch, het nieuws is over het algemeen al lang gepost, want hij herhaalt gewoon het nieuws van die week.

In andere woorden, waarom moet dit topic als een soort reclame voor deze YouTuber worden gebruikt? Ik neem aan dat het niet de bedoeling is elke week promotie voor YouTubers te maken op tweakers? Of mag iedereen vanaf nu hier gewoon (zijn eigen?) youtube filmpjes gaan posten om meer views te halen.

Mijn mening, maar ik ben benieuwd hoe de rest dit ziet: als ik het wekelijkse filmpje van deze YouTuber wil zien abonneer ik me wel op zijn YouTube kanaal. Dat hoef ik niet op het tweakers forum te zien, daar kom ik voor de mening/discussie van tweakers.
Je kan ook over het bericht heen lezen. Zijn wel meer berichten waarvan gedacht word is dit nodig.

Persoonlijk vind ik het fijn dat de lets talk er elke week voorbijkomt dus vanuit mij dank.

• Daan0s
Wel grappig dat 'Mystic de bevestiging heeft gekregen' over Laufey terwijl PlayStation dit zelf officieel heeft aangekondigd deze week haha.

Voor mij is t ook niet nodig maar ik negeer het gewoon.

• Orian
  • Niet online
Misterxbee schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 00:13:
[...]

Je kan ook over het bericht heen lezen. Zijn wel meer berichten waarvan gedacht word is dit nodig.

Persoonlijk vind ik het fijn dat de lets talk er elke week voorbijkomt dus vanuit mij dank.
Zeker kan dat. Maar toch waarderen (de andere) moderators op tweakers het niet als je topics opent en daar links naar random YouTubers gaat plaatsen. Tweakers is best streng in hun moderatie over het algemeen, wat ik erg waardeer. Het voorkomt dat het hier een zooitje wordt.

Mijn vraag is daarom waarom dit hier wel gebeurt, door een mod nog wel.

Gezien het aantal duimpjes dat mijn post krijgt ben ik niet de enige met deze vraag (/irritatie).

[ Voor 7% gewijzigd door Orian op 01-08-2026 09:03 ]

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-08 18:03
Jumpman schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 11:20:
Sony, gaat niets doen met de protest acties van gamers (was te verwachten).

https://kotaku.com/sony-n...e-this-forward-2000720708
Nee inderdaad. Het enige wat je kunt doen is stemmen met je portemonnee. Als de PS6 boven de 1000 Euro gaat kosten gaan veel mensen afhaken verwacht ik. Zelf wacht ik af tot de nieuwe console daadwerkelijk is aangekondigd. Ik wil graag weten hoe ze omgaan met de PS4 en PS5 games op discs en digitale licenties.

• Cowboy_Henk
Vis schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 07:30:
[...]

Ik bedoel maar te zeggen dat de verschillen grafisch marginaal zullen zijn van de PS5 Pro en de PS6.

Elke console generatie verkleind dit.
De 4k@60, pssr 3.0 en vooral de path tracing (ik hoop toch dat ps6 dit gaat hebben) implementatie gaan toch veel doen hoor. Path tracing transformeert het beeld enorm.

Zie maar naar RE9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxHYk6IzPYG72iV6KpOtUTjL4c8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LteCFtRvxf9l86S5dFQMNtvS.jpg?f=fotoalbum_large

• Sefaex
Indiana Jones and the Great Circle - Premium Edition voor €55 in de PS Store. Is dit een mooie prijs ?

DLC de moeite waard ?

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Sefaex schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:36:
Indiana Jones and the Great Circle - Premium Edition voor €55 in de PS Store. Is dit een mooie prijs ?

DLC de moeite waard ?
Ik vond de DLC wel leuk, maar het speelt zich wel vooral af in donkere en oude gedeeltes onder de grond. Niet in de open buiten lucht.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:52
Orian schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:02:
[...]

Zeker kan dat. Maar toch waarderen (de andere) moderators op tweakers het niet als je topics opent en daar links naar random YouTubers gaat plaatsen. Tweakers is best streng in hun moderatie over het algemeen, wat ik erg waardeer. Het voorkomt dat het hier een zooitje wordt.

Mijn vraag is daarom waarom dit hier wel gebeurt, door een mod nog wel.

Gezien het aantal duimpjes dat mijn post krijgt ben ik niet de enige met deze vraag (/irritatie).
Ik plaatste deze video al voordat ik moderator werd. Ik deelde deze video's omdat er vaak leuke nieuwtjes in stonden, over nieuwe games, ontwikkelingen rondom studio's, enzovoort. In het begin werd dit juist gewaardeerd. Ik merk echter dat het de laatste tijd vaker als spam wordt gezien. Dat vind ik jammer, want het is absoluut niet zo bedoeld.

Bedankt voor je eerlijke feedback, dat wordt gewaardeerd. Aangezien het de laatste tijd vaker gemeld wordt, heb ik besloten om deze video's niet meer te delen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:23
Linksquest schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:51:
[...]

Ik plaatste deze video al voordat ik moderator werd. Ik deelde deze video's omdat er vaak leuke nieuwtjes in stonden, over nieuwe games, ontwikkelingen rondom studio's, enzovoort. In het begin werd dit juist gewaardeerd. Ik merk echter dat het de laatste tijd vaker als spam wordt gezien. Dat vind ik jammer, want het is absoluut niet zo bedoeld.

Bedankt voor je eerlijke feedback, dat wordt gewaardeerd. Aangezien het de laatste tijd vaker gemeld wordt, heb ik besloten om deze video's niet meer te delen.
Dat vind ik dan wel weer heel sportief van je. Respect daarvoor!

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 05:40
Ik vind MysticRyan geen random YouTuber. Vaak informatieve, rustige video’s gemaakt door een generatiegenoot. Kan zijn stijl wel waarderen en zijn wekelijkse nieuws recap Let’s Talk Playstation is voor mensen zoals ik ideaal. Ik lees niet ieder nieuwtje en zo blijf ik ook op de hoogte.

Dat gezegd hebbende hoeft het voor mij hier niet (structureel) gedeeld te worden. Daar heb ik mijn YouTube subscriptions voor.

• Orian
  • Niet online
Linksquest schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:51:
[...]

Jij ook bedankt voor je snelle en open reactie!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
bRuud83 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:05:
[...]

Nee inderdaad. Het enige wat je kunt doen is stemmen met je portemonnee. Als de PS6 boven de 1000 Euro gaat kosten gaan veel mensen afhaken verwacht ik. Zelf wacht ik af tot de nieuwe console daadwerkelijk is aangekondigd. Ik wil graag weten hoe ze omgaan met de PS4 en PS5 games op discs en digitale licenties.
ik denk dat er al heel veel mensen afvallen als het ding tussen de 800-1000 euro gaat kosten. Veel mensen willen nu al niet de huidige PS5 betalen, dus ik verwacht niet dat er veel mensen overstag zullen gaan. Tuurlijk zul je altijd de fomo mensen hebben, maar de all digital bevalt me voor geen meter als je maar bij een store kunt kopen, want zeg nou zelf, wie koopt er een doosje met een code, dat zal bijna niemand zijn.

Ikzelf zal ook niet voor een PS6 gaan, voor de exclusives hoef ik het niet te doen in ieder geval, de meeste heb ik weinig tot geen interesse in, dan maar sparen voor een goede PC waar ik naast gamen nog veel meer mee kan doen.

• Vis

Vis

Cowboy_Henk schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:10:
[...]

De 4k@60, pssr 3.0 en vooral de path tracing (ik hoop toch dat ps6 dit gaat hebben) implementatie gaan toch veel doen hoor. Path tracing transformeert het beeld enorm.

Zie maar naar RE9

[Afbeelding]
4k@60fps doet de Pro nu ook al bij bijna alle games. PSSR 3.0 zal gewoon ook op de 5 uitkomen lijkt mij.

En die voorbeelden van dat licht zie ik nu al bij veel games, zeer slecht voorbeeld trouwens want ray tracing en dan een compleet overschaduwd stuk laten zien klopt niet.

path tracing is ook aangekondigd voor de 5 Pro meen ik.

De stapjes worden alsmaar kleiner dus ik denk dat je met de 5 Pro nog wel minstens 5 jaar vooruit kunt vanaf heden.

[ Voor 6% gewijzigd door Vis op 01-08-2026 10:35 ]

• Pro-prutser
Vis schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:34:
[...]

4k@60fps doet de Pro nu ook al bij bijna alle games. PSSR 3.0 zal gewoon ook op de 5 uitkomen lijkt mij.

En die voorbeelden van dat licht zie ik nu al bij veel games, zeer slecht voorbeeld trouwens want ray tracing en dan een compleet overschaduwd stuk laten zien klopt niet.

De stapjes worden alsmaar kleiner dus ik denk dat je met de 5 Pro nog wel minstens 5 jaar vooruit kunt vanaf heden.
Daarom beschouw ik mijn PS5 Pro als een PS6. Dat klopt natuurlijk niet, maar zo voelt het nu wel voor mij.

Ik vind mijn Switch 2 in Dock Mode eigenlijk ook een soort Switch Pro.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:10:
[...]

Zie maar naar RE9

[Afbeelding]
Sorry, maar dat plaatje lijkt eerder op een goed geïmplementeerde HDR-weergave :P

• Cowboy_Henk
Tja een screenshot is inderdaad niet goed om het verschil te laten zien. Nochtans is het verschil aanzienlijk. PT op ps5 pro? Hmm dan in very light modus met weinig geometrie.

Maar misschien zie je het op deze video

• giantgiantus
  • Laatst online: 23:17
Sefaex schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:36:

DLC de moeite waard ?
Ik vond de hele game enorm tegenvallen. Weet niet wat het was, maar ik vond het erg saai en de gameplay erg ouderwets.

• DarkSide

DarkSide

indiana vond ik dan weer geweldig.
Was een van de weinige game trailers waar ik dacht "jammer alleen op Xbox"
Gelukkig later ook op de PS. En heb er juist van genoten. Best goed herkenbaar als indy qua humor en opmerkingen.
Best leuke omgevingen en puzzels.
Niet de beste combat in een game. Maar ik heb me goed vermaakt.

• Cowboy_Henk
Ik heb ook erg genoten van Indiana Jones, ben nu met de DLC bezig. Sfeer is top, Troy Baker als Harisson Ford is geweldig goed. De map verkennen en alles ontdekken vind ik een echt plezier, en als je alle kaarten heb gevonden om alle relics, boeken,... te zoeken vind ik echt super leuk. Puzzels zijn soms uitdagend maar niet irritant moeilijk. Combat is in het begin wel leuk maar daarna repititief. En als je een goed uniform had gevonden hoef je zelfs niet te vechten. Maar je merkt wel dat combat niet het gene is waar het spel om draait, het gaat om de verwondering van iets te ontdekken.

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:46

R.G

Zijn bijna alle ps5 games ook op pc?

Door sony aankondiging ben ik aan overwegen alles can Sony weg te doen..

Maar als ik Uncharted series etc niet meer kan spelen is wel zonde en Spiderman serie..

Dus twijfel nog.

Maar als zometeen gta6 er is dan worden ps5 gewilt en kan je nog een betere prijs krijgen?

Dus misschien nog afwachten?

• Vis

Vis

R.G schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 05:02:
Zijn bijna alle ps5 games ook op pc?

Door sony aankondiging ben ik aan overwegen alles can Sony weg te doen..

Maar als ik Uncharted series etc niet meer kan spelen is wel zonde en Spiderman serie..

Dus twijfel nog.

Maar als zometeen gta6 er is dan worden ps5 gewilt en kan je nog een betere prijs krijgen?

Dus misschien nog afwachten?
Koop jij nog pc games fysiek op schijf dan?

Beetje naïef nietwaar?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:08
Sony heeft juist aangegeven te stoppen met hun games op de PC uit te brengen omdat het niet rendabel bleek te zijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Sefaex
Mijn broer is geen gamer, maar wil speciaal voor GTA 6 een Pro halen. Wat me nu opvalt, is dat de Pro letterlijk overal uitverkocht is. Alleen via Sony zelf lijkt hij nog te bestellen, maar dan wel voor €900.

Oké, waarschijnlijk heb ik onder een steen gelegen.

Maar:
  1. Waarom is de Pro ineens zo schaars?
  2. Waarom kost hij ineens €200 meer?

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-08 16:38
Sefaex schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:45:
Mijn broer is geen gamer, maar wil speciaal voor GTA 6 een Pro halen. Wat me nu opvalt, is dat de Pro letterlijk overal uitverkocht is. Alleen via Sony zelf lijkt hij nog te bestellen, maar dan wel voor €900.

Maar:
  1. Veel mensen kopen het nu omdat er een hype is.
  2. Hij kost 100 meer. Was eerst 800, nu 900. Die 100 is een prijsverhoging vanwege schaarste van geheugen e.d.

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Maar:
Kapitalisme in optima forma 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15dO9Dqku6819VMPuDfu6C8ayCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GmvVhvXhuCb39CssR7TkXpHc.jpg?f=fotoalbum_large

Are you ready to ride together and survive together? Grounded 2 is coming to PlayStation 5 on August 11, 2026. Experience new content and features in Brookhollow Park, alone or with friends during our early development period!

Wishlist now on the PlayStation Store:… pic.twitter.com/FxDyndnSp9

— Grounded (@GroundedTheGame) 1 augustus 2026

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Sefaex
Zorroberner schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:46:
[...]
  1. Veel mensen kopen het nu omdat er een hype is.
  2. Hij kost 100 meer. Was eerst 800, nu 900. Die 100 is een prijsverhoging vanwege schaarste van geheugen e.d.
Jaartje terug gewoon €669 rond kerst bij Bol.com

Mafieuse praktijken van Sony!

• giantgiantus
  • Laatst online: 23:17
Sefaex schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 14:21:
[...]

Jaartje terug gewoon €669 rond kerst bij Bol.com

Mafieuse praktijken van Sony!
Denk dat je gemist hebt dat geheugen nogal duur is geworden :).

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:16
Vis schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:34:
[...]

Het lijkt me sterk dat ze PSSR 3.0 ook naar de PS5 Pro zullen brengen. Dat zou bijzonder dom van Sony zijn. Om precies de reden die je zelf aangeeft.

Volgens mij heb ik het hier al eerder aangegeven, maar de PS6 zal o.a. ook frame generation gaan krijgen. Bovenop de huidige upscaling zoals we de nu al kennen met PSSR 2.0, welke al heel goed werkt, zie de recent uitgekomen games.

Of dat EUR 1.000+ waard is, dat is een ander verhaal, maar er zal zeker een significant verschil bestaan tussen de PS5 Pro en de PS6.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Rossi46 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 16:32:
[...]

Het lijkt me sterk dat ze PSSR 3.0 ook naar de PS5 Pro zullen brengen
Wees nog maar voorzichtig. Het enige wat we tot nu toe niet hebben gehad is dat ze een hardware-optimalisatie te koop hebben gezet. Doe dit, en de simulatie is compleet deze generatie.

Wie zou zich nog verbazen als ze volgend jaar PSSR 3.0 voor €99 beschikbaar stellen voor Pro eigenaren? snellere en makkelijkere oplossing dan een PS6.

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 03-08-2026 18:58 ]

• Pro-prutser
Farabi schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:55:
[...]

Wees nog maar voorzichtig. Het enige wat we tot nu toe niet hebben gehad is dat ze een hardware-optimalisatie te koop hebben gezet. Doe dit, en de simulatie is compleet deze generatie.

Wie zou zich nog verbazen als ze volgend jaar PSSR 3.0 voor €99 beschikbaar stellen voor Pro eigenaren? snellere en makkelijkere oplossing dan een PS6.
Breng ze aub niet op ideeën

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Farabi schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:55:
[...]

Lijkt me dat ze dat eerder toe zullen voegen aan Plus Premium ofzo. Plus Platinum :P Zoiets heb je liever in abbo vorm dan éénmalige aanschaf. Beter voor de aandeelhouders. Die G6 is ook niet gratis 8)

• RomeoOscarBravo

Maar:
Ik denk dat je in de handjes mag klappen dat hij nog ergens voor de adviesprijs van €900 te krijgen is. Ik voorzie andere tijden richting de release van GTA VI en verder in de hardwaretekorten.

• Vanduul42
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 22:21
Rossi46 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 16:32:
[...]

Het lijkt me sterk dat ze PSSR 3.0 ook naar de PS5 Pro zullen brengen. Dat zou bijzonder dom van Sony zijn. Om precies de reden die je zelf aangeeft.

Volgens mij heb ik het hier al eerder aangegeven, maar de PS6 zal o.a. ook frame generation gaan krijgen. Bovenop de huidige upscaling zoals we de nu al kennen met PSSR 2.0, welke al heel goed werkt, zie de recent uitgekomen games.

Of dat EUR 1.000+ waard is, dat is een ander verhaal, maar er zal zeker een significant verschil bestaan tussen de PS5 Pro en de PS6.
PSSR3 hoeft misschien niet te komen voor PS5 Pro, maar verbeteringen voor de huidige PSSR2 nog altijd wel. Er bestaan van DLSS ook subversies. Sony noemt het zelf enhanced PSSR en geeft het publiekelijk geen versienr.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:16
Vanduul42 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:04:
[...]

PSSR3 hoeft misschien niet te komen voor PS5 Pro, maar verbeteringen voor de huidige PSSR2 nog altijd wel. Er bestaan van DLSS ook subversies. Sony noemt het zelf enhanced PSSR en geeft het publiekelijk geen versienr.
Daar geldt toch precies hetzelfde voor? Zodra Sony met een specifieke PSSR versie voor de PS6 komt, lijkt mij de kans bijzonder klein dat de PSSR versie van de PS5 Pro nog updates zal krijgen. Ze willen je immers richting de PS6 bewegen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Vanduul42
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 22:21
Rossi46 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:53:
[...]

Daar geldt toch precies hetzelfde voor? Zodra Sony met een specifieke PSSR versie voor de PS6 komt, lijkt mij de kans bijzonder klein dat de PSSR versie van de PS5 Pro nog updates zal krijgen. Ze willen je immers richting de PS6 bewegen.
Voordat de PS6 uitkomt kunnen er als nog verbeteringen komen voor de PS5 Pro. We weten immers niet eens wanneer de PS6 uitkomst. Dat kan nog makkelijk 2,5 jaar duren.
Pagina: 1 ... 143 144 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale edities --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties

LET OP: Het vragen voor het overnemen van accounts of het verhandelen hiervan is niet toegestaan. zie huisregels.
huisregels.