Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 19:33
Mede-auteur:
  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:59

G_Dragon

[Multi] Pinball FX (2022)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/bk66nyc6wKlhIWfvt1tHq1Ta.png
Ontwikkelaar: Zen Studios
Uitgever: Zen Studios
Platforms: Xbox One, Series X|S, Playstation 5 & 4, Switch, Windows.
Release-datum: 16-02-2023

De game is sinds maart 2022 beschikbaar op alle platformen.

Pinball FX is een flipperkast game waarin simulaties van echt bestaande kasten gespeeld worden. In eerste instantie gaat het om Bally en Williams machines. Later gaan er machines van andere flipperkast fabrikanten toegevoegd worden. De huidige grootste fabrikant, Stern Pinball, die ieder jaar meerdere nieuwe machines uitbrengt, ligt in de lijn van verwachting. Daarnaast zijn er aanwijzingen dat merken als Spooky Pinball en Jersey Jack Pinball ook mee gaan doen. De nieuwe Williams kasten sinds de release zijn:

1. Addams Family
2. Twilight Zone
3. Star Trek: The Next Generation
4. World Cup Soccer
5. En ook Indiana Jones is in principe nieuw. Maar die kwam tegelijkertijd ook nog uit op Pinball FX 3 als laatste tafel voor die game

Deze bovenstaande kasten kan je individueel kopen voor rond de 10, 15 euro. Tijdens sales zijn er soms fikse kortingen.

Daarnaast is er nog Williams Volume 7 met 3 wat oudere kasten uit het eind van de jaren 80. Deze hebben een alpha numeric display i.p.v. een DMD. Alpha numeric displays kunnen niet echt animaties laten zien zoals de Dot Matrix Displays dat wel kunnen. Op Steam staan ze los op de winkelpagina maar als je in de store zoekt op Williams Volume 7 dan krijg je de bundel te zien en ook de mogelijkheid om deze te kopen. Dit zijn de kasten:

1. Whirlwind
2. Bride of Pinbot
3. Swords of Fury

Tevens biedt de game tientallen fantasie flipperkasten die door Zen Studios zelf gecreëerd zijn. Met licenties van Marvel, Universal, Star Wars, Jurassic Park, Gearbox, 20th Century Fox en vele anderen. En er zijn een aantal bundels met dit soort kasten zonder licenties met diverse thema's.

Dit topic is alleen bedoelt voor pinball games gemaakt door developers die in het bezit zijn van de licenties voor de content die ze maken.

Meer informatie

Pinball FX bevat ook tafels uit de voorlopers. Al deze legacy tafels hebben de nieuwe Pro physics en de graphics zijn verbetert door de overstap van hun eigen engine naar Unreal Engine 4. Dit maakt het o.a. mogelijk om scoreboards met video te implementeren zoals we dat kennen van de nieuwere Stern kasten.

De game is speelbaar op alle platformen. In eerste instantie werd gezegd alleen PC, Xbox Series, Playstation 5 en Switch. Maar daar zijn ook de PS4 en Xbox One aan toegevoegd.

De video toont de meest recente Pinball Bites aflevering van Zen Studios waarin ze iedereen op de hoogte brengen van wat er aan gaat komen. Hierin ook info over mobile en VR en wat we dit jaar nog kunnen verwachten qua Williams kasten. Maar ook info over veranderingen.

44 nieuwe flipperkasten

Dit zijn alle nieuwe flipperkasten sinds de release van Pinball FX

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47xD4BC69XSdK1BbXdwJMLieBQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y4AdYDzsF6S3kzOp6KU37mzs.jpg?f=fotoalbum_large

Alle tafels in de game en systeemeisen
  • Pacific Rim
  • Knight Rider
  • Xena Warrior Princess
  • Battlestar Galactica Pinball
  • Super League Football
  • A Charlie Brown Christmas™ Pinball
  • Star Trek™ Pinball
  • Terraforming Mars
  • Gloomhaven™
  • Exploding Kittens®
  • South Park™ Pinball
  • Honor and Legacy Pack
  • Godzilla Pinball
  • Kong Pinball
  • Godzilla vs Kong Pinball
  • Crypt of the NecroDancer Pinball
  • Wild West Rampage
  • Peanuts' Snoopy Pinball
  • Adventure Land
  • Back to the Future Pinball
  • Biolab
  • CastleStorm
  • Curse of the Mummy
  • DreamWorks Hoe train je je draak Pinball
  • DreamWorks Kung Fu Panda Pinball
  • DreamWorks Trolls Pinball
  • E.T: The Extra Terrestrial Pinball
  • Grimm Tales
  • My Little Pony
  • Homeworld: Reis naar Hiigara Pinball
  • Jaws Pinball
  • Jurassic Park Pinball Mayhem
  • Jurassic Park Pinball
  • Jurassic World Pinball
  • Pasha
  • Rome
  • Son of Zeus
  • Secrets of the Deep
  • World War Z Pinball
  • Wrath of the Elder Gods
  • Pinball Noir
  • Sky Pirates: Treasures of the Clouds
  • Star Wars Pinball: The Force Awakens
  • Star Wars Pinball: Ahch-To Island
  • Star Wars Pinball: Battle of Mimban
  • Star Wars Pinball: Boba Fett
  • Star Wars Pinball: Calrissian Chronicles
  • Star Wars Pinball: Classic Collectibles
  • Star Wars Pinball: Darth Vader
  • Star Wars Pinball: Droids
  • Star Wars Pinball: Episode IV A New Hope
  • Star Wars Pinball: Episode V The Empire Strikes Back
  • Star Wars Pinball: Episode VI Return of the Jedi
  • Star Wars Pinball: Han Solo
  • Star Wars Pinball: Masters of the Force
  • Star Wars Pinball: Might of the First Order
  • Star Wars Pinball: Rogue One
  • Star Wars Pinball: Solo
  • Star Wars Pinball: Star Wars Rebels
  • Star Wars Pinball: Starfighter Assault
  • Star Wars Pinball: The Clone Wars
  • Star Wars Pinball: The Last Jedi
  • Star Wars Pinball: The Mandalorian
  • Williams Fish Tales
  • Williams The Machine: Bride of Pin·Bot
  • Williams Whirlwind™️
  • Williams Twilight Zone
  • Williams The Addams Family
  • Williams Star Trek™: The Next Generation
  • Williams Creature from the Black Lagoon
  • Williams Indiana Jones:The Pinball Adventure
  • Williams Junk Yard
  • Williams Medieval Madness
  • Williams Black Rose
  • Williams Monster Bash
  • Williams Safe Cracker
  • Williams The Champion Pub
  • Williams The Getaway: High Speed II
  • Williams The Party Zone
  • Williams Theatre of Magic
  • Williams Attack from Mars
  • Williams Cirqus Voltaire
  • Williams Dr. Dude and his Excellent Ray
  • Williams FunHouse
  • Williams Hurricane
  • Williams No Good Gofers
  • Williams Red and Ted's Road Show
  • Williams Space Station
  • Williams Swords of Fury™
  • Williams Tales of the Arabian Nights
  • Williams White Water
  • Williams World Cup Soccer
  • Captain America
  • Doctor Strange
  • Fantastic Four
  • Iron Man
  • Spider-Man
  • Blade
  • Wolverine
  • Ghost Rider
  • Thor
  • X-Men
  • Moon Knight
  • Civil War
  • Deadpool
  • Venom
  • Marvel's Guardians of the Galaxy
  • Marvel's Avengers: Age of Ultron
  • Marvel's Ant-Man
  • World War Hulk
  • Fear Itself
  • The Infinity Gauntlet
  • Marvel's The Avengers
  • Marvel's Women of Power: A-Force
  • Marvel's Women of Power: Champions
Systeemeisen:

Minimale:
  • Cpu : Intel Core i5-2500K@3.3GHz of AMD FX 6300@3.5GHz
  • Ram geheugen : 16GB
  • Videokaart: Nvidia GeForce GTX 960 of AMD R9 380
  • Pixelschaduw: 5.1
  • Vereist een 64-bitsprocessor en -besturingssysteem
Aanbeloven:
  • Cpu: Intel Core i7-7700K of Ryzen 5 1600
  • Ram geheugen : 16GB
  • Videokaart : Nvidia GeForce RTX 2060 of AMD Radeon RX 5600 XT
  • Pixelschaduw: 5.1
  • Vereist een 64-bitsprocessor en -besturingssysteem
Trailers

[ Voor 255% gewijzigd door Robolokotobo op 09-06-2024 14:11 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Vanaf 45:19 in de video van deze Blahcade Pinball aflevering wordt het zeer interessant en gaat het over machines van fabrikanten Stern, Spooky, American Pinball en JJP voor Pinball FX. Het eerste gedeelte van de video gaat over de Snoopy flipperkast voor de game Zen Pinball Party op Apple Arcade

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooie TS. Veel plezier met spelen iedereen. Hopelijk veel interessante kasten

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dankjewel @Jorgen Ik heb goed mijn best er op gedaan. We gaan zien wat ze gaan brengen. Moet goed komen. Ze hebben het ontwikkelteam flink uitgebreid. Welke echt bestaande kasten zou jij graag naar de game zien komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:09
Bedankt voor de melding. Nog steeds geïrriteerd vanwege de Epic deal, maar ik volg een jaar later wel 😅

Hopelijk is het weer makkelijk om verticaal te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Robolokotobo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 00:31:
Dankjewel @Jorgen Ik heb goed mijn best er op gedaan. We gaan zien wat ze gaan brengen. Moet goed komen. Ze hebben het ontwikkelteam flink uitgebreid. Welke echt bestaande kasten zou jij graag naar de game zien komen?
Poeh, dat is een heel goede vraag. Ik weet maar echt heel weinig van flipperen en speel Pinball FX met vlagen. Soms een paar dagen wel, soms maanden niet. Ik heb veel plezier beleefd aan de Attack from Mars en Back to the Future kasten. Maar ik heb geen idee of deze gebaseerd zijn op echte. Ik vind het in elk geval het leukste als er van alles gebeurt en het niet heel moeilijk is om iets te triggeren, want ik ben er niet bijzonder goed in haha. Welke vond jij het leukst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Beakzz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 00:57:
Bedankt voor de melding. Nog steeds geïrriteerd vanwege de Epic deal, maar ik volg een jaar later wel 😅

Hopelijk is het weer makkelijk om verticaal te spelen.
Ze hebben gezegd dat verticaal spelen (cabinet mode) weer van de partij gaat zijn :)
Jorgen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 01:04:
[...]

Poeh, dat is een heel goede vraag. Ik weet maar echt heel weinig van flipperen en speel Pinball FX met vlagen. Soms een paar dagen wel, soms maanden niet. Ik heb veel plezier beleefd aan de Attack from Mars en Back to the Future kasten. Maar ik heb geen idee of deze gebaseerd zijn op echte. Ik vind het in elk geval het leukste als er van alles gebeurt en het niet heel moeilijk is om iets te triggeren, want ik ben er niet bijzonder goed in haha. Welke vond jij het leukst?
Attack from Mars is een echt bestaande kast van Bally uit de jaren 90. Back to the Future in Pinball FX3 is door Zen Studios zelf bedacht. Het leukst in FX3 vond ik zelf White Water (Williams jaren 90). Wat ik heel graag in Pinball FX wil spelen is Stern's Elvira House of Horrors. Het spookhuis en alles eromheen op die tafel vind ik schitterend. Ook de humor is geweldig. Van Spooky zou ik graag Rick and Morty spelen. Maar in principe zal ik blij zijn met welke moderne tafel dan ook. Van Williams en Bally wil ik graag de tafels met film licenties spelen en Indianapolis 500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Robolokotobo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 01:23:
[...]

Ze hebben gezegd dat verticaal spelen (cabinet mode) weer van de partij gaat zijn :)

[...]

Attack from Mars is een echt bestaande kast van Bally uit de jaren 90. Back to the Future in Pinball FX3 is door Zen Studios zelf bedacht. Het leukst in FX3 vond ik zelf White Water (Williams jaren 90). Wat ik heel graag in Pinball FX wil spelen is Stern's Elvira House of Horrors. Het spookhuis en alles eromheen op die tafel vind ik schitterend. Ook de humor is geweldig. Van Spooky zou ik graag Rick and Morty spelen. Maar in principe zal ik blij zijn met welke moderne tafel dan ook. Van Williams en Bally wil ik graag de tafels met film licenties spelen en Indianapolis 500
Ja filmlicensies vind ik ook leuk. De genoemde Back to the Future, maar bijv. ook sommige Marvel / Star Wars/ Jurassic Park kasten.

• Robolokotobo
Jorgen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 01:25:
[...]

Ja filmlicensies vind ik ook leuk. De genoemde Back to the Future, maar bijv. ook sommige Marvel / Star Wars/ Jurassic Park kasten.
Idd, sommige Star Wars en Marvel kasten in FX3 zijn sterk. En ik weet dat er veel liefhebber zijn van Jurassic Park. Er is ook net een Jurassic Park homepin uitgebracht door Stern. Een kast die gericht is op thuis gebruik en een stuk goedkoper is dan een normale flipperkast. Ze hadden al een normale Jurassic Park kast en die staat bijzonder hoog in de Pinball top 100 https://pinside.com/pinball/top-100

Hier even een video van de Elvira House of Horrors kast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben zelf minder van de "enge dingen" maar die kast ziet e rwel kleurrijk uit!

Grappig dat AfM en JP zo hoog staan. Leuk! En jouw tafel scoort ook goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Jorgen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 01:42:
Ik ben zelf minder van de "enge dingen" maar die kast ziet e rwel kleurrijk uit!

Grappig dat AfM en JP zo hoog staan. Leuk! En jouw tafel scoort ook goed
Elvira is totaal niet eng hoor. Het is echt comedy met een knipoog naar horror. Je zal er geen enge dingen op tegenkomen. Beetje zoals Addam's Family. Ik houd zelf ook niet van enge films en dergelijke

Klopt, AFM en Medieval Madness zijn de twee Williams kasten die altijd erg hoog staan. Daarnaast is Monster Bash erg geliefd. Alle drie die kasten zitten in Pinball FX3 en komen naar Pinball FX. Twilight Zone is ook een Bally/Williams die in de top 10 staat en ik hoop dat we die ook krijgen. Elvira doet het ook netjes met een 13e plaats idd

Er is zelfs Nederlandse inbreng in de top 20 met The Big Lebowski van Dutch Pinball

@Jorgen Ik heb nog even goed gekeken naar wat er op het video scoreboard gebeurt op Elvira en zie toch hier en daar scenes voorbij komen die een beetje eng zijn. Ik zou me er niet echt aan storen maar ik kan me voorstellen dat je het dan niet tof vindt

[ Voor 17% gewijzigd door Robolokotobo op 18-11-2021 02:07 ]

• Robolokotobo
DeadFlip is nu live met Stern's Ghostbusters. Ook één van mijn favorieten

https://www.twitch.tv/deadflip

[ Voor 6% gewijzigd door Robolokotobo op 18-11-2021 02:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beakzz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 00:57:
Ja, dit zie ik ook totaal niet zitten, vooral omdat ik op Linux speel... Wellicht dat er een goed Lutris-script komt, maar anders inderdaad gewoon geduldig wachten tot ie op Steam komt. En dan meteen in de sale kopen. ;) Ik koop nu ook geen enkele tafel voor de volle prijs, dan ben je een vermogen kwijt terwijl echt niet alle tafels pareltjes zijn.

Het voordeel van wachten is ook dat de eerste bugs eruit gespeeld zijn door de early adopters.

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 18-11-2021 04:53 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Robolokotobo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 01:58:
[...]

Elvira is totaal niet eng hoor. Het is echt comedy met een knipoog naar horror. Je zal er geen enge dingen op tegenkomen. Beetje zoals Addam's Family. Ik houd zelf ook niet van enge films en dergelijke

Klopt, AFM en Medieval Madness zijn de twee Williams kasten die altijd erg hoog staan. Daarnaast is Monster Bash erg geliefd. Alle drie die kasten zitten in Pinball FX3 en komen naar Pinball FX. Twilight Zone is ook een Bally/Williams die in de top 10 staat en ik hoop dat we die ook krijgen. Elvira doet het ook netjes met een 13e plaats idd

Er is zelfs Nederlandse inbreng in de top 20 met The Big Lebowski van Dutch Pinball

@Jorgen Ik heb nog even goed gekeken naar wat er op het video scoreboard gebeurt op Elvira en zie toch hier en daar scenes voorbij komen die een beetje eng zijn. Ik zou me er niet echt aan storen maar ik kan me voorstellen dat je het dan niet tof vindt
Dank voor het kijken en voor je uitgebreide reacties. We gaan deze game in de gaten houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Robolokotobo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 00:31:
Mooie TS.

Ben ook niet zo blij met dat Epic-gedoe eerlijk gezegd, net als dat je alle kasten opnieuw moet aanschaffen.

Voor welke ik zou willen zien, deze graag:

Black Knight 2000, Williams, 1989: https://www.ipdb.org/machine.cgi?gid=311

Echt, ik heb honderden guldens (jaja, opa praat....) in die kast gesmeten in de arcadehal (heb je opa weer....).

Ogenschijnlijk simpele gameplay, maar toch meer diepgang dan je denkt. Altijd best lastig om The Kings Ransom (lees: multiball) te halen, je moet die drawbridge op het bovenste level continue unlocken.

|En vlammend snel spel ook, de snelheid van de bal ligt behoorlijk hoog. MagnaSave is ook wel een leuke feature.

Dit blijft toch wel mijn all-time favorite iig.... ik stond ook héél vaak in de top-4 credits. Als je "JJW" als initialen zag", that was me... :P

En die soundtrack... "I am the Black Knight. Stand up and fight!".... heerlijk hoor :)

Dit was de opvolger van de originele Black Knight van Williams, uit 1980 (https://www.ipdb.org/machine.cgi?id=310). Die kast vond ik echter persoonlijk weliswaar leuk, maar toch minder goed dan zijn opvolger.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Room42 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 04:51:
[...]

Ja, dit zie ik ook totaal niet zitten, vooral omdat ik op Linux speel... Wellicht dat er een goed Lutris-script komt, maar anders inderdaad gewoon geduldig wachten tot ie op Steam komt. En dan meteen in de sale kopen. ;) Ik koop nu ook geen enkele tafel voor de volle prijs, dan ben je een vermogen kwijt terwijl echt niet alle tafels pareltjes zijn.

Het voordeel van wachten is ook dat de eerste bugs eruit gespeeld zijn door de early adopters.
FX3 heeft bijna 100 tafels en die gaan bijna allemaal over, dus ik snap dat je dan niet alles full price wil kopen voor FX. Gelukkig hebben ze al gezegd dat alle legacy tafels goedkoop aangeboden gaan worden. En bij release zal niet direct alles beschikbaar zijn.

Er zijn geruchten dat er ongeveer 50 tafels gaan zijn, en dat daarna beetje bij beetje alle legacy tafels toegevoegd worden. Ik denk dat je voor alle 7 Williams/Bally bundels moet denken aan een prijs van rond de 35 euro, Dus 5 euro per pack van 3 tafels. De prijs in FX3 is rond de 10 euro per bundel.

Maar goed als je dan de sales afwacht ben je natuurlijk nog goedkoper uit.

Ik verwacht ook dat, en vooral in de Early Acces periode, er veel bugs aanwezig gaan zijn. Maar ik wil er wel zo snel mogelijk mee aan de slag. Om de nieuwe graphics te zien en de verbeterde physics op alle Williams tafels te ervaren.

Daarnaast speel ik op een hoop tafels voor top 10 leaderboard posities en dan will je niet later beginnen. Want dan hebben de andere spelers altijd het voordeel van meer ervaring en wordt het een hele klus om ze bij te benen. Voor de battle royale mode geld hetzelfde vermoed ik

• Robolokotobo
wildhagen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:24:
[...]

Mooie TS.

Ben ook niet zo blij met dat Epic-gedoe eerlijk gezegd, net als dat je alle kasten opnieuw moet aanschaffen.

Voor welke ik zou willen zien, deze graag:

[YouTube: Black Knight 2000 Pinball - Gameplay]

Black Knight 2000, Williams, 1989: https://www.ipdb.org/machine.cgi?gid=311

Echt, ik heb honderden guldens (jaja, opa praat....) in die kast gesmeten in de arcadehal (heb je opa weer....).

Ogenschijnlijk simpele gameplay, maar toch meer diepgang dan je denkt. Altijd best lastig om The Kings Ransom (lees: multiball) te halen, je moet die drawbridge op het bovenste level continue unlocken.

|En vlammend snel spel ook, de snelheid van de bal ligt behoorlijk hoog. MagnaSave is ook wel een leuke feature.

Dit blijft toch wel mijn all-time favorite iig.... ik stond ook héél vaak in de top-4 credits. Als je "JJW" als initialen zag", that was me... :P

En die soundtrack... "I am the Black Knight. Stand up and fight!".... heerlijk hoor :)

Dit was de opvolger van de originele Black Knight van Williams, uit 1980 (https://www.ipdb.org/machine.cgi?id=310). Die kast vond ik echter persoonlijk weliswaar leuk, maar toch minder goed dan zijn opvolger.
Dankjewel. Ik had er de juiste energie voor gisteravond en dacht dan kan ik het beter nu gelijk doen :)

Ik ben bekend met Black Knight 2000 maar zelf nooit gespeeld. Ik denk dat die ook wel naar FX komt. Heeft geloof ik ook geen specifieke licentie dus dan zal het een no brainer zijn voor Zen. Ik heb deze zomer voor het eerst in 20 jaar weer een keer op echte flipperkasten gespeeld. Één daarvan was de vrij nieuwe Stern Black Knight Sword of Rage. Een bijzondere kast maar het was niet echt mijn ding. Misschien dat ik er na meer speeltijd wel wat in zie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stern ben ik nooit fan van geweest, zowel vroeger als nu. Mijn favorieten blijven toch Williams en Bally, op korte afstand gevolgd door Gottlieb.

SEGA/Data East hadden wel leuke kasten, maar vaak ook net niet enzo. Heel erg wisselvallig.

Op een of andere manier vind ik de SS-kasten toch vaak wel leuker dan de DMD-kasten. Uitzonderingen aan beide kanten uiteraard daargelaten, zoals Addams Family, Twilight Zone, Medieval Madness, Tales of the Arabian Nights, Dr. Who etc.

Zelfs EM-kasten vind ik nog wel leuk om af en toe een te spelen, is toch weer héél erg anders. Bij de EM's is Gottlieb echt heer en meester, Wiliams/Bally hadden ook wel leuke EM-ers, maar Gottlieb stak er ver bovenuit. Jammer dat die de slag naar SS veel te laat gemaakt hebben, en de overgang naar DMD was al helemaal niks. Behalve dan Stargate van Gottlieb, dat vind ik wel een superkast.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Het ligt er denk ik ook een beetje aan waar je het meest mee opgegroeid bent en welke kasten je van de verschillende merken gespeeld hebt. Maar ik vind de moderne Stern kasten toch wel heel erg vet. Dat begon met Ghostbusters. In de tijd dat ik Pinball net herontdekt had in digitale vorm. DeadFlip zijn livestreams op Twitch hebben er voor mij ook veel hype aan gegeven. Er zijn ook genoeg tafels van ze die ik niet boeiend vindt. Maar voor mij is Stern nu wat Williams in de jaren 90 voor mij was.

Electro Mechanical kasten zijn ook vermakelijk om te spelen. Ik heb een tijdje Zaccaria Pinball gespeeld en vond dat zeer relaxed. Zelfs de geluidseffecten zijn plezant

Ik ben ook bekend met de geschiedenis van Gottlieb en volgens mij is wat jij zegt zo'n beetje wat de meeste spelers zeggen. Ik heb vergelijkbare meningen vaak voorbij zien komen. Ik geloof dat TX Sector ook een kast van ze is die veel mensen waarderen

[ Voor 4% gewijzigd door Robolokotobo op 18-11-2021 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:59:
Stern ben ik nooit fan van geweest, zowel vroeger als nu. Mijn favorieten blijven toch Williams en Bally, op korte afstand gevolgd door Gottlieb.

SEGA/Data East hadden wel leuke kasten, maar vaak ook net niet enzo. Heel erg wisselvallig.

Op een of andere manier vind ik de SS-kasten toch vaak wel leuker dan de DMD-kasten. Uitzonderingen aan beide kanten uiteraard daargelaten, zoals Addams Family, Twilight Zone, Medieval Madness, Tales of the Arabian Nights, Dr. Who etc.

Zelfs EM-kasten vind ik nog wel leuk om af en toe een te spelen, is toch weer héél erg anders. Bij de EM's is Gottlieb echt heer en meester, Wiliams/Bally hadden ook wel leuke EM-ers, maar Gottlieb stak er ver bovenuit. Jammer dat die de slag naar SS veel te laat gemaakt hebben, en de overgang naar DMD was al helemaal niks. Behalve dan Stargate van Gottlieb, dat vind ik wel een superkast.
Je bent me echt helemaal kwijt
Wat houden deze afkortingen in? Speelstijl? Techniek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jorgen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:19:
[...]

Je bent me echt helemaal kwijt
Wat houden deze afkortingen in? Speelstijl? Techniek?
Techniek.

EM = Electro-Mechanisch. Dus echt met fysieke spoelen, circuits, draden etc. Loodzware kasten daardoor. De puntentellers waren van die grote witte rollen enzo. Grofweg in gebruik van de jaren 20 tot eind jaren 70.
SS = Solid State. Dus met alfanumerieke LED's als display en gebruik makend van chips ipv electromechanische schakelingen. Grofweg van 1980 tot begin jaren 90
DMD = Dot Matrix Display, waar ook grafische animaties op kunnn worden getoond, soms zelfs in kleur. Grotere schermen ook, en nog veel meer gecomputeriseerd. In gebruik sinds begin jaren 90 tot nu toe.

EM:

Afbeeldingslocatie: https://www.pinballrebel.com/game/pins/captain_fantastic/captain_fantastic_3.jpg

SS:

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/2a0s5bk8p3351.jpg?width=1383&format=pjpg&auto=webp&s=8d929e73689dacbcff822db6284e171c77cb295d

DMD:

Afbeeldingslocatie: https://pinballandmore.com/wp/wp-content/uploads/2016/10/IMG_9809.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 18-11-2021 15:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:23:
[...]

Techniek.

EM = Electro-Mechanisch. Dus echt met fysieke spoelen, circuits, draden etc. Loodzware kasten daardoor. De puntentellers waren van die grote witte rollen enzo. Grofweg in gebruik van de jaren 20 tot eind jaren 70.
SS = Solid State. Dus met alfanumerieke LED's als display en gebruik makend van chips ipv electromechanische schakelingen. Grofweg van 1980 tot begin jaren 90
DMD = Dot Matrix Display, waar ook grafische animaties op kunnn worden getoond, soms zelfs in kleur. Grotere schermen ook, en nog veel meer gecomputeriseerd. In gebruik sinds begin jaren 90 tot nu toe.

EM:

[Afbeelding]

SS:

[Afbeelding]

DMD:

[Afbeelding]
Dankjewel voor deze top uitleg 👍🏻👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jorgen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:26:
[...]

Dankjewel voor deze top uitleg 👍🏻👍🏻
No problem :)

Soms wordt SS ook nog uitgesplitst naar SS en SS/AN: Alfanumeric.

De allereerste SS-kasten kosten namelijk alleen cijfers weergeven op hun display, geen letters. Daarna kwamen er ook displays die letters konden weergeven (alfanumerieke tekens dus).

De 2e foto hierboven, van Black Knight 2000, is dus een voorbeeld van een AN-kast, de display kan letters aangeven.

Niet alle flipperkast-reparateurs kunnen overweg met EM-kasten, dat is qua techniek compleet anders en ouderwetser en gespecialiseerder dan SS- en DMD-kasten, die qua techniek veel dichter bij elkaar in de buurt zitten.

Mede door de leeftijd, maar ook inherent de techniek, zijn EM-kasten storingsgevoeliger.

De laatste geproduceerde EM was van Gottlieb, de Space Walk uit 1979 (https://www.ipdb.org/machine.cgi?id=2263)

De eerste prototypes/kleine series SS-kasten kwamen vanaf 1975, vanaf eind jaren 70 kwamen die in grotere opkomst. De eerste DMD was "Checkpoint" van Data East uit februari 1991 (https://www.ipdb.org/machine.cgi?id=498)

Voor de volledigheid: ook DMD-kasten zijn dus solid state, het verschil SS/DMD zit hem vooral in het display, en de verdergaande automatisering van de DMD-generatie ten opzichte van de pure SS-generatie.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 18-11-2021 15:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Opnieuw bedankt. Denk dat ik het wel een beetje begrijp. Voor letters moest ie ook uitgebreider geprogrammeerd worden, denk ik

Zag je ook veel verschil in duurzaamheid per soort techniek, of per decennium bijv?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jorgen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:39:
Opnieuw bedankt. Denk dat ik het wel een beetje begrijp. Voor letters moest ie ook uitgebreider geprogrammeerd worden, denk ik
Dat, maar de LCD-display had ook minder posities, en kon dus maar een paar dingen op laten lichten, niet genoeg voor letters.

Mooi voorbeeld waarin je dat goed kunt zien:

Afbeeldingslocatie: https://www.ipdb.org/images/2294/image-20.jpg

Dat is de "Spirit of '76" van Mirco (https://www.ipdb.org/machine.cgi?id=2294) , een kleine producent die maar 2 kasten gemaakt heeft. Dit was (mogelijk, is niet zeker) de allereerste digitale flipperkast van de SS-generatie, uit oktober 1975.
Zag je ook veel verschil in duurzaamheid per soort techniek, of per decennium bijv?
Volgens mij niet, maar ik heb geen exacte cijfers.

Wel waren sommige CPU's/moederborden van de eerste generatie SS-kasten vaak vrij onbetrouwbaar, waardoor kasten met dat systeem relatief vaak storingen hadden.

Berucht was de System 1 van Gottlieb die heel erg onbetrouwbaar was. Dit was de eerste generatie hardware van Gottlieb gebaseerd op SS-techniek, en met de aan System 1-gerelateerde storingen zijn ze hun enorme marktaandeel die ze met hun superieure EM-kasten opgebouwd hadden grotendeels kwijtgeraakt aan Williams en Bally, die veel betrouwbaardere systemen hadden.

Later kwamen ze wel met de opvolger, hun System 3 die veel betrouwbaarder was, maar toen was hun marktaandeel al flink ingezakt en hadden ze een slechtere naam gekregen.

Mede door deze issues zijn er relatief weinig System 1-kasten bewaard gebleven, iig in werkende conditie. Van een aantal flipper-reparateurs weet ik ook dat ze geen System 1-kasten repareren omdat dat bijna onbegonnen werk is, en er is niet of nauwelijks aan onderdelen te komen.
Of the big 4 pinball makers, Gottlieb® was slowest converting from EM to Solid State, producing EMs into 1979 while Bally, Stern, and Williams had all abandoned doing so in 1977 / early 1978. The reason why Gottlieb® manufactured EMs so much longer into the solid state era is primarily due to the demand for EMs in their French market.

[...]

One of the biggest issues with the System 1 platform was that it had unreliable ground connections. Unlike the other popular manufacturers of the time, Gottlieb® relied solely on connectors and daisy-chained wiring to transport the ground lines from board to board. A large ground plane was used behind the boards, but the circuit boards' grounds were not physically secured to it. Gottlieb® instead opted to use plastic standoffs to elevate and secure the boards to the backbox. Thus, if a single ground connector failed in the chain, the logic ground could fail for one or several of the circuit boards. This could potentially lead to locked on coils, relays, and / or controlled lamps. In turn, transistors and chips would fail.

[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 18-11-2021 17:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik ben een old-timer en herinner me vooral de kasten welke ik als jong ventje heb staan spelen op campings. Dat zijn absoluut niet de beste kasten waar ik ooit op gepeeld heb maar die wel in mijn geheugen gegrift zijn.

Kasten als Kiss en Eight Ball. Oh en Flash Gordon niet te vergeten.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:58:
[...]

Dat, maar de LCD-display had ook minder posities, en kon dus maar een paar dingen op laten lichten, niet genoeg voor letters.

Mooi voorbeeld waarin je dat goed kunt zien:

[Afbeelding]

Dat is de "Spirit of '76" van Mirco (https://www.ipdb.org/machine.cgi?id=2294) , een kleine producent die maar 2 kasten gemaakt heeft. Dit was (mogelijk, is niet zeker) de allereerste digitale flipperkast van de SS-generatie, uit oktober 1975.

[...]

Volgens mij niet, maar ik heb geen exacte cijfers.

Wel waren sommige CPU's/moederborden van de eerste generatie SS-kasten vaak vrij onbetrouwbaar, waardoor kasten met dat systeem relatief vaak storingen hadden.

Berucht was de System 1 van Gottlieb die heel erg onbetrouwbaar was. Dit was de eerste generatie hardware van Gottlieb gebaseerd op SS-techniek, en met de aan System 1-gerelateerde storingen zijn ze hun enorme marktaandeel die ze met hun superieure EM-kasten opgebouwd hadden grotendeels kwijtgeraakt aan Williams en Bally, die veel betrouwbaardere systemen hadden.

Later kwamen ze wel met de opvolger, hun System 3 die veel betrouwbaarder was, maar toen was hun marktaandeel al flink ingezakt en hadden ze een slechtere naam gekregen.

Mede door deze issues zijn er relatief weinig System 1-kasten bewaard gebleven, iig in werkende conditie. Van een aantal flipper-reparateurs weet ik ook dat ze geen System 1-kasten repareren omdat dat bijna onbegonnen werk is, en er is niet of nauwelijks aan onderdelen te komen.

[...]
Ja snap ik. 1 of 2 slechte kasten kunnen een goede naam verknoeien

Nu werken lcd's met pixels. Hoe ging dat toentertijd dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jorgen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:44:
[...]

Ja snap ik. 1 of 2 slechte kasten kunnen een goede naam verknoeien
Er zijn 16 kasten gemaakt met System 1: Cleopatra, Sinbad, Joker Poker, Dragon, Solar Ride, Countdown, Close Encounters, Charlie's Angels, Pinball Pool, Totem, Incredible Hulk, Genie, Buck Rogers, Torch, Roller Disco, and Asteroid Annie.

Dit is bijvoorbeeld hoe zo'n System 1-systeem eruit zag:

Afbeeldingslocatie: http://www.pinrepair.com/sys1/cntdown1.jpg

Dit is een Countdown, uit april 1979 (https://www.ipdb.org/machine.cgi?id=573), wat in feite de 4-player SS-variant is van hun allerlaatste, en hierboven al genoemde, 2-player EM "Space Walk" uit hetzelfde jaar.

Vergelijk dat met de Kiss die @Ngangatar hierboven al noemde, van Bally van april 1978 (https://www.ipdb.org/machine.cgi?gid=1386):

Afbeeldingslocatie: https://www.ipdb.org/images/1386/image-56.png

Dat ziet er dus al een stuk netter uit
Nu werken lcd's met pixels. Hoe ging dat toentertijd dan?
Dat durf ik eerlijk niet te zeggen, zo diep zit ik niet in die materie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:51:
[...]

Er zijn 16 kasten gemaakt met System 1: Cleopatra, Sinbad, Joker Poker, Dragon, Solar Ride, Countdown, Close Encounters, Charlie's Angels, Pinball Pool, Totem, Incredible Hulk, Genie, Buck Rogers, Torch, Roller Disco, and Asteroid Annie.

Dit is bijvoorbeeld hoe zo'n System 1-systeem eruit zag:

[Afbeelding]

Dit is een Countdown, uit april 1979 (https://www.ipdb.org/machine.cgi?id=573), wat in feite de 4-player SS-variant is van hun allerlaatste, en hierboven al genoemde, 2-player EM "Space Walk" uit hetzelfde jaar.

Vergelijk dat met de Kiss die @Ngangatar hierboven al noemde, van Bally van april 1978 (https://www.ipdb.org/machine.cgi?gid=1386):

[Afbeelding]

Dat ziet er dus al een stuk netter uit

[...]

Dat durf ik eerlijk niet te zeggen, zo diep zit ik niet in die materie.
Ik zie wel dat het kabelmanagement netter is, maar verder heb ik nulkommanul kennis van printplaatjes 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Een overzicht van PinballWiz45B wat betreft de verwachte tafels voor FX. Hij is iemand met veel verstand van zaken en heeft het vaak bij het juiste eind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBlDbeeiBoyEHIik26tFCGV4lSs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mrNANUrlHhcmwhxcB6aBTjlD.png?f=fotoalbum_large

Morgen is er een nieuwe The Pinball Show:

The 10th Episode of The Pinball Show premieres on Friday! Join us for fresh news from the digital pinball world.

Don't forget to set a reminder! 😉

👉https://bit.ly/TPS10PremiereYT

👉 https://bit.ly/TPS10PremiereFB

PinballWiz gaat dit vanavond ook bespreken op zijn Twitch kanaal: https://www.twitch.tv/pinballwiz45b

Die begint wel heel laat. Ergens rond half twee en half drie vannacht

[ Voor 9% gewijzigd door Robolokotobo op 18-11-2021 20:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
@Beakzz @Room42 Er is nog wel wat onderweg voor FX3. Een physics update die de nieuwste physics naar alle Wlliams tafels brengt. Er was veel kritiek op de physics van de eerste 4 Williams volumes. Zen werkte daarom aan de physics en sinds de Universal Monsters pack is iedereen erg te spreken. Dat zijn zo'n beetje ook de physics die we mogen verwachten voor Pinball FX. Het klinkt misschien alsof het nooit veel uit kan maken, maar geloof me het wordt er een stuk beter speelbaar van. De bal gedraag zich zoals je mag verwachten van een pinball. Ik heb me flink geërgerd in het begin en dan vooral met Attack from Mars. Zo erg dat ik die kast amper gespeeld heb in classic arcade (simulatie) mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Morgen :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sWLhtE8e7pH4d-hHvsdejhM3zg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p0KXGfCLylvBjdpjLbFte7h4.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Over 20 minuten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
HOLY HELL!!

• Ngangatar
  • Niet online
Dat ziet er gruwelijk goed uit, leuk dat ze nu ook filmweergaves kunnen doen zoals ze onlangs al vertelden in een van de youtube uitzendingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ngangatar schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:54:
Dat ziet er gruwelijk goed uit, leuk dat ze nu ook filmweergaves kunnen doen zoals ze onlangs al vertelden in een van de youtube uitzendingen.
Idd, dat ziet er tof uit die video's op het speelveld. Verbazingwekkend dat deze ook naar FX3 komt. Omdat ze eerder zeiden dat ze daar geen kasten meer voor uit zouden brengen. Daar zullen hier ook mensen blij mee zijn. Ik kan me niet voorstellen wat voor strijd deze kast gaat brengen op de leaderboards. Want alle fanatiekelingen gaan dit vast kapot spelen

Ik heb gisteravond nog even gestreamed. Hier nog even een highlight video. Ik sta sinds gisteravond op de 12e plaats op deze kast op het classic arcade all time leaderboard. Monster Bash

https://www.twitch.tv/videos/1235471271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
De Epic Games store pagina van Pinball FX is ook live. Stond zelfs een paar dagen op de voorpagina

https://www.epicgames.com/store/en-US/p/pinball-fx

@wildhagen Misschien dat jij hier een idee van hebt. Hoe krijgen we Pinball FX op de voorpagina van Tweakers? Zou heel tof zijn bij de release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@Robolokotobo helaas geen idee, ik ben ook maar gewone user (geen crew-member) :)

Enige wat je zou kunnen proberen is een news-submit indienen: https://tweakers.net/submit/

Maar dan nog blijf je afhankelijk van of een redacteur het nieuwsrwaardig genoeg vind om er een atikel van te maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ja ik heb eerder al eens wat ingestuurd over Pinball FX. Weet niet meer precies wat het was, maar er was niks mee gedaan. Misschien Indiana Jones insturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:46:
Ja ik heb eerder al eens wat ingestuurd over Pinball FX. Weet niet meer precies wat het was, maar er was niks mee gedaan. Misschien Indiana Jones insturen
Misschien hadden ze destijds meer content en moesten ze een keuze maken. Gewoon proberen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ngangatar schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:06:
[...]

Misschien hadden ze destijds meer content en moesten ze een keuze maken. Gewoon proberen d:)b
Dat is waar. Je weet nooit waarom ze inzendingen niet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:59:
Is er al iets bekend of er in deze editie van Pinball FX wel EM tafels gaan komen?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
@Stoney3K Sorry voor de late reactie, maar daar zeggen ze nog niks over tot nu toe

De nieuwste The Pinball Show met een kijkje in de nieuwe game en o.a. Indiana Jones gameplay

[ Voor 18% gewijzigd door Robolokotobo op 02-02-2022 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Ok, vraagje aan jullie.

Ik ben een fervent PC gamer en ondanks meerdere pogingen in het verleden, staan mijn consoles meestal weg te roesten. Lang geleden een PS3, 2 verschillende X-boxes en recentelijk nog een Nintendo Switch. Ik vind muis/keyboard gewoon een fijnere combinatie, zal wellicht ook aan de leeftijd liggen.

Toch vond ik Pinball FX via (oh ja, Steam link nog vergeten) de televisie een stuk indrukwekkender om te spelen dan op de PC. Aangezien het aantal benodigde knoppen gelimiteerd is, heb ik geen moeite met Pinball via een console.

In eerste instantie komt FX alleen uit voor de PC meen ik, maar ik loop toch al een beetje te dubben of ik wel of geen console er voor ga aanschaffen op termijn. Zeker omdat de TV onlangs vervangen is.

Wat is jullie ervaring met Pinball op consoles of hoe spelen jullie FX het liefst? Wellicht dat jullie ervaringen mij een nog niet niet zelf bedacht inzicht kunnen geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Het ligt eraan hoe FX gaat draaien met betrekking tot input latency. Gaat het in 120 fps of meer draaien op de nieuwe consoles? Hebben ze met de nieuwe engine er misschien wel voor gezorgd dat de input delay lager ligt dan bij FX3? Heb je een snelle TV? De juiste instellingen geselecteerd op de TV voor zo weinig mogelijk input delay? Misschien is de game wel bedoelt om in 60fps te draaien en hebben ze truukjes toegepast om het super responsive aan te laten voelen. Die Ratchet and Clank game voor de PS5 heeft dat bijvoorbeeld

Persoonlijk speel ik liever op een monitor. Maar op mijn 40 inch TV ziet het er wel echt heel mooi uit. Ik speel graag vanuit mijn bureaustoel met de onderarmen op de armleuningen

Ik zou wachten op de reacties van de spelers in het Pinball FX Discord en de Reddit pagina https://www.reddit.com/r/PinballFX3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@-ET- Ik heb ook mijn hardware geupgrade. Ik heb een systeem met een i5 10400F, 8GB RAM en een GTX 1660 Super in huis gehaald. De bedoeling is nog 8GB RAM toe te voegen. Nog een week of 4 tot de release van FX heb ik begrepen. Ik heb dan geen raytracing maar met de performance moet het wel goed zitten. Ik speel in 1080P. Het oude systeem had het misschien ook wel aan gekund maar met streamen van FX3 naar Twitch had hij het een beetje lastig. Toen zag ik dit systeem en het was mooi binnen budget dus niet lang over getwijfeld

Ik ben van plan om alle Williams tafels uit FX3 voorlopig achter me te laten in de nieuwe FX. De enige tafel die ik aan ga houden is Fish Tales. Daar wordt ik nooit zat van. De andere Williams tafels uit FX3 heb ik teveel gespeeld en het voelt niet goed meer als ik ze opstart. Ik ben ze echt beu. En FX released met diverse nieuwe tafels. De nieuwe Star Wars tafels uit de VR game, drie nieuwe Zen Originals en Williams Indiana Jones. Ik vind het een goed plan van mezelf :Y

In FX ga je trouwens tafels per stuk kunnen kopen. Dat vind ik ook tof want dan kan je echt kiezen wat je wil en de focus op de net gekochte tafel leggen. Er komt ook een abonnementsvorm. Dat kan wel mooi zijn als je een maand lang alles uit wil proberen. Dan kan je daarna beslissen welke tafels in je collectie wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:56:
Het ligt eraan hoe FX gaat draaien met betrekking tot input latency. Gaat het in 120 fps of meer draaien op de nieuwe consoles? Hebben ze met de nieuwe engine er misschien wel voor gezorgd dat de input delay lager ligt dan bij FX3? Heb je een snelle TV? De juiste instellingen geselecteerd op de TV voor zo weinig mogelijk input delay? Misschien is de game wel bedoelt om in 60fps te draaien en hebben ze truukjes toegepast om het super responsive aan te laten voelen. Die Ratchet and Clank game voor de PS5 heeft dat bijvoorbeeld

Persoonlijk speel ik liever op een monitor. Maar op mijn 40 inch TV ziet het er wel echt heel mooi uit. Ik speel graag vanuit mijn bureaustoel met de onderarmen op de armleuningen

Ik zou wachten op de reacties van de spelers in het Pinball FX Discord en de Reddit pagina https://www.reddit.com/r/PinballFX3/
Ik had wellicht iets duidelijker moeten zijn wat betreft TV maar die is prima geschikt voor gaming. Hier een pagina die puur over gaming gaat voor deze tv, vandaar dat Pinball mij heerlijk lijkt om hierop te doen.(reviews: LG G1 oled-tv - Een evolutie aan je muur). Het is inderdaad wel afwachten hoe goed de port zal zijn naar de consoles van de Pinball FX developers. Wellicht is afwachten op de eerste reacties wel een prima idee.

Op de PC maak ik me overigens geen zorgen. Heb nu een jaar of 2-3 een 2080 er in hangen en die draait alles prima, daar zal een flipperkast weinig verschil in brengen. De processor is onderkant van de markt momenteel (X2700) maar kan vervangen worden door een 5950 eventueel (MB is daarvoor geschikt). Maar liever wacht ik nog een tijdje om alles in 1 keer te vervangen ipv onderdeel voor onderdeel.

Gelijk even een "join" gedaan op die /R. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ngangatar schreef op zondag 6 februari 2022 @ 09:49:
[...]

Ik had wellicht iets duidelijker moeten zijn wat betreft TV maar die is prima geschikt voor gaming. Hier een pagina die puur over gaming gaat voor deze tv, vandaar dat Pinball mij heerlijk lijkt om hierop te doen.(reviews: LG G1 oled-tv - Een evolutie aan je muur). Het is inderdaad wel afwachten hoe goed de port zal zijn naar de consoles van de Pinball FX developers. Wellicht is afwachten op de eerste reacties wel een prima idee.

Op de PC maak ik me overigens geen zorgen. Heb nu een jaar of 2-3 een 2080 er in hangen en die draait alles prima, daar zal een flipperkast weinig verschil in brengen. De processor is onderkant van de markt momenteel (X2700) maar kan vervangen worden door een 5950 eventueel (MB is daarvoor geschikt). Maar liever wacht ik nog een tijdje om alles in 1 keer te vervangen ipv onderdeel voor onderdeel.

Gelijk even een "join" gedaan op die /R. Thanks.
RTX 2080 is fijn. Dan kan je straks met raytracing aan spelen. Ja dat zou ik dan ook doen, alles later in 1 keer vervangen. Dat is toch een Ryzen 8 core cpu of zo? 2700X? Zou nog wel een tijd mee moeten kunnen.

Die TV is super vet idd. Dat wordt genieten met de graphics van FX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:13
Robolokotobo schreef op zondag 6 februari 2022 @ 01:34:
@-ET- Ik heb ook mijn hardware geupgrade. Ik heb een systeem met een i5 10400F, 8GB RAM en een GTX 1660 Super in huis gehaald. De bedoeling is nog 8GB RAM toe te voegen. Nog een week of 4 tot de release van FX heb ik begrepen. Ik heb dan geen raytracing maar met de performance moet het wel goed zitten. Ik speel in 1080P. Het oude systeem had het misschien ook wel aan gekund maar met streamen van FX3 naar Twitch had hij het een beetje lastig. Toen zag ik dit systeem en het was mooi binnen budget dus niet lang over getwijfeld

Ik ben van plan om alle Williams tafels uit FX3 voorlopig achter me te laten in de nieuwe FX. De enige tafel die ik aan ga houden is Fish Tales. Daar wordt ik nooit zat van. De andere Williams tafels uit FX3 heb ik teveel gespeeld en het voelt niet goed meer als ik ze opstart. Ik ben ze echt beu. En FX released met diverse nieuwe tafels. De nieuwe Star Wars tafels uit de VR game, drie nieuwe Zen Originals en Williams Indiana Jones. Ik vind het een goed plan van mezelf :Y

In FX ga je trouwens tafels per stuk kunnen kopen. Dat vind ik ook tof want dan kan je echt kiezen wat je wil en de focus op de net gekochte tafel leggen. Er komt ook een abonnementsvorm. Dat kan wel mooi zijn als je een maand lang alles uit wil proberen. Dan kan je daarna beslissen welke tafels in je collectie wil hebben
dat is een mooie upgrade zo. Zeker voor 1080p prima te doen. Per stuk klikt mooi. Hangt wel van de prijsstelling af. Ik zit er ook niet zo op te wachten om weer alle kasten te moeten kopen. Williams heb ik nu en op de PC en op de Switch.

FX gaat ik straks op mijn laptop met een 32" QHD scherm spelen samen met mijn Xbox controller. op nog geen meter afstand is dat bijna een TV ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
-ET- schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:36:
[...]

dat is een mooie upgrade zo. Zeker voor 1080p prima te doen. Per stuk klikt mooi. Hangt wel van de prijsstelling af. Ik zit er ook niet zo op te wachten om weer alle kasten te moeten kopen. Williams heb ik nu en op de PC en op de Switch.

FX gaat ik straks op mijn laptop met een 32" QHD scherm spelen samen met mijn Xbox controller. op nog geen meter afstand is dat bijna een TV ervaring.
Same here, stuk voor stuk aanschaffen na het kijken van een aantal kasten. Zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
-ET- schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:36:
[...]

32 inch is ook mooi idd. Ik had ook een 32 inch scherm maar die is kapot gegaan omdat hij niet goed kon ademen toen ik hem op zijn zij in een stoel gezet had voor FX3 in cabinet mode. Zonde. Was een 1080P 60 Samsung met VA paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Hoorde ik nu goed dat er ook clans gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ja dat klopt. Ik wil wel graag verder met TeamGoT. Maar misschien is er straks ook wel een wat grotere clan die interessant is om te joinen. Alleen als iedereen het er mee eens is natuurlijk. Maar misschien willen sommigen van jullie ook wel een andere specifieke clan joinen omdat ze die spelers kennen of zo. Iedereen staat vrij om daar in te doen wat ze willen natuurlijk

Volgens mij zij onze huidige leden ET, 36, jurgenjw en ik. Maar ik kon wel eens een console speler zijn vergeten. We hadden ook altijd Promkin maar die is gestopt met pinball. Gigantisch goeie speler. Helaas dat we die moeten missen

Wat is jouw gamertag ook alweer? @Ngangatar

[ Voor 26% gewijzigd door Robolokotobo op 06-02-2022 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:07:
Ja dat klopt. Ik wil wel graag verder met TeamGoT. Maar misschien is er straks ook wel een wat grotere clan die interessant is om te joinen. Alleen als iedereen het er mee eens is natuurlijk. Maar misschien willen sommigen van jullie ook wel een andere specifieke clan joinen omdat ze die spelers kennen of zo. Iedereen staat vrij om daar in te doen wat ze willen natuurlijk

Volgens mij zij onze huidige leden ET, 36, jurgenjw en ik. Maar ik kon wel eens een console speler zijn vergeten. We hadden ook altijd Promkin maar die is gestopt met pinball. Gigantisch goeie speler. Helaas dat we die moeten missen

Wat is jouw gamertag ook alweer? @Ngangatar
Jaaaaaren geleden was ik bloedfanatiek met alle spellen, tegenwoordig ben ik veel meer relaxed en wat meer op de achtergrond. Ik vind daardoor beide keuzes wel ok, zolang ik maar kan flipperen en hoge scores neer kan zetten op de kasten die op dat moment nodig zijn voor de clan. Puur een dienende rol.

Mijn gamertag moet ik even opzoeken, ik heb geen xbox meer dus moet ook even checken welke je bedoeld. De Microsoft tag of de Steam tag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
Dat relaxed op de achtergrond ken ik. ook met FX wil ik gewoon lekker pinballen. Als ik bepaalde kasten van de clan moet doen, doe ik dat graag. Geeft ook beetje een afwisseling in welke kast je moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ngangatar schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:54:
[...]

Jaaaaaren geleden was ik bloedfanatiek met alle spellen, tegenwoordig ben ik veel meer relaxed en wat meer op de achtergrond. Ik vind daardoor beide keuzes wel ok, zolang ik maar kan flipperen en hoge scores neer kan zetten op de kasten die op dat moment nodig zijn voor de clan. Puur een dienende rol.

Mijn gamertag moet ik even opzoeken, ik heb geen xbox meer dus moet ook even checken welke je bedoeld. De Microsoft tag of de Steam tag?
Ja ik herinner me nog dat toen FX3 uit kwam wij allebei op Xbox speelden. Ik heb het de afgelopen jaren behoorlijk serieus genomen. Dat is terug te zien in mijn scores. Op Xbox en Steam samen heb ik er ongeveer 1200 uur in. Dat is voor een game nog niet eens zo gek veel maar voor pinball wel. Tute, die overal achter Tarek Oberdieck staat zegt dat hij er 2000 uur in heeft. Wat dat betreft had ik misschien net een beetje vaker moeten spelen. Maar ik ben tevreden met wat ik bereikt heb. Veel top 10 posities en de #1 op White Water. Het hart zat me soms wel in de keel. Maar kreeg er ook altijd wel een kick van als ik wat bereikt had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:48:
[...]

Ja ik herinner me nog dat toen FX3 uit kwam wij allebei op Xbox speelden. Ik heb het de afgelopen jaren behoorlijk serieus genomen. Dat is terug te zien in mijn scores. Op Xbox en Steam samen heb ik er ongeveer 1200 uur in. Dat is voor een game nog niets een zo gek veel maar voor pinball wel. Tute, die overal achter Tarek Oberdieck staat zegt dat hij er 2000 uur in heeft. Wat dat betreft had ik misschien net een beetje vaker moeten spelen. Maar ik ben tevreden met wat ik bereikt heb. Veel top 10 posities en de #1 op White Water. Het hart zat me soms wel in de keel. Maar kreeg er ook altijd wel een kick van als ik wat bereikt had
Voor een flipperspel is 1200 uur bizar veel;).

Ok, dan heb ik mijn username even niet voor je verwacht ik, aangezien de Xbox app op PC net even anders lijkt te zijn. Daar kan ik Pinball FX3 niet meer in vinden overigens. Wel in Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ngangatar schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Voor een flipperspel is 1200 uur bizar veel;).

Ok, dan heb ik mijn username even niet voor je verwacht ik, aangezien de Xbox app op PC net even anders lijkt te zijn. Daar kan ik Pinball FX3 niet meer in vinden overigens. Wel in Steam.
Misschien dat je hem even opnieuw moet downloaden uit de Windows Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Misschien dat je hem even opnieuw moet downloaden uit de Windows Store
Poging gedaan, maar dat kan alleen met FX2 merkte ik. FX3 loopt vast met een foutmelding bij installatie en ik kwam erachter dat die alleen voor de console is.

Mocht het op een andere manier wel kunnen, hoor ik het graag.

Op Steam kan het wel, maar die info gaat niet richting windows etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:39
No VR no buy, pinball fx2 vr vond ik echt fantastisch alleen mis ik daar de bally en williams kasten.

Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ngangatar schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Poging gedaan, maar dat kan alleen met FX2 merkte ik. FX3 loopt vast met een foutmelding bij installatie en ik kwam erachter dat die alleen voor de console is.

Mocht het op een andere manier wel kunnen, hoor ik het graag.

Op Steam kan het wel, maar die info gaat niet richting windows etc.
FX3 is crossplatform tussen de Xbox console en de Microsoft Store. Ik heb de Microsoft store versie hier zelf ook draaien. Met alle tafels die ik op Xbox gekocht heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
FX2 heb ik ook nog gehad. Op de PS3 en op de Vita volgens mij. Ik heb alleen nooit alle tafels meer kunnen herstellen. Ik had toen veel Marvel kasten volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
-ET- schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:13:
FX2 heb ik ook nog gehad. Op de PS3 en op de Vita volgens mij. Ik heb alleen nooit alle tafels meer kunnen herstellen. Ik had toen veel Marvel kasten volgens mij
Daar waren problemen mee geloof ik. Tafels meenemen van FX2 naar FX3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
Het herstellen in FX2 was al een issue. Althans op de Vita. Ik zal eens kijken wat ik daarin nog had.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F02DnwKVTpnFp0B6qdbSpMe67U4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUMoZBixucD9e1cE6rc4Pzfu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door -ET- op 07-02-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
-ET- schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:15:
Het herstellen in FX2 was al een issue. Althans op de Vita. Ik zal eens kijken wat ik daarin nog had.[Afbeelding]
Wel geinig dat je daar Marvel tafels op hebt. Omdat die voor de Switch niet of nog niet gereleased zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Furfoot schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:58:
No VR no buy, pinball fx2 vr vond ik echt fantastisch alleen mis ik daar de bally en williams kasten.
Zo ver als ik de hints goed begrepen heb wordt daar aan gewerkt. Bally en Williams in VR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Mooie hoge kwaliteit stream van gisteravond vanaf mijn nieuwe PC :)

https://www.twitch.tv/videos/1290807421

[ Voor 6% gewijzigd door Robolokotobo op 08-02-2022 07:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:03:
Mooie hoge kwaliteit stream van gisteravond vanaf mijn nieuwe PC :)

https://www.twitch.tv/videos/1290807421
Dat ziet er inderdaad soepel en erg strak uit, jij bent klaar voor FX ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
Daar is dan eindelijk de top 10 Fish Tales classic arcade world leaderboard score!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUHJF2LqxmytBZKYkW1FFUC8F6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlScywSqiP8gDIrupysghwhc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:01:
Daar is dan eindelijk de top 10 Fish Tales classic arcade world leaderboard score!

[Afbeelding]
Grats! _/-\o_

• Robolokotobo
Dank u :) Ik zag toen FX3 net uit was dat jij ook wel talent hebt. Maar goed je moet er zin in hebben en genoeg tijd om regelmatig te oefenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:09:
[...]

Dank u :) Ik zag toen FX3 net uit was dat jij ook wel talent hebt. Maar goed je moet er zin in hebben en genoeg tijd om regelmatig te oefenen
Thanks, leuk om te horen. Ik ben alleen zo eentje met te veel hobby's ;).

Ik ga nu geen tijd er meer in stoppen, maar wel een nieuwe poging doen wanneer FX uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
Gisteren avond ook maar weer eens op de switch gespeeld. Feeling was toch iets anders dan op de pc. Leek wel als of de flipper iets trager reageerde.

Wel op de pc van het weekend ook nog even in jouw toernooi meegedaan @Robolokotobo ging wel redelijk in de middenmoot.

[ Voor 29% gewijzigd door -ET- op 14-02-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
-ET- schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:46:
Gisteren avond ook maar weer eens op de switch gespeeld. Feeling was toch iets anders dan op de pc. Leek wel als of de flipper iets trager reageerde.

Wel op de pc van het weekend ook nog even in jouw toernooi meegedaan @Robolokotobo ging wel redelijk in de middenmoot.
Ik weet dat van toen ik nog op de xbox speelde, dat het bij Pinball FX heel belangrijk is om je TV ff op gaming modus te zetten of iig zo in te stellen dat er zo min mogelijk kans op lag is. Per TV zijn daar meestal wel instellingen van te vinden ergens op internet.

Die milliseconde is in dit spelletje zoooo belangrijk :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

Ik heb een Switch en een PC met 144Hz monitor. Als ik de monitor op 60 Hz/fps instel (gelijk aan de Switch) dan merk ik een beetje verschil tussen de Switch en PC. Stel ik de monitor in op 144 Hz/fps dan 'voel' ik een groot verschil.

Waarschijnlijk is het afhankelijk van de hardware (fps) hoe zo'n groot verschil je merkt, maar de PC lijkt bij gelijke instellingen ietsiepietsie strakker te reageren op de controls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo

Ik heb eens van Switch spelers begrepen dat of de shoulder buttons of de triggers sneller reageren. Ik weet dus niet meer welke maar ik zou zeggen probeer de andere twee knoppen bovenop de controller en kijk eens of dat verschil maakt. Goed gespeeld in het toernooi. Ik zal vandaag even de resultaten posten
Ngangatar schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:26:
[...]

Ik weet dat van toen ik nog op de xbox speelde, dat het bij Pinball FX heel belangrijk is om je TV ff op gaming modus te zetten of iig zo in te stellen dat er zo min mogelijk kans op lag is. Per TV zijn daar meestal wel instellingen van te vinden ergens op internet.

Die milliseconde is in dit spelletje zoooo belangrijk :).
Ja dat herinner ik mij ook nog dat toen ik overstapte van Xbox One S naar PC dat de input latency veel lager was. De Series S/X doet het een stuk beter. Ik ben benieuwd hoe dat straks met de nieuwe Pinball FX gaat. Ik heb zelf geen Series console maar ik had een Series S en een vriend van mij heeft een Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
@-ET- Ik zag dat je direct achter UncleToyBox gefinished was op Champion Pub. Dat is echt heel goed want hij is iemand met ontzettend veel ervaring. Ik heb zijn pogingen van dit toernooi ook live gezien op zijn stream. Hij moest er nogal voor spelen voor die score dus echt heel goed gedaan door jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
Ja die ging wel lekker. Helaas nog niet zo heel consitstent. Ik probeer nu ook de challengens te doen. 1ball/5min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Gasten, kappen nou. Ik wacht op FX en jullie maken me enthousiast om toch weer de oude te gaan spelen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
Ngangatar schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:28:
Gasten, kappen nou. Ik wacht op FX en jullie maken me enthousiast om toch weer de oude te gaan spelen :).
Gewoon doen. Weer beetje de feeling in de vingers ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
@-ET- Fantastisch gespeeld op Fish Tales man. Moet je eens zien wat wat een grote opkomst voor dit toernooi trouwens. Deze toernooien zijn terug te vinden op de Pinball FX3 Reddit trouwens voor het geval er mensen geïnteresseerd zijn. Er zijn nog twee toernooien te gaan dan hebben we alle Williams tafels gehad, De één na laatste is net gestart https://www.reddit.com/r/...t_space_station_and_junk/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkepFXuhxHIeEPdB6_NbMJLmSRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9mkazdlJXqQ8uPYgWgTc5ioz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie nu dat de afbeelding hier niet leesbaar is. Wel leesbaar op de FX3 Reddit https://www.reddit.com/r/...agoon_tournament_results/

[ Voor 9% gewijzigd door Robolokotobo op 24-02-2022 03:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ET-
@Robolokotobo

10de en 14de. Ik had een goede week vorige week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
@Robolokotobo aanzienlijk mindere week deze week. Wat een rot kasten in je toernooien. Hoewel ik met Space Station nog wel een middelmoot ben. Was echt in 2x 10 minuten klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
@-ET- Klopt. Junk Yard is in FX3 ook echt een kast waar je de bal zomaar kwijt bent

Zen laat de afgelopen dagen streamers en Youtubers de legacy tafels voor Pinball FX demonstreren

PinballWiz45b liet Medieval Madness zien

CoolToy liet Attack from Mars zien. Erg indrukwekkend kwa graphics. En lijkt nu dan eindelijk ook goed speelbaar

Spacies Arcade liet Theatre of Magic zien. Helaas is de video in een veel te lage framerate. Maar de graphics zien er goed uit

[YouTube: PinballFX Legacy Table Reveal !]

En The Crow Continuum liet The Getaway High Speed II zien

Om 18.30 is BlahCade aan de beurt. Hier te zien

[ Voor 6% gewijzigd door Robolokotobo op 26-02-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Er zijn weinig updates terwijl we vlak voor launch zouden moeten zijn.

#curious #impatient

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ze hebben The Pinbal Show uitgesteld die ze voor 3 maart gepland hadden. Omdat ze zoveel content willen laten zien dat ze de show niet op tijd gereed hadden. Op Switch kan je Indy voor FX3 in de shop zien voor 15 euro met een release date van 10 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Indiana Jones nu op Steam voor FX3. We willen hem op FX :Y , weg met die 3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPMsEdWZ82kvkINCcxRhEanVoUM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dGMKuTgxYDdCeVduJrGtnTwq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Ngangatar op 10-03-2022 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
@Ngangatar Ik heb hem toch maar gekocht voor FX3. Ik vind zo'n release zo mooi dat ik dat eigenlijk niet wil missen. Het ziet er erg gaaf uit. Speelt lekker. Toffe modes en layout en de interactieve toys zijn vet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
vind het wel flink aan de prijs 12.50 voor 1 kast moet ik zeggen.

FX kwam het eerste jaar alleen in de Epic store zeker? Ik wil hem het liefst in steam hebben. Wordt gek van al de launchers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 05:44:
@Ngangatar Ik heb hem toch maar gekocht voor FX3. Ik vind zo'n release zo mooi dat ik dat eigenlijk niet wil missen. Het ziet er erg gaaf uit. Speelt lekker. Toffe modes en layout en de interactieve toys zijn vet
Ik twijfelde maar keek naar mijn agenda en ik zit propvol, dus laat dit lekker aan me voorbijgaan en wacht op FX. Mocht het te lang duren, ga ik waarschijnlijk alsnog overstag ;). Vind dit namelijk wel een erg gave tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
-ET- schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:11:
vind het wel flink aan de prijs 12.50 voor 1 kast moet ik zeggen.

FX kwam het eerste jaar alleen in de Epic store zeker? Ik wil hem het liefst in steam hebben. Wordt gek van al de launchers.
Ik deel je gedachte over de launchers. Vreselijk irritant, maar wel begrijpelijk dat Epic in hun deal tov de Unreal engine, het eerste jaar het alleenrecht hebben op PC gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
Ngangatar schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:34:
[...]

Ik deel je gedachte over de launchers. Vreselijk irritant, maar wel begrijpelijk dat Epic in hun deal tov de Unreal engine, het eerste jaar het alleenrecht hebben op PC gebied.
Ik snap het ook wel inderdaad. Maar handig is anders :( misschien toch maar via Epic aanschaffen en kijken of hij dan via Steam te starten is. Dan heb je in ieder geval start punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
-ET- schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:38:
[...]

Ik snap het ook wel inderdaad. Maar handig is anders :( misschien toch maar via Epic aanschaffen en kijken of hij dan via Steam te starten is. Dan heb je in ieder geval start punt.
Een jaar wachten is in ieder geval geen optie :).

Prima idee, ga ik ook proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
Na wat langer te hebben gespeeld heb ik de tafel gerefund. Het doet me erg denken aan AFM in FX3 in de classic arcade mode. De bal vliegt er constant aan de zijkant uit en de physics voelen net zoals in AFM. Een stap terug dus. En dat terwijl ik een video heb gezien van de echte kast waar dat helemaal niet het geval was. Ik wacht wel even op FX want daar zitten zoveel nieuwe tafels en remasters in dat er vast wel wat tussen zit wat ik wel echt leuk vind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Tx voor de feedback, dat is een snelle besparing van 12,50 die in een kast of abo gaat bij FX. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
Goed om te weten. Gaan we die dus niet op FX3 aanschaffen. Ik twijfelde al over de prijs. Dit is wel een hele goede om hem dus niet aan te schaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
-ET- schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:05:
Goed om te weten. Gaan we die dus niet op FX3 aanschaffen. Ik twijfelde al over de prijs. Dit is wel een hele goede om hem dus niet aan te schaffen.
Wanneer de bal continue door de zij ingang verdwijnt, dan is zelf 12,50 toe nog niet een reden om te gaan spelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Het lijkt er op dat ik geen refund krijg omdat ik het te lang heb gespeeld. Balen maar ach. Heb ik het toch kunnen uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:12:
Het lijkt er op dat ik geen refund krijg omdat ik het te lang heb gespeeld. Balen maar ach. Heb ik het toch kunnen uitproberen
Bastardos :+

Mocht je ooit een pot spelen die te soepel en te lekker gaat, kan je altijd nog even deze gaan spelen om weer in balans te raken.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste