Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
[ Voor 16% gewijzigd door Robolokotobo op 17-08-2026 21:01 ]
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ja maar wat betekent dat nou precies? Gaat die Frame zo anders worden dat de games gewoon niet buiten het systeem kunnen werken? Of gaat het dan om het standalone gedeelte zoals bij de Quest 3 en kan je ze niet helemaal niet streamen vanaf de PC? Ik heb al meer trailers gezien met "Frame exclusive" die dan al uit zijn op de Quest 3. Dus kijken we niet gewoon naar een type marketing?PatrickC schreef op donderdag 3 september 2026 @ 22:32:
Te vroeg gejuicht… Zen kondigde eerder aan FX VR op Steam te gaan uitbrengen… wat blijkt… ze bedoelden Steam Frame. Helaas…
[YouTube: Pinball FX VR is coming to Steam Frame!]
Wel grappig dat er allemaal games voor een headset zijn aangekondigd terwijl we geen idee hebben wanneer de Frame uit komt en hoe (achterlijk) duur die gaat worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 04-09-2026 10:22 ]
Als het gewoon via Steam PCVR zou werken, dan zouden ze het toch anders aankondigen? Waarschijnlijk sponsort Steam hier Zen om een native Steam Frame game uit te brengen, om de verkoop van de Steam Frame te stimuleren. Als Zen FX VR voor Steam PCVR zou uitbrengen, dan kun je iedere VR bril gebruiken.Beakzz schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 10:21:
[...]
Ja maar wat betekent dat nou precies? Gaat die Frame zo anders worden dat de games gewoon niet buiten het systeem kunnen werken? Of gaat het dan om het standalone gedeelte zoals bij de Quest 3 en kan je ze niet helemaal niet streamen vanaf de PC? Ik heb al meer trailers gezien met "Frame exclusive" die dan al uit zijn op de Quest 3. Dus kijken we niet gewoon naar een type marketing?
Wel grappig dat er allemaal games voor een headset zijn aangekondigd terwijl we geen idee hebben wanneer de Frame uit komt en hoe (achterlijk) duur die gaat worden.
Maar zo lang het niet helemaal duidelijk is, stop ik met het aanschaffen van kasten voor FX en FX VR. Ik heb genoeg kasten al 2 keer of meer aangeschaft. Op een gegeven moment is het welk klaar…
This game supports the Steam Frame hardware only.
Launch Content
The base game will cost $9.99 and will include 3 Zen Originals (Sky Pirates: Treasures of the Clouds, Pinball Noir, and Curse of the Mummy), matching the offer available on Meta Quest.
Unfortunately, transfers from Meta Quest to Steam Frame will not be possible. Cross-platform transfer is something we are not allowed to offer, since different stores are operated by different service providers separately. We'd like this not to be the case as well!
Dus je gaat de game kunnen kopen op Steam, maar gaat enkel maar werken als je de Frame hebt.
Nu ben ik echt wel benieuwd hoe gesloten dat Steam frame platform gaat worden. Ik neem aan dat ze geen high end PC in dat headset hebben kunnen proppen en dat ze ook de optie bieden om naar het headset toe te streamen. Maar zelfs dat wijkt dus blijkbaar zo af dat het niet compatible is met andere headsets. Niet eens hun eigen verouderde headset.KBE91 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:26:
https://store.steampowered.com/app/4738360/Pinball_FX_VR/
This game supports the Steam Frame hardware only.
Launch Content
The base game will cost $9.99 and will include 3 Zen Originals (Sky Pirates: Treasures of the Clouds, Pinball Noir, and Curse of the Mummy), matching the offer available on Meta Quest.
Unfortunately, transfers from Meta Quest to Steam Frame will not be possible. Cross-platform transfer is something we are not allowed to offer, since different stores are operated by different service providers separately. We'd like this not to be the case as well!
Dus je gaat de game kunnen kopen op Steam, maar gaat enkel maar werken als je de Frame hebt.
De prijs die ik verwacht is niet wat ik over heb voor VR. Ik ben tevreden met wat ik nu kan met de Q3 (PCVR en standalone) en had alsnog graag naar Steam gewisseld voor een vergelijkbare prijs inclusief inflatie, maar dat zit er nu hoe dan ook niet in
En toch jammer dat het ze weer niet gelukt is om de gamers die op verschillende platforms tafels hebben gekocht tegemoet te komen. Je zou bijna denken dat het een verdienmodel is
Nou niks voor mij dus. Ik hoop op een goed draaiende ervaring voor degenen die wel all in gaan.
De frame is op papier niet veel krachtiger dan een Q3.Beakzz schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 16:22:
[...]
Nu ben ik echt wel benieuwd hoe gesloten dat Steam frame platform gaat worden. Ik neem aan dat ze geen high end PC in dat headset hebben kunnen proppen en dat ze ook de optie bieden om naar het headset toe te streamen. Maar zelfs dat wijkt dus blijkbaar zo af dat het niet compatible is met andere headsets. Niet eens hun eigen verouderde headset.
De prijs die ik verwacht is niet wat ik over heb voor VR. Ik ben tevreden met wat ik nu kan met de Q3 (PCVR en standalone) en had alsnog graag naar Steam gewisseld voor een vergelijkbare prijs inclusief inflatie, maar dat zit er nu hoe dan ook niet in![]()
En toch jammer dat het ze weer niet gelukt is om de gamers die op verschillende platforms tafels hebben gekocht tegemoet te komen. Je zou bijna denken dat het een verdienmodel is
Nou niks voor mij dus. Ik hoop op een goed draaiende ervaring voor degenen die wel all in gaan.
https://vr-compare.com/compare?h1=w8xCM-oPA&h2=0q3goALzg
De frame heeft ook enkel maar monochrome passthrough.
Dus voor MR in je woonkamer moet je het al niet kopen.
Tenzij je graag in het zwart wit speelt.
Die eye tracking is wel iets leuk.
Snap eigenlijk niet wat ze bij Zen allemaal uitsteken.
VR is al niche, gaan ze enkel maar de uber niche headset ondersteunen.
Uit de laatste hardware survey van Steam staat dat de meeste mensen nog met een Quest 2 spelen. Durf te wedden dat ze na een jaar hun kar gaan keren. En elke headset gaan ondersteunen.
Verder de nieuwe Judge Dredd tafel. Waarom moet die €14,99 kosten op FX VR tov €9,99 op FX en FX Midnight? Onbegrijpelijk.