Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik persoonlijk heb geen last van ball stutters met FX VR. Ik hád ze wel maar dit kwam door een bug: Na het spelen van een kast in trial mode hadden vooral de original tables last van stutters. Na het opnieuw opstarten van de headset was dit over. Ik dacht dat ze deze bug hadden opgelost maar misschien dat dit toch niet het geval is? Blijf je ze houden na het opnieuw opstarten van de headset?PatrickC schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:20:
Mooi dat er weer 3 Williams kasten uitkomen, ook meteen voor FX VR. Ik hoop wel dat Zen wat aandacht gaat schenken aan de performance van een paar kasten in FX VR, want een aantal kasten is eigenlijk niet goed speelbaar op dit moment. Ball stutters is iets wat voor mij de beleving veel minder maakt (‘breekt’). Gelukkig hebben de meeste Williams kasten er weinig tot geen last van, maar een aantal Zen Originals wel (b.v. BSG en de recent uitgebrachte Lara Croft kasten). Verder zou ik ook graag wat meer ‘leven’ in de bal zien in FX VR. Dit lijkt een statisch plaatje, waardoor je de ball spin helemaal niet ziet en de bal niet lijkt te rollen, maar over de kast lijkt te ‘schuiven’. Ik zou liever zien dat Zen hier tijd aan besteedt, dan b.v. dat je zelf de kasten kunt herpositioneren in VR in de arcade ruimte. Dat is wel leuk, maar… zorg eerst eens dat de basis goed is aub.
Speel je ook de Battlestar Galactica en de Lara Croft kasten? Ik had de stutters eerst ook bij alle kasten na een kast in trial mode gespeeld te hebben en opnieuw opstarten van de headset was toen inderdaad de oplossing. Maar voor de stutters in BSG en LC helpt opnieuw opstarten niet. Jij gebruik Quest Game Optimzer toevallig niet? Dat zou moeten helpen, maar ik gebruik het niet. De ontwikkelaar van de game moet gewoon zorgen dat de game het maximale uit de headset haalt vind ik.Hillwoods schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:31:
[...]
Ik persoonlijk heb geen last van ball stutters met FX VR. Ik hád ze wel maar dit kwam door een bug: Na het spelen van een kast in trial mode hadden vooral de original tables last van stutters. Na het opnieuw opstarten van de headset was dit over. Ik dacht dat ze deze bug hadden opgelost maar misschien dat dit toch niet het geval is? Blijf je ze houden na het opnieuw opstarten van de headset?
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik heb het even nagekeken zonder QGO: Ik speel voornamelijk de Croft Manor kast van de LC dlc, die draait hier soepel. Maar net even Battlestar opgestart en het klopt wat je zegt. Bij die kast merkbare stutters. Excuses ik speel die niet zo vaakPatrickC schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:26:
[...]
Speel je ook de Battlestar Galactica en de Lara Croft kasten? Ik had de stutters eerst ook bij alle kasten na een kast in trial mode gespeeld te hebben en opnieuw opstarten van de headset was toen inderdaad de oplossing. Maar voor de stutters in BSG en LC helpt opnieuw opstarten niet. Jij gebruik Quest Game Optimzer toevallig niet? Dat zou moeten helpen, maar ik gebruik het niet. De ontwikkelaar van de game moet gewoon zorgen dat de game het maximale uit de headset haalt vind ik.
Één van de 2 LC kasten performed inderdaad wel best goed dacht ik. Dat zal dan wel de Croft Manor zijn… ben op vakantie dus kan het even niet uitproberen.Hillwoods schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 20:12:
[...]
Ik heb het even nagekeken zonder QGO: Ik speel voornamelijk de Croft Manor kast van de LC dlc, die draait hier soepel. Maar net even Battlestar opgestart en het klopt wat je zegt. Bij die kast merkbare stutters. Excuses ik speel die niet zo vaak. De quest 3 moet de kracht hebben om ze soepel te kunnen laten draaien zonder extern programma maar het lijkt net dat ze niet de volle kracht benutten... jammer.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
:strip_exif()/f/image/2It1A71P3zd57krdho34DafL.png?f=user_large)
Niet helemaal FX of FX3 gerelateerd, maar ik denk dat als ie Nederlands zou spreken dat ie dan hier in dit topic zou zitten. 😁
Ik heb de nieuwe volume vier uur lang gespeeld vanavond en heb me heel goed vermaakt. Bij deze een video van WHO dunnitLinksquest schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:59:
Zeker eens in de gaten gaan houden, ik zit zelf nog altijd op Pinball FX 3, maar heb de nieuwe FX en M ook gedownload, alleen nog niks op gekocht. Leuke kasten als aanbeveling?
Hier is ook Taxi met een WR
En last but not least, PINBOT
[ Voor 21% gewijzigd door Robolokotobo op 14-08-2025 23:28 ]
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Ik koop daar nog steeds wel eens voor, en waarschijnlijk velen met mij.
Realiseerde me laatst ook weer dat ik in FX ook ellende had met de backglass en DMD op die backglas projecteren, waar dat op FX3 al tijden probleemloos draait.
Ik vind dit echt balen. Ze hebben een mooie VR game gemaakt waar ik al een tijdje op zat te wachten, maar als de performance dan niet goed is, dan heb je daar natuurlijk weinig aan.
Ik ga geen kasten meer aanschaffen voor FX VR, totdat ze de performance hebben verbeterd. Gelukkig kun je alle kasten testen voordat je ze aanschaft. Helaas had ik dat met de 3 Universal kasten niet gedaan, want anders had ik die ook nooit aangeschaft (Knight Rider en Xena zijn ook niet best...).
Wellicht brengen ze FX VR ook nog een keertje voor PCVR uit. Dan kun je gebruik maken van de kracht van je PC. Maar ja... dan mag ik waarschijnlijk al de kasten die ik wederom voor FX VR heb aangeschaft op Meta, nog een keertje aanschaffen...
Refund vragen; niet kunnen draaien op dedicated hardware lijkt me een gegronde reden.Helaas had ik dat met de 3 Universal kasten niet gedaan, want anders had ik die ook nooit aangeschaft (Knight Rider en Xena zijn ook niet best...).
Is daar geen termijn voor dan? Heb het Universal Pack bij release aangeschaft. Had geen refund aangevraagd destijds, omdat ik hoopte dat ze het wel zouden fixen, want dat hebben ze ook gedaan met het performance issue dat ontstond na het spelen van tafels in demo modus.Davey400 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:30:
[...]
Refund vragen; niet kunnen draaien op dedicated hardware lijkt me een gegronde reden.
Vast wel. Ik heb het nooit aan de hand gehad.
Ik zou zeggen: probeer het eens.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik weet nog toen ik FX1 op de Xbox 360 had, en FX2 uit kwam, ik alle kasten gratis kon omzetten naar FX2. Deze functie mis ik wel een beetje. Nu de nieuwe FX de focust heeft, ZenPinball M even wegggelaten, zou het mooi zijn als ik gewoon van FX3 kon overstappen naar FX.Davey400 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 22:54:
Jammer dat ze die content ook niet ‘even’ naar fx3 porten.
Ik koop daar nog steeds wel eens voor, en waarschijnlijk velen met mij.
Realiseerde me laatst ook weer dat ik in FX ook ellende had met de backglass en DMD op die backglas projecteren, waar dat op FX3 al tijden probleemloos draait.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
13 nieuwe Deluxe kasten. Ik deel met jullie mijn favorieten:
Earh Wind and Fire
Moon Flight
Super Sonic
Time Machine
De dertien nieuwe Deluxe kasten zijn van betere kwaliteit dan we normaal van Magic Pixel gewend zijn. Mooie muziek en professionele callouts. Layouts met een hoge speelbaarheidsfactor. Vooral op de vier genoemde kasten. Mooie animaties op de LCD scoreboard displays. Mooie designs die wat moderner aanvoelen dan wat we normaal van hun gewend zijn. Met goed gevoel voor kleurgebruik. En diverse elementen op de tafels die indruk maken en de sfeer verhogen.
Ook zijn er een flink aantal nieuwe Award Tables. The Mummy is erg goed. Ook is er een golf tafel die eerder dit jaar verscheen die ik erg goed vind.
Voor de rest zou ik zeggen, ga even in de game rondneuzen en kijk zelf of er interessante nieuwe tafels voor je bij zitten. Je kan iedere kast gratis uitproberen met een score limiet
[ Voor 7% gewijzigd door Robolokotobo op 22-08-2025 21:21 ]
Toch weer eens kijken dan.
Bedankt voor de tip @Robolokotobo!
Top! Ja, de game verdient het. Er gaan de komende tijd nog veel nieuwe dingen toegevoegd worden en de game zou in principe dit jaar uit early acces moeten komenDavey400 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 07:13:
Lol, pas ge-deïnstalleerd omdat ik Z al maanden niet meer gestart had en FX(3) inmiddels op autostart staat.
Toch weer eens kijken dan.
Bedankt voor de tip @Robolokotobo!
Vannacht nog lekker lang Zaccaria gestreamed en de tweede plaaats op WHO dunnit Pro Mode gehaald in Pinball FX
Gister voor Stern pinball Ghostbusters, Mustang, last action hero en starship troopers gekocht. Dat kan nog steeds. Heb daar al star trek en ac dc voor. Vooral star trek vind ik wel aardig spelen. ACDC heel moeilijk.
Maar je kan ze maar hebben, verbaast me dat het nog te koop staat, zal heus wel stoppen een keer. En hopelijk gaat Stern dan een keer naar pinball fx. Zo niet, kan je zo toch nog die games spelen op je switch. Kopen, voor het te laat is zou ik zeggen.