Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:31
PatrickC schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:31:
[...]

Ik zal er eens wat mee experimenteren, want ‘floaty’ is inderdaad een goede beschrijving. De bal voelt ook te licht aan, alsof deze niet van staal is.

Wat betreft de bal snelheid… Zen Pinball World en dan de Williams kasten… zelfs op een 120hz pro motion scherm van mijn iPad Pro is de bal regelmatig niet te volgen zo snel. Ik heb nog geen optie gevonden om dat aan te passen. Wel jammer, want in tegenstelling tot de Netflix pinball game van Zen, performed Zen Pinball World wel prima en het is een leuke mix van kasten.
Dus het ligt niet aan mij dat die ballen soms een warpzone hebben ...

Had het hier al een keer aangekaart , moet hem toen niet op real zetten maar op Arcade dan zou het minder wezen.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 10:22
ravw schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:18:
[...]

IS die starters pakket nog wat ?
Ik zou dan wel de starter pack plus doen. Daar zitten veel meer remakes bij. De standaard starter pack is erg mager. Maar dat zijn natuurlijk wel een aantal tafels. Daar kan je je prima een aantal weken mee vermaken als je ze echt grondig spelen wil. Als er een jaartal achter de naam van de kast staat en een jaartal in de afbeelding op de store dan zijn het remakes geloof ik. Dus 2017, of 2018 bijv

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Robolokotobo schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:43:
[...]

Ik zou dan wel de starter pack plus doen. Daar zitten veel meer remakes bij. De standaard starter pack is erg mager. Maar dat zijn natuurlijk wel een aantal tafels. Daar kan je je prima een aantal weken mee vermaken als je ze echt grondig spelen wil. Als er een jaartal achter de naam van de kast staat en een jaartal in de afbeelding op de store dan zijn het remakes geloof ik. Dus 2017, of 2018 bijv
Maar even die starter pack plus binnen getrokken straks even kijken wat het is. :D

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
ravw schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:48:
[...]

Maar even die starter pack plus binnen getrokken straks even kijken wat het is. :D
Oké :) Gruwelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 31-05 10:03
PatrickC schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:18:
[...]

Zaccaria heeft veel lagere systeemeisen als Pinball FX. Het draaide op mijn oude laptop met maar een GTX 1070 als een zonnetje.
Dan FX geloof ik, maar FX3 is nog wat ouder en dus lagere eisen.
i7-9700 met een GTX1660 heeft geen enkel probleem met FX3, maar Zaccaria toch wel flink moeten klikken om er een acceptabele performance uit te krijgen.
Cabinet was inderdaad geen probleem; ook maar meteen die set van 40 aangeschaft.
Die zijn wel heel simpel, en toch was performance dus nog wel een ding.

Groter probleem is echter dat als ik uit een kast kom, het overzicht aan alle kanten staat te flikkeren. Ga ik dan een andere kast in, dan blijven daar problemen. Oorzaal of oplossing nog niet gevonden.

Vooralsnog met de beschikbare kasten (en dus nog wat stoeiwerk) denk ik vooral geinig voor als mijn oude tante komt en wil flipperen, want ik ben van deze set van 40 nog niet (nog lang niet allemaal geprobeerd) zo gecharmeerd. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Davey400 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:17:
[...]

i7-9700 met een GTX1660 heeft geen enkel probleem met FX3, maar Zaccaria toch wel flink moeten klikken om er een acceptabele performance uit te krijgen.
Cabinet was inderdaad geen probleem; ook maar meteen die set van 40 aangeschaft.

Groter probleem is echter dat als ik uit een kast kom, het overzicht aan alle kanten staat te flikkeren. Ga ik dan een andere kast in, dan blijven daar problemen. Oorzaal of oplossing nog niet gevonden.

Vooralsnog met de beschikbare kasten (en dus nog wat stoeiwerk) denk ik vooral geinig voor als mijn oude tante komt en wil flipperen, want ik ben van deze set van 40 nog niet (nog lang niet allemaal geprobeerd) zo gecharmeerd. :(
Dat flikkeren is een bekend probleem.Er zijn meer mensen die dat probleem gemeld hebben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yEe9CpUXe2CvbuYfOwHUColh5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EVd4yuPo6Zc6mw0jSnnqyxAy.png?f=fotoalbum_large

Ik heb wel een lijstje voor je van de kasten van die 40 die de hoogste speelbaarheidsfactor hebben

Earth Wind Fire
Nautilus
Aerobatics
Universe
Spooky
Pool Champion
Stars Phoenix
Moon Flight
Cine Star
Woods Queen
Red Show
Granada
Top Hand

Zelf gemaakt deze lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:43
Net even Zaccaria Pinball in VR gespeeld. Ik heb bijna alle kasten ooit aangeschaft, dus heel wat om uit te proberen. Het is toch wel erg gaaf hoe ze de omgevingen hebben vormgegeven en wat je allemaal kunt aanpassen, tot aan de kussens op de bank en de vloerkleedjes. Performance is prima en beeld ziet er super strak en vloeiend uit op de Quest 3. Ben wel benieuwd zo dadelijk waar Zen mee komt met FX VR.

Maar de ball physics krijg ik niet echt beter. Ball elasticity en/of speed.. daar wordt een bal niet echt 'zwaarder' van. En ik speel dan in User mode, anders hebben die aanpassingen geen effect. Maar je went wel aan die physics.

Ook even de Story mode gespeeld en kwam 25 tafels ver bij de eerste poging. Best leuk gedaan.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Davey400 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:17:
[...]

Ja die 40 Retro kasten voor 4 euro.... Die zijn wel geinig om wat op te spelen. En je moet de pareltjes er tussen uit zoeken. Maar goed voor 4 euro... Is natuurlijk wel een beetje, je krijgt waar je voor betaald. De Remakes en de Deluxe tafels dat is echt modern pinball met ramps en van alles wat je gewend bent van merken als Williams en Stern. DMD en video displays. Retro kasten zijn zoals het in de jaren 70 was. Electro mechanical heet dat geloof ik. Zonder digitaal scoreboard en zonder ramps. Alleen flippers, pop bumpers, scoops en targets. Ik kan die kasten wel zeer waarderen maar vooral voor de afwisseling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op maandag 27 januari 2025 @ 23:33:
Net even Zaccaria Pinball in VR gespeeld. Ik heb bijna alle kasten ooit aangeschaft, dus heel wat om uit te proberen. Het is toch wel erg gaaf hoe ze de omgevingen hebben vormgegeven en wat je allemaal kunt aanpassen, tot aan de kussens op de bank en de vloerkleedjes. Performance is prima en beeld ziet er super strak en vloeiend uit op de Quest 3. Ben wel benieuwd zo dadelijk waar Zen mee komt met FX VR.

Maar de ball physics krijg ik niet echt beter. Ball elasticity en/of speed.. daar wordt een bal niet echt 'zwaarder' van. En ik speel dan in User mode, anders hebben die aanpassingen geen effect. Maar je went wel aan die physics.

Ook even de Story mode gespeeld en kwam 25 tafels ver bij de eerste poging. Best leuk gedaan.
Ik heb vanavond nog wat VPX gameplay gezien en moet zeggen dat de bal daar wel bijzonder zwaar oogt. Te zwaar om realistisch te noemen. Dus misschien dat het komt omdat je dat gewend went

Primal Carnage: Extinction gaat ook nog naar Zac op Steam komen heb ik begrepen

https://hardcoregamer.com...ment-in-zaccaria-pinball/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Deluxe kasten zijn toch ook wel heel erg mooi hoor, poh. Even op de afbeelding klikken voor goede resolutie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzHZjqSvwlHqQAIPG_X5iZimAYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W7mbOE1HpnZUB6JRfl7WkuK4.png?f=fotoalbum_large

Dit is met de onweer en donker buiten instelling. Ook een Deluxe tafel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHOz9MeApUxaF255P2zUjn_KJ3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MR0fQaxgAFxrjvUUsNwd5QX3.png?f=fotoalbum_large

Voor buiten omstandigheden aanpassen heb je de bronze pack nodig

Ik heb me dus laten verleiden en heb een uur geleden de Platinum Pack gekocht waar alles in zit. Behalve de Postal tafels omdat daar een andere licentie bij komt kijken

Er zit 50% korting op Platinum. En je krijgt ook 50% korting op alles wat erna uit komt. Behalve kasten waar andere licenties bij betrokken zijn

[ Voor 55% gewijzigd door Robolokotobo op 28-01-2025 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 06:31:
Ik heb vanavond nog wat VPX gameplay gezien en moet zeggen dat de bal daar wel bijzonder zwaar oogt. Te zwaar om realistisch te noemen. Dus misschien dat het komt omdat je dat gewend went.
Klopt, nfozzy op VPX heeft een zwaardere bal dan b.v. Pinball FX. Future Pinball met Fizx physics zit daar weer tussen (net iets lichter dan VPX, maar iets zwaarder dan FX) Misschien heeft good old Pro Pinball nog wel één van de beste physics. Timeshock!, BRUSA en Fantastic Journey waren daar hun tijd ver vooruit.

FX3 heeft destijds met de Williams kasten grote stappen gemaakt qua physics. Spacies Arcade heeft daar destijds ook wat videos over gemaakt. Hij had wat contacten met Zen destijds volgens mij tijdens de test fase.
De physics die ze bij de Zen Originals gebruikte waren echter een heel stuk minder. Dat is in FX gelukkig een heel stuk beter. Daarmee heeft FX prima physics nu. Als Zaccaria hetzelfde zou aanvoelen als FX, dan zou dat een hele verbetering zijn.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:41:
[...]

Klopt, nfozzy op VPX heeft een zwaardere bal dan b.v. Pinball FX. Future Pinball met Fizx physics zit daar weer tussen (net iets lichter dan VPX, maar iets zwaarder dan FX) Misschien heeft good old Pro Pinball nog wel één van de beste physics. Timeshock!, BRUSA en Fantastic Journey waren daar hun tijd ver vooruit.

FX3 heeft destijds met de Williams kasten grote stappen gemaakt qua physics. Spacies Arcade heeft daar destijds ook wat videos over gemaakt. Hij had wat contacten met Zen destijds volgens mij tijdens de test fase.
De physics die ze bij de Zen Originals gebruikte waren echter een heel stuk minder. Dat is in FX gelukkig een heel stuk beter. Daarmee heeft FX prima physics nu. Als Zaccaria hetzelfde zou aanvoelen als FX, dan zou dat een hele verbetering zijn.
Pro Pinball, ja daar ben ik bekend mee dat iedereen zegt dat dat misschien wel het meest realistisch was.

Ach ja. Zoals ik eerder zei het is maar net wat je gewend bent. Als ik nu Williams speel in FX3 dan denk ik het lijkt wel een ijshockey puck, de bal, zoals die zich voort beweegt

De bal mag van mij ook wel net wat zwaarder in Zac. Maar wat je altijd ziet is dat wanneer ze de tafels steiler afstellen in games dat het hetzelfde effect geeft als wanneer ze de bal zwaarder maken. Pinball FX heeft nu ook bij een aantal Williams kasten de optie om de Zen physics bekend van FX3 te kiezen. Waar de tafels minder steil staan en de flippers verder omhoog gaan. Als je dat speelt dan is FX veel meer vergelijkbaar met Zac wat bal snelheid en/of bal gewicht betreft

Hier nog een mooie screenshot van Spooky Deluxe tijdens onweer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B55OMaFmULbU9G5fuWgdX3t9o7Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rt2U4UdJFjnriw9ZSpvE6bWx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Die Zaccaria wel lekker weer eens die oldskool gevoel te hebben ...
Zo ken ik de kasten weer zo als vroeger.
Jammer dat ik nog geen bekende ben tegen gekomen waar ik vaak op speelde ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
ravw schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:50:
Die Zaccaria wel lekker weer eens die oldskool gevoel te hebben ...
Zo ken ik de kasten weer zo als vroeger.
Jammer dat ik nog geen bekende ben tegen gekomen waar ik vaak op speelde ...
Welke Zaccaria tafel heb je vroeger op gespeeld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Robolokotobo schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:44:
[...]

Welke Zaccaria tafel heb je vroeger op gespeeld dan?
Nee het gaat niet echt om Zaccaria tafel maar gewoon die tafels die ik vroeger gespeeld .
algemeen bedoelde ik ... een waarvan ik de naam nog wel weet die ik vaak gedaan heb was de Nitro Ground Shaker van BALLY ( hoop echt dat deze nog eens uitkomt op FX
En nog een zooi daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
ravw schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 23:59:
[...]

Nee het gaat niet echt om Zaccaria tafel maar gewoon die tafels die ik vroeger gespeeld .
algemeen bedoelde ik ... een waarvan ik de naam nog wel weet die ik vaak gedaan heb was de Nitro Ground Shaker van BALLY ( hoop echt dat deze nog eens uitkomt op FX
En nog een zooi daarvoor
Ah ja, ik snap je

Ja wie weet. Het mooie van digital pinball is een flink aantal releases per jaar. Elke release is weer een mooi avontuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nieuwe video van mij waarin ik alle Remakes speel in Zaccaria Pinball. Reden was vooral de nieuwe playfield art op alle kasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Er zijn nieuwe tafels uit op Zaccaria Pinball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik speelde twee romantische tafels voor Valentijnsdag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Eindelijk! VR! Wordt op de 20e aangekondigd in de volgende Pinball Bites.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5H6LuU1tjq0-tKgfFYK3PU9c84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hNEAiYnSC8XvRgS3E99nedfd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 22:31
PatrickC schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:26:
Eindelijk! VR! Wordt op de 20e aangekondigd in de volgende Pinball Bites.
[Afbeelding]
Nou ik lees je ervaringen wel als het zo ver is. De Unreal engine en VR is een mixed bag dus ik hoop op wat moois, maar ik ga nog niet staan juichen als je het niet erg vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Beakzz schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:43:
[...]

Nou ik lees je ervaringen wel als het zo ver is. De Unreal engine en VR is een mixed bag dus ik hoop op wat moois, maar ik ga nog niet staan juichen als je het niet erg vindt :P
Volgens mij wordt het een native Meta Quest release. Ik heb de andere Zen VR Pinball games allemaal al via PCVR op Steam, welke helaas geen cross buy zijn met de versies in de Meta Horizon store. Zou wel mooi zijn als deze nieuwe VR game wel cross buy zou zijn, maar dat is met Zen een gevalletje wishful thinking denk ik. :+ Verder vind ik het nog steeds jammer dat Zen niet kiest voor dezelfde constructie als Zaccaria Pinball. Ik ga de game vrijwel zeker aanschaffen, maar ze moeten het dan wel niet te gek maken met de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
PatrickC schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:57:
[...]

Volgens mij wordt het een native Meta Quest release. Ik heb de andere Zen VR Pinball games allemaal al via PCVR op Steam, welke helaas geen cross buy zijn met de versies in de Meta Horizon store. Zou wel mooi zijn als deze nieuwe VR game wel cross buy zou zijn, maar dat is met Zen een gevalletje wishful thinking denk ik. :+ Verder vind ik het nog steeds jammer dat Zen niet kiest voor dezelfde constructie als Zaccaria Pinball. Ik ga de game vrijwel zeker aanschaffen, maar ze moeten het dan wel niet te gek maken met de prijs.
Oh dat kan wel leuk ziin, want de huidige versie ziet er niet zo mooi uit op de Quest 3 standalone (had wel crossbuy nog van de Rift store) dus ik stream meestal alsnog de Steam versie via Virtual Desktop.

Als deze game en Civ 7 in VR goed blijken te zijn dan kan ik de Q3 net zo goed op mijn gezicht lijmen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:15
PatrickC schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:57:
[...]

Dat is het ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlPGdcX1AAtmIu5nVYPsm1_y7ek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKEpD31F4CTy1K6VO90U2fT8.jpg?f=fotoalbum_large

Is een interview vorig jaar vertelde Mel was het zeker, dat ze bezig zijn aan een nieuwe VR game voor de Quest 3.

De link naar deze game is ondertussen wel weg gehaald. Dus ben benieuwd wat de reden gaat zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91

Gaat rond de 10 dollar kosten.
Beter cross buy van gemaakt, zodat mensen ook via de PC konden spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
KBE91 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:46:
[YouTube: Pinball FX VR - Announcement Trailer - Meta Quest]

Gaat rond de 10 dollar kosten.
Beter cross buy van gemaakt, zodat mensen ook via de PC konden spelen.
Gaan ze niet doen volgens mij, het is een Meta exclusive. En dat is ook mijn grootste probleem met Zen… ze blijven maar verschillende games uitbrengen op allerlei platforms en geen enkele is cross buy. En steeds maar weer opnieuw dezelfde kasten verkopen.Sinds ze aangekondigd hebben dat FX VR weer een aparte game ging worden, heb ik geen enkele nieuwe kast meer gekocht in FX. Maar nu brengen ze FX VR uit met kasten die ik al heb gekocht in FX. 8)7 De 3 Zen Original kasten die standaard in FX VR zitten boeien mij ook niet zo. Wel de Williams kasten. Die gaan ze dan wel als DLC uitbrengen.. maar vertellen niet wat die gaan kosten.

Vooralsnog ga ik passen en laat FX VR voorlopig voor wat het is. Wellicht een keer in een Meta sale en als de Williams kasten voor een paar eurootjes op te pikken zijn. Of er moet een nieuwe Williams uitkomen die ik nog niet had in FX… dan ben ik best bereid meer te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
PatrickC schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:35:
[...]

Gaan ze niet doen volgens mij, het is een Meta exclusive. En dat is ook mijn grootste probleem met Zen… ze blijven maar verschillende games uitbrengen op allerlei platforms en geen enkele is cross buy. En steeds maar weer opnieuw dezelfde kasten verkopen.Sinds ze aangekondigd hebben dat FX VR weer een aparte game ging worden, heb ik geen enkele nieuwe kast meer gekocht in FX. Maar nu brengen ze FX VR uit met kasten die ik al heb gekocht in FX. 8)7 De 3 Zen Original kasten die standaard in FX VR zitten boeien mij ook niet zo. Wel de Williams kasten. Die gaan ze dan wel als DLC uitbrengen.. maar vertellen niet wat die gaan kosten.

Vooralsnog ga ik passen en laat FX VR voorlopig voor wat het is. Wellicht een keer in een Meta sale en als de Williams kasten voor een paar eurootjes op te pikken zijn. Of er moet een nieuwe Williams uitkomen die ik nog niet had in FX… dan ben ik best bereid meer te betalen.
Volledig akkoord, had eigenlijk eerst gedacht dat ze het gratis gingen releasen.
PC markt is velen malen groter voor pinball, dus waarom precies Meta.
80 % van de spelers zijn gewoon kleine kinders, of ik speel de verkeerde spellen.
Die gaan niet echt veel geld spenderen aan kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Zeg maar eens nee tegen een grote zak geld van Meta als relatief klein to middel grote developer ;)

Er moet aan de lopende band geld verdient worden met 75 man of meer personeel.

Dan heb je nog de overkoepelende uitgever die je tevreden moet houden. Anders knikkeren ze zo je hele studio er uit

Heel eerlijk ik snap wel een beetje dat dit tegen valt. Maar daarom kan het best een toffe game zijn

Als we meer en betere content willen zullen we hier en daar wat centen uit moeten geven

Maar ik snap het wel. En vind het jammer voor jullie

Gelukkig is er de normale FX game die erg hoogstaand is. En tjokvol goede kasten en modes, toernooien en events zit. Ik ben de afgelopen jaren bij één platform gebleven. PC. Begon met pinball op Xbox One. Met een controller op een monitor spelen is voor mij onverslaanbaar. Ik zou wel mobile en VR en een digital cabinet willen proberen. Maar ik weet nu al wat de nadelen voor mij gaan zijn en dat ik gauw genoeg weer voor de monitor zit

Je kan wel gewoon kopen wat je leuk vindt. Het blijft een bedrijf. En ze doen erg veel goeds voor ons. Hele mooie ervaringen gehad een paar maanden terug ook weer met de nieuwe Williams Volume, Volume 8.

Maar als ik het goed begrijp kan je FX VR alleen spelen op de build in chipset van een Quest headset? Dus niet over de PC? Dan zal de kwaliteit ook niet geweldig zijn toch?

Tjonge jonge wat raar. Maar dat soort dingen gebeuren wanneer bedrijven als Meta met grote zakken geld bij developers voor de deur staan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robolokotobo
Wereld Record van vanavond. Williams No Good Gofers in Pro Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Mixed reality ziet er cool uit, maar ik vraag me wel af hoe praktisch dat is? Ik kan een kast ergens in mijn woonkamer neerzetten, maar om deze te spelen moet ik er dan ‘achter’ gaan staan? Je staat dan in feite in het niets ergens in je woonkamer. Als je de kast over een fysieke kast (cabinet) heen kunt projecteren en dan de buttons en nudge van die fysieke kast gebruiken, dan snap ik het nog.

Verder zie ik op Youtube comments dat de DLC kasten $15 per stuk gaan kosten? Voor kasten die ik al in de andere Zen pinball games (sommige zelfs meerdere keren) gekocht heb, vind ik dat wel erg duur. Even afwachten waar Zen definitief mee gaat komen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:18:
Mixed reality ziet er cool uit, maar ik vraag me wel af hoe praktisch dat is? Ik kan een kast ergens in mijn woonkamer neerzetten, maar om deze te spelen moet ik er dan ‘achter’ gaan staan? Je staat dan in feite in het niets ergens in je woonkamer. Als je de kast over een fysieke kast (cabinet) heen kunt projecteren en dan de buttons en nudge van die fysieke kast gebruiken, dan snap ik het nog.

Verder zie ik op Youtube comments dat de DLC kasten $15 per stuk gaan kosten? Voor kasten die ik al in de andere Zen pinball games (sommige zelfs meerdere keren) gekocht heb, vind ik dat wel erg duur. Even afwachten waar Zen definitief mee gaat komen…
[YouTube: Play Pinball FX VR in Mixed Reality - Coming on April 3!]
Je hebt natuurlijk die VR controllers waarmee je prima staand kan gamen. Dat er niet echt een kast staat en dat je in werkelijkheid een lege ruimte voor je hebt is natuurlijk het hele idee van Mixed Reality

Prijs weet ik zo niet. Zal wel 15 Euro per bundel zijn. Vast niet per kast

Vanmiddag de eerste plaats gehaald op het Indiana Jones 1 Ball Event. En gelijk was dat ook het nieuwe wereld record :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:03:
Je hebt natuurlijk die VR controllers waarmee je prima staand kan gamen. Dat er niet echt een kast staat en dat je in werkelijkheid een lege ruimte voor je hebt is natuurlijk het hele idee van Mixed Reality
Klopt, maar wat ik bedoel is dat je de VR kast over een bestaande fysieke cabinet heen projecteert en dan die cabinet gebruikt om de VR kast te bedienen (flipper buttons, plunger en nudge). Nu heb ik geen cabinet, dus kan dat niet proberen.

Ik ben wel benieuwd hoe het er grafisch gaat uit zien en performen op de Quest 3. Een Quest 3 is natuurlijk lang niet zo krachtig als een PC met een dikke GPU. De andere VR pinball games van Zen speel ik allemaal in VR via PCVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vandaag komt de FX VR game uit voor de Meta Quest 2/3. Ik kan nog nergens vinden wat de DLC gaat kosten. Dat zal voor mij het belangrijkste argument zijn om deze game aan te gaan schaffen. Verder wacht ik ook even de eerste reviews af.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 03-04-2025 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
In deze video wat meer info… de Williams kasten zijn $9,99 per stuk met uitzondering van Indiana Jones, voor een ‘whopping’ $14,99!

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 03-04-2025 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:39:
In deze video wat meer info… de Williams kasten zijn $9,99 per stuk met uitzondering van Indiana Jones, voor een ‘whopping’ $14,99!
[YouTube: Playing Pinball FX VR Tables With The Arcade-XR Unit]
Dezelfde prijzen als voor DLC voor de normale FX game. Dus 10 euro geld alleen voor Premium tafels, zoals Twilight Zone en Addam's Family. Indiana Jones kost ook 15 euro op PC en consoles voor de gewone FX game. Williams Volumes met 3 tafels - Rond de 10 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:16:
[...]

Dezelfde prijzen als voor DLC voor de normale FX game. Dus 10 euro geld alleen voor Premium tafels, zoals Twilight Zone en Addam's Family. Indiana Jones kost ook 15 euro op PC en consoles voor de gewone FX game. Williams Volumes met 3 tafels - Rond de 10 euro
Hebben ze deze tafels compleet opnieuw moeten ontwikkelen dan? Extra/nieuwe licenties moeten aanschaffen? Kijk… als het nieuwe tafels zouden zijn, die nog niet eerder zijn uitgekomen in andere Zen Pinball games, dan zijn deze prijzen nog te rechtvaardigen. Ik heb die prijzen ook al betaald in FX2 en/of FX. Maar… toen waren dat nieuwe tafels. En wat gebeurt er zo dadelijk als de VR game ook naar Steam (PCVR) komt, met natuurlijk veel betere graphics. Gaan ze de ‘oude’ tafels dan weer tegen nieuwprijs verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
PatrickC schreef op donderdag 3 april 2025 @ 23:11:
[...]

Hebben ze deze tafels compleet opnieuw moeten ontwikkelen dan? Extra/nieuwe licenties moeten aanschaffen? Kijk… als het nieuwe tafels zouden zijn, die nog niet eerder zijn uitgekomen in andere Zen Pinball games, dan zijn deze prijzen nog te rechtvaardigen. Ik heb die prijzen ook al betaald in FX2 en/of FX. Maar… toen waren dat nieuwe tafels. En wat gebeurt er zo dadelijk als de VR game ook naar Steam (PCVR) komt, met natuurlijk veel betere graphics. Gaan ze de ‘oude’ tafels dan weer tegen nieuwprijs verkopen?
Ja 100%

Gewoon rustig wachten. Gaat vanzelf een dikke sale overheen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op donderdag 3 april 2025 @ 23:11:
[...]

Ze moesten hier voor opnieuw aan tafel met licentie houders. En deze VR game zit ook veel werk in. Ook al hadden ze de assets voor de tafels klaar liggen. Wat juist geen sense zou maken is als de tafels goedkoper zouden zijn in de VR game dan op de standaard platformen. En idd zoals Beakzz zegt, wachten op sales als je het niet waard vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 06:34:
[...]

Ze moesten hier voor opnieuw aan tafel met licentie houders. En deze VR game zit ook veel werk in. Ook al hadden ze de assets voor de tafels klaar liggen. Wat juist geen sense zou maken is als de tafels goedkoper zouden zijn in de VR game dan op de standaard platformen. En idd zoals Beakzz zegt, wachten op sales als je het niet waard vindt
Ik had mijn hoop eigenlijk ook gevestigd op nieuwe Williams tafels in deze VR game.Ik lees ook wat berichten over laggy gameplay, dus ik ga nog even afwachten hoe deze game zich verder ontwikkelt en wordt geoptimaliseerd de komende maanden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Beakzz schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 00:47:
[...]

Ja 100%

Gewoon rustig wachten. Gaat vanzelf een dikke sale overheen
Is wel lastig, want de DLC is niet los in de Meta store te zien. Alleen de base game voor €9,99. Bij de vorige VR games van Zen was dat anders geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
PatrickC schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:27:
[...]

Is wel lastig, want de DLC is niet los in de Meta store te zien. Alleen de base game voor €9,99. Bij de vorige VR games van Zen was dat anders geregeld.
Ik zie ze gewoon staan hoor op de website als add-ons. Maar ik neem aan dat ze dat wel ergens aankondigen als er een sale is. Hoe dan ook sla ik deze even over. Komt wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:26:
[...]

Ik had mijn hoop eigenlijk ook gevestigd op nieuwe Williams tafels in deze VR game.Ik lees ook wat berichten over laggy gameplay, dus ik ga nog even afwachten hoe deze game zich verder ontwikkelt en wordt geoptimaliseerd de komende maanden. 8)
Hmm, ja, een nieuwe Williams eerst releasen op VR en daarna pas voor de main game gaan ze natuurlijk niet doen.

Het is 10 euro voor de base game inclusief 3 tafels geloof ik.

Pinball World, de nieuwe mobile game heeft ook last van een beetje teveel input lag. Op een of andere manier hebben ze dat probleem bij elke full game release en fixen ze het later met een patch. Misschien is op dat vlak Unreal Engine 4 wat lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Beakzz schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:04:
[...]

Ik zie ze gewoon staan hoor op de website als add-ons. Maar ik neem aan dat ze dat wel ergens aankondigen als er een sale is. Hoe dan ook sla ik deze even over. Komt wel een keer.
Ja en als er nog aan gesleuteld moet worden zoals Patrick zegt dan scheelt dat ook een hoop frustratie. Ik heb Pinball World geprobeerd en dat was even leuk. Maar de input delay bracht na een tijdje toch te veel frustratie om er van te kunnen genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Beakzz schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:04:
[...]

Klopt, ze staan er nu wel. Gisteren op release dag nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik zie nu dat er ook een 15 minuten proef periode is, zal het dit weekend eens proberen. Van die youtube video’s krijg in niet een goede indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dit is wat ik bedoelde, een fysieke controller gebruiken in de mixed reality modus.
Echter, doordat hij niet een volledige cab heeft maar meer een ‘stubbie’, loopt hij tegen het probleem aan dat de virtuele tafel binnen de muren van de mixed reality moeten staan en hij dus de stubbie middenin de kamer moet zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb het even 15 minuten gespeeld. De arcade room is mooi gemaakt en ook over de besturing van de UI in VR is goed nagedacht. MR heb ik niet geprobeerd, want dat voegt weinig toe in mijn gaming room. Dat is meer iets voor de huiskamer.

De 3 Zen Originals spelen soepel met af en toe een frame drop. Waar ik wel een beetje bang voor was is dat de graphics niet op het niveau van FX op de PC zijn. Je mist scherpte en de raytracing. Dat kan ook niet anders, want een Quest 3 kan natuurlijk lang niet op tegen mijn high end PC. Daarom is het ook zo jammer dat de game niet cross buy is, zoals een aantal andere titels in de Meta store.

Ik heb ook even kort The Addams Family gespeeld, maar die ervaring was iets minder. Op de één of andere manier ziet het er een beetje vreemd uit, maar wat precies vind ik lastig aan te geven. Lijkt ook een framerate probleem te zijn. Wellicht dat het daar een beetje door komt?

Wat verder ontbreekt is haptic controller feedback terwijl je de kasten speelt. Dat is erg vreemd, omdat er wel haptic feedback is als je je door de arcade beweegt en ook bij interactie met de in-game menu’s. In FX op de PC is die haptic feedback er wel.

De reviews in de Meta Store zijn nogal wisselend. Erg positieve maar ook best wel wat negatieve reviews over de DLC prijzen, met name door personen die bepaalde kasten al veelvuldig eerder hebben aangeschaft. Ook worden bugs gemeld die ook in de kasten op andere platforms zitten. Als ze deze kasten helemaal opnieuw gebouwd hebben voor deze VR game, dan is dat natuurlijk wel opvallend.

Conclusie:
Een goede start van FX VR, maar nog wel met nog wat werk aan de winkel voor Zen wat betreft de graphics en performance. Verder zullen ze opnieuw met boze klanten geconfronteerd worden, net als destijds met de overgang van FX3 naar FX. In dit geval is het verschil wel groter dan tussen FX3 en FX, want… het is op een compleet nieuw platform. Ik ga de game voorlopig nog niet aanschaffen, want ik vind het voor deze prijzen te duur (ik speel eigenlijk alleen de Williams kasten). Maar bij een mooie sale zal ik waarschijnlijk wel een keertje toeslaan, of… FX VR moet worden opgenomen in het Quest+ abonnement.

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 04-04-2025 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
PatrickC schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:12:
Ik heb het even 15 minuten gespeeld. De arcade room is mooi gemaakt en ook over de besturing van de UI in VR is goed nagedacht. MR heb ik niet geprobeerd, want dat voegt weinig toe in mijn gaming room. Dat is meer iets voor de huiskamer.

De 3 Zen Originals spelen soepel met af en toe een frame drop. Waar ik wel een beetje bang voor was is dat de graphics niet op het niveau van FX op de PC zijn. Je mist scherpte en de raytracing. Dat kan ook niet anders, want een Quest 3 kan natuurlijk lang niet op tegen mijn high end PC. Daarom is het ook zo jammer dat de game niet cross buy is, zoals een aantal andere titels in de Meta store.

Ik heb ook even kort The Addams Family gespeeld, maar die ervaring was iets minder. Op de één of andere manier ziet het er een beetje vreemd uit, maar wat precies vind ik lastig aan te geven. Lijkt ook een framerate probleem te zijn. Wellicht dat het daar een beetje door komt?

Wat verder ontbreekt is haptic controller feedback terwijl je de kasten speelt. Dat is erg vreemd, omdat er wel haptic feedback is als je je door de arcade beweegt en ook bij interactie met de in-game menu’s. In FX op de PC is die haptic feedback er wel.

De reviews in de Meta Store zijn nogal wisselend. Erg positieve maar ook best wel wat negatieve reviews over de DLC prijzen, met name door personen die bepaalde kasten al veelvuldig eerder hebben aangeschaft. Ook worden bugs gemeld die ook in de kasten op andere platforms zitten. Als ze deze kasten helemaal opnieuw gebouwd hebben voor deze VR game, dan is dat natuurlijk wel opvallend.

Conclusie:
Een goede start van FX VR, maar nog wel met nog wat werk aan de winkel voor Zen wat betreft de graphics en performance. Verder zullen ze opnieuw met boze klanten geconfronteerd worden, net als destijds met de overgang van FX3 naar FX. In dit geval is het verschil wel groter dan tussen FX3 en FX, want… het is op een compleet nieuw platform. Ik ga de game voorlopig nog niet aanschaffen, want ik vind het voor deze prijzen te duur (ik speel eigenlijk alleen de Williams kasten). Maar bij een mooie sale zal ik waarschijnlijk wel een keertje toeslaan, of… FX VR moet worden opgenomen in het Quest+ abonnement.
Even benieuwd, maar gebruik je toevallig Quest Games Optimizer? Dat geeft mij in aardig wat games betere prestaties of mooier beelden (afhankelijk van wat voor settings ik kies)

Anders zal ik de trial even met die app proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Beakzz schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 23:28:
[...]

Even benieuwd, maar gebruik je toevallig Quest Games Optimizer? Dat geeft mij in aardig wat games betere prestaties of mooier beelden (afhankelijk van wat voor settings ik kies)

Anders zal ik de trial even met die app proberen.
Nee, die gebruik ik niet. Ik speel met name PC VR via Virtual Desktop en dan heeft dat geen zin. Wellicht voor FX VR wel, maar aangezien de game nieuw is, zal er nog geen profile voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillwoods
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:53
Gisteren ook even Pinball fx vr getest op de Quest 3 en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. Het ziet er voor Quest 3 goed uit. De kamer met de aanpasbare arcade room is erg netjes. Kwa framerate ben ik het eens met anderen dat het soms niet 100% vloeiend is maar voor mij persoonlijk heb ik er tijdens het spelen niet heel veel last van. (Al heb ik tot nu toe wel voornamelijk de Zen originals gespeeld)

Ik vindt het alleen wel jammer dat het een Quest exclusive is. Had het graag in de Steam versie ingebouwd zien worden, Daarnaast weet ik nog niet of ik veel tafels erbij ga kopen omdat ik ook al sommige meerdere keren heb aangeschaft in fx3 en fx. Ik snap daarom ook goed dat veel reviewers dit aanhalen. Maar als ik naar het spel zelf kijk vindt ik het best wel een nette vr game die zo stand-alone werkt zonder gedoe om alles in te stellen.

Ik heb stiekem toch wel wat uurtjes er al inzitten, en als ik dan even switch naar 2D op de pc dan merk je toch wel dat je wat mist. Nu moet ik alleen nog even kijken of ik mijn Pinball controller op de Quest werkend kan krijgen. Dat is nu namelijk wel een groot gemis voor mij. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Hillwoods schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:49:
Gisteren ook even Pinball fx vr getest op de Quest 3 en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. Het ziet er voor Quest 3 goed uit. De kamer met de aanpasbare arcade room is erg netjes. Kwa framerate ben ik het eens met anderen dat het soms niet 100% vloeiend is maar voor mij persoonlijk heb ik er tijdens het spelen niet heel veel last van. (Al heb ik tot nu toe wel voornamelijk de Zen originals gespeeld)

Ik vindt het alleen wel jammer dat het een Quest exclusive is. Had het graag in de Steam versie ingebouwd zien worden, Daarnaast weet ik nog niet of ik veel tafels erbij ga kopen omdat ik ook al sommige meerdere keren heb aangeschaft in fx3 en fx. Ik snap daarom ook goed dat veel reviewers dit aanhalen. Maar als ik naar het spel zelf kijk vindt ik het best wel een nette vr game die zo stand-alone werkt zonder gedoe om alles in te stellen.

Ik heb stiekem toch wel wat uurtjes er al inzitten, en als ik dan even switch naar 2D op de pc dan merk je toch wel dat je wat mist. Nu moet ik alleen nog even kijken of ik mijn Pinball controller op de Quest werkend kan krijgen. Dat is nu namelijk wel een groot gemis voor mij. :'(
De VR game die ze hebben ontwikkeld is erg goed gelukt. Ook ik was positief verrast.

De enige controller die ze tot nu toe supporteren is de X-Arcade Arcade2TV volgens mij. Maar ik neem aan dat ze dat wel gaan uitbreiden.

Ik flipper zelf bijna niet meer in 2D. UEVR icm Pinball FX/M krijg ik op één of andere manier niet goed werkend, dus speel bijna geen Pinball FX/M meer, terwijl ik daarvoor wel bijna alle kasten gekocht had. Voor FX was ik er van uit gegaan dat ze VR ondersteuning zouden gaan toevoegen aan die game, ipv een nieuwe game uitbrengen, maar helaas… Want Zaccari Pinball heeft aangetoond dat 2D en VR combineren in één game prima mogelijk is. Zen kiest hier helaas niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik zag trouwens dat de game ook verkocht wordt in een Williams Premium bundel met de base game met de 3 Zen originals en alle 5 Williams kasten die ze voor FX VR gemaakt hebben. Dan ben je €45,99 kwijt ipv €59,94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:32:
[...]

De VR game die ze hebben ontwikkeld is erg goed gelukt. Ook ik was positief verrast.

De enige controller die ze tot nu toe supporteren is de X-Arcade Arcade2TV volgens mij. Maar ik neem aan dat ze dat wel gaan uitbreiden.

Ik flipper zelf bijna niet meer in 2D. UEVR icm Pinball FX/M krijg ik op één of andere manier niet goed werkend, dus speel bijna geen Pinball FX/M meer, terwijl ik daarvoor wel bijna alle kasten gekocht had. Voor FX was ik er van uit gegaan dat ze VR ondersteuning zouden gaan toevoegen aan die game, ipv een nieuwe game uitbrengen, maar helaas… Want Zaccari Pinball heeft aangetoond dat 2D en VR combineren in één game prima mogelijk is. Zen kiest hier helaas niet voor.
Het is niet dat Zen daar niet voor kiest maar het is een licentie ding. Licentie houders zijn het er niet mee eens om het op die manier te doen dat Zaccaria het in de game heeft. Met andere woorden ze laten Zen de licenties niet op alle manieren gebruiken zoals ze maar willen. Voor de VR game waren nieuwe licentie deals nodig. Een ander voorbeeld is dat Williams het erg beperkt houdt met wat ze toelaten voor wat betreft de ruimte waar de kasten in staan en de camera viewpoints in de main Pinball FX game

Dat is ook waarom je niet gewoon Williams in VR kan spelen op de reguliere Pinball FX

[ Voor 4% gewijzigd door Robolokotobo op 06-04-2025 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:33:
[...]

Het is niet dat Zen daar niet voor kiest maar het is een licentie ding. Licentie houders zijn het er niet mee eens om het op die manier te doen dat Zaccaria het in de game heeft. Met andere woorden ze laten Zen de licenties niet op alle manieren gebruiken zoals ze maar willen. Voor de VR game waren nieuwe licentie deals nodig. Een ander voorbeeld is dat Williams het erg beperkt houdt met wat ze toelaten voor wat betreft de ruimte waar de kasten in staan en de camera viewpoints in de main Pinball FX game

Dat is ook waarom je niet gewoon Williams in VR kan spelen op de reguliere Pinball FX
Ok, dank voor de uitleg.

Als sim racer (mijn #1 gaming hobby) ben ik gewoon gewend dat 2D (desktop/monitor) en VR gewoon altijd in één game zitten. En licenties is natuurlijk ook wel een dingetje daar met al die exclusieve auto merken. Jammer dat de licenties die Zen heeft verkregen, zo beperkend zijn. De VR game die ze nu gemaakt hebben zou ook prima in 2D/desktop modus werken, want dan loop je gewoon door de arcade room heen alsof het een FPS game is, loopt naar een kast en start deze dan gewoon op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Mijn eerste plaats game op het 1 ball Monster Bash Event in Pinball FX. Was gisteravond. Event loopt tot donderdag. Beide wizard modes gehaald met veel Monsters of Rock jackpots in de tweede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
[b]PatrickC in "[Multi] Pinball FX"
Als sim racer (mijn #1 gaming hobby) ben ik gewoon gewend dat 2D (desktop/monitor) en VR gewoon altijd in één game zitten. En licenties is natuurlijk ook wel een dingetje daar met al die exclusieve auto merken.
Virtuele flipperkasten verschillen fundamenteel van sim racing games omdat deze natuurlijk het echte spelletje compleet (proberen te) vervangen.
Hoe beter de sim, hoe minder de behoefte aan het ‘echte’ product.

Bij sim Racing gaan de licenties vooral om het merk-recht, dus het gebruik van de looks en de namen van de auto, maar niet om het nabootsen van het spelletje zelf, als je begrijpt wat ik wat onhandig probeer te verwoorden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Davey400 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:06:
[...]

Virtuele flipperkasten verschillen fundamenteel van sim racing games omdat deze natuurlijk het echte spelletje compleet (proberen te) vervangen.
Hoe beter de sim, hoe minder de behoefte aan het ‘echte’ product.

Bij sim Racing gaan de licenties vooral om het merk-recht, dus het gebruik van de looks en de namen van de auto, maar niet om het nabootsen van het spelletje zelf, als je begrijpt wat ik wat onhandig probeer te verwoorden. ;)
Ik begrijp wat je bedoelt maar het klopt niet helemaal . ;) De echte sim racing games (b.v. AC, ACC, rFactor 2, LMU, iRacing) proberen zo kort mogelijk bij de echte auto’s te komen, niet alleen qua looks, maar ook over hoe ze rijden (physics) inclusief de complete afstelling van de auto. De auto fabrikanten stellen echt wel strenge voorwaarden aan hoe hun auto’s in de games gepresenteerd worden. Ze stellen ook vaak alle specificaties ter beschikking om de auto’s zo exact mogelijk te simuleren in de game. Ook werken echte race coureurs vaak mee aan deze games, om de simulatie zo dicht mogelijk bij de realiteit te brengen qua rij ervaring. Dit gaat wat mij betreft nog verder dan flipperkasten, omdat deze veel minder complex zijn om te simuleren dan (race)auto’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davey400
Snap ik, maar waar de race-‘games’ eng dicht tegen professionele simulatoren aanschurken, blijft het dat: een simulatie van de werkelijkheid.
Echter blijft het dat: een simulatie.
De krachten (en overige sensorische ervaringen zoals geuren) die vrij komen bij een echte race zijn nog steeds van een andere orde en het gevoel blijft flink afwijken van de realiteit, hoe leuk het rijden in een simulator ook is.
(Dat bewijst het Red Bull F1 team ook; ze krijgen de werkelijkheid op dit moment ook niet gematched met het gedrag in de niet echt goedkope simulator.)
De regels zijn echter voor iedere deelnemer (en dus elk merk) binnen een race(-categorie) hetzelfde.

Bij een flipperkast is de omgeving nogal beperkt en afgebakend. Van G-krachten op de speler is geen sprake en zelfs mankementen speelveld en random gedrag van een kogel op rubbers zijn goed te simuleren. Het draait daarom binnen een flipperkast zwaar om de lay-out, en de regels van elk individueel spel, waar dan ook het copyright op rust. En niet om de looks van de gebruikte kogels binnen het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Omdat het streamen van Pinball FX niet lekker liep maar een nieuw systeem in elkaar gezet vandaag. De RTX 4060 en het werkgeheugen van het oude systeem er in. Ook met het oog op de komende jaren voor nieuwe games omdat de i5 10400F toch wat karig begint te worden en er een SATA SSD in het oude systeem zit. Met Pinball FX had ik tijdens multiball meer input delay tijdens het streamen en de audio van de Williams kasten liep uit balans. Wanneer ik niet streamde was het goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbUUlsYENbU9rxlv7qs-8hejkDo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vGCYeKm1FsURH4wl6TfoMWkv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFh1y1r1OUOQDA_UNmio5Av5urk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyEdSaVSIKaiYO6fVaGVCRXq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qfift6TduSc6Dd9jnhmt80N7lHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNvS3EqMjQqWzDcSi8TF5er2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
Er is een open beta gaande van Pinball Wicked Black Flaggers in de Unreal 5 Engine. Krankzinnige graphics en nieuwe muziek. De game is nu ook veel beter geoptimaliseerd en er zijn veel nieuwe graphics settings toegevoegd. Ze werken ook aan een nieuwe tafel

Om toegang te krijgen tot de beta, klik rechts op de game in je Steam bibliotheek, kies eigenschappen en navigeer naar de Beta's tab. Je moet de game wel in bezit hebben of kopen. De prijs is 10 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:10:
Er is een open beta gaande van Pinball Wicked Black Flaggers in de Unreal 5 Engine. Krankzinnige graphics en nieuwe muziek. De game is nu ook veel beter geoptimaliseerd en er zijn veel nieuwe graphics settings toegevoegd. Ze werken ook aan een nieuwe tafel

Om toegang te krijgen tot de beta, klik rechts op de game in je Steam bibliotheek, kies eigenschappen en navigeer naar de Beta's tab. Je moet de game wel in bezit hebben of kopen. De prijs is 10 euro

[YouTube: Pinball Wicked – Incredible New Graphics in Unreal 5]
Ik heb deze al vanaf het begin en het is mooi om te zien wat er allemaal met de Unreal engine mogelijk is en hoe ze deze tafel steeds verder verbeteren. Ze halen er ook veel meer ‘pracht en praal’ uit dan Zen doet met FX, maar ja… ze hebben maar één tafel om aan te werken. >:) Deze beta is weer een trapje hoger qua visuals… zeker op mijn systeem waar ik alles op max settings kan zetten met nog steeds 165 FPS (refreshrate van mijn ultra-wide monitor).

Even terug naar Zen en FX (VR). Vandaag was er een nieuwe Pinball Bites… nog steeds geen nieuwe Williams table helaas, wel 2 nieuwe originals… Tomb Raider. Enig idee @Robolokotobo waarom er zo weinig nieuwe Williams tables uitkomen? Ik vind dat echt heel jammer… dan heb je de licentie en dan doe je er zo weinig mee. Het enige wat ze doen met de Williams tafels is deze naar alle platforms brengen. Ook naar FX VR. Er zit één nieuwe Williams in de pijplijn, maar daar maakten ze dan een raadsel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 11:16

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Er is een Tomb Raider Pinball FX kast aangekondigd.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Het zijn 2 kasten, ‘Adventures of Lara Croft’ en ‘Secrets of Croft Manor’. Deze komen meteen naar alle platforms.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVsufkQ4uUquuCDG9HYXK-6UY-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ATOLXHbUMg4ztWJOByakFb4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 90% gewijzigd door PatrickC op 09-05-2025 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:51:
[...]

Ik heb deze al vanaf het begin en het is mooi om te zien wat er allemaal met de Unreal engine mogelijk is en hoe ze deze tafel steeds verder verbeteren. Ze halen er ook veel meer ‘pracht en praal’ uit dan Zen doet met FX, maar ja… ze hebben maar één tafel om aan te werken. >:) Deze beta is weer een trapje hoger qua visuals… zeker op mijn systeem waar ik alles op max settings kan zetten met nog steeds 165 FPS (refreshrate van mijn ultra-wide monitor).

Even terug naar Zen en FX (VR). Vandaag was er een nieuwe Pinball Bites… nog steeds geen nieuwe Williams table helaas, wel 2 nieuwe originals… Tomb Raider. Enig idee @Robolokotobo waarom er zo weinig nieuwe Williams tables uitkomen? Ik vind dat echt heel jammer… dan heb je de licentie en dan doe je er zo weinig mee. Het enige wat ze doen met de Williams tafels is deze naar alle platforms brengen. Ook naar FX VR. Er zit één nieuwe Williams in de pijplijn, maar daar maakten ze dan een raadsel van.
De studio achter Pinball Wicked werkt nu ook aan een nieuwe tafel

Het gaat langzaam nu idd met WIlliams releases. Misschien denken ze van we hebben al 32 in de game, laten we aan wat meer originals en licensed orignals werken zodat we die spelers groep ook blijven bedienen. Williams Volume 8 is straks een half jaar geleden wanneer een nieuwe kast uit komt en bevat drie kasten, dus dat is in principe één kast elke twee maanden. Dat neemt niet weg dat ze eind vorig jaar gezegd hebben veel nieuwe Williams kasten dit jaar en dat een half jaar zonder releases dan vreemd en lang is

Maar goed, we gaan het zien. Soms versnellen ze ineens het tempo van Williams releases. Mensen zijn allemaal wel laaiend enthousiast over de VR game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 04:05:
[...]

De studio achter Pinball Wicked werkt nu ook aan een nieuwe tafel

Het gaat langzaam nu idd met WIlliams releases. Misschien denken ze van we hebben al 32 in de game, laten we aan wat meer originals en licensed orignals werken zodat we die spelers groep ook blijven bedienen. Williams Volume 8 is straks een half jaar geleden wanneer een nieuwe kast uit komt en bevat drie kasten, dus dat is in principe één kast elke twee maanden. Dat neemt niet weg dat ze eind vorig jaar gezegd hebben veel nieuwe Williams kasten dit jaar en dat een half jaar zonder releases dan vreemd en lang is

Maar goed, we gaan het zien. Soms versnellen ze ineens het tempo van Williams releases. Mensen zijn allemaal wel laaiend enthousiast over de VR game
Williams Volume 8 heb ik nog niet gekocht, want ik heb gewacht op FX VR. Daar brengen ze nu naast de Williams tables die bij de release van FX VR uit zijn gekomen, Volumes 1 t/m 3 uit. Het zal dus nog wel even gaan duren voordat Volume 8 naar FX VR gaat komen. En ik wil eigenlijk alleen nog maar kasten gaan kopen die ik nog niet in FX3, FX, FX2 VR en Star Wars VR heb op de PC. De 2 Tomb Raider kasten die ze gaan uitbrengen zouden dan de eerste kasten zijn in FX VR die ik nog niet had in één van de andere games. Dat zal dan wel het moment zijn dat ik FX VR ga aanschaffen.

FX VR is inderdaad erg goed ontvangen. Ze hebben er echt een mooie game/beleving van gemaakt, maar er ontbreken nog wel wat zaken zoals haptics feedback bij het spelen van de kasten (waarom wel in de UI maar niet bij het spelen van de kasten?).

[ Voor 17% gewijzigd door PatrickC op 10-05-2025 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Ik ben nogal onbekend in de VR wereld.
Heb eraan gesnuffeld met een Pico 4K. Prachtig beeld, coole Remote management, maar vooral geschikt voor zakelijk gebruik.
Wat is hardware waar FX VR gewoon lekker op draait zonder direct serieus diep in de buidel te tasten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Davey400 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:15:
Ik ben nogal onbekend in de VR wereld.
Heb eraan gesnuffeld met een Pico 4K. Prachtig beeld, coole Remote management, maar vooral geschikt voor zakelijk gebruik.
Wat is hardware waar FX VR gewoon lekker op draait zonder direct serieus diep in de buidel te tasten?
Het werkt alleen op de Meta headsets geloof ik. Zonder tussenkomst van een PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
En dan acceptabel met een 2, of is een 3 nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Davey400 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:25:
En dan acceptabel met een 2, of is een 3 nodig?
Quest 3S zou ook nog kunnen. Ze worden alle drie ondersteund dus dan zou de performance ook acceptabel moeten zijn lijkt mij. Maar als je de headset nog moet kopen, zou ik niet meer voor de 2 gaan.

Zen heeft meer VR pinball games in de Meta Store staan trouwens. Maar ik had ze al allemaal op Steam via PCVR, omdat mijn vorige headset, een Oculus Rift, alleen via PCVR werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
PatrickC schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:38:
[...]

Quest 3S zou ook nog kunnen. Ze worden alle drie ondersteund dus dan zou de performance ook acceptabel moeten zijn lijkt mij. Maar als je de headset nog moet kopen, zou ik niet meer voor de 2 gaan.

Zen heeft meer VR pinball games in de Meta Store staan trouwens. Maar ik had ze al allemaal op Steam via PCVR, omdat mijn vorige headset, een Oculus Rift, alleen via PCVR werkte.
Dan zou ik al niet voor een 3s gaan ook, zijn de zelfde lenzen als een 2.
Buiten dat de hardware krachtiger is op een 3s, dan spaar je beter door voor pancake lenzen.
Kan altijd straks eens Zen VR testen op de Quest 2, als er een gratis tafel is ervoor teminste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
KBE91 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:49:
[...]

Dan zou ik al niet voor een 3s gaan ook, zijn de zelfde lenzen als een 2.
Buiten dat de hardware krachtiger is op een 3s, dan spaar je beter door voor pancake lenzen.
Kan altijd straks eens Zen VR testen op de Quest 2, als er een gratis tafel is ervoor teminste.
Mee eens, de 3 is natuurlijk beter, maar is misschien ook een kwestie van budget en vraag ging meer over performance en dan is de 3S natuurlijk beter dan de 2.

Je kunt FX VR 15 minuten gratis uitproberen trouwens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Williams Volume 1-3 zijn nu beschikbaar in FX VR. Kosten €8,99 per Volume, dus €3 per tafel. Kijk, dat zijn wat mij betreft acceptabele prijzen voor ‘oude’ tafels.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFuqp1pqqHPqJ2NaiWF5VBnrtgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b7gfKDI8S3jsoQInoms9YxLO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
En de bijbehorende video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
PatrickC schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:28:
[...]

Mee eens, de 3 is natuurlijk beter, maar is misschien ook een kwestie van budget en vraag ging meer over performance en dan is de 3S natuurlijk beter dan de 2.

Je kunt FX VR 15 minuten gratis uitproberen trouwens.
Ging vandaag even die game testen, wel er is geen 15 minuten proef periode bij mij ?
Staat ook geen trail op de meta store, enkel gewoon dat ik het meteen moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
KBE91 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:54:
[...]

Ging vandaag even die game testen, wel er is geen 15 minuten proef periode bij mij ?
Staat ook geen trail op de meta store, enkel gewoon dat ik het meteen moet kopen.
Toen de game net uitgebracht was kon het nog wel. Misschien dat ze dat inmiddels veranderd hebben.

Ik vind het wel jammer dat de game zelf niet gratis is met alle tafels in trial modus. Nu moet je de game kopen met de 3 tafels die er standaard bij zitten. Die tafels vind ik echter niet leuk genoeg om opnieuw te moeten kopen. Ik speel ze ook bijna nooit in FX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
PatrickC schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:36:
[...]

Toen de game net uitgebracht was kon het nog wel. Misschien dat ze dat inmiddels veranderd hebben.

Ik vind het wel jammer dat de game zelf niet gratis is met alle tafels in trial modus. Nu moet je de game kopen met de 3 tafels die er standaard bij zitten. Die tafels vind ik echter niet leuk genoeg om opnieuw te moeten kopen. Ik speel ze ook bijna nooit in FX.
Had het ook wel gehoopt en eigenlijk gedacht dat het gratis ging zijn, net zoals FX.
Veel meer mensen die hun game zouden proberen, en gooi er dan 1 Williams tafel in ( Fish Tales voor mij )

Ga er geen 10 euro aan gooien als het dan niet deftig draait, voor zo een games heb ik graag een oefen periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
KBE91 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:40:
[...]

Had het ook wel gehoopt en eigenlijk gedacht dat het gratis ging zijn, net zoals FX.
Veel meer mensen die hun game zouden proberen, en gooi er dan 1 Williams tafel in ( Fish Tales voor mij )

Ga er geen 10 euro aan gooien als het dan niet deftig draait, voor zo een games heb ik graag een oefen periode.
Die 15 minuten trial was daar ook te kort voor. Je moet eerst even een beetje je weg vinden in de game en hoe de UI in VR werkt en dan heb je nog een paar minuten. Heb 2 tafels even kort kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
PatrickC schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:08:
[...]

Die 15 minuten trial was daar ook te kort voor. Je moet eerst even een beetje je weg vinden in de game en hoe de UI in VR werkt en dan heb je nog een paar minuten. Heb 2 tafels even kort kunnen spelen.
Zal hem wel eens kopen in een zotte bui, of nog eens naar Japan vliegen en zien dat de truck nog werkt zoals vroeger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Williams Volumes 1 t/m 3 voor FX VR kunnen nu ook als Collection worden aangeschaft voor €21,99. Vond ik een mooie deal voor 9 Williams kasten, dus toch maar eens FX VR aangeschaft met deze Collection.

Ik heb de game inmiddels nu wat langer gespeeld, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Ik vind de bal niet altijd vloeiend genoeg bewegen (FPS drops) en ik mis ook wat beeldscherpte tov VR pinball via PC VR. En dat op een Quest 3. Verder spelen ze iets te makkelijk. Ramps goed raken is te eenvoudig volgens mij. Hebben ze dit bewust makkelijker gemaakt om de drempel voor nieuwe spelers te verlagen misschien?

Verder zit de game en UI gewoon erg goed in elkaar. Het is al leuk om door de arcade heen te lopen. Een beetje zoals bij Arcade Time Capsule op de PC in VR, waar je je echt in een arcade hal waant.

Ik heb ook even kort mixed reality uitgeprobeerd. Werkt best goed, maar je moet flink wat vrije ruimte hebben om een leuke MR arcade hal samen te stellen. Dus waarschijnlijk zal ik dit niet vaak gebruiken.

Edit: Een herstart van de headset deed wonderen. Performance is nu veel beter. :)

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 21-05-2025 00:40 ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste