Ik heb het even 15 minuten gespeeld. De arcade room is mooi gemaakt en ook over de besturing van de UI in VR is goed nagedacht. MR heb ik niet geprobeerd, want dat voegt weinig toe in mijn gaming room. Dat is meer iets voor de huiskamer.
De 3 Zen Originals spelen soepel met af en toe een frame drop. Waar ik wel een beetje bang voor was is dat de graphics niet op het niveau van FX op de PC zijn. Je mist scherpte en de raytracing. Dat kan ook niet anders, want een Quest 3 kan natuurlijk lang niet op tegen mijn high end PC. Daarom is het ook zo jammer dat de game niet cross buy is, zoals een aantal andere titels in de Meta store.
Ik heb ook even kort The Addams Family gespeeld, maar die ervaring was iets minder. Op de één of andere manier ziet het er een beetje vreemd uit, maar wat precies vind ik lastig aan te geven. Lijkt ook een framerate probleem te zijn. Wellicht dat het daar een beetje door komt?
Wat verder ontbreekt is haptic controller feedback terwijl je de kasten speelt. Dat is erg vreemd, omdat er wel haptic feedback is als je je door de arcade beweegt en ook bij interactie met de in-game menu’s. In FX op de PC is die haptic feedback er wel.
De reviews in de Meta Store zijn nogal wisselend. Erg positieve maar ook best wel wat negatieve reviews over de DLC prijzen, met name door personen die bepaalde kasten al veelvuldig eerder hebben aangeschaft. Ook worden bugs gemeld die ook in de kasten op andere platforms zitten. Als ze deze kasten helemaal opnieuw gebouwd hebben voor deze VR game, dan is dat natuurlijk wel opvallend.
Conclusie:
Een goede start van FX VR, maar nog wel met nog wat werk aan de winkel voor Zen wat betreft de graphics en performance. Verder zullen ze opnieuw met boze klanten geconfronteerd worden, net als destijds met de overgang van FX3 naar FX. In dit geval is het verschil wel groter dan tussen FX3 en FX, want… het is op een compleet nieuw platform. Ik ga de game voorlopig nog niet aanschaffen, want ik vind het voor deze prijzen te duur (ik speel eigenlijk alleen de Williams kasten). Maar bij een mooie sale zal ik waarschijnlijk wel een keertje toeslaan, of… FX VR moet worden opgenomen in het Quest+ abonnement.
[
Voor 7% gewijzigd door
PatrickC op 04-04-2025 20:52
]