• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 01:44

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Nilos128 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:03:
Ik ga ook eens meedoen, moet je het spel in je bibliotheek hebben om te spelen?
Of je het spel moet hebben om het te kunnen spelen, bedoel je? Uuh.. ja?

• Teddieke
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 31-05 08:28
De meeste DLC's 50% korting. Daar doe ik het wel voor.
Zometeen naar huis en de update bekijken..... Loopt het of loopt het niet, that's the question.

Weet iemand waarom die Williams-kasten in Williams Collection 1 en 2 niet op de Switch beschikbaar zijn?
Of kijk ik ergens overheen? Ik zie dat ze wel op Steam voor FX te koop zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Teddieke op 29-08-2024 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teddieke
Eerste indruk na de update is oké. De graphics zijn zeker verbeterd en heb geen lag in de gameplay. Ik heb wel het idee dat het nog niet kan tippen aan FX3. Die ziet er toch nog steeds wat smoother uit op de Switch. Voornamelijk goed zichtbaar bij de bal, al kan dat ook as designed zijn. De gamma iets verhogen geeft al wat meer gelijkenis.
Het geluid is goed.
De physics zijn op sommige punten wat wennen. Vooral als de bal van de punt van de flippers komt reageert ie anders. Zit veel minder vaart achter.
Ik denk wel dat ik de kasten van de aanbieding aan ga schaffen. FX is wel de toekomst en ik begin maar vast met sparen voor de Switch 2 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 10:22
Nilos128 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:03:
Ik ga ook eens meedoen, moet je het spel in je bibliotheek hebben om te spelen?
Je moet de gratis basis van de game downloaden. Dan krijg je drie gratis kasten en kan je DLC kopen

Ik ben voorlopig gestopt. De game heeft teveel een eigen wil voor mij om na 7 jaar spelen nog door te gaan. Ik zie alles wat de bal doet wat gamifying is zeg maar. Wat ik nodig heb is een flipperkast game met een vaste physics set die niet verandert tijdens het spelen

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Vanmorgen best lang The Pinball Arcade gespeeld. Best gaaf al die Stern en Gottlieb kasten :)

Starship Troopers, best bijzondere kast. Veel multiballs en de licht effecten en callouts vliegen om je oren
Speelt ook best geinig als je eenmaal wat aan de physics gewend bent
Physics zijn minder complex maar ook meer solide dan in Pinball FX

Ik heb alleen Stern en Gottlieb kasten op TPA. Williams licentie zijn ze in 2017 verloren dus die kan je niet meer kopen op Steam. Maar goed daar is FX toen natuurlijk mee begonnen. Ik had wel Williams kasten op Xbox One. Een Xbox heb ik niet meer dus die kan ik niet spelen nu

Er zijn nog wel meer toffe flipper kast games naast FX

Zo is er Pinball Wicked

En Xenotilt

YouTube: Xenotilt - 46,733,874,504 - 4K - Pinball

En Zaccaria Pinball

YouTube: POSTAL Redux Pinball Pack Trailer (Steam)

En Pro Pinball Ultra

YouTube: Pro Pinball Ultra Gameplay [PC/60FPS/1080p] [Steam Early Access]

Natuurlijk is er nog veel meer. Veel daar van zijn games met kleine budgetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik speel ondertussen gewoon weer FX haha, niet best
Ik dacht dat The Pinball Arcade ook wel weer wennen zou
Maat het richten en dan ook raak schieten is niet vergelijkbaar met FX
FX is duidelijk de beste optie voor digital pinball ook al heeft het ook wel slechte kanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddieke
Robolokotobo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 20:43:
Ik speel ondertussen gewoon weer FX haha, niet best
Ik dacht dat The Pinball Arcade ook wel weer wennen zou
Maat het richten en dan ook raak schieten is niet vergelijkbaar met FX
FX is duidelijk de beste optie voor digital pinball ook al heeft het ook wel slechte kanten
En VPX dan?
Ik krijg het zelf nauwelijks fatsoenlijk draaiend maar het schijnt het summum te zijn met al die kasten gemaakt door de community.

Ik hou het wel bij FX. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Teddieke schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 18:27:
[...]

En VPX dan?
Ik krijg het zelf nauwelijks fatsoenlijk draaiend maar het schijnt het summum te zijn met al die kasten gemaakt door de community.

Ik hou het wel bij FX. :)
Dat kan misschien leuk zijn maar ik heb streamers wel zien klooien om kasten goed speelbaar te krijgen en te houden. Daarnaast heb je nog dat ze nergens licenties voor hebben. Dus echt goed voor de pinball industrie is het niet. En als het slecht is voor de industrie is het ook slecht nieuws voor de spelers voor wat betreft de toekomst.

Hoe beter een betaalde game als FX het doet. Hoe groter de kans is dat er meer simulaties van tafels naar de game komen van fabrikanten als Stern. En dan ook nieuwere kasten. Die veel mensen dan weer te zien en te spelen krijgen. Wat ze geïnteresseerd maakt om echte kasten te spelen in een bar of arcade of zelfs een machine te kopen voor thuis.

En hoe meer geld er in die machines gegooid wordt en hoe meer mensen een nieuwe kast kopen des te beter voor de fabrikanten natuurlijk. Wat zorgt voor grotere budgetten voor nieuwe kasten. Die dan weer als simulaties naar een game als FX komen. Waarvan dan meer downloads verkocht worden omdat het populairder geworden is

Zen Studios pinball games zijn in principe op ieder platform beschikbaar. En toch zijn de games vrij niche en zijn de speler aantallen niet gigantisch. Wat VPX van hun markt afsnoept is laten we zeggen, niet ideaal

Ik liet een keer een best grote Twitch streamer Pinball FX spelen. Na ongeveer een jaar had hij een stuk of tien echte flipperkasten gekocht. Als FX er niet was en ik had gezegd installeer maar even VPX dan had hij het niet geprobeerd. Omdat VPX niet download en play is.

Met VPX spelen mensen gratis pinball simulaties en niemand krijgt er voor betaald. De industrie krijgt er niet voor betaald. Iedereen die logisch nadenken kan zal zeggen, dat kan niet goed zijn voor een hobby die afhankelijk is van de industrie er achter en die ook nog behoorlijk niche is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teddieke
Ik heb geen moeite met betalen voor een goede game. Zeker niet als de game evolueert en nieuwe kasten uit blijven komen.
De FX-kasten op de Switch heb ik allemaal, die van FX3 wil ik in de sale nog wel aanschaffen aangezien daar toch behoorlijk wat beschikbaar is wat op de Switch in FX nog niet te koop is.
Ik hoop echt dat ze daar komend jaar nog wat aan gaan doen.
Misschien ooit nog eens een pc’tje met Steam maar dan moet er iets van een pinball controller komen of uiteindelijk een Virtual Pinball Machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Op deze manier kan je zien hoeveel de bal spint. Het wordt gebruikt door sommige van de aller beste spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:15
Robolokotobo schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:25:
Op deze manier kan je zien hoeveel de bal spint. Het wordt gebruikt door sommige van de aller beste spelers

[YouTube: Pinball FX - How to turn on ball spin visibility]
En wat zijn de voordelen van dit te gebruiken, puur simulatie gevoel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:26:
[...]

En wat zijn de voordelen van dit te gebruiken, puur simulatie gevoel ?
Je kan zo beter een beoordeling maken of je de bal kan catchen of niet. Bij veel bal spin is dat natuurlijk gevaarlijk. Ik ben er zelf ondertussen alweer van afgestapt, want het ziet er niet aangenaam uit met motion blur aan. Maar er is iemand die op veel Williams kasten op #1 staat, die dit al jaren lang gebruikt. Tandigab is zijn naam in de game

Ik heb de laatste tijd ook DLSS geprobeerd. Wordt het ook niet fraaier van. Rare vegen in de bal nu en dan. Minder erg dan motion blur, dat wel. Maar in principe is de overhead die je kan krijgen mooi meegenomen. Wanneer je in 240 fps speelt, is het goed om de PC zo weinig mogelijk te belasten heb ik het idee. Omdat de game dan responsiever aanvoelt. MoveYourCar, die ook veel eerste plaatsen heeft op Williams speelt op een heel erg high end PC maar gebruikt wel DLSS. Terwijl dat absoluut niet nodig is om 240 fps te halen op zijn hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkTadNvz3MSxJXg_vjOFkhYbZ0M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rh5MnxeB6RP9mcpTU1SkxPaT.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Robolokotobo op 20-09-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dit is wel gaaf om te kijken for all you pinball fans out there

Ergens richting het einde praat hij ook over AtGames en Arcade1Up digitale kasten

Het klinkt wat hard wat hij zegt maar hij slaat de spijker wel op zijn kop

Ondertussen worden updates uitgerold voor de AtGames digital cabinets waarbij de input delay problemen voor alle kasten worden verholpen

Dat is nu getest en zit op hetzelfde niveau als Pinball FX op Playstation 5. Rond de 80ms

Wat natuurlijk veel mooier speelt is als je het nog veel lager kan krijgen. Rond de 20ms bijvoorbeeld. Dat is mogelijk op PC als je op 240 fps speelt met Nvidia Reflex + Boost aan. Je moet dan eigenlijk nog grondiger te werk gaan. Echt een high end PC gebruiken met de nieuwste USB versies. Een controller met een hoge polling rate. Een scherm met lage in put delay. Een snel scherm kopen als een 240Hz scherm brengt vaak niet het ideale. Deze schermen brengen vloeiend beeld maar zijn vaak traag wanneer het op input delay aankomt (Heb ik ergens gelezen en zelf ondervonden). Er zijn 4ms 60Hz schermen die het beter doen kwa inputdelay dan een hoop van die schermen met hoge Hz waardes

[ Voor 69% gewijzigd door Robolokotobo op 20-09-2024 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:16

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo

• Robolokotobo
Nieuwe pinball game van Malzbie. Gister in early acces gegaan. Twee tafels beschikbaar met nog velen te volgen. 13,31 euro nu, dus een zachte prijs aangezien er nog tafels toegevoegd gaan worden. De tafels spelen goed en zijn vermakelijk. Niet de meest hoogstaande game maar het bied wel een fijne ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo

[ Voor 178% gewijzigd door Robolokotobo op 27-09-2024 03:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nieuwe coole metroidvania pinball game. Pinball Spire. Erg leuk om te doen. Sinds gister uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Dan is die andere pinball game in mijn ogen wel plezanter.

We zitten wat op een droogte met FX zeker ?
Aangezien we andere oorden opzoeken van games.
Nog wel even wachten op die 3 nieuwe tafels lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
KBE91 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:47:
Dan is die andere pinball game in mijn ogen wel plezanter.

We zitten wat op een droogte met FX zeker ?
Aangezien we andere oorden opzoeken van games.
Nog wel even wachten op die 3 nieuwe tafels lijkt me.
Deze is ook erg gaaf hoor. Tenzij je alleen van pinball simulatie houdt. Veel goede reviews op Steam al.

Dat is wel een beetje waar idd.

Ja waarschijnlijk wachten tot December

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 31-05 10:03
Nieuw in dit topic, maar wel al een tijdje actief met Pinball FX, al is dat nu nog vooral FX3.
Mogelijk wil ik binnenkort wel een keer doorpakken, al zie ik buiten de toffere menu's nog niet direct een voordeel.

Ik speel op een modulair gebouwde cabinet-setup. D.w.z.: door schade en schande wijs geworden met liggende TV's die het begeven heb ik nu een variant gemaakt waar ik vrij simpel zo een ander scherm achter kan schuiven.

Ik gebruik microswitches voor de flippers, en een digitale joystick is de plunjer. Dat ziet er nog best cool uit. ;)
De stick is nu omlaag -> full launch, omhoog -> gedoseerde launch (emulatie Enter).
En links en rechts is 'nudge'. Als input-device gebruik ik een XBOX adaptive controller waar alle knoppen naartoe gaan.

En daar zijn we waar ik naar toe wou: de nudge.

Iemand ervaring met iets eenvoudigs om een aan/uit signaal te genereren op basis van schudden?
Heb gedacht aan kwikschakelaars, en een constructie met metalen ballen op ijzerdraadjes...
Maar wellicht is er iets wat er zo direct voor bestaat?

Zelf al een beetje zitten zoeken dit weekend; wat ik kant en klaar tegenkom stuurt ingewikkelde serieel uit te lezen signalen uit; eigenlijk wil ik iets wat gewoon een schakelaar voor links en rechts en eventueel naar voren doet; die output kan ik dan simpel op mijn controller aansluiten en dus simpel in FX(3) gebruiken.

Ben benieuwd of iemand een idee heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Davey400, klinkt erg goed! Foto's zijn zeker welkom, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Ik zou ook zeker het topic [PC] Visual Pinball eens doornemen voor je andere zelfbouwvraagstukken. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Sfeer is daar wat minder; daar mag je niet te veel zeuren. ;)
1e experiment gaat met reed-relais worden en een magneet aan een slinger; zojuist besteld.
Ik zal wel iets posten als er iets uit komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:31
Weet iemand of er nog nieuwe kasten komen?
En is deze al te krijgen voor op de PC: Vintage Bally: Nitro Ground Shaker - Drag Racing Pinball ?
De echte ..
YouTube: NITRO GROUND SHAKER (1980) from Bally in Gameplay - and he did HIGH ...
Die heb ik vroeger helemaal dood gespeeld

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
ravw schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 02:09:
Weet iemand of er nog nieuwe kasten komen?
En is deze al te krijgen voor op de PC: Vintage Bally: Nitro Ground Shaker - Drag Racing Pinball ?
De echte ..
YouTube: NITRO GROUND SHAKER (1980) from Bally in Gameplay - and he did HIGH ...
Die heb ik vroeger helemaal dood gespeeld
Voor het jaar voorbij is moeten er 3 Williams kasten verschijn voor Pinball FX. Één daar van is Earthshaker. Op Pinball M is net een nieuwe kast verschenen. Nitro Ground Shaker is niet verkrijgbaar. Of dat ooit gaat gebeuren, geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Davey400 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:06:
Nieuw in dit topic, maar wel al een tijdje actief met Pinball FX, al is dat nu nog vooral FX3.
Mogelijk wil ik binnenkort wel een keer doorpakken, al zie ik buiten de toffere menu's nog niet direct een voordeel.

Ik speel op een modulair gebouwde cabinet-setup. D.w.z.: door schade en schande wijs geworden met liggende TV's die het begeven heb ik nu een variant gemaakt waar ik vrij simpel zo een ander scherm achter kan schuiven.

Ik gebruik microswitches voor de flippers, en een digitale joystick is de plunjer. Dat ziet er nog best cool uit. ;)
De stick is nu omlaag -> full launch, omhoog -> gedoseerde launch (emulatie Enter).
En links en rechts is 'nudge'. Als input-device gebruik ik een XBOX adaptive controller waar alle knoppen naartoe gaan.

En daar zijn we waar ik naar toe wou: de nudge.

Iemand ervaring met iets eenvoudigs om een aan/uit signaal te genereren op basis van schudden?
Heb gedacht aan kwikschakelaars, en een constructie met metalen ballen op ijzerdraadjes...
Maar wellicht is er iets wat er zo direct voor bestaat?

Zelf al een beetje zitten zoeken dit weekend; wat ik kant en klaar tegenkom stuurt ingewikkelde serieel uit te lezen signalen uit; eigenlijk wil ik iets wat gewoon een schakelaar voor links en rechts en eventueel naar voren doet; die output kan ik dan simpel op mijn controller aansluiten en dus simpel in FX(3) gebruiken.

Ben benieuwd of iemand een idee heeft.
Ik heb een Arduino Leonardo verbonden met een MPU6050 sensor.
Ben nog bezig met alles te verbinden ook, het is een open source project van op Github.
https://github.com/philip...ino-virtual-pinball-board

Er is daar geen schema te vinden, tot nu toe heb ik al de sensor en knoppen kunnen verbinden.
Die werken via shift registers, en als alles verbonden is ga ik een schema maken ervoor.

Het gebruikt de firmware van cleveland, https://www.clevelandsoftwaredesign.com/

Omdat FX geen direct input heeft, heb ik het moeten doen via een wrapper.
De beste die ik tot nu toe gevonden heb is, x360ce.
In de software van Cleveland kan je dit ook mappen, maar het werkt echt niet goed.
Je moet een config file naar Steam doen, en die doet dan moeilijk.

De MPU6050 sensor staat gemapped op de linker joystick.
Elk kleine tik tegen de controller of cab, dan zie je die joystick bewegen.
Tot nu toe is dat het beste wat ik gevonden heb.

Mocht je al beginnen met knutselen, kan al kleine tekening maken van hoe het nu werkt.
Ben zelf nog dingen aan het bestellen en bij voegen voor alles te doen werken.
Plunger moet er ook nog aan verbonden geraken etc.

Op Github gebruiken ze Arduino micro, maar heb er geen clone van kunnen vinden.
Vandaar een Leonardo bord besteld, en dat werkt even goed.

Al bij al kwam ik uit op een kleine 10-15 euro voor het bord en sensor en shift registers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Robolokotobo schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 05:50:
[...]

Voor het jaar voorbij is moeten er 3 Williams kasten verschijn voor Pinball FX. Één daar van is Earthshaker. Op Pinball M is net een nieuwe kast verschenen. Nitro Ground Shaker is niet verkrijgbaar. Of dat ooit gaat gebeuren, geen idee
Oke hoop wle dat die ooit komt.
En wat is nu het verschil tussen Pinball FX en Pinball FX3 ?
En hoe zit het met Pinball M word dat de nieuwe versie of is dat ook weer een andere vorm er van?

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 31-10-2024 08:31 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davey400
@KBE91 Paar dagen geleden de reed-contacten binnen gekregen.
Proefopstellinkje gemaakt en dat werkt op zich goed.
Kabeltje aan de reeds, 2 reeds op plank geplakt, slinger met magneet en stalen knikker er boven en gaan!
(kabeltjes hebben aan de andere kant een 3,5mm jack en kunnen dus gewoon in mijn Adaptive Controller.)
Hele opstelling is nog geen 8 cm hoog, dat was voor mij een grens om hem in te kunnen bouwen.

So far so good, maar je voelt hem al aankomen: er is nog een probleem(pje)...
De slinger slingert nog te lang door. Dus een keer een duw geven zorgt voor een nudge. En nog één de andere kant op. En dan nog één. En dus

TILT

. ;)

Later bedacht ik me dat ik gewoon de slinger wat minder massa moet geven. Nog niet toegekomen aan een nieuw experiment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
ravw schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:25:
[...]

Oke hoop wle dat die ooit komt.
En wat is nu het verschil tussen Pinball FX en Pinball FX3 ?
En hoe zit het met Pinball M word dat de nieuwe versie of is dat ook weer een andere vorm er van?
FX3 is de oude versie van Zen, die krijgt geen nieuwe tafels meer.
FX is de opvolger van FX3 en Pinball M is nog iets helemaal anders.

Daar komen enkel horror tafel thema's in.
Vandaar dat ze het apart gezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
KBE91 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:05:
[...]

FX3 is de oude versie van Zen, die krijgt geen nieuwe tafels meer.
FX is de opvolger van FX3 en Pinball M is nog iets helemaal anders.

Daar komen enkel horror tafel thema's in.
Vandaar dat ze het apart gezet hebben.
Oke je zou zeggen dat FX3 nieuwer was maar dat is dus niet zo.
Dus nu dus alleen nog maar kasten kopen voor de FX versie dus
De M versie heb ik een paar kasten en die is ook wel leuk.

Welke kasten zijn aanraders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
ravw schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:13:
[...]

Oke je zou zeggen dat FX3 nieuwer was maar dat is dus niet zo.
Dus nu dus alleen nog maar kasten kopen voor de FX versie dus
De M versie heb ik een paar kasten en die is ook wel leuk.

Alles van Williams is wel leuk, en persoonlijk is die Goat simulator tafel echt enorm fun.
Staan nu wel paar promo's van kasten.

https://store.steampowere..._Universal_Monsters_Pack/

https://store.steampowere...inball_The_Addams_Family/
Deze moeten we niet over spreken, is een must have.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
KBE91 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:29:
[...]

Alles van Williams is wel leuk, en persoonlijk is die Goat simulator tafel echt enorm fun.
Staan nu wel paar promo's van kasten.

https://store.steampowere..._Universal_Monsters_Pack/

https://store.steampowere...inball_The_Addams_Family/
Deze moeten we niet over spreken, is een must have.
Die monster pack heb ik gisteren gekocht :9
Adams ook maar even gekocht
en die Williams packs 1 tot 6 staan op me lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
ravw schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:13:
[...]
Ik ben zelf groot fan van "The Getaway", speel die wel alleen op FX3.

Mijn vorige hardware was sowieso niet geschikt voor FX, inmiddels zou dat kunnen maar zie als ik dezelfde kasten bekijk niet echt voordeel van FX t.o.v. FX3. Nieuwe kasten is natuurlijk wel een +.

Ondervind zelf wel issues met het instellen als cabinet op FX; mogelijk heeft dat te maken met de beeldscherminstellingen die nu compatible zijn met VP. Voor FX3 gaat dat prima, maar voor FX lijken schermen te overlappen ook al zou dat volgens de settings niet het geval moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
@Nox Had je deze kant-en-klare timer ook al bekeken?
https://flows.blueforcer.de/flow/wq2NANplO7KV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
De tweede tafel voor Williams Volume 8 is vanavond aangekondigt. Nog één tafel te gaan en dan de release van de drie tafels voor dat het jaar om is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb ook Pinball M gedownload, nu gewoon 3 games 🙈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EZST7EFFVYu-xdaHz1-77CBPHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y544nhQPtE3BeEnV16HMDN5p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Linksquest schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:54:
Heb ook Pinball M gedownload, nu gewoon 3 games 🙈

[Afbeelding]
Tof man. Er is ook nog Star Wars Pinball van Zen op de Switch. Is een erg goede game wordt gezegd. Is van een jaar of 3 terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

A oke, zal hier ook binnenkort eens naar kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik scoorde vandaag #1 op alle vier de Challenge Modes op Fish Tales in FX :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5gDx0Mh2ClRG3uNFmllmbx9NIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jAYYuXEdoaDRAmPCQFQI8Cuj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
Bij deze de highlight tijdens de stream van vanavond. 6.4 Miljard op Williams Road Show. Rank 5 van de wereld op het all time leaderboard

De rest van de stream is terug te vinden op het ROBOinthezone Twitch kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Alle flipperkasten in Pinball FX zijn op dit moment in de aanbieding. Je kan de gehele Williams collectie kopen voor 43,61 Euro. Inclusief alle nieuwe kasten zoals Twilight Zone, Addam's Family en World Cup Soccer. 28 kasten plus Fish Tales gratis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-y2Sm7HtEm798jDS15_h6kmB1gA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRW2WLIFPf8jGw9qFE0MGBvK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:15

Polariteit

Fietsende fotografeur

Robolokotobo schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:41:
Alle flipperkasten in Pinball FX zijn op dit moment in de aanbieding. Je kan de gehele Williams collectie kopen voor 43,61 Euro. Inclusief alle nieuwe kasten zoals Twilight Zone, Addam's Family en World Cup Soccer. 28 kasten plus Fish Tales gratis

[Afbeelding]
Niet op alle platforms, op de xbox niet iig. Wil nog ff wat kastjes erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Robolokotobo schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:41:

[Afbeelding]
_/-\o_
Ik heb de Pinball FX - Williams Pinball Collection 1 en 2 gekocht voor 16 euro
En Williams Pinball Volume 7 voor 6

Deze heb ik nu allemaal in bezit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OrJKxdr_Dhq46exi4qG_V7s3AU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bXp5qUcxNyv3KGGjLQPPbA0d.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgMtVemFIxhQxo9OZisAtiTIWCw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7rykOEqMQ0lgoUVm4nV7FoCc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vswd44Drpmfz_7zKXKKnxrKRd48=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6Pez5CUzgB9OXXCQOqc4kCH5.png?f=fotoalbum_tile

Mis ik er nu nog wat van Williams ?

[ Voor 49% gewijzigd door ravw op 27-11-2024 22:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robolokotobo
Polariteit schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:32:
[...]

Niet op alle platforms, op de xbox niet iig. Wil nog ff wat kastjes erbij :)
Och god, sorry. Helemaal vergeten te zeggen dat het in de Steam Autum Sale is. Er komt zeker weten ook weer een sale voor Xbox en andere platformen
ravw schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:42:
[...]

_/-\o_
Ik heb de Pinball FX - Williams Pinball Collection 1 en 2 gekocht voor 16 euro
En Williams Pinball Volume 7 voor 6

Deze heb ik nu allemaal in bezit
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Mis ik er nu nog wat van Williams ?
Geweldig! Daar ga je erg veel plezier mee beleven

Williams Collection 1 en 2 zijn in totaal 18 kasten. Plus je heb Williams Volume 7 gekocht en dat zijn 3 kasten. Je hebt nu dus 21 kasten als je nog geen kasten in bezit had wanneer je deze gekocht hebt. 22 als je Fish Tales meetelt die gratis is

Je bent nu in bezit van alle Williams Volumes. 1 tot met 7. Drie kasten per volume

Wat er nog ontbreek is de Williams Universal Monsters pack met Monster Bash en Creature from the Black Lagoon. Twee kasten

En nog een aantal los verkochte Williams kasten met bekende licenties:

Addams Family
Twilight Zone
Indiana Jones
Star Trek

Als laatste nog Williams World Cup Soccer, die ook los verkocht wordt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
Alleen Twilight Zone en startrek had ik nog niet.
De rest heb ik al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
ravw schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:42:
Alleen Twilight Zone en startrek had ik nog niet.
De rest heb ik al
Kijk aan :) Zo goed als compleet. Het is jaren van Williams Pinball development en ook nog eens jaren van digital pinball development door Zen. Voor de prijs van een spijkerbroek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Robolokotobo schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:48:
[...]

Kijk aan :) Zo goed als compleet. Het is jaren van Williams Pinball development en ook nog eens jaren van digital pinball development door Zen. Voor de prijs van een spijkerbroek
Toch wel al een aardige verzameling
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efxH8I0lbmnXa8-X3u2Kd3tkpgg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/llYaY8Mle1h60c9pk4GA1urB.png?f=fotoalbum_large

Hoop nog eens dat Bally en zo ook uit komt met een retro pack jaren 70 / 80
Daar zitten een van mijn favo kasten bij Corvette en KISS en Nitro Ground Shaker _/-\o_
(Die laatste zo vaak gespeeld op )
En dan zal ik er nog wel ene paar vergeten zijn ...
En een paar Midway zal ook wel leuk zijn :9

Ook maar even die Starwars vol 1 meegepakt

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 28-11-2024 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
ravw schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:57:
[...]

Toch wel al een aardige verzameling
[Afbeelding]

Hoop nog eens dat Bally en zo ook uit komt met een retro pack jaren 70 / 80
Daar zitten een van mijn favo kasten bij Corvette en KISS en Nitro Ground Shaker _/-\o_
(Die laatste zo vaak gespeeld op )
En dan zal ik er nog wel ene paar vergeten zijn ...
En een paar Midway zal ook wel leuk zijn :9

Ook maar even die Starwars vol 1 meegepakt
Compleet nu dus :)

ze hebben gezegd zo lang mensen Bally/Williams kasten blijven kopen gaan ze door met releasen

Er is sinds kort ook geroezemoes over Gottlieb. Ook uit de hoek van Zen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Robolokotobo schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 04:42:
[...]

Compleet nu dus :)

ze hebben gezegd zo lang mensen Bally/Williams kasten blijven kopen gaan ze door met releasen

Er is sinds kort ook geroezemoes over Gottlieb. Ook uit de hoek van Zen
Gottlieb is er al _/-\o_
zie de addons
https://store.steampowered.com/app/238260/Pinball_Arcade/

Als je een beetje van dat soort kasten houd is deze ook leuk nu maar 5 euro
https://store.steampowere...zbies_Pinball_Collection/

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 29-11-2024 04:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
ravw schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 04:51:
[...]

Gottlieb is er al _/-\o_
zie de addons
https://store.steampowered.com/app/238260/Pinball_Arcade/

Als je een beetje van dat soort kasten houd is deze ook leuk nu maar 5 euro
https://store.steampowere...zbies_Pinball_Collection/
Farsight heeft Gottlieb gedaan in The Pinball Arcade idd. En hebben nog altijd de licentie. Maar die licentie loopt binnenkort af. En die tafels uit TPA kunnen wel een refresh gebruiken. Hoewel de physics redelijk goed zijn op de oudste Gottlieb kasten in TPA. Is allemaal al wel meer dan 8 jaar oud. Graphics kunnen nu veel beter. Mel Kirk, de COO van Zen Studios heeft laatst kenbaar gemaakt dat er gesprekken zijn tussen Gottlieb en Zen

Van Malzbie heb ik de nieuwe game. Only Pinball. Early acces met twee vermakelijke kasten. Kost een euro of 14 en alle kasten die hij er aan toe gaat voegen in de toekomst krijg je er bij. Het is niet de kwaliteit van Zen maar het is wel bijzonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Only Pinball. ook gelijk maar op me wens lijst gezet.

Ik ben ook al een beetje aan het kijken naar iets van een hardware om een soort van flikkerkast te kopen of te maken waar ik deze games gewoon allemaal op kun spelen.
Weet niet of zo iets te koop is
Dus zeg maar een monitor plat leggen en dan met echte drukknoppen.

Zo iets als dit:
[PC] Visual Pinball

Maar dan gewoon je eigen pinball verzameling er op hebben en gewoon iets wat je op je bureau kan zetten of tafel.

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 29-11-2024 05:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
ravw schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 05:41:
Only Pinball. ook gelijk maar op me wens lijst gezet.

Ik ben ook al een beetje aan het kijken naar iets van een hardware om een soort van flikkerkast te kopen of te maken waar ik deze games gewoon allemaal op kun spelen.
Weet niet of zo iets te koop is
Dus zeg maar een monitor plat leggen en dan met echte drukknoppen.

Zo iets als dit:
[PC] Visual Pinball

Maar dan gewoon je eigen pinball verzameling er op hebben en gewoon iets wat je op je bureau kan zetten of tafel.
U vraagt, wij draaien

https://www.libertygames....es/virtual/pinball-micro/

https://www.digital-pinba...l-pinball-tabletop-ultra/

https://gameroomsolutions...-virtual-pinball-cabinet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Bedankt
Deze had ik al gezien , zo iets zoek ik dus ...
Als het goed is kun je daar ook op Pinball FX draaien.
Dus zo iets zoek ik dus .

En de andere die ik heb aan pinball game op steam :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
ravw schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:27:
[...]

Bedankt
Deze had ik al gezien , zo iets zoek ik dus ...
Als het goed is kun je daar ook op Pinball FX draaien.
Dus zo iets zoek ik dus .

En de andere die ik heb aan pinball game op steam :*)
Welke andere?

Ja, de Sharpin kan je op een PC aansluiten

De AtGames Legends Micro ook. Daar staan ook al een aantal tafels op geïnstalleerd en je kan meer downloaden. Maar speelt niet de kasten van Zen die op de AtGames Legends 4K Pinball staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Robolokotobo schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:15:
[...]

Welke andere?

Ja, de Sharpin kan je op een PC aansluiten

De AtGames Legends Micro ook. Daar staan ook al een aantal tafels op geïnstalleerd en je kan meer downloaden. Maar speelt niet de kasten van Zen die op de AtGames Legends 4K Pinball staan
Ik bedoel meer die pinball games die ik nu op steam heb staan zou ik gewoon willen gebruiken voor zo kast.
Dus het hoeft niet met allemaal voor geinstaleerde games te zijn.
Denk dat ik toch veel op FX blijft .
Want die hebben toch genoeg kasten om je mee te vermaken.

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 29-11-2024 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
ravw schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:26:
[...]

Ik bedoel meer die pinball games die ik nu op steam heb staan zou ik gewoon willen gebruiken voor zo kast.
Dus het hoeft niet met allemaal voor geinstaleerde games te zijn.
Denk dat ik toch veel op FX blijft .
Want die hebben toch genoeg kasten om je mee te vermaken.
Gaat mij net zo. Niet echt behoefte aan meer pinball games. Maar ik probeer af en toe wel eens een nieuwe game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb vanavond deze Williams Wizard Mode compilatie video gemaakt. Ik hoop dat jullie het leuk vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
No Good Gofers zit er twee keer in. Dat heb ik bijgewerkt op Youtube en wordt nu verwerkt. Is al gefixed zie ik net :)

[ Voor 14% gewijzigd door Robolokotobo op 01-12-2024 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Deze Pro Mode compilatie gaat om 19.00 uur in premiere. Duurt maar een minuut of 8

[ Voor 31% gewijzigd door Robolokotobo op 02-12-2024 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@-ET- Ik zie dat jij ook begonnen bent aan FX. Dankzij de sales volgens mij :) Heb je het er wat naar de zin er mee? Ik weet ook dat jij iemand bent die begint te spelen wanneer het buiten kouder wordt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22
Heb het even heel kort gespeeld inderdaad. Sale trok mij wel over de streep. Hopelijk binnenkort wat meer tijd om wat langer te spelen. Ik lurk altijd wel nog even mee in dit topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
Niet gezond die kortingen maar levert wel lekker veel tafels op _/-\o_ _/-\o_
Mijn Owned:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdKTC5croRAL1HCCXtDPM5uCSac=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n21oC7yelWJq98u3r1d8HwNt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOG8EBF_4QGB9tllcuJRiQuOrW4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2Z3wzJhU4GQVXDPggCVEN7qt.png?f=user_large

[ Voor 81% gewijzigd door ravw op 03-12-2024 01:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hv7PhTnfrB5IDz8IG-sTm1vkSPs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1TD1ht9o5Yv6AE7YX9itlxVB.png?f=user_large :o :9

[ Voor 138% gewijzigd door ravw op 03-12-2024 01:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Nog even snel Charlie Brown gekocht en Snoopy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Sorry voor de late reactie. Mooi dat je altijd mee leest ET. En Mooie grote collectie tafels nu ravw

Ik ben erg benieuwd naar de drie nieuwe Williams kasten eind deze maand. Let the good times roll d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Robolokotobo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 00:30:
Sorry voor de late reactie. Mooi dat je altijd mee leest ET. En Mooie grote collectie tafels nu ravw

Ik ben erg benieuwd naar de drie nieuwe Williams kasten eind deze maand. Let the good times roll d:)b
De volgende sale maar even los gaan om ze allemaal te kopen
wil gewoon heel die FX hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:15

Polariteit

Fietsende fotografeur

GIsteren ook nog maar wat kasten erbij gekocht, een aantal zijn op de xbox nu in de aanbieding.

Heb nu Williams vol1 en vol2, pinbot, twilight zone, gearbox pack, dreamworks pack, 2x snoopy kasten, garfield, 2x soutparks, godzilla/kong-pack en een aantal zenkasten.

We spelen hier vooral de hotseat modus, maar ik vind het erg jammer dat de williams-kasten geen fatsoenlijk local leaderbord hebben. Gisteren kwam ik er achter dat er in de williams vol 2 zelfs een kast zit met zelfs een leaderboard met zelfs 1 positie. Erg jammer. Hopelijk doet Zen daar nog wat aan, maar ben bang van niet want volgens mij was dat in FX3 ook al zo :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
Polariteit schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:02:
GIsteren ook nog maar wat kasten erbij gekocht, een aantal zijn op de xbox nu in de aanbieding.

Heb nu Williams vol1 en vol2, pinbot, twilight zone, gearbox pack, dreamworks pack, 2x snoopy kasten, garfield, 2x soutparks, godzilla/kong-pack en een aantal zenkasten.

We spelen hier vooral de hotseat modus, maar ik vind het erg jammer dat de williams-kasten geen fatsoenlijk local leaderbord hebben. Gisteren kwam ik er achter dat er in de williams vol 2 zelfs een kast zit met zelfs een leaderboard met zelfs 1 positie. Erg jammer. Hopelijk doet Zen daar nog wat aan, maar ben bang van niet want volgens mij was dat in FX3 ook al zo :(
Ja dat is jammer idd. Ik ben ook wat afgestapt van online leaderboards. Op het laatst speel je alleen nog maar om andere spelers te verslaan i.p.v. te genieten van die schitterende Williams tafels en de wizard modes proberen te verslaan
ravw schreef op woensdag 4 december 2024 @ 00:34:
[...]

De volgende sale maar even los gaan om ze allemaal te kopen
wil gewoon heel die FX hebben
Een volledige collectie geeft een goed gevoel natuurlijk

Over anderhalf uur nieuwe Pinball Bites met aankondiging van de derde Williams tafel en meer

[ Voor 10% gewijzigd door Robolokotobo op 05-12-2024 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davey400
Belangrijkste nieuws was backwards compatibiliteit.
In FX3 gekochte kasten komen beschikbaar in FX.
Alleen nog even niet op elk platform; voorlopig alleen op de Switch.
Laat maar komen op Win!
Dan toch de cabinet setup voor FX ook maar eens regelen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22
Davey400 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:15:
Laat maar komen op Win!
dat had ik dan eerder moeten weten. Heb net een zooi Williams kasten op Steam gekocht die ik ook in FX3 heb. afijn.... niets nieuws van Zen is mijn ervaring inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 16:43
Davey400 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:15:
Laat maar komen op Win!
Als ze nu alsnog kasten die je al in FX3 had beschikbaar gaan maken in FX op Steam/PC, dan is dat opnieuw een schop tegen het al zere been van al hun klanten die destijds alle kasten in FX3 hadden gekocht (net als ik) en al deze kasten opnieuw hebben aangeschaft in FX. En met Zen Pinball World gaan ze het opnieuw doen… we hadden toch al Williams Pinball op iOS en Android en ook via Netflix een Zen pinball game? Gaan ze die opnieuw verkopen in Zen Pinball World?

Zen ontbreekt het helaas aan een duidelijke strategie, welke steeds verandert.. het is een wirwar van allerlei pinball games geworden op allerlei platforms en er komen steeds maar nieuwe games bij. En daarin zit ook veel overlap. En dat je dan in één jaar maar zo weinig nieuwe Williams kasten uitbrengt, terwijl je die licentie hebt, is ook erg jammer. Dit zag je ook in simracing waar MSG een hoop licenties aanschafte (BTCC, Indycar, NASCAR, WEC), maar deze niet waar kon maken (en nu helaas op het randje van faillissement is) en andere game studios deze licenties niet konden aanschaffen en games hiervoor konden ontwikkelen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Die laatste kast is wel erg gaaf van Williams
Doet me een andere kast denken ....
met zo irritant lachje die we vroeger hadden staan het cafe.

Weet helaas die naam van die kast niet meer weet alleen dat er rode soort van bliksem schichten naar beneden kwamen zo wel links als rechts.

Zo iets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPyNAPtCzresq738_-QF8SWmBSY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EoqhTogHviQnmXNyZtt3D7pe.jpg?f=user_large

Was geloof ik iets met een clown of iets met psycho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
ravw schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:14:

Weet helaas die naam van die kast niet meer weet alleen dat er rode soort van bliksem schichten naar beneden kwamen zo wel links als rechts.

Zo iets.

[Afbeelding]

Geen idee helaas. Ik ken ook niet bizar veel kasten. Wel een heleboel. Maar voornamelijk 90's Williams en Sterns van de afgelopen 10 jaar

Wat ze nu doen met proberen alles toch gratis over te hevelen op alle platformen, is proberen de spelers die bij FX3 gebleven waren omdat ze het er niet mee eens waren alsnog terug te winnen. Omdat dat toch teveel schade heeft opgeleverd. Met al die negatieve reviews en al die spelers die blijkbaar toch niet bereid waren om alles opnieuw te kopen met korting wanneer ze de tafels al in FX3 hadden. Is ook wel een beetje vreemd dat zoveel spelers maar gewoon verwacht hadden dat ze alles tot in de einde van dagen gratis overgeheveld zouden krijgen naar de nieuwe games keer op keer.

Er zijn hele dure licentie bij betrokken van hele populaire franchises zoals Marvel en Star Wars. En er zit veel werk in alles naar de nieuwe game brengen met verbeterde physics en graphics. Dit is dus een noodgreep anders hadden ze het niet gedaan. Het is dus echt een probleem voor hun in spelers aantallen en verkochte kasten die nieuw zijn in FX. FX3 wordt dagelijks ook nog altijd door ongeveer net zoveel spelers gespeeld als FX en dat na bijna twee jaar sinds de release van FX

[ Voor 39% gewijzigd door Robolokotobo op 06-12-2024 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
ravw schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:14:

Zo iets.

[Afbeelding]

Ik denk dat ik het al weet

Williams Fun House

Die is al aanwezig in FX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Robolokotobo schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 01:37:
[...]

Ik denk dat ik het al weet

Williams Fun House

Die is al aanwezig in FX
Nee dat is hem niet , die heb ik zelf al in FX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robolokotobo
Zen Pinball World is nu uit. De grote nieuwe pinball app van Zen voor Android en iOS. Daar kunnen de drie nieuwe kasten al op gespeeld worden. Vandaag om 17.00 uur is de Steam release. Released vandaag ook op Epic, Playstation, Xbox en Switch. Williams Volume 8. Earthshaker, Banzai Run en Black Knight 2000

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDQkJsFHDhg5aJjPvxEHtAHo0jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6i1YQ6znzkxg9vch1MstVtYg.jpg?f=fotoalbum_large

• DominoNL
  • Laatst online: 30-05 01:44

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Weet jij of het de bedoeling is dat alle kasten van FX of maybe zelfs M naar Pinball World komen?

• ravw
Williams Pinball Volume 8 is uit
Iemand hem al gespreeld?

En even een vraagje is er iets dat je bij sommige kasten de bal wat trager kan zetten.
Want ze gaan veel te snel.
Je heb vaak niet eens tijd om te reageren.
Nu ben ik niet traag van reactie op mijn leeftijd maar dit gaat me wel erg snel.
Want de echte kasten kunnen nooit zo snel rollen.

En iemand die weet waarom er een grote update was van FX ... kreeg hem net binnen?

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 12-12-2024 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
DominoNL schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:03:
Weet jij of het de bedoeling is dat alle kasten van FX of maybe zelfs M naar Pinball World komen?
Nee dat weet ik niet precies. Heel veel in ieder geval. Dat wel
ravw schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:25:
Williams Pinball Volume 8 is uit
Iemand hem al gespreeld?

En even een vraagje is er iets dat je bij sommige kasten de bal wat trager kan zetten.
Want ze gaan veel te snel.
Je heb vaak niet eens tijd om te reageren.
Nu ben ik niet traag van reactie op mijn leeftijd maar dit gaat me wel erg snel.
Want de echte kasten kunnen nooit zo snel rollen.

En iemand die weet waarom er een grote update was van FX ... kreeg hem net binnen?
Ik ben aan het spelen. Ik ben ook een video aan uploaden van Earthshaker

Ja je kan op de Volume 8 kasten kiezen voor Classic Normal. In het menu nadat je een tafel gekozen hebt. Normal gaat langzamer. Je hebt waarschijnlijk Classic Realistic gespeeld. Er zijn wel meer die de bal snelheid hoog vinden in Realistic. In het echt gaat het soms ook zo snel. Dat ligt aan hoe de tafelpoten afgesteld staan

De update is Williams Volume 8 plus bug fixes

Hier is de op dit moment World Record run :)

[ Voor 69% gewijzigd door Robolokotobo op 13-12-2024 01:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Ja ik speel alleen maar op Classic Realistic.
Maar kan me niet echt herinneren dat ze in het echt ook zo snel gingen.
Soms zie je die bal niet eens.
Maar ik zal eens kijken of die op die op normaal beter is.
Maar dan zal het real gevoel wel minder zijn met andere dingen.

Maar ja het blijft een vermakelijke game zo tussen door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
lol Ja en probeer dan nog maar eens door te gaan .. irritante kast , maar wel leuk Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QCrJt8WsRhUT5g2ZMpXX2QxrQI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6N4VYqjotnmXbfYZLJkDCgE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bk4R6j0ME9RfC0HJ6V4EKw1qsLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hH0AvbpdOk8iw61H4pAQZ32M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
ravw schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 20:12:
lol Ja en probeer dan nog maar eens door te gaan .. irritante kast , maar wel leuk [Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja dat is een bug. Beeld omgekeerd. Ze zijn daar van op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Robolokotobo schreef op zondag 15 december 2024 @ 18:34:
[...]

Ja dat is een bug. Beeld omgekeerd. Ze zijn daar van op de hoogte :)
Dit hoort dus niet zo .. want de score staat wel goed en ook ging hij terug naar normaal toen die speciaal weg was .. kreeg hem omdat ik iets deed, in de kast.
Hij werkt gewoon als je opstart, maar het is iets wat je doet waardoor het beeld omdraait

Kijk maar ook naar de figuren die staan goed.

Had wel even zo iets van WTF

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 15-12-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
ravw schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:19:
[...]

Dit hoort dus niet zo .. want de score staat wel goed en ook ging hij terug naar normaal toen die speciaal weg was .. kreeg hem omdat ik iets deed, in de kast.
Hij werkt gewoon als je opstart, maar het is iets wat je doet waardoor het beeld omdraait

Kijk maar ook naar de figuren die staan goed.

Had wel even zo iets van WTF
Dat snap ik. Knap lastig spelen zo

Ik versloeg vanavond de wizard mode op Banzai Run voor de achievement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Hier ook nog even een jackpot op Banzai Run Pro Mode. #3 world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Na wat oefening hier de #2 World leaderboard game op Banzai Run Pro Mode. Jackpot en Finish Line gehaald. Ik was slechts 300K punten verwijdert van het wereldrecord. Gespeeld op mijn nieuwe 32 inch scherm die verticaal achterover leunend in een bureau stoel stond

[ Voor 13% gewijzigd door Robolokotobo op 04-01-2025 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Sale op Playstation

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrxiCv2CieDSiR9zmOs6x5YF7KY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Pst1MaznWJJ5hSX0toRG901v.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Williams White Water Pro Mode wereld record van vannacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
knip, zelf promotie van je Twitch kanaal is niet toegestaan

[ Voor 73% gewijzigd door Linksquest op 13-01-2025 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Hele grote update voor Zaccaria Pinball. Dertien nieuwe Retro tafels. Één nieuwe Deluxe tafel. Gigantische overhaul waarbij de art van de meeste tafels is vervangen voor moderne art. En een flinke lading bug fixes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udRG20uir1tqRog-WHP85l710sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Taiu7ojSO8p3IGsjyfGZqI2Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSFLumgRWWnX20_agp599fCz8cA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LoKoxU2p2xumjZCr1fC7IUQV.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Al even niet meer naar Zaccaria gekeken, maar kun je Zaccaria inmiddels ook 'gewoon' in cabinet-mode spelen?
En is het de moeite waard om weer eens naar te kijken als je Pinball FX3 gewend bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Davey400 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:50:
Al even niet meer naar Zaccaria gekeken, maar kun je Zaccaria inmiddels ook 'gewoon' in cabinet-mode spelen?
En is het de moeite waard om weer eens naar te kijken als je Pinball FX3 gewend bent?
Ja, dat kan al een tijd

Ik vind het schitterend. Ik ben al drie dagen vijf uur per dag bezig. Ik wil graag alle Remake tafels kopen. De Solid State tafels hebben nog het originele artwork. Dat zijn dan ook de echte tafels waar al de anderen in de game op gebaseerd zijn. Die nieuwe art op die Remake tafels is zo mooi. En het ontdekken en spelen van de modes en multiballs enz. op de Remakes en vast ook op de Deluxe tafels is zwaar vermakelijk. Ik ben maar in het bezit van een stuk of 8 tafels en daarnaast alle retro tafels. Retro zijn de simpelste tafels. Ik ken het grootste gedeelte van de tafels dus niet of amper en FX ben ik eerst even op uitgekeken. Dit is dus een ware traktatie

De physics zijn erg goed wanneer je er eenmaal aan gewend bent. Voelt eerst even anders en ziet er wat anders uit wanneer je van een andere pinball game komt. Ook het richten is even wennen. Maar het is prima voor elkaar. Wat me op viel is dat de bal ultra realistisch op de flipper rubbers reageert

En dan heb je nog de Bronze Pack die je toegang geeft tot het veranderen van de weersomstandigheden buiten. Precieze camera afstelling. En meer instellingen voor de lichten in de kasten. Niks mooiers dan spelen terwijl het buiten onweert. Er zijn ramen in de kamer dus je kan wel bedenken wat voor effect de lichtflitsen geven. Maar je kan ook gewoon in het donker spelen. Op een zonnige dag of op een bewolkte dag

De game draait op hun eigen engine en de tafels hebben zichtbaar glas boven het speelveld. Wanneer de camera om een tafel heen draait, wat gebeurt wanneer je een tafel op start en niet gelijk begint te spelen, dan is het niet van echt te onderscheiden. Echte eye candy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Ben benieuwd. Snel eens mee aan de slag.
Hoop wel dat de hardware waar FX3 als een zonnetje op draait ook met al dit grafisch geweld om kan gaan, want juist al die onzin houdt me zelfs al weg bij FX.
Ik vind het zelf al irritant dat je het op sommige kasten niet uit kunt zetten dat er een uit-zoom is als je iets met de plunjer moet doen... 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Het mooie ook van Zaccaria is dat VR ondersteuning via een DLC (kost standaard €14,99 maar in een Steam Sale vaak veel goedkoper) kan worden toegevoegd en dan kunnen alle kasten die je al nu al hebt, of in de toekomst aanschaft gewoon in VR spelen. Wel een beetje jammer dat de ball physics wat achterblijven bij sommige andere pinball games. Maar als je je daar op instelt, dan kun je veel plezier beleven aan Zaccaria Pinball.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Davey400 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:39:
Ben benieuwd. Snel eens mee aan de slag.
Hoop wel dat de hardware waar FX3 als een zonnetje op draait ook met al dit grafisch geweld om kan gaan, want juist al die onzin houdt me zelfs al weg bij FX.
Ik vind het zelf al irritant dat je het op sommige kasten niet uit kunt zetten dat er een uit-zoom is als je iets met de plunjer moet doen... 🤓
Zaccaria heeft veel lagere systeemeisen als Pinball FX. Het draaide op mijn oude laptop met maar een GTX 1070 als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Van Zaccaria Heb even die 27 Retro Tables gekocht
Daar ben ik voorlopig wel weer even zoet mee
Retro en remake lijk me ook wel erg gaaf maar helaas moet je los kopen , niet in een heel pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
PatrickC schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:15:
Het mooie ook van Zaccaria is dat VR ondersteuning via een DLC (kost standaard €14,99 maar in een Steam Sale vaak veel goedkoper) kan worden toegevoegd en dan kunnen alle kasten die je al nu al hebt, of in de toekomst aanschaft gewoon in VR spelen. Wel een beetje jammer dat de ball physics wat achterblijven bij sommige andere pinball games. Maar als je je daar op instelt, dan kun je veel plezier beleven aan Zaccaria Pinball.
Je kan de physics handmatig naar je zin afstellen ;) Telt dan niet mee voor de leaderboards natuurlijk. Het grootste probleem dat mensen met de standaard instellingen hebben is dat ze zeggen dat het wat floaty is. Maar dat komt ook omdat ze van de FX games komen waar de bal 9 van de tien keer veel harder over het speelveld raast dan hoe een echte kast is afgesteld in een arcade

Die flipper rubber physics i.c.m. de ball physics waar ik het over had, dat is echt impressive. Ik heb het dingen zien doen waar van ik mijn ogen wagen wijd open deed. Zo van well well well, what do we have here?

De game draait zelfs prima op een GTX 1650
ravw schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:48:

Van Zaccaria Heb even die 27 Retro Tables gekocht
Daar ben ik voorlopig wel weer even zoet mee
Retro en remake lijk me ook wel erg gaaf maar helaas moet je los kopen , niet in een heel pakket.
Goed bezig. 40 kasten heb je dan gekregen

Er zijn wel bundels met flinke korting en een flink aantal tafels
Even zoeken op Zaccaria in het zoekveld op de Steam Store
Dan zie de silver en de gold en de platinum bundle. En starter pack en de starter pack plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Robolokotobo schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:16:
[...]

Goed bezig. 40 kasten heb je dan gekregen

Er zijn wel bundels met flinke korting en een flink aantal tafels
Even zoeken op Zaccaria in het zoekveld op de Steam Store
Dan zie de silver en de gold en de platinum bundle. En starter pack en de starter pack plus
IS die starters pakket nog wat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Robolokotobo schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:16:
Je kan de physics handmatig naar je zin afstellen ;) Telt dan niet mee voor de leaderboards natuurlijk. Het grootste probleem dat mensen met de standaard instellingen hebben is dat ze zeggen dat het wat floaty is. Maar dat komt ook omdat ze van de FX games komen waar de bal 9 van de tien keer veel harder over het speelveld raast dan hoe een echte kast is afgesteld in een arcade

Die flipper rubber physics i.c.m. de ball physics waar ik het over had, dat is echt impressive. Ik heb het dingen zien doen waar van ik mijn ogen wagen wijd open deed. Zo van well well well, what do we have here?
Ik zal er eens wat mee experimenteren, want ‘floaty’ is inderdaad een goede beschrijving. De bal voelt ook te licht aan, alsof deze niet van staal is.

Wat betreft de bal snelheid… Zen Pinball World en dan de Williams kasten… zelfs op een 120hz pro motion scherm van mijn iPad Pro is de bal regelmatig niet te volgen zo snel. Ik heb nog geen optie gevonden om dat aan te passen. Wel jammer, want in tegenstelling tot de Netflix pinball game van Zen, performed Zen Pinball World wel prima en het is een leuke mix van kasten.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste