Vroeger, maar ik heb een groot huis (330 m2 bewoonbaar, bruto dus nog wat meer, nog 2 kelders en 2 kruipkelders...). Ik heb dus een modem in de garage (die garage en keuken covered, een powerline in de woonkamer, die de woonkamer en de 2de eetplaats covered), eentje boven in de hal die boven redelijk covered aangezien daar een meer open structuur is en deze centraal staat en dan nog eentje in de gameroom op 2de verdiep. Er is eigenlijk maar 1 kamer met heel slechte coverage nu, maar dat is een lege kamer die niet gebruikt wordt.
Ik kan wel powerlines bijkrijgen want ik werk bij de operator, maar dat verbruikt ook wel wat stroom en brengt weinig toe. Dus 5Ghz geeft in deze setup echt slechte coverage.
Waar parket is wel, maar de hal heeft natuursteen en de keuken vloertegels. Dat gaan we dus niet riskeren. Maar het huis is volledig onderkelderd (volledig in het midden, kruipkelder aand e zijkanten) en er zijn blinde afdekplaten voor uitbreiding, dus dat gaan we over een tijdje wel doen. We wonen er nog geen jaar en hebben wel andere prioriteiten.
Als de powerline vol zit, zit die ook vol hoor. Dan heeft de rest ook niets. Maar heb een goed mobiel pakket voor mij en mijn vriendin. Zoals ik zeg, ik werk bij een operator

.
Er is geen ruleset die dit soort traffic tegenhoudt, enige wat kan zijn is dat de hele lijn geknepen wordt omdat het druk is. Dat de PS maar 200Mb haalt is echt door de powerline, weet niet of er nog wat te halen is met echt goede exemplaren, maar deze krijg ik gratis en zoveel als ik wil. Als bonus nemen ze alle credentials van de modem over en kan je ze centraal beheren.