• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-01 18:26
Moet nog flink wat spellen uitspelen, ik heb pas sinds een paar maanden mijn PS5.

Demon's Souls (Vrij ver gekomen)
Sekiro (Nog in begin levels)
Returnal (Nog vrij aan het begin)

Heerlijk zo'n twee weken vakantie om er een game-vakantie van te maken.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-01 17:46
TrafalgarLaw schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:48:
Moet nog flink wat spellen uitspelen, ik heb pas sinds een paar maanden mijn PS5.

Demon's Souls (Vrij ver gekomen)
Sekiro (Nog in begin levels)
Returnal (Nog vrij aan het begin)

Heerlijk zo'n twee weken vakantie om er een game-vakantie van te maken.
Ik verveel me anders kapot met mijn PS5. De games die jij noemt vind ik niet leuk, enige games die ik op de PS5 heb gespeeld zijn AC Valhalla, Wreckfest, Battlefield V, Little Nightmare 2 en It Takes Two. Kan niet wachten tot we weer een jaartje verder zijn en er genoeg games zijn die ik ook leuk vind. Ik zit de laatste tijd meer op mijn Series S, terwijl ik veel liever game op mijn PS5 :P

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-01 18:26
Orangelights23 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:50:
[...]

Ik verveel me anders kapot met mijn PS5. De games die jij noemt vind ik niet leuk, enige games die ik op de PS5 heb gespeeld zijn AC Valhalla, Wreckfest, Battlefield V, Little Nightmare 2 en It Takes Two. Kan niet wachten tot we weer een jaartje verder zijn en er genoeg games zijn die ik ook leuk vind. Ik zit de laatste tijd meer op mijn Series S, terwijl ik veel liever game op mijn PS5 :P
Tja. Ik heb tegenwoordig vrij weinig tijd om te gamen ivm. werk. Zitten ook wat games tussen die op de PS4-generatie nog moet uitspelen zoals Final Fantasy Remake. Daarnaast komen er nog nieuwe seizoenen of patches uit voor Dragonball Fighter Z, Apex Legends, Tekken 7 en ga zo maar door.

Gamen is tegenwoordig een fulltime job.
uchiha tijntje schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:00:
[...]

De app is live zag ik net in mijn twitterfeed, maar het geeft niets meer weer dan dat 4 sec filmpje van een paar dagen geleden. Echt te vaag dit.
Ik abandon Abandoned tot ik weet of het überhaupt iets is, ik verwacht ook niets met silent hill of mgs en voor de rest is er zo'n beetje 0,0 info rondom Abandoned.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01-2025
In kader SSD Internal uitbreiding .... wellicht een handige link
Jammer dat we ons in Nederland niet kunnen aanmelden voor de Beta firmware.

https://www.reddit.com/r/...ssd_expansion_megathread/

[ Voor 20% gewijzigd door Peter711 op 14-08-2021 15:47 ]

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-01 10:09
Ik had een tijdje geleden in de sale Darksiders Genesis opgepikt. Darksiders 1 en 2 waren erg tof, deel 3 vond ik veel minder (ook niet uitgespeeld), dus wat twijfel bij Genesis. Onterecht! Wat een dijk van een game, vermaak me er echt prima mee. Mooie levels, toffe combat :) _/-\o_

Vanaf eind augustus begint het toffe games te stromen, dus het najaar zit ik wel gebeiteld. Alleen hopen dat CDPR eindelijk eens komt met een fatsoenlijke nextgen patch ....

[ Voor 23% gewijzigd door -SaveMe- op 14-08-2021 16:39 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:00

Superkiwi

Hoi doei

-SaveMe- schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:37:
Darksiders Genesis
[...]
Mooie levels, toffe combat :) _/-\o_
Leuke humor ook; Strife is een grapjas _O-
Daarnaast is het tekenstijltje heel tof.
Het mooie aan de Darksiders games vind ik dat elke game zijn eigen unieke gameplay heeft. Deel 1 was hack&slash, deel 2 rpg, deel 3 souls-like en deel 4 topdown diablo-like.
Benieuwd of we ooit een deel 5 gaan zien en wat die qua gameplay gaat doen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-01 03:44
Ik heb de startpost van het Pinball Video Games topic geupdate. Mocht je bijv. geïnteresseerd zijn in de nieuwe Pinball FX game voor consoles en PC die dit jaar nog gaat verschijnen neem dan even een kijkje ;) Pinball Video Games (FX3/TPA/SPA)

[ Voor 5% gewijzigd door Robolokotobo op 15-08-2021 07:59 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:44

Oxigeon

En zo is dat!

Sinds het begin van de week helemaal hooked aan Final Fantasy online. Heb redelijk wat WoW gespeeld op de pc en vond het altijd jammer dat zoiets er niet op de Playstatiin was.

Heb van de week dus de complete edition (game + alle addons) gekocht voor 22 euro. Je krijgt er dan ook een maandje gametime bij a 15euro.

Ik vermaak me er echt dik mee. Eigenlijk is alles wel goed uitgewerkt om op een console met controller te spelen. Mocht de controller nier bevallen kun je er ook altijd nog een muis en toetsenbord aanhangen.

Mensen spelen gewoon door elkaar. Dus zowel pc als ps4/ps5 zit allemaal door elkaar in 1 server en zie je dus ook allemaal lopen. Ben in her begin van de week met de free trial begonnen. Dit werkt helaas niet echt met inloggen. Het is vrij druk op de servers nu omdat wat grote streamers zijn overgestapt van wow naar ff14. Hierdoor kun je met een free trial account niet inloggen tenzij je laat in de avond/ rond 12 uur probeerd.

Met deze game vermaak ik me nog wel even. Wil eigenlijk niet weten hoeveel uur van mijn vakantie ik er al ingepompt heb. Maarja, daarom heb je vakantie he .

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-01 15:30
Superkiwi schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:54:
[...]

Leuke humor ook; Strife is een grapjas _O-
Daarnaast is het tekenstijltje heel tof.
Het mooie aan de Darksiders games vind ik dat elke game zijn eigen unieke gameplay heeft. Deel 1 was hack&slash, deel 2 rpg, deel 3 souls-like en deel 4 topdown diablo-like.
Benieuwd of we ooit een deel 5 gaan zien en wat die qua gameplay gaat doen.
Deel 1 lang geleden eens een stukje gespeeld, maar was toen niet helemaal mijn ding dus eigenlijk nooit verder gekeken naar deze games. Wist dus ook niet dat de games zijn zoals jij ze omschrijft. Op YouTube wat van deel 4 bekeken en dat spreekt mij wel weer aan! Misschien toch maar eens een kans geven! :) Zie dat ie nu voor €13,19 in de store staat, prima prijsje denk ik.

<GoT>NightStalker

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 21:54
Het is gelukt :) Mijn eerste platinum sinds de ps3… meestal maak ik me niet druk om de trophy’s maar deze keer was het de moeite waard.

PSN: PcDCch

• Terminator.T2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik was al een tijdje op zoek naar het 4 TB model van de Seagate FireCuda 530 met heatsink.

Jammer genoeg lijken de modellen met heatsink pas later beschikbaar te komen (eind augustus/begin september) en zijn deze daarom op het moment vrijwel nergens te bestellen.

Ik kwam er echter net achter dat Amazon.de pre-orders open heeft gegooid voor deze modellen en het 4 TB model is ook nog eens erg gunstig geprijsd (zo'n € 80,- goedkoper dan de pricewatch-prijs van het model zonder heatsink). Als je dus een 4 TB SSD zoekt is dit een mooie optie, hopelijk word hij dan geleverd rond de tijd dat de firmware update officieel uit komt. 🙂

https://www.amazon.de/gp/product/B0977K3N1M/
Terminator.T2 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:36:
Ik was al een tijdje op zoek naar het 4 TB model van de Seagate FireCuda 530 met heatsink.

Jammer genoeg lijken de modellen met heatsink pas later beschikbaar te komen (eind augustus/begin september) en zijn deze daarom op het moment vrijwel nergens te bestellen.

Ik kwam er echter net achter dat Amazon.de pre-orders open heeft gegooid voor deze modellen en het 4 TB model is ook nog eens erg gunstig geprijsd (zo'n € 80,- goedkoper dan de pricewatch-prijs van het model zonder heatsink). Als je dus een 4 TB SSD zoekt is dit een mooie optie, hopelijk word hij dan geleverd rond de tijd dat de firmware update officieel uit komt. 🙂

Beetje jammer alleen dat degene zonder heatsink nog duurder zijn dan met heatsink... Daar klopt niets van.

• Terminator.T2
  • Laatst online: 23-11-2025
Kalder schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:07:
[...]

Beetje jammer alleen dat degene zonder heatsink nog duurder zijn dan met heatsink... Daar klopt niets van.
Het lijkt er inderdaad op dat op het moment alleen het model met heatsink afgeprijsd is. Een beetje vreemd maar als je het model met heatsink goedkoop kan krijgen is het alleen maar mooi, hoef je ook geen losse 3rd party heatsink te kopen. :)

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-12-2025
Vraagje: wat voor internet verbinding raden jullie aan als ik een ps5 digital koop? Ik heb niet zo snel internet kan ik evengoed dan voor de digital gaan? Hoe lang duurt het om een game te downloaden zoals bijv: fenyx rising, ratchet and clank, demon souls om er maar even een paar te noemen.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:01
elaho schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:49:
Vraagje: wat voor internet verbinding raden jullie aan als ik een ps5 digital koop? Ik heb niet zo snel internet kan ik evengoed dan voor de digital gaan? Hoe lang duurt het om een game te downloaden zoals bijv: fenyx rising, ratchet and clank, demon souls om er maar even een paar te noemen.
https://www.download-time.com/

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:22

DarkSide

theres no place like ::1

ook voor een disk editie heb je internet nodig. updates komen ook daar gewoon binnen.
En kunnen ook best groot zijn.

Wat is "niet zo snel" internet?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• elaho
DarkSide schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:51:
ook voor een disk editie heb je internet nodig. updates komen ook daar gewoon binnen.
En kunnen ook best groot zijn.

Wat is "niet zo snel" internet?
Ik heb nu volgens mij glasvezel 200mb.

• NotSoSteady
elaho schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:53:
[...]

Dat is prima. Demon's Souls downloaden zou je bijvoorbeeld ongeveer 45 minuten kosten.

[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 15-08-2021 22:54 ]

• DarkSide

DarkSide

elaho schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:53:
[...]

haha Dus 200mbit is niet zo snel internet 8)7

ik heb het dan heel erg met mijn 100/100 glasvezel lijntje.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• elaho
Nu ga ik in januari overstappen naar Ziggo en dan krijg ik volgens mij een lagere verbinding maar wel weer m’n favoriete kanalen dus vandaar de overstap.

• elaho
DarkSide schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:54:
[...]

Sorry ben helemaal niet thuis in dit soort dingen. Weet nu bij ziggo krijg ik 75mb volgens mij.

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:58
De eenmalige keer een game downloaden is het probleem niet en daarna je PlayStation altijd op stand by zetten zodat de updates in de achtergrond gedownload kunnen worden. Dan kun je prima op een 25mbit lijntje zitten en merk je er niets van.

• NotSoSteady
elaho schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:55:
Nu ga ik in januari overstappen naar Ziggo en dan krijg ik volgens mij een lagere verbinding maar wel weer m’n favoriete kanalen dus vandaar de overstap.
Zou me er niet te druk om maken. Trager is wat langer wachten, maar dan heb je het niet over dagen.

• DarkSide

DarkSide

elaho schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:55:
Dat vermeld je niet. Maar "volgens mij" wat krijg je dan?

Ziggo levert ook 250mbit volgens mij.

Anyway tenzij je adsl 50mbit neemt waar je maar max 8mbps uit haalt. Zit je volgens mij gewoon goed.

• elaho
Oké bedankt voor jullie duidelijke antwoorden. Ik ben gerust gesteld haha….

Met deze informatie kan ik gerust voor de digital gaan.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 13:11
DarkSide schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:54:
[...]

Ik heb een 1000/40 coax kabeltje. Haal op wifi max 550 Mb denk ik. Maar met de PS5 kapt het af op 200Mb. Met dat ethernet over powerline zit er niet meer in vrees ik Zonde dat het huis geen UTP kabels heeft :(.

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:53:
[...]

Ik heb een 1000/40 coax kabeltje. Haal op wifi max 550 Mb denk ik. Maar met de PS5 kapt het af op 200Mb. Met dat ethernet over powerline zit er niet meer in vrees ik Zonde dat het huis geen UTP kabels heeft :(.
Al geprobeerd om het WiFi signaal op 5 GHz te zetten in plaats van automatisch?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

offtopic:
Mogelijkheid om UTP langs/achter de plinten te leggen?

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[...]

Ach, beter dan hier. Hier pakt de PS5 gewoon alles wat ie pakken kan, waardoor andere devices geen internet meer hebben :P

(120Mb abo)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:15
[...]

Kijk eens naar het beleid van je router. Soms gaan ze knijpen om ander verkeer niet vast te laten lopen. Mijn Asus-router heeft bijvoorbeeld een Gaming-mode waarop de PS juist voorrang krijgt op alles.

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:45:
[...]
Al geprobeerd om het WiFi signaal op 5 GHz te zetten in plaats van automatisch?
Vroeger, maar ik heb een groot huis (330 m2 bewoonbaar, bruto dus nog wat meer, nog 2 kelders en 2 kruipkelders...). Ik heb dus een modem in de garage (die garage en keuken covered, een powerline in de woonkamer, die de woonkamer en de 2de eetplaats covered), eentje boven in de hal die boven redelijk covered aangezien daar een meer open structuur is en deze centraal staat en dan nog eentje in de gameroom op 2de verdiep. Er is eigenlijk maar 1 kamer met heel slechte coverage nu, maar dat is een lege kamer die niet gebruikt wordt.
Ik kan wel powerlines bijkrijgen want ik werk bij de operator, maar dat verbruikt ook wel wat stroom en brengt weinig toe. Dus 5Ghz geeft in deze setup echt slechte coverage.
Caayn schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:52:
[...]
offtopic:
Mogelijkheid om UTP langs/achter de plinten te leggen?
Waar parket is wel, maar de hal heeft natuursteen en de keuken vloertegels. Dat gaan we dus niet riskeren. Maar het huis is volledig onderkelderd (volledig in het midden, kruipkelder aand e zijkanten) en er zijn blinde afdekplaten voor uitbreiding, dus dat gaan we over een tijdje wel doen. We wonen er nog geen jaar en hebben wel andere prioriteiten.
Bas170 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:56:
[...]

Ach, beter dan hier. Hier pakt de PS5 gewoon alles wat ie pakken kan, waardoor andere devices geen internet meer hebben :P

(120Mb abo)
Als de powerline vol zit, zit die ook vol hoor. Dan heeft de rest ook niets. Maar heb een goed mobiel pakket voor mij en mijn vriendin. Zoals ik zeg, ik werk bij een operator :+ .
Dennisdn schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:10:

Kijk eens naar het beleid van je router. Soms gaan ze knijpen om ander verkeer niet vast te laten lopen. Mijn Asus-router heeft bijvoorbeeld een Gaming-mode waarop de PS juist voorrang krijgt op alles.
Er is geen ruleset die dit soort traffic tegenhoudt, enige wat kan zijn is dat de hele lijn geknepen wordt omdat het druk is. Dat de PS maar 200Mb haalt is echt door de powerline, weet niet of er nog wat te halen is met echt goede exemplaren, maar deze krijg ik gratis en zoveel als ik wil. Als bonus nemen ze alle credentials van de modem over en kan je ze centraal beheren.

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 19:15

Amiet01

Master_A

Engineer Stewie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:13:
[...]

Vroeger, maar ik heb een groot huis (330 m2 bewoonbaar, bruto dus nog wat meer, nog 2 kelders en 2 kruipkelders...). Ik heb dus een modem in de garage (die garage en keuken covered, een powerline in de woonkamer, die de woonkamer en de 2de eetplaats covered), eentje boven in de hal die boven redelijk covered aangezien daar een meer open structuur is en deze centraal staat en dan nog eentje in de gameroom op 2de verdiep. Er is eigenlijk maar 1 kamer met heel slechte coverage nu, maar dat is een lege kamer die niet gebruikt wordt.
Ik kan wel powerlines bijkrijgen want ik werk bij de operator, maar dat verbruikt ook wel wat stroom en brengt weinig toe. Dus 5Ghz geeft in deze setup echt slechte coverage.

[...]

Waar parket is wel, maar de hal heeft natuursteen en de keuken vloertegels. Dat gaan we dus niet riskeren. Maar het huis is volledig onderkelderd (volledig in het midden, kruipkelder aand e zijkanten) en er zijn blinde afdekplaten voor uitbreiding, dus dat gaan we over een tijdje wel doen. We wonen er nog geen jaar en hebben wel andere prioriteiten.

[...]

Als de powerline vol zit, zit die ook vol hoor. Dan heeft de rest ook niets. Maar heb een goed mobiel pakket voor mij en mijn vriendin. Zoals ik zeg, ik werk bij een operator :+ .

[...]

Er is geen ruleset die dit soort traffic tegenhoudt, enige wat kan zijn is dat de hele lijn geknepen wordt omdat het druk is. Dat de PS maar 200Mb haalt is echt door de powerline, weet niet of er nog wat te halen is met echt goede exemplaren, maar deze krijg ik gratis en zoveel als ik wil. Als bonus nemen ze alle credentials van de modem over en kan je ze centraal beheren.
Heb nooit echt goede ervaringen gehad met powerline. Indien je geen UTP kan/wil trekken, dan kan je een goed mesh systeem gebruiken met een dedicated wireless backhaul. Met een goed systeem met drie access points kun je volgens mij echt een stuk beter uit de voeten dan powerline.

Master_A

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:13:
[...]

Ik bedoelde de PlayStation op 5 Ghz zetten ;)

• Engineer Stewie
Amiet01 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:33:
[...]

Heb nooit echt goede ervaringen gehad met powerline. Indien je geen UTP kan/wil trekken, dan kan je een goed mesh systeem gebruiken met een dedicated wireless backhaul. Met een goed systeem met drie access points kun je volgens mij echt een stuk beter uit de voeten dan powerline.
Klopt, maar daar hangt een (stevig) prijskaartje aan en heeft weinig meerwaarde voor mij. Mijn netwerk is ondanks de powerlines wel stabiel. En dat downloaden gebeurd vaak op momenten dat ik de PS5 (en XSX) toch niet gebruik.
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:03:
[...]
Ik bedoelde de PlayStation op 5 Ghz zetten ;)
Oh, maar die is met de kabel verbonden. Elke powerline heeft ook een LAN poort die dan weer aan een kleine switch hangt in de woonkamer. TV, decoder, PS5 en XSX zijn daar alle mee verbonden.
De powerline kan toch niet meer leveren, dus wifi gaat niet beter zijn.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:05

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Terminator.T2 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:36:

Is het je echt die 850 euro waard? Wat een geld zeg...
Ik kan mij niet voorstellen dat je 4,6TB in totaal nodig hebt en zo veel games tegelijk speelt.
Ik vind de 2TB versies zelfs nog aan de prijs. Ik twijfel tussen 1 of 2TB maar ik denk dat ik aan 1 ruim voldoende ga hebben. In het ergste geval moet je een game eens opnieuw downloaden...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-01 20:47
Nyarlathotep schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:41:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat je 4,6TB in totaal nodig hebt en zo veel games tegelijk speelt.
Ik vind de 2TB versies zelfs nog aan de prijs. Ik twijfel tussen 1 of 2TB maar ik denk dat ik aan 1 ruim voldoende ga hebben. In het ergste geval moet je een game eens opnieuw downloaden...
Is het je die 100 echt waard? Wat een geld zeg.

Geld is natuurlijk persoonlijk ;). Zo'n SSD hoeft van mij al helemaal niet, al m'n ps4 games staan op een externe HDD. Maarja als je veel gamet is 't handig.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Nyarlathotep schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:41:
[...]

De geeft geld uit aan platen, de ander aan gaming... ;)

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:21
418O2 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

En de ander aan geeft geld uit aan gaming en platen :Y

This is absolutely ridiculous

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:06
even een vraagje mbt Ghost of Tsushima...

Ik heb de ps4 versie .. die kan voor 20 euro geupgrade worden naar de directors cut...

dan heb ik nog geen ps5 versie ...dat kost 10 euro meer begreep ik.. maar die upgrade kan ik nergens terug vinden in de playstation store...

Er zou ook een versie zijn om de disc versie voor 29,99 te upgraden maar die zie ik ook niet staan .. of gebeurt dit pas als ik de ps4 versie upgrade naar directors cut versie en dat ik dan pas te zien krijg dat ik kan upgraden naar de ps5 versie voor 10 euro ?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Gandalf68 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:38:
even een vraagje mbt Ghost of Tsushima...

Ik heb de ps4 versie .. die kan voor 20 euro geupgrade worden naar de directors cut...

dan heb ik nog geen ps5 versie ...dat kost 10 euro meer begreep ik.. maar die upgrade kan ik nergens terug vinden in de playstation store...

Er zou ook een versie zijn om de disc versie voor 29,99 te upgraden maar die zie ik ook niet staan .. of gebeurt dit pas als ik de ps4 versie upgrade naar directors cut versie en dat ik dan pas te zien krijg dat ik kan upgraden naar de ps5 versie voor 10 euro ?
De PS5 upgrade van 30 EUR komt als het goed is deze week in de store te staan.

• elaho
Het valt me op dat in de PS store digitale games soms/vaak duurder zijn dan de fysieke games en soms scheelt het tientjes. Hoe komt dat? 🧐

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

elaho schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:12:
Het valt me op dat in de PS store digitale games soms/vaak duurder zijn dan de fysieke games en soms scheelt het tientjes. Hoe komt dat? 🧐
Omdat retailers met elkaar kunnen/moeten concurreren en de Playstation Store hoeft dat niet ;)

• elaho
Superkiwi schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:29:
[...]

Omdat retailers met elkaar kunnen/moeten concurreren en de Playstation Store hoeft dat niet ;)
En ik dacht de productiekosten van zo’n fysieke game zijn duurder vanwege cd en hoesje en datdigitale games daarom goedkoper zouden zijn. Echter het tegendeel is dus waar. :)

• k1978
  • Laatst online: 17:56
418O2 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Las planten 😂😂 Waarom niet 🪴 en 🎮

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:55
Voor digitale games geldt: wachten op de zomer- en wintersales voor goede aanbiedingen want dan is het prijsverschil met fysiek verwaarloosbaar of i.i.g. aanvaardbaar.

@418O2 inderdaad i.i.g. voor mij. Het is een keuze, maar een waarmee terdege rekening mee moet worden houden als men een keuze maakt tussen een console met schijf of zonder. Bij deze laatste heb je geen keuze en is het slikken of stikken.

[ Voor 42% gewijzigd door ariekanari op 17-08-2021 10:56 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• 418O2
  • Nu online
ariekanari schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:52:
Voor digitale games geldt: wachten op de zomer- en wintersales voor goede aanbiedingen want dan is het prijsverschil met fysiek verwaarloosbaar of i.i.g. aanvaardbaar.
*voor jou

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-10-2025
Ondanks de games in de PSN store meestal wat duurder zijn dan fysiek, zijn ze in de PSN store (tijdens sale) soms zelfs goedkoper dan fysiek. Dat mag ook wel eens genoemd worden.

PSN: breminem

breminem schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:45:
Ondanks de games in de PSN store meestal wat duurder zijn dan fysiek, zijn ze in de PSN store (tijdens sale) soms zelfs goedkoper dan fysiek. Dat mag ook wel eens genoemd worden.
Acties komen alleen ook vaak voor bij disc games, in veel gevallen zelfs eerder dan bij een PS store game. Dus ik zou dat niet als argument gebruiken om toch voor een digitale PS te gaan, het is net wat je zelf wilt, wil je gebruiksgemak en vind je het niet erg meer voor games te betalen, ga je voor digital editie, als je over het algemeen goedkoper uit wilt zijn met games, vooral als je graag nieuwe games speelt en het niet erg vind om met schijfjes te werken ga je voor de disc versie.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nou ja, net zoals nu heb je ook een zomer sale met tot 70% korting op games in de PSN store, dat vind ik best netjes. Persona 5 Royal Ultimate Edition voor 39 EUR ipv 99 EUR bijvoorbeeld is een hele nette aanbieding. Ook digitaal kun je regelmatig mooie deals vinden.

Nieuwere games zijn inderdaad vrijwel altijd duurder, dan betaal je in principe extra voor het gemak van nooit meer schijfjes wisselen. Dat is het mij in elk geval waard, heb sinds 2014 geen fysieke games meer gekocht.

Ik ben overigens wel heel benieuwd naar de verkoop aantallen van de Digital Edition, zeker als er straks weer een fatsoenlijke voorraad in de winkels is.

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-12-2025
Net online beginnen gamen met bf1. Je kan zo de gamers eruit halen wie met m+k speelt. Niet eerlijk toch als jij met controller moet spelen :-/
Eld0 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:33:
Net online beginnen gamen met bf1. Je kan zo de gamers eruit halen wie met m+k speelt. Niet eerlijk toch als jij met controller moet spelen :-/
Bij BF weet ik het niet zeker, maar bij CoD kun je crossplay aan/uit zetten dus als je dat uit zet speel je alleen nog met spelers op hetzelfde systeem en volgens mij kun je bij CoD op console geen M+K gebruiken zonder omwegen, wat je wel kunt doen is de gevoeligheid van de sticks enorm verhogen waardoor je ook met controller veel sneller kunt richten, vereist wel wat oefening maar als je eenmaal gewend bent op hogere gevoeligheid te spelen op CoD merk je dat je vaak veel sneller bent dan je tegenstanders.

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:06
Kalder schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:15:
[...]

Bij BF weet ik het niet zeker, maar bij CoD kun je crossplay aan/uit zetten dus als je dat uit zet speel je alleen nog met spelers op hetzelfde systeem en volgens mij kun je bij CoD op console geen M+K gebruiken zonder omwegen, wat je wel kunt doen is de gevoeligheid van de sticks enorm verhogen waardoor je ook met controller veel sneller kunt richten, vereist wel wat oefening maar als je eenmaal gewend bent op hogere gevoeligheid te spelen op CoD merk je dat je vaak veel sneller bent dan je tegenstanders.
Juist in CoD kun je op de console prima met een muis en toetsenbord spelen, dit wordt heel goed ondersteund.

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Gisteren dan ook eindelijk mijn ps5 binnen gekregen (bundel via nedgames). Dit was de eerste keer dat ik dan ook echt de ps5 zag, naast al de foto's en filmpjes online, ik moet zeggen hij is en blijft erg groot. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhAoGrPR8rP0XbC09kEVEl6l3co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3u6DiPATjHrmta65raPN331.jpg?f=fotoalbum_large
Racing-Paradise schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

Juist in CoD kun je op de console prima met een muis en toetsenbord spelen, dit wordt heel goed ondersteund.
Oh dan heb ik misschien al te lang geen CoD meer gespeeld, kan me niet herinneren dat het vroeger kon.

LichtBruisend schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:37:
Gisteren dan ook eindelijk mijn ps5 binnen gekregen (bundel via nedgames). Dit was de eerste keer dat ik dan ook echt de ps5 zag. Naast al de foto's en filmpjes online, en ik moet zeggen hij is en blijft erg groot. :P

[Afbeelding]
Ik heb hem ook zo staan alleen dan aan de rechter kant van de TV en half erachter en zo schuin gezet dat ik de disc drive niet zie, hij valt bij mij gelukkig niet heel erg op, heb een TV meubel met hout kleur en wit, en m'n apparaten zijn allemaal zwart, imo blend het wel een beetje op die manier bij mij (wit van de PS staat goed bij het wit van m'n kastje en het zwart past bij de rest van de apparatuur), hij vloekt er niet tussenuit ofzo bij mij iig :)
En ja het is een groot apparaat, hij is zelfs groter dan de OG PS3. Maar voordat er een slim versie komt zijn we denk ik alweer 2-3 jaar verder.

• LichtBruisend

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Kalder schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:55:
[...]

Ik heb hem ook zo staan alleen dan aan de rechter kant van de TV en half erachter en zo schuin gezet dat ik de disc drive niet zie, hij valt bij mij gelukkig niet heel erg op, heb een TV meubel met hout kleur en wit, en m'n apparaten zijn allemaal zwart, imo blend het wel een beetje op die manier bij mij (wit van de PS staat goed bij het wit van m'n kastje en het zwart past bij de rest van de apparatuur), hij vloekt er niet tussenuit ofzo bij mij iig :)
En ja het is een groot apparaat, hij is zelfs groter dan de OG PS3. Maar voordat er een slim versie komt zijn we denk ik alweer 2-3 jaar verder.
Ahh ja slim! Helaas kan hij bij mij op dit moment niet aan de rechterkant. Maar die ga ik onthouden. Ik heb hem ondertussen wel meer achter de TVgezet. En de planten verbergen hem ook een beetje!

• Engineer Stewie
Gisteren dan ook eindelijk mijn ps5 binnen gekregen (bundel via nedgames). Dit was de eerste keer dat ik dan ook echt de ps5 zag. Naast al de foto's en filmpjes online, en ik moet zeggen hij is en blijft erg groot. :P
Mwa, jou TV is gewoon te klein :+
Als ik die PS5 zo naast die TV zie staan, gok ik dat het een 65" is, is toch een redelijk royaal formaat ;)
Bij mijn 55" TV lijkt de PS5 groter dan op deze foto.

• Engineer Stewie
Kalder schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:26:
[...]

Als ik die PS5 zo naast die TV zie staan, gok ik dat het een 65" is, is toch een redelijk royaal formaat ;)
Bij mijn 55" TV lijkt de PS5 groter dan op deze foto.
I know. Het was sarcastisch bedoeld.

• LichtBruisend

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Engineer Stewie schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:27:
[...]

I know. Het was sarcastisch bedoeld.
Ik had hem door :9

• MrMistral
  • Laatst online: 16-01 22:54

[Afbeelding]
Haha echt prachtig hoe dit bij iedereen de eerste reactie is :+

PSN: MrMistral

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:44
Nog 2 dagen dus? Benieuwd of ik meteen aan de slag kan met dat nieuwe eiland. Ik denk dat ik sowieso even die oude moet opstarten om de savegame klaar te zetten, denk ik.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Gandalf68
  • Laatst online: 17:06
kazuka schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:20:
[...]

De PS5 upgrade van 30 EUR komt als het goed is deze week in de store te staan.
nog steeds niks, dan toch maar ps4 versie upgraden naar directors cut en dan 10 euro betalen ... want die optie zie ik ook niet staan ...

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Martinspire schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:48:
[...]

Nog 2 dagen dus? Benieuwd of ik meteen aan de slag kan met dat nieuwe eiland. Ik denk dat ik sowieso even die oude moet opstarten om de savegame klaar te zetten, denk ik.
Ik geloof als je Act I klaar hebt kun je naar het nieuwe eiland.
Gandalf68 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:05:
[...]

nog steeds niks, dan toch maar ps4 versie upgraden naar directors cut en dan 10 euro betalen ... want die optie zie ik ook niet staan ...
Ze wachten inderdaad wel tot het laatste moment ja. Ik zou bijna denken dat ze het expres doen zodat mensen gewoon de full price PS5 versie kopen.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:58
kazuka schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:09:
[...]

[...]

Ze wachten inderdaad wel tot het laatste moment ja. Ik zou bijna denken dat ze het expres doen zodat mensen gewoon de full price PS5 versie kopen.
maar is die directers cut upgrade niet de ps5 versie. Dat hoor ik ook voor het eerst. Zou best kut zijn.

Ik lees inderdaad alleen ps4 en ps4 pro in de beschrijving en dat het speelbaar is op de ps5, dus je kan zo gelijk hebben :( .

[ Voor 12% gewijzigd door Ruudox op 18-08-2021 19:13 ]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ruudox schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:11:
[...]

maar is die directers cut upgrade niet de ps5 versie. Dat hoor ik ook voor het eerst. Zou best kut zijn.

Ik lees inderdaad alleen ps4 en ps4 pro in de beschrijving en dat het speelbaar is op de ps5, dus je kan zo gelijk hebben :( .
Er komt een losse PS5 upgrade naar de Director's Cut als je al de gewone PS4 versie van GoT hebt voor 30 EUR: https://store.playstation...3208_00-GHOSTDIRECTORPS5/
Als je al beschikt over de PS4™-versie van Ghost of Tsushima, dan kun je vanaf 20 augustus upgraden naar Ghost of Tsushima DIRECTOR'S CUT voor PS5™. Deze upgrade kost €29.99.
Dus als ik het zo lees komt die upgrade pas op de dag van release uit.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:58
inderdaad, bedankt, Stond echt net op het punt deze aan te schaffen van 20 euro, maar dan wacht ik wel even tot vrijdag.

• Martinspire
kazuka schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:09:
[...]

Ja dat weet ik, maar ik hoop dat ik dan ook vanaf het einde kan beginnen en er niet een moment in de game is dat je niet meer daar naartoe kunt teruggaan. Maar we gaan het wel zien.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-01 10:08
PS5 kunnen scoren bij Dreamland ( BE ) lagen gewoon achter in de winkel en moest je om vragen, wel met extra controller maar geen andere meuk dus 563 is geen slechte prijs.
Grappig want zat me al weken op te jagen dat ik telkens aan het werk was tijdens drops en nu gelukkig gewoon lokaal in de winkel op stock zonder extra 3th party meuk.

Alleen nog maar wat Astro kunnen spelen na het installeren wegens vroeg op voor werk maar gelukkig, in eerste instantie , geen last van coil whine of luide fan ( enkel een zacht fan geluid als ik binnen de 2 meter van dat ding zit in het menu scherm en tijdens de game gewoon een draaiend fan geluid maar niet meer dan een deftige PC fan bv )

Maar nogmaals enkel Astro gespeeld voor 25 min, hopelijk bij zwaardere games niet opeens een herrie of coil whine :P
Mafia 1 net afgerond, eigenlijk gewoon mee gestopt. Het verhaal op zich wel pakkend en ook lekker lineair. Was bezig met de collectibles maar het free roam stuk is gewoon vervelend, moest voor een collectible een jump doen die gewoon niet lekker is, schans ligt er niet goed voor. Regelmatig iemand aangereden waardoor de politie weer achter je aan zit. Vind de icoontjes aftikken niet erg, maar hier is het gewoon irritant. Op naar deel 2. Hopelijk kom ik er doorheen want er zaten wat bugs in begreep ik

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:08
Weet iemand uit ervaring of je PS5 een NAT type 2 behoudt, wanneer je een router tussen het modem van de provider en je PS5 hebt hangen?
Ik zat er namelijk even naar te zoeken en wat te tweaken, alleen las ook dat een type 2 ipv 1 helemaal prima is. Maar ik zou het puur uit interesse willen weten.

[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 18-08-2021 23:18 ]

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-01 11:53
Laatst Metro exodus in de aanbieding gekocht gezien die net een ps5 upgrade heeft gekregen. Overal op internet gelezen dat ik toch maar beide vorige games moest doen voordat ik deze zou starten. Heb hier 30 euro voor moeten betalen terwijl exodus niet meer dan een tientje was, haha, maar goed. Heb nu net beide eerdere metro games uit en alhoewel ze echt flink verouderd zijn qua gameplay waren ze nog best geinig.

Maar nu de eerste twintig minuten van exodus, wat vet is dit gelijk! Dikke graphics op 60fps Ray tracking, 3d audio. Maar wat het afmaakt is de controller. Plotseling heeft elk wapen een gevoel. De klik bij een shotgun of het geratel in een oude Kalashnikov, en dan niet alleen de rumble, maar de trigger ratelt lekker mee. Ben benieuwd naar de rest van de game (die niet per se de beste review had op Tweakers zag ik?)

• 418O2
  • Nu online
@RozeDwergbanaan volgens mij is er veel gepatched sinds de release

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:44

Oxigeon

En zo is dat!

RozeDwergbanaan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:03:
Laatst Metro exodus in de aanbieding gekocht gezien die net een ps5 upgrade heeft gekregen. Overal op internet gelezen dat ik toch maar beide vorige games moest doen voordat ik deze zou starten. Heb hier 30 euro voor moeten betalen terwijl exodus niet meer dan een tientje was, haha, maar goed. Heb nu net beide eerdere metro games uit en alhoewel ze echt flink verouderd zijn qua gameplay waren ze nog best geinig.

Maar nu de eerste twintig minuten van exodus, wat vet is dit gelijk! Dikke graphics op 60fps Ray tracking, 3d audio. Maar wat het afmaakt is de controller. Plotseling heeft elk wapen een gevoel. De klik bij een shotgun of het geratel in een oude Kalashnikov, en dan niet alleen de rumble, maar de trigger ratelt lekker mee. Ben benieuwd naar de rest van de game (die niet per se de beste review had op Tweakers zag ik?)
Hier ook ergens vorige week aan exodus begonnen. Inderdaad een hele puike game voor ik meen iets van 9 euro nogwat.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 21:54
Oxigeon schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:21:
[...]

Hier ook ergens vorige week aan exodus begonnen. Inderdaad een hele puike game voor ik meen iets van 9 euro nogwat.
Voor €9 wil ik hem wel kopen en spelen maar de laagste prijs die ik zie is 26,99 😢

PSN: PcDCch

• GladstoneW
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-01 16:45
Mozart schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

Voor €9 wil ik hem wel kopen en spelen maar de laagste prijs die ik zie is 26,99 😢
Je bent daarvoor helaas 1 dag te laat.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00

spaceboy

Op grote hoogte

Lullig, inclusief grafiek. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-12-2025
Katmi schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:20:
PS5 kunnen scoren bij Dreamland ( BE ) lagen gewoon achter in de winkel en moest je om vragen, wel met extra controller maar geen andere meuk dus 563 is geen slechte prijs.
Grappig want zat me al weken op te jagen dat ik telkens aan het werk was tijdens drops en nu gelukkig gewoon lokaal in de winkel op stock zonder extra 3th party meuk.

Alleen nog maar wat Astro kunnen spelen na het installeren wegens vroeg op voor werk maar gelukkig, in eerste instantie , geen last van coil whine of luide fan ( enkel een zacht fan geluid als ik binnen de 2 meter van dat ding zit in het menu scherm en tijdens de game gewoon een draaiend fan geluid maar niet meer dan een deftige PC fan bv )

Maar nogmaals enkel Astro gespeeld voor 25 min, hopelijk bij zwaardere games niet opeens een herrie of coil whine :P
Een collega van mij heeft ook eentje bij Mediamarkt kunnen scoren. Hij had een telefoontje gekregen van een vriend en direkt na het werk ernaartoe gesneld :) Ze hadden voor die specifieke Mediamarkt zo'n 60-tal binnengekregen. 40 daarvan zijn preorders en de rest losse verkoop. Mijn collega heeft ook aan de verkoper moeten vragen wat ze zetten die niet uit in de winkel. Hij moest ook xtra controller bijkopen dus het verschilt niet van Dreamland blijkbaar.

• Engineer Stewie
Chanfan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

Een collega van mij heeft ook eentje bij Mediamarkt kunnen scoren. Hij had een telefoontje gekregen van een vriend en direkt na het werk ernaartoe gesneld :) Ze hadden voor die specifieke Mediamarkt zo'n 60-tal binnengekregen. 40 daarvan zijn preorders en de rest losse verkoop. Mijn collega heeft ook aan de verkoper moeten vragen wat ze zetten die niet uit in de winkel. Hij moest ook xtra controller bijkopen dus het verschilt niet van Dreamland blijkbaar.
Dat ze ze niet in de winkel zetten is wss zodat je niet 5x de winkel in kunt om er telkens eentje te kopen.
Zou geen andere reden weten om je producten niet ASAP buiten te krijgen,

• Chanfan
Engineer Stewie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:07:
[...]

Dat ze ze niet in de winkel zetten is wss zodat je niet 5x de winkel in kunt om er telkens eentje te kopen.
Zou geen andere reden weten om je producten niet ASAP buiten te krijgen,
Of ze willen een stormloop voorkomen zoals met de release van de PS4. Via sociale media kan het snel rond gaan. Het is moeilijk genoeg met de Covid maatregelen.

• Engineer Stewie
Chanfan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:15:
[...]

Of ze willen een stormloop voorkomen zoals met de release van de PS4. Via sociale media kan het snel rond gaan. Het is moeilijk genoeg met de Covid maatregelen.
Als je naar een winkelcentrum gaat en 95+% loopt er zonder mondmasker, dan is Covid een non-issue in Nederland. Zou je toch denken.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Engineer Stewie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Als je naar een winkelcentrum gaat en 95+% loopt er zonder mondmasker, dan is Covid een non-issue in Nederland. Zou je toch denken.
Nee, mensen lopen zonder masker omdat de verplichting er al enige tijd af is ;)
Dat 5% graag met zo'n ding op wil blijven lopen is hun goed recht hoor.

Als je daar verder over wilt babbelen hebben we daar een heel mooi topic voor:
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8
:)

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 19-08-2021 10:43 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Mosin schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:16:
Weet iemand uit ervaring of je PS5 een NAT type 2 behoudt, wanneer je een router tussen het modem van de provider en je PS5 hebt hangen?
Ik zat er namelijk even naar te zoeken en wat te tweaken, alleen las ook dat een type 2 ipv 1 helemaal prima is. Maar ik zou het puur uit interesse willen weten.
Die zal je gewoon behouden.
Mosin schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:16:
Wat je beschrijft is exact wat Type 2 is, namelijk NAT met port forwarding. Dat wil zeggen dat je PS5 op een intern netwerk zit met intern IP adres. De router doet adresvertaling (NAT = Network Address Translation) zodat connecties van buitenaf, die dus je extern IP gebruiken, geforward worden naar het intern toestel (dus met intern IP).
De PS5 gebruikt uPnP (Universal Plug & Play) om de te forwarden netwerk-poorten aan de router door te geven zodat die weet welke traffiek er voor je PS5 bestemd is.

Trouwens, hier in België krijg je bij de meeste providers een router, geen modem, die dus sowieso al NAT toepast.
Twixie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:05:
[...]

Wat je beschrijft is exact wat Type 2 is, namelijk NAT met port forwarding. Dat wil zeggen dat je PS5 op een intern netwerk zit met intern IP adres. De router doet adresvertaling (NAT = Network Address Translation) zodat connecties van buitenaf, die dus je extern IP gebruiken, geforward worden naar het intern toestel (dus met intern IP).
De PS5 gebruikt uPnP (Universal Plug & Play) om de te forwarden netwerk-poorten aan de router door te geven zodat die weet welke traffiek er voor je PS5 bestemd is.

Trouwens, hier in België krijg je bij de meeste providers een router, geen modem, die dus sowieso al NAT toepast.
Ik heb UPnP uit staan in mijn modem, maar heb wel gewoon NAT type 2 en heb ook niet handmatig poorten geforward, ook staat de PS niet in DMZ

Kalder schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:08:
[...]
Ik heb UPnP uit staan in mijn modem, maar heb wel gewoon NAT type 2 en heb ook niet handmatig poorten geforward, ook staat de PS niet in DMZ
Dan gaat toch niet alle functionaliteit goed werken, lijkt me. Van zodra je binnenkomende connecties hebt, bvb omdat jij een spel host, zal dat volgens mij niet werken. In veel situaties is het natuurlijk enkel uitgaand verkeer (nl een connectie leggen met de server, die jou dan data stuurt over die connectie) en dat gaat prima zonder uPnP.
Twixie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:11:
[...]

Dan gaat toch niet alle functionaliteit goed werken, lijkt me. Van zodra je binnenkomende connecties hebt, bvb omdat jij een spel host, zal dat volgens mij niet werken. In veel situaties is het natuurlijk enkel uitgaand verkeer (nl een connectie leggen met de server, die jou dan data stuurt over die connectie) en dat gaat prima zonder uPnP.
Ik kan in GT Sport in ieder geval zonder problemen een lobby hosten, heb verder ook echt totaal nooit problemen met mijn PS als het om internet gaat, alles lijkt gewoon te werken zoals het hoort.
Je zou bijvoorbeeld ook denken dat dingen als casten naar de TV niet zou werken, maar ook dat gaat prima vanaf al mijn apparaten. Dus weet niet of UPnP wel verantwoordelijk is voor dat soort functionaliteit, volgens mij is het ook behoorlijk out-dated en word het nog maar zelden gebruikt, je kunt op internet iig artikels vinden dat het niet meer veilig zou zijn e.d.

[ Voor 21% gewijzigd door Kalder op 19-08-2021 13:17 ]

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Martinspire schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:31:
[...]

Ja dat weet ik, maar ik hoop dat ik dan ook vanaf het einde kan beginnen en er niet een moment in de game is dat je niet meer daar naartoe kunt teruggaan. Maar we gaan het wel zien.
Lijkt mij toch wel. Er zullen veel zijn die hem al uitgespeeld hebben en juist die vinden het een toffe game en willen dat nieuwe eiland doen.

Ik heb hem reeds uitgespeeld op de PS5, dus vraag me wel af of ik er nog 30 euro voor over heb om alleen dit extra eiland te kunnen spelen
Kalder schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:13:
[...]
Ik kan in GT Sport in ieder geval zonder problemen een lobby hosten, heb verder ook echt totaal nooit problemen met mijn PS als het om internet gaat, alles lijkt gewoon te werken zoals het hoort.
Je zou bijvoorbeeld ook denken dat dingen als casten naar de TV niet zou werken, maar ook dat gaat prima vanaf al mijn apparaten. Dus weet niet of UPnP wel verantwoordelijk is voor dat soort functionaliteit, volgens mij is het ook behoorlijk out-dated en word het nog maar zelden gebruikt, je kunt op internet iig artikels vinden dat het niet meer veilig zou zijn e.d.
Voor binnenkomende traffiek is port forwarding echter een must. Bij mijn weten is de enige manier om dat dynamisch te doen via uPnP. Maar het kan natuurlijk goed zijn dat tegenwoordig dit nooit meer gebruikt wordt en men louter met client-initiated connecties werkt. Maar dan heb je voor multi-player games wel altijd een server nodig, terwijl ik toch dacht dat er games zijn die rechtstreeks een connectie leggen tussen de spelers.

Casten werkt volgens mij nooit met inkomende connecties, toch in elk geval niet van buiten je netwerk, dus port forwarding is daar niet aan de orde.

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 12:51
cold_as_ijs schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:59:
Mafia 1 net afgerond, eigenlijk gewoon mee gestopt. Het verhaal op zich wel pakkend en ook lekker lineair. Was bezig met de collectibles maar het free roam stuk is gewoon vervelend, moest voor een collectible een jump doen die gewoon niet lekker is, schans ligt er niet goed voor. Regelmatig iemand aangereden waardoor de politie weer achter je aan zit. Vind de icoontjes aftikken niet erg, maar hier is het gewoon irritant. Op naar deel 2. Hopelijk kom ik er doorheen want er zaten wat bugs in begreep ik
Dit was voor mij de enige collectible die inderdaad vervelend is, maar hij is uiteindelijk best te doen als je de Crazy Horse gebruikt.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

• PS4 versie hoeft niet geïnstalleerd te zij om de game save over te zetten. PS5 games kunnen nu direct PS4 saves importeren.
  • PS5 versie rendert op een iets hogere resolutie dan de PS4 Pro versie.
  • Cutscenes op PS5 zijn nu real-time ipv pre-rendered video. Daardoor hebben ze nu ook Japanse lipsync kunnen doen.
  • Je kunt nu locken op enemies.
  • DualSense integratie is subtiel maar wel goed geimplementeerd.
Ik lees v.w.b. reviews dat Iki island ongeveer 8-10 uur gameplay biedt.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
kazuka schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:50:
[YouTube: Ghost of Tsushima Director's Cut - PS5 Upgrades Tested - The DF Tech Review]
  • PS4 versie hoeft niet geïnstalleerd te zij om de game save over te zetten. PS5 games kunnen nu direct PS4 saves importeren.
  • Cutscenes op PS5 zijn nu real-time ipv pre-rendered video. Daardoor hebben ze nu ook Japanse lipsync kunnen doen.
  • Je kunt nu lokken op enemies.
Deze game is voor mij echt een all-time favourite, en twijfel dan ook om hem gewoon nogmaals fysiek aan te schaffen maar dan voor de PS5. Alleen is het nog niet zo lang geleden dat ik hem op de PS4 Pro heb uitgespeeld, dus kan nog eventjes wachten... denk ik :P

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Martinspire
[YouTube: Ghost of Tsushima Director's Cut - PS5 Upgrades Tested - The DF Tech Review]
  • Je kunt nu lokken op enemies.
Nog even denken of ik de Engelse of Japanse audio dan ga gebruiken. Ergens lijkt me Japans ook wel leuk, maar gezien ik er echt geen jota van versta, is Engels toch ook wel prettig...

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:41
Martinspire schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:17:
[...]

Nog even denken of ik de Engelse of Japanse audio dan ga gebruiken. Ergens lijkt me Japans ook wel leuk, maar gezien ik er echt geen jota van versta, is Engels toch ook wel prettig...
Daar hebben ze ondertiteling voor uitgevonden. ;)

• Chanfan
Ik heb Ghost of Tsushima nog niet. Nu vragen ze de volle pot voor de Director's Cut. Had gehoopt dat ze dit als een soort van Game of the Year edtion aan een veel lagere prijs aanbieden.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Wat is het verschil tussen realtime video en rendered?

• Chanfan
Farabi schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:51:
Wat is het verschil tussen realtime video en rendered?
Rendered zijn CGI films van tevoren gecreeërd zoals Disney Pixar films. Over het algemeen zijn deze visueel aantrekkelijker. Het is niet interactief.

Realtime video is gecreeerd op het moment zelf door de computer. Minder aantrekkelijk dan rendered. Dat videogames van een cutscene naar een echte gameplay overvloeid zonder kwaltiteitsverlies is dus indrukwekkend te noemen.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09:34
  • Je kunt nu locken op enemies.
Pas de PS4 versie platinum gehaald. Ga de dlc ook PS4 versie spelen. En dan over een tijdje speel ik het graag nog eens helemaal opnieuw in de PS5 versie. Geweldige game is dit.
Pagina: 1 ... 147 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord