Acties:
  • +7 Henk 'm!
Welkom in het Pinball Games topic

Pinball maakt een heropleving door en dat is terug te zien in de vele games die beschikbaar zijn op alle platformen. Sommige daarvan simuleren oude en nieuwe kasten die in het echt bestaan (The Pinball Arcade en Stern Pinball Arcade) anderen bieden fantasie tafels (Pinball FX3). Maar nu TPA de licentie voor de Williams tafels niet heeft verlengd komen er ook echt bestaande kasten naar FX3 omdat zij de licentie nu in handen hebben. De eerste 4 tafels komen 9 oktober naar de bekende console en PC platformen. De aankondiging en details vindt je in deze video:

Stern Pinball Arcade

Stern is een grote pinball machine fabrikant en de tafels die ze maken zijn te spelen in Stern Pinball Arcade
Hier vindt je ook nieuwe kasten die de afgelopen jaren zijn verschenen, waaronder ACDC, Ghostbusters en Star Trek. Recentelijk hebben ze een Deadpool machine gemaakt en de kans is aanwezig dat deze ook in de game gaat verschijnen. Hieronder de trailer van de pas verschenen Nintendo Switch versie van de game:

The Pinball Arcade

Deze game is van dezelfde studio (Farsight) als Stern Pinball Arcade. Recentelijk verliep de licentie van Farsight studios voor Williams en Bally's kasten en is deze naar Pinball FX3 gegaan. Vele populaire kasten zoals The Adams Family, Attack From Mars, Terminator 2 en Monster Bash zijn nu niet meer verkrijgbaar in de game. Maar we gaan veel van deze en misschien wel ze allemaal terug zien in Pinball FX3.

TPA biedt nu wel alle kasten aan die ook in Stern Pinball Arcade aanwezig zijn, en daarnaast nog een aantal andere kasten van andere pinball machine fabrikanten. De Stern tafels zijn in TPA vergelijkbaar aan hoe ze uitgewerkt zijn in SPA maar toch zijn er hier en daar wat verschillen in o.a. kleur gebruik en audio kwaliteit. Op Steam zijn de Stern tafels cross buy. Wat inhoud dat als je een tafel in TPA bezit, je deze ook in SPA kan spelen en vice versa

Pinball FX3

Deze pinball game wordt gemaakt door ZEN Studios en bevat op het moment alleen een heleboel fantasie pinball kasten, die je dus in het echt niet tegen kan komen. Tot 9 oktober dus want dan worden er 4 echt bestaande Williams kasten aan de game toegevoegd, waarna vele Williams tafels zullen volgen. In FX3 kan je ook online toernooien spelen en er zijn ook wereldwijde leaderboards. In SPA en TPA zijn ook wereldwijde leaderboards aanwezig en toernooien vindt je ook in SPA en TPA maar niet op ieder gaming platform.

Daarnaast biedt FX3 een mode waarin je de Williams tafels met dezelfde physics als de fantasie tafels kan spelen, wat de moeilijkheidsgraad een stuk naar beneden brengt. FX3 heeft ook een mode waarin extra elementen in de graphics van de Williams kasten zijn verwerkt. Zo is er o.a. een bewegende visser in de straks gratis speelbare Fish Tales machine. Verder is er een ranking systeem aanwezig. Dus je kan niet alleen de leaderboards beklimmen maar ook in rank omhoog gaan. Het merendeel van de fantasie tafels zijn gebaseerd op bekende franchises, zoals Marvel superhelden, Bethesda games en Star Wars

Update 18-11-2018

Op 4 december 2018 verschijnt de tweede Williams table pack in Pinball FX3 met daarin 3 nieuwe tafels waaronder Attack from Mars. De aankondigingsvideo vindt je hieronder met daarin de details en gameplay beelden van de kasten

Toevoeging 22-11-2018 Pinball Virtual Reality

Pinball FX2 en Stern Pinball Arcade zijn ook speelbaar met diverse virtual reality headsets op PC en Playstation 4. Hieronder een aantal gameplay videos

Flip Grip

Met de Flip Grip kan je de Nintendo Switch in verticale positie tussen de joycons klikken. Hierdoor verandert de handheld in een mini pinball machine

https://www.kickstarter.com/projects/fangamer/flip-grip

Zaccaria Pinball

Voor PC, Xbox One en de Nintendo Switch is er ook Zaccaria Pinball. Zaccaria was na Williams en Bally's de grootste flipperkast automaten fabrikant. Één tafel is gratis speelbaar en veel mogen gratis worden uitgeprobeerd.

Er zijn diverse bundels beschikbaar. De kasten zijn allemaal van voor 1990 en de bundels zijn opgesplitst in de verschillende generaties van flipperkast machines. Daar zit veel verschil in. Kijk dus even goed wat je leuk vindt voordat je een bundel koopt. Ook zijn er 4 remake bundels, waarin een aantal kasten in een modern jasje zijn gestoken

Wat kunnen we in de toekomst verwachten

Het lijkt er op dat ZEN Studios de licentie voor Stern flipperkasten in handen gaat krijgen als we de geruchten mogen geloven. Er wordt zelfs gezegd dat het al een gesloten deal is. De kans is groot dat we dan ook de splinter nieuwe machines, die een beeldscherm als score board hebben, waar bijvoorbeeld actie scenes op getoond worden, in Pinball FX3 gaan zien. Kasten als de nieuwe Batman, Guardians of the Galaxy, Deadpool, Iron Maiden, The Munsters, de nieuwe Star Wars en Black Knight zijn absolute toppers. En het is een wens van veel pinball gamers om deze tafels ook in een game te kunnen spelen

Update December 2020

Het afgelopen jaar is er maar één Williams pack verschenen voor FX3. Zen Studios had de nodige problemen met het implementeren van de alphanumeric score displays. Ook waren ze druk met de Arcade1Up cabinets die uitgerust worden met tafels van hun. Dit zijn digitale flipperkasten op 3/4 schaal. De kasten zijn uitgerust met hardware die voor een realistische speelervaring zorgen. Zo zal de game op het scherm echt schudden als je de tafel schudt om bijvoorbeeld de bal te redden van de outlanes of wanneer de bal door het midden dreigt te gaan. Ook zit er feedback op de flipper knoppen zodat je de bal voelt wanneer deze de flippers raakt en trillingen voelt wanneer deze door de pop bumpers gaat etc. Er komen in eerste instantie drie kasten met elk tien tafels:

Star Wars
Boba Fett
A New Hope
Ahch-To Island
Battle of Mimban
Darth Vadar
Masters of the Force
Star Wars: Rebels
Han Solo
The Force Awakens
The Empire Strikes Back

Marvel

Spider-Man
Civil War
Wolverine
X-Men
Thor
Marvel's Women of Power- A-Force
Ghost Rider
Venom
Fantastic Four
Fear Itself

Williams

Attack from Mars
Fish Tales
The Getaway
Junk Yard
Medieval Madness
White Water
Red & Ted's Road Show
Hurricane
Tales of the Arabian Nights
No Good Gofers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xLLTm3F5Uh6uXA52Or1QLpeD1o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CSptcvnZRf2kkdIhDtXlIvVD.png?f=fotoalbum_large

De Williams kasten hebben allemaal de nieuwste physics. Waar in de game voor consoles en PC de eerste 4 Williams packs allemaal nog de oude physics hebben. Zen Studios zegt dat er aan gewerkt wordt om de nieuwe physics ook naar deze eerste 4 Williams packs te brengen. Het verschil tussen de nieuwe en de oude physics is behoorlijk groot. En de nieuwe physics brengen een veel realistischer game ervaring

Stand van zaken eind 2020 en verwachtingen 2021 Pinball FX3

Er zijn inmiddels 21 Williams/Bally kasten verschenen voor de game. Voor volgend jaar is een Star Wars pack aangekondigt. Dit zijn fantasie tafels vanaf de grond opgebouwd. Een The Mandalorian kast zal daar onderdeel van zijn. Daarvan verscheen vorige maand deze trailer:

In de lijn van verwachting voor 2021 ligt één of meerdere gelicenseerde Williams/Bally packs. Denk hierbij aan bijv. film licenties. Daar zijn er best veel van. Nu ze weten hoe ze de alphanumeric tafels aan moeten pakken zullen we daar waarschijnlijk ook wel één of meerdere packs van zien. De verkoopcijfers van de eerste alphanumeric Williams pack waren niet om over naar huis te schrijven. Dat zal misschien meespelen in Zen Studio's beslissingen voor volgend jaar

Stand van zaken eind 2020 Zaccaria Pinball en vooruitzichten 2021

Aan deze game wordt ook nog altijd hard gewerkt. Er zijn dit jaar een aantal packs voor uitgebracht. Thema's van oude kasten zijn hergebruikt voor luxe moderne kasten met een monitor als scoreboard zoals we ook op echte kasten van bijv. Stern zien vandaag de dag. Daarnaast komt er een digital tabletop cabinet van Well Played die een licentie heeft afgenomen bij de developer Magic Pixel om de tafels in Zaccaria Pinball te mogen gebruiken. Ongetwijfeld zal Magic Pixel meehelpen om ervoor te zorgen dat de tafels goed geïmplementeerd worden. Ook de AtGames Legends Pinbal cabinet zal tafels uit Zaccaria Pinball gaan krijgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aj1m1zq0xS-q2Wqn-QuGnzyUUdw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X9UpaC4x9kP2iwnqkyq7rOvK.png?f=fotoalbum_large

Stand van zaken The Pinball Arcade eind 2020 en verwachtingen 2021

De videogame zelf heeft geen nieuwe tafels meer gezien en er is ook niet veel hoop dat dat nog gaat komen. Wel hebben ze hun Gottlieb kasten naar een digitale cabinet van het merk Toyshock gebracht en hetzelfde geld voor de nog te verschijnen AtGames Legends Pinball digital cabinet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hbb_cm359wv_M0M6CZTYlIp_qto=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zy5QmDNZpodeBqq8tUrgTIXQ.jpg?f=user_large

Update 15-08-2021

Zen Studio's heeft dit jaar de opvolger van Pinball FX3 aangekondigt met de naam Pinball FX. De nieuwe game gaat dit jaar nog uitkomen. Alle bestaande tafels worden overgezet naar Unreal Engine 4. Voor voorgaande games gebruikten ze nog hun zelf gemaakte engine. Twee tafels gaan we niet terug zien in Pinball FX, en dat zijn Portal en The Walking Dead. De game zal verschijnen voor de Epic Games Store op PC, Xbox Series Consoles, Playstation 5 en Nintendo Switch. Een jaar na release komt de game ook naar Steam. Het is mogelijk dat de game ook nog naar de Xbox One en Playstation 4 komt. De game zal vele nieuwe features kennen, waaronder een battle royale mode. Kijk de video voor meer informatie

Star Wars Pinball VR

Er is dit jaar ook een nieuwe Virtual Reality pinball game verschenen van Zen Studios. Kijk de video voor de details

Zen Pinball Party

Dit jaar verschijnt ook nog de Apple Arcade game Zen Pinball Party. Met flipperkasten die we eerder hebben gezien in de Pinball FX games en nieuwe tafels waaronder tafels gebaseerd op Dreamworks tekenfilms. Meer in de video hieronder. Deze video bevat ook informatie en beelden van de nieuwe Zen Original flipperkast 'Noir' die gaat verschijnen voor de nieuwe Pinball FX game

[ Voor 210% gewijzigd door Robolokotobo op 15-08-2021 06:21 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Misschien toch eens bekijken, ik ben er een die uren Space Cadet en Pinball Arcade heeft gespeeld. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Slavy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:19:
Misschien toch eens bekijken, ik ben er een die uren Space Cadet en Pinball Arcade heeft gespeeld. :)
Je bedoelt de Williams kasten in Pinball FX3? Ik heb de beta gespeeld en kan je vertellen dat het echt heel mooi is. De kasten zien er schitterend uit en de physics zijn nog meer realistisch dan in The Pinball Arcade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Robolokotobo schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:30:
[...]

Je bedoelt de Williams kasten in Pinball FX3? Ik heb de beta gespeeld en kan je vertellen dat het echt heel mooi is. De kasten zien er schitterend uit en de physics zijn nog meer realistisch dan in The Pinball Arcade
Nee nee, deze twee :) :

https://strategywiki.org/..._for_Windows:_Space_Cadet

Wikipedia: Microsoft Pinball Arcade

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ziet er goed uit voor toendertijd. Als je wat toffe tafels wil spelen die nu beschikbaar zijn kan ik je de Stern tafels Ghostbusters, Star Trek en ACDC aanbevelen. Ghostbusters is niet makkelijk maar als je er wat feeling voor krijgt is het erg tof en de tafel ziet er bijzonder mooi uit als je de kamer verlichting en de helderheid van de ledjes goed hebt ingesteld. ACDC en Star Trek zijn wat makkelijker en spelen heerlijk weg. Je doorloopt tijdens het spelen verschillende scenes. Je gaat door naar de volgende scene door opdrachten uit te voeren (De juiste ramps, orbits en doelwitten raken). Je krijgt dan een cutscene op het scoreboard. Je kan de tafels uitspelen. Het is dan ook vergelijkbaar met normale videogames. Ik krijg er altijd een kick van als ik een tafel uitspeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog 5 dagen tot de Williams kast gereleased worden in FX3. Ik tel letterlijk de dagen af. Kan niet wachten om er mee los te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik ben sinds een paar dagen een beetje bezig op mijn XBoxOne met FX3 en het bevalt zeer goed nu ik eindelijk geen schermlag meer heb. Dat was namelijk nogal killing voor pinball ;).

Zat er net over te denken welke uitbreidingsset ik zou kopen qua tafels, Marvel ging mijn voorkeur naar uit, maar wellicht toch maar een paar dagen wachten dan.

Wordt die XBox toch nog ergens voor gebruikt :). Flipperen is zo'n spel wat op console en 55" zoveel fijner is als op PC met 27".

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

SuBBaSS

-has Ryzen

Heel tof topic! d:)b

Heb over de jaren ook al heel wat pinball games gespeeld. Eerst op pc, daarna vooral op m'n xbox 360 (pinball fx 1 & 2).

Welke ik vroeger echt heel veel gespeeld heb is Pro Pinball. Had je een aantal (imo) heel toffe kasten tussen zitten, oa.:

https://www.gog.com/game/pro_pinball_big_race_usa
https://www.gog.com/game/pro_pinball_fantastic_journey
https://www.gog.com/game/pro_pinball_timeshock

Heb ze zelf toendertijd uit de budgetbak weten te vissen maar gezien hun leeftijd (15 jaar oud ofzo) zal dat een hele kleine kans zijn.
Bovenstaand zijn ze iig. nog digitaal te downloaden voor een euro of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ngangatar schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:18:
Ik ben sinds een paar dagen een beetje bezig op mijn XBoxOne met FX3 en het bevalt zeer goed nu ik eindelijk geen schermlag meer heb. Dat was namelijk nogal killing voor pinball ;).

Zat er net over te denken welke uitbreidingsset ik zou kopen qua tafels, Marvel ging mijn voorkeur naar uit, maar wellicht toch maar een paar dagen wachten dan.

Wordt die XBox toch nog ergens voor gebruikt :). Flipperen is zo'n spel wat op console en 55" zoveel fijner is als op PC met 27".
Met input lag of scherm lag is het geen doen idd. Ik heb de Williams beta op Pinball FX3 gespeeld met Geforce Now en ondanks dat ik nog een aardige score neergezet heb op Fish Tales was het eigenlijk geen doen. Ik speel ook op Xbox. Maar de beta was alleen op Steam speelbaar

Wachten is een goed idee. Echt bestaande kasten zijn imo zo veel leuker om te spelen.

Pinball op een groot scherm speelt fijn idd. Als je er er een beetje dicht op zit werkt het fijnst, maar met 55 inch is dat misschien niet eens nodig. Ik zelf speel of op mijn 40 inch TV, of op mijn 32 inch monitor die op het bureau staat. Mijn voorkeur gaat uit naar de monitor omdat die wat scherper is (Beide Full HD). En ook presteert die wat beter dan de 10 jaar oude TV
SuBBaSS schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:39:
Heel tof topic! d:)b

Heb over de jaren ook al heel wat pinball games gespeeld. Eerst op pc, daarna vooral op m'n xbox 360 (pinball fx 1 & 2).

Welke ik vroeger echt heel veel gespeeld heb is Pro Pinball. Had je een aantal (imo) heel toffe kasten tussen zitten, oa.:

https://www.gog.com/game/pro_pinball_big_race_usa
https://www.gog.com/game/pro_pinball_fantastic_journey
https://www.gog.com/game/pro_pinball_timeshock

Heb ze zelf toendertijd uit de budgetbak weten te vissen maar gezien hun leeftijd (15 jaar oud ofzo) zal dat een hele kleine kans zijn.
Bovenstaand zijn ze iig. nog digitaal te downloaden voor een euro of 5.
Thanks!

Die tafels zien er ook erg vet uit. Vooral die Timeshock tafel. Misschien maar een keer binnen hengelen

[ Voor 24% gewijzigd door Robolokotobo op 04-10-2018 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:15:
[...]

Met input lag of scherm lag is het geen doen idd. Ik heb de Williams beta op Pinball FX3 gespeeld met Geforce Now en ondanks dat ik nog een aardige score neergezet heb op Fish Tales was het eigenlijk geen doen. Ik speel ook op Xbox. Maar de beta was alleen op Steam speelbaar

Wachten is een goed idee. Echt bestaande kasten zijn imo zo veel leuker om te spelen.

Pinball op een groot scherm speelt fijn idd. Als je er er een beetje dicht op zit werkt het fijnst, maar met 55 inch is dat misschien niet eens nodig. Ik zelf speel of op mijn 40 inch TV, of op mijn 32 inch monitor die op het bureau staat. Mijn voorkeur gaat uit naar de monitor omdat die wat scherper is (Beide Full HD). En ook presteert die wat beter dan de 10 jaar oude TV

[...]

Thanks!

Die tafels zien er ook erg vet uit. Vooral die Timeshock tafel. Misschien maar een keer binnen hengelen
TV is anderhalf jaar oud, net als monitor, merk daar weinig verschil in gelukkig. Lekker onderuit in het bankje op 2,5 meter afstand, gordijnen dicht en flipperen maar. Vanavond eens lekker aan de gang denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ngangatar schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:30:
[...]

TV is anderhalf jaar oud, net als monitor, merk daar weinig verschil in gelukkig. Lekker onderuit in het bankje op 2,5 meter afstand, gordijnen dicht en flipperen maar. Vanavond eens lekker aan de gang denk ik.
Klinkt goed man. Welke tafel(s) ga je spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Robolokotobo schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:15:

Thanks!

:Y)

Dat is nou net enige die ik niet origineel heb hier. :P
Door dit topic bedacht ik me dat ik ze nog ergens in een verhuisdoos had liggen.
Vond vooral die Big Race Usa heel tof, die is nu an het installeren op mijn w10 laptop (die aan de tv hangt).

Overigens was er ook nog The Web in deze serie. Om de een of andere reden wordt die lang niet altijd genoemd. Hij is ook niet bijster bijzonder, maar ik heb de cd toch echt hier naast me liggen (eg.: hij bestaat toch echt). 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SuBBaSS schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:04:
[...]

:Y)

Dat is nou net enige die ik niet origineel heb hier. :P
Door dit topic bedacht ik me dat ik ze nog ergens in een verhuisdoos had liggen.
Vond vooral die Big Race Usa heel tof, die is nu an het installeren op mijn w10 laptop (die aan de tv hangt).

Overigens was er ook nog The Web in deze serie. Om de een of andere reden wordt die lang niet altijd genoemd. Hij is ook niet bijster bijzonder, maar ik heb de cd toch echt hier naast me liggen (eg.: hij bestaat toch echt). 8)
Ik zou zeggen check toch ook echt even de nieuwe games. Betere graphics en heel veel oude en nieuwe tafels beschikbaar. Totdat de Williams tafels in FX3 gereleased zijn zou ik stern table pack 1 of 2 aanbevelen in TPA. Ik heb de table pack met Star Trek, Ripley's believe it or not en ACDC. In de andere pack zit o.a. Ghostbusters en Last Action Hero. Ik heb Ghostbusters in SPA en dat is echt één van mijn favorieten. Het is wel handig om daar een guide voor te lezen om de tafel echt te begrijpen zodat je dikke punten kan scoren en de tafel uit kan spelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik zit ook met spanning te wachten op de Williams tafels.
Ik ben al een tijdje bezig aan een Pinball FX3 virtual cabinet en daar zijn de originele tafels een welkome uitbreiding voor!

[YouTube: Virtual Pinball Cabinet build demo]

Pinball fans mogen me toevoegen op Steam hoor! :) Is misschien leuk voor een beetje competitie.

[ Voor 15% gewijzigd door M!chel op 04-10-2018 18:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Robolokotobo schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:18:
[...]

Ik zou zeggen check toch ook echt even de nieuwe games. Betere graphics en heel veel oude en nieuwe tafels beschikbaar. Totdat de Williams tafels in FX3 gereleased zijn zou ik stern table pack 1 of 2 aanbevelen in TPA. Ik heb de table pack met Star Trek, Ripley's believe it or not en ACDC. In de andere pack zit o.a. Ghostbusters en Last Action Hero. Ik heb Ghostbusters in SPA en dat is echt één van mijn favorieten. Het is wel handig om daar een guide voor te lezen om de tafel echt te begrijpen zodat je dikke punten kan scoren en de tafel uit kan spelen
Ja zo kriebelt het wel weer een beetje. :P
Zou daar sowieso een xbox upgrade voor moeten doen (zit nog met een relatief oud beestje). Heb in FX 2 wel wat packs erbij aangeschaft maar er kwamen zoveel tafels bij... Vond het relatief duur voor de tijd die ik erin stopte (en het niveau dat ik nog steeds heb, eerlijk is eerlijk :P) dat het daar wat bij gebleven is.

Bedankt voor de tips in ieder geval. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
M!chel schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:24:
Ik zit ook met spanning te wachten op de Williams tafels.
Ik ben al een tijdje bezig aan een Pinball FX3 virtual cabinet en daar zijn de originele tafels een welkome uitbreiding voor!

[YouTube: Virtual Pinball Cabinet build demo]

Pinball fans mogen me toevoegen op Steam hoor! :) Is misschien leuk voor een beetje competitie.
Dat lijkt me ook altijd al vet om in huis te halen. Een virtual cabinet. Kost alleen wel een smak geld ben ik bang?

FX3 is een play anywhere titel op Xbox One en Windows 10. Als je een tafel dus op 1 van de platformen bezit kan je ze op allebei spelen. Maar ik weet niet precies hoe het met de leaderboards zit. Ik vind daar zojuist het volgende over:

Zen Studios is also excited to share details about Pinball FX3 cross-platform features. Leaderboards, Matchups and Tournaments are all cross-platform enabled between the following communities and devices:

PlayStation Network + Steam
Xbox One + Windows 10 + Steam.
Please note, players on Xbox One and PlayStation 4 may restrict their gameplay experience to their platform only if so desired, meaning Playstation 4 players can elect to play with others only on PlayStation 4.
SuBBaSS schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:36:
[...]

Ja zo kriebelt het wel weer een beetje. :P
Zou daar sowieso een xbox upgrade voor moeten doen (zit nog met een relatief oud beestje). Heb in FX 2 wel wat packs erbij aangeschaft maar er kwamen zoveel tafels bij... Vond het relatief duur voor de tijd die ik erin stopte (en het niveau dat ik nog steeds heb, eerlijk is eerlijk :P) dat het daar wat bij gebleven is.

Bedankt voor de tips in ieder geval. d:)b
Kan je laptop de games niet draaien? De systeemeisen zijn laag. Voor FX3:

Besturingssysteem: Windows 7 / Windows 8 / Windows 10
Processor: Dual Core CPU @ 1.6GHz
Geheugen: 4 GB RAM
Grafische kaart: Nvida GTS 450 or AMD equivalent
DirectX: Versie 11
Opslagruimte: 6 GB beschikbare ruimte
Geluidskaart: DirectX compatible sound card / integrated

[ Voor 24% gewijzigd door Robolokotobo op 04-10-2018 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:40:
[...]

Klinkt goed man. Welke tafel(s) ga je spelen?
Ik heb alleen de originele en ehhhhh..... Portal! Die laatste heb ik nog geen extra features voor vrijgespeeld, dus daar moet ik maar eens mee beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:03:
[...]

FX3 is een play anywhere titel op Xbox One en Windows 10. Als je een tafel dus op 1 van de platformen bezit kan je ze op allebei spelen. Maar ik weet niet precies hoe het met de leaderboards zit. Ik vind daar zojuist het volgende over:

Zen Studios is also excited to share details about Pinball FX3 cross-platform features. Leaderboards, Matchups and Tournaments are all cross-platform enabled between the following communities and devices:

PlayStation Network + Steam
Xbox One + Windows 10 + Steam.
Please note, players on Xbox One and PlayStation 4 may restrict their gameplay experience to their platform only if so desired, meaning Playstation 4 players can elect to play with others only on PlayStation 4.
Ooohhhhh Ja! Dat is gaaf, ik ga gelijk even kijken hoe dat werkt. *runs off to Steam*.

*Edit: blijkbaar gaat dat nu nog niet tussen de XboxOne en Steam, schijnt later te komen. Geen groot probleem, vind het echter wel fijn dat tafels welke ik nu dan ga kopen later op elk platform kan gaan spelen en dus ook op de Switch welke er nog wel zal komen hier in huis.

[ Voor 12% gewijzigd door Ngangatar op 04-10-2018 22:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Robolokotobo schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:03:
[...]

Dat lijkt me ook altijd al vet om in huis te halen. Een virtual cabinet. Kost alleen wel een smak geld ben ik bang?
Je kunt het net zo duur maken als je zelf wil.
Voor iets heel simpels zit je toch al heel snel aan 500 euro (pc en scherm alleen al), wil je ook nog een mooie kast met mooie stickers, en een simpel of juist een uitgebreid binnenwerk dan lopen de kosten al weer snel boven de 1000 euro.

Maar het speelt wel veel fijner op een (mini)kast dan op de toetsen van je keyboard! :P

En het is sowieso een eyecatcher in je huis. Iedereen wil er wel eventjes op spelen.....eventjes...3 uur later :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ngangatar schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:39:
[...]

Ooohhhhh Ja! Dat is gaaf, ik ga gelijk even kijken hoe dat werkt. *runs off to Steam*.

*Edit: blijkbaar gaat dat nu nog niet tussen de XboxOne en Steam, schijnt later te komen. Geen groot probleem, vind het echter wel fijn dat tafels welke ik nu dan ga kopen later op elk platform kan gaan spelen en dus ook op de Switch welke er nog wel zal komen hier in huis.
Dat is raar. Wat ik lees is dat het vanaf 2017 al werkt. Heb je een bron waar staat dat het niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:46:
[...]

Je kunt het net zo duur maken als je zelf wil.
Voor iets heel simpels zit je toch al heel snel aan 500 euro (pc en scherm alleen al), wil je ook nog een mooie kast met mooie stickers, en een simpel of juist een uitgebreid binnenwerk dan lopen de kosten al weer snel boven de 1000 euro.

Maar het speelt wel veel fijner op een (mini)kast dan op de toetsen van je keyboard! :P

En het is sowieso een eyecatcher in je huis. Iedereen wil er wel eventjes op spelen.....eventjes...3 uur later :+
Ik speel met controller. Niks te klagen :) En ik kan er bij zitten. Maar goed neemt niet weg dat een echte tafel met een beeldscherm er in echt heel vet is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:34:
[...]

Dat is raar. Wat ik lees is dat het vanaf 2017 al werkt. Heb je een bron waar staat dat het niet werkt?
In een FAQ op de Zen website zelf. Nu is die FAQ al wat ouder maar zowel mijn XboxOne als Steam versie zijn linked (geeft het spel aan) maar op de Steam versie zie ik geen import tables optie in het hoofdmenu.

* edit: Ok, net iets anders geprobeerd. FX3 geïnstalleerd via de Microsoft Store (dus niet de Steam versie) en deze ziet wel gelijk mijn XBoxOne account en importeert de andere tafel. Vraag ik me toch nog af hoe het met Steam zit.

[ Voor 20% gewijzigd door Ngangatar op 04-10-2018 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ngangatar schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:57:
[...]

In een FAQ op de Zen website zelf. Nu is die FAQ al wat ouder maar zowel mijn XboxOne als Steam versie zijn linked (geeft het spel aan) maar op de Steam versie zie ik geen import tables optie in het hoofdmenu.

* edit: Ok, net iets anders geprobeerd. FX3 geïnstalleerd via de Microsoft Store (dus niet de Steam versie) en deze ziet wel gelijk mijn XBoxOne account en importeert de andere tafel. Vraag ik me toch nog af hoe het met Steam zit.
Ja is een beetje vreemd idd. Maar mooi dat je het voor elkaar gekregen hebt. Misschien omdat het een play anywhere title is dat het niet werkt tussen Steam en Xbox? Maar de cross play leaderboards en toernooien tussen Xbox, Windows 10 en Steam zouden moeten werken. Kan zelfs zijn dat de Switch daar ook al aan toegevoegd is

Op de switch heb je trouwens een mode waarbij je verticaal kan spelen zoals op een echte kast. Dat vind ik toch wel een hele mooie feature

[ Voor 7% gewijzigd door Robolokotobo op 04-10-2018 23:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Wat ik weet is dat de Steam en Microsoft Store 2 verschillende versies zijn, waarbij je voor zover ik weet ook niet de tafels meeneemt.
Ik weet toevallig dat er mensen zijn die de Microsoft versie hebben en dat deze versie geen cabinet mode heeft. Dat zit alleen in de Steam versie.
Heb je dus plannen om een virtual cabinet te bouwen, ga dan voor de Steam versie! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
M!chel schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 23:57:
Wat ik weet is dat de Steam en Microsoft Store 2 verschillende versies zijn, waarbij je voor zover ik weet ook niet de tafels meeneemt.
Ik weet toevallig dat er mensen zijn die de Microsoft versie hebben en dat deze versie geen cabinet mode heeft. Dat zit alleen in de Steam versie.
Heb je dus plannen om een virtual cabinet te bouwen, ga dan voor de Steam versie! ;)
Virtual cabinet lijkt me supergaaf, maar out of my league ;). Wel ben ik een groot Steam fan, vind het heerlijk dat al mijn purchases in 1 tool zitten. Ze schijnen hier nog aan te werken. Tot die tijd maak ik met liefde een uitzondering voor FX3 en doe aankopen in de Microsoft Store ipv de Steam Store.

En mocht ik ooit toch aan een virtual cabinet beginnen, dan kunnen die paar tientjes voor de kasten er ook wel weer vanaf :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Ik merkte van de week met spelen op de PC dat mijn flippers soms bleven hangen. Oftewel ze gingen wel omhoog, maar niet meer naar beneden. Mijn eerste gedachte was uiteraard, er zit iets in mijn toetsenbord, ook al was het vreemd dat het op beide shifts voorkwam, maar ok.

Aangezien ik vandaag naar Firstlook zou gaan dacht ik, ik koop daar wel een nieuw toetsenbord maar toch ging het kriebelen gisterenavond dus toch snel een onderzoekje gedaan.

Toetsenbord uit elkaar gehaald (Steelseries APEX), stofvrij gemaakt, gekeken naar rotzooi maar niets kunnen vinden en weer in elkaar gezet. Wederom FX3 opgestart en nog steeds hetzelfde probleem.

Ok... Naar instellingen sticky keys en gechecked of deze wel echt uit stonden allemaal. Jup, dat kon het niet zijn. Vervolgens steelseries software uninstalled, je weet het niet he? En wederom zonder gewenst resultaat,de flippers bleven nog steeds steken. Via een google opdracht vanmorgen, een half uur voor ik zou vertrekken naar Firstlook 2018 kwam ik een post tegen met de volgende tekst:
"Hey gang, I think I figured it out on my machine. I just built a new rig and the problem returned so I needed to dig in deeper. I am still using a GeForce 1070, so I went into NVIDIA Control Panel, selected Manage 3D settings from the left, clicked the Program Settings tab on the right, added PinballFX3.exe as a new program, and set "Maximum pre-rendered frames" to 1. Try that and see if it helps you, as this removed the flipper issues I was seeing in both FX3 and Pinball Arcade (but I set each app up this way independently through this menu). "
Dat leek me vergezocht maar zonder proberen kom je nergens achter dus ik heb dit veranderd en had nog 10 minuten testtijd over. En ja! Geen hangende flippers meer en de respons is zelfs verbeterd al is dat natuurlijk mininininimaal te meten maar je merkt het wel. Nu is 10 minuten testen niet veel maar mijn flippers bleven elke minuut minimaal 2 a 3 keer hangen dus voor mij was het voorlopig afdoende en scheelde me ternauwernood de aanschaf van een ander toetsenbord.

Hopelijk heeft 1 van jullie hier ook iets aan. Oh en voor diegenen die zich afvragen of Firstlook een beetje een leuke beurs is? Wat een deceptie.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ngangatar schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:15:
Ik merkte van de week met spelen op de PC dat mijn flippers soms bleven hangen. Oftewel ze gingen wel omhoog, maar niet meer naar beneden. Mijn eerste gedachte was uiteraard, er zit iets in mijn toetsenbord, ook al was het vreemd dat het op beide shifts voorkwam, maar ok.

Aangezien ik vandaag naar Firstlook zou gaan dacht ik, ik koop daar wel een nieuw toetsenbord maar toch ging het kriebelen gisterenavond dus toch snel een onderzoekje gedaan.

Toetsenbord uit elkaar gehaald (Steelseries APEX), stofvrij gemaakt, gekeken naar rotzooi maar niets kunnen vinden en weer in elkaar gezet. Wederom FX3 opgestart en nog steeds hetzelfde probleem.

Ok... Naar instellingen sticky keys en gechecked of deze wel echt uit stonden allemaal. Jup, dat kon het niet zijn. Vervolgens steelseries software uninstalled, je weet het niet he? En wederom zonder gewenst resultaat,de flippers bleven nog steeds steken. Via een google opdracht vanmorgen, een half uur voor ik zou vertrekken naar Firstlook 2018 kwam ik een post tegen met de volgende tekst:

[...]

Dat leek me vergezocht maar zonder proberen kom je nergens achter dus ik heb dit veranderd en had nog 10 minuten testtijd over. En ja! Geen hangende flippers meer en de respons is zelfs verbeterd al is dat natuurlijk mininininimaal te meten maar je merkt het wel. Nu is 10 minuten testen niet veel maar mijn flippers bleven elke minuut minimaal 2 a 3 keer hangen dus voor mij was het voorlopig afdoende en scheelde me ternauwernood de aanschaf van een ander toetsenbord.

Hopelijk heeft 1 van jullie hier ook iets aan. Oh en voor diegenen die zich afvragen of Firstlook een beetje een leuke beurs is? Wat een deceptie.....
Dat is vervelend man, dat het niet goed werkte. Maar jij hebt ook een Xbox toch? Dan zou ik daar mooi de pinball games op spelen. Heb je ook geen ergenis. Jammer dat Firstlook tegen viel

Nog 2 of 3 nachten slapen totdat we de Williams kasten in FX3 kunnen spelen. Ik hoop dat we maandag nacht om 12 uur los kunnen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Robolokotobo schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:34:
[...]
Ik hoop dat we maandag nacht om 12 uur los kunnen *O*
Ik denk dat we pas vanaf dinsdagavond 18u of 19u los kunnen. Op die tijden beginnen ook meestal de sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:08:
[...]

Ik denk dat we pas vanaf dinsdagavond 18u of 19u los kunnen. Op die tijden beginnen ook meestal de sales.
Oké. Maar welke sales bedoel je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Summersales, wintersales, helloweensales enz. Nieuwe games komen ook pas eind vd dag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:48:
Summersales, wintersales, helloweensales enz. Nieuwe games komen ook pas eind vd dag uit.
Je bedoelt sales in Pinball FX3? En met nieuwe games bedoel je kasten in Pinball FX3? Of games in het algemeen?

[ Voor 48% gewijzigd door Robolokotobo op 08-10-2018 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Robolokotobo schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:52:
[...]

Je bedoelt sales in Pinball FX3? En met nieuwe games bedoel je kasten in Pinball FX3? Of games in het algemeen?
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik bedoel de sales en nieuwe games in Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:31:
[...]

Sorry voor de onduidelijkheid. Ik bedoel de sales en nieuwe games in Steam.
Aha, oké. Ik speel alles op Xbox. Kan best zijn dat daar andere tijden voor gelden. Is op Xbox per game ook verschillend. Ik kan ook de regio op Nieuw Zeeland zetten, en dan heb ik soms eerder toegang tot games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:34:
[...]

Dat is vervelend man, dat het niet goed werkte. Maar jij hebt ook een Xbox toch? Dan zou ik daar mooi de pinball games op spelen. Heb je ook geen ergenis. Jammer dat Firstlook tegen viel

Nog 2 of 3 nachten slapen totdat we de Williams kasten in FX3 kunnen spelen. Ik hoop dat we maandag nacht om 12 uur los kunnen *O*
Ook al is de Xbox relaxter, als iets niet werkt blijft dat knagen :).

Heb overigens een code binnen gekregen om op de PC in portrait mode te kunnen spelen. Ook maar eens testen van de week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Ngangatar schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:34:
[...]
Heb overigens een code binnen gekregen om op de PC in portrait mode te kunnen spelen. Ook maar eens testen van de week.
Als het goed is gaat dat dus niet werken met de Microsoft Store versie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens een aantal mensen bij DeadFlip in zijn Twitch kanaal gaan de kasten over 6 uur live op Steam. Dat zou straks om 11 uur in de ochtend zijn bij ons. Geen idee of dat ook voor ons geld aangezien het Amerikanen waren die dat zeiden. Ik kan op Xbox in ieder geval nog niet spelen. Ook niet als ik de regio van mijn console instel op Nieuw Zeeland

Edit: Ik zie net dat de Nederlandse Steam pagina hetzelfde zegt. Over ongeveer 5 uur is de release. Dus om een uur of 10 in de ochtend

[ Voor 17% gewijzigd door Robolokotobo op 09-10-2018 05:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 04:43:
Volgens een aantal mensen bij DeadFlip in zijn Twitch kanaal gaan de kasten over 6 uur live op Steam. Dat zou straks om 11 uur in de ochtend zijn bij ons. Geen idee of dat ook voor ons geld aangezien het Amerikanen waren die dat zeiden. Ik kan op Xbox in ieder geval nog niet spelen. Ook niet als ik de regio van mijn console instel op Nieuw Zeeland

Edit: Ik zie net dat de Nederlandse Steam pagina hetzelfde zegt. Over ongeveer 5 uur is de release. Dus om een uur of 10 in de ochtend
Dan ben ik onderweg naar Rotterdam voor een dagje op locatie. Ach, releases zijn niet meer zo jumpy bij me als vroeger, tegenwoordig hoef ik niet meer haantje de voorste te zijn merk ik steeds vaker.

Veel plezier met je eerste setje ballen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ngangatar schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:52:
[...]

Dan ben ik onderweg naar Rotterdam voor een dagje op locatie. Ach, releases zijn niet meer zo jumpy bij me als vroeger, tegenwoordig hoef ik niet meer haantje de voorste te zijn merk ik steeds vaker.

Veel plezier met je eerste setje ballen!
Ik kijk überhaupt niet naar veel games meer uit tegenwoordig. Er zijn een aantal franchises die ik echt op de release dag wil spelen maar het grootste gedeelte van de AAA titels zegt me niks meer. Vooral verhalende single player games kijk ik niet meer naar om. Games als Assassins Creed, God of War en Spiderman bijvoorbeeld. Ik had ook altijd een grote liefde voor Nintendo AAA games maar die laat ik nu ook links liggen. Super Mario Oddesey en Zelda Breath of the Wild zijn games die ik 10 jaar geleden absoluut gekocht en gespeeld zou hebben. Een aantal games waar ik me echt mee vermaakt heb de afgelopen 2 jaar zijn Forza Horizon 3 (En nu 4), Diablo 3, Battlefield 1, Hollow Knight en de pinball games. Ik probeer nog wel vrij veel games. Mede door Gamepass en Games with Gold. Maar in de meeste gevallen kom ik al snel tot de conclusie dat het niks voor mij is

Het is ook dat ik nergens naartoe hoef vandaag dat ik gelijk ga spelen zodra de tafels beschikbaar zijn. Ik zou er niet voor thuis blijven. Bedankt voor het plezier wensen en je moet maar zo denken, je hebt wat om naar uit te kijken voor als je thuis komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steam zegt nu beschikbaar over minder dan een uur. Dus toch 11.00 uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:01:
Steam zegt nu beschikbaar over minder dan een uur. Dus toch 11.00 uur
Is inderdaad te koop nu.

Ennuh, Diablo yeah!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Ok, ff 3 snelle potten gespeeld.

Errug errug leuk, echt de feel van oude kasten, super gedaan. Ik vertel er nog niet teveel over want wellicht spoiled dat iets voor jullie.

Rotterdam ging niet door dus ik heb wat meer tijd eventueel. Gelijk ook met testen blijkbaar een local highest score. Die zal in 10 minuten wel weg zijn maar nu geniet ik er even van :). Non local is het de 12e plek.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DLGpZwc.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Ngangatar op 09-10-2018 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ngangatar schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:30:

Errug errug leuk, echt de feel van oude kasten, super gedaan. Ik vertel er nog niet teveel over want wellicht spoiled dat iets voor jullie.

Rotterdam ging niet door dus ik heb wat meer tijd eventueel. Gelijk ook met testen blijkbaar een local highest score. Die zal in 10 minuten wel weg zijn maar nu geniet ik er even van :). Non local is het de 12e plek.

[Afbeelding]
Lekker bezig. Ik heb al eerder kunnen spelen toen het in beta was vorige maand. Maar dat speelde voor geen meter omdat de beta Steam only was en ik alleen via Geforce Now kon spelen. Ik kan niet wachten om nu vloeiend te kunnen spelen

Ik heb nog niet kunnen spelen. Ze hebben een Ideal storing bij Microsoft. Heb Microsoft gebeld en een mevrouw vertelde me dat. Heb nu voor 10 euro een giftcard gehaald en heb hem net gekocht. Ga nu beginnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:33:
[...]

Lekker bezig. Ik heb al eerder kunnen spelen toen het in beta was vorige maand. Maar dat speelde voor geen meter omdat de beta Steam only was en ik alleen via Geforce Now kon spelen. Ik kan niet wachten om nu vloeiend te kunnen spelen

Ik heb nog niet kunnen spelen. Ze hebben een Ideal storing bij Microsoft. Heb Microsoft gebeld en een mevrouw vertelde me dat. Heb nu voor 10 euro een giftcard gehaald en heb hem net gekocht. Ga nu beginnen :)
Succes! Lang leve PayPal ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ngangatar schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:30:

[Afbeelding]
Trouwens dat local leaderboard zijn scores die de makers er op gezet hebben. Dat zijn geen scores van mensen bij je in de buurt. Zie het als scores op de 'echte' machine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:33:
[...]

Trouwens dat local leaderboard zijn scores die de makers er op gezet hebben. Dat zijn geen scores van mensen bij je in de buurt. Zie het als scores op de 'echte' machine
Ehhh ok.... Sta ik dan met mijn trotse score :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ngangatar Kan jij trouwens Fish Tales spelen? Bij mij staat hij er niet bij. Staan maar 3 kasten onder het Williams tabje op Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Vrijdag stond ie er met knopje download er bij. Downloaden werkte echter niet en nu is die inderdaad compleet verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ngangatar schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:40:
Vrijdag stond ie er met knopje download er bij. Downloaden werkte echter niet en nu is die inderdaad compleet verdwenen.
Vreemd. Zal er misschien mee te maken hebben dat ze eerst een flink aantal bundles willen verkopen

@Ngangatar Ik heb nu 101 mil in Medevil Madness in die mode waar jij in speelt. En 53 mil in classic single player. Ik sta in classic op de 9e plaats. Maar het gaat nu wel hard want een heleboel mensen zetten nu scores neer. Ik heb jou ook op het scoreboard zien staan. Ik sta er op als Robolokotobo

[ Voor 31% gewijzigd door Robolokotobo op 09-10-2018 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de mensen die een gratis Williams kast willen proberen. Fish Tales staat er nu ook op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45
leuke kast houd niet zo van flipperen maar dit is toch wel even wat leuke jeugd herinneringen ophalen ...

vind die Williams kasten wel heel natuurgetrouw over komen .. vele kasten voelen wat elektrische/ digitaal aan

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:46:
leuke kast houd niet zo van flipperen maar dit is toch wel even wat leuke jeugd herinneringen ophalen ...

vind die Williams kasten wel heel natuurgetrouw over komen .. vele kasten voelen wat elektrische/ digitaal aan
Ja de physics zijn behoorlijk realistisch. Het gaat allemaal ook wat sneller dan in The Pinball Arcade en Stern Pinball Arcade. Dat was in het begin vandaag behoorlijk wennen voor mij. Vooral met Medievel Madness die ik vaak in TPA gespeeld heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Robolokotobo schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:49:
[...]

Ja de physics zijn behoorlijk realistisch. Het gaat allemaal ook wat sneller dan in The Pinball Arcade en Stern Pinball Arcade. Dat was in het begin vandaag behoorlijk wennen voor mij. Vooral met Medievel Madness die ik vaak in TPA gespeeld heb
ja daarom vind ik pinball vaak op de PC niet erg leuk om te doen ...
Ik heb ze vroeger wel vaak gespeeld , kom van de 286 tijdperk en ouder
dus pinball world of hoe die hete heb ik helemaal grijs gespeeld ..

YouTube: DOS Game: Pinball World

Psycho Pinball

YouTube: Psycho Pinball (PC/DOS)1995, Codemasters

Tilt

YouTube: DOS Game: Tilt!

en

Natuurlijk Balls of steel _/-\o_ _/-\o_

YouTube: Balls of Steel - Duke Nukem Table Gameplay

3D Ultra Pinball

YouTube: LGR - 3D Ultra Pinball - PC Game Review

en zo zullen er nog wel ene paar zijn uit die tijd die ik noemde en nog gespeeld heb waar ik de naam niet meer van weet ...

en er zullen er nog wel heel wat zijn die ik toen gespeeld heb maar de laatste jaren echt geen pinball meer aan geraakt

_/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 09-10-2018 18:34 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:42:
[...]

Vreemd. Zal er misschien mee te maken hebben dat ze eerst een flink aantal bundles willen verkopen

@Ngangatar Ik heb nu 101 mil in Medevil Madness in die mode waar jij in speelt. En 53 mil in classic single player. Ik sta in classic op de 9e plaats. Maar het gaat nu wel hard want een heleboel mensen zetten nu scores neer. Ik heb jou ook op het scoreboard zien staan. Ik sta er op als Robolokotobo
Die kast speelt zo lekker..... Ik heb nu alle 3 de challenges al met 15 sterren, heb bijna het idee dat er iets stuk is. Ik zal eens kijken wat mijn hoogste score is. (moves to Xbox) 132M. Is volgens mij mijn enige kast met een 100M+ score :). Nog een newbie he, zo fijn. Veel te verbeteren nog. Ik moet trouwens vaak lachen om de teksten, ik meende net "shrubbery" te horen, moet welhaast een heerlijke verwijzing naar Monthy Python zijn. _/-\o_

De andere kasten zijn ook leuk al zijn die nog even wennen. Fish Tales doet het inmiddels ook maar die is erg stijl.

Oh en als je me ziet staan, add me dan gelijk, slimmerik. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ngangatar schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:06:
[...]

Die kast speelt zo lekker..... Ik heb nu alle 3 de challenges al met 15 sterren, heb bijna het idee dat er iets stuk is. Ik zal eens kijken wat mijn hoogste score is. (moves to Xbox) 132M. Is volgens mij mijn enige kast met een 100M+ score :). Nog een newbie he, zo fijn. Veel te verbeteren nog. Ik moet trouwens vaak lachen om de teksten, ik meende net "shrubbery" te horen, moet welhaast een heerlijke verwijzing naar Monthy Python zijn. _/-\o_

De andere kasten zijn ook leuk al zijn die nog even wennen. Fish Tales doet het inmiddels ook maar die is erg stijl.

Oh en als je me ziet staan, add me dan gelijk, slimmerik. :9
Goed bezig!

Het is wel zo dat alle kasten compleet verschillend zijn met hoeveel punten je scoort. Op sommige kasten scoor je al snel een aantal miljard

Ja die Medievil kast is een meesterwerkje en erg komisch. Van dezelfde maker als Attack from Mars. Die is eigenlijk nog toffer. Check maar even YouTube: Attack From Mars - Gameplay Komt waarschijnlijk ook nog wel naar FX3

Fish Tales is echt een moeilijk kast. Ik denk de moeilijkste die ik ooit gespeeld heb
ravw schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:32:
[...]

ja daarom vind ik pinball vaak op de PC niet erg leuk om te doen ...
Ik heb ze vroeger wel vaak gespeeld , kom van de 286 tijdperk en ouder
dus pinball world of hoe die hete heb ik helemaal grijs gespeeld ..

YouTube: DOS Game: Pinball World

Psycho Pinball

YouTube: Psycho Pinball (PC/DOS)1995, Codemasters

Tilt

YouTube: DOS Game: Tilt!

en

Natuurlijk Balls of steel _/-\o_ _/-\o_

YouTube: Balls of Steel - Duke Nukem Table Gameplay

3D Ultra Pinball

YouTube: LGR - 3D Ultra Pinball - PC Game Review

en zo zullen er nog wel ene paar zijn uit die tijd die ik noemde en nog gespeeld heb waar ik de naam niet meer van weet ...

en er zullen er nog wel heel wat zijn die ik toen gespeeld heb maar de laatste jaren echt geen pinball meer aan geraakt

_/-\o_
Tof man die oude games

Ik heb zonet Junkyard voor het eerst flink uitgeprobeerd. Speelt echt heerlijk weg. Is ook gelijk weer mooi puzzelen om erachter te komen hoe je veel punten scoort en hoe je de kast uitspeelt. Ik sta 6e op het Classic leaderboard. Classic is mijn favoriete mode. De kasten spelen zoals ze bedoelt zijn. Ik heb het vermoeden dat in alle kasten de bal sneller rolt dan in TPA omdat ze wat steiler staan. Ik vind het niet erg maar moet nog steeds een beetje wennen. Soms kijk ik nog voor waar ik moet schieten en dan is de bal al voorbij de flipper gerold voordat ik mijn blik weer op de bal heb

[ Voor 10% gewijzigd door Robolokotobo op 10-10-2018 05:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 04:21:
[...]

Goed bezig!

Het is wel zo dat alle kasten compleet verschillend zijn met hoeveel punten je scoort. Op sommige kasten scoor je al snel een aantal miljard

Ja die Medievil kast is een meesterwerkje en erg komisch. Van dezelfde maker als Attack from Mars. Die is eigenlijk nog toffer. Check maar even YouTube: Attack From Mars - Gameplay Komt waarschijnlijk ook nog wel naar FX3

Fish Tales is echt een moeilijk kast. Ik denk de moeilijkste die ik ooit gespeeld heb

[...]

Soms kijk ik nog voor waar ik moet schieten en dan is de bal al voorbij de flipper gerold voordat ik mijn blik weer op de bal heb
Dat dus 8)7 , is me al eerdere malen overkomen.

TPA, ben nu aan het kijken in de applicatie maar herken die afkorting niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Ngangatar op 10-10-2018 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ngangatar schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:10:
[...]

Dat dus 8)7 , is me al eerdere malen overkomen.

TPA, ben nu aan het kijken in de applicatie maar herken die afkorting niet.
The Pinball Arcade

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat me opvalt aan de Williams kasten in FX3 is dat ik heel vaak de bal snel verlies. En meestal is het dan pure pech omdat de bal aan de zijkant verdwijnt. De keren dat ik hoge scores haalde had ik het idee dat ik veel geluk had en dat ik met puur mijn skills niet echt het verschil maak. De hoogste score die ik heb op Junkyard heb ik gemaakt in 1 van de eerste potjes die ik er op speelde. Vanochtend ook weer gespeeld maar kan met geen mogelijkheid ook maar in de buurt komen van die score. Ook kan ik niet echt wennen aan de snelheid van de bal. Ik kom niet echt in een flow daardoor. Vanochtend ook The Pinball Arcade weer opgestart en het viel direct op hoeveel trager de bal is daar. En ieder potje duurt vrij lang omdat je meer controle hebt. Ik hoop dat ze de tafels nog wat aan gaan passen in FX3, zodat het wat beter speelbaar wordt. Als ik kijk naar streams van echte flipperkasten kom ik ook tot de conclusie dat het niet klopt. Aan de ene kant zijn de physics heel realistisch. Aan de andere kant gaat het gewoon te snel allemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:47:
Wat me opvalt aan de Williams kasten in FX3 is dat ik heel vaak de bal snel verlies. En meestal is het dan pure pech omdat de bal aan de zijkant verdwijnt. De keren dat ik hoge scores haalde had ik het idee dat ik veel geluk had en dat ik met puur mijn skills niet echt het verschil maak. De hoogste score die ik heb op Junkyard heb ik gemaakt in 1 van de eerste potjes die ik er op speelde. Vanochtend ook weer gespeeld maar kan met geen mogelijkheid ook maar in de buurt komen van die score. Ook kan ik niet echt wennen aan de snelheid van de bal. Ik kom niet echt in een flow daardoor. Vanochtend ook The Pinball Arcade weer opgestart en het viel direct op hoeveel trager de bal is daar. En ieder potje duurt vrij lang omdat je meer controle hebt. Ik hoop dat ze de tafels nog wat aan gaan passen in FX3, zodat het wat beter speelbaar wordt. Als ik kijk naar streams van echte flipperkasten kom ik ook tot de conclusie dat het niet klopt. Aan de ene kant zijn de physics heel realistisch. Aan de andere kant gaat het gewoon te snel allemaal
Ik kan me hier wel in vinden, al zit er wel verschil tussen de Williams kasten in deze uitbreiding qua 'balsnelheid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ngangatar schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:05:
[...]

Ik kan me hier wel in vinden, al zit er wel verschil tussen de Williams kasten in deze uitbreiding qua 'balsnelheid'.
Oké, ja ik heb net even een kijkje genomen op Steam om te kijken wat andere mensen er van vinden in. Kom dan dit tegen:

The physics make the ball feel like it is a bouncy ball covered in butter on the arcade version and on the other version makes the ball feel like it has the weight of a bowling ball. I don't know if this is a bad thing or just something I have not adjusted to yet.

En iemand anders zegt dit:

Yes, i guess the physics are all right and you can play the tables either in their original form or in the FX version with added effects (though some, like the castle exploding look rather silly and cheap) altough the advertised as realistic new physic engine is weird, the ball seems to be made out of rubber

Ik heb hier tijden naar uit gekeken om uiteindelijk na 3 dagen terug te gaan naar TPA _O-

@Ngangatar Ik zou je willen aanraden om de Stern table packs eens uit te proberen in TPA. Je kan alle kasten gratis proberen tot een bepaald aantal punten. Die Stern kasten zijn grotendeels nieuwe tafels die de afgelopen jaren zijn verschenen en de physics zijn erg aangenaam

[ Voor 15% gewijzigd door Robolokotobo op 11-10-2018 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Robolokotobo schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:10:
[...]

Oké, ja ik heb net even een kijkje genomen op Steam om te kijken wat andere mensen er van vinden in. Kom dan dit tegen:

The physics make the ball feel like it is a bouncy ball covered in butter on the arcade version and on the other version makes the ball feel like it has the weight of a bowling ball. I don't know if this is a bad thing or just something I have not adjusted to yet.

En iemand anders zegt dit:

Yes, i guess the physics are all right and you can play the tables either in their original form or in the FX version with added effects (though some, like the castle exploding look rather silly and cheap) altough the advertised as realistic new physic engine is weird, the ball seems to be made out of rubber

Ik heb hier tijden naar uit gekeken om uiteindelijk na 3 dagen terug te gaan naar TPA _O-
Gisteren nog even Sorcerers Liar gespeeld, en ja, die loopt inderdaad lekkerder qua ball movement. Ben benieuwd hoe men hiermee om zal gaan. In het echie ben ik ook wel eens kasten tegengekomen welke te stijl stonden om lekker te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ngangatar schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

Gisteren nog even Sorcerers Liar gespeeld, en ja, die loopt inderdaad lekkerder qua ball movement. Ben benieuwd hoe men hiermee om zal gaan. In het echie ben ik ook wel eens kasten tegengekomen welke te stijl stonden om lekker te kunnen spelen.
Ja, dat zei je eerder ook al, dat de kasten te stijl staan. Scherpe opmerking. Dat lijkt imo ook het geval te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
De 'normale' kasten en de Williams kasten hebben allebei andere physics.
Alhoewel het bij de Williams kasten is opgesplitst.

De normale Single Player en Challenge modes hebben arcade physics, net als de 'normale' kasten (zoals Sorcerers Liar).
De Classic Single Player van Williams hebben andere, meer realistische physics. Die zijn ook een stuk moeilijker.
Bij de 'normale' arcade kasten hoef je minder goed te mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:11:
De 'normale' kasten en de Williams kasten hebben allebei andere physics.
Alhoewel het bij de Williams kasten is opgesplitst.

De normale Single Player en Challenge modes hebben arcade physics, net als de 'normale' kasten (zoals Sorcerers Liar).
De Classic Single Player van Williams hebben andere, meer realistische physics. Die zijn ook een stuk moeilijker.
Bij de 'normale' arcade kasten hoef je minder goed te mikken.
Ja dat had ik ook ondervonden. Maar niet 1 van de beide modes ligt mij echt. Heeft waarschijnlijk ook te maken met de honderden uren die ik in TPA heb zitten. Ik weet daar in de meeste situaties wat ik van de bal kan verwachten. Neemt niet weg dat het in FX3 gewoon te snel gaat. Waardoor je niet in een flow komt en er heel veel willekeurige dingen gebeuren. En pinball vind ik juist leuk als ik controle heb over wat er gebeurt. Dat heb je ook nodig om lange potjes te spelen waarbij je veel punten scoort en/of de tafel uitspeelt. En je krijgt er een kick van als je de doelwitten raakt waar je op mikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
@Robolokotobo Meer oefenen. Je bent te veel aan TPA gewend en dat speelt idd veel langzamer.
Als je meer FX3 gaat spelen dan raak je vanzelf aan het tempo gewend. Het gaat zeker niet te snel!
Speel je ook weleens op een echte kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:00
Vandaag maar eens FX3 met de Williams kasten op de switch besteld. Wat is het gaaf. Voelt bijna als echt aan.

Ben benieuwd of er straks nog meer echter kasten naar FX3 komen. Vroeger toch wel veel op echte kasten gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:34:
@Robolokotobo Meer oefenen. Je bent te veel aan TPA gewend en dat speelt idd veel langzamer.
Als je meer FX3 gaat spelen dan raak je vanzelf aan het tempo gewend. Het gaat zeker niet te snel!
Speel je ook weleens op een echte kast?
De snelheid is niet realistisch, dat is een ding wat zeker is.
Ik heb vroeger wel vaak op echte kasten gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Het is in ieder geval realistischer dan TPA. Op de pc toch zeker.
Ik heb geen idee hoe het op de consoles speelt, en dat wil ik ook zo houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:03:
Het is in ieder geval realistischer dan TPA. Op de pc toch zeker.
Ik heb geen idee hoe het op de consoles speelt, en dat wil ik ook zo houden :P
Niks mis met de Xbox versie hoor. Zelfde als op PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Ik had laatst een interessante discussie over controllers (keyboard/gamepad en bedraad of draadloos) en hoeveel verschil er was in lag (vertraging).

Dit is 1 van de redenen waarom ik niet graag op een console speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:05:
Ik had laatst een interessante discussie over controllers (keyboard/gamepad en bedraad of draadloos) en hoeveel verschil er was in lag (vertraging).

Dit is 1 van de redenen waarom ik niet graag op een console speel.

[YouTube: Wired or wireless, is input latency affected? In-depth input times tested PC/XB1/PS4/Snes/Megadrive]
Ik verneem helemaal geen vertraging als ik pinball speel op mijn One S. Op het moment dat ik druk gaat de flipper omhoog. Ik heb ook met Geforce Now gespeeld en daar was de input lag wel merkbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
De lag is slechts enkele milliseconden. Dus op het oog niet echt merkbaar idd. Maar zeker wel aanwezig!
Uit je reactie merk ik wel dat je er niet veel ervaring mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:23:
De lag is slechts enkele milliseconden. Dus op het oog niet echt merkbaar idd. Maar zeker wel aanwezig!
Uit je reactie merk ik wel dat je er niet veel ervaring mee hebt.
Nee hoor, ik weet precies waar je het over hebt. Voor E-sporters kan het verschil tussen PC en console wel merkbaar zijn. Ik ken iemand die pro Street Fighter V speelt en het verschil voelt tussen de PS4 en de PC versie van de game

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Dat is met pinball net zo. Die paar miliseconden kunnen ervoor zorgen dat je net te laat bent voor dat perfecte schot.

In dat opzicht kan het zijn dat mensen denken dat het spel te snel gaat. Terwijl eigenlijk hun controllers te langzaam zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:50:
Dat is met pinball net zo. Die paar miliseconden kunnen ervoor zorgen dat je net te laat bent voor dat perfecte schot.

In dat opzicht kan het zijn dat mensen denken dat het spel te snel gaat. Terwijl eigenlijk hun controllers te langzaam zijn. ;)
Nee, dat is niet het geval. Die paar mili seconden zijn niet de oorzaak dat het spelen op de tafels zo willekeurig verloopt. Ga maar eens op een echte tafel spelen die te stijl staat. Dan heb je hetzelfde probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
of hun hersens :-)

vaak is het ook de reaktie vermogen van iemand ... ach de oude vent kan het best snel hebben ...

van de week een pinball game gespeel van FX3
daar zit er een bij die lanceert de ballen naar je tyoe die zijn bijna niet te zien zo snel gaan die maar de eerste keer ben je de ball kwijt maar nu pak ik ze wel op omdat je weet wat je kan verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ik de games meer dan een week met rust gelaten heb gaat het een stuk beter. Ik speelde zonet Fish Tales en scoorde 600 mil na een potje of 5. Kan nu ook in de flow komen en heb er een hoop plezier mee. Het verloopt ook veel minder random nu. Kans is groot dat ik er teveel mee bezig was en te gestressed speelde. Ik speel nu wel de normale mode en niet de classic, omdat dat toch behoorlijk makkelijker is en meer spel plezier brengt

@Ngangatar Speel jij het nog?

[ Voor 3% gewijzigd door Robolokotobo op 22-10-2018 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
@Robolokotobo

Net als jou een weekje laten liggen, gisteren begon het weer te kriebelen maar was ik druk met andere zaken. Van de week weer even oppakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Halloween Sale op Steam en 2 dlc's in de aanbieding:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1to8pum.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:59:
Halloween Sale op Steam en 2 dlc's in de aanbieding:

[Afbeelding]
Cool man. Helaas heb ik niet zoveel met die tafels

Ik heb vannacht wel de achievement van Fish Tales gehaald door de Super Jackpot binnen te hengelen. De Super Jackpot was ongeveer 300 miljoen schat ik zo. De game werd gefreezed en ik kreeg een soort van cut scene. Was echt heel vet. Ik eindigde met net wat meer dan een miljard punten. Sta nu dicht tegen de top 100 aan. Blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ngangatar @M!chel @-ET- En @ iedereen die dit leest. Ik heb zojuist een toernooi gestart in Pinball FX3 op de gratis Fish Tales tafel. Ik daag iedereen uit om de strijd met elkaar aan te gaan voor de hoogste score!
Het toernooi is te vinden onder de naam Robolokotobo en duurt 3 dagen. Veel succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:40
Ik heb even een keertje gespeeld op je toernooi: 337M :)

Geweldig spel / tafel. Dat gratis spel heeft al heel wat uur speelplezier opgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rukapul schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:28:
Ik heb even een keertje gespeeld op je toernooi: 337M :)

Geweldig spel / tafel. Dat gratis spel heeft al heel wat uur speelplezier opgeleverd :)
Dat is een hele mooie score. Je staat eerste! Jammer dat je username er niet bijstaat. Tenminste voor mij staat er hidden. Maar tof dat je meedoet! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Robolokotobo schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:15:
[...]

Dat is een hele mooie score. Je staat eerste! Jammer dat je username er niet bijstaat. Tenminste voor mij staat er hidden. Maar tof dat je meedoet! _/-\o_
Wellicht dat ik iets moet omklussen op de Switch of gameinstellingen. Ik kijk even.

edit:
Kan best zijn dat ik ergens opt-out heb, maar zie geen setting hoe ik online een username kan laten weergeven. Iemand een idee?

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 06-11-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rukapul schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:28:
[...]

Wellicht dat ik iets moet omklussen op de Switch of gameinstellingen. Ik kijk even.

edit:
Kan best zijn dat ik ergens opt-out heb, maar zie geen setting hoe ik online een username kan laten weergeven. Iemand een idee?
Ow je speelt op de Switch. Tof man :) Ik heb er even wat meer een uitdaging van gemaakt voor je. Net wat meer dan 1 miljard punten voor de eerste plek nu :)

Ik heb geen idee. Misschien dat je door te googlen wat erover kan vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door Robolokotobo op 06-11-2018 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
@Rukapul Als je naam Paul is dan zie ik hem wel gewoon staan. Ik speel op pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:03:
@Rukapul Als je naam Paul is dan zie ik hem wel gewoon staan. Ik speel op pc.
Apart. Zal dan wel niet mogen van Nintendo of Microsoft.

Ik zie jou ook op het scorebord staan! Als je advies nodig hebt voor het scoren van meer punten zeg je het maar

Edit: We hebben maar liefst 8 deelnemers!

[ Voor 5% gewijzigd door Robolokotobo op 06-11-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Robolokotobo schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:47:
[...]

Ow je speelt op de Switch. Tof man :) Ik heb er even wat meer een uitdaging van gemaakt voor je. Net wat meer dan 1 miljard punten voor de eerste plek nu :)
1 miljard -O- :P Die 337M was al m'n op een na hoogste score.

Dit spel is voor ons (volwassenen) ruimschoots het meest gespeelde spel op de Switch.
Ik heb geen idee. Misschien dat je door te googlen wat erover kan vinden?
Dat leidde niet echt tot iets. Maar blijkbaar is het elders wel te zien. Paul is inderdaad de lokale username op de Switch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Moeilijke kast. Ik speel hem ook niet vaak.
Jaws is ook erg moeilijk. Zal wel een vis dingetje zijn 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rukapul schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:25:
[...]

1 miljard -O- :P Die 337M was al m'n op een na hoogste score.

Dit spel is voor ons (volwassenen) ruimschoots het meest gespeelde spel op de Switch.

[...]

Dat leidde niet echt tot iets. Maar blijkbaar is het elders wel te zien. Paul is inderdaad de lokale username op de Switch :)
Blijf op de lock schieten voor multiball. Nadat je de bal gelanceerd hebt kan je hem direct opvangen met de linker flipper en op de lock schieten. Schiet vanaf het uiteinde van de linker flipper. Als de bal dan door de rechter buitenlaan gaat is dat ook goed. Dan krijg je hem terug op je linker flipper als je de bal opvangt door de flipper omhoog te houden, en bovendien gaan op die manier de lampjes op de captive ball aan. Maar schiet niet op de captive ball tenzij je een multiball hebt want de bal komt vaak recht door het midden terug en dan ben je hem kwijt.

Als je een multiball gaande hebt probeer dan 1 bal vast te leggen op de linker flipper en schiet dan op de lock. Als je de lock geraakt hebt is de jackpot lit. Door een bal door de linker buitenlaan te schieten haal je de jackpot binnen. Het beste is om te proberen een bal op de rechter flipper vast te leggen zodat je er op kan richten.

Doe dit drie keer (de derde keer is heel veel punten) in één potje en dan is de super jacpot lit op de captive ball ( De captive ball is de bal in het midden van de tafel voor de boot). De super jackpot is 100 miljoen punten. Krijg je het voor elkaar om voor de tweede keer voor de super jackpot te gaan, dan is deze 200 miljoen waard. Mijn advies is niet voor de monster fish te gaan door op de boot ramps te schieten. Dit kost je vaak de bal. Focus op het halen van zoveel mogelijk multiballs en ga dan voor de jackpot.

Heel af en toe op de captive bal schieten tijdens multiball kan ook geen kwaad, aangezien dat een extra bal oplevert en een mutliball en de super jackpot. Schiet niet op de boot ramps en de captive ball tijdens rock the boat als je geen multiball gaande hebt! Dat kost je onherroepelijk de bal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed bezig! @M!chel Hij staat nu derde!

Edit: Ik ben er nu ook achter dat wanneer de super jackpot lit is, ieder schot op de captive ball 100 miljoen punten is. Heb je de multiball punten verdubbelaar (Die je kan selecteren onder upgrades) aan staan , is dat dus 200 miljoen per geraakt schot. Blijf spelen mannen en jullie zullen de 1 miljard ook passeren @Rukapul @M!chel

[ Voor 80% gewijzigd door Robolokotobo op 07-11-2018 04:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
ik zal proberen of ik vanavond even tijd heb om te spelen. ik ga mijn best doen om ook zulke hoge scores te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-ET- schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:12:
ik zal proberen of ik vanavond even tijd heb om te spelen. ik ga mijn best doen om ook zulke hoge scores te halen.
Ik ben benieuwd :) Wat zal je naam op het leaderboard zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
Dat zal Erik zijn verwacht ik. Dat is de naam op de switch

Edit
Ik kan alleen op de switch het toernooi niet vinden?

Edit2
En inmiddels gevonden. In ieder geval niet laatste. Wel lastige tafel.

[ Voor 59% gewijzigd door -ET- op 07-11-2018 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-ET- schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:55:
Dat zal Erik zijn verwacht ik. Dat is de naam op de switch

Edit
Ik kan alleen op de switch het toernooi niet vinden?

Edit2
En inmiddels gevonden. In ieder geval niet laatste. Wel lastige tafel.
Dan kan ik je naam waarschijnlijk niet zien op Xbox One. Net zoals die van Paul die ook op switch speelt. Hoeveel punten heb je?

Ik heb zonet in een ander toernooi 1,8 miljard geprobeerd te verbeteren. Ik eindigde met 7,2 miljard punten :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
Ik heb nu 41M staan. 10de plek. Nog niet echt baan brekend dus. Bal vliegt te vaak recht naar beneden.

Edit
107M

[ Voor 6% gewijzigd door -ET- op 07-11-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-ET- schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:57:
Ik heb nu 41M staan. 10de plek. Nog niet echt baan brekend dus. Bal vliegt te vaak recht naar beneden.

Edit
107M
Mijn advies is dan om te proberen de bal vaker stil te leggen. En meer vanaf de uiteinden van de flippers te schieten. Het heeft ook gewoon tijd nodig. De enige manier om meer feel voor de tafel te krijgen is door te blijven spelen. Hoeft niet uren lang. Zolang je de volgende dag maar weer terug komt zal je erop vooruit gaan

Edit: 107 miljoen is een goede start. Daar zit wel potentie in

[ Voor 5% gewijzigd door Robolokotobo op 07-11-2018 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Robolokotobo schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 23:24:
Goed bezig! @M!chel Hij staat nu derde!

Edit: Ik ben er nu ook achter dat wanneer de super jackpot lit is, ieder schot op de captive ball 100 miljoen punten is. Heb je de multiball punten verdubbelaar (Die je kan selecteren onder upgrades) aan staan , is dat dus 200 miljoen per geraakt schot. Blijf spelen mannen en jullie zullen de 1 miljard ook passeren @Rukapul @M!chel
Heb net weer 2x gespeeld en meteen bijna 500M gehaald. Wat jammer is van zo geoptimaliseerd spelen zoals hierboven is dat de score bijna volledig afhangt van een aantal trucjes.
-ET- schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:57:

Edit
107M
Ik zag je level staan en dat verklaart de minder hoge scores: als je flink speelt dan krijg je upgrades die het mogelijk maken om sneller punten te krijgen (verdubbelaars, etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
Ja mijn level is nog niet heel hoog. Merk wel dat met zo een toernooi net ff wat meer speel. Toch nog even een keer proberen om hoger te eindigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rukapul schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:17:
[...]

Heb net weer 2x gespeeld en meteen bijna 500M gehaald. Wat jammer is van zo geoptimaliseerd spelen zoals hierboven is dat de score bijna volledig afhangt van een aantal trucjes.

[...]

Ik zag je level staan en dat verklaart de minder hoge scores: als je flink speelt dan krijg je upgrades die het mogelijk maken om sneller punten te krijgen (verdubbelaars, etc.).
Dat klopt wat je zegt , een aantal trucjes. Het is een strategie waarbij je focust op de elementen van de machine die de meeste punten opleveren en waarbij de bal het langste in het spel blijft. De rest, zoals Rock the Boat en de Monster Fish hebben dan niet de voorkeur en laat je links liggen. Maar op een bepaalde manier te werk gaan voor zoveel mogelijk punten is een toernooi strategie. Op toernooien op hoog niveau met echte machines worden ook dit soort strategieën toegepast

500M is echt heel goed. Als je blijft spelen zal je zien dat er een moment komt dat je zoveel controle hebt dat je regelmatig de 1 miljard makkelijk voorbij gaat

Edit: Ik ga de 1 miljard score op het toernooi laten staan. Ik zou graag zien dat iemand van jullie het wint. Ik heb zoveel meer uren gespeeld op deze tafel dan jullie dat als iemand de 1 miljard score van mij passeert, hij/zij de overwinning verdient heeft imo

[ Voor 10% gewijzigd door Robolokotobo op 07-11-2018 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rukapul schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:17:
[...]

[...]

als je het over echte truukjes met de bal en de flippers hebt dan kan ik zeggen dat ik vaak de dead flip gebruik. Hierbij laat je de bal van de ene naar de andere flipper stuiteren door niet te schieten op het moment dat de bal van boven naar beneden komt. Op het moment dat de bal naar de andere flipper gestuiterd is houd je die flipper omhoog, waardoor je de bal vast legt, en dan kan je richten op de ramps en lanen en dergelijke waar je met die flipper bij kan. Vaak handig voor jackpots, het locken van de bal, eigenlijk overal voor

@Rukapul @M!chel Staat nu vlak achter je. Beiden hebben nu een score in de 400 miljoen :D

Hebben jullie wel een wizzard power? de beperkte rewind functie of de verdubbelaar als je een knop ingedrukt houdt? Ik gebruik de beperkte rewind. Daarnaast gebruik ik onder de gewone upgrades de multiball verdubbelaar en de extra punten voor de afstand die de bal aflegt

[ Voor 14% gewijzigd door Robolokotobo op 07-11-2018 21:30 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste