Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05 06:06
@-ET- Ik zag laatst het door jou gespeelde aantal uren voorbij komen. Dat verklaart wel waarom jij nog niet op het niveau zit als sommige anderen hier. De potentie is er wel. Ik denk dat je er niet vaak genoeg aan toe komt om te spelen?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14
@Robolokotobo laatst tijd totaal geen tijd gehad om even te pinballen. Zou zo maar 4 of 5 maanden geleden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@-ET- Ah wat jammer

De release van Zen Pinball Party op Apple Arcade is op 3 september

https://twitter.com/zen_studios/status/1431321614721892353

[ Voor 25% gewijzigd door Robolokotobo op 28-08-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
De nieuwe FX komt dus in maart volgend jaar in open beta op de Epic Games Store

Ik speel zelf ook niet zo vaak FX3 meer. Het wordt echt tijd voor nieuwe pinball content. Vanavond nog wel deze top 10 all time leaderboard score behaald op de Williams Dr Dude kast

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGC-Od3TvlQ8aJDluOr2IAXmZmU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZoSHnPlblujZfNjtnrLzMufZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:25
Robolokotobo schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:41:
De nieuwe FX komt dus in maart volgend jaar in open beta op de Epic Games Store

Ik speel zelf ook niet zo vaak FX3 meer. Het wordt echt tijd voor nieuwe pinball content. Vanavond nog wel deze top 10 all time leaderboard score behaald op de Williams Dr Dude kast

[Afbeelding]
Oh nee hé. Ik had helemaal gemist dat Epic er weer geld naar had gegooid. Dat wordt dan in ieder geval geen FX3 op de pc voor mij dan. Helemaal klaar met dat exclusief maken van games. En dan kan je al je content ook weer opnieuw kopen natuurlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Beakzz schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 03:02:
[...]

Oh nee hé. Ik had helemaal gemist dat Epic er weer geld naar had gegooid. Dat wordt dan in ieder geval geen FX3 op de pc voor mij dan. Helemaal klaar met dat exclusief maken van games. En dan kan je al je content ook weer opnieuw kopen natuurlijk :(
Ja, er zijn meer die er zo over denken. Onthoud wel dat Zen nu heel erg veel hulp heeft gekregen van Epic met de ontwikkeling van de nieuwe game. Met de Unreal 4 Engine bijvoorbeeld. Ze gaan nu ook LCD displays scoreboards met video zoals op de nieuwe Stern flipperkasten in de game verwerken. Dit was met de oude engine niet mogelijk. De nieuwe game is trouwens niet meer FX3 heh ;) De nieuwe heet Pinball FX. Alle legacy tafels krijgen nieuwe graphics met Ray Tracing en HDR. En alle tafels krijgen ook de bekende Williams physics wat veel realistischer speelt dan hoe het nu in Zen Originals is op FX3. Vanaf het moment dat de beta start (maart 2022) start de countdown van een jaar waarna de game ook op Steam verschijnt. De release voor consoles is zomer 2022 en ze hebben laatst gezegd de game ook op PS4 en XBox One uit te gaan brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dit is de nieuwe The Pinball Show met informatie over de flipperkastgames van Zen Studios

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robolokotobo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Bedankt voor de heads-up, heel fijn!

Ik ben mijn Xbox al een tijdje kwijt en pinball dus weinig meer maar dit is prima nieuws. Op de PC kan ook prima namelijk en dan zie ik binnenkort wel of er weer een Xbox of PS5 in huis gaat komen.

Begrijpelijk dat het voor sommigen heel erg rauw op hun dak valt dat nu via Epic de oude kasten niet meer compatibel zijn, maar gelukkig blijft FX3 wel gewoon beschikbaar in de stores, iets wat bij 2 niet zo was. Een heel klein papieren zakdoekje voor het bloeden.

Zelf heb ik wel zin in een compleet nieuwe uitvoering met nieuwe grafische engine, althans, nieuw voor pinball games ;). Ik speel al zat games met die unreal engine en ben daar wel fan van. Gaat voor mij in ieder geval een gegarandeerde aanschaf worden in maart en eens kijken of die ballen langer dan 3 minuten in play te houden zijn.

Het voordeel van flipperen op de computer blijft toch wel dat ik nu niet meer zoals ruim 40 jaar gelden (ja oudje hier) de lege flessen van buren hoef te zoeken om aan kleingeld voor flipperen te komen :+

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

TFHfony

Professional Weirdo

Inmiddels zo teleurgesteld in Zen dat ik mijn PS4 Pro gewoon verkocht heb. Ik ga niet nog meer geld uitgeven aan deze club.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben ook afgehaakt, maar om een andere reden. Terugkerende problemen met mijn handen maken flipperen voor mij onmogelijk.
Het was een mooie tijd en ik wens iedereen veel plezier met de mooiste hobby die er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
drfruit schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 06:10:
Ik ben ook afgehaakt, maar om een andere reden. Terugkerende problemen met mijn handen maken flipperen voor mij onmogelijk.
Het was een mooie tijd en ik wens iedereen veel plezier met de mooiste hobby die er is.
Dat is vervelend om te horen. Hopelijk niet te veel last in het dagelijkse leven ervan. Sterkte ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
drfruit schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 06:10:
Dat is vervelend om te horen idd. Misschien dat het toch op een dag opgelost wordt of dat je een oplossing vindt. Ik heb ook wel eens met een controller gespeeld en dan geflipperd met de duimen op de onderste of linker knop van de d-pad en de meeste rechtse knop of de onderste van de face buttons. Dit werkte best goed. Ik weet niet precies wat je klachten zijn maar misschien kan je er wat mee.

Daarnaast is het misschien een idee om op de Switch of op mobiele apparaten de mobiele games van Zen te spelen. Als je goed bekijkt wat Zen Pinball Party allemaal te bieden heeft dan zie je dat daar best wat te halen valt. FX3 en FX zijn ook allebei speelbaar op de Switch met touchscreen controls.

Schiet me net te binnen dat misschien spelen met een toetsenbord ook wel een optie is? Dan kan je je handen laten rusten op het bureau en hoef je alleen maar naar beneden te drukken met je vingers. Ik vind zelf spelen op een toetsenbord lastig maar als ik alle overbodige knoppen eruit zou halen is het denk ik wel te doen. Dan zit je niet de hele tijd te zoeken welke knoppen je moet hebben en druk je niet per ongeluk op de verkeerde. Door dan zelf aan te passen welke knop je waarvoor nodig hebt kan je het je handen misschien comfortabel maken

Schiet me nog wat te binnen. Sommige mensen spelen met een arcadestick of fightstick

[ Voor 6% gewijzigd door Robolokotobo op 20-11-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@Robolokotobo
Bedankt voor het meedenken, maar de enige oplossing die ik nog zie is wanneer de experimenten met besturing via gedachtengolven iets concreets gaan opleveren. Ik denk dat dat nog wel wat jaartjes zal duren.
Het is niet anders.

Flipperen is nu eenmaal een repetitieve en zware belasting van bepaalde gewrichten, en dat ga je na heel veel jaren merken. Ik raad iedereen dan ook aan om regelmatig ontspanningsoefeningen te doen.

@-ET-
In het dagelijkse leven heb ik er gelukkig geen last van. Om dat zo te houden moet ik alleen de belasting van flipperen vermijden.

[ Voor 13% gewijzigd door drfruit op 20-11-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@drfruit Ik hoop dat je wat anders kan vinden wat je net zo leuk vindt. Het zou wel tof zijn om af en toe nog wat van je te horen. Kan je nog wel andere videogames spelen? Ik zal die #1 all time leaderboard op Medieval Madness van jou nooit vergeten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@Robolokotobo
Yep, it's been fun. Helaas zal ik nooit de beste in Ant Man worden, maar je kunt niet alles hebben.

Andere games hebben mij nooit kunnen bekoren, dus ik moet het elders zoeken.
Voorlopig ben ik allerlei streamingdiensten aan het proberen.

Hou de eer van TeamGoT hoog! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
drfruit schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:02:

@-ET-
In het dagelijkse leven heb ik er gelukkig geen last van. Om dat zo te houden moet ik alleen de belasting van flipperen vermijden.
Dan klinkt het als een hele verstandige beslissing om er mee te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
drfruit schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:54:
@Robolokotobo
Yep, it's been fun. Helaas zal ik nooit de beste in Ant Man worden, maar je kunt niet alles hebben.

Andere games hebben mij nooit kunnen bekoren, dus ik moet het elders zoeken.
Voorlopig ben ik allerlei streamingdiensten aan het proberen.

Hou de eer van TeamGoT hoog! ;)
Was dat dan één van je favorieten waar je graag de eerste plaats op wou hebben? Ik ben niet bekend met die tafel.

Streamingdiensten als Netflix?

Dat gaan we doen. Ik ga zeker een hoop tijd in de nieuwe FX steken en ik hoop dat dat goed uitpakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Robolokotobo schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:01:
[...]

Was dat dan één van je favorieten waar je graag de eerste plaats op wou hebben? Ik ben niet bekend met die tafel.
Ja, Ant Man leek wel speciaal voor mij gemaakt. Die speelde ik bijna dagelijks.
Ik kwam ooit tot 6e op de algemene ranglijst, maar er stonden er een paar boven me met scores die een hele dag door gespeeld moeten hebben (of een trucje kenden). Op een gegeven moment hield ik het niet meer vol.
Streamingdiensten als Netflix?
Juist.
Dat gaan we doen. Ik ga zeker een hoop tijd in de nieuwe FX steken en ik hoop dat dat goed uitpakt
Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Robo's two table tournament. One week. Best overall wins! Classic mode. Three attempts. Monster Bash and Fish Tales. Search for Robo TeamGoT. Both tables are playable at the same time under the same name the entire week

Dit toernooi staat ook op de Pinball FX3 Reddit en meerdere Pinball Discords. Ik zal de top 10 ook hier posten

[ Voor 57% gewijzigd door Robolokotobo op 23-11-2021 04:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

drfruit schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:02:
@Robolokotobo
Bedankt voor het meedenken, maar de enige oplossing die ik nog zie is wanneer de experimenten met besturing via gedachtengolven iets concreets gaan opleveren. Ik denk dat dat nog wel wat jaartjes zal duren.
Het is niet anders.

Flipperen is nu eenmaal een repetitieve en zware belasting van bepaalde gewrichten, en dat ga je na heel veel jaren merken. Ik raad iedereen dan ook aan om regelmatig ontspanningsoefeningen te doen.

@-ET-
Sterkte in elk geval!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
De resultaten van het Two Table Tournament

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oz0eGdNv8a2SfCQdm-jU8iszXGM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7YdfdPJW6TNGogM14qRXJ5bt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCzf9fdwSbpyOVid5fb2OdhMy6U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YfYlqcA85BeM4sfTZnb6D8cb.png?f=fotoalbum_large

De winnaar is Armus29. ArthurPindragon is tweede geworden

Ik heb direct ook een nieuw toernooi gestart:

A brand new Two Table Tournament. The Getaway House Tournament. Fun House and The Getaway High speed II. Classic Arcade mode. Three attempts per table. Search for Robo TeamGoT. Both tables are playable at the same time under the same name the entire week. Best overall player wins!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@-36- Doe even mee aan het The Getaway House toernooi als je wil. Anders ben ik bang dat ik win haha. Ik heb niet hele dikke scores neergezet maar het was misschien iets teveel van het goede. Ik wil mijn eigen toernooi eigenlijk niet winnen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:44

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

V&A aangeboden: Philips Virtual Pinball

Deze ga ik van het weekend op halen, heb je hier ooit mee gespeeld @Robolokotobo ?

Nu zit ook vooral Pinball Arcade Pro te spelen, maar mijn fantasie slaat alweer op hol, als dit werkt op windows 10, lijkt me haast wel, dan is mss wel een leuke cabinet van te maken, zonder al te veel fratsen..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@SAiN ONeZ Ow dat is sick man. Heb je hem al? Er zijn meerdere van dat soort pinball controllers op de markt geweest maar helaas is er nu niet één meer. Ja dat is ideaal als je een cabinet wil maken

Morgen :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sWLhtE8e7pH4d-hHvsdejhM3zg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p0KXGfCLylvBjdpjLbFte7h4.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb hem al binnen, wat een gevaarte :P

je hangt hem via een ps2 aansluiting aan je mobo, dus van het weekend ga ik er eens mee testen, heerlijke sound aan de buttons van de flippers, dipswitches, zoals je vroeger ook in die accolade joysticks had voor aan de Amiga en C64 :D

Dus ik ben benieuwd, wel even vogelen hoe dat werkt icm portret stand.. ik had nog een 32" BenQ 1440P scherm liggen, maar dat is te smal wrs, dat word de tv van de slaapkamer muur schroeven, die is 40" 8) :o

[ Voor 10% gewijzigd door SAiN ONeZ op 15-12-2021 11:42 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@SAiN ONeZ Heb je een cabinet code voor FX3? Die kan je aanvragen bij Zen. Staat volgens mij wel op de Steam pagina (discussies of zo)van de game hoe je dat aanvragen moet. Dan krijg je een knop in de game waarmee je het aanzettten kan. Je kan ook je monitor op portrait zetten maar dat is anders kwa viewpoints heb ik begrepen. Dan kan je ook een tweede monitor aansluiten met daarop het scoreboard en de backglass

Hier kan je de link vinden voor de code: https://www.pinballfx.com/?page_id=7754

super vet die controller. Ik ben wel wat jaloers haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
HOLY!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
The Road Madness tournament. Road Show and Medieval Madness. Three attempts per table. Classic Arcade. Seven days to put up your scores. Search for Robo TeamGoT. Both tables are playable at the same time under the same name the entire week. Best overall player wins!

If the tournaments dont show up right away click Name under filters at the right in the tournaments menu and type in Robo TeamGoT. Make sure to enable cross platform play in the privacy settings under options in the main menu if you cant see one or both tournaments. Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVjRJyMmrZe9_4AI5BkjI2rMurk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TobkSkxPiz3qv4MfnqkoZS9x.png?f=fotoalbum_large

mmhh, mijn screenshot skills arent that good, nog even zonder de philips controller, maar ik startte het vandaag na heel lang weer eens op, zag die funhouse table staan, denk die speel ik een keer, heb er 1 credit op gespeeld, en had meteen de highscore, stond te kijken van mezelf ;)

Old habits die hard

Die Indiana jones tafel heb ik ook altijd graag gespeeld maar kan maar niet wennen aan FX3, ik val tekens terug naar TPA

[ Voor 55% gewijzigd door SAiN ONeZ op 18-12-2021 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@SAiN ONeZ Ja dat komt doordat het echt lang duurt voordat je gewend bent aan het verschil in physics. Mijn advies is om alleen de kasten vanaf Monster Bash te spelen. Omdat vanaf dat moment al de kasten realistisch spelen. En daar valt makkelijk aan te wennen. Omdat de bal dan doet wat je verwacht dat hij doet. Dus:

Monster Bash
Creature from the Black Lagoon
Tales of the Arabian Night
Circus Voltaire
No Good Gofers

En de nieuwste pack, Volume 6. Maar ik weet niet of je dat echt een goed idee is want die kasten zijn genadeloos moeilijk

En dus wachten met het spelen van de andere Williams tafels totdat de physics update er is, die de nieuwste physics naar alle Williams tafels brengt in FX3. Of wachten totdat FX uit is. Dan kan je alle tafels in de game spelen met de zogeheten Pro Physics

Het is wel zo dat als je een maal gewend bent aan de Pro Physics dat je dan eigenlijk niet terug wil naar TPA. TPA speelt dan heel erg onrealistisch. Of zoals sommige zeggen 'floaty'

De Epic Games store pagina van Pinball is ook live. Stond zelfs een paar dagen op de voorpagina

https://www.epicgames.com/store/en-US/p/pinball-fx

[ Voor 7% gewijzigd door Robolokotobo op 19-12-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik speelde gisternacht de nieuwe Postal Redux pack in Zaccaria Pinball op Steam

Zeer vermakelijke en relaxte tafels. Ik had in tijden geen nieuwe tafels gekocht in Zaccaria omdat de kwaliteit tegenviel. Maar ze lijken nu helemaal back on track te zijn. Kasten hebben ook een heel vet thema en spelen super. Op 60 fps lijkt er geen inputlag te zijn ( Al zal dat er ongetwijfeld zijn).

[ Voor 11% gewijzigd door Robolokotobo op 21-12-2021 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik had gisternacht het wereldrecord in handen op de Postal Redux solid state tafel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
De Steam sale loopt morgen af. Nog 34 en een half uur zie ik net. Het ideale moment om nog wat tafels in te slaan. The Pinball Arcade heeft o.a. 60% korting op alle Gottlieb tafels, die erg goed spelen met de physics van Pinball Arcade. Ook 60% korting op de Stern tafels met o.a. Ghostbusters die een waanzinnige lichtshow op je scherm brengt. Alle Williams packs in Pinball FX3 zijn verkrijgbaar voor een bedrag tussen de 3 en 5 euro per pack. Wat natuurlijk super goedkoop is voor deze machines. Andere tafels in FX3 hebben tot 75% korting

En ook Zaccaria Pinball heeft een heleboel aanbiedingen. Waaronder een starterpack voor 4 euro! Je krijgt hiervoor elf tafels en de Bronze Pack waarmee je o.a. de weersomstandigheden kan aanpassen. Het buiten donker kan maken en meer opties hebt voor de lichtinstellingen van de tafels.

Ik zou zeggen kijk ook wat verder dan FX3 en FX want TPA en Zac bieden hele vette content wat misschien niet helemaal duidelijk wordt bij het bekijken van de Steam paginas van de games. En je kan de tafels in TPA en Zac allemaal gratis uitproberen met een score limiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 21:49
Wegens jeugd sentiment toch maar weer eens gekeken en misschien dat ik wel wat ga uit proberen. Ik kon mij herinneren dat Pinball Arcade de oude Bally Dr Who kast had? Is deze eruit gehaald voor de nieuwe remastered versie? Of is dat een gezamelijke pack geworden?

Edit: Licentie gezeur dus, ben drie jaar te laat (verwijderd in 2018) :+

[ Voor 13% gewijzigd door Saybia op 04-01-2022 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
@Saybia Oké. Ja dat is jammer. Er is idd nog wel een Dr Who kast te koop in TPA maar dat zal dan wel de remastered versie zijn

Ik zeg vooral proberen want het is een zeer vermakelijk hobby. Youtube en Twitch staan ook vol met pinball content. Ik zou zeggen kijk eens DeadFlip op Twitch. Hij brengt veel hype naar de pinball wereld. Hij woont
in Chicago dus de streams zijn altijd wel laat voor ons. Hij begint meestal om een uur of één s'nachts onze tijd. Daarnaast doet The Crow Continuum hele goede digital pinball reviews op Youtube. Zen Studios van Pinball FX doet één keer per maand The Pinball Show op Youtube met daar in aankondigingen en info over nieuwe content voor hun games

Mijn tips voor digitale pinball aankopen op dit moment: De Williams Universal Monsters bundel en Williams Volume 5 in Pinball FX3. Die bundels hebben de meest realistische physics op dit moment en de tafels zijn zeer tof. De Postal Redux Pack in Zaccaria Pinball omdat het tafels zijn waar veel aandacht aan is besteed door Magic Pixel. Tof thema, mooi artwork op de playfields, goede bedachte lay outs, vooral de solid state tafel, en mooie muziek en geluideffecten.

En de Stern pack in TPA die Ghostbuster heeft. Dit is de meest nieuwe (2015) echt bestaande tafel die je in een video game kan spelen. De modes zijn zeer vermakelijk en de effecten van de leds zijn misschien wel de mooiste lichteffecten die ik ooit in een game gezien heb. Als je van tafels van voor de jaren 90 houdt dan is de Stern pack in TPA die Flight 2000 heeft zeer tof. Om één of andere reden zijn de physics in TPA zeer realistisch bij de wat langzamere oudere tafels. Wat dat betreft zijn de Gottlieb tafels in TPA ook wel een aanrader. al zijn die denk ik niet allemaal even goed. Ik moet ze nog spelen. Ik heb ze gister net gekocht in de steam sale. Vier bundels voor een euro of 12. Ongeveer 20 tafels wat het natuurlijk een koopje maakt.

Voor de wat oudere tafels is de Zaccaria starterspack voor 4 euro ook tof. Maar voor 65 euro heb je nu de platinum bundel die normal 200 euro kost. En dan heb je geloof ik alles behalve de Postal Pack. En dan krijg je ook alle de door Magic Pixel zelf gemaakte Remake en Deluxe tafels. Veel van die tafels zijn echt geweldig om te spelen en zien er heel vet uit. Voor de mensen die pinball tof vinden en die met gemak de portemonnee kunnen trekken voor dat bedrag is dat een absolute aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
deze week mijn nieuwe gaming laptop binnen gekregen. Gisteren avond maar even gespeeld weer. Wel via toetsenbord dus dat is wel weer wennen. Als het goed is komt vandaag mijn Xbox controller binnen. Ik heb wat verschillende kasten gespeeld. Maar ik merk toch dat mijn gevoel bij de Williams kasten een stuk beter is. Die ballen lijken veel natuurlijker te rollen.

ik zal ook eens kijken naar TPA, zitten daar ook 'echte' kasten in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@-ET- Nice man, nieuwe laptop. Wat zijn de specs?

Ja de Zen originals in FX3 spelen veel minder realistisch. Gelukkig krijgen al die tafels in FX de nieuwste Williams physics

TPA heeft alleen echt bestande kasten. Zij hadden altijd de Williams licentie maar ze hebben nu nog Gotttlieb en Stern kasten. De Stern DMD scoreboard kasten spelen wat floaty maar de physics zijn wel sterk bij de oudere kasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
Robolokotobo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:50:
@-ET- Nice man, nieuwe laptop. Wat zijn de specs?

Ja de Zen originals in FX3 spelen veel minder realistisch. Gelukkig krijgen al die tafels in FX de nieuwste Williams physics

TPA heeft alleen echt bestande kasten. Zij hadden altijd de Williams licentie maar ze hebben nu nog Gotttlieb en Stern kasten. De Stern DMD scoreboard kasten spelen wat floaty maar de physics zijn wel sterk bij de oudere kasten
@Robolokotobo
Dell G15 5511
GTX 3060
I7 11800H
16GB Ram
1 TB SSD
Full HD 165hz

Hoewel hij aan mijn 32" QHD scherm gekoppeld is.

Ik zal eens kijken naar TPA. Vandaag ook mijn Xbox wireless controller binnen gekregen. Speelde een stuk beter dan met toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@-ET- Oef, dat zijn flinke specs

Ja, ik zeg doen. Als je de relaxte oude Gottlieb electro mechanical tafels kan waarderen dan kan je daar veel spelplezier uit halen. Ik hoorde ook dat de beste spelers allemaal ook veel ervaring hebben met EM tafels. Ik geloof dat wel want hoe de bal terug komt bij de flippers is iedere keer anders en het zal dan wel je inzicht trainen en hoe te reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik zag dat de RTX 3050 er aan zit te komen. Als die wat leverbaar gaat zijn dan wil ik dit jaar graag een niet al te oud tweedehands systeem kopen en die kaart daar in plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Er is nu een gameplay reveal van de Rush machine van Stern live op Twitch https://www.twitch.tv/deadflip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
@Robolokotobo

Ja de laptop doet het prima. Nog advies welk pack ik voor TPA ik mee moet beginnen?

[ Voor 8% gewijzigd door -ET- op 08-01-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@-ET- Ik zou absoluut Ghostbusters willen spelen als ik jou was. Wordt dan wel even wennen aan de physics maar die kast is een ervaring op zich. Als je een keer wat compleet anders will op pinball gebied dan zou ik ook de Gottlieb EM pack aanraden. Lekker voor gaan zitten en ontspannen en genieten van de ASMR achtige geluiden haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
toch maar eens begonnen aan de Stern 2 pack. Daar zat ghostbusters in maar ook Last Action Hero. Die heb ik in mijn jeugd toch regelmatig in het echt gespeeld. Speelt wel lekker. Inmiddels op de Harley kast de local top5 behaald. Die speelde wel lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Wat vindt je van Ghostbusters? De multiball en de wizards modes zijn een spektakel op zich. Vooral de light shows van de leds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
paar keer nu gedaan. Nog niet extreem ver gekomen. Maar ligt het aan mij of is bij Ghostbusters de Matrix display niet te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
@-ET- Die moet wel te zien zijn. Misschien even op de verschillende face buttons van je controller drukken, Ik denk dat hij dan wel verschijnt. En anders misschien even in de opties kijken welke knop voor het veranderen van de positie en de grote van de DMD is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
Gekke is soms zie ik hem wel soms niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dat is heel vreemd. Dat heeft misschien met andere factoren dan de game zelf te maken

Je kan ook het licht van de ruimte waarin je speelt aanpassen. Als je die laag zet en de helderheid van de leds van de tafel aardig hoog dan krijg je de mooiste licht effecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
dan moet ik nog eens naar de instellingen kijken. Ik vond de mogelijkheden er summier uit zien qua configuratie

Ghostbusters net nog een keer gedaan. Nu met H de hud wel te voorschijn kunnen krijgen. 1.2mld. ging al een stuk beter.

[ Voor 35% gewijzigd door -ET- op 15-01-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
1.2 mil is best goed volgens mij. De modes die je via de loop aan de rechterkant start brengen je bij de tofste wizard mode. En je kan de bal deadflippen en dan vast houden, iedere keer dat hij aan de linkerkant terug komt van de loop. Dat maakt de tafel twee keer zo makkelijk. Oh, en je kan de bal de rechterkant van de loop in schieten vanaf de rechter flipper. Even oefenen en dan gaat dat vrij makkelijk. Daar wordt het ook een stuk makkelijker van. Al je hem vast hebt op de rechter flipper, de flipper laten vallen en dan vrijwel direct schieten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
ik zal het eens proberen als ik weer tijd heb om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Graag hier verder [Multi] Pinball FX (2022)

Daar mogen alle pinball videogames en digitale flipperkasten enz. besproken worden

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste