https://www.digitaltrends.../how-to-gameshare-on-ps4/fritske23 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:53:
Ik heb sinds 2 weken een PS5 en heb mijn PS4 aan een vriend gegeven.
Hoe kunnen we het nu het beste doen dat we alle 2 tegelijk kunnen spelen (beide een ander spel) en hij gebruik kan maken van mijn spellen op de PS4??
De ps4 (incl. pro en slim) had in mijn optiek gewoon het mooiste/veiligste design.
Het is tevens een tijdloos design.
Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren bij de ps5. Dat is volgens mij echt zo’n design waar we over een jaar of 10-15 naar kijken en denken
Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren bij de ps5. Dat is volgens mij echt zo’n design waar we over een jaar of 10-15 naar kijken en denken
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Wanneer ik de Playstation aanzet met de controller, en niet direct het kanaal van de tv verander, schakelt de playstation zichzelf weer uit ( in de rust stand). Wat doe ik verkeerd?
Nog een andere vraag, waarom kan ik op de playstation store op de playstation zelf wel met ideal betalen en in de app niet ?
Nog een andere vraag, waarom kan ik op de playstation store op de playstation zelf wel met ideal betalen en in de app niet ?
[ Voor 26% gewijzigd door Darow op 10-08-2021 07:45 ]
Dat denk ik nu ook al hoor, is geen 15 jaar voor nodigMazeWing schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 07:42:
De ps4 (incl. pro en slim) had in mijn optiek gewoon het mooiste/veiligste design.
Dat ligt aan de hdmi-cec instellingen. Je Playstation krijgt geen signaal van de tv en gaat weer slapen.Darow schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 07:44:
Wanneer ik de Playstation aanzet met de controller, en niet direct het kanaal van de tv verander, schakelt de playstation zichzelf weer uit ( in de rust stand). Wat doe ik verkeerd?
Eigenlijk zou cec er voor moeten zorgen dat bij het inschakelen van je ps5 je tv automatisch aangaat en naar de juiste zender. Als cec “werkt” dan werkt het ook goed. Maar als ie het niet 100% doet, dan krijg je allerlei rariteiten en kun je het maar beter uitschakelen.
Kijk dus in zowel de hdmi-cec instellingen van je ps5 alsmede je tv (en eventueel receiver als die er nog tussen zit).
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
HDMI CEC uitschakelen op de PS5Darow schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 07:44:
De PS5 is binnen. Wat een lelijk gedrocht. Het is in werkelijkheid nog erger dan de fotos
De PS4 pro viel niet op, maar dit ding is geen gezicht.
Dan maar wat meer naar het scherm zelf kijken.
Weet iemand of een standaard USB3 hubje werkt? Ik wil liever alle kabels aan de achterkant, maar mn PSVR neemt al beide USB poort in beslag en ik wil extra opslag aansluiten.
Weet iemand of een standaard USB3 hubje werkt? Ik wil liever alle kabels aan de achterkant, maar mn PSVR neemt al beide USB poort in beslag en ik wil extra opslag aansluiten.
Ik heb de ps5 in de TV kast achter een deur gezetHann1BaL schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:59:
De PS5 is binnen. Wat een lelijk gedrocht. Het is in werkelijkheid nog erger dan de fotos![]()
Usb hub werkt gewoon. VR set en camera trekken samen niet de volle USB 3 spec, dus dat werkt zonder problemen. Als het goed is kan je er zelfs nog een headset dongle bij steken.Hann1BaL schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:59:
De PS5 is binnen. Wat een lelijk gedrocht. Het is in werkelijkheid nog erger dan de fotos![]()
Ik heb zelf een Anker usb3 dongle gehaald op aanraden van enkele andere gebruikers hier, heb hem alleen nog niet kunnen testen
Daar moest ik ook aan wennen. Met de PS4 keek ik altijd lekker vaak naar de console tijdens het gamen.Hann1BaL schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:59:
Ik ook. Hele games totaal gemist wat er eigenlijk op het scherm gebeurde, was gefascineerd naar de PS4 aan het kijken. Wat een tijden...Raem schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:39:
[...]
Daar moest ik ook aan wennen. Met de PS4 keek ik altijd lekker vaak naar de console tijdens het gamen.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
IMO gaat er niets boven het design van de PS2 waar je zelfs het PS logo kan draaien als je je PS2 verticaal had neergezet
Kan op de PS3 ook!schumi1986 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:15:
IMO gaat er niets boven het design van de PS2 waar je zelfs het PS logo kan draaien als je je PS2 verticaal had neergezet
Anker usb3 hub maar gelijk besteld op Amazon. Kan dat op 1 poort en ssd op de andere poort (die heb ik nog van m'n ps4)cold_as_ijs schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:29:
[...]
Usb hub werkt gewoon. VR set en camera trekken samen niet de volle USB 3 spec, dus dat werkt zonder problemen. Als het goed is kan je er zelfs nog een headset dongle bij steken.
Ik heb zelf een Anker usb3 dongle gehaald op aanraden van enkele andere gebruikers hier, heb hem alleen nog niet kunnen testen
Kan de PS5 de warmte nog wel goed kwijt dan? Ik zat er ook over na te denken om het in de kast weg te moffelen zodra ik 1 kan bemachtigen, maar aan de andere kant lijkt het mij ook niet goed omdat alle warmte dan niet weg kan.aaaido schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:09:
[...]
Ik heb de ps5 in de TV kast achter een deur gezet
Zelfs in de standaard tv-meubel met open voorkant, heb ik het gevoel dat de vak waar mijn PS4 pro in zit erg warm wordt. Of je moet als een echte Tweaker een fan in de tv-kast inbouwen die warme lucht eruit zuigt via de achterkant...
Juniper RWD
Dat laatste is niet eens een heel bizar idee. Mijn PS5 staat in een open TV meubel en dat wordt toch wel erg warm.Shiro schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:05:
[...]
Kan de PS5 de warmte nog wel goed kwijt dan? Ik zat er ook over na te denken om het in de kast weg te moffelen zodra ik 1 kan bemachtigen, maar aan de andere kant lijkt het mij ook niet goed omdat alle warmte dan niet weg kan.
Zelfs in de standaard tv-meubel met open voorkant, heb ik het gevoel dat de vak waar mijn PS4 pro in zit erg warm wordt. Of je moet als een echte Tweaker een fan in de tv-kast inbouwen die warme lucht eruit zuigt via de achterkant...
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Hier staat het ook in een open TV meubel, alleen vind ik het qua warmte wel meevallen. Nou zou dat waarschijnlijk ook wel komen doordat er bij mij er achter nog kleine open gat zit (voor kabels) waar de warmte weg kan, dus qua airflow gaat het dan mooi van voor naar achter.rajackar schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:10:
[...]
Dat laatste is niet eens een heel bizar idee. Mijn PS5 staat in een open TV meubel en dat wordt toch wel erg warm.
Blijft toch altijd lastig met consoles. Ergens zou ik hem gewoon willen verbergen, mja warmte he...
Niet zozeer omdat de PS5 lelijk is of iets, meer om het feit dat ik liever me TV meubel zo clean mogelijk wil..
[ Voor 8% gewijzigd door Metian op 10-08-2021 13:16 ]
Rupsen, Rapsen.
Paar lucht gaten zijn doorgaans al voldoende. Zolang de lucht maar zonder al te veel weerstand uit het kastje kan bewegen. Tijdens het spelen deurtje open, klaar met spelen deurtje dicht 
Mijn PS5 staat achter mijn TV, maar mijn XSX (I know) staat in een kastje met een gleuf van een paar centimeter (buiten zicht) boven in de achterwand en dat gaat tijdens het spelen perfect met het deurtje.
Had het liever andersom gehad, PS5 in het kastje en XSX achter de TV maar de PS5 past niet in het kastje.
Mijn PS5 staat achter mijn TV, maar mijn XSX (I know) staat in een kastje met een gleuf van een paar centimeter (buiten zicht) boven in de achterwand en dat gaat tijdens het spelen perfect met het deurtje.
Had het liever andersom gehad, PS5 in het kastje en XSX achter de TV maar de PS5 past niet in het kastje.
[ Voor 17% gewijzigd door Caayn op 10-08-2021 13:31 ]
Ik heb zelfs de eerste weken de ps4 op m’n tv meubel gezet en de tv achter het meubel.Raem schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:39:
[...]
Daar moest ik ook aan wennen. Met de PS4 keek ik altijd lekker vaak naar de console tijdens het gamen.
Deurtje er voor maken en een ventilator aan de achterkant van je kastje maken? Trek je de warme lucht mooi eruit. Fan op de USB van je PS5 aansluiten zodat deze samen de console aan/uit gaat.Metian schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:15:
Hier staat het ook in een open TV meubel, alleen vind ik het qua warmte wel meevallen. Nou zou dat waarschijnlijk ook wel komen doordat er bij mij er achter nog kleine open gat zit (voor kabels) waar de warmte weg kan, dus qua airflow gaat het dan mooi van voor naar achter.
Blijft toch altijd lastig met consoles. Ergens zou ik hem gewoon willen verbergen, mja warmte he...
Niet zozeer omdat de PS5 lelijk is of iets, meer om het feit dat ik liever me TV meubel zo clean mogelijk wil..
Ja dat kan gewoonHann1BaL schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:38:
[...]
Anker usb3 hub maar gelijk besteld op Amazon. Kan dat op 1 poort en ssd op de andere poort (die heb ik nog van m'n ps4)
Weet iemand of je 2 partities kan maken op 1 hdd voor zowel xsx en ps5 voor opslag van games? Dus bijvoorbeeld 4tb hdd. 2tb voor xsx en 2tb voor ps5.
Ik vermoed dat de PS5 net als de PS4 alleen ExFat en FAT32 herkend, dus als je een partitie zo format zal ie alleen die zien (bv. 2TB als NTFS en 2TB als ExFat ... PS5 ziet alleen de 2TB ExFat).MissMe NL schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:37:
Weet iemand of je 2 partities kan maken op 1 hdd voor zowel xsx en ps5 voor opslag van games? Dus bijvoorbeeld 4tb hdd. 2tb voor xsx en 2tb voor ps5.
Zie ook:
https://www.reddit.com/r/...tion_an_external_ps4_hdd/
Echter als ie dan alsnog de partitie naar z'n file systeem formateert zal ie de GPT overschrijven en gewoon de hele drive als 4TB formateren.
EDIT: zie ook deze: YouTube: Will a PS5 use a drive partition as an external device?
"PS5 will take it all" ...
[ Voor 11% gewijzigd door loekf2 op 10-08-2021 14:54 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat is wel jammer. Dan maar 2 hdd's kopen.loekf2 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:52:
[...]
Ik vermoed dat de PS5 net als de PS4 alleen ExFat en FAT32 herkend, dus als je een partitie zo format zal ie alleen die zien (bv. 2TB als NTFS en 2TB als ExFat ... PS5 ziet alleen de 2TB ExFat).
Zie ook:
https://www.reddit.com/r/...tion_an_external_ps4_hdd/
Echter als ie dan alsnog de partitie naar z'n file systeem formateert zal ie de GPT overschrijven en gewoon de hele drive als 4TB formateren.
EDIT: zie ook deze: YouTube: Will a PS5 use a drive partition as an external device?
"PS5 will take it all" ...
Nvt
[ Voor 99% gewijzigd door Sipio op 10-08-2021 19:40 ]
Voor Gears of War zit je in het verkeerde topicSipio schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:05:
Series X had ik al staan dus echt op 'jacht' was ik niet meer maar de 20ste heb ik vakantie en had best zin om GOW nog een keer door te spelen.
Na wat twijfel toch die 'dure' Nedgame bundel maar besteld.
Extra controller is nooit weg en die 3 games ga ik ook wel spelen.
Weet niet wanneer die bezorgd wordt maar tijd om dit topic maar eens door te lezen.
Nvt
[ Voor 99% gewijzigd door Sipio op 10-08-2021 19:41 ]
Nvt
[ Voor 105% gewijzigd door Sipio op 10-08-2021 19:41 ]
had gelukkig door welke door je bedoeldeSipio schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:52:
[...]
GoW dan?
Doet op de PS5 nu 60 fps zoals ik het begreep, mooi man
De 60 FPS patch is zeker een verbetering, mijn oude PS4 pro begon nog nét niet te roken en te knetteren als ik die game speelde
Wordt tijd voor de eerste beelden van het volgende deel!
De deur staat open als ik game en dicht als ik niet game. Met een dichte deur wordt het te warm. De eerste keer natuurlijk getest met deur dicht maar toen ging de fan al standje max en wist ik genoeg. Het werd tevens erg warm dus dat is een no-go...Shiro schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:05:
[...]
Kan de PS5 de warmte nog wel goed kwijt dan? Ik zat er ook over na te denken om het in de kast weg te moffelen zodra ik 1 kan bemachtigen, maar aan de andere kant lijkt het mij ook niet goed omdat alle warmte dan niet weg kan.
In een open ruimte waar wel een beetje ruimte aan de boven en zijkanten is moet het geen probleem zijn. Maar je zal het moeten ervaren
Ik heb mijn ps5 in een open vak van het tv meubel staan. Aan de achterkant een gat van zo’n 5cm doorsnee en verder een cm of 10 aan iedere kant vrij. Aan de bovenkant een cm of 3 en aan aan de achterkant ook zo iets.
Als ik vervolgens de lucht voel is ie best warm aan de “onderkant” (linkerkant bij horizontale stand), maar ik merk geen verschil qua fanspeed. Het is belangrijk dat de warme lucht weg kan aan die kant en dat er koele lucht bij kan aan de andere kant.
Maar als er al dusdanige warmteontwikkeling is in een open kast, wil ik niet weten hoe het er aan toe gaat bij een gesloten kast. Dat is volgens mij niet mogelijk zonder fans aan de achterzijde te maken.
Als ik vervolgens de lucht voel is ie best warm aan de “onderkant” (linkerkant bij horizontale stand), maar ik merk geen verschil qua fanspeed. Het is belangrijk dat de warme lucht weg kan aan die kant en dat er koele lucht bij kan aan de andere kant.
Maar als er al dusdanige warmteontwikkeling is in een open kast, wil ik niet weten hoe het er aan toe gaat bij een gesloten kast. Dat is volgens mij niet mogelijk zonder fans aan de achterzijde te maken.
Mijn PS5 staat in een Ikea Besta kast, ik heb de achterwand deels verwijderd waardoor de PS5 zowel vooraan als achteraan compleet vrij is. Werkt perfect, wordt niet zo warm, wel minder proper natuurlijk omdat je kabels ziet als je door de kast kijkt.
De PS3 (OG 40GB) staat in het vak daarnaast, zelfde opstelling maar die stijgt op als ik 5 minuten speel...
De PS3 (OG 40GB) staat in het vak daarnaast, zelfde opstelling maar die stijgt op als ik 5 minuten speel...
De WD SN850 1TB met de Be quite! heatsink staan klaar, nu wachten op de firmware update..
nvm
[ Voor 98% gewijzigd door Superkiwi op 11-08-2021 00:21 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Heb Modern warfare/Warzone al een tijdje op mijn externe ssd staan. Nu geeft die vaak een foutcode midden ingame dat de usb opslagdevice niet goed verwijderd is terwijl ik niks doe.
Nog mensen hier last van? Usb device steekt gewoon in terwijl en ik start hierna gewoon zonder probleem op
Nog mensen hier last van? Usb device steekt gewoon in terwijl en ik start hierna gewoon zonder probleem op
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 21:53
[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 11-08-2021 08:06 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Kunnen wij nog enkele first party AAA titels verwachten dit jaar? Ik ben nu bezig met Spiderman Morales en het spel ziet er echt goed uit. Alleen wil ik graag meer spellen uitproberen die veel uit de PS5 halen.
Met de geruchten dat Horizon Forbidden West naar 2022 gaat is het qua first party wel klaar voor dit jaar. Zo uit m'n hoofd heb je dan nog Deathloop en Kena Bridge of Spirits maar dan houd het wel op.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
- Chaoss
R&C Rift Apart al gespeeld? ziet er nog beter uit dan Spiderman.Guerilla schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:40:
Kunnen wij nog enkele first party AAA titels verwachten dit jaar? Ik ben nu bezig met Spiderman Morales en het spel ziet er echt goed uit. Alleen wil ik graag meer spellen uitproberen die veel uit de PS5 halen.
Verder zijn er veel PS4 games die een PS55 update hebben gehad. Volgende week komt Ghost of Tsushima uit met een PS5 versie.
Dat is wel balen zeg. Dat was wel een titel waar ik echt naar uit kijk. Hopelijk volgend jaar dan mooie titels.Phydomir schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:04:
Met de geruchten dat Horizon Forbidden West naar 2022 gaat is het qua first party wel klaar voor dit jaar. Zo uit m'n hoofd heb je dan nog Deathloop en Kena Bridge of Spirits maar dan houd het wel op.
Die heb ik nog niet gespeeld, maar het spel heb ik wel (PS5 bundel). Zodra ik klaar ben met Spiderman ga jk 'm uitproberen. Ik ben benieuwd!Chaoss schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:24:
[...]
R&C Rift Apart al gespeeld? ziet er nog beter uit dan Spiderman.
Verder zijn er veel PS4 games die een PS55 update hebben gehad. Volgende week komt Ghost of Tsushima uit met een PS5 versie.
Je merkt dat door Corona er dit jaar heel veel games uitgesteld worden. Vorig jaar toch nog best wat uitgekomen doordat die games qua ontwikkeling al in de afrondende fase zaten. Je ziet dit jaar vooral dat motion capture heel erg lastig is en vooral bij AAA games is dat best een groot onderdeel van de productie. Naast het feit dat het toch gewoon allemaal niet zo makkelijk gaat als dat je alle samen op een kantoor zit.Guerilla schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:34:
[...]
Dat is wel balen zeg. Dat was wel een titel waar ik echt naar uit kijk. Hopelijk volgend jaar dan mooie titels.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Nice. Wanneer komt deze naar de PS5?Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:15:
The Medium - DualSense Overview | PS5
[YouTube: The Medium - DualSense Overview | PS5]
Op de Series X gespeeld (GamePass) dikke aanrader
Verwijderd
03 September dit jaar pre orderStimulate14 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:58:
[...]
Nice. Wanneer komt deze naar de PS5?
Game op de Xbox gespeeld. Vermakelijk maar geen hoogvlieger. Zou er persoonlijk geen full price aan hebben uitgegeven.
weet iemand of ik beta firmware via het internet kan downloaden en dan via usb kan installeren op mijn ps5? (ivm ssd m2)?
het lukt mij nml niet om mij als betatester aan te melden
Wat zijn de hoogvliegers volgens jou?Timothy3000 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:14:
Game op de Xbox gespeeld. Vermakelijk maar geen hoogvlieger. Zou er persoonlijk geen full price aan hebben uitgegeven.
Het is wel mogelijk de firmware te downloaden en met USB te installeren, maar je zult nooit de beta firmware kunnen krijgen zonder met een account, dat een adres heeft in een ondersteund land (VK, Duitsland, Frankrijk, maar in Nederland word de beta niet aangeboden), je geregistreerd te hebben voor de beta, en zelfs dan is deelname nog niet verzekerd en moet je geselecteerd worden.hully schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:14:
weet iemand of ik beta firmware via het internet kan downloaden en dan via usb kan installeren op mijn ps5? (ivm ssd m2)?
Oftewel nog even geduld hebben voordat je de M.2 SSD plaatst, denk niet dat het nog langer dan een maand zal duren voordat firmware 2.0 officieel uit is.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Op de Playstation 5? Op dit moment vind ik Returnal de beste game die op de PS5 uitgekomen is.Stimulate14 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:59:
[...]
Wat zijn de hoogvliegers volgens jou?
Daarnaast ook goed vermaakt met Miles Morales, Crash Bandicoot, Resident Evil Village en Yakuza 7.
Vraagje: ik ben sinds kort de trotse bezitter van een ps5. Ik heb hem nu verticaal staan, maar heb het idee dat hierdoor vrij veel stof in de ps5 kan komen. Heeft iemand hier een oplossing voor?
De PNY XLR8 CS3040 (zonder heatsink) 1TB is nu in de pricewatch momenteel de goedkoopste SSD binnen de specificaties, alleen is de leessnelheid maar net over het minimum met 5,6GB/s, het voordeel is wel weer net als bij de Firecuda 530 dat hij een veel hogere hoeveelheid TBW (Total Bytes Written) heeft van zelfs 1,8PetaByte, dat is dus nog hoger dan de 1,2PB van de Firecuda 530 en veel hoger dan de 600-700TB wat de meeste andere SSDs hebben. Dus het zou de meest duurzame SSD moeten zijn.
Maar denken jullie dat 5,6GB/s genoeg is? Ook als hij bijna helemaal vol zit? Dus niet dat ie op een gegeven moment ondermaats zal presteren en je issues krijgt bij games zoals R&C?
Ik zit nog erg te twijfelen over welke SSD ik het best kan aanschaffen, twijfel erg tussen deze 1TB SSD's: de Samsung PM9A1, de WD SN850 en deze van PNY.
Maar denken jullie dat 5,6GB/s genoeg is? Ook als hij bijna helemaal vol zit? Dus niet dat ie op een gegeven moment ondermaats zal presteren en je issues krijgt bij games zoals R&C?
Ik zit nog erg te twijfelen over welke SSD ik het best kan aanschaffen, twijfel erg tussen deze 1TB SSD's: de Samsung PM9A1, de WD SN850 en deze van PNY.
Je zou een luchtfilterdoek over de twee kappen kunnen spannen of vast plakken met plakband dat geen lijmresten achterlaat, kun je over de voor- en boven-kant van de PS5 doen, daar word de lucht naar binnen getrokken en het komt er aan de achterkant weer uit. Maar zorg ervoor dat het een filter is waar nog wel veel lucht doorheen kan gaan, je moet de PS5 ook weer niet laten stikken. Het zal er natuurlijk niet uit zien met een vastgeplakt luchtfilter om je PS5, maar je vroeg om een oplossing niet hoe je hem mooier maakt 😜mirod schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:23:
Vraagje: ik ben sinds kort de trotse bezitter van een ps5. Ik heb hem nu verticaal staan, maar heb het idee dat hierdoor vrij veel stof in de ps5 kan komen. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Oh ja, en zo'n filter vereist onderhoud, daarom kiezen hardware makers er meestal niet voor een filter te gebruiken. Je moet een filter of om de zoveel tijd reinigen of vervangen als reinigen niet kan, hoe langer je zo'n filter gebruikt hoe meer stof erin gaat zitten en als er teveel stof in zit komt er niet genoeg lucht meer doorheen en heb je kans dat de PS5 te warm wordt.
Cyberpunk! Geweldig spel sinds de laatste update. Heb nog geen glitch gevondenGuerilla schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:40:
Niet echt een voorbeeld van een game die veel uit de PS5 haalt....aaaido schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:39:
[...]
Cyberpunk! Geweldig spel sinds de laatste update. Heb nog geen glitch gevonden
Voor die game zou ik eerder op de next gen update wachten.
Juist wel. Heb toevallig cyberpunk een maand geleden gekocht toen ik nog enkel een ps4 had en sinds een week speel ik het op de ps5 en dat is een wereld van verschilTimothy3000 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:42:
[...]
Niet echt een voorbeeld van een game die veel uit de PS5 haalt....
Voor die game zou ik eerder op de next gen update wachten.
Klopt de game draait veel beter op de PS5, maar het zou er nog veel beter uit kunnen zien, check maar eens wat video's van PC beelden met hoge graphics settings. Daarom wacht ik wel tot de next gen update uit is, heb het spel wel gespeeld in het begin maar zou het liever met betere graphics spelen en als ik nu verder speel ben ik tegen de tijd dat de upgrade er is al helemaal uitgespeeld. Het heeft ook weinig nut om opnieuw te beginnen en een ander life path te kiezen van wat ik zo hoor blijven de meeste dingen hetzelfde wat je ook kiest.aaaido schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:44:
[...]
Juist wel. Heb toevallig cyberpunk een maand geleden gekocht toen ik nog enkel een ps4 had en sinds een week speel ik het op de ps5 en dat is een wereld van verschil
Nou heb nog eens even gekeken en 1,8PB TBW is misschien wat overkill, dat zou betekenen dat je 5 jaar lang iedere dag de hele schijf kan overschrijven voordat er fouten op de SSD komen.Kalder schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:24:
De PNY XLR8 CS3040 (zonder heatsink) 1TB is nu in de pricewatch momenteel de goedkoopste SSD binnen de specificaties, alleen is de leessnelheid maar net over het minimum met 5,6GB/s, het voordeel is wel weer net als bij de Firecuda 530 dat hij een veel hogere hoeveelheid TBW (Total Bytes Written) heeft van zelfs 1,8PetaByte, dat is dus nog hoger dan de 1,2PB van de Firecuda 530 en veel hoger dan de 600-700TB wat de meeste andere SSDs hebben. Dus het zou de meest duurzame SSD moeten zijn.
Ik download wel redelijk vaak spellen, maar niet dagelijks en zeker niet 1TB aan games tegelijk.
Dus misschien moet ik dan toch maar voor de Samsung PM9A1 of WD SN850 gaan, dan zit ik in ieder geval veilig met leessnelheid, alleen heeft de PM9A1 maar 2 jaar garantie vs 5 van de SN850.
Ik denk dat ik ook maar voor de SN850 ga, het zal ook niet voor niets zijn dat Sony die persoonlijk adviseert.
Maar ik wacht wel even tot de update beschikbaar is.
Returnal zit mooi en origineel in elkaarTimothy3000 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:20:
[...]
Op de Playstation 5? Op dit moment vind ik Returnal de beste game die op de PS5 uitgekomen is.
Daarnaast ook goed vermaakt met Miles Morales, Crash Bandicoot, Resident Evil Village en Yakuza 7.
Enige minpunt is dat ik die eerste boss niet verslagen krijg, maar dat is denk ik een PEBCAC issue.
spoiler:
Problem Exists Between Controller And Couch
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Ik kom niet voorbij de 2nd boss, terwijl ik het wel een echt vet spel vind. Maar om nou elke avond zwaar gefrustreerd naar bed te gaan is ook zo watBas170 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:43:
[...]
Returnal zit mooi en origineel in elkaarmaakt ook goed gebruik van de DualSense.
Enige minpunt is dat ik die eerste boss niet verslagen krijg, maar dat is denk ik een PEBCAC issue.
spoiler:Problem Exists Between Controller And Couch
Het is wel MAX ICT, zou niet zo vertrouwen op die zaak.Kalder schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:24:
De PNY XLR8 CS3040 (zonder heatsink) 1TB is nu in de pricewatch momenteel de goedkoopste SSD binnen de specificaties, alleen is de leessnelheid maar net over het minimum met 5,6GB/s
Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch
Ik vind persoonlijk die TBW niet heel belangrijk om naar te kijken, omdat je werkelijk iedere dag die 1TB vol moet schrijven en weer compleet leeg moet halen wil je Zijn levensduur echt verkorten. En dan praten we werkelijk elke dag dit uitvoeren en dan doe je er nog 20 jaar mee.Kalder schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:24:
Qua specs is het de enige die net aan zit namelijk. Je moet gewoon kijken wat je wilt uitgeven. Zelf ga ik niet krap zitten qua snelheid om in de toekomst weer snel te moeten vervangen. Het is nog steeds binnen specs, maar werkelijk net aan.
Rumour-Sony State of Play Show around August 19 #StateOfPlay
— HazzadorGamin, Dragon of Dojima (@HazzadorGamin) 11 augustus 2021
-Also FromSoftware making Souls like Exclusive for Ps not Bloodborne 2...This comes from same source Who revealed Ghost of Tsushima iki island dlc via Dealer Gaming #Playstation pic.twitter.com/kokAevHbQH
Allemaal met een korrel zout uiteraard.
Gisteren mijn PS5 in ontvangst mogen nemen. Toch wel geschrokken van het formaat... Staat niet mooi op een bureau in tegenstelling tot de Xbox Series X. Daarna F1 2021 geïnstalleerd. Loopt als een zonnetje.
Heb hem inmiddels uitgespeeld maar de keren dat ik de controller bijna door het raam gooide zijn ook niet op één hand te tellen.Bas170 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:43:
[...]
Returnal zit mooi en origineel in elkaarmaakt ook goed gebruik van de DualSense.
spoiler:Problem Exists Between Controller And Couch
En eerlijk gezegd moet je er ook wel een beetje geluk voor hebben.... een goede run helpt ook behoorlijk met het vechten tegen een baas!
Klopt, ik heb weleens een run gehad waarbij ik na 2-3 chambers al bij die boss kwam, dat was niet praktischTimothy3000 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:22:
[...]
En eerlijk gezegd moet je er ook wel een beetje geluk voor hebben.... een goede run helpt ook behoorlijk met het vechten tegen een baas!
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Maarehh. bij returnal hoort dat ook bij het leerproces hé. Je merkt als snel op de minimap dat de rode kamers vaak de boss zijn. Meestal ga ik dan backtracken en nog wat gear zoeken voordat ik de baas probeer.Bas170 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:25:
[...]
Klopt, ik heb weleens een run gehad waarbij ik na 2-3 chambers al bij die boss kwam, dat was niet praktisch
Klopt, maar mijn ervaring tot nu toe is dat de lay-out dan dusdanig is dat je precies de lastige chambers krijgt. Maar ach, blijven proberenRule schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:35:
[...]
Maarehh. bij returnal hoort dat ook bij het leerproces hé. Je merkt als snel op de minimap dat de rode kamers vaak de boss zijn. Meestal ga ik dan backtracken en nog wat gear zoeken voordat ik de baas probeer.
Nee ik had mezelf al gequote dat 1,8PB TBW nogal een beetje overkill zou zijn, om daar overheen te gaan binnen 5 jaar moet je iedere dag de hele 1TB leeg halen en weer helemaal vol schrijven 1800÷5 jaar÷365=0,99TB per dagRecon24 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:45:
[...]
Ik vind persoonlijk die TBW niet heel belangrijk om naar te kijken, omdat je werkelijk iedere dag die 1TB vol moet schrijven en weer compleet leeg moet halen wil je Zijn levensduur echt verkorten. En dan praten we werkelijk elke dag dit uitvoeren en dan doe je er nog 20 jaar mee.
Qua specs is het de enige die net aan zit namelijk. Je moet gewoon kijken wat je wilt uitgeven. Zelf ga ik niet krap zitten qua snelheid om in de toekomst weer snel te moeten vervangen. Het is nog steeds binnen specs, maar werkelijk net aan.
Dus ja, eigenlijk zou 600-700TB ook wel voldoende moeten zijn, want daarmee kun je alsnog 5 jaar lang 328GB per dag weg schrijven voordat je over de TBW zit, dat moet wel voldoende zijn voor de gemiddelde gamer.
Ik maakte me er in eerste instantie een beetje zorgen over voordat ik uitzocht hoeveel je moet schrijven voordat je die TBW haalt. Mede omdat de SSD in mijn PC na een aantal jaar enorm veel slechter ging presteren en zelfs ervoor zorgde dat het hele systeem soms ongeveer een minuut vast liep, maar ik had dan ook wel een van de eerdere 2,5" SSD's (Samsung 840 EVO, op internet ook veel problemen over te vinden) en de technieken en de duurzaamheid van SSD's zijn natuurlijk wel verbeterd dus eigenlijk hoef ik me er geen zorgen meer over te maken, ik heb namelijk ook nog nooit van een gamer gehoord die letterlijk gemiddeld iedere dag 300GB aan games download, laat staan 1TB
Linus doet ook een rondje M.2 SSD's.
TLDR:
TLDR:
- Keuzevrijheid is goed!
- Gen3 drives accepteert de PS5 niet.
- Een van de eerste Gen4 drives die onder de ~5.5GB zit accepteert de PS5 wel, met de waarschuwing dat bij problemen je de game dient te verplaatsen naar internal storage.
Hij zegt dat je als je een SSD met heatsink koopt die niet past, je die er gewoon af kunt halen en hem zonder heatsink gebruiken, ik weet niet maar overal hoor en lees ik dat een heatsink dringend aangeraden wordt...kazuka schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:14:
Linus doet ook een rondje M.2 SSD's.
[YouTube: I tried an INCOMPATIBLE drive with the PS5]
TLDR:Ik ben benieuwd wat de max snelheid is die de bus aankan. Kunnen we straks bijvoorbeeld ook Gen5 drives aansluiten?
- Keuzevrijheid is goed!
- Gen3 drives accepteert de PS5 niet.
- Een van de eerste Gen4 drives die onder de ~5.5GB zit accepteert de PS5 wel, met de waarschuwing dat bij problemen je de game dient te verplaatsen naar internal storage.
Edit: In deze video zie je het verschil in temperatuur als je wel of geen heatsink gebruikt. (Video zou moeten beginnen bij 7:34)
[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 12-08-2021 22:18 ]
Tja misschien moet ie het bij nas apparaten houden ?
Ik teken nergens meer voor
Hoezo? Wat is er mis met testen?Quakie schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:34:
Tja misschien moet ie het bij nas apparaten houden ?
Ik wil niet vervelend gaan doen haha, maar ben je nog steeds aan het twijfelen? Je maakt het allemaal te moeilijk voor jezelf. Koop een SSD met of zonder heatsink, plak er een heatsink op (koop desnoods dezelfde als ik heb van Be Quiet) en done.Kalder schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:13:
[...]
Hij zegt dat je als je een SSD met heatsink koopt die niet past, je die er gewoon af kunt halen en hem zonder heatsink gebruiken, ik weet niet maar overal hoor en lees ik dat een heatsink dringend aangeraden wordt...
Edit: In deze video zie je het verschil in temperatuur als je wel of geen heatsink gebruikt. (Video zou moeten beginnen bij 7:34)
[YouTube: PS5 SSD Expansion Heatsink vs No-Heatsink vs BIG Heatsink TEMPERATURE TEST]
Niet teveel nadenken of allemaal youtubers bekijken want op de PC is dit niet anders. Ook daar is het aangeraden om een heatsink te plaatsen. Heck, iedere moderne moederbord heeft al heatcover voor je SSD, al kan je die er vaak afhalen en gewoon je eigen heatsink gebruiken zoals ik ook doe op mijn pc.
Sommige mensen hier zijn wel érg fanatiek bezig en maken het inderdaad moeilijker en wellicht interessanter voor zichzelf dan het is. Of kopen al drives terwijl ze wachten op de final firmware v2.
Wacht dan gewoon even...
Het is simpel: PCI-X gen 4 drive van max 4TB met minimale leessnelheid van 5500MB/s. Klaar.
Als de heatsink te groot is, kun je dat afdekklepje er gewoon af laten. Klaar! Next.
Wacht dan gewoon even...
Het is simpel: PCI-X gen 4 drive van max 4TB met minimale leessnelheid van 5500MB/s. Klaar.
Als de heatsink te groot is, kun je dat afdekklepje er gewoon af laten. Klaar! Next.
Zoiets maakt het voor mij altijd leuker om zo fanatiek te doen over iets kleins. Het leven is al saai genoeg en ik heb ook niets anders te doen.Nyarlathotep schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:47:
Sommige mensen hier zijn wel érg fanatiek bezig en maken het inderdaad moeilijker en wellicht interessanter voor zichzelf dan het is. Of kopen al drives terwijl ze wachten op de final firmware v2.
Wacht dan gewoon even...
Mijn drive is ook gisteren binnen gekomen en ik was enorm blij toen de postbode langskwam.
En het moeilijker maken is voor wat extra uitdaging te creëren. Ook altijd tof om eens te doen.
Pak en beet 8GB/s.kazuka schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:14:Ik ben benieuwd wat de max snelheid is die de bus aankan. Kunnen we straks bijvoorbeeld ook Gen5 drives aansluiten?
De fysieke connectie tussen de SoC en de SSD is een PCie gen 4 x4 interface wat de maximale overdracht op grofweg 8GB/s zet. Daar wordt nog een beetje overhead en dergelijke standaard zaken (plus interne en de extra M.2 SSD delen de PCie x4 interface) van af gesnoept maar gen 5 zal op de huidige PS5 SKU geen snelheidswinst ten opzichte van gen 4 bieden.
PCie gen 5 SSDs zullen ongetwijfeld werken maar verwacht geen gen 5 snelheden.
Nee het verwonderde me meer dat Linus geen heatsink gebruikteRecon24 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:15:
[...]
Ik wil niet vervelend gaan doen haha, maar ben je nog steeds aan het twijfelen? Je maakt het allemaal te moeilijk voor jezelf. Koop een SSD met of zonder heatsink, plak er een heatsink op (koop desnoods dezelfde als ik heb van Be Quiet) en done.
Niet teveel nadenken of allemaal youtubers bekijken want op de PC is dit niet anders. Ook daar is het aangeraden om een heatsink te plaatsen. Heck, iedere moderne moederbord heeft al heatcover voor je SSD, al kan je die er vaak afhalen en gewoon je eigen heatsink gebruiken zoals ik ook doe op mijn pc.
Ik ga zeker wel een heatsink gebruiken en heb de be quiet ook op m'n radar staan, maar zolang de firmware nog niet officieel is hoef ik ook nog geen SSD te kopen.
Hoe zit het nou eigenlijk met die Abandoned app. Zag iets voorbij komen dat het wéér uitgesteld was ivm bugs. Kan me nu echt niet meer voorstellen dat Kojima hierbij betrokken zou zijn.
Mocht het wel Kojima zijn dan is het een van de meest rare marketing campagnes van de afgelopen jaren die ik in de game industrie heb gezien. En dan met name door deze tweet:Raem schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:00:
Hoe zit het nou eigenlijk met die Abandoned app. Zag iets voorbij komen dat het wéér uitgesteld was ivm bugs. Kan me nu echt niet meer voorstellen dat Kojima hierbij betrokken zou zijn.
We wanted to set things straight. We have no relations with Konami. Silent Hill is owned by Konami. We do not have any relations with Hideo Kojima. It was never our intention to tease the name as Silent Hill. We sincerely apologize for this.
— BLUE BOX Game Studios (@BBGameStudios) 15 juni 2021
Je kunt na deze tweet toch niet meer serieus genomen worden als er wel een relatie is met Kojima. Wat zeg je dan. Aaah fooled you, we were just kidding.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik ben wel benieuwd of de externe SSD een snelheidsvoordeel kan hebben over de interne SSD als deze een hogere snelheid heeft. Zoals je zegt zal het nooit de volledige snelheid hebben, maar het lijkt me wel tijd voor wat benchmarks. Het is alleen jammer dat geen enkele game een benchmark test heeft om dat nog te kunnen zien, dus dat wordt even aanprutsen voor digitalfoundryCaayn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:46:
[...]
Pak en beet 8GB/s.
De fysieke connectie tussen de SoC en de SSD is een PCie gen 4 x4 interface wat de maximale overdracht op grofweg 8GB/s zet. Daar wordt nog een beetje overhead en dergelijke standaard zaken (plus interne en de extra M.2 SSD delen de PCie x4 interface) van af gesnoept maar gen 5 zal op de huidige PS5 SKU geen snelheidswinst ten opzichte van gen 4 bieden.
PCie gen 5 SSDs zullen ongetwijfeld werken maar verwacht geen gen 5 snelheden.
Je ziet ook steeds meer irritaties ontstaan als je de reacties op Twitter leest. Als er wel meer achter blijkt te zitten wordt het wel slecht uitgevoerd ja.uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:09:
[...]
Mocht het wel Kojima zijn dan is het een van de meest rare marketing campagnes van de afgelopen jaren die ik in de game industrie heb gezien. En dan met name door deze tweet:
[Embed]
Je kunt na deze tweet toch niet meer serieus genomen worden als er wel een relatie is met Kojima. Wat zeg je dan. Aaah fooled you, we were just kidding.
Dat scenario is wel erg onwaarschijnlijk gezien de snelste USB poort op de PS5 maximaal 10Gb/s (1.25GB/s) doet. Plus USB heeft een hogere latency dan PCie wat een oneerlijk beeld *kan* geven als een game echt hoge eisen stelt aan Storage.Martinspire schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:21:
[...]
Ik ben wel benieuwd of de externe SSD een snelheidsvoordeel kan hebben over de interne SSD als deze een hogere snelheid heeft. Zoals je zegt zal het nooit de volledige snelheid hebben, maar het lijkt me wel tijd voor wat benchmarks. Het is alleen jammer dat geen enkele game een benchmark test heeft om dat nog te kunnen zien, dus dat wordt even aanprutsen voor digitalfoundry
Maar het zou wel een leuke theoretische test kunnen opleveren
Edit:
offtopic:
Misschien wel leuk gerelateerd aan de SSD maar semi-offtopic. Een developer heeft de "Ratchet & Clank" stijl level switching nagebouwd in Unreal Engine 5 op PC: https://thegabmeister.com/blog/portals-level-streaming/ Had dit ook ingestuurd als tip voor de redactie maar die vonden het blijkbaar niet interessant genoeg.
Misschien wel leuk gerelateerd aan de SSD maar semi-offtopic. Een developer heeft de "Ratchet & Clank" stijl level switching nagebouwd in Unreal Engine 5 op PC: https://thegabmeister.com/blog/portals-level-streaming/ Had dit ook ingestuurd als tip voor de redactie maar die vonden het blijkbaar niet interessant genoeg.
[ Voor 30% gewijzigd door Caayn op 13-08-2021 11:42 ]
De grap is dat BB ook de ontkenning op hun site had staan vlak na de abandoned aankondiging. Dit was vrij snel weer verwijderd en helaas ook niet terug te vinden op archive.uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:09:
[...]
Mocht het wel Kojima zijn dan is het een van de meest rare marketing campagnes van de afgelopen jaren die ik in de game industrie heb gezien. En dan met name door deze tweet:
[Embed]
Enige wat ik kan bedenken is dat BlueBox niet is wat het lijkt. Teveel toevalligheden, rare aankondigingen. Zo ook de aankondiging, eerst praten ze over de app, paar uur later hebben ze het over de patch en de release time voor de patch. Op het moment dat alles gereleased zou worden (15 min later zelfs) kondigen ineens aan dat er issues zitten in de patch. Patches die sowieso eerst door Sony getest moeten worden, dus zelfs al was hij om 21:00 klaar dan nog had het een paar dagen geduurd voor het echt beschikbaar was.
De reddit over de app is ook grappig om te volgen. Een van de conclusies daar is dat het proces met alle delays de realtime experience is 🤣
cold_as_ijs schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:38:
[...]
De grap is dat BB ook de ontkenning op hun site had staan vlak na de abandoned aankondiging. Dit was vrij snel weer verwijderd en helaas ook niet terug te vinden op archive.
Enige wat ik kan bedenken is dat BlueBox niet is wat het lijkt. Teveel toevalligheden, rare aankondigingen. Zo ook de aankondiging, eerst praten ze over de app, paar uur later hebben ze het over de patch en de release time voor de patch. Op het moment dat alles gereleased zou worden (15 min later zelfs) kondigen ineens aan dat er issues zitten in de patch. Patches die sowieso eerst door Sony getest moeten worden, dus zelfs al was hij om 21:00 klaar dan nog had het een paar dagen geduurd voor het echt beschikbaar was.
De reddit over de app is ook grappig om te volgen. Een van de conclusies daar is dat het proces met alle delays de realtime experience is 🤣
Misschien had ik duidelijker moeten zijn. Ik bedoelde extern niet als USB SSD. Ik bedoelde de 2e SSD buiten het moederbord die je nu kunt uitbreiden in betaprogramma. Die zit soort van extern in de zin dat alleen de kappen eraf hoeven en niet meer dan datCaayn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:18:
[...]
Dat scenario is wel erg onwaarschijnlijk gezien de snelste USB poort op de PS5 maximaal 10Gb/s (1.25GB/s) doet. Plus USB heeft een hogere latency dan PCie wat een oneerlijk beeld *kan* geven als een game echt hoge eisen stelt aan Storage.
Maar het zou wel een leuke theoretische test kunnen opleveren
Edit:
offtopic:
Ik noem het wel intern, hij zit eigenlijk gewoon direct op het moederbord maar ik noem het gewoon de M.2 SSD, dan is er ook geen verwarring mogelijkMartinspire schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:29:
[...]
Misschien had ik duidelijker moeten zijn. Ik bedoelde extern niet als USB SSD. Ik bedoelde de 2e SSD buiten het moederbord die je nu kunt uitbreiden in betaprogramma. Die zit soort van extern in de zin dat alleen de kappen eraf hoeven en niet meer dan dat
Eigenlijk ondersteunt de PS5 2 interne SSDs, één vast gesoldeerd op het moederbord, de ander kan in het M.2 slot gestoken worden.
De M2 is ook gewoon intern, zo zie de PS5 het zelf ook!
En hoe bedoel je dit ? Want je kan even goed claimen dat hij het als een uitbreiding ziet, want in het OS toont de PS5 "Console storage" vs "M.2 SSD Storage".EnigmaNL schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:43:
zo ziet de PS5 het zelf ook!
Laat het ons dan met zijn allen ook over de M.2 SSD hebben, dan is er geen verwarring mogelijk
Tip: de WDSN850 1 TB met heatsink is bij de Western Digital shop voor 229€ te koop als je een account aanmaakt en verifieert (nieuwsbrief kan je wel weer afmelden). Geldt uiteraard ook voor andere opslaggroottes want je krijgt een 10% korting coupon. Lijkt me geen slechte prijs.
- Chaoss
Damn...
Na de platinum trophy spel verkocht maar nu begin hier een beetje te kriebelen 😱
Zonder heatsink kost ie nu +/- €180, heatsinkje hoeft ook niet meer dan €15 te kosten, bespaart je toch €35.ZeroY85 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:57:
Tip: de WDSN850 1 TB met heatsink is bij de Western Digital shop voor 229€ te koop als je een account aanmaakt en verifieert (nieuwsbrief kan je wel weer afmelden). Geldt uiteraard ook voor andere opslaggroottes want je krijgt een 10% korting coupon. Lijkt me geen slechte prijs.
Maar ja, als je geen ervaring hebt met hardware kan ik me wel voorstellen dat je er eentje neemt inclusief heatsink.
En dan zijn je screenshots minder blurry?
- Chaoss
sorry ben niet zo goed in screenshots maken
Veel te duur. Goedkoopste in de pw is 179 euro zónder heatsink. Je kan voor véél minder dan 50 euro zelf een heatsink er op zetten.ZeroY85 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:57:
Of gewoon wachten tot de firmware wordt uitgerold en dán kijken wat de prijzen zijn.
Heb denk ik meer ervaring met hardware dan jij maar dat doet er niet toe. Ik weet dat ie zonder heatsink een stuk goedkoper is maar ook daar krijg je dus korting op bij de WD shop.Kalder schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:17:
[...]
Zonder heatsink kost ie nu +/- €180, heatsinkje hoeft ook niet meer dan €15 te kosten, bespaart je toch €35.
Maar ja, als je geen ervaring hebt met hardware kan ik me wel voorstellen dat je er eentje neemt inclusief heatsink.
Af en toe vind ik het niet erg om een paar tientjes meer voor het gemak te betalen zoals in dit geval.
De be Quiet Heatsink is makkelijk en je hoeft de pads er niet zelf meer op te zetten. Overigens heb ik mijn SN850 vandaag een firmware update gegeven. Deze was officieel voor X570 moederborden bedoelt waar er een bug was qua snelheid. Grappig genoeg heb ik een high end X570 moederbord van MSI en ik kon hem meteen benchmarken.Kalder schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:17:
[...]
Zonder heatsink kost ie nu +/- €180, heatsinkje hoeft ook niet meer dan €15 te kosten, bespaart je toch €35.
Write speed was voor de firmware update rond de 3300GB/s, maar na de update ging deze naar de 5000+GB/s. Dit probleem zal je niet hebben op de PS5 omdat de update specifiek was voor AMD X570 moederborden. Toch is het niet gek als je de mogelijkheid hebt om te updaten om dat gewoon te doen.
Vandaag begonnen aan Ratchet and Clank: Rift Apart. Ik had het niet verwacht maar ik vermaak mij er prima mee.
Ik speel nu Mafia 1 DE, ik irriteer me een beetje aan de voice acting van Tommy. Die gast klinkt als een stereotype mafiosi die al 20 jaar in het vak zit, niet een taxi chauffeur die toevallig in de mafia wereld beland. Vraag me af of ik niet beter de og versie op de pc had moeten spelen.
De app is live zag ik net in mijn twitterfeed, maar het geeft niets meer weer dan dat 4 sec filmpje van een paar dagen geleden. Echt te vaag dit.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/OBvLwe8fqIZmuXP2detuvs1g.jpg?f=fotoalbum_large)