Grolsch schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:34:
[...]
Je hebt nog een pelletkachel, en je wist volgens mij zelf ook heel goed dat dit niet goed ging komen bij temperaturen structureel onder 0. We hebben alleen 3 jaar moeten wachten op kou als nu, maar het zal zeker niet de laatste keer zijn.
Al verwacht dat de zon vanaf morgen ook flink mee gaat helpen overdag.
Ben je nu nog van plan om hier structureel iets aan te gaan doen, of accepteer je het zoals het is
Verder ook respect hoor voor je logging en openheid van zaken. Je bent los van mijn eigen systeem het enigste systeem die ik live kan volgen.
Hier gaat de WP zelfs af en toe nog uit, ook zonder houtkachel.
Ik zou m'n stooklijn kunnen aanpassen, maar als de temperaturen overdag weer richting 0 gaan, ga ik de nachtverlaging weer aanzetten.
@
koevlaas2 @
overwinteraar @
Daannn1987
Eea aangepast aan grafiek.
Dank voor al jullie complimenten hahhaha
Ga bijna blozen..
Was wel spannend, maar vind het zeker niet tegenvallen
Ip logger een voorbeeld
Structueel... tsja..
Als jullie tips hebben hahaah
:fill(white):strip_exif()/f/image/5wfzioGRXRhTgl1kM9la1Zeb.png?f=user_large)
Het komt wel uit... Zonnepanelen op het oosten, -3 wp loopt aardig en toch terugleveren. [ incl 3 thuiswerkers :-) ]
Spouwmuren kan niets mee
afgifte al verruimd dus kan niet meer.
Glas vernieuwen kansloos. spouw wordt dan zwakke schakel
Vloeren zijn rc4
WP vergroten geen opties
Pellet iig als dit langer duurt.
Alhoewel ik me afvraag of ik echt veel kosten maak.
Mijn buurman heeft vergelijkbaar huis, [ vrijstaand zelfde bouwbesluit ] stookt gister 20m³ gas in 24 uur [ wat kost een kuub? ] 0.8x 20 €16
Ik gister 40Kwh pana en 10Kwh voor backupheater. niet te zeikerig ruim 55Kwh [ 55 x 0.25 €13.75 ]
Vandaag schat ik [ bh veel gedaan vannacht ] 40Kwh pana en 30Kwh BH = 70 x 0.25 €17.5 ]
Of mss in het ergste geval 50-50 = 100 kwh = €25
Verschil hij haalt de 21 graden ik iets minder maar toch.
En vannacht ging het wel hard, maar die zie ik morgen :-)
Dus in deze extremen, incl BH zal ik wat verliezen, maar de rest van het jaar, en vele kleintjes maken .
Eea automatiseren met domotica
Wat ik denk dat tweakes zoals de [ bijna onmogelijke maar erg ] mooie manier van @
CurlyMo
Overdag oppompen en avond minderen [ als dat lukt ]
En verder jullie tips?
[
Voor 5% gewijzigd door
Dylantje2 op 09-02-2021 13:59
]
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520