B-lex schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:11:
[...]
In het
verklaringenregister van BCRG kun je van elke WP die je in NL kunt kopen de kwaliteitsverklaring opzoeken. Deze verklaringen zijn gestandaardiseerd en gemaakt om met elkaar te kunnen worden vergeleken. Wellicht handig voor mensen die de data moeilijk op de site van de leverancier kunnen vinden.
Dat is geen vergelijk zoals we die willen.
In die registers staan nominale vermogens vermeld, maar zegt helemaal niets over hoeveel vermogen de WP levert bij -10.
Zie bijvoorbeeld deze van de SW75YAA
https://mijn.bcrg.nl/medi...L_PUHZ-SW75YAA_210612.pdf
Alle normen die gebruikt worden gaan over opwekkingsrendementen, dus hoe wordt de COP berekend. Allemaal leuk, maar dat willen we niet weten.
Hamvraag = en blijft hoeveel vermogen levert de WP nog bij Ta 35, Tbuiten -10, dat willen we weten.
Zo levert de SW75YAA bij Ta 35, Tbuiten +7 maximaal 9,5KW en bij Tbuiten -10 Ta 35 8,4KW maximaal.
Het wil niet zeggen dat bij elke WP deze lijn op deze manier verloopt, zelf binnen de Mitsu's zelf verloopt dit anders.
Pak bijvoorbeeld de Zubadan PUHZ-SHW80V/YAA(-BS)
Maximaal vermogen bij Ta 35, Tbuiten +7 = 9,3KW (Dus minder dan de SW75YAA, dit is gewoon een softwarematige beperking van de frequentie)
Maximaal vermogen bij Ta 35, Tbuiten -10 = 10,2KW
De Zubadan levert dus thermisch meer vermogen bij Tbuiten -10, dan bij Tbuiten +7, dit komt door de software (vrijgeven van bepaalde frequenties bij bepaalde Tbuiten temperaturen) en de Flash Injectie (Daardoor hebben de Zubadan zoveel vermogen bij extreem lage temperaturen).
Wat ik probeer te vertellen, is dat al die "algemene" getallen niets zeggen, je moet specifiek naar de meest vervelende situatie kijken. Ook die databank die jij aanhaalt zegt mij niets, alleen dat ze de COP juist berekend hebben, maar dat was de vraag niet.
H143 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:53:
[...]
toevallig heb ik vorige week contact gehad met Alklima hierover
het schijnt niet zo te zijn dan max en min het modulatie bereik is maar dat dit de instelling van de warmtepomp te zijn, ik vermoed de dipswitchjes die erin zitten.
Ik snap niet zo goed hoe ze daarbij komen

Er zit een FTC regeling in, en er worden bepaalde frequenties vrijgegeven bij bepaalde buitentemperaturen.
Van mijn Mitsu ken ik ze bijna uit mijn hoofd

En dan zie je (en meet je) dat de Mitsu nagenoeg exact het performance datablad volgt vermeld in de Mitsubijbel.